login |

Alapvető fogalmak – Darálás

2006. 09. 29. 13:20 - Írta: winnie

71 hozzászólás | kategória: fogalmak

Te melyik típus vagy? Darálsz vagy sem? Gondolom hivatalosan nem nagyon használják a szót, de mivel már annyiszor leírtuk és szerintem nagyon érdekes kérdéskört vet fel, ezért érdemes definiálni. Darálás az, amikor az ember egy sorozatot úgy néz meg, hogy összegyűjti évad végén vagy évad közben az addigi részeket és egymás után nézi meg (vö: darálja le) őket.

Mivel egyre több a sorozat mostanság, így abban azt hiszem egyetérthetünk, hogy lehetetlen mindet nézni heti rendszerességgel, így némi lemaradás biztos befigyel az idők folyamán. A lemaradásokat pedig vagy szép lassan, az esetleges ismétlések helyét kitöltve lehet felhozni, vagy az éppen aktuális rész előtti darálással. Darálni persze lehet évadok végén és vagy évad kezdete előtt is, hogy az ember aztán átálljon heti rendszerességre. A kényszerhozta darálást az utóbbi időben egyébként egyre jobban kiegészíti a kényelmi okból történő darálás, hiszen sok helyen (nálam is, de persze főleg Amerikában) előfordul, hogy az ember kivárja, míg megjelenik a DVD és a saját tempójában (2-20 rész/nap) nézi meg a sorozatot, így kiiktatva a tévét. (Persze szívás akkor van, ha valami nem jön ki DVD-n, általában a kevésbé nézett gyöngyszem jellegű sorozatokra igaz.)

Én nem vagyok darálás párti. Inkább nézek hetente vagy ha le is vagyok maradva, akkor szép lassan hozom fel magam ad-hoc módra, vagy esetleg naponta 1-2 részekkel, mert amondó vagyok, hogy a sorozat okozta "élvezetet" jobb minél tovább elnyújtani, hisz nem hajt a tatár. A másik oka a nemdarálásomnak, hogy, főleg a nem szerializált sorozatoknál egy idő után az ember befásul a repetitivitásnak és nem tudja annyira élvezni a sorozatot. Anno egyszer a Nyomtalanul (Without a Trace) 4. évadának első 10 részét zúztam le viszonylag gyorsan, de azt hiszem más példa nem nagyon akadt. A legnyomósabb érvem magam meggyőzésére általában az, hogy azért nem érdemes darálni, mert egy sorozatot nézni akarok, élvezni – nem pedig letudni. Tudom, hogy fals logika, de valahogy a darálás esetében csomószor valami kötelező feladatot érzek, azt, hogy az ember túl akar lenni a sorozaton, le akarja tudni, be akarja húzni az újabb pipát a cím mellé. "But, hey! Maybe it's just me." Nekem illúziórombolás.

Persze a darálás mellett is szól legalább ugyanannyi pro-érv, mint kontra. Aki darál az belekerül a sorozatba, nem felejt el nüanszokat, átérzi a hangulatot, mintha egy nagy filmet nézne. Nem kell várni a következő részre, nincs éjszaka verejtékben való fürdőzés – bár kissé elvész a cliffhangerek okozta tévéhajigálás is. Aki darál az nem osztja meg ezer s ezer sorozat között a figyelmét, hanem képes csak egyre koncentrálni és így valahol teljesebb élményt kaphat. Sokaknak lehet, hogy nem jó egy scifi-sorozat után valami szitkomot nézni, mert az teljességgel megakadályozza a scifi-történet leülepedését és oda a hangulat.

De biztosan akad még ezer érv a két oldal ellen s mellett. Én azt mondom, hogy antidarálás. Kérdés, hogy a többség hogy vélekedik. Valaki, ha beindul az élvezet el akarja húzni minél tovább – valaki pedig sok kicsi sokra megy alapon több napig tolná el.

71 hozzászólás Ne habozz!

before - 2006. 09. 29. 17:35

Hát, én azt mondanám, kifejezetten daráláspárti vagyok, de annyira degradáló ez a kifejezés, hogy nem szívesen azonosulok vele.
Ha úgy vesszem, egy érv szól a darabos nézés mellett: hogy eredetileg így készült, így adták le a sorozatot, de ennek egyértelműen pénzügyi, adáspolitikai (magyarul pénzügyi) és műsorszerkesztési (magyarán pénzügyi) okai vannak, nem pedig dramaturgiai, ami mellette szólhatna.
Ha úgy ülök le egy sorozat elé, hogy tudom, van belőle bőven, netán egy kerek történetrész (évad), akkor sokkal jobban beleélem magam, felveszem a feelinget, stb, Winnie nagyjából mindent leírt ezzel kapcsolatban. El sem tudom képzelni, hogy lehet mondjuk egy 24-et hetente nézni? Az élmény szétaprózódik, elillan, mire fejben (újra) belehelyeződünk a sorozatba, már vége is az epizódnak. Egyben nézni tipikusan az az élmény, amire azt mondják, hogy a részek egésze több, mint a részek értéke összeadva, valami több keletkezik így.
Oké, a 24 mondjuk az egyik véglet, a másik lehetne a Monty Pythons Flying Circus, hogy egy valóban tökéletesen összefüggéstelen sorozatot említsek. Ilyen esetben természetesen rendben van az epizódonkénti fogyasztás, de persze itt a túladagolás is bejátszik. A kettő között nyilván számtalan árnyalat létezik, az ember meg eldönti, mit hogyan néz.
Egy biztos, szánonra szignifikáns különbség van élvezeti értékben, attól függően, hogy nézek egy sorozatot.

RoadLee - 2006. 09. 29. 17:41

Attól függ, ugye… ;)

A 24-et és a PB-t el nem tudom képzelni, hogy “nemdarálva” nézzem. Adrenalinpumpa, pörgés ezerrel, junkie :cool: – és valóban, mint egy hosszú, kerek egész film kompletten. Semmi oldalhajtás, kis sitcom, kis sf, kis lópikula közben feloldásnak – csak töményen és intravénásan a főműsor. :)
(A PB s02-t nem is nézem: csak szépen szedegetem össze őket – és ha majd mind itt figyel, akkor fejest ugrok bele. :cool: )

De pl. most az Oz s01-et és a The Shield s01-et nézem – itt az évad összes része, de kb. két-háromnaponta ülök mellé egynek-egynek. Mert ízlelgetni akarom, lassú élvezettel, hogy minél tovább tartson. :)

Szóval, én azt mondom: sorozata válogatja, melyiket érdemes (és kell! :)) darálni, és melyiket nem.

akyyy - 2006. 09. 29. 17:56

én Sliderst néztem nem oylan rég dalárósan, meg még tavaly nyáron a kés/alatt első évadját is igy néztem( 1 dvd kb 3 részt tartalmazott, le is ment egy nap alatt).

TorrenteXY - 2006. 09. 29. 17:59

Én abszolúte daráláspárti vagyok. Akkor szeretek megnézni egy sorozatot, ha legalább egy fél évadom megvan. Egyszerűen nem bírok várni mindig egy hetet(esetleg többet) hogy egy cliffhangert feloldjanak. Van hogy a sok idő alatt teljesen levesztem az érdeklődést a sorozat iránt.
Azért jó egyben nézni, mert akkor szinte benne élsz a sorozatban, sokkal inkább megfog, és teljesen átérzem minden pillanatát.
Legutoljára a Scrubs eddigi összest nyomtam így le. Elég komplex élmény:)
A legtöbb sorozat heti rendszerességben jobb, de high conceptet én nem bírok hetente nézni. Az nálam megöli az összetettség, folytonosság hangulatát.

Piglet - 2006. 09. 29. 18:40

nálam sorozatfüggő, a 24-et pl képtelen lettem volna heti egyszeri adagban végignézni, biztos megőrültem volna közben, (ajajaj már előre félek a januártól :)) boston legal-t is most pótolom, de mivel annyira de annyira jó kényszerítenem kell magam, hogy 4-5 résznél többet ne nézzek meg egyszerre, de azért a legtöbb sorinál tényleg csak fokozza az élvezetet a várakozás a következő részre.

ndavid42 - 2006. 09. 29. 18:45

kb 1-2 hete daráltam le a Doktor House és a Supernatural első évadjait. főleg azért, mert nem bírtam abbahagyni. az a na-még-egy-részt(esetleg uristen-már-éjjel-3-van??? kiegészítéssel:)
Supernaturalt meg már csak azért is, mert ugye itt a 2. évad :D
szóval végülis csak akkor darálok, ha be kell hoznom a lemaradást. de pl azt már nem bírnám ki, h több hónapig nem nézek Prison Break-et v Lost-ot v a fent említetteket, inkább a heti adagok :)

stargatelost - 2006. 09. 29. 18:48

Én az SG Atlantist daráltam végig :) az első két évadot, hogy behozzam a lemaradást a Csillagkapuval szemben :)
De végigdaráltam a Joey-t is :D
És majd végigdarálom a 4400 harmadiké vadját is, mert arra vártam hogy kijöjjön szinkronban, de mondom most már nem várok, és mostanra már lement a harmadiké vad amcsiban, úgyhogy majd megnézem :)

dzsiaj - 2006. 09. 29. 19:05

Én a darálásra szavazok. Egyrészt, mert csak egy középfokú nyelvvizsgám van angolból, ami elég volt a Justice League maradéktalan élvezetéhez, de a House-ból példának okáért alig értettem valamit, tehát rá vagyok szorulva a feliratokra, ráadásul a gépem nem túl nagyteljesítményű ahhoz, hogy hipp-hopp letöltsek valamit. Ha pedig már várni kell, akkor hajlandó vagyok 5-6 részt megvárni, mint minden héten átszaladgálni a haverhoz, hogy letöltötte-e már a Lostot vagy a Prison Break-et.

Joey - 2006. 09. 29. 19:23

Ez egy nagyon érdekes kérdés.
Amit eddig néztem sorozatokat, volt amit daráltam, volt amit nem. A 24et iszonyat hamar végignéztem, mert egész egyszerűen nem tudtam megállni, hogy ne nézzem, de amiko most mennek amcsiban, azokat hetente nézem, normális adagolással.
Mindkettőt élvezem, mert a lényeg, hogy sorozatot nézek. Egyáltalán nem az a lényeg, hogy letudjam, és akkor most gyorsan megnézem a maradék részt. Csak akkor nézem, ha kedv van hozzá, ezt alapozza meg a hozzáállás.
Darálás mellett érvelnék, hogy élvezetes, benne vagy a sorozatba, viszont én megmondom őszintén, hogy összefojnak az évadok a már említett CTU sorozatban. Nem tudom, hogyha normális tempóban nézem, akkor hogyan alakul, de tény, hogy a darálással ez történt.
Persze ez mindenkinek a saját döntése, én igazából mind2féleképpen nézek sorozatokat.
Joey

skar - 2006. 09. 29. 19:49

Khm, izé. Helló, a nevem Skar és daráló vagyok (tömeg: “helló skaaaar”). Már egy hónapja és két napja nem daráltam (tömeg: taps taps). Azt hiszem nálam minden a Star Trekkel kezdődött (tömeg megértően bólogat). Évekkel ezelőtt fanatikus haverok tövig rágták a fülem, hogy ilyen meg olyan jó a Voyager. Meg is ígértem, hogy végignézem, csak hogy békén hagyjanak. De már akkor sem voltam normális és elhatároztam, hogy mielőtt elmerülnék a Voyager kalandjaiban, be kell szereznem a szükséges tudást, hogy tényleg élvezhessem, nevezetesen az előtte lévő trek sorozatokat. Igen, igen. Originál, Next Gen, DS9 és a filmek. Nehéz szívvel bár de nekiálltam az eredeti fekete-fehér sorozatnak és akkor még úgy hittem azért darálok, hogy hamar túllegyek rajta. Mielőtt észbe kaptam volna, már remegő kézzel fogtam le a másik remegő kezem, csak hogy ne nézzek meg “csak még egy” részt. Telt múlt az idő, s mire ledaráltam az Enterprise-t már tudtam, hogy nincs menekvés. Azóta, ha egy mód van rá, darálok. A Scrubs-ot háromszor láttam egyhuzamban, mind az 5 évadot és ez még csak a jéghegy csúcsa. Előre rettegek a naptól, mikor megszerzem a 24 összes eddigi részét, hiszen azt realtime-ban illene nézni. Ha nem tudok minőségi darálnivalóhoz jutni, rajzfilmek is megteszik, bármit eldarálok ha elég sok van belőle.
Szinte szürreális élmény, ahogy néha látom a családot, amint Prison Breaket vagy Lostot néz… hogyan képesek rá? Hetente egy rész? Megőrültek ezek? Hát nem érzik, hogy milyen lassú? Hogy bírják… (csoportvezető itt közbelép: “Köszönjük Skarnak, hogy megosztotta velünk az érzéseit. Valaki más esetleg…?”)

sorry, unatkozom, nincs mit darálni :p

KTamas - 2006. 09. 29. 20:01

Bármennyire is várja az ember a következő részt, azért megvan a varázsa a várakozásnak is. A sorozatok egy jó részét ettől függetlenül többé-kevésbé egybe láttam, és nem bántam meg, mert télleg megvan a feelingje egy-egy sorozatmaratonnak. Pl. a 24 első 5 évadját is egybe láttam és egyáltalán nem bántam meg… sztem a 6. évad alatt idegbajt fogok kapni a heti 1 résztől :) Szóval én maradok “vegyes”. Miiiiikor jön máááááááár a következő Studio 60 rész?…

Imurai - 2006. 09. 29. 21:13

Attól függ…
PB például darálós (miazhogy!), Veronica Mars is(néha),de a nyomozósak többsége (lásd még: kaptafa) nem, mert könnyen megunható a koncepció. Wire pl olyasmi, amiből az első 3 évadot daráltam, de megbántam, mert tele van nüanszokkal, amik ahelyett hogy elfelejtődnének a hetek alatt, inkább beégnek az ember agyába.
Nem tudom, honnan számít darálásnak, nálam napi 2 rész még nem az, de 3nál már húzom a szám, hogy megint rövid lesz az élvezet :D Hogy akkor mégis miért? Gyarlósságból. “Csak még ezt a részt…” Ki ne mondta volna még?

luc - 2006. 09. 29. 21:24

Én nem vagyok túl régi sorozat-függő, úgyhogy a hiányosságaimat mindig darálással pótlom. Nem azért, mintha egészségesnek tartanám, hanem mert ha egyszer elkezdek egy (jó) sorozatot, akkor egyzerűen képtelen vagyok abbahagyni.
Meg sem tudnám mondani, hogy hányszor hagyta el az ominózus “csak-még-egy-utolsót” mondat a számat és lett belőle non-stop bambulás…
(ami azért 7 évadnyi West Wingnél kicsit durva volt…)

Egyetértek az antidarálás mellet felhozott dolgokkal, de azért a darálásnak is megvan a varázsa: én spec úgy az első 10-15 rész után átkerülök a függő-üzemmódba, amikor csak és kizárólag az adott sorozatról bírok beszélni (már ha véletlenül elszakadok a képernyőtől), éjszaka is azzal álmodom stb-stb
Egyszóval sokkal intenzívebben élem át, mintha naponta csak párat néznék. És élvezem :)

Amúgy ha egyszer utolértem a sorozatot, akkor viszont (hasonló okokból, azaz egyzerűen azért mert képtelen vagyok várni) mindig egyből megnézem a heti részt és nem várom meg, amíg összegyűlnek.

Gordon - 2006. 09. 29. 22:23

Dara rulz :D
Lásd: Nyaranta a Csillagkapu hetem, amikor orrba szájjba nézem a Csillagkaput. Lehet, hogy következőnek Atlantiszt fogok nézni :D

thomasson - 2006. 09. 29. 22:34

Én nagyon sok sorozatot már csak évadként huztam le és annyira tetszett az első rész hogy “daráltam”. És naon élveztem. Szal sztem nem feltétlenül azért lehet darálni hogy valaki azt mondja ez is megvolt.

before - 2006. 09. 29. 23:21

Skar, te vagy az én emberem! :)
Csak figyelmeztetni akarlak, a 24 nem real time, hiszen nettó 40-42 perc alatt megy le egy órányi esemény… :)

Human Insect - 2006. 09. 29. 23:38

mindkettő jó, bár egy darálás után kell egy két hét bezökkenni a heti 1 részbe. Sajnos amit agyonspoilereznek a neten azt muszáj live nézni. Ilyne tipikusan a 24 vagy a PB vagy a Lost. Boston legallal lemarad az ember akkor nem fut minden második siteon spoilerbe, és ez így van jól. Az unitot pl nemt udtam hetiben nézni, de ledarálva egy nagy film lett, és simán nézhető, most is feléig bírtam a második évad első részt, de jövő nyáron majd szerintem megint ki fogom pörgetni.

Las Vegas meg olyan intenzív élmény volt darálva, hogy nem tudom miképp bírom majd heti adagban, pedig nicns is minden rész végén vliffhanger, csak az évadokén

Flanker - 2006. 09. 29. 23:54

Daráláspárti lennék.. egy nagy klasszikussal kezdtem majdne négy éve: Friends..:) nem volt csigatévé az albérletben ,se otthon.. és vettem egy gépet, ami végre játszotta a divx-es filmet.. és egy jóbarátnak megvolt az első 7 évad… letehetetlen, röhögtem hangosan hajnalban ,reggel, délben, nem mentem előadásra, haza hétvégén, stb.. akitől kaptam, képes egész nap ÚJRAnézni a Friendset darálva.. idén februárban külföldön ráleltem a Lostra.. darálás ,imádtam ,abbahagyhatatlan.. itt is kimaradt pár óra.. a Scrubsot nem is említem.. hajnal 8-kor még néztem, du 16:00 óta.. House 8 rész egyhuzamba.. múltkor Angyalbőrben-t néztem újra.. szóval ha “van idő”, jó a darálás..:)

Joe-ker - 2006. 09. 29. 23:57

A darálás szvsz kifejezetten hülye szó, valóban degradáló, és ahogy winnie is írta, olyan érzetet kelt, mintha az ember le akarná tudni a sorozatot. Ezért használom én a tömbösítés kifejezést :] Nem is értem, miért kellett erre új fogalmat alkotni, mikor itt van a megfelelő (az Office-os írásban már zsellerm is használta, tehát terjed :D

winnie - 2006. 09. 30. 00:18

egyetértek, lehet, hogy negatív kicsengésű, de szerintem illik a fogalomra és ki kellett “találni” valamilyen szót a jelenségre. (ez jobban tetszik, mint a tömösítés, de természetsen semmi tudatos degradálás nem játszott szerepet nálam)

viszont azt is látni, hogy a többség preferálja (csodabogár vagyok:) – érdekes véleményeket olvasni. skar rulz:)

Juha - 2006. 09. 30. 01:08

én spec. a Prison Break első évadot pl. képtelen voltam részenként nézni, egyszerre min. 2-3 rész kellett mindig :)

Jamesch - 2006. 09. 30. 02:03

Sztem is mind2 lehet jó. Pl 24 első 3 évadát darába nyomtam, de csak finoman napi 2-3. Negyedik évadot hetente ahogy ment, abba is van feeling (“Bazze már is vége, hol a következő…áááááá”). Az 5. -et haverokkal 3 nap alatt(de ojant is ismerek aki egy évad/nap rátával nyomta). Itt jegyezném meg hogy sztem pont realtime, mer a pisi meg a kajaszüneteket nem mutatják, az a 60-42= 18 perc :)
És télleg kurvajó érzés ha az ember néz egy részt és tudja hogy van még vagy 20. amit akár le is darálhat:)
Idén hogy ne legyenek elvonási tünetek próbálok annyi és ojan napokon lévő sorikat nézni hogy minden napra jusson 1.
De van amit sztem nem lehet darálni naon durván, pl Twin Peaks: az ember befejez egy részt és “hűbazze” azt csak ül.
Amúgy nálam általába ugy van hogy felfedezek egy sorit, és akkor monnyuk má lement 2 évad az megy napi 2-3-4 résszel, aztán fojtatom a heti bontásban pl: Veronica Mars, Rescue Me, 24… Tavaj volt az első sori amit kb akkor keztem nézni amikor kezték, a Lost, majd asszem PB is.
érdekes dolgok ezek

KWS - 2006. 09. 30. 02:12

Ez szerintem sorozat függő. Van ami szinte kivánja hogy “daráld”. Nem azért mert annyira túl akarsz rajta jutni, nem, nem. Hanem mert bejön a “csak egy rész még” feeling, majd hirtelen azon veszed észre magad, jé hajnalodik :) Tipikusan nálam ilyen volt a 24, hajnalban döbbentem rá, hogy sikeresen végignéztem az első 10 epizódot :)
Bár lehet ebben azért mégsem én vagyok a mérvadó, mert nálam a nem darálás is azt jelenti két-három epizód egyszerre. Valahogy a heti egy az kevés, nekem valahogy a szünetekben meg a sorozat keverésekkel elvész a hangulat. Inkább úgy nézek egy időben több sorozatot, hogy egyszerre egyikből 2-3 rész aztán félrerak a téma és csak gyűjtöget, ezalatt jöhet egy másik sorozat, szintén 2-3 résszel, aztán egy harmadik is, és igy szépen felváltva pörgetem a sorozatokat pár részenként.

Leslie01 - 2006. 09. 30. 02:21

Én azért nem vagyok darálás-párti, mert egyszerűen nem bírok várni. Hetente nézek szinte mindent, vagyis inkább kéthetente, mikor hazajövök az egyetemről. És igyekszem annyi sorozatot nézni, hogy mindig legyen vmi. (24, PB, Lost, DH, Alias, Weeds, 4400, GG, OC, Earl…)
Szóval nem vagyok daráló, bár most nyáron csináltam egy nagy darálást és nagyon nagy élmény volt. Sikerült megszereznem szinkronnal a Kés/alatt 1-3. évadát, és 4 nap alatt nyomtam le. Úgy, hogy minden nap egyre több részt néztem. A 24-et leszámítva a legmaradandóbb sorozatélményem lett. Hihetetlen, hogy az ember szinte belekerül a történetbe. Mintha egy egész nagy film lett volna, amiben szerepe volt, hogy a 3. évad teljesen le van zárva. Utána napokig elvonási tüneteim voltak. Ez tényleg egy tökéletes sorozat, amiben minden van: dráma, humor, szex, horror stb. A 4. évadot persze azóta már hetente nézem. :)
Ezt leszámítva darálni csak újranézéskor szoktam: volt már Jóbarátok- és Joey-maratonom, és most készülök egy Rém rendes-maratonra.

Mr Chanandler Bong - 2006. 09. 30. 02:23

Nálam ez eloszlik, pl 24 darálós, máshogy nem viselném el sztem, 1 évad max 2 nap, hogy érezzem dzsekk növekvő fáradtságát.:) PB-nél amíg felhoztam magam fél évadnyit addig úgy gondoltam meghalok majd heti 1 résszel, de tévedtem. Abban az volt a jó h nem kellett várnom, megkaptam a válaszokat azonnal. A mostaniban meg az h nem kapom meg:)
House-szal nekem is az a bajom h várnom kell a feliratra, különben a 3/4-ét nem értem, habár már elég sok betegség megmaradt bennem, persze nem fizikailag:D
Studio 60 meg bezavar felirat nélkül, ez volt nálam anno West Wing-nél is, Sorkin papa géppuska-párbeszédei jól kicsesznek velem:) Szóval S60 feliratot a népnek! (uff..)

skar - 2006. 09. 30. 02:23

Leszokásom egyik lépéseként mostanság a film-tömbösítést próbálgatom. Prózaibb oka, hogy kezdek kifogyni a helyből a vinyón (természetsen a legálisan vásárolt DVD-ék saját felhasználásra készült biztonsági másolatai foglalnak sok helyet, mi más, ehem…). Jó filmeket nézek, mégis, napi 2-3-nál több nehezen megy. Sorozatból reggeltől reggelig elnézek majdnem bármit, az sem terhel le annyira mint több film egymás után. Fura. Gondolom a film=cubák sorozat=popcorn képzavar lehet igaz, még egy 22×40 perces sorozat is könyebben fogyasztható mint három másfél órás movie.
Anyway, jövő héten tesztelem a pornó-darálást, stay tuned.

Darálás degradáló, tömbösítés politikailag korrektebb… nem is tudom. Megkérdeztem egy kívülálló, nem-sorozatnéző ismerősömet, ő minek nevezné ezt a jelenséget, erre azt mondta “get a f***in’ life”. Nem vagyunk jó haverok.

Leslie01 - 2006. 09. 30. 02:26

Jamesch kommentjéből beugrott még egy: a Twin Peaks. Azért lehet azt is darálni. :) Jó, ha nem is egész nap néztem, de napi 4-5 résszel egy hét alatt ledaráltam. És nagyon jó volt.

fikli - 2006. 09. 30. 02:43

hát, a twin peaks pedig tipikus darálós szerintem. :)
többször is újranéztem már úgy, hogy közben csak egy alvásszünetet iktattam be, és azt is csak a társadalmi elvárások miatt. :)

jó, kicsit töményebb, mint a mostani high concept sorozatok, de azért még emészthető.

amúgy szeretek én is darálni, bár túl régóta vagyok már sorozatbuzi, és 24-ből is csak az első évad felét-háromnegyedét kellett darálnom, onnantól meg heti egy.
a direkt felhalmozáshoz szükséges önmegtartóztatás meg sajnos nincs meg bennem. :)

(legmaradandóbb darálós élményem a buffy volt, 6 évad egyszerre, a hetedikben meg szépen bekapcsolódtam)

Donnie - 2006. 09. 30. 02:44

Hadd csatlakozzak azokhoz, akik szerint nagyon rossz ez a “darálás” szó. A hozzászólásokban elhangzott különféle továbbgondolásokról már nem is beszélve, némelyiktől égnek állt a hajam. =:O

Őszintén, mi a baj az “egyben nézni” kifejezéssel? Nem elég trendi?

winnie - 2006. 09. 30. 02:55

ú, a twin peaks de jó példa. emlékszem, hogy anno csütörtök esténként ágyban, takaró alatt sasoltam egyedül a szobámban a részekeet és mindig kivártam, amíg szépen lefutottak a feliratok (alatta badalamenti laura palmer’s theme-je) és még az utánuk következő villogó-recsegő mark-frost neonfelirat is hozzátett a fílinghez. priceless. abból egy elég egy hétre. (gondolom én, az akkori fejemmel, mert azóta sem láttam TP-t és ezért is lep meg, hogy alattam ketten is “darálnák”:)

nem tudom, hogy az akkor nemjunkie-ság-e az oka, de a TP hihetetlen nagy hatással volt rám anno.

skar - 2006. 09. 30. 03:23

Tudom kicsit offtopic, de többször elhangzott a felirat-probléma, pl. House esetében, neveztesen, hogy várni kell a szkriptorokra hogy követni lehessen a zsargont. Szerintem ez rossz indok a várakozásra, a felirat nem lök sokat az érthetőségen az ilyen szintű szaknyelv esetén. Mindegy mennyire vágod az angolt, némely esetben érdemesebb ellazítani a szótárlapozó izmokat.
Klasszikus példa a Star Trek. “Sir, the tachyon-beam converter is ionized and we can’t polarize the corbomite emitters in our shield.” —> fordítás: nem működik a pajzs.
Ugyanez House-nál: “House, the KVZX brain scanner showed no sign of negative iron-cell degradation or xorozoll particle abnormality, which indicates normal amount of florodine in the upper cortex.” —> fordítás: nem a srác agyával van a baj.
Ha nem vagy orvos vagy klingon, magyarul sem fogod érteni miről dumálnak, de a sztorit ettől függetlenül lehet élvezni. Szerintem.

v3g374 - 2006. 09. 30. 04:28

Egyertelmuen jobb “daralni” mint reszenkent. Nemsok sorit nezek reszenkent. :)

before - 2006. 09. 30. 09:27

Skar, a példák, amiket felhoztál azért elég extrák, szerintem ezek gyenge amatőr fordításokból származhatnak. (Ha nem, akkor igazán szégyen!) Persze nem igazán lehet elvárni egy lelkesedésből fordítótól, hogy kenje vágja ezeket, de azért láttunk már példát hihetetlenül korrekt szakfordításra is (azt hiszem talán a Gray’s Anatomy-nál).

fikli - 2006. 09. 30. 10:23

winnie: lehet (biztos), hogy elsőre szentségtörés lenne két nap alatt ledarálni a twin peaks-et (én is normális heti egy adagban láttam az első két alkalommal, és úgy “égett belém”), de harmadszorra-negyedszerre-ötödszörre már lehet kicsit variálni a nézési szokásokkal. :)

isti89 - 2006. 09. 30. 11:19

Én nem darálás párti vagyok, mert én is úgyszeretek nézni egy sorozatot, hogy két rész között várakozni és elmélkedni, hogy mi történthet.
U.I.:Winnie lehet már tudni a főnök nézettségét?

TorrenteXY - 2006. 09. 30. 12:38

skar: az a baj, hogy például az én agyam sorozatnézés közben értelmezésre van kiélezve. Mióta szitkomokat, vagy napi show-kat nézek angolul, nem lehet kihagyni egy szót se az értelmezésből, mivel akkor általában pont a poént vesztem el. Az átállás nagyon nehéz, minden 2. résznél megpróbálkozom a House-sal is, de lehetetlen. Honnan tudjam hogy ezt a részt felesleges értelmezni, vagy esetleg itt van valami fontos mondanivaló?
Ezért is jó egyben nézni sorozatot, a Scrubs-hoz nekem egy idő után már nem is kellett felirat, úgy benne voltam a szakzsargonjában.
Jameg a House-ban tényleg sok betegség ismétlődik, szinte minden második részben lupust keresnek az emberekben. :) Pedig egyszer utánanéztem és általában fiatal nőknek van. A 3×03-as részben pedig a 80 éves bácsiban is azt keresték! :)))

Toymao - 2006. 09. 30. 14:04

Én is “daráláspárti vagyok” több okból is:

1. Leginkább emrt magába szippant a cucc, és akkor alvás helyett is azt nézem, és belép a Civ-függőség szlogenje (One more turn!, csak itt nyilván episode-dal). A Veronica Marsot (2 évad) pl. 2,5 hét alatt nyomtam le átlagosan napi 5-8 résszel, de nyár végén az emlékeztető megnézést (kedden indul!) már csupán 1,5 hét alatt, mert nem lehet abbahagyni. (És ez csak 1 pl. volt.)

2. Jobban “benne van” az ember az adott sorozat világában, és jobban észreveszi az apró részleteket, visszautalásokat (cserébe rühelli is a “Previously on…” típusú emlékeztetőket, hiszen “minek az, há’ most láttam?”)

Mann - 2006. 09. 30. 15:01

Én főleg nyáron szoktam darálni, ami jobb/rosszabb? esetben 6-7 évadot jelent. Általában találok valami olyan sorozatot amiről hallottam és sikerül megtalálni egyben az elejétől. Ha nincs meg az eleje már nem is nézem meg. Most Boston legal + practice 8, Las vegas, Battlestar galactika (ebből már a 3ik nem fog érdekelni) Hex és Rome(amikor adták még nem érdekelt)volt terítéken.
Normál esetben megnézek mindent, amit előző nap adtak kint és a listámon van. Minden napra jut 2-3 sorozat amit szeretek, ilyenkor több is amíg nem lövöm ki az új gyenge sorozatokat.
Régen a filmekkel volt napi 2-3, de mostanság elég gyenge az eresztés és 20-45 perceket könnyebb “lopni” az ember idejéből, mint másfél két órákat .

renato - 2006. 09. 30. 15:40

“darálás”. alap :)
ha nem is durván…
én nem nagyon néznék meg hetente valamit valamiől….

skar - 2006. 09. 30. 15:43

before: Azok nem konkrét feliratok voltak, csak humorosnak szánt (fáradt voltam, na) illusztrációi annak hogyan működik az agyam ha felirat nélkül nézek sorozatot :)
TorrenteXY: értem én, csak azt akartam mondani (ismét csak: fáradt voltam szal valszeg nem sikerült) egy adott sorozatban nem a szakduma a fontos, hanem annak a lényege, amit szerintem érteni lehet szakszótár nélkül is. A House példánál maradva: amit élvezel a sorozatban az úgyis az amikor House Cameront-t forgatja, Cuddy-val veszekszik vagy a szülőket alázza, ahhoz nem kell felsőfokú nyelvizsga. Amikor a betegségekről van szó úgyis csak a lényeg marad meg: a vérrel van valami, ráknak látszik de nem az, ki kell venni a veséjét, stb., azt meg szintén ki lehet szűrni komolyabb nyeltudás nélkül.
Ez csak az én álláspontom, lehet, hogy igénytelenség, de nem tudok napokat várni kedvencekre felirat miatt, inkább visszatekerem itt-ott ha nem értek valamit. Egy idő után meg már zavar a fehér bigyó a képernyő alján és csakazért is anélkül nézem :)
Kivétel talán a Gilmore lányok, ők durvábbak mint egy csapat speed-en pörgő agyebész vagy űrtechnikus :)

Visszatérve az eredeti témára… A darálásnak ereje meghatározó lehet abban, hogy megkedvelsz-e egy sorozatot, vagy sem. Nem egy olyan volt, hogy valami az X-edik rész, vagy X-edik évad után indul be és tetszik meg igazán. Kell hozzá az az unalmas szakasz ami nem tetszett, hogy értékelhesd a többit, mert karakter meg sztoriépítés, stb. Amire ki akarok lyukadni, hogy talán ez elvágja az új sorozatok egy részét, amihez csak heti adagban lehet hozzájutni. Ha az első pár rész nem üti meg a mércét, a töbségg otthagyja, nézőtábor leépül, cancel, jobb esetben vasárnap hajnal 3 órás slotban leadják a maradék részeket. Ki tudja, lehet, hogy az Invasion a legjobb sorozat lett volna a világon ha nem cancelezik, mert felpörög és merészebb lesz (nem láttam, csak hirtelen példa cancelezett sorira). Ez már a mai kor stílusa, ha nem robbant azonnal a show akkor ki vele, next. A csatornák álláspontja is érthető, de régebb

Angelo - 2006. 09. 30. 17:15

Darálás:
Amikor másfél nap után felkelek az ágyból, körülöttem üres üvegek, zacskók, tányérok, szotyihéj kupacok, kinyújtózkodom, és nyugtázom, JackBauer túlélte ezt a napot is, Scofield megszökött végre, Sawyerék még mindig elveszve, Cartman nagyobb segg mint valaha ect. :D

Csak 1 baj van a darálással. Gyorsan behozza az ember a lemaradását, onnan pedig már kénytelen heti rendszerességgel nézni az új részeket…

evilous - 2006. 09. 30. 18:57

én inkább hetenete nézem a sorozatokat. persze egy csomót néztem tömbösítve, de akkor is inkább csak 3-4 rész/nap. és csak 1-2 szezon egyben, több már túl tömény lenne.

Joe-ker - 2006. 09. 30. 19:47

# winnie

>> egyetértek, lehet, hogy negatív kicsengésű, de szerintem illik a fogalomra és ki kellett “találni” valamilyen szót a jelenségre. (ez jobban tetszik, mint a tömösítés, de természetsen semmi tudatos degradálás nem játszott szerepet nálam)

Szvsz ez megint attól függ, hogy valójában mit is akarsz definiálni :] A te szemszögedből nézve valóban darálás, és persze nyilván nem tudatosan, de tudat alatt mindenképpen leminősítetted :D

Dboy2000 - 2006. 09. 30. 21:40

Hát én mind2 csoportban benne vagyok, darálós is vagyok, meg nem is.

A Prison Break első évadot akkor kezdtem el nézni, amikor a 17-ik vagy 18-ik résznél jártak Amerikában. De akkor egymás után 3-4 részt is megnéztem, rossz lett volna hetente, úgy érzem. 2-ik évadnál már rossz ez, bár megvan a varázsa annak, hogy ki kell várni azt az 1 hetet mindig. Most a baseball miatt 1 hónapig nem lesz, sajnálom is…

Amit a legjobban daráltam, az a Gilmore Girls volt. Első évadtól a 4-ik évadig 4-5 részenként néztem, és naponta. Egyik kedvenc sorozatom, Lauren Graham szvsz egy nagyon jó szinésznő Alexis Bledel-lel együtt, és hát mindketten nagyon szépek is. Talán ez az egyik olyan sorozat, ahol szerintem nagyon elvannak találva a szinkronhangok, persze kinek mi tetszik! :)
5-ik évadot mindig beszereztem ahogy neten kint volt, úgy terveztem hogy majd azt is 4-5 részenként nézem meg. Ehéten volt egy szabadnapom, egymás után 7 részt néztem meg. Egyszerűen nem tudok betelni vele, sorry a sok bla-bla-ért! :D

Sok-sok sorozatot nézek, nem fogom mindet kiemelni, talán még a Lost-ot.
Lost-ot akkor kezdtem el beszerezni, amikor elindult az RTL Klub-on. Már az első dupla résszel elkapott a varázs, és nem bírtam várni a következő részig. Már akkor rájöttem, hogy elcseszték a magyar szinkront, eredeti nyelven sokkal jobb. Ez lenne még egy darálós sorozat, ha a 2-ik évadot nem kellett volna hetente nézni. 3-ik évadot már nagyon várom, még 4 nap és indul is az évad. Már előre tudom, rossz lesz a hetenkénti egy adag, főleg hogy a 6-ik rész után lesz egy 12 hetes szünet. Ami viszont pozitívum, hogy utána már az összes részt hetente adják.

Van jópár sorozat, ami jó, de annyira mégse, hogy darálva nézzem, elég belőle a heti adag is. Ilyen például a The Invisible Man – Láthatatlan ember.

Na ennyi kb.

Kenny - 2006. 10. 01. 00:07

Személy szerint darálok is meg nem is :D.
Smallville-t pl. az 1. évad elejétől kezdve nézem, szóval ott nem daráltam. Csillagkapunál első 6 évadot daráltam le egy hét alatt. X-Akták 9 évadja 2 hétig tartott. PB első 13 részét is egyben néztem meg. A Lost első 20 részét is. Jah, meg a 24 első 3 évadját :).
–És a BSG 1. évadot is :D. Meg a DH 1. évadját is. Darálni nagyon hangulatos – de a nemdaralásnak is megvan a maga feelingje :). ÉN simán hetente is élvezem a sorozatokat, csak legyen elég, hogy minden napra jusson (ezért most jósok újat is elkezdek nézni :D).

eher - 2006. 10. 01. 12:25

ezek már nem alapvető fogalmak, hanem a ti kitalációitok =)

winnie - 2006. 10. 01. 13:01

de ezt el is ismerem:) a fogalom nem alap, majd az lesz,e setleg. viszont a jelenség az alap.

zsellerm - 2006. 10. 01. 21:37

Ahogy Joe-ker írja, nekem is “tömbösítés” jön jobban nyelvemre…

Mondjuk megérne egy szociológiai vizsgálatot, lám, én is tömbösítős vagyok, de lassan már nem marad mit :)

Most egyébként a 24-et tervezem elkezdeni tömbösítve (figyelem! Egy részt sem láttam, direkt tartogattam), de már előre feladták a haverok az utsó kenetet, mondván hogy akkor úgyis otthagyom a munkahelyem, hogy ahelyett is toljam :)
Sebaj, legalább végre lesz időm írni az Junkie-ra… :)

McKinley - 2006. 10. 02. 20:09

Én sok sorozatot nézek meg egyben, tekintve, hogy tvt alig nézek és a sorozatnézés kiváltja azt is. Egyben néztem meg a következő sorikat: 24 2,3,4,évad, lost 1 évad, Unit 1 évad, Született feleségek 1,2 évad, Gilmore Girls S4,5,6, és amire csak lehetőségem volt, aztán ahogy beértem magam, maradt a heti nézettség, úgysem bírom kivárni alapon…Kezdődik a lost, megy a prison break…

Másfelől azért is jobb egyben megnézni, mert az ember egy egy unalmasabb napján, ha nincs suli, munka, esik az eső, akkor egy jobb sorozatot üdítő végig nézni. De, persze vannak olyan sorozatok amiket nem is tudok egyben nézni, mert nem élvezet, tipikusan a sitcomok, de még van jónéhány…

Viszont ha már a kötelező darálásnál tartunk, akkor a 24-t mindenképpen megemlíteném, attól függetlenül, hogy szerintem gyengébb volt az 5. évad, lehet ha egyben néztem volna, sokkal jobban bejön, elvégre 5 hónap után viszautalni egy pár orája történt eseményre azért kicsit fura. Szóval a 6. évadot kivárom akármi lesz…

LonGleY - 2006. 10. 23. 20:40

Ennyi gyökeret én még nem láttam egy rakáson.. Ahelyett, hogy olvasnátok, ha már ennyi időtök van.. az oldal is nonszensz. ÁÁÁ

daywalkerdv - 2006. 10. 25. 17:47

Nos sztem mindenki azt csinál amit akar. Ha neked olvasni szottyan kedved amikor nincs jobb dolgod akkor jó, mi sem gyökeretzünk le érte:) Kinek mi a buli. Attól még, h ez az oldal a sorozatokról szól (ami nagyon becsülendő dolog) attól még az itt lévők életét nem kell kitöltenie a sorozatoknak. Úgy képzeld el ezt a dolgot mint a zenét meg a többit. Attól még, h néha 8-10 órán át csak ezt csinálja az ember ezen kívül tud mást is:))
És az oldal nem nonszensz, nem arra való, h könyveket reklámozzon. Ami érdekel a témában azt innen korrektül meglehet tudni, lehet beszélgetni másokkal akiket érdeklik a sorozatok (is). 1ébként aki sohanem próbálta az ne mondjon másról véleményt:) Na mind1, én örülök, hogy van ez az oldal, sok érdekes dolgot lehet olvasni rajta, még1 ilyen nincs és jófej emberek vannak rajta. Akit meg nem érdekel a téma az húzza el a belét innen, ne szólogasson be olyanra amiről asse tuggya micsoda. Gratulálok

Kaktusz - 2007. 04. 22. 15:25

én jobb szeretem heti adagokban nézni a legtöbbet, nálam kb ez az az idő ameddig el lehet nyújtani a várakozást(amit egyszerűen imádok,ez egyike a mazochista hajlamaimnak), h még ugyanannyira izguljak a folytatás miatt, mint amikor az előző résznek vége lett. na pont ilyen naivan ültem neki a 24 első évadának is, hogy aztán kicsit kevesebb, mint 24 óra elteltével felálljak azzal a biztos és megnyugtató tudattal, hogy a következőket már tervezetten realtime fogom nézni. ez alól eddig egyébként csak a hatodik volt kivétel, amit az ötödik felejthetősége/felejthetetlensége miatti kétségbeesésemben kezdtem el hetente nézni

mANdY - 2008. 04. 07. 22:11

van a darálásnak angol megfelelője?

winnie - 2008. 04. 07. 23:14

jó kérdés. nyilván nem újkeletű a dolog, nem mi találtuk ki, de passz.

Spider - 2008. 04. 08. 16:00

Én eddig egyedül a HIMYM-t daráltam teljes évadonként, miután a harmadik évadba beleszerettem – gyorsan végigfutottam az első kettőn. Nagyon jó volt! Hónapokig mindenhol Barney-t láttam …. érts: vhogy hirtelen mindenki hasonlított rá :)
A Scrubs-t viszont még anno öt részenként néztem, mert kábé ennyi részt bírtam szusszal… a röhögéstől fulladozva :D

Xtian - 2008. 04. 09. 15:06

Firefly,
még mindig tartalékolok hátra pár részt mert nem akarom, hogy vége legyen! :)

winnie - 2008. 04. 09. 15:08

na, igen. ismerős. én már 4-szer néztem meg a pushing daisies első 3 részét és olyan jó érzés, hogy még mindig van hat az első évadból:)

z@c$y - 2008. 04. 15. 21:05

Jujj mi lesz velem?Eddig a 24 ről csak jót hallottam,mindenki darálta,nem bírta abbahagyni!Én még egyetlen részt sem láttam 24ből de megvan az első 3 évad:-)
Nekem is hátam mögött van jópár sorozat jópár évadja,annak ellenére,hogy nem olyan régen kattantam rá a sorozatokra(mindenkit utolér:-)
,de ha napi 2-3 rész darálásnak számít én abszolút úgy nézem a sorikat.weeds,dexter,PB,és még régebben a Joey,meg a többi sitcom,ezt mind darával csekkoltam 0_O
Most h a PB-t sajna kivégeztem nagy kérdés,h össze fogom-e vajon gyűjteni a részeket a 4. évad közben vagy hetente nézem,de sztem az előbbi lesz.

dorcssa - 2008. 04. 17. 18:03

Én a darálás híve vagyok. Van h egy olyan soriba kezdek bele, ami még fut, akkor vagy beérem és elkezdem napiban nézni, vagy van h egyszerűen nem nézem amíg az évad végére vagy legalább a közepére nem ér. Utóbbi a gyakoribb. :) Sokszor van h elkezdek valamit napiban, aztán egyszerűen nem érdekel pár hétig, majd egybe pótolok pár részt és folytatom. Egyedül a stargate-et és az atlantist bírtam végig, valszeg mert anno hozzászoktam a tévében hogy mindig szombaton nézem. Mivel később a netre is szombaton jött ki, eléggé adta magát a dolog. :D

justy - 2008. 04. 19. 16:53

hm érdekes kérdés :D a Lost 3évadát ledaráltam 2 hónap alatt, aztán decembertől vártam én is a folytatást, L wordöt mindig úgy nézem h 1 évad lemegy úgy, h közben nem nézek mást. Ha már benne vagyok, akkor végignézem. Aztán az újabb évad úgyis később kezdődik 6 hónappal vagy vmi, én is ki szoktam annyit hagyni :)

PazsitZ - 2008. 04. 23. 10:22

Én jelen pillanatban az Office-t darálom.
Egyébként igen, megvan a varázsa a heti várakozásnak, elmélkedésnek is, mi miért lehet majd úgy, ahogy…
De általában csak akkor darálok, ha újranézek valamit.
Jó időszakban megvan a rendszeres heti menet mikor, mit nézzek…

Kesneme - 2008. 04. 25. 21:17

A darálás jó! :) én legalább egy évadot leszoktam nyomni egyszerre..mármint pár napalatt de napi 4 rész minimum… :)

Igy keztem a
My name is Earl,
a How i met your mother-t,
a Heroes-t, a Futuramat,
Jóbarátokat…

Jobb is igy mert mikor ráérek lenyomok jópár részt igy nem kell várni hogyha olyan események vannak hogy mi lessz. :) Csak azért sok az az idő még complete évadok lesznek a részek.
Viszont ezek az idők jók arra hogy ujjab sorozatokat kezdjek el még nem jönnek a kedvencek… :)

Kesneme - 2008. 04. 25. 21:24

azaz igy kezdtem és néztem is végig őket csak ugye a HIMYO, meg Earl most is megy..namost azokból is lement most vagy 17 rész mostmár nézem is őket,
Csak most meg az a rossz hogy Earl 3. évadát láttam a 15. részig de nembirtam kivárnia feliratot igy megnéztem már a 16. at is,de rosz hogy most várni kell rá hetente… :)

How i met ugyanez… bár lehet mahd kivárom mégeadják a maradékot.. :)

Legendary… :P

Kesneme - 2008. 04. 25. 21:27

no még egy gondolat:

Nézem Houst és született feleségeket is,
de ezeket hetente, tv-be, jók meg minden,
de nem érdekelnek annyira hogy egybe megnézzem
houst kb 2. évad közepétőlkezdtemmeg ki is maradt, de ha tudom megnézem.

Ez igy van a gyilkos elmékkel is.
amikor haverokkal néztük tv-be marha jó volt, tetszett is, de nem szedtem le valahogy nemvolt kedvem, bár lehet jólenne…

sylverdevil - 2008. 05. 01. 14:06

én párhuzamosan nézek több sorozatot. általában minden este egy 45 perces (house, nip/tuck vagy dexter) és igyekszem minden este egy epizódot megnézni. így nem is folyik össze a történet és 2-3 sorozatot “rotálva” bőven lehet izgulni azon, hogy mi lesz.

Barcaxavi - 2008. 05. 01. 18:37

Nálam az időtől függő ez.Pl.: a HIMYM-t a második évad végén fedeztem fel, ezért 1 hét alatt bedaráltam, de azóta csak megjelenéskor.Ugyanígy a south parkot is.

noemi - 2008. 05. 14. 18:57

en a SG1 10 evadjat neztem meg ledaralva

cat - 2008. 08. 13. 16:19

Anno Lost meg a House 1-1 évadjának tv-s vetítését így elôztem be, most meg a Supernatural 3-at. A legdurvább a 24 5 évadja volt egyben, nem bírtam abbahagyni, dehát arra ki nem kattan rá, ha elkezdi? :) Aztán késôbb a 6.at abbahagytam kb. a 3. résznél, mert úgy éreztem, ha még egyszer meghallom azt, hogy “trust me”, akkor csúnya agresszivitás kap el… (khm, tán a darálás mellékhatása?)
Még pihen, majd vmikor elôveszem tán :)

affahalole - 2009. 10. 02. 16:11

Én sok sorozatot már alapból akkor kezdtem el nézni, amikor 2-3 évad volt belőle (lost, prison break, dexter, stb.), így azokat nem szándékosan, de daráltam, naponta 3-4 részeket legalább.

Mostanában pedig többségben vannak az olyan sorozatok, amiket már megjelenés óta nézek, de amint elkészül a felirat, én már nézem is, szóval nem darálom.

ememese - 2010. 03. 23. 20:22

Én mikor hogy, de mivel általában mindig jóval később kapcsolódok be egy sorozatba, mint elkezdődik, ezért legtöbbször darálok. De akkor nagyon :)) Érdekes, mert például velem még sosem fordult elő, hogy pl olvastam, hogy jön egy új Pilot és vártam, és megnéztem és aztán tetszett és tovább néztem a showt. Engem valahogy mindig később ránt be a gépezet. :)

Tucsokcsotany - 2012. 05. 30. 22:04

Én általában darálok, bár nem azért, hogy letudjam a sorozatot, hanem azért, mert annyira magával ragad, hogy nem bírom ki, hogy ne nézzem meg a következőt. Ha olyan sorozat van, amit folyamatosan tudnék nézni, akkor is sokszor kerülök lemaradásba, mert nincs rá éppen akkor időm, ilyenkor meg életbe lép az, amit az első mondatban írtam, nem azért, hogy behozzam, hanem azért, mert nem bírom ki. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz