login |

Pilot: Perfume

2019. 01. 12. 14:50 - Írta: human

7 hozzászólás | kategória: Európa is létezik, kritika, pilot-mustra,

Igazából azt nem értem a Netflix német sorozatánál, hogy miért a skandináv krimik lebegtek a szemük előtt, ha a Parfüm, vagyis a klasszikus Perfume: The Story of a Murderer halvány alapjaira akartak építkezni.

Azt mondjuk bevallom, hogy a filmből nem sok mindenre emlékszem, csak a hangulatára. Sorozatgyilkos volt, szóval ott is akadtak ilyen durva tetemek, mint itt, de… hogy is mondjam, most belenéztem (fenn van YouTube-on??) és valahogy az közelebb megy a témájához, sokkal mocskosabb, naturalistább, mint ez a sorozat. Továbbra is csak a képi világra értve minden kijelentést természetesen.

Mondjuk a belenézés után már értem, hogy a zöldes szűrőt miért erőltették a németek, bár a filmben a sárgás is domináns. Ezt azért emelem ki, mert az volt a másik, ami nagyon olcsó digitális kinézetet kölcsönzött a végeredménye ek. Viszont eltekintve a sorozat múltjától, hogy időben is messzire mentek onnan a történettel, tényleg az a fő baj, hogy olyan távolságtartó az egész, meg lassú, viszont nem jéghideg, nem hatol a csontokig. A megfontoltság a skandináv krimikhez illik, de egy német vidékhez valahogy kevésbé.

A sztori középpontjában egy bentlakásos iskolában összeverődött 6 fős csapat áll, 4 férfi és 2 nő. Utóbbiak egyikét valaki megöli, és kivágja nem is tudom pontosan mely szerveit, de valahol a hóna alatt és a nemi szervénél jár azzal a sebész szikével. A rész végére eljutunk oda, hogy bizony parfümkészítésről van itt szó.

Viszont az épülő nyomozás mellett a baráti társaság sötét múltját is el kezdi feszegetni a sorozat. Ez megint lehetne érdekes, de valahogy rosszul fedik fel az infókat. Szinte mindent összerakhatunk a nagy felfedések előtt, nem jók a nyomok, mert túl egyszerűen megérthetőek, így előre ellövik a drámai csúcspontokat. Ez a rendőrség vonalán érhető tetten a legjobban. Tényleg nem az a baj, hogy kitalálható pár dolog, hanem a felépítés kapcsán ahogy ezzel eltűnik a feszültség. És igazából a borzalom is, amit még építgethetne lassan a sorozat.

A szereplőgárda amúgy elmegy. Mondjuk pont a fő nyomozónő kicsit gépies, túljátszott, viszont a többiek hiába ismeretlenek a főként amerikai sorozatokat néző szememnek, simán berántottak.

Megint tipikusan az a helyzet, hogy 10 éve, kevesebb sorozattal a hátam mögött még lehet több esélyt adnék neki, simán javulhat a 6/10-ről, viszont a jelenlegi felhozatalban egyszerűen nem látom értelmét az erőltetésének.

7 hozzászólás Ne habozz!

Flanker - 2019. 01. 12. 15:38

Az ott komolyan egy kikockázott mellbimbó? A Netflixen??

human - 2019. 01. 12. 16:34

én kockáztam ki, a sorozatban nem ilyen :)

Squeegy Beckinheim - 2019. 01. 12. 17:20

Na én végignéztem és a megoldás ronotta csak el igazán ezt a sorozatot. Ha valaki más is végigrágta magát, az légyszi mondja el,hogy hogy a fészkes fenébe is jutottunk el ideig

Flanker - 2019. 01. 13. 00:44

köszi, akkor jól sejtettem :)

yuuki - 2019. 01. 13. 03:16

@Squeegy ajjaj nekem még hátra van az utolsó két rész, eddig is voltak kétségeim a végkifejlet minőségével kapcsolatban, de ez rossz ómen :D
egyébként velem az a nagyon ritka eset fordult elő, hogy időről időre zavaró volt, mennyire életszerűtlen a hanghordozásuk. teljesen értetlenül is állok ez előtt, mert ilyen tényleg ritkán tűnik fel nekem.
egyébként a filmet én nem láttam anno, de a könyvet olvastam viszont, ami tényleg brutális, de itt a szagokon meg a módszeren kívül semmi nem hasonlított hozzá. értem én, hogy modern köntös, meg mittudomén, de az eredetiben pont az volt a pláne, hogy nem a saját (egyébként nem létező) kapcsolati hálójából válogatta ki a főhős a jónak szagló nőket. ebben a sorozatban pedig másból se áll a dolog, mint abból, hogy egymás után hullik el a környékbeli többé-kevésbé kidolgozott női karakterek sora, hogy azon jojózzunk végig, ki lehet a gyilkos. lehet ezt fainul is csinálni, elvégre az összes Poirot cucc is ezen a sémán ment például, mégis teljesen ültek azok a sztorik és fordulatosak is voltak, viszont ez tényleg tele volt kiszámítható kimenetelű részekkel (gondolok itt pl. a trailerpark mutterra).

Stanlee - 2019. 01. 13. 14:41

Magat a sorozatot a muncheni Constantinfilm keszitette es a nemet ZDF kozszolgalati tv Mediathek-jeben is fenn van. A sorozat wiki oldalan https://de.wikipedia.org/wiki/Parfum_(Fernsehserie) fent van a nezoszam, es eleg sokat mondo, hogy a vegere a kezdeti szam nagyjabol harmada maradt csak. Nem jo omen, igy valoszinuleg kihagyjuk.

A ZDF 2018-ban igen sok minisorozatot berendelt csak nemet vagy koprodukcios kivitelben. Nem mindegyik jott be.

Most a Bibor folyok (https://www.imdb.com/title/tt7349016/) minisorozatos ujragondolasat toljuk, a fele mar lement. Az a jo benne, hogy nincs ativelo szal, a ket foszereplonek semmi fejlodese sincs a sorozatban, igy ha az ember ossze vissza nezi az egyes reszeket, akkor is ugyanott van elvezeti faktorban. Negy gyilkossagi ugy, dupla epizodokban.

napocskin - 2019. 01. 24. 20:16

Nem tudom, Süskind áldását adta-e erre a sorozatra, de kétlem. Én azért néztem végig, mert a könyvet zseniálisnak tartom, és kíváncsi voltam, hogy tudják ezt egy mai történetbe átültetni. Hát, rég láttam már ilyen borzalmas és visszataszító rémséget, tele borzasztó színészekkel ráadásul (az egyetlen értékelhető alakítás August Diehl, de ott is inkább a színész karizmája adja el a karaktert, mintsem a forgatókönyv), én mindenkit lebeszélnék róla, hogy akár csak elkezdje. Ritkán szoktam negatív értékelést írni, mert ha nem tetszik valami, inkább megtartom magamnak a véleményemet, de ez olyan kivétel, amire nehéz szavakat találni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz