login |

Mad Men: kezdett a 4. évad – írta Klunks

2010. 09. 01. 13:10 - Írta: vendegblogger

48 hozzászólás | kategória: kritika,

Az Emmy-n a legjobb dráma díját zsinórban harmadszor is elnyerő sorozat, a Mad Men immáron 4. évadjába lépett pár hete, és a lendületéből mit sem veszített. Ami azt illeti, ha veszítene ebből a lendületből, akkor már csak egy helyben állna, ugyanis, mint azt már Donnie is említette az ajánlójában, a sorozat tempója igazán kényelmes. A Mad Men minőségére továbbra sem lehet panasz, sőt a legutóbbi, harmadik évaddal még magasabbra tették a lécet a készítők.

Mad Men S4 01

Akik nem állandó nézői a sorozatnak vagy nem értik, hogy mire fel ez a nagy felhajtás a Mad Men körül, olvassák el Donnie kiváló ajánlóját és/vagy human őskori pilotkritikáját, hogy kedvet kapjanak ehhez a valóban remek a sorozathoz. Azt megjegyezném gyorsan, hogy aki esetleg a Weeds pótlásába is most kezdene bele izgalmas versenyt rendezhet, hogy vajon Nancy Botwin-e a rosszabb anya, vagy Betty Draper. A tovább után spoileresen, a negyedik évadról.

A második évad végén a brit Puttnam, Powell, and Lowe cég összeolvadt a Sterling Cooperrel, ami egy nagyon pozitív dolgot eredményezett, Jared Harris szereplését, akit Londonból helyeztek át pénzügyi igazgatónak és felkavarta az állóvizet a megszorításokkal és kinevezésekkel. A harmadik évad azon kívül, hogy erősítette a drámát azáltal, hogy végre fényt derített Betty a férje eltitkolt személyazonosságára (csak két évadot kellett várni), kidobta Dont a házból, mire vigasztalásképp szerzett egy új szeretőt, és Betty is romantikus kapcsolatba bonyolódott Henryvel, azért olyan derűs pillanatokat is szerzett, mint a fűnyírós baleset.

Mad Men S4 02

Ami azonban igazán zseniális volt az az írók munkája az évadzáróban. Ahogy lecsapott a szarvihar, Betty megindította a válópert, Don megtudta, hogy felvásárolják a céget és elindult szövetségeket kötni, hogy új reklámcéget alapítson. Minden egyes alkalommal amikor a csapat növekedett – először csak Don, majd Cooper, Roger, Lane, Peggy, Pete, Harry és végül Joan – nagyon okos, és egyedülálló volt az egyezkedés, Jerry Maguire-nek is lett volna mit tanulnia tőle.

Tehát itt kezd a negyedik évad: Az új cég, a Sterling Cooper Draper Pryce megnyitotta kapuit, a fő ügyfelük pedig a Lucky Strike. Betty összeházasodott Henry Francis-szel és Don házában élnek a gyerekekkel. Don egy kis lakásba költözött (de persze ott is van bejárónője), és állandó kuncsaftja egy prostituáltnak, a cégnél pedig próbálják felhajtani az ügyfeleket kisebb-nagyobb sikerrel.

Az évad eddigi legjobb része a 4×03 volt, amiben bőven kijutott a drámából is, hiszen Don ”ex-feleségéről”, az egyetlen emberről akivel őszinte kapcsolatot ápol és valóban az ő lelki támasza kiderült, hogy haldoklik, noha ő nem is tud erről. Don, hogy biztos ne árulja ezt el neki, inkább hazautazott és egy olyan görbe estét csapott Pryce-szal, hogy kétszer leestem a székről. Don lakásán végezték két örömlánnyal, és másnap reggel Pryce kijelentése tökéletes végszava volt a résznek, amikor látta, hogy az egyik hölgy reggelit készít:

She seems to know her way around your kitchen.

Jon Hamm De Niro arca

Jon Hamm De Niro arca

Ezután a 4×05-ben egy japán ügyfelet, név szerint a Honda Motorst akarták megszerezni a cégnek. A rész fő témája a szégyen, a megalázás és a megbocsátás volt. Az egész nagyon szépen összeállt, Roger felháborodása a japán ügyfeleken, és azok kirúgása az irodából ezzel közvetetten megalázva Pete-et, és hogy ezért igazából utóbbit hibáztatták a Hondánál. Sally hajlevágása amiért a bébiszitter szégyellte magát és hibáztatta őt Don, Betty Sally miatt szégyenkezett aki rossz helyen kezdte el felfedezni szexualitását, és Bert, Roger apafigurája pedig azért, amit Roger művelt.

Mindezek mellé ráadásul kaptunk egy újabb ízelítőt Don zsenialitásából, ahogy rávette a konkurens céget, hogy megszegjék a Honda szabályait, amivel megint szereztek néhány derűs pillanatot a nézőknek. Ezután Donnak már csak a japánok becsületkódexe szerint vissza kellett lépnie a versenytől (kvázi a szeppuku megfelelője), hogy végül mégis őket válasszák tiszteletből. Az más kérdés, hogy egy eladhatatlan terméket kell majd reklámozniuk.

48 hozzászólás Ne habozz!

KTamas - 2010. 09. 01. 13:15

És akkor jött a hatodik rész most vasárnap ami eddig kb a legjobb rész ever volt…

Gaines - 2010. 09. 01. 13:43

Nagyon úgy tűnik, hogy ez lesz a Mad Men legjobb évadja – mindenesetre soha nem élveztem még ennyire. A korábbi évadoknál inkább csak értékeltem a minőséget, most már sikerül be is rántaniuk a világukba. Lehet, hogy kellett ehhez három évad alapozás (bár sztem lehetett volna kevesebb üresjárat), az viszont biztos, hogy az állóvíz 3. évad végi felkavarása az alkotók eddigi legjobb döntése volt. A Mad Men évadok eleje sokszor döcögni szokott, erre most rögtön teljes gőzzel indult be – a végére meg mindig felerősödik.

Nekem is a 4×03 a kedvencem eddig, Jon Hamm pedig brillírozott. Amúgy is érdekes figyelni ezt a teljesen szétzuhant Drapert, akinél már csak néha csillan fel a régi zsenialitás és magabiztosság. Jared Harris fergeteges, és jobb anyagot is kap az idén, mint a 3. évadban, legalábbis jobban kijön a finom, árnyalt humora. A mozis jelenetnél meg a “húsos” vacsoránál konkrétan szakadtam.

Nálam még a 4. rész is hasonló csúcspont lett, mint a 3., főleg Peggy szála miatt, remélem, nem feledkeznek meg a fiatalok szubkultúrájáról. Nagyon találó volt az epizód záróképe, amikor a régi rend férfiúi lapogatják egymás vállát, észre sem véve a körülöttük zajló hatalmas változásokat, és hogy a jövő már az üvegajtó másik oldalán csoportosuló fiataloké. (Peggy és Pete egymással váltott pillantásáról nem is beszélve – ahhoz képest, milyen elviselhetetlenül infantilis volt sokáig Pete, egyre szimpatikusabban komolyodik.)

wildart - 2010. 09. 01. 13:49

A csávó a képen kajakra úgy néz ki,mint a fiatal DeNiro…

quacky - 2010. 09. 01. 14:59

Szerintem is remek a 4. évad eddig. Lane és Don “partija”, főleg a mozis rész az egész sorozatnak az egyik fénypontja nálam. Nagyon jók ezek a pici humoradagok a sorozatban, sosem érzem erőltetettnek, szakadós mindig tényleg.
A Hondás rész is kitűnő volt, mondjuk a legújabb (flesbekkelős) rész nem jött be.

Jótt tett az egésznek hogy az összes gyenge karaktert kvázi kivágták erre az évadra, meg Betty picsáskodása is kicsit sok volt már nekem. Részenként pár percben oké, meg értem hogy direkt unszimpatikus karakter, de az előző évadban már eléggé untam.

Skate - 2010. 09. 01. 15:09

Már el kellene kezdeni a sorozatot, de a téli darán se biztos, hogy sikerül.:/

Klunks - 2010. 09. 01. 15:57

Igen, bár jó volt látni hogyan is került anno Don az ügynökséghez – vicces, hogy gyakorlatilag behazudta magát – azért a flashback-et nem használták igazán jól, és 10(?) évvel fiatalabbnak se próbálták ábrázolni őket, hogy besegítsen a nézőknek mikor is van flashback.

Peggyt viszont sikerült így a negyedik évadra igazán szerethető karakterré formálni(az áttörés igazán az évadzáróban történt amikor fel mert szólalni Donnal szemben), akit Pete-tel egyetemben sokáig nem kedveltem. Az pedig külön jó, amit Gaines mond, hogy rajta keresztül kicsit bemutatják a fiatalok akkori szubkultúráját is.

Donnak pedig kezd teljesen szétesni az élete és bármennyire is morbid ezt mondani, de élvezetes nézni ahogy az írók mélyebbre lökik.

Gaines - 2010. 09. 01. 17:55

Azért nem véletlen, hogy a többünk által is kedvencnek kikiáltott 3(-4). részekben nem szerepelt Betty. :) A magam részéről azt sem bánnám, ha teljesen kiírnák a sorozatból – kb. a második évad vége felé szűnt meg érdekes karakternek lenni, a 3. évadban 1-1 pillanata volt), de kisebb adagokban talán még kibírható. A ki a rosszabb anya versenyben meg toronymagas győztes (“levágom az ujjaidat”?!).

Cyrax - 2010. 09. 01. 23:15

Cool lett a kritika Klunks! :)

Bennem is megfordult, hogy Betty a kiírás felé közelít, de mi lesz a gyerekekkel? Az nem lenne elég felkavaró, ha csak elköltöznének és Don többé nem látogathatná őket. Betty gyerekkori elnyomott emlékei biztos, hogy nagy szerepet fognak kapni, meg merik játszani, hogy megőrül és elveszik tőle a gyerekeket?

cherry - 2010. 09. 01. 23:31

IMÁDOM
nagyon eye candy rolling stone címlap (peggy, betty, don, joan) http://twitpic.com/2jysw9
illetve így csekkolja don draper az ájfónját :)) http://gizmodo.com/5627777/

jjtiller - 2010. 09. 02. 00:56

Csak egyet tudok érteni Gaines szavaival :) Bár nagyon szeretem a Mad Men-t, a harmadik évad számomra csalódás volt, és erősen megfontoltam, hogy belevágjak-e a negyedikbe, de ez eddig valami félelmetesen hangulatos (sokszor az az ember érzése, mintha tényleg egy hatvanas években forgatott filmet/sorozatot nézne, óriási elismerés érte)

CyClotroniC - 2010. 09. 02. 00:58

Én Betty karakterét sajnálnám, lehet kövezni… Ráadásul rohadt jól hozza a szerepét January Jones, mindenképpen szegényebb lenne nélküle a Mad Men, az meg sokat elmond, hogy hányan szóltunk hozzá eddig ehhez a posthoz :)

JoannieHolloway - 2010. 09. 02. 01:57

nagyon-nagyon jó az írás meg a 4. évad is, aki eddig nem nézte, most kezdje el és rögtön beleszeret. a 3. közepén én is nagyon szenvedtem, pedig nem kicsit vagyok elfogult, de a vége meg ahogy most alakul a sorozat…változattak nem is keveset tempósabb, pörgősebb lett, életszerűbbek a karakterek is. 10/10

bustocs - 2010. 09. 02. 02:47

jó összefoglaló a történetről. mindenkinek ajánlom aki szereti az intelligens sorozatokat, minden pillant, arcmozdulat meg van szerkesztve, rengeteg fantasztikus kis apróságot lehet észrevenni (nekem néha csak 3-4 újranézésre tűnnek fel), anélkül hogy a szánkba rágnák. a karakterek személyisége teljesen életszerű, részletesen kidolgozott. nem beszélve a >fantasztikusan< minőségi díszletek+ruhákról, a hangulat egyből magával ragad. őszintén nem csodálkoznék ha ez az évad is hozná az emmyt.

Anthonz - 2010. 09. 02. 08:00

Jé, hiánypótló kritika :)
Már szinte mindent elmondtatok. Nekem az ilyen kikacsintások tetszenek, mint pl: lelőtték Malcolm X-et, tudod az kicsoda? Meg amikor volt a Kennedy gyilkosság és nézték a TV-t.
Az is vicces ugye, hogy nézik a Hondát, á kis szar motrokat csinálnak, mi pedig tudjuk mi lesz a Hondából ugye.

tulipán - 2010. 09. 02. 08:25

láttátok, h. sally az ncis-es ducky-ra izgult rá???? furcsa volt.

sztem is rendben van Betty – nem kell hozzá gender kutatónak lenni, h. keresi magát, és nem találja, de nincsenek keretek arra, h. vmi jobbat tegyen. don mellett nagyon vagány dolgokat megtehetett (kisvárosi, középosztálybeli) mércével nézve (orgazmus a centrfugán, kaland a bárban, hazugság a pszichológusnak, kutakodás don után), de most visszabetonozta magát oda. emlékeztek hogy beszéltek az elvált egyedülálló anyukáról? ezt – még ő sem merte bevállalni. akkor marad a szarban kapadozás.

Cyrax - 2010. 09. 06. 18:14

Hát asszem a tegnapi rész már le is foglalt 1-1 jelölt spotot a lead actor és actress kategóriákban. :)

Gaines - 2010. 09. 06. 19:28

Cyrax: Úristen, mekkora rész volt.

Az milyen dühítő lesz amúgy, ha esetleg pont jövőre nem a Mad Men viszi el az Emmyt (azt azért nem hinném, hogy a jelölésről is lecsúszna, de elég sok nagyágyú érkezik, köztük a Boardwalk Empire), holott én most először, ezért az évadért adnám oda neki tiszta szívből, míg eddig erősen vonogattam a szemöldökömet az Akadémiára.

Klunks - 2010. 09. 06. 22:15

És megint milyen szépen belefűztek egy történelmi eseményt. Egyre jobb ez az évad.

Egyébként amikor megjelent az “exfeleség szelleme” egy bőrönddel a kezében azt gondoltam megjött az ötlet: “So tough, you can even take it to your afterlife.” amivel végül előállt Don az pedig tényleg kivitelezhetetlen tv reklámként.

Don most sírt először? Nagy mérföldkő volt ez a mai Don összeomlásában, már Ducktól sem különbözik sokban. Nagyon jó rész volt, erősen küzd a 4×03-al.

Cyrax - 2010. 09. 06. 23:58

Gaines: Igen, erre én is gondoltam, előfordulhat az, hogy csak azért nem kapja meg, mert negyedszerre sok lenne, vagy mert jön egy újabb ütős dráma, de most tényleg megérdemelné, és még 6 rész hátravan…

Klunks: Most sírt először, a válás miatt nem, mert Betty sohasem ismerte és nem akarta őt megérteni, számára ez volt a különbség a két nő között. A lecsúszásuk meg csak abban különbözik, hogy az egyiknek megvan Peggy támogatása a visszakapaszkodáshoz. :)

Duck szerintem öngyilkos lesz, vagy valami más történik vele, nem tudja visszaszerezni Peggy-t, nem maradt már neki semmi. Meg van elfoglaltsága már egy másik sorozatban. :) Trudy-nak is, ami kissé zavaró, hogy csak 2 percre beszalad, őt lehetne többet használni.

Betty meg lassan supporting actress-nek sem lesz elég ha ez így megy tovább…

Ja meg most abban nem vagyok biztos, hogy Peggy még akarna valamit Pete-tel? Pár résszel ezelőtt az jöhetett le, hogy már túlvannak egymáson, de a Trudy-s jelenet visszaesés volt mindkét félnek, nem? Meg hiányzik neki a gyerek, amit eddig nagyon leplezett…

Gaines - 2010. 09. 07. 14:38

Klunks & Cyrax: Don szerintem sírt már korábban is, a Gypsy and the Hobóban, amikor kitárulkozott Bettynek, biztosan, az hasonlóan megrázó és döbbenetes Jon Hamm-jelenet volt. Meg talán még az első évadban is, az öccse halála után. Ettől függetlenül nagy fordulópont volt ez… csak remélem, hogy szép lassan össze tudja most már szedni magát. Nagy szüksége lesz ehhez Peggyre.

Duck lezüllése nagyon durva. Nagyon. Mekkora a kontraszt Freddy Rumsennel, aki nem is olyan régen még a nadrágjába vizelt.

Nem hiszem, hogy Peggy bármit is akarna már Pete-től. Az a jelenet inkább Trudy jószándékú, de elhibázott megjegyzése miatt a gyerekkel kapcsolatos bánatáról szólt, Pete meg szerintem csak rohadtul kényelmetlenül érezte magát, hogy együtt látta a két nőt. :)

A “Sterling’s Gold”-ot ki kéne adni podcastben vagy hangoskönyvben. :D

jetcool - 2010. 09. 08. 16:47

az eheti rész az nagyon ütött. nem egy tipikus mad men-es rész volt, lehet pont azért tetszett ennyire, mert kevésbé volt sötét, sokkal inkább emberi volt. egy kritikában is azt olvastam, valahol, hogy az emberek azért nem nézik a mad men-t, mert a főszereplő nem emberi. na most emberi volt az biztos. lehet pont ezért változtattak.

Cyrax - 2010. 09. 09. 21:30

Ez tetszett:

Question: Can I get a Mad Men spoiler? —Derek

Ausiello: Assuming he submits last week’s flawlessly written and acted Don-and-Peggy-centric episode, Jon Hamm will be the first Mad thesp to win an Emmy next year, beating out fellow nominees Kyle Chandler, Steve Buscemi, Hugh Laurie, Michael C. Hall, and Peter Krause. Mark my words.

Klunks - 2010. 09. 10. 13:44

Na igen, ezt talán Elisabeth Moss-nak is meg lehet előlegezni (de a jelölést biztosan).

Anthonz - 2010. 09. 14. 12:54

Wao, nem gondoltam volna, hogy lesz ilyen rész, ahol Don így kitárulkozik. Pont ez volt eddig az érdekes benne, hogy sosem lehetett tudni mit gondol éppen, most pedig eléggé kitárulkozik, naplót ír ugye.
A másik: nagyon komoly karakterfejlődés az, hogy felismerte, hogy túl sokat iszik, és van akaratereje visszavenni a piálásból. Mondjuk nem vagyok benne biztos, hogy ez tartós lesz, főleg ha olyan csapások érik, mint amiket a kedves Henry visz be. De most jól reagálta le, meglátjuk mi lesz később. Ja és kíváncsi vagyok melyik szöszit választja, bár gondolom a pszichológus csajt inkább, a másik elég fiatal.

Cyrax - 2010. 09. 15. 22:22

A fiatal szöszi túl üres neki. :)

Az fura, hogy Betty most kezdi azt gondolni, túl gyors volt a válás stb, meg hogy talán hiányzik neki Don, én nem tudom elképzelni, hogy megint összejönnének.

De a legdurvább az volt, amit Joan a liftben mondott, mégis mennyire igaz… Ja és eddig azt hittem, hogy a férje rég Vietnamban van, vagy túl kiszámítható lenne, ha ott halna meg?

Roger megint hiányzott (abban a részben, amelyiket ő rendezte, akkor csak pár másodpercig volt), neki már nem maradt sok történet…

TorrenteXY - 2010. 09. 20. 21:34

Komolyan nem értem a nőket. Mindegyik oda van meg vissza a Szex és NY-ért, és mikor lenne egy értelmes sorozat, amiben vannak végre értelmes női karakterek, akik sok szempontból lepipálják a férfiakat, akkor azt észre se veszik.

Mondjuk mindig is marginális sorozat marad a MadMen, de ennél jobb női karktereket, akik nem a szokásos sémákat hozzák, máshol még nem nagyon láttam.

Gaines - 2010. 09. 20. 23:49

Óhohohó… a mostani rész kapcsán is lehetne sok mindenről beszélni – Peggy szálában pl. nagyon örültem, hogy végre visszahozták az “új nemzedéket” -, de Miss Blankenship mindent vitt. Tudom, hogy nagyon ronda dolog, de én majd’ leestem a székről, úgy szakadtam a röhögéstől a halálán és az azt követő eseménysorozaton. A Mad Men elég ritkán szokott átcsapni ebbe a rendkívül szürreális, groteszk, elvetemült fekete humorba, de olyankor annál nagyobbat üt. Ez most még a fűnyírós incidensen is túltett, főleg a némafilmes jelenetsor, ahogy a tárgyalóterem ablaküvegén túl Pete hozzálátott a feladathoz, Harry tökéletesen időzített végszavával (de az is fergeteges volt, ahogy Peggy Don irodájába benyitva Sallyvel találta szembe magát:).

Most végre kaptunk egy egészséges adagnyi Rogert is, a tőle megszokott egysorosokkal (“…surrounding with people whom she answered the phone for”), cserébe viszont Pryce vett ki szabadságot.

Cyrax - 2010. 09. 21. 19:54

Hát én tökre azt hittem, hogy Roger kap egy töltényt ott a sikátorban. De ami helyette lett utána, az jobb volt. :) Most akkor nemtom mi lesz Joan férjével mondjuk ha vissza se jön már, mert pl. az irodai rape-t még egyszer sem hozták fel azóta, kell annak legyen vmi jelentősége…

A Blankenship nekem is csúcspont volt, az egész jelenet meg a stílus tényleg teljesen váratlan volt. Kár, hogy már nem lesznek beszólásai. :(

Az is érdekes, hogy Betty nem került bele az epizód címszereplői közé (The Beautiful Girls) kategóriába, mert megint alig volt, nem tart a karaktere sehová. Viszont attól félek, Sallyvel fog történni valami nagyon nagy baj az évad végén… :(

Azt lehet egyébként tudni, hogy lesz 5. és 6. évad? A legutóbbi hírek arról szóltak, hogy valszeg lesz, és hogy a producer a 6. évad után tuti abbahagyja. Talán az évad végén bejelentik, hogy lesz?

Klunks - 2010. 09. 23. 11:21

Sajnálom hogy kiírták Ms. Blankenship-et, mert hatalmas beszólásai voltak (és nem politikailag korrektek), de ennél jobban embert nem lehet kiírni sorozatból. (azért a liftaknába zuhanás se rossz)

Egyébként aki még pluszban nevetne a Mad Men-en annak ajánlom ezt az oldalt:
http://www.bestweekever.tv/

Rohadt vicces recapeket ír egy csaj, a “no homo”-s kép is onnan van :)

Cyrax - 2010. 09. 27. 19:21

Ennek a résznek most nagyon “közeleg a vég” szaga volt. :-( Nem tudom, hogy fog ez az egész megoldódni, vagy meddig tudják még húzni ezt a Whitman dolgot, ez most nem illett bele az eddigi kiváló seasonbe.

Roger is egyre mélyebbre ássa magát (asszem az őt játszó színész mondta, hogy ne nagyon várjunk neki happy end-et már csak a szívrohamokból kiindulva).

Most meg Peggy és Ken hiányoztak. Ha lesz 5. season, szinte biztos, hogy valamelyik állandó karakter elmegy (ha jól emlékszem eddig csak Sal és Paul mentek el az állandók közül) mert nem bírnak már el egy ekkora gárdával.

Anthony - 2010. 09. 28. 17:55

Ez egy olyan rész volt, ahol jönnek a problémák.
Kemény volt Pryce apja :DD
A legjobb jelenet akkor is a Beatles-es volt!!
Ja és említettem már hogy bár sok jó csaj van a sorozatban, de Don titkárnője mindent visz (a legújabb, aki Ms Blankenship után lett a titkárnő)

Klunks - 2010. 09. 28. 19:19

Hát bizony itt rendesen beütött a szar mindenkinél. Pryce apja már-már yodai mozdulattal csapott le, tényleg olyan volt mintha force pullolta volna magához a járóbotját, hogy jól odacsapjon :D

A végén az ülés meg kész tragikomédia, Roger önkéntelenül kitörő nevetése Pryce “our financial stability isn’t in danger” kijelentése hallatán, utána meg amikor Joan kérdezte a Lucky Strike helyzetét és Roger teljes vigyorral felmutatta a hüvelykujját, azon konkrétan az epizód egész hátralevő részén nevettem :D

Gaines - 2010. 10. 11. 22:09

Egy résszel a vége előtt ezt már csak nem lehet elrontani. Most már talán kijelenthető, hogy ez volt a sorozat messze legjobb évadja. Mind a magánéleti szálakat, mind a céget illetően szép ívet járt be, sokkal eseménydúsabb, izgalmasabb volt, mint a korábbiakban, amikor igazán csak az utolsó 3-4 részre váltott sebességet. És számtalanszor rántott be érzelmileg is, amire eddig szintén csak elvétve akadt példa.

Kicsit aggódtam, hogyan oldják meg a cég egyben maradását – mert azt nehezen tudtam volna elképzelni, hogy egy évad után szétessen. Tartottam tőle, hogy az utolsó pillanatban, a semmiből bejön majd valami gigantikus account, ami csodák csodájára megmenti őket. Ennél szerencsére sokkal szebben indították el őket a túlélés felé, veszteségekkel, áldozatokkal, de egy klasszikus Don-féle húzásnak köszönhetően ígéretes lehetőségekkel (és ha most jön majd be egy váratlan nagyágyú az utolsó részben, az már sokkal természetesebbnek fog tűnni). Külön tetszett, ahogy a hirdetést felvezették Midge-dzsel (ami egyébként önmagában is elég tragikus volt).

Bert Cooper és a cipője nagyon fog hiányozni, remélem, néha azért még feltűnik. Kaptunk viszont egy rakás nagyon szép pillanatot, mint amikor Pete a végén kibékül Donnal, vagy amikor Peggy mosolyt csal Don arcára a hirdetés megjelenése után. Betty viszont… aargh.

Btw, a Bobby Kennedy telefont simán bevettem.

Cyrax - 2010. 10. 12. 22:27

Egyetértek, ez magasan a legjobb évad. Az utolsó részre meg mindig tartogatnak valamit és a színészek is hintették, hogy mire számítsunk, úgyhogy remélem felteszik a koronát az évadra vasárnap. :)

Betty katasztrófa. Ha nem lennék meggyőződve, hogy az évad végén történik vmi Sally-vel, ami mindent felrúghat, akkor most azt mondanám, Betty belejelentette kilépését a sorozatból. De egyébként én még mindig tudom őt sajnálni (leszámítva 1-2 dolgot amit Sally-vel tett), mert mint ahogy az összes női szereplő a sorozatban, ő is a kor áldozata.

Én is bevettem a Kennedy telefont. Meg azt hittem, Peggy ötletére meglépik a névváltoztatást, bár ez simán lehet még most vasárnap. Midge-t nem bírtam az első évadban, egyértelműen Don legrosszabb fogása, inkább az az ékszeres gazdag csaj jöhetett volna vissza egy rész erejéig.

Ami viszont szemet szúr: még mindig nem jelentették be hivatalosan az 5. évadot. Vajon ezt hétfőre tartogatják? Ha már tudnánk biztosra, lesz 5. évad, akkor nem lenne meglepetés, hogy a cég megmenekül az utolsó részben? Viszont így benne van a pakliban, hogy vége a sorozatnak?

Gaines - 2010. 10. 14. 00:23

Kizártnak tartom, hogy ne lenne következő évadja az AMC legsikeresebb sorozatának. Szerintem csak formaságról van szó, esetleg még a szerződés konkrétumairól folynak tárgyalások, vagy csak szimplán kivárják a végét a bejelentéssel (ha jól emlékszem, Weinerrel az 5. évad végéig van szerződés, szóval még az ő személye sem kérdéses – jövőre már érdekesebb lesz a dolog, vajon marad-e).

Cyrax - 2010. 10. 14. 23:07

Persze, biztos lesz köv. évad, csak fura, hogy ilyen sokáig húzzák idén a bejelentést.

Új interjú Matthew Wiener-rel, magától érdetődően spoilermentes:

http://www.tvsquad.com/2010/10/14/matthew-weiner-mad-men-finale-interview/

Semmi hint a köv. évadról de egyáltalán nem úgy beszél, mintha közel lenne a vég. :)

winnie - 2010. 10. 14. 23:12

“Persze, biztos lesz köv. évad, csak fura, hogy ilyen sokáig húzzák idén a bejelentést.”

akarnak, megvan a terv, de weinerrel az előző szerződéskötés sem volt könnyű. (az jár le most?) nagyon keresett ls hiába a nézettség, ha nagyon drága lenne. de nem tudom elképzelni, hogy ne lenne folytatás. pláne nem lezárás nélkül.

Cyrax - 2010. 10. 17. 11:42

“There’s a chance that, after the finale, people will be shocked,” he said, “and there’ll be some discussion about, ‘Oh, my god! What’s gonna happen NEXT year?'”

http://news.yahoo.com/s/ap/20101016/ap_en_tv/us_tv_mad_men_matthew_weiner

Ez így megnyugtató. :) Nagyon várom a finálét már!

Gaines - 2010. 10. 17. 16:53

Cyrax: olvastam egy pletykát több helyen is (pl. Ausiellónál), ami ha igaz, akkor nagyon durva lesz. A vasárnapi sorozatokat növekvő fontossági sorrendben szoktam nézni – végére hagyva a legjobbat -, eddig Bored to Death -> Mad Men -> Boardwalk Empire volt a sorrend (Rubicon hét közepére szokott csúszni), de most egész biztosan megcserélem az utolsó kettőt.

Cyrax - 2010. 10. 17. 20:21

Gaines: Én is olvastam, félig-meddig gondoltam már rá korábban (pár hozzászólással korábban írtam is, csak nem ilyen konkrétan persze), ha tényleg megtörténik, akkor magasan a legdurvább dolog lesz a sorozatban…
A lehető leghamarabb megnézem a finálét, ez tuti. :) Ez meg kicsit off, de reménykedtem, hogy a Boardwalk lesz az “új Mad Men” de a pilot utáni részek miatt ez nem történt meg, már ott elhasal nálam, hogy annyira súlytalan a főszereplő, egy ilyen sorozatot Jon Hamm-kaliberű színészeknek kellene vinniük. Na de mind1, most a Mad Men finálé legyen a reflektorfényben! :)

Faye-t alakító színésznő is interjúzott:

http://www.tvguide.com/News/Mad-Men-Finale-1024453.aspx

pappjano - 2010. 10. 18. 12:56

Hát az biztos, hogy meglepő volt, de én azért másra számítottam… Ettől függetlenül az évad magasan az egyik legjobb, bár a végét picit összecsapottnak érzem…

Cyrax - 2010. 10. 18. 13:36

Tök másra számítottam én is, hát nem sok teória jött be, gondolom Weiner célja ez volt. :) Már most várom a folytatást, remélem ma bejelentik az 5. évadot.

Cyrax - 2010. 10. 18. 16:24

http://artsbeat.blogs.nytimes.com/2010/10/17/matthew-weiner-closes-the-books-on-season-4-of-mad-men/

Q: At what point do you start thinking about Season 5 for “Mad Men”?

A: It’s not really scheduled at this point. There are so many business things that have to go on, that are operating at a level far beyond me. We have not officially been renewed, I’m assuming we will be. For me, these weeks afterward, I have to reacclimatize myself to my life, because I work long hours. I have to try and force myself back into the hole that I’ve left in my life, which sometimes closes up a little bit. My family, my kids. I start thinking about it as soon as I have a signed contract and I know what it is. Other than that, I put everything I have into every season. And when it’s over, it’s over. And I want the audience to feel that way too. I want them to feel like, it’s gone. And hopefully they’ll be so excited when it comes.

Q: Do AMC and Lionsgate seem to understand that the best way to end the series would be on your terms and not somebody else’s?

A: I think everyone has suggested that that’s the way it would be. And I also feel like there’s a way to end the show, to leave the taste in people’s mouths. That artistic decision, to complete it, is very strong for me. We have a gigantic audience – a gigantic audience, no matter what is said about it. It has a tremendous life on the Internet, and DVD and all these other things, and it’s been so good for both of these companies, as good as it’s been for me. So I assume that everything will work out.

Anthony - 2010. 10. 18. 21:15

Nahát :D Mosrmár szerintem utálom a Donald Drapert!
Kicsit meglepő volt mindenesetre. Kíváncsi vagyok honnan fog kezdődni a következő évad.
(ha visszagondolok milyen érdekes, hogy Faye pontosan látta hol bukott el pár résszel ezelőtt, amikor Sally elszökött otthonról. Ott Don is észrevette, hogy nem jön ki jól a gyerekekkel, és ugyan azt mondta, hogy nincs semmi gond, de valahol a tudatallatijában ez megmaradt szerintem)

tulipán - 2010. 10. 18. 21:49

hihetetlen jó rész volt már megint! Peggy és Joan, micsoda párbeszéd és jelent!!

Gaines - 2010. 10. 18. 23:54

Cyrax: Hát… ez érdekes volt. :) Igazából tetszett, bár én sem erre számítottam. Viszont annak kifejezetten örülök, hogy a belengetett fordulat kamu volt.

Meglepően feelgood epizóddal zárult az amúgy fajsúlyos, drámai évad. (A kaliforniai jeleneteknél mondjuk végig olyan érzésem volt, hogy ezt valami durva mélyütéssel fogják ellensúlyozni a végén, úgyhogy nem tudtam felhőtlenül mulatni a családi pancsoláson.) A nagy bejelentésen – és főleg Don bárgyú vigyorán – nagyon röhögtem, de az semmi nem volt a Peggy-Joan párbeszédhez képest. Azt egyből vissza kellett tekernem. Zseniális.

Most kéne amúgy Don orra alá dörgölni, hogy mennyire elítélte Rogert, amikor elvette a titkárnőjét. Ehöm. :) (Rogernak továbbra is a legjobbak a beszólásai. “Did you get cancer?” “Who’s that?”:))

Anthony: igen, szerintem is benne volt ez, plusz Faye nagyon erőltette nála a múlttól való elszakadást és közös terápiát, ami szintén elüldözhette.

Klunks - 2010. 10. 27. 00:13

Egyébként a rész végi I Got You Babe mekkorát ütött már? Azonnal beugrott a Hedgehog Day, kezdődik minden előlről kvázi, több tapasztalattal a háta mögött.

Klunks - 2010. 12. 08. 20:54

Bocsánat, Groundhog Day. Így egy hónappal később eszembe jutott, hogy elírtam.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz