login |

The Conners: vége az 1. évadnak

2019. 01. 30. 18:20 - Írta: winnie

Szólj hozzá | kategória: 2018/19 finálék, kritika,

Én ilyet még nem nagyon pipáltam. A Roseanne újkori első évadjának zárásáról szóló írásomban arra a következtetésre jutottam, hogy bár a címszereplő foghegyről odavetett poénjai nagyon ülnek, valójában a karaktere inkább kerékkötője volt a kifejezetten köré épített szezonnak. Most pedig, a kirúgása után nélküle készített, de egyébként elvben semmit sem változó spinoff kapcsán ismét csak azt kell mondanom, hogy ez így nem működik a korábbi szinten.

Szóval mégiscsak kellett ebbe a sorozatba Roseanne karaktere? Míg az anyasorozat 10. évadja a tavalyi szezon nagy meglepetése volt számomra (2018/19-ben talán ez volt a szokásos egyetlen többkamerás komédiám), a spinoffnak már a pilotja totál elkedvtelenített és a kasza felé taszította a szériát. És látva a finálét, csak még jobban igazoltnak érzem a kiszállási/kaszálási döntésemet. Hiába újonc, a The Conners már nem a régi.

Ami tényleg azért fura, mert gyakorlatilag semmi sem változott. A hangvétel maradt, a karakterek is, John Goodman tovább morgolódik Dan-ként, mint ahogy Jackie, Becky és Darlene is ott van, ráadásul kiemelt szálakat építettek idén köréjük, azonban mégis valahogy minden szürkévé vált – még a karaktereik is, csupán fellángolásaik vannak olykor. Tényleg szükségük volt a poénokhoz egy olyan partnerre, amit Roseanne karaktere biztosított, hiányzott az utolsó szó.

A szereplők konfliktusai egymás között olykor ugyan működnek, de abszolút nem komédia szintjén, a humor terén nagyon visszaesett a Roseanne-hez képest a The Conners. Az évadzáró szokás szerint próbált drámaibb lenne, ráadásul egy elég komoly következményekkel kecsegtető cliffhanger-t is húztak, de valahogy nálam egyik szál jelentősége sem jött át.

Lehet, hogy egy felületesebb megközelítéssel jobban kiegyeztem volna, ha kevésbé mennek bele a személyesebb szálakba? Talán. És egyáltalán nem azért, mert én is felületes dolgokat akarok nézni, egyszerűen csak a többkamerás szitkomok vázlatosan megrajzolt, minden rész elején rebootolt karaktereihez a kevésbé fajsúlyos magánéletbeli szálak illenének. Ld. a fináléban is visszatért Johnny Galecki karaktere, David, de egy másodpercnyi mélységet sem sikerült teremteni vele és a kialakuló dilemmával.

Azért mellékszereplőkben még mindig erős a sorozat, minden további nélkül be tudnak hozni visszatérőnek olyanokat, mint Jay R. Ferguson, Matthew Broderick vagy Juliette Lewis, de manapság ez már rettenetesen kevés. A sorozat siker marad valamilyen szinten az előtörténetének köszönhetően, pár évad még biztosan benne lesz, de nem érzem, hogy tudna akkorát változni, hogy ismét a nézője legyen Conner-éknek.

ui: Arra mondjuk nincs mentség, hogy mostanság elkezdték idiótának nézni a nézőt. A zárás elején rögtön kétszer is megtörténik, hogy nem hagyják annyiban az egyértelmű poént, hanem megmagyarázzák, hogy az előző mondat miért volt vicces – először a Becky-nek vett mellpumpa kapcsán, majd az ágynemű cipelésével. Le az efféle repetitivitással!

– We almost grabbed you a stroller, too, but we thought you’d like to pick that out. But we did get you a breast pump. “For all shape and sizes.”
– So a stroller is too personal, but the breast pump, you figured, “What the hell?”

– Oh, my God. You finally did it. I know she was horrible to you, but… but she was your mother. Now, we’re gonna have to say that this was an accident.
– What? These are drapes. You thought this was Bev?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz