login |

Spartacus: Blood and Sand – első évad

2010. 04. 18. 03:07 - Írta: human

146 hozzászólás | kategória: 2009/10 finálék, kritika,

Gondolkoztam, mivel lenne illő kezdeni a Spartacus első évadjáról szóló írást, végül arra jutottam hogy egy elég merész kijelentéssel: ez a sorozat rendelkezik jelenleg a legtökösebb írókkal. Hogy miért?

spartacus-vege

A Spartacus: Blood and Sand egy sima kis kardos-baszós sorozatnak indult, ami mellé szép lassan csatlakozott a rendesebb intrika és a dráma. Basszus, komolyan, szépen fel van építve rengeteg karakter, megalapoznak mindenkit, de ha ölni kell, akkor a főbb szereplők közül is ki mernek húzni bárkit – na persze a fő-fő azért nincs veszélyben, hiszen ennyit még mi is tudunk a történelemből. De egyébként olyan halálok vannak, hogy csak nézel, amiért meg merték lépni. És ez még nem is minden.

Nem csak, hogy bárkit meg mernek ölni, de a sok hatásvadászat mellett rengeteg tipikus magaslabdát hagynak a fenébe. Gondolok itt arra, hogy a főszereplő sorsát tudjuk, így nincsenek olyan rész végi cliffhangerek, amin élet és halál közé érkezik a “rendezte: akárki” felirat, hanem haladnak a történettel szépen…; nem is, ez nem a legjobb szó, inkább a “feszesen”-t akartam használni.

Az évad elején idegesített az, hogy állandóan a felesége után rítt az akkor még nem is annyira nagy harcos. Mint ahogy itt még a történet is apróbb léptekkel haladt, teljesen azt lehetett érezni, hogy húzni fogják a főbb szálakat. Egy ideig azt gondoltam, hogy komolyabban csak talán a második évadban mernek foglalkozni az asszonnyal. Hát, nem. Amikor ezt a szálat elővették viszonylag gyorsan, akkor lehetett tudni, hogy itt nem fognak annyit tökölni. Mindemellett még a szex- és vérmennyiség is maradt, akármennyire is erősödtek az intrikák.

Mernek fontos karakter ölni, rendesen haladnak a történettel, akkor is, ha kockázatos, nos, azt hiszem a jelenlegi tévés felhozatalban ezzel durván kiemelkednek, nagyon kevés sorozat mondhatja el ezeket magáról. Hol van már az az idő, amikor a 24 ilyeneket lépett az első pár évadban? Bár nem akarom, hogy nagyon offolásba forduljon, de például ha a Heroes írói sem kurvultak volna be (nagy szívfájdalom), hogy “jaj a közönség kedveli tehát nem öljük meg”, akkor most biztosan nem itt tartanának. Vagy előbb elhullott volna a sorozat, de dicső harcban, vagy pedig még most is egész nézett lenne. De vissza a Spartacushoz.

spartacusesoember

Érdekesség lehet, hogy a készítők szerint technikailag is az 5. rész környékére szedték rendbe az art directiont, addig még próbálgatták a dolgokat, hogy pontosan miképp is kéne csinálni. Ahogy az is elhangzott, hogy sosem mennek ki a zöld hátterek közül, mert a sorozat képi világától elütne a valóság.

A fináléban egyetlen idegesítő dolgot találtam, ez pedig a flashback használata. Sajnos a sok sorozat elnyűtte ezen írói kelléket mostanra, legalábbis számomra. Ennek ellenére az évadra az elején történt döcögés ellenére is egy 9/10-et ki merek szórni. By Jupiter’s cock, this show is good.

A második évadról jelenleg azt kell tudni, hogy bár a nézettség folyamatosan nőtt a premiertől, a Starz csatorna nagyot dobott vele, sajnos a főszereplő rákos, s emiatt kénytelenek a munkálatokat eltolni. Ha felgyógyul és készen áll, akkor természetesen tárt karokkal várják. Ha nem…, nos ebbe már lehet belegondoltak, de egy szót nem mertek szólni róla, hiszen elég ízléstelen lenne egyelőre. Áthidalandó az ügyet, az előzményekkel fognak foglalkozni egy hat részes minisorozatban. Ez jelentheti a fiatal Spartacus életét, de lehet a ludus előzményéről is szó benne. Majd meglátjuk.

Ritkán szoktam azt mondani, hogy vagy 7 részt kéne adni egy sorozatnak, mert általában nem szokott akkora javulás lenni, hogy kettő, maximum háromnál több kelljen, de itt akkora magukra találás van az évad felénél, ami mellett nehéz elmenni.

146 hozzászólás Ne habozz!

Desmond - 2010. 04. 18. 03:20

Zseniális lett ez a sorozat! Minden elismerésem a készítőknek! Kellett ez a kis vérfrissítés a mostani hanyag felhozatal mellett!

valaki - 2010. 04. 18. 03:38

egyetertek, az elsö resztöl fogva a kedvencem!! örülök, h ennyire nem szegyenlösek a szereplök, es nemcsak a nök..

human - 2010. 04. 18. 03:48

akkor mégsem értesz egyet, hiszen nekem az csak az 5. résztől nagy kedvencem.

Aragorn83 - 2010. 04. 18. 03:50

Látom nem csak én vagyok éjjeli bagoly. :D

Bár még nem tettem fel a koronát az egészre, azaz még nem láttam az évadzárót, de ezen is túl leszek még ma. Mint egyik legnagyobb fanként mentségemre legyen mondva, ma baráti társasággal Spartacus marathont tartottunk, mindenki kidőlt és még mára is akartunk valamit hagyni, tehát ez lesz az évadzáró. :)

Fantasztikusan jó sorozat. Örülök, hogy ez human is meg tudja erősíteni.:)
Remek történet, jó színészek, szerethető és gyűlölhető karakter és kimagasló zene mindehhez.
Bár nekem az első percétől tetszett, de tényleg megfigyelhető, hogy részről részre durván emelkedik a színvonal, nem sajnáltak az alkotók még pár lapáttal rátenni az egészre. Nálam Best Show Ever lett a Firefly mellett. Letaszítva a LOST-ot eddigi trónjáról.

Még annyit tennék hozzá, hogy a színészek nagyon kedvesek és közvetlenek. :)
Ezt onnan tudom, hogy fönn vagyok a Facebookon, ahogy jó néhány színész is, ha írsz nekik reagálnak rá, és általában rendkívül készségesek is. Nemrég például Manu azt ecsetelte nekem, hogy milyen sokat jelent számára ez a szerep és, hogy mennyire hálás érte az alkotóknak és a Startnak.

Ha valakit érdekel, az alábbi színészekre lehet rábukkanni a Facebookon:

Andy Whitfield (Spartacus)
Manu Bennett (Crixus)
Lesley-Ann Brandt (Naevia)
Nick Tarabay (Ashur)
Dan Feuerriegel (Agron)
Ande Cunningham (Duro)
Erin Cummings (Sura)
Lucy Lawless (Lucretia)
John Hannah (Batiatus)
Anatonio Te Maioha (Barca)
Viva Bianca (Ilithyia)

Szóval szinte mindegyikük fönn van. A felsorolásomban lévő első hat színész tényleg az, aki. Ezt az általuk feltett személyes családi fotók vagy általuk írt kommentek, visszajelzések alapján veszem szinte biztosra. A többieknél inkább csak rajongó oldalak vannak. Mint például Jai Courtney (Varro) esetében is.

Maala - 2010. 04. 18. 04:17

Hát igen… Egész nap erre a postra vártam, erre éjjel rakod be. :D Na nem nekem, hálaégnek…

Egy hete néztem meg az első 12 részt, 24 óra leforgása alatt, és amikor rájöttem, hogy eltippeltem magam 1 héttel, akkor nagyon szomorú lettem, annyira, hogy az elmúlt egy héten nagyon vártam, és ma is árgus szemmel néztem minden “lelőhelyet”. Hogy aztán megkapjam, amit akartam. :D Szinte hihetetlen, hogy végre egy sorozat évadzárójától azt kapom, amit akarok… Ugyanazt a színvonalat, mint amit az adott sorozat évad közben is hozott. Csillagos 5ös, és évad legjobb újonca cím.

A Fireflynál azért nem jobb. Kivéve cicikben. Abban egyértelműen Best show. Ever.

Én így darálva nem éreztem azt a minőségbeli javulást, amiről humanról beszélt… viszont léptékben mindenképp nagyot ugrott a sorozat a 4-5. résznél, amikor Spartacus végre két kardot vett a kezébe. :)

Varro halála… Jah, meglépték, de akkorra már érezni lehetett, hogy ezek az írók nem töketlen pisisek, és tényleg kinyíratják… Szipszip. :-(
Cserébe az évadzáróban az asszonyka őrült alakítását kaptuk. Szegény kissrác. :-P

Egyes egyedül az maradt bennem hiányérzetként, hogy Glaba-nak nem mondta el Spartacus, hogy megdugta a nőjét. Na, majd a 2. évadban. :-P Úgyis van egy kis befejezetlen ügyük. :)

Maala - 2010. 04. 18. 04:18

Aragorn: Ha a Firefly mellett lett nálad best show ever, akkor milyen trónról taszította le a Lostot? :D 3as holtverseny? :)

Aragorn83 - 2010. 04. 18. 04:22

Eddig a LOST volt a Firefly mellett a BSE.
Mostmár a Spartacus az. Ilyen egyszerű. :D

Maala - 2010. 04. 18. 04:26

Aha, értem. :D

Pamy - 2010. 04. 18. 05:04

Utolsó rész nagyon epicre sikeredett, simán 10/10 “Kill them all” meg mehet majd hét idézete =D.
Reméljük hamar felépül a főszereplő , legatust már látnám levágott fejjel ^^

paranoid android - 2010. 04. 18. 05:23

Csatlakozok, zseniális lett a sorozat.
Unaloműzésből néztem bele kábé egy hónapja, és annak tökéletesen meg is felelt, aztán hirtelen azon kaptam magam, hogy az egyik legnagyobb kedvenccé nőtte ki magát.
Azt hiszem a testiség ilyen erőteljes ábrázolása, mint kiindulópont hihetetlen módon felszabadíthatta a készítők kreatív energiáit, nem volt gátló elem. A karakterek felépítése tanítanivaló, nem is akármilyen karakterek (Batiatus és Ashur eszméletlenek) és mindegyiknek tökéletesen kivitelezett storyarc-ot hoztak létre. Az írók munkája tökéletes, és ehhez szerencsére jó rendezés és jó színészi játék (John Hannah egy zseni) párosul. A töménytelen mennyiségű eyecandy (Viva Bianca, Katrina Law kiemelten) pedig most már csak hab a tortán.
Tényleg csak dicsérni tudom én is; a 4., 5. résztől hibátlan.

Vic - 2010. 04. 18. 06:21

Hat nem tudom, ezek szerint csak en kaszaltam az elso resz utan? Mert megneztem az elso reszt es nekem az jott le, mar bocsanat, de hogy ez egy zs kategorias 300! Nem tudom hogy ki hogy van vele, de a Firefly utan nekem inkabb a Roma jon be es csak azutan a Lost. Mondjuk ilyen kommentek utan lehet kene adnom meg egy lehetoseget!

Mekare - 2010. 04. 18. 06:33

Engem már az előzetes meggyőzött arról, hogy nekem ezt majd végig kell néznem. De az első pár rész után még azt hittem megmarad azon a szinten, hogy elnézegetem a harcot és csorgatom a nyálam a harcosok feszes felsőtestére. Mondjuk ezek nem tűntek el, de olyan kellemesen kiegészítődtek, ami tényleg nagyon nagy meglepetést okozott. A Rómában Atia a kedvenc karakterem (példakép :D), szóval oda vagyok a kavarásért, amikor ez bejött igen erősen a Spartacusba is,igazi fan lettem. Ez a szórakoztatás csúcsa. Olyan karakterek vannak benne, hogy már magammal vitatkozok kit szeressek jobban. Batiatus, Ashur, Lucretia és Illythia a kedvenceim, de Spartacus és Crixus is tetszenek, mondjuk ők külsőleg különösen :)
Látvány az már mikor kiderült, hogy 300 utánzat lesz akkor megfogott és szerintem egyre jobban sikerült nem csak a történetet,de azt is felhozni egy magas szintre. Nem tudom, hogy ez mennyiből készül és például a V mennyiből, de elvileg gáz, ha egy kis kábeles csatornán ennyivel jobb a látvány nem? Javítsatok ki :)
Remélem minél hamarabb kiadják a zenéjét, jó kis rockos, amikor meg kell érzelmes.
Az írók meg tényleg tökösek. Milyen emberkék lettek kiírva. Egyszerre lettem szomorú és boldog pár kedvencem kinyírásától. Egyrészt ugye mégiscsak annyi nekik, másrészt viszont végre valakinek volt mersze, főleg az első évadban, ilyen karaktereket, ekkora húzóneveket elintézni egy szép kardsuhintással. Pont az első támadásnál megijedtem, hogy ennyi..megússza…de aztán annyira megadták mindenkinek amit megérdemel, hogy minimum jár nekik egy ölelés.
Az előzmény cuccban, ha már így alakult, hogy el kell készülnie, szeretném, ha benne lenne, hogyan sebezte meg Crixus Ashurt :)
Andy-t meg healelje valami elf, és gyógyuljon meg minél hamarabb.

fee - 2010. 04. 18. 06:34

Csatlakozom Vichez, én is inkább hanyagoltam az első rész után, de most bennem is feltámadt a kétely… Csak nem akartam megint úgy járni mint a SU-val, mindig új esélyt adtam neki “hátha a következő részben” felkiáltással.., aztán nemrég a 11. rész után adtam fel véglegesen.

turospalacsinta - 2010. 04. 18. 06:44

Az 5. részt egyébként Michael Hurst (Ioles a Herkulesből) rendezte. :)

Mekare - 2010. 04. 18. 06:51

@turospalacsinta:
a whore-t és a revelations-t is (9. és 12.) :)

winnie - 2010. 04. 18. 07:17

“Hat nem tudom, ezek szerint csak en kaszaltam az elso resz utan? ”

sokan így tettek, ha elolvasod a korábbi írásokat és kommenteket.

Pr13m - 2010. 04. 18. 08:04

a 9/10 simán igaz! EGyik legjobb újonc, egyik legjobb sorozat! :) És a finálét még nem láttam. :D

symor - 2010. 04. 18. 08:11

A Spartacus egyszerűen él a közönsége ingerei adta igénnyel. Csupasz bőr, vér halmozódik a részek jeleneteiben és jóleső alantassággal fedezzük fel értékeit, mely abban is áll, hogy nem elégszik meg ostobácska külcsínnel. Zabolázhatatlan, de törekvő sorozat, visszahozza új technikai színvonalon a régi barbár filmek érzéseit a ’80-as évekből, ahol a test és a szakadó hús látványa erénynek számított.

Lucy Lawless, róla ejtenem kell néhány szót, nem sokan vannak, akik színésznői szempontból ennyire késői karrierjük során ilyen elismerésre méltó, szemérmetlen bátorsággal fognak hozzá egy szerephez. Cylonként is meglepett, hát még itt pőrén, lángvörös hajjal és teli kiaknázható nőies intrikával. Viva Bianca sem volt utolsó, harapnivaló és utálatos egyszerre, naiv, de mégis élelmesen bosszúszomjas Ilithyia szerepében.

A férfiakról hasonló lelkesedéssel valljanak a női hozzászólók, korrekt, de valamennyire egysíkúbb megtestesítői voltak mind karakterüknek. Szinte vágyódtam a proteinturmixra a látványuk után, férfiként ennyit elismerhetek.

Remélem nem kell sokáig halasztani a folytatást, hisz a Spartacus tele van kedvező potenciával. A főszereplőnek jobbulást, bízom abban, hogy gyógyulása legfeljebb a Dexterhez hasonló rövid késedelmet okoz!

Kit-Kat - 2010. 04. 18. 08:23

Nekem anno már a pilotkritikák elolvasása után elment a kedvem a megnézésétől (meg sokan a 300-hoz hasonlították, amit nem nagyon kedvelek), de most lehet, hogy mégiscsak beadom a derekam és bepróbálom… vagy legfeljebb nyári dara lesz belőle.

Skate - 2010. 04. 18. 08:26

Hasonlóval csak animekben találkoztam, hogy a fölöslegessé vált karaktereket véglegesen kiiktattak.

Az idei felhozatal mellet végre egy olyan újonc, amely mert naggyá válni végre.

Finálét még ma fogom megnézni, de rövid idő alatt kivívta a dicsőséget magának ez a sorozat. 9/10

Whitfieldnek mihamarabbi gyógyulást kívánok!

RaveAir - 2010. 04. 18. 08:43

A Trónok harcának is az lesz majd a nagy erénye, hogy ott sem fognak fukarkodni a főbb szereplők kicsinálásával.

Most, hogy vége lett a sorozatnak azt hiszem, hogy én is nekilátok darálni.

kchris - 2010. 04. 18. 08:48

Még az 1×13 kimaradt,de hamarosan pótolom! K*rva jó sorozat,csak dícsérni tudom!
Kívánom hogy Andy Whitfield mihamarabb gyógyuljon fel!

mkfad - 2010. 04. 18. 08:49

A fene gondolta volna még az elején, hogy a “baszós-kardozós” hetiegynekelmegy látványorgiából ennyire jó sorozat kerekedik ki! Eleinte féltem, hogy a látszólag egy kaptafára épülő részek hamar unalomba fullasztják, de szerencsére ezt sikerült elég hamar levetkőzniük.

Epikus lett a rész, az évad legjobbja. Érezni hogy szinte az egész évad felvezetés volt ehhez, így kellőképpen ütött annak minden momentumával együtt. Amit kicsit furcsállok, az Crixus túl hirtelen pálfordulása volt. Persze jó ideje fel lett vezetve ez is, de a motivációinak megváltozása látszólag még is túl hirtelen történt, mindenféle vívódás nélkül. Vagy ezt csak én éreztem így? Lehet, hogy csak az időben ugrálás zavart be.

Az idősíkok szétszedése nekem is fura volt, nem láttam semmi koncepciót mögötte. Szerintem utólag a vágószobában döntöttek így, talán a folyamatos feszültség fenntartása végett.

Mindenesetre kellőképp meg lettem győzve, feliratkozom én is a rajongók táborához.^^

zcsi - 2010. 04. 18. 09:01

“na persze a fő-fő azért nincs veszélyben, hiszen ennyit még mi is tudunk a történelemből”

picit ezzel a mondattal elkeveredtem, mert ha jól emlékszem valahol az elején elhangzott, hogy azért kapja ezt a nevet, mert a másik Spartacus mekkora nagy gladiátor volt, tehát ha az egészségi állapota úgy hozza simán kinyírhatják..

CyClotroniC - 2010. 04. 18. 09:12

Fúúúú, ennyire feljavult volna? Én adtam neki 2 részt, de nekem hiányzott a tartalom a gyakás mögül, sőőőt a gyakás is olyan volt, hogy a lassított vérfröcsögéseken kb hangosan felröhögtem annyira durván komikusnak hatott az egész.

Ennyi dicsérő komment után azonban lehet mégis adnék neki egy esélyt, így az lenne a kérdésem, hogy mennyire lett tartalmasabb és értelmesebb a történet. Nincs bajom az erőszakkal, ha van mögötte egy keret, de az ilyen 300 féle pointless kreténségeket nem szeretem. Érdemes próbálkozni vele, még ha végig is kell ‘szenvedni’ az első 6-7 részt, vagy annyira azért nem változik meg a sorozat jellege, és ha az első két rész után se jött be, akkor inkább hagyjam?

mkfad - 2010. 04. 18. 09:12

Nem gladiátorról hanem ha jól emlékszem trák királyról nevezték el. És túl sok a történelmi alakokkal egyező szereplő, hogy ez Spartacus ne az a Spartacus legyen. Ez nem is kérdés. Mindenesetre nagy wtf lenne ha mégse :D

Annatar - 2010. 04. 18. 09:19

Skate:
“Hasonlóval csak animekben találkoztam, hogy a fölöslegessé vált karaktereket véglegesen kiiktattak.”

Álljon meg a menet. Itt senki nem vált fölöslegessé, mindenki halálának megvolt a dramaturgiai szerepe és célja.

Desmond Wallace - 2010. 04. 18. 09:43

Hihetetlen, hogy milyen minőségi szórakozás lett ebből a pilot után. Az elején még tényleg csak egy kardozós-dugós ókori mókának látszott, de aztán olyan szinten mélyítették el a sztorit, építették fel a karaktereket, hogy le a kalappal az írók előtt.

Megjegyzem, nekem már a pilot is tetszett (történelmi sorozattal többnyire könnyen meg lehet venni), de tány, hogy úgy az 5. résztől folyamatos javulás következett be.

Nagyszerű sorozat lett ez a Spartacus. Mindenki kitett magáért, hogy minőségi szórakozást kapjunk.

winnie - 2010. 04. 18. 09:45

steven s. deknight jólcsengő név, tudja, mi kell nekünk:) smallville, angel, dollhouse, buffy – csupa fanfavorit sorozatban dolgozott eddig. őt valamiért keveset emlegetjük, én most megteszem.

Aribeth - 2010. 04. 18. 10:04

A pilot nálam is kasza-majd-esetleg-nyáron-ledarálom-vagy-nem volt, de ennyi imádat után biztos végig fogom nézni. Annak különösen örülök, hogy a két kedvencem, Lucy Lawless és John Hannah nem nyúltak mellé a sorozattal, sőt, halálra dicsérik a karaktereiket és a játékukat.

DelMare - 2010. 04. 18. 10:06

az egyik legnagyobb pozitív csalódás az évben. az első egy-két rész után még azt hittem h kaszálni fogom. minőségi, profi és izgalmas, szóval krva jó kis sorozat lett belőle.

raxel - 2010. 04. 18. 10:32

nagyjából egyetértek, bár nálam 10/10, és elejétől fogva tetszik, nem kicsit :D

Eidur - 2010. 04. 18. 11:06

Évad legjobb újonca, ez számomra nem is lehet kérdés! VIGYÁZAT, SPOILEREK LEHETNEK! Az első részhez úgy ültem le, hogy megnézem, aztán meglátjuk mi lesz, mert történelem ide, történelem oda, ahogy többen, úgy én is azt hittem, hogy ez egy 300 utánzat lesz. Aztán adtam rá egy 7/10-et. Úgy a 3. vagy 4. rész volt az számomra, amikor elkezdtem ténylegesen élvezni és hétről hétre várni az új részeket. Konkrétan a bányás dolgokra gondolok. Itt kezdődtek az igazi intrikák és köcsögségek is. Az ötödik résztől pedig folyamatos 10/10! A 10. rész egyszerre volt számomra rohadt jó és rettenetesen rossz. Tényleg meg merték ölni Varro-t, nagyon sajnáltam. Szerintem ha valaki “kibírja” az ötödik részig, onnantól be fogja szívni:) A kivitelezés engem nem zavar, 1-2 jelenet volt, aminek a megvalósítása nem tetszett, de ez elenyésző a színészi játék és a történet mellett. A finálé pedig… Egyrészt az összes Spartacus – Crixus párbeszéd rohadt jó volt, ez a “Más életben testvérek lennénk, de ez nem az”… áhh priceless! Aztán amikor Crixus ráütött a pajzsára harc közben, rendesen remegtem, felállt a szőr a hátamon. Baromi jó volt, na!

Andy Whitfield-nek mihamarabbi felépülést kívánok! Aztán jöhet a második évad. Ki fogom várni, és addig párszor szerintem még megnézem ezt az évadot!

BTW: Aragorn83: Nick Tarabay-jel én is váltottam pár szót, rendkívül közvetlen a srác!:)

És utolsóként: Köszi a junkie-nak a pilotkritikát, mert ha ők nem írtak volna róla, lemaradok egy ilyen rohadt jó sorozatról, ami már lassan top 3-ban van! (Azért FNL-t és a Dextert nem olyan könnyű megelőzni:), de jó úton halad a Spartacus!)
üdv!

ThomassLord - 2010. 04. 18. 11:14

Abszolút egyetértek, csont nélkül 9/10, legeslegjobb új sorozat nálam.
Andy Whitfieldnek sok szerencsét és miharabbi felépülést kívánok!
Baromi nehéz lesz ilyen sok időt várni a 2. évadig :(

Annatar - 2010. 04. 18. 11:23

Én csak és kizárólag Craig Parker (Glaber) miatt kezdtem el nézni. Imádom a pasast, személyesen találkoztam vele párszor, ő is hihetetlenül kedves és közvetlen. A 300 nem tetszett, és a pilot sem győzött meg igazán, a kiömlött vérmennyiséget továbbra is röhejesnek tartom, a szexualitás pedig az én ízlésemnek egy kicsit sok volt. De amit műveltek a sztori és a karakterek felépítésével, az tényleg megérdemel minden elismerést.

faszos - 2010. 04. 18. 11:34

tegnap előtt találtam rá a sorozatra, marha jó marha _feszes_

Pocok - 2010. 04. 18. 12:01

Nálam ez a sorozat benne van a TOP2ben. Simán 10/10
Mindegyik részben egyre jobban nőtt a feszültség… viszont az utolsó részben HATALMASAT ugrott… nem is tudom, hogy láttam már ennél kielégítőbb évadzárót.

Első pár részben csak a szex meg a vér miatt néztem. De rájöttem, hogy sokkal sokkal több van mögötte. Aztán már csak az érdekelt, hogy mi lesz a szereplőkkel.

Jobbulást neki! Reméljük hamar felépül.

Kopiati - 2010. 04. 18. 12:13

Olyan volt a finálé, meg az évad is, amilyennek a nagykönyvben megvan írva a sorozat finálé. Nálam 10+/10 idén a Glee mellett egyik kedvencem. Minden esetre Andy Whitfield gyógyulgasson, remélem ha már spin off készül a sorihoz, remélem a doctore lesz a fő karakter:) a kemény szerecsen útja a ludusba…

human - 2010. 04. 18. 13:35

“Amit kicsit furcsállok, az Crixus túl hirtelen pálfordulása volt.”

Nemtom, hiszen előtte is sokat vívódott már rajta, erre amikor ráébredt, hogy megmérgezték és azért gyengül, nos onnan nem volt már olyan nehéz szerintem.

Rommel - 2010. 04. 18. 13:35

Eszméletlen egy sorozat; hihetetlen, miket vállaltak be. Az a mérhetetlen ármánykodás, amit a hatalomért tesznek, zseniális. És persze a látvány sem utolsó, de az évad második felére már nem a véres harcok és a cicik jelentették a sorozat legfőbb alkotóelemeit, hanem a sztori.

Akik a pilot után elkaszálták a Spartacust, azok nyugodtan tegyenek egy próbát még egyszer. Az első 4-5 rész az, amit “túl kell élni” (szigorúan idézőjelben), de amikor előveszik az bejegyzésben is említett feleség-szálat, onnantól durván beindul. :)

human - 2010. 04. 18. 13:36

CyClotroniC: hát de leírtam amit kérdezel, nem értem a kommented

Dattila78 - 2010. 04. 18. 14:14

Nekem kicsit hasonló érzésem van a Spartacussal kapcsolatban mint a Vampire Diaries-sel, elkezdődött valahogy és valami egészen fasza dolog kerekedett ki belőle. Ilyen szép kerek évadzárót..az utolsó 20 perc (az ugrástól számolva:)) az valami rohadt jó volt. Külön tetszett hogy nem szaroztak Varro felesége szétszurkálta a kis pöcsöst, na egy ilyen jelenet nem mehetett volna le az ABC familyn:)

RexpecT - 2010. 04. 18. 14:15

Ez jó kis összefoglaló lett!Az évad pedig tényleg megér egy 9/10 -et!!

mkfad - 2010. 04. 18. 14:32

“Nemtom, hiszen előtte is sokat vívódott már rajta, erre amikor ráébredt, hogy megmérgezték és azért gyengül, nos onnan nem volt már olyan nehéz szerintem.”

A vívódása szerintem inkább a szerinte bajnokhoz illő nihilista, mindent a győzelemért és dicsőségért felfogása, és a Naevia iránt kialakuló érzelmei között zajlott. A kettő közötti konklúziót végülis az adta hogy ha az arénában nyeri el saját, és Naevia szabadságát. Ennek eléréséhez egyetlen utat látott, ha visszaszerzi becsületét a Batiatus ház iránt, illetve visszanyeri a bajnoki címet Spartacus-tól.

Az persze igaz hogy mikor tudatosult benne hogy megmérgezték, elárulva érezhette magát, és jócskán kifogyott a lehetőségekből is, de az egyik pillanatban még felkoncolná Spartacust akire már már testvérként tekintett, csakhogy elérje céljait, másik pillanatban “kill them all!”. Nem éreztem ott abban a pillanatban semmilyen átmenetet. Persze ha hozzávesszük az azt követő bosszúszomjas dühkitöréseit (nem szívesen kerülnék az útjába :D), és az azt megelőző sorozatos megaláztatását, akkor teljesen érthetőek a tettei, csak azon a pillanaton akadtam fenn egy kicsit. De épphogy csak annyira hogy legyen mibe belekötnöm a finálé kapcsán :D

Maniac84 - 2010. 04. 18. 14:32

Nekem már az elején tetszett a sorozat amikor még csak “kardozós-baszós” volt, már akkor is heti 1 óra fun volt.
Aztán ahogy részről részre mélyítették a történetet az évad közepe felé már kifejezetten vártam az újabb epizódokat. Az utolsó rész meg az egész megkoronázása volt. Ahogy többen is írták fentebb, én se nagyon láttam még ennél kielégítőbb évadzárót.
human megállapításával meg teljes mértékben egyetértek, hogy jelenleg ez a sorozat rendelkezik a legtökösebb írókkal. Jó néhány más sorozatban 5 évad alatt nem látni annyi merész megoldást mint itt 13 részben. És itt meg még ráadásul kivétel nélkül mindegyik ütött is.
Még érdemes megemlíteni a remek castingot is. Még ha az első pár részben úgy is tűnt, hogy sokakat csak a külcsín alapján válogattak be. A későbbiek során szinte kivétel nélkül mindenki bizonyította, hogy ehhez színészi tehetség is társult.
Nálam simán kijár egy 9/10 úgy összességében.
A második évadot meg nagyon várom én is. Némi kételyeim viszont vannak azzal kapcsolatban, hogy a nagyobb csatajeleneteket majd látványilag, hogy tudják megoldani. Ez ugyanis a pilotban nagyon nem jött össze.
Andy Whitfieldnek meg természetesen mihamarabbi felépülést kívánok.

Harlekin - 2010. 04. 18. 14:57

Zseniális sorozat. Pedig az elején én is gondolkoztam rajta, kell-e ez nekem. De szépen kinőtte magát. A szereplőgárdát meg talán csak a BSG-hez lehet hasonlítani, egytől egyig zseniális. Csak azt sajnálom, hogy a 2. évadban (reméljük lesz), jópár fantasztikus karaktert már nem fogunk látni.

SPOILER: Batiatus halálára nem számítottam, elvileg Spartacus szökése után ő is üldözte a gladiátorokat.

Andy Whitfieldnek jobbulást!

Aragorn83 - 2010. 04. 18. 15:16

Végre én is megnéztem és nehezen térek magamhoz. Fantasztikus volt az évadzáró. :)

Harlekin: Látva sorozat sikerét, szerintem innentől több pénzre számíthatnak az alkotók a Starz-tól. Szóval szerintem jobb csata jelenetekre lehet számítani.
Ha pedig mégsem, akkor az sem olyan nagy probléma. Legalábbis nekem, a színészek elviszik a hátukon a sorozatot, úgyis az ő történetük a leglényegesebb….

De messze van még január és 6 részes mini! :’-(((

i'm_rick_james - 2010. 04. 18. 15:18

no fuckin comment.

10/10.

danNN - 2010. 04. 18. 15:20

Én is úgy voltam vele, hogy kasza az első rész után, de mégis csak kard, vér, nők. Maradtam és nem bántam meg, abba hagyták a szló mósönt, letisztult a látvány is, a történet beindult. A színészek faszák voltak és berántott teljesen. Innen a távolból is kívánok Andy Whitfieldnek mielőbbi gyógyulást. Várom a 2. évadot.

jonkennedy - 2010. 04. 18. 15:26

Én is végeztem a fináléval, de nem lepett meg, én teljesen erre számítottam, egyszerűen az a tempó amit eddig diktáltak nem lassulhat a fináléra, és nem is lassult. John Hannah minden létező díjat megkaphatna az alakításáért ebben a sorozatban, egyszerűen fantasztikusan játszott.

Egészen rendkívüli sorozat ez, és nagyon sok lehetőség van még benne, de féltem is egy kicsit a 2. évadtól. Elsősorban azért, mert rengeteg jó szereplő hullott most el, és kifejezetten szegényes lesz a 2. évad kezdete nélkülük. De majd meglátjuk, nálam kiemelt figyelmet kap minden hír ami vele és Andyval kapcsolatos, aki meg most újra küzdjön meg a halál árnyékával, de ezúttal az orvostudomány segítségével…

CyClotroniC - 2010. 04. 18. 15:43

human: Azt írtad, hogy bejön pluszba amit hiányoltam, de azt nem, hogy eltűnt-e az, ami zavart az akció oldalon. Hozzáteszem azóta valaki írta, hogy a minden suhintásra slowmotionözgetés eltűnt, vagy visszaszorult.

Ja megy ugye eleve a kritikád miatt kezdtem el gondolkodni azon, hogy mégis kapjon-e egy esélyt, csak kicsit ellentmondásos volt nekem a pontszám amellett a kiejentés mellett hogy 7 részt minimum adni kell neki. Na mindegy, ha kifut egy-két heti nézősöm, az elsők között lesz, amit letolok. 13 epizód nem sok, legalább hamar kiderül, hogy elhamarkodottam íteltem-e meg, vagy tényleg nem az én világom.

divexa - 2010. 04. 18. 15:46

Én is késői csatlakozó vagyok, de amikor elkezdtem nézni, nem volt megállás. Nem csak a látvány, az intrikák, de 1 jó adag minőségi humor is hozzá van keverve. Nem hittem volna, hogy a Rome-hoz felnőhet, de megtörtént. Bocsi, de nekem a végére már 10/10 :)

Wondorog - 2010. 04. 18. 16:13

Ú hát durva volt a finálé, nagyon várom a 2. évadot. Egy aggályom van, mégpedig Craig Parker (Glaber legátus) szerepeltetésének megoldása, mivel ő főszerepet játszik a Legend of the Seekerben (bár nem tudom, hogy a 3. évadban szerepelni fog-e, mert ugye most is halott, de az Alvilágban ott serénykedik, de lehet az évad végén lezárják ezt a szálat, és onnan távozik).

Alfdam - 2010. 04. 18. 16:19

Az egyetlen sorozat, aminek kb minden rész jobb, mint az előző. Persze ez köszönhető annak is, hogy elég mélyről indult az első résszel. Bárkinek mondtam, hogy nézze meg, mindig fintorgással indított, aztán a legnagyobb rajongó lett. Bárcsak a Heroes-t is ezek a fiúk írták volna. :(

Action - 2010. 04. 18. 17:00

Én is úgy indultam neki, h agyatlan szórakozásnak jó lesz, de szerencsére nem lett igazam. Az évad meglepetése volt számomra.

harmadik eva - 2010. 04. 18. 17:32

Az agyonhypeolt, és kiábrándító V-vel és Flash Forward-dal ellentétben a Spartacus véleményem szerint egészen rendkívüli, legalábbis az én olymposomra felkerült a Twin Peaks, Carnivale, Lost, Sopranos és Rome mellé.
Az első rész beugratásnak tűnik ahhoz képest, hogy mivé fejlődött az évad.

Eltiron - 2010. 04. 18. 17:37

Vazz, első részt végigunatkoztam, másodikat végigröhögtem, azt kasza. Ki van zárva, hogy ami ennyire szarul induljon, az hipp.hopp megjavuljon 5 rész után, bár aki ezt az ökörséget élvezi, annak egészségére. Még mindig inkább a Legend of the seeker, bár az is nagy baromság…

Venom - 2010. 04. 18. 18:07

10/10….

Kill them all…

Alfdam - 2010. 04. 18. 18:13

@Eltiron:

Ha tudnád mit hagysz ki, nem így gondolnád.

adikaland - 2010. 04. 18. 18:36

“Ritkán szoktam azt mondani, hogy vagy 7 részt kéne adni egy sorozatnak, mert általában nem szokott akkora javulás lenni, hogy kettő, maximum háromnál több kelljen, de itt akkora magukra találás van az évad felénél, ami mellett nehéz elmenni” – Tényleg jó sorozat és jó,hogy van egy ilyen portál is…de.. nem először olvasok itt ilyen értelmetlen mondatokat.

yippyupp - 2010. 04. 18. 19:04

a pilot nem jött be, de utána mindent kárpótolt a folytatás.

winnie - 2010. 04. 18. 19:05

én vagyok az első, aki ilyenek miatt sikít, de ezzel semmi baj sincs. Összetett. És ezért egy szó nehezen egyeztethető. De az értelmetlen messze más kategória, legalábbis eddig mindenki megértette.

Desmond Wallace - 2010. 04. 18. 19:29

Wondorog:
Nem hinném, hogy Glaber-nek olyan nagy szerep jutna, hiszen volt ott egy Crassus bácsi is, meg még egyéb római hadvezérek. Crassus szerepére gondolom majd elég nagy nevet fognak leszerződtetni.

smaszi - 2010. 04. 18. 19:30

“Ki van zárva, hogy ami ennyire szarul induljon, az hipp.hopp megjavuljon 5 rész után…”

Én is ezt hittem…és bevallom:tévedtem!

spencerhill - 2010. 04. 18. 19:57

Azta!! Zseniális ez az évad!!! Kész… padlón vagyok:D Szerintem mihamarabb elkezdem újból megnézni!

emptyhands - 2010. 04. 18. 20:45

10/10

human - 2010. 04. 18. 20:46

én szeretem a történelemmániásokat, de tényleg nem akarom tudni pontosan hány csatát hány hadvezér ellen nyomtak. Tényleg. Szerintem vagyunk ezzel páran, akik cska nagy vonalakban tudjuk mi volt, így jobban élvezzük a sorozatot (akármennyire is térnek el részletekben a valóságtól)

ennyi - 2010. 04. 18. 20:57

10/10 én extázisban fel tettem a kezem és kiáltottam velük együtt hogy kill them all nem tudom mi ütött belém de megijedtem magamtól :D

Mammut - 2010. 04. 18. 20:58

tegnap már fáradt voltam, mire lett hd, így ma néztem meg

iszonyat állat ez a sorozat, reméljük, hogy lesz 2. évad

yippyupp - 2010. 04. 18. 21:12

lenne egy kérdésem: van jelentősége annak, hogy lucretia haja néha szőke, néha vörös? vagy az lcd kijelzőm szállt el? nem értem…

lint - 2010. 04. 18. 21:29

Hát igen.Annak ellenére h tudjuk a story-t,nagyon érdekesre csinálták. Nagy kedvenc lett a sorozat. Remélem a főszereplő meggyógyul és lesz 2. évad.

Piemaker - 2010. 04. 18. 21:41

Nagyon megszerettem a sorit,nyáron újranézős!
THIS IS SPARTAAA-CUS!! :)

yippyupp - 2010. 04. 18. 21:46

@Piemaker: LOL

genzo - 2010. 04. 18. 22:02

Hibátlan sorozat! Aki kételkedik és csak azért nem nézi meg mert az első két rész nem tetszet, hát azokon csak röhögni tudok. Üzenem nekik, hogy ne is nézzék meg. Egyszerűen nem érdemlik meg.

Az a legelépesztőbb hogy semmibe se lehet belekötni. Forgatókönyv? Zseniális! Szinészi játék? Tökéletes! Rendezés? Profi munka!
Még annak ellenére is 10/10 nálam hogy tényleg gyengén kezdtek. Azonban nem mondanám hogy hét rész kell hogy beinduljon. Beindul az már a negyedikben is. A zárás pedig a legjobb volt amit eddig láttam sorozatban (pedig piszkosul sokat láttam:)). Most először fordult elő velem hogy rázott a hideg perceken keresztül. Amikor Crixus elüvölti magát hogy: “Kill them all!!!” lekellett álnom hogy elszívjak egy cigit, annyira kész lettem. Csak ajánlani tudom, mint mindenki más is aki már látta.

És Andynek tiszta szívből kívánok mielőbbi gyógyulást!

M76 - 2010. 04. 18. 22:16

Nem rossz, de a 9/10 nagyon erős túlzás, még kategórián belül is. Ha a rómát 10/10-nek venném, (ami nem létezik, mert 10/10 az a tökéletes sorozat lenne) akkor ez jóindulattal 6-ot kaphatna, az egész évadot tekintve.

Underberg - 2010. 04. 18. 22:32

Olvasva a kommenteket rájöttem mégsem hülyültem meg. Egyszerűen csak néztem és néztem és nem tudtam egy helyben maradni az utolsó résznél. Felálltam, járkáltam, kiabáltam. Azt gondoltam meghülyültem mert egy sorozat sem váltott ki még belőlem ilyet :) Zseniális. És a karakterfejlődések az egyik legzseniálisabbak amelyek sorozatban ebben az évezredben voltak. Tény az első rész sokakat elriasztott akik a Rómát tartották etalonnak. Hibáztak mert teljesen különböznek egymástól.
Beindul mi az hogy. Nagyonis! :) Ki kell szórnom rá 10 pontot mert nincs gyenge pontja. Köszi Starz!

yippyupp - 2010. 04. 18. 22:36

@genzo: ne legyél már ilyen önző – aki megnézte az első két részt, az adjon még egy esélyt, főleg ha érdekli a téma.

felesleges a Roma-val összehasonlítani, mert ez más osztályról szól. nekem mindkettő sorozat 10/10 figyelembe véve, hogy mi a téma.

@M76: miért nem lehet 10/10 egy sorozat?

DelMare - 2010. 04. 18. 23:16

nem tudom, h egy filmmel ellentétben létezik -e 10pontos sorozat – hiszen itt több órányi (vagy 10órányi) élményről beszélünk. arról nem beszélve, hogy egy sorozat megítélésénél az sem mindegy, h heti bontásban, vagy darálva fogyasztja az ember. mindegy is.

ami biztos, hogy elképesztő mit kitudtak hozni egy ismert sztoriból, és egy hatásvadásznak induló vizuális megoldásból. ami az évad végére történt, az szinte kifogásolhatatlan. és messze nem egy idióta évadzáró cliffhanger-ről van szó, hanem egy vérprofi lezárásról.

az egész évadra én sem tudok 10/9-nél kevesebbet adni. lehengerlő volt.

jah, és ennek hatására kezdtem el most a Rómát nézni.

sfefe - 2010. 04. 18. 23:40

Baromi jo a sorozat!!!
Csak sajnos soka lesz meg a 2. evad, amit meg csinalni akarnak vmi elozmenyt hat azt meg a fene tudja milyen lesz…

a_n_d_r_e_w - 2010. 04. 19. 00:08

Hihetetlen nagy, csak superlaitvusokban lehet rola beszelni. Iolausos reszek kiemelkednek a tobbi kozul, de azert az utolso reszben rendesen borsodzott a hatam. Onelegult vigyorral figyeltem az esemenyeket.
Aki 1-2 resz utan kaszalta es csak az ertelmetlen gyilokot latja benne, az nem tudja mit veszit. A veres cukormaz alatt iszonyatos fesszultseg es drama dolgozik, mondhatni tokeletes. Es orulok hogy hagytak a fenebe az alszemrmeskedest.

Csak igy tovabb, remelem azert legvegul egy alternate endinget is be mernek vallalni, az lenne az igazi fordulat :D
(kar, hogy tortenelmi filmeknel ekkora spoiler van :D )

i'm_rick_james - 2010. 04. 19. 00:20

azért crixus milyen lazán megbökte a dominát a végén :)

csak most nem úgy, ahogy máskor szokta :D

stevo - 2010. 04. 19. 00:37

i’m_rick_james :DDDDD
Kedvenc sorozat lett, jogos a 9/10 nagyon simán :)

Lac99 - 2010. 04. 19. 00:56

Első rész után picit parkoltam, 2-3 részt bevártam és egyben néztem. A 6. résznél jött az áttörés, utána mindig tűkön ülve vártam az új részeket és néztem. Mivel minden lehető pozitívum és dicséret elhangzott már, ezeket nem ismételném. Remélem, a főszereplő meggyógyul (vagy legalábbis játékra képes lesz…) és láthatunk egy hasonló intenzitású 2. évadot. Előzményként pedig én is a Batiatus-ház pre-spartacianus (:-D) idejét látnám szívesen. Dottore életútja, Crixus hogyan lett bajnok, majd hogyan nyerte el a domina kegyeit, ilyesmi. Mondjuk erre 6 rész nagyon kevés, ha úgy nézzük. :-)

Lac99 - 2010. 04. 19. 00:57

lehető=létező :-D

attika - 2010. 04. 19. 01:32

Zseniális sorozat, mindenki megkapja amit kedvel: vér, brutalitás, kiváló színészek, erotika, gyönyörű nők… És ami még ezeknél is fontosabb : fantasztikusan megírt többnyire “korhű” párbeszédek! Élvezet volt hallgatni minden egyes dialógust.

AntiHero - 2010. 04. 19. 01:49

Na megnéztem. Jó zárás volt nagyon.

Sok karaktert sajnáltam ugyan, hogy meghalt, de így volt rendjén. (majd őket az “előzmény” sorozatba legalább még láthatjuk)

Minden a helyén volt kivéve a visszaemlékezés. Nem tudom miért így oldották meg. Simán kezdhették volna ezt a részt a “2 nappal előtte” résszel és utána jött volna a többi. Így kicsit az eleje suta volt, nem a megszokott módon ment a rész.

Ennek ellenére 9/10 a rész. Az évad meg 10/10.

Maala - 2010. 04. 19. 01:53

Hát igen, tény, hogy aki csak az első pár részt látta, az nem nagyon vehetett észre semmi olyan apróságot, amitől más sorozatokban maga alá élvezve a kerítést rángatná, rángatja… :)

Pl. az első pár részben Spartacus hogy süllyed egyre lejjebb, és lejjebb, hogy áldoz fel érte minél többet megérzése alapján Batiatus (elvégre gladiátornevelő család sarja), hogy kezdi el manipulálni Spartacust, aztán széparcú Theocles (vagy hogy van leírva, feliratok nélkül passzolom) csatájára a készülés, majd a párhuzamok Spartacus és Crixus első harcára… Majd végül a “nagy fordulat”, ahonnan a csaták tényleg a háttérbe szorulnak, “hisz mindenki max szintű lett”, és nem lehet már táposabb. :D

Mindemellett hogy lesz Lucretia tanítványból mester, Astur is, mint egy kutya, a gazdájához idomul természetben… Mindez szépen megmutatva, de nem elmagyarázva (szájba rágva). Nem úgy, mint most. :P

Maala - 2010. 04. 19. 02:00

Ja igen, az is milyen érdekes, hogy az első, és az utolsó rész is ugyanolyan médiás résben stílusú…

Szerintem, akinek nem tetszik, hogy az uccsó rész bele a lecsóba’ időrendű, az nem képzelte még el, hogy mennyivel rosszabb lett volna úgy… Így tök érdekes volt, levezetve, hogy mi-hogy-miért. Pont abban a pillanatban, amikor kellett. :) Aztán a végére nyitva hagyva a kérdést, hogy lesz-e még az első évadban Kill them all, vagy csak Crixus hal meg. :) De ízlések, és pofonok.

Aragorn83 - 2010. 04. 19. 02:02

Maala: Theokoles

vasmacs - 2010. 04. 19. 05:56

Én már az 5. részig is nagyon szerettem (nagyon szórakoztató volt), de amilyen drámák onnantól jöttek, az hihetetlen volt…
9/10 teljesen egyértelmű.

Bob - 2010. 04. 19. 09:14

9/10

És én hülye meg majdnem elkaszáltam! Érdemes volt várni! A gyöngécske kezdés után olyan magasságokba emelkedett, hogy csak lestem! Nagyon kellemes csalódás! John Hannah és Lucy Lawless valami hihetetlenül jók voltak. Engem főleg John Hannah lepett meg. Először úgy voltam vele, hogy “Ő volt az a csákó a Múmiákból?” Ok. De aztán! Lucy pedig Xena. Kell ennél több? Még várom Kevin Sorbo, Bruce Cambell és Ted Raimi feltűnését, elvégre Sam Raimi az egyik producer!

M76 - 2010. 04. 19. 10:22

@yippyupp

Leírtam, azért nem lehet, mert az azt jelentené, hogy minden szempontból tökéletes és nem lehet nála jobb, márpedig én nagyon remélem, hogy lehet jobb sorozat, ennél főleg, de a rómánál is.

Gubóka - 2010. 04. 19. 10:34

most néztem meg a finálét…hát HUH!

Az a jelenet, mikor Spartakusz fleugrott Krikszkraksz pajzsára, és a Nap elött elsuhant…visszanéztem vagy háromszor. Nem hittem volna hogy iylet írok valaha, de ez egy gyönyörű vérontás volt :) Amikor a kaput bezárták, és a nemesek felé rohantak… áááh erre nincs is szó :)

10/10

Gubóka - 2010. 04. 19. 10:35

spartakusz én sevagyok normalis…:D

Pocok - 2010. 04. 19. 10:47

” yippyupp – 2010. 04. 18. 21:12

lenne egy kérdésem: van jelentősége annak, hogy lucretia haja néha szőke, néha vörös? vagy az lcd kijelzőm szállt el? nem értem…”

Paróka volt. Egyik részben mutatták.

szagergo - 2010. 04. 19. 11:41

10/10 Hihetetlen jó sorozat. Nálam az utóbbi évek legjobb sorozata lett. Tegnap néztem az évadzárót. Amikor az ember éjjel 1-kor felül az ágyban és úgy lesi, hogy mi fog történni a következő percben, az szerintem elég jó kritika. :)

Szerintem még 1-2-szer megnézem a 2. évad előtt újra az egészet. Batiatus hiányozni fog, remekül játszotta a szerepét, bár nyilvánvaló volt, hogy nem lesz hosszú életű. Crixus alakítása az évadzáróban tetszett a legjobban, bár a 12. rész végén is megérdemelt pár könnycseppet. A “tragikus hős” szerepet nagyon jól hozzá. Most is ráz a hideg, ha egy-két jelenetre gondolok. :)

Színészek 1-1-ig a legjobb választás volt mind. Nagyon jól eltalálták. Tényleg nem jut eszembe semmi negatívum. Green box. Kit érdekel??? :D

Ez a szereplőgárda rettentően jó csapatot alkotott. Áhh… Best.

Andy-nek jobbulást! Köszönet a sorozatért az egész stábnak és a Starz-nak! :) És persze a feliratért Mczolly-nak! :)

bikkbakk - 2010. 04. 19. 14:11

meh.

ogi - 2010. 04. 19. 18:10

érdekes a flashback felvetése, mint hátrány, én pont az ellenkezőjét éreztem. több sorozatnál indult úgy egy epizód, hogy nem szaroztak, simán ellőtték, hogy mi lesz a vége, és úgy ment fb az egész epizód. itt frankón csinálták. elaprózták, izgi volt, klassz volt :)

zsuzsker86 - 2010. 04. 19. 19:43

Human minden szavával egyetértek, az egyik kedvenc sorozatom lett, az első pár rész szájhúzogatása után.. jól kidolgozott karakterek, drámák, intrika, minden ami egy “ókori” témát feldolgozó sorozathoz kell (ld. Róma) Reméljük minél hamarabb meggyógyul a főszereplő, az életben is harcos lesz, és folytatódhat ez a rendkívüli sorozat.

zgeza - 2010. 04. 19. 20:44

Megölték Xenát :(. Tudtam, hogy ez lesz, de még is fájt.
A csúcs jelenet az évadban sztem a 12. részben van amikor 2 fakardal lealázza a légiósokat. Ilyen jeletekről álmodoztam gyerekkoromban. A zene, az is kbajó.
Szerintem a 300 is kjó a Róma is kjó és ez is kjó.

Remélem minél több ehhez hasonló sorozatot csinálnak. Ahol ilyen sex és rock and roll, meg lekaszabol van. Már alig várom, hogy feltöltsék, én meg le.

Crusader - 2010. 04. 19. 22:39

Egyszerűen zseniális!

Hihetetlen milyen profi módon felépítették az évadot erre vadállat fináléra. Őrület volt! :)

Szuper képi világ, bevállalós, tökös jelenetek, kitűnő szereposztás – karakteres szereplőkkel, és mindemellett kimagasló írói munka.

Egyértelműen a legjobb újonc sorozat nálam.
10/10

Maala - 2010. 04. 20. 01:14

“szagergo – 2010. 04. 19. 11:41

10/10 Hihetetlen jó sorozat. Nálam az utóbbi évek legjobb sorozata lett. Tegnap néztem az évadzárót. Amikor az ember éjjel 1-kor felül az ágyban és úgy lesi, hogy mi fog történni a következő percben, az szerintem elég jó kritika. :)”

Maximálisan, mélységesen egyetértek! Pláne, ha utána reggel 8kor fekszik le végül, úgy beszippantja a következő 6-7 rész is. :D

Az első részek is csak az évad második felének a tükrében nézve tűnnek gyengébbnek, pedig csak kellett az alapozás. Persze itt nem egy évadot szántak rá, mint egyes sci-fik esetében…

Mondjuk akkor nem is zengene róla senki ódákat, sztem. A gladiátoros részek elég untatóak lettek volna nagyobb töménységben (hisz Spartacus úgysem halhat meg).

(Milyen érdekes, hogy az SGUból mindenki kiírtaná az ármányt, itt meg erre élvez a nép. Én is így vagyok vele, de attól még érdekes. Biztos a műfaj, meg a belbecs többi részének mássága. :})

Waldi - 2010. 04. 20. 10:26

Tenyleg nagyon fasza kis sorozat lett, bar az elejen volt egy ket botranyos CGI. Nagyon komoly lett az eye candy felhozatal, foleg Spartacus felesege Sura es Mira.
Azt nem hittem volna, hogy az elso evad vegere fellazadnak, hiszen ezzel a technikaval kulteri latvanyt a meglevo penzbol nem tudom, hogy hogy fognak csinalni. Taborozo rabszolgakat, feldult birtokokat, meg grandiozus csatajeleneteket.

Aragorn83 - 2010. 04. 20. 12:27

Remélhetőleg ekkora siker mellett több pénzt kapnak az alkotók a csatornától a 2. évadra.

Balder - 2010. 04. 20. 15:06

Ez az évadzáró durvább volt mint egy raklap redbull. :)

Ilyen energiák, ekkora erő nem sok sorozatban van mint az évad utolsó részeiben volt.

Maximális tisztelet a készítőknek!

gy3r3csk3 - 2010. 04. 20. 20:48

Nekem is az jutott eszembe először hogyan fogják ezt a látványt kültéri helyszineken megvalósítani.
Viszont ha meg elhúzzák akkor nem lett volna ilyen ütős.

horathius - 2010. 04. 21. 15:57

az év újonca… még az előző évieket is veri. nálam az első résztől bejött, bár ott volt pár rosszabb cgi, de ahogy gondoltam rátaláltak magukra.

egyébként nemtudja valaki hogy meg lehet-e szerezni a soundtracket? főleg az kéne amikor Spartacus ugrik (mindenki tudja melyik ugrás :D ). ütött úgy ahogy volt

Conquistador - 2010. 04. 24. 01:01

csak csatlakozni tudok. már a pilot is tetszett, de a teljes évadot most daráltam 2 nap alatt és megérte egyben nézni.
remekül fokozzák az izgalmakat, jól keverik a dolgokat. a színészi gárda is nagyon rendben volt szerintem. Sura-szál volt kicsit unalmasabb az elején,de érthető a kifejtése.
kár h tudjuk mi lesz a vége, de ettől függetlenül izgalmas részek lesznek még.

Dewri - 2010. 04. 24. 10:15

Nincs mit hozzáfűzni az eddigiekhez, ez egy zseniális sorozat úgy ahogy van!!!! Aki járatos a történelemben, az tudja, hogy az igazi Crixus a fellázadás után is sokáig Spartacus oldalán harcolt, tehát van rá esély, hogy egy darabig még látni fogjuk!

Állítólag a HBO-n le fogják adni idehaza is, azt nem tudom hogy szinkronosan e. Kíváncsi lennék hogyan fordítanák le az eredeti szövegeket!:D Szerintem nem lenne olyan jó, mint felirattal, bár vannak olyan filmek és sorozatok, amik jobbak magyar szinkronnal (pl Forrest Gump, Jóbarátok).

Azonban kis hazánkban sajnos csak ekkora karriert fog befutni, mert van az a csodálatos szervezet, hogy ORTT, emiatt esély sincs egy ilyen kaliberű sorozat széles elterjedésére. Akinek nincs HBO-ja vagy internete, az nézheti a megaszart, győzikét, benkőt, józsi barátot, stb, ezeket az elmés, végtelenül magvas mondanivalóval és tanulsággal rendelkező műsorokat, mert ezeket minden további nélkül engedélyezik főműsoridőben vagy akár délután is…:(

Desmond Wallace - 2010. 04. 24. 10:19

Dewri:
Amerikában a starz csatorna kevesebb emberhez jut el, mint az ottani HBO, szóval. Ott se országos adón ment.

Dewri - 2010. 04. 24. 10:41

Desmond Wallace:

Azért szomorú, hogy ilyen jó filmeket csak kis csatornán vetítenek kis közönségnek (annak ellenére, hogy hatalmas nézettsége van még így is). Abban a korban simán elképzelem, hogy így éltek és beszéltek a rómaiak…

Végre lenne egy élethű sorozat és nem engedik a nagyközönség elé. Pedig ez valóságosabb, mint az átlag akciófilmek, ahol a 40 kilós “csárli angyala” összeveri a 120 kilós ellenfelét, vagy egy vékony faasztallap fedezéket nyújt a gépfegyverek golyóitól, stb… Ezért tetszett a Rambo 4, ott cafatokra szaggatja az embert a nehézgéppuska, amint az a valóságban is történne. Persze a Rambo 4-et se fogjuk látni kereskedelmi csatornán vágatlanul, az biztos…:)

Desmond Wallace - 2010. 04. 24. 10:49

Dewri:
Nem biztos, hogy nagy csatornán is hozna rekord nézettséget. Sőt!

Szerintem nálunk nagyon jó helyen lesz az HBO-n. Ha pl. az RTL-en lenne, akkor tuti, hogy agyonvagdosnának minden részt, 11 előtt meg nem is adhatnák, amivel meg egyet is tudok érteni, mert nem gyerekeknek való ez a sorozat, főleg az első 6-8 rész.

human - 2010. 04. 25. 01:09

“(annak ellenére, hogy hatalmas nézettsége van még így is)” Nincs hatalmas nézettsége, csak a csatorna átlagát üti magasan, ergó nekik jó. Odakinn még a legszarabb országos csatorna cancel sitcom is több nézővel megy a levesbe általában.

Claire8310 - 2010. 04. 25. 21:25

Most olvastam:

“Spartacus: Blood and Sand – The biggest thing since Jupiter’s cock”

hemill - 2010. 04. 26. 00:13

megvolt a hétvégén a 13 rész, végig a képernyőre tapasztott.
hihetetlen mód jó ez az elszakadás, a hagyományostól, fröccsen a vér, fejek repkednek, teljesen pucér nők és férfiak flangálnak, mennek a cselszövések.
ha belegondolok, tényleg csak így lehet visszaadni azt ami abban a korban ment.
remélem “sparatcus” felépül és folytatódhat a vérengzés :)

Aragorn83 - 2010. 05. 02. 12:31

Manu Bennett ma írta:

“The role of Crixus is a gift that has given me a rare opportunity to express myself as an actor & an individual but the best way I know whether the role is working for the audience is hearing feedback from each of you. It is very much appreciated. I am looking forward to filming Spartacus Season 2 in approx July 2010.”

Dewri - 2010. 05. 03. 22:33

Ha jól értem a végét, akkor nekiállnak a kettes évadnak júliustól? A főhősről nem kérdezted?

Aragorn83 - 2010. 05. 04. 02:39

Most pont nem én kérdeztem, hanem ezt ő írta magától. :)

Aragorn83 - 2010. 05. 10. 21:19
winnie - 2010. 05. 10. 21:26

ma küldte ki az első teasert az hbo a sajtónak, majd jönnek továbbiak is.

Aragorn83 - 2010. 05. 10. 21:51

Mikor teszed fel? :)

Kettő fönn van a hbo honlapján is. 12-14 mp-esek remélem nem ugyanarról van szó. :)

Aragorn83 - 2010. 05. 11. 22:21

:)

PRODUCTION ON STARZ’ ‘SPARTACUS’ SIX-PART PREQUEL TO BEGIN THIS SUMMER

http://www.facebook.com/note.php?note_id=425484064103

winnie - 2010. 05. 11. 22:29

inkább :(

mert ezt a hírt sajnos úgy kell értelmezni, hogy a spartacus s2 forgatása ősz előtt tuti, nem kezdődik el, ergó nyárig nem kerül képernyőre.

jó hír, hogy 2 részben benne lesz andy whitfield is.

Aragorn83 - 2010. 05. 11. 22:36

De ez eleve várható volt, abban a pillantban, hogy megtudtuk, hogy Andy rákos.

Legjobb esetben 2011 elején láttuk volna a folytatást, ahogy idén kezdődött az s1. Node sebaj itt van helyette a perquel. Jobb mintha ez se lenne és enélkül kéne várni jövő nyárig. Legalábbis szerintem. :)

A. - 2010. 05. 11. 22:41

én annyira, de annyira örülök ennek a Batiatus-ház centrikusságnak! csak Craig Parker és Viva Bianca hiányzik (nekem) a listáról!

Aragorn83 - 2010. 05. 11. 22:48

Még simán bekerülhetnek. Jó lesz Antonio-t (Barca) újra látni. Hátha végre őt is látjuk majd az arénában. Kiváncsi lennék akcióban is Beast of Carthage-re. :D

A. - 2010. 05. 11. 22:51

“Hátha végre őt is látjuk majd az arénában.” Tényleg! Nekem úgy tűnt, hogy a Doctore eléggé tiszteli, szóval nem lehet rossz…

Dewri - 2010. 05. 13. 20:52

Az sg.hu oldalon olvasható tegnapelőtti (05.11.) cikkből:

“A Starz csatorna rábólintott a Spartacus: Blood and Sand íróinak ötletére, miszerint a beteg Andy Whitfield kezelésének idejére egy előzménysorozatot készítenek a gladiátoriskoláról. A tervek szerint több fontos szereplő is visszatér. ”

“Mint arról szó volt, ez a visszatérés egyelőre csak egy 6 részes előzménysorozatot fed…”

“Az előzményszéria főszereplői között ott lesz John Hannah (Batiatus) és Lucy Lawless (Lucretia), a történet pedig a gladiátoriskola (House of Batiatus) felemelkedésével foglalkozik. A tervek szerint a 6 részből kettőben Andy Whitfield is benne lesz, de számítani lehet Peter Mensah (Doctore), Manu Bennett (Crixus), Antonio Te Maioha (Barca), Nick E Tarabay (Ashur) és Lesley-Ann Brandt (Naevia) visszatérésére is. A forgatás nyáron fog zajlani Új-Zélandon.”

Saint - 2010. 05. 14. 22:49

Jobb oldalon az idemutató link el van írva: Spartacus: Blood and Blood

A sorozat amúgy nagy kedvencemmé nőtte ki magát, a történet, az ábrázolás mód, és az írói merészség nagy pozitívumai a sorozatnak, ehhez még hozzá jön a jó szereplőgárda és kész is a recept. Remélem minél hamarabb felgyógyul Andy és jöhet a 2. évad.

human - 2010. 05. 15. 05:10

nincs elírva.

Platschu - 2010. 06. 21. 03:56

Az egész sorozat klassz, tényleg 10/10. Nekem nem is az első két résznél, hanem a 4. résznél rezgett a léc, mert egyszerűen nem éreztem korhűnek azt az alternatív arénát. A félig-meddig visszavarrott arcú rabszolga szintén nem volt egy jó választás, mert az csak szimplán hülyeségnek tűnt.

Aragorn83 - 2010. 06. 22. 22:55

Az nem félig-meddig visszavarott arcú volt, hanem a legyőzött ellenfelei arcát hordta győzelmi trófeaként.

Franco - 2010. 07. 01. 21:03

Mikor lesz 2. évad?

winnie - 2010. 07. 01. 21:30

olvasd el a fenti írást. vagy a sorozattal foglalkozókat és választ kapsz: http://www.sorozatjunkie.hu/tag/spartacus/

Jassmin - 2010. 07. 04. 01:30

Nagyon bejött.
Az elején elég sablonnak találtam,de már teljesen máshogy gondolom.A szereplők jól játszanak,az események meglepőek,és a harc jelenetek is gyönyörűek.Nagyon igényes,és ez teszi fel rá a koronát.
Igazán gátlástalan,mocskos,izgalmas,és sötét:
Éppen amilyen Róma volt annak idején.

eLaNoR - 2010. 07. 22. 15:29

Hm, végignéztem az évadot. Nincs az a pénz, amiért újranéznék ennyi öldöklést… Viszont ennyi érzelmi és izgalmi töltet 13 órába sűrítve képernyőn még nem jutott el hozzám. Kihagyhatatlan sorozat!

Lómániás - 2010. 08. 12. 20:25

Nagyon tetszik és szeretem hogy harcolnak benne csak sajnálom hogy a főszereplő beteg remélem hamar felépül .

Lómániás - 2010. 08. 12. 20:25

Nagyon tetszik és szeretem hogy harcolnak benne csak sajnálom hogy a főszereplő beteg remélem hamar felépül .

benceclick - 2010. 08. 22. 23:32

Végre rávettem magam h elkezdjem a sorozatot és 3 nap alatt ledaráltam (asszem ez mindent elárul). Simán 10/10 nekem. És ez a finálé, valami rohadt jó volt.
Ja és Ilithyia haljon már meg (na jó, ne, mert ő az egyik legnagyobb arc és szarkeverő számomra).
Előzménysorozatot várom nagyon, de a 2. évadot talán mégjobban. Mindenkinek ajánlom, megéri!

wasfd - 2010. 08. 30. 13:18

Végre egy sorozat amelyben kellő mennyiségű erőszakot találok :D. Viccet félretéve, nagyon tetszik hogy újra a klasszikus férfi erényeket állítják középpontba. Ebben a sorozatban a nők nőiesek, férfiak pedig férfiasok(“tisztelet” a kivételnek), a gyenge pusztul, az erős fennmarad, a harc pedig nemessé tesz. Tököm tele volt már az ilyen “yes you can” lost feelinget, én azt mondom kill them all.

Jellina - 2010. 09. 06. 18:06

Én 2 nap alatt néztem meg az 1. seasont…nagggggggggggyon állat !!!!! Őrülten tetszett !!!!
Mivel lány vagyok a lány szereplők ruha- és hajviselete is megőrjített !!!!
(remélem, ez nem volt offtopic)

harmadik eva - 2010. 09. 19. 12:15

Lehet, hogy kaszálják a sorozatot?

Coimbra - 2010. 10. 17. 16:03

Azt hittem, hogy csak nálam vált ki ilyen reakciókat a sorozat, de tévedtem.Az elmúlt 1.5 hónapban 3x néztem végig az egész sorozatot, ilyenre nálam még nem volt példa, volt is olyan, hogy egyszer azt álmodtam, megölünk valakit, egyszer pedig valami gladiátorosat, szóval rám félelmetes hatással volt.
Az előzménysorozatból legjobban a Theokoles-Doctore párharc érdekelne, de nem értem, miért kell egy teljesen új szereplőt betenni a 6 részbe, szerintem Crixus-Ashur-Barca-Doctore kombóval simán mehet a 6 rész, és még azt is el tudom képzelni, hogy esetleg Varro feltűnik (közönségben, bányában stb.), hiszen ő római volt mielőtt gladiátor lett volna.

Az esetleges 2. évaddal viszont nekem gondjaim lesznek, mert a történelem szerint SPOILER
Glaber nem hal meg a Spartacusék elleni csatákban, másrészt Doctore és Crixus a háborúk során korán meghal. És tök durva, hogy már arra gondolok, hogy Crixus és Naevia találkoznak-e még Crixus halála előtt, és teljesen elszomorít, ha nem fognak… ennyire hatással van rám a sorozat, hogy 2000 éves szereplőkért aggódok :)

DawX - 2010. 11. 06. 02:14

Én este 5-kor gondoltam megézem az első részt , aztán az lett belőle, hogy másnap reggel 8-ig ment.
Nem birtam ki hogy ne nézzem végig.

THE BEST !!!

vers - 2011. 02. 04. 00:10

10/10

a legjobb amit mostanaban lattam

Ferikebácsika - 2013. 06. 16. 02:04

Mit lehet a kommentekhez még hozzáfűzni? 3 napos darálás, elsőrész szintén majdnem kasza a gagyi grafika miatt, amúgy meg hatalmas sorozat. Mikor ezeket írom, már van harmadik évad is, még a masodikba sem kezdtem bele. Hiányozni fog az “eredeti” Spartacus. Meg Xéna is.

Béha túl sok a nyál, meg rémes a CGI, ezért csak 8/10

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz