login |

Pilot: Baby

2018. 12. 01. 15:15 - Írta: human

9 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, pilot-mustra,

Kezd kirajzolódni egy nem túl jó trend a Netflix európai gyártású tinisorozataiban: lehetnének igazán jók, de valami mégis hiányzik belőlük. A spanyol Elite is ilyen volt, pedig volt benne lehetőség, a dán The Rain apokalipszis ide vagy oda, még inkább félrecsúszott. És ezúttal is hasonló fogalmazódott meg bennem.

Bár a Baby olasz, az egyenruhás iskolás környezet miatt elég könnyű összemosni az Elite-tel, hiába más a közeg, amiben játszódik. Azonban míg az Elite legalább egy bűnüggyel alapozott, itt szörnyen semmitmondóra sikerült a pilot. És ezzel be is fejezem a hasonlítgatást.

A történet elvileg két 18 alatti lányról szól, akik elkezdték árulni a testüket tehetős embereknek. Necces téma, de valós eseményeken alapul a Baby, egy Olaszországban nagy botrányt kavaró eseten, bár nem konkrétan pontosan azt mutatja be, ami történt, csak merítették onnan az ihletet.

A készítők ennek megfelelően nem is túl szemérmesek, már a pilotban nyugodtan merik szexualizálni a lányokat (a színészek természetesen már 18-nál idősebbek). Egy kis kíváncsiság ennek kapcsán lett is bennem olyan szempontból, hogy meddig mernek majd elmenni, hogy a Baby tényleg olyan botránysorozat-e, mint a moralitást egyesek szerint szintén figyelmen kívül hagyó 13 Reasons Why.

A legjobb összehasonlítási alap persze a Skins lenne: ebben is lázadó fiatalok vannak, akik csak jól akarják magukat érkezni a saját kis világukban. Mondjuk az itteni karakterek nem rég óta jó barátok, pont a pilotban ismerkednek meg, illetve kerülnek közelebb egymáshoz.

Talán ez a legnagyobb bajom amúgy, ahogy az ismerkedést bemutatják. Vagyis ennek kapcsán csúcsosodik ki, hogy mennyire nincs ritmusa a sorozatnak. Egyszerűen sakkbábuként mozgatnak mindenkit, néha sajnos az időhúzás érdekében.

Például az első részben tökre közel kerül egymáshoz a két lány, erre a következő kezdésében nagyjából letagadja pedánsabb a megbélyegzett lázadót. Nyilván érhető, hogy miért teszi, az agyam tudja a választ, de ahogy nézem semmit sem érzek ebből. Nincs meg a dráma, a lendület, ami itt tartana. Pedig csak 6 rész az egész, lehetett volna hétvégi dara belőle.

Az viszont elismerést érdemelhet, hogy a Netflix-et egyelőre mintha hidegen hagyná a minden apróságon felháborodást kereső jelenlegi kultúra. Ennél a sorozatnál is voltak “aggódó szülők”, akik szerint nem szabadna ilyen témájú sorozatot mutogatniuk, de a szolgáltatónál nem húzták be mindenüket. Amikor jogos lehet más sorozatok esetében a kritika, akkor lépnek, de amikor nem, mert mondjuk alkotói szabadságról van szó, akkor nem hátrálnak meg. Egyelőre.

Mivel a Netflix szokás szerint az egész évadot feltette, így mások tuti a pilot után járnak, sőt, végeztek is a sorozattal. Tőlük ködösítést, általános véleményt kérnénk a kommentekbe ha lehet, vagy egyértelmű spoiler jelölést.

9 hozzászólás Ne habozz!

Anonymus - 2018. 12. 01. 15:42

“Kezd kirajzolódni egy nem túl jó trend a Netflix európai gyártású tinisorozataiban: lehetnének igazán jók, de valami mégis hiányzik belőlük.”

Ez egy kicsit off, de nem csak az európai sorozataiban. Még most is vannak nagyon jó sorozatai a Netflixnek, de számomra már a felhozatal nagyon felhigult és a jól kezdő sorozataikat is rendre elrontják és így már számomra elvesztette a Netflix logó a hatását. Már nem érzem azt a hatást a Netflix sorozatoknál, mint egy HBO-nál sajnos :(

dukyka - 2018. 12. 01. 15:55

Megnéztem a pilotot, elég is volt. Érdektelen a sztori, a karakterek, meg úgy minden.

comradecsa - 2018. 12. 01. 16:11

@Anonymus: A kínálat hígulás minden konjunktúraszerű jelenségnél előfordul, a PeakTV is ilyen. Ezt az emberi természettel is lehet magyarázni: Minden X darab rendezőre, íróra, producerre, akik “csak” el akarnak mesélni egy olyan sztorit, amit ma Hollywoodban nehézkesen lehetne, jut X darab olyan, akik a PeakTV-re üzleti lehetőségként tekint. Ez automatikusan hozza magával a minőség romlását.
Bár ez nem rossz dolog, mert a hígulást mindig tisztulás követi, ami a Netflix-nél már megkezdődni látszódik, tekintve hogy az utolsó egy évben több sorozatuknak elengedték.
És az HBO-nál biztosan jól megfizetik az illetéseket, mert arrafelé tényleg elég kevés a lyukrafutás.

winnie - 2018. 12. 01. 16:12

Anonymus:

Ez OFF, de egy válasz belefér, hátha human nem terel át minket – de tudom, hogy több válasznál megteszi:)

human nem az európai sorozatokra céloz, hanem az európai tinisorozatokra. az európai sorozatok nem kis része elég magas minőséget hoz. a tinisorozatok terén lehet, hogy (még) van deficit.

“Már nem érzem azt a hatást a Netflix sorozatoknál, mint egy HBO-nál sajnos :(”

hát, igen, ennyit tesz az illúzió. sőt, ugye dupla illúzióról van szó.

egyrészt: ugye arról a netflixről van szó, ami a lilyhammer után a hemlock grove-val jött, meg fuller house-okkal. szóval már a kezdetekre sem lehet azt mondani, hogy HBO akart lenni. DE. csak azért, mert a netlifxnél kisebb mondjuk az A+-os sorozatok aránya, mint egy hbo-n, attól még sokkal, sokkal, SOKKAL több A+-is van ott, mint bármelyik másik csatornán (csak elismert dokusorozatból több van:). ez a nagyon durva. lehet címeket sorolni, és igazából mindegy, hogy az ember háromig, ötig vagy húszig jut el, nem fog más csatornát találni, aminél eddig eljutna.

a kulcs az, hogy a netflixnél 100 vagy 200 sorozatból van 10 vagy 20 zseniális, míg egy hbo-n 15 sorozatból van 5 vagy 8. lehet előbbinél 5%-os az arány, míg utóbbinál 75%-os, a netflix elég durván uralkodik a minőség mennyiségében is

másrészt: hbo hatás? lássuk. room 104, high maintenance, camping, ballers, divorce, crashing, insecure, veep, barry, silicon valley, curb + game of thrones, westworld, big little lies, deuce, succession (true detective)

nyilván minden szubjektív, de a sorozatoknak minimum fele nem nem lesz A+-os 90%-nyi embernél.

winnie - 2018. 12. 01. 16:17

szerintem a kulcs egyébként itt van: a netflix nem hígul. a netflix csak elindított 30+ új csatornát.

van a saját hbo-juk. a netflix1.
van egy tinicsatornájuk. a netflix2.
van egy gyerekcsatornájuk. (már 20+ gyereksorozattal)
van egy európai cuccokra szakosodott csatornájuk.
van egy syfy-os, természetfölötti.
van egy realitys.
van egy dokuszériákra szakosodott.
van egy humor pluszuk. a netflix46.
stb.

a netflix, mint szolgáltató sok-sok “tematikus” csatornát fog össze. egy portfolió. aki a netflixhbo-t akarja nézni, annak a tartalmait fogja csak keresni.

ha az összképet nézed, akkor egyértelmű az alacsony százalékos találati arány, aka. hígulás. de ha valaki elit sorozatokat keres, akkor nem a főzős reality kínálattal fog foglalkozni. nem azzal, hogy hány dreamworks mozifilm animációs változatot látja. stb. egy spirit vagy kung fu panda sorozattól nem lesz kevesebb.

(OFF: az HBO GO itthon ugyanezt csinálja. külön KIDS szekciója van. hozza a BBC sorozatokat. a Showtime sorozatok. a Spike sorozatainak egy részét. és rágyúrt a YA-sorozatokra is, freeform, hulu/awesomeness tv + van az hbo-nak is dokus szekciója. szóval az a mítosz, hogy az HBO A+ már nem létezik. régen létezett, amikor évi 1-2 vagy 3-4 sorozatuk volt. cserébe most van ott 8 vagy 10 zseniális, meg másik 10, ami nem érdekel. de a százalékos arány változása mellett nőtt a tuti kapások száma.)

ugyanúgy a filmes fronton, megvannak a karácsony filmes hallmark csatorna, megvan a tinis csatorna, van egy bé horroros, és nemrég elindult a szerzői filmes csatornájuk, ahol a coen tesók és cuarón dolgoznak.

szóval egyrészt igazad van. másrészt másképp kell tekinteni a netflixre. ez az egész jelenség megváltoztatja a tévés gondolkodását az embernek.

winnie - 2018. 12. 01. 16:25

ha gondoljátok, holnapra írok egy hét kérdését a témáról és átviszem oda a kommenteket, ha humant itt zavarja, és folytathatjuk, illetve kikérhetjük a többiek véleményét is, hogy ez most jó, vagy leírható-e ilyen minőségjelzőkkel.

Snoopyzit30 - 2018. 12. 01. 17:04

Szerintem kéne ennek egy külön kibeszélő.

“a kulcs az, hogy a netflixnél 100 vagy 200 sorozatból van 10 vagy 20 zseniális, míg egy hbo-n 15 sorozatból van 5 vagy 8. lehet előbbinél 5%-os az arány, míg utóbbinál 75%-os, a netflix elég durván uralkodik a minőség mennyiségében is.”

Az HBO-nál is rosszabb az arány szerintem. 15 sorozatra max 2-3 zseniális jut. Viszont tény, hogy minél szélesebb a paletta, annál több embert tud megtalálni, mert az emberek ízlése változó. Nem mindenki ugyanazt a 15-20 sorozatot akarja nézni. Egyébként ha már HBO, kérdés, hogy csak a szigorúan vett HBO sorozatokat vesszük, amiket ő gyárt, vagy amit bevásárol magának innen-onnan. M.o-on azért van jó pár sorozat már az HBO kínálatában, ami nem a saját sorozata.

Netflixnél is van ilyen, de ott arányaiban még mindig több a saját gyártás, nem? Ezt majd valaki nálam okosabb beírja ide.

Még egy dolog, csak hogy mennyire nehéz megállapítani, hogy valami felhígult vagy nem. Én követek éves szinten 90-100 sorozatot, de ahogy észrevettem ezt teljesen megoszlik a kábeles csatornák között, szóval egyik sem egyeduralkodó nálam, így nem is veszem észre, hogy valamelyik felhígult vagy nem, mert csak azt szemezgetem ki mindenhonnan, ami érdekel. Szóval tök mindegy nekem, hogy 200-ból van 20 jó vagy 50-ból van 20 jó. Fel se tűnik. Még így is annyi jó sorozat van, hogy alig győzi az ember.

lalakov - 2018. 12. 02. 12:22

Megnéztem az egészet, nekem tetszett. Várom a folytatást.
Még több olasz sorozatot kérnék. :)

winnie: A Suburra második évadáról van valami hír?

pekseg - 2018. 12. 12. 08:38

6/10 – az atlagosnal kicsit jobb, de egy jo forgatokonyv iroval jobb is lehetett volna. a csajok gyonyoruek, es a zenéje űber jó.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz