login |

Pilot-mustra: Persons Unknown – 1×01

2010. 06. 08. 23:55 - Írta: winnie

217 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

Na, végre, ideért. Elég sokat kellett várni rá, de most már nézhetjük Christopher McQuarrie sorozatát. A név gondolom sokaknak nem mond semmit, de ő írta minden idők legjobb filmjét, az egyetlen 10/10-eset e világon, szóval amikor megtudtam, hogy sorozatba önti a klasszikus “pár ember felébred bezárva” formulát, akkor muszáj volt 100%-re felvinnem a várási indexet.

PERSONS UNKNOWN – 1×01 – 8/10

NUP_136936_0079

Szóval a formula klasszikus, láthattuk filmekben is, lásd Saw, The Killing Room, Cube, The Unknown, House of 9, The Chaos Experiment és társaik. Ezúttal kábé féltucat ember ébred arra, hogy nem tudja, hogy került egy kamerákkal teli épületbe, a néző pedig velük kezd aggódni, s felteszi a két magától értetődő kérdést: mi a kapcsolat az “áldozatok” között és mi a “feladatuk”, funkciójuk, miért rabolták el őket?

Az ismert képlet (éljünk túl + meneküljünk + nyomozzunk) és a sorozatformátum miatt már előre kell szólnom, hogy a felvezetés sok újdonságot nem tartalmaz. Az egy dolog, hogy az elfogultságom miatt engem beszippantott a Persons Unknown, de mivel a műfajban nehéz újat mutatni (kivéve esetleg a befejezést, de az majd 12 hét múlva), így a pilot nagyjából a karakterek megismerésével zajlik, ők lesznek azok, akiket nemsokára leostobázhatunk cselekedeteik miatt.

NUP_136936_0306

Javaslat tehát: aki nem olyan fanboy, mint én, az lehet, hogy jobban jár, ha minimum két részt néz meg egyszerre, mert a pilot kötelező csavarja ugyan nem rossz, de mivel sok az előd, így eredetiség sajnos nincs benne, annyira nem WTF. Ellenben volt eredetiség, váratlanul húzás az epizód közben (a kínai vonalra gondolok és a párhuzamos nyomozásra, ami nem biztos, hogy tetszik), egy kicsit el is bizonytalanodtam, hogy akkor mostmivan?

A kezdés, s ez a lényeg, hangulatos volt, s ha hanyagolják a képek gyenge effektezését, akkor a hasonló tempó nekem biztos be fog jönni. A kérdés, hogy a nemsokára érkező felfedezések milyen irányba viszik el a sorozatot? Scifire számíthatunk vagy a valóság talaján fogunk végig állni? A 2. rész után már talán kombinálhatunk is, de egyelőre nem kaptunk túl sok nyomot a történtekkel kapcsolatban.

A gond egyébként az efféle sorozatoknál, filmeknél (ld. még a Harper’s Island), hogy a készítők nem merik meghúzni az egyenrangú szereplők összehozását. Persze lehet, hogy gonosz hátsó szándék munkál Christopher McQuarrie-ban, de a főszereplők közül egy férfi és egy nő kilóg, ők egyenlőbbek az egyenlők között, ráadásul Jason “Bosco” Wiles nevét még stáblistán is kiemelték. Oké, ez legyen a legnagyobb gond, de attól még sajnálom, hogy nincs egyenrangúság.

NUP_136936_0054

ui: A sorozat nyári, s a műfajból előre tudtuk, hogy bukni fog, nem lesz nézettsége, de emiatt nem kell félni, mert egyrészt lezárt a 13 rész (de nyilván folytatható), másrészt pedig (már) az NBC is minisorozatként reklámozza, és augusztusban jön a DVD, ha véletlenül lekerülne adásról.

217 hozzászólás Ne habozz!

ekoz - 2010. 06. 09. 00:01

na ez érdekel..kíváncsivá tettél

bombi - 2010. 06. 09. 00:07

és azt lehet tudni, hogy az életükért küzdős bizarr valami lesz, vagy inkább totál dráma sziget? xD

egyébként, ahogy scrolloztam fel, s alá az oldalon a képek a jerichora emlékeztettek. titeket nem?

muforlife - 2010. 06. 09. 00:10

jó volt tényleg, nálam 7/10, a kínai vonal az tényleg wtf volt, na meg a recepciós megjelenése is, de egyelőre nehéz eldönteni, hogy jó húzás volt-e őket behozni. A párhuzamos nyomozás viszont jó ötletnek tűnik, főleg úgy, ha csak pár jelenetet fog kapni részenként. Annak amúgy volt jelentősége, hogy a “főszereplő” anyját is mutatták egy olyan (ami a hotelben is volt) kamerán keresztül? Az ő házában is volt olyan kamera, vagy csak a “poén kedvéért” mutatták úgy?

winnie - 2010. 06. 09. 00:15

én azon filóztam közben, hogy mennyie lesz hihető bosco, mint fő rejtélyeskedő keményfiú.

bullseye - 2010. 06. 09. 00:21

hajjaj, 1 tesó van a csapatban, vajon ki lesz az első halott? :)

freestyle - 2010. 06. 09. 00:23

Én is szeretem a műfajt, mindenképp bepróbálós lesz, sőt több mint valószínű, nézős…

ekoz - 2010. 06. 09. 00:29

“hajjaj, 1 tesó van a csapatban, vajon ki lesz az első halott? :)” – azaz-azaz, ahogy lenni szokott:)

Maya - 2010. 06. 09. 00:38

Már hiányzott Bosco :D

zdawg - 2010. 06. 09. 01:15

nah, ez kilóra megvett!!! ha nem cseszik el, akkor megkaptuk az évad legjobb misztikus cuccát, igaz kicsit későn, mert megkínoztak jó alaposan a flashforward – v kettőssel :)

Timi - 2010. 06. 09. 02:19

Ejj.. most látom csak Boscorellit. :D Na akkor ezt lehet, hogy megnézzük majd.

tigris - 2010. 06. 09. 06:16

Ez várós volt, de ki is ment a fejemből. Viszont a Közönséges bűnözőket sose láttam, azzal kezdem. :)

Réta - 2010. 06. 09. 06:32

Nekem nincs türelmem az ilyen rejtélyes cliffhangerekre egy-egy hetet várni, úgyhogy már megint nőtt egy tétellel a daralistám. Amint befejeztem a nyári darát, kezdődhet az őszi, mert jópár sorozat felkerült rá.

the_comedian - 2010. 06. 09. 06:48

Ez marha jónak néz ki, töltöm is. Bocs, hülye kérdés, de a második rész mikor jön?

winnie - 2010. 06. 09. 07:13

hétfőn

Thrasher - 2010. 06. 09. 07:37

“mivel sok az előd, így eredetiség sajnos nincs benne”

annyira nincs, hogy nem is értem, hogy a bánatban van ennek mindenhol ilyen kedvező visszhangja. gyakorlatilag az összes mondat előre sejthető volt, ahogy kinyitották a szájukat, ergo tök fölösleges megnézni. ráadásul a műfajból én csak a kockákat láttam, úgyhogy azt se lehet mondani, hogy túl lennék már szaturálva idegenekköztfelébredős cuccokban.

az amúgy milyen, hogy már a pilotban eljutottak oda, hogy egy karakter ellentmondjon saját magának? Alan Ruck karaktere előbb közli, hogy “jajj,mileszafeleségemmelnélkülem”, aztán amikor fegyvert fognak rá, jön a kötelező “lőjöncsak,nicnsmitvesztenem”? minőség.

olyan sorozat ez, amire csak annyit szoktam mondani, hogy “TV-s”, a lehető legpejoratívabb értelemben.

wickee - 2010. 06. 09. 07:59

“az amúgy milyen, hogy már a pilotban eljutottak oda, hogy egy karakter ellentmondjon saját magának? Alan Ruck karaktere előbb közli, hogy “jajj,mileszafeleségemmelnélkülem”, aztán amikor fegyvert fognak rá, jön a kötelező “lőjöncsak,nicnsmitvesztenem”? minőség.”

Ezen én is jót röhögtem és először azt hittem, rosszul értettem valamit, de aztán visszapörgettem és kiderült, hogy nem. :D
Ezzel együtt viszont nagyon tetszett, nézős marad.

winnie - 2010. 06. 09. 08:12

thrasher: abszolút nem értek egyet, mert attól, hogy nincs benne eredetiség, még nem tudhatod előre, hogy mi van benne, hogy melyik utat kezdik el járni, melyik panelt választják, ráadásul ettől még voltak meglepő dolgok benne bőven akár a kínaiak feltűnése, akár az anyukamera, akár a portás. a vége is lehetett volna vagy 5-féle dolog, ők az egyiket húzták elő-

Mammut - 2010. 06. 09. 08:30

mint említettem, 7/10 volt nálam, a hangulata rögtön behúzott
igaz, hogy a sztori tényleg sokszor látott, de hukerz, a régi filmeket is sokszor megnézem, ez meg úgyis más irányba kanyarodik majd logikusan

D - 2010. 06. 09. 09:26

Na, ez hozta a vartat, nem is baj, h lezart a 13 resz – sooot :D
Amugy meg a Harper’sben sem a “teso” halt meg eloszor, szal.. :P

gia - 2010. 06. 09. 09:44

Jó is lehetne ez akár, de egyetlen egy szimpatikus karakter nincs benne, inkább idegesítőek, úgyhogy nemigen tudok szurkolni nekik.

A dialógusok meg sokszor tényleg következetlenek (amellett, hogy klisések), pl. mikor lemennek a lifttel, valaki megjegyzi, hogy “jéééé, ez egy hotel!”, mintha eddig nem lett volna egyértelmű.

Ja és a sötét rövidhajú nő zavaróan Lendvai Ildikóra emlékeztet. :)

szendroib - 2010. 06. 09. 09:48

Nagyon szeretem az ilyen stílusú filmeket, ha átlagos, ha nem. Nagyon örülök, hogy felvállalnak egy ilyen sorozatot (anno a Harpers Island mindig fogynak a szereplők felállása is bátor húzás volt, és az is bejött, több hasonló sorozat kéne). Viszont majd csak a következő résszel kezdem el nézni, hogy be is induljon a történet egyból:)

zoey - 2010. 06. 09. 10:35

Igen! Az ilyen típusú filmek nekem is nagyon bejönnek és a Persons Unknown-t irtóra vártam, majd azt hittem, már le sem adják… Nyári, de azért várakozással telve néztem elébe és nem is csalódtam. 8/10 a pilot, a többit meglátjuk.

Glarion - 2010. 06. 09. 11:37

Harper’s Island-et követtem hétről-hétre. Ennél se lesz másképp, kösz a kritikát winnie. :) Lehetne minden részről egy. :D

Lnaughty - 2010. 06. 09. 14:13

Én is elfogult vagyok az ilyen formátumokkal. Nekem bejött annak ellenére, hogy rég volt ilyen sorozat, ahol Minden szereplő idegesítő volt. Igen még Bosco is. Bár azért ő is bejátszott, abban, hogy nagyon vártam:) De ennek ellenére bejött és továbbra is nézős.
És alig várom, hogy végre lehessen tippelgetni, azt olyan izgi!! És Harper’s-nél is bejött a tippem, remélem itt is sikerrel járok.

picit Off:

winnie: már amikor először írtad, hogy jön ez a sorozat, ott említetted a Usual Suspects-et. és miután csekkoltam kik játszanak benne egyből rákerestem a filmre és ezúton szeretném megköszönni Neked, hogy egy rohadt jó filmes élménnyel lettem gazdagabb. Tényleg Eszméletlen jó az a film. Szóval köszi:)

kittush - 2010. 06. 09. 14:58

végre elérkezett….má nagyon vártam rá, főként “Bosco” miatt, egyszerűen imádom Jason-t
még nem láttam, de próbálok időt szorítani rá

korum - 2010. 06. 09. 16:00

“Alan Ruck karaktere előbb közli, hogy “jajj,mileszafeleségemmelnélkülem”, aztán amikor fegyvert fognak rá, jön a kötelező “lőjöncsak,nicnsmitvesztenem”? minőség.””

Fegyvert fogtak rá, ő meg blöffölt. És bejött neki. Mi ebben a logikátlan?

winnie - 2010. 06. 09. 16:01

na, igen:) én mindig csodálkozok a hasonlókon, hiszen, ha idejönne az író, akkor minden egyes kifogásra, mág az enyémeimre is reagálni tudna. minden kérdéses, a néző által neccesnek tartott szitut meg lehet magyarázni ezer és egyféleképp:)

Thrasher - 2010. 06. 09. 16:05

na jó, ne.
blöffölt. istenem.
hagyjuk, remek sorozat ez, az ilyen kommentek gazdáinak való.
winnie-re mondjuk ez nem vonatkozik, őnála csak az elfogultság miatt csúszott el a márce szerintem, ez velem is előfordul. :p

winnie - 2010. 06. 09. 16:07

biztos, hogy az én összes FFes megjegyzésmet is simán lesöpörné az asztalról az FF showrunner triója:)

(mondjuk a pilot más tészta, mert azt egy ember írja, nincs kontrollja, de OFF egy közbülső résznél aazért van 15-20 ember, aki efféle motivációk létjogosultságát firtathatná. most már visszanézem a részt, mert kívűncsi lettem, fel sem tűnt, megvallom. simán lehet, hogy először hazudott vagy, hogy beépített ember és elárulta magát, stb:)

Mammut - 2010. 06. 09. 17:09

vagy csak szimplán tényleg egy életunt fazon

zoey - 2010. 06. 09. 17:58

Kicsit OFF: Ha a téma könyv alakban is érdekel valakit, ajánlom Chuck Palahniuk nagyon beteg Haunted című regényét. Az alapkoncepció itt is a sok idegen egy helyre zárva, bár ők maguk vállalkoznak a dologra. Érdemes bepróbálni. De csak erős gyomrúaknak. :)

Dark Wolf - 2010. 06. 09. 22:52

Az egy nagyon jó kérdés, h vajon a valóság talaján fog mozogni ez az egész, vagy pedig valami misztikus, netán sci-fi cucc lesz.

A végén, amikor távolodott a kamera, azt vártam, hogy kiderül, nem is a Földön vannak :D

Dark Energy - 2010. 06. 10. 19:15

na ez az én egyik kedvenc műfajom, be is rántott elsőre hiába “rókabőr”, mégis megunhatatlan a téma

Daphne - 2010. 06. 10. 22:40

Kritika alapján nézni fogom :) szeretem ezt a koncepciót; a Kockákat, meg a Fűrészeket is. Remélem jó lesz!

BaRan - 2010. 06. 11. 04:26

Oké, ez jöhet nálam is nyári darának. :D

Desmond Wallace - 2010. 06. 13. 08:04

Engem nem nyűgözött le ennyire. Van benne potenciál, de egyelőre ez nekem kevés. Nem nagyon volt benne váratlan húzás. Bosco-nak örülök, de a pilot csak 6/10.

Nikolka* - 2010. 06. 13. 17:50

Nagyon vártam,tetszett is,csak az a nagy bajom,hogy egyáltalán nem szimpik a karakterek..Talán még a néger srác ok.Na mindegy,azért nézős lesz.

szeder - 2010. 06. 14. 13:28

Tetszett az pilot.
Arra lennék kíváncsi, hogy a Kínai szakácsoknak és a portásnak van-e implantátuma?

zs93 - 2010. 06. 14. 17:09

10/10

don rafael - 2010. 06. 15. 14:53

2.részhez: nem rossz, csak kicsit egyhelyben topogós. de érdekel mi sül ki belőle; így, hogy 13 részes, tuti végignézem, de ha mondjuk tudnám, hogy ez egy 3-4 évados sorozat első két része volt, valószínűleg itt hagynám abba :)
vagy nem.

Binky - 2010. 06. 16. 03:59

Engem nagyon berántott a pilot. A 2. rész meg még jobban. Végig fogom nézni az egész sorozatot. Itt nem is várhatunk akkora kaszabolást, mint a Harpersben, mivel kevesen vannak, meg kis helyen. Bár a helyszűke nem feltétlen akadály, annál agresszívebb mindenki. De ez inkább tényleg olyasmi mint a Fűrész, vagy a Fülke. Bírom nagyon az efféle sztorikat.

Szimat - 2010. 06. 17. 15:01

Happy Town sokkal jobb

Marcipán - 2010. 06. 17. 23:49

Na éppen most daráztam le az első két részt.
Összességében nem rossz ez, elsőre Boscorelli volt az ami(aki) felkeltette a figyelmem, aztán valahogy elkapott a hangulat és egyben meg is néztem gyorsan mindkettőt. Apróságokon akadtam fennt…de azokon viszont nagyon.
Mire eljutottam ide a junkie-ig, már lehiggadtam, de komolyan csapkodott az ideg amikor a gyogyós nő az elektromos kerítés (vagymi) előtt engedte el a lepkét…. ennyire lúzer szar szájbarágós gagyi jelenetet!!! agyam eldobom!
a másik ilyen: körbekocsikáznak a furgonnal visszaérnek a városkába. és???? bakker, én tuti nem mentem volna el csicsikálni. bevetem magam az erdőbe vagy valami…
amúgy nem rossz, nem rossz, megnézem azért a következőt is.

Marcipán - 2010. 06. 18. 00:19

A kinaiak honnan kapnak friss kaját? Ott és úgy valahogy ki lehetne jutni.
(de könnyű így okosnak lenni, ott helyben lehet be lennék tojglizva… :D)

Hor1 - 2010. 06. 18. 01:25

Az első rész végén egy soros volt az anyuka cetlije, a második elején meg kettő. :D Apróság, de zavart. :P

Marcipán - 2010. 06. 18. 14:30

már a film másik topicjába beírtam, hogy szerintem két cetli volt. a másodikat a pisztolyhoz kapta és az már egy soros volt….

Hor1 - 2010. 06. 18. 16:49

Az első részben volt az egy soros név nélkül, aztán most a rész elején 2 soros név nélkül aztán a rész közben a pisztollyal 1 soros Joeval.

Hunshocker - 2010. 06. 18. 19:08

Nekem csak egy gondom van.
Az emberi gyarlóság.

Egy anya simán kinyírja és nem a kamerát lövi szét.

Majd eljár pszichológushoz :-)

Viszont működnek a sztereotipiák.
A GONDOSKODÓ katona, A lúzer de keménykedő autókereskedő, ja és a vállalkozó vagyok megy a biznisz ezért bármit megtehetek.

Amúgy is ellőték a lényeget. Dubai :-)

North15 - 2010. 06. 18. 20:11

Két részt már megnézve, azt hiszem maradok végig, egy cseppet sem rossz ez.

Ennél a szomszédlelövés dolognál kicsit húztam a szám az izgalom hiánya miatt. Bárki más kapja azt az üzenetet, kinéztem volna az illetőből, hogy gyilkol, az anyából nem. Persze róla tudunk a legtöbbet, őt lehetett motiválni a gyerekével, de mégse tudtam elképzelni, hogy lelövi.

Marcipán - 2010. 06. 18. 22:38

Egy anya lelövi a szomszédot??? Már miért is? Azért ez ne legyen már ennyire evidens!
A reakció teljesen érthető volt, engem elég hamar szétb*szna az ideg attól hogy figyelnek, és már CSAKAZÉRTIS lemészárolnám az összes rohadt kamerát legalább egy épületegységen belül, addig irtanám őket amíg elfogynak, huzalozást ki a falból ésatöbbi… De nem???
(A lepkés rész amúgy mást nem mérgesitett fel?)
Hor1: ezt a cetlis dolgot most már muszáj leszek még egyszer lecsekkolni… :D

winnie - 2010. 06. 18. 23:35

eleve az megdöbbent, hogy valaki feltételezi, hogy egy embert rá lehet venni gyilkosságra. szerintem az lenne az abszurd, ha megtette volna. most. lehet, hogy idővel változik a helyzet, de most nem.-

Hor1 - 2010. 06. 19. 00:52

Szerintem nem meglepő, hogy egy anya a gyerekét (akiről jelen helyzetben semmit nem tud, jó már volt a telefonhívás, kicsit beljebb van) helyezi egy random idegen elé. Mostmár nem fogják csakúgy meglépni, mert valamennyire bizonyos emberek szimpatizálnak egymással, de nem annyira elborult ötlet, hogy meglépné ezt. For the greater good, ahogy mondják..
Amúgy Match Pointot láttátok? Nem pont a sorozathoz kapcsolódik, de ehhez a kérdéshez egy kicsit igen.

Marcipán - 2010. 06. 19. 11:26

Akkor menjünk bele ebbe a kérdéskörbe kicsit mélyebben. Tehát.
Gondolkodó emberek vagyunk.
Lődd le a szomszédod és elmehetsz.
Ti egy percig is elhinnétek ezt? De most komolyan?
Azért aki nem félhülye az belátja hogy akik ide zárták őket túl sok energiát (pénzt)fektettek már ebbe az egészbe ahhoz hogy ne engedjenek szabadon valakit csak úgy, hiszen az a valaki ha kikerül képes lebuktatni ezt az egészet. (jó, valószínűleg nem nagyon hinne neki senki odakint, de mégis. mi van ha igen? mi van ha már azzal hogy tudja az eltűntek nevét és adatait hitelessé tudja tenni a mondókáját és nyomozás indul…stb)
Teljesen nyilvánvaló a bentieknek hogy figyelik őket, nézik a reakciókat, ez valakinek szórakozás. Lelövi-e a szomszédot vagy sem? Lelőtte? De kis hülye liba, röhögünk rajta egyet és kész. Nincs garancia arra hogy elengedik, sem arra hogy a gyerekét épségben látja viszont, sem semmire. Mennyire lehet olyanok szavára adni akik bezárták őket ide?
A piás hapsiból kinézem hogy lelő valakit, de a csajból, a katonából, boscorelliből meg az értelmesebbjéből nem.
A gyilkolászós filmekhez/sorozatokhoz szokva könnyen mondunk olyat hogy “lelőné”, “le kellene lőnie”, de ha ez a sorozat kicsit is reálisan akarja ábrázolni az emberi jellemet, akkor ez MOST MÉG nem történik meg csak ilyen könnyen.
Hogy később még mi lesz, miután pár nehézségen átesnek az kérdés. Ha elfajulnak a dolgok lehet itt még bármi is…

karit - 2010. 06. 19. 13:46

Hunshocker: “Nekem csak egy gondom van. Az emberi gyarlóság. Egy anya simán kinyírja és nem a kamerát lövi szét. Majd eljár pszichológushoz :-)

winnie: “eleve az megdöbbent, hogy valaki feltételezi, hogy egy embert rá lehet venni gyilkosságra. szerintem az lenne az abszurd, ha megtette volna. most. lehet, hogy idővel változik a helyzet, de most nem.”

Michael Dawson nem cicózott sokat, pedig még csak nem is kötelezték, hogy öljön. Mégis viszonylag reálisnak tűnt, amit hidegvérrel tett, és ugye, ott is nagyjából ugyanez volt a felállás.

Az ilyen szituk baja mindig a klikkesedés: sok a kolerikus személyiség egy ilyen kis csoporthoz, pechükre nincs közöttük egy “Jack Shephard” személyiség (itt egyből le is hurrognák). Ahelyett, hogy egy normális tervet közösen végigvinnének, önfejűsködnek.

Miért nem kérdezik ki a kínaiakat és a recepcióst, illetve miért nem avatják be őket a helyzetükbe? Hová futott a recepciós, mit látott stb. – vagy kimosták mindenki agyát? Ahogy visszatértek a kocsival, mint az agyhalottak, úgy viselkedtek.

Miért nem takarják le az összes kamerát? Szerintem ha ennyire nyíltan figyelnének, megpróbálnám megakadályozni. Majd egy fizikus kijavít, de alufóliába tekerve miért nem lehet átjutni azon a mikrófüggönyön?

Amúgy nézős marad, csak az nem világos, ha már ennyire retró (értsd: low cost) minden, akkor a sztori miért nem kidolgozottabb? Semmi “kocka-atmoszféra”, nem érezni a tétet (oké, még nem tudni, mi az); hiába a “kerítés”, a “nyírd ki a szomszédodat” valahogy ez kevés: 1-2 Végtelen határok résznyi potenciált vajon hogy fognak széthúzni 13-ra?

Hunshocker - 2010. 06. 19. 18:55

Egy percig se feltételeztem, hogy elengedik őket.
Profin kivitelezett semmi közepén milliós (milliárdos) költségekkel megépített faluba zárták őket. Valószínűleg úgy válogatták össze őket, hogy tisztában vannak minden “képességükkel”. Van aki tud “műteni”, van aki ért a védelmi rendszerekhez stb.
Én arra vagyok kíváncsi, hogy kihagytak-e a vendéglátók valamit a számításukból-e?
Azonkívül engem idegesített, hogy úgy terveznek meg mindent a kamerák társaságában mintha azok ott se lennének.
S szerintem kicsit gyenge volt a figyelem elterelés és a kocsilopás is. Kicsit naiv volt a brigád, hogy a vendéglátóiktól ennyivel szabadulnak. De legalább még nem ment el a “mindenki depis” irányba.
Potenciál van benne. Én is végig fogom nézni.

UI: szerintem egyedülálló aggódó anyákat kéne megkérdezni a szomszéd lelövősdiről, amúgy Bosco -t meg túl nyilvánvaló volt hogy nem lövi le, vajon az autó kereskedő túlélte volna? Túl sok sorozatot néztünk meg kedves olvasó társak. Kevés meglepetést tudnak okozni jónéhányunknak.

zs93 - 2010. 06. 21. 10:18

Nekem a második rész is nagyon tetszett. Tudtam, hogy Moraia-val nem stimmel valami, de szerintem van még ennél nagyobb titka is van.

RolloJuve - 2010. 06. 21. 11:19

@karit: ha mikrós a dolog, akkor próbáld ki alufólia+hús a mikróba.

Egyelőre pihentetem, amikor a második rész elején elkezdett a “nyírdkiaszomszédodat”-anyu könyörögni a kamerának, akkor kikapcsoltam, nemár fűrész-light?

karit - 2010. 06. 21. 13:24

RolloJuve: Egy mikrót sikerült már felrobbantanom azzal, hogy meg akartam langyosítani a kissé megfagyott papírdobozos (tetrapak) gyümölcslét, és nem gondoltam át eléggé a doboz belső alumínium bevonatát. : )

Ha igaz, a fólia visszaveri (radar) illetve cső alakban rövidre is zárja a mikrohullámot: vagyis nem engedi a zárt alufólián belüli részbe, ahogy a vasdoboz sem a mágneses erővonalakat.

Ezért gondoltam az alufóliába tekerést mint menekülési tervet: elsőként természetesen egy megbízható fejű kínai kuktán próbálnám ki. : S

Marcipán - 2010. 06. 22. 11:02

Megnézte már valaki?
Nem akarok itt spoilerezgetni…

winnie - 2010. 06. 22. 11:05

ez a kibeszélő, vagyis spoilertopik, szóval itt nyugodtan lehet részletesen írni, elemezgetni azt, ami már volt a tévében-

de egyébként lesz majd az epizódról külön poszt is szerintem. ma vagy holnap.

vikusz - 2010. 06. 22. 16:20

lesz külön bejegyzés a 3. részről? mert akkor még kicsit emésztgetem :D

winnie - 2010. 06. 22. 16:26

lesz.

Marcipán - 2010. 06. 22. 18:05

Na itt vagyok, most kicsit több idővel, így elkezdem… de nekem sem állt még össze teljesen a dolog. Sok furcsaság van, és számomra még mindig a legnagyobb kérdések: mi van a recepcióssal és a kinaiakkal? miért maradnak ki ők ebből az egészből? Ha ők is rabok, miért nem dolgoznak a többiekkel a kiutak keresésében, ha meg nem rabok akkor szintén furcsa az egész.
a recepciós hapsi egyenesen tenyérbemászó egy fiura, csodálom h nem gyepálták még el. (csak úgyból :D)
A mai történtek egy része érdekes, még meglepő “fordulat” is volt (maszkok), tetszett-tetszett, de azért nem dobtam el az agyam tőle. pont arra jó hogy megnézem a következő részt is, de nem váltam függővé, ha nem lenne nem siratnám.
a karakterek továbbra is elég vegyesek. a két hapsi (feleség-megfojtós és a másik)baromi antipatikus, az árva nőci erősen furcsa, a barbibaba csaj csak szimplán unalmas, Boscorelli jó de nem igazán viszi el a sorozatot egymaga, bár még mindig ő meg a fekete katona a legmeghatározóbb karakterek. továbbra sem értem miért nem lehet szétb*szni az összes kamerát – idejük van rá bőven, nem? viszont anyuci utolsó cselekedete tetszett. végre a szükséges dac és erő jön le belőle.

nekem összesen 10/7

kíváncsi vagyok a többi véleményre is, no meg a külön bejegyzésről… ;)

Marcipán - 2010. 06. 22. 18:07

javitások:
..fiGura…
..bejegyzésRE
bocsi

Hor1 - 2010. 06. 24. 01:55

A gázos jelenet tetszett, már az elsőnél vízgőzt tippeltem, viszont a végén a gázmaszkba eredő zöld trutyi (ami gáznak nézett ki szintén, csak nem tudták tőle leveni WTF??) halálosan ciki (gáz hehe) volt, főleg a következmények hiánya miatt. Picit piros lett tőle az arca? Azta. Pedig voltak jó jelenetek, a fagyizós képeknél kicsit kirázott a hideg, ahogy az újságíró csávesz telefonálásánál is. A potenciál továbbra is megvan, de nem élnek vele sajnos.

zs93 - 2010. 06. 24. 11:40

Nem különösebben volt rossz rész ez sem. A következő ígéretesnek látszik. Ennek a résznek a promója egyébként semmimondó volt, hogy a helikopter ledob egy dobozt. 10/8, ez a rész, és végignézem, de ezt már a sorozat előtt eldöntöttem, hogy tetszeni fog.
Nem tudom ki mit szól hozzá, de hogy már a tesó-Moira “összejöttek”, valaki meghal közölük szerintem az 5. rész körül. :D

harmadik eva - 2010. 06. 25. 23:23

Az alufólia nem igen lenne jó megoldás (feltéve amúgy, hogy egyáltalán a vendéglátók hagytak alufóliát a szereplőknek), vélhetően ennél a hullámhossznál az alufólia áramot generálna és elégne a keletkező hőben.
Tetőtől talpig bográcsba vagy vasúti kocsiba öltözve már nagyobb eséllyel lehetne átjutni – de ez is függ az alkalmazott hullámhossztól. Ha nem egy nagyranőtt mikrosütő veszi körül a falut (ami olyan 2 és fél GHz körül rezeg, ha jól emlékszem), hanem egy fegyver, akkor egyrész más frekvenciatartományban működik (1 GHz – 300 GHz), másrészt lehet heterogén megoldás is.
Ami biztos, az átjutást semmi esetre sem a kínai kuktán próbálnám ki, hiszen ő hasznos (kaját készít), inkább a recepcióson, vagy (mivel a recepciós kijutott), sorshúzással valakin a foglyok közül.
De amúgy én nem gondolkoznék feltétlenül, de legalábbis hangosan a menekülésen, inkább próbálnék minél unalmasabb és hedonistább lenni.

LL - 2010. 06. 26. 23:45

a második végén tetszett a legjobban, mikor szétlőtte a kamerát, és azonnal másik fordult a helyére. komoly. hiába törögetnék szét a kamerákat. A gázmaszkos jelenet ott volt a szeren

Marcipán - 2010. 06. 27. 21:55

Hiába? Miért? Szerinted hány db kamerát lehet egy ilyen helyre beszerelni?
Egy nap alatt szét lehetne őket zúzni, vagy csak a kábelezést szétcincálni, elég lenne az is.

Tyberius - 2010. 06. 29. 02:30

Hát ez rém gyenge. Happy Townt abba hagytam a 2. rész után, hogy majd a maradék 6 részt egybe ledarálom, erre a tetves ABC nem levette a műsorról? PU-val az a helyzet, hogy a 3. rész után küldöm szünetre és majd ha kint lesz az egész, akkor bedarálom a maradékot. Totál kiábrándítóak a karakterek. Anyuka meg az őrjöngése, amikor a balfasz csávó szembesíti a másik balfaszt a felesége meggyilkolásával, illetve hogy a tv-ben látta, akkor véletlenül se merül fel a kérdés, hogy mégis hogy kerül a tv-be a dolog? Az hogy folyton akarnak szöknik, de mindent a kamerák és mikrofonok előtt beszélnek meg, aztán csodálkoznak, amikkor az alagútban egy acélfalba ütköznek. Ez a gázmaszkos téma is annyira szar volt, főleg hogy végül senkinek semmi baja nem lett némi köhögésen kívül. Marcipán is említette, hogy a kamerákat milyen szinten le lehetne szerelni, bár nem mindet, de azért meg lehetne bolygatni a rendszert… A külvilági szál meg úgy foss ahogy van… Még szerencse, hogy nem voltak elvárásaim a sorozattal kapcsolatban, mert ez eddig nagyon kiábrándító, attól függetlenül, hogy a pilot tetszett…

karit - 2010. 06. 29. 12:43

“A külvilági szál meg úgy foss ahogy van…”

Hát, ja, viszont a léte arra lehet jelzés, hogy belülről nem fogják tudni megoldani a szökést, és az újságíró majd talál egy jó nyomot. Vagy a rendőrök. (Őt.) : )

Kár, hogy az alagútépítés kiagyalását nem mutatták, mert aki felvetette, hogy legyen, és főleg, hogy hol, az lehet a beépített ember (mert az mindig van): és úgy kevésbé lenne erőltetett (és drága), amiért nem kellett az egész völgyet körben kipreparálniuk a geciembereknek: nyilván arra a kétméteres szakaszra célozná az irányt, ahová leraktak egy vaslemezt a meglepivel.

Sajnos a tré történet miatt már nem érdekel más, csak a megfejtés, ami/aki miatt ezt a rohadt költséges bulit művelik. Pszichológiai kísérletnek, büntetésnek igen drága játék, a konspi miatt az ufók is kilőve, szóval? Hadsereg vagy unatkozó milliomos?

Remélem, Damon Lindelof nem külső tanácsadó, mert akkor még a végére is rákefélek. : (

winnie - 2010. 06. 29. 12:59

“Hát, ja, viszont a léte arra lehet jelzés, hogy belülről nem fogják tudni megoldani a szökést, és az újságíró majd talál egy jó nyomot. Vagy a rendőrök. (Őt.) : )”

ezért írtam én is, hogy ez lenne a legrosszabb. ha csak azért van, hogy a végén a megoldás fel legyen vezetve. akkor inkább ne legyen és az utolsó részben pár random ember találjon rájuk:) ed ha van més jelentősége, akkor jöhet.

Marcipán - 2010. 06. 29. 14:35

Fúúú, na nekem ez után a rész után lett kicsit elegem. Lehet hogy most pihentetem csöppet.
Még mindig hót unalom az egész, az ember nézi -nézi hogy hátha történik valami (mert már nagyon itt lenne az ideje) de nem történik. Lehet hogy ebben a filmben pont ez a pláne?? A rész végén a hűtőkamrás megbeszélés is olyan volt hogy sem meglepődést, sem semmit nem váltott ki már belőlem, valahogy meguntam. (Persze lehet hogy egy hét múlva azért még letöltöm… meglátjuk…)

winnie - 2010. 06. 29. 15:20

hú, de rossz volt.

Marcipán - 2010. 06. 29. 15:33

Ez velős és lényegre törő volt.. :D

Binky - 2010. 07. 03. 19:59

Nekem továbbra is nézős maradt, habár tényleg van elég sok nem tetsző dolog a történetben. szerintem ott a baj, hogy kevesen vannak kis helyen. Mi a frászt csináljanak? A karakterek nem elég jók, hogy elvigyék az egyes epizódokat. Az angolok tuti jól megcsinálták volna a sorozatot egy ilyen ötletből. Ettől függetlenül, mivel nem sok néznivaló van, minden héten megnézem az új részt. Biztos hülye vagyok, de még a Happy Townt is megnéztem. :S vagy csak sok a szabadidőm…

karit - 2010. 07. 05. 17:11

1×04 SPOILER: ha valaki a csillagokból ilyen jól tájékozódik, annak miért nem tűnik fel, hogy tegnap balról sütött a Nap, ma meg jobbról? (Kanyargós Moebius-dimenziókat csak nem kevernek bele.)

Azért jópofa, hogy a Kocka e “külszíni” változatában ha (egyelőre?) nem is végzetesek a csapdák, téglának lenni se megnyugtatóbb. Sőt, ha kicsit is rosszul profilozták volna fel a néni pszicho-izéjét, akkor a múltkor nem a kamerába üríti a forgótárat, hanem Joe-ba. Most meg, ha a bizalomépítés nem jön be és valaki mást választ, talán messzebb is eljutnak. De alighanem biztosra játszottak a g3ciemberek.

Plíz, javuljon, mert így egy cseppet sem aggódom senkiért, az érdektelenség pedig már fél kasza.

harmadik eva - 2010. 07. 06. 01:38

Szerintem viszont egyre jobb.

Fölényesen veri eddig a V-t, a Flash Forward-ot, és a Lost 6. évadát, leginkább egyébként a Lost 2-3. évadját közelíti nálam.

Kicsi szereplőgárdával, és 4 epizód alatt rengeteg elágazást és lehetőséget sikerült kialakítani.

No persze, majd kiderül.

don rafael - 2010. 07. 06. 15:54

1×05: korrekt rész volt, ha ezt a szintet tartanák, azzal maximálisan kiegyeznék. halványan mintha körvonalazódna valami, ráadásul most végre nem kellett végigszenvedni egy újabb elcseszett szökési kísérletet. egy nagy baj van, hogy a karakterek egyszerűen nem jönnek át sehogysem. pedig reménykedtem, hogy előbb-utóbb majd szimpatikusak lesznek, de sajna nem.
u.i.: kiváncsi vagyok idehaza van-e olyan kocsma,ahol minden következmény nélkül kihúzhatom a zenegépet :)
új csaj meg monnyon le, Tori legalább szép volt.

Marcipán - 2010. 07. 06. 16:22

Na megvan ez a rész is. Számra ez sem jelentett sokkal többet mint a korábbiak. Amik eddig zavartak és már sokan sokszor leírtuk, azok most is ugyanúgy megvannak még, a kinti vonal most sem érdekesebb mint eddig volt,de cserébe kb dupla mennyiségben kaptuk. A beépített emberes vonal nem olyan rossz, végre megmutatkoznak olyan események is amik talán érdekesebbé tehetik a továbbiakat. Az új csaj elég aberráltan viselkedett, amikor elmondta a miértjét akkor is maradt még bennem némi “na de hát akkor is” érzés. De ilyesmi ebben a sorozatban többször előferdült már… Amúgy don rafaelnek mondom csak: nem olyan ronda a nő, miután lehiggadt megfigyeltem az arcát… persze nem egy hosszúcombú szőke skandináv baba.
Ami miatt megnézem a következőt:
Kíváncsi vagyok Boscorelli (bocs, nekem már csak ő marad :)) hogyan kerül ki ebből a lebukós szituból. Legalább egy péppéverést bejósolok a köv. részre. A többi dolog nem érdekel továbbra sem, és csatlakozom azokhoz akik ezt írták:
Akciósorozatot Bosconak!!!! :)

don rafael - 2010. 07. 06. 16:37

@Marcipán
találtam képet róla hosszú hajjal, tényleg nem randa, de a rövid haj, a csúnya nézés meg a csávó ruhája, amit magára szedett, hát elég rendesen rombolják az élményt :))

GeoCucc - 2010. 07. 06. 16:56

Jó lesz ez szerintem is, most már beindulnak az események, hiszen a sorozat – habár csak most kezdődött – lassan a végéhez közeledik :)
Torival biztos kezdenek még valamit, egyrészt nagyon hülyén (lostosan? flashforwardosan?) nézne ki magyarázat nélkül, hogy csak beült egy taxiba, elment, meghalt, és kész, ki lett írva. Ha rendesen kidolgozták a filmet a készítők, egy fél részt még biztosan áldoznak arra, hogy megmutassák mi történt vele. Sőt én már azt sem veszem készpénznek, hogy meghalt.
Azért amikor a rejtélyes új csaj feltámadt és elkezdett szétverni mindenkit mindennel ami csak a keze ügyébe került, egyrészt már láttam magam előtt, hogy ezen az oldalon az újabb felezést követően 0,5 pontot fog kapni a rész az íróktól, másrészt pedig fogtam a fejem, hogy mindenki, még a faktor katona is csak ott áll, és várják hogy mikor kapnak egy pofont a lapáttal. Aztán a végén a “-Bocs, csak azt hittem, hogy meghaltam.” “-Á, semmi gond, el van felejtve hogy fél bandának nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket okoztál. Legyünk barátok.” – szöveg nekem kicsit sok volt. Vagy kevés :)

Legalább már tudjuk, hogy szinte az összes elrabolt csajnak van harcművészeti előképzettsége. Moirától még nem láttuk ugyan, de szerintem csak idő kérdése hogy ő is elővillantson egy pár jól irányzott karaterugást. :)

zs93 - 2010. 07. 07. 18:58

Tévedtem, de nem értem mit vacakolnak itt a szálakkal. Ugye ez már az 5. hét volt vagy mi, mert 1 rész/hét. Moira meg a néger fickó már simán összejöttek volna.
A TV-s rész mi? Tori-t hogy vágták be? Mert hogy az apját megfenyegették/kérték hogy játssza el, az oké, de Torival mi van?
A nigger csaj, aki most jött, az meg vagy hazudik vagy hazudik. Mi az hogy feltámadt? Nem arról volt szó, hogy ez egy misztikus sorozat.
Hát ez az exférj vagy kije ez az újságíró Janet-nek, az tényleg nagyon unalmas. Nem kéne erőltetni. Meg az sem volt jobb, hogy a kínai meg a főszereplő csávó, Joe beszélnek a semmibe. “minket is figyelnek, nem tudom hogy lesz tovább.”
min. 5 percen át beszéltek semmiről.
végtére s jó rész volt, csakúgy mint eddig.

Laci - 2010. 07. 07. 21:53

zs93: Lazán beadhattak neki valami altatót, azután “feltámadni” nem nagy művészet :D

Marcipán - 2010. 07. 07. 23:35

zs93
– a feltámadás pont úgy ahogyan Laci is írta. kapott egy kamu méreginjekciót, aztán elhozták ide. szerintem nem kamuzik. (amúgy meg a legjobb “emberrablás”, mert egy ilyen ál-kivégzés után a kutya sem hiányolja az eltűntet)
– Tori kérdése: szerintem nem ő volt a felvételen, ha jól rémlik nem látszott az arca, csak ruha meg valami haj… Tori meghalt. (de hogy az apjával mi van… na ez sajnos megint csak a nemérdekel kategória… :(, ugyanúgy ahogy a nyomozósos is)

Hor1 - 2010. 07. 08. 02:02

Hát én örülök hogy Tori helyett Dee (BSG) van. ^^

Binky - 2010. 07. 08. 22:43

Hát nekem sem hiányzik Tori a nyavalygásával, hogy haza akar menni, meg apuci megbüntette. Áááá! Mondjuk az új csal helyette tényleg kiakasztó volt. Először mindenkit ki akar nyírni aztán meg a rész végére Janet-tel micsoda barátnők lesznek. A külső világ még mindig kurvára nem érdekel, és csak azért is erőltetik, sőt egyre több lesz az ilyen jelentekből.

Nagyon mérges vagyok ezek miatt, de mégis érdekel a folytatás, és minden héten várom. Biztos hülye vagyok. Nyugtasson meg valaki, hogy nem vagyok egyedül.

Tetszik, hogy a háttérben nyomul Joe meg Bosco. Meg már várom, hogy mikor jön össze Janet meg Joe, mert ott biztos lesz valami.

Hunshocker - 2010. 07. 08. 23:07

Az a gond, hogy jellemrajzokat, meg fejlődéseket akarnak tenni egy olyan sorozatba ahol ezt senki nem keresi.
7 emberből 2 pár meg 3 solo…
Joe janet dilis csaj meg a katona legalább elmehetnek villás regi-re meg párok estéjére :-)

Marcipán - 2010. 07. 08. 23:42

Binky – nyugi, nem vagy egyedül. Én is várom, egyrészt mert kiváncsi vagyok hogy mi lesz már (nem akarom elhinni hogy “csak ennyi”!!!), másrészt mert nagyon kedvelem Joe-t. De ettől függetlenül idegesít is az egész, még jó hogy itt a kibeszélőben mint valami gumiszobában ki tudom mérgelődni magam egy-egy rész után… :D

Hor1 - 2010. 07. 09. 00:22

Én nem várom, de már végignézem.
Kihagyott ziccerek, ütnivaló karakterek (és írók) sorozata ez.

harmadik eva - 2010. 07. 09. 17:29

Továbbra is szimpi.

Frank Luck - 2010. 07. 12. 21:34

“Biztos hülye vagyok. Nyugtasson meg valaki, hogy nem vagyok egyedül.” Bár azt mondhatnám, hogy jaj, dehogy vagy az… Sajnos én is így vagyok. A nyomozós jeleneteket áttekerem, mert abszolút nem érdekel a külvilág (nálam ez szentségtörés, még soha nem csináltam ilyet egy sorozattal sem). A jelenlegi rész (ezzel talán egyedül leszek) az eddigieknél lényegesen rosszabb volt, egy pillanat nem volt benne, amire azt mondtam volna, hogy hű. Így, hogy körvonalazódik a sori, már azt is tudom, hogy nem lesz jobb.

Természetesen továbbra is kitartok, várom, mintha ez lenne a kedvenc sorozatom, stb. Nem vagyok normális.

Frank Luck - 2010. 07. 12. 21:39

Na meg Joe: wazz, a nagy komolykodás után most úgy picsog, mint egy tinilány, érzelmekről sír, durvább, mint anno a Shy Guys. Ha ő egy képzett beépített ember, akkor tán ez így túlzás.

don rafael - 2010. 07. 18. 10:02

1×06: ennyi nevetséges jelenetet egy rakáson, te jó ég. semmi pozitívat nem tudok mondani erről a részről, pedig még történés is volt (de basszus minek).

MLMV :)

picur - 2010. 07. 18. 20:06

Nekem eddig tetszik, sőt nem gondoltam volna hogy “Bosco” benne van az egészben, csak tudnám vagy valahogy megmutatnák már hogy mire megy ki ez az egész fogvatartósdi… Én ma ledaráltam az első 5 részt, azért várom már a 6.-at is :-) Happy town-t is néztem, de ott annyira rossz volt az utolsó rész, csak néztem nagyokat hogy összecsapták, sok értelme nem volt annak.

Hor1 - 2010. 07. 19. 01:17

Jajj hát gyerekek ez egyre rosszabb. :D

vikusz - 2010. 07. 19. 01:45

neeee… pedig olyan kitartó voltam, a sok negatív kritika ellenére is…még az 5. rész után is mondogattam, megéri nézni, megéri nézni…Az első pár rész még tetszett is…De ez a 6. rész ütött…negatív értelemben. Most már végig nézem, de áh..még azt se tudom mondani, hogy nyárra megteszi…

vikusz - 2010. 07. 19. 01:47

Ja és eddig csak azt a törős zúzós ‘autókereskedőt’ akartam fejbe vágni, de lehet előbb Renbe-vel végeznék..

JmAC - 2010. 07. 19. 16:41

minden hibájával és faszságával együttvéve összességében számomra szórakoztató (ha nem a külső szálat mutogatják).
Mondjuk lehet ehhez hozzájárul az is, hogy semmi elvárásom nem volt, azt sem tudtam, hogy lesz ilyen sorozat, csak láttam, hogy S01E01, megnéztem a műfaját, drama, mystery 40 perc usa, és bepróbáltam.

egyébként szeriintem Moira vagy a Marine eggyel Joe szintje felett áll, és Joe nem tud róluk mivel alacsonyabb szinten van. A kettő közül vmelyik (vagy mindkettő) szerintem nem frankó.

rio - 2010. 07. 21. 09:53

mi volt az az utolsó jelenet a csapba öntött cuccal? min kellett vna ledöbbenni? nem nagyon figyeltem :)

Marcipán - 2010. 07. 22. 12:42

na megnéztem én is. a végén nekem sem jött le hogy mit akar csinálni a kiöntött fagyálló(??)val vagy a dobozzal, de lehet hogy csak ennyire sügér vagyok. nem mondom hogy rosszabb rész volt mint az eddigiek, de jobb sem. kb ugyanaz a színvonal, Joe vonala érdekel, a többi annyira nem, viszont most hogy felbukkant ez a jóképű olasz pasi,és annak reményében hogy még látható lesz mindenképp sasolom a következőt is. :P

kacagomikulas - 2010. 07. 22. 19:09

a vége az volt, hogy kiderült, hogy ő mérgezte meg Joe-t.

Hunshocker - 2010. 07. 22. 19:47

Külső szál gáz…. Két nyamvadt riportert nem tudnak kicsinálni? Vagy valamelyikük beltag? Próbált már meg valaki kocsiajtót kirugni? Talán az ablakot…

Fagyálló…. A kiscsaj rendesen kicsalta amit akart. Ha jól sejtem ő mérgezett.

Belső szál az autókereskedőn kivül egész korekt volt.

Marcipán - 2010. 07. 23. 07:55

kacagomikulas: bakker tényleg…köszi! nem tudom miért, de ez fel sem merült bennem. szőkenő??! :D

harmadik eva - 2010. 07. 24. 01:31

Zsír volt ez is.

Elképzelhető, hogy a börtöntöltelék is beépített ember?

Marcipán - 2010. 07. 24. 09:00

eva: ha igen, akkor szegény anyuci jól kifogta velük :DD

Wondorog - 2010. 07. 25. 13:58

hát a 7. rész első fél órája elég unalmas volt, de azért a végén történtek érdekes dolgok :D

winnie - 2010. 07. 25. 14:09

én olvastam a 9. rész szinopszisát is, és azt garantálhatom, hogy lesznek még érdekességek. ezzel nem lesz gond:)

Marcipán - 2010. 07. 25. 17:16

winnie: azóta hogy írtad nem nézted?

winnie - 2010. 07. 25. 17:20

nem, már nem fogom.

Daphne - 2010. 07. 26. 16:02

Nekem bejön.. lehet, hogy önkínzás de akkor is érdekel, mi lesz ebből. meg hogy most akkor a helyes olasz pasi jó, vagy rosszfiú…
uuu az utolsó jelenetben SPOILER látszik ott egy árnyék a tükörben, meg egy pasi a háttérben, miután eltűnik joe. ki lehet az?

Kevin - 2010. 07. 26. 21:12

hát igy most lelassítva elég stábtagosnak tűnt :D

Daphne - 2010. 07. 27. 13:07

neeem, szerintem direkt mutatják:D az árnyékot is, meg a pasit is, a képernyő közepén van, szal nem lehet véletlen. meg hova ment joe? van ott is valami titkos ajtó, mint a szobájában és likvidálták?:D

marcilu - 2010. 07. 27. 17:07

Szerintem mikrofonosember…
Tippek: Tori állítólagos vőlegénye szerintem a Szervezet tagja, vagyis jelen állás szerint rosszfiú. Idióta újságíróknak nem esett le, hogy a srác meg a nagykövet az epizód elején még esküdt ellenségek voltak? Na jó, lehet, hogy a forgatókönyvírók az idióták. Végülis erre elég sok bizonyítékot szolgáltattak eddig.

Spoileres tipp az előzetes alapján:
Joe, Tom és szerintem a portás is korábban ugyanúgy került a városba, mint most a többiek. A saját fordulójukban ők bizonyították be, hogy megfelelnek a Szervezet követelményeinek, és ez a beépített munka a következő feladatuk. Aztán majd valamikor belőlük is nagykövet lehet…

Hunshocker - 2010. 07. 27. 17:47

Point of no return…

A fele már eltelt. Csak ezért folytatom.

Mi van ha Joe magasabb szinten van mint Tom volt (RIP) és nem Joe-t hanem Tom-ot akarták probára tenni. Ilyen fordulatokat én is tudnék :-)

Szerintem a BEcky név jobban passzolna Janet-nek

manor - 2010. 07. 27. 19:57

Én azt hiányoltam, hogy ahhoz képest, hogy Joe azt mondta, azért őket rabolták el, mert valahogy befolyással lesznek a világra, egyikük sem gondolkodott el azon, hogy ez rá hogy is vonatkozhat.

zs93 - 2010. 07. 28. 13:03

hát az nagyon nagy baki volt, amikor fut a kamerával a csávó
majd eldobtam mindent, ami a kezemben volt

manor - 2010. 07. 28. 18:00

Mikor lóg be stábtag? Én a végén nem látok ilyet.

mercer - 2010. 07. 28. 19:39

manor: a stábtag nálam 42:11-nél látszik (a rész hossza 42:18) a félig nyitott ajtóban kockás ingben :)

kacagomikulas - 2010. 07. 28. 19:47

7 rész kellett hozzá, hogy lefújják a kamerákat spray-vel. A külvilági szál meg kezd az elviselhetetlenség határára sodródni, most már nem azon gondolkozom ki beépített még a szekrényen kívül, hanem hogy az újságíró csaj, janet és a halálraítélt csaj egyszerre haljon meg. A tolókocsis külvilági jelenet volt az, ahol majdnem kikapcsoltam a picsába. Annyira szeretném, hogy legalább a csattanója jó legyen a sorozatnak, de egyre kevésbé gondolom, hogy tényleg így lesz.
Pl kiderülne, hogy ez az egész Janet flashforwardja volt és Mark Benford mellett fekszik majd az utolsó részben az intenzíven, amikor felébred. Vagy csak Bobby álmodta….

Gyuri - 2010. 07. 28. 20:18

Még csak a 6. részt néztem meg (most), de igen is tetszett ez a rész! Nagyon jó volt, izgalmas és csak egy rész nem tetszett… “az autókereskedő”, de most még ez se volt annyira zavaró.

Ma-holnap megnézem a 7. részt is! ;)

6. rész simán volt 8/10

Gyuri - 2010. 07. 28. 23:04

Na vazz, ez a 7. rész… Váó
Engem teljesen meggyőzött, egészen korrekt volt. Még a külső szál is érdekes. Kíváncsi vagyok arra a Dél-Amerikai hölgyre. Az utolsó 1-2 perces rész meg igazi wtf volt.

A 7. rész is bőven meg van 8/10 !

Csak így tovább :))

harmadik eva - 2010. 07. 29. 01:33

Nem vagyunk egyformák.

Továbbra is tetszik a sorozat (mitöbb, egyre jobban), a külső szál az első részeknél lassan indult, de most már kifejezetten érdekes lett.

(A stáb tag tényleg gáz volt – ha stáb tag volt, és nem direkt valaki…)

Marcipán - 2010. 07. 29. 10:47

igen. ez nekem is feltűnt! elég gáz…

manor – 2010. 07. 28. 18:00

Mikor lóg be stábtag? Én a végén nem látok ilyet.
mercer – 2010. 07. 28. 19:39

manor: a stábtag nálam 42:11-nél látszik (a rész hossza 42:18) a félig nyitott ajtóban kockás ingben :)

JmAC - 2010. 07. 29. 22:29

hogy lenne már stábtag, azért nem kéne ennyire amatőrnek nézni a sorozatot.
amúgy ha nem szúrom ki egyből a csávót, akkor elgondolkoznék, hogy tényleg ennyire balfaszok, de direkt úgy volt megcsinálva, hogy észrevedd.

(egyébként most Drót dara közben néztem meg a 7. részt, így egy kicsit fájdalmasabb, unalmasabb és idegesítőbb volt mint általában)

winnie - 2010. 07. 29. 22:49

nem tudom, az volt-e, de ilyen máshol, máskor is előfordul. ha pedig nem veszik észre időben, akkor esélytelen újraforgatni a jelenetet, főleg egy ilyen sorozatnál, ahol nagyon szűkösek voltak a keretek és minden részt egyszerre forgattak, s az utómunkát máshol végezték.

Marcipán - 2010. 07. 29. 23:53

de kivághatták volna azt a cca 1,5 másodpercet amiben látszik, nem? (csak a kekec kedvéért :))

winnie - 2010. 07. 30. 00:22

az is igaz. talán nem vették észre:) nem tudom. kiderül hétvégén.

Wondorog - 2010. 08. 01. 15:15

Az új rész elég érthetetlen volt. Most akkor Tori tényleg életben van, vagy Joe csak mindent képzelődött, előttem nem teljesen tiszta a dolog. A benti szál eléggé érdektelen volt most, a kintiben meg nagyon lassan haladnak a dolgok. A következő rész érdekes lesz az biztos.

mercer - 2010. 08. 01. 17:38

hát, az eddigiektől nagyon elütő rész volt, kár hogy ezt az egész világösszeesküvéses dolgot nem hozták be korábban…
sajnos ezzel együtt is gyakorlatilag alig lépett előre a sorozatban bármi is, maradt továbbra is a helybenjárás…
az ajtóból a kockás inges fószer viszont tényleg stábtag volt, mert azóta sem lépett elő :)

kacagomikulas - 2010. 08. 01. 23:07

Kezdem nem érteni. Joe lelőtte a tagot a saját tesztjében. Ezért lett különleges, aztán bejött a kínai, akivel haverok lettek, elmentek a nőhöz aki góré, az megmondta Joenak hogy ő special.
Közben a szardobáló csaj 40 éve már átment ezen a programon, de mégis vágja, hogy hol kell keresni az 5 éve eltűnt pap fényképét? Hogy került Tori holtteste a szökőkútba, ha él, illetve, hamár ő is meg az apja is benne vannak a programban, akkor az apja miért hiszi, hogy halott. Hol a csávó, aki követte a két indiana jones-t a repülőn az előző részben?
Az idegesítő csávó, aki cigizett a részben és a 8. rész után se tudom a nevét, ő most mi a tökömre jött rá? Elvileg kisétált a paingun hatókörén túl, aztán rájött, hogy nincs hova mennie és visszament a faluba, jól gondolom?
A halálraítélt csaj mi a fasznak kellett az egész sorozatba? Ez a feka-soldier őrült csaj love ez komoly?
Így elsőre ezek a kérdések foglalkoztatnak, ha elírtam valamit, vagy valaki tud valami választ írja már meg, mert lassan nem csak az érdeklődésem vesztem el, hanem a fonalat is.

winnie - 2010. 08. 01. 23:13

na, akkor holnap röppen a post. ha van valakinek két jó, de nem spoileres epizód képe (az egyik lehet janetről:), azt köszönettel fogadom, mert az nbc honlapja nem támogat.

indijoe - 2010. 08. 03. 19:52

kacagomikulas

Köszönöm szépen! Amíg nem olvastam a kommented, azt hittem, értek mindent. :D

zs93 - 2010. 08. 07. 18:28

1×08: ez olyan borzasztó volt. 10/0 !!!
Értelmetlen és nevetséges is!
Mi az, hogy már az utcán is kamerák vannak mindenhol! Ez még viccnek is rossz! Ráadásul csak 2 ember hangját lehet hallani, amikor tele a tér. Ugyan már, egy kis háttérzaj is luxus?
Amúgy már az 1×03-kor mondtam, hogy összejön Moira-meg a néger csákó, csak én korábbra tippeltem. Igaz nem jöttem össze, de hát a love megvan.

Tomi - 2010. 08. 08. 10:47

Érdekes egy rész volt a 01×09-es rész. Szoval a 2 riporter megtalálta ezt a várost és nem lesz többet kinti rész? :D a rész végén van a következő rész promoja aminek a végén irják hogy Saturday in 2 weeks. ugye ez nem azt jelenti h 2 hetente lesz?

Wondorog - 2010. 08. 08. 15:39

Na végre összeértek a szálak, innentől jön majd a móka :D

winnie - 2010. 08. 08. 15:53

ez az, amire nem vennék mérget. hogy összeértek:)

payskin - 2010. 08. 08. 20:20

Nem hittem volna, hogy van lejjebb az 1×08 után, de megmutatták, hogy van. Hihetetlen, gyakorlatilag 2 rész óta nem történt semmi, és semmit nem tudnak kezdeni a főbb szereplőkkel.

Marcipán - 2010. 08. 09. 11:47

Az utolsó 2 részt letöltöttem ugyan, de még nem néztem meg… viszont ahogy most olvaslak Titeket lehet nem fogom elsietni… :(

don rafael - 2010. 08. 09. 13:04

en a legutobbi három részt néztem meg tegnap, és bár külön-külön valszeg kevés lett volna mind, de így egyben nem volt vészes.
most már eléggé érdekelne, mire jó ez a gigaszervezet, meg milyen nemes célokat szolgál vajh. meg mitől nagyobb ezekben a csókákban a potenciál, mint mondjuk a nagymamámban, vagy úgy akárki másban.

Lnaughty - 2010. 08. 09. 13:45

HAHA. Nem nevettem jót. És megint csak magamnak köszönhetem..

És annyira végtelenül idegesítő Minden karakter, hogy (Nem) öröm nézni.. De tényleg. Előző részben azok az Olasz arcok, most a börtönben, Mindenki..
A legrosszabb, nem is tudom eldönteni ki idegesít a legjobban!
és persze kaptunk egy magasabb beosztású gonoszt.. ajvé!!!

cherry - 2010. 08. 09. 16:52

ez a fonott hajú csaj a női sawyer :D

Frank Luck - 2010. 08. 10. 22:22

Lehet rám fújolni, de az 1×09 szerintem jó volt. Simán végignéztem, nem néztem meg az e-mailjeimet, nem olvastam el X cikket a 42 perc alatt, ami kb. most először fordult elő az 1×01 óta. A baromságokon már rég nem akadok ki. Bár ha visszagondolok a Joe tartja Janetet a süsüspulcsival jelenetre… öööö…. :-)

Tomi - 2010. 08. 14. 17:25

Szerintem az elmegyogyintézeses nő aki tulélte anno azt a programot szerintem annak a nagyon főnök nőnek a testvére lehet. és ezért játsza el ugyanaz a szinész

zs93 - 2010. 08. 14. 18:04

Cancel részemről.

Marcipán - 2010. 08. 14. 19:53

azt hiszem ez lesz az első rész amit le sem töltök, az utolsó kettőt sem néztem meg. :(
talán majd egyszer… talán. addig csekkolom a kibeszélőt, ki tudja hátha olyat írtok hogy újra kedvet kapok. ;)

Frank Luck - 2010. 08. 14. 22:57

“Cancel részemről.” Nem hiszem el. Tényleg nem. Végigszenvedtél 8 részt és pont az 1×09 után/közben kaszálod el? Ez hihetetlen. Ha régebben kaszáltad el, akkor meg… who cares?

zs93 - 2010. 08. 15. 10:23

Pedig így van. A 8. rész után már nagyon érdektelenné vált számomra, semmi a világon nem hozná vissza az érdeklődésemet. 4 réz meg még sok, hogy azt is végigszenvedjem.

hbo - 2010. 08. 15. 18:37

na. megnéztem az eddigi részeket, mind a kilencet és akinek nem tetszik, az nem tudom melyik meccset nézi, meg milyen elvárásai vannak, szerintem abszolút nézhető és még élvezhető is a dolog.
A winnie féle arcoknak meg azt tudnám javasolni, hogy nézzék a monkot meg a szörvájvört, mert az akkor a nekik való..

winnie - 2010. 08. 15. 19:50

nézzek minőséget, mert az való nekem és ne gagyit? sima ügy, benne vagyok. jut eszembe, eleve ezt teszem:))

(csak jelzem, hogy a kritika 8/10 volt és csak két általam látott részre mondtam, hogy gyenge. ami persze nem csoda, hiszen aki írta az első részt, az elment, akik pedig jöttek, azoknak az első rész megnézése után kellett kitalálniuk, hogy miről szóljon a sorozat.)

és persze remélem az azért tiszta, hogy ez nem az a sorozat, ami pár embernek bejön és mindenki imádja, hanem az, amit egyre kevesebben néznek, és szinte csak rosszat olvasni róla. lehet, hogy azért, mert rossz, lehet, hogy mert túl intelligens és nem fogják fel (ez utóbbit általában azok szokták hangoztatni, akik nem tudják leírni, hogy miért jó az, ami nem sikeres). ez persze tök mindegy, de szerintem te is tudod, hogy az, aki dicsér egy sorozatot és a dicsérete nagyjából annyiból áll, hogy sértettként vagy rossz vesztesként azt kritizálja, akinek nem jön be, annak, reakciója alapján nem meglepő, hogy ilyen sorozat jön be. a flashforwardnál is ez volt. akinek nem tetszett, leírta, hogy miért nem. akinek tetszett, az leírta, hogy milyen hülyék azok, akinek nem tetszik – de sosem tudtuk meg, hogy miért tetszik nekik:)

szerintem nyugodtan elfogadhatod, hogy vannak emberek, akiknek bejön a persons unknown és ezen nem kell kiakadni.

a fentiek röviden: nyugodtan jöhetnek ajánlások, mit érdemes néznem, nyilván az ezredik hasonló kommenttől sem megyek a falnak, de legalább 2 mondatot megérdemel szegény sorozat a rajongóktól is, mert, ha valaki ismeretlen idejön, hogy kommenteket olvasson, látni fogja, hogy sokaknak nem jön be, akinek meg bejön, az csak a sokakat véleményezi, a sorozatról nem ír-. tisztelet a kivételnek.

harmadik eva - 2010. 08. 15. 20:05

Szerintem tök jó kis sorozat, nekem kifejezetten bejön.
Ezt nem igen befolyásolja az, hogy van akinek nem tetszik, sőt, előbb olvastam róla a negatív kritikákat, mintsem láttam volna (bár lehet, hogy közrejátszott :) ). Ez van, ízlések és pofonok, simán elfogadható, hogy van aki szánalmasnak tartja, én is vagyok így sorozattal, sőt olyan is akad, ami először rendkívül tetszett, mára viszont rendkívül gagyinak tartok. :)
Az elmúlt egy évben három olyan hype-olt sorozat(évad)ot is láttam, amit simán fölülmúl: az egyik a Flash Forward, a másik a V.

hbo - 2010. 08. 15. 21:09

na igen. minőség. mert az kritikusok szerint “minőség”, akkor neked is az lesz, ha meg csak rosszat olvasni róla, mint jelen esetben az a persons unknown, akkor az meg ugye leves. Vagy például van olyan sorozat, amit szanaszét szidnak és mégis nézed? És most elhiszem hogy le tudod írni 100 mondatba hogy mekkora főnyeremény a monk vagy akármi és hogy miért tetszik, mert képben vagy sorozatok terén x éve. Csak van aki nem úgy néz sorozatot vagy filmet, ami szerintem a túlnyomó többség, hogy xy írta meg z szerepel benne és az fú mennyire jó lesz blabla. Valaki azért néz sorozatot hogy kikapcsolódjon és nem arra görcsöl, hogy mennyire rossz volt ez a zene, vagy jaj de nem jó a főcím vagy tudom is én, amit majd jól leírok junkie-n kommentbe. Így is lehet. Vagy most kell, hogy legyen valami különösebb oka annak, hogy valakinek tetszik? Szerintem bőven elég rá, hogy aki szereti az összeesküvéses sztorikat az elnézi, akár annak ellenére hogy lassabb lefolyású vagy hogy vannak benne egy helyben toporgós részek. Megmondom őszintén, nekem kb fogalmam sem volt, meg a mái napig sincs, hogy ki az a Christopher McQuarrie, persze ez most biztos az én szegénységi bizonyítványom.

Azt is biztosra veszem, hogy az olvasók 90%-a, akik már “nem nézik”, vagy el sem kezdik, azért van mert te beírtad 4 vagy 5 rész után, hogy fú kénytelen voltál kaszálni mert annyira rossz aztán megy a nagy egyetértés meg 10/1-ek osztogatásának jóváhagyása. Ettől független mégis hetente van poszt a sorozatról, promók, “húmilesz” stb, amit amúgy sem értek, mert ha az rá a válasz, hogy nem árt képben lenni ha erről blogolsz, akkor elvileg megvan a sztori stb ha láttál az elején x részt és még ha olvasol is róla meg kibeszélő stb, az mennyivel tesz ki kevesebbet mintha rászánt hetente 40 percet.
Az én értelmezésemben, ha kaszál valaki valamit, akkor nem foglalkozik vele. Ha én 2 éve kaszáltam volna a barátok köztöt, akkor nem nézném a promókat hogy a Zsolt lelövi-e a Gézát.

winnie - 2010. 08. 15. 21:51

én pontosan tudom, hogy mire gondolsz, kár ragozni, hasonlót, elhiheted, nagyon sokszor olvastam. éppen ezért sokkal szívesebben olvasnám, hogy miért jó a sorozat, hogy te mit tartasz benne jónak. és nem azért, mert “hö, szerintem mi ebben a jó?”, hanem mert én tudom, hogy mi a rossz, ergó azokat a kommenteket olvasom szívesen, amik a mások oldalon állnak. (ld. a filmeknél is mindig az ellentétes vélemények érdekelnek, azok a legtanulságosabbak.)

de ha gondolod, válaszolok.

“na igen. minőség. mert az kritikusok szerint “minőség”, akkor neked is az lesz”

nem hiszem. rengeteg a kritikusok által szapult sorozatot tartok jónak és sok dicsértet gyengének.

“ha meg csak rosszat olvasni róla, mint jelen esetben az a persons unknown, akkor az meg ugye leves.”

lehet, hogy meglepő, de kritikák olvasására nincs időm, így nem is tudom, hogy mit írnak. csak annyit tudok, hogy mit ismernek el, és mit nem. itt speciel rosszakat írtak (a végkicsengéseket ismerem, mondom). nekem mégis tetszett. tetszett, bár éreztem benne, hogy sokaknak nem fog bejönni.

” Vagy például van olyan sorozat, amit szanaszét szidnak és mégis nézed?”

van olyan sorozat, amit szanaszét szidnak és még műsoron van? nem tudom. pilotkritikákat szoktak írni, aztán pedig a kritikus sem nézi azt, ami nem tetszik neki. ergó nem is nagynon szidhatnak sorozatot. de ott a hawthorne vagy a dark blue. egyikért sem voltak oda. (én sem annyira, de láttam az eddigi részeiket.)

de biztos van olyan sorozat, viszont neked kell megmondanod, hogy mit szidnak – és válaszolni is tudsz, hiszen a blog révén tudod, hogy mit nézek.

” És most elhiszem hogy le tudod írni 100 mondatba hogy mekkora főnyeremény a monk vagy akármi és hogy miért tetszik, mert képben vagy sorozatok terén x éve.”

1 mondatban is. korrekt dráma és komédia elegy, plusz remek krimiszál. (én a klasszikus krimiken nevelkedtem, és itt sokszor a “hogy tette?” a kérdés, nem a “ki tette?”. ezekért oda vagyok. de az, hogy a monk nagy kedvenc, nem jelenti az, hogy minőségi. elég rég volt szerintem a monk igazán minőségi.)

“Csak van aki nem úgy néz sorozatot vagy filmet, ami szerintem a túlnyomó többség, hogy xy írta meg z szerepel benne és az fú mennyire jó lesz blabla.”

van, aki így néz? (biztos van, de hogy jön ez most ide?)

“Valaki azért néz sorozatot hogy kikapcsolódjon és nem arra görcsöl, hogy mennyire rossz volt”

mindenki így néz. nem is tudom, hogy miért gondolod az ellenkezőjét. csak épp nem mindenkinek “kell” utána írnia róla. ha pedig ír róla, akkor el kell mondania, hogy mi a jó, és mi nem, mi tetszett és mi nem, plusz tele lehet szórni az írást minőségre nem utaló információkkal.

mert van, aki nem úgy néz sorozatot, mint én, hogy minden 1×01-et megnéz (sőt, legtöbbször az 1×02-03-at is) és eldönti, hogy melyik a jó. hanem úgy, hogy VAGY megnézi ki játszik benne (ld. fent), VAGY pedig elolvassa mások véleményét. és azért jó, hogy vannak ilyen blogok, mert a fő vélemény alatt ott van a sok komment, így az olvasónak nem csak egy véleményre kell hagyatkoznia, hanem nagyon sokra lehet.

nem kell leírnod, hogy miért jó a sorozat, de ha nézed, akkor tudod, hogy miért jó. ha viszont nem írod le, akkor aki idejön, csak azt látja, hogy “azért rossz, MERT…” épp az lenne a lényeg, hogy minél több pozitív vélemény is legyen, hiszen azok árnyalják a képet.

(láttál már rossz sorozatot? biztosan. és gondolom le tudod írni, hogy miért volt rossz. vagy, ha nem is, gondolj bele, hogy ami szerinted rossz, azt is több millió ember imádja. ez minden srozatra igaz. erre is.)

“Így is lehet. Vagy most kell, hogy legyen valami különösebb oka annak, hogy valakinek tetszik?”

nem kell, de mégiscsak beírtad, hogy tetszik. éppen ezért lett volna rá lehetőség, hogy megindokold. nem annak, aki nem nézi, vagy abbahagyta. hanem annak, aki még nem tudja,m hogy elkezdje-e. ezért örülünk, ha pl. érkezik a blogra olyan vendégírás, ami ellentmond a mi írásainknak, ld a FF – 1×18 vendégkritika, ahol egy rajongó írta le, miért is jó a sorozat.

” Szerintem bőven elég rá, hogy aki szereti az összeesküvéses sztorikat az elnézi, akár annak ellenére hogy lassabb lefolyású vagy hogy vannak benne egy helyben toporgós részek.”

nem olvasom vissza, de lehet, hogy írtam én is a lassúságot meg a toporgást. ezt egy kritikában le KELL írni, hiszen infó, tény. nem vélemény, hanem tény (még te is leírod). hogy, aki nem szereti a lassú sorozatokat, az tudja, hogy ezt ne kell elkezdenie, mert lassú. ezért írtam le a rubiconnál is, hogy mocsok lassú. és mégis nagyon jó. nem a lassúság vagy a toporgás miatt kaszáltam el. más lehet.

“Megmondom őszintén, nekem kb fogalmam sem volt, meg a mái napig sincs, hogy ki az a Christopher McQuarrie, persze ez most biztos az én szegénységi bizonyítványom.”

az indifferens, hogy kicsoda, nem is értem, hogy jön ide. ez egy információ. ő meg egy random író. leírtam, mert örültem, hogy látom sorozatban a nevét. de ő is írt már rossz filmeket. viszont tudni, hogy képes jóra. például a persons unknown pilotjára.

“Azt is biztosra veszem, hogy az olvasók 90%-a, akik már “nem nézik”, vagy el sem kezdik, azért van mert te beírtad 4 vagy 5 rész után, hogy fú kénytelen voltál kaszálni mert annyira rossz aztán megy a nagy egyetértés meg 10/1-ek osztogatásának jóváhagyása.”

egy 10/1-et osztottam. és az olvasók nem az osztályzatot látják, hanem azt, hogy mondjuk “unalmas és érdektelen”. mert az. de kár lenézni az olvasót, hiszen mindenki maga dö9nti el, hogy mit néz és mit nem. meg, hogy kire, vagy kikre hallgasson. azzal mindenki tisztában van szerintem, hogy attól, hogy xy jót ír valamire, zzs még lehet, hogy rosszat fog.

“Ettől független mégis hetente van poszt a sorozatról, promók”

eddig általában az volt a baj, hogy olyan sorozatról írok, ami nem érdekli a reklámálót. most meg az, hogy olyanról teszem, amit te is nézel? hat hete nem írok véleményt, szóval az sem zavarhat, hogy rosszat írok. az elmúlt hetekben egy-egy néző véleményét idéztem. általában negatívakat, de más nem volt. ellenőrizheted. most majd a tiedet fogom, hátha szerez új nézőket. mert ez a célom minden sorozatos írással: megismertetni, esetleg elcsábítani a sorozat nézésére az embert.

de ha valami nem tetszik, akkor nem írhatom, hogy jó. te lennél az első, aki reklamálna, hogy miért írtam valami gagyira azt, hogy jó, mert így megnézted a pilotot és csalódtál.

ez egy ilyen műfaj. ízlés és pofon. el kell fogadni. épp azért jó, ha vannak jó kommentek és nem csak olyanok, hogy “hülye vagy, mert nem tetszik”.

“az mennyivel tesz ki kevesebbet mintha rászánt hetente 40 percet.”

a persons unknown-ra heti 5 percet szánok, plusz az idő, amíg írok. ha nézném, heti 45 perc + írás lenne. és bármily meglepő, nincs heti 40 percem pluszban. ha nem írnék blogot, felszabadulna napi 3-4 óra. akkor lenne hely heti +15-20 sorozatra.

és ebből következik a kaszák oka: azt nem nézem, aminél van jobb, amit nézni akarok. hiába a második legjobb a PU, ha csak egy sorozatra van időm. vagy hiába érdekelne (naná, hogy érdekel, hogy mi a vége), ha más sorozatok is érdekelnek. és csak azért, hogy megtudjam, mi a vége, elég megnéznem az utolsó részt. vagy az utolsó pár percet. vagy, ami a legegyszerűbb, elolvasni, amint valaki pár sorban leírja ide, hogy mi volt a vége. nagyon nem mindegy, hogy valamir5 vagy 45 percet szánok. (hülye példa, de a chuck olyan sorozat, amire havi 40 perc elfér, de heti 40 nem. bőven elég nekem, ha havi egy részt megnézek.)

“Az én értelmezésemben, ha kaszál valaki valamit, akkor nem foglalkozik vele.”

az én értelmezésemben nekem van egy blogom. de blog nélkül is mindig olyan voltam, hogy szeretek tudni a dolgokról, amik érdekelnek. a sorozatok érdekelnek. nem hiszem, hogy ártanék neked azzal, hogy érdekel a PU vége. a végénél már csak egy dolog érdekel jobban: az, hogy akik nézik, azok hogy vélekednek róla. mert bár külföldi kritikákat nem nagyon olvasok, a zanzásított, nem újságírói nyelvezettel megáldott vélemények mindig is érdekeltek. még az olyan sorozatokról is, amiket el sem kezdtem nézni. nem hiszem, hogy annyira elítélendő lenne, hogy tudni akarom, hogy mit gondol más, általában magyar ember a 90210-tól, a supernaturalről, a grey’s anatomy-ról vagy épp a PU-ról.

Tomi - 2010. 08. 15. 23:22

nekem az nem tetszik ebben az irásban, h egy sorozatot azért nem nézel ha van annál jobb is. ki mondta h csak egy sorozatot lehet nézni? nekem ez a hozzáálás nem jön be. attol h van olyan amelyiknél van jobb akkor azt már nem lehet nézni, pedig lehet h a 2. is egy kiváló sorozat. Mondjuk nem tom a Persons unknownon kivül milyen nyári sorozat van még. de egyről se hallottam, pedig biztos van, de akkor lehet azért nem hallottam mert senkit se érdekel és nagyon rossz. Tudom az én felfogásom se jo, én például csak lineáris sorozatokat nézek pl: Smallville, Prison Break, Persons Unknown. Egyszerüen nem szeretem az ilyen CSI, Ncis és az összes többi olyan sorozatot ahol minden egyes epizod teljesen másról szól… Apropo nem tudsz egy jo lineáris sorozatot ajánlani aminek a pilotja szeptemberben lesz és akcio jellegü?

winnie - 2010. 08. 15. 23:36

mindenkinek megvan, hogy mennyi sorozatot tud nézni egyszerre. és így van. lehet, hogy nem nézek épp emiatt egy kiváló sorozatot, de arról tudom, hogy kiváló. de hiába akarok nézni 10 sorozatot, ha csak 5 megy, vagy 20-at, ha csak 10 megy. nem számolom ki, de látom, hogy mennyire van időm. ezt mindenki látja. ha lenne időm, nézném lehet a PU-t is (hisz csak 13 rész). vagy a warehouse 13-at, ami nem szörnyű egyáltalán. vagy sok más sorozatot is. de nem nézhetem a világ összes sorozatát. vagy a persons unknown-t sem fogom elkezdeni, ha nem láttam olyan alapsorozatokat, mint a dexter. vagy a friday night lights. vagy a justified.

én is kérdezhetném, hogy te miért nem nézed ezt vagy azt az eszméletlen jó sorozatot, miért olyat nézel, ami “nem rossz” vagy “jó” kategória? lehetne nézni “eszméletlenrohadtjó”-kat is:)

“Mondjuk nem tom a Persons unknownon kivül milyen nyári sorozat van még.”

olvasd el a kritikáinkat. vagy, ha azok nem érdekelnek, akkor egy hét nézettségeit, ott tételesen fel vannak sorolva vélemények nélkül, hogy most miket adnak. (itt le vannak írva: http://www.sorozatjunkie.hu/2010/05/27/dara-nyeri-terv/ – 25 új amerikai sorozat, 24 régi amerikai, 20 angol sorozat (ez eddig 69), plusz kábé 80 reality-szerűség. a nagy számok törvénye alapján ezek közül legalább 10 vagy 20 jobb a persons unknown-nál.)

“lehet azért nem hallottam mert senkit se érdekel és nagyon rossz.”

a persons unknown-nál van sok jóval letöltötted és nézettebb sorozat is. ergó hallhattál volna róluk. te tudod, hogy miért nem hallottál.

“Apropo nem tudsz egy jo lineáris sorozatot ajánlani aminek a pilotja szeptemberben lesz és akcio jellegü?”

mármint lineárison olyat értesz, amiben akkor van átívelő szál? (a smallville ilyen szempontból, bár van benne átívelés, de mégiscsak sokáig a heti mutánsokról szólt, minden epizód másról és másról.)

ott vannak a kritikáink, több száz sorozatról írtunk: http://www.sorozatjunkie.hu/category/kritikak/ rögtön a legfelső is ilyen, de találhatsz bőven hasonlót.

Marcipán - 2010. 08. 15. 23:37

hű… mi van itt.
azt azért szabadjon megjegyeznem: hbo olvasatában én egy erősen labilis, befolyásolható személyiség lehetek, aki elolvasva pár hozzászólást és kritikát rögtön elkezdi utálni azt amit szeret. nehogy lemaradjak már a csordaszellemtől mi?
ezt más oldalakon is nagyon csipázom, amikor valaki nem egy adott dologról mond véleményt, hanem a kommentelőket véleményezi. eddig itt ilyet még nem láttam, de most végre már ezen a helyen is… bravó.
mint egyik ember a sokból, aki már első résztől és hozzászólásoktól követi a sorozatot és blogot azt kell mondjam, nem csak én hanem nagyon sokan mások is hatalmas elvárásokkal kezdtük el nézni a PU-t. én személy szerint baromira vártam, egyfelől érdekesnek tűnt az alaptörténet, másfelől kedvenc szereplő no meg a várható rejtélyekkel teli hangulat…stb. az első bevezető kritikák is hasonló reményeket, és egyben lelkesedést tükröztek (de ezt szinte le sem merem írni, mert akkor az lesz hogy én is csak azért írom…blablabla :D) aztán jöttek a részek, egy csomó olyan marhára idegesítő meg logikátlan dologgal ami engem spec marhára bosszantott (nem, nem írom le újra, mert már anno leírtam párat!), és az egész úgy ahogy van számomra kezdett lapossá válni. a külső szál úgy ahogy van nem érdekel, a szereplők többségére sajnos nem tudok kíváncsian tekinteni, pedig akartam. baromira akartam, hiszen ha nem így lett volna, akkor nem nézek végig ennyit, nem reménykedek valami olyanban amiben az elején.
és csak halkan megjegyzem. nem néztem szörvájvört (biztos nem vagyok elég sikeres) de monkot szeretem.

Tomi - 2010. 08. 15. 23:52

“(a smallville ilyen szempontból, bár van benne átívelés, de mégiscsak sokáig a heti mutánsokról szólt, minden epizód másról és másról.) ”

ezzel a résszel nem tudok egyet érteni, régen tényleg ilyen volt 1.-7. évadig Lex + minden részben más mutáns. de a 8. évadtol kezdve teljesen más irányba ment el a sori. 8. évad Doomsday 9. évad Zod vagy 10. évad Darkseid. minden évadra egy nagy superman enemyt tesznek be és az ő történetüket mutatja be egész évadon át. és átivelő szálas formában. Gyakorlatilag müfajt váltott a sori előnyére :)

Tomi - 2010. 08. 15. 23:57

elnézést az elözö posztomért most veszem észre, h mult időben irtad azt h minden részben más mutánsrol szólt.

Tomi - 2010. 08. 22. 09:41

ez a rész meg mi volt??? halál unalmas volt, a történet semmit se lépett előre… hogy lehet h nem találkozott a 2 ujságiro janetekkel? szerintem ezek nem is 1 helyszinen voltak. Nem hiszem h Janetek nem hallották a lövöldözéseket. meg ezt a hülyeséget, hogy a Night manager beleszeret Janetbe… és persze a végén se volt semmilyen Cliffhanger, hogy nagyon várjam a kövi részt.

winnie - 2010. 08. 22. 10:00

akkor nem ugyanaz a két város.

Tomi - 2010. 08. 22. 10:21

jövö hét vasárnap láthatjuk a sorozatfinálét? és mikor lesz a 11. rész? azt tudom h nem lesz a tv-ben, de mikor lesz fenn a neten?

winnie - 2010. 08. 22. 10:38

már fent van. csekk a híreket.

manor - 2010. 08. 22. 11:05

Nem lesz itt már semmi, szépen lecsorog ez a pár rész.
Egy kép: http://tiny.cc/8djv0

Tomi - 2010. 08. 22. 15:26

könyörgm vki irja le spoilerbe a 11. rész végét. semmi se értettem abból, angol felirat hiánya miatt. Amikor az ex night manager beszélt a főnökasszonnyal

Wondorog - 2010. 08. 22. 15:58

még a 11. részt nem láttam, de én a 10.-ben vártam egy olyan cliffhangert, hogy felülről mutatja, hogy egymás mellett v 10-20 egyforma város van
kezd az a sejtésem lenni, hogy amikor egyszer kocsival elmentek, nem is a saját városukba tértek vissza, hanem egy másik üresbe

turosz - 2010. 08. 24. 14:08

winnie: te is tudod, hogy kritizálni sokkal könnyebb, mint a pozitívumokat összeszedeni :) Töröm én is a fejem, hogy miért is nézem a PU-t, de igazából két ok van csak rá. Az első, hogy a Fringe, Paradaox szünetében, FF és Dollhouse kasza után “igényel a szervezetem” egy ilyen stílusú sorozatot, másrészt a 13 rész miatt a folyamatos színvonalesés ellenére már kitartok…
Engem meggyőzött a sorozatkaszálási koncepciód, rá kellett jönnöm, hogy sok 5-6/10-es sorozatot nézek, miközben már bizonyított 8-10/10-esek új szezonjainak nézése tolódik, így én is elkezdtem a tőlem idegen kaszákat – az első áldozat a Monk lett :))
De egyvalamiben azért eltér a koncepciónk: nálam egy ideális sorozatnézős estében – sajnos egyre kevesebbre van időm – krimi, akció,dráma, humor, kosztümös, sci-fi, reality egyaránt szerepet kap, így hiába van pl. több 8-10/10-es dráma is amit néznék, ha a legjobb sci-fi vagy akció csak 5-6/10-es helyet kap aznap, szóval én műfajokon belül súlyozok…

winnie - 2010. 08. 24. 14:35

“szóval én műfajokon belül súlyozok…”

ebben van ráció.

turosz - 2010. 08. 24. 15:15

Emiatt topsorozat nálam az SGU az 6/10-es átlaga dacára, hiszen nincs más klasszikus űrhajós sorozat – a nyári elvonásban még az általam anno nem látott 2063-at is bepróbáltam – kár volt, de a 24 befejezése utáni akció sorozat űrjét is nehezen tudom betölteni, a Rush elmegy, most az itteni jó kritikák hatására a Flashpoint vár bepróbálásra…
A PU a Dollhouse darát követte, ha befejezem, akkor egy “régiség” a Sötét Angyal 2. szezon jöhet, így meglesz a folytonosság :)

Tomi - 2010. 08. 25. 18:13

Ha jól értem, akkor az igazgató nő, be akarja zárni a várost, vmi szennyezésel megölet mindenkit? Ulrich meg átakarja állitani Janetet az saját oldalukra? Nagyon sok mind ennek kéne még történnie… Még mindig nem tudjuk, mi alapján választották ki az embereket erre, mi értelme van a programnak stb…

Daphne - 2010. 08. 25. 22:28

Tomi – nem szennyezéssel ölet meg midnenkit. azt nevezi pollutionnek, hogy az emberek hogy állnak a dolgokhoz, meg túl sokat tudnak már, hogy nem működik jól a városban a programjuk.
– Egyértelműen több város van. A mi kis csapatunk szám szerint a 27.-ben. És nem, az újságírók nem abban voltak, hanem egy full másikban, ahonnan éppen mindenkit megtisztítottak/evakuáltak, ahogy tetszik = megöltek. Jelen állás szerint ez vár főszereplőinkre is.
viszont a 11. rész zárójelenetében nem vágom, hogy mit mutatott a monitor a nő szobájában… vagy ez ugyanolyan kamu cliffhanger, mint amikor joe eltűnt a fürdőszobából és látszódott egy ember a háttérben? …

manor - 2010. 08. 26. 10:11

@Daphne
Szerintem annak nincs jelentősége, Liam látható a monitoron. “Vonalban” maradt, miután beszélgettek.
Valószínűleg sejti, hogy jön az endlösung, azért van úgy elkenődve.

Tomi - 2010. 08. 26. 12:58

és ti hogyan értelmezitek ezt a Programot? szerintetek mi értelme van ennek? mire jó nekik, hogy 7 embert bezárnak egy városba?

winnie - 2010. 08. 26. 17:32

hát még, ha csak egy város lenne, de több tucat:)

Tomi - 2010. 08. 26. 17:48

hogy megfognak majd lepödni néhányan amikor felkellnek, hogy nincs meg az ujjuk :D am mihez akarnak kezdeni a levágott ujjal? vmiért nagyon fontos lett az…

kacagomikulas - 2010. 08. 28. 20:19

A kellemes vakációm után ledaráltam az 1×09-10-11 triót, a véleményem ugyanaz sajnos, mint eddig.
Nagyon nagy baja az egész sorozatnak, hogy nem lehet kötődni EGYIK karakterhez sem. Nincs jó meg rossz oldal, a neveket még most sem tudom, bár ezt elfogadom, lehet az én hibám, de fejből csaj Joe meg Janet megy. A szedálásnak nem értem mi értelme volt az egyik részben, meg, hogy bezárták őket az emeletre, azon kívül, hogy így az az érzése lehetett az embereknek, hogy az a két barom az ő városukba érkezett.
Az jeepes üldözési jelenet elképesztő volt, ha ilyen profi zsoldosaim lennének egy titkos szervezetben, akkor vagy titkos nem lenne, vagy a szervezet ment volna rég a levesbe. Komolyan, hogy-hogy megáll 3 autó, egy ember miatt, miközben látják, hogy egy másik meg elmenekül.? Honnan szereztek pénzt friscoba repjegyre, ha előtte semmijük nem volt? Ha jól emlékszem, Joe kandidáns a level10-re és az új night manager-el még level1-en találkoztak. Mi a tököm, ezek a levelek, hogyha joe-t még a 9-en is, egy ugyanolyan városba rakják, mint az elsőn? Hogy lehet, hogy különböző leveleken lévő emberek találkozhatnak egymással? Mi a program célja? Tényleg érdekel bárkit is mi lesz a feka katonával, gyogyós csajjal, lesérültfocistacsávóval, meg a sikkasztóval? Még mindig érdekel, mire jött rá a focis, amikor visszafordult a városba. Amikor konspirálnak a karakterek, akkor tényleg nem értik, hogy azokat is ugyanúgy veszik a kamerák?
Még rengeteg kérdésem lenne, de annak örülnék, ha ezekből legalább párra választ kapnánk. Az új-night manager – Janet sztoritól én még egy kis twistet várok, egyszerűen nem hiszem el, hogy a megatitkos szervezet magas rangú csávója, ennyire balfasz legyen.

harmadik eva - 2010. 08. 29. 00:18

Nagyon jó ez a sori. Az általam látott ezévi sorozatévadok között a 3. (a Spartacus 1. és a Tudors 4. után), beelőzve a többi futó sorozatot (pl.: V, FlashForward, Lost). A Fringe-nek voltak jobb epizódjai, de az egész sorozatévada nem volt jobb, mint a Persons Unknow.

Tomi - 2010. 08. 29. 10:11

Ez volt az eddigi legjobb évadázó amit valaha láttam. Ekkora átverést amit csináltak a szereplők, és a legjobb az hogy meg is van magyarázva az epizod végén. Lehetett szidni a persons unknownt eddig, de hogy ennek volt a legjobb sorozatfinálléja az kétségtelen!!!

bognarandras - 2010. 08. 29. 10:58

Szerintem nem volt olyan nagy gond a sorozattal. Így nyárra pont jól jött egy ilyen sztori.

Amúgy az utolsó jelenetben lévő helyszín lehetett volna valami elmésebb is. Nem volt rossz így se, de valami különlegesebbet benyomhattak volna.

manor - 2010. 08. 29. 11:19

Na, nem hittem, volna, de tényleg jól összehozták a végét.
Olyan Mátrixos – csak fordítva.

don rafael - 2010. 08. 29. 11:32

fasza volt ez a dupla finálé!
szerintem az írók most értek haza a szabadságukról, az eddigi részeket meg a portás és a takarítónéni írta.
viszont, lehet, hogy könnyelműen átsiklottam felette, de ugye arra nem kaptunk választ, hogy végülis mire jó ez a program? :)

Tomi - 2010. 08. 29. 12:02

Na winnie, nem jött be a jóslatod :) szerencsére. JÖN A második ÉVAD!!! nagyon várom már. javaslom neked hogy nézd meg az utolso két részt. garantálom hogy teljesen megváltozik a véleményed a sorozatról.

winnie - 2010. 08. 29. 12:16

már láttam, nem fog megváltozni, de ha lesz 2. évad, akkor adj linket és megírom hírben is.

Tomi - 2010. 08. 29. 12:18

a vége alapján miért ne lenne második évad? simán lezárhatták volna a történetet happy enddel (elég az utolso 2 percet megváltoztatni), de nem tették. nyilván azért nem mert lesz második évad.

payskin - 2010. 08. 29. 12:32

Az, hogy nem nyírják ki egymást annyira nyilvánvaló volt, hogy az egész 12. rész dögunalomba fulladt.

A 13-ból viszont egy szót nem értettem. Egyrészt ne próbálják már beadni nekem, hogy a város egy hajón van, mert körberöhögöm őket. Mint ahogy a “kaktuszbokrokban is van kameránk” című műsor is elég vicces volt. Biztos követték őket a láthatatlan kék ruhás emberek… Hagyjuk egymást békén.

Másrészt értem, hogy az volt a mondanivaló, hogy “más”/”jobb” embereket csinálnak belőlük, mint akik voltak, de azért ez így is rettentő gyenge lábakon áll.

Azt is jó volna tudni, hogy hogy él az a fickó, akinek levágták az ujját? Mert ha az a város is ezt a viccet adta elő, hogy úgy csinálnak, mintha megölnék egymást, akkor azért eléggé fájhat, amikor levágják a hüvelykujjam, mikor nem is vagyok halott.

Na mindegy, csak magamat okolhatom, hogy végignéztem. Ritka nagy baromság volt. :-)))

winnie - 2010. 08. 29. 13:23

“nyilván azért nem mert lesz második évad.”

ja… ez egy sorozat, persze, hogy úgy fejezték be, hogy folytatni tudják a 2. évaddal – minden sorozatévadot így fejeznek be. de már adásba kerülés előtt leforgatták. ez volt az évad legkevésbé nézett sorozata, nem fognak belőle folytatást csinálni, nem lenne értelme.

bognarandras - 2010. 08. 29. 13:28

Nekem úgy ahogy bejött a sorozat (mint már írtam), de szerintem se lesz második évad. Sőt, én nem is szeretném, hogy legyen.

Tomi - 2010. 08. 29. 13:29

De ha tudták, hogy nem lesz második évad, akkor miért nem forgattak le még 2 percnyi jelenetet, hogy Happy endel záruljon, legalább Janet szempontjábol? ugyis mindenki max ő miatta drukkolt. elég lett volna annyi, h felébred Janet és ott van mellete a kislánya majd kisétálnak az utcára, jelképezve hogy ök szabadok. ha nem is fősorozatidőben de jövö nyáron jöhetne a folytatás

payskin - 2010. 08. 29. 13:29

Yahoo Answersen találtam, eléggé mellbe vert, mivel anno olvastam az Isteni színjátékot:

Okay for those not able to work it out. This is Chris McQuarries modern retelling of Dante’s Devine Comedy, particularly purgatory

http://www.wolfram.demon.co.uk/rp_dante_purgatory.html

Everyone starts out on level 1 = climbing the terraces of mount purgatory until the heavenly paradise is reached.

Joe is (Virgil) left behind as the guide for new lost souls entering level 1. The boat that we see right at the end of the series one is called “Almas Perdidas” or Island of Lost Souls. Everyone is a lost soul seeking a path to heaven.

Ok hope that clears it up.

I just hope that Robert Picardo appearing as the power behind the power with his long white hair and blue eyes wasn’t meant to be GOD!
http://blastr.com/2009/04/robert-picardo-reveals-th.php

Poor effort if so. Even worse as a jesus reference I mean for christs sake, pardon the pun!
Source(s):
http://en.wikipedia.org/wiki/Inferno_(Dante)
http://blastr.com/2009/04/robert-picardo-reveals-th.php

Lehet benne valami, de nekem nem esett le…

don rafael - 2010. 08. 29. 13:39

ezt úgy mondod, mintha kötelező lenne a happy end :)
én ennek az utolsó két percnek sokkal jobban örültem így, mintha úgy fejezték volna be, hogy mind a heten ellovagolnak a naplementébe.
sejtelmes, borzongató, és lehet tovább gondolni.
és szerintem se lesz 2. évad

winnie - 2010. 08. 29. 13:50

“De ha tudták, hogy nem lesz második évad, akkor miért nem forgattak le még 2 percnyi jelenetet, h”

épp ez az, hogy nem tudták, utólag már nem lehet forgatni (más sorozatnál sem szoktak, ld. az idán elkaszáltakat), ráadásul még mindig nincs döntés a sorsáról hivatalosan, szóval pont azért kell ilyen befejezést forgatni, hogy az nbc esetleg kíváncsi legyen és folytatni akarja.

20 sorozatból 19-nek nyitva marad a vége, nincs befejezése.

még a premier előtt írtuk, hogy egyrészt kicsi az esélye, hogy folytatódjon, másrészt linkeltünk egy jason wiles-interjút, amiben elmondja, hogy lezárt a sorozat úgy ahogy, de persze a végén nyitva marad egy kapu, hogy folytathassák.

winnie - 2010. 08. 29. 13:50

ja, és ami a lényeg: az utolsó 7 perc nekem iszonyatosan bejött. kevés duma, sok zene, kétségbeesett arcok és “welcome to level 2”. beng, mélypont.

winnie - 2010. 08. 29. 13:53

a sorozatot 2008. őszén forgatták, mint a picardo interjúól kiderül:)

Tomi - 2010. 08. 29. 14:03

Facebookon írt az igazgatónőt alakító szinésznő, megválaszolja h mi az a program:

Joanna Lipari: Hi guys…I’m here and we can talk further tomorrow. I did want to wait until it aired out here in California.

So here are a few answers — Janet’s mother and I knew each other for many years…we were committed to the Program. In fact, part of the The Program was to have children that would have the right genetic makeup to advance the program — hence Janet.

The purpose of the Program? Well, it might be misguided but it is a behavioral shaping program aimed at creating altruistic super leaders…thinks Mother Theresa, Nelson Mandela. Folks who can withstand great stress to accomplish great good. But while the motive might be a good one — does the end justify the means?

Angela Barragan and her sister, Helen (did anyone catch that for the first time, I was addressed by a name? And that name is Helen) were both part of the program but came to feel differently about it. They became enemies. Angela escaped the Program…but no one really escapes.

As to a second season — no, I don’t think so. Of course, you never know. But it looks like NBC isn’t really interested in the show.

Re negative comments on other message boards: I have never been involved in any project (even ones incredibly successful) that didn’t get its share of negative comments. For me personally, of course I want people to like my work. But if they don’t, they don’t. Being an artist is about the courage to keep creating even in the face of criticism, cynicism, negativism, whatever. I do my job and hope folks like it. Those that don’t…well, I hate lima beans…it’s not the lima bean’s fault. Just not my taste.

winnie - 2010. 08. 29. 14:16

tomi: köszi. ez is megy bele a postomba. megpróbálok minél teljesebbet írni válaszokkal, miegymással. linket tudsz adni? nem vagyok rajta a facebookon, így nem láthatom.

Tomi - 2010. 08. 29. 14:49
bognarandras - 2010. 08. 29. 14:50

Hátha valakinek még új a dolog:

A Google Maps segítségével keressetek rá ezekre a GPS koordinátákra: +19° 13′ 22.35″, -99° 13′ 39.27″ (műholdas ficsőrt tessék használni!)

Tomi - 2010. 08. 29. 15:05

apám ez mekkora :D szivesen elmennék oda megnézni XD

Tomi - 2010. 08. 29. 15:55

kicsit kezd összeállni nekem: minden városban van 1 győztes (normál esetben). Ök tovább jutnak a 2-es szintre és ott is lesz győztes és így tovább, gondolom az igazatónő stb.. végigjárták ezt a ranglétrát. csak most esetünkben mindenki kijutott a városból igy mindannyian tovább jutottak.

manor - 2010. 08. 29. 16:11

@Tomi 2010. 08. 29. 15:55
Nem feltétlenül, az is lehet a céljuk, hogy minél többen továbbjussanak, hiszen azért választották ki pont őket, mert van bennük potenciál. A nagykövet lánya is továbblépett. (mondjuk hogy miért, az így utólag nem egészen világos…)
Akkor marad egy ember, ha félrecsúszik a folyamat, és nem sikerült betörni a résztvevőket. Aki megmarad, az a legértékesebb.

Tomi - 2010. 08. 29. 17:34

Winnie kb hány órára váható a cikk? kiváncsi leszek rá :)

winnie - 2010. 08. 29. 17:39

csak holnap lesz délután 6-7 fele, sajnos. addig még lest 2 nagyobb kritika más sorozatról.

Frank Luck - 2010. 08. 29. 20:23

No, ide írok, a finálé posztját “nem szennyezem tele”. Ha a sorozat 12 részes lett volna, akkor sokkal szebbeket írhatnék, nem a happy end miatt, csak mert úgy éreztem, hogy “Mit lehet még ezután?” – és meg is kaptam a választ: semmit. SZÁMOMRA (kihangsúlyozom, mielőtt a torkomnak esnétek néhányan) az 1×13 a sorozattörténelem mélypontja volt, kb. fél órája végeztem vele, de még mindig a hatása alatt vagyok. Részletezhetném az egymást követő blődségeket, egészen a szellemhajóig, amiről sikított, hogy egy, a Paintnél csak egy hajszálnyival jobb rajzolóprogrammal dobta össze egy 12 éves kisfiú.
“az utolsó 7 perc nekem iszonyatosan bejött.” – és ezt annak köszönheted, hogy nem nézted az egészet. Egy deka WTF nem sok, annyi nem volt benne. Miután még Marokkóban a piacon is kamera volt, igazán nem lepődhettünk meg semmin. Ezen meg pláne nem.
Most pedig összegyűjtöm a pozitívumokat, hogy valamivel indokoljam (magamnak), hogy miért néztem (végig), illetve mert ugye ezt a nehezebb :-).
1) Pilot+téma+főcím – abszolút az én világom, imádom a rejtélyes, összefüggő cuccokat. A Pilot erre rá is segített, nagyon jól sikerült.
2) Hangulat (sztori nélkül)- a városban játszódó részeknek tényleg jó hangulata volt (még a gagyi részekben is)
3) 1×09-10-(11) – itt végre valami elindult, még mindig rengeteg következetlenséggel, de itt éreztem azt, hogy jó döntés volt nem elkaszálni a PU-t, még lehet belőle valami. Jah, igen! Érdekessé vált a kinti szál.

Ööö… ennyi. Tényleg. Kerüljétek messziről :-)

winnie - 2010. 08. 29. 20:30

ezt a kamerát kezdem inkább amolyan vágási megoldásnak gondolni. hogy jelenet végén ilyen a kép olykor. mert tényleg nem tűnik értelmesnek a marokkó, meg az említett kaktusz. bár, azt sem tudom, hogy jutottak el oda ezek, ahova. ha nem a valóvilágban voltak, akkor lehetett kamera mindenhol.

Tomi - 2010. 08. 29. 21:10

ez is érdekes h mi történt miután felborult a kocsi? senki se segitett a többieknek? a néger srác és Janet h került egyből a Program kezébe? és a többiek meg marokoba meg akárhol mászkálhattak?

outlander - 2010. 08. 29. 21:22

Így vagy úgy, ennek a sorozatnak a promózása keményen a “misleading advertising” kategóriába esik, amiért egy lezárt, kerek minisorozatként promózták. Komolyan, ez volt szinte az egyetlen oka, hogy végignéztem mind a 13 részt, mert elhitették velem, hogy lesz rendes lezárása. Ami nincs. Ehelyett viszont kaptunk egy cliffhangert, milliónyi új kérdést, de semmi értelmes választ, és szinte nulla esélyt egy második évadra. (Amit lehet hogy nem is néznék egyébként sem.)

Deadly - 2010. 08. 30. 01:06

Outlandernél a pont. én is vártam a lezárást, hogy minisorozatszerűen végre megtudom mi történt, mi miért volt és megnyugszom.
és nem zavart a vége, de sajnos csak ugyanazt érték el vele, mint ahogy kezdték: elkezd érdekelni, de csak végigszenvedném a részeket és ezt a második évadban már nem követném el. talán elolvasnám az összefoglalót, vagy egy previously on S2-t megnéznék. de ennyi.
sajnos túl gagyi volt!
mindez annak ellenére, hogy nekem semmi bajom nem volt a cliffhangerrel: teljesen jó lett volna, ha meg is magyarázzák mellette, hogy mi a program.

és ha 2008ban forgatták, akkor ugye vajmi kevés az esély, hogy folytassák, gondolom tologatták 2010 nyaráig a bemutatóját, mert érezték, hogy szar.

anikros - 2010. 08. 30. 10:28

“The purpose of the Program? Well, it might be misguided but it is a behavioral shaping program aimed at creating altruistic super leaders…thinks Mother Theresa, Nelson Mandela. Folks who can withstand great stress to accomplish great good. But while the motive might be a good one — does the end justify the means?”

Ez most komoly?

Sosem gondoltam volna, hogy ahhoz, hogy az emberből Tereza anya vagy Nelson Mendola legyen csak többszörös gyilkossá kell válnia az embernek.
Nem egyszerűbb lett volna, ha a halálsorról egyszerűen kiengedik a gyilkosokat.

d3jam - 2010. 08. 31. 01:39

Nekem a finálé nagyon bejött.
A sorozat “közepét” újrakéne írni, forgatni és akkor egy korrekt alkotást kapnánk.
Az 1×12 nekem az egyik legjobb része volt a PU-nak. Tetszett ahogy kiszabadultak, meg előtte amikor nem tudtam mi van és csak gyilkoltak :D
Az 1×13 közben végig drukkoltam hogy szabaduljon már meg ezektől és legyen szabad. A külsős párt sajnáltam, egyik egy ketrecben másik a Level 1-ban végezte…
Az utolsó 7 perc tényleg király volt főleg a Torri a végén. Aztán meg a LEVEL 2 hát az meg k*rvanagy szerintem. Akkor azt mondtam, hogy jöhet a S02!

Ez a Dante: pokol összehasonlítás tényleg jó. Így van értelme a dolgoknak.

A sorozat finálé nélkül: Fura
Az egész együtt pedig: Furán érdekes :D

Binky - 2010. 09. 01. 22:15

Nekem is bejött a finálé. Elég csalódás volt, mondjuk, hogy nem kaszabolták le egymást, pedig már kezdtem lehinni, hogy mindenki bekattant. meg a kamera az egész világon tényleg elég béna.
A végét viszont nagyon jól csinálták meg. Ha happy end lett volna, nem tetszene. A Harpers island-et is azzal baszták el szerintem. Viktoria, mint új hotel manager, nagyot röhögtem, ahogy kajánul mosolygott Joe-ra. tuti volt! A level2-ra kíváncsi lettem volna a hajón. de ezt már csak elképzelhetjük, mert nem lesz tuti 2. évad. csoda az is h leadták a tv-ben, kivéve a 11. részt. de ilyen tettek után biztos nem rendelnek be egy 2. évadot. de azért reménykedjen aki akar.

Maradt bennem azért pár kérdés. pl. hogy kapták el a többieket? ez nem derült ki. Most hiába bujdostak Marokkóban meg a kaktuszok között, ott is lestek rájuk vagy mi?
A másik, hogy Mr. Blackam is vmi beépített ember volt? mert hogy tudta Charlie feleségének a nevét, mikor ő sose említette. ez nekem nagyon gyanús volt. Ki mit gondol erről?

Van.nem.nincs. - 2010. 09. 04. 22:55

Amúgy akkor az újságírófickó tudta hogy joe és tori része volt a nyomozásának? Vagy átmosták az agyát, és nem emlékezett semmire a nyomozásból?

winnie - 2010. 09. 04. 23:03

felismerni látszik mindkettejüket.

fishking - 2010. 09. 04. 23:55

Arra nem gondoltatok hogy a Programm azért Programm, mert csak egy virtuális valóság az egész?
Tők egyértelmű, azért volt kaktuszban is kamera ugyanis az egész élet Programm és megfigyelnek minket.
Akit arra méltónak találnak az mehet a Level 1-be vagyis a városba.
Direkt volt a “való életnek” olyan zőldes fényvilága hisz az is csak egy programm.
Ezért van az hogy akiket már lelőttek vagy megőltek (pl. képvelő lánya, a 2 night manager, levágott újjú emberek) azok nem haltak meg. Csak ott abban a Programm részben megszüntek létezni és ahogy vezetőség látta aszerint tőltőtték őket vissza.
Joe is szinte csak visszateleportálodott (vagyis visszatöltötték)a városba, miután sikertelen agymosást hajtottak rajta végre.

fishking - 2010. 09. 04. 23:58

Vagyis ezért nincs kiút a programmból.
Gyanitom az S2-ben az lett volna hogy Janet -et megprobálják megnevelni. Abban reménykedtem hogy Joe lesz a vírus a programmban, de Ő csak egy állandó LVL1 -es tag.

harmadik eva - 2010. 09. 05. 01:12

Teljesen jó sori volt, és a fináléval sem cseszték el.
Bárcsak a Lost 6. évada is megütötte volna ezt a szintet, és – amennyiben a PU-nak ez egyben az utolsó évada – ezt a finálét.
Azt hiszem, ebből most újradara lesz.

Van.nem.nincs. - 2010. 09. 05. 19:29

A kaktusz mezőn tényleg volt kameranézet? mert én nem emlékszem igazán rá.

winnie - 2010. 09. 05. 19:49

marokkóban is volt, de én erre mondtam, hogy simán lehet, hogy vágási trükk, hogy mindig ilyen snittel zárják le a jeleneteket, ha van kamera, ha nincs. effekt és kalap.

Réta - 2011. 08. 17. 21:22

Én olvastam Dante Isteni színjátékát, de komolyan mondom, nem sok párhuzamot fedeztem fel a sorozat és az irodalmi mű között.
Szerintem sokkal jobb lett volna a sorozat, ha teljesen kihagyják a külső szálat, és a végén kiderül, hogy ez egy számítógépes játék vagy a szereplők meghaltak és a pokol tornácán voltak.
A városban heteken keresztül helyben jártak, szinte semmit sem tudtak meg egymásról a szereplők, és így mi sem ismertük meg a karaktereket. Vicces volt, mikor Erica rájött, hogy a kínaiak nemcsak kínait tudnak főzni.
Végignéztem a sorozatot mert reménykedtem, hogy normálisan lezárják, de csak egy szinttel feljebb léptek a szereplők. Sajnos még ez a szintlépés sem logikus, hiszen Torit nem tudom hova tenni, ő ugyanis legalább a harmadik szinten van. Mivel érdemelte ki ezt a nagy előrelépést? Joe meg visszatért az első szintre, mint szellemi vezető, tehát beépített emberként mondjuk a negyedik szinten lehet.
A program célja a netre kikerült háttérinfók szerint nagy vezetők kiválasztása és képzése. A kiválasztási módszert is elég érdekesnek tartom, hiszen az első teszt az, hogy Öld meg a szomszédodat. Janet nem teszi meg, Joe megteszi, mégis mindketten kitűnő tanulók. Elég szubjektív így az értékelés.
Ennél a sorozatnál döbbentem rá, hogy milyen az, ha nincs tétje a sorozatnak. Néhány nagyon jelentéktelen mellékszereplőn kívül senki sem halt meg. Nem vagyok vérszomjas alkat, de ha háromrészenként kinyírtak volna egy főbb szereplőt is, akkor talán érdekesebb lett volna az egész.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz