login |

Az ideális Star Trek-sorozat?

2010. 03. 21. 21:01 - Írta: winnie

111 hozzászólás | kategória: a hét kérdése, elmélkedés,

Star Trek-szűz vagyok. Restellem, mert bár láttam pár filmet, valamikor régen pár részt a TV3-on az eredeti, Shatner-es szériából, plusz a legjobb epizódok szavazáson többen említettétek a Star Trek TNG-ből az 5×25-ös részt, az Inner Light-ot, így azt is csekkoltam, de egyébként csak az üresség, a nihil.

star trek tos-cast-kis

Szóval, gondolom a film sikere kapcsán, mostanság itt-ott olvasni, hogy van esély egy új Star Trek-sorozatra. És a kérdés: milyen legyen egy új Star Trek-széria?

Mondom, ST-szűz vagyok, így tovább égetem magam, mert leírom, hogy azt sem tudom igazán, hogy a TOS, a TNG, a DSP, a VOY és az ENT között mi a nagy eltérés (ha valaki egy-egy mondatban leírja a differenciát, megköszönöm, nekem csak az van meg, hogy minden részben felderítenek egy új bolygót, s ez új kalandokat jelent), de épp ezért is érdekelne a hozzáértők véleménye, hogy országos tévés vagy kábeles Star Trek-nek lenne-e értelme, illetve, hogy melyik régi sorozat nyomvonalát kéne követni, illetve milyen új iránnyal lehetne előállni. Mi az, amire cuppanna a néző, amiben lenne több évadnyi potenciál?

StarTrekEnterprise_Cast

111 hozzászólás Ne habozz!

KTL - 2010. 03. 21. 21:11

Star Trek: (eredeti sorozat) 23. században játszódok a föderáció területén
Az új nemzedék: 24. században a föderáció területén, az űrhajó jóval modernebb mint az előző sorozatbam
Deep Space Nine: 24. században játszódik, viszont eltérően a többitől nem űrhajóról hanem űrbázisról szól valamint helyet kap benne egy több évados bolygóközi háború is.
Voyager: 24. századba 70 ezer fényévre kerül a föderáció hátárától egy űrhajó és próbál hazajutni. Az űr ezen részéről eddig semmit se tudtak.
Enterprise: 22. század (2150-60) még nincs föderáció, ekkor indul útra az első komoly sebességre is képes űrhajó felfedezni és kapcsolatokat építeni.

kla - 2010. 03. 21. 21:14

TOS: minden részben felfedeznek egy bolygót, s ez új kalandokat jelent
TNG: dettó, karakterek terén kicsit több átíveléssel, több visszatérő szereplővel és néhány több részen (esetleg évadon) át húzódó szállal
DS9: egy űrállomás élete, a legtöbb szereplőt mozgató, leginkább átívelő szálra épülő, sok mellékszálat tartalmazó sorozat (háborús fősztorival), nagyjából a legjobb és a legdarkosabb
VOY: galaxis túlsó felére elkeveredett hajó próbál hazajutni, inkább epizódikus, de vannak azért visszatérő szálak (és mellesleg a legelső “komoly” sorozat, amit életemben láttam, úgyhogy minden esetleges hibája ellenére nagyon közel áll hozzám)
ENT: idprendben a legkorábbi, a galaxis felfedezése a kezdetekkor, illetve később bejön egy háborús szál, mindenz szerintem elég felejthető karakterekkel (egy-két kivételtől eltekintve)

KTL - 2010. 03. 21. 21:14

Ideális Star Trek sorozat ami nézett lehetne? Szerintem időben az összes sorozat és film után legyen, mondjuk a 25. századba. Az új nemzedékhez hasonló legyen a történet, viszont látványilag a legújabb film színvonalát azért érje el.
Szerintem kábeles csatornáról lehetne csak szó, országosan nem élne meg évadokon keresztül.

new-york-islanders - 2010. 03. 21. 21:15

Legyen ilyen kadétos, kiképzőakadémiás, küldetéses móka.
Asszem olyan még úgysem volt.
De én a Voyager-ből (Jeri Ryan in spandex Fan Club) meg a DS9-ból láttam a legtöbb részt, szóval nem biztos, hogy okosat mondok.

KTL - 2010. 03. 21. 21:17

new-york-islanders: Csak egy-két részben volt ilyen, szóval akár lehetne, de szerintem ezt nem lehetne évadokon át érdekesen megcsinálni.

Visitor - 2010. 03. 21. 21:20

Deep Space Nine abszolút kedvenc volt. Az eredetiből csak a pilotot láttam. (azóta nevetünk egy-két jeleneten belőle, de ez csak a technika miatt volt nem a rész történései miatt).

Szerintem mehetne országosra, talán még nézettsége is lenne, de főleg csak az emlékek miatt. Talán a planet of the week emészthetőbb lenne, de én jobban örülnék a DSN-szerű űrbázisos, háborús, féreglakós mókának.

Sitrep - 2010. 03. 21. 21:22

Én annak örülnék, ha nem network adón lenne, hanem minimum SyFy-n, de inkább kábeles (FX) vagy fizetős (HBO, Sho) – végre lehetnének káromkodások, kemény csaták, és kemény darkos sztorik-szálak, nem ilyen idealista mézes-mázas gyengések (mint mondjuk a legtöbb TOS, TNG meg VOY rész volt). Ja és persze átívelő szálak dögivel, leginkább B5 mélységűnek örülnék.

M76 - 2010. 03. 21. 21:22

@KTL
Igen, ezek a nyers tények, ez a sorozatokról magukról sokat nem mond el.

TOS: Néha komolyabb témákat is feszegető, de sose veszi magát túl komolyan, minden részben van 1-2 poén (spock vs mccoy)

TNG: Sokkal komolyabb, csak elvétve akadnak nem túl komoly részek. Egyébként a legtöbb rész komoly morális vagy társadalmi problémát feszeget. Ennek a sorozatzárója a legjobb, utána percekig csak bámultam magam elé.

DS9: Hasonló a TNG-hez, de itt nem a felfedezés az érdekes, hanem, hogy adott részben milyen vendégek érkeznek az űrállomásra (ami egy feltérképezelten szektorba nyíló féregjárat bejáratánál van)

VOY: Inkább az akcióra fekteti a hansgsúlyt, csak elvétve vannak moralizáló részek, sokak szerint ez a legbutább Star Trek, ami igaz is, de ezzel együtt még mindig “okosabb” mint a legtöbb sci-fi sorozat.

ENT: Ezt két részre kell venni, az első évad nagyon hasonlít a TNG-re, majdnem olyan jó is, nagyon élveztem, utána viszont egy átívelő történetbe megy át (nagyon gonosz idegenek el akarják pusztítani a földet) és persze az enterprise áll csak a gonosz tervük útjában. Ebből azt hiszem látható, hogy nem igazán a szívem csücske ezek a részek, de jellemzően akiknek a többi ST nem tetszik meg ezek a részek jönnek be.

M76 - 2010. 03. 21. 21:33

Hogy mire cuppana a néző nem tudom, ez ugye teljesen más mint egy film, hiszen azt nem a minősége adta el, hanem a hype meg a reklám. Sorozatnak viszont nyújtania kell valamit, hogy ne pártoljanak tőle el. Ha a múltra gondolok, a modernkori st-kből mindhárom megért 7 évadot, az enterpirseot viszont elkaszálták, ebből kiindulva talán érdemesebb lenne azokhoz hasonlót csinálni. Bevallom nekem ez a teljes timeline reset ami a filmben van egyáltalán nem tetszik. Úgyhogy részemről ami utána jön már egy más kategória és nem Star Trek.

winnie - 2010. 03. 21. 21:35

igaz, nem a minőség adta el, de a követő nézői reakció, a bevétel jó alakulása, az alacsony csökkenések jelzik, hogy tetszett a közönségnek, ergó a folytatás még erősebben fog nyitni. más kérdés, hogy a sorozatnak nem biztos, hogy a film útját kéne járnia. nem is nagyon tudná, mondjuk:)

hunlord - 2010. 03. 21. 21:39

Elvétve láttam Star Trek epizódokat, leginkább a VOY és DS9-ból. Az ideális ST sorozat kezdődhetne egy kadétként tevékenykedő főszereplővel, akinek ügyes-bajos dolgait követhetnénk (komoly karakterfejlődéssel, ilyesmik), majd egy hajóra kerülne, felkapaszkodna a ranglétrán, ilyesmik. Mindezt több részen keresztül, 2 évadra minimum elég lenne.

Kisdee - 2010. 03. 21. 21:42

És ha mondjuk nem is az emerekkel foglalkoznának, hanem egy alternatív fajjal, ahova az emberek csak mint “vendégek” szerepelnének? Nem is tudom..klingonoknál egy sorozat talán:D
Na az elég “buta” lenne.

wirth6 - 2010. 03. 21. 21:43

“nem ilyen idealista…”

Szerintem pont ez az idealizmus az egyik, amitől a Star Trek az, ami. Épp ezért lóg ki szerintem a DS9 a darkos részeivel, mert hiába zajlik tulajdonképpen egy korban a TNG-vel, olyan mintha nem is a korábbi sorozatok által felépített Star Trek világában játszódna.

Szerintem a felfedezős szál mindenképp kéne egy jó sorozathoz, de már nem elég egy hajóra koncentrálni, mert ebből az ‘egy hajó megy és új világokat fedez fel’ dologból már kihozták amit tudtak az eddigi szériákban. Viszont a DS9-féle helyhez kötöttséget is kerülni kéne.
A film amúgy elég sok lehetőséget ad. Például fontos szála lehetne az, hogyan boldogulnak a vulkániak az újjáépítéssel. Meg kéne nyerni Nimoy-t fő(vagy legalább visszatérő) szereplőnek, és már félig nyert ügyük van :)
Például Spock a vulkániak követeként gyakran jár a Földre, ahol esetleg az akadémiát is látogatja (néha tanít), hogy be lehessen hozni az akadémiás szálat, miközben otthon zajlik az élet újjászervezése, és nyilván a két helyszín közötti utak sem lennének mindig eseménytelenek.

bullseye - 2010. 03. 21. 21:47

TOS: minden részben egy új világ/létforma, és ált. egy éppen/állandóan aktuális téma körüljárása. Kicsit régi, kicsit röhejes trükkökkel, + Kirk a csődör, de azért jópofa. Főellenség: az akkor még kissé oroszosra vett Klingonok

TNG: TOS folytatása modernebb köntösben, egy darabig a ’80-as évek kötelező kellékeivel (pszichológus, kölyökzseni), de szintén néha komolyabb témák kidolgozásával, Data mint gép emberiesedésével és taníttatásával by Picard, különösen jó jellemépítő epizódokkal, pár bohóckodással, főleg a holofedélzeten. A KLingonok a hidegháború lanyhulásával barátok lesznek (már amennyire), és inkább vikingek, némi szamuráj beütéssel. Főellenfelek: Q a szuperlény “tough love” hozzáállása miatt, Ferengik a pénzközpontú aljas kis lények, nagyjábók Goebbels zsidóábrázolásának paródiájaként, majd az ő háttérbe szorulásukkal (nézők megkedvelték őket…) a technokrata Borg kollektíva, ami mindent elnyel, állítólag az akkori Japán pénzügyi hódítások alapján

DS9: Közepesen unalmas 1-2. évad, majd brutális gyorsulás. Bejön a vallás, bejönnek vallási fanatikusok, elnyomók, elnyomottak, helyenként szétszakad a föderáció, szövetségek alakulnak és esnek szét, brutális űrháborúk dúlnak ha van rá pénz. Valamint az állomáson egy hihetetlen színes csapat: flottatiszt de egyben vallási ikon parancsnok (+fekete, 1-2 részben az is fontos), helyi vallásos helyettes, egy alakváltó zsaru, egy ferengi csapos és hülye öccse, valamint az elnyomó Cardassiaiak egy szerény kis szabója, akit kiközösítettek. Az átívelő háborús történet elég sokat összefog, nagy harcok, érzelmi hullámvasút nagy veszteségekkel és világbajnok önparódia részekkel. Nekem a kedvencem. Főellenfelek: az alakváltó elcseréltek (hogy kiről mintázták, az túl bonyolult ide) és csatlósaik a Jem Hadar, valamint épp aktuális szövetséges birodalmak

Voy: Női parancsnokkal rögtön az elején eltéved a hajó, és megpróbál hazajutni egy teljesen ismeretlen környékről. Néhány TNG remake, néhány időutazással átszúrt rész, remek altisztek, béna főtisztek, életre kelt holodoki + egy szocializálódó borg (az új Daták), néhány fura rész, pár remek poén Q-nak, a dokinak és Leonardo DaVincinek hála, elrontott utsó évad (különösen a befejező epizód IMHO). De azért szerethető az egész. Főellenfelek: Borg, 8472 alien szöcskék és a helyi gettótag kazonok

ENT: régebbi, mint a TOS, de a formatervezése modern, ami már fura, pár olyan fajjal, amiről nem is hallani máshol, valami időháborúval, sajnos csak ennyire emléxem az 1. szezonból.

bocs, hogy nem rövid…

LX - 2010. 03. 21. 21:50

Üdv! Én ST rajongónak tarom magam (láttam az összes mozifilmet és a sorozatok epizódjait is többször). Az idővonal elkaszálós mozifilmes szálat nem kellene követni, és egyet kell értenem azzal, hogy a Voy, DS9, TNG vonalat kellene követni. Annyival játszódhatna ezen sorozatok után, amenyi idő eltel a képernyőrekerülésük után. Így remek lenne viszontlátni az arányosan öregedett szereplőket az új sorozatban. lásd Spock felbukkanása a TNGben, Sulu a Voyagerben stb.

Oscee - 2010. 03. 21. 22:03

Én még ST-szűzebb vagyok, egy darab percet nem láttam belőle.
Gondoltam, majd a film után esetleg, az meg szar volt, szóval hagyjuk. Inkább a BSGnek kéne már nekiállnom egyszer…

Szóval én amondó vagyok, hogy teljesen felesleges egy új széria :P

Lord Picard - 2010. 03. 21. 22:11

Azt hiszem most már eléggé jól rá lett világítva a sorozatokra, nagyon röviden, ezzel már nem is untatnék senkit :)

Én egy TNG-DS9-VOY összlegénységes sorozatot néznék meg, mondjuk az Enterprise-E fedélzetén, hogy funkcionálna Picard kapitány alatt Sisko mint Egyes, és így vegyítve :) De azt hiszem túl sok szereplő lenne akkor :) De egy 10 évvel a Voyager után játszodó sorozatot én is szívesen vennék, teljesen új szereplőkkel, akár kadét korszaktól kezdve :) Remélem lesz ilyen próbálkozás most a film sikere után, főleg ha J.J. Abrams indítaná a sorozatot :) Terry O’Quinnel a fedélzeten (volt már ő Star Trek-es admirális :D)

http://images.wikia.com/memoryalpha/en/images/3/36/RikerPressman.jpg a bízonyíték :D

tremonti - 2010. 03. 21. 22:12

Nekem a kutyámat Spocknak hívják, szóljon róla a következő széria.

zoey - 2010. 03. 21. 22:15

Az annyit hangoztatott ST-szűziesség vonalán haladva mondom, hogy én meg nem vagyok ST-whore, viszont az első két szériát (eredeti+TNG) nézve abszolút freak vagyok. A többi annyira nem érdekelt, hogy menten kaszáltam őket.
Nagyon szeretem a Star Treket, de nem vagyok benne biztos, hogy kellene egy újabb sorozat. Viszont, ha mégis megcsinálnák, akkor én azt javasolnám, hogy épp a már említett első 2 szériát vegyék alapul és helyezzék a történetet egy későbbi (25.,26.) századba. De a legjobb lenne, ha hagynák az egészet békén…

RnYk - 2010. 03. 21. 22:18

Mindet elmondtak a kollégák a TOS, TNG, DS9 és VOY sorozatokról de az ENT kicsit háttérbe szorult.

Szóval arról is pár mondat:
Az emberiség kijut az űrbe a vulkániak ellenére (egyik alap konfliktus). Az első, második évadban felfedezgetnek meg benne van egy temporális hidegháború szál, néha előbukkan meg évadközi cliffhanger (ja és a második évadban vannak borgok is!!!).
De a 3. évad valami más, egy egész évados történet a gonosz idegenekről akik kicsit fel akarják robbantani a földet. Azért érdekes a dolog mert ettől az évadtól kerül az író gárdába a DS9 atyja Manny Coto. A 4. évad 2-3 részes történetekkel játszik és megmagyaráz egy rakás kérdést, pl: miért vannak a TOS-ban sima arcú klingonok, mi is az igazi bajuk a vulkániknak velünk. Szóval az ST világában járatosaknak csemege…

A továbbiakban 25. esetleg 29. százados részek lehetnének.

terdelyi - 2010. 03. 21. 22:20

Manapság szerintem nem lenne életképes egy Trek sorozat, túl sok más műfaj van, amiben kiélték vagy éppen kiélik a kreativitásukat a(z) (sci-fi) írók. Az új Star Trek film irányvonalát se tartom semmiképpen követendő példának, mert azzal, hogy megváltoztatták a múltat és lehetőséget adtak egy alternatív jövőnek kábé az elmúlt évtizedek összes sorozatát és filmjét kukába dobták, mert hogy nem, vagy nem úgy fog megtörténni egy rakás esemény, ahogyan eddig elmesélték mások.

Űrhajón játszódó szériákból mostanság sok volt (BSG, Stargate Universe), ezért én mindenképpen valami változatosabb helyszíneken pörgő, de továbbra is egy összeszokott csapatot mozgató történetet látnék viszont. De ez tényleg nehéz kérdés. Az utolsó, Enterprise hangulata nagyon tetszett, meg a főellenségen kívül (bogarak, jézusom) az összes törekvés arra, hogy új síkra tereljék, modernizálják a Star Trek univerzumot, mégsem nézték elegen.

Jelenleg TNG darán vagyok (a STE és a STV már megvolt pár éve) és teljesen el vagyok ájulva, hogy mennyi zseniális és izgalmas történettel álltak elő a ’90-es évek elején (többségük nem is igényelt speciális effekteket, csak puszta emberi képzelőerőt és a science fiction iránti elkötelezett szeretetet), de nem hiszem, hogy mindez mára elég lenne a látványos, hi-tech akciófilmeken nevelkedett tévénéző korosztálynak.

CsMisi - 2010. 03. 21. 22:20

winnie hogyha valaha Star Trek-et akarsz latni, akkor elso sorban a DS9-et ajanlom. Nagyszeru sorozat, s bar episzodikus, azert kerulnek benne osszefuggo hatter sztorik, es hat az 5-6-7-es szezon zsenialis. A DS9 utan, szamomra a legjobb az ENT 3-4-es szezonja, sajnos egy hihetetlenul gyenge 1-2 szezon elozi ezeket meg. Utana TNG, de ott nem nagyon jo szezonokrol hanem nagyon jo epizodokrol beszelhetunk, ugyanugy mint a Voyager-ben. Es hat ott az eredeti sorozat, ami szinten hihetetlenul jo, de egy mai sorozat rajongo nem tudja csak ugy megragni, foleg ha nem Star Trek rajongo. En csak rajongokent tudok arra a sorozatra tekinteni, en sokaig nem akartam megnezni, vegul megneztem blu-ray-ben, es hat nem banom egyaltalan, tenyleg nagyon jo.

Uj Star Trek sorozat? Sajnos a CBS jogaban van, es hat tudjunk, hogy az ilyen tipusu sorikra a CBS hogyan tekint … Volt egyaltalan valaha Sci-Fi a CBS-en? Szoval, hogyha tolem fugne akkor a Sci-Fi-ra tennem, bocsanat SyFy-ra, az Enterpris-et kaszaltak a nezetseg miatt anno, de sztem a SyFy-on megelt volna … Szoval Star Trek-et SyFy-ra, es ha megis orszagos csatornarol beszelunk, az ABC kene az otthona legyen, hisz ok mutattak a legtobb nyitotsagot hasonlo sorozatok fele, majd az NBC-t ajanlanam, azeredeti ugyanis ott ment anno.

Sztori szempontjabol lenne par otletem, en szemely szerint valoszinuleg az Abrams-ek univerzumaba helyznem, parhuzamos lenne az Enterpise sztorikkal, hogy tudja lovagolni a mozi filmek sikeret, de az sem lenne hulyesege, ha megis a TNG-DS9-VOY idejet folytatnak, a sok mellekszereploi lehetoseg miatt amit a 3 sorozat produkalt. De igazabol nekem szinte mindegy h kikrol szol az uj sorozat vagy melyik csatornan megy, csinaljak meg jol, hozzanak forradalmi ujitast a Star Trek sorozatok vilagaba, ne a regi mintara epitsenek, es legyen mar …

mrdoubleb - 2010. 03. 21. 22:25

A mai napig azt mondom, hogy a TNG 4-7 szezonjai ott vannak az all time TOP 10-ben nálam, mégis, ha példát akarnék állítani az új sorozatnak, akkor egyértelműen DS9!

1, Ronald D Moore. ‘Nuff said. Az azt ember egy zseni (lásd BSG). A DS9 sok tekintetben a BSG 1.0 – ott nagyon hasonló vallási, filozófia kérdéseket boncolgatott remek karakterekkel és izgalmas látványos akciódús sztorival, főleg a 4. szezontól fölfelé. Egyébként a TNG sok fan favorit epizódját is ő írta.

http://memory-alpha.org/en/wiki/Ronald_D._Moore

Egyszer olvastam vele egy interjút, ahol elég nyíltan elmondta, hogy a főgóré Rick Bermannal napi szinten balhézott és minden jóért meg kellett küzdenie. A BSG kb arról szól, hogy végre megcsinálhatta amit a DS9-el akart.

2, Az igazán sikeres TNG és DS9 sorozatoknak az volt a titkuk, hogy nagyon ráéreztek “az idő szavára”.

A TNG (1987-94) idején nagyon bejött az amerikaiaknak ez az utópisztikus, “világbéke” mitológia.

A DS9 (93-99) nem sokkal a berlini fal leomlása után indult amikor Kelet Európa visszatért a nyugati világba (NATO, EU). A sorozat alapsztorija ehhez képest, hogy egy gonosz, diktatórikus nagyhatalom alól frissen felszabaduló bolygó a Föderációhoz folyamodik felvételért. Vannak akik ellenzik (régi értékek feladása; most lettünk szabadok, maradjunk függetlenek), vannak aki támogatják és a megújulást látják benne.

Én azt mondanám JJ vigyázó szemei és inputja mellett Ronald D Moore kapjon szabad kezet.

Végül a sorozat helye… Ez már nem 1987, nem lesz 10 milliós nézettsége, az ENT bukásában is van szerepe az országos próbálkozásnak. Ez bizony a ScyFy-ra való.

Bónuszként itt van egy sikerlista a TNG epizódjairól, a rajongók szavazatai alapján. Felhívnám a figyelmet a “Nielsen Ratings” oszlopra…

http://stng.36el.com/st-tng/episodes/ratings/

CsMisi - 2010. 03. 21. 22:28

most latom Sitrep hozzaszolasat es egyet kell ertsek. nagyon erdekes lenne egy Star Trek sorozat a Show-n vagy a HBO-n. Kivancsi lennek, egy igazi fellnottes Star Trek-re, ami alapjaul veve Star Trek, de ugymond R besorolasu, azaz latunk vert is es pucerkodast is az egeszben. Ugy mint a Battlestar Galactica uncut reszei a blu-ray-n, jut eszembe itt a Razor foleg es a The Plan.

UndokBeka - 2010. 03. 21. 22:32

SyFy-ra Sci-fit? Hát mondjuk szerintem a BSG költségvetését / epizód meg kéne triplázni, aztán talán lehetne szó sorozatról. Én amúgy egy Nemesis utáni idővonalat tudnék elképzelni, közvetlenül a Romulán bolygó megsemmisülése előtt. Politikai szarkavarás mehetne, rengeteg kisebb apró konfliktusokkal, néha 1-1 új felfedezés. Ráadásul nem egy hajóra vagy űrállomásra kéne fókuszálni, hanem mondjuk 3-4 hajóra meg pár űrbázis. Rohadt költséges lenne, de ha jó a story simán össze lehet hozni a szálakat évadvégére úgy, h lepetézel. Amit reálisabbnak tartanék, hogy egy multiverzumban játszódna, amire elsőre nem is gondolnánk, hogy az. De csak kábelen élne meg, ez fix és nem az HBO-n vagy FX-en vagy Syfy-on. Marad a Showtime, ők úgyis mernének bevállalni új és merész dolgokat. A szájfáj meg monnyon le. :D

Mara - 2010. 03. 21. 22:32

Ahogy a többiek commentjeit olvasom, nekem is két scenárió jutna eszemben.
1.: Módosított idővanolon, Kirk kapítányi kinevezése után, 1 évvel kb. egy ujjonc kadét mindennapi életét bemutató sorozat. Lehetne Kirk, Spock és akár Archer is visszatérő, vagy vendég szereplő.

2.: Módosított idővonalon, kb a 25 század elején, teljesen átrendeződött hatalmi erőviszonyok, nagyobb hajók, Voyager és TNG keveréke lenne- Időben minimum 100 évvel a Voyager hazaérése után.

M76 - 2010. 03. 21. 22:33

@Oscee

Ha a film szerinted szar, akkor nyugodtan belevághatsz a sorozatokba, mert a filmben a címen kívül semmi sem közös az eddig elkészült sorozatokkal. De arra fel kell készülni, hogy a TNG és a DS9 Pilot részei rémesen gyengék, DS9-et emiatt egyszer dobtam is.

Meklod - 2010. 03. 21. 22:34

KirkösSpockos: őstrek. Látványra mára gagyi, de vannak benne jó sztorik.

Picardos: alapjában véve oké. Bár szerintem néhol túl “idillikus”, túl “tiszta” -uncsi, de itt is akadnak jól megírt történetek szép számmal. (Q, például.) A legénységgel kapcsolatban is kettős érzéseim vannak. Egy részük jól eltalált/kitalált karakter: Picard, Data, Geordi, Worf, néha Riker. Néhánytól a falra lehet mászni: Wesley, mindkét dokinéni, néha Riker.

DS9: űrállomásos, nem űrhajós! Aki szereti a sci-fit, de a ST univerzumot annyira mégse az is tegyen egy próbát vele! Szerintem itt vannak a legjobb sztorik és karakterek is. Inkább a DS9-t kellett volna mozifilmekben folytatni.(Ahogy az imdb-n olyan jól megfogalmazta valaki, ez a “Star Trek for everyone else”.) A DS9 rajongó nem is igazán trekker, hanem elsősorban “Niner”. Köröket ver a B5-re is. Sheldonnak (TBBT) ebben teljesen igaza volt!:)

Voyager: sokszor a “saját fészkibe szarik” (buta történetek). Karakterek szempontjából is nagyon gyenge: Janeway – női kapitány remek ötlet, Kate Mulgrew már nem annyira. B’Elanna – tudjuk félig klingon vagy, de akkor se légy már 7 évadon keresztül ilyen mufurc pina! Chakotay – kihasználatlan. Kim zászlós – te miért nem haltál meg a pilotban? Tom Paris – vicc! Tuvok – lásd Chakotay. Neelix – mire szerethető figura válik belőle véget ér a sorozat. 7of9 – nagyok a dudái. A Doktor – a legjobb. Az egyetlen igazi hús-vér karakter a hajón egy hologram…
Ugyanakkor a sok szemét közt rengeteg igazán kitűnő, jól megírt, izgalmas epizódot is találni. (pl.: a 8275akárhanyas-fajos, borgos, haroginos és az amiben Kurtwood Smith a főgeci -epizódok)

Scott Bakulás: nem bírtam végig. Untam. Majd egyszer. A vulkáni csajnak 7of9-osak a dudái. De néha olyan érzésem volt, mintha az írók elfelejtették/figyelmen kívűl hagyták volna azt a tényt, hogy ez a széria időben a “KirkösSpockos” trek előtt játszódik. Kár érte. (Nem mennék bele, de a theme song kiválasztása zseniális húzás volt szerintem.)

MrBlowfish - 2010. 03. 21. 22:41

Ha folytatódna az ST csakis kábelen lenne értelme. A networkos témákból már kihoztak mindent, mit ki lehetett.

Nem akarok “közhelyes” lenni, de max akkor lenne életképes, ha egy BSG színvonalat (karakterek, látvány, story) hozna ST környezetben, ami nem kis feladat. Inkább ne legyen nextgen ST, minthogy csináljanak egy nevetséges sorozatot.

Ezért is lenne logikus a kábel, mert ott olyan kérdéseket lehetne boncolgatni, ahova a sorozat eddig még nem tudott elérni.

Reg5 - 2010. 03. 21. 22:44

Ideális az lenne ha az Ent is 7 évados lett volna, így be be kell érnünk a ST univerzum szerintem 2 legjobb évadával(s3-4).
A 2. kedvenc a DS9, csak ott az elején nagyon húzták a végefelé meg túl sokat akartak beletenni.
A Voy-nak a 5. évadnál megadtam volna a cancelt, amit onnantól összeszenvedtek, az már-már tragikus volt.

Új sorozatra nincs ötletem sincs, de nálam okosabb emberek majd kitalálnak valamit, azért kapják(majd) a pénzt.

bullseye - 2010. 03. 21. 22:48

Én ott folytatnám, ahol – szerintem – a VOY véget ért: Janeway 10 évvel későbbi technikával ismertette meg a Borgot, és ideiglenesen győzött, de ha összeszedik magukat, és kidolgozzák az ellenszert, most már végre csak kicsinálnak minket, azaz van némi lemaradásunk.
Riker nem rég kapott új hajót, ki kell szépen lőni egy még nem annyira ismert irányba (pl. a Beta Romulánokon túli), hogy hozzon technikát/szövetségest, amitől túlélhetjük (legalább az SG rajongók is visszaüthetnek, hogy most onnan lopnak). Jöhet a Star Trek: Parabellum :)

Vagy ha aktuális kell: akkor a flotta megszállja az Iraqum-4 bolygót, hogy megszabadítsák az elnyomó diktátortól aki beszólt nekik, de kiderül, hogy egy egész szövetség részei, akiktől ezért folyton bocsánatot kell kérni, hogy adjanak dilíthiumot…

eSboy - 2010. 03. 21. 22:50

Megmondom én a tutit ha más nem meri… Star Trek=GAY!!! :))

M76 - 2010. 03. 21. 22:51

Meklod: Nekem pont a ds9 karakterei nem tetszettek, nekem abban mindenki unszimpi nincs egy értelmes ember benne. Sisko ahogy sziszeg amikor idges, attól félsz, hogy mikor kap infartust, komolyan ez az ember a parancsnok? Na ne már. Odo, egy öntörvényű önfejű, megbízhatatlan “takony” Dax, egy arrogáns beképzelt barom, Kira szintén, ezen felül rendszeresen megtagad parancsokat, elszakad a cérnája, és persze büntetés helyett többször előléptetik. A doktor egy szerencsétlen flótás semmi se jön össze neki, mindenki levegőnek nézi. Rohm a 70iq-jú zseni? Ez már önmagában egy paradoxon. Jake: Wesley 2.0 Kit hagytam ki? Talán egyedül Quark elfogadható mint karakter, de persze a szerethetőtől messze áll ő is. A nem állandó szereplők közül Gul Dukat eleinte jó volt, amíg udvari bolondot nem csináltak belőle. Worf? ezt senki sem gondolhatja komolyan, olyan butaságokat csinál végig, saját hülyesége miatt veszélybe sodorja a többieket, meg küldetések hiúsulnak meg miatta, végig arra volt ingerenciám, hogy addig üssem amíg él, amikor képernyőre került, és jött a “honor” szöveg.

winnie - 2010. 03. 21. 22:51

“Én ott folytatnám, ahol – szerintem – a VOY véget ért: Janeway 10 évvel későbbi technikával ismertette meg a Borgot, és ideiglenesen győzött, de ha összeszedik magukat, és kidolgozzák az ellenszert, most már végre csak kicsinálnak minket, azaz van némi lemaradásunk.”

és ebbe új nézők be tudnának kapcsolódni?:)

dzsiaj - 2010. 03. 21. 22:53

Úgy látom, nagyjából egyetértünk itt a kollégákkal abban, hogy a DS9 a legjobb mind közül, bár a pilotja valóban rettenetesen gyenge, sőt az első évadra is igaz a kissé ásítós jelző. Csakhogy ami onnantól jön, az nagyon nem egyszerű. Azt hiszem, ennyire összefüggő sorozatot még életemben nem láttam, olyan az egész, mintha az utolsó 4 évadot egyszerre írták volna meg. Tudnám órákig dícsérni, nem teszem, viszont: DS9 +1 szavazat.

Maniac84 - 2010. 03. 21. 22:53

“Én annak örülnék, ha nem network adón lenne, hanem minimum SyFy-n, de inkább kábeles (FX) vagy fizetős (HBO, Sho) – végre lehetnének káromkodások, kemény csaták, és kemény darkos sztorik-szálak, nem ilyen idealista mézes-mázas gyengések (mint mondjuk a legtöbb TOS, TNG meg VOY rész volt). Ja és persze átívelő szálak dögivel, leginkább B5 mélységűnek örülnék.”

Siterip egy az egyben leírta a véleményem:D
DS9 szerű történetvezetésre vágynék én is. Nálam Sci-fi-k között csak a BSG meg a B5 előzi meg minőségben a DS9-t.

M76 - 2010. 03. 21. 23:03

dzsiaj: Én is azért kezdtem el nézni ds9-et, mert többketől hallottam, hogy fú a dominion wars, akkora jóság lesz, csak vártam vártma, hogy mikor lesz már a jóság aztán vége lett, én meg koppantam, TNG-ben és VOY-ben, is voltak jobb űrcsaták IMHO.

Tyberius - 2010. 03. 21. 23:03

Az original sorozatot még nem láttam, kezdeném ezzel, szóval arról sokat nem tudok mondani. A TNG-ből az első két évadot láttam egészben a többiből csak részeket, de tervbe van véve néhány éven belül az egész frencsájz bedarálása…

DS9: sokan említik, hogy kedvenc, hát nálam is. Az első két évad jó alapozás, de lassú, inkább a korábbiakhoz hasonló felfedezünk, kutatgatunk részek, aztán a második évad cliffje elhozza az új ellenséget, ami kitart a maradék 5 évadon át. Persze jönnek kisebb ellenfelek közben, mint a Csillagflotta titkos szervezete, a 31-es szekció (ez megihletett néhány fanfiction novella megírására), de nagyjából 5 évadon keresztül háború van és azért sokszor igen csúnya szopóra áll a főhősök szája…

Voyager: ezt írták többen is, ehhez nem fűzök sokat hozzá…

Enterprise: esküm akkora lehetőségek lettek volna benne és olyan szinten elkúrták, hogy fájt érte a szívem. Az első két évad kb ugyanaz, mint a Tos vagy a TNG bármely epizódja, leszámítva, hogy gyengék voltak a karakterek. Felfedezés felfedezés hátán, amit már ezerszer elsütöttek, megspékelve egy átívelő szállal aka temporális hidegháború. Sajnos ez a szál összesen a piloton kívül kapott az első évadban max 3-4 társ epizódott és ez ritka kevés volt. Második évad az nem maradt meg bennem, de kb ugyanaz mint az első néhány olyan találkozással, aminek elvben csak bő 2 évszázaddal később szabadott volna megtörténnie. Ellenben jött a 3. évad és szerintem a sorozat legerősebb szezonja volt. Az egész egy átívelő szál volt méghozzá a temporális háború köré építve, az évad egyszerre volt epizódikus és szérializált, mint egy jobb Alias évad, volt benne rendesen zúzás stb…
A 4. évad az egy picit speckó volt. Az előző szálak elvarrásával a struktúra úgy épült fel, hogy 2-4 részes történetcsokrokat kaptunk, amiket helyenként megszakított egy-egy standalone rész.

Nah és ha már egy új széria jönne: Semmiképp se networkon. Mivel Paramount így sanszos lenne a CBS, ha meg syfy, akkor NBC… hát nemtom melyik lenne rosszabb. Inkább szérializált legyen mint epizódikus, de és semmiképp ne hagyják el a Tejútat. lehetne akár a 24. század végén, a 10. mozi utáni időkben vagy akár a 25. század elején. Amit kerülnék, az a felfedezős móka, vagy akár bele lehetne venni, igazából és valamilyen szinten összekötném egy egésszé az eddig megismerteket. Pl lehetne új hajó, de egyben szerepelhetne sokat a DS9 helyszíne is sokat. És rengeteg korábbi Trek karaktert hívnék vissza epizód szerepekre, egyeseknek vinném tovább a történetét mellékszálakon.

Warren - 2010. 03. 21. 23:06

én is elég kevés star treket láttam, az új film kapcsán kezdtem el az enterpriset nézni, de az első évad felénél se járok kb és elhanyagolódott, de elég sokat utánaolvastam a dolognak.

Az új film szereplőgárdáját simán el tudnám képzelni, egy TOS preludeban, vagy a filmben elindított alternatív jelenben játszódó sorozatban, aminek mondjuk rendezhetné Abrams az első pár, vagy akár az összes részét :D A film nagyon jóra sikerült, látvány és stb téren, szerintem ha megfelelő promózás és forgatókönyvírás társulna mellé akkor azért lenne sikere.

flimo - 2010. 03. 21. 23:08

Huu, jó kérdés. Legszívesebben az ENT folytatását nézném, a második fele erős holtversenyben van a DS9 végével.. bár annak a legvége nem tetszett, túl sok volt vallási humbug.

A tv-n most is Voyager megy, szóval bármilyen sorozatot szívesen vennék. Legszívesebben az eredeti idővonalat látnám, a Voy után. A TNG is remekül megfért a régiek mozifilmjei mellett.

Helyszínnek nem tudom mi lenne a legjobb, de egy sima hajó/űrállomás szerintem nem élne meg. A 31-es szekció története, vagy egy kommandós csapat (Federation goes dark!) folyton más hajókon, bolygókon történő bevetése átívelő szálakkal, mely elmesélné az alfa/béta kvadráns nagypolitikáját.

Warren - 2010. 03. 21. 23:08

ja és még annyi hogy aki szerint hülyeség a star trek és hogy tök idős nerdek nézik csak akik összegyűlnek mindenféle conventionon hogy a hülye nyelvüket beszéljék, annak ajánlom hogy olvassa el ezt a cikket és vegye észre mi a ST és a scifi lényege úgy általában:

http://www.thehumanist.org/humanist/09_jul_aug/Farrantello.html

Meklod - 2010. 03. 21. 23:08

M76: Ízlések és “irányelvek”.:)

Waldi - 2010. 03. 21. 23:09

Hat ha a Stargate utan a Startrek univerzumot is megprobaljak tonkre tenni valami BSG szeru dark-os uroperaval, akkor egy BFG-vel belatogatok a studioba :D
En jelenleg barmilyen urhajos Stargate jo lenne, legyen erosen epizodikus, nem tulsagosan eroltetett ativelo szallal (pl. azt a civilizacio nyomait kutathatnak, akik a humanoidokat elterjesztettek a galaxisban). Esetleg egy Q entitassal vagy valami hasonloval a fedelzeten.
A SYFY-t viszont ne engedjek a kozelebe, mert egyre kevesbe bizok bennuk :D

Tyberius - 2010. 03. 21. 23:14

@M76:”Sisko ahogy sziszeg amikor idges, attól félsz, hogy mikor kap infartust, komolyan ez az ember a parancsnok? Na ne már. Odo, egy öntörvényű önfejű, megbízhatatlan “takony” Dax, egy arrogáns beképzelt barom, Kira szintén, ezen felül rendszeresen megtagad parancsokat, elszakad a cérnája, és persze büntetés helyett többször előléptetik.”

Igen amiket leírtál pont ezek miatt voltak jók a karakterek. Megtagadták a parancsot, igen, végre megtagadták a hülye parancsokat… főleg Kira, aki ugye nem is volt tagja se a Föderációnak se a
Flottának… Pont ezekről az ellentétekről szólt az elején az egész. A kardik kivonultak Bajorról, a Föderáció meg odament, hogy majd békefenntart egy rahedli lázadó-terrorista-szabadságharcost… Ezeknek parancsolhatsz, nem biztos, hogy azt csinálják, amit a balfasz ember akar… Dax meg hagy legyen már arrogáns a több százéves 9 életnyi tapasztalatával… Sisco ideges, hát jah végülis nagyon vágyott a halálfaszára parancsnokot játszani és kordában tartani egy rahedli fentebb említett lázadó-terrorista-szabadságharcost plusz a vissza-visszatérő kardikat… Asszem én se lennék nyugodt. Az a szép a DS9-ban, hogy nem annyira makulátlan, mint a többi sorozat. Mernek benne a karakterek a szabályokkal szembe menni, ha azt úgy látják helyesnek, mint pl. a romulánok bevonása a dominium háborúba a Föderáció oldalán… Egy ilyet a büdös életbe nem mert volna Pickard vagy Janeway meghúzni (értsd azokban a sorozatokban az írók, akik kb még mindig le voltak ragadva valahol Roddenberry beszívott képzelgéseinél), mert morálisan megkérdőjelezhető lett volna. Ami idegesített mind a TNG általam látott részeiben, mind a Voy-ban (ezt láttam végig), hogy mindig a kapitánynak volt igaza. Ha valaki mást mondott és volt is realitása a végére akkor is úgy írták meg a részt, hogy csakazért is a kapitány jöjjön ki bölcs megkérdőjelezhetetlen emberként, ami szerintem gáz… Ezért voltak színesebbek (szószerint és átvitt értelemben is) a DS9 karakterei.
Amúgy meg a DS9-t részben Ron Moore csinálta, szóval nem véletlen a pesszimista hangulat…

M76 - 2010. 03. 21. 23:16

Warren: Ezt ismerem, nagyon jó írás.

Meklod: Ettől még tetszett a DS9 is, csak a karakterek nem. Na jó Ezri igen, de ő csak 1 évadot szerepelt :(

Bob - 2010. 03. 21. 23:16

FIREFLYT A NÉPNEK!!!!

Tyberius - 2010. 03. 21. 23:20

@Waldi:”egyen erosen epizodikus, nem tulsagosan eroltetett ativelo szallal (pl. azt a civilizacio nyomait kutathatnak, akik a humanoidokat elterjesztettek a galaxisban).”

Nah ez pont ne legyen. 4 sorozaton keresztül felfedeztek és kutattak mindenféle nyavalya után, unalmas, abban már nem tudnak semmi újat elmondani. Az epizódikusság hát az még unalmasabb. Igazából valami olyasmit kéne akkor már, ami a ENT 3. évadja volt. megvolt a big concept, de voltak epizódikus elemek, de azok is apró darabjait jelentették helyenként a nagy képnek… Mondjuk tény, hogy szérializáltan nehéz lenne eladni, főleg ha úgy kezdenék, mint a SGU-t 66 millió jellemépítés kísérlettel és elég lassú részekkel. Jah amit simán bele lehetne rakni az a humor faktor, nem túl erőltetve, de kb olyan szinten mint az SG1-ben volt.

csibbe12 - 2010. 03. 21. 23:26

A Voyagert meg a DS9-et lehet minden mástól függetlenül nézni, mert többé-kevésbé elszigeteltek a szereplők a többi Start Trek szereplőtől. A Voyagernél egy űrhajóval utazgatnak az ismeretlenben, a DS9-nél meg egy Babylon 5-höz hasonló koncepció van: adott egy űrállomás egy féreglyuknál, ahonnan bármikor veszedelmek jöhetnek át. Főként diplomáciai sztorik ez utóbbinál, de a karakterek mindkét sorozatban kiválóak.

Gerusz - 2010. 03. 21. 23:27

Én kb. minden sorozat minden részét láttam (kivétel a rajzfilm) + a filmeket. Ha most új sorozatot csinálnának, azt szerintem az új filmre kéne alapozni, ugyanis 1. az sikeres volt, 2. reboot, tehát az újoncok is értenék a dolgokat. Mondjuk ha eleget ugranak az időben előre a VOY végétől, akkor még lehet elég sikeres, de az egyrészt lényegében ugyanúgy reboot lenne, másrészt a régi fanoknak kicsit idegesítő lenne, hogy újra bemutatnák nekik, hogy milyenek a vulkániak meg a klingonok. Mindegy, a lényeg, hogy az eddigi sorozatokhoz minmális kapcsoknak kéne fűznie, hogy ne csak a hardcore trekkie-k nézzék.
A mai szokásokhoz híven viszont jóval sötétebbre kéne venni a sorozatot, mint amilyen a TNG volt, de ugyanakkor nem kéne kivennie a sorozat lelkét. Tehát a föderációsok anélkül győznének, hogy feladnák az ideáljaikat (khm… DS9/In the pale moonlight… khm…), viszont ehhez áldozatokat kéne hozniuk (és ne csak a tucatnyi redshirtnek, hanem évad közben 1-2 visszatérő mellékszereplő, plusz évadzárók környékén egy-egy főszereplő is különböző ocsmány halálnemekben részesülhetnének, ebben azért elég kreatívak tudtak lenni :) ).

csibbe12 - 2010. 03. 21. 23:35

A DS9-et nagyon ajánlom, a sorozatok közül összességében az tetszett a legjobban, ez a legérettebb, legkomolyabb közülük. A TNG kissé mesterkélt, bár Data akkor is a kedvencem; a Voyagernél jók a szereplők, de néha kissé Szomszédok stílusban nyomták. Az eredeti sorozat már elavult a pizsamájukkal meg a politikai-szexuális kérdéseikkel. Az új Enterprise meg bóvli.

csingu - 2010. 03. 21. 23:39

Ahogyan már rengetegen mondták, nálam is a DS9 viszi a pálmát. Az első két évad néhol álmoskás lazasága után olyannyira rákapcsol, hogy egyszerűen nem lehet megunni.
Ron D. Moore nyugodtan csinálhat még Star Treket, ha hozza a megszokott minőséget, és nem izzadtságszagú BSG 4. évadokat szállít. Kábelen persze, csakis kábelen, ami nem a Szájfáj.

Visszatérve még a DS9-ra, a karakterek és a történetvezetés zseniális, ám legnagyobb ereje mégis a szerethetőségében rejlik. Az utolsó évad során kegyetlenül szívbemarkoló tud lenni.

Maradandó élmény, és nem véletlen, hogy itt díszeleg egy baseball labda a gépem mellet. :)

bullseye - 2010. 03. 21. 23:43

Winnie:
1, SG1 esetében is megoldották könnyedén
2, hadd bizonyítsam be :)

Elion - 2010. 03. 21. 23:44

Darkos részei voltak a TNG-nek is, a VOY és ENT meg alapból elég sok darkkal küzd. A DS9/DSN (nem DSP) pedig eléggé indokolja magában, hogy mitől darkos. Könnyű happynek lenni az ismert, viszonylag nyugodt területeken, de egész más az élet a peremvidéken, pláne egy lerobbant űrállomáson, ahol semmi nem működik eleite, aztán meg jön egy elhúzódó háború.

A DS9 pont arról szólt, hogy a fene nagy szabad világ a frontról, a harmadik világból, a közelkeletről egyáltalán nem olyan szabad és ideális.

Az űrállomásosdit már eljátszották, nehéz lenne jó újat kitalálni. Az űrhajósdit pláne eljátszották rengetegszer, még nehezebb újat kitalálni.
Az akadémia elég valószínű alternatíva, mert vissza lehet vele nyúlni sok klasszikus sztorihoz, és lehet sok új szereplőt kipróbálni, mindig van magyarázat, hogy kerülnek ki-be a sorozatból (kibuknak, baleset, újoncok jönnek, stb).

Nekem nagyon régi ötletem, hogy kéne egy olyan sorozat, ami valami utazó diplomata vagy belső ellenőr, vagy akármi hasonló csapat (lásd pl NCIS, JAG) történeteit mutatja be, és minden részben lehet más-más hajón, állomáson, bolygón, akárhol sztorizni. Ez sok lehetőséget adna a világok és új szereplők bemutatására, a történet alakításban totál nem kötné a készítőket. Viszont a díszlet és szereplő igénye miatt sosem csinálják meg.

A trendek alapján valószínűbb, hogy valami nagyon kötött, nagyon egymásra épülő sorozat lesz. Ma már szinte minden sorozat olyan, hogy részről-részre nézni kelljen.
Egyébként én mozifilmet biztos, hogy a Dominion háborúból csinálnék valami eddig ismeretlen alakulatról. Ez már csak az Irak/Afganisztán párhuzam miatt is valószínű, hogy lehetne népszerű.

Amúgy meg Battle Star Galactica, Space Above and Beyond és Babylon 5 a legjobb sci-fi sorozatok…

strongbad - 2010. 03. 21. 23:56

“Sitrep – 2010. 03. 21. 21:22

Én annak örülnék, ha nem network adón lenne, hanem minimum SyFy-n, de inkább kábeles (FX) vagy fizetős (HBO, Sho) – végre lehetnének káromkodások, kemény csaták, és kemény darkos sztorik-szálak, nem ilyen idealista mézes-mázas gyengések (mint mondjuk a legtöbb TOS, TNG meg VOY rész volt).”

Azért elszomorít, hogy egyesek bár nézik az ST-et de nem értenek belőle semmit. A Star Trek már az első perctől kezde SZÁNDÉKOSAN lett ilyen idealista hangvételü és szvsz többek közt ez nagy mértékben hozzájárult a sikeréhez. Ha azt akarom látni egy egy fél évezreddel a jövőben az emberiség még mindíg a ma is tapasztalható problémákkal küzd, akkor arra ott van a BSG, Star Trekből ezek cseppet sem hiányoznak.
A legrosszabb pedig pont az lenne ha a SyFy készítené az új sorozatot… látva, hogy mit műveltek pl Stargate-el. (ez alatt természestesen a SGU-t értem)

Duck a l'Orange - 2010. 03. 22. 00:03

Szerintem, ha csinálnának új sorozatot azt mindenképpen a Voyager/Nemesis után lenne érdemes – min. 10-15 évvel. A 3 TNG-era (TNG, DS9, VOY) sorozat egy részletes hátteret adna neki amiből lehet táplálkozni, de mivel minden fő szál szépen le van zárva, lehetne egy teljesen új sztorit indítani, amihez nem kell “előképzettség”, valamint meglenne a lehetőség, hogy a régi szereplők egy-egy epizódra feltüntessenek.

Ezt az Abrams-féle valamit én hagynám a mozivászonra, oda való, nem tévébe. Főleg, ha azt nézzük, hogy a viszonylag jó bevételétől eltekintve nem volt akkora siker a ST fanok közt, sőt… Én se fogom megnézni a moziban a 2. részt, és ha erről szólna egy új sorozat, valószínűleg azt se. Nem hiszem, hogy egy ezen alapuló sorozat sikeres lenne, ahogy szerintem a 2. film is nagy bukás lesz (az elsőhöz képest mindenképp)

Amúgy szerintem is csak kábelre mehetne, országoson esélye sem lenne, és egy DS9 féle erős főszállal futó darkosabb sorozat kéne (mondjuk a romulanokkal)

u.i Aki meg esetleg most kezd bele valamelyikbe, annak javaslom, hogy próbálja magát átrágni magát az 1-2 évadokon (vagy akár hagyja ki), mert utána nagyságrendekkel jobbak, mint az elején. (Főleg a TNG, meg a DS9 első 1-2 évadához kell erős gyomor, de utána nagyon jók. A Voyagernek viszont pont a 7. évad az ami abszolút nem jön be és a 2-3. évados részeket jobban szeretem

argab - 2010. 03. 22. 00:46

Nos, látom nem csak nekem a DS9 az örök kedvenc a sorozatok közül. :)

Új sorozatról tömören: szerintem 5 sorozat (6 ha az Animatedet is hozzávesszük) alatt eléggé megfáradt a téma. Átíveltünk jó 200 évet, jártunk/jöttek jövőből is többször, bejártuk a galaxis nagy részét. Ebben az univerzumban folytatni már csak nagy kötöttségekkel lehet, tudták ezt a készítők is mikor nekiláttak az ENT-nek, de a dolog nem úgy sült el mint tervezték. Bár a 4. évad kifejezetten jóra sikerült, végre értelmes szálakat és érdekes történeteket kaptunk a Föderáció megszületéséről.

Szerintem az egyetlen sikeres alternatíva a filmmel megnyitott új univerzumban lenne egy kvázi remake-szerű sorozat, de új karakterekkel, a DS9-hoz közelítő kicsit sötétebb stílusban. Elég sok lehetőség adódik, ha nem kell 6 sorozat kötöttségeivel szenvedni az íróknak. Persze országoson szerintem így sem élne meg, mindenféleképpen kábelesen (de nem SyFy, ami ott fut az valahogy olyan B filmesnek hat nekem BSG-t leszámítva), ott kevésbé kellene az országos adókon futó sorozatok kötöttségeivel együtt élni.

Biohazard - 2010. 03. 22. 01:23

En egy ST-Firefly egyveleget birnek elkepzelni. Kis legenysegu hajo, ami hol fekete hol feher melokbol latja el magat es szinte csak erintolegesen szoritkozik a nagy birodalmakra..mindegyikkel kereskedeik, de egyiknek sincs lekotelezve. Normalis kommunikacio a legenyseg kozott, helyenkent egy kis feszultseg es sok poen forras. Csaonganak ide-oda…mikozben be lehetne mutatni az adott vilag/faj/birodalom sajatossagait egy kivulallo szempontjabol. Aztan kesobb elofordulhatna, hogy lecserelik az oreg barkat valami combos gepre es belepofaznak a nagyok dolgaba..

Biohazard - 2010. 03. 22. 01:28

Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don’t care, I’m still free
You can’t take the sky from me.

Take me out to the black
Tell them I ain’t comin’ back
Burn the land and boil the sea
You can’t take the sky from me.

Leave the men where they lay
They’ll never see another day
Lost my soul, lost my dream
You can’t take the sky from me.

I feel the black reaching out
I hear its song without a doubt
I still hear and I still see
That you can’t take the sky from me.

Lost my love, lost my land
Lost the last place I could stand
There’s no place I can be
Since I’ve found Serenity

And you can’t take the sky from me.

kacsababa - 2010. 03. 22. 01:31

Én is abban látok még fantáziát, hogy nem egy hajóhoz lenne kötve kivételesen a sorozat, hanem inkább karaktereket követne az egész flottában, ami pedig összekötné őket mondjuk egy átivelő háborús szál. :)

Bob - 2010. 03. 22. 01:32

Biohazard is the man!!!

slowclub - 2010. 03. 22. 06:03

Nekem egyszer egy olyan jutott eszembe, hogy nem is űrhajós, csak abban a korban játszódik a földön, amolyan rendőrös-nyomozós, némi előzmény feelinggel…
Erre nem kijön a Caprica???

De most komolyan, nekem a ST-ből bármi jöhet, rendkívül geek vagyok, ha erről a JELENSÉGRŐL van szó.
De valóban, egy olyan szál, mint pl. a STE 3. évad (The Xindi Mission), csak mondjuk több évadon keresztül. És megint kéne bele egy olyan eyecandy, mint T’Pol…

DuracellTomi - 2010. 03. 22. 06:24

Ötvözve az eddigi ST sorozatokat a “mai kor követelményeivel”:
NCIS: Federation
vagy
CSI: Earth

:-)

speedy20 - 2010. 03. 22. 06:41

Latom megmozgatja az emberek fantaziajat a kerdes. Ugy nez ki az igazi trekkerek meg nem halltak ki. Szamomra az Enterprise volt a legjobb, masodik a Voyager. Az egesz ST reszet kivulrol fujom, igy szamomra eleg nehez, hogy milyen ujat tudna hozni egy sorozat. A nagy mult miatt barmilyen sorozat nagy sz*rban lenne, meg akkor is ha JJ csinalna, de meg akkor is ha Spielberg kezdne bele. Az en elkepzelesem egy urhajos-maszkalos-haboruzos sorozat lenne. A Borgokat nem lehet kihagyni, akkora befolyasuk volt eddig, de viszont egy uj nagy ellenseg is elferne. Az akademias szal nem lenne rossz, mert mindegyik sorozatban istenitik a helyet es nagyon keveset latunk igazandibol belole (erdekes modon a Voyagerben latunk letobbet). A BSG stilust nem szabad majmolni mert nem talal egyaltalan a ST vilagba a kameramozgatos-rangokezu kameraman.

bullseye - 2010. 03. 22. 06:47

DuracellTomi-nak igaza van

de lehetne Doctor Holo is, Riker asszonnyal esetleg The Telepatist, meg a kadétos-oktatósból kiindulva Friday Night Starlights vagy ha vígjáték, akkor a Uniforms

blade78 - 2010. 03. 22. 07:13

Elolvastam a hozzászólásokat és nem tudok elképzelni olyan amely nem élne meg 2-3 évadot.. Bár ez a több száznyi Star Trek univerzumában játszodó epizód elég sok helyet,időt lefedett tölem jöhet bármi. Csak nehogy elcsesszék és beleseessenek egy olyan hibába mint a Star Gate alkotói.

bokesz - 2010. 03. 22. 07:40

nem olvastam végig a hozzászólásokat, de azért a véleményemet leírom.
Nekem sok ST rajongóval ellentétben nagyon tetszett (talán a legjobban) a ST ENT sorozat.
Szerintem az összes között az volt a leg “realisztikusabb”.
Na most az új mozifilm egy kissé sefüle-sefarka lett, mert ugye teljesen elfordították az idővonalat.
De viszont Archer Admirálist és a kutyáját, tehát ezzel lehetne kezdeni vmit…
Szerintem összelehetne hozni az új gárdával a régi csapatot (mármint összefűzni a két sorozatot…) pluszban haba a toránként, helyreállítani a régi idővonalat pár évadon keresztül.
Szerintem 1 misét megérne, ahogy a mondás is tartja…
Párizs megér egy misét.
Én biztosan vmi ilyesmit csinálnék…

CsMisi - 2010. 03. 22. 08:00

Biohazard respect :)

slowclub - 2010. 03. 22. 08:07

Vagy mondjuk lehetne egy olyan előzmény sorozat is, ami a harmadik világégéstől (amiről sokat hallani a régi sorozatokban) a ST:E első évadáig követi az eseményeket.
Nekem mindegy, csak legyen már!!!!!!!!!!!!
:-)

ResPect-Zero - 2010. 03. 22. 09:08

Biohazard for President!

Waldi - 2010. 03. 22. 09:27

Tyberius:

Hat nem tudom, de szerintem ezek a mentsuk meg a foderaciot (DS9), Foldet (Enterprise) meg a vilagegyetemet (Startrek filmek, meg egyes epizodok) kezdenek untatni. Miert ne lehetne egy feel good urhajos Star Trek, amibe a kor legnagyobb sci-fi iroi is irnanak idonkent epizodokat? Fokent felfedezes, kutatas, eljuthatnanak olyan helyekre, amit a mai CGI-vel mar meg lehet csinalni. Leginkabb a TNG-t, a TOS-t es a Voyager-t kellene osszegyurni. (A Fringe tudomanyosan elgondolkoztato vonalat is bele kene szoni) Es persze miniszoknyas betazoidok, vulkaniak meg trillek ezerrel. :D

bogabi - 2010. 03. 22. 09:34

Én bepróbálkoztam az összes ST sorozattal, de meg kell mondjam, csak 1 jött be, az Enterprise. Ez biztos nagy bűn, de nálam ez így működött.

TOS: egyáltalán nem kötött le
TNG: ez már jobb volt, de ez sem volt az a must have érzés
DS9: pár részt láttam, elment, de nem fogott meg
VOY: majdnem végig néztem, talán pár részt hagytam ki, jó, de vannak elég lanyha szakaszai
ENT: mint a 24: nem tudtam abbahagyni, sajnáltam nagyon, mikor kasza lett

Jamesch - 2010. 03. 22. 10:53

Én is kb ST szűz vagyok, néhány filmet láttam csak.
Viszont már egy ideje gondolkodom, hogy bele kéne nézni.
A kommentek alapján talán a DS9et próbálnám be, főleg hogy az a legkevésbé epizodikus szerintetek (én az átívelő szálakat szeretem).

Kérdés, hogy érdemes végülis az első évadtól kezdeni? Vagy egyből ugorjak a harmadikra?

qwertzuiop1 - 2010. 03. 22. 11:16

Biohazard-nál a pont! Szerintem mindenképpen DS9/Voyager jellegű kéne hogy legyen. Nekem a Voyager “lazasága” nagyon bejött.

Shirin - 2010. 03. 22. 11:20

Szerintem
TOS:élvezetes, de szerintem már megkopott.

TNG:Epizódikus, 0főszállal, itt Patrick Stewart viszi a hátán a sorozatot. Bár a szereplő gárda nem vészes azért egy két kivételtől eltekintve nem sokat mutatnak. Nekem személy szerint nem tetszett annyira mint a többi, pedig sokan istenítik.

DS9:2évad után a legjobb star trek sorozat következik, élvezetes háborús történettel, folyamatos fenyegetettséggel, mély és elképesztően szerethető karakterekkel, mindennel ami egy jó sorozathoz kell. Az a legkomolyabb hogy a ds9ban miután elkezdődik a háború egy olyan rész sincs amit kihagytam volna belőle külön kedvencem a 6évad holofedélzetes mókái. Nekem a személyes kedvencem. És félreértés ne essék az első 2 évad se olyan rossz, nekem még így is a TNG és a VOY1-3évad fölött áll.

VOY:az első 3évad egy katasztrófa, de utána elkezdődik ott is egy kis hajtás, és a kapcsolat felvételek meg ellenfelek is érdekesebbek lesznek, innentől a karakterek is egész szerethetőek lesznek, és persze jön 7/9, meg a doki is egyre jobban kibontakozik. ha valaki bele akar kezdeni az kezdje a 3x26os részzel és esetleg nézze meg az első 2-3 részt azért hogy tudja hogy kerültek oda.

ENT:Ennek a sorozatnak az egyik legnagyobb baja, hogy cancelt kapott. Az első évad kicsit langyos bevezetés. Viszont a második évadtól nagyon felpörögnek az események, egészen a 4.ig ahol viszont azt érezni hogy sietniük kelett befejezni. És kapott egy borzalmas utolsó részt. Itt csak azt javasolnám hogy az utolsó részt semmi pénzért ne nézze meg aki belekezd a sorozatba. A karakterek jók, a sztori érdekes, csak a 4évad lesz kicsit túlzsúfolt.

Hory84 - 2010. 03. 22. 11:22

Szerintem Kirk Akadémiai éveiből simán lehetne egy pár évados sorozatot csinálni.

M76 - 2010. 03. 22. 11:23

“Kérdés, hogy érdemes végülis az első évadtól kezdeni? Vagy egyből ugorjak a harmadikra?”

A DS9 is eléggé epizódikus, igaz, hogy van egy átfogó történet ami négy évadon keresztül megy, de nem mindig arról szól.

Ha ugrani akarsz mindenképpen inkább a 2.-ra, de szerintem nem érdemes, mert minden gyengesége ellenére a karaktereket másképp nem ismered meg rendesen.

anikros - 2010. 03. 22. 11:38

Már 22 éve, hogy star trek mániás lettem, (és egyelőre nem nőttem ki belőle:)), láttam minden sorozato, minden filmet, elolvastam több mint száz regényt is.
szóval lehet, hogy csak a fanatizmus beszél belőlem, de ha jönne egy új sorozat nézném, a DS9 után valami olyan sorozatot tudtam volna elképzelni, ahol egy közös romulán és föderációs űrhajó próbálja elsimítani a több évtizedes ellenségeskedésből született problémákat, most a reboot után a paranoiás 31-es szekció tudna jókat kavarni az Enterprise-tól független vonalon (az maradjon meg csak a filmeknek).
A lényeg az erős karaktereken és történeteken múlik.

ja és

1. DS9 (erős fő és mellék karakterek, ha megkérdezték ki a kedvencem, szinte minden alkalommal valaki mást mondtam, (Garak. Nem, inkább Sisko. Nem inkább… végigmentem az összes fő és mellékszereplőn Juliantól Wynn-en keresztül Romig. Pusz a színvonalas történetvezetés)
2. TOS (erős fő karakterek köztük nagyon jó kémia, jó néhány emlékezetes vendégszereplő, változó színvonal)
3. ENT (gyenge főkarakterek kivéve Tucker és visszatérőként Shan, de jó atmoszféra javuló történetvezetés, és bár többnyire nem jönnek be a romantikus szálak itt elkapott a Trip/T’Pol)
4. TNG (többnyire jó főkarakterek, és pár emlékezetes vendégszereplő, többnyire stabil színvonal)
5. VOY (még az érdekesebb karaktereket is unalmassá tették, és amennyire örültem a női kapitánynak, úgy megutáltam a végére)

Dzséjt - 2010. 03. 22. 11:40

Egyszerű: legyen olyan stílusú, mint a film. Őrizze meg az elődök kalandos felfogását (szóval hanyagoljuk a mélyen szántó, rózsaszínes filozófiai gondolatokat, mint a TNG-ben), legyen benne sok humor (VOY), legyen színes (TOS), látványos (ENT). Emellett a DS9 mintájára legyen összefüggő története, sok karakterrel, akiket jól kidolgoznak.

khaal - 2010. 03. 22. 11:50

Az eddigi 5+1 sorozatban szerintem már szinte mindent kihoztak az űrhajós-felfedezős témából amit ki lehetett az univerzum kötöttségei között.

Én úgy gondolom az időutazás / alternatív univerzumok témát lehetne még meglovagolni. Úgy lehetne új dolgokat behozni, hogy a fanatikus rajongóknak se lenne rossz szájíze, maradhatnánk az ST univerzum keretein belül. Szólhatna például temporális ügynökök egy csapatáról akik más frakciók beavatkozásait javítgatják az idővonalon, esetleges kikacsintásokkal azoknak akik nem szűzek ST témában (mint azt pl. a Trials and Tribble Ations-ban láthattuk).

dalmar - 2010. 03. 22. 11:59

Szerintem a ds9 irányvonalon kéne megmaradni,de az emberekről más fajokra kéne átteni a súlypontot./A ds9 legjobb karaktere szerintem Garak volt /
Rengeteg lehetőség van a klingonokban,és a ferengikben is.De elbirnák képzelni egy kereskedelmi bázison játszodó sztorit is amit elvág a föderációtol valami anomália.
A Star Trekben még nagy lehetőségek vannak.

Ghunter - 2010. 03. 22. 12:28

Hát nálam az Első a Ds9 utána Ent, Voy, Tng és Tos.

1-2 éve olvastam ( hogy igaz vagy sem, nem tudom )egy olyan sorozattervről ami egy olyan korban játszódott volna amikor a föderáció már szétesőben egy Omega részecskével történő “baleset miatt” amitől a föld és a föderáció nagy részén nem lehet térmeghajtással utazni. A maradék hajókat akiket nem érint, az Enterprise fogja össze, hogy megoldást találjanak.

Na ez már akkor is jó ötletnek tűnt.:) Egy megfelelően erős story szállal és egy Sisko szintű kapitánnyal változatos és nagyon jó sorozatot lehetne csinálni..)

slowclub - 2010. 03. 22. 13:28

Atyaisten!
A hozzászólások számából én azt szűröm le, hogy van itt jó pár hozzám hasonló hardcore ST fanatic, akinek igazából a legfőbb vágya az, hogy legyen új sorozat!!!
Ha ezt Gene Roddenberry megérhette volna, hogy micsoda világméretű jelenség lett az álmából…

denemigen - 2010. 03. 22. 13:38

25. század. high-concept sorozat. a kadétiskolától epizodikes küldetéseken át, hatalmas csatákig és felefedezésekig. űr-kaland, karakterdráma, akár generációkon keresztül. flashbackek és némi misztikum?

Reg5 - 2010. 03. 22. 13:39

Shirin: A Voy-ból pont az első 3? Sztem a legjobb évadai voltak. A Kazon mint badass eleinte elég nevetséges volt de amit később műveltek, az alapján az egyik legjobban összerakott ellen volt. Pluszban ott volt Kesst akit hiba volt kirakni, lévén a doki mellett a legszerethetőbb karakter volt. 7/9-et inkább csak a dudái miatt szerettük, azonkívül nem sokat tudott…

Darki - 2010. 03. 22. 13:43

sok sok star trekes de az baj h nem néztek utána h a nemesis utáni 30év már megvan irva, sőt a star trek online abba játszódik http://startrekonline.scifi.hu/e107_plugins/content/content.php?recent.16

winnie - 2010. 03. 22. 13:48

vagy csak tökéletesen tudják, hogy semmit nem jelent a star trek online léte, idővonala.

minden műfajban, így a tévésben is él a retcon, ráadásul nem is lenne retcon, hiszen a műfajok közt nem kell feltétlenül átjárásnak lennie. ezt szerintem megtapasztalhatta a nép mondjuk a terminátor-sorozat kapcsán.

Darki - 2010. 03. 22. 13:54

igaz bocs rosszul mondtam ezt nem a játék készitők irták főként hanem hivatalosan igy megy tovább az univerzum a Paramount/CBS beleegyezésével

NocadLee - 2010. 03. 22. 14:25

Én nem gondolom, hogy kéne még egy Star Trek-sorozat.
Mi az, amit az eddig négy (öt?)sorozat nem mondott el? Már így is ismételték magukat állandóan. Az univerzum már annyira tele van írva, hogy még az írók se tudják nyomonkövetni mi minden történt.

Egy új Star Trek-sorozatnak egyformán nyitni kellene az új nézők felé, és a régiek felé is. Egy folytatás-sorozat esetében ez nyilván lehetetlen.
Az új mozis reboot-univerzum még talán elbír 2-3 évente egy-egy filmet, de egy évi 20-22 epizóddal operáló sorozat nagyon rövid időn belül szembekerülne az eredeti problémáival.

Szerintem hagyjuk meg a Star Treket annak, ami. Egy pozitív világképpel rendelkező, intelligens scifi sorozatnak, ami az 1990-es években élte (második) virágkorát. Nem kell még egy Enterprise-szerű szörnyűség. Van élet a Star Trek után is. Lásd Firefly, Battlestar Galactica…

NocadLee - 2010. 03. 22. 14:31

A Star Trek Online története megléte semmit sem jelent. A Star Trekben kánonnak csakis a filmek és a sorozatok számítanak.

Eddig is adtak ki könyveket, képregényeket és egyebeket, de ezeket nem volt kötelező figyelembe venni a sorozat íróinak.

Timikee - 2010. 03. 22. 15:59

Az eredetit imádom, de az ugye nem hozható vissza. :) Lehet hogy főleg a technikai elmaradottság miatt vicces, de annyi szerethető az egész.

Bondon - 2010. 03. 22. 16:17

bár az Enterprise-ra szavaztam, de közel van a Voyager és a DS9 is. Talán a xindu-s szezon miatt, az nagyon ott volt. (egybe néztem, 3 nap alatt xD)

A DS9 pedig a vége felé lett egyre jobb. (nem nézek utána melyik, de az szép nagy űrcsatás rész a kedvencem). A Voyager pedig a szereplők miatt a legjobb.

TOS viszont sose volt a kedvencem.

Ha sorozat (de jó lenne) és 25. század, pedig már eldöntött. Mivel megy a startrek online játék, és ott hivatalossá tették az eseményeket, és egy szép kis klingonos háborúé a főszerep, és a borg sincs leírva teljesen. Azért abból lehetne egy jó pörgős csatamenet.

csak egy vélemény…per pill bárminek örülnék ami starttrek sorozat.

Jpp - 2010. 03. 22. 18:11

A régiek már mindent elmondtak. Azokat felesleges folytatni. Az én vágyam egy kábeles változat lenne, de abból is JMS ( J. Michael Straczynski/ Babylon 5) által írt változat.
Az alap egy háború lenne, gyors kezdeti epizódokkal. Ebből nőne ki a háborús konfliktus, majd a harc.

wirth6 - 2010. 03. 22. 19:09

“CSI: Earth”

Miért pont Föld? Abból van már három is. Csi:Kronosz. Vagy ha már klingonok, 24 Worffal, esetleg egy Monk szerű nyomozós Data-val.

SzilviBarack - 2010. 03. 22. 19:16

Félig-meddig off: Roddenberry másik ötlete az Earth: Final Conflict sokkal jobban tetszett nekem, mint a Star Trek, csak a második évadtól teljesen más irányba fordult a sorozat, csökkent a költségvetés is, és vacak lett hirtelen.

Viszont érdekes és érdemes lenne átalakítani úgy a franchise-t, hogy érdekesebbek legyenek az alapok: a Földnek vége, és egy űrhajon néhány száz főnyi ember útnak indul, hogy új, élhető bolygót találjanak maguknak. Kellene bele néhány átívelő szál, rejtély, szóval kicsit szerializált lenne, aztán apránként megismerkedhetnének az emberek a többi idegen lénnyel az univerzumban, akiktől különféle technológiát lesnek el.

És ne állítsák be az embereket magasabb rendű fajként, a magasabb drámafaktor miatt legyenek benne erkölcsi kérdések is.

Reg5 - 2010. 03. 22. 19:22

SzilviBarack: Ezt már elsütötték 2-szer BSG néven igaz pont fordítva, de a lényege ugyanez volt.

Ghunter - 2010. 03. 22. 19:24

SzilviBarack

Ne akarjunk már bsg sorozatot a star trek-ől csinálni.
Az alapok meg érdekesek. vannak átívelő szálak és szerializált is. Lásd Ds9, Ent. Pont az a lényeg, hogy nem vagyunk már olyanok mint most.Amit te mondasz az minden lenne csak Star trek nem.

“magasabb drámafaktor miatt legyenek benne erkölcsi kérdések is.”

Hát már, hogy a bánatba ne lenne a star trek-ben ilyen.Sőt erősen jelen van. Pl Tng és Ds9 de a többit is ide lehet sorolni nyugodtan.

Wolverine - 2010. 03. 22. 22:52

NocadLee: speciel a STO ugyanolyan kánon, mint a sorozatok és a filmek. Legalábbis annak szánták. Nem véletlen, hogy a STO előzményeként létezett események szerepeltek az utolsó mozifilm mozgatórugójaként (Spock és Nero múltba kerülése, a Romulus pusztulása…).

Bondon - 2010. 03. 23. 08:20

folytatás aka STO történet
amúgy még erősen foghíjas a történet, de ennek ellenére sok főhős további életútja is szerepel benne. Persze itt most ne regényekre gondoljatok 5-6 sor évszámonként. Csak azért írtam le mert maga az alapszál alkalmas a folytatásra. Romulán szál, Klingonok elleni háború, Borg stb. Ebből bármelyik scriptíró még másnaposan is kihoz egy izgalmas szálat.
(Data-t újraktiválták ha valakit ez érint xD)

Persze a kérdés sorozat esetén sosem ez, hanem:
NÉZETTSÉG. Azt produkálni kell. A ST név elég egy alap nézettséghez, de ennek 3-4 szerese kell hogy fusson.

Persze, jobb lenne rögtön 3 sorozattal belevágni.

CSI-ST (no komment, garantál nézettség)
ST Medical (kórházas)
ST Reality

A három hátha termelne annyi profitot hogy kijönne egy rendes ST sorozat is.

NocadLee - 2010. 03. 23. 10:19

Wolverine:
Csak amennyire kánonnak tekinthetők a DS9 “8. szezon” vagy a “USS Titan” könyvek. Természetesen kötődnek a mozgóképes univerzumhoz, de ha a jövőben elkészülne valami film vagy sorozat, ami ezek eseményeihez kapcsolódna, semmi nem kötelezné az íróit arra, hogy ezeket figyelembe vegyék.

Gerusz - 2010. 03. 23. 11:34

Ja, még egy sorozat, amit biztosan néznék: ST: Section 31. Aki elég treket látott, az tudja, miről beszélek…

Wolverine - 2010. 03. 23. 13:08

NocadLee: de – a jogtulajdonos Paramount. Azon egyszerű oknál fogva, hogy a STO előzményeit ők is elfogadták… vagyis bármilyen eltérés ugyanúgy alternatív szálon történhet csak, ahogy a XI-nél vagy mondjuk a tüköruniverzumban.

norbucso - 2010. 03. 24. 12:46

Winnie, nem vagy egyedül én is csak a legújabb filmet láttam, ami nagyon ott volt. A többi meg ugyan DVD-n várja hogy megnézzem, még nem volt időm rá. Egy 48 órás nap sem volna elég nekem.

KTL: Ahogy leírtad a sorozatokat egy rövid ismertetőben, nagyon ínycsiklandó. Alig várom hogy, elkezdjem őket. Kösz. Pótolnom kell, mert az nem járja hogy nem értek szót a trekkie-kkel.

NocadLee - 2010. 03. 26. 22:55
winnie - 2010. 03. 27. 01:54

“a VOY és az ENT pedig a Paramount azóta megszűnt saját csatornáján, a UPN műsorán volt látható.”

meg nem mondom, hogy mi a hivatalos, de a cbs paramount inkább egyben igaz, mint az nbc universal, már ha gyértókról van szó. ha csatornákról, akkor a upn a cbs kis csatornéja volt kávzi, mintha a cbs nagyfőnök lett volna eleve a upn “felügyelője”, de ez csak megjegyzés, nem vagyok topon a cégvsizonyokban

NocadLee - 2010. 03. 27. 09:00

Hát, ha jól emlékszem, akkoriban az volt az állás, hogy a UPN (a United Paramount Network) fő tulaja a Paramount volt, amit viszont a CBS birtokolt.

Én csak azt akartam mondani, hogy nem “kötelező”, hogy egy új Star Trek show a CBS-en kössön ki.

Necros - 2010. 04. 02. 08:09

Bármit is csinálnak, JJ Abramst ne engedjék a közelébe… És semmi köze ne legyen az új “Star Trek” mozifilmhez. Igen, szándékos az idézőjel…

Én először azt mondnám, hogy folytassák az Enterprise-t, szerintem igazságtalanul fikázza sok ember, a többség érzésem szerint csak divatból. Jó színészek voltak benne, érdekes karakterek, jobban megismertük a vulkániakat és sok nagyszerű történetet is elmeséltek. De sajnos sok esély nincs arra, hogy ez megtörténjen. :(

A legjobb ötlet szerintem is az lenne, hogy ha nem sokkal a DS9/Voyager vége utáni időszakra tennék az új sorozatot, több karaktert is visszahozva időnként a korábbi sorozatokból. Hagyomány is és a rajongók is biztosan díjaznák.

Egyébként nálam a DS9 a legjobb, utána az ENT, a VOY és a TNG megosztva 3. és utolsóként a TOS.

winnie - 2010. 04. 02. 08:16

ha sikert akarsz, akkor ő nem jöün rosszul. ha tetszik, ha nem, ő mentette meg a star trek nevet.

Regények? - 2010. 04. 02. 11:58

Üdv!

Többen írtátok, hogy vannak a ST sorozatokat folytató regények, könyvek. Ezeket hol lehetne beszerezni, és konkrétan folytatják ahol a sorozatok befejeződtek?
Elérhetőek magyar nyelven is?
Érdemes beszerezni?

Guest - 2011. 01. 15. 01:24

Én nemrég kezdtem el nézni a Voyager-t. plusz még a filmet láttam de a sorozat egyértelműen jobb. Nagyjából a 2. évad közepén tartok, és nagyon bejön. Lehet hogy többek szerint nem olyan jó de én nagyon kíváncsi lennék az Enterprise-ra.

GaborV - 2013. 05. 24. 14:14

Én egyébként a TOS-t csinálnám újra. Az új ST filmek világa ugyan nagyon elüt az “igazi” trektől, de a nézői igények is változtak annyit, hogy ez indokolt legyen.

A milyen legyen a jó ST sorozatra annyit tudok mondani, hogy valahol a DS9 utolsó évada, a Nemesis és az egyedeti filmek (különösen a Khan haragja) a preferált. Magyarul, legyen egy átívelő szál (pl a romulán-ember háború, vagy klingon-romulán háború és annak hatása a földre) közte a planet of the week is mehet.
Én annyit nyomnék pluszban, hogy ne ilyen elit cucc legyen a hajó mint a TNG-ben, hanem kicsit ilyen félreeső bárka (DS9-hez hasonlóan, az is egy érdektelen perembázisból lett a végére fontos ojjektum. Sőt érdekes lenne, ha kicsit sötétebb lenne (kevesebb moralizálás, több szereplő halála – persze nem a névtelen zászlósok hullása). Több csempészet, terror, politika és a harcok során AMORTIZÁLÓDJON AZ A HAJÓ. A VOY legnagyobb baja az volt, hogy az eredeti tervekkel ellentétben a hajó minden rész elején fényesre volt fényezve.
Továbbá MINDENKÉPPEN legyenek reálisabbak a harcok. A torpedó tépje le egy átlag hajó felét stb. A BSG legnagyobb bakijanis az volt hogy a rakéták is tetűlassúak volak (eleve WTF h a rakéta lasabb mint egy vadászgép), a kis vadászgépekkel szarakodtak (szintén eleve WTF gépuskákkal harcolni az űrben önvezérlő rakéták helyett), miközben a hajó ágyúi kb 20mp szerepet kaptak az évadok során, az atombomba akkorát durrant csak, mint egy jobbfajta 2. VH-s repeszbomba. STB
Könnyen lehetne sikersztroi a startrekből, csak figyelembe kéne venni az elmúlt évek

Ajánlom, a 2. VH-s tengeri csaták megismerését az összes scifi forgatókönyvíróknak.

ray ban glasses uk - 2015. 12. 27. 13:51

If you are paying attention apt learn Web optimization techniques subsequently you have to peruse this paragraph, I am sure you ambition take many more from this paragraph aboard the heading of Web optimization.
ray ban glasses uk http://www.everythingcorporate.co.uk/Start.html

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz