login |

Finálé előtt: The Event

2011. 05. 23. 08:45 - Írta: Desmond Wallace

81 hozzászólás | kategória: video,

Már csak a finálé van hátra ebből az elfuserált high-concept sorozatból. Vajon kap lezárást a sorozat? A készítők fogadkoznak. A sorozatzáró epizód promóját nézhetitek meg a tovább után.

81 hozzászólás Ne habozz!

Bagosz - 2011. 05. 23. 09:04

Szerintem nem elfuserált.Részről-részre ment fel a színvonal és az izgalom, ezért kár, hogy vége.

Solid84 - 2011. 05. 23. 09:05

Szerintem is sokat javult az évad közepe óta. Kár, hogy lelőtték.

Seldon - 2011. 05. 23. 09:22

Amennyi javulást produkált az évad első feléhez képest szerintem is kár hogy lelőtték.Kajak mostanában már vártam is a következő részt:D

Taranis - 2011. 05. 23. 09:34

Messze nem elfuserált, komolyan mondom nem értem a kritikákat. De hát ez is, mint minden, ízlés dolga.

Danika - 2011. 05. 23. 09:48

Szerintem is nagyon jó. Simán lehet nézni a részeket egymás után, mert nem lesz unalmas.

winnie - 2011. 05. 23. 09:51

“Messze nem elfuserált, komolyan mondom nem értem a kritikákat. ”

akkor olvasd el megint. én is, mások is leírták már nagyon sokszor, hogy miért olyan gyenge. ha neked tetszik, akkor olvashatsz bármilyen negatív kritikát, és meg is értheted azokat, nem fogd azt mondani, hogy “ja, tényleg, akkor gyenge a sorozat”. maximum nem értesz egyet a kritikákkal.

azon ne akadj fent, hogy neked tetszik és másnak nem. az sehol sem érint téged. ha volt már olyan sorozat az életedben, ami nem tetszett neked, akkor gondolj arra, hogy annak is sokmillió rajongója van, akik írhatnák, hogy nem értik a kritikádat, hogy miért nem tetszik neked. nem csak pro van, azaz olyan sorozat, ami bejön neked, de másnak nem, hanem kontra is, amikor neked nem tetszik valami, ami másnak igen.

az eventnél egyértelmű, hogy a többség (használjuk ezt a szót) “elfuseráltnak” tartja a sorozatot, rengetegen szálltak ki itthon is, külföldön is. ez az általános vélemény. (szerintem sem volt nézhető, de ez megint tök mindegy.) de ettől még sokaknak tetszik és egyre jobban tetszik a sorozat, és egyáltalán nem biztos, hogy azért, mert a jelenlegi 140 országos tévés sorozat közül nincs olyan, ami ne tetszene többmillió embernek. minden sorozatnak van x millió nézője. rettentő különbözőek az ízlések.

én speciel sajnáltam, hogy ennyire elrontották, de ez szerintem már akkor elkezdődött, amikor a csatorna megmondta a készítőnek a pilot után, hogy ne az legyen, amit ő akar, hanem az, amit ők akarnak.

winnie - 2011. 05. 23. 09:53

“Simán lehet nézni a részeket egymás után, mert nem lesz unalmas.”

ha az ember egymás utáni nézi a részeket, akkor nem lesz unalmas egy sorozat sem. a gond akkor van, ha egy héten megnéz 40 percet és azon unja magát. (ezt általánosságban mondom, nem az eventtel kapcsolatban.)

Junkieka - 2011. 05. 23. 10:15

Én is nézhetőnek tartom, de egyetértek azzal, hogy elbaltázták. A második hullámot még nem láttam, de most végre darálhatok. :D

sorokin - 2011. 05. 23. 10:22

Elbaltázták és mire visszatértek a helyes útra, már nem nézte senki. De valóban: az utolsó 5-6 rész kifejezetten izgalmas volt, de az eleje-közepe gyenge. Sok részt azóta sem pótoltam, illetve áttekertem csak.
Amúgy nem értem miért nem tanulnak a társaságok. Sokadik alkalommal tesznek tönkre high-concept sorozatokat azzal, hogy a saját ostobácska ötleteiket átnyomják a készítőkön és mindig ez a bukás oka!

Junkieka - 2011. 05. 23. 10:27

természetesen azért, mert a saját kis ostobácska ötleteiket zseniálisnak tartják… :D:D:D

winnie - 2011. 05. 23. 10:32

“Elbaltázták és mire visszatértek a helyes útra, már nem nézte senki. ”

ez az, ami folyton eszembe, az egyik legnagyobb “bűn”. ha belegondolok, hogy hány olyan sorozat van, amit elkezdtem, nézni, nem tetszett, kaszáltam, és idővel “visszatért a helyes útra”, csak már nem tudok róla.

winnie - 2011. 05. 23. 10:33

“természetesen azért, mert a saját kis ostobácska ötleteiket zseniálisnak tartják… :D:D:D”

na ja. vagy inkább azt hiszik, hogy ők tudják, hogy mi kell a nézőnek és nem hagyják, hogy a készítő kibontsa saját elképzeléseit. viszont az nbc az elmúlt pár év alapján éppen, hogy nem tudja, mi kell a nézőnek, éppen ezért nem kellett volna beleszólni.

hbo - 2011. 05. 23. 10:45

De miért akarod másra erőltetni a véleményed winnie 666? Mintha próbálnál embereket meggyőzni arról, hogy azért ne tetsszen nekik valami, amiért neked nem tetszik. A The Eventöt aki nézi, részemről teljesen érthető. Én is nézem és nem azért, mert tényleg akkora nagy szám lenne. Egyszerűen nincs akkora választék olyan sorozatokból, ami hasonló koncepcióval rendelkezne. Aki szereti az összeesküvést, átívelő szálas sztorit, az nézni fogja, mivel nincs felvonultatva szerintem annyi high-concept sorozat manapság. Az epizodikus szerkesztésű sorozatoktól meg hamar a falra lehet mászni.

Se Lost, se 24, mit nézzen akkor, aki ilyen jellegű sorozatot akar? Mielőtt az előre beprogramozott, “ott a kereső” választ elődobnád, nem nagy eséllyel találok semmit, az “összeesküvés” kulcsszóra. A Flashforwardot is ilyen megfontolásból nézte, aki nézte, ugyan ez a Persons Unknown. Én tökre elhiszem, hogy te királyul elvagy a Hellcats-cel, meg a 20 Law & Order sorozattal. Te miért nem tudsz megbékélni azzal, aki The Eventöt néz?

Junkieka - 2011. 05. 23. 10:54

@winnie
“na ja. vagy inkább azt hiszik, hogy ők tudják, hogy mi kell a nézőnek és nem hagyják, hogy a készítő kibontsa saját elképzeléseit. viszont az nbc az elmúlt pár év alapján éppen, hogy nem tudja, mi kell a nézőnek, éppen ezért nem kellett volna beleszólni.”

A “Scriptwriting for Dummies” könyv szerzője meg hülyére röhögi magát. :D:D:D

winnie - 2011. 05. 23. 11:12

“A The Eventöt aki nézi, részemről teljesen érthető.”

részemről is. tökéletesen érthető. épp ezt írtam le. hogy teljesen természetes, ha valakinek tetszik, mint ahogy az is, ha valakinek nem tetszik. az viszont fura, hogy valaki nem érti, hogy nem tetszhet ez a sorozat másnak.

kábé 5 éve írom ezt a blogon és még régebben máshol. persze sokszor előfordul, hogy valaki megpróbálja megmagyarázni, hogy nem így gondolom. hiheted nyugodtan, hogy nem tudok megbékélni, de akkor miért nem tudsz megbékélni azzal, hogy nem tudok megbékélni?

feriland - 2011. 05. 23. 11:14

én is sajnálom, hogy vége, az utolsó 8 rész egyre jobb lett. Kár, hogy nem ilyen volt az egész évad….sajnos a V-vel is így jártunk… :@

Ruben - 2011. 05. 23. 11:17

Itthon az AXN mikortól fogja adni? Csak mert szinkronosan szívesen megnézném!

winnie - 2011. 05. 23. 11:19

a tv6 és a tv2 (vagy a pro4) fogja adni tudtommal. de ha az axn is, akkor nem tudom.

Ruben - 2011. 05. 23. 11:25

Csak azért kérdeztem, mert volt valahol egy szavazás, hogy melyik sorozatot adja majd az axn szinkronosan, és az event nyert

winnie - 2011. 05. 23. 11:30

“Csak azért kérdeztem, mert volt valahol egy szavazás, hogy melyik sorozatot adja majd az axn szinkronosan, és az event nyert”

az a tv6 volt.

tiberius - 2011. 05. 23. 11:35

nézhető sorozat és sztem is elfuserált,a 40 perc alatt többször is rámtör az unalom de azért én nézem csak a részek között több hét a difi :D

Ruben - 2011. 05. 23. 11:40

“az a tv6 volt.”

Akkor a TV6 mikortól fogja adni? :)

_Ra_ - 2011. 05. 23. 11:49

Elvileg még lehet folytatás, ha jól tudom másik csatorna érdeklődik a sorozat iránt.

winnie - 2011. 05. 23. 12:04

“Elvileg még lehet folytatás, ha jól tudom másik csatorna érdeklődik a sorozat iránt.”

így van. illetve több csatorna is érdeklődik. a kérdés, hogy meg tudják-e oldani az átállást, hogy jóval kevesebb pénzből hasonló minőséget hozzanak. remélem, lesz erről hír nemsokára.

Bagosz - 2011. 05. 23. 12:15

A vélemények és az ízlések valóban különbözőek,viszont nagyon is befolyásolhatóak, ezért is van nagy felelőssége annak, aki itt kritikát ír bármilyen sorozatról.

Niko - 2011. 05. 23. 12:16

Nekem kifejezzetten tetszik a sorozat sot ez sokkal porgosebb mint anno a LOST volt,nekem jobban tetszik a Lostnal,na az volt egy elfuseralt sorozat vegig neztem minden evadot csalodtam benne,ez sokkal jobb erre elkaszaljak!

Bagosz - 2011. 05. 23. 12:18

És ezért veszélyes ilyen erősen szubjektív jelzőket, mint hogy “elfuserált” használni.
Én végig nem tudnék nézni egy HIMYM-et se, mégis aláírom, hogy egy nagyon jó vígjáték sorozat.

Malachi - 2011. 05. 23. 12:19

mi valahol az ötödik résznél hagytuk félbe, de ez a finálé beharangozó tetszik, izginek tűnik. pótolunk.

uhu - 2011. 05. 23. 13:20

Winnie, kezdettől fogva szereted szidni ez a sorozatot…:) Szerintem is volt a sorozatban jópár logikátlanság illetve felesleges (sőt, legyen “elfuserált”) szálakkal, ennek ellenére én is szerettem-szeretem ezt a sorozatot, olyannyira, hogy ennél az egynél nem bírom kivárni a feliratfordítást.

Mindenesetre ha a Supnat elvan a 2 millió nézőjével, akkor ez is folytatódhatna.

winnie - 2011. 05. 23. 13:52

nem hinném, hiszen a kezdetet nagyon szerettem, az évad egyik legjobb pilotja volt. idővel pedig már nem sokat írtam a sorozatról, hiszen nem néztem. (desmond írta a kritikákat, nem én.) de ennyi rész után sok véleményt nem is tudnék mondani róla.

(visszanéztem, csak 5 részt kapott tőlem: 7/10, 5/10, 3/10, 4/10, 5/10 – ezek azért nem szörnyű osztályzatok, csak két rész van közepes alatt, ez messze van a szidástól:)

Taranis - 2011. 05. 23. 13:55

“akkor olvasd el megint. én is, mások is leírták már nagyon sokszor, hogy miért olyan gyenge. ha neked tetszik, akkor olvashatsz bármilyen negatív kritikát, és meg is értheted azokat, nem fogd azt mondani, hogy “ja, tényleg, akkor gyenge a sorozat”. maximum nem értesz egyet a kritikákkal.”

Ez evidens, nem volt szükséges leírni, csak a megdöbbenésem fejeztem ki, mivel nekem nagyon tetszett a sorozat. Nem kell szó szerint érteni.

Aldo - 2011. 05. 23. 13:58

Kár érte. Az elején volt pár nagyon gyenge rész, ami meg is ásta a sírját. A hosszú szünet kifejezetten jót tett és csekély mértékben, de emelkedett a színvonal. Igaz, hogy high-conceptnek van beállítva, de azért ez erős túlzás, mégis kellemes kikapcsolódást nyújt. Na de gondolom majd lesz évadkritika pár nap múlva.
Amúgy mennyire szokott gyakori lenni, hogy egy már bukott sorozatot úgy átvegyen egy másik csatorna, hogy kevesebb pénzből, megközelítő minőséget tudjanak előállítani? Mert most hirtelen a Sliders jutott eszembe, amikor a Foxtól átvette a Sci-fi és ez eléggé meg is látszott rajta?
Azért remélem, hogy valahogy folytatódni fog.

bogabi - 2011. 05. 23. 14:00

Szerintem is egyre jobb lett, ahogy haladt előre a sorozat. Kár érte. Az első pár részben kellett volna komolyabban venni a témát, akkor talán menthető lett volna. Mostanra egy teljesen jó kis sorozat lett belőle (nekem olyan 24 feelingje van) . Részemről a V volt az, amit abbahagytam, mert barátok közt érzésem lett, ahányszor csak elkezdtem nézni. Na azt szerintem nagyon elszúrták, és mégis, milyen tábora van! Engem egyszerűen a hideg rázott attól a sorozattól az 7.-8. rész után.

winnie - 2011. 05. 23. 14:01

taranis: az enyémet sem kell (annyira, bár mondjuk a lényeget lehet:), viszont jó alkalom volt némi párbeszéd generálására. talán páran, akik nem nézik a sorozatot meglátják, hogy mennyi a komment és azt is, hogy a maradók szerint jobb lett.

uhu - 2011. 05. 23. 14:04

Oké Winnie, akkor csak néha szidtad…nem tudom, hogy hol vessem fel, sztem nincs ilyen szaktopik: Mi értelme van ennek a sok kaszának? Ha a sorozatok 2/3-át az első évad után kaszálják (mint írod, akkor ebből az következik, hogy a helyette bevezetett, promózott, stb. sorozatot is nagy eséllyel kaszálják. Akkor meg minek?!

Desmond Wallace - 2011. 05. 23. 14:06

Nem gondoltam volna, hogy az elfuserált szóval ilyen sok ember lelkivilágába belegázolok.

Tényleg javult a sorozat a szünet után. Egy ideig. Aztán visszasüllyedtünk a középszerűségbe. Legutoljára az 1×20-at láttam. Arra 5/10-et adnék, de az 1×19-re csak 4/10-et.

Sok bosszantó butaság van a sorozatban, ami leginkább a forgatókönyvírók számlájára írható. Egyszerűen nem elég jók.

winnie - 2011. 05. 23. 14:15

uhu: feszt is bíznak benne, hogy meg fogják találni azt a sorozatot, amit hosszú évekre be lehet betonozni a műsorrendbe. bár minden tévé annak örülne a legjobban, ha minden sorozata fixen nézett lenne és mehetne évekig, azért az sem rossz, ha mindig megújul a kínálat, mint ahogy a csatorna is, ezt pedig csak kaszáltak helyére hozott újoncokkal lehetséges. amúgy meg nyilván van egy (nézettségi) sztenderd, ami alá nem akarnak menni a reklámozók miatt, más kérdés, hogy ez a sztenderd folyamatosan csökken, hiszen a pár éve kaszált sorozatok egy része ma már erősnek számítana az akkori nézettséggel.

bmw_fan - 2011. 05. 23. 15:43

Az “elfuserált” jelző vett rá engem is a kommentelésre :)

Az addig ok, hogy ez egy blog, és a véleményeteket tükrözi, ami erről a sorozatról már korábban kiderült, de aki nézi, és a finálé előtt jár (annak valószínüleg tetszik valamilyen szinten), akit tényleg ÉRINT ez a poszt, mivel valszeg ő kommentel ehhez a poszthoz, annak szvsz nem kellene már olyanokat írni, hogy “nesze itt az évadzáró ebből a béna sz*r f*s sorozatból”. Amikor még senki se ismerte, csak várta, utána látta az első pár részt és elkaszálta, azoknak lehet ilyet írni, valaki kiáll mellette, valaki nem, de akinek tetszik és kitart, annak nem kell az arcába tolni sokadjára, hogy haha ez az a rossz sorozat, amit nézel.

Ennyi erővel a Lost fináléról is írhatott volna olyasvalaki, akinek nem tetszik, és írhatott volna negatív jelzőket, de nem így történt.

ClarisseW - 2011. 05. 23. 15:46

Tényleg az (volt) a baj a sorozattal, hogy az első néhány rész annyira unalmas és jellegtelen volt, hogy szinte az ember már a falat kaparta. Nem a történet miatt, hanem nem lehetett olyan gyorsan megérteni és megkedvelni a szereplőket és a motivációjukat, mint máshol. (Pl. A Sean/Leila párostól a hideg rázott, de amióta szétváltak, és a srác átment üldözős-lövöldözős fiúba Vicky mellett, nagyon bírom.) De hogy mostanság javult, sőt, izgalmas lett, már a kutyát sem izgatja sajnos.
Am én is reménykedem abban, hogy majd egy másik csatorna átveszi.

bmw_fan - 2011. 05. 23. 15:50

Mondjuk ha most lezárják, akkor nem tudom, hogy lehetne továbbvinni a sorozatot más csatornán, másik faj támadja meg a földet? (the other others…).

hbo - 2011. 05. 23. 15:57

“valaki nem érti, hogy nem tetszhet ez a sorozat másnak”

On the contrary. Te nem érted, hogyan tetszhet ez másnak. Én tökre értem, miért nem tetszik másnak. Mint ahogy én magam is bevallottam, szerintem sem egy nagy durranás.

De amúgy ezért nem is tetszésről-nem tetszésről beszéltem. Hanem nézés-nem nézésről. Hogy miért nézheti akár az is, akinek nem _annyira_ tetszik(mint én).

Ha te a való életbe 8-9-es csajokkal mozogsz, de lezuhansz egy lakatlan szigeten repülővel és csak egy 2-3-as csaj van ott veled együtt, akkor lehet ráfanyalodsz, hogy kielégítsd az igényeidet. És nem azért mert tetszenek a 3-as csajok. Nem azért, mert már nem a 9-esek jönnének be. egész egyszerűen vagy az, vagy a semmi. Igények alatt természetesen az ilyesmi összeesküvésen alapuló sorozatokra gondolok. Hülye példa, de szerintem érted.

winnie - 2011. 05. 23. 15:57

“Ennyi erővel a Lost fináléról is írhatott volna olyasvalaki, akinek nem tetszik, és írhatott volna negatív jelzőket, de nem így történt.”

ne már… egyrészt mindenről írhat bárki, mindig is pártoltuk a vendégkritikák kirakását, de nem akarok nyomulni, hogy írjatok, írjatok, mert tuti, azt hinné valaki, hogy a melót akarom a vállamról levenni, pedig csak a több olvasnivaló a cél:) többször előfordult már, hogy egy kritikára érkezett vendégkritika ellenkező előjellel. az eventre még negatív vendégkritikát sem kaptunk, pedig hetek óta már poszt sincs róla.

másrészt írhatnám, hogy nem értem, hogy miért pont a lostot írod, miért nem a 90210-et vagy a the vampire diaries-t vagy a mentalistot, azok frissebbek, de nem írom, mert tudom, hogy vannak sorozatok, melyek valakiket végtelenül frusztrálnak valamiért és nem elég, ha nekik nem tetszik, de valamiért mástól is olvasni akarják, hogy az illetőnek nem tetszik. és bár aláírom, hogy a lost fináléjáról nem volt human kritikáján kívül írás, de ennek az az oka amellett, hogy nem kaptunk, hogy én elkaszáltam a lostot. és ezért a lost fináléjának napján írtam egy posztot “hol romlott el a lost” címmel: http://www.sorozatjunkie.hu/2010/05/23/hol-romlott-el-a-lost/ – azaz kvázi a lost az egyetlen sorozat, aminek a fináléjáról volt 2 különböző előjelű kritika a blogon:)

szóval oké, csak arról az egy részről nem volt negatív kritika, de az egész évadról (vagyis a feléről) volt. azt hittem, hogy annyi elég ez e kifogás ne merüljön föl:)

“annak szvsz nem kellene már olyanokat írni, hogy “nesze itt az évadzáró ebből a béna sz*r f*s sorozatból(…)haha ez az a rossz sorozat, amit nézel..”

ebben igazad van, de ezt olyan írta, aki maga is nézi, tehát kvázi magáról is véleményt mond. egyébként meg nem azt írja, hogy rossz lett, hanem, hogy elrontották, hogy sokkal, de sokkal jobb lehetett volna. vagy, ami fontosabb, nézettebb. nézetten indult, de elvesztették a közönséget – valamit elfuseráltak.

aki pedig olvas véleményeket, annak ugyan fájó lehet az ilyesmi, ezt aláírom, de szerintem tudja függetleníteni magát. hátha, mint a flashforward esetében ez ihleti meg és ír egy posztot nekünk, hogy “miért jó a the event”.

winnie - 2011. 05. 23. 16:16

(zárójelben. a lost-példa is jól mutatja, hogy törekszünk arra, hogy ha nagyon mások a véleményeink, akkor azt hangoztassuk – ld. legutóbb a happy endings esetében.)

bmw_fan - 2011. 05. 23. 16:22

A lost-al kapcsolatban született írás a lezárás után is (pl. társasjáték, díszdoboz, stb…), amelyeknél, ha netalán te lettél volna a szerző (most nem tudom pontosan), írhattad volna _ismét_, hogy a lost szerinted rossz, elrontották egy bizonyos ponton, stb. Ez kb. ahhoz hasonló szerintem, hogy valaki, akinek nem tetszik, sokadjára írja azt, hogy ez nem jó, és már lenézően teszi, olyan helyeken is, ahol ez már talán sok, míg a kommentelők azon része, akiknek még tetszik, azok hajszálnyi pozitív változásról írnak az évad végére. Az sztem teljesen jó, hogy te leírtad egyszer, hogy a lost neked nem tetszett, de ezt aztán nem fűzted bele minden lost-al kapcsolatos kommentedbe/posztodba. Azt, hogy “elfuserált” az event azért, mert elvesztette a nézőit, az tudjuk, csak nem akarjuk minden egyes posztban viszont látni szerintem. Lehet, h a finálé tartja az enyhén emelkedő színvonalat, és akkor a még nézőknek jó lesz, de ha a posztírót nem nyűgözte le a változás, esetleg nem vette észre, mivel szerinte ez nem változás (amit még mindig elfogadok), annak ellenére ne sugallja azt, hogy ez az elejétől végéig rossz sorozat, és hogy a finálé valószínüleg még rosszabb lesz (“vajon kap lezárást a sorozat? — biztos nem, eddig is bénák voltak az írók”).

“valakiket végtelenül frusztrálnak valamiért és nem elég, ha nekik nem tetszik, de valamiért mástól is olvasni akarják, hogy az illetőnek nem tetszik”:
szerintem ez a poszt már nem azoknak szól, akiket frusztrál a sorozat, azok “kifröcsögték” magukat, egy ilyen videót tárgytalanul is fel lehetett volna vezetni.

Azzal viszont egyetértek, hogy ha nincs elég vendégkritika, ill. “nálatok” csak olyan tud írni a sorozatról, akinek nem tetszik, akkor az is több, mint a semmi, így azért köszönöm, hogy született poszt a promóról, nekem tetszett a videó, várós :)

khaos - 2011. 05. 23. 16:24

na ha az évad közepétől emelkedik akkor majd ez is megy darára,első 10 részt daráltam,aztán ugye pont jött a szünet,és azóta csak gyűltek a részek mert nem bírtam rávenni magam h folytassam

Csipi - 2011. 05. 23. 16:52

A véleményem szerint benne van a top 10 sorozatban.

uhu - 2011. 05. 23. 16:58

Én szeretek a sorozatjunkie oldalon dühöngeni, de egyébként a The Event kapcsán is van fb oldal.
http://www.facebook.com/NBCTheEvent?ref=ts

Lájkoljunk, dühöngjünk ott minél többen! :)

Desmond Wallace - 2011. 05. 23. 17:17

Érdekes azért megnézni azt is, hogy mi veszi rá az embereket a kommentelésre.
A legutóbbi kritikám itt a blogon eléggé pozitív hangvételű volt. Akkor hol volt a sok Event rajongó? Remélem, hogy a finálé kritikára is megmaradtok (ha pozitív, ha negatív lesz – ezt most még nem tudhatom), aztán majd lehet eszmét cserélni a látottakról.

uhu - 2011. 05. 23. 18:41

Re Desmond Wallace: ha jókat írsz, azt is olvassuk és kapsz pár virtuális hátbaveregetést! :)

evergreen976 - 2011. 05. 23. 19:06

Kitartottam a végéig , érdekelt a sorozat és csak sajnálni tudom hogy így elbarmolták…
Mivel kasza , így csak remélem hogy kap egy normális lezárást…
Ismétlem : sajnálom hogy így alakult , de jobb így.

superr0x - 2011. 05. 23. 19:48

így a végére kezdett felpörögni a sorozat, bár voltak értelmetlen dolgok, meg elég idiótán megoldott dolgok. Több volt ebben a lehetőség, de hát ez van… átvehetné valamelyik másik csati.. pl syfy.. :)

Aleksz - 2011. 05. 23. 19:55

Érdekes: 50 hozzászólás a tetszik/nem tetszik, nézem/nem nézem (te se nézd:), de arról nem olvastam senkitől hogy ez egy sci-fi, és valamilyen (űr?) lényekről szól, akikről SEMMIT (najó nagyon keveset) tudtunk meg 20onx rész alatt.

Azért a V-nél is több kiderült róluk már az 1. évadban…

Nézem és remélem folytatódni fog, de ez a PrisonBreak + Lost összeesküvés elmélet valahogy nem fér össze nálam egy ilyen műfajjal.

SPOILER!!!

Pl egy tömeges népírtáshoz egy “földi” vírust kerestek (persze erről még kiderülhet hogy valamelyik ősük hozta ide), de semmi hitech fegyver, mód…

Jöhetnek a mínuszok :)

ElPadre - 2011. 05. 23. 23:18

szomorú, mert tényleg sok lett volna benne… de egy sorozat, ami úgy pazarolja el hal holbrook-ot, mint ez, az valahol megérdemli a kaszát. (bezzeg a SoA-ban, hajjaj.)

ElPadre - 2011. 05. 23. 23:27

ja, és senki ne reménykedjen átvételben. egy high-profile network sorozat, mint ez, ha bebukik, akkor kerülni fogják, mint a leprát. a syfy meg… ne röhögtessetek, gyerekek, ott már a blood and chrome-nak is örülni kell, meg a wh13-nak, egy ilyen rohadt nagy kötségvetésű sorozatot, mint az event (teli van helyszíni forgatásokkal, spéci effektekkel, elég nagy szereplőgárdával) csak óriási költségcsökkentéssel tudnák folytatni, azt meg ritkán vállalja be bárki. arról nem is szólva, ha valami megbukott, egy rohadt nagy reklámkampány ellenére, az már nem kell senkinek.

és itt nem a hülyenézők, meg a midseason kimaradás, meg az elcseszett sugárzási rend a hibás (mint sok szépreményű fox-sorozat esetén), hanem az, hogy a pilot után 2-3 résszel az írók nem tudtak épkézláb módon a sztorihoz nyúlni. ez a gyerek-elrablásos balhé (na, pl. hol van most samantha?), hal holbrook jól indított, de az érthetetlenségbe és a non-sequiturba fulladt karaktere, thomas démonizálása aztán kinyírása… kapkodtak ide-oda, és ez érződött a sztorik színvonalán. nehéz összehozni, de egyszerre volt unalmas és túlpörgetett az event. szinte egy az egyben a tavalyi flashforward.

winnie - 2011. 05. 23. 23:35

nem _kell_ reménykedni, de az esély megvan, csak itt merült fel a dolog – tavaly is próbálkoztak az FF-fel, hasztalan, de idén az eventnél leginkább a netflix neve merült fel, és őket egy kisebb tábor is felhúzhatná. ráadásul az eddigiek alapján a sorozat nem volt közel sem annyira drága – ha pedig az volt, akkor az évad 2. felére erősen csökkentették a költségeket. a logika ezt diktálná. a helyszíni forgatásokat passzolom, de tényleg voltak? magas számban?

(az adhoc, kapkodós dolgok közé mindenképp érdemes bevenni, hogy eredetileg erősen flashbackes lett volna a sorozat, de viszonylag hamar kijelentették, hogy nem lesz több flashback (nem tudom, hogy ezt tartották-e), miután az utolsó kettőt sem tudták a részekbe illeszteni, így csak az nbc.com-ra kerültek fel – ez mondjuk engem nem zavart volna, de mindig gáz, ha eltérnek az eredeti koncepciótól.)

Babulo - 2011. 05. 24. 01:44

Sziasztok.
elég ritkán írok ide, de úgy érzem most kell.
Az a durva, hogy mindent amit nézek kaszálnak.
Elolvastam a hozzászólásokat és 1db sorozatot említettetek amit még nem láttam. (de már rajta vagyok hogy beszerezzem)
Ezt is néztem, nekem tetszett, sőt várom a következő részt! Sajnos nagyon fogynak azok amiket várok. Van amit már csak megszokásból nézek és van amit mert jót röhögök rajta. De olyat amin agyalok utána, megbeszélek másokkal ,hogy mi lehet mi kéne mit vettem észre nagyon kevés van.
Ritkán találok olyat amiben látom hogy mit lehetne, és milyen lehetőségek vannak benne, természetesen ezeket vagy überelik az írók, vagy nem de nem ez a lényeg. Ha végignézek egy bones/house/csi stb részt akkor az nem pörget meg. Egy flashforward egy event igen.
Valahol olvastam/mondta valaki hogy a FF- túl bonyolult volt az amerikai nézőknek, meg hogy ott azok mennek amiben nem kell minden részt megnézni (mint pl a csi fél évadot kihagyok és max egy dolog nem világos hogy halt meg/kitől terhes stb)

Volt egy ismerősöm aki úgy darálta be a StarTreket, hogy tekert ahol beszéltek :/ csak az űrharc érdekelte. Lehet így is sorozatot nézni, de lehet úgy is ahogy azt nagyon sokan a losttal tették. Gondolkoztak rajta, agyaltak rajta.
Nekem ez hiányzik. (meg az űr piőő piőő ala BSG/ST)

Most lehet szidni, de ugrott a SGU, Event, V(?) tavaly FF Caprica és már nem is emlékszem. (bár tavaly simán adtam volna a V kaszát a FF helyett)
Jó hogy jön új, jó hogy lesz másik, de ha rajtam múlna lehetne mind :)
Annó az SG-ben látszott hogy 2évadosra tervezték. rádobtak még kettőt. majd még 6ot. A végére olyan komplex univerzumot építettek hogy öröm rá visszagondolni. (7évad majdnem minden rész építette az Anubisz-os sztorit alig volt töltelék) És mégis mennyi nyitott kérdést hagytak, legalább egy évadot lehetne a rászánni mire a felét megválaszolják.
Szeretném ha végre lenne megint 1-2-3 olyan sorozat amelyre lehet számítani.

bocs a hosszú offért. Sajnálom az eventet láttam benne a potenciált (pl: amikor kijelenti hogy mi voltunk itt előbb. pár részt arról is végignéznék :))

u.i.: hasonló kellemes nézhető sorozatokat javasolhattok :)

Stratocaster - 2011. 05. 24. 02:50

@Desmond Wallace: “Érdekes azért megnézni azt is, hogy mi veszi rá az embereket a kommentelésre.”

Talán az, hogy ez az ex cathedra “elfuserált” kinyilatkoztatásod igen otromba, mondhatnám troll jellegű volt.

uhu - 2011. 05. 24. 06:46

Nem baj, legalább kialakult ez a vita. A sci-fi rajongókra jellemző eleve a fanatikusság, azaz lehet, hogy kevesen nézik a The Event-et, főleg Magyarországon, de annál lelkesebbek.

winnie - 2011. 05. 24. 07:55

“Talán az, hogy ez az ex cathedra “elfuserált” kinyilatkoztatásod igen otromba, mondhatnám troll jellegű volt.”

ezt korábban is leírta kritikában, és nem volt semmi hasonló reakció rá

winnie - 2011. 05. 24. 07:59

“u.i.: hasonló kellemes nézhető sorozatokat javasolhattok :)”

erről szól a blog 5 éve, mi már rengeteget javasoltunk:)

“Valahol olvastam/mondta valaki hogy a FF- túl bonyolult volt az amerikai nézőknek, meg hogy ott azok mennek amiben nem kell minden részt megnézni (mint pl a csi fél évadot kihagyok és max egy dolog nem világos hogy halt meg/kitől terhes stb)”

nagyobb eséllyel sikeresek, de ettől még a jól megírt szerializált sorozatok sikeresek tudnak lenni, viszont az általa gyengébbnek vélteket kegyetlenül kivégzi.

Tuonela - 2011. 05. 24. 09:14

Én személy szerint nagyon sajnálnám, ha itt vége lenne – a finálé utolsó 10 percét látva méginkább. Számomra műfajában az utóbbi évek legjobb sorozata volt. (Szemben mondjuk a – a szerintem valóban “elfuserált” :) – FlashForwarddal, vagy a 2. évadtól kezdve inkább csak az első évados kellemes emlékek miatt végigszenvedett Hősökkel.) Elismerem, hogy a 2.-10. epizódok közötti rész elég gyengére sikerült, de utána olyan szintű fejlődésnek indult, hogy hétről hétre az egyik legjobban várt sorozatom volt.
Szóval remélem, hogy valahol azért lesz folytatás, mert lenne potenciál a sorozatban, és az évadzáró alapján ezt az 1. évadot még csak a valódi történet felvezetésének szánták.

Geri - 2011. 05. 24. 11:38

Ilyen rész után egyszerűen lehetetlen, hogy nem lesz folytatása.

Mr.Moody - 2011. 05. 24. 14:59

Home!

Piemaker - 2011. 05. 24. 17:11

“Az 1. évadot még csak a valódi történet felvezetésének szánták”

Akkor valószínüleg ezért sokalltam be ebből a sorozatból!
Kell a felvezetés persze csak nem 22 rész!

uhu - 2011. 05. 25. 20:37

Mr.Moody: hát igen, ez az utolsó szó nagyon odavert!

uhu - 2011. 05. 25. 20:38

Hihetetlen finálé, több cliffhangar-rel.

Lajoska67 - 2011. 05. 26. 01:13

Egészen elképesztően tetszett a vége. A legjobb sorozatvégződés idén. 1000X jobb a Fringe évadzárónál. Hátha meggondolják magukat…;-)

Kicsit durva, hogy 22 rész kellett a bevezetéshez, de utólag már nem bánom.

Lajoska67 - 2011. 05. 26. 01:14

Na de most látom, megjelent a Wikipedian, hogy másik csatornára mennének a producerek. Hátha!

toxi - 2011. 05. 26. 19:57

Én megértem ha elkaszálnak valamit mert nem úgy teljesít ahogy kéne. Csak azt nem tudom megérteni,hogyha a döntést azután hozzák meg a fejesek miután már elkészült a season finale és úgy lett vége mint a jelenlegi sorozat vagy például a V akkor mért nem mondják azt a készítőknek hogy kaptok 6 vagy 12 részt de tessék rendesen befejezni nem úgy mint sok sorozatnál. Mert szerintem ha időben szolnak akkor biztos hogy az írók legtöbb esetbe betudnák rendesen fejezni de mikor már későn szolnak akkor már ők tehetetlenek. Úgyhogy kedves vezetők tessék időben szólni hogy vége tessék rendesen lezárni vagy ha már nem szóltok időben akkor agyatok egy kis esélyt hogy rendes vége legyen az adott sorozatnak.

winnie - 2011. 05. 26. 20:14

“jelenlegi sorozat vagy például a V akkor mért nem mondják azt a készítőknek hogy kaptok 6 vagy 12 részt de tessék rendesen befejezni nem úgy mint sok sorozatnál”

mert nem szokás. a sorozatok 95%-át nem fejezik be (100-ból 5 sorozat kap lezárást, ilyen kevésnek adatik meg), mert ez nem az a műfaj. évtizedek óta így működik. ha valami bukás, akkor arra nem fognak többet pazarolni, nem lenne értelme, hiszen még kevesebben néznék a hattyúdalt. így viszont legalább mindenki kitalálhatja a saját verzióját:)

toxi - 2011. 05. 26. 20:43

Nem tudom hogy menyivel vannak előrébb a forgatással az ilyen sorozatok a vetítéshez képest. Szerintem egy 4-5 részel járhatnak előrébb az írok tehát ha így van például lemegy a 16 rész a tv-ben ők akkor tarthatnak a 20-21 résznél azt azért már nagyjából a 16 részre ellehet dönteni hogy az adott sorozat kell e még a következő évadra vagy sem tehát nyugodtan mondhatnák hogy Hé fiuk valószínűleg nem kérünk több részt jövőre úgyhogy úgy alakítsátok a sorozatot hogy az utolsó 1-2 részbe nagyjából le kel zárni mert nem biztos a folytatás. Nagyon jó példa lehetne az ide felhozatalból a Nikita ott se tudták hogy mi lesz ezért inkább úgy fejezték be hogyha nem lesz berendelés akkor se log csak a levegőben a sorozat mint az Event-nél. Tehát ha az érződik a számok alapján hogy itt nem lesz folytatás akkor az írók mi a frásznak tesznek bele egy ilyen Clifhangert? Ezért lenne jó ha a főnökök időben figyelmeztetnék őket.Ha az utolsó 10 percet nem veszem figyelembe akkor akár el is lehetne fogadni lezárásnak azt ami történt.

winnie - 2011. 05. 26. 20:55

lehet, hogy valamivel több résszel, ráadásul a the event-nél volt egy nagyobb szünet, amikor akár végig forgathattak.

az írókat sose hibáztasd, nekik minél érdekesebb sztorit kell írni, akár ezer cliffhangerrel, nagyon ritka, hogy beismerik a vereségüket, még ha gagyi is a nézettség – ők ezt nem tehetik, ebből élnek, s ha kaszálják a sorozatukat, akkor sokan évekig megint nem fognak fix fizetést kapni, hiszen kiváltság egy stábírói állás. annyi viszont igaz, hogy egy csatorna megtehetné, hogy leszól, hogy kerekítsenek befejezést, csak ugye, akkor túl korán kell szólni, hogy mondjuk ne csak hirtelen a 22. részben zárjanak le mindent random módon. (az ilyen “leszólás” egyébként azért nem működik sokszor, mert minden kaszált sorozat helyére kell új és a csatorna csak májusban látja a lehetséges helyetteseket, az elkészült pilotokat. így rossz felhozatal esetén dönthetnek úgy, hogy mégis kell az event.)

én speciel inkább vagyok amellett, hogy tükrözze a 22. rész az írók vízióját, mintsem, hogy a 17. résztől elkezdjenek olyan irányba menni, egy bé tervet követni, ami esetleg eltér az eredeti tervtől, de kifuttatható egy lezárásra.

persze könnyen beszélek, megszoktam a dolgokat, olykor valóban gáz, de el kell fogadni, hogy ez egy ilyen műfaj. nem biztos, hogy a néző az első. főleg, hogy az ottani nézők ebben nőttek fel,megszokták, s talán nem is várják el.

CsipiK.O. - 2011. 05. 27. 09:39

Hiszen annyira jó volt a vége. Minden volt benne, akció, dráma, feszültség. Megérhetne egy folytatást.

winnie - 2011. 05. 28. 00:08

“Mr.Moody: hát igen, ez az utolsó szó nagyon odavert!”

olvastam a kommenteket, de szerencsére ezt nem, csak most, hogy megnéztem a részt. sajnos inkább csak a fejemet fogtam, ez így ócska volt. oké, nagyon hatásos, de ócska, hiszen már a 3-4. rész kritikájában szó volt erről az illetőről, hogy hova tartozik…

a rész nem volt rossz egyébként. nem kaszálom, ha ilyesmi maradt volna a sorozat, mert heti 40-nek megteszi, maximum nem gondolkodik az ember a butaságokon.

amit rosszul csináltak itt és a v-nél is: a sorozat közbeni minisztorik, pár részes vendégszereplők a finálét tekintve nem voltak lényegesek. itt vár a gépen az 1×11 és 1×12, csak sosem volt időm visszaszállni, hogy megnézzem, jobb lett-e a sorozat. de így, hogy az 1×05 után megnéztem az 1×22-t, szinte semmit sem vesztettem. persze tudom, hogy ott volt dempsey, ott volt leila tesója, meg szibéria vagy virginia madsen 4 részes vendégszerepe (ő róla végképp semmit nem tudok:) – ezeknek szerepe van a mitológiában, de a fináléban nem volt.

pozitív: zeljko ivanek, mint pozitív hős. negatív: a tömeggyilkos vicky-t még mindig nem ítélték halálra, szabadlábon van és az írók azt akarják, hogy a néző szimpatizáljon vele.

ja. és a “the event” magyarázata… totális mélypont.

Tomi - 2011. 05. 28. 13:23

“sajnos inkább csak a fejemet fogtam, ez így ócska volt. oké, nagyon hatásos, de ócska, hiszen már a 3-4. rész kritikájában szó volt erről az illetőről, hogy hova tartozik…”

hát látszik, hogy kihagytál egy pár részt. :)

mert az elején nagyon úgy volt elhintve, hogy ő is detainee, de aztán ez valahogy abbamaradt. aztán a 3/4 tájékán az elnök elrendelte a vérvizsgálatot mindenkinek a fehérházban. Persze ő visszautasította. Aztán az elnök gyanakodott, mert még az az alszkai kormányzó csaj nyomoztatott utána és kiderült, hogy fekete foltok vannak a múltjában. De ő kimagyarázta azzal, hogy a szülei illegállis bevándorlók voltak és ha ez kiderül akkor az rossz fényt vetett volna az elnökre. És ezután teljesen leült ez az “ő is idegen sztori”, úgyhogy szerintem a végén a “Home” beszólása nem volt annyira ócska. :)

winnie - 2011. 05. 28. 13:38

jogos, köszi, de nem is az a gond, de ettől még a kvázi egyértelművel mentek tovább, ezért kár. az, hogy közbe dobnak valami terelést, hogy ne gondoljunk rá, az csak írói maszatolás, a lényegen nem változtattak. (ez olyan, mint a mikor a főhős útjába tesznek akadályokat, amiket úgy írnak meg, hogy ki tudjon kerülni.)

de igazából ez is arra hajaz, hogy a sorozat közben ezerrel voltak érdekes események, viszont azok egy része is csak azért volt, hogy legyen, hogy kitöltődjön az űr. jelentősebb dolgokat kellett volna lépni. (azt pedig főbenjáró bűnnek tartom, hogy az állandó szereplők közül nem mertek senkit sem megölni, hogy növeljék a tétet. persze scott patterson apuka karakterét passzolom, ő nem volt a fináléban, de ő már az 5. részben felesleges volt. remélem, hogy a többi epizódjában azért kapott jó sztorit.)

uhu - 2011. 05. 28. 17:50

Igen, egyetértek winnie azon megállapításával, hogy “csakazértis” nem jó lezárni egy történetet. Lásd a Terminátor sorozatot, ott lezárták, de valóban komoly logikai bukfencek árán.

A The Event-nek egyébként eléggé nagy a rajongótábora, legalábbis nekem a 300.000+ facebook-rajongó soknak tűnik.Indultak petíciók, email floodok stb stb, így bizakodom, hátha tényleg felfigyel erre valamelyik konkurrens csatorna.

Tomi - 2011. 05. 28. 19:10

Igen. az apukát kinyírták. A vége előtt talán 2 résszel halt meg. Volt valamennyi sztorija. Ő volt ugye Sophia jobb keze, amíg el nem árulta és ezért likvidálták.

Talán még Thomas volt akit a főszereplők közül kinyírtak. Meg a mellékek közül Dempsy nyírta ki magát. De ennyi.

Én mondjuk a halálokat nem hiányoltam. Nem nagyon szeretem amikor írtják a szereplőket a sorozatokban. :) Mondjuk Leila meg Shawn nem hiányoztak volna. Ha lett volna második évad akkor azt inkább az elnök és Sophia csatározására kellett volna kihegyezni és nem a 2 fiatalra.

karit - 2011. 05. 28. 21:32

Semmi fantáziám, én végig azt hittem, abból a tibeti lavórból ömlik majd elő Sophia népe, mint a vörös hadsereg, de ez így sokkal karakánabb. Kicsit hiányozni is fog, még ha nem is volt túl körömrágós történet.

A maszatolásért tényleg kár, nem kellett volna a försztlédit gyanúba keverni a foltjaival, meg a nem adok vért dologgal, mindjárt jobban ütött volna a vége.
Persze, én csavarmániás vagyok, más meg inkább közbe szeret izgulni. : )

nevem - 2011. 05. 30. 20:43

spoiler

diktafonos felvétel, egyszerű leszámolás 2 gyárban, a terhes vagyok-nál már hangosan röhögtem.
nagyon szr volt!!

:(

Bea - 2011. 05. 31. 00:25

Hát szerintem a végére igazán jó sorozat lett!! Pedig én is úgy voltam, hogy nem baj, hogy kasza. De egyben megnézve az utolsó 7 epizódot… nagyon izgalmas volt, sajnálom most már a kaszát!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz