login |

South Park – 15×07: You’re Getting Old

2011. 06. 20. 14:41 - Írta: CyClotroniC

62 hozzászólás | kategória: kritika,

Every week it’s kind of the same story in a different way, but it just keeps getting more and more ridiculous.

Már a 15. szezonjának a közepét tapossa a South Park, de egyre gyengébb évadokat és részeket szállítanak nekünk. Vagy csak mi öregszünk? Persze kivétel mindig van, hiszen a tavalyi szezonban üdítően frissítő volt a 3 epizódos képregény-kiforgatásuk, és néha még mindig nagyon jól nyúlnak bele aktualitásokba és társadalmi témákba, mint ahogy azt a Margaritaville vagy a You Have 0 Friends kapcsán is tették, de az idei tavaszi félszezon még csak ezt sem hozta.

Nem vagyok elvakult rajongó, de azért tudtam szeretni a sorozat legtöbb arcát – merthogy időnként sokat változott -, bár nekem az aranykort a 7-8-9. évadok jelentették, mert akkor foglalkoztak  a legérzékenyebben szociális problémákkal, ráadásul igen kreatív módon tálalva. A mostani szezon meg nagyjából úgy néz ki, mint egy átlagos kedd délelőtt Charlie Sheen agyában, gyakorlatilag a City Sushi-n kívül egy se ütötte meg a 6/10-es szintet, és az is csak azért volt nézhető, mert Butters örök.

Nem vagyok prűd, tehát nem zavarna a legutolsó részben felvonultatott fekália mennyisége sem, ha valamit el akarnának mondani vele, de nem akarnak, hacsak azt nem próbálják nekünk bemesélni, hogy mindenki cinikus felnőtt lett a 15 év során, és ezért látunk mindent szarnak, mint Stan. Pedig nincs erről szó, mert Cartman még mindig vicces, amikor ajándékokat kap másnak a szülinapján, ráadásul jobbakat, tehát bőven lenne még potenciál bennük, de ki tudja miért, a céltalan polgárpukkasztás az utóbbi években mintha fontosabb lett volna a készítőpárosnak. Értem én a metaforikus önreflekciót, de 20 perc alatt azért illene a nézővel is törődni.

Tényleg akadnak minden szezonban nézhető részek, ha nem is sok, de 4-5 epizódot azért találni, viszont ez a mostani 7 rész, egy kivételével, értékelhetetlen. Nem olyan szinten, hogy „ez már annyira nem is vicces”, hanem úgy, hogy értetlenül ülök a képernyő előtt, és próbálok rájönni, hogy ezzel mit akartak nekem elmesélni. Mert ha már tényleg nem akarnak se elgondolkodtatni, se szórakoztatni, akkor lehet, itt lenne az ideje lepihenniük, mert ez a szezon eddig 2/10, és az is csak Butters miatt.

62 hozzászólás Ne habozz!

Mammut - 2011. 06. 20. 14:48

nekem eddig felesben tetszett ez az évad, a kanadais is nagyon jó volt sztem, ez az utolsó rész viszont szimplán x*r lett, no de nem ez az egy sorozat jár ilyen cipőben, ettől még szívesen folytatom a jó részekért :)

dave - 2011. 06. 20. 14:49

Kénytelen vagyok egyetérteni ez az évad nagyon gyenge. Én szvsz nem hiszem hogy az öregedés miatt nem tetszik a korábbiakhoz képest. Régen is voltak olyan vagy még gusztustalanabbak, mint a “Human centipad” epizód mégis jók voltak. Én több szreplést várok Butterstől. Ha ő össze kerűl Cartmannel akkor annak visitós röhögés lesz a vége.

Klunks - 2011. 06. 20. 14:51

Abszolút egyetértek, hogy alig akad évadonként pár rész, ami szórakoztató és hogy itt csak a Butters-ös volt az – meg nekem jól esett ez az utolsó önreflexív rész is -, de közel sem Butters miatt volt jó, hanem mert volt plot. Ez az ami igazán hiányzik a részekből, egy jó plot, ami kreatív és vicces és ez az, amit alig találni a South Parkban.

icefox - 2011. 06. 20. 14:51

Kb egyetértek a kritikával, az évad pont olyan volt, mint az utolsó része.

Ami jó volt benne: az első rész alapötlete tetszett, és a második slusszpoénja. De ez 7 részre elosztva kurva kevés…

Olga - 2011. 06. 20. 14:55

Én több Kenny-t szeretnék :( régebben olyan jól bántak a karakterrel, mindig kitudtak neki találni 1 jó sztorit, de a képregényes rész óta szinte csak statiszta! Levehetnék most már a kapucniját is mki hallotta már beszélni a fejét is látta mindenki akkor nem értem mér nem adnak neki szöveget is :( ő volt a kedvencem

Thrasher - 2011. 06. 20. 15:01

a TMI, a CBAA, meg a City Sushi szerintem 8/10-esek voltak, a a Funnybot, meg a Royal Pudding elképesztően szar, a tobbi meg lagymatag, úgyhogy ez bizony gyenge volt.
a félfinálét meg nem is hiszem el, hogy komolyan gondolták.

DVM - 2011. 06. 20. 15:05

Számomra egyedül az évadnyitó adott valamit (“I wanna be pretty the next time you fuck me, ma’!”), azon kívül az érződik a részeken, amit maguk a készítők is bevallottak: hogy unják.

Fawkes - 2011. 06. 20. 15:11

Azzalegyütt hogy ez az évad (is) tényleg harmat gyenge, viszont emiatt a félfinálé miatt megbocsátok nekik mindent.

Az egész SP történetében kevés ennyire mély epizód van.
Nagyon okos húzásnak tartom, hogy végre azzal a szemlélettel foglalkoztak, amit többet között ők is képviselnek, meg úgy általában az internet generáció (most itt főleg arra az imageboardra gondolok). Az hogy ezt meglépték, szerintem már nagyon a végszél. Fejezzék Legyen az éved összes maradék epizódja 7/10 fölötti, és aztán fejezzék be.

És akkor az SP végre elfoglalhatja megérdemelt helyét a televíziózás pantheonjában.

yaze - 2011. 06. 20. 15:11

Én is egyet értek mindennel, egy nagy különbség, hogy pont ez a 7-es rész nekem bejött. Pedig valóban csak annyit akart mondani, hogy mindenki megkeseredett, és minden szar, többek között a southpark is. És itt nehéz eldönteni, hogy én keseredtem meg, vagy valóban szar.
A készítők kiégése ott vált teljesen egyértelművé, amikor elismerték, hogy úgy dobtak össze pár óra alatt egy inception paródiát, hogy nem is látták a filmet.

Waldi - 2011. 06. 20. 15:12

Nekem meg mindig tetszik.

LuPuS - 2011. 06. 20. 15:21

Az alkotók kiégtek, unják????? Ébresztő emberek, a 10. évadig még volt SP színvonal nagyjából vicces élvezhető részek.

Azóta évadonként 1-2 rész amire lehet valami pozitív jellemzőt mondani, de nagy mértékben csak egy sapkányi salakanyaggal ér fel mindegyik rész.

Jogos minek rinyálok és minek nézem….

Skate - 2011. 06. 20. 15:29

Messze nem ugyanaz a sorozat, ami volt. És a hasonló vonalon haladó animációkra és azon alkotók egyéb animációs sorozataira mind igaz. Ma már nem a mély elgondolkodtató szórakoztatás a cél, mint a cikk írója is említi, inkább a céltalan polgárpukkasztás. És pont ez a baj, hiába látom egy-egy rész elég beteg vagy gusztustalan, de rég nem szórakoztat, közben a régi részeket bármikor elővenném jobban szórakoztatnak, ha nem néztem már unalmasra őket, de az új részeknél már akad egyre több, hogy egyszer is sok végig néznem, nem még párszor. És már nagyon egy kaptafa kezd lenni az egész. És egyre kevesebb, ami igazán jó lenne belőle.

Az ördög - 2011. 06. 20. 15:29

Lefoglalta őket a Book of Mormon. :)

hades - 2011. 06. 20. 15:31

Az utóbbi időben én is már csak megszokásból néztem, mivel annyira szar lett.
Ebből az évadból csak az első részen röhögtem, az összes többit olyan fejjel néztem végig, hogy mr. segal 1000 arca is mimikai kavalkád volt ahhoz képest.

Nagy kár volt a több évados előre rendelés.
Nagyon elkényelmesednek, a színvonal meg a béka segge alá kerül.

Sajnálom, mert egy korszakot határozott meg nálam is, viszont idén már az se tűnt fel hogy elindult az évad, csak pár hetes késéssel jöttem rá…

Ulquiorra - 2011. 06. 20. 15:47

Egyetértek.
Pont azon gondolkoztam hogy ennél a félévadnál volt e rosszabb.

Gyakorlatilag az évadnyitó és City Sushi kivételével értékelhetetlen volt

winnie - 2011. 06. 20. 15:49

“Az alkotók kiégtek, unják?????”

nekem ez azért furcsa, mert ugye egy 75 millió dolláros szerződéssel ösztönözte őket a CC pár éve, amikor 2011. végéig berendelte a sorozatot.

fv - 2011. 06. 20. 16:08

A human centipad volt nekem a zárórész.

Anon - 2011. 06. 20. 16:25

Egyetértek, ez az évad már nagyon gyenge. A human centipad-eset vártam mert jó ötletnek tartottam, de nem volt igazán vicces, a funnybot-os után azt mondtam nem nézem tovább, a royal puddingra azt hittem összehoznak egy jó részt, de csalódnom kellett és a többit meg se néztem. Majd talán darára, de már lassan arra se jó.

Lengabor - 2011. 06. 20. 17:03

Tény, hogy az elmúlt évadokból nehezen tudnék sok olyan részt kiemelni, ami valóban hosszú távon emlékezetes maradna, ezt tudják az alkotók is, és ez a rész ennek volt a nyílt kifejezése. Nekem nagyon tetszett az epizód, sokat röhögtem rajta, míg nem végül összeállt, hogy ez korántsem vicc kategória. Ilyen szintű öniróniát nem hogy animációs sorozatban, de még tévében sem nagyon láttam, ami itt volt. Fájt látnom, hogy a gyerekkoromtól végigkísérő egyik kedvenc sorozatom kezd kiégni. Nem voltak már olyan igazán egetrengető témák, amiből maradandóan jó dolgot lehetett volna készíteni. Ez a rész valahol ennek nyílt beismerése, esetleg egyfajta segítségkérés a rajongóktól. Bár ismerve a világot, fog még őszig bőven olyan esemény történni, amit South Parkizálni lehetne, így ha Trey és Matt végképp nem un bele, még hosszú ideig lehet csinálni. Remélem azt az irányvonalat, ahogy a rész végződött, gyorsan feloldják és visszaállítják az eredeti helyzetet, mert így érdekes irányba mozdulnának el a dolgok. Lehet, hogy kell egy kis vérfrissítés, az állóvíz felkavarása, de ne úgy, hogy egyfajta Stan-spinoffot vagy Kyle-Cartman szövetséget erőltetnek. Nem mondom, van ennél bőven jobb ilyen jellegű sorozat, de hozzám nagyon közel került, így kitartok a végéig, ami remélhetőleg minél később jön el.

balage - 2011. 06. 20. 17:13

Most, hogy igy elnezem az utobbi evadok epizodlistait nagyjabol az a velemenyem, hogy a 13. evad legvegen mar elkezdett csokkeni a szinvonal, es a 14-15. evad szinte minosithetetlen. Nem is nagyon tudok beloluk jo reszt mondani.

Raadasul a 15. meg sokkal rosszabb, mint a 14. Nekem iden egyedul a royal wedding-es resz tetszett, de abbol is csak az maradt meg, hogy a kommentator milyen jo volt a kozvetites alatt. Az epizod tobbi reszere nem is nagyon emlekszem, meg az mar erdektelen volt. Mondjuk igy kiemelhetnem az elso reszbol a “fuck me”-s jelenteket is. :) Az is jo volt. De ezen kivul nulla volt az evad.

Szerintem ez a sorozat meg megerdemelne egy utos felevadot, es azzal le is zarnam. Csak kerdes, hogy kepesek-e ra…

CyClotroniC - 2011. 06. 20. 17:23

Nekem idén egy poén tetszett igazán, a “Stereotypüüüüüüüüüüüüü” zuhanó japán :D

wice - 2011. 06. 20. 17:29

Nem hinném, hogy önmagában az “öncélú polgárpukkasztással” lenne a baj. Aki szerint igen, az nagyon nem figyelt az első néhány szezon alatt (pl. milyen mélyebb mondanivalót hordoz az, hogy Barbara Streisand hatalmas robottá változik és megpróbálja elpusztítani South Parkot?), vagy már elfelejtette őket a későbbi megmondós részek miatt. Ami azt illeti, én pont a valamit nagyon megmondani akaró részeket szeretem kevésbé, mert ezeknél sokszor erősen kibukik, mennyire félműveltek a srácok. Persze itt is akadnak kivételek.

Ha az újabb szezonok szarabbak (sajnos nem nagyon követtem a 10. után, néhány híresebbé vált epizódot leszámítva), vagy annak tűnnek, az éppúgy lehet amiatt, mert objektíve szarabbak, mint amiatt, mert az öncélú polgárpukkasztást illetően épp a South Park olyan magasra emelte az ingerküszöbünket, hogy ez a szint már egyszerűen nem hat ránk. És persze az is nyilván benne van, hogy tizenöt év után ez nekik már inkább munka, mint élvezet. Sajnos az a baj, hogy az egyéb irányú próbálkozásaik a jelek szerint nem annyira működnek, ami lényegében belekényszeríti őket, hogy folytassák a SP-ot. Ez eléggé negatívan hathat a lelkesedésükre, amit valszleg szintén meg fog sínyleni a sorozat.

xadusx - 2011. 06. 20. 17:39

Egyet ertek. Nekem sem tetszett annyira ez az evad eddig… :(

nyszab - 2011. 06. 20. 18:03

Hát, én nem láttam túl sok részt, de én már az első évadoknál is úgy voltam, hogy vannak jó részek, amiket eltalálnak, a többi meg csak idegesítő és irritáló. Emiatt én úgy döntöttem, hogy nem fogom végignézni rendesen, ahhoz túl nagy mennyiség. Egyes részek zseniálisak, de nekem az összkép annyira nem ütött, mint sokaknak. Persze nem tetszhet mindenkinek. :)

bodzasfanta - 2011. 06. 20. 18:08

azert a book of mormon tenyleg eleg sokat elvett. en azt elbirom kepzelni, hogy osztol mar csak az egyikuk csinalja tovabb a sorozatot “people grow apart”.

amugy nezzetek meg egy mostani simpsons reszt. na az ami kiegett, korantsem az mar ami 10-15 evvel ezelott volt (22 evad istenem…)

Creed - 2011. 06. 20. 18:44

Jó lehet sírni, lehet elégedetlenkedni (hozzáteszem: én is hasonlóan vélekedek a sorozatról – egyre szarabb), de attól még mindig sokmillió ember imádja és nézi. Érdekes, ez az évad eddig számomra egész tűrhető az előzőekhez képest, pl. Slash – Mikulás poén majdnem megölt. Funnybot meg a Dalek miatt még tetszett is xDD City Sushi telitalálat, az évadzáró is hangulatosra sikeredett. A farokméretes rész szintúgy üde színvolt, és a babás sem volt egy rossz cucc. Szóval számomra ez még az utóbbi évek egyik legjobb évadának tűnik eddig xD

chulo - 2011. 06. 20. 18:45

13 v 14. évadnál fejeztem be. Valahogy el-el maradoztak a résznézések. Mondjuk ebben benne lehet az is, hogy darálva néztem végig koliban kitudja hány évadot, de mostanra már annyira nem köt le.

Kovasz - 2011. 06. 20. 18:47

Na, pont tegnap néztem meg egy random részt ebből az évadból, hogy megnézzem, több évnyi kihagyás után most hol tart… a királyi esküvős részt dobta a gép: néztem, vártam, h történjen valami, legyen vmi poén, de semmi… egyedül a rusnya bobos megoldás volt, ami tetszett, de aztán azt a kis hangulatot is sikerült tönkrebaszni a kézleszakítós-ánuszvakarásos fináléval… úgyhogy részemről továbbra is felejtősek ezek az “újgenerációs” évadok

mczolly - 2011. 06. 20. 19:08

Sajnos minden kiég egy idő után, de az SP-t még mindig öröm (számomra) nézni, még ha hiányoznak is belőle a régi többrétegű, metaforikus poénok/társadalomkritikák is. A zárórész szerintem kifejezetten ütős volt, a kanadai szokás szerint szar, a többi sajnos elég középszerű.
Én is azt érzem, hogy túl kevés szereplőt használnak, egy csomó a régi évadokban felvezetett karakterhez hozzá sem érnek. (pl. Barbrady sheriff, mennyire jó karakter már?)

jjujj - 2011. 06. 20. 19:08

@Lengabor

dettó, minden szavaddal egyetértek nekem is bejött ez a rész az évad meg olyan elmenős, de így is van olyan jelenet amit a részekből fel tudok eleveníteni mint jó(kinek mi a jó…) poén

btw, előző részben az hogy a doki ilyen skizo az minek a “parodizálása”? van 1-2 tippem de az nem olyan sp horderejű, vagy csak én komplikálom túl?

m76 - 2011. 06. 20. 19:11

Szerintem ez az első olyan félévad ami valóban nem volt a toppon, nade 2/10? Na ne röhögtess már, sp még ezzel a mostani szintjével is azon kevés sorozatok közé tartozik ami azonnalnézős, nem pedig majd 1-2-3-sok nappal adás után ha lesz kedvem talán megnézem kategória, mint oly sok már. Lehet nekem kicsi az igényem, de én földön fetrengtem a röhögéstől amikor az orvos szájából elkezdett fojni a szar. És azért voltak nem is oly régi évadokban is olyan részek amik sírva röhögősek végig, még ha ebben a mostaniban nem is sikerült. Egy gyengébb félévad miatt nem fogom eltemetni az sp-t az biztos, és főleg nem 2/10-eket szórni rá, ha szőrös szívű akarok lenni ez az évad akkkor is egy erős 6/10 volt.

Aldo - 2011. 06. 20. 19:12

Az évadnyitó számomra annyira gyomorforgató és gyenge volt, hogy azt mondtam, inkább hagyom a francba az egészet és majd valamikor ledarálom.
Nem tudom, hogy mikor kezdett el látványosan hanyatlani, de már a tavalyi évad sem jött be. Ott alig egy-két értékelhető rész volt, a 13.-ban szintén. Akkor úgy látom nem sokat javult ebben a szériában sem.

MikkaMakka - 2011. 06. 20. 19:17

Az évad tényleg az eddigi leggyengébb de ezzel az utolsó résszel nagyon betaláltak.igen,én is cinikus fasz lettem:D

Csigusz - 2011. 06. 20. 19:38

Évek óta egyre gyengébb, az író által kiemelt képregényes trió is egy rakás szar volt. Igen az.

Viszont az utolsón én hatalmasak röhögtem, ahogy megmagyarázzák, hogy mindenki ilyen cinikus lett :D
Meg volt 3 kikacsintás amin tényleg vinnyigtam:
– L.A. Noire oltása 10 mp-ben
– Zookeeper fikázása (minden ilyen kaliberű családi-vígjátékot meg romkom-ot rühellek)
– a mozi előzetesek fikázása :D:D:D

a kínai éttermes rész volt egyedül jó az évadban, itt meg ezek a poénok adták a rész maga nem volt nagy. (az eleje kimondottan pocsék volt)

CyClotroniC - 2011. 06. 20. 19:38

m76: Önmagához képest eddig leggyengébb félévad volt, és 7 epizód alatt talán 3x röhögtem… Nekem a City Sushi volt a legjobb és az is csak 6/10, mert legalább 20-30, de talán 40 jobb SP epizódot is tudnék mondani, azok meg mind 8-9 pontosak lennének akkor. Ha egy gyengébb sitcomra adok 6/10-et, akkor ez reális nálam 2/10-re, mert harmadannyira se élveztem, mint egy vergődő és laposodó BigBang-et.

m76 - 2011. 06. 20. 19:44

Szerintem is ez volt a leggyengébb félévad eddig, ez nem vitás, de még mindig jobban élveztem mint a vergődő laposodó bigbanget.

Lengabor - 2011. 06. 20. 19:53

Ízlések és pofonok, én azért jól elszórakozgattam, amellett, hogy levettem a tanulságot. A kritikával nem igazán értek én sem egyet, de nem akartam belekötni, inkább írtam a magam véleményét. Főleg a pontszám akasztott ki, tényleg nem egy 2/10 szint. Ráadásul egy animációs sorozatot ne hasonlítsunk egy Big Banghez mondjuk (ami szintén laposodó, de még bőven egy bizonyos szint felett van). Azt meg csak halkan merem megjegyezni (de nem belekötés gyanánt), hogy én meg pl. az Office nevű borzalmat húznám le 2 alá (na legyen 0), amit pedig a posztíró imád… Ezért sem szerencsés hasonlítgatni. Szerintem a cinikus jelző csak félig állja meg a helyét, inkább olyan szinten reális, ami kissé túlerőltetett és önsajnáló, de hiszem, hogy ebből is ki tudnak lépni.

vamivan - 2011. 06. 20. 20:30

én már az előző két évadot is úgy fejeztem be, hogy ha a következő rész szar, akkor kasza. mindig van egy, max.két rész, amivel elérik, hogy utána megnézzek mondjuk két rosszabbat és lendületből a maradék félévadot, de ez már régóta haláltusa – legalábbis az én szemszögemből. most újra ott vagyok, hogy ősszel az első meglesz, aztán majd meglátjuk

balage - 2011. 06. 20. 20:55

vamivan: most, hogy igy belegondolok ez nagyon igaz ram is. :D

CyClotroniC - 2011. 06. 20. 21:16

Lengabor: Ezért szubjektív egy pontszám, mert saját véleményt képvisel, mindenki értékelheti másképp. Láttam én már 8-9 pontos részt is, de a lehúzás nem is a minőségnek szólt, hanem a félévad által képviselt irányvonalnak. Persz az utolsó másfél percben hatalmas ziccer rejlik, és ha kihasználják okosan, akkor meg is kapják érte a buksisimit tőlem is.

Timi - 2011. 06. 20. 21:29

Egyetértek, valóban gyenge az évad, talán 1-2 jobb rész volt, de a többi… csak ülök a monitor előtt és nézek ki a fejemből, várom a poénokat, de nem jön. A 7-es rész érdekesre sikeredett, nyilván a készítők is vágják, hogy sok az elégedetlenkedő, de akkor jó lenne, ha csinálnának is valamit, mert tényleg lenne még potenciál a sorozatban. Olyan jó kis karakterek vannak benne (Cartman, Butters, Randy, Stan stb..), nem kéne mindig valamelyik hülye filmet vagy sztárt megtalálni és őket kifigurázni, hanem kicsit “egyedibb” oldalra kellene terelni a történetet.

szendroib - 2011. 06. 20. 22:29

Az utóbbi 1-2 évad South Parkban borzasztó mélységekre süllyedt, nem is tudom miért nézem, talán mert ebédhez mindig kell vmi:). Ez a szaros epizód mondjuk különösen gusztustalan volt, kb 20 perc szar hang :S. Igazán kár, hogy nem érezték a készítők hol kellene abbahagyni, így a régi legendás sorozatot borzasztóan lejáratják.

davefellas - 2011. 06. 21. 03:29

Egyetértek a Cikk írójával a 6-7-8. évadok a legjobb és nálam a legjobb rész pont a 8.-ból van a WC-papíros + Hannibál Lecter paródia kisebb keresztapás utalással mikor Kyle fejét üti a csónakban XDDD

De ezzel együtt nekem kedvenc még a 9-10 évadok is pl a Family Guy-os dupla rész vagy mikor a Hódgátat átszakítják és attól lesz a globális felmelegedés… De nagyon sok jó rész van a 11-től felfelé pl mikor Butters strici” lesz..
Lehet elfogultabb rajongó vagyok de én még a jelen évad színvonalú részeket is eltudnék nézni még 6-7 évadon át.

Bumerli - 2011. 06. 21. 09:40

kiégett az alkotók viccreléje, ennyi. be kellene fejezni.

Oldern - 2011. 06. 21. 10:03

“Cynical asshole” szindrómát érzékelek, ajajj.
Na de viccen kívül.

Ha neked ez a 2/10?
Akkor kérem a 10/10-es idei comedy évadok listáját. De sőt, az 5/10 is elég akkor, hisz az is két és félszer olyan jó, mint ez.

Ebben az évadban nekem egyedül a Human centIpad nem jött be, a többi teljesen vállalható volt. Ez az utolsó rész meg ütött. Szó szerint.

Oldern - 2011. 06. 21. 10:06

Ah, közben látom ,hogy Fawkes megmondta helyettem, amit én is szerettem volna, abszolút egyetértek. Bár egy South Park részt sosem tudtam pontozni, vagy nem éreztem jól magam a nézése közben (human centipad, Britney’s rész, rákos heréken ugráló férfiak), vagy jó rész volt, amit többször újra és újra meg lehet nézni (keresztény rock banda,stb..). Hogy az most 8/10, vagy 9/10, vagy 10/10, tökmindegy.

winnie - 2011. 06. 21. 10:14

oldern: ezen miért akadsz ki? én is írhatnék kritikát, amiben még rosszabb lenne a sorozat – nekem sokkal hamarabb jött el az “ez már nem köt le” pont, pedig anno londonban lépes voltam vhs-en megvenni az 1×01-02-t:) zavarhat, hogy más másképp látja, te is láthatod jónak, de ami felesleges, az ez, még ha költői is volt:

“Akkor kérem a 10/10-es idei comedy évadok listáját. De sőt, az 5/10 is elég akkor, hisz az is két és félszer olyan jó, mint ez.”

előrébb jutnánk, ha idekerülne 30 sorozatcím, ami szerinted meg nem 10 vagy 5/10? még animációs sorozatból is tudnék 10 jobbat sorolni az SP-nél, de ez nem jelenti azt, hogy szerinted ezek jobbak lennének.

az ilyen 2. kommenteket sokkal jobb olvasni, most már sajnálom, hogy nem írtunk korábban többt az SP-ről, mert itt tényleg van sok érdekes, nem két szavas vélemény.

CyClotroniC - 2011. 06. 21. 10:40

winnie: Arról nem is beszélve, hogy ez a 2/10 nem a sorozatnak szól, hanem ennek a 7 résznek. Tavaly a képregény-trilógiás három részre a 8-as biztos kiment volna a részemről, de lehet a 9-es, az a sorozat egyik legjobb húzása, és pont ezért gáz egy kicsit visszazuhanni ebbe az ötlettelen gödörbe.

Skate - 2011. 06. 21. 11:10

Kellene valamilyen animációs poszt, ahol ki lehetne tárgyalni, kinek mi a pozitívumai és negatívumai ezzel és hasonló animációs sorozatokkal. Az a baj nem csak a South Park idei félévada mutatott mérhetetlen színvonali mélységeket. A Family Guy is például a 9. évadjával minősíthetetlenül gyenge lett, de meglátom milyen lesz a következő. A Futurama tavalyi visszatérése se volt az igazi. Kiderül idén vajon milyen lesz. Mindegyikből hiányzik, amiért megszerettem őket.

Szerintem egy heti kérdésbe nyugodtan mehetne:

“Milyenek látod az új részeket a régiekhez képest? Mi veszett ki ezekből az animációs sorozatokból, amiért régen szerettük őket?”

nadi - 2011. 06. 21. 14:43

Tényleg visszaesett a színvonal, de ez megesik szerintem szinte minden sorozattal. Pláne ha ilyen feszített tempóban készül. A srácoknak meg lesz annyi önkritikájuk, hogy ha ez az évad bukás lesz, akkor nem folytatják tovább. Nem szeretném, mert bár nem a régi, de még lehet az. Korai lenne még temetni.

Elkon - 2011. 06. 21. 16:11

nadi: Pont az sp az, ami bár egy hét alatt készül, azért nem minden rész aktuális dolgokkal foglalkozik. Ezért fél év alatt hét jó részt nem lenne olyan nehéz írni.
És az amúgy sem mentség, hogy mennyi idejük van. Az minket nem érint.

nadi - 2011. 06. 21. 20:51

Én egy szóval sem mondtam, hogy mindig aktuális dolgokkal foglalkozik. Csak nem mindegy, hogy mondjuk szerdán van egy brainstorming, és amit ott “megszülnek” az kerül az aktuális részbe. Vagy mondjuk egy hétig ötletelnek, és van idő finomítani poénokon, vagy a témán. Bár nyilván nem lenne arányosan annyival jobb ha több idejük lenne rá.
Nekem sem tetszik ez az évad, én is fanyalgok. Csak el tudom nézni egy sorozatnak ami tizenakárhány éven át szórakoztatott, hogy van egy gyengébb periódusa. És tudod, ha olyan egyszerű lenne mindig jó részeket írni akkor nem lennének rossz részek, vagy rossz sorozatok.

winnie - 2011. 06. 21. 21:02

“Én egy szóval sem mondtam, hogy mindig aktuális dolgokkal foglalkozik.”

egyébként engem mindig is érdekel a south park készítésének mechanizmusa. mert általában az országos animációsokat egy évvel előre már megírják, azért olyan sok a korai berendelés. a south parkot is gondolom jóval előre megteszik, bár náluk azért kevesebb a meló a rajzzal, de vagy nagyon rugalmasak a szkriptek vagy hagynak helyet az aktualitásoknak, mert nem egyszer előfordul, hogy valami nagyon friss kerül be a sorozatba. legalábbis nekem úgy rémlik. kérdés, hogy ezek a friss dolgok mennyire férceltek és mennyire szervesen csatlakoznak a fő sztorihoz, hiszen, ha beletolnak csak úgy fél percet az aktualitás miatt, akkor annak látszania kellene, hogy toldás.-

nadi - 2011. 06. 22. 00:23

Hát a készítés mechanizmusa az alkotók elmondása alapján:

CSÜTÖRTÖK:Brainstorming, párbeszédek megírása (Trey Parker). Első jelenetek vázlatainak elkészítése. Egyeztetnek a csatornával a témáról, főleg, ha nagyon botrányszagú.
PÉNTEK: Megírják a teljes sztorit, ötletelnek még kicsit, majd nekiállnak a rajzolásnak.
SZOMBAT: Szinkron. Matt Stone és Trey Parker szinkronizálja a legtöbb karaktert. Pont a feszített munkatempó miatt.
VASÁRNAP: A rajzolók dolgoznak az aktuális részen.
HÉTFŐ: Finomítanak a párbeszédeken, beépítik az esetleges új ötleteket, rajzolnak.
KEDD: ua.
SZERDA: de. 10-re kész az aktuális rész, estére pedig már adásba is megy.

Ez a sorozat indulásakor így működött, nem hiszem, hogy változtattak a gyakorlaton. Emlékszem Matt Stone nyilatkozta, hogy a legutóbbi elnökválasztáson végig izgultak, mivel az aktuális részbe beletették Obama győzelmét. És ha nem úgy alakul, már nem tudtak volna változtatni rajta.

jjtiller - 2011. 06. 22. 09:05

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy miért nem tetszett pl. a crack babies-es rész… Mert bár sok epizódot kihagytam, az az egyik legerősebbek között van, aktuális témával foglalkozott, rengeteg “belső” poénnal

BBGirlzH - 2011. 07. 04. 02:46

LoL. Ez az első megjegyzésem, miután az ÖSSZES kommentet elolvastam. Hivatkozhattok arra, hogy ‘jaj énmég szeretem Cartmant’, de ugyan azt csináljátok, mint a You’re Getting Old részben Stan. :)

Mindenkinek megvan a saját véleménye. Mindenkinek más rész tetszett az évadból, akkor még sem olyan gyenge, nem igaz? Nekem kifejezetten nem tetszett City Sushi rész. Hülyeségnek tartottam, sőt, borzalmasnak. Csak 2 poén volt benne, ahogy az apa viszonyult Buttershez, és amikor zuhan a japán. Viszont azon szakadtam. :) Viszont hogy egy régi karaktert kiveséztek, nem tartottam elég ötletesnek, hiszen nekem ez a rész olyan volt, mintha csak a hasukra csaptak volna, és az egyikük kinyögte volna, legyen a kínai skizó f*sz! És megcsinálták. Ennek ellenére sokan a legjobb résznek tartják, hát izlések és pofonok.

Nekem személy szerint a HUMANCENTiPAD tetszett, hiszen ennek is volt mondanivalója, ha nem vetted észre, te bajod. Ráadásul ahogy Cartman szerepelt benne, jól nyitotta az évadot. :D A következő két rész levitte a színvonalat, de T.M.I. rész mégis felvitte. :D Hiszen olyan igaz, hogy az már fáj. :D az 5-6. rész megint egy hullám volt, viszont a 7. rész nekem is szó szerint ütött. Várom a folytatást, hiszen nagyon érdekel innen hogy kapaszkodnak fel. Mert igen. Lehet sok az unalmas rész, mégis, amit te unalmasnak tartasz pl. az másnak nagyon is tetszik.

Persze vannak olyan részek, amik mindenki izlését leveszik a lábukról, de az ilyenek megalkotása nem lenne lehetséges, szürkébb részekkel.

winnie - 2011. 07. 04. 08:10

“Mindenkinek más rész tetszett az évadból, akkor még sem olyan gyenge, nem igaz? ”

ha csak egy rész tetszett 7-ből, az nagyon, nagyon gyenge.

már olyan sorozatot is kár nézni, totális időpocsékolás, amiben csak minden második rész. hát még, ha minden hetedik. ano én azért hagytam abba a souh parkot még jó régen, mert hiába volt 4-5 zseniális poén egy részben, ha a többi 18 perc érdektelen voolt.

BBGirlzH - 2011. 07. 05. 21:49

Azért még várjuk ki az évad 2. felét. Lehet hogy az 7/7-es átlagot fog hozni. (Legalábbis remélem. :) )

nbcee - 2011. 07. 16. 01:42

Valahol ez a rész is arról szól, hogy előbb-utóbb minden kiég. Pl. a Simpsons-t is imádtam, de mára műanyag lett. Annál is volt egy-két olyan rész (pl. Ropi és Penelope), hogy azt mondtam, na itt kéne abbahagyni.

Ennek az SP résznek az értékelését attól teszem függővé, hogy jön-e utána másik. Mert ha még ráhúznak 3-4 évadot, amiben tényleg csak az lesz már a lényeg, hogy minél gusztustalanabb jeleneteket pakoljanak egymás után, na akkor csá fiúk!

És nem biztos, hogy ez csakis azért van, mert én is öregszem, és már nem “fogom” az új áramlatokat, mert nem olyanok a különböző sorozatok, mint amikor “beléjük szerettem”. (vagy amit a zenére szoktak mondani, hogy amikor az életed legérzelmesebb korszakát éled- na az akkor népszerű zenék maradnak meg benned igazán) Benne van vastagon, hogy az alkotók is öregszenek, már nem az a két kis kreatív srác, akik összeálltak marhulni. Ők a SP atyjai, akiket már a legutolsó afrikai faluban is ismernek, és mára már milliomos bizniszmenek. Valahol ez természetes, a kérdés csak az, hogy be tudják-e fejezni méltósággal. (lásd pl. Szökés – nem szégyen az, ha kiállsz, hogy bocsi, nincs több ötletünk, szevasztok)

Vagy ott van George Lucas. Először ő volt a zseniális látnok, a tökös fiatal rendező, aki több százmillió embernek mesélte el újra a legalapvetőbb mítoszt, a jó és a rossz harcát. Aztán mára ugyanaz az ember egy gazdag harácsoló kecseggé vált sokak szemében, aki gagyi filmeket gyárt. És akkor még Kevin Smithről nem is beszéltem.

Persze, mindig minden sorozatnál előjönnek azok a hangok, hogy “már nem olyan jó, mint régen”. Akár már a második epizódnál is. Akkor kötelező abbahagyni, ha már maguk az alkotók is így érzik.

FEDAJO - 2011. 08. 06. 02:18

Szégyelljétek el magatokat!!!
Ha hülyék vagytok akkor inkább meg se szólaljatok!

Aki nem érti a South Parkot az minek nézi?
Ha visszanézitek a SP évadjait, láthatjátok hogy mekkora “szar” volt anno. Például amikor Kyle lefingja Stant és röhögnek rajta…
De hála az égnek mára nagyon sokat fejlődtek.
Minden egyes rész egy vagy több történetet mesél el a mai világról, amik valójában történnek körülöttünk.

Például hogy az Apple cég tényleg nyomon követi az embereket akiknek Apple cuccai vannak, meg hogy tényleg nagy fa***ság volt Commedy Award-ot csinálni…
Vagy hogy az emberek tényleg nem tudják megkülönböztetni a Japánokat a Kínaiaktól :P

A South Parkot érteni kell!

És csak azoknak nem tetszik ma, akik a régi egymást lefingós meg kakis poénokat szerették.
Ma is van fing meg kaki(!), csak hogy ma már jelentésük is van.

bajond - 2011. 09. 20. 13:14

Tény, hogy az “újabb” epizódok zöme sztoriban elmodorosodott.
De.
A humor elmélyült, sokkal intelligensebb lett, amit japp, érteni kell, srácok. Egyszerűen arról van szó, hogy nem a laza elhülyült poénok és sémák maradtak, amikből a sorozat indult (és ami akkor és úgy nagyon is rendjén volt, imádtuk). Erre már kevesebb vevő lett, érthető, de ez a nagy leszólás, és egyszerűen szarnak nevezni. Lehet ezt és így már nem értitek? Szar lett?
Zseniális a félévadzárás, rosszul esik, nem örülünk neki, de rohadt jól két vállra fekteti az (ön)iróniát, benyal a közönség idegeibe.
Ezért is osztja a véleményt. Lezárni megoldás lesz a sorozatnak, de nem feltétlenül okos.

ember - 2013. 12. 28. 18:53

ez a rész teljes mértékbe a mátrixból való kiszakadást jelképezi nagyon jó rész és tanulság az benne, ha már egyszer kiszakadtál ebből az egészből akkor soha többet nemleszel normális csak ha iszol …stb

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz