login |

The Walking Dead: vége az 1. évadnak

2010. 12. 07. 00:38 - Írta: human

74 hozzászólás | kategória: kritika,

Frank Darabont, ez a nevet lehet lehet aranyba foglalni, hiszen az ősz egyik legjobb sorozatát hozta nekünk. Legalábbis, ha azt a halmazt nézzük, amiben a fináléig életben maradt szériák vannak — a másik kiváló darab ősszel a Terriers és hüpp Lone Star. Két részbe került, hogy a zombiölésből a drámára tereljék a főbb hangsúlyt, de a nézettséget nézve még a kicsit szappanoperás húzások sem tántorították el a nézők kanapéban ragadt többségét.

amc-walking

A recept jól ismert, már a nagymama is ebből főzött. Jönnek a zombik, egyelőre nem tudni miért lettek azok, a túlélők pedig próbálnak, nos… túlélni. Embernek maradni, nem elveszteni a jövőbe vetett reményt. Mivel túl sokan vannak, így a hulló és a fertőzésnek túszul eső társaik között ez nem is olyan egyszerű. Természetesen háttérbe szorulnak a sétáló halottak, hogy az előbb említett drámára terelődhessen a hangsúly. Na meg egy szerelmi háromszögre.

Itt ki merem jelenteni, hogy Sarah Wayne Callies (Prison Break bige) castingolása az év egyik legbénább húzása volt. A végére már minden jelenetet kinyírt amiben feltűnt. Erről nem csak a színésznő tehet, bár többnyire igen, hanem az is, hogy a sorozat leggyengébb része a szerelmi háromszög, ami a főszereplő zsaru, a volt társa, és előbbi felesége között van. Ezt a csomót a képregény gyorsan átvágta, de a több évre tervezett tévés szériában nem lehet ilyen mértanilag kiszámolt dramaturgiai őseszköz nélkül létezni. Legalábbis a készítők szerint. Ezzel igazából vége is a negatívumoknak.

A The Walking Dead bizony egy hosszú mozifilm. Ezt sikerült tartania a végéig. Csak az a kár, hogy az évad fináléja olyan volt, mint a Holtak hajnalában a plázán belüli drámázás: elmaradt a katartikus kitörés. Bár itt is volt hasonló, de ez a 6. rész mégis inkább olyasminek érződött, mintha az évad közepén lett volna egy rész. A kalandok folytatódnak, hőseinkre újabb napok várnak.

Talán az “évad közepe inkább, mint vége” érzésről az is tehet, hogy se a rejtélyes félkezű, sem pedig az első részben talált két túlélő nem tűnt fel újra. Lógnak a levegőben ezek a szálak, de még csak nem is cliffhangerrel, hanem nulla tudással. Olyan befejezetlen érzés ez így, mert “ezek még elő fognak kerülni” zakatol az ember fejében, nem pedig az “úristen, ezt hogy fogják folytatni?”

Tényleg Frank Darabont kellett ahhoz, hogy rendesen elővegyenek egy komolyabb horror témát végre a kábeles adók, de megérte nekik. Az AMC legalábbis már áldhatja az eszét, hiszen ezen egyedi szériájuk 6 millió nézővel zárta az évadját – az évadnyitó 5,3 millióról nőtt felfelé! A csatorna másik slágere, a sok díjat beseprő Mad Men, a maga 3M körüli adatával már jónak számított. Eddig.

Azt hiszem pár pontot le kell vonnom, mert innen még simán van feljebb, de egy 8/10-et még így is ki kell osztanom eddig a sorozatra. Köszönjük AMC. Köszönjük Darabont. A feszült percek velünk maradnak még kicsit.

74 hozzászólás Ne habozz!

Deksztör - 2010. 12. 07. 00:43

Engem nem zavart a nő annyira, tökre tetszett ez az egész, de kellett volna még 4 rész mondjuk, amikben mondjuk befejezik az első évadot…

Maala - 2010. 12. 07. 00:47

Az évadzárót elnézve nem csodálom, hogy kirúgta az irókat. Jó hype kell a 2. évadnak, hogy ez a 6 milla néző maradjon a 2. évad 3. részére is. :-| Mert persze az első részt mindenki megnézi, és mivel arra valami ütős csodát hoznak össze, a 2-at is… Bah, ki tudja. :-|

Lényeg, hogy a Cold Openinget és a Dokis “howithappens” részeket leszámitva unalmas volt. Nagyon.

“U dont make some1 care and than just quit!” (vagy valami ilyesmi) Szánalom.

Maala - 2010. 12. 07. 00:48

Ja, sztem ebből képregény olvasás lesz, abban valszeg kevesebb a filler, több az értelem.

breakaway - 2010. 12. 07. 00:53

Alapjaban veve egy fantasztikus sorozat(vagy sorozat lenne), de nekem a szineszek – vagy ahogy a karaktereik meg vannak irva – olyan brutalisan lehuzzak a szinvonalat… Sarah Wayne Calliestol a falat kaparom az elso resztol kezdve(bar mar a szokesben is nulla tehetseggel jatszott), a foszereplo zsaru tarsa szinten felelmetesen idegesito(nem is tudom, pl a zuhanyzol jelenetet hogy gondoltak, annyira komikus volt), a foszereplo zsarunal pedig nem is a szinesszel, hanem a karakterrel van bajom. Tulsagosan szelsosegesen jo, o a gyengek vedelmezoje, a tokeletes csaladapa, a jo vezeto… unalmas.
Na de egyebkent tenyleg iszonyat jo a sorozat, csak a szereplogarda haromnegyedet kellene lecserelni.

mkfad - 2010. 12. 07. 00:59

SPOILER

A sorozat jó, és unikum a jelenlegi felhozatalban, de én is megértem, hogy Darabont megvált az íróktól. A részen belüli kamu cliff elég gyenge húzás volt szerintem. Jajj, a sorozat összes szereplője meghal-e vagy sem… ah :). Ezután pedig bármiféle katarzis elmaradt.

Hogy ne legyen teljes üresjárat az egész rész, kinyírtak egy teljesen mellékes szereplőt, aki eddig is alig kapott játékidőt. Persze karakterizálás az volt benne, de ennyi kevés egy fináléhoz (én a szerelmi háromszög feloldását vártam a résztől személy szerint, ahogyan azt a képregény is hamar megtette).

Bár kicsit lehúzónak tűnik a kommentem, de azért élveztem a részt. Ha sikerül kinőni az első évados hibákat, fog még feljebb is kúszni az a 6 milliós nézettség.

(off: human tervezel kritikát a Sons of Anarchy fináléjáról? Érdekelne az értékelésed :D)

Maala - 2010. 12. 07. 01:12

“(nem is tudom, pl a zuhanyzol jelenetet hogy gondoltak, annyira komikus volt)”

Te is arra gondoltál közben, hogy a borba belecsúszik a forró viz, és totál elrontja az egész izét? :-s Szégyen, hogy egy 3-40 éves ember nem figyel oda, mit iszik! :-D

Llew - 2010. 12. 07. 01:38

Copy pastelem az általános kibeszélőből:

Nem volt rossz az évadzárás, de nem is volt felejthetetlen. Annak kimondottan örülök, hogy nem valami baszott nagy cliffhangerre hegyezték ki, viszont szerintem túldrámázták. Ez az egy zuhany után kifogy az energia és megdöglünk kicsit elkapkodott volt. Jobban működött volna ha több időt, legalább 3-4 napot töltenek a CDC-ben. Értem én, hogy a doki befordult a neje (simán kitalálható volt, hogy nem a takarító játszotta a 19-es tesztalanyt), meg az egyedüllét miatt, de azért ez nekem nem magyarázat arra, hogy még reggel is úgy kell kihúzni belőle az önmegsemmisítéses információt. Ha az öreg nem kérdez rá az órára, ott maradnak mind.
Arra kimondottan kíváncsi leszek, hogy a második évadban hányszor váltanak ruhát, mert ajtó nyitás után nagyon hirtelen ott volt kint a cuccuk kézigránáttal meg puskákkal. Hős rendőrünknek meg fel sem tűnt, hogy lenyúlták a gránátját. HM.
A robbanások gagyik voltak. Főleg a nagy.
Az apró kötözködéseken túl a legnagyobb logikai baki, ami zavar, hogy senkiben fel sem merült, hogy be kéne költözni a nyugdíjas otthonba, és a latinokkal bandázni. Tudom nem az a sztori célja. Az írók meg rasszisták. A szőke csaj meggondolja magát, de a két feketéből az egyiket kiírták.:D

szendroib - 2010. 12. 07. 01:54

SPOILER veszély:

Hát ez egy érdekes első évad volt, az első részt nyugodtan mutogathatnák, mint annak az iskolapéldáját, hogyan kell jól átdolgozni egy művet egyik médiumról a másikra. De aztán a részek alatt szép lassan leküzdötték magukat sajnos. Nagy reményeim voltak a CDC-s szállal kapcsolatban, erre nem teljesen azt kaptam amit vártam. A Shane-es szál nagyon nevetni való, keménykedik, vicsorog, de a zuhanyzós-ivós rész volt a hab a tortán:D. Miután a Shane-es vonalat letudták, akkor átváltottak Resident Evilbe. Egy az egyben az a hangulatom volt, gonosz (félreértett) őrült tudósokkal, földalatti laboratóriummal, az épületet működtető AI-val egyetemben. Azért volt itt egy jó rész, amikor a doki a képernyőn magyarázott a zombikról, az nagyon jól meg volt csinálva.

Amit nem értettem, hogy ez így elég légbőlkapott volt, hogy egy epizódra beköltöznek, aztán menekülniük is kell az intézetből. Egyrészt nem ütött semekkorát a menekülés, hiszen nem mutatták be eléggé, hogy a túlélők hamis képzetekbe ringatják magukat, hogy végre biztonságban vannak. Ehez sokkal több idő kellett volna. Aztán az is milyen, hogy “Ó, lenne egy kérdésem, mi lesz ha a számláló 1hoz ér?”. “Ó semmi semmi, csak leáll az áram, jah, és mind meghaltok…”. Ez is elég random volt, persze fél perc alatt meggyőzte Rick, hogy márpedig engedje ki őket.

Az epizód végén pedig amit nem értettem (azon kívül, hogy tényleg ki akarták szúrni a szemünk statiszta #2 halálával, aki csak úgy elengedi a családját, mert ő inkább meghalna, a család pedig megérti), az Dale és Andrea közti viszony. Képregény SPOILER következik:) Nyilván nem azért tüntetett Andrea mellett, mert nem akart ott hagyni egy embert a csapatból, hiszen akkor a néger nőt is szuggerálta volna. De akkor ezek szerint ők együtt lehetnek, csak az írók ezt elfelejtették közölni velünk, vagy még mindig nem tudják, hogy meglépjék-e.

Visszatekintve az évadzáróra lényegében semmi érdekes nem történt benne, eltűnt egy szereplő, aki senkit nem érdekelt eddig, és andalító zenére elkocsikáztak (5 kocsival, hiszen most már a világ minden benzine az övüké…). Írnék még szívesen sok mindent, de azt inkább a képregény kibeszélőjébe, de nem tudom az él-e még:). Kibeszélők között nem találtam.

vova666 - 2010. 12. 07. 02:12

Őszintén szólva, nem kicsit volt csalódás ez a sorozat. Amennyire jól indult a pilot-tal, annira elgiccsesítették a többi részt. ekkora színvonalesést régen láttam már.

Csipi - 2010. 12. 07. 02:36

Csalódás volt, jól kezdődött, de amint lényeges eltért a képregénytől, egyből unalmas lett

Pr13m - 2010. 12. 07. 07:29

Nálam simán 9/10es az évad, kivéve az utolsó ami inkább csak 8/10. De már most nagyon várós a 2. évad. Remélem Frank nem cseszi el azzal, hogy kirúgott mindenkit. :D

Damoqles - 2010. 12. 07. 07:40

Nem kell majd ide sok író, hisz a képregény sztorija már készen áll sok-sok évadra, és ideális esetben “csak” azt kell átültetni, nagyobb kitérők, hozzáköltések és csavart szálak nélkül. Mert a második évadban azért jó volna már tényleg a TWD történetét látni. Nem mintha az első évad ilyen formában nem tetszett volna, de _ilyen formában_ nem is keveselltem a hat részt.

Pocok - 2010. 12. 07. 07:52

Szerintem nagyon jó volt! Simán egy erős 9/10! A cliff meg… kiváncsi lettem, de nem fogom lerágni a körmömet… (nem a fenéket :D )

Nimand - 2010. 12. 07. 08:20

Darabont -illetve az exec. producer- egyébként cáfolta ezt a kirúgásos szorit, nincs köze a sorozat “minőségének” ahhoz, hogy hányan, miért távoztak a brigádból.
http://insidetv.ew.com/2010/12/03/walking-dead-darabont-hurd-writers/

Valóban nagyot esett a minőség -illetve az izgalmi- faktor számomra is, az utolsó részre valami teljes unalomba fulladt az egész.

A Prison Breaket nem láttam, a nőt sem korábban, így nekem nem tűnik zavaró, tehetségtelen színésznek. A szöszi viszont annál inkább a kiírandó szereplők közé kéne, hogy tartozzon, nem kicsit örültem meg, mikor önként jelentkezett :)

Anyway, természetesen tovább nézem majd jövőre, ahogy a képregényt is, de simán benne van a cancel, vagy pedig egy későbbi dara lehetősége, jó lenne, ha felállna innen a sorozat, mert véleményem szerint holtponton van.

winnie - 2010. 12. 07. 08:26

“Darabont -illetve az exec. producer- egyébként cáfolta ezt a kirúgásos szorit, nincs köze a sorozat “minőségének” ahhoz, hogy hányan, miért távoztak a brigádból.”

ez nem hiszem, hogy felmerült volna. csak a tervekkel ellentétben úgy döntött, hogy ő lesz a showrunner a folytatásban és valószínűleg írószoba nélkül fogja csinálni a sorozatot.

adhie - 2010. 12. 07. 09:31

Amennyire tetszett az első öt rész.. nemtudom, igazából ez a 6. ez fölösleges(!) volt. Zárták volna le az előző rész végével és ez lett volna inkább egy gagyibb évadnyitó, úgy jobb lett volna. Nem tetszett.
Azzal megmenthették volna a szememben hogyha felrobbantották volna a szöszit törpapával karöltve. Akár a gránáttal. A szenvedését azóta untam mióta a tesóját bebukta. Mostmeg mindenki örlt a meleg víznek, és az instrukciók ellenére elkezdték pazarolni örömükben, amíg a csaj meg előadta a “megerőszakoltak” pózt, utána meg nekiállt rókázni. (Lassan már a zombik is szimpibbek…) Azt sem értettem hogy örültek, hogy végre safe, meg happyness erre az első dolguk mi volt? Beb… öhm, berúgni. Samponos borral.

“5 kocsival, hiszen most már a világ minden benzine az övüké…”
Azt sem értettem, hogyha van high-tek beszélő robot, az miért üzemanyaggal megy? És ha elfogy miért nem mennek ki a városba szerezni?

Nemtudom hogy ez csak össze volt-e csapva, ez a rész vagy filler de szerintem tök fölösleges volt. Hagyhatta volna csukva az ajtót a doki. Minek engedte be őket meghalni. Talán azt várta h fogyjon már ki a delej. Vagy mondom lett volna az évadnak vége ott h kinyílt az ajtó (cliff) és a második évad elején lett volna a kellemes csalódás, hogy lesz még zombi testközelből…

pts - 2010. 12. 07. 10:39

Örülök neki, hogy nem vagyok egyedül azzal a véleményemmel, hogy ez egy unalmas hulladék…

Nabu - 2010. 12. 07. 11:12

Unalmasnak semmiképp nem nevezhető, sok hibája ellenére jól építették fél a drámák nagy részét és működik is. Az ha valaki egy zombifilmtől csak hentelést vár meg folyamatos akciókat, az nem a film hibája. Romero filmjeibe sem történt sokkal több minden és azokat mégis elismeri mindenki, hogy nagyszerűek (mármint az első 3, nem az újak).

winnie - 2010. 12. 07. 11:20

próbáljuk hanyagolni a jelzések nélküli képregényismertetést. ezért ez a topik: http://www.sorozatjunkie.hu/2010/12/02/the-walking-dead-a-kepregeny-es-a-sorozat/

junkie - 2010. 12. 07. 11:27

Jól tette, hogy kirúgta az írókat, mert az évad a legjobb jóindulattal is csak alig több, mint közepes..

A blogomban kifejtettem, de innen mindig eltűnik a link/hsz, úgyhogy marad a fenti rövid vélemény.

winnie - 2010. 12. 07. 11:35

“Jól tette, hogy kirúgta az írókat, mert az évad a legjobb jóindulattal is csak alig több, mint közepes..”

az évad milyenségéért, a történetért frank darabont felelt egyszemélyben, nem az írók. az írók megírták a darabont vezetésével kitalált történet és jelenetek párbeszédeit. ha valami nm jó, az nem a stábíró “bűne”. (a jóság egyébként a többségi véleményen mérhető, így azzal nem volt probléma, ahogy látom a finálé nézőszámát:)

szendroib - 2010. 12. 07. 11:38

“Az ha valaki egy zombifilmtől csak hentelést vár meg folyamatos akciókat, az nem a film hibája.”

Én hatalmas zombi rajongó vagyok, így akármilyen rossz a sorozat, nézni fogom. A legtöbb jó zombi film 2 dologra építhet. Egyrészt van amelyik az emberek közti viszonyra épít, hogy miként változnak meg az emberek extrém körülmények hatására. A másik típus az abszurd humort keresi a dologban, és az egészet nem veszi komolyan, de ettől lesz jó. És persze vannak a Resident Evil szerűek, amik felturbózott akciófilmek, de azok is működnek tulajdonképpen. Na most a Walking Dead az az első kategóriába tartozna, de az a helyzet, hogy vedd el a zombikat, és még talán a Dallas is jobb volt sokszor dráma terén:). Az első rész annyira jó volt, hogy csak a 3-4. résznél tűnt fel, hogy hiába bizakodok, itt valószínűleg nem sok esély van egy normális lezárásra (amit vártam, hogy nem fognak meglépni, az mind bejött sajnos).

junkie - 2010. 12. 07. 12:12

“az évad milyenségéért, a történetért frank darabont felelt egyszemélyben, nem az írók.”

Van az a mondás, hogy “szarból nem lehet várat építeni” :)

“a jóság egyébként a többségi véleményen mérhető, így azzal nem volt probléma, ahogy látom a finálé nézőszámát”

Én is néztem mindegyik részt, mert érdekelt, meg vártam hogy jobb legyen. De ez nem azt jelenti, hogy tetszett is, amit láttam. És a 6 millió nézőből + netes letöltők vannak még így szerintem egy páran.

RoyStampler - 2010. 12. 07. 12:13

Ha már kurtább (nem hagyományos 22-26 részes, hanem 6-13 epizódos) epizódok vannak, akkor jobb szeretem a Dexter-féle megoldást, ahol bár van egy folyamatos sztori, de minden évad tisztességesen le van zárva. A Walking Dead 6. részével nem az a fő gond, hogy olyan, amilyen, hanem az, hogy mennyire nulla az azt követő közel 1 éves szünethez képest. Legalább 1-2 mellékszálat lezárhattak volna (szerelmi háromszög, Merle, fekete fickó és fia), vagy a továbbiakat illetően lett volna valami kis teaser…

Mert ugye honnan indultunk? Mindenki menekül, senki nem tud semmit, nincs hova menni, nincs remény…

És hova jutottunk? Mindenki menekül, senki nemtud semmit, nincs hova menni, nincs remény…

:)

winnie - 2010. 12. 07. 13:08

“És a 6 millió nézőből + netes letöltők vannak még így szerintem egy páran.”

ez azért nem tényező, mert ilyen minden sorozatnál van, tehát nem tényező. a lényeg, hogy olyan sorozat csak 200-ból 1 van, ahol nem csökken, hanem nő a nézettség:)

Slider - 2010. 12. 07. 13:36

A 6. rész végét én sem értem, nehezen tudom megemészteni.

Ha van egy ilyen hermetikusan lezárható bombabiztos kutatólabor akkor minden erőmmel azon lennék, hogy megvédjem, nem hogy felrobbantsam.
Kizártnak tartom, hogy az összes benzin elfogyott volna a világon. Miért nem nézik meg az olaj tározókat?
Ami életszagú lett volna, hogy embereket keresnek megmaradt informatikusokat, kutató orvosokat, mérnököket, katonákat.

Egy egész bázist lehetett volna beépíteni.
Értem én hogy film de totál nem életszerű hogyha elfogy az energia akkor robban a keco. Főleg azért nem életszerű mert ez akár egy hétköznapi napon is robbanhatott volna? Csak úgy?

A műholdas kommunikáció hiánya furcsa. Én biztosan próbálkoznék, hátha vannak védvonalak.

Megértem a drámát is. De ez az öngyilkossági roham, hogy akkor most meghalok, nagyon irritáló. Főleg hogy olyan emberről beszélünk aki valamit konyított ehhez az egészhez. Ilyen időkben egy ilyen ember elvesztése tényleg pótolhatatlan.

Valaki esetleg tudja, hogy a Doki mit súgott a végén a Seriff fülébe? Na az viszont nagyon is érdekel.

Ennek ellenére a sorozat ütött.

sangria - 2010. 12. 07. 13:49

Nekem is a női karakterekkel volt egyedül bajom, ennyi irritáló sipákoló hülye p*csát, ehh. A szőke és a barna az utolsó részre teljesen kikészített..
Nem igaz hogy egyetlen jófej csajt sem lehetett volna beleírni, én pl. egy Debra Morgant szívesen elnéztem volna ebben a helyzetben :-)

human - 2010. 12. 07. 14:00

“Értem én hogy film de totál nem életszerű hogyha elfogy az energia akkor robban a keco. Főleg azért nem életszerű mert ez akár egy hétköznapi napon is robbanhatott volna? Csak úgy?”

Nem, akkor robbant, amikor több hónapig nem volt áram. Elpusztítani a sok vírust ami lapult benne, hogy nehogy kiszabaduljanak bármikor is. De tény, hogy ha esetleg éjjel szól nekik, hogy kéne még benzin, akkor kimehettek volna portyázni embereink.

yosha - 2010. 12. 07. 14:29

“ha esetleg éjjel szól nekik, hogy kéne még benzin, akkor kimehettek volna portyázni embereink.”

Mikor bementek, mondta a doki, hogy ha a legfelső ajtó bezárul, akkor többé nem nyilik ki. Ezért kellett a gránát.
Sajnos ez filler volt, ha kicsit jobban követik a cimicot, oylan évadzárót kaphattunk volna, hogy csuhaj, tele cliffekkel meg WTF-okkal.
A CDC-t behozni sajnos a legszerencsétlenebb lépés volt, max második évad közepe fele lett volna értelme egy filler erejéig.

Adäm - 2010. 12. 07. 14:38

“Mikor bementek, mondta a doki, hogy ha a legfelső ajtó bezárul, akkor többé nem nyilik ki. Ezért kellett a gránát.”

Nem kukacoskodás, de ha ajtókon még rakétával se lehet átjutni, akkor az ablakokat el lehet intézni egy gránáttal? Felmerül azért a kérdés, hogy egy helyen, ahol olyan vírusokat tartanak amik milliókat ki tudnak írtani csak nem lehet “ilyen könnyen” ki-bemászkálni.

asd - 2010. 12. 07. 15:26

Még meg sem jelent a TWD, már akkor féltem, hogy a PB-s csaj mit fog “alkotni”.
PB-ben is utáltam, itt is utálni fogom (még nem néztem egy részt sem, darálni fogom).

Llew - 2010. 12. 07. 15:37

Nem kukacoskodás, de ha ajtókon még rakétával se lehet átjutni, akkor az ablakokat el lehet intézni egy gránáttal? Felmerül azért a kérdés, hogy egy helyen, ahol olyan vírusokat tartanak amik milliókat ki tudnak írtani csak nem lehet “ilyen könnyen” ki-bemászkálni.

Már a külső mezei előcsarnok ablakához is gránát kellett. A rakétabiztos ajtó meg külön a belső vezérlőt zárta le, és nyilván azon belülről lehetett lejutni a vírustárolókhoz is. Szóval a védelem elég volt.

Maxim - 2010. 12. 07. 16:30

Nos, azért nem volt cliffhanger többek között, mert a részeket már rég leforgatták és csak azután tudták meg, hogy folytatódik a sorozat. Olyan véget akartak ami megállja a helyét akkor is, ha esetleg nincsen folytatás.

Egyébként meg itt van egy kis interjú Robert Kirkmannel a szezonzáróról:

Meg a spoileres verzió:

Mekare - 2010. 12. 07. 16:45

Ha nem olvastam volna eddig a képregény összes részét nem igazán lenne problémám, elsiklok a legnagyobb hülyeség fölött is, ha érzelmileg eljuttatnak a megfelelő szintre.
De így.. A kedvenc karakterem, Andrea jelenleg távol van attól, akit az Amyvel történtek után kezdtem megszeretni igazán. A 3 fő favom közül egyedül Glenn, akinél nem érzek problémát (még).

Képregény nélkül okés évad, egy nem túl kielégítő fináléval.
Olvasva az alapot, meg egyre inkább sodródok a csalódás felé, de ugyanúgy nézem tovább majd és reménykedem, hogy követik majd a főszálban a könyveket, és nem elvesznek belőle, hanem piciket hozzáadnak. Valamint remélem, hogy elég tökösek és a legmegdöbbentőbb jeleneteket hűen átültetik majd.

Lui - 2010. 12. 07. 17:49

9/10, simán. A cliffhanger azért hiányzott. Legalább vmi utalás lett volna a levágott kezűre és/vagy a csokira és fiára.
Na de nem baj, így kibírjuk a majd 1 évnyi várakozást :D

Sarah Wayne Callies-t nem tudom miért kell bántani, azért ennyire nem szar :D

horcsog - 2010. 12. 07. 19:02

mhh, milyen gyenge volt már ez az utolsó rész :(

jukare - 2010. 12. 07. 19:04

“Valaki esetleg tudja, hogy a Doki mit súgott a végén a Seriff fülébe? Na az viszont nagyon is érdekel.”

Logikai úton megközelítve (vérvizsgálat + feleség + valamint a nézők tudják, hogy mi történt az erdőbe) szerintem elmondta a seriffnek, hogy terhes a felesége, valamint dramaturgilag is ez ütne a legnagyobbat… :)

bandi - 2010. 12. 07. 19:39

Ledaráltam, és nekem tetszett a sorozat, de nem ez volt a legjobb rész. Hagytak meg szálakat, és raktak be újat is (pl. mit suttogott a zsaru fülébe? –> van jó sok idejük kitalálni).

aXe - 2010. 12. 07. 20:08

A szökéses csaj engem is kurvára idegesít (mondjuk ez RÉSZBEN a comic sara), a szálakhoz pedig… türelmet javaslok. Mögöttem van már a képregény, úgyhogy bizton állítom, megnyugodhatsz, mindenki visszatér, amikor vissza kell térnie.

melancholyr - 2010. 12. 07. 22:55

Igen, a suttogás engem is érdekel :)
Szvsz arra tudok tippelni, hogy valami helyet súghatott, hogy hova menjenek. Vagy nem tudom.

dean23 - 2010. 12. 07. 23:20

Elég gyenge volt ez a rész, de azért tetszik a sorozat. Egy évadzárástól többet várt volna az ember. A nő engem is idegesít.

sepuku - 2010. 12. 08. 08:38

Az első két rész nem volt rossz, de eléggé ellaposodott a végére. Ellőtték a lopott kliséket, s nem tudtak érdemben hozzáadni a történethez. Nincsenek benne fordulatok, Bár valószínű, az a hajánál előrángatott fordulat jön elő, hogy az orvos azt súgta a főszereplőnek, hogy megtalálta a vérében az ellenanyagot, mivel ő is élőhalott csak a jobb fajtából:) Ezen még huzakodnak majd egy kicsit, hogy hol találnak megfelelő felszerelést a szérum kinyeréséhez, és valószínű még szül neki a felesége egy kis szuperzombit.

turosz - 2010. 12. 08. 13:56

Az első rész nagyon megfogott 10/10 volt nálam, aztán szépen lassan megindult a lejtőn, a mélypont az 5. rész volt jóindulattal 5/10, a zárás kicsit langyosra sikeredett, mintha egy sima évadközepi rész lett volna.
A benzindolgot én sem értem, olyan nagy hiány nem lehet, ha a kb. tucatnyi szereplő négy kocsival hajt el a végén.
Az önmegsemmísítésnek sem volt sok értelme, a laborok eleve külön voltak lezárva, elég lett volna azokat kipucolni, vagy max. a földalatti létesítményeket, de a felszíni épület felrobbantása teljesen felesleges volt…

figo - 2010. 12. 08. 15:35

benzin bent nem volt az épületben, kint volt csak az ajtókat nem tudták kinyitni(kocsikat se vitték be:D)…. Amúgy az igaz tele van bakival a sorozat, ami engem is idegesít megpróbálhatnák a későbbiekben a logikai hibákat kiküszöbölni

Nikolka - 2010. 12. 08. 15:37

Én nem a kaszabolós zombis dolgot hiányoltam belőle.Inkább a drámát.Számomra az kevés volt,és nem is elég erős.Az utolsó rész kifejezetten unalmas volt.Biztos volt,hogy nem ég bent mindenki,szóval nem volt miért izgulni,az meg,hogy meghal 1-2 ember,nem olyan nagy dráma,mivel egyáltalán nem sikerült közel kerülniük hozzák,(megszerettessék a karaktereket).
A főszereplő karaktere egyáltalán nem fogott meg,nem izgulok érte.Én láttam a PB-t,de Sarah-n még le tudok döbbenni.Ennyire idegesítő arckifejezéseket..Rég láttam ilyen rossz színésznőt.Személyes kedvencem Glenn és Daryl.Náluk a színész és a karakter is rendben van. Darylből többet kérnék a következő évadban,és akkor jó is lenne.
Azért várom a 2.évadot,mert voltak nagyon jó részek is,és összességében tetszett!

Alfdam - 2010. 12. 08. 16:19

8/10 ???

Ez a sorozat kinyírta magát ezzel az évadzáróval. Láthatóan nincs eldöntve, hogy low vagy high concept, az egész tökéletesen parttalan. A karakterek két dimenziósak, arra vártam, hogy majd megeszik őket, de sajnos maradtak vergődni meg sírdogálni. Komolyan, nem vártam sokat a sorozattól, legyen benne jó sok zombiölés, érdekes új arcok részről részre, mint a spanyol banda az öregek otthonával. Helyette a nyakamon maradt egy csomó inkompetens hülye. Az írók annyira nem voltak bátrak, hogy a végítélet kapujában legalább megerőszakolja a nőt a Rendőr2 vagy annyira, hogy valami releváns karakter haljon ki.
2010-ben egy szenvtelen női hang mondja be az önmegsemmisítést és benzineshordókból megy a CDC -> na ez viszont a legalja volt. És ha elfogy a benzin, akkor robbanás eltiporja még a környéket is… na neee, komolyan.

harmadik eva - 2010. 12. 08. 19:09

Hát – mint ahogy már korábban is kötözködtem – a TWD gyenge kezdés után erősen visszaesett.

Általában, ha elkezdek egy sorozatot, az első évadot akkor is végignézem, ha nem igazán tetszik, és csak az évad végén kaszálom, ha végképp nem tudja összeszedni magát. Ahhoz, hogy évad közben kaszáljak, különösen érdektelenné kell sikerednie a műnek. A TWD mesteri huszárvágással oldotta meg ezt a problémát: ha mondjuk 12 epizód lenne az évad, akkor is kaszálnám most azonnal, de szerencsére az évadnak vége, így nem rontotta a statisztikámat. :)

Legalább zombikat írtanának benne ezerszámra, vagy (még inkább) a zombik zabálnák a népeket merőkanállal…

De nem, viszont van helyette… Mi is? Karakterfejlődés? Na igen, kb. mint a Szomszédokban. Emberi kapcsolatok drámája szélsőséges helyzetben? Mint valaki már fentebb nagyon találóan megállapította, a Dallas is izmosabb volt drámai téren, mint a TWD. Logikátlanságok, ellentmondások, hajánál fogva előrángatott okok, következmények, szituációk, teljesen közömbös szereplők, jobbára feledhető színészi alakítással fűszerezve? Na az viszont van rendesen.

A pilot vegyes volt, általában véve kifejezetten tetszett, leszámítva a rendkívül szentimentális, fölösleges, és elcsépelt panelekből felépített intermezzot (a fekete férfi “drámája” az asszonnyal és a gyerekkel). Reméltem, hogy a szimpatikus vonal erősödik meg a további epizódokban, míg a gagyi elhal, de sajnos fordítva sikeredett.

Szintén önismétlésbe kavarodok, de továbbra is fenntartom (sőt megerősítettem ebben), hogy a sokat cikizett Flash Forward, Persons Unknow és Event (stb.) bizony mind karakterfejlődés, mind dráma, mind színészi játék, mind a szereplők érdekessége, mind pedig logika és következetesség terén fölényesen veri a TWD-t, sőt egy paraszthajszállal ugyan, de a Lost 6. évada is (mely utóbbi számomra az iskolapéldája egy már-már tökéletes, 5 évad alatt felépült sorozat teljes lezüllesztésének egyetlen – rövid – évad segítségével).

Ami szomorú, mert jó lett volna számomra tartalékba még egy sorozat, amire lehet kattani. De az nem a TWD. :(

bope - 2010. 12. 08. 22:08

Nem olvastam a képregényt, szóval csak tippelek, de én is arra gondoltam, hogy a suttogás valójában gratuláció volt az újdonsült apukának.
Az autós résznél vártam is, ahogy dühösen kérdi a fiától, szeretne-e kistestvért, mire az elutasító válasz után kijelenti: pedig nincs más választásod! :)

yaze - 2010. 12. 09. 13:19

Irgalmatlan unalmas volt az utolsó rész. A szezont valahogy úgy tudnám értékelni, hogy a magasugráshoz hasonlítom. Sok sorozat remek alapötlet után nálam leveri a lécet, mert nem jól valósítják meg, nem tetszik amit kihoznak belőle, stb. De itt? Mintha a magasugró el sem jutott volna a lécig, valahol a bemelegítésnél tart. Volt egy remek első rész, remek ötlet… de utána? SEMMI. Kiment a mezőre 15 darab túlélő – kicsit féltek, lelőttek pár zombit, és vége lett. Még kérdések sincsenek, nemhogy válaszok.

RoyStampler - 2010. 12. 09. 18:36

Elég… hogy is mondjam, “elnéző” vagyok általában a színészi játékkal szemben, de ennyire rég irritált bárki, mint Sarah W. C. Érdekes módon a Szökésben semmi bajom nem volt vele (bár csak az első két évadot láttam); itt viszont valami borzalmas. Rick feleségeként (és ha tényleg kiderülne, hogy várandós) ugyanakkor úgyszólván túlélésre van ítélve.

Vagy ott van az a fekete csaj, aki a végén a CDC-ben marad… Kis költői túlzással még az utolsó jelenetében is azt néztem, ki is ez?

Talán az a baj, hogy a Walking Dead párhuzamosan ment a Dexterrel, és ordító volt a minőségbeli különbség.

És Robert Kirkman úgy gondolja, az első évad “went great”? Eh, értem én, hogy marketing meg minden, de most vagy túloz, vagy innentől fogva a képregény sem tűnik túl vonzónak…

stargatelost - 2010. 12. 09. 20:08

Na, örülök, hogy más is hasonló véleményen van. Azt hittem feljövök ide, és majd csak ömlengést kell olvasnom. De nem így lett (leszámítva a kritikát, ejnye human). Elképesztő, ahogy egy remek pilotból ilyen trágyába jutottak. Mi volt ez az utolsó rész? Baromságok, logikátlanságok (nem az enyhe szinten), idióta karakterek, béna szövegek, említettem már a baromságokat? áhh nagyon sajnálom, hogy így lement a lejtőn….
Nem olvastam a képregényeket, de ahogy a hozzászólók írták, fasza alapanyag lett volna jó fordulatokhoz és ütős történethez…. mikor érjük már meg végre, hogy egy feldolgozás ne térjen el ennyire? (tudom, ez is egy örök vita/kérdés….)

stargatelost - 2010. 12. 09. 20:09

ja pontozás:
pilot: 10/10
zárás: 4/10

Conquistador - 2010. 12. 10. 01:19

ennyire nem húznám le mint egyesek, de egy dolog rendkívül zavart engem is végig. a benzinről való működés. hiperlabortól el lehetne várni való megújuló energiaforrást, vagy akármit. még maradok, de nem az igazi.

RadirPok - 2010. 12. 10. 10:29

az évadot az évadzáró csúnyán lehúzta, menet közben is volt néhány “érdekes” momentum, amitől úgy tűnt, a túlélők igazából a zombik dolgát szeretnék megkönnyíteni, na de a csúcs: CDC labor 1 db 200 literes benzineskannára kötve??? (a doki lejárt fél óránként cserélni? egy ekkora létesítményt benzines generátorról meghajtani…) Ez vicc. Még egy nukleáris reaktor is hihetőbb lett volna.

6/10 (de csak az évadzáró miatt)
azért maradok a sorozatnál.

heroldoftheday - 2010. 12. 10. 17:51

Hát nem tudom. Ennyire azért nem húznám le, bár én is többet vártam volna az utolsó résztől.

Sokan mondtátok, hogy a sorozat alapja, eredeti ötlete adott ahhoz, hogy jó legyen. Szerintem pont nem. Egy zombis film soha nem lesz eredeti, kivéve ha Simon Pegg is benne van:D Viszont jó és stílusos lehet. Mint pl. a 28 nappal később, és itt az első 2 rész, legalábbis szerintem. Minden motívum ami az első két részben benne volt elhasznált és szinte klisés, de nesze neked, sorozatban még nem láttad, most itt van, és ráadásul egész igényesen és élvezhetően. Igazából a 4. rész az ahonnan nekem kezdett nem tetszeni az egész. A 3. rész még elment, mert a legjobb sorozatban is van néha rosszabb rész, de a 4. azzal a nyitójelenettel meg a többivel…
Na mindegy, szerintem még meg lehet faszán csinálni az egészet.

A másik A SUTTOGÁSSAL kapcsolatban: szerintem nem azt mondta neki, hogy terhes az asszony, mert azt miért nem mondta volna neki simán, minek suttogni. Rendes vizsgálat nélkül úgysem tudja megmondani, hogy mióta, márpedig ha a főszereplő el is mondta neki az egész történetét, akkor így sem jöhetett volna rá, hogy gec te akkor még azt hitted meghaltak, szóval valaki dugta a nejed öreg.
Szerintem ami valószínűbb, mert hogy pont ilyenekről beszélgettek, meg a főszereplő is ilyenekről dumált részegen neki, hogy valami olyat mondott ami mások előtt nem akart, valami olyan infót ami őt is ebbe a depresszív öngyilkos állapotba kergette. Valami olyasmit, hogy nincs remény mert…mittomén. Szerintem az faszább lenne, és ha jó színész ez a csávó akkor köv évad első részében ki is derülne szerintem, mert aki ennyire jó és emberbarát és önfeláldozó, az magában tartja ezt az infót és csak olyat mondd ami növeli a morált. Oszt akkor lehet belső vívódást figyelni.
Szerintem:D

heroldoftheday - 2010. 12. 10. 18:05

Ja meg annyi, hogy ha tényleg vmi ilyesmit súgott a fülébe a Jenner(az milyen már, h az ő nevére emlékszem a főhősére meg nem?:D), akkor az írók igencsak elbaszták a dolgot, mert két perccel azelőtt még “ki akarta nyírni őket”, szóval most miért izgatta magát emiatt. Lehet, hogy valami utolsó, bűnbánó és emberi tett amit még ki tudott préselni a már teljesen gyászba és apátiába fordult lelkéből, nem mellékesen a főhős (mi a fasz a neve?) nagy monológjának hatására? ásításításításításításít

Szerintem az lett volna zsír és ironikus is, amit a fene se tudja miért de nem szeretnek a sorozatokban használni, kivéve komédiában, ha monjuk az lett volna az önmegsemmisítés, hogy kiszívja a levegőt mindenhonnan egészen vákuumig, aztán ott tényleg nem marad semmi életben, de mikor kirobban az ablak, vagy valahol kijutnak, akkor ugye bekrepál a cucc, és a dokinak is menekülni kell, és pont mikor elérné őket, vagy szállna be a kocsiba, vagy valami, akkor megharapja egy zombi.:D

heroldoftheday - 2010. 12. 10. 18:17

Na ez lesz tényleg az utolsó, bár lehet, hogy már a kutya sem olvassa a hozzászólásokat.

1. Mi van a helikopterrel amit a főhős látott első részben?

2. Hová tűnt a nagyon rasszista, fűrész hapsi testvérének a rasszizmusa meg szociopatasága?

3. Mi bajotok van a szőkével?:D Tudom, hogy nem az a kimondott jó nő, de nekem bejön, és szerintem a legjobb nő a sorozatban. Há mán nehogy kiírják a legjobb nőt a sorozatból!!!:D ( Jack Sparrow kapitány szavaival: Why the rum?:D)

Most tényleg ennyi legalábbis remélem mert ha még eszembe jut valami akkor akkor azt tényleg ciki lesz kiírni, főként ha magamba írogatok itt:D bár ez inkább:(

Csigusz - 2010. 12. 10. 22:45

a szőke csajjal szerintem senkinek nem az a baja hogy szép-e vagy sem.
hanem az hogy ne drámázzon 45 percből 30-at azzal, hogy a húga hullája mellett játsza a janit, miközben éltükben meg ugye külön nevelkedtek, szal nemis tud róla semmit, mostmeg játsza a jó nővérkét és picsog.
nekem legalábbis ez a szál valami elképesztő mód bassza az agyam…

nos - 2010. 12. 11. 11:41

Minap láttam az egyik “üzlet polcán” egy fasza kis filmet, ami témájában erősen kapcsolódik az ilyen zomber felálláshoz. Ajánlom mindenkinek a megtekintését:
Élet az emberek után (Life After People) [BRRip – Hun/Eng]

Mennyi idő is telt el a fertőzés óta? :)

Pistol Pete - 2010. 12. 11. 15:57

Ötödik részben:

Jenner here. It’s day 194 since wildfire was declared and 63 days since the disease
abruptly went global.

Lehet ezt súgta a 6. rész végén a sheriff fülébe, haver nincs már nagyon hova menni…

Zumi - 2010. 12. 11. 22:28

Az itt leírtakat átlagolva valahol én is egyet értek a véleményekkel. Erős kezdés után tapasztalható volt a visszaesés. Én spec nem akarok még egy olyan sorozatot, ahol csak picsognak. Erre ott van az SGU.

Megmondom őszintén lexarom a képregényt, hogy az milyen volt. No offense srácok. Egy Zombis filmtől elvárható lenne egy groteszk humor, ami átszövi az egészet. Nem azt mondom hogy vígjátékot készítsenek helyette, hanem ha a picsogást dark humorra cserélnék, még úgy is meg lehetne benne a dráma. A kettő nem zárja ki egymást. Golfütőket és láncfűrészeket akarok látni és sorból kidőlő embereket. Úton útfélen túlélőket, akikbe belebotlanak, melyek épp egymást ölik a maradék élelmiszerért vagy épp buksit eszik meg, mert elfogyott a bigmac. Szerintetek egy Zombi Cataclysmben nem menne a para a maradék készletekért? Az ilyen intermezzok adnák meg a drámát, a helyzet súlyát, nem az, hogy érzelegnek összevissza.

A főszereplő csak fekszik egy kórteremben az infúzió bekötve, de vizelni nem tud, katéterezve nincsen, és ki tudja mióta fekszik ott de infúziót senki nem cserélt neki az elmúlt x napokban simán kiszáradt volna, vagy szétrobbant volna a húgyhólyagja, eközben a világon elszabadult a pokol. Ugyanmár. Ha így van ez a képregényben is, akkor az is egy nagy marhaság. Logikai hibák tömkelege, készletek és lehetőségek nem megfelelő kiaknázása, szimplán ineffektívek a túlélők.
Ha ezeket kijavítják a következő évadban, akkor egy 100% élvezhető Zombis sorozatot kapunk. Ez így nekem csak egy 75%-os Infectedközt volt, de samponos borral azért elment… :D

Csigusz - 2010. 12. 12. 12:51

az SGU-t ne keverjük már ide is mert kaptok egy fülest :D
ami meg azt illeti ahogy telnek a napok a finálé megtekintése óta, egyre jobban úgy vagyok vele hogy csalódás ez a sorozat.
az első 2 epizód olyan magasra tette a lécet, hogy szinte már a Holdra tették… az utánuk jövők meg… egyszerűen nem. gyenge.

heroldoftheday - 2010. 12. 12. 12:58

Zumi: a képregényben egészen máshogy van minden. Nem olvastam végig, de azt kell mondjam, hogy az ottani hangulat jobban hasonlít Az Út-című filmhez (a könyv is biztos hasonló). Szóval attól már rég elkanyarodtak a sorozatban.

Hunnenkoenig - 2010. 12. 15. 02:41

“Te is arra gondoltál közben, hogy a borba belecsúszik a forró viz, és totál elrontja az egész izét?”

Esküszöm ez volt az elsö gondolatom nekem is, pedig antialkoholista vagyok :-)

A sori nem volt rossz, de nem is valami fenomenalisan nagy überkiralysag, mint ahogy azt itt egyesek el akarjak hitetni.

Örülök, hogy van, mert vegre nem a 100-ik CSI baromsag megy a TV-ben es talan ez bizonyitja, hogy erdemes szelsöseges/reteg sztorikat is a kepernyöre vinni, nem feltetlenül bukta.

Mondjuk nem ertem, miert nezi 6 millio ember. Annyira nem jo. Nem jobb, mint pl a Jericho, vagy az a masik zombis sorozat, amiböl csak pilot keszült…
Amugy meg nem ertem, hogy mit esznek az emberek a zombikon manapsag…?

Egy felmeres szerint a legkedveltebb computerjatek ellenseg is a zombi. Ugy latszik a reneszanszukat elik mostansag. Ki tudja meddig.

Lehet, hogy most a zombis cuccok fognak a vizböl is folyni es a vampirok elmehetnek kamcsatkara.

Hunnenkoenig - 2010. 12. 15. 03:07

“Infected közt”

LOLOL

Kösz a poent :-)

human - 2010. 12. 19. 19:33

Jerichot is nézték ennyien, csak országoson ez kis nézettségnek számít, főleg a CBS-en, akik bármelyik CSI ismétlését beszeteszik azt leverik. Közben mégis rétegebb volt, hiszen az erőszak jobban belekerült. Arról ne is beszéljünk (és nekem tetszett a jericho), hogy itt mennyivel mozifilmesebb volt a hatás, míg az inkább tv-filmes.

faliond - 2010. 12. 22. 09:20

A szökéses csajtól és a bugyuta szerelmi háromszögtől eltekintve jó kis sorozat ez.Én tuti “befizetek”:-) a folytatásra!

Apafej - 2010. 12. 27. 21:39

fasza sorozat, imádtam minden percét
10/10

bogyó - 2010. 12. 28. 19:10

Nekem nagyon tetszik, hogy hozzányúltak a zombis témához sorozat szinten. A pilot jó volt, de az évadzáró siralmas. Sarah W. Callies sohasem volt a kedvencem és most sem válik azzá (mondjuk lehetne rosszabb is, bár csak idő kérdése míg az lesz), a háromszög pedig nevetséges. Ha a férjemről azt mondanák, hogy meghalt, még ha zombik elől kellene menekülnöm, akkor sem szexelgetnék az emberem legjobb barátjával… A fent említett logikátlanságok nagyon feltűnőek (pl. nekem is az volt az első gondolatom már a pilotban, hogy hogy maradt életben a főhős a kórházban ellátás nélkül…). Amúgy teljesen élvezhető sorozat, remélem visszatalálnak az első 2-3 rész színvonalához.

Hunnenkoenig - 2011. 01. 02. 12:36

Bogyó, te biztos hatalmas elettapasztalattal rendelkezel ahhoz, hogy meg tudd allapitani, ki hogy reagal egy zombitamadas közepette a ferje halalhirere es ki milyen okokbol kezd vagy nem kezd el szexelni barkivel :-P

Szerintem teljesen megerthetö, hiszen egy gyenge nö, aki nem csak azert van ketsegbeesve, mert elveszitette a ferjet es tamaszat, hanem az eleteert is futnia kell. Ekkor ott terem egy kedves ferfi, aki megvedi es vigasztalja. Siman el lehet odaig jutni 3 nap alatt, hogy összebujnak, föleg, ha mar elötte is rokonszenveztek barati alapon.

Réta - 2011. 01. 30. 13:02

Nekem pont ez a bajom, hogy ebben a sorozatban csak gyenge nők vannak. Semmit se csinálnak, csak sipákolnak, verik őket, meg nosztalgiáznak a vibrátorukról mosás közben.A seriff feleségét alakító csajt alapból utálom, nem jön be se színészként, se nőként, se karakterként. Abszolút nem tud érdekelni, hogy mi lesz vele, csak azt sajnálom, hogy semmi esély nincs arra, hogy kinyírják. Az öreg szőke nekem nagyon nem jön be keménycsajnak, pedig olyan jó lett volna egy olyan, mint pl. Lupo az Eurekából. Egy plázacica szilikonos csaj is érdekes lehetne így menekülés közben, ha más nem humorforrásnak. Mert a humor az nagyon hiányzik ebből a sorozatból, még ha fekete humor lenne is. Sokkal jobban hangsúlyozná a tragikus helyzetet, ha időnként részünk lenne egy kis nevetésben. A női szereplők közül nekem egyedül öreg néni volt érdekes és emlékezetes.
A gyerek szereplőkön is ki vagyok akadva, egyszerűen nem értem, hogy miért olyanok, mintha osztálytársak lennének. Életszerűbb lenne, ha lenne köztük félelmében bepisilő ovis meg nagyszájú tinédzser is.
Rengeteg logikátlanság van a sorozatban, kezdve azzal, hogy simán kiszáradt volna a seriff, ha ott fekszik ellátatlanul heteken keresztül. Azt sem értem, hogy miért nincs semmi rádióforgalom az éterben, hiszen azért biztos vannak túlélők. A holtakat meg miért hagyták temetetlenül, ha potenciális fertőzésforrások? Azért nem olyan gyorsan történik az átalakulás, hiszen lázas betegség előzi meg a halált, simán fejbe kellett volna lőni őket, mielőtt sétálni kezdenek. Én a túlélők helyében nem egy mezőn húznám meg magamat, inkább egy farmon, ahol azért jobban védve van az ember és némi kényelem is van. Azt sem értem, hogy miközben a benzint autókáznak, miért nem állnak meg a néptelen utakon benzint és készleteket gyűjteni.
A fent leírtak ellenére adok még egy esélyt a sorozatnak, mert ritkaság a zombis sorozat és a zombik tényleg jók benne. Reménykedem abban is hogy az új írógárda képes lesz valami érdekesebb sztorival előállni és talán behoznak egy-két erős nőt is a sorozatba.

DICKtator - 2011. 04. 14. 14:51

Nem tökéletes a sztori sajnos, de ettől én még nem értem a sok negatív hangot. Gondolom sokan non-stop hentelős sorozatot vártak, mások a képregényhez viszonyítanak (én bevallom, baromira nem érdekel a képregény, nem akarom vele elrontani az élményt, hogy folyton csak a hasonlítgatással foglalkozzak aztán önkéntelenül is), meg gondolom, hetiben jóval gyengébb volt. A pozitívabb értékelésemnek talán ezek is lehetnek a legfőbb okai. Egyrészt örülök, hogy vannak karakterek, annak ellenére, hogy a drámai szál hagy kívánnivalót maga után. Valóban néhol – főleg a szerelmi háromszöggel – erősen szappanossá válik, a főszereplő hőskomplexusa irritáló (egy az egyben a Lostos Jack jut eszembe róla, akit szintén nem kedveltem, és ugyanaz az okoskodó, parancsolgató jófiú volt, magánéleti gondokkal a múltjában), PB Saraht meg rühelltem korábban is, és most bebizonyosodott, hogy nem csak az akkori karaktere volt béna, hanem a csaj is csapnivaló színész. (Van némi PB utánérzés azért más téren is – lásd félkezű gonosz fickó, aki még így is elintéz bárkit…)

Felmerült, hogy a gyerekek miért ilyen nyugisak, vagy miért nincs több korosztály, tinik stb. Szerintem meg pont jó ez, ahogy van, én féltem is az elején a gyerekektől, mert rémesen el tudnak rontani velük egy-egy sorozatot, szerencse, hogy itt sok vizet nem zavartak eddig, ilyen szinten még elmegy a jelenlétük, de már csak az a klisé kéne, hogy a hülye/lázadó stb. gyerek lelép, bajba kerül, aztán menne a picsogás meg hősieskedés azon is… Így is mindig félek, nehogy eltűnjön valamelyik gyerek aztán annak a keresgélésébe menjen át a sztori, mert az már nekem is sok lenne. Szerencse, hogy a zombik nem rabolnak el senkit, így talán erre kicsi az esély.

A két szőke története szerintem korrekt volt, és az évad talán egyetlen rendesen kivitelezett, felépített és lezárt tragikus eseményszála, pont abban rejlett az egész drámaisága, hogy külön nőttek fel, és most kezdték el valójában megismerni egymást végre, be akarták pótolni a külön töltött éveket, és azt is rendesen érzékeltették, mennyire szeretik egymást, aztán bumm. Szóval ezt én nem éreztem picsogásnak. A szerelmi háromszöget viszont nem tudtam mire vélni, mert olyan sok idő nem telhetett el a meneküléstől, mert sheriff-bácsi a kórházban nem maradt volna életben egyedül hetekig ellátás nélkül, az meg, hogy két-három nap alatt dugi-pajtások lettek a legjobb haver meg a feleség, hát… Még arra sincs semmi utalás, hogy ennek a korábbi életükben bármi előzménye lett volna, így kicsit fura, hogy a csajnak meghal a férje, két nap múlva meg vidáman szexel az erdő közepén – melltartóban…

A részek közül számomra a hatodik okozott komoly csalódást, el lett kapkodva, össze lett csapva, kevés volt az idő, kellett volna még egy rész, hogy ezt korrekten megcsinálják, mert így csak csapongtak az események, a drámának, érzelmeknek nem volt ideje leülepedni, pikk-pakk lerendeztek mindent, és bár látszott a megoldás menetének vonala, és a motivációk, egyszerűen kidolgozatlan volt az egész, amiért nagy kár. Ez utóbbira tökéletes példa a fekete néni maradása, amit kb lerendeztek azzal, hogy “Én maradok.” – “Jó, akkor szia!”, miközben, ahogy már említette valaki, azt sem tudtuk ki az, csak, hogy a csatornákat ismeri. Közben bejött a benzineshordóval üzemelő szuperkomplexum, mint LOL-faktor, hozzácsapva az “utolsó pillanatban a robbanás előtti ezredmásodpercben menekülünk meg” übersablonnal.

Összességében viszont pozitív a véleményem, végre egy zombis sorozat, amiben vannak karakterkezdemények is, és talán új írókkal majd ügyesebben fonják tovább a történeteiket. Amit a következő évadtól várok, az új szereplők, új helyszínek, és néhány nagy harc. Ja, és hogy legyen céljuk, ahova el akarnak jutni, ahogy túl akarnak élni, és keressék a többi túlélőt vagy a hadsereg, kormány maradványait. Persze nyilván minden próbálkozásuk kudarcba fullad majd, de kell egy ilyen hajtóerő, ami viszi előre a sztorit, mert ahhoz gyengék egyelőre a karakterek, hogy rájuk lehessen felépíteni azt.

Ez a sorozat szerintem darára termett. Így helyükön voltak a laposabb, nyugisabb részek is, mert az egész inkább egy nagyon hosszú mozifilm érzetét adta, sokkal jobban összeforrtak így az elemek. Én a következő évadot is végigvárom majd, és utána fogom két éjszaka alatt megnézni, mert úgy látom ezzel sok bosszúság elkerülhető.

beci4 - 2011. 07. 12. 12:17

Én még csak idén nyáron daráltam le a sorozatot, bár a 6 rész ahhoz kevés, hogy darálásról beszéljünk. Nagyjából egyetértek a többiekkel: az első 2 rész nagyon jó volt, utána csodálkoztam, hogy hogyan ment át a széria ilyen unalomba. Egyre jobban háttérbe szorultak a címszereplők, a járkálók. Nem feltétlenül vártam nonstop ember-zombi harcot, de nekem ez így kevés volt. A karakterekkel nekem nincs különösebb bajom, még Rick felesége sem idegesít (bár az, hogy pár nappal a férje állítólagos halála után zombik elől menekülve van kedve összefeküdni az erdőben a férje munkatársával…no komment).A finálé is valóban egy olyan rész volt, ami kb. megfér egy 22 epizódos évadban, de nem itt! RoyStampler jól megvilágította a dolgot, hogy honnan hova jutottunk, nevettem is rajta. :D
Szóval azt kell mondjam, kicsit többet vártam a sorozattól, mert elég jókat hallottam/olvastam róla. Ehhez képest némi csalódás maradt bennem.
A szerelmi háromszög feloldását is vártam volna az évadzáróban, de még ezek szerint tovább húzzák a dolgot. Többen is írtátok, hogy talán azt súghatta Rick fülébe Jenner, hogy grat az újdonsült apukának. Elsőnek én is erre gondoltam, de az is igaz, hogy ezt miért kellene a többiek előtt titkolni? Hisz Jenner semmit nem tudott a félrekefélésről, így akár hangosan is mondhatta volna.
Ami erőssége a sorozatnak, az a járkálók látványa. Elég hatásosan játsszák a szerepüket, már amikor teret adnak nekik. A nagy robbanás kicsit gagyi volt, de na. Ez van, ezt kell szeretni. :D
Hiányoltam még a premierben megismert néger csávót meg a gyerekét. Azért rádión egyszer beszélhettek volna, hacsak egy fél perc erejéig is. Vagy Merle…hova tűnt? Ezekkel a szálakkal nagy hiba lenne nem foglalkozni a folytatásban.
Bár nem nyűgözött le ez a tiszavirág életű 1. évad, a 2.-at is biztosan meg fogom nézni, mert egyszerűen kíváncsi vagyok, mit hoznak ki a történetből. Lesz-e valaha menedék, megoldás, esetleg újabb túlélők, stb. (Plusz kíváncsi vagyok, meddig elég a benzinjük, de lehet, hogy az az 5 kocsi semmit nem fogyaszt. :))

Pardo - 2011. 10. 22. 21:55

Mivel az 1.évadban láthattuk majdnem az összes zombis bevett klisét,a 2.évadban fog minden eldőlni.
Ha tudnak valami újat mutatni,és azt a néhány mellékszálat kiteljesíteni lehet jövője a sorozatnak.Az 1.évad jól kezdődött,de az évad vége átment “úgyis tudom mi lesz a vége”érzésbe.:)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz