login |

The Pacific: így kezdődött

2010. 03. 15. 16:44 - Írta: human

84 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

“Let’s go find some Japs!”

Az istenkirály Elit alakulat producerei úgy érezték, hogy lehet még mesélni a második világháborúról, csak épp az európai hadszínteret kell elhagyni hozzá. Mit lehet még mondani? Hát mondjuk a csendes-óceáni csatákat lehet felemlegetni. A Pacific így végül rögtön egy kis történelemleckével indít, a Pearl Harbor utáni helyzetet ismertetve.

guniseit

Igazából tényleg csak azért működhet a sorozat, mert ezen a terepen másfajta a harcmodor. A legszebben az mutatja be, amikor a tengerészgyalogosok partra szállnák azokból a tipikus csónakokból, amit a sok D-Day feldolgozásban már láthattunk, a parton pedig semmiféle harc nem fogadja őket, visszább vonult az ellenség. Utána pedig csak bolyonganak a dzsungelben, kicsit elveszve, hogy mi a fene van. És ezt kell majd ismételgetniük a sok szigeten, egyenként? A japánok harcmodora itt elég érdekes.

A megvalósítás gyönyörű. Persze beleöntöttek egy csomó pénzt, így annyira nem meglepő. Mintha nagyvászonra termett volna, teljesen filmes az egész. Mondhatnánk, hogy persze, minden HBO sorozatnál így van, de nem, mert a Big Love, de még a How To Make It in America is inkább a kisképernyőre illik, ez viszont nem annyira. Persze pont ettől “ez nem tévé, ez HBO”. Jó lehetett moziban látni az újságíróknak.

Hogy a szereplőgárdáról ne is beszéljünk. Nyilván nem A-listás sztárok, de egyszerűen mindenki jó volt. Még a kemény apukák is, akik feltűntek egy percre, a srácok bevonulása környékén a búcsúzkodáskor, aztán két tekintettel kellett kimutatniuk az érzéseiket fiaik felé, hiszen akkoriban igazi férfi még nem beszélhetett nyíltan.

Maga a csapat, amit követünk, meg szinte csak kedvelhető karakterekből áll, fájni fog egy-két halál, azt hiszem. Mindezt úgy mondom, hogy bőven akad itt dicsőséges felhang, ami egy kicsit sok is lehetne, de ezt felróni nem tudom, az átlagosnál nem túlozták el jobban.

A minisorozatok előnyeit és hátrányait is tökéletesen lehet érezni a Pacific első részén.

Mondom azért: a kezdéskor nem kell akkora csali. Már a forgatókönyv írásakor tudják, hogy körülbelül mennyi rész lesz, szép nyugisan el lehet mesélni a történetet. Ha ez a Foxon indult volna, akkor tuti, hogy egy brutál csata közepén kezdenek, cold openként, aztán főcím és flashback, ehelyett most megkapjuk a nem kapkodós kibontást, ami remek.

masfajtacsata

Természetesen nem kerülhetjük el az Őrület határánhoz való hasonlítást. Vagyis hát amennyire emlékszünk a filmből. Konrkétan itt is megpróbálnak filozofálni; a Pacific is behozott egy gondolkodó, merengő embert, hogy az ész is kaphasson teret a katonák közötti bajtársiasság és az ellenség furcsa viselkedése miatti fokozott érzelmi állapot mellett. Mit ér egy háborús film önmarcangolás nélkül manapság?

Mint kezdőrész, szerintem 8/10 simán. Az ilyenek miatt imádom a minisorozatokat, hogy szépen felépítve a karaktereket, 8 órában el lehet mesélni egy történetet. Nem kell kapkodni, nem kell folyamatosan hatásvadásznak lenni. Ez egy nagy film, és ebből a szempontból is kiválónak tűnik.

A durva promózáson látszik, hogy az HBO újraéledésének egyik zászlóshajójáról van szó. Itthon pedig még inkább, 1 nappal Amerika után vetítik, tele volt minden plakátozva és a moziban is láttam az előzetest szinte minden film, amire mentem.

84 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2010. 03. 15. 16:54

Nem nem nem, nem szabad elolvasni… még egy nap… menni fog… már csak egy nap :P

Tod - 2010. 03. 15. 17:23

SPOILER

A végéről a dalt azóta is dúdolgatom. Szerintem be is rakom ébresztőnek. Stílusos.

SPOILER VÉGE

norti - 2010. 03. 15. 17:24

Az első fele kicsit unalmas volt és nagyon sok a párhuzam a filmezési technikákban az Elit alakulathoz (mondjuk ugyanazok a producerek, ugyanaz a séma, nem is várhatunk mást…), de a másik fele jó lett. A kép tényleg csodálatos, az Elit alakulatnál megszokott volt a szürke és szépia, itt minden “óceáni”. Olyan 6.5/10 nyitásnak, de biztos lesz ez jobb is. Kizárólag HD-ben és 5.1-es hanggal ajánlott!

Endeavour - 2010. 03. 15. 17:27

Kicsit sok volt nekem a könnyfakasztó zene és a hazafias szólamok. A megvalósításra viszont sok panasz nem lehet – sem a látványvilág, sem a történet, sem a hitelesség, ill. a színészi játék szempontjából. Hozta azt, amit vártam a producerek neve és az előzetes alapján. 9/10

ben1988 - 2010. 03. 15. 17:31

Szerintem brutálisan élethűek a harcjelenetek, én pont ilyesminek képzelem el. Látszik hogy nem két fillérből csinálták. A szokásos időben előre-vissza ugrálás sem hiányzik nekem belőle, így még valóságosabbnak érezni.

M76 - 2010. 03. 15. 17:54

“Mindezt úgy mondom, hogy bőven akad itt dicsőséges felhang, ami egy kicsit sok is lehetne, de ezt felróni nem tudom, az átlagosnál nem túlozták el jobban.”

Ezért nem néztem az elit alakulatot se soha, és ezt se fogom. Ha éppan annyi van benne, ami átlagos az már 10x több mint amit elviselek.

human - 2010. 03. 15. 18:00

ezért írtam bele, hogy tudd mire számíts

adrii - 2010. 03. 15. 18:29

a BOB ot nagyon szerettem csak ugy 100x láttam… fix hogy ezt is megnézem és mivel bármi ami ilyen stílusú (II.vh katonás) elfogult leszek:-)

winnie - 2010. 03. 15. 18:40

OFF, remélem nem ez lesz a fő téma, de nekem ezek a minik és sok háborús film csakis a pátosszal együtt működik. aki hős, az hős, megérdemli (az pedig, aki háborúba járkál, valahol mindenképp hős, hacsak nem így nő föl.). itthon is sok filmben ott a pátosz, ha nemzeti a téma, más országban is, itt is. kell. jó látni, jó érzés tölti el az embert.

schimtzi - 2010. 03. 15. 18:48

A BoB-ot én is nagyon szeret(t)em. Pont ezért vártam ezt annyira, de pont ezért elfogult is vagyok eléggé. A BoB eléggé magasra tette a mércét, számomra gyakorlatilag tökéletes (volt). Most még nem érzem ugyanazt a feelinget a Pacific esetében. Lehet, hogy filmezési technikában sok a párhuzamosság, ám dramaturgiailag teljesen más megoldást választottak a készítők. A BoB első részében még csata közelében se voltak, mégis olyan felütést csinált a sorozat, hogy rögtön az elejétől oda szegezett a székhez és gondolom nem voltam vele egyedül. Itt már túl is estünk a tűzkeresztségen, de mégis úgy érzem, hogy fele annyit sem tudtam meg az egységről és az azt alkotó emberekről mint a BoB esetében ugyanennyi idő alatt. Biztos vagyok benne, hogy ez tudatos, és hogy szép fokozatosan baromira bele fogunk lendülni. A látvány pedig tényleg lenyűgözően szép. Várom a folytatást nagyon.

dvddisk - 2010. 03. 15. 18:58

“nagyvásznon” néztem 1080i forrással – pazar volt! :)

grongos - 2010. 03. 15. 19:03

nekem is pont ez tetszett, hogy az elején nem kerülnek harcközelbe. Tény hogy itt azért belefért az első részbe egy kis lövöldözés, de szerintem már ideje is volt ennyi mászkálás után hogy ellenségbe fussanak. Legdurvább jelenetek egyike amikor a domboldalról figyelik a csatát és szurkolnak a sajátjaiknak, mintha csak meccset néznének… kemény.

SunyiMad - 2010. 03. 15. 19:13

Amikor a halott japántól elővette a fényképet az arc, én konkrétan könnyezni kezdtem. Nagyon szomorú rész volt. :( Bár ma ilyen extra-érzelgős vagyok amúgy is. De már előtte is amikor “játszottak” azzal a japóval. Jajj, de sajnáltam szegényt.

symor - 2010. 03. 15. 19:13

Most, hogy végzett Spielberg a nagyobb amerikai hadszínterekkel irány a keleti front. Ott zajlott az igazi haddelhadd, nagyjából a BoB és The Pacific legkomolyabb összecsapásaiban látható események tették ki ott a laza napokat.

Régebben is ezen tipródtam egy elég parttalan és tévedésekkel teli vitába is keveredve miattam. Az Enemy at the Gates-ben megpróbálták, de jó színészei ellenére harmatgyenge próbálkozás maradt a film arról mi zajlott akkor odaát.

A mesterlövészes témát megtartanám, csak ne adják neki azt a címet, hogy A lövész alakulat. A vörös hadsereg mesterlövészei, a keleti front valódi elitje. Végigharcolták az összes frontszakaszt és harcmodoruk miatt az atrocitásokban sem lehetett akkora szerepük. A vörös hadsereg olvasztótégelyeként is tekinthetünk rájuk, minden nemzetiség és mindkét nem ász lehetett lövészként.

Pátosz és hazafias slejm nélkül, ebben a témában nem is lehetne mást bemutatni csak az egyéni sorsokat, túlélésért való harcot és szűrő nélküli erőszakot, egyszerre hasznos és eltorzult filozófia alapján.

Remélem létrejön valami hasonló, akár Spielberg nélkül, de Spielberg technikai színvonalán.

A reményeimet írtam le, amihez más véleményét szívesen fogadom, vitát viszont értelmetlennek látok nyitni történelemről.

Vissza a The Pacific-re, a minőségére való irigység bódított el az előbbi elképzeléseim kifejtésére. Ott van benne az a tiszteletadás, amely amerikai témánál sem kötelező, hisz a háború témája egyáltalán nem tiszteletreméltó események nyomán válik valóságból filmmé, azonban a résztvevői között vannak olyan alakok, akikre érdemes emlékeznünk. Manapság nem csak sorozatbolondok tudják ki volt Winters, Nixon, ‘Gonorea’ és sokan mások, megjelenítésük és emlékük figyelemre méltó. Tíz rész után a The Pacific szereplőit, élő alakjait is így fogjuk megbecsülve ismerni.

grongos - 2010. 03. 15. 19:27

“De már előtte is amikor “játszottak” azzal a japóval. Jajj, de sajnáltam szegényt.”

nah az a jelenet nagyon ki volt találva szerintem. Előtte odamentek egy haldokló japánhoz, aki ezt úgy viszonozta hogy kettérobbantott két embert. Aztán egy szerencsétlen sárga eldobja mindenét mert rájött hogy vége, ők úgy viszonozzák hogy kínozzák… végre mutatják hogy mindkét oldalon voltak szemetek és becsületes emberek, nem egész amerika hősies.

Narg - 2010. 03. 15. 20:05

mikor már a főcím elindult, akkor már tudtam, hogy nem fogok csalódni, mert mind a hangulat, mind a zene és tónus pont ott volt, ahol a BOBnél abbahagyták.

picit furcsa volt, hogy egyből belecsaptak a lecsóba, nem adtak egy részt, hogy bemutassák az egész szakaszt, de lesz még rá elég idő szerintem.

legszívesebben most megnézném a maradék 9 részt egyben ^^ várjuk a következő részeket nagyo

Wolfman017 - 2010. 03. 15. 20:54

Pont most lett vége, nagyon jó volt, de így első rész alapján a BoB jobban bejött.

fodi - 2010. 03. 15. 20:55

csak nekem volt fura, hogy a magyar hbo levágta a rész elejéről a rövidke történelemórát és a veteránok visszaemlékezéseit?
egyébként nem lesz ez rossz, persze sokkal másabb mint az európai hadszíntér

LSL - 2010. 03. 15. 21:06

1-2 arc furcsa, még van rá kilenc részem hogy megszeressem őket,
BoB első része szerintem jobb, de érthető hogy nem akartak még egy bootcampet bemutatni, meg ahogy nézem itt a főszereplők nem is egy csapatban vannak/lesznek.

majd meglátjuk hogy alakul az egész, de itt is a karaktereken a fő hangsúly, nem csak CGI robbanások (TF…)

schimtzi - 2010. 03. 15. 21:13

nekem is úgy jött le, hogy most két külön századot (?) fogunk figyelemmel követni.

az elég gáz, ha a magyarok levágták a veteránok beszámolóját. az azért nagyban hozzátett/tesz a hitelesség-érzethez. és a BoB-nál a 10. rész végén a nagy reveláció, amikor a nevüket is kiírták, és az ember rávághatta, hogy tudtam, hogy ez a Guarnere! :)

ARS - 2010. 03. 15. 21:22

Nem volt egy nagy eresztés.

A story semmilyen, a karaktereket sem sikerült megszeretnem.
Kicsit olyan érzésem volt, hogy mindent bele akartak szorítani az első részbe amit lehetett és ennek az lett az eredménye, hogy mindenből keveset kaptunk. Több elősztorit szerettem volna a szereplőkkel, mert így gyakorlatilag 2 mondatból “megismert”, szinte idegen katonákat kellett bámulnom ahogy szétlövik a seggüket. Semennyire nem izgultam senkiért.

Persze ha nincs harc sokan el is kapcsolnak, hisz a többség háborús sorozatot várt, de ezt úgy illik megoldani, hogy duplaepizóddal kezdenek, és az első óra kizárólag a szereplőkkel foglalkozik. (tudom, minisorozatnál a duplázás nem elterjedt)

Volt sorozat amit csak a 3. résztől kezdtem el élvezni, azóta viszont imádom, szóval adok még esélyt ennek is :)

s3r3s - 2010. 03. 15. 21:28

Nézném egybe az egészet…

sixx - 2010. 03. 15. 21:29

a veterános dolgot utólag tehették hozzá, még a sajtóvetítésen sem volt benne, sem az usa-ban, sem itthon, sőt, Tony To producer 3 hete azt nyilatkozta, hogy szándékosan nem így építették fel, egyrészt azért, mert a három főszereplő közül már egyik sem él, másrészt pedig el akartak szakadni a BoB-tól.

bikkbakk - 2010. 03. 15. 21:30

az egy külön kis minidoku szerintem ami előtte van

sixx - 2010. 03. 15. 21:31

a 3. és 5. tengerészgyalogos hadosztályt követi nyomon a sorozat majd, ezen belül 3 főre koncentrál, az ő történetük lesz a középpontban.

andras123 - 2010. 03. 15. 21:36

Mikor az első visszaemlékezés elkezdődött, már teljesen bennem volt az egész BoB, aztán nem is kellett csalódnom. A főcím megint zseniális volt. Imádom ezeket a hangulatteremtő, hosszú főcímeket.
Maga a rész meg elkezdte a sorozatot, mindenből pont annyi volt benne, hogy senki ne szóljon egy szót se. Elképesztően átjön az a lélektan, amivel ezeknek a katonáknak meg kellett küzdeni. A végén az ének meg valami zseniális volt.
Ezt vártam, és nem is kellett csalódnom. Most már csak a szinkronra vagyok kíváncsi, igaz ugyan, hogy mindenképp az eredeti hang (és persze a HD) a tuti a háborús filmeknél.

ssgt1981 - 2010. 03. 15. 21:50

Hello!
Nekem nagyon beejött ez a rész, már várom a többit. Bár a szinkron nem igazán tetszett ezentúl eredeti nyelven fogom nézni felírattal az biztos!

bombi - 2010. 03. 15. 21:51

szerintem a főcím sokkal gyengébb lett, és a pilot is elmarad a BoBhoz képest… bár sok helyen írták, hogy “tyű msot aztán oda kell b@$2niuk, ha olyat akarnak, mint az elit lalkulat”, de szerintem épp, hogy elengedhették egy kicsit magukat.. a pilot-ban legalábbis tuti. mindenki tudta, hogy mi volt az előd, és így nem kellett olyan nagy durranás az elejére. bevallom őszintén, ha csak ezt a részt láttam volna minden infó nélkül, nem nagyon izgatott volna a többi epizód… viszont sejtem, hogy mire számíthatok, ha tovább nézem, szóval így már várom a következő részt… már hiányzik a bob-os visszaemlékezés … :P

Mammut - 2010. 03. 15. 21:56

akkor még jó is, hogy a kintit néztem, tekintve, hogy 9 előtt nem sokkal végeztem a melómmal, hbo nem játszott, de így ezek szerint kaptam egy bónusz minidoksit az elejére :)

nekem tetszett, és bár igaz, hogy kicsit túl gyorsnak éreztem, hogy rögtön mennek is, semmi kiképzés, és már az első harcon is túlvagyunk, de valószínűleg nem véletlenül ilyen
azért megnézem majd szinkronnal is, hogy sikerült, direkt felvettem azt is

M76 - 2010. 03. 15. 22:40

“ezért írtam bele, hogy tudd mire számíts”

És köszönöm is, hogy beleírtad, mert így legalább nincs az a motoszkálás a fejemben, hogy hátha mégis érdemes lenne nézni.

Tod - 2010. 03. 15. 22:43

Kiképzést már rég megkapták, most tisztehelyettesi állományban voltak, amíg be nem hívták őket. Legalábbis azokat, akiket a legelején láttunk az eligazításnál. Persze még simán jöhet pár flashback a fiatalabbakról, ahogy boot campben szopnak.

garairem - 2010. 03. 15. 23:01

Nagyon várom már, viszont erős leszek, és megvárom a 10!!! hetet, utána pedig beülök a projektor elé egy szombaton, és megnézem egyszerre. :D

Jó kibeszélést mindenkinek, 10 hét múlva találkozunk. :)

El Diablo - 2010. 03. 15. 23:11

Sok II.VH-s filmet láttam, kedvelem a témát, de egyes-egyedül a BoB-ban az a rész, amikor ráküldik őket egy beásott lövegre és ott helyben rögtönözve találja ki a főHŐS, hogy hogyan is kellene ezt elfoglalni, és a végén bemondja a narrátor, hogy a beásott lövegállás elfoglalásának ez a módja, azóta is ezt tanítják a katonai akadémiákon, na akkor egyedül volt meg nekem ez az érzés, hogy “b+, mekkora hősők voltak ezek”, kishíján bekönnyeztem.
Ha ezt a fílinget fel fogja tudni idézni a Pacific, akkor nekem 10/10, mint ahogy a BoB is 10/10.
Ja és csakis akkor állok majd neki ha már megvan mind a tíz rész egyben 720p + 5.1 + felirat, mint ahogy a BoB-t is egyben néztem meg.

Dattila78 - 2010. 03. 15. 23:14

Egyszerűen fasza volt.(Hehe kaptam ígéretet a komplett sorozatra, limited edition in english:))

Dattila78 - 2010. 03. 15. 23:21

Egyébként a moralizálós srác az nagyon szerintem nagyon rendben van karakterileg..

AbyssR - 2010. 03. 15. 23:34

Bár nincs projektorom, meg szuper tévém, s a hang-effektek sem parádéznak körülöttem 5.1-ben, azért tetszett.

s3r3s - 2010. 03. 16. 00:18

off:
Annyian emlegetitek…
Mi ez a BoB, nem hallottam róla?! :S:S:S

schimtzi - 2010. 03. 16. 00:22

Elit Alakulat, leánykori nevén Band Of Brothers. A “viszonyítási pont”. :)

Biohazard - 2010. 03. 16. 00:36

Nekem valahogy nem jott be annyira. A Band Of Brothers (BoB) sokkal jobban tetszett anno. Nem all meg ossze annyira, mint az elodje. Remelhetoleg az osszes resz utan pozitivabb lesz a kialakult kep.

Oscee - 2010. 03. 16. 03:13

Az amcsi HBO-n előtte fél órán keresztül interjúk, nyilatkozatok mentek, ott konkrétan meg is említették, hogy eleve egy 10 órás, gigantikus mozifilmként készült inkább, mint sorozatként.

Egy epizód alapján még nem akarok következtetést levonni, de nagyon is tetszetős. Azonban a BoB-ot nem hinném, hogy utoléri, pontosabban nem hinném, hogy bármilyen sorozat utol tudná érni.

Kíváncsi leszek, hogy mi lesz itt, ha beindul a zúzás, a Pacific Theater sokkal véresebb volt, mint akár egy partraszállás.

diceman - 2010. 03. 16. 09:31

Nekem tetszett, hogy nem volt annyira kihangsúlyozva a kiképzés, hiszen Amerika azért messze volt a tűztől (relatíve), jól átjött az érzés, hogy ezek a fiúk bizony egyből mély vízbe csattannak, semmi otthoni bombázás, meg hasonlók.
A karakterek / színészek / képek jók. A magas mérce miatt 10/8 egyelőre, meglátjuk megy-e feljebb.

(off: BoB-ot lehet még itthon kapni valahol, vagy inkább amazon?)

Feszültségkeltésből *5-ös.
SPOILER:
Partraszállás, flotta elvesztése…
Az éjszakai csatajelenet iszonyú realista lett, szinte ott voltam!

vick - 2010. 03. 16. 12:53

benne vagy a szarban,benne vagy a szarban…:D

danNN - 2010. 03. 16. 14:18

Annak ellenére, hogy egyelőre nincs meg az a kémia a szereplők iránt mint a BoBnál, nekem bejött az első rész és izgatottan várom a másodikat.

symor - 2010. 03. 16. 22:36

Ezt most nem egészen értem. Én tanultam történelmet, de nem értem miért “hugyozná szembe” magát bárki a keleti front eseményeinek filmes megvalósításával. Hiszen már nem egyszer csináltak a témában filmet kellő őszinteséggel. Csak épp még nem mentek végig úgy a keleti fronttörténeten, mint itt és a BoB esetében Spielbergék tették.

Az USA-ban sem tanítják máshogy a hadtörténelem tényeit, legfeljebb az ideológiai megítélés más. Egyébként ez országonként változó, a jól dokumentált, kutatott és igazolt események mégsem megkérdőjelezhetők.

Nincs azzal baj ha az amerikaiak inkább saját részvételükkel foglalkoznak a háborúban. A keleti frontról egy európai koprodukcióban készülő sorozat jöhetne szóba, amerikai stúdió-közreműködővel, terjesztővel és finanszírozóval esetleg neves orosz rendezőkkel.

Mihalkov (A szibériai borbély), Lungin (A kiskirály), Bodrov (Kaukázusi fogoly), Szokurov (Orosz bárka), Zvjagincev (Visszatérés), Bekmambetov (Wanted) jelenleg talán a legjobb orosz kortárs filmművészek és ha mind kapnának rá egy-egy epizódnyi lehetőséget igazán maradandót tudnának alkotni kellő pénzből (mondjuk egy mesterlövész osztagot végigkövetve, melyben nők és férfiak együtt szolgáltak, képzelgek).

„Meggyőződésem, hogy az én hazámban minden filmrendezőnek kötelessége megcsinálnia saját háborús filmjét” – ezt Elem Klimov mondta, a filmtörténelem legsokkolóbb háborús filmjének a Jöjj és lásd!-nak zseniális rendezője. Hozzá képest Spielberg tehetséges kisiparos a BoB és a The Pacific pedig színes képeskönyv.

Vannak tehetségek, akik kellő hozzáértéssel megvalósíthatnák ezt az elképzelt sorozatot, szándék azonban egyenlőre nincs rá.

Ezért, amíg nincs ilyen tervről hír lelkesedjünk azért, amit kapunk. A jónak tetsző The Pacific-ért és nagyszerű BoB-ért.

Hans - 2010. 03. 17. 00:23

Tetszet!
Lassabban indult sztem mint a BoB, de ez más sztori, más hely, más idő, inkább nagyon várom a következőket. Kép, a hang remek, a harcjelenetek jók, egy-két jelenet különösen el van találva. Kíváncsi vagyok, a BoB-bal összehasonlítva a 10. rész után mi lesz a véleményem, esélyes, hogy nem csalódok….

Minimal - 2010. 03. 17. 00:58

Első résznek megfelel, bár azért bemutathatták volna jobban is a főszereplőket, mert bevallom, fingom sincs ki kicsoda:S na mindegy, talán majd lesz ez még így se:)

vivaemptiness - 2010. 03. 17. 08:31

@symor Az említett filmeket ajánlásnak veszem és majd igyekszem megnézni. :)

Nos a keleti hadszíntér és a filmsorozat érdekes felvetés. A moszkvai levéltárak tele vannak eredeti dokumentumokkal (naplók, levelek stb.) amiket a foglyoktól koboztak el, vagy a halottaktól vettek el. Ilyenekből idéz Anthony Beevor is a Sztálingrád c. kötetében. És iszonyú megrázó. Főleg, hogy egy magyar katona naplóját is megtalálták. Ha ezekre építenének, akkor lenne értelme. Bár arra befizetek, hogy a koprodukcióban részt vevő országok hányszor vitatkoznának össze.
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a keleti volt a legbrutálisabb hadszíntér. Minden katona a sajátját érezhette embertelennek. Ezt utólag szerintem kijelenthető. Mind másért volt kemény és ezeket nem lehet összehasonlítani.

Az első rész meg jól indult, meglátjuk mi lesz belőle. Ilyenkor azonban kicsit zavaró, hogy ott az előd, amit a legtöbben istenítenek. Nem kell felülmúlni, nem is lehet. Mást nyújtson a film és akkor felér a BoB szintjére.

adrii - 2010. 03. 17. 12:44

“A leghosszabb nap” Szovjetunióban:-))
4 rendezővel…

symor - 2010. 03. 17. 17:59

vivaemptiness: Az említett filmek nem mindegyike háborús témájú. Ha a Jöjj és lásd!-ot még nem láttad és nem is hallottál róla figyelmeztetlek, hogy enyhén szólva megrázó élmény.

Becsült adatok szerint, ez ma a legpontosabbnak számító 2001-ben elfogadott megítélés, az egykori Szovjetunió polgári és katonai áldozatainak száma összesítve 26 millió (4 év alatt), ezt a számot csak Kína közelíti meg, ahol 21 millió (de 8 év háborút és megszállást követően 1937-től). Igazad van abban, hogy a háború mindenhol borzalmas lehetett az összes áldozatának a számok ellenére. Az viszont tény, hogy a keleti front összemérhetetlen rémség volt, akár a The Pacific csendes-óceáni, akár az Easy század hadszíntereihez képest.

vivaemptiness - 2010. 03. 17. 21:41

symor az nem baj. Ettől még feljegyeztem őket. :)
Hát nem tudom, nem voltam ott. Beevor Sztálingrád kötetének elolvasása után még két nappal is a hatása alatt voltam.
De addig jó nekünk, amíg nem kell ilyesmit átélnünk.

adrii - 2010. 03. 17. 22:19

vivaemptiness : a mai technikai vívmányok miatt ilyen háború már nem lesz. Csak kinézel az ablakon mert villanást látsz..
Amugy mekkora übercsászár lett volna a szovjet/német hadivezetés ha lett volna legalább egy PDA-ja..:-)

Lendava - 2010. 03. 18. 13:56

SPOILER

Izlandot elfoglalták a németek ?
(Lásd az eligazitáson a nagy térkép)
Én nem igy tudtam.

SPOILER END

ulfius - 2010. 03. 19. 07:33

Lendava:
Lol az nekem is feltűnt. Tudtommal Dániával volt perszonálunióban,de a németek Izlandot nem szállták meg.Izland független volt, és mivel a briteknek és usanak nem tetszett h a németeket is beengedik a kikötőkbe, jól megszállták ők.41-ben már az amcsik is ott voltak.

Nade a sorozatról:
Igyekeztem nem egy BoB s02-nek felfogni,de persze nem sikerült elvonatkoztatni az elődtől.Hiányoltam pl a kiképzést annak ellenére h tudom, ez nem csak egy alakulatról fog szólni,tehát a szerkezete teljesen más lesz.Nomeg ez a hadszíntér is egész máshogy alakult.
Szuper sorozat fog kerekedni belőle, ebben biztos vagyok.

blade78 - 2010. 03. 20. 17:01

Tök vicces sokan a harc hiány miatt siránkoznak az első részben… volt sok és nagyooon véres.

pl.: Band of Brothers első részében még csata semm volt. Ugy lett vége az első résznek hogy normandia felett szállnak
Bár hozzátenném a sorozat zamatához a vh látványa csak hozzá tesz.

adrii - 2010. 03. 21. 17:34

Lendava: nem foglalták el brit megszállás alatt volt de a németek többször is küldtek kémeket.
44 ben pedig egy lehetőség volt a német felső vezetés körében hogy innen indul majd a partraszállás.

garrett27 - 2010. 03. 22. 15:52

Ez nem BOB, de lehet, hogy szándékosan akarnak tőle eltérni az alkotók. Engem nem nyűgözött le, de van még 9 esély hogy ez változzon. Érdekes lenne tényleg megcsinálni a keleti frontot is, mert pl. a korabeli német katonák esetében büntetésként is gyakori volt az odaküldés. Csak gondoljunk bele, hogy -30 fokban heversz a lövészárokban, félig megfagyva, éhesen, szomjasan, fáradtan, tetvesen és csak egyre özönlik a jó alaposan bevodkázott orosz cselovék, gyakorlatilag minden mindegy alapon! Na mennyit adna érted ma egy angol fogadóiroda?

kristu - 2010. 03. 22. 20:54

akkor akik (szvsz érthetetlen miért, de) nyavajogtak a harc hiánya miatt, remélem most már elégedettebbek.

jó lesz ez, folytassa hbo

Thickleg - 2010. 03. 23. 04:11

Na ez a 2. rész már pörgősebb volt. Klassz lesz ez, szépen beindulnak a dolgok.

***SPOILER***

A srác nem kicsit rácsodálkozott mikor az ellenbe “botlott”. :D

***SPOILER END***

_ - 2010. 03. 24. 10:38

AZ HBO nagyon elcseszte, szerintem a feliratos változatot Csak egyet említenék, lefordítatlan mondatok…. Így marad a letöltés, ennyi elég volt.

bodzasfanta - 2010. 03. 24. 14:00

az egyik szereplo, akos armont, meg magyar szuletesu

Narg - 2010. 03. 24. 19:56

a rész nagyon jó volt, egyetlen bajom, az pedig az, hogy sztem teljesen felesleges Tom Hanks narrálása az elején, meg a fekete-fehér archív képek bevágása, mert baromira megöli az élményt

SASI - 2010. 03. 25. 10:46

Szerintem meg baromira sokat hozzátehet pár embernek, különben mi másért tennék bele.

kristu - 2010. 03. 30. 11:39

hááát, ez a harmadik rész…. elég lapos volt.
oké, hogy kell a karakterépítés, de itt is megoldhatnák úgy, hogy az a hadszíntéren menjen végbe :)

thomson - 2010. 03. 30. 16:09

Na, dugás a harmadik részben, egyetlen lövés nélkül. Ez a sorozat a BoB lábanyomába sem érhet.

Thickleg - 2010. 03. 30. 16:15

Alakul. Kellett egy ilyen “békés” rész is. Nem lehet mindig csak lövöldözni. :D
EZ is hozzátartozik a háborúhoz.
Nem mernék messzemenő következéseket levonni még a soriról, de az mindenesetre most is látszik, hogy igényes és jól megkomponált. De hát ez nem tévé… :D

Am az elején a bevezető képsorok, veteránok stb. pont jó, hogy van. Egy kis töri, egy kis ráhangolódás.

peticco - 2010. 03. 30. 17:40

Kezdek kicsit aggódni. Ez már a harmadik rész és egyik karakterhez sem érzem túl közel magamat, nem zaklat föl, hogy mi történik velük csak szimplán tudomásul veszem.
A BoB-ban minden alkalommal amikor bejött a tiszt és mondta, hogy mennek vissza a frontvonalba rajtam is teljesen eluralkodott a levertség. Itt meg szinte fellélegeztem, hogy végre a következő részben talán történni is fog valami.
Az hogy elcsukló hangon beszélgetnek a szereplők az még nem karakterépítés.

SASI - 2010. 03. 31. 04:44

Eddig ez a 3. rész tetszett a legjobban, szerintem nagyon jó volt, nem kell feltétlen mindig lövöldözni:)

szagergo - 2010. 03. 31. 11:02

Engem sem fogtak meg a karakterek annyira mint a BoB-ben, a látvány az tényleg 10/10 de a karakterek “megszeretése” 5/10 nálam. Az eddig 3 rész 7/10, bőven lehetne jobb is.

rageman - 2010. 04. 06. 12:34

Nálam kasza a sorozat, ez a negyedik rész is halovány volt. Ez nem BoB. Sajnos. Unalmas, egyetlen karaktert sem lehet kedvelni, vagy izgulni értük. Kár, hogy a sorozatjunkie is médiakurva lett és lefeküdt pénzért az HOB-nak, hogy promózza ezt a közepesnél gyengébb alkotást.

winnie - 2010. 04. 06. 12:45

OFF

te láttad az eddigi részeket, én nem. akkor ki feküdt le?:) basszus, és hol a pénz? elsumákolta az hbo? vagy human nem adta át a nokiás dobozt?:) remélem, tudod, hogy az ilyen kommentek dobják fel a napjainkat:) megy a gyűjteménybe.

nem mintha zavarna, mindenki azt gondol, amit akar, de bár kaptunk volna valaha pénzt a csatornáktól. akár egy kevéskét. de nem, ezek nem ilyenek:)) ráadásul pont az hbo-tól? a pacific-kel kapcsolatban mindössze szétosztottak közöttetek pár ajéndékot (A MOCSKOK!) meg adtak egy interjút, semmi több. ja, és meghívtak a premier előtti mozis vetítésre. de hát…, nem mentünk el. (ehh, tudtam én, hogy el kellett volna tennünk egy-egy pacific-flaskát meg sapit:)

TÉVÉK! le akarunk feküdni nektek! hahó! várjuk a jelentkezéseket. pénzért mindent! (miért nem csörög a telefonom?)

ui: de tényleg. kérdezzetek. mi válaszolunk. de az kicsit gáz, ha mindenféle kitaláció alapján megy a vádaskodás. és nem ránk nézve gáz.

ui2: elég belegondolni, hogy ha valaki reklámozni akar, akkor azt a premier előtt teszi meg, amikor még nem tudni, hogy a termék milyen minőségű. vagy jót reklámozni szabad, rosszat pedig nem? és ki mondja meg, hogy mi a jó? vagy most elkezdünk nyomni egy sorozatot és, ha kiderül, hogy nem jó, akkor törlünk róla visszamenőleg mindent?:) ugyan már.

szagergo - 2010. 04. 08. 10:39

winnie – 2010. 04. 06. 12:45

Az ATV-nek is lefeküdhetnétek, és akkor írhatnátok jókat a Zene Express-ről. :)

A Pacific nekem sem tetszik annyira sajnos mint a BOB, pedig amikor megláttam a trailert, szinte számoltam a napokat. Kasza nem lesz, mert csak 10 részes, ez menti meg. :) De javulás azért remélhetőleg lesz, a karakterek még most sem szerethetőek.

Eddig háborús sorozatként 6/10, ha figyelembe vesszük, hogy a költségvetés mekkora, meg hogy a BOB utódjának szánták… így csak 5/10.

Thrasher - 2010. 04. 26. 20:48

kíváncsi voltam, csak szerintem nem elég erősek-e a karakterek, de ezek szerint nem.
nem hogy nem kötődök hozzájuk, de sokszor még össze is keverem őket. :/

tarsolya - 2010. 04. 29. 07:54

Hát ezt a sorozatot nagyon elrontották a karakterekkel …

DelMare - 2010. 05. 07. 00:35

egyáltalán nem lett ez rossz. a gond ott van, hogy még a 3. rész után is sokan a BOB-ot várják tőle. ez nem az.

a karakter megjelenítéssel az az egyetlen, viszont elég nagy probléma, hogy egyszerűen nincs idejük kibontani egy egy szereplő karakterét sem. egy-két epizódonként ugranak át más más emberkére. és hiába lenne kraft mindenkiben, ha ezt nincs lehetőség kibontani senkiben. és itt vérzik el a dolog.

a 8. epizód Basilon-t veszi elő. veszett jó lenne ez is – de nem negyvenöt percben. ismét ugyanaz a hiba, sajnos.

Allain - 2010. 05. 07. 19:49

A 8. résszel nálam végképp a rossz minisorozatok közé kvalifikálta magát. Full sablon, unalmas részek után, beindul, jóvá is lehetne ezeket tenni, de nem, inkább a full klisé, nagyon gyenge vég. Sajnálom, hogy belekezdtem!

bikkbakk - 2010. 05. 11. 14:17

a kilencedik viszont a legdurvább órája volt a televíziózásnak amit csak láttam.

DelMare - 2010. 05. 12. 00:42

hát igen, a kilencedik megmutatta h merre van a jó Isten. kíváncsi vagyok h fogják zárni.

HajTom - 2010. 05. 13. 22:57

Sziasztok,

Érdekes volt végigpörgetni a kommenteket, mert nekem iszonyatosan bejön a sorozat. Tartottam tőle, mert nekem a BoB nem igazán jött be, mert hemzsegett a hibáktól és szerintem unalmas is volt. Például bizonyos német járművek felbukkanása olyan helyeket, ahol soha meg nem fordultak és a folyamatos stúdiófelvételek (ugrás Normandiában, Bastogne). Nekem egyedül egy rész tetszett, az pedig a Hill 30-s volt, igaz ide is beesett pár nem odavaló fritz gép…
A Pacific első része kellemesen megalapozta a hangulatot és a 2-tól kezdve egyre jobb lett. Guadalcanal súlyos, Peleilu durvult, Okinawa pedig… huuuh. Igaz, Iwo Jima-t jobban bemutathatták volna a sok romantika helyett… érdekes lett volna Eastwood után. Amit hiányoltam az Tarawa volt, igaz ott a 2. marine div. volt.
Lényeg a lényeg, nekem sokkal jobban tetszik, mint a BoB :)
Most nézem újra és mivel makettezem, ma rendeltem be egy 54 mm-es guadalcanal-i marine figurát :)

DelMare - 2010. 05. 19. 01:59

azt hiszem így a tizedikkel elég tisztes keretbe foglalták az egészet. egy gramm háború nem volt benne, mégis cikiség nélküli könnymorzsolósra sikeredett.

amúgy baromira nem egyszerű behatárolni a The Pacificet. egyszerűen mindenből kiragadja a lényeget, de sehol nem időz sokat. ez egy tíz részes minisorozatnál nem biztos h jó.

óriási, gyomorforgató harcok. néhány érdekes karakter. momentumok 4 év csendes-óceáni őrületben – mégis mind a 10 epizód, teljességében ennél sokkal több. megmutatja h milyen az amikor néhány tökátlagos embert behívnak, és bedobják őket a világ végén a pokolba, h nesze bzmeg harcoljál. ez itt nem feltétlen a brancsoskodós és vicceskedős oldaláról akarta bemutatni a katonaságot (bocs tgy-t), hanem arról h milyen is az ha a szomszéd gyereket behívják úgy háborúzgatni, h köze nincs a dologhoz. milyen az amikor az ember már nem csak a fakarddal ökörködik a haverokkal a kertben, milyen az amikor az “öljünk Japcsit!” már nem csak süket duma. hát most láttuk, über kemény szívás.

nekem tetszett, mert többek között pont ezek miatt lett baromi hiteles. és külön grat a korrekt lezárásért. 10/8.

SASI - 2010. 05. 19. 09:17

A BoB-hoz képest nem váltotta meg a világot, de így is tetszett.

banan - 2010. 05. 19. 16:17

azért nem volt ez olyan rossz. egyedül a 3. rész nem tetszett a többivel semmi gondom nem volt.

ulfius - 2010. 05. 19. 20:29

Most értem a 10-ik rész végére.
Tudom, hogy ezt a vonalat csak azért is nehezebb bemutatni, mert szerteágazóbb volt nagyobb területen zajlott stb.Erős hiányérzetem van a sorozattal kapcsolatban, szerintem gyakorlatilag 2,5 részt kidobtak az ablakon.
Nekem hiányzott, hogy nem bontották ki jobban pl a kiképzést, azt ahogy a srácok bevonulnak stb. Egyfelől több igazi karakter lehetett volna így jelen, továbbá jobban rámehettek volna az elején, hogy ezek a srácok tényleg az elsők között indultak neki a háborúnak Guadalcanalnál,bele az ismeretlenbe.
A harmadik és nyolcadik részt, valamint a teljes Basilone vonalat totál fölöslegesnek tartom.Helyette inkább szánhattak volna még időt Guadalcanalra és Okinawára.Egyrészt Iwo Jimáról nemrég készült 2 utánozhatatlan film, másrészt egy 10 részes (háborús) sorozatban 2 részt ellőni love storykra elég nagy kapufa.
Sajnos nem sikerült felnőni a BoB-hez.Ennek ellenére újra és újra elő fogom szedni,de…valahogy tényleg hiányérzetem van.

VanillaSky - 2010. 05. 22. 18:47

Egy szóval: giccsparádé.

Az Elit alakulathoz hasonlítva számomra 2 igen jelentős hibája van a filmnek.

Ad1: A katonák egyáltalán nem “szerethetőek”. Míg Winters százados és csapata jól megkomponált karakterekből állt, addig itt teljesen hidegen hagyott bármelyikük sorsa.

Ad2: Ami az előzőnél is lényegesebb probléma az az említett töménytelen mennyiségű giccs. Persze józan ésszel nem várhatja el az ember, hogy az amerikaiak ne magukat fényezzék egy háborúban, de itt sok volt. A hős hazafi, aki védi a hont Japánban és a megátalkodott, mindenre képes ellenség harca ez. Persze lesznek hősök, akik átérzik a helyzet súlyát és búbánatosan tekintenek a kamerába, de maradnak tudatlanok is köztük szép számmal.

A megvalósítás viszont minden elismerést megérdemel, profi munka volt.

clark - 2010. 05. 23. 12:28

Most néztem végig a 10részt.Összeségébén a BofB jobb volt,ez kicsit túl csöpögős volt a sydney-s résszel,meg a basiln-ossal,az utsó rész viszont jó volt,atől eltkintve,h harcmentes volt.Talán Leckie és Eugin karakter volt szerethető,de a többi az egyáltalán nem,és nem is lehetett annyira azonosulni vele,mint anno Wintersékkel.Ha azt vesszük etalonnak 10/10 akkor ez max 8.5öt kap.A kivitelezéssel emmi gond,effeketek,kamera ,kép teljesen rendeben!1szer midenképp nézhető.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz