login |

Vikings: folytatódott az 5. évad

2018. 12. 02. 21:15 - Írta: Qedrák

39 hozzászólás | kategória: kritika,

A Vikings megint visszatért az egy ideje megszokott évközi szünetéből.

Bevallom, hogy nekem az évad első fele olyan kevéssé maradt meg, hogy vissza kellett néznem pár momentumot. Az első félévadról szóló kritikámban azt jegyeztem meg hogy a sok karakter és a sok történetszál miatt úgy pergett ki a félévad az írók kezéből, ahogy Halfdan ujjai közül a homok. A szezont lezáró nagy ütközet után pedig mindenki pislogott, hogy egy semmiből előtűnő karakter frank segítségével született meg a győztes a Lagertha és Ivar között folyó háborúban.

Az új évad első részét úgy tudnám jellemezni, hogy nekiálltak összeszedni a padlón szétszórt labdákat, amelyeket az első félévad után hajigáltak szét. A karakterek immár két jól körülírható csapatba tömörültek, amelyekben mind ott lapulnak az egymás közötti feszültségek. Ezek képesek bármikor robbanni, és átrendezni az erőviszonyokat. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Ivar csapatában jól tapintható az a vágya Hvitserknek, hogy végre a saját jogán legyen valaki, ezért néha keresztbe tesz a szélsőséges hangulatingadozásra hajlamos öccsének. Ivar karaktere továbbra is egy nagyon hálás szerep marad, bár nem bánnám, hogy ha azon kívül is látnánk belőle valamit, hogy képes szélsőséges hangulatingadozásra.

Harald király számomra továbbra is kérdőjel. Amikor belépett a sorozatba, akkor egy olyan uralkodó képe bontakozott ki számunkra, aki valamilyen titkos tervvel rendelkezik, hogy majd rátegye a kezét Kattegatra. Erről időnként kaptunk megerősítést, ám az elmúlt félévadban teljesen háttérbe szorult ez a törekvése, és most is inkább az a szerep jutott neki, hogy feltegye azokat a kérdéseket, amelyeket más szereplő szájába nem akartak adni. Hogy milyen jövőt szánnak neki, számomra egyelőre kérdés maradt.

A másik csapat központi figurája Lagertha. Az előző félévad állandó bizonyítási kényszere után, ahol még azt is megtudhattuk, hogy szívesen meghalt volna, most egyenesen megtagadja a halált, és mégsem akarja elfogadni a vereséget. Ezzel nincs baj, csak kicsit következetesebb utat is megírhattak volna neki. Én nagyon szívesen elnézem még a képernyőn, de azt hiszem, hogy ideje lenne elbúcsúzni a karakterétől.

(Mivel Katheryn Winnick 2019-ben egy Netflixes sorozatban vállalt főszerepet, ezért nem kizárt, hogy ezek az utolsó momentumai a Vikingsben, de Rollo esetében is láttunk már csodát.)

Apropó, Rollo. Komolyan örültem neki, hogy egy régi karakter visszatérhetett, de jelentkezzen a kommentek között az, aki ezt így képzelte el. Mert azt még talán el tudom fogadni, hogy szövetkezett Ivarékkal, de hogy ezzel a mestertervvel, amit végül megtudtunk az első részben? Nehezen tudtam komolyan venni.

Mert ugye megtudtuk, hogy Björn Rollo fia. Tehát váratlanul felbukkan egy rég nem látott karakter, aki egy állandó szereplő apjaként mutatkozik be, átrendezve az összes korábbi epizódot, bízva abban, hogy kevesen emlékeznek rájuk. Mert annak csakugyan számtalan jelét kaptuk még a sorozat elején, hogy Rollo szerelmes volt Lagerthába, de hogy Björn is az övé, és erről Ragnar a világon semmit sem sejtett… Nos ennek semmilyen jelét nem láttuk.

Mindezt sikerült megfejelni egy drámainak szánt jelenettel, amit tetéztek azzal, hogy Björn majdnem megölte Rollót, de végül megállították. Lehet, hogy én vagyok egyedül ezzel az érzéssel, de ha meg lehetne szavazni a Vikings öt legbénábban kitalált és kivitelezett jelenetsorát, nálam ez biztos ott lenne a dobogón. Rollo végül úgy ment, ahogy jött, és igazából csak annyit tudtunk meg, hogy egy elbaltázott ötlet következtében segítette győzelemre Ivarékat.

A többi szálon kevesebb eseményt láttunk. Alfréd megkezdte az uralkodását, és máris sikerült konfliktust szítani az egyházzal, arról nem is beszélve, hogy a testvére még aligha mondott le a királyi címről. Egy kicsit bánatos vagyok azért, mert kispórolták a random viking hajók felett aratott angolszász győzelmet, ami eddig kevésbé jellemezte a sorozatot, de reménykedjünk, hogy a későbbiek majd kárpótolnak minket. Hogy mit kezd majd Haehmund püspök érkezésével az újdonsült király, az még egy érdekes kérdés lehet a számunkra.

Izlandon pedig Floki kísérlete bedőlni látszik, ám azt egy pillanatra sem hittem el, hogy az élete veszélyben forog, hiába szavaztak a haláláról.

A templom leégése utáni újrakezdés bizonyára még tartogathat kihívásokat, csak nem vagyok benne biztos, hogy a sorozatnak ez a teljesen különálló, más karakterekkel kapcsolatban nem lévő szála vezet-e bárhová is. Ha csak annyit kapunk, mint az évad első felében, akkor könnyen lehet, hogy Izland inkább kihagyott ziccer marad.

Az új félévad első része számomra egyelőre az egyszerűsítésekről szólt. Ha tartják azt az elgondolást, hogy a tavaly kacskaringós utat bejáró történetszálakat egybefűzik, akkor egy remek etap elé nézünk. Talán a két csapat közötti küzdelem lesz a rendezőelve a hátralévő részeknek. De ahhoz, hogy tényleg megvalósuljon mindez, sokkal jobban egybe kellene fogni a történetet, és kevésbé csapongani különböző karakterek és tájak között.

Meglátjuk, hogy mi vár ránk.

39 hozzászólás Ne habozz!

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2018. 12. 02. 21:49

Számomra kezd egyre jobban középszerűségbe visszacsúszni a sorozat, főleg, hogy egyre inkább önismétlő.

Az ún. árulásoknak, oldalváltásoknak szerintem már semmi súlyuk nincs, kb. olyan érzetet keltnek, mint egy kicsit rosszabbul sikerült családi perpartvar (egyszer ide verődnek, egyszer amoda). Nincs bennük igazi ív, fordulat, hatás. Nincsenek építkezések, sem történet, sem karakterek terén.

Számos karakter, pl. Ubbe és Hvitserk pusztán eszközök, nincs igazi karakterük, csak úgy vannak. Björn karakterfejlődése is minimalizálódott, Ivar pedig teljesen stagnál, bármennyire is jól játssza a színész, az őrült “kártya” kezd kifulladni (úgy tűnik a sorozat is).

Rollo, Lagertha jelenete bármennyire is szép volt a maga melankolikusságával, igazából indokolatlanul lett beépítve, nem volt igazán előzménye, hisz Rollo egy kisebb mediterrán mészárláson kívül nem volt jelen a sorozatban. Jobban éreztem volna a helyét, ha az elmúlt években mutatnak is valamit Rollo életéből, őrlődéséből és vágyaiból, ahová eljutott öregkorára. Az erőtlen jelenléte azon kívül, hogy Björn a szemébe dobta, hogy miért Ivarék oldalára állt, ha nekik segít így a mindenek végén, nem sok értelme volt (azon kívül, hogy esetleg így akarta megszerezni őket). Kellett volna jó pár rész az előző évadokban, hogy ezt az erősnek szánt, érzelmileg fontos jelenetet ide futtassák ki.

Floki izlandi államalapításától is érdekesebb fordulatokat vártam.

A mostani részben egyedül Harald játékán látszott, hogy szenved, kínlódik a testvére megölésétől és el is hittem neki.

Az “utazásokat” amúgy még a Kisujj “Westeros Fast Travel Co.”ja is megirigyelné.

Ezt az évadot kivárom, vagy még a következő felét, és lehet kasza lesz a részemről.

Ayrons - 2018. 12. 02. 22:23

Na most lesújtott kasza a sorozatra nálam. Ez már egy Barátok közt lett….
Ivar a legidegesítőbb karakter lett és senki ne mondja nekem ,hogy egy nyomorékot már nem ölt volna meg egy Harald vagy más viking vezér, vicc.
De ami betette a kaput az a Rollo-Lagertha-Björn trió volt. Ezt honnan szülték, hogy Rollo fia ??? Ha még nem nézem a történelmi dolgokat akkor is:
1. A vak jós többször kijelentette Björn Ragnar fia.
2. Odin Björnek is megjelent Ragnar halálakor.
3. Björnt végig úgy építették hogy Ragnar fia.

Ez tipikusan olyan húzás volt ,hogy kellene valami nagy csavar de ötlet az már nincs ezért bedobnak egy szappanoperás húzást. Vicc. Ez a sorozat hihetetlen mélységekbe repült le.
Jobban járnának ha befejeznék az egészet.

Hallak65 - 2018. 12. 02. 22:56

Lagertha micsoda GILF! Bár kicsit öregíthettek volna rajta, mert hiába 41 éves Katheryn Winnick simán, kinéz vagy 30 párnak és attól nem néz ki öregnek, hogy rácsaptak egy ősz parókát. Ragnar-ral jobb munkát végeztek.

Nekem továbbra is hiányzik Ragnar, vagyis az az egy központi figura, akiért szurkolhatunk. Valahogy a többi szereplő nem ragad meg. Nem egy GoT, hogy egyszerre szurkoljunk 3-4 kedvencért.

Geza Kovacs - 2018. 12. 03. 00:17

Nekem tetszik egyébként, de kétségtelenül a Last Kingdom megnézése után belém vágott itt, hogy ha a Vikings 793-ban kezdődik (sajnos elkövették a hibát, hogy odaírták a legelső rész elején), most pedig 871 után vagyunk, Nagy Alfréd királysága idején, akkor a legelején már felnőtt Rollónak kb. 100+ évesnek kellene lennie. De Ivar és a többi tesója se lehet fiatalabb 70-nél, Björn lehet kb. 80, Lagerta szintén 100 környékén mozoghat. Úgyhogy ez most már sci-fi/fantasy nem öregedő, embernek látszó fél(?)istenekkel.

Mellesleg a Last Kingdom Uthredje és Beoccája (és többi szereplője) végig harcolta Alfréd 28 éves uralkodását, és semmit nem öregedtek alatta, ellentétben a királlyal, aki legalább megőszült és meg is halt a 3. évadra. Ez is gáz, de legalább nem szűk 1 évszázadot ugrott a sztori.

Nem tudom, miért olyan büdös lecserélni a főszereplőt mint a Crown-ban, ha már egyszer próbálnak minőségi művekkel előállni töris témában. Mindjárt ott lenne Kirk Douglas Rollónak, Olivia De Havilland meg Lagertának :-D

heidfeld - 2018. 12. 03. 06:14

Nagyon régen elengedtem az idő/történelmi hitelességet.
Ez a Björn-Rolo dolog a semmiből jött, de ott is maradhatott volna. Lagertha-püspök meg annyira érdekes, mint én, amikor álmosan kikelek az ágyból..
Egy ember írja, még segédei sincsenek a stáblistán, és egyre többet hibázik.
Anglia érdekes lehet. Pár erős, női karakter feltétlen kellene. Van is remény az érkezésükre.
Valószínűleg végéig maradok, de amíg Jennie Jacques van, biztosan.

Mordekai - 2018. 12. 03. 07:58

Azért a színész Clive Standen (Rollo) most eheti a kefét. Sose volt ágyjelenete Kathryn Winnick-kel, erre most meg kitalálják, hogy Björn Rollo fia. :)
…akin még ez az ősz paróka se változtat semmit, annyira jó nő még mindig.

Kíváncsi leszek Alfrédra, a The Last Kingdom-ban nagyon magasra került a léc. Lehetne valami minimális összefűzés a két sorozat között, ha tennének valami egy mondatos célzást, hogy Alfrédnak van egy félig viking harcos “fixer”-je, nekem már elég lenne. Időrendileg (a történelmet hagyjuk) nagyjából most egybeesik a kettő, aztán itt be is lehetne fejezni.

Neoprimitiv - 2018. 12. 03. 11:52

Kár ezért a sorozatért. Nagyon jól indult, de valóban, Ragnar halála óta nem tudnak mihez kezdeni vele. Ez a Rollo Björn apja ötlet még a Barátok köztben is kínos lenne.
A másik, hogy történelmi pontosságot ugyan nem kérek számon egy sorozaton (bár a Historyn ez sem lenne abszurd), de legalább a saját időrendjüket illene tisztelniük. OK, egyedül Kattegatban volt fodrász, ezért Lagertha ripsz-ropsz megőszült, nem volt, aki szőkére fesse a haját. De az, hogy csak azért, mert a rajongók egy része imádja, inkább meghagyták egy szexi, vonzó nőnek, akiről hihető, hogy a fiával egyidős pasik vágynak rár – kár érte. Aslaugh megölése óta értelmetlennél értelmetlenebb helyzetekbe írják.

Mordekai: ugye nem gondolod, hogy egy rivális csatornán futó sorozatban egy másik, hasonló témájút fognak reklámozni?

Mordekai - 2018. 12. 03. 12:29

@Meoprimitív:

Sose gondoltam. De valljuk be, pacsi járna érte. Egy (fél)mondat meg aligha lenne reklám. Amúgy meg Uthred is valós történelmi figura volt, miért ne lehetne róla valami a Vikings-ben is.

perszepolisz - 2018. 12. 03. 12:55

Engem leginkább a színészi játékok bosszantanak. Már a régebbi szereplőgárda tagjai sem színészóriások, de ezek a most feltűnt karakterek egyenesen kínosak. Gondolok itt Alfred testvérére és Ivar új csajára (aki persze roppant szemrevaló, de hát ez ne legyen már elég).
További észrevételem, hogy úgy tűnt most egy kicsit gyorsítanak történéseken, mert korábban nagyon döcögősen haladt a sztori.

Neoprimitiv - 2018. 12. 03. 13:36

Mordekai: mivel valós történelmi figura volt, lehet, hogy lesz szó róla. Csak az nem összefűzés, éppen, mivel valós történelmi figura volt.

Qedrák - 2018. 12. 03. 14:38

@Neoprimitív:

A Last Kingdom egyébként az első évadában megcsinálta ezt. :)
Volt egy olyan jelenet, ahol két dán beszélgetése indult így, miután hosszasan szemeztek egymással:
– Ragnar!
– Rollo!

Meg hozzátettek még valamit, de szerintem nem volt néző, akinek nem esett le, hogy ezzel a Vikingsre utalnak.

_Peter - 2018. 12. 03. 14:39

Darth Rollo visszatérése nagyon szappanos lett. Viking barátok közt.

I am your father!
NOOOOOOO! NOOOOOOO!!!

Minden jelenete kínos cringe: Lagerthával, Björnnel, Ivarral és még kedvenc shieldmaidenünk új bikájához is odament gyónni!

steelwolf - 2018. 12. 03. 17:35

Mi volt ez a szappan?
Björn én vagyok az apád! 🤣

Neoprimitiv - 2018. 12. 03. 19:04

most direkt visszanéztem, mert olyan régen volt már, hogy nem voltam benne biztos, hogy jól emlékeztem:

Miért kellett teljesen lenullázni Lagertha korábbi sztoriját? A második évad elején ki akarja kaparni Ragnar szemét, mert az lefeküdt Aslaugh-gal, utána ott hagy mindent, mert ő a hűséges, megalázott feleség – ezek után most kiderül, hogy ja, hát azért közben félrekufircolt a férje tesójával. (A jelenetből nekem legalább is az jött le, hogy tényleg Rollo az apa.)

Lagerthát már jó másfél évad óta egyre jobban ássák el nálam, miközben azt érzem, hogy amit a karakterének írnak, azzal pont az ellenkezőjét szeretnék elérni. Olyan nőnek indult, akinek ugyanúgy tervei, hosszú távú elképzelései vannak, mint Ragnarnak. Akinek az erő és a hatalom ezek megvalósításához kell. Mostanra egy lett a sok ütődött, “én akarok lenni a király, mert csak” seggfej közül. Semmi cél, semmi elképzelés, csak a teljesen üres hatalomvágy.

Ami lehetne persze egy alkotói koncepció is, csakhogy azt érzem, a készítők szerint Lagertha most is valami nagyon kúl girlpower karakter.

Szula - 2018. 12. 03. 21:15

Imádtam az első 4 évadot de valamiért nem akartam elkezdeni az 5.-et, csak halogattam. Gondoltam elolvasok pár kommentet az évad eleji kibeszélőből hátha kedvet kapok és neki ugrok már csak Lagertha miatt is. :D Ahogy végig olvastam azt kibeszélőt egyre kevésbé tetszett amit írtatok így parkoló pályára került megint csak. Most bele futok ebbe a kibeszélőbe és gondoltam ha bíztató akkor elkezdem. Hát nem az konkrétan örülök hogy nem folytattam a sorit mert az én vagyok az apád olcsó szar húzásnál tuti leköptem volna a tévét. Az meg amit Lagertha karakterével kezdtek az évadban csak hab a tortán. Imádtam Ragnart de eszemben nem volt hogy kaszáljam a halálával mert érdekelt Björn és Lagertha sorsa is de most már kijelenthetem hogy a 4. évaddal nekem kasza lett a sorozat. Katheryn Winnick pedig jöhet minden másban. :)

magyareke - 2018. 12. 04. 12:40

Akkor én leszek az első, aki kicsit talán pozitívabb hangvételű kommentet fog írni. Ivart imádom, szerintem nagyon jól tovább viszi a sorozatot, ugyanúgy mint ahogyan Harald is. A Lagertha, Rollo húzás az tényleg kicsit sok volt, de számomra értelmet nyert főleg mikro meg gyóntatta magát. Lehet, hogy mégis van lelkiismeret furdalása, lehet, hogy tényleg most az egyszer akart segíteni azon a nőn akit mindd végig szeretett? Floki Izlandja pedig szerintem érdekes lesz. Szerintem korán temetitek a sorozatot, nekem a korábbi évadból a kalandozós részek nagyon tetszettek és a végén a nagy harc is iszonyat jó volt, kiváncsian várom a folytatást.

Alexander87 - 2018. 12. 04. 22:16

Kíváncsi vagyok hova fut ki a Vikings.

Már így is évszázadokat ugrál át a történet

Hova vezet ez? Mondjuk bejön Rollo fia…aki átugrik pár évszázadot…és legyen ő…Hódító Vilmos?
Alfréd után meg egyből jön Harald és aztán hastingis csata?

Vagy…Björn megkeresztelkedik és részt vesz a norvég kereszteshadjáratban?

Pedig lehetne értelmes ötlet is. Mondjuk hagyjuk már a Ragnar fiai szappanoperát
Jöjjön egy másik család. Vörös Erik. Irány Amerika.

MadAve - 2018. 12. 04. 23:03

Szerintem a legszánalmasabb jelenet inkább:

Lagertha és Heahmund már Angliában.
L: Meg fogsz védeni minket?
H: Hát persze, hiszen szeretlek. Ugyan mi változott?
L: Hát az, hogy már Angliában vagyunk.

És egyetértek, a Rollo Björn apja csavar is nagyon gáz. Nem vagyok féltékeny Lagerthára, de nem elcsépelt kicsit, h a világon mindenki bele van zúgva, és egy cseppet sem öregszik? Nulla realitás.

Ja és Alfred pár száz évvel megelőzte Wycliffet meg azokat, akik angol nyelven szerették volna elérhetővé tenni a Bibliát, csak hogy mutassák mekkora nagy király…azért ne hordjunk már össze minden hülyeséget..

Snoopyzit30 - 2018. 12. 05. 16:12

Én is azok között vagyok, akik lassan elengedik a sorozatot, a Last Kingdom most jobb már szerintem. A Vikings megfáradt már nagyon, most úgy érzem.

OFF

@Geza Kovacs: “Mellesleg a Last Kingdom Uthredje és Beoccája (és többi szereplője) végig harcolta Alfréd 28 éves uralkodását, és semmit nem öregedtek alatta, ellentétben a királlyal, aki legalább megőszült és meg is halt a 3. évadra. Ez is gáz, de legalább nem szűk 1 évszázadot ugrott a sztori.”

Oké, hogy Alfrédot öregítették, de ő a betegségbe halt bele és szerintem nem volt olyan öreg ő sem. Nagyon jók voltak a sminkesek, mert simán 20 évet öregítettek a színészen, aki most ha jól tudom 36-37 éves kb.

Egyébként ott is zavaró, hogy nem öregszenek, de Alfréd uralkodása ott nem is fed le szerintem 28 évet, hiába volt a valóságban annyi. Az Uhtredet játszó színész nagyon fiatalos amúgy is jóval fiatalabbnak néz ki, mint amennyi.

Snoopyzit30 - 2018. 12. 05. 16:17

OFF

@Mordekai: “Kíváncsi leszek Alfrédra, a The Last Kingdom-ban nagyon magasra került a léc. Lehetne valami minimális összefűzés a két sorozat között, ha tennének valami egy mondatos célzást, hogy Alfrédnak van egy félig viking harcos “fixer”-je, nekem már elég lenne. Időrendileg (a történelmet hagyjuk) nagyjából most egybeesik a kettő, aztán itt be is lehetne fejezni.”

Annyira időben nem esik egybe a kettő, mert ott Ubba már egy 50 éves férfi és azért utazik vissza Írországba, mert Ivart megölték az írek és ezt akarja megbosszulni, ezt maga Alfréd mondja el Uhtrednek az 1. évadban vagy a 2. évad elején már nem is tudom.

Én örültem, hogy a Last Kingdomot nem akarják összefűzni semmilyen szinten sem a Vikings-szel.

avabroncos - 2018. 12. 05. 18:01

nagyon, de nagyon hiányzik ragnar !!!

Geza Kovacs - 2018. 12. 06. 23:59

Nekem a mostani résszel a maradék mértéktartását is elvesztette a sorozat, teljesen botrányossá vált a legvégével.

Korábban kifejezetten nagy hangsúlyt fektetett a kultúra bemutatására, lásd Athelstan részvételét a pogány szertartáson vagy a jóslatok a vak látnoktól vagy a nők szerepe a vikingeknél, az angolszász wessexi királyi udvar, stb., Ecbert elküldi Ethelwulfot Rómába, tényleg nagyon sok mindenre odafigyeltek. A vikingek sose voltak egy határon túl szadisták (ez Ivarral megdőlt azért), Ragnar kifejetetten érdeklődött a többi kultúra iránt, Björn hasonlóan.

Erre most a már kezdetektől nagyon fura, harcos, de mélyen és szenvedélyesen hívő keresztény püspök kb. 20. századi sátánistává válva bemegy egy püspök miséjére (akit előtte már meg is fenyegetett) az áldozati szertartási résznél, és elképesztő kegyetlenséggel lemészárolja – tanúk szeme láttára, majd poénból még keresztet is vet. Hasonlóra szerintem a modern korig még pszichopata gyilkosok se vetemedtek volna, hacsak nem pl. kultúrák közti összeütközésről volt szó (pl. mongol-keresztény vagy muszlim-keresztény viszonylatban). Azt szinte meg se említem, hogy tudtommal a püspökök nyugaton nem viseltek fegyvert, pláne nem voltak harcosok, és hogy egy püspök miséjén mindig voltak részvevő hívek vagy más papok, és nem bóklásztak fel-alá mindenféle kóbor asszonyok a templom hátuljában csak úgy, mint itt. Ealhswith történetszála is teljesen borítékolhatóan primitív irányt vett pár perc szereplés után.

A Last Kingdom köröket ver történeti hűségben erre a trágyára, pedig kezdetben a Vikingekkel se volt semmi baj e téren sem. Ecbert kifejezetten jó király karakter lett, de ez a mostani kisfiú Alfrédként már nem mérhető össze a Last Kingdombeli másikkal. De azt kell mondjam, ez lassan már a Spartacus sorozat történeti hűségének a színvonalát is alulmúlja, pedig ott sose próbáltak mértéket tartani (viszont szándékosan nem is gúnyolódtak vagy forgatták ki a tényeket).

Nem tudom, miért kellett az 5. évad második felére ennyit várni, de ha ezért, akkor nagyon-nagyon kár volt érte.

Juraviel.Ihuan.Bedvin - 2018. 12. 08. 10:53

@Geza Kovacs

Egyetértek. Nekem már a múltkori rész is igazolta, hogy kezd visszacsúszni a középszerűségbe a sorozat, ez még jobban alátámasztotta.

– Mikor a leendő királyné, Ealhswith megjelent és rögtön Björnre “pillantgatott”, tudtam, hogy még ebben a részben ágyba fogja vinni Vasbordájú. Nem tudom, minek kell sokadjára is igazolni, hogy mekkora alfahím Ragnar -bocs, Rollo :/- fia. Még az sem érv, hogy Alfrédhoz képest alkatra Björn erőteljesebb, így “érthető” a ifjú leányzó “érdeklődése” (szép eufemizmus). Sőt, már sokadjára lövik el a keresztény nő ráizgul a viking macsóra sémát.
– Ivar új nejéről is sejthető volt, hogy elkap valami random parasztot a teherbe eséshez.
– Heahmund végig azzal érvelt, óvatosnak kell lennie Lagerthával. Megfenyegeti az ellenfelét, majd ahol éri, ott fekteti meg “titokban”, ahol akarja, amiről az ócska narratíva miatt sejthető, hogy kiderül. A film végi “óriási” fordulatot annyira teátrálisra formálták, amennyire lehetett, inkább nevetséges volt, mint egy történeti ív feszült csúcspontja.

Ez így nagyon gyenge. Igazából azt veszem észre, hogy szereplők elvesztették a karakterüket, motivációikat, már nem igazán rendelkeznek ezekkel. Kicsit sarkítva így mennek végig a részek és évadok mostanában:

Ajánlattevés – Elfogadás/Elutasítás/Árulás – Szétcsapjuk egymás száját/Kufirc – Besértődés/Kibékülés

Ragnar és Egbert idejében is megvoltak ezek ugyanígy (lényegében ez volt a forma), csak nem ennyire kapkodóan, meg a két színész elvitte a hátán az egészet, amire a mostani gárda nem igazán képes.

_Peter - 2018. 12. 08. 11:25

Geza Kovacs – 2018. 12. 06. 23:59

Történeti hűségért eddig se akart pontokat gyűjteni a sorozat, kreatív szabadsággal készítették. Nagyvonalúan bánnak időszakokkal, személyekkel és eseményekkel. A History Channel weboldalán vannak cikkek a sorozatbeli eltérésekről. Björn anyjához Aslaugot írják Lagertha helyett. Floki története is más.

Harcos szerzetesek, papok és püspökök voltak. Az igazi Heahmund nem ágyban párnák közt halt meg. Keresőbe: Battling Bishops of Christendom

Hódító Vilmos testvére
keresztes háborúba induló Reims püspöke
későbbi II. Gyula pápa
Tomori Pál érsek fővezér!

Brynden Rivers - 2018. 12. 08. 11:37

“Az “utazásokat” amúgy még a Kisujj “Westeros Fast Travel Co.”ja is megirigyelné.”

:-D

Geza Kovacs - 2018. 12. 08. 12:10

Akiket te írsz, kivételek. A cikk címe is arra utal, hogy felsorol érdekességeket és eltéréseket a hagyományos gyakorlattól. A konkrét példáid meg több száz évvel későbbiek, Gyula pápa meg Tomori már kb újkori szereplők, ráadásul Tomori magyar példa, itt mindig más volt a helyzet e téren. De pl a szerzetes lovagrendek is azért lettek (sokkal később) mert így képeztek kontrolláltan kivételt a keresztes hadjáratok idején.

Amúgy meg igen, nagy csatáknál, háborúknál a nyugatiaknál is előfordultak harcos főpapok is akár, de ahogy írtad,pl keresztes hadjáratokról vagy a törökök elleni honvédelemről van ilyen esetekben szó, és hadvezérként, nem pedig arról, hogy egy püspök csak úgy egyéni harciasságból civil ruhában, egyedül, karddal szambázik a világban kedvére. Nekik kellett elöljáróként így-úgy példát mutatni az alsópapságnak, ráadásul a sorozatban még a kereszténység terjedésének korai időszakában vagyunk, még komolyabban vették az előírásokat, mint később.

Qedrák - 2018. 12. 08. 15:09

@Geza Kovacs:

Nem feltétlenül voltak szigorúbbak. A gregorián reform előtti időszakban játszódik a sorozat, ekkor még egy pap akár feleséget is tarthatott (azért nem nézték jó szemmel, és a házasságnak a felszentelés előtt kellett történnie). A Last Kingdomban, legalábbis a könyvsorozatban, a sok felmerülő kérdés közül éppen ez az egyik.

perszepolisz - 2018. 12. 08. 16:45

A templomok és általában a keresztény helyszínek ábrázolásával nincs szerencséje a sorozatnak. Korábban a francia udvar se 8-9. századinak tűnt és hát ez a templom is látszott inkább olyan 13-14. századinak, mintsem 9. századinak. Főleg, hogy egyébként hogy néz ki a wessex-i udvar.:D

Ez még nem lenne olyan nagy baj, de a történet is kezd rettentően érdektelenné válni. Ez a dánok letelepítése nevű történet (ha ugyan erre fut ki az évad) már nem olyan érdekes számomra, mint a korábbi évadokban bemutatott hódítás kora. Ha már ilyen sokáig akarták húzni a sztorit talán lehetett volna két évad Björn utazásairól, Csak az gondolom kicsit több pénzbe került volna. :D

perszepolisz - 2018. 12. 08. 16:49

Egyébként a mostani részt angolul nézte, szóval lehet hogy elkerülte a figyelmemet, de Alfréd miért egyezkedik azzal a 10 vikinggel akik ott állnak előtte? Nincs seregük, nincs erejük, miért van rájuk szüksége?

Geza Kovacs - 2018. 12. 08. 20:06

Arról nem is beszélve, hogy a Last Kingdomból is kiderül, hogy Anglia jelentős része, kb fele dán uralom alatt állt. Nem tudom, mennyiben jobb 1 hajónyi vikingnek az ősellenség wessexiekhez menni menedékért, mint inkább egy nem Ivar által közvetlenül uralt területre menni a dán megszállás alatt, és esetleg álnéven bemutatkozni. Ja, tudtommal East Anglia, amit Alfrédtól követelnek, szintén dán uralom alatt állt ekkor.

Snoopyzit30 - 2018. 12. 09. 10:17

5×12

“Kábelen megzuhant a Vikings
Vikings – 1,650M; 18-49: 0.37, #2”

Nálam most jött el a kasza. Annyi logikátlan zagyvaság van benne, hogy nem bírom már nézni. Ilyenkor meg el kell engedni. Ennyi. A többiek érdekében – akik maradnak a sorozattal – remélem hogy újra jó lesz majd egyszer.

_Peter - 2018. 12. 09. 10:27

perszepolisz

Alfred tartani akarja Ecbert ígéretét. A szászok szemében a dánok, Harald, Ivar portyázni és fosztogatni akarnak. Lagertha, Björnék letelepedni békében egymás mellett farmolni Ragnar elképzelésével. Akkor velük legalább lehet egyezkedni. Ellenségem ellensége a barátom. Ha fordulna a kocka és Ivar meghal, akkor újra Björnék lennének nyeregben Kattegatban a népüknél ez a szászoknak jó lenne. Átpártolnának az egyszerű harcosok Ivar nélkül Björnhöz. (ez végigkíséri a történelmet például nyilasokból is lettek ávósok)

Geza Kovacs

Nem dokumentumfilmnek szánták a sorozatot. Nem is a Last Kingdomhoz igazítja a Vikings készítője.
Björn és Lagertha ellensége régóta nem Wessex, hanem Ivar. Náluk van Ecbert levele a letelepedésről, hát oda is mentek szorult helyzetükben.

heidfeld - 2018. 12. 09. 21:05

Sajnos, fanatikus vagyok, így maradnom kell a végéig.
Igazi probléma, hogy a sorozat ismétli önmagát, megfáradt. Némi logika van benne, de ha arra fut ki a dolog, – mondjuk Alfréd esetében – akkor nekem is menekülnöm kell…
Egyébként hiába csökken a nézettség, rengeteg helyre el van adva, 6. évad már berendelve.
Legfeljebb nem lesz 7.évad, ami talán nem is baj.

Anthonz - 2018. 12. 10. 14:14

Pedig olyan jó is lehetne ez a sorozat. Olyan jó, mint az első 3 évad, amikor tényleg igyekeztek bemutatni a vikingek kultúráját, isteneiket, voltak jó kis feelgood részek. Na és volt egy Ragnar, akinek voltak céljai, lehetett együttérezni vele. Most kivel lehet szimpatizálni? Annyi baromságot összeírtak mostmár, hogy kár is, Ivar is hol kúszik, hol szinte úgy jár, mint egy rendes ember, Lagertha parókája borzalom. Kicsúszott a kezük közül az egész, nagyrészt kiszámítható események fognak következni, ráadásul szinte minden karaktert tönkretettek, nem lehet senkivel sem szimpatizálni. A Rollós ügyet én sem értem, teljesen wtf minek hozták be.

Neoprimitiv - 2018. 12. 10. 14:39

“Most kivel lehet szimpatizálni?”

Ez a fő gond. Ivar lehetne egy új központi alak (az írók láthatóan őrá gyúrnak), de attól, hogy valaki kicsit szadista, kicsit pszichopata még nem lesz érdekes uralkodóként.

SHP - 2018. 12. 13. 13:58

Muszáj panaszkodnom valahol:
5×12-t nézem épp és annyira rossz, hogy meg kellett állítanom.
Bishop Heahmund bármikor mondhatná, hogy “I’m Batman” és olyan lenne, mintha simán folytatná a beszédét. Egyszerűen nem tudom komolyan venni a karaktert.
Borzasztó.
Rosszabb mint Lagertha kilencven (nem tudom pontosan, csak tippelek.) éves fiatalsága és a GoTos teleportálások, sőt még a TWD-s teleportáló zombiknál is rosszabb, ha már teleportáláshoz hasonlítom.. Hú, baj van a Vikingssel, ha a TWD-hez hasonlítom.

citrom - 2018. 12. 13. 19:47

5*13

Kèsz, Ivar szàla totàlisan elvesztett engem.
Eddig hittem, remènykedtem benne, hogy a szadista ôrület túltolàsa csak a jó taktikai èrzèk (nyomorèkkènt agresszív, jóval erôsebb emberek irànyítàsa)ès nèmi eltúlzott színjàtèk. Ezt ugye akàr Aslaugtól is elleshette volna, mivel a kiràlynôsègèt ô is nagyrèszt vallàsos, eleve elrendelt dologkènt tolta le a nèp torkàn. Anyunàl is megvolt az isteni szàrmazàs (Sigurd-Brynhild lànya)stb… így adta volna magàt a dolog.

Ehhez kèpest Kattegatt most totàl creepshow lett. A sorozat belsô környezetèben is- èrdemes megnèzni a randomparaszt statisztàk rèmületèt.

Szóval, a fene egye meg, eddig naivan mastermindot sejtettem egy testi-lelki nyomorult, frusztràlt kisfiú mögè.

_Peter - 2018. 12. 14. 11:21

“Most kivel lehet szimpatizálni?”

Azzal aki lecsapja őrült Ivart. :)

Rammsch31n - 2018. 12. 14. 18:21

ok… lendült a kasza… eddig is éreztem az évad visszatérésekor a lejtmenetet, de számomra ez most megáll. Ami Kattegatt-ban lement az túl nagy WTF volt a sok másik zavaró dolog mellett. :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz