login |

Sajtószemle: A Népszabadság a sorozatfüggőségről

2007. 02. 18. 09:51 - Írta: winnie

81 hozzászólás | kategória: sajtószemle

Ezt is megértük. Február 16-án, pénteken, a 23. oldalon Magyarország “legnagyobb példányszámú” politikai napilapja egy oldalt szentelt a témának (íme az oldal szkenje, akit érdekel) – és mindezt mild-spoileres Heroes-képekkel illusztrálja, a sorozat 9. részéből. Rögtön bele is csapnak a lecsóba és megtudhatjuk, hogy a rajongók mennyire várják a Hősök premierjét, hiszen a Heroes sikere annak köszönhető, hogy “megfelelő arányban adagolja a rejtélyeket és az akciót, a szerelmet és a humoros helyzeteket.”

És így tovább, megtudjuk, hogy az addiktok DVD-n is megveszik a sorozatokat, majd “hétvégi bulikat szerveznek azért, hogy az első epizódtól az utolsóig újranézzék a kedvenceket.” Illetve olyanra is fény derül Ötvös Zoltán írásából, hogy “a leginkább beoltott sorozatnézők ma már odáig mennek, hogy az általában amerikai gyártású folyamok legújabb epizódjait levadásszák az internetről.” És erre nálunk is sokan vevők.

Sajnos szokásos módon figyelmetlen az írás, illetve szokás szerint rossz forrásokból táplálkozik. Elhangzik, hogy a Lost-ot mostantól már az AXN mutatja be először (mindig is ők mutatták be), szó van a szokásos csacsiságról, miszerint a Reuters-re hivatkozva CSI: Miami a világ legnézettebb sorozata epizódonkénti 30 millió nézőval (ami ugye azt jelentené, hogy a tavaly csak Amerikában 25-27 milliós Las Vegas-i kollegákat alig nézik máshol), az pedig elég otromba hiba leírni, hogy a Vészhelyzet első évadai az RTL Klubon mentek, hiszen a hazai premier idején még az adó sem létezett, szerintem.

De mindegy, fogjuk rá, hogy ez mind belefér, mert a téma boncolgatása egy ekkora lapban akkor is pozitívum, idő kell a pontosabb cikkekhez. Még egyszer, itt olvasható a teljes cikk. (Köszönet Llew-nak, hogy szólt nekünk és vtec-nek a szkenért.) Ja, a cikk alcímét, miszerint “Nem számít a meggyőződés és a beállítódás, ha bekapcsoljuk a DVD-lejátszót”, igazán megmagyarázhatná nekem valaki.

81 hozzászólás Ne habozz!

Solmyr - 2007. 02. 18. 10:07

Ez a cikk szánalmas. Az írója semmit nem tud a sorozatokról vagy a sorozatfüggőkről, sőt, még magyarul sem. Nem lennék meglepődve, ha a tv2.hu-s cikkfordító próbálkozása lenne arra, h esetleg mégis promotálja a sorozatot, hamár végigspoilerkedte a cikkét :D

Tamás - 2007. 02. 18. 10:15

Úgy látszik a Népszabadságnál senki nem néz sorozatokat.
Az viszont tényleg pozitív, hogy foglalkoztak a témával.

SaveMyLife - 2007. 02. 18. 10:17

“A leginkább beoltott sorozatnézők ma már odáig mennek, hogy az általában amerikai gyártású folyamok legújabb epizódjait levadásszák az internetről.”

Oké.. Ezekszerint Mo. 15-20%-a kórosan sorozatfüggő és kezelésre szorul.

Dboy2000 - 2007. 02. 18. 10:22

Azt nem írja bele, hogy vannak olyanok is, akik nemcsak azért vadásszák le a netről, mert nem tudnak várni a magyar változatra, hanem mert:

– Amit netről leszed az ember, jobb a minősége mint amit a magyar tv-n adnak. Lásd: HDTV rip.

– Mostanság eléggé elrontják a magyar szinkronokat és az eredeti nyelven sokkal jobb nézni.

SaveMyLife - 2007. 02. 18. 10:25

Egyébként holnap buli lesz nálunk, végignézzük a star trek összes részét. Ha beöltözöl valamelyik szereplőnek akkor nem kell hoznod kólát + chipset.

De most komolyan ki hallott egyáltalán ilyen “sorozatbuli”-król? Nevetséges mennyi hülyeséget összzehordanak egy ilyen feeder cikkben. Legalább az adatok konkrétak lennének.

Zen - 2007. 02. 18. 10:36

Az alcím arra utal- elég rosszul, hogy kötődsz-e valamilyen csatornához, illetva nem számít a kötődés, ha a kedvenc sorozatodról van szó, ha megveszed dvd-n az évadot. Eléggé értelmetlen az alcím, ugyanúgy, mint az egész cikk. Néhol hiányzik a kohézió.

dave22 - 2007. 02. 18. 10:44

A lost bemutató nem elírás, mert a mostantól szó a 3. évad bemutatására vonatkozik.
Amúgy a cikkíró rá van függve kicsit Hayden-re.

Amúgy winnie és human: ideje lenne postot írni a jukien megjelent rtl-es reklámról. csak nem kezd bejönni a sok munka, amit ebbe raktok? Én drukkolok.

dave22 - 2007. 02. 18. 10:46

Kicsit sok lett az amúgy.

Mitchike - 2007. 02. 18. 10:47

Én komolyan értékelem h írtak erről, ez tényleg jó, de könyörgöm hagyjuk már az atomspoilereket, a sorozatbulikat és a légből kapott hülyeségeket…
tessék olyan dologról írni amihez megvan a kellő hozzáértés…

Gerik - 2007. 02. 18. 10:51

ezen látszik hogy aki ir ujságba annak nem kell ismerni a témát.

tényleg kicsit hirdetés szaga van a cikknek. egyébként fura hogy ha már viasat-os nyilatkozott akkor miért nem emlitette a Veronica Mars-ot.

szucsitg - 2007. 02. 18. 10:53

megnézném, h a jóban-rosszban című sorozat(???; ezt komolyan gondolta?!:D) nem a tv2n megy… szokásos alaposság a magyar újságírók részéről. jó, h foglalkoznak a témával, de ami megragadható volt benne, az gyakorlatilag téves info…. és ez a bulis dolog nagyon érdekelne, h honnan szedték…

Tschöppy - 2007. 02. 18. 10:59

Lehet, hogy vannak ilyen “bulik”, anno mi is tartottunk rémrendes-maratont, amikor megnéztük a meglévő részeket videón egy hétvégén át. Hülyén fogalmazott szerintem.

Before - 2007. 02. 18. 11:01

:D

Joe-ker - 2007. 02. 18. 11:03

Ez van, srácok. Manapság a sok perverz mindenféle swinger-parti helyett sorozatnéző partikat tart. Addig nem is lehetsz addikt, míg nem vettél részt ilyenen. Úgy hallottam, még a Nyomtalanul is szentelt egy részt a témának, egy fiatal srác eltűnése után nyomoznak Malone-ék, és a végén kiderül, hogy a többiek ölték meg, mert azt mondta, hogy ő már a második évad elején cancelezte a Lostot.

VR - 2007. 02. 18. 11:03

Én azt várom mikor csinál Frei egy műsort a sorozatfüggésről, na akkor majd megkapjuk a széles látókört. :D (Úgy is kéne egy Frei műsor promózni a Heroest. :P)

eXilEEe - 2007. 02. 18. 11:07

na azt frei a sorozatfüggőségről is összerak egy olyan videót mint a szgépjátékfüggőségről akkor behalok (az is kemény volt)

szucsitg - 2007. 02. 18. 11:07

joe-ker: ez mind szép és jó, de ez nem magyarország. és ez a cikk magyar addiktokról szól. az meg, h volt már olyan aki összeült, az nem jelent tendenciát, mert azért is össze lehet ülni, h a legújabb barátok közt epizódokat megvitassuk.

Solmyr - 2007. 02. 18. 11:14

joe-ker: ez ugye nem komoly? mondjuk lehet, én se tudnám irányítni az indulataimat, ha megtudnám, h vki a 2. évad elején cancelezi a Lostot :D

rhynn - 2007. 02. 18. 11:31

Szerencsére azért nem volt olyan, mint a szerepjátékos cikkükben, ahol leírták, hogy aki szerepjátszik az kegyetlen sorozatgyilkos lesz :D

Exx - 2007. 02. 18. 11:49

A “Népszabadság” szánalmas… Mindig is az volt, az is marad.

nolan - 2007. 02. 18. 11:53

vannak ilyen bulik :) mi minden héten szerdán összeülünk hárman + némi szubsztancia és lost/dexter/lost room/bsg/heroes etc. maratont tartunk. fun.

berci - 2007. 02. 18. 11:58

dave22-vel én is egyetértek, hogy lehetne egy postot írni a CSI:Miami reklámjáról.Hogy most kezd beérni a munkátok vagy mi van

A Népszabadság pedig szánalmas.

Tomi - 2007. 02. 18. 12:04

Az újságírók ha már írnak egy cikket jobban utánanézhetnének. Egy csomó hiba van a cikkben és itt nem a spoilerekre gondolok, hanem amiket winnie is említett (Lost, ER,..)
Nem tudom honnan vette a Rauters ezt a 30M-et. De már nagyon sokan hivatkoznak rá valószínüleg tévesen.

És tényleg: :)))) Mi a helyzet a CSI reklámmal? Legalább azt írjátok meg, hogy erre nem válaszolunk és hogy mért nem. :))) Ne tartsatok bennünk bizonytalanságban. :)))

johnnyjoker - 2007. 02. 18. 12:05

“Nem számít a meggyőződés és a beállítódás, ha bekapcsolják a DVD-lejátszót” – szerintem ez valami jó liberális duma akart lenni, csak nem jött igazán össze… jah és még hülyeség is, mert én meggyőződésből nem nézem mondjuk a bűbájos boszorkákat vagy a supernaturalt… nem nyalásból, de szerintem alap, ha sorozatokról írnék egy cikket (főleg egy országos napilapban), akkor felveszem a kapcsolatot a téma “nagyágyúival”… de hát ilyen a mai magyar sajtó színvonala…

winnie - 2007. 02. 18. 12:06

OFF-ot plz a megfelelő topikba vagy magánban.

joe: LOL:)

ne tudjátok meg, hogy nálunk milyen sorozatszeánszok vannak. pár kiválasztott junkie-t hetente kisorsolunk ip alapján, csuhába, kámzsába öltözünk, tibetiesen hümmögünk, ommázunk és benyomjuk a play gombot, miközben áhítatba merülünk.

sorozatmaratonok.

bateman - 2007. 02. 18. 12:07

ilyen bulik tényleg léteznek, én ugyan nem sorozat maratonon voltam, de egy hasonló evés-ivás közepette végignéztük a 3 bővített gyűrűk urát, és az egyik kollegám a 24 ötödik évadát egyhuzamban tolta le a barátaival

szóval vannak ilyen bulik, de úgy látszik ez sokkal inkább a szabadidő kérdése, mint az addiktságé

johnnyjoker - 2007. 02. 18. 12:08

igen winnie, valahogy így képzeltem el én is :) bár csak lehetnék már én is “kiválasztott”…

bateman - 2007. 02. 18. 12:09

“Nem számít a meggyőződés és a beállítódás, ha bekapcsolják a DVD-lejátszót”

szerintem azt jelenti, hogy még Orbán is szórakozhat az Elnök Emberein…

najó, nem…

tito - 2007. 02. 18. 12:13

Bele kell nyugodnunk, hogy a magyar sajtó nem néz utánna semminek.Csak összecsap valamit.
És abba is bele kell nyugodnunk, hogy a CSI:MIAMI reklámra se kapunk választ soha.

Ádám - 2007. 02. 18. 12:14

Sajnos az egész jelenlegi magyar újságírás jellemzője, természetesen a bulváros szenzációhajhászás mellett, a megalapozatlanság, az a hozzáállás, hogy “én értek hozzá akkor is ha most olvasok róla először”. Ez persze abból jön hogy mindenki bölcsészdiplomával megy el újságírónak meg mittudomén mivel, mert nem tanítják ezt sem itthon sehol normálisan. Szomorú, hogy sokan, az előttünk levő generációk képviselői, más forrás híján erre alapozzák majd a sorozatnézőkről alkotott véleményüket.
Van egy sztereotíp szubkultúra-kép Magyarországon, ami valahonnan a hippi-korszakból eredhet és minden szubkultúrára ezt használják. Aki például animés, az antiszociális, egész nap animét néz és animenéző partit tart, ahol már jöhet a hardcore robotos csápos pornó, nem is lepődünk meg ha ezek az összejövetelek gruppenszexpartikba csapnak át hiszen az anime legnagyobb része pornó. Aki számítógépjátékos, az antiszociális, egész nap véres játékokkal játszik, véres játék partit tart, szabadidejében pornót néz (vagy az animéseknél vagy otthon) és egyébként alig várja hogy az életben is lelőhessen valakit vagy megerőszakolhasson.
Gyakorlatilag minden számítógéppel kapcsolatos tevékenység Magyarországon függőségnek számít (így a számítógépen történő sorozatnézés duplán az!). Néhány hónapja számolt be az RTL Klub híradója arról, hogy szerencse- és számítógépes játékfüggőket kezelő intézmény nyílt Hollandiában. Hozzátették, hogy játékfüggőséghez vezet, ha az ember naponta egy órát játszik. (Igen, egy órát.)

Ugyanez a helyzet a sorozatnézéssel is. Amíg aki sokat olvas az művelt, aki sokat jár operába és hallgat klasszikus zenét az pedig zeneileg művelt, aki sorozatot néz, az bizony függő. Ez nem csak Magyarországon van így, még Russell T Davies, a Doctor Who jelenlegi producere is panaszkodott egy interjúban, hogy rendkívül szörnyűnek tartja, hogy nem elismert, lenézett tevékenység a tévésorozatnézés, vagyis Nyugat-Európában is gondolhatjuk, hogy ez a helyzet. Magyarországon eleve mindenki lenézi a tévézést, mert az a letargikus depressziós igazi művészalkotásoknál, a filmnél erkölcsileg jóval alacsonyabb műfaj. Ha valaki megnézi a hét óra hosszú Sátántangó című magyar filmet, akkor az művelt ember, de ha valaki hét egyórás sorozatrészt néz meg, az már bizony a televízió és a televíziós sorozatok rabja, csúnya rossz ember. De egy olyan országban, ahol a tévésorozat fogalma egy-két évvel ezelőtt még jócskán kimerült (és a fiatal generációkat kivéve még mindig kimerül) a Szomszédokhoz és a Barátok Közthöz hasonló teleregényekben (amik ráadásul nem is a rendes helyükön, a délutáni sávban mennek, mint a normális országokban, prime time-ban, ahol a minőségi dráma- és komédiasorozatoknak kellene lenniük, nem népbutító délutáni zombiműsorok), addig valószínűleg nem is várhatunk változást. Nem alakult ki a televíziónak, mint olyannak a kultúrája itthon, és a felnövő, egyetemről elméleti generáció hozzáállásában sem látszik nagyon a változás: öt év alatt az ELTE filmszakján több tucat embernél tapasztaltam, hogy azért nem néz tévét, mert az olyan lenézett dolog.
Talán 10-15 év múlva majd eljutunk oda, hogy a sorozatok is elfogadott alkotások lesznek Magyarországon, mert addigra talán kihal az uralkodó szemlélet. Persze csak optimális esetben.

Tessék, írtam egy cikket, szerintem koherensebb, mint a Népszabis. Várom a napilapok jelentkezését. :)

johnnyjoker - 2007. 02. 18. 12:14

jah még néhány észrevétel: 1. a Simpson-család most nem megy a V3-n, a Vészhelyzet szerintem akkor is érthető, ha épp kihagytam egy részt (ez nagy poén volt a cikkben :D), a “nem tudják kivárni az egy-két évet” rész pedig már szóra sem érdemes…

johnnyjoker - 2007. 02. 18. 12:17

Ádám, csak gratulálni tudok :)

Ádám - 2007. 02. 18. 12:20

Én igyekszem. :) Szerencésre egyszer lejött a Médiamix magazinban, amit a minőségi sorozatokról és az intelligens sorozatrajongásról nyilatkoztunk a párommal mint közösségi felvilágosító akció, dehát azt nem a hétköznapi ember veszi szerintem azt az újságot. Szóval jó lenne ha legalább azt a cikket elolvasta volna a muksó :)

Panyi - 2007. 02. 18. 12:39

Vészhelyzetet meg az MTV nyomta anno és még nem volt ott a 12+os karika és voltam vagy 10 éves mikor néztem:P

Betyár. - 2007. 02. 18. 12:40

a leginkább beoltott sorozatnézők ma már odáig mennek, hogy az általában amerikai gyártású folyamok legújabb epizódjait levadásszák az internetről.

Hát jah kérem. 2007 van, és már nem videomagnós filmeket nézünk. :)
Sztem teljesen átlagos a gyakorlott(…) net tulajdonosok körében, hogy nem csak várnak a magyar megjelenésre, és a netről szedik le a dolgokat. Méghogy a liginkább beooltottak!:)

dzsiaj - 2007. 02. 18. 12:48

A sorozat mellett a képregény a másik mostohaműfaj. Szinte szégyenkezem, mikor megveszek egy X-ment, és inkább azt mondom, hogy az öcsémnek lesz.
De visszatérve a sorozatokra, hatalmas harcot fogok én még folytatni a haverokkal, hogy House-t nézzünk, ne Mónikát. Ennyire le vannak szarva a sorik.:(

Human Insect - 2007. 02. 18. 12:59

Ádám: ha nem is népszabi, de ezt kiemeltem, utólagos engedelmeddel.

Ádám - 2007. 02. 18. 13:07

Hú. Azta. Irulok-pirulok. Köszi. :D

Tamás - 2007. 02. 18. 13:28

Szerintem is a képregény a másik műfaj, ami igen le van nézve; jobban mint a sorozatok.
Egyébként az ehavi VOX-ban a Grace klinikáról van egy cikk.

winnie - 2007. 02. 18. 13:33

Ha tud valaki VOX-okat szkennelni vagy fent van a neten, akkor megköszönjük:) ha jól tudom a mozinet és olykor a filmvilág is sorozatozik néha.

képregény: jaja, de ők is felszálló ágban vannak szerencsére.

ogRemanO - 2007. 02. 18. 13:36

Azért vannak kezdeményzések a sorozat műfaj elfogadására elismert értelmiségi és magas kulturális szinten is. Nálunk egyetemen elég komolyan veszik a dolgot és egyáltalán nem szubkultúraként, hanem a tömegkultúra meghatározó elemeként beszélnek róla. Az hogy a társadalom többségében nem ismeri és épp ezért valami egészen elvetemült, szubkulturális elemnek hiszik, úgy vélem lassan kihaló álláspont lesz. Uff

Csigusz - 2007. 02. 18. 13:43

Hát ezért baromi kár volt… akkor inkább ne is irjanak a témáról…

Nándo - 2007. 02. 18. 13:53

“Nem számít a meggyőződés és a beállítódás, ha bekapcsoljuk a DVD-lejátszót”

szerintem politikai, világnézeti beállítódásra gondol a szerző. :)

Sir Gawenor - 2007. 02. 18. 13:53

winnie: A Mozinet legutolsó számában a Dexter volt terítéken.

Human Insect - 2007. 02. 18. 14:00

kezd terjedni a sorozatozás, lassna már nem lehet minden cikket megemlíteni :)

Tamás - 2007. 02. 18. 14:01

Elküldtem e-mail-ben a Vox-os cikket.

fromdtod - 2007. 02. 18. 14:22

Azt tudjátok, hogy a Magyar Narancsban volt a junkie-ról egy cikk ott a végén abban a 8 kolumnás részben?

herczeg - 2007. 02. 18. 14:25

én képregényt is a netről szedem… megjelenés napján rögtön… nemtudom kivárni azt a pár évtizedet amíg itthon is lesz runaways…

de hogy legyen egy kis on is:
lehet hogy telivan baromsággal ez a cikk itten, de a népszabadság elérte amit akart, mert én spec egész eddig egyetlen népszabadságcikket sem olvastam végig és sztem sokanvannak így akik talán csak azért vették meg az újságot mer hallotak a cikkről és látni akarták…

johnnyjoker - 2007. 02. 18. 14:26

én nem vettem meg most se, még is el tudtam olvasni :)

tito - 2007. 02. 18. 14:39

Mondjatok már valamit a CSI:Miami reklámjáról.Vagy ha nem akartok válaszolni akkor írjátok meg, hogy nem adunk ki semmilyen információt.

bateman - 2007. 02. 18. 14:42

winnie: a mozinetben több, mint két éve minden hónapban megjelenik egy sorozatkritika, ez egy külön rovat ;)

Folytatás következik a címe

a lista:

2004. november – vészhelyzet
2004. december – Jóbarátok
2005. január-február – 24
2005. március – Carnivale
2005. április – Kés/alatt
2005. május – Lost
2005. június – Kojak :D
2005. július-augusztus – ajánló 2005/2006
2005. szeptember – Született feleségek
2005. október – Grey’s Anatomy
2005. november – Medium
2005. december – Maffiózók
2006. január – House
2006. február – Sírhant művek
2006. március – Alias
2006. április – Deadwood
2006. május – Prison Break
2006. június – (eltűnt)
2006. július-augusztus – ajánló
2006. szeptember – (eltűnt)
2006. október – Róma
2006. november – Nancy ül a fűben (weeds)
2006. december – Szívek Szállodája (GG)
2007. január – Heroes
2007. február – Dexter

friendsfan - 2007. 02. 18. 14:56

Szörnyű ez a cikk, és még újságírónak meri nevezni magát ez az ember… Lehet, hogy lenézett műfaj a sorozat, de, az értelmiségiek nem is akarják elfogadni a tévézést, az átlagember egyre több sorozatot néz, és ez számít…

bateman - 2007. 02. 18. 15:00

“az értelmiségiek nem is akarják elfogadni a tévézést, az átlagember egyre több sorozatot néz, és ez számít…”

ez baromság, rengeteg értelmiségi ismerősöm addikt, még az ügyvezetőm is, szerintem pont fordítva van, az értelmiségiek értékelik a sorozatokat, a köznép meg a barátok köztöt

Tamás - 2007. 02. 18. 15:11

Egyetértek bateman-nel. Barátok közt+Walker+Rex+Te vagy az életem.

bateman - 2007. 02. 18. 15:13

És igen. Az értelmiségiek nem szeretik a tv-t. A tv-műsorokat. Mónika. Balázs. Baszás és Fúkusz, meg a buzifrei. De ez nem a sorozatokat jelenti. Az összes értelmiségi ismerősöm (ide számítva magam is) a sorozatokat nézi (DVD, avi) és nem a tv-t. Úgyhogy ezt ne kevergessük össze.

Donnie - 2007. 02. 18. 15:16

Egyetértek bateman-el, szerintem is inkább ez a tendencia.

seven - 2007. 02. 18. 16:40

bétmen, ha valaki nem warezol, vagy nincs pénze, az attól még vehet tévéújságot, vagy használhatja a teletextet. hoppá. ma este 21:00 Lost. Oké. hopppá. Holnap 22:00 House. jajdejó. Hmm, ma délután még Everwood is van 17:30kor. Kircsi.

stb.

bateman - 2007. 02. 18. 17:02

seven: és ezt most mire mondtad?

adam_hun - 2007. 02. 18. 17:51

hmmm…most nem akarok senkit se szidni meg gratulálni. De csak arra helyeseljen vki, hogy ez a Népszabadság cikk picit sem hasonló a pár évvel ezelőtti “tiltsunk-le-a-Dragon-Ball”-t cikkhez?
(jó mondjuk ez azért nem szidja a sorikat, de azért a “sorozat függőség” cím nem tetszett:D )

winnie - 2007. 02. 18. 20:25

“Elküldtem e-mail-ben a Vox-os cikket.”

ööö, asszem nem kaptuk meg.

winnie - 2007. 02. 18. 20:28

“winnie: a mozinetben több, mint két éve minden hónapban megjelenik egy sorozatkritika, ez egy külön rovat ;)”

jónak mondod:) tudom. ezért írtam, hogy a filmvikágban olykor. mert a mozinetben mindig:)

winnie - 2007. 02. 18. 20:28

“Azt tudjátok, hogy a Magyar Narancsban volt a junkie-ról egy cikk ott a végén abban a 8 kolumnás részben?”

csekk a sajtószemle bejegyzések között.

http://www.sorozatjunkie.hu/2007/02/01/es-nemzetkozivehehehehe/

friendsfan - 2007. 02. 18. 20:29

bateman, pedig az lenne a legjobb, hogyha a tv-ben is adnának igényes műsorokat (van most is de kevés) és nem lenne szégyen tv-t nézni… nem kéne másmódón beszerezni…

Joe-ker - 2007. 02. 18. 21:14

Elolvastam a Mozinetes Dexter írást, egész korrekt lett szerintem. Volt valami apró tévedés benne, de mire hazaértem, már el is felejtettem, hogy mi az, úgyhogy nem lehetett túl jelentős :D

Tamás - 2007. 02. 19. 08:39

winnie: elküldtem újra az e-mail címedre a Vox-os cikket. Remélem megérkezett.

winnie - 2007. 02. 19. 08:41

Tamás: nem látom. melyik címemre jött? winnie.sorozatjunkie@gmail.com?

Tamás - 2007. 02. 19. 09:07

Elvileg arra.

winnie - 2007. 02. 19. 09:09

akkor lehet, hogy idő kell neki, de nem érkezett meg.

Tamás - 2007. 02. 19. 09:22

Még tegnap este küldtem. Nem tudom mi lehet vele. Az első levelt pedig a sorozatjunkie@gmail.com-ra küldtem. 3 db jpeg képnek kellene lennie.

winnie - 2007. 02. 19. 09:29

egyik sem jött meg, sajnos. esetleg máésik mailcímről kéne. bár lehet, hogy csak a T sz*rkodik:)

Tamás - 2007. 02. 19. 09:53

Na, újra elküldtem egy másik címről, ha így se leszjó, akkor nem tudok mit csinálni.

zseb - 2007. 02. 19. 11:49

Az ilyen cikkekben úgy látszik állandó jellegű a csúsztatás, és ami még durvább: az ítélkezés. Nem tudnak olyan írást összehozni, amiből ne sugározna valami felsőbbrendűség. A pontatlanságokról már ne is beszéljünk.
Igazából mintha valahogy minden hobbiról/szenvedélyről/mániáról/időtöltésről ilyen hangnemben írnának mindenhol. Az átlagnéző/átlagolvasó igényeit nagyjából kielégíti, míg azok, akiket mindez érint, nem tudják, mégis merről is robbanjon fel a fejük. (Annak idején, olvastam egy pár „kívülálló” írást a fanfictionökről. Majdnem szívbajt kaptam.)

Ugyanakkor: Az én kezembe kerültek ennél jóval durvább, butább, ostobább írások is, amelyekben még meg is lett volna valahol a jó szándék, csak éppen elnyomta a rettenetes blődtömeg. Azokhoz képest, ezek a fentebb/lentebb citált cikkek szinte az Encyclopaedia Britannica színvonalát idézik. Például bevallottan hülye vagyok, bedőltem, és megvettem a Maxima nőmagazin sorozatfüggőknek címzett százoldalas különszámát. Scannelni nem tudok, bár borzasztóan szeretnék, mert valami elképesztő szinten nem a sorozatokról szól. Illetve a magazin felének tartalma csak igencsak erőltetve fér bele a „sorozatokhoz kapcsolódó írások”-kategóriába. XX kromoszóma-képletű mivoltomban éreztem magam vérig sértve, amikor a „Született feleségek” indokán közöltek kétoldalas listát arról, hol is lehet Budapesten úgy sportolni, hogy közben ne legyen útban a gyerek. Arról a talán Hölgyvilágos cikkről meg nem is beszélek, amelyik „ún. „sitting comedy””-ként aposztrofálta a Gilmore-lányok kalandjait. És… És már megint felmérgeltem magam.

Hagyom. Tudom, én vagyok a hülye, miért olvasok szemetet. De néha becsúszik egy-egy ilyen is, és ezek bezzeg jóval tovább bökik az egyszeri addikt csőrét, mint amennyi idig egy-egy jó írás emléke megmarad.

Mangerd - 2007. 02. 19. 14:28

“friss részek nagyon gyorsan megjelennek a világhálón, azok is megnézhetik őket, akik a távolság miatt nem tudják venni a tévécsatornát”
Én ezen nevettem jót, 2007ben a világháló korában távolságról beszélni… :P Fox-ot és CBS-t egy ócska ingyen nettv-n is lehet nézni. De annyira addict nem vagyok, hogy hajnal 4kor felkeljek megnézni élőben a sorozatot. Hiszen mikor, 6-7körül, kelek már le is tölthetem :D

Llew - 2007. 02. 19. 16:12

Nekem alapvetően csak Heroes képek miatt akadt meg a szemem a cikken. Gondoltam az már kampány ha a “Népszabi”-ban is írnak a Hősökről. Persze azt megszoktam, hogy TV-s, filmes dolgokban nem igazán mértékadóak. Pozitív filmes kritikát még nem olvastam benne, mindegy milyen film volt.

bateman, vagy winnie: tudom, hogy nagy kérés, de a mozinet féle sorozatkritikákról nem tudtok scanneket vagy bármi féle elérést?

A Vox-ban régebben állandó rovat volt a sorozatokkal, de az utóbbi időben csak pár havonta van róluk cikk a Háttér rovatban.

civic_joe - 2007. 02. 19. 17:22

köszönet a kolumna egzakt értékeléséért! mint mindig, ezek után is csak erősödik bennem a gyanú, hogy a politikai napilapok cikkeit fenntartással kezeljem, bármiről is szóljanak azok.

Ui: lehet, hogy csinálni kellene egy “sorozatos újságot”? Hmmm……!?!?!?!

winnie - 2007. 02. 19. 18:03

elő a befektetőkkel:)

anyaggal tuti nem lenne gond:)

Matt - 2007. 02. 19. 18:52

Ez miről beszél??
Gondolom utoljára a Winnetou-t olvasta utoljára…
Aki nem ért hozzá az ne írjon ilyeneket!
Szerintem:D

gyz007 - 2007. 02. 20. 10:00

Szerintem meg igenis okos, művelt és tájékozott ember a cikk írója! :-)
Ismeri például a Monty Python Repülő Cirkuszát, abban pedig azt a jelenet mikor szegény, szerencsétlen függő emberek egérnek öltöznek, majd közösen cincognak és sajtot majszolnak. Nagyon hasonló korisme-t állitott fel a soroztafüggőséggel kapcsolatban mint amit eme szegény “egerek”-nél tapasztalt ebben a kis ismeretterjesztő műdosrban!

Halk megjegyzés: az ok, hogy a bulvároknál bárki lehet újságíró, de hogy még a Népszabiban is??!!

minase - 2007. 03. 28. 08:07

elég érdektelen cikk kerekedett ki ebből. egyszer sem kaptam fel a fejem.

lebowski - 2007. 08. 30. 19:06

szánalmas, sorozatfüggő véglény vagyok, a hétvégéimet egész évadok ledarálásával töltöm.

és nem zászlólengetéssel, sírrongállással, tagaléssel, részegen üvöltözéssel és kukaszétbombázással.

Firsh - 2008. 07. 08. 12:25

esetleg leülünk par részt megnézni, de ilyen 1nap 1 évad az társaságban mxx ilyen Jóbarátokkal képzelhető el és azt is magyarul… 40perces sorikból 1 évad 1 nap azért massziv, bár számomra kivitelezhető, de egyedül.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz