login |

Take Two: vége az 1. évadnak. És a sorozatnak is.

2018. 11. 29. 15:05 - Írta: winnie

6 hozzászólás | kategória: kritika,

Akkor kössünk ennek a sorozatnak is csomót a végére, ha már az ABC megtette.

A Take Two-nak nyári sorozatként nem kellett volna túl sokat teljesítenie, ráadásul elég nagy hátszéllel indult, hiszen a Castle készítője jegyezte, a főszerepben pedig Eddie Cibrian és Rachel Bilson révén szemnek kellemes duó nyomozott, afféle külsős segítős felállással, bár itt a főhős nem rendőr, csak magánnyomozó. Arról, hogy a Take Two miért hasalt el nálam már indulásnál, az első és a második rész után is írtam.

Mondanám, hogy nem segített sokat a sorozaton, hogy előtte nem sokkal láthattunk egy teljesen hasonló, “nyomozásba besegít a színész“-felállást, de a Carter annyira zsákutca volt, hogy említésre sem érdemes. (Mármint nyilván mindez ránk igaz, hiszen Amerikában Jerry O’Connell krimije nem volt tényező, így összehasonlítgatni sem tudták.)

Andrew Marlowe a győztes felálláson sem változtatott. Mondanom sem kell, hogy a nyomozós sztorikat a két főszereplő évődésével, a közöttük lévő romantika fele hajló feszültséggel támogatta meg, és a Bilson/Cibrian-duó működött is. Éppen ezért meg is lepett, hogy már a fináléra összehozta őket, ezzel jócskán lejjebb csavarva a vibrálást a felek közt. Elég nagy luft volt.

Ha abból indulok ki, hogy például a Bones a viszonylag fantáziátlan nyomozásaival is 12 évadon át működőképes volt a két főhőse miatt (a Castle első szezonjai legalább bűnügyek szempontjából erősek voltak), akkor a Take Two is egyértelmű befutónak tűnt, azonban a jelek szerint nem csak nálam siklott vakvágányra a széria.

– The name’s Blonde. Jane Blonde.
– With a license to kill.

Az okokról a fent linkelt kritikákban írtam is, és a finálé is csak ráerősített mindenre. A nyomozás (ezúttal egy gazdag nő fogadta fel őket, hogy a pénzével lelépő udvarlóját kapják el) továbbra is rém mechanikus volt. A tovább mögött folytatom spoilerek nélkül.

Bár némelyik kikérdezésbe sikerült belecsempészni valamit a nyomozók személyiségéből, valóban csak arra lőtték el ezeket a két perces szegmenseket, hogy egyetlen kulcsszót kapjanak, ami révén átköthettek egy újabb kikérdezésbe, hogy újabb üres két perc egy újabb szelet infót hozzon.

Sokan gondolhatják úgy, hogy ez minden krimiben így van, de a jó írók sokkal többet át tudnak adni az ilyen oda-vissza kérdezgetés során. És itt nem csak infóra gondolok, vagy az előbb említett karakterjegyekre, hanem mondjuk jó dialógokkal és élvezetessé lehet tenni az egyébként tartalom nélküli, csak infótovábbításra szolgáló sorokat.

A Take Two-t az évad során általában az dobta fel, amikor Sam-ből előjött a színész, azaz álcázva magát akcióba lendült, de most ez a jelenetsor is rém közhelyes lett az ezerszer látott pókermontázzsal, amit minden pókerfilmből ismert tipikus párbeszédekkel (emelek – blöffölsz – lássuk – éééés nyertem) töltöttek ki. Tűnjön bármilyen apróságnak is ez, de itt tudatosult bennem, hogy a szkriptbe egy fikarcnyi erőfeszítést sem vitt az epizód írója – aki pont a készítő volt…

Maga az ügy egyébként még olyan szempontból is csalódás volt (aláhúznám, számomra), hogy nem whodunit volt, vagyis nem az volt az érdekes, hogy ki tette (a végén előkaptak egy random, ismeretlen arcot, de ez csak személyes preferencia kérdése, szóval ugorjunk.

A két főhős kapcsolatával alapvetően egyébként nem volt bajom, sok sorozatban működik egymás húzása, de a Take Two számomra émelyítő szintre vitte a vélt fanservice-t, nagyon látszott, hogy meg volt határozva, hogy hová és mennyi ócska cukiskodást kell írni, ráadásul mindezt annyira hanyag módon tették, hogy nézni is fájdalmas volt. (Mint amikor Sam megbotlik a parkolóházban és Eddie ölébe esik…)

Arról nem is beszélve, hogy míg Bilson nagyjából hozta magát (azt a bizonyos karaktert) és helyes volt, Cibrian csak és kizárólag addig működött, amíg félmosolyt és sejtelmes hunyorgást írtak elő neki, amikor érzelmeket kellett volna átadnia, mint például a fináléban a mérgeskedésénél, akkor elég csúf kudarcot vallott színészi téren.

Szóval a finálé is a közepesnél gyengébben muzsikált, nem érzem, hogy akkora kár lenne ezért a sorozatért (a két főszereplő biztosan talál magának jobbat, ha nem járnak sikerrel a megmentésére irányuló kísérletek – amire amúgy van sansz), ami megmutatta, hogy sportos hasonlattal élve, a sorozatos aranykorban nem mindig működik, ha csak a mezt küldjük fel a pályára, olykor az íróknak is meg kell erőltetniük magukat a sikerért.

Az, hogy az epizodikus jellegbe egy minimális átívelést csempésztek azzal, hogy visszahoztak a fináléra egy korábbi szereplőt (aki korábban, ugyancsak mechanikusan, feltűnt a pilotban és féltávon is egyszer – mert ezt így kell, ld. még mechanikusság), talán pozitívum lehetett volna a rajongók számára, hiszen a cliffhanger-t is erre hegyezték ki, szerintem viszont elég béna húzás, hiszen így még a heti ügyet sem pipálták ki teljesen, ergó minimális payoffot sem kapott a néző. (Oké, a kezdeti “szexjeleneten” kívül.)

6 hozzászólás Ne habozz!

monti - 2018. 09. 10. 19:00

Castle pótlék, kb ennyi, talán kicsit gagyibb, én néztem pihenésképp néha

galocza - 2018. 09. 10. 19:12

+1
epres szemrágógumi vacsi mellé. nem akar többet, nem is sikerül.

speranza - 2018. 09. 10. 19:30

Minden adott volt ahhoz, hogy ez egy jó kis sorozat legyen (sármos nyomozó, szerethető színésznő…), mégis jellegtelen maradt. Nem is igazán tudnám megmondani, miért néztem mégis. Talán, mert reméltem, hogy egyszer csak jön az áttörés… Nem jött. A színvonal stagnált végig. A Castle ennél fényévekkel jobb volt.

Mom - 2018. 09. 10. 20:00

Limonádé, de még abból sem a legjobb fajta. Az egyetlen, ami miatt megragadt, hogy jelen pillanatban ez az egyetlen heti nézősöm. Ezen kívül csak pár darám megy, így változatosságnak elfért. Ha jövőre máshogy alakul, nem fogom hiányolni.

Rachel Bilson miatt azért sajnálom, örültem, hogy újra látttam a képernyőn, és egyébként egyik színészre, vagy karakterre sincs panaszom, csak egyszerűen semmi plusz nincs benne, ami kiválthatná a “függést”.

Dalmayr - 2018. 09. 11. 12:57

Meglepő módon nekem bejön. Rachel Bilson bármit csinálhatna, nagyon kedvelem, a sorozat meg olyan mint egy hosszú romkom néhany heti üggyel amik között volt egész jó is, bár hozzátenném nem nézek ilyen jellegű dolgokat, lehet másnak totál elcsépeltek az ügyek. Lazításnak totál megfelel, néha jólesik az egyszerűsége.

Aldo - 2018. 11. 29. 19:03

Sokan csak egy Castle-pótlékot láttak benne, de szerintem jobb volt. A páros szerethetőbb volt és a két mellékszereplővel is igyekeztek kezdeni valamit. Sajnos az évad elején volt pár érdektelenebb ügy, de a végére egész összeszedték magukat. Az 1×12 jó sorozatzáró lehetett volna, de a finálé nagyobb kapkodós és összecsapott lett, ami egy kicsit lehúzta az összképet. Nyári limonádénak jó volt, a világot nem váltja meg. Remélem azért sikerül valamelyik másik csatornára lepasszolni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz