login |

The World’s Best

2019. 02. 10. 15:50 - Írta: winnie

13 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra, reality,

Magam sem tudom, hogy miért írok erről a realityversenyről, amit papíron tehetségkutató valóságshow-nak kéne nevezni, de nyilván nem kutatnak benne semmit, hiszen csak tehetségek, vagyis kvázi világsztárok szerepelnek benne. Szóval akkor legyen varietéműsor? Vagy revü? Dáridó világsztárokkal? Mert ez az, csak éppen ráerőltetnek némi versenyaspektust a pontozásnak köszönhetően.

Komolyan nem értem ezt a műfajt, hogy létezhet 2019-ben. Nem tudom, hogy 2020-ban létezni fog-e, mert hiába tették be a Super Bowl mögé, rekordnagyságú zuhanást produkált az 1×02, pedig még cliffhanger is volt benne (egy über röhejes, “Meghal-e a fellépő vagy sem?“-típusú…), és tudom, hogy manapság a YouTube-os műfaj megél a tévében, de itt tényleg nincs pozitívum, amit ki lehetne emelni.

Tudom, hogy a The Masked Singer kapcsán is leírtam, hogy fura a hatalmas sikere, mert alapvetően pont olyan műsor, amit kinyírnak a közösségi oldalak, de ott még látom a logikát abban, hogy nézik, tudnék érvelni a formátum mellett. Azonban a The World’s Best esetében nem. Igen, kenyér és cirkusz kell a népnek, és ez szó szerint cirkusz, de…

Az nyilván nem újdonság, hogy egy tehetségkutató realityverseny (jobb híján nevezzük így) végső szakaszának egy része sem több, mint 8-10 rövid YouTube-videó és 20 perc zsűriduma összegyúrása, de ott előbbi azért újdonság, és utóbbinak is van értelme a verseny miatt. Itt viszont a legtöbb fellépő nem fog új produkcióval készülni (az egyik bűvész például egy az egyben elhozta a 3 éves, egyébként szuper YouTube-klipjét – amivel ősszel Hajnóczy Soma is fellépett itthon – sokkal, de sokkal jobban előadva), ergó az egész műsor csak ismert emberek performanszait jelenti. Amik lenyűgözőek, de még a keresésre fordított percekkel együtt is bárki megnézhet egy 6-7 előadásból álló adást a YouTube-on a műsoridő fele alatt, mínusz a reklámok. És az idő pénz, nem?

Ja, hogy a zsűri? Igen, a tehetségkutató reality-kben a zsűri bizony elég sokat ad az összképhez a hozzáértői vagy laikus kritikáival, de itt…? NEMÁ’!!! Semmi bajom a Fait Hill, Drew Barrymore, RuPaul Charles-trióval, van, amihez értenek is, de mindez irreleváns, mint ahogy az is, amit mondanak. Mert mit mondhatnának a világsztároknak? Hogy ügyesek? Hogy jók? Hogy k*rva jók? HÁT MÉG SZÉP! (Aki meg nem annyira jó, annak az elhivatottságát simogatják – mintha nem tudná az illető, aki évek óta produkál…)

This was one of the best thing I ever saw.

Amellett, hogy minden másodpercet szájtátással töltenek, szimpatikusak, de ettől még iszonyatosan kínos hallgatni, ahogy kommentálnak, hiszen miközben repkednek a szuperlatívuszok, inkább csak magukról beszélnek, hogy ők ilyet még nem láttak, stb. És akkor még 50-es skálán pontozniuk is kell a produkciókat, vagyis már az elején kiszúrtak egy csomó 49-50 pontot, a nem túl menőknek meg 40-et – mintha magyar műsorról lenne szó.

A poén az, hogy nem ez a pontozás vágja teljesen tönkre a műsort, hanem az 50 fős világpanel, amelyben a területükön talán híres random emberek üldögélnek, ugyanúgy hüledeznek és kommentálnak performansz közben, és akik pontszámát hozzáadják a zsűri pontjaihoz, hogy kiderüljön, ki jut tovább. Azonban nekik nem 50-es skálán kell szavazni, hanem IGEN/NEM opciók közül választanak, ami mondanom sem kell, hogy mennyire torzít, és a 10-20 leendő zseniális előadónál konstans 48-50 pontot fog biztosítani az 50-ből, a kevésbé villogósoknál, a réteg előadóknál pedig 40-et, ami jó eséllyel kiesést jelenthet. A legrosszabb pedig, hogy a lenyűgöző, mégis semmi extra teljesítményeknek viszont helyet ad, mint az egykarú hegedűs lány (ami taps, mert felemelő, de nyilván, mint zene, semmi extra), vagy bármelyik kisgyerek – ki fog rájuk NEM-et mondani a kétfokú skálán? Ki az a rettenetes ember? Fix 50 pont, fix továbbjutás.

Egy dolog, hogy feleslegesen van túlbonyolítva a pontozás, a másik, hogy elcseszett, mint annak rendje és módja. Értem, hogy különbözni akartak a Got Talent-ektől és a sok változatból ez volt a legjobb, de akkor is meglep, hogy átment a szűrőn ez a metódus.

A fellépőkkel semmi baj nem volt, nagyon jók, élvezetesek és helyenként zseniálisak. Nyilván nálam az énekesek felejtősek lennének (bár az olyanok, mint Dimash, elég különlegesek), de a többiek mind remekek, bár javarészt cirkuszos előadók (karatés gyakorlat, kardnyelő, bűvész, szabadulóművész), őket kritika nem érheti, és én még James Corden műsorvezetésében is nagyon szeretem, hogy úgy csinál, mintha róla szólna minden, de, mint írtam, ezek képesek voltak egy felvételről adott nyitóepizódba élet/halál-kérdés cliffhangert beletolni, hogy visszatérjenek a nézők.

Mert igen, ennyit néznek ki belőlük. Hogy a minőségtől függetlenül érdekelni fogja őket a folytatás, mert tudni akarják, hogy megfulladt-e az ember, akinek az a foglalkozása, hogy víz alól szabaduljon ki és, mint ilyenkor mindenki mindig, a drámai hatás miatt késlelteti a sikert. Valahol örülök, hogy a nézők 80%-a nem tért vissza. És nem azért, mert ignoránsnak tartom őket.

Mint írtam, komolyan nem értem a The World’s Best létezését. Főleg nem a Super Bowl mögött. És azt sem, hogy miért írok róla. Mármint azon kívül, hogy megosszam mindenkivel, hogy nem értem a létezését.

Már csak azért is, mert ez az a műsor, amiből még sok pénzt sem lehet kivenni, hiszen jóval drágább, mint az America’s Got Talent (meg az AGT: The Champions, amiben ugyancsak globális sztárok vannak, bár őket azért többségben tényleg reality-ben fedezték fel), csak a különbség azt, hogy ennek a licencét más piacokra sem lehet annyira eladni, mert elég hülyén nézne ki, ha a Világ Legjobbja-versenynek lokális változatai futnának egyszerre. Hogy aztán legyen egy The World’s Best: The Champions-különkiadás is.

Na, takarodjatok a francba!

13 hozzászólás Ne habozz!

Samu - 2019. 02. 10. 18:04

a képek zsenik :-D

Thomas - 2019. 02. 11. 02:06

Nekem is nagyon tetszenek a képek, haláli:) Meg azon is olyan jót röhögtem, hogy kinézik az emberből, hogy azért tér vissza, hogy megtudja, hogy megfulladt-e a szabadulóművész:) Ennyi “hogy”-ot:)

Amúgy minden szóval egyetértek, viszont pont hogy én is ezerszer inkább ezt nézem, mert sorozat fogyasztó vagyok, youtube-on nem szeretek unalmamban keresgélni, csak ha valami célzottan érdekel. Semmi extrát nem tudtak mutatni, amitől a zsűrihez hasonlóan eltátottam volna a számat így 13 évadnyi AGT után, de azért nyilván nézni fogom, mert ki tudja, meg hátha:)

Amin nagyon meglepődtem, hogy ez komolyan drágább lenne az AGT-nél? Én magamban elkönyveltem, hogy tök jól beleillik a mostanában kezdődött budget-tehetségkutatók (World of Dance, The Four) sorába, amiket előre felvesznek, majd leadnak, mindenféle grandiózusság vagy közönségszavazás nélkül (és sajnos az AGT: Champions is ilyen lett), és alacsonyabb nézettséggel is bőven behozzák az árukat. Azt hittem, hogy ezek olcsóbbak, amik nem élőben mennek. Az oké, hogy utaztatni kell egy csomó embert a világ minden tájáról, meg talán fellépti díjat is fizetnek nekik? De pl. én nem tudom képzelni, hogy ez a zsűri milliókat kapjon, bár azt azért az AGT-ben sem oszthatnak.

A pontozás tényleg vicc, a sok 98-99 pontos, és ami engem idegesít, hogy tizedszerre is megállítják a számlálást háromszor, aztán 75 pont előtt újra, mert hátha még izgul valaki, hogy ott fog megállni:) Ezeket úgy tekertem már át egy idő után, mint a huzat. Az viszont tetszik, amikor egy-egy fellépő honfitársát vagy az adott terület szakértőjét megkérdezik a nemzetközi zsűriből, meg Corden jól elpoénkodik azokkal, akik nemet nyomtak:) Még ezek a részek a legélvezetesebbek az egészben:)

Thomas - 2019. 02. 12. 16:26

Jaj, ide írom, mert nincs AGT Champions kibeszélő, ahol elégedetlenkedhetnék, de a szokásos hülyeség: Darci Lynn 2 percet sem kapott, szerintem legalább a felét kivágták, nem hiszem el, hogy csak 1 poént elsütött, meg egy fél dalt énekelt össz-vissz. A Deadly Games meg majdnem 6 percet, még egy reklámszünetet is tettek bele, mert mekkora cliffhanger, hogy a zsűrit is bevonják… Na ezek után vajon mennyi esélye van Darcinak nyerni? Aki szerintem magasan a legzseniálisabb az egész mezőnyből.

Thomas - 2019. 02. 16. 15:59

Én még mindig ott vagyok leragadva, hogy a TWB komolyan egy drága műsor? Nekem totál az AGT budget verziójának tűnik, mint ahogy a Word of Dance a budget táncos, a The Four meg a budget énekes reality. Ahol még arra sem költenek, hogy élőben menjen és a nézők szavazhassanak, ahol másnapra azt is elfelejti az ember, hogy ki nyert. És eddig még a lebonyolítás is hasonló a WoD 1. évadához, gyorsan lementek a meghallgatások, jönnek a párbajok.

Na mindegy, a 3. részben már volt pár érdekes dolog, nem mondom, hogy hú de jó, de legalább érdekes. A hasbeszélőket pl. szoktam szeretni az AGT-ben, de ez a brit csaj szerintem a fasorban sem volt Darci Lynne-hez, vagy Terry Fatorhoz, Paul Zerdinhez képest. Asszem Zerdin lőtte el ez a human puppetet egy sokadik előadására, és még az is sokkal természetesebben hatott, pedig Howie-val szórakozott:) Itt annyira nyilvánvaló volt, hogy beépített embereket hívott fel, a csaj véletlenül hamarabb kezdte el a srácot a színpadra hívogatni, mint ahogy kimondta a hasbeszélő:( Meg kb. egyféle hangot adott mindkettejüknek. Hol van ez a zseniális Darci Lynne-hez képest, akit már számtalan hangon hallottunk beszélni és énekelni is? Na jó, hát nem lehet mindenki a legjobb, de akkor ez nem is a world’s best:)

Ja, és William Close, a hárfás, ő konkrétan versenyzett is az AGT-ben, nem is értem, miért gondolták, hogy jó ötlet ide is elhívni:) Gondolom nem céljuk, hogy az emberek azzal hasonlítgssák össze, bár úgyse tudnak tenni ellene, de nincs elég tehetség a földön, hogy ne kelljen embereket újrahasznosítaniuk?

winnie - 2019. 02. 17. 11:46

“A hasbeszélőket pl. szoktam szeretni az AGT-ben, de ez a brit csaj szerintem a fasorban sem volt Darci Lynne-hez, vagy Terry Fatorhoz, Paul Zerdinhez képest. Asszem Zerdin lőtte el ez a human puppetet egy sokadik előadására, ”

én belenéztem, de mivel nem láttam még ilyet, ezért pár másodpercig jópofa volt:) de igen, az látszott, talán nem is titkolták, hogy benne voltak a kihívottak.

darci lynne-t nem nagyon láttam, csak röviden, és rögtön az jutott eszembe, hogy nem tudnám értékelni őt, mert nem ő írja az anyagait, csak előadja (épp ugyanezért egy gyerek standupost sem tudtam korábban). tudom, hogy az énekeseknél ugyanez van, ott is másét adják elő, de ez azért így más. persze nem tudok részleteket, szóval ez csak egy első gondolat volt, most megnéztem, hogy operázott – ilyet csinált máskor is? mert, ha nem, akkor miért nem ezzel kezdett? kicsit túlzásnak tűnt, bár így meg csak kicsit csukott szájjal való éneklés:)

á, nem tudom, jobban szeretem, hogy ha valaki vicces, akkor magától, és nem csak skill miatt, de aki nagyon jó komikus, akár hasbeszélő, akár standupos, annak is van joga, lehetősége írókat felfogadni, hogy jobbá tegyék a cuccaikat, szóval magam sem tudom, hogy mi az álláspontom.

Thomas - 2019. 02. 17. 13:39

Pár másodpercig nekem is jópofa volt, nagyot nevettem, amikor megszólalt. Aztán valahogy nem lett olyan jó, mintha csak ezt az egy, elég fura hangot tudná. Mondjuk Cordennel az orosz akcentus egy kicsit más volt azért, de mégsem tűnt olyan profinak.

Darci Lynne nekem zseniális, én mindig végig nevetem az ő előadásait:) Ezért is sajnálom, hogy szerintem mindkét fellépését durván megvágták, mert sokkal többet szokott viccelődni, nem csak elénekel egy dalt és annyi. Azért is írtam, hogy más 5-6 percet kap, ő meg kettőt sem, nem túl igazságos (és nem a szavazásra értem, mert úgysem a TV-nézők szavaznak). Nem énekelt még az operát, ez volt most éppen a különleges. A specialját élveztem még nagyon, szerintem az utóbbi évek legszórakoztatóbb karácsonyi specialja volt, ahány hangon ott énekelt, csukott és nyitott szájjal is hihetetlen:)

Azt nem is figyeltem, hogy ki írja az anyagait, de amúgy tényleg olyan fura ez. Olyan kicsi az átmenet pl. a stand-uposok és a hasbeszélők (akik nem énekelnek) között, és mégis, a hasbeszélőket mindig élvezettel néztem az AGT-ben, a stand-uposokat meg eltekerem.

De hogy mi lesz ezzel a World’s Besttel? Most kvázi mindenkit láttunk (bár mintha csak 22-t mutattak volna a 24-ből), de most visszagondolva, hogy kinek szurkolnék, szinte csak Enkh Erdene ugrana be, a mongol country énekes, mivel egy George Strait-dallal engem mindig meg lehet venni:) Esetleg érdekel még pár dolog, mondjuk hogy ez a hajánál fellógatott duó (Duo Nigretai ) mit fog csinálni, vagy mondjuk a Dundu mit tud még, de ezek sem voltak azért annyira érdekesek. De az aztán, hogy a kung fusok vagy a hegedűs vagy a zongorista mit alkot, és a többi énekest is elég közepesnek éreztem.

winnie - 2019. 02. 20. 10:25

most egyébként, hogy láttam shin limet (és jon dorenbost) az AGT:TC döntőjében, ott is azt kell mondanom, hogy hótt mindegy számomra a trükk mikéntje, ez is olyan, mint a standup, az előadásmódjuk nyer meg engem. ld. dorenbos ugyanazt a trükköt sütötte el négyszer pepitában (és biztos volt már ilyen korábban is), de remek figura, és az, hogy még agyalt is a mutatványon, hogy visszakötötte korábbi évadokhoz, valami zseniális volt. shin lim dettó. amit csinált melissa fumeroval, azt már vagy háromszor előadta kicsit másképp, de nagyon jól csinálja, amit csinál, remek előadó.

winnie - 2019. 02. 21. 10:03

most párbajok voltak, amit végogpörgettem egy perc alatt (ennyit megér:) – a bűvész nagyon, nagyon, nagyon, nagyon ciki. az első trükk egy az egyben a shin lim által is mutatott szájba a kártya, majd füst volt, a második is egy az egyben volt sok éve az america’s got talentben a krézi kinézetű bűvésztől, aki magyarországon is volt az illusionists-szal, asszem (de nyilván mások is csinálták, meg egyébként is, az egy bűvészboltos trükk, megveszed és nem kell hozzá tudás). nyilván trükkben nincs új a nap alatt, shin lim is azt csinálta többször, amit a cw-s penn and teller: fool us-ban, de két konkrétan az AGT-s trükkel elég gáz fellépni.

utána jé, egy gyerek tovább jutott. meg még egy gyerek a felnőtt ellen. és a végén marha nagy párbajként a dimash és apáca ellen…

winnie - 2019. 02. 21. 10:05

ha ez hivatalos youtube oldal, akkor eléggé lelombozó: https://www.youtube.com/channel/UC5LF9yPmZkXZyezjt0FTfaA/videos?disable_polymer=1

Thomas - 2019. 02. 22. 16:49

Egyébként tényleg, ezek a bűvészek showmanek, nem is a trükk számít, hanem hogy hogyan adja elő. Aki bírja a stílusukat, meg fogékony erre, annak egészen biztosan jobb élmény. Engem ez továbbra sem köt le igazán. A TWB-s bűvészről nekem is pont az jutott az eszembe, hogy ugyanazt csinálja, mint Shin Lim:) Pedig egyszer sem néztem végig, de annyit láttam, hogy “itt a kártya, hol a kártya, füstöl a kártya, itt kéne lennie, közben meg ott van” :)

Amúgy ez a párbajos rész jobban tetszett, nagy meglepetésemre:) Annak ellenére, hogy baromira el volt húzva, a két órás adásba 5 párbaj fért, ami még a Voice iszonyat túlnyújtott 6 párbajánál is kevesebb:) De most valahogy többen is jobban szórakoztattak, mint elsőre, volt némi dráma, könnyek, átélhetőbb volt, vagy csak én voltam ilyen hangulatban. Nem egy zseni a műsor, de azért ez többnyire élvezhető volt. Pont a végére tették a leguncsibbat, mert az apáca nekem teljesen WTF a Like a Virginnel, Dimash meg annyira over the top, hogy nem is bírtam végighallgatni.

Ez lehet a hivatalos oldal, hát igen, legalább lehetnének valami háttéranyagok:) Csak felmondták a kötelezőt a kivágott előadásokkal. De az első adás után mintha még ez sem lett volna, vagy csak régiókódos volt, mert akkor nem találtam.

A nézettséget láttad már? Az az igazán WTF:) 1.6-os Survivor után 0.6:) Ezt egyszerűen nem tudom mivel megmagyarázni:) Jó, a 22.00-s sáv biztos lehúzta, de ennyire? Én még a múlt héten is azt hittem, a Survivor után ellesz 1.0 környékén, és akár még be is rendelhetik a 2. évadot. De előzetesen meg biztos, hogy jóval többet vártam volna tőle.

Thomas - 2019. 02. 22. 16:54

Jaj, azt nem is mondtam még, hogy az utolsó bűvész, akit úgy kifejezetten kedveltem az AGT-ben, az Mat Franco volt, és őt is azért, ahogy beszélt, ahogy előadta magát, valahogy szimpatikus volt az egész légkör, amit teremtett. Meg akkori fejjel érdekesek voltak a trükkjei is, még keresgéltem is utánuk, hogy hogyan csinálja, volt egy, amit képtelen voltam megfejteni. Lehet, hogy mai fejjel, visszanézve már az sem kötne le, de itt tényleg a személyiségük fontosabb, hogyan tudják prezentálni, eladni azt, amit csinálnak.

Thomas - 2019. 02. 22. 17:01

Sajnáltam egyébként Enkh Erdenét, de sajnos ő egypoénos volt:( Ebben a dalban már jobban kijött, hogy nem tud angolul, pár szót elég furán ejtett ki, és nem tudta semmivel sem emelni a produkció értékét. Mondjuk én őt elhallgattam volna bármeddig szívesen, mert klassz hangja van:) A zongorás gyerek viszont tényleg tehetséges, még ha én, meg a legtöbb ember biztosan nem is venné észre, ha félreüt párszor:)

winnie - 2019. 02. 22. 17:42

” Az az igazán WTF:) 1.6-os Survivor után 0.6:) Ezt egyszerűen nem tudom mivel megmagyarázni:)”

:OOO

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz