login |

Search Results for ‘Stargate SG-1’

Klasszikusok: Stargate SG-1 – írta DarylD

2015. 01. 20. 14:47 - Írta: vendegblogger

55 comments | kategória: ajánló,klasszikus,kritika

If you immediately know the candle light is fire, than the meal was cooked a long time ago.

A Csillagkapu-franchise 1994-ben kelt életre, amikor Kurt Russell főszereplésével világot látott egy mozifilm (rendező: Roland Emmerich) a kör alakú szerkezetről, melynek segítségével az ember felfedezheti magának az univerzumot. Ez a film szolgált alapul az 1997-ben kezdődő, mára már klasszikusnak nevezhető Stargate SG1 című sorozatnak, valamint a később érkező spinoffoknak, a Stargate Atlantisnak és a nem túl pozitívan fogadott Stargate Universe-nek is, sőt, az animációs Statgate Infinity-nek is.

Természetesen azt le kell szögeznem, hogy mint a klasszikusok rovat többi szerzője, én is (nem) kicsit elfogult vagyok a sorozattal kapcsolatban. Gyerekkorom egyik kedvencéről van szó, de ma is ugyanúgy élvezem, mint annak idején. Épp ezért ki merem jelenteni, hogy minden idők egyik legjobb sci-fi sorozatával állunk szemben.

Úgy vettem észre, hogy a Stargate nem tett szert akkora elismertségre, mint a Star Trek, a Doctor Who, vagy épp a Battlestar Galactica, ennek ellenére kellemesen csalódtam, amikor ti minden idők ötödik legjobb sorozatnak választottátok 2012-ben a BSG és a Firefly előtt. Örülök, hogy a junkie közösségből sokan felfedezték már ezt a gyöngyszemet, de én most inkább azokhoz szólok, akik még nem látták, méghozzá spoilermentesen.

A történet központjában a CSK1 (aka. SG1) áll, két katonából, egy tudósból és egy földönkívüliből álló négytagú csapat, akik egy katonai bázisról kiindulva a Csillagkapu nevű szerkezet segítségével utaznak idegen bolygókra felderítés és technológiaszerzés céljából. A négy tag, pontosabban azok karaktere pedig a sorozat egyik legnagyobb pozitívuma.

Először is azért annyira jó nézni kalandjaikat, mert nagyon megvan a szereplők között a szükséges összhang. Tényleg elhisszük, hogy ők egy csapatot alkotnak, és minden nap vállvetve harcolnak az idegen fenyegetés ellen. Közben mi is betekintést nyerhetünk kalandjaikba, egy kicsit részesei lehetünk mozgalmas mindennapjaiknak. A főbb karakterek kaptak egyébként egy kisebb háttér sztorit, néha még flashbackek is előfordulnak, így könnyebben megérthetjük motivációjukat.

A tovább mögött folytatom, először a főbb karakterekkel, majd ajánlott epizódokkal. Tovább…

Stargate: SG-1 – írta K.

2018. 02. 14. 15:01 - Írta: vendegblogger

34 comments | kategória: kritika

Holnap elérhető lesz a Stargate Origins, amelynek apropóján írnék pár sort az eredeti sorozatról.

Elöljáróban annyit, hogy minden valamirevaló klasszikus kortárs sci-fi szériát néztem, és a személyes kedvencem a Star Trek ToS volt a régmúltból, illetve a Babylon 5, az új érából pedig a Battlestar Galactica. Mikor elindult a Csillagkapu-sorozat (CSK a továbbiakban) teljesen beszippantott.  Anno a mozifilmet is azért néztem meg évekkel a bemutatása után, hogy lássam, honnan indult a sorozat. De mi okozta azt, hogy egy sokak által lenézett sci-fi lett nálam a „kedvenc” a nagy ST TOS helyett? Nos, ezt próbálom meg most összefoglalni.

Első körben az azonosulás könnyedsége vett meg. A CSK nem a jövőben játszódik, hanem a jelenben, ami miatt könnyebb az azonosulás a karakterekkel. Annak ellenére, hogy jelenkori, mégis tartalmaz minden sci-fis dolgot (bolygók, idegenek, stb.). Na meg persze milyen „cool”, ahogy az emberiség gépfegyverekkel veszi fel a harcot a high-tech idegenekkel? Innen szép nyerni.

A következő, amiben nagyon összeállt a sorozat, azok a karakterek. A csapatdinamika szinte az elejétől fogva megvolt, de a tagok kidolgozása is nagyságrendekkel jobb volt, mint azt akkoriban megszoktuk.

Gondolok itt arra, hogy Jack O’Neill elvesztette a fiát egy balesetben (miatta) és ezt a sorozat nem rest szinte minden évadban felhánytorgatni. Abydos-on egy fiú, akinek a népén segített, apjaként tiszteli Jack-et, erre nem elveszti őt is idővel? Aztán, mikor az az idegen életforma felveszi a fia alakját.. És még akad példa, amikor feltépik a régi sebeket. De a többi szereplő is szépen lett felépítve és a jellemfejlődésük is bejár egy utat. Sőt, a mellékfigurák szintén jól felépítettek, még a negatív visszatérő karakterek is. Mindenki aszerint cselekszik, amit a személyisége diktál, nem pedig, ahogy a történtet azt megköveteli.

A harmadik erőssége a sorozatnak a mitológia. Mindenki szereti Egyiptomot, a fáraókat, mindent, ami ezzel jár, márpedig a CSK az egészet ráhúzta a sci-fi vonalra – újabb azonosulási pontot kaptunk. De amit felépítettek a rendszerurakkal, azok egymáshoz való viszonyával, az ellenállással, és még ezernyi aprósággal, az igencsak megérdemli a dicséretet. Az ördög a részletekben rejlik ugyebár, de szerencsére az egész CSK univerzum részletesen felépül az évadok során.

A negyedik erősség a következetesség. Van egy fő történeti szál, ami átível, de ésszerűen fűzik és viszik tovább, míg a látszólag heti esetes bolygós kiruccanásoknak is van hatása, még ha nem is mindig azonnal jelentkezik. Olyasmire gondolok, hogy a hetedik-nyolcadik évadban simán visszautalnak első vagy második szezonos eseményre (ami heti ügyes epizód volt), és az ott szerzett dolog akkorra lett kikutatva és felhasználva.

Az idegenek technológiájának átvétele is lassú, de fokozatos építkezés eredménye. Hisz eleinte csak űrsiklót sikerül lopni és abból vadászgép/sikló hibridet építeni, de később már az első űrhajó is elkészülhet, hála a következetes tanulásnak, fejlődésnek. A mellékszereplők is következetesen jönnek vissza, amennyiben szükséges, és még ha csak egy epizódon belül pár percet is kapnak, lassan, de épül a karakterük. Ehhez hasonlóan, amikor valamelyik részben nincs válasz valamire, akkor várhatóan egy későbbiben lesz rá utalás.

A tovább mögött folytatom apróbb spoilerekkel. Tovább…

Stargate: Origins: vége az 1. évadnak – írta Lantaar

2018. 05. 07. 14:50 - Írta: vendegblogger

11 comments | kategória: kritika

Akárcsak a pilot részekről szóló írásomat, ezt is kezdhetném egy kiadós káromkodással, viszont a finálé óta sikerült lenyugodnom. Valamennyire. És, mint látjátok, elég sok időbe telt. Ettől függetlenül egy valami egyértelmű lett a sorozattal kapcsolatban: ez nem más, mint a proverbiális állatorvosi ló. Gyakorlatilag minden létező hibát elkövettek és ezt bizony még évekig fogjuk emlegetni.

A történet röviden a következő: 1938-ban járunk, 10 évvel a kapu felfedezése, és néhány héttel-hónappal az 1939-es hajóútja előtt, amivel az Egyesült Államokba szállították. A középpontban a húszas évei elején járó Catherine Langford áll, aki az apjával együtt próbálja megfejteni a kapu titkát, amíg egy nap fel nem bukkan pár náci, akik kapásból bebikázzák a kaput a terepjárójuk motorjával, hogy tárcsázzák Abydos-t és kapcsolatot létesítsenek a bolygót akkoriban uraló Aset nevű goa’ulddal.

Aki egy kicsit is követte a sorozattal kapcsolatos híreket az, tudhatja, hogy egészen a megjelenésig nem igazán lehetett tudni, hogy az Origins milyen szinten fogja figyelembe venni a korábbi sorozatokak, hiszen Roland Emmerich és az MGM már évek óta beszéltek egy esetleges moziss folytatásról, ami csak a 94-es filmen alapult volna, a sorozatokat teljesen figyelmen kívül hagyva. Sajnos az Origins bőven tele van olyan dolgokkal, amik csak a sorozatokban léteztek.

Hogy mit értek ez alatt? Innentől fogva spoileresen beszélek a tovább mögött. Tovább…

Pilot: Stargate Origins – írta Lantaar

2018. 02. 18. 16:10 - Írta: vendegblogger

41 comments | kategória: kritika,pilot-mustra

Ez mi a férfi nemi… fuck it… ez mi a fasz volt? Tegyétek le a kezeteket, természetesen költői a kérdés, a választ én is tudom: corporate greed!

Nem tagadom, hogy a Stargate-franchise az egyik legnagyobb kedvencem. A Scrubs mellett ez az a sorozat, amit bármikor képes vagyok megnézni és kivétel nélkül képes jobb kedvre deríteni. Sőt jelenleg is az éves SG-darám közepén járok (a 8. évad utolsó 5 része az egyik legjobb évad- és sorozatlezáró történetegyüttes, amit valaha láttam).

Mégis szkeptikus voltam, amikor bejelentették, hogy felélesztik a franchise-t a Stargate Command platformra afféle digitális sorozatként, még szkeptikusabb lettem, amikor megláttam az előzeteseket és úgy érzem, az elkészült végtermék egyelőre igazolja ezt a hozzáállásom. Mert ez tényleg egy végtermék.

Azt már rég elfogadtam, hogy a sorozathoz, illetve az az által felépített mitológiához nem lesz köze az 1928-ban játszódó Origins-nek, kizárólag az eredeti mozifilmhez. Ezt nem nehéz megtenni, ha egy multiverzumot tartalmazó franchise-ról van szó. De amit itt műveltek, az eddig a legrosszindulatúbb elképzeléseimet is felül-, vagyis alulmúlja. Pedig isten látja lelkem, olvastam eleget az elmúlt években kiadott, elvileg hivatalos folytatásnak számító képregényekből is, amik azért eléggé mélyre rakták a mércét minőség terén.

Láttunk már bőven jó és rossz sorozatos, vagy filmes felélesztéseket, rebootokat az elmúlt évek alatt. Egy valami jellemző volt az összes jóra: a készítők imádták és tisztelték az eredetit, ami arra hajtotta őket, hogy az eredetihez hű alkotást (mind szellemiségében és minőségében) hozzanak létre. Itt viszont az eddigi 3 részről (kb. 30 perc nettó játékidő) üvöltött, hogy a stúdiót nem érdekelte a minőség, csak az, hogy minél hamarabb, minél kevesebb ráfordítással felkeltsék az érdeklődést ez egyik IP-jük iránt.

Ennek érdekében megbíztak pár amatőrt, akiket bezavartak egy lepukkant raktárba, hogy leforgassanak egy (összeadva) film hosszúságú websorozatot, ránézésre akkora büdzséből, amiből még egy első évados SG-1 bottle epizódot sem tudtak volna elkészíteni. A díszletek ócskák és műanyagok, a színészek amatőrök és a CGI olyan gagyi, hogy mellette még a Once Upon a Time effektjei is úgy néznek ki, mintha az ILM mesterművei lennének.

Arról nem is beszélve, hogy a történet is gyengébb lábakon áll, mint egy végstádiumú ALS-beteg! Olyan mértékű retcont akarnak lenyomni a nézők, rajongók torkán, amilyen tömést még libák etetésénél sem láttam, amikor vidéken éltem. Mindezt úgy, hogy valamennyire mégis merítenek a sorozatok mitológiájából, például azzal, hogy a DHD a nácik birtokában van.

Ó, azok a nácik! A világtörténelem egyik legjobban megfilmesíthető gonoszait képtelenek valódi, fajsúlyos fenyegetésként ábrázolni, helyette, úgy viselkednek, mint egy rossz karikatúra. Arról nem is beszélve, hogy látszólag Catherine Langfordon kívül mindenki más egy együgyű idióta, akiket végletekig klisés tulajdonságokra alapozva építettek fel, amíg el nem érték a kellemes, egydimenziós vastagságukat.

Egyszerűen nem értem, hogy ez hogy a francba készülhetett el! Láttam már tanulók által készített rajongói filmeket, amik nemhogy jobban néztek ki kisebb költségvetésből, de sikerült értelmesebb, koherensebb történetet írniuk hozzá.

Nyilván nem lehet végleges konklúziókat levonni 3 rész után, de az eddigiek alapján minden érdeklődő jobban jár, ha inkább az ideiglenesen ingyen elérhetővé tett eredeti filmet nézi meg YouTube-on, mert egyelőre ez csak egy amatőr megcsúfolása mindennek, ami Stargate… kivéve az Infinity-t, mert arról ugye jobb, ha nem beszélünk.

De legalább végre elmondhatjuk hogy nem a Universe a leggyengébb élőszereplős fejezete a franchise-nak…

Kedvenc Stargate-epizód?

2015. 01. 20. 16:31 - Írta: winnie

87 comments | kategória: a hét kérdése,szavazás

Ha már tegnap szóba került a The X-Files és a kedvenc epizódjaitok, akkor szerintem ugyanezt a napi klasszikusunk, a Stargate kapcsán is meg lehet kérdezni, hiszen az epizodikus jelleg miatt biztos, hogy mindenki fel tudja idézni, hogy mi jött be neki leginkább.

Melyik volt a kedvenc Stargate-epizódod? És melyik volt az, ami legkevésbé tetszett, ha van ilyen?
(Indoklás is jöhet és az újranézők és újoncok kedvéért spoilermentesen, ha lehet.)

Ja, és persze ismét egy “régi” sorozat, szóval kíváncsiak vagyunk, hogy ezzel ki hogy áll.

Te hogy állsz a Stargate-tel?

  • Végignéztem (55%, 1,357 Votes)
  • Nem néztem és nem is tervezem (26%, 649 Votes)
  • Néztem, de abbahagytam (16%, 383 Votes)
  • Még nem néztem meg, de tervbe van véve (3%, 73 Votes)

Total Voters: 2,462

Loading ... Loading ...

Stargate Universe: sorozatértékelés – írta Platschu

2011. 05. 11. 22:42 - Írta: vendegblogger

118 comments | kategória: 2010/11 finálék,kritika

A Stargate Universe a Csillagkapu scifi világon belül különleges helyet tölt be a rajongók szívében. Egyszerre lett gyűlölt és imádott sorozat, amelynek okairól szeretnék most pár szót szólni.

Stargate Universe-07

Az egész sorozatkészítési folyamat rosszul indult, ezt be kell látni. Még a tervezés fázisában kiszivárgott az SGU történetének a vázlata, miszerint hogy egy űrhajós sorozatot terveznének Brad Wrighték. Én magam is csak hümmögtem a dolgon, mert nem tudtam elképzelni, hogyan lehet a térkapu rendszerekről szóló mesébe úgy bevonni egy teljesen új történetszálat, amelynek szereplői fixen egy mozgó hajón fogják élni az életüket és onnan járnak el kalandozni.

Aztán eltelt pár hónap a várakozással, majd lesújtott a kaszás és a SyFy Channel kivégezte a Stargate: Atlantista sorozatértékelőmet itt olvashatjátok. A bűvös 100. részt még elérték az ötödik évaddal, s a szomorú hír utánai napon a csatorna már a Stargate Universe berendelésével örvendeztette meg a felhábrodott rajongókat. Ezen kommunikációs hibából fakadó bélyeget azonban az új SG-sorozat sosem tudta lemosni magáról, hogy az 5. évad miatt egyre drágább Atlantis leállítása árán jött létre az Universe.

Stargate Universe-05

Korábban működött az SG-1/Atlantis közös évad három esztendőn át, de ott még a készítők csak sajnáltatták magukat, hogy mennyire nehéz volt a kibővített stábbal évi 40 részt legyártani, miközben a díszleteken és az effektgyártó cégek kapacitásán is osztozni kellett. Itt ez a lehetőség eleve nem is volt adott, pedig lehet teljesen másképpen indult volna az egész. Olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy az Universe sorozatból eleve két évadot kért a SyFy Channel és ez biztosabb ígéretnek tűnhetett a készítőknek, mint egy Atlantis 6. évad  nézettségtől függő sikere.

A premier előtt persze a dörzsölt producerek rengeteg mindent megígértek, hogy komolyabb és érettebb sorozatot fognak készíteni, amiben nem lesznek angolul beszélő idegenek és magunk mögött hagyjuk a vancouveri erdőséget is, ahol gyakorlatilag már minden fát és tisztást húsz oldalról megmutattak. A népharagot persze igyekeztek olyan plusz fülesekkel csitítgatni, hogy lesznek crossoverek és a humor sem tűnik el.

Stargate Universe-10

Én előzetesen kissé szkeptikusan álltam a Stargate Universe-hez, mert féltem, hogy nagyon a Battlestar Galacticát fogják koppintani felsőbb utasításra. Közben az sem igazán jött be sokaknak, hogy a régi sorozatokra jellemző SG:U logót is lecserélték egy modernebbre, amit végül még a főcím elhagyasával is megfejeltek. Még a megszokott Joel Goldsmith által szerzett komolyzenei aláfestő muzsikára is kevésbé fognak támaszkodni, mert valóban más irányt akartak követni.

Ami bizakodásra adott okot, az a szereplőgárda, a színészek közül párat más filmekben és sorozatokban már láthattunk. Számomra legfontosabb Ming-Na (Camille Wray) volt, akit a Vészhelyzetben kedveltem meg igazán. Az igazi húzónév azonban Robert Carlyle (Dr. Rush) lett, akitől eddig kissé távol esett a scifi műfaja. (Érdekesség egyébként, hogy számos vendégszínész is azért lépett fel az SG-sorozatokban, mert a gyerekeik kérték meg rá őket. Az SG:U is szép listával büszkélkedhet, de valójában nem a színészeken vagy a játékukon múlt a sorozat sorsa. Hogy min, azt a tovább mögött spoilermentesen elmondom, klikk a folytatáshoz.

Tovább…

Stargate Universe készítői oldalról

2009. 11. 02. 16:57 - Írta: winnie

70 comments | kategória: insider

Joseph Mallozzi-nak, az egyik ős-Stargate-írónak (2000 óta áll minden napja SG-ből) van egy blogja. A blog az egyik legjobb insider sorozatos webnapló, úgyhogy eleve mindenkinek ajánlom, rengeteg színfalak mögött dolog, fénykép, videó van benne az éppen aktuális Stargate-sorozattal kapcsolatban – jelenleg természetesen az SGU-val.

If you don’t like the character interactions, romance, and open-ended story elements introduced to date, you’re in for a loooooooooooong haul because that’s our show.

És éppen az SGU-val kapcsolatban borult ki a minap Mallozzi, mármint a kritikákon. Mármint az elvtelen, idióta kommenteken, melyeket a “rajongók” nála, de még inkább más oldalakon ejtenek el. Érdemes elolvasni azt, hogy az író, miképp látja a jelenséget, miért szakadt el nála a cérna (természetesen nem a kritikákkal van a baja, azokat szívesen látja, hanem néhány megfogalmazással és azok következményeivel) és, ha valaki bizonytalan a sorozat nézésével kapcsolatban, akkor a kedvéért van benne pár kitétel is, ami megfogalmazza, hogy kinek nem való az SGU.

SGU is NOT SG-1 or Atlantis.  It’s a different show in terms of tone and characters.  If you’re expecting flawless people, square-jawed heroes, and stories that set up and deliver all the answers over the course of a forty-five minute episode, you WILL be disappointed. And DON’T expect that to change.

Hát, igen, tény, hogy a nézői visszajelzések sokat segítenek egy írónak, színésznek, de a kedvét is el tudják venni. Olvassak netet vagy ne olvassak?, ez nem kérdés. Ja, és a bejegyzés végén egy kis színfalak mögötti videót is meg lehet nézni a Water-ből, az 1×06-ból.

Unlike the more kid-friendly SG-1 and Atlantis with its wholesale slaughters of enemy combatants, tortures, stabbings, and occasional live burnings, Universe will touch on the heinous topic of physically intimacy.

Igaza van vagy… igaza van? Vagy nincs?

Stargate Atlantis: évadzáró és sorozatértékelés- írta Platschu

2009. 01. 15. 16:36 - Írta: vendegblogger

54 comments | kategória: kritika

A Csillagkapu: Atlantisz sorozat elérte a jubileumi 100. részét, amely a 20-20 részes évadok miatt éppen a sorozat befejező része is lett az ötödik évaddal. Az epizódot szintén körüllengték az elmúlt évek Atlantiszos kiszivárgásos botrányai, mivel a félkész animációkat tartalmazó epizód az egyik sajtó DVD-ről valahogy megint a nagyközönségnél landolt. Így, aki tehette és nem bírta leküzdeni a kíváncsiságát, már karácsony előtt megnézhette az évadzárót, mely egyben sorozatzáró is lett.

Megkérdezhetnénk magunktól, hogy mi vonzza az embereket a Csillagkapu : Atlantisz esetében? Hiszen a nem hivatalos letöltési statisztikák élmezőnyében tartózkodott éveken át. Ha konyhanyelven akarnék fogalmazni, akkor a lightos űrben játszódó sorozat könnyedebb heti szórakozást jelent komorabb és összetettebb társaihoz képest. A múltkor elmeséltem pár szóban a leállításhoz vezető utat, itt attól most eltekintenék és helyette a kezdetekről mesélnék egy picit bővebben először.

Az Atlantisz eredetileg a Csillagkapu: CSK-1 hatodik évadát váltotta volna fel. Ám mivel a Showtime csatornáról öt év után a SciFi Channelre költözött eredeti sorozatot meghosszabbították, így az Atlantisz kezdete is tolódott. Az eredeti sorozatban is a Goa’uldokkal vívott állóháború arrafelé tartott, hogy Anubisz legyőzte volna mindegyiket az Abydos vagy egy évaddal később az Antarktisz fölött, s utána egy nagyobb szabású tévéfilmben elkezdték volna az Antarktisz jege alatt felfedezett város kalandjait bemutatni a Tejútrendszerben.

Ám közben a terv megint módosult és az SG-1 újabb évados megrendelést kapott. A bevezető részt átírták, s így született meg az SG-1 7. évados duplarésze a Lost City, míg az Atlantisz sorozatnyitó része a Rising. Utána az Atlantisz gyakorlatilag önálló életet élt, mivel az egész testvérsorozatot másik helyszínre költöztették, hogy ne zavarják az SG-1-t. Különböző mélységű crossoverek persze így is gyakran előfordultak, így közös történeti szálak, szereplők, hajók felbukkantak mindkettőben. A tovább mögött folytatom.

Tovább...

Stargate Atlantis: cancel

2008. 08. 21. 13:12 - Írta: winnie

126 comments | kategória: az év híre,hírek

Sajnos nem írunk sokat a Csillagkapu-sorozatokról, tavalyelőtt is akkor került erre a sor, amikor jeleztük, hogy véget ér az eredeti Stargate (oké, pár DVD-borító belefért), most pedig a Stargate Atlantis leköszönését jelentjük be az 5. évad végével. Forrás: Multichannel News, az MGM mára ígér sajtóközleményt, amelyből hátha újabb infókat tudhatunk meg. De.

A kasza természetesen nem úgy kasza, mint a többi sorozat esetében. A januárban véget érő Startgate Atlantis S5 egy jó nagy cliffhanger-rel fog záródni, mivel a SciFi Channel máris zöld utat adott az első, “két órás” Stargate Atlantis-filmnek (író a két showrunner: Joseph Mallozzi és Paul Mullie), melyben le fogják zárni a felfejtetlen szálakat. A film ötlete nem meglepő, hiszen a két Stargate-film (Ark of Truth és Continuum) is siker volt DVD-n, viszont a hírek szerint az Atlantis-film előbb tévében fog lemenni és csak azután kerül ki a boltokba.

A tervek szerint tehát a Stargate Atlantis filmsorozat formájában tovább fog élni, de hogy milyen ütemben és, hogy a szereplők közül ki és mikor fog visszatérni, az természetesen a felszabaduló színészek munkarendjétől is függhet. A harmadik Stargate-sorozat, a Stargate Universe, melynek a terveit még 2007-ben tárták a SciFi Channel elé, továbbra is kérdőjeles, a csatorna egyelőre még nem adott zöld utat a pilot-nak.

Stargate Universe

2007. 03. 25. 10:30 - Írta: human

19 comments | kategória: hírek

Na, a rajongók lehet felkapták a fejüket, hogy WTF, de még nem végleges a cím. Az eredeti Stargate most köszönt le nemrégiben örökre, és végre jött hír a az univerzumban játszódó harmadik sorozatról, hogy az Atlantis ne árválkodjon ott egyedül.

A készítők azt nyilatkozták, hogy bár illeszkedni fog a Stargate világba, de egyáltalán nem fog szorosan kapcsolódni semmihez azok közül, amiket eddig láttunk, hiszen nem folytatást akarnak készíteni, hanem valami teljesen újat. Csak a mitológia maradna és azon kívül annyi biztos, hogy nem folytatása lesz az SG-1-nek, sem spinoffja.

Robert C. Cooper fantáziáját az az alap mozgatja, hogy a mostani emberiség találkozik sokkal fejlettebb technológiákkal odakinn, ezért is nem folytatást vagy jövőben játszódó történetet akar, hanem marad a jelen technológia. Eredetileg filmnek tervezték, de aztán sikerült úgy kibővíteniük az mozihoz készült ötletüket, hogy sorozat lesz belőle.

(ettől még az SG-1 kvázi lezáró filmek jönnek)

Bréking nyúz: Tragikus halálhír – SG-1 cancel

2006. 08. 21. 21:55 - Írta: winnie

41 comments | kategória: az év híre

10. életévében előre megfontolt szándékkal a SciFi Channel elpusztította a Stargate SG-1, ismertebb nevén a Csillagkapu című sorozatot, adta hírül a multichannel.com, amit később a GateWorld forrásai is megerősítettek. Mi is csak rájuk támaszkodhatunk a hír kapcsán, de a remény addig él, amíg hivatalos bejelentés nem érkezik. Az elmúlás oka valószínűleg a 10. évadra hirtelen 30%-nyit zuhanó nézettség volt, amit az Atlantis is megszenvedett. Természetesen a sorozat 20 részre tervezett 10. évada még gond nélkül le fog menni. (Az már csak hab a tortán, hogy a hír az ünnepi és poénosra vett 200. epizódot követte éppen… – és persze a cancel-nek semmi köze a sokak által szidott bicentenáriumi epizódhoz.)

Eközben a Stargate: Atlantist megújította a csatorna a 4. évadra is. A harmadik zászlóshajó a Battlestar Galactica 3. évada októberben indul útnak és a Csillagkapu-szériákat meghaladó nézettsége folytán még jó ideig nem kell tartania a kaszástól

A legjunkie-bb junkie?

2016. 08. 02. 21:56 - Írta: winnie

151 comments | kategória: a hét kérdése

Oké, lehet vitatkozni azon, hogy az-e a legjunkie-bb (legdzsánkibb), akinek a heti nézősei között egyszerre van ott a Rectify, a Baskets, a Broad City és a Happy Valley, vagy aki egyszerűen mindent néz a sikersorozatoktól kezdve a kuriózumokig. De most a kérdésem arra vonatkozna, hogy a mútlkori, minden idők legjobb sorozatára vonatkozó kérdésünkre adott válaszok alapján összeállított toplistáról ki mennyi sorozatot nézett, illetve látott végig.

Szóval nem népszerűségi, de nem is niche a megközelítés, inkább elismertségi. Nem tudom, hogy az első 10-et vagy 20-at kéne-e vizsgálnunk, de szerintem azt lenne a legérdekesebb megnézni, hogy egyrészt ki hányat nézett végig, vagy, hogy kinek hányadik helynél jön el az első “lyuka”. (Hö, nekem rögtön az elsőnél, mert ugye ki ne kaszálna egy ilyen sorozatot az utolsó szezon felénél?)

Hány sorozatot néztél végig a Sorozatjunkie-olvasók all time toplistájáról?

Mondjátok, hogy nincs olyan, aki mindnek látta az összes részét! Mondjuk a True Detective is ott van, szóval. A tovább mögött a legutóbbi “minden idők legjobbja” szavazásunk 31-es toplistája, zárójelben a számokkal, hogy hány embernek volt az adott sorozat “minden idők legjobbja”.

Hogy mindenki tudja, hogy még milyen sorozatokat illik felvésni a bakancslistára… Tovább…

Previous Posts