login |

Nagy bukás az X-akták 2. (hazai bevétellel frissítve!)

2008. 07. 28. 13:02 - Írta: winnie

69 hozzászólás | kategória: hírek, mozifilm,

Ha már a Szex és New York-film amerikai és hazai tarolásáról már írtunk, akkor muszáj írnunk 2008 másik sorozatadaptációjáról, az X-akták 2-ről, vagyis az X-akták: Hinni akarok (The X-Files: I Want To Believe) címet viselő alkotásról. (Az idei harmadik sorozatos film, a Get Smart-adaptáció kint siker, nálunk augusztusban jön.)

Most úgy lenne fair, ha véleményezném is a filmet vagy linkelnék egy kritikát, de nem teszem, még nem néztem meg (human sem látta még, mammutnak meg sok a dolga, hogy kritikát írjon, de ősfanatikus rajongóként 4/10-nek ítélte meg), de most nem is az a lényeg, hogy nem csak a kritikusok, hanem a nézők is húzzák a szájukat. (Ebből nehogy ítéljen valaki, mert vannak, akik meg ujjonganak – az IMDb-n is még 7.1/10 az XF2.)

A lényeg az, hogy az X-akták 2 csak 10 millió dollárt hozott a premier hétvégéjén, vagyis súlyos bukás Amerikában (magyar adat csak este lesz, lehet tippelni, hogy itt is bukta-e?), hiszen ez azt jelenti, hogy maximum 25 milliós bevételt fog hozni az USA-ban, ami egyrészt azért vicces, mert az első X-akták-mozi eleve 30 milliót hozott az első hétvégén (a vége 83M lett), másrészt pedig, mert a Firefly-mozi, a Serenity is 10 millióval nyitott, pedig a két sorozat nézettsége ég és föld volt.

A kérdés inkább az, hogy mi lehet a bukás oka? Év elején még sikeresélyesként beszéltek Chris Carter filmjéről, de a premier előtti hetekben már látszott, hogy zakó lesz. Oké, kritikák így meg úgy, de az efféle rajongói filmek esetében nem szoktak erősen hatni a kritikák, a nép maga győződik meg a film milyenségéről és az már nem érinti a bevételt, ha valakinek nem tetszik, hiszen a jegy árát már leperkálta.

Így marad a kérdés, hogy ti hogy vagytok vele? Biztos sokan láttátok az 1. részt (a többség talán moziban is) – valóban már nem érdekli a nézőket a második vagy ezúttal ti is hallgattok a kritikákra és inkább majd DVD-n vagy tévében nézitek meg a 2. részt, ha ugyan megnézitek? (Részemről, tuti első héten nézős maradt, más kérdés, hogy legalább nem lesznek nagy elvárásaim.)

UPDATE: Megvan a hazai premier nézettsége: négy nap alatt 13124 néző Budapesten, ami viszonylag korrekt, semmiképpensem bukás, hanem egy közepes blockbuster szereplés, a Mindenképpen talán nyitott így. Kicsit jobb, mint az Esemény vagy a Hulk 2, kicsit rosszabb, mint a Wanted, a Zohan vagy a Vasember. A hét másik premierje, a Wall-E 26556 nézőt hozott, az első még mindig a Mamma Mia! 32596-tel.

69 hozzászólás Ne habozz!

Tomi - 2008. 07. 28. 13:12

A bukta egyik oka lehet, hogy a Dark Knight-al egyszerre került mozikba. (TDK-nak a 2. hétvégéje is 75 millát hozott).

És ha azt nézzük, hogy csak 30 millába került, akkor az árát vissza fogja hozni, nem úgy mint a Speed Racer. :)

Human Insect - 2008. 07. 28. 13:15

“(Részemről, tuti első héten nézős maradt, más kérdés, hogy legalább nem lesznek nagy elvárásaim.)”

Még van 3 napod :D

Human Insect - 2008. 07. 28. 13:16

Tomi: Ez nem indok, mert előző hétvégén a Mamma mia megdöntötte a musical bevételi rekordot a Dark Knight MELLETT bemutatva. Olyan ez mint a tévé, egy jó időpontban elfér több nagyágyú is. A Dark Knight inkább a Hellboyt végezte ki sajnos.

Donnie23 - 2008. 07. 28. 13:19

Tomi: és akkor a Step Brothers sikerét mivel magyarázod?…
Volt rá hatással a DK, de nem ez a bukás oka. Persze érdekes lenne megvizsgálni a nézői összetételt a két filmnél (DK és X-files 2), de egy ekkora rajongótáború film esetén ez nem hinném, hogy akkora befolyásoló tényező.
Amikor kijöttek a pénteki eredmények, nem nagyon akartam hinni neki, valóban estek az elvárások a filmmel kapcsolatban, de nem ennyire. Úgy nagyjából 20-25 milliós hétvége még így is elvárható lett volna. Az egyik fő probléma az lehetett, hogy a legtöbb embernek az jött le, hogy olyan, mnitha egy kicsit hosszabb részt nézne meg az X-Aktákból, nem pedig olyan filmet kap, ami valami nagyon újat ad hozzá az edidgiekhez, ami válaszokat ad és felborítja az eddig hitt dogokat a sorozattal kapcsolatban. De ez csak az egyik része, sajnos a marketing sem volt az igazi, hype sem jött igazán a filmhez + gyenge kritikák.

Andree - 2008. 07. 28. 13:20

Én csütörtökön néztem meg és valóban nem lett valami nagy durranás. Az első rész ezerszer jobb volt ennél. Rajongóként egy 6/10 azért jár neki szerintem, Mulder és Scully még mindig a régiek csak a film nem tud felnőni hozzájuk. A sorozatnak ennél sokkal jobb részei voltak.

Desmond Wallace - 2008. 07. 28. 13:23

Én 7 csillagot adtam rá az imdb-n. Szerintem nem volt ez olyan szörnyű. Az biztos, hogy ennél sokkal jobb részek is voltak a sorozat története során.
A bevételről meg annyit, hogy számomra ez a 10 millió azt muutatja, hogy hidegen hagyta az embereket a film. A kritikák az első hétvégén még nem meghatározóak. A sötét lovag szerintem is befolyásolta az X-akták bevételét, az eszméletlen jó visszhang okán.
A legrosszabb az egészben, hogy így nem valószínű egy 3. rész.:(

BlaiSeCT - 2008. 07. 28. 13:24

Szerintem meg későn kezdték el promózni. Én is tudtam hogy lesz, de a premier csütörtökön döbbentem rá, hogy itt van :-o.

seven - 2008. 07. 28. 13:26

én megnéztem ezt a filmet az xakták buzi barátommal, de szerintem a felét átaludtam. pedig a sorozat végülis bejött.

Tomi - 2008. 07. 28. 13:29

“A Dark Knight inkább a Hellboyt végezte ki sajnos.”

Hát igen. :(:( A két filmnek elég hasonló lehet a nézőösszetétele.

fm! - 2008. 07. 28. 13:34

“Én csütörtökön néztem meg és valóban nem lett valami nagy durranás. Az első rész ezerszer jobb volt ennél.”
Akkor ez még annál is szörnyűbb? Ajaj… :)

Mr.Kritika - 2008. 07. 28. 13:41

Tegnap előtt láttam a barátnőmmel. Nem voltam elájulva, izgalmasabbra, félelmetesebbre, pszihésebbre számítottunk. A sorozat szintjét egy percig sem közelítette meg. A 2009-es Arany Málna egyik nagy esélyese. David Duchovy olyan volt, mint ha nem is lett volna ott, nem színészkedett, csak elvolt. Gillian Anderson legalább mutatott valamit a tehetségéből, de egy ilyen tré filmben nem jött neki sem annyira össze.Én jóindulatú vagyok szóval 7/10. De bukás. Értelmetlen volt a második film is, egyébként szerintem itthon közepes bukta lesz, vannak még rajongók, csak ennyit mondok. Egyébként a Dark Knight az Imdb már első, de hogy hogy lehetne jobb mint a Keresztapa 1-2, érdekes. Fogadjunk, hogy fele ennyien sem néznék meg ha Heath Ledger nem halt volna meg. Ez gonosz volt, de Heathért akkor kezdtek el rajongani, amikor meghalt.

Andree - 2008. 07. 28. 13:44

fm!
Hehe. De ez nyilván ízlés kérdése, nekem a sorozatban is az UFO összeesküvős részek voltak a kedvenceim.

tommtank - 2008. 07. 28. 13:50

x-akták mozi?megnéztem mint fan. Olyan mint ha egy sorozat előkészítése lenne kedden várom a folytatást.különben annyira nem gáz:D.De ne is várj sokat tőle.feszültség mentes semmi misztikum sima krimi de nem egy mozifilm.Nekem az első X-akta mozi jobban tetszett.

dukyka - 2008. 07. 28. 13:51

A film, azért rossz, mert Mulderen és Scullyn kívül semmi köze az X-aktákhoz, őket is eljátszhatta volna 2 más ember. Nem olyan mint egy sorozat rész, mert azok sokkal jobbak és az első film is sokkal jobb.

DeadMan - 2008. 07. 28. 13:53

Hát, sok mondent lehet okolni: kezdve a film minőségétől (még nem láttam, csak a visszajelzések alapján), a rossz marketingen keresztül, egészen odáig, hogy maga a film tényleg bevallottan nem akar több lenni egy “egyszerű” X-akták résznél. Szerintem az emberek igen is várták az x-akták történet folytatását, az utolsó évadok minőségcsökkenésétől függetlenül. A baj talán pont az lehetett, hogy folytatást vártak/vártunk, és nem egy szimpla részt ami nem is kapcsolódik a főszálhoz.
Egyébként ami miatt én igazán aggódok az nem a film bevételei, hanem hogy milyen hatással lesz ez egyrészt az X-akták jövőjére, másrészt pedig tágabb értelemben a sorozatból készült filmek jövőjére. De azért reméljük, hogy termel így is az X2 egy tisztességesnek mondható hasznot mire lefut, és így hollywood lát majd fantáziát egy újabb részben, amit aztán már el ne merjenek rontani:)

Még annyit, hogy én még tényleg nem láttam a filmet, szal lehetséges högy tökre tetszeni fog meg minden, de akkor is keserű szájizem van amiatt, hogy ezzel a résszel csak megakasztják a történetet, és nem előrébb görgetik.

akyyy - 2008. 07. 28. 13:54

Nemtudom, hogy miről szól mert még nem láttam, de úgytudom, semmi ufos dolog nincs benne; pedig azok voltak a legjobb X-aktás részek :D. Persze volt egy-két kivétel, de szerintemm sokan vagyunk így, akiknek az ufós féle részek jöttek be.

Mr.Kritika - 2008. 07. 28. 13:58

Jah és amit kihagytam, ki tudja nekem elmondani a végét? Mert hogy lezárva nem volt a rész az biztos,

SPOILER

először is az első nyomozónő életben maradt, meg akinek a fejét le akarták végni? Meg a gyerek m eggyógyult?

JBG - 2008. 07. 28. 14:02

“Heathért akkor kezdtek el rajongani, amikor meghalt.”

Ez így túlzás, mert azért előtte is rajongtak érte, és a szakma is elismerte. Az persze tény, h a halála sokat dobott a film körüli felhajtáson, eleve a premier is tolódott, ami rossz, de nagy visszhangot kapott az egész tolódás, ill. a tolódás okával is tele volt a sajtó, plusz az egész kavarás a halála ügyében, szóval biztos hogy ez sokat dobott a nézettségen. Ez mindig így szokott lenni. Ha egy híres zenész meghal, másnap viszik a lemezét mint a cukrot.

Sil3nt - 2008. 07. 28. 14:03

rosszkor mutatjak be (batman), de ettol fuggetlenul szerintem ha a moziban meg is bukik, a dvd piacon majd keresett lesz

vape - 2008. 07. 28. 14:04

Megvárom a DVD-s megjelenést :)

spyblat - 2008. 07. 28. 14:11

SPOILEResen írok!

Az egyetlen és legfontosabb dolog:
Ez nem egy X-akták film. Ez egy forgatókönyv két főszereplővel, akinek, ha mondjuk Jack, és Jean a nevük, akkor egy viszonylag fogyaszthatóbb filmet kapunk.
Mindenki emlékszik az utolsó epizódra, amikor kiderül, hogy jön a világ vége. Ezek után ki nem szarj le magasról, a szóban forgó filmben történteket. A Muldernek való “megbocsátás” röhelyes, a Scully féle töltelékszál unalmas. Ráadásul egy rohadt nyom sem volt, ami miatt x-aktákra utalhattak volna. És ha már logika: A másik két ügynök, akik már inkább voltak főszereplők az utolsó évadban, még elvileg mindig a kötelék tagjai. Miért nem őket hívták?

Hank - 2008. 07. 28. 14:13

vape – 2008. 07. 28. 14:04
Megvárom a DVD-s megjelenést :)

DVDRip-re gondolsz? :D :D

Mr.Kritika - 2008. 07. 28. 14:32

Mondtam, hogy közepes lesz(:

A Mamma Miára számítani lehetett, a Zohanra is nagyjából.

Mr.Kritika - 2008. 07. 28. 14:33

Mármint a Wall-ere nem a Zohanra(:

tufee - 2008. 07. 28. 14:34

Szerintem túl későn érkezett és ahhoz túl béna történettel – röviden és látatlanul ezekben látom a bukás okát világszerte.

Zsolti - 2008. 07. 28. 14:37

“Jah és amit kihagytam, ki tudja nekem elmondani a végét? Mert hogy lezárva nem volt a rész az biztos,
SPOILER
először is az első nyomozónő életben maradt, meg akinek a fejét le akarták végni? Meg a gyerek m eggyógyult?”
Mr. Kritika. Ha jól követtem az eseményeket (SZINTÉN SPOILER), az első nő, akit elraboltak meghalt, az ő feje volt a szervszállító dobozban. A másik nőcike pedig megúszta, ahogy lenni szokott, az utolsó pillanatban (rendkívüli izgalmak voltak).
Bár távol áll tőlem, h mentegessem a filmet, a történetnek már nem kellett arról szólnia, h a gyerek meggyógyul vagy nem, mert a kezelését illető döntésre helyeződött a hangsúly. Ez a vívódás lett volna a film egyik kulcsmotívuma. Ugye az megint más kérdés, h ez most akkor mennyire jött a készítőknek össze…

winnie - 2008. 07. 28. 14:38

tufee: a későn érkezés még beleférne, ebből is lehetne egy mission: impossible-szerű 3-4-5 évenként egy film, nem? a bénaság pedig kérdés, mennyire riasztja a fanatikust. én mondjuk nem tudom, miről szól, de tuti érdekel. (bér lehet, hogy kéne előzetest is néznem:)

Blythe - 2008. 07. 28. 14:43

Egyszerűen nem elég jó a sztori, sajnos.
De azért érdemes bent maradni a főcím legeslegvégéig! :)

Ez milyen igaz! :)
spyblat – 2008. 07. 28. 14:11
SPOILEResen írok!
Az egyetlen és legfontosabb dolog:
Ez nem egy X-akták film. Ez egy forgatókönyv két főszereplővel, akinek, ha mondjuk Jack, és Jean a nevük, akkor egy viszonylag fogyaszthatóbb filmet kapunk.
Mindenki emlékszik az utolsó epizódra, amikor kiderül, hogy jön a világ vége. Ezek után ki nem szarj le magasról, a szóban forgó filmben történteket. A Muldernek való “megbocsátás” röhelyes, a Scully féle töltelékszál unalmas. Ráadásul egy rohadt nyom sem volt, ami miatt x-aktákra utalhattak volna. És ha már logika: A másik két ügynök, akik már inkább voltak főszereplők az utolsó évadban, még elvileg mindig a kötelék tagjai. Miért nem őket hívták?

dukyka - 2008. 07. 28. 14:47

Igen, spyblat fogalmazta meeg a legjobban. :)

gyusi - 2008. 07. 28. 14:50

szerintem az volt a baj, hogy Chris Carter titkolózott össze-vissza, semmi nem derült ki a filmből a premierig (csak annyi, hogy nem UFO-s lesz). ezt még lenyeltem, de hogy a trailert is úgy vágják össze, hogy az embernek lövése sincs, hogy miről fog szolni, az már durva.

winnie - 2008. 07. 28. 15:08

“Egyszerűen nem elég jó a sztori, sajnos.”

lehet, de remélem ezzel nem arra utalsz, hogy ami sikeres, annak jó a története:) ergó a szex és ny-nak az volt?:)

CharlieSierra - 2008. 07. 28. 15:18

valahogy nem lepődtem meg, hogy bukta. ha nem x aktáknak hívnáka filmet és kihagynánka belőle ezt-azt(gyerek gyógyítás), akkor még egész jó is lehetne. de így kb 3/10

spyblat - 2008. 07. 28. 15:26

Winnie:
Arra utalnak a többiek, hogy egy x-akták filmhez ez nagyon kevés.
Egy szex és ny-nál nem volt nehéz azt adni, amit megszoktak a nézők.

Jack - 2008. 07. 28. 15:41

az van h tul keson jottek ki ezzel…

ae - 2008. 07. 28. 16:41

nem vagyok ősrajongó, csak egy egyszerű filmrajongó, de ez a film kb. értékelhetetlen:
http://aeonflux.freeblog.hu/archives/2008/07/22/kritika_the_x-files_-_i_want_believe_2008/

seven - 2008. 07. 28. 16:47

én is megnéztem egy xakták fan barátommal.

nos én ilyen szinten rég nem untam filmet. szeritnem a felét átaludtam, mert alig emlékszem valamire. a sorozat pedig teljesen jó volt.

mondanom se kell a rajongó barátom se volt oda érte…

jemvatjem - 2008. 07. 28. 17:03

sztm egyszeru a magyarazat, tul reg volt az egesz x files, tul vagyunk mar rajta

speedle - 2008. 07. 28. 17:08

biztos nézős, de így már nem teszem olyan magasra a lécet. most fejezem be lassan a sorozatot, már régen be kellett volna de csak most volt rá időm.

a valószínű mozis bukáshoz még hozzátenném h nem egy friss sorozatról van szó… a fiatalabb nemzedék :) nem is nagyon nézte az eredeti sorit, aki pedig követte az meg már rég elfelejtette a sori lényegét, történetét. bár nem tom mennyire kapcsolódik a fő szálhoz a film… semmilyen spoilert nem olvastam és nem is fogok. meglepetés erejével kell h hasson:)

C9H13NO3 - 2008. 07. 28. 17:17

Hank, vape tuti nem arra gondolt… szerencsére nem mindenki ilyen :-)

winnie - 2008. 07. 28. 17:18

“sztm egyszeru a magyarazat, tul reg volt az egesz x files, tul vagyunk mar rajta”

a get smart siker, pedig 30 éve volt. a szex és ny sem olyan nagyon új. régi és új sorozat moziadaptációja is aratott már sikert, ez nem hiszem, hogy válasz lenne.

Csigusz - 2008. 07. 28. 17:25

Egyetértek jemvatjem-el, az első mozi után mindenki várta a következőt amiről volt is szó, hogy lesz, de csak nem akart jönni. Erre rá 10 évre megkaptuk… hát kösz. Régen nagy X-fan voltam, de bevallom engem se hoz lázba ez az egész 2. film.
Hollywood mellényúlt – nem újdonság.

Xtian - 2008. 07. 28. 17:36

Mondjuk sztem nem volt túlpromózva! Én három hete még azt sem tudtam, hogy lesz! :)

lilcso - 2008. 07. 28. 17:58

Egyetértek Xtiannal, a marketinget kifelejtették a dologból…
Jó, ezt úgy mondom, h én nem vok ősfanatikus, de ha agyonreklámozzák, akkor egy olyan ember is tudja, h lesz, aki nem fanja a sorozatnak. Én 3x láttam 1-1 15 mp-es reklámot a tv-ben, de abból nem maradt meg sok így laikusként. Még a Wall-E-t is többet reklámozták…

koko111 - 2008. 07. 28. 18:37

Nagy X-akták fanként ültem le megnézni a filmet,persze a kritikákat olvastam,de az első filmet is sokan leszólták és az zseniálisra sikerült.Ezzel a történettel azonban rendesen melléfogtak.Azzal nincs baj,hogy nem ufós,sőt az én kedvenc sorozatrészeim:Gumiember,Leszáll az éj,Örök pokoljárás természetfölötti dolgokkal fogalkoznak.Ebben viszont két apróbb dolog /spoiler/:vérző szem+a postaláda száma fér bele az X-akták kategóriába,ami sovány.Plusz ami főleg béna,hogy mintha elfelejtkeztek volna,hogy Mulder és Scully gyakorlatilag egy pár voltak a sorozat végén /már a 8.évadban volt csók…/,szóval a szerelmi szál egy helyben topog.Persze van erre is magyarázat,nyilván nem friss sorozat és lehet,hogy új korosztályhoz akartak szólni,nem sikerült.Szerencsére az-az info,hogy várható egy 3. rész állítólag 2012-re,amelyik évben X-akták fanoknak nem kell mondani mi fog történni.

seven - 2008. 07. 28. 18:48

nem várható – vagyis carter azt mondta ha jól teljesít ez a film akkor várható. na de egyelőre bukta:)

symor - 2008. 07. 28. 19:27

Megnéztem a filmet és egyszerűen nem hittem el, amit látok. Tudom ezt X-akták esetében leírni bagatel, hisz eleve a hihetetlenre épül, de ezuttál ezt a véleményt bátran érthetem a mozira. Az X-akták 2., így bátor számozásával sem egy mozifilm csak egy epizód és ráadásul egy rosszabb epizód, mintha véget sem ért volna a sorozat évekkel ezelőtt. Nem vagyok túlzottan nagyigényű, nem vártam a magaslabdát, de azért valami kis plusszra igazán számítottam volna.

Ilyennek nagyvonalúan legfeljebb, a minden bizonnyal nagydobásnak szánt, csenevész érzelmi szálat tudom nevezni régi kedves szereplőink között. A romantikus eseményt évek óta követelő törzsrajongók szeme most bepárásodhat. Mégsem mutat semmi újat, ha nézte valaki a sorozat záró évadját. Ez inkább Scully filmje, még mindig jól néz ki és Gilian Anderson megfelelő hangnemre talál eljátszásakor, sokszor tehetségének köszönhetően átvészelve a kínosan rosszul megírt “filmet”. David (nekem már csak “Hank”)Duchovy unta magát, teljesen hozta a “pénzért csinálom” figurát, és lerít róla ő ezt a szerepet már nem szereti eljátszani. Pláne ilyen rossz jelenetekben.

Amiért viszont végképp nem hittem a szememnek az az, hogy el kellett ismernem magamban az első “mozifilm” jobban sikerült. Szervesen kapcsolódott a sorozat átívelő szálához és több izgalommal szolgált. Épp ezért hihetetlen, az első mozi egyáltalán nem volt jó!

Ha valami ilyen átértékelésre kényszerít az több mint bosszantó.

Figyelmeztetek mindenkit, aki multiplexre költené a pénzét: ez nem mozifilm, csupán egy nem a moziba való epizód!

Adäm - 2008. 07. 28. 19:39

“na de egyelőre bukta:)”

30 millió volt a budget, 10 milliós kezdéssel azért azt vissza fogja termelni. + a marketing (de hát az nem is volt :D – vagy szétlopták..), az a DVD-eladásból visszajöhet. Ha van egy kis szerencséje a filmnek 0-ra visszatermelheti magát.

Donnie23 - 2008. 07. 28. 20:20

Ez sajnos bukta… a mozik amúgy is majdnem a felét lefölözik a bevételnek ezt is számold hozzá. De vegyük azt, hogy bravúros DVD eladásokkal behozza, a film attól bukta, vagy fogalmazzunk úgy, hatalmas csalódás lesz bevételileg (is) és nincs olyan értelmes ember, aki egy harmadik részre pénzt adna. Legfeljebb egy direct to DVD-re van esély.

Egyszarvu - 2008. 07. 28. 21:42

Én hozzájárultam a heti bevételhez! :P
Sokan nagyon lehúzzák, szerintem annyira nem lett rossz, sima, szimpla X-Akták epizód.. Csak kicsit hosszabb… De jó sok Mulder-poén van benne :P
És valaki árulja el mi történt Williammel!

Raisu - 2008. 07. 28. 21:42

Nem t’om, nekem tetszett. ^^” Alig egy éve végeztem a sorozattal, és az utolsó évadban akkorát csalódtam, hogy ez a film számomra kész felüdülés volt. ^.^ A hangulat szerintem megvolt, és a fontosabb utalgatások is ott voltak azért (gondolok itt pl. Williamre, mert sokáig tartottam attól, hogy meg sem fogják említeni), leszámítva ugye Monica és John megmagyarázatlan hiányát (bár ez utóbbiért szvsz nem kár :D). Igazából olyan volt az egész, mint egy dupla rész. Lehet, jobban jártak volna, ha DVD/TV filmnek szánják, de ez már így veszett. Én mindenesetre nem bántam meg, hogy megnéztem, még akkor is, ha volt benne egy pár WTF? jelent (Igazából már az, hogy Muldert hívták, annak számít szerintem. Ezt az ügyet Monica és Doggett is bőven megoldották volna ^^”).

Egyszarvu - 2008. 07. 28. 21:53

Raisu! Ha már említed Williamet, ő mikor volt a sorozatban? Vagy mennyi idősen halt meg?? Vagy meg sem született?
Mert én addig néztem a sorozatot, amíg az eredeti szereplők voltak, meg utána elvétve még néhányat.

Amúgy azért az a Bush-os poén elég béna volt, nem? :P

Ja és akik látták: Én nemértettem, hogy az az eltűnt FBI-os csaj az elején, amikor kiszállt a kocsiból, akkor mutatták a házat is, ott meg ugyan az a csaj kuprgott bennt elbújva… Az mi volt??

Santa - 2008. 07. 28. 22:01

Pfff basszus, esküszöm, ha nem járok a Mammutban nem is tudom, hogy létezik ez a film. Ott láttam meg a plakátját a mozipénztárnál, mikor a Mamma Mia!-ra mentem. Nemhogy kifelejtették a marketinget, konkrétan annyi volt a reklám, hogy kb minden héten egyszer 10 mp-t benyomtak, h Xfiles2 HAMAROSAN A MOZIKAN. oszt kész. Amerikában a Times Square-en kb a fél hirdetőtáblán Wall-E volt, de már tavaly ilyenkor reklámozták plusz PIXAR film, ergo garantált siker. De ez az X-files ugy szar ahogy van. Ha mondjuk Nicole Kidman és Daniel Craig játsza a főszerepet, azt mondom Invasion 2…. semmi köze nem volt az X-files-hoz. Elhiszem, hogy ezzel akarták olyanra megcsinálni, hogy ne csak a sorozat követői értsék, de sztem ezzel még a fanokat is eliesztették. No, mindegy, nekem nem tetszett…

gV - 2008. 07. 28. 22:21

(nem olvastam el minden kommentet) de az első mozifilm az 5. és 6. évad között játszodott emiatt “kötelező” volt megnézni annak aki nézte a sorozatot, elképzelhetőnek tartom h csak emiatt lett sikeresebb a kasszáknál, mig ez a mostani film csak egy hosszabb epizódnak nevezhetjük, ami sajna közepes szinvonalúra sikeredett és ebben a tekintetben az imdb szerint az elöző sem volt jobb

Hunnenkoenig - 2008. 07. 28. 22:38

En nem is tudtam, hogy lesz. Kb ket hete hallottam elöször rola, mikor a trailert elkezdtek nyomatni a TV-ben. Pedig nagy rajongo vagyok.

Szerintem ez is lehet a bukas oka. Söt…

anaqer - 2008. 07. 29. 01:08

nem vagyok ugyan fan, de lattam jopar epizodot, amik visszagondolva es osszessegeben meg tetszettek is (talan meg egyszer le is daralom az egeszet, de nem mostansag). az elso reszt moziban neztem, szinten tetszett/megerte.

ezt majd csak itthon – mert ennyi ido alatt mar tovabbleptunk, es elfakult, lejart az egesz zikszaktak franchise.

Raisu - 2008. 07. 29. 09:54

Egyszarvu:
SPOILER
William ha jól emlékszem a nyolcadik évad végén született meg (egyik kedvenc évadzáróm *.*), és a kilencedik évadban örökbe adták, miután Jeffrey Spender beinjekciózott neki valamit, amitől elvileg elvesztette a képességeit.

ZiziZuzu - 2008. 07. 29. 11:10

Mint ősrajongó: Ez egy ratyi!
Nulla sztori, nulla cselekmény, nulla izgalom…
Mulder meg Scully ezáltal meg csak sajna halovány másolatai sorozatbeli önmaguknak.

ZiziZuzu - 2008. 07. 29. 11:12

Őszintén átb@szva érzem magam, mert egy újabb fantasztikus epizódra számítottam az X-Akták világból, és sajna csak egy elég gyengécske C-movie krimit kaptam :-(

[engé] - 2008. 07. 29. 12:26

Én sosem néztem az X-aktákat, bevallom nem is fogott meg az az egy-két rész. (Tudom hogy 1-2 rész után nem szabad levonni a konzekvenciát, bűn.)

De a Get Smartot biztosan megnézem majd, már csak Steve Carell miatt is…

norbucso - 2008. 07. 29. 22:33

Sztem nem volt jól bepromózva. Én sem rég óta hallok róla, trailert meg alig láttam.

winnie - 2008. 07. 30. 06:38

“Sztem nem volt jól bepromózva. Én sem rég óta hallok róla, trailert meg alig láttam.”

ez azt jelenti, hogy itthon nem lett bepromózva. itthon siker lett.

külföldön be lett promózva, 45 millió ment el marketingre – ott bukott.

szaszab - 2008. 07. 31. 09:04

az x-files – i want to believe nem egy mozifilm hanem egy dupla rész a sorozatból…
az elején még jól indul jön a rég elfeledett feeling aztán kapjuk azt amit kapunk…
Mondjuk annyira nem volt rossz de hiányzik belőle egy kis plusz amitől moziba való lenne. Az első mozifilmben még volt pörgés izgalom rejtély.

Carter bácsi már ezerszer jobb dolgokat is összeírkált ennél a résznél. Ráadásul ezt ő is rendezte…ami csak súlyosbítja a helyzetet.

na ezért bukott meg.

winnie - 2008. 07. 31. 09:24

állj, állj. egy film minősége nem bukásfaktor. hiszen csak az tudja, hogy rossz egy film, aki megnézi. viszont, ha megnézi, akkor fizetett.

az xf2 nem azért bukott meg, mert rossz (rengeteg rossz film sikeres), hanem, mert nem érdekelte az embereket annyira sem, hogy megnézzék, látatlanban mondtak róla ítéletet.

mint ahogy a szex és ny vagy a get smart mindenkit érdekelt.

és, az is aspektus, hogy itthon sikeres a film. ergó, valamiért mi vártuk, akartuk, ők meg nem. a kérdés, hogy miért?

szaszab - 2008. 07. 31. 10:03

de a rossz kritikák inkább arra sarkalhatják a bizonytalanokat hogy akkor én ezt nem nézem meg ha már ennyien mondtak róla rosszat…

Jelzem hogy engem eddig sem és ezután sem fog el tántorítani semmilyen rossz vélemény egy filmről ha egyszer már be volt tervezve a nézése.
bár fordított esetben a jó kritikák hatására lehet hogy elcsábulok a másik írányba.
:)

a hazai “siker” a sorozat népszerűségének köszönhető. igaz hogy már 5-6 éve vége lett már nálunk de most egy pár csatorna felkarolta és újra játsza a sorozatot és ez szerintem segített.
egyébként szerintem a csatornák is inkább az új mozilm körüli felhajtástól várták a jó nézetséget a tvben…

winnie - 2008. 07. 31. 10:56

rossz kritikák: igen, ez igaz, de sok rajongói filmnél a botrányos kritikák sem okoznak gondot, ld. underworld 2.

ráadásul odakint, bár nem látjuk, de dettó ezerrel megy az xakták kábeladókon.

v3g374 - 2008. 07. 31. 23:48

Asziszem kihagyom ezt a filmet.
En amiota elkezdtek adni itthon(jo reg volt) rajongoja voltam a sorozatnak. Kb Az 1-4 evadig egyre jobb lett a sorozat, utana minden evad egyre vacakabb lett. A foldonkivulis (nem ufos) epizodok erdekeltek a leginkabb, de megis a kedvenc epizodjaim nem kapcsolodnak ehhez a sztorihoz.
En azt hiszem sokkal kifizetodobb lett volna, ha ezt a filmet egy amolyan darkos hangulatu foldonkivuli invazios filmnek csinaltak volna meg.

Kerdes: Egy x-files rajongonak erdemes megneznie? Ha nem is moziban, de peldaul majd dvd-n.

dukyka - 2008. 08. 01. 17:18

Úgy mindenképpen.

bmw.fan - 2008. 08. 03. 11:40

Sztem nagyon gyenge film volt. Egyáltalán nem volt misztikus, teljesen logikátlan, az X-akták-hoz köze nem volt. Scully alakja ráadásul idegesített a beteg gyerek szál miatt. Illetve gyakorlatilag bárki megfejthette volna az FBI-tól, sőt egy sima nyomozónak sem okozott volna gondot, hiszen nem kellett sokat gondolkodni benne. Ahogy rájöttek a megfejtésre, az szintén idegesített, mintha hülyének néznék a nézőket.

Nem voltak nagy elvárásaim a filmtől, nem vártam azt, hogy folytatódjon a sorozatbeli történet, hiszen a sorozat utolsó részeit sem láttam már, ennek ellenére katasztrofális volt. 2/10

Balázs - 2008. 12. 28. 14:52

Szerintem a sorozat már kilőtte az izgalmak 90%-át. Sajnos. De! Szerintem ez a rész sokkal jobb mint az egy. Ennek hatására kezdtem el újra nézni az egész sorozatot.

Az X akták amúgyis egy réteg dolog. Aki hitetlen, annak nem fog tetszeni. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz