login |

The Borgias: vége az 1. évadnak

2011. 05. 27. 14:55 - Írta: Bruzsy

47 hozzászólás | kategória: 2010/11 finálék, kritika, magyar hírek,

A premier óta nem volt írás a Showtime új történelmi drámájáról, a VI. Sándor pápaságát feldolgozó The Borgias-ról, pedig illett volna. Én is mérsékeltem fogadtam annak idején a bemutatót, kicsit lassúcska volt, sok üresjárattal, Jeremy Irons-on kívül nem túl sok színészi játékkal. De aztán valami történt: az évad második felére a sorozatnak sikerült kitörnie a Tudorok árnyékából és  olyan szárnyalást bemutatnia, amire csak kevesen számítottak.

borgias8

Igazi vérbeli, kalandos családregény lett belőle, egy olyan korszakból és helyszínről, amihez valamiért nagyon kevesen nyúltak eddig hozzá – pláne jól. Lám, nem kell nekünk feltétlenül a fantasy műfaja, ha izgalmas történelmi sorozatot akarunk látni, rengeteg áskálódással és cselszövéssel: kéznél van a Borgia család is. A tovább után folytatom, az újoncok kedvéért minimális mennyiségű spoilerrel és a hamarosan bemutatásra kerülő magyar változat részleteivel, szinkronhangjaival.

A potenciál megvolt ugyan a történetben már az elején is, várható volt, hogy hamarosan beindul a manipuláció és így is lett. Onnantól kezdve, hogy Della Rovere végre megtalálta, hogyan is vethetne leggyorsabban véget a csalással kisebb üzletekkel trónra kerülő Rodrigo Borgia pápaságának. És ahogy a játékba bekapcsolódtak a franciák is, megkezdődött az igazi hatalmi harc, érdekházasságokkal, bérgyilkosságokkal és nem egy kellemes meglepetéssel.

Kezdjük a nyilvánvalóval: a sorozat legnagyobb felfedezettje egyértelműen a Lucreziát megformáló Holliday Grainger volt. Egyszerűen végig egyenletes teljesítményt nyújtott, hihetetlenül nyomon követhető volt a játékában, hogyan lesz egy ártatlan, naiv kislányból a reneszánsz Itália hatalmi játszmáinak egyik új szereplője, majd Róma megmentője.

borgias13

Persze volt még kiemelkedő színészi alakítás, hiszen Colm Feorét és Francois Arnaud-t is ki kell emeljem. Bár nekik voltak gyengébb pillanataik, mindenképp pozitív összképet nyújtottak. A többi színész sajnos megmaradt a teljesen átlagos szinten, ez főleg David Oakes-nál nagyon sajnálatos, mert úgy érzem, sokkal több volt még Juan Borgia karakterében, mint amennyit láttunk – szerencsére lesz még legalább egy szezonja bizonyítani. Az egyetlen negatívumként az évad felénél feltűnt Ruta Gedmintast kell csak kiemelnem, Ursula Bonadeóként mindent nyújtott, csak jó alakítást nem.

Szándékosan nem foglalkoztam Jeremy Irons-szal eddig, ugyanis az ő helyzete kiemelten különleges. Az ő képességeit a múltja után már senki el nem vitatja, tényleg mindent el tud játszani, amire a rendező megkéri. És igen, itt a The Borgias-ban arra kérték, hogy kicsit fogja vissza magát.

borgias10

Voltak zseniális jelenetei, amikor uralt minden ezredmásodpercet, amit a képernyőn töltött: a hangja egyszerre volt ijesztő és hatalmas, az arcjátéka pedig mindig meg tudott borzongatni – mert igen, az ő esetében az, hogy a száján kívül egyetlen arcizma se rendül, amikor valakit megfenyeget, teljesen szándékos. Ezekért a jelenetekért mindenképp ott kell lennie az idei Emmy-díj várományosok között. Ugyanakkor érződött, hogy máskor bizony jócskán takarékra állította magát, hogy a többiek is érvényesülhessenek.

Ennek az okára a választ pedig a sorozat címében leljük. Igen, a történet a Borgia-családról szól, nem csak arról az egy Borgiáról, a szériában ugyanannyira főszerepet töltöttek be a gyermekei is, mint ő maga. És épp ez az oka, hogy Lucrezia és Cesare annyira ki tudtak emelkedni a sorozatból – ez különösen fontos volt a bensőséges kapcsolatuk miatt is.

borgias4

Azon természetesen ne akadjunk fent, hogy történelmileg jó pár dolgot jelentősen megváltoztattak a készítők: ez már egy csak ilyen műfaj, el lehet dönteni, hogy mit akarunk, 100%-os történelemkönyvet, vagy élvezhető sorozatot. És mivel a Borgia család története nem annyira közismert mint VIII. Henriké, bőven volt alkalmuk finomítani a történéseken.

Neil Jordan egyedül jegyezte az egész évadot, volt koncepciója, tudta, hogy hova akar eljutni és hogyan. Ennek egyetlen egy hátránya volt, hogy akadt pár újrahasznosított mondat és párbeszéd a részek alatt, hiányzott ezek szerint egy kis frissesség, egy másik elme ötletei ilyen téren.

Kaptunk néhány történelemórát is, amiken ugyan kicsit húztam a számat, mert nagyon tankönyvszagúra sikeredtek, de belátom, szükség volt rájuk, mert nyilván nem mindenki ismeri a korabeli itáliai városállamok hatalmi viszonyait, a pápaság működését, az avignoni fogság hátterét – főleg az óceán túloldalán. Egyedül Velence megjelenését hiányoltam, de ami késik nem múlik, van egy olyan sejtésem, hogy hamarosan mi is rávethetjük szemünket az Adria királynőjére.

borgias9

Cserébe azonban érkezett néhány valós történelmi személy, akik igazán remek karaktert kaptak a sorozatban: a francia király, Machiavelli vagy Alfonz mind-mind remekül kidolgozva, egy picikét fanyar humorral szerepelt a történetben, és mivel nem lettek túlszerepeltetve, nem is untunk rájuk. Valamilyen oknál fogva a szexualitással is csínján bántak, egy kezemen össze tudom számolni, hogy hány pucérkodást láttunk a sorozatban, és azok is ilyen tessék-lássék dolgok voltak. Nem mondom, hogy hiányzott (na jó, Emmanuelle Chriquinél nagyon), de eddig nem nagyon volt jellemző ez a Showtime-ra és a történelmi drámákra.

Az első részben nem voltam megelégedve annyira a látvánnyal, de az évad után beláthatom, feleslegesen aggódtam. Hihetetlenül korhűre sikerült minden, a belső terek aprólékosan és szájtátós látványossággal kidolgozottak voltak, a csatajeleneteken nem spóroltak a vérrel és a CGI-jal – az összeláncolt ágyúgolyók pusztításától még mindig  a hideg ráz. A hangulattal nem volt egy másodpercig se gond, simán elhittem, hogy a reneszánsz Itáliában járok.

borgias3

Szóval egy hatalmas pacsi a sok honfitársnak, aki részt vett a készítésben, nagyon odatették magukat. Ráadásul jó volt a részek végi stáblistán ismét ennyi magyar nevet látni a tavalyi Katedrális után. Csak Rómával voltak kisebb problémáim, konkrétan azzal, hogy Rómát egyáltalán nem láttuk: az összes külső felvétel egyetlen “udvarra”, a Vatikánra szorítkozott, olyan volt, mintha azon kívül nem is létezne város, pedig ugye…

Egyszóval, gyönyörűen kinőtte magát a sorozat, és bár a finálé nem lett épp olyan tökéletes, mint az azt felvezető részek, még így is nagyon pozitív az összkép. Összességében egy 7/10-et mindenképp megérdemel az évad. Szépen le is lett zárva, nem maradtak elvarratlan szálak, gondolom ők se voltak biztosak a folytatásban. Márpedig lesz, a Borgia család 2012-ben visszakerül a képernyőre, emiatt hamarosan újra kis hazánkba látogat a stáb.

borgias2

De előtte lesz még magyar vonatkozás: a sorozatot ugyanis június 28-tól az HBO is műsorra tűzi, mégpedig nem is akárhogy: Aprics László szinkronrendezésében parádés magyar hangokat kapnak a szereplők. Jeremy Ironst például Kulka János fogja megszólaltatni, aki azt hiszem a második legjobb választás, tekintve, hogy a legjobb Szakácsi Sándor már nincs közöttünk. És a többiek se kis nevek, a teljes lista:

Jeremy Irons – Rodrigo Borgia/VI. Sándor pápa: Kulka János
Joanne Whalley – Vanozza: Pápai Erika
Colm Feore – Della Rovere bíboros: Hegedűs D. Géza
François Arnaud – Cesare Borgia: Szatory Dávid
Sean Harris – Micheletto: Epres Attila
Peter Sullivan – Sforza bíboros: Végh Péter
Derek Jacobi – Orsini bíboros: Tordy Géza
Ronan Vibert – Giovanni Sforza: Kálid Artúr
Lotte Verbeek – Giulia Farnese: Pálmai Anna
Holliday Grainger – Lucrezia Borgia: Földes Eszter

47 hozzászólás Ne habozz!

Trewis - 2011. 05. 27. 14:57

Ha tényleg feljvault, adok egy újabb esélyt.

Szatory? meh

Dregnarr1 - 2011. 05. 27. 14:59

Ha hasonlítani kellene, mit mondanátok, Tudors 1-2. évadhoz, vagy az utána következőkhöz hasonlít inkább?

Bruzsy - 2011. 05. 27. 15:02

Dregnarr1: azt mondanám, hogy leginkább a Tudors 2. évadhoz. de még azt se teljes szívvel, mert teljesen más a hangulata szerintem, mint annak volt.

cat - 2011. 05. 27. 15:23

Engem összességében nem nyűgözött le, bár tény, hogy voltak benne kiemelkedő momentumok, de elég lassan csörgedezett az egész. Azt hiszem, az igazán drámai pillanatokat hiányoltam, egyedül talán a láncos ágyúgolyós jelenet az, ami tényleg nagyot ütött. Viszont azt elismerem, hogy a látványra, fényképezésre, kosztümökre semmi panasz nem lehet, kitettek magukért a készítők. Szóval nem estem hanyadt, de azért maradok a következő évadra, hátha majd akkor…

napocskin - 2011. 05. 27. 15:35

Tetszik az írás, és bár az utolsó részt még nem láttam, nagyjából egyetértek mindennel, amit írtál. (Ami engem egy kicsit zavart, az a tájkép, ami néha – relatíve sokszor – az ablakokból látszott, annyira nyilvánvalóan fake volt; de ez csak szőrözés, mert a látványvilág amúgy nagyon tetszett.) Számomra Francois Arnaud a nagy felfedezett, és valóban kifinomult volt Holliday Grainger. Az egésznek a hangulata pedig lebilicselő, részemről 8/10.

“(na jó, Emmanuelle Chriquinél nagyon)” Jobban nem is mondhattad volna. :-D (Women in Trouble? Elektra Luxx?)

Adama - 2011. 05. 27. 15:41

HBO-n már nyomatják az előzetest, ott június 28-at írtak premiernek.

Bruzsy - 2011. 05. 27. 15:43

köszi, beleírtam :)

DVM - 2011. 05. 27. 16:22

Én első körben a 4. rész után kaszáltam a szériát, annyira nem éreztem azt, hogy most tényleg Rómában, az egyház fejének történéseit látjuk, ráadásul a klisés történet és a sok üresjárat is sok volt 50 percben. De ha tényleg ennyire jó, akkor majd lehet, a maradék 5-t lenyomom valamikor, ha nincs más.

Lajoska67 - 2011. 05. 27. 16:51

10/10 nekem, de nem biztos, hogy komolyabb töris ismeret nélkül is értette volna, legalábbis az első 3-4 részig tuti nem.

Action - 2011. 05. 27. 16:53

Tényleg nem egy pörgős sorozat, de azért jó volt végignézni, én mindenképpen folytatni fogom.

symor - 2011. 05. 27. 17:43

A Kibeszélőben azt hiszem talán én szántam erre a sorozatra a legtöbb hozzászólást így nem sok mondanivalóm maradt mostanra :)

A szinkronlista lenyűgöző, nem tudom, hogy hoztak össze egy ilyen hangstábot, de kellemes még olvasni is a névsort! Biztos ki akartak engesztelni a felemás Trónok harca után :)

Ha nagyon kötözködni akarnék legfeljebb Pálmai Anna lenne egy kicsit talán túl fiatalnak hangzó választás Giulia Farnese-nek, de ha hallom a szinkront mindez megváltozhat.

Földes Esztert sem igazán tudom milyen lesz Lukréciaként, a sorozat egyik legfontosabb szerepéhez elég új hang a számomra, de talán így lesz jó.

Szatory Dávid is nagyon fiatal Cesare-nak, habár a hangja úgy emlékszem rendben van :)

Köszönöm az évadkritikát!

JimmyL - 2011. 05. 27. 20:57

En szeretem, bar meg csak a 4. resznel tartok.
Irons zseni, tudjuk… Francois Arnaud-t birtam, meg Holliday Grainger-t is, de Colm Feore nekem kicsit vásári…

Amador - 2011. 05. 27. 20:58

7/10-t adok én is az 1.évadra, a meglehetősen lassú kezdés után az 5.résszel kezdett emelkedni a színvonal, az utolsó pár rész már kifejezetten jó volt. Magasabb értékelést én nem tudnék adni, voltak azért hibák is, jópár unalmas és semmitmondó párbeszéd, Irons karaktere a sorozat közepén tulságosan mellőzve lett, Ursula nem jó és a viszonya Cesare-val nem vmi hiteles, Juan karakteréből is sokkal többet ki lehetne hozni. Szintén hiányoztak a Cesare-Micheletto párbeszédek, az évad közepétől a bérgyilkos szinte teljesen eltűnt.

A Tudors 1.évada nekem egy kevéssel, de jobb volt, de bőven van potenciál ebben a sorozatban még.

Amador - 2011. 05. 27. 21:02

Szerintem sem volt igazán jó Colm Feore. A sorozatot inkább Cesare, Lucrecia, Irons némelyik villanása és a mellékszereplők vittél el a hátukon.

JimmyL - 2011. 05. 27. 21:10

David Oakes harmatos, de szerintem harmatosra is irtak a szerepet… eddig…

deus - 2011. 05. 27. 21:12

Nekem is nagyon bejött a sorozat, a Tudors szerintem gyengébb volt. A történet viszonylag hiteles, a korkép kerek. Egy történelmi sorozat soha nem lehet igazán pörgős az elején, de a vége feszes tempót diktált. A szereplők közül természetes kiemelném Mr. Ironst, aki az eleje óta érezte a szerepet. A Lucreziát alakító színésznő, pedig el tudta velem hitetni, hogy ártatlanság mögött ott van a Borgiák igazi talentuma. Csak egy valami miatt adok 9/10-et, nem éreztem benne a Neil Jordan stílusát, amit kifejezetten szeretek.

Bali007 - 2011. 05. 27. 21:49

Én személy szerint tökéletesen meg vagyok elégedve a sorozattal, nekem nagyon bejöttek a hosszabb párbeszédek is, az akció hiánya nem volt annyira kiábrándító szerintem, főleg mivel egy olyan családról szól a történet, akiknek a legfőbb ismérve a manipuláció.
Az évad végére egyetlen negatívumként Micheletto “eltűnése” hozható fel szerintem, a bérgyilkosságok abszolút pozitívumai voltak a sorozat első felének.

Lajoska67 - 2011. 05. 28. 02:29

Mondjuk nekem az vicces, hogy ezt több évadra rendelgetik be, mert összesen 10 évig tartott a hatalmuk, a pápa uralkodása alatt. Most eljutottak úgy kb. 1495-ig, marad még 8 év tehát. Ha meg nézik a nézők, mi történik? Kitalálnak még hozzá néhány évnyi mesét?:-D

Bruzsy - 2011. 05. 28. 04:36

nem feltétlenül. egy prémium kábeles adónál a nézettség nem minden, a Tudors is lehúzta a rolót a 4. szezon után – elfogytak a feleségek.

Erja - 2011. 05. 28. 06:28

Köszönöm az évadkritikát, minden szavával egyetértek. Nekem nagyon megtetszett a sorozat, a francia királyt alakító színész pedig zseniális volt:-)), Jeremy Irons szintén.

naughtyL - 2011. 05. 28. 08:40

pár napja írtam még egy utolsót a régi kibeszélőbe is, és már is itt a finálé kritika:)

Én minden percét nagyon élveztem. azt kaptam, amit vártam és kaptunk pár új színészt, akit lehet mostantól figyelni, merre mit csinálnak majd!

Jöhet a következő évad:)

Colonel Casey - 2011. 05. 29. 00:39

óóóóó. éppen írrni akartam a kibeszélőbe, hogy én kaszálni akartam a franciák megjelenése előtt, mondván hogy túl lassan csörgedezik és hogy nem jutunk el sohasem odáig, hogy meg is érkeznek, aztán örülök hogy adtam neki pár részt, mert azóta olyan szinten felpörgött, hogy az elmondhatatlan. egy kisebb dolog viszont nagyon zavart, mégpedig az hogy annak ellenére, hogy Vespucci 1504-ben tért vissza és addig nem nevezték az új földrészt Amerikának, amikor egy indiánt visszahoztak Rómába (hozzáteszem megint hibás mert Kolumbusz csak később tett ilyet) már Amerikának nevezték. de egyébként túlzottan zavaró történelmi tévedések nem voltak, mint említetted kisebbek ami viszont a történethez kellett. ügyesen és következetesen lett felépítve, úgyhogy én egy 7/10-et adok szintén, ami 8 lenne ha nem érezném még mindig úgy, hogy az első pár rész csigalassúsággal csörgedezett.

kukulkan - 2011. 05. 29. 01:13

Aki esetleg ért a történelemhez, az meg tudná nekem mondani, hogy mennyire hiteles a sorozat? Már úgy értem, hogy nekem ezek alapján kifejezetten szimpatikus a Borgia-család, pedig ugye ha egy kicsit utánaolvas az ember, akkor mindenhol úgy vannak beállítva, hogy náluk gonoszabb, kegyetlenebb, stb. embereket nem hordott a hátán a föld akkoriban. Pedig szvsz (így a sorozat alapján) ők is csak azt tették, amit abban az időben (meg hát gyakorlatilag mióta világ a világ) nyilván minden hatalmas: mindent megtettek annak érdekében, hogy megőrizzék hatalmukat. Ennyi. Ezért érdekelne, hogy a sorozat állítja be őket pozitívabban, vagy csupán arról van szó, hogy a történelem feketítette be őket az évszázadok során?

szpojleres mókus - 2011. 05. 29. 09:41

Az utolsó részben Jeremy Irons amit lejátszott az valami hatalmas volt.

Heisenberg - 2011. 05. 29. 14:04

Nem gondolom, hogy a sorozat pozitívabban állítja be a szereplőket, hanem inkább objektívan. Nem olyan főhősök vannak, akik mindig a jó célért harcolnak, hanem minden oldalon szinte mindenki lop, csal, hazudik, gyilkol, de közben azt is látjuk, hogy szeretik egymást, összetartanak és ezért szeretni is tudjuk őket. Az utókornak meg szinte csak a negatív dolgok maradtak meg a Borgiákról és ezért tűnnek gonosznak, amiben persze van igazság is, de túlzások is(pl. VI. Sándornak sok ellensége volt, olyasmiket is írtak róla komoly emberek, hogy a Sátánnal beszélget a Vatikánban), de a sorozatban az emberi oldalukat is látjuk :)
És azt is hozzátehetjük, hogy most épphogy csak elkezdtek ráérezni a hatalom ízére :D

pocok - 2011. 05. 30. 10:19

sziasztok!
nagyon ajánlom mindenkinek, én eddig feliratosan néztem, kérdés a posztolóhoz:29.-én volt még rész?
Ill. mikor indul az új évad?
köszönöm.

pocok - 2011. 05. 30. 10:20

kukulkan:Borgia, a véres dinasztia: teljesen más tálalás az általam írt film, de nagyon jó az is:rongyosra néztem..

winnie - 2011. 05. 30. 10:26

“posztolóhoz:29.-én volt még rész?”

nem. ez a finálékritika, már lement az összes rész.

“Ill. mikor indul az új évad?”

tavasszal-

pocok - 2011. 05. 30. 12:37

köszönöm: addig kockulok:(

Judit - 2011. 06. 03. 00:31

Melyik részben volt az esküvő jelenet? Ott voltam a forgatáson, szívesen visszanézném :)

Heisneberg - 2011. 06. 03. 13:05

A negyedikben.

Judit - 2011. 06. 03. 13:26

köszönöm :)

tundver - 2011. 06. 13. 20:37

Megnéztem az eddig hozzáférhető Borgia sorozatot. Az eredeti hangot és Bruzsy fordítását köszönöm. Ugyan kíváncsi leszek a szinkronra is, de bizonyos fenntartásaim vannak néhány “hanghelyettesítővel” szemben. Az eredeti hang a játék szerves része. A hazai közreműködőknek – elismerésem. Hiteles illúziót tudtak ébreszteni. A korszakról elég sokat olvastam – úgy a történelem lapjairól, mint a hozzá kapcsolódó regényekből. Sőt a legutóbb DVD-n megjelent filmet is megnéztem, a Borgiákat. Nem volt rossz – és mindig érdeklődéssel figyelem az azonos témát feldolgozó munkákat. Új szempont, más látásmód. A többi már rám van bízva. Szóval várom a folytatást, a magyar szinkronos kezdettel együtt. :-) és minél több ilyen jellegű témát szeretnék látni, uram bocsá’ a mi történelmünkről is (nem a Grófnő változataira gondolok) lenne miket láttatni….

Kaliff - 2011. 06. 18. 12:20

Kicsit furcsának találom, hogy nem a Medici családról készítettek egy sorozatot. De nincs bajom a Borgia-kkal sem, csak nem értem ezt a fellángolást mostanában a reneszánsz Itália iránt.

Anno 1404 Venice játék – kiegészítő – olasz vonal Giacomo Garibaldi
Assassin Creed 2, Brotherhood – jó ötlet volt Olaszországba vinni a sztorit a keletről Altair helyett Ezio Auditore da Firenze harca a Borgia-k ellen. Megdobta az érdeklődést a játék iránt.
Most pedig a sorozat a The Borgias
Plusz a Leonardo című tinisorozat szintén a reneszánsz Itália hangulatával (próbálkozik. Ami szerintem gagyi.

Nem csodálkoznék, ha megjelennének a Medici-ek is.

symor - 2011. 06. 29. 18:53

És ismét csak megkaptuk az HBO-tól az idei szinkron tanulságokat.

Ezúttal jobban teljesítettek, mint a GoT hangválasztásai esetében, de még mindig nyugodtan lehet köszörülni a választások egészét hallgatva a klaviatúránkat.

Ki másét, ha nem az egyik legjobb szereplő szinkronját baltázná el az HBO a lehető legjobban, habár dicséretes a törekvés, hogy igyekeznek nem megszokott új hangokkal is dolgozni, Lukréciaként Földes Eszter egyszerűen borzalmas. Semmi árnyalat, csupa fiatalos nyavalygás, elkeserítően seszínű szinkron. Halljátok és sírjatok, mikor azt mondja: “Tényleg?” – a fülem besírt.

A másik, magyar hangban rémisztően egyszerűvé tett szereplő sajnos Cesare, Szatory Dávid hangjának semmi ereje sincs, pusztán egy bádoghang.

+ nem tudom miért kapta meg Joanne Whalley Pápai Erika hangját, ehhez az abszolút jelentéktelen szerephez, amit az évadban betölt, itt felesleges, bár sokat javít a színésznő eredeti játékán.

Kulka egyenlőre nekem szokatlan Irons szinkronjaként, de néhány jelenetben hallhatóan nagyon ráérzett a szerepre ezért a kiválasztása mindenképpen pozitívum.

A másik eleinte meglepőnek tűnő, de később nagyon jól teljesítő szinkron Pálmai Annáé, aki kellemes csalódás Giulia Farnese-ként a fülnek.

Vannak emellett olyan nagyszerű szinkronhangok is a sorozatban, mint Michelettoként Epres Attila, vagy Colm Feore hangja Hegedűs D. Géza, illetve egy szinte cameo-hang erejéig Tordy Géza Jacobinak.

A szinkron technikai megvalósítását nagy dicséret illeti (halld és lásd. a gyóntatófülke-béli jelenet).

Vödör - 2011. 06. 29. 23:53

Én most kezdtem el nézni, lassan csordogál, de én a Mad Ment is szeretem, szóval ez is bejön.

Egyébként @Brizsy nem értek ezzel egyet:

“Azon természetesen ne akadjunk fent, hogy történelmileg jó pár dolgot jelentősen megváltoztattak a készítők: ez már egy csak ilyen műfaj, el lehet dönteni, hogy mit akarunk, 100%-os történelemkönyvet, vagy élvezhető sorozatot.”

A történelem sokszor érdekesebb, mint amit a forgatókönyvírók kiizzadnak magukból, csak mivel gyávák, igénytelenek, vagy pusztán lusták nem mernek ragaszkodni a valós eseményekhez. Azért vannak üdítő kivételek, pl. a Róma elég jó volt, és most hasonlítsd ezt össze a Gladiátor gagyiságaival. Persze az több pénzt hozott, de talán egy kábeles sorozat megengedheti magának, hogy ne “fingós viccekkel” rakja tele a műsort a nézettség kedvéért.

Lajoska67 - 2012. 04. 04. 01:16

Most néztem a 2. évad első részét. Ez is igen jó lesz, úgy tűnik.

szpojleres mókus - 2012. 04. 30. 20:05

hát igen, akinek nem kell Gulia Farnese olyan szexi harisnyában az.. :D

winnie - 2012. 04. 30. 20:10

egyébként érkezik a kritika, bruzsy, ha lesz ideje, megírja, már benne van a draftban.

Cevys - 2012. 04. 30. 20:35

Helyes, helyes. A szerintem kissé felemás évadkezdés után szárnyal a sorozat.

Cevys - 2012. 05. 04. 23:57

Egyébként most a 3. évad berendeléséről szóló képet látva, eszembe jutott, hogy kicsit mit hiányolok a sorozatból. Rodrigo-t mint egy “kissé” laza erkölcsű, vicceskedő, de alapvetően jóindulatú Pápaként ismerjük meg, ami részben jó is, mert nem szerettem volna ilyen hűdegonosz alakot látni, de kicsit jobban árnyalhatnák a karakterét valamiképpen.

szpojleres mókus - 2012. 05. 14. 20:42

Farnese kisasszony, Lucrezia és anyuka együtt EPIC!!!

Nagyon eltalálták.

Cevys - 2012. 05. 24. 19:22

Nagy kár, hogy nincs írás a sorozatról, pedig egyre jobb, ráadásul a korábbi “panaszomat” is orvosolni látszanak, mert kicsit jobban kezdik árnyalni Rodrigo-t.

Sajnos a következő részig két hetet kell várni…

Ax3 - 2012. 06. 13. 13:02

lassan vége a második évadnak és nincs se post se kibeszélő. Érdemes bele nézni, jelenleg a legjobb sorozat.

Cevys - 2012. 06. 18. 13:56

Fantasztikus volt az évadzáró rész, de nem tudom, hogy hogyan fogják folytatni, pontosabban hogyan oldják fel a Cliffhangert…

Lajoska67 - 2012. 06. 19. 02:10

Egészen szuper lett az évad, de az utolsó rész főleg.

szpojleres mókus - 2012. 06. 19. 22:26

Hát ha még a héten nem ír senki akkor megpróbálok írni én, és beküldöm hátha, mert nagyon ki akarnám már beszélni valakivel :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz