login |

Smallville: vége a 10. évadnak. És a sorozatnak is. – írta lex

2011. 05. 14. 10:09 - Írta: vendegblogger

104 hozzászólás | kategória: 2010/11 finálék, kritika,

A fiú férfivá érett, a férfi pedig legendává. A történet véget ért. Tíz éve, 2001. október 16-án kezdődött a Smallville című tévésorozat. A műsorhoz ugyan nagy reményeket fűztek a WB csatornánál, de azt senki sem gondolta, hogy tíz évig tarthat, ezzel pedig a leghosszabb amerikai sci-fi sorozattá válik. A Smallville-nek azonban sikerült felülmúlni a legmerészebb álmokat is, még saját csatornáját, a WB-t is túlélte. És most, 10 év után 2011. május 13-án elköszönt a képernyőtől. Méghozzá nem is akárhogyan.

finale1

A tovább mögött spoileresen folytatom.

Superman színre lépett. Igaz, egy kissé “jóárasított” kosztümben, de megtörtént. De kezdjük az elején. Az epizód ötletes kikacsintással indult, egyfajta tisztelgést láthattunk Superman képregényes gyökerei felé. Ezt követően elindult a dupla záróepizód, melynek első része Lois és Clark esküvőjének jegyében telt. Pontosabban fogalmazva Lois és Clark esküvője adta meg az alapot arra, hogy a sorozat alkotói elmerengjenek a múlt és a jövő kérdésein.

finale2

Vajon tovább lehet lépni a jövőnkbe a múltunk feladása nélkül? Vajon meg kell szabadulni az emlékektől, hogy új életet kezdjünk? Ezek voltak az első 40 perc főbb kérdései. E kérdések megválaszolásában pedig az epizód során kulcsszerepet kapott Jonathan Kent szelleme, aki végigkísérte Clarkot a hőssé válás utolsó lépései során. John Schneider pedig döbbenetesen jól alakított, ő maga volt a keserédes búcsú fizikai megtestesülése. A szemében, a tekintetében minden benne volt, amit az elmúlt tíz év után érezhetünk: szomorúság, lemondás, mégis egyfajta emelkedettség, büszkeség.

finale11

Aztán az első 40 perc keserédes elmélkedését követően alaposan rákapcsolt az epizód, a kaszkadőrök ezúttal sem tétlenkedtek. Az alacsony költségvetés ellenére, a látványból is igyekeztek a lehető legjobban kihozni a készítők. Az persze kétségbevonhatatlan, hogy ha az ötödik évad anyagi háttere állt volna most a készítők mögött, akkor sokkal könnyebb dolguk lett volna. De szerencsére van olyan, amit nem lehet pénzért megvenni: ez pedig a tehetség, ami Michael Rosenbaum visszatérésével ismét színre lépett. A színész kisugárzása áthatotta minden jelenetét. Clark és Lex társalgását követően nem lehetett kétséges senki számára: Lex nagyon hiányzott a sorozatból. Ő és Clark, mint Jin és Jang: elválaszthatatlanok, ellentétesek, de mégis csak együtt egészek. Ahogy Lex fogalmazott: „Közös a végzetünk Clark, csak az ellentétes oldalról éljük meg.”

Ha már Lexnél tartunk: számos dolgot jól oldottak meg a visszatérésével kapcsolatban az alkotók. Jó húzás volt, hogy az alternatív világból menekült Lionel szívét kapta meg. Az pedig, hogy Lex lett Tess gyilkosa, hatásosan drámai és elkerülhetetlen is volt. Elkerülhetetlen, hiszen Tess elárulta a Luthor nevet azzal, hogy megváltást nyert. Megtette azt, amire Lex sosem volt képes. A nehezebb utat választotta és legyűrte az irigységét és a büszkeségét. Ezt azonban nem hagyhatta szó nélkül Michael Rosenbaum karaktere.

finale5

Szóval részben sikerként könyvelhető el a nagy visszatérés. Azonban azért csak részben, mert az alkotók Lex Luthorral kapcsolatos “végső megoldása” erősen véleményes. Nem nevezném fatális hibának a memóriatörlést, hiszen a Superman-saga további történetének ismerete alapján valahol szükséges volt, de közel sem a legelegánsabb megoldás. Emellett a Smallville eddig is sok elemében eltért a Superman-mitológiától, ez a plusz egy eltérés senkinek sem fájt volna. Azt azonban aláírom, hogy ez a húzás kellően drámaivá tette Tess búcsúját. Hiszen ez volt az utolsó cselekedete, végső ajándéka Clarknak. Mondhatni ez volt a jóváhagyó pecsét a megváltására.

Lex Luthor mellett azonban egy másik gonosz is helyet kapott ebben a záró epizódban, mégpedig maga Darkseid volt. Ahogyan az a sorozat költségvetésének ismeretében várható volt, a gonosz istenség nem jelent meg teljes fizikai valójában, azonban egy egész bolygót bevetett az emberiség ellen. Akik azonban a gigantikus tűzgolyó helyett öldöklő ökölharcot vártak, bizonyosan csalódtak. De megítélésem szerint az alkotók a lehetőségekhez mérten elég jól érzékeltették Darkseid hatalmát, az Apokolips bolygó látványára például nem lehetett panasz.

finale8

Apropó látvány: az epizódban volt néhány egészen kiválóan sikerült, hangulatos jelenet. Az a pillanat például a sorozat egyik legjobb momentuma, amikor DarkLionel ütését követően Clark megáll a levegőben, s bevillannak a múlt képsorai. Majd életében először tudatosan használja a lebegés és repülés képességét. Nagy pacsi ezért a készítőknek, remekül sikerült.

finale3

Ez a jelenet volt gyakorlatilag a talpköve Superman színrelépésének. Ezt követően Clark az erődbe sietett, ahol mindkét apja áldását adta arra, hogy a következő szintre lépjen. Ahogy John Schneider egy pár évvel ezelőtt interjúban megjósolta, végül Jonathan Kent adta át a kosztümöt Clarknak. A ruha sajnos nem nagyon felelt meg a rajongók magas elvárásainak, az alkotóknak a Superman Returns-ben látott hacuka „jóárasított” verzióját sikerült beszerezni. Egy jelmezbálban aratna vele az ember, de az utolsó részre többet vártunk. A sorozat készítői azonban ötletesen kerülték, hogy teljes alakos képsorokat mutassanak a kosztümről, ezért pedig részemről egy jó pont jár nekik. Inkább ne mutassanak semmit, mintsem olyat, ami kínosan hatna.

A ruha átvételét követően aztán beindult az első igazán Supermanes akció. Biztos vagyok benne, hogy minden rajongó szíve a torkában dobogott, amikor Clark Luis Febre zeneszerző zseniális muzsikája által kísérve kitört a Magány Erődjéből. De nem csak Febre taktusai csendültek fel a záró epizódban. A nézők megkapták azt, amit talán a sorozat első epizódja óta vártak: John Williams Superman-indulóját. Ezzel a zenével méltó módon zárult a tíz év. Jelezte azt, amit már amúgy is tudtunk: A Smallville befejeződött, Superman korszaka elkezdődött…

finale10

“Epilógus”: Ezzel zárom is soraimat, várhatóan egy ideig több sorozatkritikát nem olvastok tőlem. A Smallville végigkísérte életem 10 meghatározó évét, így többet jelentett nekem egy sorozatnál. Van mit kipihenni.

Köszönöm winnie-éknek a lehetőséget, hogy itt is népszerűsíthettem ezt a kiváló sorozatot.  Egyúttal a Smallville Hungary főszerkesztőjeként itt ragadom meg az alkalmat, hogy megköszönjem közel 8 éves figyelmeteket, amit oldalunknak szenteltetek. Együtt éltük meg egy kisközösség megalakulását, együtt kerültünk be a hírekbe és szállítottuk azokat (a Smallville Hungary történetéről itt olvashattok bővebben: http://smallville.hu/news_7years.htm). Most véget ér a sorozat, így 8 éven át pörgő weboldalunk is kicsit takarékra teszi magát. Köszönjük megtisztelő figyelmeteket, a biztató és a kritikus hozzászólásaitokat egyaránt. És természetesen köszönjük a Sorozatjunkie-nak is az évek alatt kialakult partneri viszonyt. Én most innen elköszönök… De a legenda tovább él. \S/

104 hozzászólás Ne habozz!

LoGi - 2011. 05. 14. 10:21

szép írás :)

Zoltán - 2011. 05. 14. 10:55

Utálom amikor egy sorozatnak vége szakad. :(

Ultra(: - 2011. 05. 14. 10:58

De még mindig jobb, hogy így van vége, mint hogy elkaszálják :P

Jako - 2011. 05. 14. 10:58

Főleg, ha olyannak amit sok sok évig néztem, vártam hetente…

andus - 2011. 05. 14. 10:58

Na egyszer…EGYSZER talán végignézem. De kinek van ideje 10 évadnyi részt ledarálni? :D

ravenx - 2011. 05. 14. 10:59

Kicsit sajnáltam, hogy nem mutatták nagyon láthatóan azt a ruhát, és tényleg epikus ökölharcot vártam, meg, hogy clark ad egy headshot-ot darkseidnak Orion nyilával, kár, hogy vége!

VanillaSky - 2011. 05. 14. 11:01

Mit lehet ilyenkor mondani? 15 voltam mikor kezdődött, de 25 évesen is gombóc volt a torkomban a végén. Annyi biztos, hogy csatlakozik majd a Sopranos-The Shield-Lost trióhoz a polcon. Voltak gyengébb részek, de ettől a függetlenül a 10 évad összeállt egy egésszé, ami felejthetetlen marad számomra.

Lionnelt bírtam legjobban, mint karaktert, Lois Lanet meg csak önmaga valójában:) Viszlát Smallville, hiányozni fogsz:(

peti - 2011. 05. 14. 11:03

“senki sem gondolta, hogy tíz évig tarthat, ezzel pedig a leghosszabb amerikai sci-fi sorozattá válik.”

SG-1 is tíz évig ment, nem?

Kobe - 2011. 05. 14. 11:04

Sok minden jó volt benne, és sok minden nem. Jó pont a visszaemlékezős részekért, rossz pont, orbitálisan nagy rossz pont az összecsapott egyéb jelenetekért….a 3 prófétát nehogymár egy szimpla nyíllal el lehessen intézni, és Darkesidot, akit 1 egész évadon át emlegettek, letudják azzal h átrepül rajta azt helló ? ugyanígy a CGI…nem viccelek, amikor azt mondom, hogy nem egy ismerősöm aki hobbi szinten tanulta a 3dt, képes ilyet “alkotni”. A superman ruha távoli mutogatásában meg semmi ötletesség nem volt, hanem pénztelenség és rendezői lúzerség.

winnie - 2011. 05. 14. 11:04

peti: igen, épp ezért az nem hosszabb. részek számában viszont igen

winnie - 2011. 05. 14. 11:09

“A superman ruha távoli mutogatásában meg semmi ötletesség nem volt, hanem pénztelenség és rendezői lúzerség.”

közelről mutatni nem ötlet. ergó távolról mutatni ötlet. mint ahogy közelről mutatni dettó nem pénz kérdése.

“nem viccelek, amikor azt mondom, hogy nem egy ismerősöm aki hobbi szinten tanulta a 3dt, képes ilyet “alkotni”.”

elhiszem, hogy ezt hiszed, de ettől még nem tudna. lehet valami nem tetsző vagy gyenge, az attól még elé sok munkaóra egy erre szakosodott cégnek vagyf szakemberek egy csoportjának.

lex - 2011. 05. 14. 11:12

a Csillagkapus vitát megelőzendő… A szintén remek sci-fi 4 epizóddal rövidebb volt a Smallville-nél. Egy Stargate-es oldal cikke arról, amikor megdőlt a rekord:

http://www.gateworld.net/news/2011/05/smallville-bows-this-week-with-stargates-world-record/

BDJG - 2011. 05. 14. 11:17

Kobe:

Akkor kérd meg ismerősöd, hogy két hét alatt dobjon össze ennyi CGI-t. Majdnem minden második jelenetbe volt 3d animáció. Ki fog röhögni.

Jako - 2011. 05. 14. 11:18

És ha jól olvastam Wonder Woman nem lesz… Nagyon kár, kéne vmi hiánypótló képregénykarakteres sorozat… Persze most jönnek a filmek (Thor, GL, Cpt. America), de az nem ugyanaz.

Kobe - 2011. 05. 14. 11:18

winnie, ha te mondod, akkor az biztos úgy is van….vagy mégsem? elvégre az ilyenekkel legtöbbször rendre beégeted magad a végére.
Mert ugye a ruha mutogatásának feltétele a licensz, amit nem pénzért, meg birodalmi váltóért lehet ugye szerezni, hanem a készítők 2 szép szeméért….azt hogyha nincs elég pezeta, jön a szegény ember vízzel főz megoldás (két kilóméterről mutatjuk mer úgy óccsóbb a díj érte, stb).

A másik részre visszatérve meg ha gondolod szívesen küldök egy-két animált videót, hátha annak hiszel :)

BDJG: a készítők kb 2 éve tudják hogy a 10. lesz a záró évad, elég szomorú, ha ennek ellenére 2 hét alatt akartak volna lemodellezni egy duplaepizódra való anyagot :)

lex - 2011. 05. 14. 11:23

Kobe: szóval szerinted nem volt licensz a ruhára, azért nem mutatták közelről. :) oké.

És hogy van a díjazás? 3 méterről 50 dollár másodpercenként, 10 méterről mondjuk 20 dollár, de ha elmész 37 méterre, akkor már megúszhatod az uzsonnapénzből is? :)

Most komolyan: Örülök, hogy nyomon követted a sorozatot Te is és voltak dolgok, amik tetszettek a fináléban, de ez az okfejtés elég butaság.

BDJG - 2011. 05. 14. 11:26


Forgatás és/vagy forgatókönyv előtt mégis hogyan lehetne bármilyen CGI-t is rátenni a filmre? :D

winnie - 2011. 05. 14. 11:27

mondom, engem nem zavar, hogy ebbe a hitbe ringatod magad, úgyis meg tudja állapítani mindenki, hogy képes-e az ismerősöd erre vagy sem, vagy, hogy ki égeti be magát. a bdjg-nek írt válaszod pedig azt jelzi, hogy annyira azért nem vagy képben sem a smallville, sem a sorozatok készítéséről:) mondom, ez azért nem “ahogy azt móricka elképzeli” műfaj, sok-sok interjút lehet elolvasni a neten, vagy vannak/lesznek színfalak mögötti videók is.

a vélemények elhangoztak, mindenki reagált, a párbeszédes flame inkább hanyagolódjon egy sorozatzárós topikban, ne ilyen kommentek legyenek.

kolbi - 2011. 05. 14. 11:27

Hát megmondom őszintén nagyobb csattanót vártam a végére. Élőben néztem meg, de minek…
A 2órás fináléból 5percet szántak a lényegre azaz “Superman”-re, amire az emberek 10éve várnak, ez pont olyan nesze semmi fogd meg jól kategória.
Én értem hogy ez nem Supermanről szólt,de akkor is nehogymár még közelről se mutassák be teljes pompájában a Superman costumot Weelingen.
Egy közelebbi repülést nem lehetett látni.
én személy szerint nem voltam megelégedve az utolsó résszel ez komolyabbnak igérkezett sorry de ez a véleményem…
nagyobb volt a füstje mint a lángja ezér kár volt ennyit várni.. Na szevasztok!

lex - 2011. 05. 14. 11:38

Ultra(: Így van, 10 évig annak drukkoltam, hogy előre jelzett vége legyen. Kicsit hangulatromboló lett volna egy évadközbeni kasza :)

De, mint azt a Sorozatjunkie-n nálam szakértőbbek is már megállították, ilyen veszély SOHA nem fenyegette a Smallville-t. És ez a tv mai világában nagy szó.

BDJG - 2011. 05. 14. 11:41

Mivel van egy erős rajongói bázis, szerintem még nézettség két évadot is kibírt volna. A kreatívok viszont valószínűleg nem, már ebben az évadban is voltak nagyon gyenge részek.

lex - 2011. 05. 14. 11:50

ami kimaradt a kritikából: Remek átkötés volt a Superman-filmekre az epizód végi feliratoknak a filmeket utánzó stílusa.

A készítők többször is hangoztatták, hogy ez a befejezés egyben egy kezdet is, ezzel gondolom ezt akarták érzékeltetni.

peti - 2011. 05. 14. 11:51

lex: nem akartam én csillagkapus vitát, távol áll tőlem az ilyen; csak rákérdeztem a mondatra. :) Nem vagyok elvakult fanatikus, legfeljebb obszesszív rajongó.

lex - 2011. 05. 14. 11:55

“Nem vagyok elvakult fanatikus, legfeljebb obszesszív rajongó”

a hét junkie-idézete :)))

Risi92 - 2011. 05. 14. 12:24

valóban nagyon szép írás volt :) hiányozni fog a sorozat

greg gavin - 2011. 05. 14. 12:43

Andus haverom nemrég állt neki és kb. két három hét alatt ledrált 8 évadot, szval sztem csak neki kell állni és gyorsaabban a végére érsz mint várnád. Amugy én is megrekedtem a 8. évadnál a sűrű napirenedem miatt de a nyáron majd pótlok.

csocsessz - 2011. 05. 14. 12:45

Szerintem méltó lezárása volt ennek a szép 10 évnek.
persze lehet kötekedni hogy jajj itt milyen a CGI meg jajj hát mértnem volt fél óra Mátrixos Neo-Smith jellegű harc(ami kb Magyarország fél évi költségvetésének megfelelő összegbe került,Lex jól mondta,ha csak az ötödik évad büdzséjével gazdálkodhattak volna, nyílván az alkotók sem hagyták volna ki a ziccert), de aki valójában végig követte a sorozatot a kezdetektől mint lex, jómagam, és még rengetegen, az a végeredménnyel abszolút elégedett, úgy gondolom.

És aki a 2 órából megnéz 2 percet pusztán az akció reményében, na, annak nem sok értelme van.
Számomra az első periódusa is kellően megható és grandiózus volt, mint az utolsó 5 perc.

Ég veled Smallville, szerettünk, szeretünk, és szeretni is fogunk!

Egy korszak lezárult.

mortalus - 2011. 05. 14. 13:05

Szerintem is felháborító, hogy még a fináléra sem költöttek többet mint egy átlagos részre. Végre végetért ez is, már nem is lehetett hova húzni annyi hülyeséget összehordtak a 10 év alatt még a 80%-nyi kitöltőrész ellenére is. Többet vártam a finálétól, keveset mutatták Supermant és nem volt benne semmi akció. Már az is vicc volt, hogy az első 40 perc csak Lois és Clark esküvőjéről szólt….

Dávid - 2011. 05. 14. 13:18

Most néztem végig pár perce az utolsó részt, örülök, hogy már van kritika, nagyon szép írás. :)

A rész közben nekem is feltűnt, hogy egy-két helyen a CGI kívánni valót hagy maga után, de… nem azért nézzük, hogy csillogó effekteket lássunk, ha arra vágyik bárki, tegye be az Avatárt és húzzon szemüveget. Itt a történeten volt a hangsúly, amit szerintem szépen lezártak, ez pedig nagy szó, nem sok sorozat van, amire azt lehet mondani, hogy kerek és egész lett a végére. (Itt az SGU példája is.)

Mindenesetre örülök, hogy ez a tíz év így ért véget, ahogy.

lex - 2011. 05. 14. 13:22

mortalus: Teljesen természetes, hogy mindenki máshogy értelmezi a látottakat, mást szűr le belőle. De számomra például az első 40 perc nem Lois és Clark esküvőjéről szólt. Inkább arról, hogy valami véget ér és valami új kezdődik. Az első negyven perc arról szólt, hogy meg merik-e tenni ezt a lépést és hogy mivel jár mindez. Valóban szükséges megtagadni a múltat és lemondani az emlékekről? Számomra erről szólt az első negyven perc. És John Schneider óriásit alakított benne.

Ami meg a költségvetést illeti: nincs értelme háborogni. Bizonyára költöttek volna többet, ha lett volna lehetőségük rá. Fix büdzséből gazdálkodtak, abból kellett beosztani a költségeket.

Kenny - 2011. 05. 14. 13:28

Én is elégedett vagyok, szép véget ért :).

Egy apró kérdés, reggel néztem, és még kicsit félálomban, úgyhogy lehet valamiről lemaradtam, de az epizód-végi Clark-Lois összeakadás az mi volt? Utána úgy tettek a munkahelyen, mintha nem lennének együtt? És miért 7 évet várni a házasságra? Vagy ez a Ms. Lane-ezés csak a “poén kedvéért” volt? Jaj, hülyének érzem magam, inkább mindjárt visszanézem :D.

Kenny - 2011. 05. 14. 13:31

Ja, egyébként az űrben lebegő-hajú és köpenyű Clark viccesen hatott, de erre simán rá lehet mondani, hogy az még a légkörnek valami külső rétegében volt :).

winnie - 2011. 05. 14. 13:33

“még a fináléra sem költöttek többet mint egy átlagos részre”

ez az, amiről fogalma sincs az embernek. azt avatatlan szem nem fogja észrevenni, hogy például mikor mennyit költöttek jelmezre.

ha azt nézem, hogy visszatérő színészek voltak (eleve rosenbaum, de nem csak ő), hogy vendégrendezőt hoztak, hogy zenét licenceltek, akkor látatlanban is úgy tűnik, hogy meglehetősen sokat költöttek a részre – persze lehet, hogy egyébként nem. az effektek egy költségvetésnek viszonylag kis hányadát teszik ki, ami nagyon sokba kerül, azok például színészek, a vendégszereplők, amik még ennél is többe, azok például a zenék (bármilyen, nem csak a superman taktusai), és ami még többe, azok az ideiglenes díszletek, a nagyobb statisztériát igénylő jelenetek, vagy a stúdión kívüli forgatások.

Ax3 - 2011. 05. 14. 13:33

Érdemes megnézni az ucsó részt több évados kihagyás után?

nagyzee90 - 2011. 05. 14. 13:42

Szerintem nem, legalább a 9.-10. évadot nézd előtte meg, ahol clark és lois kapcsolata elkezd kibontakozni, clark elfogadja végzetét, és mertopolis-ban megkapja a maszat becenevet.

winnie - 2011. 05. 14. 13:44

ha nincs darára idő, mindenképp érdemes, már csak azért is, mert sorozatzáró. lehet, hogy nem minden lesz tiszta, de így teljes a kép. ha viszont van esély a 9-10. vad darálására, akkor érdemes várni.

lex - 2011. 05. 14. 13:47

van az epizód elején egy egész tartalmas “previously on Smallville…”, ami összefoglalja a legfontosabb eseményeket, egészen a sorozat kezdete óta.

Susie L. - 2011. 05. 14. 14:13

Tetszik az összefoglaló.

Semmi sem adhatott volna méltóbb lezárást, mint az, hogy Clark szembenéz Lex-szel és Darkseiddal, aki mellesleg Lionel képében jelenik meg.

Szerintem érdemes megnézni a záró részt, mivel úgy készítették, hogy önálló filmként is megállja a helyét.

Jocoka24 - 2011. 05. 14. 14:15

Mindöröké Smallville!!A legenda most kezdödik!!köszönöm ezt a tiz évet én is!!szép iras köszönjük!!

Johnny - 2011. 05. 14. 14:37

Sziasztok!

Vágjunk is bele a közepébe:
POZITÍVUM –
Az esküvő: Lois és Clark az oltárnál
Fajin vót! (Vagyis szép volt)
Jonathan feltűnése: John Schneider k*rva jól játszott
Fajin vót!
Lex visszatérése: B*sztam a kopasz sapkára, örültem, hogy láthatom a Kopaszt
Fajin vót!
A ruha: 10 évig vártam arra, hogy Clark repüljön, de magáért a repülésért azt hiszem, érdemes is volt
Fajin vót!
A repülős jelenet: Amikor elkapja a vasmadarat, azt hiszem, ott újrahasznosították a Superman Returns-ból kivágott CGI-t
Fajin vót!

NEGATÍVUMOK –
Tess: A drágaszágom sajnos meghalt, pedig hogy örültem azoknak a formás combjainak, főleg amikor rúgott, na akkor kellett volna megállítani a videót! Hmmm…
Nem vót fajin! (Nem tetszett az, hogy meghalt)
Darkseid vs. Clark: Sajnáltam, hogy nem fojtja meg Clark-ot (persze csak viccelek)
Nem vót fajin!

Pff… most így hirtelenjében nem tudok mit felsorolni még, mert még nem láttam 66-szor a Finálét!

Véleményem szerint, nem a zöld szemű csajt (Tess-t) kellett volna kinyírni, hanem Chloe-t! Az nekem nagyon tetszett volna! Ja, meg mutathatták volna a Superman-t kicsit közelebbről is, mert nekem úgy tűnt, mintha Clark b*szott volna felvenni a valóságban a ruhát, vagy direkt úgy mutatták? Nem tudom! Ha direkt, akkor …szák meg, nem erre vártam 10 évet, ha nem, akkor meg bocs az előbbiekért!
Egyébként dumáltak valamiféle cameo-ról a részben, de én azt sehol sem láttam, vagy csak nem figyeltem!

U.i.: Apropó, írok én is egy sorozatot, a címe Vaze kalandjai, ha valakit érdekel, írjon az e-mail címemre!
(vazeljevics@gmail.com)
Ez komoly, tényleg írom! Csak nem tudom, van-e értelme…

U.U.i.: Hogy miről szól? Majd megtudja az, aki elolvasta..
Nem mondok semmit! ja, és ez nem a Gálvölgyi féle agybeteg Wazzeg, hanem saját kreálmány!

U.U.U.i.: Winnie, ha érdekel egy írott sorozat, írjatok nyugodtan! Csá! Johnny vótam! :))

lex - 2011. 05. 14. 14:38

Amúgy érdemes az epizódot minél jobb minőségben, minél nagy felbontásban megnézni. Sokat dob a látványon. Ebben még a ruha sem hat olcsónak :)

Xname - 2011. 05. 14. 14:59

Semmi esély arra hogy legyen a közeljövőben egy új superman sorozat ami talán smallville “spinoff” ?

Ultra(: - 2011. 05. 14. 15:08

Én egy Igazság ligája spinoffot tudnék elképzelni, az fincsi lenne :D

PandacsökiBoborján - 2011. 05. 14. 15:09

Az most komoly, hogy a Time Warner a kapcsolt vállalkozásoknak nem passzolja le kedvezményes áron / ingyen a licenszjogokat? Ennek mi értelme van? Hiszen legfelül úgyis egy cég profitál.

A 10 évad során egyébként én azt élveztem, hogy kaptak valami mélységet a képregényhez köthető, számomra egysíkúnak tűnő alakok, illetve pici hatással volt a széria a rajzolt sagára (például Martha Kent kinézete, hacsak azóta nem retconozták össze-vissza a rererererererereformált és rerererererebootolt fő irányvonalat).
Szar ügy: sajnos Chloe Sullivanből (ha jól tudom) nem lett képregényfigura.

S0m30n3 - 2011. 05. 14. 15:10

Kb 15 perce végeztem a fináléval. Tényleg egy korszak vége, igaz én “csak” 6-7 éve kezdtem nézni. Az utóbbi pár rész már idegesített egy kicsit, és vártam a végét, valahogy gagyinak tűntek a sztorik, és kb örülök, hogy lezárták, és nem húzták tovább. Mindezek ellenére, volt pár olyan jelenet a fináléban, ami visszahozta a jó emlékeket régebbről, bár nem éreztem annyira a lezárást, mivel nem is volt az teljesen, mert most Superman sztorija kezdődik. Összefoglalva: jó volt, de nem baj, hogy vége.

Lex-nek pedig köszönet a smallville hungary szerkesztéséért.

mse - 2011. 05. 14. 15:15

Kerek összefoglaló egy kerek lezáráshoz.

Kevés finálé töltött el ekkora elégtétellel. Sőt, talán egy sem.

Egy élmény volt. :)

Zirowe - 2011. 05. 14. 15:20

“a leghosszabb amerikai sci-fi sorozattá válik”
Ez a rang nem az sg-1-et illeti?

darkimmortal - 2011. 05. 14. 15:27

Annó 10 éve, majdnem az amerikai premierrel egyidőben kezdtem nézni a sorozatot, akkor 13 évesen. Nem túlzás, hogy ezzel a sorozattal nőttem fel. Úgyhogy a mai nap számomra egy korszak lezárását jelenti.

A finálé maga számomra majdnem tökéletes volt. Az egyetlen, amit hiányoltam egy jó Supermanes félközeli kép, mert a CGI Superman annyira nem az igazi. A kosztüm szerintem nem vészes (főleg a felső része). Az mindenképp dícséretes, hogy a köppenyen változtattak és oda is rákerült a logó mint az eredetiben).

A John Williams zene hatalmas volt, mint ahogy az egész jövőben játszodó rész is. És megkaptuk az Ausiello által említett Surprise Cameo-t is, Jimmy Olsen személyében.

Az egész fantasztikus volt, egyáltalán nem tűnt olcsónak, kellően látványos volt, és érzelmes is.

Lex amnéziája szerintem remek húzás volt, mert elég problémás lett volna úgy fenntartania a két személyiség álcáját, hogy az ősellensége egyből tudja a titkát, gyengeségeit, hogy kik a szerettei, stb.

Azért a képregényes kerettörténettől féltem, attól tartottam, hogy kitalálják, hogy az egész sorozatot csak Chloe meséli a fiának, de szerencsére nem ez lett a vége.

Szóval egy mestermű, egy korszak lezárása. És remélem valamilyen formában (képregény mondjuk) a Smallville féle Superman világ is fennmarad.

Egyébként meg, ha a Finálé egy különálló film lenne, akkor ez lenne szerintem a legjobb Superman film, ami eddig készült!

mse - 2011. 05. 14. 15:27

Zirowe: lapozz egy kicsit fel. Ez már le lett rágva. A SG-1 214, a Smallville pedig 218 epizód. Két fantasztikus, 10 éven át futó sci-fi mind a kettő, de a Smallville 4-gyel több órát futott.

Ultra(: - 2011. 05. 14. 15:27

Pár résszel megelőzte a Smallville :D

thingol - 2011. 05. 14. 15:44

zirowe: olvass kommenteket, négy résszel több a smallville

DeadMan - 2011. 05. 14. 16:02

Kobe – Én hobbi szinten tanultam 3d-t, jelenleg is foglalkozok vele, és csak annyit szeretnék kérdezni: te jártál már a Föld nevű bolygón?:)
Na jólvan nem akarok veszekedni, nem is erre van itt a hely.

Szóval a finálé.
Volt ami nagyon jó volt, volt ami nem annyira, és volt ami rossz volt.
Lex eléggé jól lett visszahozva, de utána az a memóriatörléssel azért még muszály volt pofonvágniuk minket. Na mind1, ez még a belefér kategória.
Ami effektek voltak, azok az elfogadható, és a tényleg jó között ingadoztak, de ennek nyilván anyagi okai voltak. Összességében nem volt gond velük.
Ami inkább hiányzott az embernek, az valami jó kis Darkseid fight, de reálisan gondolkodva tudhattuk, hogy erre nincs pénzük az alkotóknak, és ha megpróbálták volna, a végeredmény valószínűleg szánalmas lett volna. Így kaptunk helyette nagyon pofásan kinéző Apokalipsz-ot, meg a rész végén egy marhán összecsapott megoldását a problémának.
Az a bizonyos ruha. Szerintem itt a junkie-n már lassan minden smallville kedvelő ismeri a nézeteimet erről. Rühellem, és nevetségesnek tartom a hacukát. Szóval mondhatni nekem jó pont volt, hogy alaposan átgondolva, választékosan mutatták benne Clarkot.
Viszont magam sem értem, de utólag arra jutottam, ha már mindenképpen rá kellett adniuk, egyszer megalább mutathatták volna közelről benne.
Hogy ez nem történt meg, annak az oka az lehetett valószínűleg, hogy fizikailag nem volt jó a ruha Wellingre. Más ötletem ninsc, mert egyébként szerintem ez a ruha pont olyan volt, amilyennek lennie kellett. És ugyanez igaz a fináléra is.
Megkapja tőlem a 8/10-et. Szőrös szívűen levonok két pontot, de ez valamennyire az évek során elkövetett baklővésekre is vonatkozik.
Ennyi volt a Smallville, dicsőséggel búcsúzott.
Kiváncsian várom, mi fog történni ezután a jövőben a Szupermen mitológiával.

Mann - 2011. 05. 14. 16:20

Én az első pár évadot szerettem, több történettel, ötlettel, csak megszokásból folytattam a második 3-adot, ahol az ötlet és a sztorit felcserélte Lois mutogatása fehérneműben, ami eleinte nem is zavart annyira, de valahogy fura lett az egész, mintha nem tudnák belőni, h ki a célcsoport és úgy próbáltak egyensúlyozni, h a pg13-t ne érjék el, de minél felnőttesebbnek tűnjön a dolog. (bár lehet h ez a titka a Teenchoise megnyerésének) Miután elunta az ember a fehérnemű showt, a legnagyobb szórakozásnak az tűnt, h röhögjön az igazán mélynek szánt, ám gyakorlatilag elcsépelt és túlságosan teátrális mondatokon, minden héten vártam egy “nagy erő -nagy felelősség” combót, de azt mégsem merték. :)
Az utolsó harmadán sokat javított a sok új vendég és állandó szereplő, időnként kaptunk megint izgalmasabb részeket is meg színészeket is (személyes véleményem, h Lex kitűnőnek tartott színészi alakítása is más fényt kapott volna, ha nem ilyen csapatban kellett volna szerepelnie, a vakok közt a félszemű a király, mert bár csípem Rosenbaumot, de kevés esélyét látom, h a közeljövőben Oscar köszönő beszéd írására kellene fecsérelni az idejét)de ez a 10 évad volt a mélypont és ennek megkoronázása a finálé, ami talán az egyik legunalmasabb rész volt, aránytalan volt teljesen mind a 4 boss legyőzése. Persze lehet, ha nem untam volna meg az évek során az összes szereplőt Lex és Green kivételével más lenne a helyzet, de a legtöbbjük már idegesített. Mindenesetre valamit tudott ez a sorozat, mert bár nem fog hiányozni, azért valahogy csak rávett, h végignézzem az összes részt 10 éven át.

winnie - 2011. 05. 14. 16:32

“És ha jól olvastam Wonder Woman nem lesz… Nagyon kár, kéne vmi hiánypótló képregénykarakteres sorozat… ”

írtuk anno, hogy jövő évadra készül a hulk, tervben van a jessica jones-os projekt és még az abc family is választani fog karaktert a marvel portfólióból

Jako - 2011. 05. 14. 17:08

Köszi a választ Winnie, Hulk remek, bár sztem nem annyira felépített és szerethető karakter mint a többi Avenger (Wasp-ot különösen szívesen nézném:)), ami az ABC familyt illeti, kösz a jóhírt, kíváncsi vagyok ki lesz a választott, Pókember már nagyon lerágott csont, akárcsak Vasember a 2 mozifilmje után, épp Thor és GL is kapott egyet, és jön a Kapitány is, szóval nemtudom (Hawkeye-t is bírnám).

Ultra(: - 2011. 05. 14. 17:20

Nem úgy volt, hogy Sandmant akarnak csinálni?

zaxx - 2011. 05. 14. 19:17

Amin nagyon meglepődtem és csalódtam, az volt, ahogy Clark végzett Darkseiddel.

Mondjuk tény, hogy a képregényben/rajzfilmekben sem a képességeivel, erejével, hanem a szívével-szellemével győzte le a Sötét Urat. De amit itt láttunk az egy kicsit gyors váltásra sikerült. Elférhetett volna még pár ökölharc, mutatva, hogy Clark teljesen magabiztos, “befogadta a fényt” :D, Darkseid meg egyre bizonytalanabb és oszladozik, majd egy hasonló nekirepüléssel Clark megadja neki a végső csapást. De azzal, hogy ezt elsütötték elsőként, eléggé amatőr és elkapkodott megoldás látszatát keltették (még ha az ember bele is gondol, hogy Clark lelkében mi játszódhatott le). Mintha csak ilyen rövid jelenet fért volna bele ebbe a részbe, a játékidő korlátozta a kivitelezést… :(

Kóczy - 2011. 05. 14. 19:40

Összességében tetszett az évadzáró, de én úgy éreztem, hogy Darkseid-et kicsit talán túl egyszerűen elintézte Clark.

Mindenesetre hihetetlen, hogy vége a sorozatnak. Az viszont nagyszerű teljesítmény, hogy 10 éven keresztül műsoron tudott maradni.

lex - 2011. 05. 14. 19:56

ennyit arról, hogy low budget hangulat: http://smallville.hu/hirek/Jon/2011_05/svfinale/Lex/kritikaba33.jpg

:)

Lionel - 2011. 05. 14. 21:21

Sokan kivesézték már előttem a finálét, én is megtettem mint a smallville.hu szerkesztője az oldalunkon, úgyhogy inkább csak egy eddig nem pedzett aspektusra hívnám fel a figyelmet:

Az, hogy a lehetséges scifi/hős/képregény “helykitöltő” sorozatról folyik a találgatás, jószerivel a Smallville-nek köszönhető. Talán ezért is futott egy évtizeden át, mert űrt töltött be a filmiparban. Az ezredforduló környékén nagyjából halott volt a képregényhősök témája a vásznon, TV-ben meg pláne. Visszahozta a hősöket a képernyőre, a sikerével pedig lavinát indított el. Azóta ismét divat lett szuperhősökkel eladni a mozit. Nyilván nem 100%-os az összefüggés, de azt hiszem elég tisztán kivehető. Az első a sorban mindenképp a Smallville volt.

És ennek a 10 évnek most vége. Végérvényesen. Igen, kétszer ekkora büdzséből kiváló mozifilmet lehett volna csinálni ebből a duplaepizódból is. De itt a lényeg: sorozatepizód. Relatíve kis költségvetés, és nem egy évig csiszolják a CGI-t, az utómunkák is legfeljebb csak 2 hónaposak lehettek, nem évnél is hosszabbak. Pedig jó lett volna.

Ettől függetlenül is szerintem aki valaha is végignézett egy-két Smallville évadot, annak ez a Finálé méltó befejezés volt. Úgy ahogy volt.

Binky - 2011. 05. 14. 21:37

Jó az írás, kedvet kaptam, hogy elővegyem a sorozatot. Még a 6. évadnál elakadtam, nem azért mert nem tetszett, csak egyszerűen más sorozatok lenyomták szegényt, de most lehet újra folytatom, mert nagyon érdekel ez a sorozatzáró, de én csak sorrendben vagyok hajlandó nézni a részeket, nem lőném el, hogy csak a finálét megnézem.Szóval nagy feladat, 5 évadot lenyomni, de nem lehetetlen… :)

chulo - 2011. 05. 14. 23:02

Tetszett is meg nem is. Nem igazán tudom megfogalmazni, hogy mi az ami hiányzott. A kibeszélőben írtam, hogy örültem volna ha nem az utolsó 10 percben lesz “Superman”. Jó lett volna bemutatni egy kicsit a világ reakcióját arra, hogy színre lép. Egy két dolgot egész nyugodtan le lehetett volna rövidíteni, vagy kivágni teljesen és koncentrálhattak volna jobban Clarkra

A ruha mizéria – a piros kisgatya hülyén néz ki. Nem baj, hogy nem mutatták. Jó volt így is

Mr. Teddy - 2011. 05. 14. 23:33

Vége.

SPOILERES!
Szerintem eléggé elrontották a finálét. Vagy csak kihozták a maxot a büdzséből. A lényeg ugyanaz, gyenge volt nagyon A rész szinte teljes egészében a lelkizésről szólt, nagyon unalmas volt már a töménytelen erkölcsi szövegek hallgatása, jójó kell bele, de ne a 80%-a legyen a finálénak. Igen, vártam a kis csihipuhit Darkseid-dal, erre csak egy bolygót kellett ellönie, vicc… Annyiból jó volt, hogy kompatibilisan lezárták a végét, minden karakter a helyére került. Bár csak én éreztem Jimmyt logikátlannak, hogy került vissza? Az mindenképp rendes volt tőlük, hogy a képregénybe Crhistopher Reeve-et rajzolták. A másik érthetetlen, hogy miért nem mutatták jobban a kosztümben Clarkot.
Az mindenképp jó, hogy legalább lezárták rendesen a sorozatot, így lett komplett az egész, és a rajongóknak is így a legkönnyebb leállni a sorozatról. Időben befejezték, így is a végére olyan szűk volt a költségvetés, hogy alig lehetett rendes részeket alkotni.
SPOILER OFF!

Bye-Bye Smallville!

hales - 2011. 05. 15. 01:01

Nagyszerű írás, gratula! :

Serintem fantasztikus volt! Kb 10 perce fejeztem be és
Minden egyes jelenet. Számomra egyszerűen tökéletes volt!
Imádtam, hogy Lionel képében jelent meg Darkside, a visszaemlékezős jelen Clark-nál és Lex-nál is ütött!
Az erődős jelent a végén, szintén fenomenális.
A színészek játéka, minden egyszerűen így volt tökéletes!

Köszönjük a gyors kritikát, méltó lezárás a Smallville-hez! :)

MartonRoby - 2011. 05. 15. 01:27

Jól zárták le a sorozatot, de én ennél valami sokkal epikusabbra számítottam.
Nem volt igazi kihívás számára, eltolta a bolygót aztán jónapot. Ez picit felemás.
A másik az Tess halála. Clark mindig bizonygatta, hogy bízik Tess-ben és a csapatba tartozik, de mintha semmi következménye nem lett volna annak, hogy Tess meghalt. El tudjátok képzelni, hogy ha Chloe halt volna meg, akkor Clark nem tesz semmit?
A ruhás mizéria nekem is feltűnt. Elég egyszerű a szitu. Nem vették meg a jogokat. Mutatták a ruhát, mutatták a főszereplőt a ruhával, CGI-t is mutattak, természetesen úgy, hogy arcot ne lehessen látni. Amit nem mutathattak az a főszereplő a ruhában. Nem is nevezhették Supermannek, mert senki nem hívta úgy. Mikor Chloe mondta, hogy Superman, akkor a képregény fickóról beszélt… Egyébként az a ruha ami a kristályban volt gyönyörű volt. Amit viszont Johnatan adott át neki az siralmas volt…
John Williams krypton témája nagyon hiányzott. Amikor megállt a levegőben Dark-Lionell ütése után, ott gyönyörűen el lehetett volna sütni.
http://www.youtube.com/watch?v=SWzzA-pgOAM

Hans - 2011. 05. 15. 01:27

Épp most fejeztem be. Nagyon jó volt!
John Schneider, John Glover és Michael Rosenbaum nagyon jók voltak, Aaron Ashmore a végén kellemes meglépetés volt.
Számomra ez befejezés 10-ből 9 pontot ért. Igaz elfogult is vagyok. Furcsa egy időszak, 10 évad Smallville, valamint all-in 17 évad SG vége. Szinte egyszerre… Hiányozni fognak, kevés olyan sorozat maradt mostanában, aminek úgy várnám a következő részét, mint ezeknek…

nadi - 2011. 05. 15. 02:52

Nagyon drukkoltam, hogy jó legyen. Az utolsó évadot úgy szenvedtem végig.
Ahogy néztem közben folyamatosan ingadoztam. Jó ez? Nem jó?
Voltak pillanatai amik tényleg felemelőek voltak, a hibáit meg inkább elnéztem neki. Mindig is szerettem az eredetire való kikacsintgatásokat,a 10 évad egyik kedvenc jelenete volt mikor Christopher Reeve megjelent. És ezért örültem, hogy szinte komplett jelenetet vettek át az eredetiből.
A ruha miatt én is becsapva érzem magam, de hát az a bizonyos meghúzott nadrágszíj már régóta látszik a sorozaton. Szerintem fontos lett volna…nagyon is. De hát ez van. Valaki írta itt, hogy jobb, hogy nem vette fel, mert Superman ruhája gagyi. He???? Ez minimum szentségtörés. :)
Szóval elnéztem, és az esküvőjük napján elfogadhatónak is tartottam a szerelmi tipródást, ezzel együtt a multmagamögötthagyást kicsit erőltetettnek éreztem. Jó pár rész óta vezetik ezt fel, és most valahogy gyorsan rövidre zárták.
A lebegős jelenet. Na az azokat az időket idézte mikor függője lettem a sorozatnak.
Nem vágott földhöz a finálé. Nem könnyeztem a végén. Kis hiányérzetem volt utána. DE inkább tetszett mint nem. Szerintem az alkotók a helyzethez mérten kihozták belőle a maximumot.
Aztán az a kis hiányérzet majd egyre nagyobb lesz…de más miatt…mert nem lesz már Smallville.

Pr13m - 2011. 05. 15. 07:41

Hűűű annyian leírták már a véleményüket,de azért én is leírom, mivel a finálé hatalmas volt. Végre egy olyan rész, ami igazán méltó ehhez a sorozathoz, történethez. Kellőképpen jól vegyítették az akciót, a romantikát és a szálakat, ahogy összeérnek. Mint mindig most sem a harcokon volt a lényeg, és számomra ez az egyetlen egy negatívum, amiben biztos voltam, hogy csak pofon sem fog elcsattanni CK és DS között. Pedig mekkora lett volna ha már a kék ruciban felugrik Apokolipsisre, és bever DarkSeidnak egy hatalmasat. De azt hiszem ez így volt jó. Az utolsó pár perc minden überelt, amikor megkapta az apjától a rucit, felcsendültek a már jól ismert zenék, és lehet menteni a világot. Nagyon jók voltak az összevágott visszaemlékezések, és jól elvarrták a szálakat. Szóval ez a rész 10/10. (Meg is nézem most még1x a végét!) :)

lex - 2011. 05. 15. 09:28

Man of Steel director Zack Snyder:

“I’ll say Thank God for Smallville,” Snyder said in an audio interview with FOX All Access. “Smallville, by itself, quietly has kept Superman in the consciousness, in a way that without it, my kids really would be like ‘who the hell is Superman?’”

“Smallville’s done an amazing job of just keeping that icon alive, and I thank them for that, incredibly,” he continued.

bob - 2011. 05. 15. 11:13

:)) hiányozni fog nagyon a smallville, nagyon jó rész volt a befejező is természetesen ,örülök hogy néztem :)

spike0007 - 2011. 05. 15. 11:54

Szuper befejezés volt! Lex köszönjük a kritikát, maximálisan egyet értek vele.
Smallville pedig életem egyik legjobb sorozata volt, van és lesz mindig.

Katja - 2011. 05. 15. 13:48

Most végeztem a fináléval. Kövezzetek meg, de nekem nem tetszett. A hangulata illett egy 10 évadot lezáró fináléhoz, de tudtak volna ennél jobbat is a készítők. Amennyire beharangozták… hát na… többet vártam. Clark sokkal nehezebben küzdött meg némelyik ellenségével, mint magával Darkseiddal, pedig ő maga volt a sötétség. Erre 2 mp alatt huss és a sötétség fejedelmének kampec? Ne már!
Ugyanígy a 3 prófétánál… ennyi erőből megtehették volna ezt a nyilazást részekkel ezelőtt.
A legrosszabb az volt, hogy már vártam mikor lesz vége, pedig ilyen még sosem volt Smallville nézés közben.
5/10-et kap.
Az évad viszont megérdemel egy 8/10-et, igaz nekem a 9. évad volt a favorit :)

kytex - 2011. 05. 15. 15:34

Mit is lehet mondani ilyenkor. Még kicsit sokkolva vagyok. Részemről teljesen méltó befejezés volt. Nem foglalkozom a kritikákkal, egy pillanatra sem fordult meg semmi ilyesmi a fejemben se közben, se utána. Egyszerűen csak örülök, hogy eljutottunk idáig, hogy a végzet beteljesedett, de mellette szomorú is vagyok, amiért véget ért egy korszak. Amikor a tv2 elkezdte adni, azóta néztem, 12-13 lehettem kb. Mondhatni ezen a sorozaton nőttem fel. Ahogy teltek az évadok, idősödtek a szereplők, komolyodott a sztori, én is úgy idősödtem, szóval tudtam vele azonosulni. Ez az első, ami igazán a szivemhez nőtt, nem hiába éreztem gombócot a torkomban a végén és lábadt könnybe a szemem, amikor megláttam végre Clarkot repülni és Supermanként megjelenni.
Erre vártam hosszú évek óta. Elképesztően jó volt ez a befejezés és az egész 10 év egyben.
Örülök, hogy végig követtem Clark Kent Supermanné válását.
Szomorú vagyok, mert a sorozatlistámon nem lesz több Smallville rész, ami megnézésre vár, nem lesz több Intro, aminek hallatán felpezsdül a vérem és elönt a boldogság. De majd néha elinditom :) Az is biztos, hogy majd eredetiben beszerzem az egész sorozatot és mindenféleképpen végig nézem az elejétől időnként.

Köszönöm a TV2-nek, amiért először elkezdték itthon leadni, a WB-nek, amiért a világon legelőször elkezdték leadni, a CW-nek, amiért tovább vitte a sorozatot és végig követhettük a végzet beteljesedését, a Smallville összes munkatársának, akik kidolgoztak nekünk mindent, ami kellett ez alatt a 10 év alatt és köszönöm az összes szereplőnek, akik a szivünkbe lopták magukat alakitásaikkal, megjelenésükkel, stilusukkal.

Itt egy frappáns kis videó(nem tudom, hogy szabad-e linkelni), ami lényegében egy opening credits, de minden lényeges szereplő benne van az összes évadból.

http://www.youtube.com/watch?v=vuqemOQ5u7g&NR=1

Záró szóként pedig, KÖSZÖNÖK MINDENT SMALLVILLE!!!
A legenda tovább él.
\S/

Black - 2011. 05. 15. 15:41

Ma éjjel 1 órakor számomra is lezárult ez a 10 év!
A rész összességében tetszett, különösen a másodikra voltam kíváncsi, mert Greg Beaman sem akármilyen rendező, mégis úgy érzem, hogy a Salvation-be kicsit többet adott.
Nem akarom azt mondani, hogy jó vagy rossz a vége, én inkább úgy fogalmaznék, hogy a sorozat méltó befejezést kapott.
A Darkseid-dal vívott (nagyon) rövid küzdelmét nem találtam kevésnek, bőven elég volt. Az a rész fogott meg a legjobban (és bevallom, el is érzékenyültem), ahol Clark, Martha és Jonathan beszélnek utoljára a pajtában. Lex visszatérése rövid, de velős volt, a memóriatörléssel pedig újabb fejezetet nyitottak a karaktere előtt. Anno a Clark-kal folytatott beszélgetése 10/10-es, ahol megígérte a szuperhős, hogy mindig az útjába fog állni. Kérdés, hogy így Lex-szel az emlékei elvesztése után mi lesz. Genetikailag biztos megmaradnak a tulajdonságai, de az, hogy kikkel és miket tett… hát igen, ezen el lehet gondolkodni hosszasan.
És akkor így a végére elmondom, mi fájt nagyon: a Superman-cucc. Nem tudom, ki mennyire tájékozott ezzel kapcsolatban, de én biztosra veszem, hogy Tom Welling nem vette fel a ruhát. A repülős jelenetnél nyilván ráadtak egy kék felsőt, a köpenyt és ennyi. Abból a madártávlatból pedig akárki lehetett a kosztümben, mert biztosan senki sem látja, hogy Tom az. Én megpróbáltam sok pause-zal kideríteni az igazságot, de esélytelen :D Olyan jól megcsinálták, hogy külön dicséret ezért. Ám ettől függetlenül… itt azt írják, nem felelt meg az elvárásnak, szerintem viszont a Warner a hunyó, betiltotta h lássuk Tomot és kész. Vagy Tom nem is akarta felvenni. Valamelyik… na de mindegy, így esett és úgy puffant. Van akinek ez fura, van akinek bosszantó. Nézőpont kérdése!

Asszem srácok annyira nyomot hagyott a sorozat, hogy írok majd word-ben egy saját folytatást XD Ezzel is tisztelgek azelőtt a 10 év előtt, amit a Smallville learatott!

Mindenkinek minden jót!

Black :)

Vas - 2011. 05. 15. 16:18

Szerintem is az volt a legnagyobb baj, h sokáig pörgették fel a Darkseid-sztorit, és 2 perc alatt végzett vele CK. Az Aaron AShmore-os ötlet sem volt a legnagyobb, így visszahozni.

De amit nem értek: amikor Clark Brainiac 5-tel előrement a jövőbe, 2017-ben járt, és már saját irodája volt közösen Loissal, komolyabb jellemmel. Most meg még balfék volt, Miss Lane-ezett, ami abszolút irreális abban az időben már. Ez valahogy nem illik össze.

Hiányoltam a teljes alakos Supermant, ha már erre vártunk 10 éve. Sőt, már a rész elején Superman lehetett volna, megment 1-2 embert a közelgő katasztrófa miatt, és csak utána néz szembe Darkseiddel. Na akkor teljesedett ki volna igazán az egész saga.

Lex-szel keveset foglalkoztak, mintha gyorsan le akarták volna zárni a szálat, és eléggé furcsa megoldást találtak rá. Jó lett volna, ha mondjuk most visszatérnek a 7. évad végén félbehagyott szálra, és irányítani kezdi az Utazót.
Az emléktörlés ötlet érdekes volt elsőre, még másodikra is, viszont azt kell mondanom, hogy nem rossz. És így talán Lex jó útra tért, mert ugye a Smallville történet szerint Clark is kellett hozzá, hogy gonosszá váljon.

Mindezek ellenére nagyon sajnálom, hogy vége lett, most kezdett beindulni az igazi sztori, jó lenne 1-2 évig folytatni. Vagy esetleg filmet csinálni. Kedvenc sorozatom ért véget, hiányozni fog.

Valezius - 2011. 05. 15. 16:40

Én 7×10-ig jutottam, de a 6-7. évad elég lapos úgyhogy mostanában nem sok Smallville részt néztem, de a fináléra mindenképpen kíváncsi voltam.

Igazából teljesen másra számítottam, de az első 15 perc után megértettem a helyzetet és lejjebb adtam az elvárásaimat :)
Clark szerintem túl hirtelen lett meggyőzve arról, hogy elmenjen az esküvőre. Lois meggondolja magát egy perc alatt az rendben, de Clark így kissé hiteltelen volt nekem.

Clark és Lex találkozása nagyon jóra sikerült, ahogy a végén Lex memória törlése, és az épület falán megjelenő LX Corp felirat is :)

Hát a ruha nekem is furcsának tűnt, szerintem a Superman visszatérben zseniális öltözetet láttunk, amikor a végén elővillantotta a ruhát az is furcsának hatott. Eleve vicces jelenet volt, ahogy ott belassítva leveszi a szemüvegét, szerintem azt nem igazán találta el a rendező. Nem is tudom mi volt a furcsa a ruhában, Welling elég vékonynak tűnik benne, mintha nem lenne elég izmos a Superman szerepre. :)

De a vége mi a fene volt?
Most Lois és Clark nem házasodott össze, vagy összeházasodtak, csak eljátsszák, hogy alig ismerik egymást? Gondolom azért, hogy leplezzék Clark titkát.
Ennek a jelenetnek az volt a célja, hogy összekösse a régi elemeket ezekkel az újakkal?
Egyébként a liftbomba az nem átvezetés volt az első vagy második Superman filmhez?
Jimmy felbukkanása nekem igazán tetszett, Jimmy mindig is fiatalabb volt Luis és Clarknál, ehelyett ebben a sorozatban kaptunk egy velük egyidős Olsent. Ezzel az öccse dologgal ez legalább helyre lett rakva. De, hogy mindkettőt Jimmynek hívják :D

Lex mint elnök szintén elég furcsa volt, sőt inkább felesleges.

Skate - 2011. 05. 15. 16:48

Vegyes érzelmeim vannak ezzel a fináléval kapcsolatban. A már megszokott klisés nagy szavak nem maradhattak el belőle, mégis az első negyven percben érződő lezárás hangulat rajta, ami felértékelte számomra a látottakat, ha már kicsit kínosnak éreztem az esküvő előtti huzavonát.

Lex visszahozatala nagyon jól lett megoldva, csak kicsit több jelenetet is kaphatott volna. A memóriatörlése keserű pirula volt számomra, de ha a Superman-saga-hoz akarjuk kapcsolni, elkerülhetetlen lépés.

Örömmel láttam a 10 évad minden fontos szereplőjét visszahozták a zárásra. És a sok képregényes kikacsintás is tetszett. John Schneider játéka meg csak emelte a fontos jelenetek fényét és Johnatan Kent elengedhetetlen kelléke volt Clarck Superman-é válásának. A ruhát meg konkrétan a főszereplő arcával nem láthattuk egy az egybe, kicsit csalódottá tett, de túl tettem magam rajta.

Az összefoglalóban a tíz év összefoglalása remekül sikeredett, mégis zavart az évadok fontos jeleneteiből összerakott Clarck és Lex flashback egyaránt.

Az Apokalipszis bolygó közeledéséről a második meteoreső jutott eszembe, de nem ütöttek itt a hasonló jelenetek, ha nem csökkentik a sorozat büdzséjét 3 éve, akkor tényleg sokkal pazarabb lezárást kapunk, de így belegondolva se lehet okunk panaszra. Az írók megtették ami tőlük tellett. Darkside és hívei röpke legyűrését is az anyagiaknak tudhatjuk be, mint Doomsday-ét anno, de itt már el tudtam ezt fogadni. Szóval egy kerek véget és új kezdetet kapott a sztori, amit megérdemel. A showrunner váltás óta kis logikai bakik becsúsztak az évadokba, de igazán elnézhetőek. Újra nézve majd egyszer mindenki kicsit átértékeli a sorozatot.

Számomra nagy kedvencé vált a 3. évadtól és a sorozatfinálé hibáinak ellenére nálam még is kiérdemelte a 10/10-es tisztelet. Ősztől hiányozni fog a sorozat.

Edison - 2011. 05. 15. 19:07

– Clark felnézett az égre, látta, a közeledő kisbolygó nagyon belassult, mert a MÁV vontatja, így még van ideje térülni-fordulni.
– Egy ekkora kisbolygónál jóval kisebb is minden életet kipusztít a földön, nem csak az emberek egyharmadát. Hiába spájzolnak be májkrémet a bunkerbe.
– Ilyen porviharban nem repülünk, mert tönkremegy a hajtómű.
– Az elnököt úgy mutatták a gépen, mint Jézust szokták.

@Valezius:
Lex már volt elnök, mikor korábban Clark a jövőben járt. Ezért mutatták.
A kápolnai esküvő nem volt érvényes. Most vagy csak egy szűk kör volt ott, akik ismerték Clark titkát vagy nem, de akkor később tényleg nem volt értelme titkolózni.

Aztán csak 7 év után házasodnak össze, addig ment a huza-vona? Milyen jól néztek ki akkor is, semmit nem öregedtek.

Lana nagyon hiányzott, sokáig meghatározó személyisége volt a sorozatnak, a visszaemlékezésben is csak homályosan látni. Igaz, ő nagyon hamar kiöregedett a sorozatból Először európai csajnak nézett ki érdekes mandula vágású szemekkel, aztán kínai asszonynak európai beütéssel (egyébként holland-kínai).

Jimmy nekem nem hiányzott, rosszul választottak színészt.

A legjobb szerintem a 9. sorozat első 4-5 része volt, egyébként iszonyat mennyiségű baki és logikátlanság volt a sorozatokban, de a legrosszabb rész hangulata is jobb volt, mint bármelyik egyéb Superman filmé.
A Kyle XY miliőjét nem tudták megközelíteni, ott konkrétan beteg voltam egy hétig, mikor vége lett. Ezt csak sajnálom.

Conquistador - 2011. 05. 15. 21:47

remek volt, nem is lehet mit mondani, hiányozni fog. már készülök a darára, 3 évadot be is szereztem dvd-n. :)

johnny poker - 2011. 05. 15. 22:25

Olyan volt a befejezés is mint a sorozat, én többször próbálkoztam vele, de sosem jött be.
Kb 20 perc sztori 40 percre nyújtva, elég gyengécske effektekkel.

Gaabor10 - 2011. 05. 16. 11:22

még jó, hogy 80perces volt a finálé…

Ivy - 2011. 05. 16. 11:57

Szerintem is nagyon jóra sikerült a finálé, az elején én is vártam, hogy lássuk egy egész alakos képet Clark-ról a ruhában, de így is meg vagyok vele elégedve.
Azt én sem értem, hogy miért vártak még 7 évet arra, hogy összeházasodjanak…
Ezen kívül amit még furcsának találtam, hogy Olivert nem mutatták a jövőben, pedig kíváncsi lettem volna rá :(

Összességében viszont nagyon tetszett, hiányozni fog!

Vas - 2011. 05. 16. 13:11

Edison: az alternatív valóság volt, nem? nekem úgy rémlik

Valezius - 2011. 05. 16. 13:11

Edison – 2011. 05. 15. 19:07

Oké kösz, nekem akkor is erőltetett, hogy a most feltámadt embert elnökként mutatják.

Egyébként nem azt mondták, hogy a bolygó pusztítja el az emberek harmadát, hanem a rá kilőtt atomfegyverek, ha nem jön be a terv.
Amúgy szerintem ez nem is igazi bolygó/hold vagy mifene volt, inkább valami fantom bolygó lehet, azért nem végzett túl nagy pusztítást a gravitációja :)

Amúgy a film elején vártam, hogy Clarknak lefogy az ereje, mert a nap sugarait kitakarták.
Minél többször nézem meg annál kevésbé tetszik a vége a filmnek ,szerintem a rendező béna munkát végzett ezzel a belassítással. Biztos húzni kellett a jelenetet, amíg a zene tart, ha már megvették :D
Tom meg elég nyeszlettnek néz ki amikor széthúzza az ingét, mintha pókembert látnám.

Edison - 2011. 05. 16. 18:37

@Valezius :
Tévesen hívtam kisbolygónak. Mutatják, ahogy elmegy az egyik gyűrűs bolygó mellett. Az alapján bazi nagy és nagyon is valóságos.
Konkrétan a rakéták okozta radioaktivitást jelölik meg a legnagyobb pusztító erőnek, valójában ennek ilyenkor már semmi jelentősége. A National Geographic részletesen foglalkozott a témával, a film készítői ezek szerint nem nézik.

Valezius - 2011. 05. 16. 21:28

Edison – 2011. 05. 16. 18:37

Nem lehet valami nagy, mert nem tölti be egészen látóteret. És gravitációs vonzása se túl nagy. :D
Ezek konkrétan látszanak a filmben, ebből én csak a fenti következtetést tudtam levonni.

Amúgy a film készítői valóban nem sokat törődnek a fizikával, a Reeves részben Reeve mutat egy képet, hogy na ott nincs ott a Krypton, mert elpusztult.
Ez csak úgy lett volna lehetséges, ha Clark legfeljebb fénysebességgel, évszázadokig vagy sokkal tovább utazik a Földre.
Később megtudjuk, hogy nem ez történt.

Ati7 - 2011. 05. 17. 17:26

Köszi Lex a kritikát, remek írás lett! Nem írok nagyon véleményt, mert szinte már mindent leírtatok előttem. Örülök, hogy részese lehettem a Smallville-nek, felejthetetlen volt ez a 10 év és biztos, hogy ha kijön díszdobozban, akkor fent lesz a polcomon.

SMALLVILLE FOREVER!!!

\S/

szuladam - 2011. 05. 17. 23:36

remek kritika! komolyan mondom! még élvezhetőbbé és magasabb szinvonalúvá vált ezzel a kritikával ez a remek sorozatzáró rész. én is csatlakozom azokhoz, akiknek egy korszak zárult le az életéből.

u.i: ha a hét idézete nem ebből az epizódból lesz, mélyen csalódok a sorozatjunkie.hu-ban ;)

Zumi - 2011. 05. 18. 19:16

Hiányozni fognak a szerethető karakterek, akikkel igen könnyű volt azonosulni, persze nem a szuperképességek terén. :) Tom is szinte kissrác volt még, amikor elkezdte és az, hogy láthattuk magát a színészt is felnőni az évadok során, valahogy még családiasabbá tette az egész Smallville-i tanyaházat. A mai világban az ingerküszöb ugye igen magasan van (sajnos), mindennek akciódúsnak, színesnek, vagy inkább agyonszínezettnek (pl. csimimami) kell lennie. Nem is lényeg már már a történet és a színészi játék, effektet bele és falja az agyatlanná butított néző. Közben “figyeljünk” a kvótára, hogy a megszakító reklámblokkokba fektető felek hirdetni kívánjanak a kereskedelmi TV csatornákon, mert ha nem, akkor befenyít egy-két kóbor kaszás. Bátran és büszkén állíthatom, hogy a Smallville ellenszegült a mostani világ “magas” azaz nem kifejezetten igényes illetve kifinomult ingerküszöbbel bíró kritériumainak és egy kerek, barátságos és szerethető show-t szállítottak nekünk méltó lezárással. Valahol értem, hogy egyesek miért kicsinylik vagy keveslik az akciót, meg hiányolják a smoothieshiny eksünhíró ruhát meg a closeupot Clark-ról. Az ízfokozós mekis burger után mindenki sorra köpi ki a normális hamburgereket. Nekem ez a burger igen tetszett, mert családias, barátságos és életszerű volt az íze, a maga valóságtól elrugaszkodott módján. Nagyon hiányzik már most a sorozat! Le a kalappal a készítők előtt!

Zumi - 2011. 05. 20. 21:30

Apropó, Tess Mercer-t meghalasztani mekkora pazarlás már, szerintem ő volt a legdögösebb nő az egész sorozatban! :((((

Gibbon - 2011. 05. 29. 08:45

Én még csak a 9. évadnál tartok a tévében nézem, már most ” sírok” ,hogy vége, lesz.
Mindig elszomorít ha egy jó sorozat véget ér! A Smallville volt az egyetlen Superman, amiben el tudtam hinni,hogy lex Luthor egy igazán gonosz ember. A többi Lex, gondolok itt a filmekre, vagy a többi Superman sorozatra, silány volt!

Smallville R.I.P

hends - 2011. 07. 02. 23:42

Hiányzik. :(

Egyébként valószínűleg annak nem jön be annyira a finálé, aki nem követte rendesen a sorozatot. Rengeteg utalás volt kifelé, a nézőknek, és az elmúlt évekre visszamenőleg is, amit csak úgy lehetett átérezni.

Ez egy igazi búcsú volt, legfőképp azoknak, akik a sorozaton nőttek fel vagy legalábbis fontos volt számukra.

johncena - 2011. 10. 22. 20:59

Jó lenne ha folytatnák a sorozatot, minek kellet abba hagyni.
Nem tudjátok mikor lessz a tv-ben a 10-ik évad szinkronosan?????????????????????,

MZ - 2011. 11. 03. 11:07

Valaki tud arról valamit, hogy mi igaz az iMDB-n található “Metropolis” infóból? 2012 szeptemberére ígérik…vagy csak kamu?

winnie - 2011. 11. 03. 11:42

semmi jel nem mutat arra, hogy bári is igaz lenne belőle. szerintem kamu.

MZ - 2011. 11. 03. 11:54

Köszi winnie, nagy kár. :o(((

Coimbra - 2013. 04. 14. 02:36

96 komment?Naggggyon kevés.Éjfél előtt végeztem a sorozattal.

Azért durva, hogy ami nektek 10 év volt, én azt jan. végétől tegnap 23.55-ig tudtam le… pedig azért 9-10 évvel ezelőtt én is bele-belekaptam egy-egy Smallville-jelenetbe az RTL Klubon, de akkor még egyáltalán nem tetszett.Aztán a 2011 nyári Batman-(újra)felfedezés, és az ősztől beindult Arrow mondatta velem, hogy látnom kell a Smallville-sagát is.
Nagyobb ugrás: Lex Luthor és Lionel Luthor.Ha utóbbi nem is, előbbi MINDEN EGYES mozdulata a sorozatban csodaszámba ment.Egyszerűen nem volt rossz arckifejezése, rossz szava, mozdulata, tette, minden tökéletes volt.Aztán évadokig kiírták, érdekes.
A 8. évadig vártak azzal, hogy kiderüljön, Clark megtalálása után 2 perccel kibúj egy tojásból egy gyerek, Lionel ott termett és elvitte.VICC!Nem tetszett.Az igen, hogy Lionelről megtudtuk, a kezdetektől fogva tudta Clark titkát, és meg is őrizte azt, ennek ellenére Clark ezerrel osztotta Lionelt a 10. évadban, hogy nem a Luthor név, hanem Lionel környezete a mérgező.Persze, hiszen Clark nem volt a környezetében, de azért a jósága egy részét mutatja, hogy sose élt vissza Clark erejével.
Lana és Chloe… annyira unszimpatikusak voltak a kezdettől fogva, hogy az hihetetlen!Kimondom: csúnyák voltak, fujj fujj.Lois Lane ellenben a legjobb nő volt a sorozatban, ahogy Tess ezüstérmes, ill. Kara bronzérmes.
Kedvenc részemre egészen a 10×04-ig kellett várni: Brainiac megjelenik a jövőből, rejtelmesen betámadja az igazgatónőt, majd közli Clarkkal, hogy nyugi, a jövőből jöttem, a Légió (Bill Gates ük-ük-dédunokája segítségével) továbbfejlesztett, hallgass rám.ÓRIÁSI!Ez kellett.Tetőzték a múlt-jövő-döntés beszélgetések mélységeivel, arra szavakat nem találtam, az egyetlen Smallville-rész, amit újra fogok nézni, napokon belül, lehet, hogy már ma délután (de csak hogy végleg megszabaduljak a sorozattól).
Jonathan halála kissé súlytalan volt.Évad közepén, pont akkor, mikor megválasztották… nem tetszett.
Oliver Queen jó volt.Tesóm kissé túlzott, hogy “lesz majd 1-2 évad, ami már nem Smallville-ben, hanem Metropolisban fog játszódni”, de a barlangot sokszor hiányoltam.
A folyamatos rendezői húzásokból leginkább az időugrálást vetettem meg, hogy elindult a rész, történt valami, aztán benyomta a feliratot a vágó: 24 órával korábban.Fú, olyankor mindig szidtam a készítőket.

Nagy szerencsétek van amúgy, hogy nem néztem meg korábban a sorozatot, és kommenteltem a kibeszélőkben, mert nálam Clark mindig “Paraszt” lett volna, csak így írtam volna a becenevet, poénból.A másik húzásom az “Angol Zod” kifejezés lett volna, gyakran elsütöttem volna zárójelben, hogy milyen jó, hogy a Brit Birodalom Kandorra is rávetette a szemét, biztos ezért pusztult el. :D

Ha választhatnék, megnézném megint a sorozatot (tehát nem mondom azt, hogy el se kezdeném), viszont újra nem kezdeném el nézni, egyszer elég volt.Asszem kiszámoltam, 140 óra az elmúlt 3 hónapból, kissé durva… bár ahhoz képest, hogy a Lostot akartam darálni, még jó is. :D

Valami fontosat még akartam írni.Ja igen, az kiakasztott, hogy elkezdődött valahogy a rész, aztán intro (Csak zárójelben, pedig csupa nagy betűket érdemelne: a meteoresős intrók, mikor Paraszt (:D) magához szorítja a gyereket, már nagyon tetszettek, a képsor hatalmas érzelmi hullámot tud megindítani, egyik legjobb intro), gyors szereposztás, megtudjuk, mi a baj, ki is derül, meg is oldják, ekkor járunk a 30. percnél, aztán marad 10 perc lelkizés.Na, ez sose hiányzott.És nemcsak ez a baj, hogy ment, hanem hogy szinte alig volt igény, hogy máshogy legyen!Néhány résznél persze nem lehetett ez a leosztás, de 100-ból 90-ben igen.A Smallville-ból kilépős évadoknál más elképzelés kellett volna.Az első évad pl. arról szólt, hogy történt valami, felrakták a furcsaságok falára, aztán Paraszt 2 perc alatt leverte a lázadót, és minden ment tovább, ill. jött a rész végi 10 perces lelkizés.Ez később módosult, ahogy Paraszt minél jobban megismerte a múltját, de az utolsó 10 perc mindig megmaradt.

Összességében nagyon pozitív a sorozat, amit említeni szerettem volna róla, azt leírtam.Még valami:

SZOMBÁDI SZÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉJV MÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ

zoli - 2013. 04. 18. 01:17

hogy miért lett vége, de a sorozat folytatódhatna úgy is mint supermen

winnie - 2013. 04. 18. 07:27
Shifty Fox - 2013. 05. 08. 20:47

Na 04.05.-től kezdve most végeztem egy teljes 10 évados darával.

Anno a TV2-n keztdem, majd a 3. évadtól végigkövettem a 10. évad premierig, de annyira nagy várakozásaim voltak, hogy inkább visszafogtam magam, gondoltam majd megnézem egyben a 10. évadot. Aztán hátratolódott, így inkább iktattam egy teljes sorozat újranézést.

Zseniális volt! Nem is nagyon tudok mit írni :) Irány az amazon. Csak találjak egy szép collectorst belőle.

kabuki - 2013. 05. 25. 18:40

Nahát, ez valami kollektív tudattalan-béli dolog lehet, mert én szintén 04.05-én kezdtem el az 1. évadot, bár csak tegnap éjjel fejeztem be sorozatfinálét :)

Sokáig, évekig mindig csak terveztem, hogy elkezdem nézni, mivel annyian dicsértétek, de végül valahogy mindig elmaradt eddig. Nos, nagyon örülök, hogy végül rászántam magam.

Való igaz, hogy az 1. évad kicsit döcögősen indult, de abba is bele tudtak csempészni pár olyan részt, amitől csak folytattam, míg végül azon vettem észre magam, hogy teljesen rá vagyok kattanva a sorozatra :D Ahogy fent írták már, valahogy annyira jó, szinte családias hangulatot voltak képesek az alkotók létrehozni, amit kevés más sorozatnál lehet tapasztalni. Nem voltam sosem különösebben Superman-fan, de a Smallville hangulatának hatására azt kell mondjam, valamiképp tökéletesen eltalálták, hogy egyszerűen egy pillanatnyi kétely se merüljön fel bennem, hogy igenis Clark Kent/Kal-El megmenti a rászorulókat, a Földet, meg úgy általában mindenkit :)

A szereposztás – néhány kivételtől eltekintve – szerintem rendkívül jól sikerült. Tom Welling remek Clark volt, most egy kicsit tudathasadt is vagyok, mikor a Man of Steel trailerben nem őt látom :D Michael Rosenbaum és John Glover, mint Luthorék egyszerűen lenyűgözőek voltak, különösen Lex. Nem tudok olyan részt felidézni, amiben hiteltelen lett volna. John Schneider szintén kitűnő volt minden alkalommal, erre a sorozatzáróban pedig egyenesen feltette a koronát.

De hogy ne csak áradozzak: egy olyan szereplő volt, akitől a hajam az első pillanattól az égnek állt, és ez Kristin Kreuk. Lehet, hogy negatív irányban elfogult vagyok vele, de esküszöm, nála tehetségtelenebb, irritálóbb, tenyérbemászóbb “színésznőt” én még életemben nem láttam. Összesen két nézése van, az egyik a durcás a másik a tágranyitott őzikeszem és ebben ki is merül a színészi eszköztára. Szó szerint könyörögtem, hogy valaki végre nyírja ki, és ne kelljen a rinyálását hallgatnom. Nem csoda, hogy mikor a megjátszott halála után szinte nyomban visszahozták egy pillanatra kacérkodtam a monitor megfejelésének gondolatával.

Mindent összevetve, voltak gyengébb részek, nyilván 10 évad alatt ez nem meglepő, de kiemelkedően jók is. Örülök, hogy végignéztem, sőt gyanítom, hogy nem utoljára :)
A sorozatzáró duplarész pedig egyértelműen szuper lett :) Látszott persze a költségvetési megszorítás, de hangulatában kitűnően összefoglalta magát a mítoszt és a sorozatot is, szerintem pedig ez a lényeg. 10/10

Mayer - 2013. 11. 10. 22:27

Most néztem végig a 10 évadot. Hát ez a finálé, meg asszem az előtte lévő rész is már halálosan unalmas volt. A végére kiveszett az élet louis és clark kapcsolatából, egyszerű üres váz lett, ahol csak ki van mondva, hgoy szeretik egymást, de nincs benne semmi tartalom. A gonoszok gyengék voltak. És egy hatalmas bolygónak nincs gravitációja (minden ottmarad a földön). Meg ebben az utolsó évadban már nevetséges volt, ahogy hirtelen előkerül egy kriptoni tárgy, ami átrepít egy másik valóságba (honnan jött az?). Meg a semmiből előkerül két technológia is, amit csak egyszer használnak. Nyomkövető Lionel vérébe, és memóriatörlő Lex Luthor-ba, ami felszívódik a bőrén át. Ezelőtt és ezután sem használja senki. Elég gagyi megoldás! Hát ennyi! Csalódtam a végében!

Mayer - 2013. 11. 11. 09:04

Ja! És Lex klónozásából már nagyon elegem lett a végére!

elektro - 2016. 12. 25. 18:25

Így hat évvel a befejezés után a mostani sok szuperhősös sorozatnál való megemlítése révén. Én is rákaptam, hogy bepótoljam, ami sikerült is.
Nekem összességében sokkal jobban bejött, mint a most futó sorozatok. Főként, hogy a főszereplő mellé mindig megtalálták a megfelelő női szereplőt. Igaz itt is volt egy időszak amikor Lana és Chloé kicsit idegesítően hatottak, de szépen kivonták őket a fő sodor vonalból egy idő után. Louis szerintem teli találat volt igaz, amikor a kapcsolat szintet lépett egy picit rontott helyzeten, de nem volt így se igazán idegesítő vagy feleslegesnek ható a karaktere.
Lex után nem igazán sikerült egy meghatározó ellenfelet találni csak időszakosakat, lehet a költségvetés megnyirbálása is közre játszott, hogy valakiből egy ütős ellenfél válhasson. A vége fele már plusz szuperhősöket se nagyon vontak be, pedig jól működött, hogy korábban bármelyiket könnyedén előhúzták a cilinderből.
Nem tudtam a végén eldönteni, hogy a szerkesztők mire akartak utalni, hogy ha lett volna pénz akkor képesek lettek volna még ütősebbé tenni (pl. a Játék mester és csapatának a megszellőztetése, de a színre lépésük hiánya, és az egész dark side-os sztori felvonultatása majd csak “töltelék” részek és a végén ez miatt egy összecsapottnak ható évadzáró), esetleg későbbi egyéb folytatásoknak hagytak teret?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz