login |

Emmy 2010 – A díjazottak

2010. 08. 30. 08:22 - Írta: winnie

58 hozzászólás | kategória: díjátadó, hírek,

human ismét liveblogolt (köszi!), panaszkodott, hogy jó lett volna a gála, ha nem erőltetik a kétszereplős “minisorozat” és az érdektelen “tévéfilm” kategóriákat, ti velünk tartottatok, én meg összefoglalom a nyerteseket, ilyen egyszerű ez. Várjuk a bólogatásokat és ellenkezéseket. Volt pletyka arról, hogy idén az országos sorozatok fognak dominálni, hogy a nézők legalább tudják, hogy mik nyerik a díjat, de egy francot. A Modern Family és a Glee 3-2 arányban osztozott, de a legjobb komédia előbbi lett. (Ne feledjétek: Edie Falco még a Nurse Jackie 1. évadjáért kapott szobrot.)

És persze láthattunk nagyon nagy meglepetéseket – mindkettő a The Good Wife-fal kapcsolatos: Julianna Margulies nem nyert, viszont Archie Panjabi bezsákolt egy szobrot. Hogy mi lett a legjobb sorozat? Na, mégis? Lehet, hogy West Wing-szerűen unalmasan, de a Mad Men harmadik évében a harmadik győzelmét aratta. Akárcsak Bryan Cranston a férfi főszereplő rovatban, de ő jövőre, a Breaking Bad nyári sugárzása miatt biztosan nem nyerhet.

Zsinórgyőztesek: Azon most nem akadok ki, hogy tényleg ideje volt, hogy 7 év után ne a The Amazing Race legyen a legjobb reality, de éppen a Top Chef… A Daily Show mindenesetre nyolcadjára nyert egymás után (a Real Time with Bill Maher 12-edjáre kapott ki), a Mad Men és Bryan Cranston, mint írtam, harmadjára, a háromszoros győztes 30 Rock most viszont semmit nem kapott – és a Mad Men írókategóriában is harmadjára nyert. S míg Kyra Sedgwick az 5. jelölését szoborra váltotta, addig Hugh Laurie és Steve Carell ötöszörre sem nyert.

A tippverseny végeredménye itt. 7 találatos győztes, nem semmi. (Köszi CyClotroniC-nak a számolást!)

Legjobb dráma: Mad Men

Legjobb komédia: Modern Family

Legjobb színész (dráma): Bryan Cranston (Breaking Bad)

Legjobb színésznő (dráma): Kyra Sedgwick (The Closer)

Legjobb színész (komédia): Jim Parsons (The Big Bang Theory)

Legjobb színésznő (komédia): Edie Falco (Nurse Jackie)

Legjobb mellékszereplő (komédia): Eric Stonestreet (Modern Family)

Legjobb mellékszereplőnő (komédia): Jane Lynch (Glee)

Legjobb mellékszereplő (dráma): Aaron Paul (Breaking Bad)

Legjobb mellékszereplőnő (dráma): Archie Panjabi (The Good Wife)

Legjobb reality-verseny: Top Chef

Legjobb talkshow-szerűség: The Daily Show

Itt lehet csekkolni az egyéb díjakat, itt meg a múlt héten kiosztottakat.

58 hozzászólás Ne habozz!

Ingorion - 2010. 08. 30. 08:41

Remélem nem csak én vagyok úgy vele, szarjon sünt az egész Emmy bizottság? Azért ez már vicc! Nem lehet, hogy a Mad Man kapja minden évben… nem lehet!!! Bassza meg… én majdnem sírok… nem igaz, hogy nem voltak képesek a Lostnak adni, hisz több esélye úgyse lesz. :(((

Cranston idén azért nem villogtatott annyit, mint a 2. évadban, de tényleg jó színész, bár MCH jobban megérdemelte volna, de majd jövore. :))

Aaron Paul rengeteget fejlődött, tényleg, idén a 3×07-ben sokkolt is, de azért az Emerson/O’Quinn pároshoz szerintem nem ér fel. :S

A Modern Familynek azért örülök. :D

Kit-Kat - 2010. 08. 30. 09:06

Muhaha, Jim Parsons kivételével egyet sem találtam el, de neki meg Jane Lynch-nek örülök. A többi viszont… Osztom Ingorion véleményét, szerintem is egyre röhejesebb ez az Emmy, már megint Mad Men, egyszerűen már nem tudom komolyan venni, mintha más nem is létezne (de legalább a 30 Rock-ot hanyagolták végre).
Mindegy is, ezen kár felhúznom magam, inkább örülök, hogy ezért nem maradtam fent egész éjjel :P

beiz - 2010. 08. 30. 09:06

Szinte biztos voltam Michael C. Hall győzelmében. Szerintem zseniális volt. De talán nem is baj, hogy így alakult: a Golden Globe-ot vitte, jövőre, ha övé az Emmy legalább senki sem fikázik, hogy “biztos csak a rák miatt”.

ThomassLord - 2010. 08. 30. 09:08

Jim Parsonsnak nagyon örülök, abszolút megérdemelte!!! :-)
Modern Family győzelmeinek szintén.

Aminek nem örülök, hogy a Lost nem nyert semmit (főleg Terry O’Quinn-nek örültem volna, meg legjobb drámának így a végére), és a leginkább idegesítő, hogy Hugh Lauriet ötödjére sem ismerték el! Bekaphatják!!! Az ilyenekért forduljon fel az egész vak bizottság :-@ grrrrr A szakértelmükkel max füvet nyírhatnának valamelyik említett show bármelyik tagjánál! :-D

PNP - 2010. 08. 30. 09:19

Mi a Mad Men titka? Hosszú szenvedések árán, a második évad végéig próbáltam megfejteni, de nem ment. Unalmas, vontatott, nem szól egyáltalán semmiről, de azt többségében irritáló karakterekkel adja elő. (Nem flém, kérdés.)

Sheldon (Y)

Becky - 2010. 08. 30. 09:46

ezt még mindig nem hiszem el o.O
az egy dolog, hogy a Glee nem nyert legjobb komédiában… egy nagyon érdekes, érthetetlen dolog, de még elmegy. de hogy Chris Colfer és Neil Patrick Harris mellett Stonerstreet nyerjen… érthetetlen.

JimmyL - 2010. 08. 30. 09:56

En szeretem a Mad Men-t… nem tudom miert. Pont azert, mert lassu mint a sajat tetves eletem, de megsem az enyem :)

En a Breaking Badet nem ertem, szamomra nezhetetlen :D

Modern Family tetszett, de nalam inkabb a Glee nyert volna, mert friss es mas… mondjuk felemas evadot produkaltak, az is igaz.

Parsons kiraly. Lauriet sajnalom, de mar minden evben. Mondjuk a sorozata is lefele maszik, mar nem is nagyon fog nyerni. (na ezt leirtam, jovore siman nyer a szerelmes House reboottal…)

Pr13m - 2010. 08. 30. 10:01

Hát elég nagy csalódás lett szinte az összes. Még jó hogy nem írtam tippelős cuccot, mert kb egyet se találtam volna el.
Modern Familynek örülök, de hát hol maradt a LOST???

junkie - 2010. 08. 30. 10:06

LOST semmi? Ez így vicc, nem Emmy..

winnie - 2010. 08. 30. 10:13

a legjobb vágás kategória smafu?

andus - 2010. 08. 30. 10:14

Mad Man helyett simán a LOST-nak kellett volna nyernie, pedig nem is néztem még végig…
A Modern Family-ről nem tudok nyilatkozni, egy részt nem láttam belőle, csak annyit tudok róla, hogy van egy ilyen szitkom.
NPH-t nagyon sajnálom. Kijárt volna neki Barney-ért. Gondolom ezzel sem vagyok egyedül :)
Edie Falco szerintem borzalmas. Szerintem…
Egyedül Jean Lynch és Jim Parsons látszik jó döntésnek. Nálam.

kisgans - 2010. 08. 30. 10:20

10/4 :)
A két sorozatot eltaláltam, a színészeket már nem nagyon. Sedgwick és a két drámai mellékszereplő hatalmas meglepetés.

Tila - 2010. 08. 30. 10:23

Modern Familyt most daráltam be pár napja, nagyon kis kellemes… viszont egyértelműen Ty Burrell (a tutyimutyi férj) volt a legjobb benne :) Még Michael Scott helyére is el tudnám képzelni az Office-ba :D

Malachi - 2010. 08. 30. 10:50

LostLostLost, jaaj, jaaaj, jaaj. ugyan már.

Sheldonnak örülök, Terry O’Quinn-t, meg Emerson-t sajnálom. a többi passz.

Jack - 2010. 08. 30. 11:21

enmeg orulok h a Lost nem nyert >:)

Tila - 2010. 08. 30. 11:26

Jack: dettó :D

feriland - 2010. 08. 30. 11:34

örülj is neki….agrárcsemete…

LOST :(

Anthonz - 2010. 08. 30. 11:38

Ezek szerint ők sem értékelték a Lost lezárást. Viszont a főszereplők tényleg kaphattak volna valamit.
Sheldon nem tudom mire kapott, ott a karakter a jó nem a színész..Hugh Laurie is érdemelt volna egy díjat, bizony.

Lewis92 - 2010. 08. 30. 11:46

hát tényleg szánalmas, hogy a Lost semmit sem kap. szánalmas.

f.fredericks - 2010. 08. 30. 11:46

Én nem értem ezt a legjobb dráma kategoriát. Jó az igaz, hogy a Lost erre az utolsó évadra nem érdemelt Emmyt, de 1, megkaphatta volna, mint anno a Sopranos 2, ha végképp nem akarták díjazni ott volt a Dexter egy überbrutálfasza évaddal.
A Modern Familynek örülök, bár a Glee se rossz. Stonestreet számomra a legnagyobb öröm azok közül akiket eltaláltam, nekem ő jött be a legjobban a MF-ben. O’Quinn apónak pedig járt volna az Emmy, mert ebbe a nagyon gyenge évadban messze ő vitte a prímet. Matthew Fox-nak már a jelölését se értettem, ezért nem lepett meg, hogy nem ő nyert, viszont ebben a kategoriában Michael C. Hall magasan kiemelkedett. (na jó meg Kyle Chandler, de őt a kutya sem nézi :()
Ja és Sheldon győzelme volt a legnagyobb papírforma. NPH-t nagyon lehúzzák a társai sajnos. (a mai napig nem volt lelkierőm megnézni az évad utolsó három részét a HIMYM-ből)

Szab - 2010. 08. 30. 11:52

“Sheldon nem tudom mire kapott, ott a karakter a jó nem a színész..Hugh Laurie is érdemelt volna egy díjat, bizony.”

A House egyáltalán nem ível lefelé, a színvonal és a nézettség is remek szerintem, egyszerűen változik a sorozat, ez hoz be új embereket és szanál ki régieket. Egy ilyen jellegű szériánál ez szerintem természetes. Laurie megérdemelte volna, amit produkált a premierben és az évadzáróban, hogy mást ne is mondjak, nyugodtan megkaphatta volna.

Sheldon karaktere pedig azért ilyen jó, mert egy nagyon tehetséges színész játssza, aki hihetetlen sokféleképpen tud nézni és olyan természetesen csinálja, amit csinál, ilyen fejeket sok ember nem tud vágni még úgy se ha direkt próbálja… :) Remek színész. És hozzáillő karakter. Érthető döntés.

winnie - 2010. 08. 30. 12:01

“Ja és Sheldon győzelme volt a legnagyobb papírforma.”

hát, nem tudom. sokkal kevésbé lepődtem volna meg, ha shalhoub, baldwin, vagy carell nyer. kábé a legesélytelenebb volt, főleg, hogy a sorozatát más kategóriában nem nagyon ismerték el.

bustocs - 2010. 08. 30. 12:27

aki furcsállja, hogy a mad men 3adjára nyer az kezdje el nézni:)

Timi - 2010. 08. 30. 12:28

Este / reggel már nem tudtam kivárni a legjobb komédia és a legjobb dráma díját. Kicsit csalódott vagyok, hogy nem a Glee és a Dexter nyertek ezen kategóriában. Hogy megint a Mad Men nyert? Hát.. na nem mondok semmit. Sok ami sok. A legjobban azonban MCHnek drukkoltam, az idei évad után mindenképpen megérdemelte volna, de úgy látszik ez sem volt elég.

carpediem - 2010. 08. 30. 12:33

A női kategóriáknál valamit tényleg elrontottak…Edie Falco tényleg nem vicces, Jane Lynch minden filmben, sorozatban ugyanolyan (sőt az életben is), Kyra Sedgwicket meg miért most kárpótolják, ha Shalhoubot, Lauriet, Carellt, stb. nem…Julianna Marguliest nem értem, hogy hagyhatták díj nélkül, Rose Byrne-nak is kijárna már egy a Damges-es szerepért.

Timi - 2010. 08. 30. 12:35

Hehe Julie Benz a twitterére írta: ” No comment…. No comment… No comment… Except I am so proud of the work on Dexter Season 4!! We were robbed!!…No comment…No comment” :)

kennyflevi - 2010. 08. 30. 12:43

Mi az hogy nincs ott a Lost??!!

Cyrax - 2010. 08. 30. 12:45

Nekem is nagy csalódás, hogy a Lost semmit sem kapott, dehát a Mad Men-ben túl sok minden van együtt, hogy az academy szemében egy ilyen netes sci-fi kultsorozat legyőzze.

Terry O’Quinn simán lehetett volna jelölve lead actorként, ha January Jones és Elizabeth Moss váltogathatja, hogy melyik a lead a MM-ben, akkor a 6. évad alapján Terry is lead és ha nincs 2 Lostos 1 kategórián belül, akkor vihették volna mindkettőt…

winnie - 2010. 08. 30. 13:00

“túl sok minden van együtt, hogy az academy szemében egy ilyen netes sci-fi kultsorozat legyőzze.”

még mielőtt elítéljük az akadémiát, ne feledjük, hogy ott vannak benne a legjobb arcok, a legnépszerűbb színészek és sorozatkészítők is, így simán lehet akár egy scifinek is esélye.

mondjuk, ha én jim parsons lennék, akkor magamra szavaznék?:)

makepeace - 2010. 08. 30. 13:06

Hátha valaki tudja a választ, hogy kinek és miért buli az, hogy valaki vagy valami több éven keresztül folyamatosan díjat kap, pedig mellette ugyanolyan színvonalas produkciók/színészek, ha nem jobbak vannak, akik megérdemelnék.Szerintem, bár lehet, hogy baromság, de ez a nézettségnek sem tesz jót,ami ugye a reklámidő eladása tulajdonképpen.

A lista számomra felemás. A legnagyobb szívfájdalmam, hogy Hugh Laurie megint nem nyert :(

v0m1t - 2010. 08. 30. 13:07

bunda
nem hiszem el hogy irodai beszélgetésekre cigiszünetben ennyi díjat lehet adni legálisan

Szhely04 - 2010. 08. 30. 13:11

Így átgondolva a díjazást, és ha nem veszem figyelembe, hogy idén lett vége a Lostnak, a Breaking Bad-nek kellett volna nyernie. Jövőre nem lesz Lost és BB, a Mad Men-nek akár a negyedik is meglehet, pedig annyira nem kiemelkedő, hogy egyeduralkodó legyen. :/

f.fredericks - 2010. 08. 30. 13:13

winnie, akkor úgy mondom, számomra.
Shalhoub már agyonnyerte magát, Baldwin annyira nem jön be, Carrell meg egyenesen irritáló (nem csak az Officeban, az összes filmjében).
Amúgymeg annyira esélytelen nem volt, mint szegény Kyle Chandler a maga kategoriájában. Nála már az Emmy jelölés is nagy siker.

Dr. DvD - 2010. 08. 30. 13:13

Ez a gyönyörű a filmes-tévés díjátadókban. Hogy vitát generálnak. Enélkül fenn sem maradnának. Ez nem érdemelte meg, az megérdemelte volna… Igen, és pont ezért jövőre is megnézi az ember (vagy legalábbis érdekelni fogja a végkifejlet), és ha akkor meg az nyer, aki szerinte… Akkor meg, hú, de jó, végre! Én Oscar-megszállott vagyok. Mindig felb_szom rajta az agyam, de mindig van pár olyan kategória is, aminél örülök a győztesnek. A tévéforradalomnak hála pedig végre az Emmy is magas státuszú Gálává nőtte ki magát. Húsz éve még nem generált ennyi vitát, mert nem is volt ennyi jó sorozat. És ez tök jó!
És hát akkor most én is elmondom, amit gondolok:)…
Hugh Laurie-nak két(!) Golden Globe-ja van a House-ért, és az imdb még mindig azt tartja a fontosabb tévés díjnak, szóval nem kell őt sajnálni. House valóban az évtized egyik legikonikusabb karaktere, de ha eddig nem kapta meg az Emmy-t, mostanában már ne is kapja, szerintem, mert ami a sorozat minőségét illeti… Na ja.
NPH viszont – halálgyenge ötödik évad ide vagy oda – igenis megérdemelne egy díjat, neki Golden Globe-ja sincs, és hát, valljuk be, az évtized egyik legkultikusabb vígjátékkarakterét játssza, nem akárhogy. Barney olyan karakter, aki a minőség és a nézők közti hidat alkotja, és az ilyeneket meg kell becsülni!
És itt jön a képbe a Glee! Egy sorozat, ami régóta a legmasszívabb híd a minőség és a sok néző közt, egy sorozat, ami folyamatosan borotvaélen táncol, és sosem csúszik meg, mert autentikusan giccs a saját törvényein belül, akár Baz Luhrmann, vagy Pedro Almodóvar filmjei. Tudatos, önironikus, mégis feel-good, és szükség van rá, mert sablonos, de örökérvényű törvényekről mesél! El ne csöppenjek…:) Bocs, de tényleg így van, oda neki a lehető legtöbb díjat! Jane Lynch zseniális komika, nem is tudom van-e nála jobb manapság, annak ellenére, hogy mindig ezt hozza. És akkor mi van? Sue Sylvester kultusza már most, egy évad után vetekszik Barney-éval, vagy Ari Gold-éval, ráadásul női karakter, amiből bár van sok jó, kevés lesz ennyire hírhedt és divatos, főleg úgy, hogy nem fő- vagy címszereplő.
Amúgy Matthew Morrison is megérdemelne egyszer egy díjat, mert nincs olyan, amit nem csinlt az évad alatt, csoda hogy a zsonglőrködés kimaradt:) Most viszont a díj jogosan landolt Jim-nél, ez egyértelmű, szenzációsan megírt vígjáték-karakter, szenzációsan eljátszva.
Ja, és Mad Men…? Hát igen, harmadszorra, az azért túlzás. Nem vagyok Lost-os, ráadásul már kapott a sorozat Emmyt is, Golden Globe-ot is a maga fénykorában, nincs mit sajnálni rajta. de a Dexter 4. évada tényleg ütött, az érthető lett volna, ahogy a Breaking Bad is, mert nem csak a színészek jók abban (akik tényleg marha jók, szerintem mindketten jogosan kapták), hanem majdnem minden. De gyerekek, egy olyan világban, ahol minden idők legmaximalistább, szakmailag legmagasabb színvonalú, és legnagyobb jelentőségű drámasorozata, a Drót se Golden Globe-ot, se Emmyt nem kapott, ott már mindent le lehet nyelni. Érdekes, mióta vége lett, minden film- és tévékritikus egyetért abban, hogy nem lehet überelni:)

bundi123 - 2010. 08. 30. 13:14

Ez…
Ez a lista…
No comment…No comment…No comment…
LOST semmit…
és a dexter se??
És még a 24 se?? (Marha jó szezon volt)
És csak a mad men…
EZEK HÜLYÉK?????

Cyrax - 2010. 08. 30. 13:15

winnie: Nem kifejezetten negatívan értettem, csak szerintem a MM-t sok olyan dolog miatt lehet szeretni, ami a Lostból hiányzik, mert teljesen más műfaj. Sokan nem bírták a Lost folyamatos rejtély-áradatát, én ezt simán megértem, a Mad Men-ben meg ha az ember túlteszi magát (vagy nem is zavarja), hogy nem pörög a történet, akkor nagyon sok minden miatt rá tudja húzni a “legjobb” jelzőt. Azt viszont nem értem, hogy miért nem adogatják a színészenek is. Pl. ha January Jones nem tudott nyerni a 3. évadért akkor már nem is fog soha.

bundi123 - 2010. 08. 30. 13:16

“vitát generálnak”
Én itt vitát nem látok : Mindenki azt mondja hogy ez a lista kaki.(najó kevés ember kivételével)

winnie - 2010. 08. 30. 13:21

“Én itt vitát nem látok : Mindenki azt mondja hogy ez a lista kaki.(najó kevés ember kivételével)”

jórészt azért, mert mindenki abból indul ki, hogy aki szerinte a legjobb, annak kell nyernie, még akkor is, ha a másik 4-5-öt semmiben sem látta.

már a jelöléseknél is ez volt. 4*5 olyan sorozatot/színészt fel lehet sorolni, akikre azt lehetne mondani, hogy mind megérdemelnék a díjat. de bármelyik ötöset választanánk, akkor a másik 15-öt hiányolnánk. a győzteseknél meg pláne ez a helyzet. 1 nyer, 4 nem. bármelyik sorozat nyer, a másik négyet nyomók nem értik. ennyi, nem ördöngösség.

nézd a mellékszereplőket: ki vitatná, hogy paul, panjabi, stonestreet vagy lynch nem nagyon jó. a sok nagyon jó közül meg nem lehet patikamérleggel dönteni. és a főszereplők? hol itt a vita?:))

Helia - 2010. 08. 30. 13:21

Őszíntén szólva én nem rajongok az ilyen díjazósdiért, mert mindig ugyanaz a műsor, legyen oscar, globe, emmy stb., van néhány sorozat, film stb. amit felkapnak és folyton azok nyernek mindent évekig, sokszor már indokolatlanul is. Nálam ott telt be a pohár, amikor anno az oscaron a legjobb jelmez kategóriában a Nyughatatlan (60-as évek amerika) nyert a Star Wars előtt! Ehhez kellett ám kreatívitás, előszedni a nagyszülők ruháit a szekrényből!

A Lost miatt meg nem kéne fanyalogni, hiszen az elmúlt évek másról sem szóltak, mint lost, lost, lost. Már rohadtul untam.

winnie - 2010. 08. 30. 13:32

“folyton azok nyernek mindent évekig, sokszor már indokolatlanul is.”

ez szerintem minden ember ízlésével így van:) nekem legalábbis ugyanaz a sorozat volt a kedvencem éveken át. filmeknél persze más a helyzet, de egy ÚJnak a sorozatok világában mindig nehéz betörni, a régiek pedig nem mindig engedik meg a luxust, hogy rosszabbak legyenek.

a díjátadókkal kapcsolatban: vannak díjak, ahol a szakma szavaz. van, ahol rajongók. máshol a színészek vagy az írók kategóriára lebontva. nálunk az olvasók, de van, hogy a kritikusok. és az természetes, hogy olyan nincs, amit mindenki elfogadna, hiszen mindenki a saját mércéje szerint ítél. majdnem mindenki. viszont, ha az a saját mérce lenne a díjátadó alapja, akkor ugyanúgy jönnének kritikák, hogy “miért ez, miért nem az?”:)

és mint lentebb írták, ez a szép a műfajban.

NPeete - 2010. 08. 30. 13:46

Én örülök, hogy a lost nem nyert semmit (na jó, azért azt elismertem volna, ha Michael Emerson nyert volna). Mad Menről meg az a véleményem, hogy ha még a 3. évad pont meg is érdemelt egy Emmyt, az első kettőt azért nem érzem teljesen jogosnak.

greg gavin - 2010. 08. 30. 15:04

Teljesen le vagyok sújtva Lost semmi(na jó egy) és a Glee is bebukta a legjobb komédiát, O’Quinn nyerhetett volna bár el kell ismerjem a Breakin Bades srác is megérdemelte, a mad menből meg már elegem van

CyClotroniC - 2010. 08. 30. 15:27

Comedy fronton szerintem megtörtént a reform és a 30 Rock trónfosztása. A mellékszereplődíjakat elosztották a Glee és a Modern Family között, ahogyan a rendezést és az írást is. Parsons megkapta Sheldon-ért a szobrát, többet nem fognak neki adna, egy pedig igenis járt a karakternek (bár ez mondjuk tavaly esedékesebb lett volna, akkor jobb volt). Edie Falco győzelme papírforma, indulása ebben a kategóriában viszont érthetetlen, talán azért történt, mert kicsit hiánycikk a női főszereplő a comedy-k között? Nem lennék meglepve, ha jövőre Lynch-et benyomnák lead kategóriába, vagy a Modern Family színésznői próbálnának ott szerencsét, ha már Lynch úgyis legyőzhetetlen.

A legjobb comedy díja számomra félöröm. A Modern Family nagyon jó újonc, nagyon jó szezonnal és végre kiszerettek a 30 Rock-ból, a gond inkább az, hogy tipikusan olyan sorozat, amibe még 2-3 évig szerelmesek lehetnek a szavazók. Konvencionális, családbarát, okos script, és nem multicam. Pozitívum még, hogy nem volt comedy kategóriában olyan leköszönő színész sehol, aki még nem nyert, és megfosztották őt a szobortól, jövőre Carell eshet pofára, reméljük nem :(

Dráma fronton örülök annak, hogy a két Breaking Bad-es színészt elismerték, mert mindkettő nagyon jó. Aaron Paul-nak ugye ez az első díja, és tényleg most nőtt fel Cranston mellé igazán. A Lost-osoknak talán ez fáj a legjobban a legjobb dráma díj mellett, de O’Quinn és Emerson is nyert már, ráadásul megosztja a Lost-szimpatizáns szavazatokat is a két induló. Jövőre nem lesz BB az Emmy-n, így ennek én maradéktalanul örülni tudok.

Amit viszont nem értek, hogy miért a Mad Men? Ne értse félre senki, nagyon jó sorozat, de leginkább a király színészi gárda miatt, akiket valahogy mindig elfelejtenek díjazni. Simán megtehették volna, hogy Cranston helyett idén Hamm nyer, a Mad Men helyett pedig a Breaking Bad a legjobb drámában. Ott van még January Jones, aki kivételesen jó színésznő, és megint hoppon maradt, bár itt nagyobb meglepetés volt Marguiles hanyagolása, kb ez volt nekem a tippelős kategóriák közül a legnagyobb WTF a mellékszereplő díjjal együtt. Szinte 100%-ra vettem, hogy a Good Wife 1 díjat kap, csak a másik színésznőre gondoltam.

A Lost-ot nem tudom maradéktalanul sajnálni, nem vagyok a sorozat rajongója, az inkább zavar, hogy sokan szokásból X-elnek. Dr House, Dexter Morgan, Michael Scott még nem kapott Emmy-t, és tudjuk jól, hogy hány szezont húztak már le, ráadásul mindegyik olyan karakter, olyan színészi munkával mögötte, ami nélkül az adott sorozat egy nulla lenne (ez a The Office esetében majd ki is fog derülni). Erre a keményvonalas sablongondolkodásra remek példa amúgy, ha megnézzük, hogy 10 évente kb 1x nyer olyan sorozat, ami kicsit eltérő az átlagostól, főleg a comedy fronton figyelhető meg ez. Nagyon-nagyon ritkán díjaznak multicamet, sőt singlecam-ből is elvetik a harsányabb darabokat. A Scrubs pl mindösszes 2 alkalommal kapott Emmy jelölést, mint legjobb comedy.

Cyrax - 2010. 08. 30. 16:10

Már nem fog megváltozni szerintem a hozzáállásuk Dexterhez és Househoz, ők ezekért a szerepekért nem fognak Emmy-t kapni. Jelölik őket, mert hogy nézne az ki, hogy helyettük a procedural-okból kellene színészt válogatni, meg ugye nagy a fanbase, de túl különleges karaktereket játszanak egy szokásból X-elő társaságnak. Jövőre nem lesz BB ezért szerintem simán Jon Hamm fogja vinni.

A legjobb drámai színésznő teljesen WTF. Meg ahogy most állnak a dolgok, jövőre January Jones nem lesz a lead kategóriában, így neki ez volt erre az egyetlen esélye…

winnie - 2010. 08. 30. 16:42

“Már nem fog megváltozni szerintem a hozzáállásuk Dexterhez és Househoz, ők ezekért a szerepekért nem fognak Emmy-t kapni.”

ezt akkor is butaságnak tartanám, ha nem lenne egy csomó ellenpélda. életképtelen a logika, hiszen ha például house kapott volna idén, dexter meg tavaly, jon hamm meg bryan cranston kapná meg a “soha nem fog nyerni” címkét. nem volt még olyan, hogy egy jó sportcsapat párszor 2-3. helyen végez egy bajnokságban?

nem mintha arról lenne szó, hogy páran összegyűlnek, hogy szémba vegyék, hogy a 4000-ből 800-an szavaztak az egyikre, és akkor a többiekre hánynak szabad szavaznia, hogy ne nyerjenek. s mint írtam, sosem az dönt, hogy ki milyen jó, hanem az, hogy van-e még jobb. ami rém szubjektív, patikamérleg,és itt jön be az, hogy az írók milyen epizódot írtak nekik.

“Jelölik őket, mert hogy nézne az ki, hogy helyettük a procedural-okból kellene színészt válogatni”

tudnának ezer más, nem proceduralban szereplőt találni, elhiheted. és jé, 2006-ban találtak is mást, hiszen akkor laurie-t nem jelölték.

“A legjobb drámai színésznő teljesen WTF. ”

mármint azért, mert ott olyan nyert, aki 5 év alatti 5. jelölését végre beváltotta díjra? lám, ő is ellenpélda.

chamu256 - 2010. 08. 30. 17:28

hát örülök, hogy nem maradtam fen megnézni.

H82 - 2010. 08. 30. 18:59

winnie: “a legjobb vágás kategória smafu?”
Szerinted legalábbis biztos, ugyanis csak a linket követve lehet valahogy ráaakadni, míg olyanok mint a lost összes kérdése elférnek az oldalon magán is ;)

Lost (l. dráma), Neil P. Harris (komédia melléksz.), meg Michael C. Hall (dráma főszereplő) szerintem is simán megérdemelte volna.
(Alert: Ez nem a zsűri fikázása hanem magánvélemény, köszönöm)

asdf - 2010. 08. 30. 20:33

En nagyon csipem a The good wife-ot, de nagyon nem vagom, hogy az ozikeszemu mire kapott ebben emmy-t ;)

doki - 2010. 08. 31. 00:12

Mi abban a jo ha az embert mondjuk 5X jelolik, de egyszer sem ismerik el. Ertem en, hogy M. Man meg Breaking Bad, de Hugh Laurie miert nem? Vagy Michael C. Hall? Vagy mondjuk Tony Shaldoub mar sokat nyert, de iden aztan igazan nyerhetett volna. Szerintem Dexter es Greg House is, Bartlet elnok sorsara jutnak. Martin Sheen 6 jelolest kapott, nem nyert egy evben sem. Sokak szerint az indok, hogy o amolyan “inspirational role”, pedig szineszileg fantasztikus a srac. Persze o masert kapott dijat, de mondjuk mindenki kis kabeles szar kap valami szobrot, neki 6 jeloles utan sem adtak. Mondjuk valaki belehal ha 4-el kevesebbet visz haza. Csak azt nem ertem, hogy miert van az, hogy van akit 5 szor jelolnek es 5 szobrot nyer, na jo ha nem 5 akkor 3 szor meg 2 szer, de van aki 6 jelolesbol nulla, vagy Charlie Sheen aki aztan tenyleg mindig ott volt, de o sem.

Na meg Ed O’Neil? Jo a cipoarusert nem jeloltek, de mondjuk itt gyakorlatilag mindenkit jeloltek a stabbol csak ot nem? Na az o titkat fejtse meg valaki?! Miert nem szeretik az akademian ot?

Winnie? Human? Valaki?!…

friendsfan - 2010. 08. 31. 01:54

Nyilván szinten mindenki jó, akit jelölnek. Nyilván egy drámai ffi fsz kategória olyan, hogy 5 remek színész, karakter közül kell választanod. Egyébként is szubjektív, de mivel tele vagyunk zsenikkel, így még inkább ízlés kérdése. Most ez nyert, legközelebb az fog. Az egyetlen amiért reklamálni merek, amikor valaki már nagyon sokadjára nem tudta megnyerni, pedig megérdemelte volna (lehet mondani, hogy volt jobb nála, de ez ugye ízlés dolga), de főleg aki most volt leköszönőben és soha nem kapta kapja meg azért a karakterért, sorozatért. Őket nagyon tudom sajnálni. Ilyenkor zavar, hogy pl. a Frasier és Kelsey Gramer kibérelte 90-es évek komédia díjait (pedig imádom a mai napig), a West Wing évekig a drámát, vagy most a Mad Men mellett nem lehet labdába rúgni. Mert tudjuk hogy remek műsorok, de a többit sajnáljuk…

A Lost sikerét nem vártam egyedül. Szerintem is gyengébb lett az évad, a befejezés meg nem elég különleges, nem volt “Lostosan különleges”. Ezért az írás, és a sorozat nálam ki volt zárva. A rendezés kaphatott volna, de főleg Emerson vagy O’Quinn Emmyjét hiányolom. Az egész évadért (tudom hogy egy rész számít) Terry O’Quinn megkaphatta volna, említették hogy tulajdonképpen főszereplő volt, s ráadásul két karaktert hozott végig, azon belül is több árnyalatot, hol ellentétbe állítva, hol párhuzamba vonva. Zseniális volt, számomra a hatodik évad leghangsúlyosabb folyamata volt az ő jelenléte, játéka…

genzo - 2010. 08. 31. 02:08

A Mad Man győzelme szerintem is… Na inkább nem mondok semmit…
BASSZUS!!! DE IGEN IS MONDOK!!! Ki az a kertén állat aki szerint a Mad Man idei évadja jobb volt mint a Breaking Bad-é? ATYA ÉG! Ezek nézik is a sorozatokat vagy csak próbálnak a hype alapján jelölni, hogy mindenki elégedett legyen? Nevetséges! Aaron Paul-t már az előző két szériában is nyertesnek kellett volna kihozni (tudom hogy csak egyszer jelölték), viszont Bryan Cranston idén nem volt a legjobb, annak ellenére, hogy ez volt az eddigi legjobb Breaking Bad évad. Hogy a Lost funoknak is nyaljak, Jack megérdemelte volna a szobrot de, azt azért elmondanám, hogy az utolsó évad szerintem is kegyetlenül ergya lett (nem Matt-en múlt). Na de ami aztán húdepiszkosuldeaztánnagyondenagyon, kibaszcsizta a biztit az az, hogy a community-t seholse! Egy kósza jelölés se? Jó! Lehet, én vagyok a birka és van ennek valami tv-s oka (anniyira nem vagyok benne a dologban). DE MIÍÉÉRT? Bakker! A röhej tetőfoka volt a miniseires… Két jelölt? Mi van? Tom Hanks már a kommentár előtt igazította a nyakkendőjét! A gáz az egészben, hogy a pacific ötven-ből is simán nyert volna, már a költségvetés szempontjából is adódóan, de ennek ellenére saját magukat alázták le… no comment…

winnie - 2010. 08. 31. 10:02

“Ezek nézik is a sorozatokat vagy csak próbálnak a hype alapján jelölni, hogy mindenki elégedett legyen? ”

tudod, két rész alapján történik a szavazás.

Anthonz - 2010. 08. 31. 13:00

És a Mad Mennek még kibeszélője sincs, te Úr Isten!

winnie - 2010. 08. 31. 13:09

még nem kaptunk róla vendégkritikát.

Royale Bluff - 2010. 08. 31. 18:01

Én annyira megharagudtam a Mad Men-re, hogy elhatároztam, habár eddig sem néztem bele, ezután sem fogok ever; bárki szerepel benne, vagy bármi jót is hallok róla. (Nagyon érett viselkedés, és a készítőkkel, de főleg a bizottsággal is jól kitolok, tudom :/) Aztán eszembe jutott, hogy “to remember and to let go”, leszedtem a pilotot, mellé a Breaking Bad-et, mert annak a díjözöne is felcsigázott. Mindkettő rettentő hangulatos a maga módján, úgyhogy kíváncsi vagyok, mikor elérek az idén díjazott évadokig (tudom, tudom, részre megy a szavazat, de ha jól vettem észre, itt nem mondják meg, melyik rész alapján döntöttek) jogosnak ítélem-e majd.

genzo - 2010. 09. 01. 01:26

“tudod, két rész alapján történik a szavazás.”

Hát akkor ennek jó sok értelme van! Ez kb. olyan, mintha az oscart úgy osztanák, hogy minden filmből megnéznek random 5 percet és ez alapján itélnének. Most őszintén! Hogy lehet egy sorozat teljes évadját 2 rész alapján értékelni?

winnie - 2010. 09. 01. 08:10

“Hát akkor ennek jó sok értelme van! Ez kb. olyan, mintha az oscart úgy osztanák, hogy minden filmből megnéznek random 5 percet és ez alapján itélnének. Most őszintén! Hogy lehet egy sorozat teljes évadját 2 rész alapján értékelni?”

egy év. 150 sorozat. átlag 18 rész. ki sem merem számolni, hogy az hány óra lenne. és olyan emberekről van szó, akik eleve dolgoznak a sorozatok világában és eleve alig van idejük tévézni.

owlman - 2010. 09. 07. 20:41

A már említett Wire-n kívül nem nyert se Emmyt se Golden Globe-ot:
Oz, BSG, Veronica Mars, Pushing Daisies,
Better Off Ted, Scrubs, Firefly.
és eddig nem nyert a Son of Anarchy.

Azért nem olyan hosszú lista, de fájdalmas.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz