login |

Pilot-mustra: The Middleman – 1×01

2008. 06. 20. 21:02 - Írta: winnie

21 hozzászólás | kategória: pilot-mustra,

Kíváncsi vagyok, hogy hányan ismerték az eredeti képregényt, amely alapján a sorozat készült, de az biztos, hogy nem az ABC Family-n kellett volna bemutatni a… Kimondjam? Kimondom, a fene essen belé! … a nyár legkellemesebb sorozatmeglepetését. Pár napja már elfilóztam, hogy a kicsit Men in Black-es sorozatot vajon miért fogja (jogosan) pár instant sz*rozás kísérni és engem is meglepett, amikor a kommentek között nem egy olvasónk jelezte, hogy teljesen jó volt a pilot.

THE MIDDLEMAN – 1×01 – 7/10

És én is ezt mondom. Most fejeztem be egyébként az 1. rész megtekintését és meg kell, mondjam, hogy a sorozat igazi “hét idézete” aranybánya. Hihetetlen mennyiségű sziporka van benne (talán túl sok is?), tele van remek ötletekkel, poénos helyszínkiírásokkal és olyan mondatokkal/szavakkal, mint “No more monologuing, or I’ll Swiss-cheese you on principle.” vagy “ri-gosh-darn-dicolous”, esetleg “not a gosh-darn chance in the heck”.

Mondom, túl okos akar lenni a Middleman, de jól áll neki és épp ezért bár arra sarkallok mindenkit, hogy adjon egy esélyt ennek a valóban agyament sorozatnak, tisztában vagyok azzal is, hogy nem mindenkinek jönnek be az efféle nyári, vicces mókasorozatok (ld. Psych, Eureka, vagy őszről a Chuck és a Reaper.) – de legalább az első rész, sőt az első 20 perc alapján be lehet lőni, hogy az efféle első blikkre rém bugyutának, de másodikra már-már túl intelligensnek tűnő sorozat megy vagy marad.

A sok hét idézete mellett (sajna a felére sem emlékszem…) muszáj kiemelni felsőtagozatos popkulturális utaláshegyeket, melyek jó részt filmes és képregényes témakörben puffognak és tényleg jártasnak kell lennie az általános témában is, mert nem biztos, hogy a “Gorilla Grod“, a “Blofeld“, a “Dudley Do-RIght” vagy a “Gomer Pyle” poén mond valakinek valamit. Ha a bennfentes kacsintásokat még nyakon öntjük az olykor kegyetlen hadarásokkal, akkor pláne ki kell mondjam, hogy ember legyen a talpán, aki 100%-osal leveszi, hogy miről van szó.

A Javier Grillo-Marxuach által kitalált sztorit nem kell ragozni, egy tengődő festőlányt megkeres egy “Közvetítő” (aki dolgozik valakinek, akinek megbízásából gonosztevőkre vadászik), hogy segítsen neki, s így összeáll a remek páros, a tévés Men in Black – és ők azok, akik eladják a Middleman-t, melyről talán túlságosan is lerí, hogy mennyire olcsó sorozat, de a pénz hiányát olyan poénokkal sikerül pótolni, mint az egymás mellett futás közbeni párbeszéd.

Á, nem ragozom, hanem megint leírom a lényeget: nagyon réteg móka a The Middleman, de MÓKA, így, nagybetűvel, igazi nyári sorozat, aranyos karakterekkel és jó színészek közti “kémiával”, plusz teljesen valószerűtlen párbeszédekkel, de istenem, ha épp ez a jó benne? Azért a folytatásra kíváncsi leszek, mert bár bejött a fárasztó stílus, de azért sok üres patron puffant el a 41 perc alatt, márpedig ezek olykor elég kínosak, hiszen az embernek azonnal leesik, hogy melyik mondatot szánták (volna) poénnak. Semmi világmegváltás, de kevés sorozat nem-váltja meg ennyire kedvesen a világot.

21 hozzászólás Ne habozz!

sixx - 2008. 06. 20. 21:22

nálam is bekerült a must-see listába, sírtam a röhögéstől.

sigma7 - 2008. 06. 20. 22:00

Vicces, ma este 8-kor néztem meg.
Fura, mert hangulatra nekem nagyok pushing daisies-es volt … pedig más … talán a szereplők naivitása, valósághoz (sorozatbéli valósághoz) való hozzáállása hasonló. Nekem bejött.

Lobster - 2008. 06. 20. 22:07

Hasonképpen. Pár utalást én sem értettem, de utánuk néztem(mondjuk Grodd és Blofeld megvolt). Ahogy nézem egyébként majdnem ugyanazt írtam a másik cikkben mint Human ebben. 7/10, nem világmegváltás, jó móka :)
Amik nagyon tetszettek:
-Káromkodások. Kevés van belőle(ennyit sem vártam egy olyan csatornától aminek benne van a nevében az hogy family), és mivel pont jó helyre szúrták be őket, nem túlozták el, mind a 4 cenzúrás eset jól sült el.
-Az effektek. Olcsók, de a sorozat stílusából adódóan jól áll neki a gagyi.
-A Middleman Scooby Doo-s szófordulatai.
-A főszereplő csaj aranyos(majdnem eyecandy is nálam), és annyira lazán kezeli le a dolgokat hogy az hihetetlen.
-Az utalások azon része amit értek is.
-Ida the prune faced android :)
Hirtelen ennyi. Tuti maradok évad végéig(hacsak nagyon el nem rontják, de ezek után nem hinném)

Lobster - 2008. 06. 20. 22:08

Mármint a cikkhez írt kommentemben :D

sigma7 - 2008. 06. 20. 22:36

A csaj tényleg jó.
Gwen-re emlékeztet a torchwood-ból, csak jó fogakkal :)

Hunnenkoenig - 2008. 06. 21. 02:28

Eleg jo volt a pilot. Követni fogom aztan majd meglatjuk.

Mondjuk azert eleg durvan hadarnak, szlengelnek es insider jokeoznak… talan a 60%-at ertettem annak amit mondtak. Azert nem rossz.

Hunnenkoenig - 2008. 06. 21. 02:35

Ja az olcsosagrol meg annyit, hogy nem tudom, mikor neztetek bele a költsegvetesükbe, de szerintem a stilus egyszerüen illik a sztorihoz es nem a penz hianya miatt van. Bar lehet az is közrejatszik, de en meg mindig amondo vagyok, hogy lenyegesen dragabb ennyi diszletet es kelleket egy studioban összehozni, mint kimenni az utcara, berelni nehany szaz statisztat meg tankot es felrobbantani nehany olajoshordot… szal…

winnie - 2008. 06. 21. 06:37

“lenyegesen dragabb ennyi diszletet es kelleket egy studioban összehozni, mint kimenni az utcara,”

?? az utcai, on location felvétel statiszták nélkül is többszörösébe kerül, mint stúdióba, új vagy meglévő díszletekközt, backlotokban forgatni. itt minden műteremben készült, de nem zavart, csak megjegyeztem, mert sokan nem néznek kábeles sorozatokat és első blikkre nekik furcsa lehet, hogy egy ilyen epizódra ötöd-nyolcadannyi pénz van, mint egy országos tévésre.

Szilcsi - 2008. 06. 21. 13:15

jó a csaj, megnézem :)

anaqer - 2008. 06. 21. 16:30

Hmm, fenti kep alapjan valtig azt hittem, ez Yves a The Lone Gunmenbol (tenyleg, nezte azt valaki egyaltalan? gyorsan elkaszaltak anno…)

Morph - 2008. 06. 21. 19:25

Most néztem meg, nekem nagyon bejött, az ABC Family-n minden évben van vmi jó, Greek, Kyle XY, kellenek ilyen sorozatok is!

Hunnenkoenig - 2008. 06. 21. 23:11

Hat nem akarok okoskodni es csak az itteni helyzetet ismerem valamennyire es nem tudom amerikaban hogy van, de nezd meg europaban a letezö összes studio arait es telitettsegüket. Panganak.

En bizony azt tapasztalom, hogy hiaba vannak profi studiok minden sarkon, megis ha olyan jelenetet kell forgatni, amihez studio kell, többnyire valami üres gyarcsarnokot berelnek, ami egy horror, mert visszhagzik, mert poros, mert… sorolhatnank… viszont olcsok.

Egy kellekes soför heti(!) gazsija 900 (kilencszaz) euro es az meg csak a soför (legalul a ranglistan), aki fuvarozza a cuccot. A kellekesek es diszletesek ilyen volumenü studiodiszleteknel minimum tizesevel jönnek es hetekig epitik (nemreg egy filmhez egy szar modern lakast, nem pedig egy comic sorozathoz illö cuccot 2 hetig epitett vagy 15 diszletes es utana meg be is kellett rendezni), mig valos helyszinen van max 2 diszletes es 2 kellekes, mert ott meg a butorokat sem kell berelni es odacigölni illetve megcsinalni (belatom amerikaban a studioknak valszeg sajat kellektaruk van, tehat a kellekek berlese, gyartasa es fuvarozasa kiesik legalabbis reszben).

Most nem vagyok konkretan kepben az itteni studioarakkal, de ha akarod utananezek. Mindenesetre itt olcsobb valos helyszineken forgatni, mint studioban.

A helyszini forgatasokra az engedelyek lenyegesen olcsobbak (100-200 euro max), mint egy studio berlese ami ugy az 1000-es kategoriaba szamithato naponta. Egy valodi lakast vagy ettermet annyi penzböl, amennyit egy studiora költesz naponta valszeg egy hetre berelsz.

Szoval egy ilyen specialis filmnel, ahol minden kellek es diszlet egyedi gyartasu, igencsak magas költsegek jönnek össze.

Azt nem is szamolom hozza, hogy amerikaban egy szakszervezeti dolgozo lenyegesen kevesebbet dolgozik több penzert, mint itt, ahol nincs szakszervezet es tulorakat se fizetnek, viszont napi 16 orat dolgozol. Amin itt 10 ember dolgozik, ott minimum 30 (multkor egy amerikai film vegen 67 sofört szamoltam össze. Itt egy nagy produkcional jo ha van 3).

Majd ha konkret belsö informacioitok vannak a költsegvetesekröl es össze tudjuk hasonlitani mondjuk a Heroes es a Middleman költsegveteset, akkor beszelhetünk ujra a temarol. Hagyom magam meggyözni, ha igazad van, de addig, amig csak feltetelezel, addig inkabb ne beszeljetek arrol, hogy melyik sori milyen olcso, mert folyton felmegy töle a pumpam.

Piece

winnie - 2008. 06. 21. 23:36

“letezö összes studio arait es telitettsegüket.”

azért ne hasonlítsd európát hollywooddal vagy vancouverrel. és nem tudom az eu viszoyokat, de odakint árkérdés nem nagyon van, hiszen a universal, ha sorozatot csinál, akkor bemegy a ki tudja hány ezer hektáros komplexumba, ahol elkerítenek a sorozatnak egy saját nagy területet, oda megépítik a fő díszletelemeket, amikben forgatnak.

olyannyira, hogy az írói szobában az a törekvés, hogy minél kevesebb legyen az on location forgatás, megpróbálják az összes jelenetet meglévő díszletekbe beleírni – nem véletlen, hogy ha van kórházi díszlet a smallville-ben, akkor minden részben kórházba kerül valaki.

itt írtam egyébként a díszletbetegségről: http://www.sorozatjunkie.hu/2007/09/06/diszletbetegseg/

persze a middleman esetében nem erről volt szó, nem tudom, hogy mik az állandó díszletek – itt csak egyszerűen a disney-hodály percre pontosan beosztott egyik random stúdiójából mentek a másikba. (kellett 5-től 10-ig egy sikátor, utána egy olasz étterem, stb.) – de ez nem kritika, csak ténymegállapítás.

“mig valos helyszinen van max 2 diszletes es 2 kellekes, mert ott meg a butorokat sem kell berelni es odacigölni”

a valós helyszín attól kezdve, hogy keresnikell, engedélyt kérni és szervezni, valamint, hogy időre kell végezni, nem csak anyagilag kerül többe, hanem azért is próbálják kerülni, mert eg rossz nap (időjárás, hahó!) hatalmas veszteségeket és a produkció csúszását okozhatja. (tényleg érdemes olykor ilyen szemmel nézni a sorozatokat – már perse nem a lostot, ami totális on location, hanem a díszleteseket.)

“Majd ha konkret belsö informacioitok vannak a költsegvetesekröl es össze tudjuk hasonlitani mondjuk a Heroes es a Middleman költsegveteset”

nincs semmi infó, de elégátlagárakkal dobálózni. a heroes 3M-ból készül per epizód, míg a middleman max 500 ezerből ég és föld.

tidbit: a heroes pont most fog onlocation forgatni: http://spoilertv-heroes.blogspot.com/2008/06/season-3-filming-update-downtown-la.html

rövid, de pont ideillik. ők is csak ritkán merészkednek ki a díszletből, még ny is los angeles-ben van a stúdióban. (díszletmegoldás: direkt nem bontották le isaac lakását az 1. évadban, hogy tudják használni most is.)

“amig csak feltetelezel, addig inkabb ne beszeljetek arrol, hogy melyik sori milyen olcso, mert folyton felmegy töle a pumpam.”

:) nem célom, de láttam annyi dvdextrát, olvastam annyi készítői blogot és sorozatkészítésről szóló könyvet, hogy az amerikai viszonyokkal nagyjából azért tisztában vagyok. (írtuk is anno, hogy melyik sorozat kábé mennyibe kerül és, hogy a stúdió híján például a drága new yorki helyszíneket használó dirty sexy money miért sokkal drégébb, mint egy special effekteket használó lost, heroes vagy terminator.

(dettó dvdextrák: emlékszem, hogy a vancouverben forgatott monk, amely san franciscoban játszódik, mekkora köveket mozgatott meg, hogy egy napos helyszíni forgatást ki tudjanak csiholni magukból – egyszerűen nem engedte a költségvetésük és az volt az ára, hogy a vendégszereplők számát kellett visszavenni a részben.)

persze kis városokban, helyszínen készülő sorozatok esetén (k-ville – new orleans, friday night lights – austin más a helyzet, de ami los angelesben forog, annak jó. vancouverben is elég jó a helyzet, bár ott általában egymást tapossák a filmesek:)

egész egyszerűen nem csak az pországos és kábeles sorozatok színészeinek alapkeresete között van nagy különbség, hanem a többi kiadás között is megvan ez az arány.

egy middleman, egy abc family, ami egy kis csatorna, nem engedheti meg magának, hogy ne a disney stúdiójában forgasson – de nem is kell megengednie, hiszen eleve alig volt kinti felvétel megírva (max ház előtti, két fal között (sikátor) ergó tájat, sok statisztát, égboltot nem is látni tippre.

Human Insect - 2008. 06. 22. 00:12

és elég sok kész disney díszlet van tuti ;>

amúgy meg lakás bérelni vs építeni díszletet sztem nem csak brlésében tér el, hanem a dízsletnek hiányozhat a fele és akkor ott simán “belátnak” a kamerák, míg egy lakás esetleg túl szűkös, nagylátószöget muszáj hazsnálni különben az orrára nagyít vagy mittomén.

Hunnenkoenig - 2008. 06. 22. 01:03

Jo, nem vitatkozom. Nyilvan egesz mas a helyzet ott, mint itt. En nem dvd extrakbol tudom, amit tudok, mert egesz pontosan 15 eve dolgozom a filmgyartasban es eddig studioban talan 10x voltam, pedig reszt vettem nehany film forgatasan a 15 ev alatt. A 10 alkalombol kb 3x volt a studio valodi studio.

Az idöjaras itt valoban tenyezö, kaliforniaban mar nem annyira. Vancouverben talan igen, de ha itt meg tudjak oldani, akkor ott is biztos.

Altalaban eleg jo idöjaraselörejelzesek vannak akar egy hetre is (nem, nem a TV hiradobol) es ha szükseges, mindig van alternativ terv.

En a 15 ev alatt kb talan 3x eltem meg, hogy a forgatas elmaradt, vagy meg lett szakitva az idöjaras miatt mikor mar mindenki a helyszinen volt. Az mar többször elöfordult, hogy meg lettek cserelve a munkak vagy el lett tolva a kezdes nehany nappal/hettel. Minden csak tervezes kerdese.

Helyszint keresni nem nagy dolog, mivel vannak ra emberek több eves tapasztalattal, akiknek vannak nagy mappaik fotokkal, telszamokkal, kapcsolatokkal. A varosban rengeteg helyszin van, ami szinte minden filmben felbukkan. Nem reszletezem miert, ugyis tudjatok. Ez amerikai filmekben is igy van.

Engedely kerese kb annyi, hogy betelfonalsz az illetekeshez, aki kb 20 eve foglalkozik ezzel es megmondod az idöpontot mikor es hol akarsz forgatni es masnap mehetsz a papirokert. Ez akkor lehet max kicsit körülmenyesebb, ha teged nem ismer a ficko, de itt a komoly gyartok komoly embereivel minddel tegezö viszonyban van, tehat nem nagyon szarozik vele.

Itt egy mozifilmnek kb 2-4 het elökeszülete van, ami konkretan helyszinekhez es egyeb technikai dolgokhoz kapcsolodik. Sorozatoknal ez egy allando folyamat. Amig az egyik reszt forgatjak, mar keresik a masikhoz a helyszineket.

Mindegy. Higgyetek el, hogy ITT olcsobb a helyszini forgatas, mint a studio.

winnie - 2008. 06. 22. 08:23

nem is a vita miatt írtam, hanem ezek tények – a mostani új sorozatok között például épp úgy azonnal látni a spudstage-eken forgatott middleman-t, mint azt is, hogy az in plain sight egy az egyben új mexikóban készül – helyszínen. vagy jön majd a burn notice, az is végig on location készül miamiban és ritkán vannak díszletben. ellenben, dettó jön a monk és a psych, ott próbálnak minél többet lenni a rendőri és otthoni díszletekben, nem mennek az utca-utcára, ha nem muszáj.

“Mindegy. Higgyetek el, hogy ITT olcsobb a helyszini forgatas, mint a studio.”

én azt elhiszem, de természetesen amerikáról írtam, ahol nem véletlenül van ez a nagy stúdiórendszer. (belegondolni is durva, hogy kábé 50 éve gyártják a heti sorozatokat, stúdiónként akár 10-12-t is. európa legtöbb országában örülnek, ha összesen 10-12 teljes sorozatévad elkészül. (és akkor még nem beszéltünk a szappanoperákról, amik ugye kötelező jelleggel játszódnak díszletek között, hisz a napi forgatás miatt ők pláne nem engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy on location menjenek.)

de mondom, a legegyszerűbb, bérmelyik sorozatot megnézned ilyen szemmel ás azonnal lejön. hasznos, szerintem. de könyvet is tudok ajánlani.

ha amerikában jársz, kötelező elmenni a stúdiókba, ahol természetesen a nagy díszleteket le sem bontják, hanem reciklálják. a ghost whisperer vagy a gilmore girls például olyan sorozatok, hogy nem csak belső díszleteket, hanem főutca vagy főtér részleteket is használnak – a ghost whisperer éppen a vissza a jövőben című film óratornyos főterét. (ezek azon kevés sorozat közé tartoznak, ahol vannak utcán sétálós jelenetek.)

Hunnenkoenig - 2008. 06. 22. 13:12

Voltam a universal studiokban es lattam a diszleteket :-)

En ertem, hogy miröl beszelsz es tudom, hogy amerika a studiorendszerre van berendezkedve. A sitcomok is mas teszta es a szappanoperak is. Voltam pesten a Baratok közt forgatasan is es nyilvanvalo, hogy az kizarolag studioban forog a minimalis költsegvetes miatt. Nem is ezen vitatkoztam.

Egyszerüen azt akartam lehozni, hogy egy komolyabb produkcio, ahol ennyi egyedi kellek, kosztüm es diszlet szükseges, nem törvenyszerüen olcsobb, mint egy sima sorozat, mivel studio ide vagy oda, a plusz munkak megdobhatjak a költsegeket. Azert gondolom nem keves ember dolgozik rajta es azert körülmenyesebb egy supervillain barlangjat felepiteni, mint mondjuk atdekoralni a vissza a jövöbe föteret.

evilous - 2008. 06. 22. 18:17

“What about the hentai tentacle monster?”

Itt már tudtam, hogy ez az én sorozatom lesz. :)

Sigma7 - 2008. 06. 23. 10:59

Tentacoo wape!

Bocs, nem tudtam kihagyni :)

Trevor - 2008. 06. 23. 11:22

This is the lowest quality show I have seen so far this year. It has the apparent budget of a BBC show but without the good acting and writing that the British generally provide. The writers shove cliche after endless cliche combined with some of the poorest attempts at comedy that I have born witness to into the longest 45 minutes of my life. The Middleman actually left me feeling depressed. I haven’t seen such poor television since the last time I accidentally flicked onto the Living Channel. And the main character looks like a monkey.

junglegymer - 2008. 07. 24. 13:18

not a gosh darned chance in the heck…ez kész.:D meg még sok jó elszólás. kár hogy nem jönnek hozzá a feliratok, angolul nézve meg sokat elvesztenék:S

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz