login |

Supernatural: vége az 5. évadnak – írta cat

2010. 05. 17. 16:36 - Írta: vendegblogger

129 hozzászólás | kategória: 2009/10 finálék, kritika,

Hattyúdal: az utolsó színpadi, drámai fellépés, vagy bármilyen utolsó munka, amikor az előadó tudatában van annak, hogy ez lesz élete utolsó fellépése, és emiatt mindent belead egy utolsó, nagyszerű próbálkozásba.”
/ wikipedia.org/

Eric Kripke egy szerencsés ember. Nem sok sorozat showrunnerje mondhatja el magáról, hogy amit eltervezett, azt meg is tudja valósítani úgy, ahogy ő szeretné. És ha hozzávesszük azt, hogy a Supernatural most már 3 éve Amerika legkisebb országos csatornáján fut (amit sokan nem is ismernek), akkor ez még nagyobb szó. De valójában mindez eltörpül amellett, hogy ezzel a sorozattal élete álmát valósította meg, ez volt az ő gyermeke, minden hibájával és minden erényével együtt. Szívét-lelkét belerakta – nagy szavak ezek, de aki egyszer is látta őt nyilatkozni, az nem kételkedik benne. Én azt hiszem, hogy igazából ez a Supernatural sikerének a titka.

Kép1

Eric Kripke most elköszön. Mint ahogy azt tudjuk, szeptembertől Sera Gamble veszi át a helyét. De még utoljára készített egy olyan epizódot, ami igazán méltó hozzá és a sorozathoz. És ahogy azt sok más alkotó is megtette előtte, beleírta a történetébe saját magát – úgy, hogy végül nekünk, nézőknek is kiszólt, kikacsintott, ami unikumnak számít a sorozatok világában.

Milyen volt ez az 5. évad? Hát, bizony hagyott kívánnivalót maga után… maradjunk is ennyiben, mert Kripke utolsó dala képes volt mindezt feledtetni. Ilyen szép évadzárót, illetve sorozatzárót rég láttam. Nade most már tényleg jöjjenek azok a spoilerek, a tovább után.

Egyet már itt az elején leszögezhetünk: ez a rész nem lett volna az, ami, Chuck (Kripke) narrálása nélkül. És külön hatalmas piros pont, hogy az ő sztorijában Az Impala volt a főszereplő. Mert ugye nem tagadhatjuk, hogy egy emberként rajongunk ezért az autóért? Mellesleg pedig az a bizonyos dátum, április 24, amikor legördült a szalagról, egyben Eric Kripke születésnapja.

Van egy másik izmos elmélet Chuck-kal kapcsolatban, hogy tulajdonképpen ő maga volt Isten. Szerintem ez inkább csak annyiban állja meg a helyét, amennyiben Kripke isten volt a saját maga teremtette világában. Végül pedig eltűnt, mert megírta a Winchesterek evangéliumát és ezzel befejeződött a munkája… Nagy valószínűséggel ennél konkrétabban sosem fogja a sorozat ezt a szálat elvarrni, és ez így van jól.

Kép2

Az út vége nem az lett, amitől sokan tartottak, hogy Sam és Dean beült a kocsiba és elautóztak a naplementébe. Ez a befejezés pont olyan realisztikus volt, mint amennyire a Supernatural képes volt az lenni 5 évadon át. Mindenki meghozta azt, ami számára a legnagyobb áldozat volt. Dean elengedte a testvére kezét, és ha nincs az a nyitójelenet, akkor is tudnánk, hogy ez a döntés mit jelentett neki. Sam pedig szó szerint feláldozta saját magát.

Nagyon tetszett, ahogy Sam életét visszakötötték a kezdetekhez, és visszautaltak rá, hogy a gonosz mindig szemmel tartotta őt. Lucifernek igaza lett: Sam Detroitban igent mondott. Talán abban is igaza volt, hogy ők egymásnak voltak rendelve. Viszont a legnagyobb tévedése egyben a vesztét is jelentette, mert a tökéletes földi porhüvelye nem arra született, hogy az ereje által győzelemre vigye, hanem hogy végül legyőzze őt.

Kép3

Meg kell jegyeznem, Jared Padalecki kiválóan hozta Lucifert, neki sem lehetett könnyű egyszerre két szerepet játszania. Valószínűleg azért segítségére volt, hogy Mark Pellegrino remekül felépítette a karaktert. De amúgy az egész szereplőgárda előtt le a kalappal, és örülök annak is, hogy végül sem Castiel, sem Bobby nem hullott el a drámaibb hatás kedvéért. Mármint…, értitek.

A végső nagy apokaliptikus csata, amit a fiúk erejüket megfeszítve, mindent feláldozva igyekeztek elkerülni, ami által milliók hullanak el és porig ég a Föld… nos, az szerencsére elmaradt. Azt kicsit sajnálom, hogy sem Crowley, sem lovasok nem bukkantak fel, de mindettől függetlenül az epizód csúcspontja kétségtelenül a temetős jelenet volt. Két testvér akinek egy felsőbb hatalom erejénél fogva el kell veszejtenie egymást, és két testvér, aki a saját útját járva a végsőkig kitart egymás mellett.

Kép4

Then I ain’t going to let him die alone.

Sam és Dean megvívta a harcát, és végül mindketten győztek. Így kellett volna véget érjen a történet? Nehéz erre válaszolni. Kívülállóként biztos azt mondanám, hogy ez egy igazán bátor befejezés volt – persze kérdés, hogy ha valóban ez lett volna a sorozat lezáró része, mármint nyilván a legvégső jelenetet leszámítva, akkor tényleg így alakul? Sam a ketrecben, Dean az idillben? Nos, nem hiszem. Azt gondolom, Sam valahogy úgy távozott volna, mint John Winchester annak idején a 2. évad végén. Úgy tényleg tökéletes lett volna.

Kép5

Viszont lesz nekünk 6. évadunk, amiről egyelőre annyit tudni, hogy hasonlóan az első évadhoz inkább epizodikus lesz, egy nagy átívelő szállal. Ezért kaptunk egy cliffhangert és 4 hónapot találgatni, hogy ki vagy mi az a Sam, aki visszatért és kiismerhetetlen tekintettel állt a kialudt utcai lámpa alatt, Deant figyelve…

129 hozzászólás Ne habozz!

christaylor - 2010. 05. 17. 16:46

Ez az! Kismillió hozzászólásban olvastam,hogy Chuck egyenlő Istennel,de nekem végig sántított ez az elmélet. És csak egyetlen kommentelő fogalmazta meg,hogy szerinte Chuck tulajdonképpen Kripke volt, az eltűnése is az ő sorozatból való leköszönését jelzi.
Ez egy sokkal szimpatikusabb és elfogadhatóbb teória számomra. Úgyhogy azt hiszem lehet elfelejteni mindenkinek a Chuck=Isten dolgot.

Szép rész volt, jó rész volt, nekem tetszett, érdekes módon nem is hiányzott a nagy harc.
Annak is örülök, hogy a 6. évadban akkor elvileg különálló részek lesznek megint, szörnyekkel ismét.

Fehencke - 2010. 05. 17. 16:55

szerintem ebben a részben a legbrutálisabb rész az volt mikor dean megkérdezi castielt hogy ő-e isten, nekem az agyam rögtön aztmonta vazze jah végülis beleillene így hirtelenyébe, aztán jöt hogy nem:D

szuladam - 2010. 05. 17. 16:58

Remek kritika, nagyon tetszett ahogy össze hoztad az összes felmerülő kérdést! így egyszerűbb nekem is, mint végig gondolni mindent a nagy zavarba! :D grat.

Melleselg nem tudom, mit tegyek a 6. évaddal… új író meg minden… de közben az 5 évad egy remek szépen lezárt történet. Félek az egész supnat hangulatot elrontja egy “erőklödő” folytatás…

winnie - 2010. 05. 17. 16:59

az író nem új, csak a showrunner. sera gamble eddig is a csapat tagja volt.

jersey - 2010. 05. 17. 17:06

Nekem is nagyon tetszik a kritika! Tényleg benne van minden.A Chuck kérdésre mindkét teória elfogadható, de szerintem a lényegen már mit sem változtat:Kripke megcsinálta.
Én egyébként reménykedem, hogy azért megmarad a Supnat jellegzetes hangulata, és kíváncsian várom a folytatást.

Seth - 2010. 05. 17. 17:08

Hát… vége… Őszintén szólva vegyes érzelmekkel fogadom azt, hogy lesz hatodik évad. Kripke 5 évre tervezte, öt évet adott, véget ért. Persze maradtak nyitott dolgok, de a fő történet, a testvérek története véget ért szerintem. Vége az apokalipszisnek, Lucifernek, és így tovább és így tovább.

Összességében ez a rész akkorát csapott nekem, akkora wtf-eket szórtam el a vége felé hogy csak visszhangzott. Hát mi ez már??? (pozitívan értve természetesen) Komolyan amik történtek, a fene számított rá… Az nagyon tetszett, hogy Chuck az impala történetén keresztül mutatja be a zárást (az meg hogy most ő lenne Isten? hát… sose fog kiderülni… de én mellette szavazok). A színészi játék szerintem nagyon jó volt, mint az egész záró rész. Egy dolgot bántam csak, hogy több ilyen izmost részt is kaphattunk volna az évadban, mert sajna, voltak semmilyen részek (és szerintem ezzel nem csak én vagyok így).

All in all, ez nagyon jó lezárás volt. Ez tényleg egy zárás. És most komolyan egy ilyen kerek sztorira ráhúzni még egy évadot… ehhh…

(OFF: és akkor most mindenki elkezdhet készülni lelkiekben a nagy Lost fináléra :D )

^Sunrise^ - 2010. 05. 17. 17:17

Nagyon jó rész volt, és nagyon jó volt az elmúlt 5 év, én a magam részéről is köszönettel tartozom EK-nek az eddigi kellemes szórakozásért.
A következő évadot kiváncsian várom, de egy ilyen finálé után, azért nem hiszem, hogy tűkön ül az ember jövő évig, mert szépen lezárták a dolgokat és ez így is van jól.

Orso-borso - 2010. 05. 17. 17:22

Mélységes mély csalódás volt nekem ez az évad. Kevés sorozatzárót untam ilyen nagyon. Voltak szép pillanatok, kiváló színészi alakítások, összességében azonban sem az évad, sem a finálé nem hozta azt a minőséget, amit a sorozattól elvártam/megszoktam. Nekem itt cancel. Már csak azért néztem végig, hogy ne az akárhányadik rész után hagyjam félbe szégyenszemre.

Pocok - 2010. 05. 17. 17:27

Szerintem egy kicsikét “túl van gondolva” ez az írás. Mezei nézőt szerintem nem érdekli, hogy ki ez a Kripke és hogy ő nem lesz jövőre… Pl én is most hallom először, hogy nem lesz ezután (lehet, hogy nem olvastam az oldalt elég alaposan, de őszintén, nem zavar)

Szóval a szememben Chuck = Isten.
Szerintem elég gázak voltak a fake-halálok… Örültem volna, ha min. egyik úgy marad.

Ha levágnánk az utolsó 10 másodpercet, akkor egy tökéletes sorozatzárót kapnánk.

Én nem igazán várom a folytatást, bár az is igaz, hogy nekem sokkal jobban bejött a sorozat, amikor mégcsak Monster of the Week volt… az angyalos, istenes dolog előtt…

6/10

Hayley - 2010. 05. 17. 17:35

Chuck nem Isten…ő Kripke… bennem kajak fel sem merült, milyen hülyeség ez már…
Egyébként jó összefoglaló, egyáltalán nem lett túlgondolva, a rajongóknak igen is fontos Kripke kiszállása, mint ahogy eddigi jelenléte is az volt.
Számomra az évad simán 10/9 az évadzáró pedig 10/10…

bandi90 - 2010. 05. 17. 17:42

Kripke úgy száll ki, hogy valójában nem száll ki.
Háttérben ugyanúgy ott marad dolgozni,felügyelni.

(Ami külön öröm számomra, ugyanis egy Kripke-Edlund páros …. :) )

Desmond Wallace - 2010. 05. 17. 17:44

Ha nem ismeri az ember, hogy ki áll a sorozat mögött, akkor is feltűnő szerintem Chuck szerepe. OKé, ő eddig is írt a tesókról, mivel próféta, de most szerintem a karakter is egészen más volt. Egyszerűen beleírta magát az alkotó a sztoriba. Mozgóképnél ez nem olyan gyakori, de ugye a művészet egyéb ágaiban sok hasonló példát találunk. Ezzel szerintem Kripkének sikerült áttörnie a sorozat határait.

A finálé nekem nagyon tetszett, remekül volt felépítve, de sajnos ez már nem mondható el az egész 5. évadról. Örülök annak, hogy Castiel végre ismét az igazi lett, és remélem, hogy azért néha még fogjuk látni a 6. évadban, amire természetesen maradok továbbra is.

christaylor - 2010. 05. 17. 17:44

“Ha levágnánk az utolsó 10 másodpercet, akkor egy tökéletes sorozatzárót kapnánk.”

Ami azt jelenti, hogy Sam meghalt, Dean pedig családot alapít és esténként anyuval meg a gyerekkel vacsorázik.Ezt te sem gondoltad komolyan,ugye? Hogy ez tökéletes sorozatzáró lenne a Supernatural-nál,ez nagyon durva.

Ráadásul,aki meg megnézte az ötödik évadot is,azok között szerintem már rég nincs mezei néző és tisztában van vele,hogy ki az a Kripke és mit tett le eddig az asztalra. :)

Pocok - 2010. 05. 17. 17:45

Hayley – 2010. 05. 17. 17:35

Szerintem akkor okosabb lett volna, ha simán elsétál az asztaltól, nem pedig eltűnik. Mert így azt látjuk, hogy nem ember…

Pocok - 2010. 05. 17. 17:47

christaylor – 2010. 05. 17. 17:44

Dean már elég áldozatot hozott, ahhoz, hogy megérdemelje a pihenést, ha nem is tart sokáig. Bobby meg Cas úgy is ott volt még… ők meg vadásznak tovább…

Szóval igen, komolyan gondoltam.

Bruzsy - 2010. 05. 17. 17:49

Pocok: de ez nem a mezei nézőknek szólt, hanem a rajongóknak. Eric Kripke volt a sorozat teremtője, az univerzumának istene, és most, hogy lezárult az univerzum, ő is odébbáll. Egyáltalán nem túlírt, hanem az igazi rajongók számára egy tökéletes búcsú, ami az átlagos nézőket se zavarja össze.

Szerintem is egy remek részt láttunk, tökéletes lezárást 5 évadhoz. Mindenki megkapta a maga lezárását, Dean végre elengedte Samet, Sam pedig szembenézett az egész életével. És az, hogy az Impala, a harmadik főszereplő is bele lett szőve, egyszerűen tökéletes lett.

Talán csak akkor lett volna még jobb, ha jobban fel van építve a lezárás. Ha az Impalába szorult játékkatonáról vagy Legókról nem most hallunk először. Ez sajnos negatívum így, de hát nem lehet minden tökéletes.

Crowley és a lovasok jelenlétét én is hiányoltam (ki köpte be végül őket Lucifernek a gyűrűkkel?), sajnos az évad közepi eszetlen időhúzás rányomta a bélyegét a végére, és a kapkodás minősített példájával szembesültünk. Ez a rész minimum 2 résznyi játékidőt érdemelt volna, mint ahogy a korábbi részek is kapkodtak.

Hibás volt sajnos az évad szerkezeti felépítése, és ezt nem lehet megbocsátani, még egy remek sorozatzáróval sem.

holeee - 2010. 05. 17. 17:51

Én is kétlem, hogy Chuck Isten lenne, bár ugye megnyugtatóbb a tudat, hogy ott állt a srácok mellett. Nekem mindenesetre nagyon bejött a narrálás, vhol nagyon leszólták és egyszerüen nem értettem. Dehát ízlések és pofonok. Számomra is így kerek a sztori.
Személyszerint a 6.évadban jobban örültem volna egy elözmény évadnak:
John és Dean Winchester kalandjainak, néha-néha feltünő Sammel.

Dareia - 2010. 05. 17. 17:56

Nagyon jó kritika és szerintem egyáltalán nem lett túl gondolva. A sorozat rajongói számára iszonyú nagy hír volt, hogy Kripke elhagyja a sorozatot. A legtöbb ember, akit ismerek és nézi a Supnatet kellően fanatikusak ahhoz, hogy mindent tudjanak a sorozatról. A Supnatnek kemény rajongói tábora van és ez nem egy elhanyagolható kérdés.
Engem is aggaszt egy kicsit, hogy Sera Gamble viszi tovább, mivel benne nem bízom vakon, mint Kripkeben, de ez már a jövő zenéje. Annyit azért, hogy nehéz elképzelnem, hogy megint mow részek lesznek. Egy ilyen 5 éves fejlődés után nekem ez visszaesés lenne, de mindenképp nézni fogom, bármi legyen.
Szerintem mindannyian köszönettel tartozunk mindenkinek, aki a Supernatural készítésében részt vett, mert elképesztő munkát végeztek.

ps.: Chuck=Kripke=Isten (a saját univerzumának ő az istene), ennyi :P

christaylor - 2010. 05. 17. 17:56

Pocok: Ez az látod, hogy most meg már te is azt írod, “ha nem is tart sokáig”.Ez nagyjából nyilvánvaló,hogy pihenni fog kicsit,de valószínűleg megunja majd vagy lesz valami cél,ami miatt újrakezdi a vadászatot. De a legelső kommentedben meg arra célzol,hogy az lett volna tökéletes,ha azzal zárják le,hogy a családja körében marad örökre.

Nagyon nem mindegy, mert ha eleve azt írod,hogy:
“Dean már elég áldozatot hozott, ahhoz, hogy megérdemelje a pihenést, ha nem is tart sokáig.”, akkor nem is ellenkezem.
De ha meg ahhoz tartod magad,hogy számodra az tökéletes lezárás egy ilyen sorozatnak,hogy Dean boldog családi életet éljen,az már nagyon nem okés.

Izé,remélem nem voltam túl bonyolult. :)

andus - 2010. 05. 17. 18:02

Az évad tele volt hullámvölgyekkel de ez a lezárás így volt szép és jó.
Amúgy csak én gondolom úgy, hogy ezek után a MOW részek túl avíttak lennének?

Pocok - 2010. 05. 17. 18:04

Nem írtam tényleg. De számomra mind a két eshetőség szimpatikus. Ez van… úgy látszik én nem vagyok “akkora” rajongó. :)

Nem voltál az. :)

ziiz - 2010. 05. 17. 18:05

Engem az érdekel,hogy mi van azzal a kisgyerekkel akit még az évad első felében eltüntettek az angyalok.Mert akkor tökre arra számítottam,hogy majd visszahozzák, vagy valami,de még csak említés sem esett róla.

S0m30n3 - 2010. 05. 17. 18:14

Nagyon tetszett a rész. Ha azzal a jelenettel zárták volna, amikor Chuck eltűnik, akkor jó sorozatzárás is lehetett volna. Én aggódom, hogy az új évadot el fogják rontani, és szerintem a legjobb az lett volna, ha itt és most befejezik. De ne legyen igazam.

Yusuki - 2010. 05. 17. 18:20

Jó rész volt, jó 5 éved volt. Remélem, ilyen marad jövőre is a sorozat.
Ami Chuckot illeti… Mikor a végén eltűnt, nekem is az volt az első gondolatom, hogy ő Isten. De aztán jobban belegondolva. Isten így venné fel a telefont?:) Szerintem esélytelen. Aki látta, tudja, mire gondolok.

Sydharta - 2010. 05. 17. 18:24

Na jó!
Tegyünk pontot a Chuck= Isten téma végére!
Chuck nem Isten, mert:
1. Az írók ugyan sok mindent megengedtek maguknak a sorozat írása közben, de az ilyen blaszfémiát sohasem, egyszerűen túlzás lenne.
2. Miért tűnt el akkor?
Mondjuk elragadta Isten, prófétákkal megesik, ha beteljesítették földi küldetésüket. Mondjuk Illést, tüzes szekéren. Oké ez nem volt olyan látványos, de egyértelművé tette, hogy ő valahogy máshogy és más okból távozik, mint a többiek (angyalok, démonok, emberek)
3. Azért is tűnt el, mert ő volt Kripke, hiszen Chuck őt személyesítette meg, valóban.
Távozása, tehát mind a történet, mind a valóság analógiájaként megállja a helyét, ergo nem kell tudni a háttérről semmit, ahhoz, hogy működjön, de úgy még viccesebb.
Késsz!
Egyébként le a kalappal!

Ria - 2010. 05. 17. 18:26

Nekem egy valami böki a csőrőmet még mindig…Most nagyon durván átsilkottam felette, vagy tényleg nem tudtuk meg,hogy mit üzent a Halál, Bobbynak?

Psy - 2010. 05. 17. 18:29

Nekem nem tetszett :( unalmasnak tartottam, épp mondtam is a páromnak a végén, hogy hááát ennyi? És akkor mutatták Samet a ház előtt, ez egy kicsit javított a dolgon, de így sem volt egy nagy wtf :( ettől függetlenül várom az új évadot :)

Skate - 2010. 05. 17. 18:33

A különleges képességű gyerek sorsa. Mi lehetett Halál üzenete Bobby felé? Ezek teljesen kimaradtak, mivel húzták vonták az évadot és nem foglalkoztak végig a főszállal csak nagyon kihagyásokban, főleg az évad második felében. Ezért nem is csodálkoztam, hogy kimaradtak dogok. És az utolsó 2 részbe már nem fértek bele. A játékidő miatt. Máskülönben nem áradoznánk az évadzáró pozitívumairól.

Grafithuszar - 2010. 05. 17. 19:00

Szerintem nagyon jó volt az évadzáró. Hangulatos volt, és tényleg minden kis részlet összeállt.

Nem igazán értem hogy hogyan lehetne ezt tovább vinni. Nagyon látszik hogy Eric Kripke itt lezárta a történetet, és a 6. évadot már csak a TV társaság akarja. Félek, hogy ebből jó dolog már nem sülhet ki…

colorado - 2010. 05. 17. 19:08

Nagyon jó évad volt, a hibái ellenére is! A befejezés pedig szintén pazar. Én személy szerint nem bánom, hogy a következő évad inkább epizodikus lesz, főleg, hogy amekkora méreteket öltött itt már az egész, azt úgysem lehetne hová fokozni szvsz.
Várjuk a szeptembert!:)

JoannieHolloway - 2010. 05. 17. 19:16

S0m30n3-mal értek egyet. én is pont így érzek. Nagyon jó rész, de 9,5 mert ez sorozatzárónak lett volna tökéletes. Az hogy most Sam áldozza fel magát, nem Dean, és győz, meg Kripke búcsúja és az egész stílusa annyira ahhoz illett volna. Imádom a supernaturalt, de a végén kívántam bárcsak ez lett volna a vége. Ott leszek a következő évad kezdeténél, az tuti, de addig félek, hogy csalódást fog okozni. KripkeChuck-ról meg nekem mindig Vonnegut fog eszembe jutni, és nem Isten:P

cat - 2010. 05. 17. 19:20

Sok minden maradt nyitva tényleg, de ahogy Chuck is mondta, nem lehet mindent lezárni. Én pl. a fentieken kívül még Dean nyakláncát is szerettem volna viszontlátni… Viszont ezek azok az apróságok, amikre később nagy WTF-okat lehet építeni, mint ahogy már számtalanszor tette a sorozat.

És sztem kár korai temetni a változások miatt. Gamble az első évad elejétől ott van a sorozat alkotógárdájában, és az írókról se feledkezzünk meg, akik sok-sok remek sztorit szállítottak nekünk. Én kíváncsi vagyok nagyon, hogy folytatják, és ne felejtsük el, hogy már jó ideje berendelték a 6. évadot, tehát a főcsapás kialakításában Kripke is benne lehetett.
A lecke mindenesetre fel van adva :)

zozo - 2010. 05. 17. 19:28

Méltó évadzáró volt. Kicsit úgy érzem összecsapták az évad végét, az év közbeni bénázás miatt. Persze nyitva hagytak pár kérdést, nem válaszoltak meg pár dolgot, de ahogy Kripke-Chuck mondja elvarrni minden szálat sosem sikerül, mindig lesznek panaszok.Külön tetszettek a korábbi évadokra visszatekintő képkockák, és a Bukowski-s megjegyzés Dean-től.
Véget ért.(könnycsepp elmorzsol)

papoca - 2010. 05. 17. 19:28

Remek, összeszedett írás, gratulálok!
Az évad hullámzó teljesítménye után, én is azt gondolom, hogy igazán jó sorozatzáró részt kaptunk…volna, ha vége lenne a sorozatnak. Kripke azonban remekül megoldotta, szép búcsú volt.
A nyitva maradt kérdésekre remélem kapunk még választ a 6. évadban (ezeknek nem feltétlenül kell az apokalipszishez kapcsolódniuk)és így legalább értelmet nyer, hogy visszahozták az amúgy wtf módon kinyírt Bobbyt és Cast. Igazából ez az egy momentum nem tetszett, bármennyire is kiakasztott a haláluk és valószínűleg még mindig anyáznék miattuk, a “feltámasztásuk” nekem kicsit komolytalanná tette az epizódot.
Ezek után remélem sokszor látjuk még őket a következő évadban is.

tigris - 2010. 05. 17. 19:34

Cat, köszi a kritikát, nagyon jókat írsz mindig.

Nekem végig olyan “mű” érzésem volt a rész közben, a jelenetek szinpadiasnak tűntek (vagy csak nem kötött le eléggé…), de szépen meg volt csinálva.
Csak nehogy ezt is addig húzzák, míg teljesen önmaga paródiája nem lesz. Régi nagy kedvencemet, a Dead Zone-t is rettenetesen sajnáltam, mikor lelőtték, de legalább nem tudott kifulladni.

Evian - 2010. 05. 17. 19:45

Remek kritika és kerek befejezés.
Jared az évadok alatti legjobb játéka volt, amit a részben nyújtott.
Várom és félem a folytatást, de mindenképp folytatni fogom. Nyáron pedig mehet az 5 évados dara :)

Respect Kripke!

Nikki - 2010. 05. 17. 19:48

Jó mindig ilyen összefoglalót/kritikát olvasni, nagyszerű írás :)
Itt vége egy korszaknak, hálás vagyok ezért az 5 évadért, és örülök, hogy van tovább :D
EK nagyot alkotott, egészen egyedit, olyat, ami mindig is fontos szerepet fog betölteni bármilyen lesz is a folytatás. A Supernatural örök kedvenc marad, igazán különleges sorozat, nagyon kevés olyan van, amelyik hasonló maglatokat ért el nálam.
Lisa illik Deanhez, csak Dean nemigazán illik bele ebbe az életbe, de ahogy valaki írta attól mert vadász, lehet még családja.
Castielt visszakaptuk ereje teljében – hatalmas plusszpont :D és Samet is valamilyen formában.
Chuck valóban az alkotót személyesítette meg, mivel az ő gondolatait közvetítette, a narrálása egyszerűen remek volt, az biztos, hogy ez nem egy hétköznapi fogás :D, de ugyanakkor ha azt nézzük, hogy a fiúk kit is kerestek olyan nagyon, valamint a 4*18-ik részben: “Well, there is only one explanation. Obviously I’m a god.” Na meg az eltűnés és a tipikus öltözék (hófehér)… Chuck többféle szerepet tölt(ött) be. Evvel és a kritikában megfogalmazottakkal kiegyezem ;)

clooney55 - 2010. 05. 17. 19:55

Nos,ennek is vége…és hogy várom e az S06-ot? Még szép!
Chuck szerintem többféle képpen értelmezhető : egyrészt hogy ő Kripke,a másik pedig,hogy ő Isten.
Márcsak azért is lehetne Isten,mert keresték őt.
Ugye kevés angyal látta az Urat,és ennyit igazán fellebegtethetnének,hogy igenis létezik.

Az meg fenomenális,hogy a ’67-es Impala volt a középpontban…egyszerűen eszméletbontó! A DW és SW monogramokról,és a legoról nem is beszélve…
A final-fight számomra furcsa volt egy kicsit : az oké,hogy Cas’ és Bobby meghal,de akármennyire is szeretem a karaktereket,valamelyikük csak maradhatott volna “odaát”.
És a másik mondat : ahogy Dean megkérdezi,hogy Te vagy Isten Castől…titkon reménykedtem az igen válaszban.
Őszintén megvallva én akár 100 évadon át is nézném ezt a sorit. Vadásszanak csak akár lepkére,vagy Dean nőzzön,én velük tartanék…

És egy záró kérdés : anno volt egy rész,amiben benne volt az a csaj a fiával,akihez most ment Dean. Nah,az a jelenet véletlen volt,hogy ugyenakkor és ugyanúgy vakarják meg a fejüket?
Dean fia kell,hogy legyen a kis ficsúr…

Nikki - 2010. 05. 17. 19:56

*magaslatokat – elírtam, bocsi
Ja, és annyit tennék még hozzá, hogy a hibákat nálam simán elhomályosítja az elfogultság, amivel a sorozat iránt viseltetek :D:P
Várom a folytatást, szeptemberben újra itt! :)

mirelitkacsa - 2010. 05. 17. 20:04

Ismételten remek írás! A “Sam pedig szó szerint feláldozta saját magát” mondatnál majdnem elsírtam magam, mert valószínűleg most tudatosult bennem valami. Nem tudom, mi, de szerintem értitek :)
Cass és Bobby visszahozásával kapcsolatban egyetértek, hogy kicsit komolytalannak tűnhet, de! Honnan is tudhatnánk, hogy csak azért, mert az apokalipszis dolognak vége, rögtön Cass is eltűnik? Mi van, ha valamilyen úton-módon ennek az “előléptetésnek” még szerepe lesz a következő évadban? (Jó, lehet, hogy csak azért gondolom így, mert az egyik kedvencem lett ebben az évadban :D)
Az utolsó három másodpercig komolyan azt hittem, hogy a végén kiderül nem is lesz 6. évad, az eddigi hírek meg csak beetetésként kerültek ki. Ettől függetlenül baromira kíváncsi leszek, hogy oldják meg a következő évadot – áh, de messze van még az a szeptember…

Teomu - 2010. 05. 17. 20:06

Nekem nagyon tetszett, de bevallom azt sem bántam volna ha lezajlik az “epic-fight”. :)
Egy kérdés: A 10. részben Lucifer által megidézett Halál Angyala egyenlő a 4 lovas Halál-jával? Ez lenne a logikus, de ha ugyanaz, akkor őt miért kellett külön megidézni míg a többi lovast nem, ha meg nem ugyanaz, akkor ő merre járt? :)

BobaFett - 2010. 05. 17. 20:14

Hát nemtudom, úgylátszik a kisebbségbe tartozom, mert nekem nem nagyon jön be ez az isten/ördög/angyalok téma. Így már csak “megszokásból” néztem az évadot. voltak azért kellemes pillanatok, de remélem egész mást találnak ki a folytatásra.

A cikkel kapcsolatba meg egyel nem értek egyet:
Mark Pellegrino 1000x jobb volt Jacob..akarom mondani Lucifernek min Sam. Jared Padalecki alakítása egyátalán nem jött át, nem éreztem hogy most ő lenne a nagy gonosz…

Gabu - 2010. 05. 17. 20:35

Talán butának tűnök, de mivel nem vagyok túl tájékozott megkérdezem, biztos válaszol nekem valaki. Mi is a showrunner feladata pontosan?

Egyébként nagyon szép kiritka, ahogy a rész is nagyon szép és kidolgozott és tökéletes volt. Lehetne már ősz, várom a folytatást.

cat - 2010. 05. 17. 20:47

Gabu: a sorozatjunkie ebben is segít ;) http://www.sorozatjunkie.hu/2006/10/22/showrunner-20-1-resz/
(linket remélem így nem eszi meg a spamszűrőmanó)
Amúgy érdemes a fogalmak címke alatt kutakodni, sok érdekesség van még ott :)

pixi - 2010. 05. 17. 20:47

Csatlakozom az előttem szólókhoz, nagyon szép összefoglaló írás! :)
BobaFett, nem vagy egyedül, a 4. évad elején rajtam is végigfutott egy “come ooon, ez valami vicc?” mikor behozták ezt a témát, és az 5. évadra jutottam oda, hogy én is már szinte csak megszokásból néztem. Voltak kifejezetten jó részek, de mégsem volt az igazi. És őszintén szólva nem gondoltam, hogy tudnak olyan befejezést csinálni, ami ezt feledteti számomra, de mégis sikerült. A végén pár percre kiült az arcomra a WTF, persze pozitív értelemben. Az egész visszahozta a régi SupNat hangulatot, de mégis nagyon jól lezárta az apokalipszis szálat is.
Meg ugye a narráció és a flashback-ek hihetetlenül sokat dobtak rajta…Egyszerűen el lett találva, nem is akarok hibákat keresni, nem éri meg.

Nessa - 2010. 05. 17. 21:00

Nagyon szép írás, tök jól összefoglalja az egész lényegét :)

a 6. évadról egy rajongói honlapon olvastam egy hírt,aki nem akar tudni róla semmit, az ne olvasson tovább…

szóval azt olvastam, hogy Jim Beaver twitteren közzétett egy kis infót, mégpedig azt, hogy ő is és Misha is aláírtak egy szerződést az első 2 részre. nem tudom, ez igaz-e, de én örülnék neki.

Gabu - 2010. 05. 17. 21:09

Köszönöm, most már képben vagyok. :)
Egyébként én várom az epizódikus részeket. Remekül feltud vezetni egy szálat amiből majd később egy nagyobb, fontosabb esemény bontakozik ki. Főleg, hogy az elején kimondottan borzongtam a részeken, most meg max. izgultam vagy érdekelt, hogy mi lesz. (Emlékszem, mikor a bloody mary-s rész volt, ki akartam futni a szobából.)

bad feeling 1.6 - 2010. 05. 17. 21:15

Meglepő a sok pozitív kritika, mert én nem voltam oda meg vissza sem az évadtól, sem az évadzárótól.
Először is a 4. évad nagyon tetszett, de ott egyszerűen túl magasra tették a mércét, és nem tudtak megbirkózni vele nagyon az 5.ben. Hullámzó évad volt kevés jó résszel(és anélkül, hogy igazán érzetük volna az Apokalipszist), szerkezetileg rosszul felépítve.
A részt miközben néztem, egész végig azt éreztem, hogy a SupNat világához képest is kommersz volt nagyon és az egész összecsapott volt.. Tetszett viszont Chuck, beleértve az Impalás szálat és az epizódvégi narrálás is odavert nagyon. Jó sorozatzáró lett volna… Én már nagyon régen eldöntöttem, hogy az 5. évaddal – akár ha lesz 6. – befejezem a sorozatot. Gondolkodtam is kikapcsoljam gyorsan az utolsó 1 perc előtt, de végül amúgy sem estem hanyatt a clifftől, szóval nem számított. 5 évad, jó volt, szép volt, de nekem elég volt bőven.

pixi - 2010. 05. 17. 21:18

Igaz, twitteren tleg írta. Amúgy kezdem úgy érezni, hogy én vagyok az egyetlen, akinek Castiel karaktere tök semleges maradt még így az 5. évad végére is :D Aranyos, meg minden, néha beszól valamit, amin lehet mosolyogni, de fel se tűnne, ha nem lenne.

szala - 2010. 05. 17. 21:19

Nekem itt “kasza” de most a szó pozitív értelmében :) Hihetetlenül király részt láttunk, meg merem kockáztatni h a Supernatural legjobb része volt ez a zárás. Látszott h Kripke eddig tervezte, és Kripkével együtt én is ott hagyom a sorozatot. Számomra folytatni olyan lenne mintha a Losthoz hozzá csapnának egy hetedik évadot, azt sem nézném, mert az eredeti történet eddig tartott :D

Szerintem eredetileg Bobby és Cas meghaltak volna, csak a 6. évad miatt lettek visszahozva.

mjani90 - 2010. 05. 17. 21:36

Sziasztok!

Hát szerintem finálé, évad 5*. Lehet hogy voltak kritikus részek, de én személy szerint azokon a részeken jókat nevettem, kicsit eltért a “szokásos apokalipszist várjuk” részektől, nekem ez tetszett benne, persze ahány ember annyi vélemény. Nekem is kérdéses a kisrác, szuperképességekkel, vagy Boby sztorija, de szerintem ezek már nem derülnek ki, ezeken elsiklottak talán. Én személy szerint arra számítottam a végén, hogy Sam télleg visszatér, de látván hogy Dean ott van ahol megígérte,nem megy oda hozzá, és végül is így ér véget. Béna lett volna, de meggondolandóan “tragikus”, szerintem. Én várom a 6. évadot, mondjuk nehéz dolguk lesz ezek után, de mondjuk simán el tudnám képzelni hogy Dean, ahogy mondta, levadássza Istent….XD na jó, csak vicc volt. Mindenesetre várom a folytatást. Akik többet vártak volna az évadtól , azoknak csak annyit tudok mondani , hogy emberfüggő, de pl. én , mint smallville fan már legalább 3szor eldöntöttem, h kuka,és mégis nézem. Szerintem aki igazán szeret valamit, nehezen mond le róla. :)

Khaireddin - 2010. 05. 17. 21:44

Nekem a legnagyobb problémám konkrétan az egész supnattal hogy az idióta monster of the week részek simán el tudnak baszni egy több részen keresztül felépített hangulatot / sztoriszálat, kaszáltam is ezért még régebben. Ha hagynák a rákba és a fő szálra koncentrálnának napjaink egyik legjobb (ha nem A) sorozata lehetne de így nem több egy tinisorozatnál. Azért annak örülök hogy a finálé fasza lett, nyáron le is darálom a maradék részeket.

mxr576 - 2010. 05. 17. 21:45

Egyet értek szalaval! Max az első részt megnézem, hogy mégis mit hoznak ki belőle. De számomra így volt teljes a történet. Azt már elég hülyeségnek tartottam h Sam az uccsó 5 másodpercben benéz az ablakon… az olyan számítottam rá baki volt, vagy hogy is mondjam. Akkor a 6. évad is róluk fog szólni vagy full új főszereplőgárda lesz?! Rem azt nem vetik be, hogy majd Dean gyereke meg stb… ugrunk 20 évet… -.-

Nessa - 2010. 05. 17. 22:08

Khaireddin:
Nem nagyon értem, hogy a MOTW-részek léte hogy függ össze azzal, hogy valami tinisorozat-e, vagy sem, de biztos velem van a gond. Szerintem amúgy sem az, de hát ízlések és pofonok, neked ez a véleményed. De mint mondtam, nem igazán látom a kapcsolatot a dolgok között.

bandi90 - 2010. 05. 17. 22:20

Azért a legtöbb MOTW-rész végén ha csak pár másodpercre is de megpendítették a főszál “hangját”.

Sokszor nagyobbat üt úgy, mintha az egész rész arról szólna.

Dark Wolf - 2010. 05. 17. 22:35

Gyönyörű befejezés volt, és eléggé megérintett. Igazából nem tudnék jobb lezárást kitalálni az eddigi öt évad végére, a testvérek útjának így volt meg az íve, az eleje és a vége. A totális happy end egyáltalán nem illett volna a sorozathoz, ez a keserédes lezárás viszont, h Sam az életét áldozta a Jóért, míg Dean elengedte őt, és békére lelt, nekem nagyon adja.

Maga az évad viszont összességében rossz volt, ezen nincs mit szépíteni, a főszállal iszonyat gyengén bántak.

6. évad? Kapja be a CW. A nézettség nem igazán vetít előre 7-8-stb. évadokat, így pedig csak egy felesleges megtoldása lesz egy kerek egész történetnek, pont, mint a Scrubsnak a 9. évad. Nagyon kár.

danNN - 2010. 05. 17. 23:15

A kedvenc sorozatom, dráma, humor, akció és kiváló színészek. A lezárás is remek lett, így kell sorozatot csinálni. 6. évadnak pedig 1 “tisztelet kört” tudnék elképzelni mondjuk 13 résszel, MOTW-ek és 1 átívelő szállal. Várom szeretettel.

Vic - 2010. 05. 17. 23:18

Szerintem Chuck már azért sem Isten, mert akkor Dean amulettje csipogott volna.

Nikki - 2010. 05. 18. 00:18

Csipogott volna??? :)) Hát ezzel szereztél nekem egy jó 5 percet :))

payskin - 2010. 05. 18. 00:33

“…aki meg megnézte az ötödik évadot is, azok között szerintem már rég nincs mezei néző és tisztában van vele, hogy ki az a Kripke és mit tett le eddig az asztalra”

Gondoltam, szólok, hogy ez abszolút nem így van. Példának okáért az öcsém végignézte mind az 5 évadot, tehát kvázi “rajongó”, de nemcsak arról nincs fogalma, ki Kripke, kis túlzással azt sem tudja, ki Jared Padalecki. Mert a történetet nézi, és nem azt, kik csinálják vagy kik játsszák. A nevek nem mondanak neki semmit. Számára egyértelmű a Chuck = Isten.

Mondjuk nekem, aki csak a 4. évadtól nézem, viszont olvasom a Junkie-t, leeshetett volna a Chuck = Kripke vonal is, de csak most, hogy itt olvastam, kezdtem lefejelni az íróasztalt, hogy “hát persze! hát persze!”.

Ami még érdekes, hogy mindkettőnknek tetszett a finálé, de ő — sokakhoz hasonlóan — nem érti, minek 6. évad, ódzkodik tőle (de azért tuti nézni fogja). Nekem semmi kifogásom nincs ellene.

Lestat - 2010. 05. 18. 01:04

Kripke azt nyilatkozta anno hogy kiderül Isten kiléte az évad végéig… de nagyon jó párhuzam ez Kripkevel is… igazándiból nem hagyja el teljesen a sorozatot mivel tanácsadó postban ittmarad :)

Ági - 2010. 05. 18. 08:45

Korrekt írás, korrekt (sorozat)befejezés. Kíváncsian várom a 6. évadot. :)

Deino - 2010. 05. 18. 09:32

Kritika szép, csillagos ötös, elmond mindent, részt meg már úgyis kibeszéltem a cikk írójával élőben :D

moncsa - 2010. 05. 18. 10:41

Nagyon jó írás, grat. hozzá.
Sztem fantasztikus befejző rész lehetett volna, nagyon tetszett az Impalás szál is.
Ha ez lett volna a befejezés, egy tökéletes kerek sorozatot kaptunk volna, a hibákkal együtt is. A színészek játékval is nagyon meg voltam elégedve.
Mindenképpen nézem a 6. évadot amit nagyon kíváncsian de nagyon félve is várok. Remélem amennyire óckodunk sokan a 6. évadtól annyira lesz WTF pozitív értelemben! :)

Master Tom - 2010. 05. 18. 14:04

Remek írás! Kb. közvetítette az én gondolataimat is.
A rész fantasztikus volt, ha egyedül nézem, valszeg végigkönnyezem, hát ez van. :D

Várom a 6. évadot, és hát amíg nem tudunk róla semmit, ne álljunk hozzá negatívan. Gyönyörű volt a befejezés, de én örülök, hogy ez nem sorozatzáró így. Egyszerűen annyira a szívemhez nőtt Sam és Dean, hogy nem bírnám elviselni, ha így végződne a sorsuk…
Szentimentalizmus talán, de az lenne a jó, ha végül mindketten letelepednének és családot alapítanának stb. még ha tudom is, hogy ez nem illik a Supnat szellemiségéhez.
Bármely más sorozatban fel tudom dolgozni a főszereplők halálát, itt nem… :)

Drawien - 2010. 05. 18. 14:04

Mindamellett, hogy tetszett a sorozat és a kritika is, az bennem valamiért megmaradt és kicsit bökdös úgy belülről, hogy az egyik részben (mikor a mennybe mennek), azt tudják meg, hogy Isten a Földön jár. A szó szoros értelmében.
Persze nekem is csípné a szemem egy ilyen magyarázat, hogy Chuck mindvégig Isten volt, de akkor hova lett Isten? Mármint gondolom nem fog kiderülni soha, de valamiért piszkálja a fantáziám. Ugyanúgy, ahogy a Halál (lovas) kérdésköre is. Hiába, tetszik az egész sorozat atmoszférája, az a sajátos mitológia. Szép volt, na.

yosha - 2010. 05. 18. 16:23

Csak nekem rémlik amugy hogy mintha szo lett volna hogy castingoltak isten szerepére? Sehol sem találom a bejegyzért, egy hircsokorban volt még év elején kb.

yoobabyyoo - 2010. 05. 18. 16:43

Bármennyire is elkapkodott volt az utolsó előtti 2 rész,velem is elfeledtette az utolsó ezt a kis hibát:)
DE! Nem tudom miért Írjátok,szerintem sorozatzárónak tök rossz lett volna ha ez a vége.Igenis azt tudnám elképzelni a 6.évad végére,hogy több lezáratlan szállal beleautóznak a semmibe…Sablonos,de mégis.Utálom a manapság oly divatos happy end nélküli filmeket.Egy icipici legyen már ebben is.Én várom a 6.évadot,nagyon!

yoobabyyoo - 2010. 05. 18. 16:45

Master Tom,
hasonlóképpen,ezért Írtam a beleautózást.A család dolgot annyira azért nem,ők a bensejükben hősök,mindig megmenti mást a saját életük árán is,ezért.
De igazad van,egyik se haljon meg,nekem pocsék befejezés lenne.

Master Tom - 2010. 05. 18. 19:42

Yoobabyyoo,
Beleautózás jöhet, ezzel simán kiegyeznék. Sablon ide vagy oda, a fiúk ennyit megérdemelnek..

LuPuS - 2010. 05. 18. 20:31

Szép írás.Gratulálok.

Krikpe lezárta az 5.évados világot, ami maga teremtett.
Ettől függetlenül, nagyon sok kérdés marad nyitva, amivel el lehet kezdeni a 6.évadot.Ezeket valószínűleg belefogják szőni, így vagy úgy.
– démongyermek éppen merre nyaralhat,
– most akkor kivan a ketrecben, és erre építjűk az egész sorozat főszálát,
– Isten vadászprogram/vadászidény,
– Halál üzenete Bobbynak,
– remélem saját rész a Halálnak és egy újabb nagy beszélgetés Dean-nel,
– átrendezett Paradicsom ,mivel éppen hiány van Arkangyalokból,
– heti szörny program,

Szeptemberben minden kiderül, merre fogunk haladni.

pixi - 2010. 05. 18. 20:39

Hát, szerintem mostmár símán elképzelhető a “beleautókázás a naplementébe” befejezés, bár én szerintem kettős érzelmekkel fogadnám XD…nem hiszem, hogy csinálnak még 1 tragikus lezárást, ezek után elég gyenge utánzatnak tűnne.

carlos - 2010. 05. 18. 23:05

Olyan jo erzes mikor a suru kaszalasok kozepette egy sorozatot hagynak kibontakozni.Nagyon kellenek az ilyenek.Kripke es az egesz garda megerdemelte ezt,zsenialisan volt felepitve. (Lostnal,Shieldnel ereztem ilyet)
A hatodik evadtol en tartok kicsit.Ezek utan nem tudom mennyire birnek el egy inkabb epizodikus evadot,azok nekem altalaban unalmasak.Kivancsian varom.

Mor Tuadh - 2010. 05. 18. 23:22

szerintem is Chuck = Isten, eszembe sem jutott hogy Kripkével hasonlítgassam

amikor megkrédezte Dead Castielt, hogy ő-e Isten, az volt a rész fénypontja :D hatalmas beszólás volt

egyébként végigunatkoztam az egész részt, szerintem ennél vacakabb és unalmasabb lezárást nem is csinálhattak volna

amikor még csak a démonokat kergették, akkor nagyon jó volt a sorozat, de amióta behozták az angyalos-apokalipszises témát, azóta megy lefelé a színvonal… pedig szeretem a nagy átfogó történetszálakat, de ezt nem sikerült szerintem jól megcsinálniuk

voltak persze nagyon jó részek ebben az évadban is, de összességében felejthető, az évadzáró meg az egésznek a mélypontja. kár érte

Mor Tuadh - 2010. 05. 18. 23:24

“Dean” természetesen, nem “Dead”, csak valahogy nagyon mellényúltam :D

pixi - 2010. 05. 18. 23:35

Áááá, ne máár…

[[SPOILER]]

Jensen egy interjúban elárula, hogy több éves ugrással kezdődik a 6. évad.

winnie - 2010. 05. 19. 00:00

azért várjuk meg, míg elkezdik írni. sok minden változhat.

Nessa - 2010. 05. 19. 12:23

SPOILER

Ezt már én is olvastam.
Ha tényleg időugrás lesz, akkor újragondolhatjuk azt, hogy ki is volt Sam testében a végén. Akkor biztos nem Lucifer, mert az 100%, hogy ő nem ült volna nyugton évekig, azt meg csak nem hagyják ki a sorozatból, ha még kellett ellene küzdeni, vagy valami.
Amúgy nekem sem tetszik túlságosan az ötlet, mert akkor gondolom nulla kapcsolattal indítanának a tesók és azt olyan rossz nézni :(
De bízom az írókban, hogy jól megoldják, bármi is lesz.

pixi - 2010. 05. 19. 15:00

a lucifer témán amúgy is felesleges agyalni, elmondták 100x, h az a szál le lesz zárva az 5. évaddal, for good. Meg akkor teljesen elvesztené a súlyát az 5×22 amúgy is…

Dark Wolf - 2010. 05. 19. 15:03

Na ja, épp ezért gáz, h ennyien a Lucifer-témán rugóznak.

Leoben - 2010. 05. 19. 16:06

megnéztem megint 5×19-et és arra jutottam, hogyha God visszahozta Cas-t akkor Gabrielt is visszahozhatná, elvégre a kedvenc játékait védte mikor meghalt.

Jabb - 2010. 05. 20. 01:35

De a végén amikor Dean a családal ott kajál akkor Sam kivülröl figyel avgy csak behalóztam xD ? Remélem más is látta :) es akkor ki van aketrecben ? xd

winnie - 2010. 05. 20. 07:35

csakhogy magamat igazoljam:

ausiellótól:

Question: I heard that Supernatural was planning a time jump at the beginning of season 6. Is this true? —Tiffiny
Ausiello: No. But I think I know how the rumor got started. Apparently, Jensen Ackles was asked in a recent interview what he would like to see happen next season, and he threw out the idea of a flash-forward. And like a game of telephone, that got turned into “Supernatural is jumping forward!” Could it happen? Sure. Will it happen? That’s yet to be determined.

pixi - 2010. 05. 20. 12:13

Ehh, ezt örömmel hallom akkor. Nem szokásom ugrani mindenféle fake spoiler-re, de az interjú szövegéből ez egyértelműen tényként derült ki. :D
(“…that’s why we’re jumping forward a few years…”) vagy vmi ilyesmi..
Bár azt hozzá kell tenni, hogy ez valami brazil újság , és az angol fordítása hagy némi kívánnivalót maga után :D

Lnaughty - 2010. 05. 20. 15:31

pénteken lesz Smallville után jövőre.

Jade - 2010. 05. 20. 15:40

HIVATALOS SPOILER A CW-től!!!!!!!!!!!!
6. évadról!!!!!!!!!!!!!

SUPERNATURAL: Season six will be a season of mystery and shadow. Heaven and Hell have been left in complete disarray since the apocalyptic events of season five. And now, monsters, angels and demons roam across a lawless and chaotic landscape. And so Dean Winchester, who has retired from hunting and sworn never to return, finds himself being pulled back into his old life – pulled back by none other than Sam Winchester, who has escaped from Hell. The two reunite to beat back the rising tide of creatures and demon-spawn, but they quickly realize that neither are who they used to be, their relationship isn’t what it used to be, and that nothing is what it seems. 

ausiellofiles.ew.com/2010/05/20/spoilers-gossip-girl-vamp-diaries-smallville/

És sajnos péntekere tették, ezzel szerintem megölték a sorozatot, mit gondoltok erről.
Ez halál időpont!!!!

Desmond Wallace - 2010. 05. 20. 16:09

Jabb: Bakker, tényleg volt Sam a végén?

Bruzsy - 2010. 05. 20. 16:36

sztem kamu, háromszor újranéztem, és én nem látom.

Dark Wolf - 2010. 05. 20. 17:02

MIVAN? Sam ott volt a végén? :OOOO

Lnaughty - 2010. 05. 20. 17:46

amikor Dean-t mutatják a házban, egy utcai lámpa kialszik és ott van alatta Sam, arra gondoltok? vagy most mi van?

Dark Wolf - 2010. 05. 20. 17:48

Lnaughty: IRÓNIA ALERT

Lnaughty - 2010. 05. 20. 17:50

jah csak nem voltam biztos, opsz, akkor nem szóltam:)

stoppos - 2010. 05. 20. 20:22

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni és remélem valaki spoilerbe válaszolna is nekem, hogy szóval, 3 kérdés.
5 évad 4 résznél tartok.
És most nem tudom, az angyalok miért hagyták az apokalipszis eljövetelét? Meg most ők gonoszok?
– És Lucifer? Ő azt állítja nem gonosz, mások meg hogy igen, más megint azt hogy nem, vele mi a helyzet?
És Istennel, ő most van vagy nincs és ha igen hol, és miért nem segít?

winnie - 2010. 05. 20. 21:08

stoppos: ajánlom neked a régi írásainkat a sorozatról

itt az összes: http://www.sorozatjunkie.hu/tag/supernatural/

de írtunk külön a 4. részről is: http://www.sorozatjunkie.hu/2009/10/05/supernatural-5×04-%e2%80%93-a-veg-irta-cat/

illetve a kibeszélőben a kommenteket is elolvashatod addig a dátumig, ameddig eljutottál a részekben: http://www.sorozatjunkie.hu/2009/09/15/supernatural-jon-az-5-evad-es-lucifer-irta-cat/

hátha találsz válaszokat.

Az Isten - 2010. 05. 21. 14:01

Cat-től kérdezem: honnan az információ hogy a következő évad újra olyan lesz mint az első 3, azaz epizódikus? Remélem, hogy jók az információid és így is lesz, mert akkor újra Supernatural fan leszek.
Én voltam az, aki a 4. és 5. évadban minden rész után szidtam a sorozatot. Néha 3-4 napon keresztül néztem egyetlen részt mire végigszenvedtem magam rajta. És ez azért volt mert az első 3 évad rajongóvá tett, aztán jött ez a gyerekes angyal-ördög-porhüvely baromság és kiábrándultam a sorozatból.
De ezek szerint a 6. évadtól újra várhatom a részeket mint annó :)

Bruzsy - 2010. 05. 21. 15:14

Az Isten: az információja tőlem van, én pedig egy Sera Gamble-lel készített TV Guide interjúban olvastam. A linket már nem tudom előkeríteni, de kb ennyit mondott (lehetséges SPOILER):

Sokkal “intimebb” lesz, teljesen más téma, mint az Apokalipszis, lényegében sok-sok rövid, lezárt epizód (ergo monster of the week), és egy darab nagy átívelő szál.

Azt már csak az interjú készítője mondta hozzá, hogy olyan lesz tehát, mint az első évad.

Az Isten - 2010. 05. 21. 16:39

Ok, köszi! Reméljük így lesz!

yoobabyyoo - 2010. 05. 21. 16:44

utálom,hogy törlitek egy-két hozzászólásom….sokáig ezért nem jártam ide.mi volt a baj azzal,hogy kérdeztem mit nézzek most 4-5hónapig?(Gondoltam itt hátha van vkinek vmi ötlete)

Azért én bÍzom benne,hogy sokáig nem fogják húzni ezt a családozásos témát:),jó is,hogy ugranak pár évet.

winnie - 2010. 05. 21. 17:06

olvasd el ezt: http://www.sorozatjunkie.hu/gyik/

nagyon ritkán törlünk, de egyszerűbb elfogadni, mint szót emelni ellene, mert az csak mindkettőnk idejét emészt. (nem mintha emlékeznék törlésre. de ha azt kérdezed, hogy mit nézz, akkor az ember elgondolkodik, hogy miért írja a blogot, rajta több száz sorozat ajánlójával.) de mint mondom, napi több száz komment van. és törlés, 1, talán 2. így, ha valaki törlődik, akkor esetleg belegondolhatna, hogy nem a törlőben, hanem benne van a hiba. lehet, hogy nincs így, de belegondolni még érdemes. főleg, ha ennyire ritka.

Claire8310 - 2010. 05. 22. 00:27

Ha ez hiteles forrás (állítólag igen) akkor Misha Collinst szerződtették állandó szereplőnek a 6. évadra! Hip-hip-hurráááá!!

http://www.minionsofmishacollins.com/apps/blog/show/3805907?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

winnie - 2010. 05. 22. 07:06

a cw sajtóközleményéről van szó, amit az upfrontsra adott ki, de azért még ez sem szentírás:)

Nikki - 2010. 05. 22. 19:06

De jó is lenne :D én is örülnék ám Mishanak :D

Gubóka - 2010. 05. 24. 09:34

Kicsit OFF: A gilmore girls se01e01 ben Jared játszik..ő hajt rá a kiscsajra. ooooolyan fiatal ott még :)) És Deannek hivjak :PP

Deana - 2010. 05. 24. 13:00

Gubóka: nem mondod, komolyan? WOW

(xD)

Ela - 2010. 05. 24. 15:27

Most olvastam!!!Jensen Ackles megházasodott!!!Na ne!!!Sír a szívem, de remélem boldog életük lesz együtt!

Jade - 2010. 05. 24. 18:33

Ela: Jó reggelt!
Egyébként februárban Jared is megnősült és Ruby 2.0-át vette feleségül.

Vaze - 2010. 05. 25. 15:44

Csá
Nekem volna egy kérdésem, az Odaát folytatódik a 2.évaddal ismétlésekben péntek éjjelenként, vagy leadják az 1.évad ismétléseit, aztán annyi?? Kérem, ha valaki tud akkor válaszoljon nekem erre :DD

yoobabyyoo - 2010. 05. 25. 16:18

Köszönöm a kimerÍtő választ,azért itt kérdeztem,mert aki ide Ír,annak a hasonlók tetszenek mint nekem.(nem 100%,de előfordulhat)
Azért itt elég sok sorozattal kapcsolatban elfogult vélemények olvashatók,tehát ez nem mérvadó s egyébként sem szoktam olvasgatni,csak ezt az egyet.Amúgy meg plátói volt a kérdés,nincs min elgondolkoznom ezért sem értettem hova tűnt-lehet el sem ment:)

más: tegnap megnéztem a legelső részt….húúú,borzalmas,pedig akkor tetszett meg:)ahogy eltűnik a szellem,égszakadás földindulás:))
Cas-nek én is örülnék,imádom a karaktert:)

Khes - 2010. 05. 26. 13:59

Ma erősítette meg a CW, hogy Castiel és Bobby is visszatér a 6. évadra. Hurrá :-)

Khes - 2010. 05. 26. 14:01
winnie - 2010. 05. 26. 14:01

ezzel egyelőre kár foglalkozni, először kezdjék el írni az évadot. visszahozni bárit vissza lehet egy flashback erejéig. az, hogy visszatérnek “on episodes” sajnos nem túl sok.

más kéedés, hogy ha nagyobb kapacitásban jönnek vissza, akkor annak kell-e örülni, hiszen a supnat is meglépné azt, amit a heroes, hogy senkit nem lehet megölni.

Khes - 2010. 05. 26. 14:29

winnie az eddig is tiszta volt, hogy Cas és Bobby él, csak Cas szövegéből nem volt egyértelmű, hogy visszatér-e még a fiúkhoz, vagy most ő lesz fenn a főhaljakend, ha már erősen arkangyali adottságokkal hozta vissza – vélhetően – Isten. Mondjuk logikus lépés volt tőle, megfogyatkoztak az évad során az arkangyalok. Én nagyon bírom a karaktert és egy jóideje már nem is guest starként, hanem a a srácok neve után harmadik “állandó tag”-ként szerepelt. Szóval én egy kicsit hagy örüljek pls egy iylen hírnek :-)

winnie - 2010. 05. 26. 14:29

nem, isten ments, nem az örömöt akartam szabotálni, meg is írom holnap délelőtt:)

Khes - 2010. 05. 26. 14:40

köszi :-) Egyébként meg igazad van, én is vegyes érzelmekkel tekintek a következő évad elé, és nagyon remélem, hogy nem rontják el. Mert mit lehet csinálni, reménykedni. Az mondjuk érdekes, a hírben is benne van, hoyg azért kezdeni kell valamit a következményekkel.

Jade - 2010. 05. 26. 15:30

Én nem örülök Castielnek csak Bobbynak. Castiel már teljesen kiégett mint szereplő. De rendben, legyen a 6. évadban. Ha ráhúznak valami újfajta angyal szerepet… ok.
Most teljesen olyan érzése van az embernek, hogy Sam az a karakter akire konkrétan már semmit sem lehet kitalálni, nem is Castiel.
De ha nem lenne Sam, akkor nem is nézem tovább mert nekem a két Winyó tesó kalandjai az igazi Supnat!

yosha - 2010. 05. 31. 08:41

X-akták, első évad, a Tűz c. epizód: Crowley igen fiatalon már gyújtogatott :)

Moonyfoot - 2010. 06. 01. 02:04

Hú én Deanért vagyok oda. Jared nem a szívem csücske, ez van, nem a játék, csak irritál a sok hülye szenvedő fej, amit vágni tud. Orr ráncolás. Na mindegy, Castielt én nagyon bírtam csak ezzel a vissza a Mennybe dologgal. Hát, meglátjuk. Kíváncsi leszek. Meg hogy mi lesz ebből a Monster of the weekből, merthogy Deannek most itt a kis élete… szóóval várós.
Castielt akkoris szeretjük xD Voltak űber beszólásai. Most is a ‘Jaa most hazudni kéne’ szöveggel xD. Meg anno az üzenetrögzítős. Na mindegy szóval remélem nem tűnik el a süllyesztőben.

ennyi - 2010. 06. 30. 21:09

nekem dejavu érzésem van mert a lostnak is hasonlóan lett vége.annyi sok kérdés maradt meg már castial is hanyadjára hal meg és éled ujra,de istent még sose látta…most meg a mennybe ö lesz a király eddig meg üldözték :D
a kisgyerekkel akinek emberfeletti képességei voltak azt is csak ugy elfelejtették…
nem tudom de nekem ez az évad valahol elcsúszott…

desmond - 2010. 07. 07. 10:48

Nagyon gyenge volt az ötödik évad, össze nem hasonlítható egyik eddigivel sem, igaz a negyedikkel nagyon magasra tették a lécet. Az ötödik évaddal bohócot csináltak a sorozatból és nagyon zavaros dolgokat ültettek el. Pld. A végén, most Crowley visszaadta Bobby lelkét vagy sem? Fog-e még egyáltalán szerepelni? Elvarrják ezt a szálat valamikor? Mert tudtommal az ötödik évaddal lezárult a történetszál.

Eddig talán az első és a negyedik évad volt a legerősebb. Az ötödik évadot nem is lehet minősíteni szerintem, annyira gagyi volt. Ez a furcsa, évadzárónak nevezett rész meg szintén egy mélypont szerintem, el kellett volna dönteni, hogy sorozatzáró, vagy évadzáró és nem kellett volna paródiát csinálni a narrálással.

desmond - 2010. 07. 07. 10:49

Ja és a kisgyerekről nem is beszélve.

Nessa - 2010. 07. 11. 16:25

Tudtommal Crowley fog szerepelni a 6. évadban.

vikusz - 2010. 07. 15. 20:49

1 hét alatt sikerült megnéznem a 3.,4.,5. évadot, most értem a végére. Minden egyes epizódhoz olvasgattam a kibeszélőkben született kommenteket..Sokszor fogtam a fejem, de hát már kicsit elkéstem a reakciókkal :)

Én egy percig nem éreztem, hogy az ötödik sokkal rosszabb lett volna a negyedik évadnál, bár persze az volt a csúcs.

Remélem Crowley és az antikrisztus kölyök is visszatér a köv. évadban…Gábriel feltámasztását meg nem is értem…itt már nem volt terítéken,szóval remélem,nem játsszák meg :D nyugodjon békében a kedvenc karakterem.

Leelan - 2010. 08. 04. 14:08

szerintem jól sikerült a zárás,és már nagyom várom a 6.évadot! :P Chuck Isten? szerintem kizárt!És ez ki is derült! Örülök, hogy végül Castiel nem halt meg, mert marha nagy arc! :D és persze Bobby-nak is örülök! Már csak egy bajom van…miért nem lehet az a kisfiú Dean fia ? :'( olyan ééédes, és tiszta Dean! :P ^^

pixi - 2010. 08. 07. 06:30

mert ez nem egy szappanopera? :D

dani154 - 2010. 08. 27. 18:27

Nekem tetszet az 5 évad bár nagyon sajnálom ,hogy joet kiirták a történetből jó lett volna ha marad és tovább viszik az ő és dean szálát:)na midnegy nekem nagyon tetszet ez az évad:)

dani154 - 2010. 08. 27. 18:28

főleg az AC/DC számok dobtak rajta sokat:D remélem kövi évadban is lesz:D

ingo-bingo - 2010. 09. 04. 09:50

Ez az évad szerintem egész jó volt bár az első évadok nekem sokkal jobban tetszettek. A zárórész is tetszett az Impala :D na igen az impala a legjobb. Az hogy Dean megpihen és családi életet él az várható hogy nem tart sokáig, hisz volt már olyan rész ahol pont hétköznapi életbe helyezték a két szereplőt és ott is érezte Dean, hogy ez nem az ő élete, szóval nem lep meg hogy a 6.-ik évadban Dean újra vadászni fog, nem is lenne az igazi ha nem ezt tenné :D.

Én nem értek egyet azzal hogy Chuk-isten volt. Egyszerűen nem realisztikus az egész mivel ő elvileg egy próféta volt, másrészt amikor Castiel elkérte Dean nyakláncát az elvileg megmutatja ha Isten a közelben van, de ha chuk lett volna isten akkor elvileg működnie kellett volna a dolognak vagy nem tudom. Na mindegy a verzió hogy Kripke volt Chuk az sokkal inkább elfogadható számomra. :)

Kiváncsi leszek a 6.-ik évadra bár én is félek egy kicsit, hogy nem ugyanolyan hangulata lesz mint az eddigi évadoknak.

lostgab - 2010. 09. 08. 20:00

Na, mindenki mondta, hogy nézzem, nézzem. Hát néztem. És tátott szájjal. Kb. két hét alatt daráltam le az 5 évadot, most végeztem a fináléval, szóval extra friss az élmény :) Az első évad, az valami óriási volt! Bevallom, nem nagyon szoktam megnézni a thrillereket/horrorokat, csak max. valami színész miatt, vagy mert a trailer megfogott. Azon az évadon simán paráztam. Ehhez képest ez az évad teljesen más volt. Hangulatban, sztoriban. Nagyjából minden szál tetszett, voltak mondjuk olyan részek, amik annyira nem jöttek be, vagy úgy éreztem, hogy nem igazán illettek a sztoriba/hoz.
Az évadzáró.. az viszont valami fantasztikus volt! Eddig megszoktam, hogy az utolsó előtti rész is majdnem ugyanakkora WTF momentekkel van tele, mint a finálé. Itt viszont inkább a hangulat volt az, amit nagyon eltaláltak.
Kíváncsi leszek, hogy hozzák vissza Sam-et (vagy, hogy egyáltalán a lámpa alatt álló Sam, az már az igazi Sam-e, vagy még Lucifer), legalábbis a nemrég kikerült képek alapján, az már a régi – de legalábbis nem a megszállott – Sam találkozik újra a nagypapival. Mert, bár szép a befejezés, meg minden, én viszont még tudnám nézni a sorozatot (persze, ugyanilyen színvonalon) jó pár évig. :) Mondjuk, azzal, hogy Kripke kiszállt, nem tudom, hogy tudják-e tartani a szokásosat, vagy egy erőltetett hatodik évadot kapunk, egy egyébként befejezésnek is gyönyörű 5. évad után.
Ha már Kripke… Így, hogy a rész után olvasgattam, mi, meg hogy teljesen logikus, hogy Kripke volt Chuck (előtte nem akartam, még véletlenül sem spoilerbe ütközni), bár mikor eltűnt a székből, szó szerint felkiáltottam, hogy: “B@szki, ő volt Isten!” :D
Ja és persze, AZ Impala. Végig imádtam azt a kocsit, és az, hogy így ráhúzta a fináléban az egész sztorit. Elolvadtam tőle. Akarok egy ilyen kocsit :D
Lényeg, várom, várom a hatodik évadot, de kicsit bennem van a félsz: Mi van, ha ez már nem AZ a Supernatural?…

Nikki - 2010. 09. 23. 22:11

Joshua megmondta a tesóknak, hogy Isten a Földön van, és hiába a nyaklánc, nem fogják megtalálni, mert Ő nem akarja.
A sztori szempontjából nekem egyértelmű volt, hogy Chuck-Isten, hisz fehérbe volt öltözve meg ugye elég érdekesen tűnt el ^^ Egy utolsó, nagy wtf-ként, mintegy búcsúzóul Kripke-től.
Az meg már csak az ő zseniális húzása, hogy Chuckon keresztül még a nézőknek is üzent/elköszönt :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz