login |

A hét dumája

2011. 05. 03. 21:31 - Írta: winnie

49 hozzászólás | kategória: a hét dumája, video,

Origó, Szervét Tibor-interjú. Az Egy rém rendes család Budapesten-ről. Majd 5 év elteltével már lehet beszélni róla. (A sorozatnak egyébként egy bizonyos Kis Péter volt a producere, aki jelenleg a TV2 programigazgatója.) Akiket érdekelnek a korabeli kommentek, akkori reakciók, azok csekkolják a sorozat címkéjét.

Találkoztam egy másfajta munkamódszerrel, ugyanis egy hónapig itt voltak az amerikaiak, és végre valakik pontosan ugyanazt a nyelvet beszélték, mint én. Azt mondták: “Ahhoz, hogy a poén üljön, előbb tedd le a poharad, nézz rá, és csak utána szólalj meg”, mindennek megvan a ritmusa. Ezt a szakszerűséget én imádom, és itthon nagyon kevesen gyakorolják. Az amerikaiaknál ez alap, ők másfajta munkadinamikát működtetnek. Például mindig örültek annak, ha valami jól sikerült. Korrigáltunk, korrigáltunk, de amikor végre összejött, megéltük a sikerét.

Utána viszont, amikor elmentek, Bertalan Ágival eléggé csalódottan néztük, hogyan folytatják a munkát a mieink. Ha megcsináltunk egy jelenetet, annyi volt a reakció, hogy “Oké, következő.” Kérdeztük: “De ez most jó volt?”, “Persze, na, gyerünk tovább.” “De biztos?” “Mondom, álljunk már át végre!” Olyan frusztrált állapotban maradt ott az ember, hogy most akkor jól csinálta-e, vagy nem.

Mit is nyilatkozott 2006-ban Poich Lóránd, a TV2 programigazgatója?

Éppen a Rém rendes külföldi szakembereinek segítségével tanultuk meg azt a technológiát, amellyel sikeres magyar sitcomokat is gyárthatunk. Most már rendelkezésünkre állnak a magas színvonalú infrastrukturális kellékek, a logisztika, a vágástechnika, egy fantasztikus magyar írói csapat

Mai szemmel milyen lenne a nézettség? Annak idején ilyen nézettségek voltak – íme a premier idején a hazai top25-ös sorozatnézettségi lista. A többi adat a nézettségi archívumunkban. A sorozat a 3. rész után költözött kedd 21.20-ról szerda 22.35-re.

1×01: 1,195 millió néző (SHR 27,5%) – 18-49: 598 ezer néző (SHR 30,7%)
1×02: 1,061 millió néző (SHR 24,9%) – 18-49: 475 ezer néző (SHR 24,7%)
1×03:
1,014 millió néző (SHR 22,3%) – 18-49: 360 ezer néző (SHR 18,0%)
1×04:
893 ezer néző (SHR 20,8%) – 18-49: 407 ezer néző (SHR 22,1%)
1×05: 778 ezer néző (SHR 18,3%) – 18-49: 294 ezer néző (SHR 16.8%)

Egy rém rendes család Budapesten

Nyilván sokak szerint már alapból gyenge volt a sorozat, szóval amerikai vagy magyar, nem osztott, nem szorzott, de azért jellemzőnek mondható a fenti dolog, nem? Aki nosztalgiázna, az a tovább mögött csekkolhat pár percet az Egy rém rendes család Budapesten-ből. És közben elmerenghetünk, hogy miközben sok országban siker a remake, nálunk mi volt a bukás fő oka? Lehet, hogy a sok országban feldolgozott szitkomok közül nem a Rém rendes-t, hanem a Szeretünk, Raymond!-ot, A dadust vagy a The Office-t kellett volna választania a TV2-nek?


szólj hozzá: Rém rendes Budapesten

49 hozzászólás Ne habozz!

Álmos - 2011. 05. 03. 21:50

“Lehet, hogy a sok országban feldolgozott szitkomok közül nem a Rém rendes-t, hanem a Szeretünk, Raymond!-ot, A dadust vagy a The Office-t kellett volna választania a TV2-nek?”

Egyiket sem. Minek akarnánk megnézni egy koppintást, az eredeti sorozat kínaigagyi utánzatát, amikor ott az igazi? Felfogni nem tudom, egyértelmű volt, hogy bukni fog…

(Tudom hogy a US Office is egy újraforgatás, de ők jobbra meg tudták csinálni, azt meg jól tudjuk, hogy itthon ez nem menne.)

symor - 2011. 05. 03. 21:51

Hülye egy ötlet volt az egész feldolgozás az elejétől a végéig.

Fogalmam sincs kinek a fejében fordult meg az ötlet, de egy kiadós ételmérgezés kreatívabb eredményt szül, mint az az idea, hogy legyen egy magyar Rém rendes család, ami a “miénk”.

Nem tudom, hogy vehették komolyan az egészet és miként gyárthatták le. Szerintem a legtöbb mezei junkie kapásból megmondta volna: “mekkora egy baromság és ne csináljátok!”

winnie - 2011. 05. 03. 21:56

“Minek akarnánk megnézni egy koppintást, az eredeti sorozat kínaigagyi utánzatát, amikor ott az igazi? Felfogni nem tudom”

ezt ugye nem kérdezed komolyan? miért akarna bárki is bármilyen remake-et nézni? mert nem látta az eredetit. vagy, ha látta, akkor azért, mert hazai színészeket nézhet. te is láttál, szerettél már feldolgozásokat, amikről nem tudtad, hogy feldolgozások. nyilván ezek inkább azoknak készülnek, akik nem ismerik a sztori. ők vannak többen. itthon ráadásul nem hogy a rém rendes, de még a jóbarátok sem tudott sikeres lenni a nagy csatornákon, így pláne adott volt a piac.

“egyértelmű volt, hogy bukni fog…”

ez nem így megy. miért volt egyértelmű, amikor rengeteg országban siker volt/van/lesz? oroszországban megcsiálták a 200+ rém rendes epizódot és már saját részeket forgatnak, akkora siker. a feldolgozások zöme, mivel bejáratott formátumra épül, siker. ahogy az említett office is. mondjuk amerikában megbukott például a coupling és más sorozatok.

Frank Luck - 2011. 05. 03. 22:00

Álmos, biztosan ez volt a baj?
Magyarországon MINDEN sitcom bukik, esélyük sem volt. Átvesszük az amerikai sikersitcomokat és mennek a Coolra, Comedy Centralra, stb., esetleg a fő adók délutáni sávjába. Egy este kilences sávot be sem lehet próbálni, mert senkit nem érdekelnek. Ezt soha nem fogom megérteni.
A magyar rém rendes nem volt rossz próbálkozás, nem volt olyan szörnyű, mint amilyennek sokan tartották, de egyszerűen nem volt rá vevő, sajnos ilyesmire nem is lesz.

Álmos - 2011. 05. 03. 22:07

“miért akarna bárki is bármilyen remake-et nézni? mert nem látta az eredetit”

Ezt most komolyan mondod? Szerintem a Jóbarátok után a Rémrendes az a szitkom, aminek az összes részét az egész ország legalább kétszer látta, biztos vagyok benne, hogy most is megy valamelyik csatornán.

“miért volt egyértelmű, amikor rengeteg országban siker volt/van/lesz?”

Azért volt egyértelmű, mert kiválasztottak egy olyan sorozatot, aminek a 262 amerikai epizódját kívülről fújja mindenki, akit egy szitkom érdekelhet. (Egyébként ha a zseniális Ed O’Neill-el nem lett siker szerinted, akkor magyar színészekkel esélytelen..) Továbbá azért, mert még soha nem sikerült egy apró mosolyt sem csalni az arcunkra magyar gyártású szitkommal, pedig emlékszem pár próbálkozásra, miért pont egy ócska másolat lenne kivétel?

Melkor - 2011. 05. 03. 22:08

Azért bukott mert annyira gagyi volt, hogy nincs rá szó a magyar nyelvben.

balage - 2011. 05. 03. 22:10

Hat, most megneztem ezt a 12 percet. Es meg mindig az egyik legnagyobb bajom ezzel a remake-kel az, hogy tulsagosan atvette az amerikaikat, de valahogy megse vicces.

Az nagyon nem tetszik, hogy nem voltak kepesek a szovegeket se atirni, teljesen ugyanazok a torteneteket, poenok, reszek mennek le. De emellett meg az egesz szituacio annyira lehetetlen. Hol van Magyarorszagon egy olyan cipoarus, akinek nem dolgozo felesege, meg ket gyereke van es egy csaladihazban el pl. Csak, hogy az alap szituacional maradjunk… Annyira semmi koze a magyar viszonyokhoz ennek, hogy az hihetetlen. Pedig lenne mit abbol is kifigurazni. Nem artana ennek az orszagnak mar egy jo kis tarsadalomkritika. :)

Na meg a tortenetben is olyan baromsagok vannak, mert atvettek teljesen az egesz amerikai verziot. Pl. a belinkelt klipben: miota vezethetsz akkor, egy jogositvannyal rendelkezo felugyelete mellett, ha nincs jogsid Magyarorszagon? Tudtommal soha. (A ’90-es evek Amerikajaba illo noi egyenjogu szovegelest meg haggyuk is…)

Szerintem pont, hogy ez is nagy problema volt, hogy aki ismerte az eredetit annak azert nem tetszett, mert sokkal rosszabb annal. Aki nem, az meg nem nagyon tudott ezzel az egesszel azonosulni. Nem lehet hova tenni… Mert Magyarorszaghoz semmi koze, de megis magyarnak van eladva/reklamozva/hivva.

winnie - 2011. 05. 03. 22:13

“Es meg mindig az egyik legnagyobb bajom ezzel a remake-kel az, hogy tulsagosan atvette az amerikaikat, de valahogy megse vicces. ”

abszolút ugyanígy éreztem. ugyanaz minden és nem tudtam nevetni. kaszáltam is a 2. rész után.

“Az nagyon nem tetszik, hogy nem voltak kepesek a szovegeket se atirni, ”

ez egy érdekes dolog, mert ha nem írják át, akkor ugyanaz, de az legalább bevált. ha átírják, akkor meg lehet, hogy az a baj, hiszen lehet, hogy rosszabb lesz. később egyébként már (ha jól tudom, mert nem néztem) bőven vannak hazai, magyargyártotta poénok is.

TorrenteXY - 2011. 05. 03. 22:17

Szerintem az volt a baj, hogy a kisebbségben lévő célközönség, főleg a fiatalok már addigra rég unták a Rém rendest. Tudom hogy nem ment sokat pl. az RTL-en, de aki akarta az úgyis látta minden részét, többször is. A TV3 akkoriban fogható volt a legolcsóbb kábeltévés csomagokban is. ÉS amikor meglátták, hogy a forgatókönyv gyakorlatilag ugyanaz, menekültek.

Pl. Officenak szerintem esélye se lenne. De ami már valamilyen formában bevált itthon, azt lehetne licenszelni. Pl. ahogy az énekes műsorokkal van, vagy a párkeresős realitykkel. De szerintem erre az RTL meg a TV2 is rájött, nem véletlenül nincs azóta se itthoni komédia.

Egyedül talán a Two and a Half Men-t tudnám elképzelni, egy tényleg jó színésszel, aki a valóságban is felvállalja hogy nagy csajozó/partyarc.(De minimum erre íratni kitalált sztorikat a bulvársajtóban.)

winnie - 2011. 05. 03. 22:17

melkor: ??? ilyen következtetést sem nagyon olvastam, ez honnan?:) nem tudok olyan országról, ahol valami megbukna azért, mert gagyi. a sikerfilmeket, sikersorozatokat elnézve a gagyi inkább direkt kell a sikerhez – bukni inkább a túl intelligens dolgok szoktak. (ez nem volt intelligens, nem azért mondom.)

a nézettséget nem véletlenül vágtam be. ha akarom, sarkíthatok azzal, hogy nem menekültek a nézők, a 3. részre csak 16%-ot bukott a sorozat, ilyenért ölnének amerikában. (de ez sarkítás, mert remekül mutatják a számok, hogy a fiatalok igenis menekültek.)

1×01: 1,195 millió néző (SHR 27,5%) – 18-49: 598 ezer néző (SHR 30,7%)
1×02: 1,061 millió néző (SHR 24,9%) – 18-49: 475 ezer néző (SHR 24,7%)
1×03: 1,014 millió néző (SHR 22,3%) – 18-49: 360 ezer néző (SHR 18,0%)

a sorozat bukásának fő oka az érdeklődés hiánya volt. 1,2M néző a premierre nem sok és bár 18-49 -ben megvolt a 30%, de itt is jóval többre számítottak. az, hogy a kevés néző jó része megmaradt, nem számított, hiszen a kevés kevés maradt.

Álmos - 2011. 05. 03. 22:19

winnie, tán van valami közöd a sorozat készítéséhez, hogy így véded?

winnie - 2011. 05. 03. 22:22

“Ezt most komolyan mondod? Szerintem a Jóbarátok után a Rémrendes az a szitkom, aminek az összes részét az egész ország legalább kétszer látta, biztos vagyok benne, hogy most is megy valamelyik csatornán.”

még én sem láttam (a rém rendest egy ideig néztem, de utána hanyagolós lett, a jóbarátokból pedig összevissza lehet, hogy láttam az összes részt, de rendszeresen sosem nézem, ld. az okot lent). attól mert láttad és nagyon sokan tudják, miről van szó, nem jelent semmit.

sokan ebben a tévhitben vannak, de annak idején ezek a sorozatok eleve gyógysávban mentek (19 óra körül?) és NAPI SUGÁRZÁSBAN (eleve bukásra ítélve), amikor megpróbálták jobb időpontban, kikerültek onnan. talán a joey-val próbálkoztak utoljára értelmes időpontban, de azt is elverte valami brazil telenovella.

vicces egyébként, hogy a sorozatok buktak, de egyébként sikeresek, hiszen van egy rajongói réteg, akik a dvd-ket sikerre vitték, plusz egy igen nagy mag, akik mindig szívesen nézik ezeket, így főleg a jóbarátok ismétlései mindig nagyon erősek. igaz, hogy alapból nem voltak nézettek, de az ismétléseket is mindig sokan nézték.

“csalni az arcunkra magyar gyártású szitkommal, pedig emlékszem pár próbálkozásra, miért pont egy ócska másolat lenne kivétel?”

itt adva volt egy jó alapanyag.

oxigen - 2011. 05. 03. 22:24

@Álmos: “Ezt most komolyan mondod? Szerintem a Jóbarátok után a Rémrendes az a szitkom, aminek az összes részét az egész ország legalább kétszer látta,”

Egy évvel ezelőttig -mielőtt kiköltöztem- sose láttam rémrendest.
(Azóta meg már vagy kétszer az összes részt, és kívánom hogy bárcsak sose :D )

.tnm - 2011. 05. 03. 22:25

Anno sztem a Tea aranyos és vicces volt. A maga módján még eredeti is, kicsit félúton a Família Kft és a Jóbarátok között.
Ehhez képest a “magyar rém” se nem volt magyar (nem mintha mozgókép világában akkora értékjelző lenne, ha valami magyar), se nem olyan jó, mint az eredeti.

Kicsit róka-fogta-csuka helyzet, nincs itthon gyakorlott, profi csapat (színészek se igazán, kameraman, világosító sem, de főleg szövegíró(!) nincs) akikkel egy kiegyensúlyozott, szappanoperáknál mélyebb, szórakoztató sorozatot lehetne készíteni. Így aztán nem készülnek, ezáltal terep sincs, ahol ki lehetne nevelni egy ilyen generációt.

Szinte minden magyar játékfilm, sorozat olyan, mintha csak véletlenül pottyant volna vászonra, képernyőre és egy kézzel még fogná a színházi függönyt.

winnie - 2011. 05. 03. 22:26

“winnie, tán van valami közöd a sorozat készítéséhez, hogy így véded?”

védem azzal, hogy leírom, hogy nem volt intelligens, hogy nem röhögtem rajta, hogy a 2. rész után nem tudtam nézni? a fenti sok-sok sor sem a sorozat védelméről szól. kommentben nem is írtam a sorozatról magáról, csak válaszoltam pár felvetésre. (például arra, hogy 15 országban nagy siker a rém rendes remake. nálunk lehet, hogy épp azért nem lett az, amiről a poszt szól)

elolvastad a posztot? mert akkor látod, hogy miért írtam meg most. bár a kommentek a végén a mankó kérdésről mennek, de a lényeget kivastagítottam. a lényeg arról szól, hogy hogy csinálta a “magyar ember” a szitkomot. jöttek az amerikaiak, akik eladták a licencet. megmutatták, hogy kell. és utána folytatták a magyarok, akiknek a módszerén még a színész is kiakadt.

ja, nem, nem volt közöm a sorozathoz.

betonfelhő - 2011. 05. 03. 22:31

viccmentes, erőltetett és kínos volt az egész. gyász.

Bullseye - 2011. 05. 03. 22:47

Hofi is, Verebes is, és még sokan foglalkoztak már vele, hogy az átvett amerikai zene/szöveg/darab hogyan változik meg idehaza, hátrányára. Na ez a sorozat (vagy pl. az SNL paródiának is gyenge XXL) az állatorvosi ló volt erre.

+ itt nagyon nem sikerült áthidalni a 20 év és sokezer kilométer kulturális/anyagi különbséget

Redmaster - 2011. 05. 03. 23:02

Az a baj hogy mivel magyarok csinálták ezért nem hallgattak a külföldi gyakorlott emberekre hanem csinálták a saját ötletük szerint. Mert hogy jön ahhoz bárki hogy megmondja hogy csináljak valamit. Ez volt az egyik fő probléma.

A másik pedig a célcsoport. Mert a célcsoport addigra már legalább 3* látta mert amik mentek azok mind az első évad részeiből vannak és ugye az sokszor lement az összes csatornán. Az a baj hogy már évek óta egy részt se láttam de ezt a fenti videót nézve már előre tudom a poénokat. Az amcsi és a magyar között az a legnagyobb különbség hogy az ajtó rossz oldalán van a háznak. Plusz a kiscsaj nagykorában is csúnya lesz.

És a kiskölyköt szerintetek hányszor verték volna meg az iskolában ilyen hajjal?

Ja és szitkom feldolgozásoktól ments meg uram minket. Képzeljetek el egy Big Bang Theory-t vagy egy Chuck-ot esetleg egy Battlestar Galactica-t. Egy NCIS-ről már nem is beszélek. Bár egy CSI: Miskolc-ot megnézék.

Lily Aldrin - 2011. 05. 03. 23:04

egy kicsit off de talán mégis a lényeghez tartozik, volt régebben egy riport Kovács Kristóffal az Esti Showder producerével, és nagyon megmaradt bennem, ahogy mesélte, hogy kinn dolgozott Lenónál, és ő tényleg, nagyon meg akarta tanulni a hogyanját, de olyan szinten, hogy hosszú jegyzeteket készített, hogy hány darab milyen lámpa hova, minden apró részletet, ami csak számíthatott. és lám, én azt mondom, hogy attól függetlenül, hogy Fábry és vendégei utálandók vagy sem, maga a műsor, ahogy össze van rakva hibátlanul működik. talán nem véletlenül megy már sok-sok éve. szóval megtanulható lenne a sitcom készítés minden trükkje is, csak valamiért nem akarják. a remake vagy eredeti kérdés csak másodlagos igazából, nem? kezdésnek érteni kéne a szakmájukhoz az illetékeseknek…

fran - 2011. 05. 03. 23:24

A rém rendes család onnantól nem vicces, mikortól már a te problémáidról szól. Onnantól már az amerikait is unták az emberek. Ezért sem lehetett sikeres ez a próbálkozás. Az, hogy alkalmatlanok a készítők, az már csak a ráadás volt. A TAAHM is onnan veszít a humorából, ha van egy zaklatód, alkoholista tesód, sikertelen tesód, szívtelen anyád, akkor már kínodban nevetsz.

Redmaster - 2011. 05. 03. 23:25

@Lily Aldrin Majdnem igazad van. Mert tényleg óriási hiba hogy nem értenek hozzá. De azzal nem vagyunk kisegítve hogyha teljesen lekoppintják a külföldi dolgokat. Eredeti ötletek is nagyon kellenének, mert az nem megoldás hogy egy az egyben lekoppintjuk ami külföldön müködik mert ami a nagy vizen túl bejön az embereknek arra itt nem valószínü hogy van igény mert nem tudják az emberek belélni magukat.

Eredeti ötletek kellenek amik életszagúak. Lásd Angyalbőrben. Vagy kisváros. Csak az a baj hogy nincsenek jó írók vagy nem engedik őket ismeretlen vizekre.

kiskiraly - 2011. 05. 03. 23:44

Nekem is pont ez tűnt fel az interjúból, ami ki is van emelve.
Durva. A színész is érzi, hogy ez most valami más lesz, erre csak annyit tudnak mondai a rendező, hogy: “Ennyi mehet a következő jelenet!”. Lásd a Géniusz: 3-szor annyi költségvetésből készült, de a sietős tempó miatt egy k*rva kalapot nem tudnak szerezni a forgatásra.

Ez a Kiss Péterről amúgy megvan a véleményem. Jó csak egy mezei kommentelő vagyok, de ez tényleg ott van a toppon:

” a Párbaj például nem volt a legszerencsésebb formátum Kiss Péter szerint, a Sztárral szemben bukását viszont továbbra is „érthetetlennek” tartja, mert az előzetes fókuszcsoportos kutatás során – ahol a KÜLFÖLDI VERZIÓT(!!!) mutatták be a nézőknek – még „imádták” az emberek, élőben viszont már egy menetben kiütéses vereséget szenvedett el a Csillag születiktől. ”

http://www.emasa.hu/cikk.php?id=6002

Amúgy szerintem a magyar Office-t sokan néznék. Mindenhol van hülye főnök. Bár lehet hogy a tv2 ide is alákeverné a konzervkacajt (nem akarom fikázni a tv2-t, de ha már szitkom-remake)

kiskiraly - 2011. 05. 03. 23:48

lemaradt: 3-szor annyi költségvetésből készült, mint a Casino

balage - 2011. 05. 03. 23:52

“szóval megtanulható lenne a sitcom készítés minden trükkje is, csak valamiért nem akarják.”

Ezzel teljesen egyetertek. Csak a problema talan az is, hogy meg mielott sajat sitcom gyartasba kezdenenk meg kene nezni hany (igazan minosegi, amerikai) sitcom volt egyaltalan sikeres itthon. Sajnos egy se. Nem tudom miert van ez, nekem szinte ez a kedvenc mufajom, de Mo.-n valamiert nem megy.

Persze, amit Redmaster mond, meg amit en is mondtam az elso kommentben, hogy a magyarok nem igazan tudjak magukat beleelni az amerikai sitcomokba, az valamilyen szinten igaz lehet. De csak a tarsadalomkritika szintuekre, mint pl. a Rem Rendes vagy a The Simpsons. Egy TAAHM-al vagy RoE-val vagy TBBT-vel nem kene, hogy baj legyen.

De egy alap sitcomnal szerintem nem fugg a dolog attol, hogy honnan jon. Ahogy a nem-sitcom amerikai sorozatok kozott is vannak itthon is sikeresek. Szoval szerintem addig nem nagyon lenne ertelme sok penzt fektetni egy hazai sitcomba, amig az igazi nagyok sem lesznek nepszeruek itthon.

Redmaster - 2011. 05. 03. 23:53

@kiskirály én inkább egy Parks and Recreationt tudok elképzelni. És itt legalább 8 évadig el is lehetne húzni a parképítést még úgy is életszagú lenne.

kiskiraly - 2011. 05. 03. 23:53

Ja és kérdésre a válasz: rossz forgatókönyv, gyorsított munkamenet és a rossz rendezés.

Homer - 2011. 05. 04. 00:05

sztem a Rém Rendes túl kemény dió volt….azokat a színészeket vmi hihetetlenül eltalálták.ED O’Neilt szintet senki nem tudott volna eljátszani:)

winnie - 2011. 05. 04. 00:38

“azokat a színészeket vmi hihetetlenül eltalálták.”

rajongóknak: a youtube-on fent van a rém rendes család eredeti pilotja, amiben még nem christina applegate és david faustino a két gyerek. holnap ki is rakom.

Skate - 2011. 05. 04. 01:14

Nem tudom valaki említette-e már a Pasik magyar sitcomot. Nem tudom milyen volt a nézettsége, de Koóstoló és egyebek miatt biztos többen nézték. Amikor múlatóssal próbálkozott az rtl a tv2 mintájára.

rajo - 2011. 05. 04. 04:18

srácok, Al Bundy csak 1 van…………

az eredetit én elnéztem volna akkor is, ha csak Al Bundy nyomja a baromságait egyedül a rojtos kanapéján
jaj mikor ment a haverjaival bowlingozni meg gyűlésre:D

na most a magyar verzió meg olyan volt, mikor az asztalostól megrendelnek 4 széket, aztán lesz belőle 2, abból is egyiknek 3 lába van, másiknak csak 1, ülni nem lehet rajtuk, de tűzifának még jó lesz

Szervét Tibi is kb. ilyen munkát engedett ki a kezéből

illetve a producer, rendező szintén

TV2 teljesen megbolondult, és a kábulatból nem ébred fel, az egészet az okozza, hogy évek óta nem tudják mitől nem lehet megverni a BK-t, ennek hatására szarabbnál szarabb dolgokat csinálnak, de már örvényben vannak, nincs kiút

TV2 által elkúrt műsorokat felsorolni is nehéz lenne, annyi de annyi beégésük volt

a belterjes, műmájer J&R meg pont olyan (Thomas Grande, jajj vezessétek ezt a majmot egy erdei tömlöcbe),hogy átkapcsolódik a TV-m magától a BK-ra, ami meg a világ legnagyobb önismétlő közhelygyára

a TV készülék konkrétan nem bírja a TV2-t

amikor már közelítek fel a csatornákon kapcsolgatás közben, már füstölni kezd a Tv hátulja, meg remeg a képernyő

amikor meg odaérek, akkor hirtelen az rtl-re kapcsol, és locked üzemmódba lép a Tv

na kb. ez a véleményem a tv2-ről
szarháziák kezében van ott az ötletelés, már bocsánat

(mekkorákat röhögök, hogy a Naplót vasárnap veri rendre a Valóvilág, most a Finálétól meg akkora pofont kap majd Trutko sapkás feje, jajjj ajjj)

Roltii - 2011. 05. 04. 08:39

rajo: vicces, de tényleg igaz, 5X inkább retek klub mint tv2, szinte minden műsoruk felb@sz…:D
Szerintem a remake-ket hanyagolni kéne, mert ahhoz tudás kell. Vagyis először tanuljunk meg gyártani mi is sitcomokat, legyenek sikerek, és utána próbálkozhatunk a remake-kel, fordítva elég nagy baromság.
Egyébként a Casino jól megmutatta, hogy még mindig fingjuk sincs arról, hogy mit hogyan merre…

winnie - 2011. 05. 04. 09:00

“(mekkorákat röhögök, hogy a Naplót vasárnap veri rendre a Valóvilág, most a Finálétól meg akkora pofont kap majd Trutko sapkás feje, jajjj ajjj)”

a való világ mindent ver, ezen nem kell meglepődni. egyébként meg a napló ver mindent, a heti hetes mellett az egyik legstabilabb műsor.

Skate - 2011. 05. 04. 09:21

Mind a kettő mögött ott a hetente leülő kemény mag, aki életben tartják ezeket a műsorokat hétvégente. Frizbi meg feladta a küzdelmet vagy csak szünetet tart.

vicvega - 2011. 05. 04. 09:32

az Office lehet, hogy sikeres lenne, mert minden magyar tévés próbálkozás annyira kínos…:P

Emori - 2011. 05. 04. 10:10

Ez legalább akkora szánalom, mint annak idején a Tea meg a Limonádé volt. Nézed, nem röhögsz, de a közönség folyamatosan kacag, és egy idő után nagyon hülyének érzed magad.

A legjobb szitkom amúgy számomra a Complete Savages volt, punktum. Nem is értem, miért csak egy évados volt.

winnie - 2011. 05. 04. 10:23

“A legjobb szitkom amúgy számomra a Complete Savages volt, punktum. Nem is értem, miért csak egy évados volt.”

de rég jutott eszembe. annak idején (mikor is volt? anyám, már 7 éve…) 2 részt bírtam belőle, de mai szemmel lehet, hogy más lenne a helyzet

Gwen - 2011. 05. 04. 10:45

A szitkomokkal elvagyok, a Rém rendest soha nem szerettem, igaz, csak néhány részt láttam belőle, elvétve a tévében, de elég is volt. Egy ideig talán még jó az a féle humor, nem mondom, hogy soha semmi poén nem volt benne, de egy idő után már sok. És ez a magyar változat… annyira taszít, még véletlenül se lássam! Most magamra erőltettem belőle 2 percet… sajnos, a mai magyar színészek 95%-a valahogy nem tud mit kezdeni a képernyővel. Színházakban vannak fergeteges előadások, le a kalappal, de moziban sem igazán, tévében meg… nem értek hozzá, nem vagyok szakmabeli, egyszerű néző vagyok, nem tetszik, amit látok. Azt hiszem, ha ezt úgy ültetik át magyarra, hogy életszagú legyen, más címe legyen, ne erőltetett legyen és még csak ne is lehessen látni, hogy mennyire akarnak játszania színészek, talán szívesebben nézték volna az emberek…

Emori - 2011. 05. 04. 11:09

winnie: nekem bejött, még a szinkron is elviselhető volt, és bizony én is akkor néztem, amikor még a TV2 vetítette hatmillió éve (de gyorsan repül az idő…). Hétvégén reggeli punnyadáshoz tres bien volt, instállom.

Skate - 2011. 05. 04. 11:14

Régi sitcom-ról ideje volna egy heti kérdés posztot vagy kibeszélőt feléleszteni. Gondolom sokaknak vannak szép emlékei a ’80-as, ’90-es évek komédiasorozataiból. Én addig néztem rendszeresen a műfajt, míg volt tv3 és a pro7-en régen. Azóta a Jóbarátokon kívül nem nézek rendszeresen egyet se, közbe a daralistámon is akad egypár.

winnie - 2011. 05. 04. 11:15

sokn dicsérik, ezért tervezem az újrapróbálását. nagyon a junkie-ságom elején néztem, akkor tapasztalatlan voltam még:)

nadi - 2011. 05. 04. 11:38

Azért bukott, mert nagyon gagyi volt. Ha ez nem egy remake lett volna akkor is bukik. Egyszerűen a színészi játék is annyira gyenge, hogy hihetetlen. Az, hogy egy picit sem tudják a nézők maguknak érezni, az csak tetézi a dolgot.
Nem biztos, hogy jó példa mert nem sorozat, de az üvegtigris pld azért működött nálam (és szerintem még sok mindenkinél), mert annyira tipikusak a karakterek benne. Annyira Magyar, hogy működik. Én személy szerint ismerek legalább két “Csokit”. Szóval lehet, hogy sitcom esetében is működni tudna, ha egy ilyen környezetbe helyezett, életszerű karakterekkel próbálnák meg. De erre sok esélyt nem látok.
Bár az is lehet, hogy magával a műfajjal van baj, mert egy BK ami nem klasszikus remake, de egy az egyben a német Gute zeiten schlechte zeiten receptje alapján készült, tud működni.

JcGross - 2011. 05. 04. 11:51

“Éppen a Rém rendes külföldi szakembereinek segítségével tanultuk meg azt a technológiát, amellyel sikeres magyar sitcomokat is gyárthatunk. Most már rendelkezésünkre állnak a magas színvonalú infrastrukturális kellékek, a logisztika, a vágástechnika, egy fantasztikus magyar írói csapat.”

Ez volt az első amikor egy cikken hangosan felnevettem.

hellboi - 2011. 05. 04. 12:17

A barátok közt-nek is kellet egy kis idő míg belerázódott a dologba, -rosszul bevilágított, rosszul megvágott jelenetekre emlékszem- de míg ott sokkal fontosabb a színészi múlttal nem rendelkező könnyen irányítható szereplők,(a profi,tanult szinészekkel állítolag sokkal nehezebb a dolguk a rendezőknek)
addig egy sitcom-nál nagyon jó film/tv színész kell aki nem használja azt a színházi mímes előadásmódot, itt nem kell hogy a nézőtér utolsó sorában is átjöjjön a poén,mer mindenki kb két méterre ül a tv-től

Tyler - 2011. 05. 04. 12:37

Szánalom ez a magyar TV. Még az HBO is izraeli foshalmokat dolgoz fel eredeti sorozatok gyártása helyett. “Fantasztikus írói csapat” Knee slapper.

Neoprimitiv - 2011. 05. 04. 13:54

A sitcom, mint a neve is mutatja szituációról szól. Az addig OK, hogy ha valakinek a képébe nyomnak egy tortát, akkor azt a népesség egy része a világ minden táján baromi vicces szituációnak fogja tartani, de egyébként egy amerikai helyzetet egy az egyben átemelni a magyar valóságba biztos bukás. A poénok és a színészi játék is bizonyára azért nem ültek, mert teljesen életidegen környezetben voltak.

A Tea néhány része a számomra egyébként a műfajon belül kellemes emlék volt, ott az a alaphelyzet pl. nem volt eleve hiteltelen.

A sorozatkészítésnél pedig maximálisan igaz Lenin bácsi mondása: tanulni, tanulni, tanulni. Nálunk még hozzá kellene tenni, hogy próbálkozni, próbálkozni, próbálkozni. És főleg új emberekkel próbálkozni. Működhetne ez, ha valamelyik nagy csatorna a marketing büdzséjének csak az egy százalékát beleölné egy hosszabb projektbe (saját nevelésű, külföldön edződött rendező, nyílt pályázatú forgatókönyv író verseny, nem teljesen kezdő, de nem elhasznált színészek), lehetne itt is jó sorozat. A Casino pl. pont azt mutatta meg, hogy hogyan nem szabad sorozatot csinálni. Még talán sitcom is, bár az összes ilyen próbálkozás kudarca lehet, hogy tényleg néplélekbeli problémát jelez.

Tyler: a Broadwalk Empire, a Trónok harca, esetleg a Pacific gondolom elkerülte a figyelmedet.

new-york-islanders - 2011. 05. 04. 17:30

“Éppen a Rém rendes külföldi szakembereinek segítségével tanultuk meg azt a technológiát, amellyel sikeres magyar sitcomokat is gyárthatunk.”

WE HAVE THE TECHNOLOGY.

jersey - 2011. 05. 04. 22:25

Saját sztori kellett volna, nem az eredeti részeket átültetni és kicsit átírni, engem ez zavart a legjobban.

MissLobyt - 2011. 05. 05. 17:38

Frank Luck – 2011. 05. 03. 22:00

Minden szavaddal mélységesen egyetértek!

Red Fox - 2011. 05. 06. 00:16

Szerintem az Üvegtigrisből lehetne egy jó magyar sorozatot csinálni. Persze ugyan azzal a lendülettel ki is nyírhatják az egészet ha nagyon erőltetett és gagyi lenne.
De az alapok nem rosszak és szerintem lehetne rá építkezni.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz