login |

Chuck: a 4. évadról, a fináléról, és az eddig megtett útról – írta outlander

2011. 05. 22. 09:10 - Írta: vendegblogger

61 hozzászólás | kategória: 2010/11 finálék, kritika,

Hadd kezdjem az írást rögtön egy disclaimerrel: mivel az utóbbi időben mindig human írt kritikát a Chuck évadpremierekről és -finálékról, nem gondoltam volna, hogy most, a 4. évad végén egy vendégbloggernek is megadatik a lehetőség – úgyhogy aki olvassa a sorozat kibeszélőjét, meg a kapcsolódó hírek kommentjeit, az lépten-nyomon már belefuthatott néhány okfejtésembe. Ebben az írásban azonban most megpróbálom összeszedegetni minden eddigi gondolatmorzsámat, és egy teljeskörű kritikát írok a Chuck legutóbbi évadjáról, belevéve mindent, amit jónak és, amit rossznak találtam – s ha szabad, akkor belemegyek annak az okaiba is, hogy szerintem a Chuck idén miért nem volt kötelező program.

chuck01

Ja és igen, a disclaimer igazából ez volna: nem akarom mindenáron lehúzni a 4. évadot. A Chuck az elmúlt években a legkedvencebb balféktitkosügynökös limonádé-akciósorozatom volt, de ez az évad nekem egyszerűen nem volt bejövős. És tudom, hogy nem vagyok ezzel egyedül, mert a kibeszélőben az egészséges mennyiségnél többen és többet is panaszkodtak a 4. évad minőségére.

De persze ezen is hülyeség lovagolni, mert ugyanakkor ott az ellentábor, akik szerint a Chuck idén jobb volt, mint valaha, és minek pazarlom az időmet negatív hangvételű kritikák megírásával, amikor úgysincs igazam. Nos, én őket is szertetettel invitálom a kritikám végigolvasására, hogy majd a végén kulturált hangnemben beszélhessük ki a 4. évadot – nektek mi tetszett, mi nem tetszett, és miért. Mostantól kezdve azonban vigyázz, spoilerek jönnek (az egész évadból, beleértve természetesen a finálét is).


Mielőtt rátérnék a finálé boncolgatására, hadd mondjam el először az egész évadra kiterjedő pozitív dolgokat – na nem azért, mert azokból volna kevesebb, hanem mert azokat nem kell túlmagyaráznom. Először is, gratulálok a sorozatnak, hogy ilyen minimális költségvetés mellett is képes ekkora kaliberű vendégszínészeket felvonultatni. Lehet, hogy Chris Fedak három napig nem eszik, de akkor is megszerzi a sorozatba Linda Hamiltont és Timothy Daltont, Dolph Lundgrent és Harry Dean Stantont, csak hogy véletlenszerűen soroljak fel párat a 4. évadban feltűnt vendégekről… és persze vicceltem, mert semmiféle bizonyítékom nincs arra, hogy pont Fedak lenne az, aki nem eszik három napig a csökkentett költségvetés miatt.

chuck03

Nem, inkább folytatódik a harmadik évadban megkezdett költségtakarékossági móka, miszerint próbáljuk mellőzni a nem-esszenciális szereplőket majdnem minden epizódban – ennek általában Jeff, Lester és Big Mike esik áldozatául, meg néha Ellie és Awesome is. Morgant már kevésbé próbálják mellőzni, hála annak, hogy az évad során egyre jobban beintegrálódott a Bartowski-hadműveletbe (erre még visszatérek), de például Beckman tábornokot sem láttuk túl gyakran. Annak ellenére, hogy a 4. évad kezdetétől bizony már ő is állandó szereplőnek számít.

És ha már a vendégszereplőknél jártunk az előbb: jó volt látni néhány régebbi arc, pl. Jack Burton (Sarah faterja, played by Gary Cole), Carina (Mini Anden), Hugo Panzer (Stone Cold Steve Austin) vagy Roan Montgomery (John Larroquette) visszatérését, melyek közül nekem a legutolsó volt a kedvencem, mert már a puszta jelenlétével is az évad egyik legfeelgoodabb epizódját eredményezte (Chuck vs The Seduction Impossible). Viszont – mert olyan is van – nem igazán voltam kibékülve a 4. évad új gimmickjével: a Greta ügynökökkel, akik eredetileg semmi másra nem voltak jók, csak arra, hogy minden epizódban felbukkanjon egy-két nevesebb vendégszereplő, és szóljon két szót, nem többet (tudom, ezt később az “A-Team” című részben megmagyarázták egy jó kis retconnal, de akkor is). Az Old Spice csávót még meg tudtam bocsátani, mert az poénnak tényleg elment, na de Summer Glau vendégeskedését így elpazarolni egy B-sztorira Jeff és Lester társaságában…

De ha már itt tartunk, szólnom kell arról, hogy Jeff és Lester karakterével nincs semmi bajom. Sem Big Mike-kal, sem pedig a Buy More-ral. Tisztában vagyok vele, hogy vannak jó páran, akik négy évad után már eszméletlenül unják, vagy soha nem is találták viccesnek őket, de az igazság az, hogy igenis kellenek a sorozatba. Morgan és a teljes Bartowski-család elkémesedésével ők maradtak a kémvilágot és a hétköznapi világot összekötő híd utolsó pillérei, ha úgy tetszik. Az ő szerepeltetésük, és az idétlen Buy More-os melléksztorik azok, amelyek továbbra is felélénkítik az epizódokat, és egy kicsit “hétköznapibbá” és fogyaszthatóbbá teszik az egyébként most már csak a Bartowski-família titkos küldetéseiről és világmegmentéseiről szóló sorozatot.

Jeff és Lester nagyon jók tudnak lenni, ha az írók kicsit törik a fejüket, és valami jó sztorit adnak nekik, aminek még csak nem is kell feltétlenül kapcsolódnia a főszálhoz. (Lásd például a 4×16-ot, amelyben Ellie és Awesome kisbabája csak a Jeffster által felénekelt plüssbárányos dalra tud elaludni, és Ellie-ék azzal töltik az epizódot, hogy Jefftől és Lestertől próbálják ellopni a bárányt. Egyikőjük sem szerepel túl sokat az epizódban, de mégis úgy érzed, hogy remekül kihasználták őket.) De egyvalamiben én is egyetértek: Jeffster! (az együttes) nem kell többet. Túl sokat erőltették őket, és igazából már a 3×09 óta nem voltak képesek nagyot alkotni. Ezt szerencsére a készítők is beismerték, és a 4. évad utolsó előtti epizódjában Big Mike segítségével szóvá is tették. Szóval úgy tűnik, Jeffster!-től végleg elköszöntünk.

chuck02

Ja, hogy még az évad pozitívumait akartam sorolni, csak közben olyan vizekre kezdtem evezni, amelyeket csak későbbre terveztem be a kritika során. Nos, pozitívumnak szerencsére megvannak még az apróbb (vagy épp brutálisan nagy) popkult-utalások az évadban szanaszét szórva. Természetesen nem fogom mindet felsorolni, de a Die Hardtól kezdve a Star Warson keresztül a Mátrixig minden terítékre került (meg a Terminátor is persze, de tényleg nem sorolom fel mindet), ami egy jó geeksorozat ismertetőjele. Viszont ha már geekről beszélünk, akkor ki kell térnem arra is, ami miatt többé nem tartom a Chuck-ot kötelező programnak: ez pedig sajnos maga Chuck.

Szeretném nem a kung-fu flasheket meg az Intersect 2.0-t okolni emiatt, de a 3. évad kezdete óta az egykori Nerd Herd dolgozó geeket annyira beszippantotta a kémek világa, hogy nehezen lehet ráismerni. Chuck a 4. évad végére már nyilván nem az az esetlen, botladozó balfék, mint aki az első két évadban volt, és azt is értem én, hogy ez nem kizárólagosan az Intersect 2.0 miatt van, mert egyébként is próbálja komolyan venni a kéméletet és próbál felnőni, de a baj az, hogy a karaktere egyszerűen unalmassá vált. Hiába ő a főszereplő, hiába szólnak róla az epizódok, hiába ő az, aki megmenti a világot (vagy épp valamelyik családtagját) minden epizódban, Chuck Bartowski sajnos eljutott arra a pontra, hogy a legkevésbé sem tudok izgulni a sorsa miatt.

Jófej, vicces geekből az évadok során átment szuperkémbe, aki a legtöbb veszélyes helyzetet meg tudja oldani flasheléssel (tudom, tudom, vannak kivételek), és a magánéletében is inkább idegesítő, még annak ellenére is, hogy az első három évadot végigkísérő szerelmi huzavona Sarah-val véget ért. Persze, eljegyzés, házasság, meg párkapcsolati gondok vannak a 4. évadban – de Chuck sajnos egyiket sem tudta érdekessé tenni a számomra. Velem van a baj?

chuck06

Lehet, viszont a probléma gyökerére is kezdek rájönni. Aki akár egy epizódot is látott valaha a Chuckból, az tudja, hogy röhejesen komolytalan minden oldalról nézve (talán az érzelmi szálak a kivételek). Soha nem fogjuk elhinni a sorozatot nézve, hogy az igazi CIA tényleg olyan faramuci módon működik, mint a Chuck-ban, és a különböző világmegmentős küldetések kivitelezésében is mindig lehet találni kismillió logikai bukfencet. Ezek ugyan nem a negyedik évad újdonságai, tehát minek is mondom el mindezt? Azért, mert eddig legalább Chuck volt az, akivel azonosulni tudtam: az ő szemén keresztül láttam ezeket az őrültségeket, és én néző létemre is lehettem éppen annyira frusztrált, mint a kémkedés őrült világába véletlenül belecsöppent áruházi geek. Most viszont, hogy Chuck is közéjük tartozik, és gyakorlatilag a világ legjobb titkosügynöke lett? Egy kicsit elidegenedtem tőle.

Chuck túl komolyan veszi magát. A sorozat túl komolyan veszi magát. Én pedig keresem benne azt a lazaságot, amit a kung-fu előtti időkben láttam a sorozatban – ám paradox módon, pont régebben volt az, hogy még volt tétje a sorozatnak. Chuck titkát nem tudta mindenki, aki számít, Chuck nem tudott mindent megoldani egy flasheléssel, és nem bukkantak fel hirtelen James Bond-filmek által ihletett szupergyors járgányok vagy amerikai légtérre gond nélkül beejtőernyőző orosz zsoldoskatonák tömkelegei, mint ahogy azt a 4. évad fináléjában láthattuk. (Mindezek egy kicsit a “deus ex machina” határát súrolják egy kicsit, és minden valamirevaló forgatókönyvíró tudja, hogy az bizony csalás.)

Tehát, a 4. évaddal az volna a fő problémám, hogy nem igazán volt tétje az egésznek. Nem igazán állítottak elénk olyan izgalmas problémát, amelyről tudtuk, hogy nem oldódhat meg egy pillanat alatt. A Chuck-Sarah kapcsolat csak enyhén langyos volt, hiszen tudtuk, hogy úgyis össze fog jönni az eljegyzés és az esküvő, az odavezető apróbb buktatók miatt pedig nem izgultuk össze magunkat. Az utolsó előtti epizód cliffhangere pedig… nos, tegye fel a kezét, aki tényleg komolyan aggódni kezdett amiatt, hogy a mindenkit azonnal megölő Norseman-szuperfegyver Sarah-t is kivégzi majd, és Chuck nem házasodhat össze vele. Na jó, a finálé végén a templomnál kiírt “funeral” feliratot olvasva megborzongtam egy pillanatra – de inkább azért, mert az jutott eszembe, hogy hátha arról szól majd az ötödik évad, hogy Sarah eljátssza a halálát vagy ilyesmi. És az még poén is lett volna, mert akkor legalább párhuzamban lett volna az Alias 5. évadjával, amelyben ugyanis… na de Alias-spoilereket ide már csak nem fogok írni.

chuck05

De ha már tök véletlenül megemlítettem az Aliast, akkor hadd térjek ki arra, hogy a Chuck soha nem emlékeztetett ennyire Sydney Bristow kalandjaira, mint ebben az évadban. Hogy miért? Mert olyan sok történetszál futott az évadban, hogy alig tudom összeszámolni, és kábé annyira jól tudták összehozni őket, mint az Alias tehetséges írói (ezt negatív értelemben mondom persze). Mert mi is történt az évadban? Hát, sok minden.

Az egész évad ugye Kémmuter keresésével kezdődött, akit miután megtaláltak, úgy tizenhatszor váltott a jó és rossz oldal között, amiért szerintem simán kijárna neki az Irina Derevko-emlékérem. Aztán kaptunk évad közben egy “Sarah Kicks Everyone’s Ass” című spinoffot is, amelyben Sarah a magatehetetlen Chuck megmentésére siet, köszönhetően annak, hogy a néhai Stephen J. Bartowski által megalkotott, bénán sikerült retconok és orbitálisan nagy logikai bukfencek tömkelegét is magában hordozó, Playstation Portable-re emlékeztető Intersect Removal Tool 2011 kiszívja Chuck fejéből a teljes adatbázist… De ne aggódjon senki egy percre sem, mialatt az előző mondatot végigolvastátok, addigra Chuck már vissza is kapta az Intersectet, hála az új Orion-laptopnak (érti már valaki, miért mondtam, hogy nincs többé tétje a sorozatnak?).

Na aztán, miután megállapodtunk abban, hogy Kémmuter mégiscsak jó, végre készen álltunk arra, hogy börtönbe csukjuk a zseniális Timothy Dalton által alakított Volkoff főgonoszt (az 13. rész az évad egyik ritka fénypontja volt, ezt elismerem), hogy aztán megismerjük a főgonosz lányát, aki később Főgonosz2 lesz, csak sokkal kevésbé hitelesebb, és Ray Wise egyébként is lesöpörte őt a képernyőről minden másodpercben, amikor közös jelenetük volt. Az évad vége aztán ismét a retcon jegyében telt, amikor is a Greta-dolgot magyarázták meg, de sajnos a fősztoritól teljesen függgetlenül (bár ezt leírhatnám egy újabb csalódásnak, de maga az epizód tetszett, mert Chuck almalével hatástalanított egy atombombát)

Aztán elkezdtük keresni Agent X-et is, akiről először szentül azt hittem, hogy Ellie, de mégsem, mert Volkoff, igazi nevén Vidéki Angol Nyápic, akit az Intersect Project tett rosszfiúvá, mert az Intersect most már olyat is tud. És aztán jött a finálé, a világ legkevésbé drámaibb összecsapásával, ahol Alexei Volkoff most már jámbor, Vivian Volkoff pedig két perc alatt megtérül, mert a lelke legmélyén mindig is jámbor volt (amilyen jól játszotta Lauren Cohan a karakterét, mi sem hittük el soha, hogy vérbeli gonosz), és segítőkész módon felajánlja a teljes hadseregét, hogy Chuck szembeszállhasson a túlbuzgó Nevenincs CIA-ügynökkel (na jó, a neve Decker. Clyde Decker.), aki most már úgy tűnik, hogy a semmiből a fináléra előbukkanva Főgonosz3 lett –  de azért rendes fickó, mert még a “hazaáruló” Chuckékat sem vágja börtönbe egytől egyig, hanem inkább meghúzza magát, és hagyja, hogy Chuck megvásárolja a Buy More-t, hogy ott a Bartowski-hadművelet végre függetleníthesse magát a CIA-tól mindörökké… Ja és azt is szeretném tudni, hogy hol lehet olyan napszemüvegeket vásárolni, amelyek Intersectet adnak meg törölnek, és ki fejlesztette ki őket, ha már Manoosh Depak, a nachobuzi geek a harmadik évadból csak egy prototípust csinált.

Na jó, aki idáig eljutott a kritika olvasásában, az most bizonyára azt gondolja, hogy én valójában Snake vagyok álnéven, és túlságosan is rosszindulatúan oltom a Chuckot, de az előző bekezdéssel csak arra akartam rávilágítani, hogy mennyire összeszedetlen volt az évad történetileg. Azonban részben ezt is meg lehet magyarázni: a Chuck írói nem túl jók az utólag berendelt epizódok tekintetében. Míg a harmadik évadban könnyebb dolguk volt a 6 extra epizóddal, idén 11 plusz részt kaptak, és bizony ötletelniük kellett, hogy mivel töltsék ki. A baj az, hogy az első 13 részben viszonylag gyorsan kellett összedobniuk valamit, amit akár egy 24 epizódos évadra is tervezhettek volna (pl. Chuck nem szerezte volna vissza olyan gyorsan és könnyedén az Intersectet), de így viszont új sztorikat kellett kitalálni a maradék 11-re.

Nyilván mondanom sem kell: ha a Chuck kaszát kapott volna a 13. rész után, akkor a Greta ügynökök rejtélyére soha nem jöttünk volna rá. Vagy Volkoffról soha nem derült volna ki, hogy valójában csak egy brit jóember, akinek az Intersect átmosta az agyát. Vagy a finálé (amely akár sorozatzáró is lehetett volna) nem azzal záródott volna, hogy most már Morgan is tud kungfuzni. Tehát az extra epizódok kellettek, ez egyértelmű. Az egyedüli hátulütője a dolognak, hogy az írók soha nem tudták előre, lesz-e folytatás, és nem tudták eltalálni a megfelelő tempót. (Érdekes, hogy a harmadik évadban is, és most is, a 13. rész sokkal jobban lezárta a sorozatot, mint a tényleges finálé, amely mindig cliffhangerrel végződött. Az egyetlen különbség, hogy ez a mostani finálé jobban működött volna sorozatzáróként is. Miért? Mert a “Morgan knows kung-fu” már önmagában is nagyobb poén, mint a teljes anyu-szál, amit a harmadik évad fináléja belengetett.)

chuck07

Végezetül, Morgan. De csak mert őt is megemlítettem. Amikor azt taglaltam néhány bekezdéssel feljebb, hogy Chuck unalmassá vált a saját sorozatában, már akkor felhozhattam volna Morgant szemléltetésképpen. Azt, hogy mennyire felborult a karakterek dinamikája a 4. évadra, semmi nem bizonyítja jobban, mint ha visszatekintünk, hogy milyen is volt Chuck és Morgan a sorozat legelső évadában. Tulajdonképpen, képzelj el egy párhuzamos világot, ahol az NBC egy spinoffot indított “Morgan” címmel még a Chuck az első évadában, az első évad Morganjével a főszerepben. Néznéd? Vagy inkább néznéd továbbra is a sokkal viccesebb és kevésbé idegesítő Chuck kalandjait? Na de most figyelj.

Mi van akkor, ha ez a Morgan-spinoff most indult volna, a Chuck 4. évadjával egyidőben, és a mostani Morgan szerepelne benne? Melyiket néznéd most szívesebben? Chuck vagy Morgan kalandjait? Ha a válaszod az utóbbi, akkor nekem nem is kell többet magyarázkodnom, mert úgyis érted, mit akarok kihozni a dologból. Az pedig, hogy az ötödik évadban már vélhetőleg Morgan is tud majd kungfuzni, nem ad senkinek túl sok okot arra, hogy Chuck Bartowski hétköznapjaiban is érdekelt legyen. Sőt, tegye fel a kezét az, aki szerint egy kungfuzós Morgan-spinoff jobb ötletnek hangzik ezen a ponton, mint egy Chuck 5. évad? I think I’ve made my point.

Szóval, hogy ezt a roppantul provokatív, már majdnem Snake-szintet megütő (de sokat gondolok magamról… :D) vendégkritikát/oltást összegezzem, a Chuckkal az a legnagyobb bajom mostanában, hogy a 4. évad nem tudott szórakoztatni eléggé. Szó se róla, voltak benne zseniális pillanatok – csak kár, hogy a nagy részük nem a címszereplőtől jött, mint az régebben szokás volt, hanem a többiektől, ami meg ugye általában Morgant takarta (még Casey is háttérbe szorult néha).

Timothy Dalton egy áldás volt az évadban, mint ahogy a (kissé visszafogottabb) Linda Hamilton is, és voltak nagyon jól kivitelezett epizódok, az esetenkénti random töltelékrészek ellenére is (a “Cat Squad” nem tetszett, de a “Couch Lock” viszont az egyik kedvencem). Az évad cselekménye túlságosan szanaszéjjel volt, részben az utólag berendelt epizódok miatt, részben pedig azért, mert az írók egyébként is szívesen állították fejre a korábbi évadok történéseit (pl. ha Stephen Bartowski csinált egy szerkezetet, ami eltávolítja az Intersectet, akkor miért nem adta oda Chucknak a második évad végén?). És úgy összességében rájöttünk, hogy a Chuckot most már tényleg nehéz komolyan venni, hiszen most már Morgan is tud kungfuzni.

chuck04

Ennek ellenére várom az 5. évadot, amely a hírek szerint egyben az utolsó is. Ha másért nem, akkor azért, mert az íróknak most legalább lehetőségük lesz céltudatosabban felépíteni az évadot, és méltó módon lezárni a sorozatot – még ha a Chucknak az utóbbi időben már volt is néhány olyan epizódja, amelyek a “Na ez most már tényleg az igazi sorozatfinálé lesz” címre pályázhattak volna. És az elkövetkező évad sztorija, amit most a fináléban belengettek… hát arra bizony roppantul kíváncsi leszek. Csak azt remélem, hogyha megint előveszik a retroaktív kontinuitás eszközét, hogy megmagyarázzák a Fulcrumot, a Ring-et, a Volkoffot meg a világmindenséget összefogó Nagy Tervet, akkor azért figyelnek arra, hogy valami értelmes dolog süljön ki az egészből.

Ja hogy kellene pontoznom is? Maga a finálé az átlagos Chuck-epizódnál szerencsére jobb volt, ezért megadom neki a 7/10-et, de összességében az évadnak csak egy szerény 6/10 jut. Chuck, régebben tudtál te ennél jobbat is…

61 hozzászólás Ne habozz!

_Ra_ - 2011. 05. 22. 09:35

Én csak azt kívánom hogy az utolsó évadban kapja vissza Chuck az intersect-et…Morgan nagy arc nincs vele gondom, de Chuck mégiscsak Chuck. :)

A sorozat meg simán királyságos. 1-3 évad két nap alatt bedarálva, negyedik meg jött folyamatosan. :)

VÁrom 5. évadot.

winnie - 2011. 05. 22. 09:35

A retconnal, a retroaktiv kontinuitasnal linkelni akartam az alapfogalmunkat, de nem talaltam. Letezik, hogy nem definialtuk?

ldavid - 2011. 05. 22. 09:40

nagyrészt egyetértek sajnos.
jó most is, de régebben sokkal jobb volt, főleg, amikor még volt mit titkolni

Dr. Atom - 2011. 05. 22. 09:45

Nagyrészt én is egyetértek, apróságokat kivéve (nekem pl. Linda Hamilton szereplése egyáltalán nem tetszett).

És valóban érdemes megnézni egy részt az első évadból, a göndör hajú, szerencsétlenkedő Chuck-kal. Ezzel szemben áll, a mostani, rövid hajú, magabiztos keményChuck.

A legidegesítőbb az évadban egyébként a Sarah és Chuck párkapcsolati mellékszál volt. Utálom az ilyen elhúzott, rágógumis rétestészta vajúdásokat egy sorozatban.

Lui - 2011. 05. 22. 09:51

Az egyik, hanem a legnagyobb kedvencem a sorozat, de egyet kell értenem számtalan pontban.
– nem boldogulnak megfelelően az utólag berendelt epizódokkal.
– “nem igazán volt tétje az egésznek”.
– Chuck-mama jó/rossz oldal közötti átállása is kegyetlen idegesítő volt már. Kb mint Chuck és Sarah szerelmi szerencsétlenkedése az első 3 évad során.
– Jaj igen. Summer Glau elpazarlása.. Jeffsterékre. Vicc. Leglaább kapott vonla egy tisztességes szerepet egy teljes epizódra.. Meg Olivia Wilde is. Ők ketten többet értek volna ha 1-1 részben szerepelnek mint a 2 Jeffster idióta teljes 4 évados jelenléte. Az a bajom velük hogy nem poénosak. Kb 100-ból egyszer csak. Erőltetettek a “poénok” amit a szájukba adnak az írók. Big Mike viszont kell. Nagy arc. ÉS am. amit még észrevettem. A többi noném buymore-ossal sem foglalkoznak már . Úgyértem ilyen olyan versenyek meg “lázadások” voltak , hogy képviseljék kicsit a hétköznapi életet korábban, az visszajöhetne.
– na meg amit még kifeküdtem – rossz értelemben. Mikor úgytettek, hogy Casey ott akarja hagyni a bandát, és Robin Givens feltünt. Már akkor nevetséges volt ez a szál. Meg az a nő engem vmiért irritált..
– Én azért Linda Hamiltont nem igazán tartom jó színésznek (szigorúan a Chuck-beli szereplését tekintve persze)
– A “Cat Squad” tényleg az évad leggyengébbje volt.
– Sarah túléli, amitől mások 1 perc alatt meghalnak. vicces..
Legalább megpróbálták volna megmagyarázni vhogy..
– Decker feltűnése vicc. Hogy hiteles legyen, egész évad során meg-meg kellett volna említeni, hogy ő a húdegonoszember. Nem is értettem, hogy ezt hogyan gondolhatják komolyan. Na meg az orosz ejtőernyős részen is fogtam a fejem.
– Na meg Morgan mint adatbázis. Érdekes felállás, de könyörgöm, mást nem tudtak a szájába adni mint a “I know kung-fu”??? Már akkoris fogtam a fejem amikor Chuck megint a “I know kung-fu – again” mondta anno…

Fura, hogy amíg valaki (Te) nem írod le, addig csomó hiba/mellényúlás fel sem tűnik.. (elfogultság?! az!)

De mindez nem változtat azon, hogy várós a 5. évad, és roppant feelgood sorozat, még ha a 4. évad a leggyengébb is volt eddig.
A finálé és az évad is 7/10.

Hooligan - 2011. 05. 22. 10:01

Félig-meddig én is egyetértek, és bár én sem vártam úgy a részeket, mint az előző évadokban, mégis kellemes brain-off móka volt mindegyik. A párkapcsolati részekkel nekem semmi bajom nem volt, a vendégszereplők unikumok voltak, az utalások pedig állatok.

A templomos résznél, mikor megláttam a temetéses feliratot nyomtam egy megálljt és elmentem rágyújtani. Persze masszív káromkodások közepette, hogy ezt most miért kellett… persze nekem is az Alias jutott eszembe, de míg ott “kézenfekvő” volt a dolog, addig itt teljesen felesleges lett volna a dolog.

Végül azért csak happy end volt, Chuck úgyis visszakapja az adatbázist, Morgan pedig előre látom hogy hatalmas lesz a következő évadban. DE. Míg a kungfus megjegyzés először ütött (második, harmadik évad?) addig itt inkább csak egy elcsépelt közhely volt. :(

Mindenesetre nálam természetesen nézős lesz jövőre is. Pontozni meg rég nem pontozok, bármely sorozatot megnézek ha csak egy hangyapöcsnyit is érdekel. :) Ha mégis rangsorolnom kéne, akkor a saját kategóriájában a Human Target mögött van, csak kicsit jobban lemaradva.

Itsuki - 2011. 05. 22. 10:09

Nagyon szerettem a chuckot,de ez az évad annyit sem ér hogy végignézzem,inkább 1 idegesitő gagyi sorozat lett szerintem nem ezekért szerettem meg ezt a sorozatot… :)

LoGi - 2011. 05. 22. 10:11

jó írás. a deckerhez annyit, hogy azért hagyta őket futni, mert a russians, so many russians jelenetnél említette chuck a biztosítékát, amin rajta van az egész agent x hadművelet.

aztán az írók nem mondták azt, hogy tervezik chucknak újra az intersectet, sőt azt mondta fedak interjúban, tetszik nekik, hogy chucknak most nincs intersectje, lehet így marad.
én szívesebben nézném az 5. évadot, mint a morgan spin offot, mert már több mindent láttam a chuckban, új felállást mindig meg kell kedvelni először.
azt pedig te is elismerted, tele volt zseniális momentumokkal az évad, minden részben volt bőven, szóval eléggé mind1 kitől jöttek a poénok szerintem.
a csapongó évad persze kevésbé zavart, aztán az 5. évad úgy látszik mindenkinek fog tetszeni akkor, hiszen nagyon fog hasonlítani az 1. évadra, ahogy azt az nbc boss is ígérte upfronton. morgan chuck, chuck sarah és casey.
nálam nincs rossz rész, évad, szóval 9/10, mint minden évadra, és minden fináléra jár a 10/10 :D még ha néhol túl logikátlan is. de akkor most melyik a jó? vegye magát komolyan, vagy maradjon vicces kémes sorozatnak? egyszerre kettő nem megy.

LoGi - 2011. 05. 22. 10:15

Lui: te hol halucináltad be Olivia Wilde-ot a sorozatba? :D

Ultra(: - 2011. 05. 22. 10:17

Szerintem csak akarta, hogy benne legyen az évadban, bár én is örültem volna ha az A-team Olivia Wildeból és Summer Glauból állt volna, na az…eh…jó lett volna :P

LoGi - 2011. 05. 22. 10:19

amm hogy még tovább védjem picit a sorozatot, Lui: arra, hogy Sarah nem halt meg, arra létezik azért magyarázat. az eredeti norsemant, amivel instant hullottak az emberek, azt Chuckék megszerezték. Vivian a hívásban is említette, hogy volt egy másik norsemanjük is, viszont 2 részen keresztül magyarázták, hogy a tóriumot, amitől halálos, az nagyon ritka és csak azt kellett megszerezniük az apja rejtekhelyéről. ergó gondolom a második fegyverbe már nem jutott annyi belőle, hogy halálos legyen :D chuck ftw :D

energy - 2011. 05. 22. 10:36

Szerintem most véget kellett volna érnie a Chucknak.

Zsu - 2011. 05. 22. 11:09

Ez az évadkritika teljesen fedi, amit magam is gondolok. Szerintem a Chuckból már régen kifogyott a potenciál. A harmadik évaddal be kellett volna fejezni, normális lezárással. A negyedik évad történéseiről jómagam nem sokat tudok… Én, Istenemre mondom, próbáltam nézni… A harmadik rész felénél járok… kb. mióta kijött a harmadik rész. Nem izgalmas, nem vicces és teljes mértékben érdektelenné vált számomra. Nyáron, ha már minden elfogyott, akkor ráveszem magam… de már most rettegek, mert azt a 2 és fél részt is csak nagy erők megmozgatásával bírtam csak ki… de komolyan… a képeket nézegettem a falon, rejtvényt fejtettem, ott hagytam, nem állítottam meg, hanem egyéb más fontos dolgot csináltam pl.:kinéztem az ablakon, hogy milyen idő van… De akkor is megnézem majd, mert vmikor jó volt, és lehet hogy kellemesen csalódni fogok!

zagloba - 2011. 05. 22. 11:23

Tökéletesen egyetértek!
A Chuck / és Chuck/ valaha vicces volt, üdítő, és izgalmas is!
Már nem szerethető, hanem lapos, érdektelen, logikátlan, idegesítő.
A 4. évad már csak erőlködés volt sajnos.
Az mindent elmond, ha inkább a Morgan spin-off-ra szavaznék!

outlander - 2011. 05. 22. 11:44

LoGi:

“a deckerhez annyit, hogy azért hagyta őket futni, mert a russians, so many russians jelenetnél említette chuck a biztosítékát, amin rajta van az egész agent x hadművelet.”

Akkor meg az nem világos, hogy a CIA miért rúgta ki őket elsősorban.

Ultra(: - 2011. 05. 22. 11:49

Szerintem attól még, hogy volt 1 gyengébb évad(szerintem néző pont kérdése és valamiben speciel ez jobb volt mint a többi évad), nem kell rögtön jönni hogy én már az évad elején megmondtam h fölösleges stb, minden sorozatnál van hogy egy évad gyengébb nem kell egyből temetni lásd pl Smallville szerintem ott is volt elég gyenge évad és nem csak szerintem több ember szerint is és mégis összegzésben milyen jó lett ez a 10 évad, és ott vannak a CSI-ok azoknál is van gyengébb évad amikor szokás szerint jönnek a sírások és hogy én ezt nem nézem tovább de utána általában jön 1 badass évad és hopp máris mindenki aki fikázta újra szeretni fogja, ezért nem hiszem h elkellet volna már kaszálni a 3. évad végén.

m76 - 2011. 05. 22. 11:50

Pont minap említettem valakinek, hogy a legtöbb sorozat nem kap lezárást, miközben a chuck már vagy 5 olyan lezárást kapott a 4 évad alatt ami elment volna sorozatzárónak.

Amúgy egyetértek, hogy valami hiányzott ebből az évadból. És vicces módon ez pont a buymore. Nem lesterék, meg nem bigmike hanem a maga a normál világ. Amit már korábban írtam talán az office-al kapcsolatban, hogy ha az összes állandó szereplőből debilt csinálnak akkor megszakad a kapcsolat a “való világgal” eltűnik a kontraszt, márpedig számomra mindig ez a legérdekesebb az ilyesféle sztorikban, hogy hogyan viszonyulnak a hétköznapi valódi és beszámítható emberek, akikkel azonosulni lehet a természetfeletti/szuperkém/szuperhülye szereplőkhöz.

Azzal, hogy a buymore-t leépítették és bigmikeból is debilt csináltak a kissé együgyű de szigorú áruházigazgató helyett, chuck megkapta az intersectet így átlaggeekből szuperkém lett, awesome-ot és ellie-t is belevettékk a kémsztoriba lassanként, teljes megszakadt a kapcsolat a kémvilág és a hétköznapi világ között. Anélkül pedig csak egy nagy őrültség az egész. Szinte betűre ugyanez játszódott le az office-ban, ahogy az ávadok előrehaladtával fogyott az írók ötlete módszeresen írtották ki a “normális” szereplőket, míg végül teljesen elfogytak, Én pedig kaszáltam a sorozatot. A chuckot ez a sors még azért nem fenyegeti, a fináléban felvázolt leverage szerű felállás még jól is elsülhet.

The Man Who laughs - 2011. 05. 22. 11:59

Nekem továbbra is teljesen tetszik a sorozat, jó azzal egyetértek, hogy Chuck figurája szürkébb és a legtöbb szituációt marha könnyen megoldja.

Nyilván abban is van valami, hogy kevésbé lehet jól megírni ha utólag rendelik be a részeket, mint, ha már előre tudnák az írók, hogy mennyi részen gondolkodjanak.

De én ezek ellenére végig élveztem és még mindig a kedvenc sorozatom. Hála, hogy a karakterek közötti dinamika továbbra is működik, az írók felmerik bontani és újra értelmezni a status quo-t (pl.: Chuck és Sara kapcsolata halad előre illetve h epizodikusból szerializáltá vált a sorozat), tele van rengeteg és remek utalással, a történetek ha nem is logikusak (de nem is kell komolyan venni hisz a sorozat alap szituációja is komolyan vehetetlen – amúgy az orosz ejtőernyős dolog szerintem nem olyan hülyeség (legalább is a sorozatba belefér)) engem még mindig szórakoztatnak.

Meg ugye a zseniális vendégszereplők, különösen Timothy Dalton aki uralta az évadot.

Lehet, hogy nem tudok teljesen objektív lenni a sorozattal, de nem is akarok.

Na jó az azonban zavart, hogy Dolph Lundgren nem kapott valami hosszabb, nagyobb fő gonosz szerepet. :D

The Man Who laughs - 2011. 05. 22. 12:02

U.I: a Morgan spinoffo-t én se vettem el.

Mivel Chuck is biztos visszakapja az Intersecet az évad folyamán (bár jobb lenne ha nem) remélem azt nem Morgantól vesszi el, hanem mindkettőjüknek lesz egyszerre.

Sir Alex - 2011. 05. 22. 12:06

Az évad rettenetesen össze-vissza volt, a vendégszereplőket bírtam (Mini hatalmas kedvencem), az évad végi cliff-től viszont hánytam.

Én vissza akarom kapni a régi hangulatot, de úgy vélem, h ez már lehetetlen. Inkább megnézem az első évadot 4. alkalommal is.

Szóval szerintem ez az évad épp hogy közepes lett, írom mindezt egy Nerd Herd-ös pólóban.

Hojzi - 2011. 05. 22. 12:14

Nekem bejött a CatSquad rész is, az évad egyik fénypontja meg mikor felkeresik a nagymutert Angliában és Casey tátott szájjal bámul a nagymuteren, epic beszólások meg fejek.
Az évad átment teljesen guilty pleasurebe a korábbi badass-geek témától de ettől függetlenül még mindig szórakoztat így maradok az utolsó évadra becsületből is. Már a 3. évad végén is simán lezárható lett volna a történet ha az utolsó másfél perces cliffhangert nem írják oda, dehát ilyen a popszakma folytatni kellett.
A mostani 13. rész is szépen lezárhatta volna a történetet de megint folytatják.
Részemről örülnék a következő évben egy Chuck-Morgan coop parádéra, két szuperügynök úgysem harcolt még így együtt, a háttérből meg mehet az erődös irányítás. A rejtett utalások még mindig nagyon dobják a két karaktert, mikor nekiállták dúdolni az Imperial Marchot, hogy bátorságot öntsenek Morganbe és Sarah mint kivülálló így kb semmit nem ért a geek poénokból…

Solmyr - 2011. 05. 22. 12:23

A kritika alaptételével maradéktalanul egyetértek: a Chuck jó még most is, de már nem annyira, mint régen. Eddig sem vette magát komolyan a sorozat, de nekem már elég belterjesnek/erőltetettnek tűnik, hogy minden kém barát vagy rokon. Chuck és Sarah sokkal érdekesebb volt, amikor még nem voltak egy pár, azóta a romantika helyét átvette a giccs. Chuck anyja meg baromi felesleges karakter, Linda Hamilton teátrális és hiteltelen alakítása csak tetézi ezt. Az új karakterek közül egyedül Volkoffnak volt némi súlya, se Ray Wise (a karakter nevére nem is emlékszem), se Vivian, se Decker nem volt hiteles gonosz. A Buy More-mellékszálak is kezdenek a totális ötlettelenségbe fulladni, egy ideje annyival össze lehetne foglalni őket, hogy “Jeff és Lester nagyon hülyék.” Casey karakterével egyszerűen nem tudnak mit kezdeni az írók, a részek felében terminátor, a másik felében szelíd óriás, de így vagy úgy, a megszólalásainak a fele egy morgásból áll. Ami miatt mégis nézem a sorozatot, hogy továbbra is vicces + megszerettem annyira a karaktereket, hogy a korábbinál alacsonyabb szórakoztatási faktorral is szívesen elnézegessem őket. De az évadra 5/10-nél nem adnék többet, ez most szó szerint átlagos volt. Remélem az 5. évad a Chuck béna, Morgan intersect reboottal újra feltör a régi magasságokba, de legalábbis a 4. évadnál jobb lesz.

DM - 2011. 05. 22. 13:28

A Chuck néha olyan nekem mint a HIMYM…mégha van hogy egyszer sem nevetek a részen,meg rossz,de a karakterek annyira hozzám nőttek,hogy nem hagynám ki..
Egyébként ne felejtsük el megemlíteni milyen jó volt az esküvő alatt a zene.Jónsi volt,a a Sigur Ros enekese (az ő száma szólt a remek így neveld a sárkányod végén is :))).
És osztom,hogy a geek Chuck érdekesebb volt,mint ez a magabiztos Chuck :)

Timi - 2011. 05. 22. 13:57

Engem nem idegesít Chuck megkomolyodása. :) Az első évad jópofa volt, de azért meguntam volna egy idő után a maradj a kocsiban, Chuck nem marad a kocsiban, elfogják őket megmenekülnek sémát… Örülök hogy Jeff és Lester kevesebb szerepet kapott, így legalább tényleg csak jobb sztorikkal szerepeltették őket. Timothy Dalton tényleg irtó jól hozta Volkoff karakterét. :) Várom a következő évadot, bár Morgan nekem néha kicsit sok.

Reg5 - 2011. 05. 22. 14:58

Nem először mondom ezt, de a Chuckot az NBC tette tönkre. Azzal, hogy mindig fél évados berendelést adnak, a készítők nem tudnak értelmes, és elég érdekfeszítő évadokat csinálni. Az első 2 évadot mai napig imádom, rengeteget röhögtem rajta, aztán ez változott. A 3. évad még “elmegy” kategória, de 4. évadban már volt rész amit faarccal néztem végig, és beletekertem(!!!).
Mai napig emlékszem a 2. évados Orion szálra és amilyen zenék voltak egyes jelenetek alatt… Ha 20-szor nem hallgattam végig őket akkor egyszer se. Na ez hiányzik nekem a sorozatól. Jellegtelen és érdektelen lett. A 4×24 6 napja pihen a vinyómon és nem visz rá semmi, hogy megnézzem…

Apropó arról nincs valami infó, hogy a 2. évad DVD-n lesz-e itthon?

leviske - 2011. 05. 22. 15:02

A fene, pedig most direkt le akartam darálni az évadot az itteni véleményezés előtt. :(

outlander - 2011. 05. 22. 15:29

leviske: Ha a lehúzós kritika szegte kedved az évad ledarálásától, attól még nyugodtan vágj bele. Lehet, hogy neked épp azok a dolgok fognak tetszeni, amik nekem nem jöttek be az évad során, és az általam felsorolt negatívumokat pedig észre sem veszed. Mint mondtam, ellentábor is van jócskán, akik úgy gondolják, hogy ez az évad volt idáig a legjobb, és igazából jó irányba halad a sorozat. Amíg nem nézed meg az évadot, addig nem fogod tudni eldönteni, melyik táborba tartozol. Lehet, hogy ez milliószor elhangzott már a blogon, de akkor is mondom: ízlések és pofonok :)

LoGi - 2011. 05. 22. 15:33

és kevés sorozat van ilyen sok jó zenével, és ahol már a finálé előtti 3 rész is a finálét vezeti fel, a töltelék epizódok is tele voltak karakter mélyítésekkel. szeressük a nem epizódikus sorozatokat, lásd sok más network sorozatok, pl a nyomozósok.

LoGi - 2011. 05. 22. 15:36

és a nem epizódikusság (nem jut eszembe az ellentéte :D) szerintem hatalmas pozitívum, hogy halad a sztori, és nem ugyanazt látjuk még 4 évad múlva is, mint amikor elkezdődött. sok más sorozatnál van így ez. de úgy látszik másoknak meg pont ez a baj.

vitaro - 2011. 05. 22. 15:37

“…simán kijárna neki az Irina Derevko-emlékérem.” Na itt fordultam le a székről. :D Az évad tényleg gyengébb lett, mint a korábbiak, a nagyon jó 13. rész után nem tudtak mit kezdeni magukkal az írók. A finálé sem volt az igazi, de ettől függetlenül várom az 5. évadot, a szereplők simán elviszik a hátukon a sorozatot.

Dzséjt - 2011. 05. 22. 17:53

Hát, nem t’om, lehet velem van a baj, de szerintem pont így jó a Chuck. Hogy halad valamerre. Igen, biztos jó lett volna, ha a tizedik évadnál is csak annak lenne tétje, hogy Chuck és Sarah összejön-e, ha Casey még mindig cseszegetné Chuckot, ha Morgan még mindig egy kretén lenne… de én azért fülig érő vigyorral és elégedetten néztem, hogy VÉGRE esküvőt láthatok két karakter között, akiket kedvelek (igen, én szeretném ezt látni Castle és Beckett, Bone és Booth, de anno Jack O’Neill és Carter esetében is örültem valami ilyennek, és jó lenne nem éveken át ugyanazt a szarakodást nézni). Örülök annak is, hogy Chuck, Casey, Morgan és Sarah nem csak a hajviseletükben változtak meg, hanem gyökeresen, ahogy az illik. Bár a sorozat baromira nem veszi komolyan magát (ahol a kritika ezt állította az évaddal kapcsolatban, ott jót röhögtem), de legalább a karakterek nem állnak egy helyben, hihetően változnak. Változnak jellemileg! És batya meg, én sokkal jobban bírom szuperkém Chuckot, mint sipákoló Chuckot, ahogy mindenkit jobban bírok most, mint az elején (még Jeffet is, aki nagyot nőtt a szememben Charaék videójával… egyedül Lester az, akit agyon kéne lőni, mert ő semmit sem változott :)).
Viviant én sem tudtam komolyan venni főgonoszként, az fix, nem volt elég karizmatikus, mint Volkoff, Shaw, a Gyűrű igazgatója vagy Roark (the Best Evil :D). Viszont Decker már jól indult, remélem ő lesz az ötödik évad egyik gonosza.
Azzal viszont egyetértek, hogy a negyedik évad nem volt a legjobb, mert a legjobb a harmadik évad, az a zseniális szinonimája is lehetne. Továbbá a második évad is jobban tetszett, de aztán ez az évad jön (lőjenek le, de az első évad valahogy nem áll össze egy egésszé, olyan érzésem van, mintha az a második évad része lenne; még egy meghatározó gonosz sincs benne).

winnie - 2011. 05. 22. 17:56

“Hát, nem t’om, lehet velem van a baj”

tudom, hogy csak kifejezés, szófordulat, de ne írjatok már ilyet. senkivel sincs baj:)

eClipse - 2011. 05. 22. 17:58

outlander: Remek, kimerítő a kritika! Én mondjuk ennyire nem húztam le, de a nagy részével egyetértek. Viszont sok olyan dolgot felhoztál az évad hibájának, ami sajnos már az előző évadban is jelen volt: azaz az állandó logikátlanságok és retconok.
Azzal is csak részben értek egyet, hogy nem tett jót Chuck “jellemváltozása”, azaz, hogy tökösebb lett. Tény, hogy sokkal “életszagúbb” volt a geek Chuck, de ha nem lenne karakterfejlődés, nem haladna előre a sztori ebben a tekintetben, akkor meg szerintem az lenne a gond, hogy túlságosan statikus minden. A fináléban pedig tényleg a CIA/Deckeres rész a legnagyobb fail: azt mondja Chucknak, ha nem állnak le, akkor kb annyi nekik, erre utána meg simán tudja, hogy a Castleben van, megvette a Buy More-t, stb. és mégsem tesz/nek semmit velük. Az “i know kung fu” pedig tényleg elcsépelt már.

BobaFett - 2011. 05. 22. 18:58

Ritkán értek ennyire egyet kritikával, pláne évadkritikával, mint ezesetben. Szinte szoszerint leirva láttam a gondolataimat. Egyedüli kivétel a végén a morgan-es dolgok, jobb volt ő első-második évados balfékként, mostmár nem anyira csipázom. Nameg az évadban Casey-t és a lányát sokkal többet kellet volna szerepeltetni, esetleg irni is valami jó kis sztorit köréjük.

Sanna - 2011. 05. 22. 19:19

én is csak egyetérteni tudok a kritikával, valóban valami hiányzott ebből az évadból, voltak azért kiemelkedő részek, és voltak nagyon gyengék, Sarah-Chuck kapcsolat valóban csak oldalkocsi volt, amit sajnálok, Jeffsterék néha idegesítőek már, voltak részek hogy fel se tűntek, hogy nem voltak, a mellékszereplők főleg Dalton azért emeli nálam a pontszámot

valóban a normál világ hiányzik belőle, és sajnos Ellie-ék is egyre inkább belefolynak a kémesdibe, és igazából nekem az, hogy Morgan kapott egy adatbázist egyáltalán nem tetszik, lassan már mindenkinek lesz, még Devonék babájának is, de azért adok nekik egy esélyt, hogy bebizonyítsák, hogy jó ez így, és csinálnak egy remek lezárást, az esély megvan, meglátjuk, hogy élnek-e vele

howy - 2011. 05. 22. 19:42

Nekem személy szerint nagyon tetszett a Chuck mind a 4 évada bár az utolsó évad szerintem tényleg kicsit laposra elcsépeltre sikerült.

Kezdve azzal, hogy telepumpálták a részeket olyan vendégszereplőkkel akiknek semmi haszna nem lett az egész évad és még az adott rész alatt sem.

Voltak persze teljessen jól megformált karakterek “pl: Montgomery, Carina akik kis színt vittek azokba a részekbe amikben szerepeltek.

Ami ezt a “Chuck megkomolyodásos témát illeti” szerintem ideje volt.Egyszerűen néha már annyira nyálasra és idegesítőre (még ha pont ezért is szeretett bele Sarah abba a karakterbe) sikeredett, hogy inkább akkor szürcsöltem bele a levesembe. Bár azt nem hiszem, hogy ez az átváltozás a kis hősszerelmes, bolti eladó feelingű Chuckot 1 rész alatt kellett volna a világ legjobb kémévé “avatni”.
Végig kellett volna vinniük azt a részt amikor Sarah pár percig elkezdi kiképezni Chuckot
(Csinálniuk kellett volna egy olyan részt amivel ezt mi el is tudjuk hinni, hogy most már ő egy igazi CIA kém lett)

És a szerelmi szál ami beárnyékolta az összes évadot.
Tetszett mivel a 3.évadtól lehetett tudni, hogy biztos meglesz tartva az esküvő még ha Sarah karaktere kicsit félt is tőlle.
Személy szerint én kiborulok attól h az első évadban megtalálják egymást és utána 4 évadon keresztül kerülgetik azt, majd 1 évadot hagynak, hogy betekintést nyerjünk a házaséletükbe és a kém munkájukba.

4. évad vége kicsit elfajult a “CIA gonosztevő” létrehozása által amit igazából tényleg nem is értettem mi értelme volt mivel így az 5.évadban nem dolgozhatnak együtt a CIA-vel.Lehetett volna más mederbe terelni a részeket.így nem igazán hagytak teret arra, hogy tényleg érezzük azt, hogy milyen lesz a házasságuk és a kémkedés együtt.Mint a másik két idősebb ugyanezen a szálon pendülő CIA-s kémeké.
Mondjuk nem sok választásuk volt az íróknak mert valamit csak kellett írni ha már berendeltek még pár részt a forgatásra.

Összességében talán az egyetlen olyan sorozat miben megvan az akicó/humor/romatika/ és ez mind megfűszerezve kémkedéssel is.

Kíváncsian várom az 5. évadot a saját kémügynökségükkel.

dante - 2011. 05. 22. 20:35

három pontba tudnám összefoglalni mért is nem volt jó ez a 4. évad(min kellene változtatni)
1. Volkoff nem volt ijesztő! Míg a Fullcrum Ring páros( a nevetséges telefonjával együtt is) is kemény titokzatos főgonosznak tűnt ez inkább paródia volt..
2. Sarah és Chuck együtt már nem olyan érdekes( nincs meg a bizsergés)
3. Chuck már nem bénázik (helyette vicfaktor morgan+jeffster páros akik így kis mennyiségben fárasztóak inkább)
4. Régen Chuck fotografikus agya kelett az intersect hez, mostmár mindenki ki-be rakosgatja magának :S
5. évad:
1.Végre az új ügynökkel látok esélyt arra, hogy komolyan vegyen a főgonszt(+ az összeesküvéselmélet)
2. Sarah+ Chuck talán háttérbe szorul kicsit
3. Bár egyáltalán nem tetszik a gondolat, hogy morgan kung-fu zik ezentúl mégis lesz benne vmi természetesség végre
4. hát erre nincs mentség

UI: nekem az évad utolsó 3 része tetszett( vmit visszahozott az első 2 évad érzéséből)
+ nemértem a szemüveg témát: sztem a 2 különböző szemüveg szerepelt a részben aaz egyik törölt a másikat beckman-től kapta chuck( megmentette a széthulló cia-től)

Ultra(: - 2011. 05. 22. 21:18

“azt nem hiszem, hogy ez az átváltozás a kis hősszerelmes, bolti eladó feelingű Chuckot 1 rész alatt kellett volna a világ legjobb kémévé “avatni”.”

Nem tudom te melyik sorozatot nézed, de kb 3 évad alatt lett olyan szuperkém amilyen nem pedig 1 rész alatt.

“4. évad vége kicsit elfajult a “CIA gonosztevő” létrehozása által amit igazából tényleg nem is értettem mi értelme volt mivel így az 5.évadban nem dolgozhatnak együtt a CIA-vel.Lehetett volna más mederbe terelni a részeket.így nem igazán hagytak teret arra, hogy tényleg érezzük azt, hogy milyen lesz a házasságuk és a kémkedés együtt.Mint a másik két idősebb ugyanezen a szálon pendülő CIA-s kémeké.”

Először is így is kémkedni fognak, csak saját ügynökséggel úgymond, szóval most kb ugyanaz a helyzet csak más neve lesz az ügynökségnek ők lesznek a vezetők és az ellenség lesz a CIA(gondolom), ergo ugyanott vagyunk mintha behoztak valami új fő gonoszt csak most nagyobb az életterük kémkedés terén.
Másodszor, jobban örültél volna ha megint kapunk valami nagy főgonoszt, ami szerintem elég nehéz már a világ méretü volkoff industries után.

“4. Régen Chuck fotografikus agya kelett az intersect hez, mostmár mindenki ki-be rakosgatja magának :S”

Várható volt, hogy miután a CIA is tud csinálni intersecteket már olyanokat fognak amihez nem kell olyan különleges agy, az még viccesebb lett volna ha a CIA 3 év alatt nem jut el olyan szintre, hogy ezt ne küszöbölje ki…

Encsi - 2011. 05. 22. 21:36

Ahogy előttem is mondták már páran: oké, hogy a geek-Chuckot szerettük, meg az összejön-e Sarahval Chuckot, meg a Morgannel insider poénok Chuckot, de mi mind, akik azt szerettük, pont ezt rühellnénk a huszadik évadban már. Egy sorozatba kell a karakterfejlődés, tetszik vagy sem. Dönthetünk, hogy kaszálják-e el a sorozatot pl. 3 évad után, csak mert változnának a karakterek, vagy megbékélünk az új felállásokkal :)

Ettől függetlenül a Bartowski család úgy am block idegesített az évadban, de annak örülök, hogy Sarah-Casey-Morgan vonalon több privát betekintést kaptunk. Azt meg nem bánom, hogy Jeffster kárára, ők mindig is too much voltak.

Szóval, oké, gyengébb volt ez az évad, de a Morgan az Intersect fordulat nekem biztató (hacsak vissza nem csinálják a második részben, mert akkor mérges leszek). Kell a vérfrissítés, na, én drukkolok, hogy (újra) szórakoztató legyen a sorozat.

howy - 2011. 05. 22. 22:35

“Nem tudom te melyik sorozatot nézed, de kb 3 évad alatt lett olyan szuperkém amilyen nem pedig 1 rész alatt.”

az első 2 évad arról szólt, hogy fo**a össze magát a “gonosz” emberektől és valami fifikás módszerrel mindig kihúztam magmát vagy akárkit a bajból.
3.évadban lehetett sejteni, hogy azért kikupálodik a végére volt egy olyan rész is mikor Sarah elkezdte kiképezni kb 2 percig. Itt kellett volna még 1 rész csinálni h “1 years later”. nem úgy, hogy a 4. évad végén fogja magát elmegy Oroszországba ahhoz az emberhez aki majdnem a halálos ágyára küldte a menyasszonyát. Sőt nem csak elmegy hanem kb meg is győzi arról, hogy adja oda neki az ellenszert meg 1milliárd dollárt+ oda küldte az Oroszokat…

A CIA s gonosz problémával csak egy baj lesz, hogy már Chuck kezébe van a bizonyíték amivel lelehet buktatni Clyde-ot.

Manooshnál volt az intersect szemüveg ami prototípus volt.
Végül is a CIA vette őrizet alá így elképzelhető, hogy létrehozott a másikat.

Ami meg Morgan intersectes comboját illeti eszem nincs h került oda egy olyan szemüveg. Mikor Chukékék apjának a számítógépét ezer lakat alatt őrzik, de Morgan kap egy luckot és talál a dobozban egy intersectes szemüveget.

Félreértés ne essék, az hogy Morgan lett az intersect elég nagy fordulatot hozott és még meg is lepődtem.

Am reméllem inkább csinálnak még vagy 3-4 évadot 13 résszel mint, hogy 1 évadba beletuszkolnak mindent.

Reg5 - 2011. 05. 22. 22:57

howy: Szerintem egy 20 részes évad kéne mindent bele alapon, nem pedig ilyen 13 részes csonkok kitolva 6-10 résszel… Ezzel cseszik el az egészet :S

howy - 2011. 05. 22. 23:09

Egyáltalán nem kell kitolni, legyen olyan mint a Kaliforgia pl.Ha tetszik a népnek a leadott évad, átgondolják és rátesznek még 1 évadot a meggondolás után. Így tényleg nincs értelme, hogy megmondják nekik h 13 részes legyen aztán tetszik a közönségnek és erre még rátolnak 10 részt ugyanabban az évadban.

Lajoska67 - 2011. 05. 23. 01:52

Ez nagyon jó kis véleménycikk volt. Egyet értek vele 99%-ban. Igaz, hogy én a Buy More-os szálat egyáltalán nem bírom jelen formájában, már vagy a 2. évad óta. Szerintem a legnagyobb baj a sorozattal, hogy az első évad elején túl gyorsan eltértek a főszáltól, ti. hogy a két főszereplő balf…ék naphosszat hülyül az elektronikai áruházban a többiekkel, munka helyett, és valami komoly felforgatja az életüket, amire valahogy reagálniuk kell. Ezt a rendezők elvitték teljesen a kémtörténet irányába és az üzletben való hülyülés 0-ra csökkent Chuck részéről, majd Morgan is egy jobban kihullott. Pedig az egyik legjobb rész volt, mikor pl. tévécsatornákat nyomkodtak és meg kellett mondani minél többről minél rövidebb idő alatt, hogy milyen műsor. Szerintem a Chuck/Morgan/Buy more szál továbbvitele viccesebb lehetett volna ennél a vérremenő, bonyolult kémtörténetnél a családi gubancokkal meg a párkapcsolati ügyekkel együtt. Pl. Chuck nem adta volna olyan könnyen meg magát, vagy valami. Összességében nekem az első részek hangulata hiányzik, végül is amiatt kezdtem el nézni az egészet!

redc - 2011. 05. 23. 02:46

Volkoff nem volt ijesztő! Míg a Fullcrum Ring páros( a nevetséges telefonjával együtt is) is kemény titokzatos főgonosznak tűnt ez inkább paródia volt.

Szerintem ijesztő volt. Daltonnak remekül és hitelesen sikerült vegyítenie az őrületet a komédiával, ami szórakoztatóvá, érdekessé, egyedivé és egyben félelmetessé is tette a karaktert, hiszen kiszámíthatatlan volt, hogyan reagál majd egyes helyzetekben. A kiszámíthatatlanság pedig bennem mindig félelmet ébreszt, főleg ha egy olyan figurában jelenik meg, mint Volkoff. Neki nem gond szemközt lőni valakit, aki egyébként X évig hűségesen szolgálta, majd a következő pillanatban szájon csókolja az ellenséget vagy elmajszol pár gombóc fagyit, mialatt mindenki csak áll és les dermedten. Szerintem zseniális karakter volt egy nagyszerű színész előadásában. Nem egy egysíkú, sablon gonosz, mint amilyennek Decker tűnik vagy amilyenek az elődei voltak. Számomra kétség kívül a 4. évad fénypontja. Remélem az 5.-ben is viszont látjuk majd.

simon7109 - 2011. 05. 23. 03:22

“Chuck idén miért nem volt kötelező program.”
én csak ezen a mondaton akadtam fent.ezt,hogy érted?Most kotekedésképpen de szerintem ha valaki elkezd nézni egy sorozatot és olyan igazán nézi nem csak azért,hogy írhasson róla egy kritikát,hogy milyen akkor nincs olyan,hogy egy évad nem kötelező program.Legalábbis nálam.Én ha elkezdek nézni egy sorozatot akkor már az elején el tudom donteni,hogy érdemes e nézni.Ha az első rész bejott és folytatom a másodikkal akkor már addig fogom nézni amíg vége nem lesz a sorozatnak akármilyen sz*r is már a végére.Nem tudom,hogy te/ti,hogy vagytok ezzel de én nem tudok félbeszakítani egy sorozatot sem ha már elkezdtem.
Most arról nem fogok írni,hogy nem értek egyet a negatív kritikáiddal mert mindenkinek meg van a saját véleménye egy sorozatról és nem lehet mindenkinek egyforma:)

simon7109 - 2011. 05. 23. 03:24

jaj bocs.
az ott az elején “Most nem* kötekedésképpen” akart lenni:)

winnie - 2011. 05. 23. 07:51

““Chuck idén miért nem volt kötelező program.”
én csak ezen a mondaton akadtam fent.ezt,hogy érted?”

vannak kihagyhatatlan sorozatok, olyanok, amik nagyon jók és vannak olyanok, amiket az ember megszokásból néz, vagyis nem kötelező programok.

“Nem tudom,hogy te/ti,hogy vagytok ezzel de én nem tudok félbeszakítani egy sorozatot sem ha már elkezdtem.”

?? akkor kegyetlen sok jó sorozatról maradsz le csak azért, hogy megnézz valamit “akármilyen sz*r” is. van, aki így csinálja, tény, de ez kicsit (nem sértésből) birka magatartás, hiszen aki valamennyire is öntudatos, az nem nézi azt, ami rossz, vagy rosszá válik – inkább elkezd valami jót.

nem azt mondom, hogy nem akad mindenkinél 1-2 olyan sorozat, amit akkor is néz az ember, ha az rossz, de szerencsére a többség nem így áll hozzá minden sorozathoz. az emberek többsége azért néz sorozatot, hogy jól szórakozzon. ha nem szórakozik, keres másikat, amin jól szórakozik. (mivel a legtöbb sorozat befejezést sem kap, az fel sem merül, hogy valaki azért nézi, mert a befejezése érdekli.)

GyGDugong - 2011. 05. 23. 11:03

A Jeffster ideje lejárt. Ezzel egyetértek. Mégis az évad legemlékezetesebb poénja az volt számomra, amikor Lester “világra segít” egy kisbabát azzal, hogy “Ahhh, push it!”
Olyan irritáló szülős jelenetek vannak egy-egy sorozaban, ahol az anya ordít a férjével és gusztustalan, béna poénokat adnak közben az írók a szájába. Ezzel szemben, ha már mindenképp be kell mutatni a szülést, úgy gondolom a chuck példa, hogyan lehet igazán kreatívan és humorosan megvalósítani azt.
Ha érdekel: http://www.youtube.com/watch?v=Tbt5arFntQU

oxigen - 2011. 05. 23. 15:25

“Aztán kaptunk évad közben egy “Sarah Kicks Everyone’s Ass” című spinoffot is, amelyben Sarah a magatehetetlen Chuck megmentésére siet, köszönhetően annak, hogy a néhai Stephen J. Bartowski által megalkotott, bénán sikerült retconok és orbitálisan nagy logikai bukfencek tömkelegét is magában hordozó, Playstation Portable-re emlékeztető Intersect Removal Tool 2011 kiszívja Chuck fejéből a teljes adatbázist… De ne aggódjon senki egy percre sem, mialatt az előző mondatot végigolvastátok, addigra Chuck már vissza is kapta az Intersectet, hála az új Orion-laptopnak (érti már valaki, miért mondtam, hogy nincs többé tétje a sorozatnak?).”

Ezen szarrä röhögtem magam :D

outlander - 2011. 05. 23. 21:13

winnie: ezen azért röhögtem, mert ez azt jelenti, hogy én is “birka” vagyok Chuck esetében :D viszont gondolj bele. ha nem lennének a birkák, akik megszokásból nézik a szerintük rossz évadokat, és csak az nézné végig, akinek tényleg tetszik, akkor a sorozatjunkie-ra csak pozitív évadkritikák kerülnének ki mindenről :D

winnie - 2011. 05. 23. 21:20

igen, anno ezt írtam is 1-2 éve, hogy ezért nehéz negatív kritikát találni nálunk. de a komment nem erre utalt természetesen, hiszen egyrészt a többség szerint a chuck rettenetesen messze van a sz*rtól, az értékelés alapján szerinted is, másrészt meg sokan néznek valamit akkor is, ha nem olyan jó, de a felvetés arra vonatkozott, hogy minden sorozatot végig néz. ergó egy idő után tele lesz az illető csupa rossz sorozattal, és indulnak a jók, de alug tudja elkezdeni őket, mert fizikailag nincs ideje, mert a rosszakat nézi. tudni kell abbahagyni. nem mindent, de ha valami nagyon gáz, akkor azt igen. nekem is van guilty pleasure-öm, meg sok nagyon jó sorozatom, de ezek közé már sokszor a szimplán jók sem férnek be sajnos.

Kissur - 2011. 05. 24. 22:55

Nem tudom hova írjam, de mivel a Chuckra is vonatkozik, ezért itt közlöm.
Nem értem, hogy idén mi van a sorozatokkal, de csak azt látom, hogy a korábbi nagy sikerűek, idén rém gyengék voltak. A Chuckban nem vártam tűkön ülve a következő részt, volt, hogy úgy néztem meg egy részt, hogy a következő már le is ment amerikában. Feliratokat is bőven ki tudtam várni, nem volt bennem, hogy hűű de meg kell néznem a részt, mert nem bírok várni.
De ez számomra nem csak a Chucknál volt, hanem ez vonatkozik az Odaátra, TBBT-ra, Supernaturalra, (ahogy olvastam kritikákat) az NCIS-re, CSI akármelyik sorozatára. Mi történt idén az írókkal? Kapják össze magukat, hogy jövőre megint f*ssak be a várakozástól, mint régen. :)

Azgathot - 2011. 06. 01. 23:15

Szerintem (bár egyre gyengül) még mindig 7/10 a Chuck, alig várom az Intersectes “Mágnest”!

Bujdi - 2011. 06. 20. 20:52

Én hogy őszinte legyek nagyon örültem hogy Sarah és Chuck végre összejöttek :),nekem nagyon a szívemhez nőtt ez a pár :)… És imádom még mindig a sorozatot,igen vannak dolgok amik nem tetszenek pl. hogy Chuck kevésbé különleges (mindenkinek lehet intersectje) és Chuck anyja a lekevésbé se hiányzott nekem Orion sokkal jobb karakter volt szerintem,és komolyan reméltem hogy tényleg ő tért vissza mikor Chuck az “ő nevében hackelt :D”.

Hogy én mit tennék az 5. évadba? Én vissza hozznám azt hogy Chuck az egyedüli életképes Intersect,nem azt mondom hogy Morgan-től szedjék el vagy valami,remek vicces jelenet jöhet Morgan random flash-jeitől (vezetés közben pl. amivel jelzik hogy másoknál nem működik teljesen jól :) ),ezzel is nehezítve a kémkedést hiszen a bénázását Chuckéknak kell helyre hozni..Nem szeretném ha Morgan is átmenne komolyba,Chuck komolyságára az is lehet a magyarázat akkor kezdett el komolyodni mióta a családja is benne van,meg kell mentenie egyik családtagját,és mivel ennek remélhetőleg vége (ha betesznek egy kém unokatestvér Bartowskit még én is mérges leszek a sorozatra ^^ ) Chuck is vissza lágyul :D

fanasonique - 2011. 06. 24. 19:42

Azzal nincs problémám, hogy Chuck karaktere fejlődik és ma már magabiztos, csak idegesítő tud lenni, hogy az Intersect ellenére is tud béna lenni közben még önelégült is néha, aztán a következő részben megint badass, aztán a következő percben totál idióta és gyerekes. Hol van az az okos nerdy Stanford guy. Ezért tetszettek azok a részek, amikben almalével hatástalanított bombát meg laptopot javított. A másik nagy problémám, hogy túl sok a csalás úgymond a Orion-Intersect-mítosz szálon. Kitalálnak valami hülyeséget, aztán később megpróbálják megmagyarázni, még sem áll össze a kép, inkább az egész csak túl komplikálttá válik. Meg hát vannak még kisebb dolgok, amik nem tetszenek, csak sok kicsi sokra megy. Amivel nem volt problémám soha az Chuck/Sarah történet a pilottól kezdve. Szerintem jól lett felépítve az eljegyzés/esküvő-t is beleértve. Bár sok lehetőséget kihagytak főleg míg C/S + Morgan együtt laktak. A CS kapcsolatból hiányzott a humor, a jó fajta, nem a béna fajta. Hozzá teszem, a 2-3. évadnak is van bőven hibája szerintnem. Nekem az 1. évad a kedvencem. Szeretem az egyszerűséget és az epizódikusságot, na.

leviske - 2011. 07. 14. 23:57

Behoztam magam és azt kell mondjam, hogy egyetértek. A negyedik évad egyszerűen nem hozta azt a könnyed szórakozást, amiért anno rászoktam a sorozatra.

Sarah-n és Chuck-on kívül az összes szereplő sokkal irritálóbb lett az 1. évadhoz viszonyítva és ebből a szempontból azok vannak legrosszabb helyzetben, akik már az elsőben is idegesítőek voltak (Morgan és úgy egy az egyben a Buy-More-os banda).

Ez az esküvő egyébként szerintem egyáltalán nem illett ahhoz a szerelmi szálhoz, amit az évadokon keresztül vittek (korai, túl hivatalos és nem mellesleg a 3. évad is tán ugyanígy zárult).

A CIA az ellenség dolog még mondjuk érdekessé is válhat, de én ezt mondjuk már az első évad végén megléptem volna, elvégre is akkor feldobott labdaként ottmaradhatott volna Chuck meggyilkolni próbálása, amit évadokon keresztül lehetett volna húzni és Casey se puhult volna ennyire el.

No mind1. Azért még kitartok.

lacika - 2011. 07. 16. 18:46

Sajnos nekem se volt bejövős… mielőtt elolvastam volna a cikket, már akkor is jobban szerettem volna ha a régi béna és gyík Chuck-ot nézhetném. A 4×24-et még meg sem néztem, de lehet hogy nem is fogom rászánni magam amíg nem robban be a kövi szezon.

Potter - 2011. 08. 26. 20:27

Szerintem meg igy is a legszerethetobb karakterek vannak benne es ugy jo ahogy van.

Agi - 2011. 08. 27. 05:01

az elején nekem sem tetszett a kungfuzás, de aztán megszoktam. szerintem teljesen jó volt az évad, nekem nem volt vele túl sok bajom, mondjuk én az egész sorozatot az elmúlt pár hétben néztem meg, de nem éreztem a színvonal esését. Igazából pont az a sorozat szerintem, ahol mindig jókor történt valami változás, mindig jókor tudta meg egy családtag/barát, hogy Chuck mit csinál, mindig jókor tettek be csavarokat. Szerintem ha végig ügyetlen lett volna Chuck, ha végig titkolóznia kellett volna mindenki előtt, az teljesen unalmas lett volna 4 évadon keresztül. Pont amiatt, hogy mindig beraktak valami változást, az utolsó előtti részben (?) – amikor Casey nem engedte, hogy Morgan is velük menjen, mert féltette, hogy történik vele valami – gondoltam, hogy tutira feltöltik Morgannek az intersectet, hogy ne legyen olyan béna. De a végén, hogy Chuckból kivették és Morganbe pedig bekerült, kicsit fura érzéssel töltött el, remélem, hogy tudják az írók, hogy mit csinálnak, talán így visszakapjuk a kicsit bénább Chuckot és újra örülnek azok, akik ezt hiányolták. Kár, hogy már csak 13 rész van hátra, remélem jó lesz a befejezés!

Amúgy az idősíkban nem stimmel pár dolog szerintem, pl hogy Sarah mióta kém, mert Shaw feleségét azt hiszem 5 éve ölte meg a tavalyi évadhoz képest, most meg azt mutatták, hogy már 2003-ban is együtt volt a cicákkal.

Meg amikor Chuckék beejtőernyőztek, akkor is egyszerűbb lett volna a tetőre ugrani, és onnan lemenni a kórterembe, vagy valami:)

LoGi - 2011. 09. 15. 22:07
Kortortzui - 2015. 02. 08. 18:42

Az lenne a kérdésem hogy hol tudom megnézni a 4. évadot ?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz