login |

Alapfogalmak: a Tommy Westphall-univerzum (frissítve)

2007. 04. 29. 17:59 - Írta: winnie

64 hozzászólás | kategória: fogalmak

tommy_westphall_kicsi.jpgMese nincs, a sorozattörténet egyik legérdekesebb (vagy legértelmetlenebb) vitáit a Tommy Westphall univerzum állítólagos léte szüli. Akár hülyeség, akár nem, létezik és bizony, ha egy sorozat készítői nem tudnák egy problémára a helyes megoldást, akkor bármikor áthelyezhetik a sorozatukat a Tommy Westphall univerzumba. Hogy miért? És ki túró az a Tommy Westphall?

Nem fogok bő fejtegetésbe bebonyolódni (azzal tele a net), inkább csak jöjjenek az alapinfók a jelenségről. Anno létezett 1982 és 1988 között egy St. Elsewhere című kórházsorozat (itthon: Egy kórház magánélete), melynek fináléjában az alkotók érdekes befejezéssel állta elő, ami enyhén szólva is hihetetlenül megosztotta a sorozat rajongóit. Az utolsó snittekben, egy szépen megkomponált jelenet keretében kiderül, hogy az egész történet csak az egyik karakter autista fiának, Tommy Westphall-nak a képzeletében (és az ő kis hógömbjében) játszódott. (Bele lehet gondolni, hogy mi lenne a reakció saját magunk részéről, ha a mi kedvencünk fejeződne be így – akadt többek között a Buffy-ban és a Star Trek-ben is hasonló epizód, mely kvázi tabula rasa-val fenyegethetett volna és elültette a nézőben a kétkedés magvát, hogy “Mi van, ha tényleg csak álom?” )

Azzal, hogy a St. Elsewhere-ről kiderült, hogy csak egy autista gyerek fejében játszódik, hirtelen elszabadult egy nagy görgeteg, ugyanis a sorozat egyes karakterei, tudatosan vagy véletlenül, de crossover-eztek más sorozatokban is, így többek között két St. Elsewhere-es orvos feltűnt a Gyilkos utcákban (Homicide: Life on the Street), ami így ugyancsak része lehet a TW-univerzumnak, s ez azonnal kapcsot jelenthet sajnár crossoverei révén jó pár sorozathoz, hiszen abban a sorozatban (is) szerepelt Richard Belzer Munch nyomozója, aki például a Law and Order szériában vagy az X-aktákban is feltűnt. (És lehetne nyilván folytatni a sort.)

A TW-univerzum tehát érdekes adaléka a sorozattörténelemnek, a Wikis szócikkből kibányásztam pár az univerzum nemlétezését bizonyító fejtegetést is (ezt vagy ezt vagy ezt), de az igazság odaát van – nyilván, ha álmodunk valakiről, akkor az nem feltétlenül teljesen kitalált alak, létezhet. Mindenesetre, hogy visszatérjek a tegnapi Munch nyomozós felvetésre: ha Richard Belzer karaktere feltűnne a Lostie-k szigetén vagy valamelyik karakter múltjában, akkor biztosra vehetnénk, hogy az egész Lost csak Tommy Westphal agyában játszódik. Vagy nem. De nem semmi képzelete van a srácnak, az egyszer biztos.

(Ha valakinek van tudomása a sorozat zárósnittjéről, akkor plz, jelezze. Mégis csak sorozattörténelem. Íme a zárószegmens. Köszi Bojcsi-nak a linkért! Sajnos a FOX eltávolítatta a videót. Hátha fellelhető máshol is.)

UPDATE: Itt a videó. Köszi Quantumleap-nek!

64 hozzászólás Ne habozz!

Gaines - 2007. 04. 29. 18:03

Ez egy nagyon durva cucc.
Íme egy táblázat/rács Tommy Westphall elméjéről (lehet keresgélni a kedvenc sorozatokat:):

http://home.vicnet.net.au/~kwgow/crossovers(full).jpg

Gaines - 2007. 04. 29. 18:05

Vagy akinek egy szöveges változat jobban tetszene:

http://home.vicnet.net.au/~kwgow/cross_key.pdf

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 29. 18:08

“ha Richard Belzer karaktere feltűnne a Lostie-k szigetén vagy valamelyik karakter múltjában, akkor biztosra vehetnénk, hogy az egész Lost csak Tommy Westphal agyában játszódik.”

ez szerintem marhaság. Attól hogy egy ismert karakter feltűnik (nem feltétlen a Lostról beszélek), attól még az nem jelenti, hogy innentől kezdve a sorozat csak és kizárólag egy autista gyerek álma (aki ráadásul maximum annyira valós, mint bármelyik másik kitalált karakter) és tök fölösleges komplett univerzumról beszélni vele kapcsolatban, mintha minden az ő kezében (fejében) összpontosulna. Jóhogynemmár azzal jössz, hogy mi is ezen univerzum lényei vagyunk… :P

ugyanakkor pont a Lostban is megpendítették egy ilyen befejezés lehetőségét az egyik Hurleys epizódban

winnie - 2007. 04. 29. 18:11

Gaines: gondolkoztam rajta, hogy linkeljem, de végül is nem tettem, mert a tábla sokkal lazábban kezeli a kapcsolatokat.

legalábbis én a st. elsewhere és a crossing jordan között nem nagyon találtam linket (max egy két készítőt), pedig, ha lenne, akkor a jordan –> las vegas –> heroes (utóbbi megint gyenge link:) következtetés király lenne:)

winnie - 2007. 04. 29. 18:14

“ez szerintem marhaság. ”

az univerzum lehet, hogy marhaság – de, ha a lostban sikerülne elérni, hogy egy nbc-s karakter, vagyis munch feltűnne, akkor annak szerintem csakis az lehetne a magyarázata, hogy a TWU-ban játszódik.

egyébként mi más oka lenne annak, hogy a készítők munch-ot akarnák és ne érnék be egy random zsaruval? ha már crossoverezni akarnak, akkor egy abc-ssel:)

“Attól hogy egy ismert karakter feltűnik (nem feltétlen a Lostról beszélek), attól még az nem jelenti, hogy innentől kezdve a sorozat csak és kizárólag egy autista gyerek álma”

ez meg természetesen arra vonatkozott, hogy HA egy autista gyerek által álmodott világban szereplő karakter tűnik fel más sorozatban, akkor az lehet, hogy nem véletlen:)

Tomi - 2007. 04. 29. 18:20

már rég olvastam ilyen baromságot. :))) Nem winnie írására gondolok, hanem magára az elméletre.

A Lost készítőit meg kreatívabbnak gondolom ennél az autista gyerek univerzumnál. :)))

thhommy - 2007. 04. 29. 18:28

OMG
Imádom az ien hülyeségeket köszi winnie most lesz mivel lefoglalnom magam egy darabig

Joe-ker - 2007. 04. 29. 18:28

Kiváncsi vagyok, mikor lesz egy post a kolbász szóról, mint alapfogalom…

dzsiaj - 2007. 04. 29. 18:30

Egyébként a Buffy nyitva is hagyta a kérdést, úgy értem az a rész azzal ért véget, hogy az orvos kijelentette, nem sikerült Buffy-t visszahozni, míg a DS9, ha arra gondoltál, egyértelműen megmondta, hogy minden igazi, amit látunk.

Mammut - 2007. 04. 29. 18:51

hát, ez mondhatni egy újabb módszer csak, hogy az írók úgy játszanak a nézők idegeivel, ahogy akarnak
volt példa rá dallasban is, ugyebár, csak ott nem autista kölök álmodott, nem kell ehhez “univerzum”, azzal max takarózni lehet
bár az így megvalósítható keresztbe utalások, már ha vannak, poénnak jók

flimo - 2007. 04. 29. 19:03

Ezen sírni, vagy nevetni kell?:)

kristu - 2007. 04. 29. 19:03

szerintem ennek semmi értelme.
de biztosan én vagyok túlságosan konzervatív, vagy nem eléggé dzsánki.

seven - 2007. 04. 29. 19:08

na, ez pedig winnie fejében született meg. :D

SiPY88 - 2007. 04. 29. 19:12

Azért mert X évvel ezelőtt, volt pár pihentagyú készitő és kitalálták ezt a befejezést, akkor innentől kezdve minden sorozatnak lehet ilyen vége. Ez alapvetően hülyeség már, mert minden sorozat külön sorozat, még ha vannak is spinoffok. Minden készitő valamilyen szinten egy alkotó, sőt messzebb megyek, egy művész, és a művész azt alkotja meg amit kitalál. Nem hinném, hogy minden készitő elintézettnek venné a sorozatát ezzel az elmélettel. És azóta hány ilyen sorozat volt, ami igy végződött?
Sztem azért nem kell mindenhol összefüggéseket keresni. Ez legyen a tanulság!

progabe - 2007. 04. 29. 19:20

nagyon rossz szályízzel olvastam ezt az egészet,mégpedig azért,mert ez szerintem egy olyan dolog,amiről nem elég pár sor,attól nem látod át a dolgokat semennyire sem,ellenben rohadtul összezavarodsz.munch nyomozó,álom,ilyen-olyan crossoverek,mivaaaaaaan?ez nekem írtó zavaros így front előtt :S
szóval van ez a beteg gyerek,aki megálmodta az egész sorit,amiben volt ez a munch nyomozó,aki szerepelt sok más soriban,amik ettől már a gyerek képzeletében élnek csak?ezt így értem,ennyire nem vagyok topa,de valahogy hiányérzetem van,valahogy nem ragadnak meg ezekl a dolgok,vagy hogy mondjam,ehh,remélem jól összezavartalak titeket

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 29. 19:23

winnie: kb azokat akartam válaszolni, amiket már mások isleírtak, szal:
attól, hgy valaki feltűnik az ismert karakterével, az lehet egyszerűen csak egy gesztus a rajongók felé, nem jelenti azt hogy ez azon univerzum része (teszem azt mondjuk a valódi Alec Baldwin feltűnése nem jelenti azt, hogy a sorozat a mi univerzumunk része, és valójában meg is történik, habár a de logikáddal erre jutnánk (sőt, tobvábbmegyek, ha egy valós életbeli szereplő, pl Bush, feltűnik a TW univerzumban, akkor ugye a mi univerzumunk is csak az ő fejében létezik, de mivel ő meg a mi univerzumunk által jött létre, akkor rendes kis paradoxon előtt állunk)

az univerzumokkal egyébként is nagyon csinján kell bánni, mert predesztinálnak bármit (tehát tök min1 mi fog történni a vége akkor is az lenne, hogy TW megfordul az ágyában és másról kezd álmodni, ennek sok értelme nincs) volt már pár példa, hogy két univerzumot próbáltak összekötni, de csak akkor jöttek rá, mennyire elhibázott lépés volt, mikor már késő volt

de konkrétan erre a TW univerzumra csak annyit tudok mondani, hogy az univerzum csak azok fejében létezik (jó mi? :D) akik mindenféleképpen szeretnének kapcsolatot találni két teljesen különálló dolog között (babonák is így keletkeztek, és azok is teljesen értelmetlenek :P)

Mammut - 2007. 04. 29. 19:29

egyszerű, anno kitalálták annál a sorinál, hogy csak a gyerek agyában történt az egész

innen kezdve, ha az írók kitalálnak egy cameot az egyik karakternek abból a soriból, vagy másikból, ami már szintén alkalmazta a technikát, jogosan feltételezhető, hogy ők is abba az univerzumba húzták át az egész storyt, és az is jogosan feltételezhető, hogy bármikor ők is eljátszhatják a dolgot, hogy csak egy álom volt az egész

az írók nem véletlenül szoktak ilyen karaktereket betenni a saját történetükbe, persze, lehet az ok csak egy puszta kikacsintás is másik sorira, szimplán poénból

ez olyan, mint a buffyverzum, az is egy külön univerzum, olyan mint ez, és olyan, mint a miénk… ez olyan, mint a fantasy világok, pl. forgotten realms, mindig jön ki egy újabb könyv, ami színesíti a világot… itt egy-egy, az univerzumba belépő sori színesíti a tommy westphall fejében megszületett világot

gondolom, aki túlzottan is realista, annak nagyon nem tetszik ez a dolog, el tudom képzelni

akyyy - 2007. 04. 29. 19:30

engem most ért sokként amikor az enterprise utsó részét néztem:D beszélgetnek a hídon, egyszer csak felál egy emberke és megszólal: kompjúter program vége, és kisétál a holodeckről:D kis szívinfartkus ha közölték volna, hogy csak egy holoregény az egész sorozat:DDD

MicaHiro - 2007. 04. 29. 19:42

Azt, hogy feltűnt egy karakter TW képzeletében, azzal is lehet magyarázni, hogy látott egy sorozatot, és annak a karakterét is beleképzelte.Tehát a két sorozat összekötése igazándiból nem történt meg.

Human Insect - 2007. 04. 29. 20:01

a Lostot a Heroes univerzumba akarják keverni, nem?

Az meg hogy csak egy akárki fejében játszódik, az tökmindegy, hanem az is lesz a vége. Szal biztos ti is képzeltetek már sztorit aminek volt eleje meg vége. Onnantól kezdve tökmindegy, hogy a Lostot csak egy gyerek képzelte haha, kivéve ha mutatják is.

Domcsi - 2007. 04. 29. 20:02

ezen már a múltkor is csak röhögtem, mikor olvastam erről a comment-en

Mammut - 2007. 04. 29. 20:05

mindenesetre egy ilyetén univerzumba való elhelyezés mindig választ adhat a hülyeségekre… pl. mittomén, miért lövöldözik bauer robbanóanyagokkal teli ládákra… abban az univerzumban az ilyen dolgok nem szeretnek annyira felrobbanni és kész :DD

winnie - 2007. 04. 29. 20:08

minden sorozat a saját univezumában játszódik, hiszen jack bauert sem ismerik fel, hogy hasonlót sutherlendre – a “nagy kérdés” az, hogy a tévésorozatok univerzumaiban csak a saját soozat nem létezik vagy más sorozatok sem:) höhö0

Mammut - 2007. 04. 29. 20:17

dehogy, a nagy kérdés, hogy mindezen sorozatok közepette én vagyok? :D

lex - 2007. 04. 29. 20:28

Erről az jut eszembe, hogy a SupNat közelmúltbeli, 2#18-as részében viccesen játszottak a különböző univerzumokkal és ez nagyon mókásan jött ki a studiót bemutató jelenetnél padaleckivel :)

GombaFighter - 2007. 04. 29. 20:36

Nemtudom, de én nem láttam a listán a Csillagkaput… Lehet azért, mert tényleg létezik egy Csillagkapu univerzum, és az nem a kisfiú fejében? (o.O) :D

(Amúgy egyre érthetőbb számomra, hogy miért van ennyi pornó a TV-ben! –> Felnőtt a kissrác! :D)

(A Heroes rajta van a listán vagy csak nagyon új még?)

maLakai - 2007. 04. 29. 20:42

Az Atlantisban, ami volt ilyen alapkoncepciójú rész, de ott rögtön meg is lett cáfolva. ^_^

Mammut - 2007. 04. 29. 20:42

persze, sg-univerzum megint más eset…

mondjuk anno azért viccelődtünk, hogy milyen mulatságos is lesz, ha a Galactica pont akkor ér majd el a Földre, mikor az Orik :D

Mor Tuadh - 2007. 04. 29. 21:50

azért van néhány nagyon durva cross-link ebben a listában :D

Gaben - 2007. 04. 29. 22:06

“Egy kórház magánélete” címmel adta a kora délutáni műsorsávban a tv2 a kezdeti 1-2 évében a sorozatot, de azóta se ismételték:(

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 29. 22:10

Mammut:
itt nem a túlzott realizmusról van szó (szvsz nincs köztünk senki túlzottan realista, mert az szimplán nem néz ilyen sorozatokat mint a Lost, Heroes, SG…), vagy hogy nem érthető mi az az univerzum. Egyszerűen ez a kitaláció, ami gyakorlatilag az összes létező sorozatot (jó, tudom, túlzás, de az a lista kissé abszurd) egy középpontba akar sűríteni (és alapfogalomként beállítani :P), csöppet erőltetett és röhejes képzelgésnek tűnik. Igen, minden sorozat külön univerzum, és ha poénból feltűnne Josh Holloway a Dr Houseban mint egy James Ford névre hallgató beteg, akkor mindenki jót derülne, de nem arra gondolna, hogy ez most a Lost előtt vagy után játszódik, egyszerűen túltenné magát a dolgon. De úgy látom van pár fanatikus, aki komoly kapcsolatokat keres teljesen fiktív dolgok mögött :S

Raziel Anarki - 2007. 04. 29. 22:40

apám ez mekkora komoly… most legalább annyira le vagyok nyűgözve mint amikor megtaláltam ezt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Side_of_the_Rainbow

Mammut - 2007. 04. 29. 22:43

ó, nem csak olyanok vannak itt, akik lostot, heroest vagy sci-fit néznek, hidd el, jó sokan vannak, akik ilyeneket messziről elkerülnek :D
és igenis, pont a túlzott realizmusról van szó olyan esetekben, mikor azt olvasni egy alapban fiktív dolog kapcsán, hogy “ez hülyeség” és hasonlók :D

az a gond a magyarázatoddal, hogy igazából ezt a dolgot nem winnie találta ki…
bárgyúság lenne azt hinni, hogy az írók nem tudnak akár annak a teljes fenti táblázatnak a létezéséről
és lehet, hogy sokszor hajlanak a rajongói vélemények felé vagy pont ellenük egy-egy későbbi rész megírásánál, szvsz ők tudják pontosan, mire is gondolnak egy-egy ilyetén cameo kapcsán… ezzel persze csámcsogni valót is adva a táblázat íróinak… hogy most röhögnek rajtuk, avagy figyelik, hátha táplálkozhatnak belőle, ezt sem tudhatod igazán

az esetek többségében persze fel lehet fogni csak egy poénnak, hacsak nem fordítják később tényleg komolyra a dolgot… de miután megtették, akármikor is fennállhat, hogy előhúzzák a tarsolyukból a dolgot

és pont ez az, hogy fiktív dolgokról van szó… nem érted a lényeget… nem josh holloway látogatja meg houset, sawyer látogatja meg!
itt a karakterekről van szó, nem a színészekről… josh holloway, aki ott is ténylegesen sawyert játszaná, megjelenne housenál, na, pont erről van szó, a karakterek élnek a univerzumban, nem a színészek…
külön kis univerzum minden sorozat, persze, csakhogy pár sori ugyanabba a unizerzumba kerülhet ezáltal… ez az írók szabadsága, nem te döntöd el, hogy nem, nem ott játszódik, csakis ők…

a rajongók szeretnek párhuzamokat vonni a kedvenc sorozataik között, mindig is szerettek, pláne ha erre az írók még külön okot is adnak nekik egy ilyennel…

(winnie főleg arra értette a külön univerzumot szvsz, hogy a 24 sem éppen ebben a világban, a valóság talaján játszódik, mint ahogy egyik sori sem, bár vitatkoznék vele, mert ott vannak a doksik és hasonlók:)

“ami gyakorlatilag az összes létező sorozatot”

igen, túlzás, ez a lista édeskevés ahhoz :DD

RK - 2007. 04. 29. 23:11

hai
Pókember is volt a Transformersben, mégsem egy univerzum (multiverzun, omniverzum, opcionálisan behelyettesíthető)

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 29. 23:16

“és pont ez az, hogy fiktív dolgokról van szó… nem érted a lényeget… nem josh holloway látogatja meg houset, sawyer látogatja meg!
[…]
külön kis univerzum minden sorozat, persze, csakhogy pár sori ugyanabba a unizerzumba kerülhet ezáltal… ez az írók szabadsága, nem te döntöd el, hogy nem, nem ott játszódik, csakis ők…”

dehogyisnem értem, nagyon jól tudom én, hidd el.
Sőt, azt is tudom, hogy ezt nem winnie találta ki, bizony ám :), viszont ugyanolyan fan fiction, mintha csak az ő fejében született volna meg, semmi sem teszi kölünbbé

de attól, hogy egy idegen karakter (nem, nem színész) akárcsak poénből, kikacsintásképpen, vagy akár easter eggként ne adj isten véletlen (vagy direkt) egy másik sorozat berkeibe kerül, nem jelenti, hogy feltétlen egyesül a két univerzum. Ez csak azoknak egyértelműen, visszavonhatatlanul jelenti azt, akik nem tudják(/akarják? lehet most rossz útra tévedtem) feldolgozni azt, hogy ezek a dolgok nem valósak, vagyhogy az egész mögött nincs valós jelentés, és minden mögött a globális titkos összeesküvést keresik (Raziel Anarki postja (már amennyit értettem az egészből) pont erre utal szerintem)

párhuzamokat elfogadom, örülök nekik, viccesnek tartom, de az egészet egybe sűríteni és a titkos kiindulópontot keresni (esetünkben TW) szvsz balgaság

Felmerülhet a kérdés, hogy vajh mi a francért postolok ennyit, miért zavar ez engem: pusztán azért, mert ezt már nem teljesen értem, nekem már kicsit sok, ez a fajta (mániákus) rajongás túl van azon a határon, ami számomra élvezhetővé teszi a sorozatok nézését, és csak pusztán kíváncsiságból próbálok rájönni, hogy mi visz rá embereket, hogy higyjenek ilyen összefüggések létezésében ;)

Mammut - 2007. 04. 29. 23:44

nekem egyébként mindegy, csak kicsit nem értem, miért nem lehet elfogadni annak a lehetőségét sem, hogy egy univerzumban létezhet több sori is :D hiszen te is és én is egy másikban vagyunk és ide írkáljuk a hülyeséget :D
én mindig nyitott voltam bármiféle cool dologra, ez csak egy a sok közül… persze nem jelenti azt, hogy máris megyek, és írkálom a saját kis listámat, van jobb dolgom is :D
amúgy default, a cross-overes sorik alapban egy univerzumban vannak (logikusan egyben kell, hogy legyenek), most egy harmadik sorit addig nem tudsz odaképzelni sem, míg nem cross-overezik egyet? ha még egy ismert “hős” fel is tűnik, akkor sem? :D na mind1, én csak az ellenséges reakciókat nem értem, holott ez tényleg nem winnie kitalációja, hanem az írók szórakoznak jókat, és szvsz több esetben okkal (és itt most nem arra gondolok, hogy a végén felébred a kölyök, bármit ki lehet bűvészkedni a dologból, erről köv. bekezdésben), mint poénból

btw sokkal több lehetőség lehet benne, a kezdetleges vissza- és keresztbe utalásoktól kezdve, egy esetleges cancel után a karakterek továbbviteléig bármit el lehet képzelni
pl. van egy kedvenc sorozatod, és cancelt kap, szvsz te is örülnél a kedvenc karakterednek, ha elkezdene guestelni egy másik soriban, vagy nem? oks, qva kicsi a valószínűsége, persze, de ha a fő motívumból kiindulunk, akármi is megeshet, nem? ;D

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 29. 23:52

de figy, ezekszerint nem teljesen jött le, amit mondani akarok. Rendben van, hogy több sori tartozik egy univerzumhoz (imádnék még egy-két S:AAB univerzumban játszódó sorit (nagyon eredti koncepció volt szvsz))
a gondom azzal van, amikor ennyi mindent, és ennyire különböző sorikat akarnak egy univerzumba szutyakolni (egy két név a listáról: X-Files, JAG, Heroes, The Nanny, CSI, Mork and Mindy) Ezek annyira, de annyira messze állnak egymástól, hogy eléggé erőltetett és fölösleges dolog köztük kapcsolatot keresni. Ennyi erővel mindenre ráfoghatnánk, hogy napersze, hiszen minket is csak a kölyök álmodott. Na de őt vajon ki álmodja?

evilous - 2007. 04. 29. 23:58

a_n_d_r_e_w ne vedd már ennyire véresen komolyan a dolgot. ez inkább egy inside joke, mint egy komoly elmélet (legalábbis amennyire én látom).

Mammut - 2007. 04. 29. 23:59

“X-Files, JAG, Heroes,”

majd jókat röhögünk visszagondolva erre a mondatra, mikor 2. évad heroesban megjelenik mulder húga ;DDD

én amúgy nem látok kivetnivalót, nagy a világ, simán megférnek egymás mellett, bár a heroes eléggé kakukktojás, az igaz, no de superman is összefutott már az alienekkel :D

a kölyköt meg logikusan az írók álmodják ;D

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 30. 00:03

“majd jókat röhögünk visszagondolva erre a mondatra, mikor 2. évad heroesban megjelenik mulder húga ;DDD”

akiről símán kiderül, hogy tulajdonképpen Harmon Rabb apjának elveszett titkos vietnami gyermeke, tudom én :)

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 30. 00:46

evilous: lehet neked van igazad, és túl komolyan vettem, ez esetben nem szóltam :)

thingol - 2007. 04. 30. 09:01

x-files-veronika mars- lost párhuzam konkrétan mire alapszik?:)

winnie - 2007. 04. 30. 09:10

azok baromságok, biztos valami színész vagy készítő köti össze.

r.crusoe - 2007. 04. 30. 10:58

Nekem az tetszett, amikor a Dallasban hónapok után kitalálták, hogy Bobi nem halt meg, az egészet csak Pamela álmodta.

Amúgy meg a Jerichoban azért menekült meg New York mert a Hősök megmentették.

Kaktusz - 2007. 04. 30. 12:31

“miért lövöldözik bauer robbanóanyagokkal teli ládákra… abban az univerzumban az ilyen dolgok nem szeretnek annyira felrobbanni és kész :DD”

jogos és anno erősen elgondolkodtatott engem is:D

egyébként akár elszálltagyú dzsánki az ember, akár nem, azért elég sok cikk meg oldal foglalkozik a TW univerzummal ahhoz, hogy a Lostos emberkék is tisztában legyenek az egész létével. csak úgy heccből sztem nem jutna eszükbe Munch nyomozót belekeverni. szal sajnos a jelenség tényleg létezik teljes és végtelen nagyságában

friendsfan - 2007. 04. 30. 13:48

Mintha már hallottam volna erről az orbitális baromságról… És a listán szereplő sorozatok mi alapján kapcsolódnak? Itt nem csak a túlzott realizmusról van szó, mintahogy feljebb állították. Egyszerűen egy rajongónak nehéz lenne feldolgozni, hogy minden egyes sorozatát egy nyomorult kis autista gyerekkel akarják megmagyarázni. Az ilyan hulyeségektől leszek idegesebb… Csináljunk egy sorit, amiben kinyírják ezt a kissrácot mert addig nem nyugszom…

Human Insect - 2007. 04. 30. 13:50

azzal magyarázzák, hogy ugyanazon a néven votl ugyanaz a karakter máshol

ahoyg mammut is írta, ha sawyer lenne a beteg sawyerként a house-ban pl, akkor a house és a lost egy univerzumban játszódna.

friendsfan - 2007. 04. 30. 13:55

Ja és az univerzumos fejtegetés még idegesítőbb… miért nem lehet elfogadni, hogy ez egyszerűen van és kész? Miért akkor azonnal elméleteket gyártani? Mikor Jordan Cavanaugh(Jill Henessy – Nyughatatlan Jordan) és Jerry O’Connel feltűntek az LV-ben akkor máris lehet azon gondolkozni, hogy ők egy univerzum? Vagy a Simpsonsban már csomó sorikarakter feltűnt, akkor ők egy univerzum a mesefigurákkal? Vagy Ursula a Mad About You-ban az ikertestvére Phoebenek a Friendsban (mert Lisa Kudrow játssza mindkettőt és NBC-s sorik), akkor már az is egy univerzum? De a Will és Grace már nem az, mivel nyíltan beszélnek a Jóbarátokról0 és a Szex és New Yorkról mint sorozatokról? Na pont ezért uálom az ilyen “elméleteket” mert én is ilyen baromságok átgondolosával töltöm a drága időmet…

friendsfan - 2007. 04. 30. 13:58

Kösz Human leesett már :D De a sok hulye ember, akinek arra van ideje (hogy sorik nézése helyett :D) ilyen baromságokon gondolkozzon, és táblázatokat gyártson, azt ugyanolyan gyógykezelésre kéne beiratni, mint a Westphall gyereket…

Mammut - 2007. 04. 30. 14:11

“Egyszerűen egy rajongónak nehéz lenne feldolgozni, hogy minden egyes sorozatát egy nyomorult kis autista gyerekkel akarják megmagyarázni.”

miért, nem mindegy az neked, hogy az író feje, vagy hogy az író azt mondja, ennek a gyereknek a feje az, ahol megszületett ez a világ? :D

én pl. ha most fantasy könyvet írnék, tuti, hogy FR-ben helyezném el, mert már elég sokminden megszületett abban a világban, jó sok ismert dolgot tudnék megemlíteni, még jobban színesíthetném a történetet, és tetszettek az eddig elkészült művek is… oks, jogi okok miatt ez biztos nem történne meg, no meg nem is írnék könyvet, de az már megint más tál tészta

te most az ellen vitázol, hogy a rajongók ne helyezzék el univerzumokba a sorikat… persze, ugyanígy látták anno a comicoknál is az emberek, pl. pont nemrég olvastam fordítás miatt, hogy fury egy külön világban élt, és mennyire nem örültek a marveles dolognak, és hasonlók, mégis kikötött a marvelben, és onnantől annak az univerzumnak a részét képezte… mostanra már hivatalos comic-univerzumok léteznek, így lesz ez idővel a sorikkal is, azok is egyre nagyobb teret foglalnak, és a hálón kialakul egy kis rendszer is, nem is értem, mitől baj ez

az külön lol, hogy ne legyen már a rajongóknak ilyen hülyeségre idejük… hadd döntsék már el ők, mire van idejük…

a_n_d_r_e_w - 2007. 04. 30. 15:40

ahoyg mammut is írta, ha sawyer lenne a beteg sawyerként a house-ban pl, akkor a house és a lost egy univerzumban játszódna.

na ez az amit nem értek, ez honnan ennyire egyértelmű? ha a fél lost megjelenne, akkor azt mondanám persze, de egy-két karaktert inkább poénnak, gesztusnak fogok fel, mint bizonyítéknak

friendsfan - 2007. 04. 30. 16:07

Mammut, persze döntsék el mire van idejük. De sztem (sokak szerint is) ez egy baromság… Itt mindösszesen sorozatokról van szó, nehogymár elkezdjünk univerzumokban gondolkodni. Én imádom a sorikat, nagyon sokat láttam, olvastam róluk, de mégse vagyok olyan fanatikus, hogy ilyen dolgokon gondolkozzak, hogy melyik egy külön világ… ugyanis szvsz ez egy hulyeség. Ha Sawyer benne le a House-ban nem azon kezdenék gondolkodni, hogy húú ez most azonos univerzum, és lehet hogy Wilson (elnézést) már megdugta Kate-t, vagy ilyesmi. Hanem megmosolyognám az írói ötletet, és csettintenék egyet, hogy igen jópofa húzás. (sajnos ugye soha nem jöhet ez létre…)

vicvega - 2007. 04. 30. 18:24

a táblázatban benne van az összes sorozat? vagy csak én nem találom a The Shield-et? mert az meg ennyi erővel a Weeds univerzumban játszódik, mint sorozat

thingol - 2007. 05. 01. 07:10

A rajongoktol hülyeség, hogy ilyenekre pazaroljak az idot, ám persze, te pazarolhatod az idod erre a vitára :)

Azt totál nemértem, miert faj az elviselni, hogy vannak, akik elgondolkodnának egy ilyen közös univerzumban (maradjunk a lost-housenál), hiszen siman elférnek egymás mellett, hisz a ketto nem utkozik össze, barmit csinalniak a szigeten, az houseékra nem nagyon lenne kihatásra…

Egyébként mekkora buli lenne már, ha house, mikozben Sawyert gogyitaná, összeesne, és ajánalaank neki egy hires gerincsebészt, aki 1szer még a lehetetlent is megcsinálta (Jack) :D

winnie - 2007. 05. 01. 07:32

“vagy csak én nem találom a The Shield-et? mert az meg ennyi erővel a Weeds univerzumban játszódik, mint sorozat”

hogyhogy? nem nézem az egyiket, de melyik shield szereplő szerepelt a weeds-ben? (a táblázattal nem kell foglalkozni, mert nem korrekt)

Tomika - 2007. 05. 01. 11:33

de a lostba is volt már egy ilyen szivatós rész!!!vágjátok amikor Hurley ilyen elmegyogyintézetben volt a 2.évadban!!!és a végén volt valami utalás mintha csak az ő fejében jáccodna minden!!!(ugye libi a végén nah hol is van őőő):)

Imurai - 2007. 05. 01. 13:53

Tök vicces, ahogy egyesek felháborodnak egy elméleten, amiről messziről ordít, hogy sok helyen (legalábbis a táblázatot nézve) orbitális baromság, viszont egy tök poénos elgondolás. Pihent agy kell hozzá, ennyi. :D

winnie - 2007. 05. 01. 14:03

a táblázattal már írtam, hogy nem kell foglalkozni, ott az is bele van véve, hogy x készítő y sorozatot csinálta:)

schimi - 2007. 05. 03. 20:12

Szerintem nem olyan ritkaság, amikor az ember a “világ nagy dolgain filózós” ugyanakkor kellően egocentrikus korszakát éli, mondjuk úgy 12-15. év között, akkor felmerül benne, hogy az egész világ csak az ő agyában létezik (ehhez képest ez a TW-univerzum kismiska :)) Vagy mégsem, csak én voltam wannabe-autista? :P

Pr0d16Y - 2007. 05. 04. 10:12

hehe nekem tok tetszik ez a TWU cucc,
minden sorozatnak legyen igy vege es kesz :D
lost eseteben UGYIS valami ilyen vagy hasonlo agyament gyagya cuccot kell osszehozniuk, mert ha nem akkor hiaba neztuk vegig az X evadot…

Bojcsi - 2007. 10. 12. 23:20

“Ha valakinek van tudomása a sorozat zárósnittjéről, akkor plz, jelezze. Mégis csak sorozattörténelem.”

http://www.youtube.com/watch?v=vqgbtZnvUys

Oké, nem mostani a post, de azért linkelem.

winnie - 2007. 10. 12. 23:21

köszi.

Quantumleap - 2014. 01. 27. 09:57
Jence4 - 2014. 03. 22. 00:34

SPOILER
A Community diliházas epizódja , tökéletesen elmagyarázta azt hogy a normális világban az összes főszereplő bolond és az összes epizód csak az ő beteg agyuk szüleménye, teljesen hihető és rémísztő volt. Ráadásul megmagyaráztak vele egy csomó a sorozat stílusából adódó dolgot, persze egy huszárvágással visszazökkentettek mindent a régi kerékvágásba.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz