login |

The Killing: vége az 1. évadnak

2011. 06. 22. 14:49 - Írta: winnie

69 hozzászólás | kategória: kritika,

(Csak jelzem, hogy bár a Game of Thrones is most ért véget, mégis a The Killing fináléja generálta habokkal van tele a net, mint egy hete az HBO sorozatával. Ezért annak, aki kíváncsi, vagy aki csak tervezi a sorozat megnézését, még írunk két külön posztot a jelenségről, ami szintén nagyon érdekes – de most maradjunk inkább magánál az évadnál és az évadzárónál.)

Már írtam pár napja, hogy a The Killing pilotja zseniális volt. Oké, remake-ről van szó – az 1. rész szinte teljesen a dán első rész volt (szegény Skins US mennyit kapott ezért), később a két sorozat teljesen más úton indult el, bár a The Killing végig átvett motívumokat. De ezt majd a dán sorozat kibeszélőjénél (jön, jön!) leírom, inkább nézzük meg, hogy valóban minden idők legrosszabb évadzárójáról van-e szó? Először spoilermentesen.

A remek pilot és az AMC-minőség felemlegetése ellenére idővel halványulni tűnt a lelkesedés mind nézői, mind kritikusi körökben, amit értek és megértek, nálam is visszaesett a sorozat, a különbség az, hogy még így is egy erős “jó” szinten maradt (7/10), ami többek között annak köszönhető, hogy a Twin Peaks-en nőttem föl és odavagyok a krimikért, főleg az olyanokért, amiket sok részen keresztül bontanak ki.

Márpedig a The Killing-re ez abszolút igaz volt: egy rész – egy nap, egy évad – egy ügy, egyetlen nyomozás, bár nagyon halványan képbe került olykor másik bűntény is, de végig az volt a nagy kérdés, hogy “Ki ölte meg Rosie Larsen-t?“. A nyomozás során pedig amellett, hogy végig kocsikázhattunk a két nyomozóval (az imádnivaló Mireille Enos + Joel Kinnaman, az év meglepetése), nagyjából 1/3-1/3 arányban ízelítőt kaptunk arról is, hogy a választások küszöbén álló politikai életet, valamint a gyászoló családot miképp érinti a gyilkosság. (Akinek a fentiek közül csak az egyik szál nem jön be annyira, az már örülhet, ha közepes élményt kap.)

A The Killing lassú sorozat, de a sok félrevezetés és szoruló hurok kiegészülve a csillagos ötös hangulattal (Seattle, 13 napból 10 esős volt, nem ragozom), remek sorozatélményt adott – elfogultság ide vagy oda. Bejött a hármas tagozódás, még akkor is, ha nyomozói és politikai színtéren sok újdonságot nem kaptunk, de kellemes volt nézni a történéseket. A gyászoló családot már annyira nem volt kellemes, eléggé szíven ütött a dolog, ellenben ott sokszor olyan intim dolgok kerültek elő, mint a koporsókiválasztás vagy a kisgyerekek reakciója nővérük halálára – nem is tudtam érzelemmentes maradni.

Érdekes készítői döntés volt az is, hogy Laura Palmer Rosie Larsen nem kapott flashback-eket, nagyjából a nyomozók szemüvegén keresztül ismertük meg őt, s súlyos titkait – ha ugyan voltak. Na, jó, az nem spoiler, hogy voltak titkai, mint ahogy minden egyes fő karakter kapott rejtélyes múltat, általunk nem ismert dolgokra való utalásokat, hogy aztán ezekre szép lassan fény derüljön (vagy mégse…) – olykor szokatlan módon nem szájbarágással, ami egyébként a nyomozás során is érvényes volt: nem volt tele minden kétszermondomel-kétszermondomel magyarázatokkal, olykor csak félszavakból kellett kapcsolnunk, ha pedig nem ment, akkor a következő jelenetnél összerakhattuk a mozaikot.

A The Killing-ben súlyos volt a hangulat, eléggé lehúzós, fakó a kép, folyton esett az eső, néztek nagyokat és szomorúan a karakterek, súlya volt a ki nem mondott szavaknak, egyszerűen durván leríttak a sorozatról a skandináv gyökerek – milyen lehet akkor az eredeti dán verzió? Tudom, olykor minderre direkt rá is játszottak a készítők, nem mindig volt funkciója a csömörnek, de gyenge vagyok, imádom az ilyet.

Viszont hazudnék, ha nem jegyezném meg, hogy úgy az 1×09 környékén mintha törés következett volna be a sztoriban. Addigra tudatosult bennünk, hogy a gyászoló család unalmassá válhat, ha minden részben gyászol (és gyászol, hiszen a 13 rész az 13 nap), s innentől kezdve a politika machinációk is csak skiccként léteztek, sokkal kevésbé voltak érdekesek, átcsapott az egész leíró jellegben, hogy “ez és ez történt”. Mintha az írók elfelejtették volna, hogy lehet a karaktereken keresztül a nézőhöz szólni. (Mondom ezt annak ellenére, hogy a kétszereplős 1×11 nagy élmény volt, tipikus, de a szerkezet megvett, még akkor is, ha végig azon agyaltam, hogy közben mi történik a többiekkel, akiket nem látunk.)

A The Killing a vesszőparipám elővételére késztetett, miszerint nem a megérkezés a fontos, hanem az utazás – filóztam is, hogy a finálé előtt megírjam a kritikát, és ezért is lepődök meg a legelismertebb kritikusok kirohanásain. Az utolsó rész (ami nyilván csalódás volt több dolog miatt is, de nézni nagyon jó volt a csavarintások miatt is) előtt ugyanis eldöntöttem, hogy a The Killing bejött. Csak mert hajlamosak vagyunk (én is) a finálé jelentőségét (érthetően) felértékelni – én meg önvédelmi reakcióként nem akartam úgy reagálni az 1×13-ra, hogy “ú, ő lett a gyilkos? akkor ez nem jó sorozat” – hadd ne azon múljon már a minőség, hogy a legvégén a 7-10 gyanúsítottból kire mutat rá a showrunner, hogy ő a gyilkos. Főleg, hogy a szememben a The Killing nem a “ki tette?” kérdés miatt volt érdekes, hanem azért, mert láthattuk, hogyan hat a gyilkosság az emberekre. (Hahh, izgalmasabb volt a “Ki a fene az a Regi?” kérdés.)

Érdekesek a kritikák, melyek egy része a karakterizálás hiányát említi, mert minden a nyomozásról szól, mások pedig a krimi hiányát, mert folyton ide-odaugrálnak az események a politika, a család és a zsaruk magánélete között. Akkor most mi az igazság? Az, hogy a The Killing valóban nem szokványos sorozat – ezt szívesen hangoztatta Veena Sud is, a készítő, habár ez még véletlenül sem úgy értendő, hogy újszerű, hogy kiemelkedik, hanem úgy más egyes aspektusaiban, hogy közben azért nem döbbent meg minket. Na, lássuk azokat a spoilereket a tovább után.

Mint írtam a fő bosszúságot kiváltó tényezőn nem is érdemes vitatkozni: nem derült ki, hogy ki Rosie Larsen gyilkosa. Illetve egy szereplő nagyon gyanúsnak tűnik, de ettől még, ami tény, az tény. Még akkor is meglepő és nem mulatságos, ha tényleg nem mondták a készítők, hogy ki fog derülni, de legalább tudjuk, hogy miért voltak ennyire titokzatosan kezdés előtt a második évados tervekkel kapcsolatban. Mindegy, ezen túllépek, mert a 2. évadan ki fog derülni. Kérdés, hogy addigra kit fog érdekelni – meglepett, hogy két neves kritikus is elment odáig, hogy azt írta, hogy ők bizony nem fognak egy percet se nézni  tovább a sorozatból.

De a gyilkos nem elfogásán kívül (ja, Gwen adja magát, de lehet, hogy ő is csak piros hering) láthattunk pár meglepő húzást, s bevallom, hogy engem is frusztrált, hogy miért kell Holder-t rosszfiúnak beállítani – tény, hogy ennyi idő alatt nem lehet megismerni a srácot, de akkor is karakteridegennek tűnt a húzás. Nyilván meg fog oldódni ez a szál is (én a polgármester utolsó próbálkozását gyanítom, hogy besározza Richmond-ot), de a nyomozók kapcsolata már nem biztos, ami zavar. Az is zavar, hogy a többi szálon nem nagyon kommunikálnak a szereplők, lásd. a “Stan Larsen nem beszél a házról nejének”-sztori, de az egy táborban lévő politikai emberkék is sok bajt spórolgatnának meg, ha többet beszélnének egymással.

A The Killing úgy tűnik, hogy sokkal több kérdéssel szolgált, mint válasszal, a fináléban végképp, szinte alig tudtunk meg valamit, csak sejteni, tudni vélni lehet egyes dolgokat – illett volna ennél jobban ráfeküdni a dologra.

69 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2011. 06. 22. 14:55

Nekem végülis tetszett. De sajnos ott a repcsis jelentnél be kellett volna fejezni.

Nekem sem tetszik, hogy rosszfiú lett a nyomozó. Sőt a vége sem tetszett, mert ezek után szerintem nyilvánvaló lesz, hogy nem fog meghalni.
Nem tudom… mindenképpen nézni fogom.
“valóban minden idők legrosszabb évadzárójáról van-e szó?”
Hát szerintem a LOSTé 100szor szarabb volt… bár mondjuk az sorozatzáró volt.

Action - 2011. 06. 22. 14:59

Nekem bejött a sorozat, a végével sincs semmi bajom. Én biztos nézni fogom tovább.

perfect0 - 2011. 06. 22. 15:24

Nem biztos, hogy Holder “rosszfiú” – innen még simán lehet úgy is alakítani a szálakat, hogy a cél szentesíti az eszközt alapon biztos volt x bűnösségében, csak kellett egy bizonyítékot kreálnia, ami alapján le lehet tartóztatni, aztán majd úgy is bevallja az illető a dolgot.
Persze lehet, hogy naív vagyok, de szerintem akár még ez a forgatókönyv is benne lehet. Másik oldalról viszont tényleg elég rejtélyes, kicsit gyanús karakter volt végig, de ettől függetlenül (vagy éppen ezért) megkedveltem, szóval remélem, hogy nem ő lesz a hunyó.

DVM - 2011. 06. 22. 15:26

Nem hiszem, hogy meg kéne ideologizálni, miért _jó_ az, hogy nem derült ki a gyilkos kiléte, azzal, hogy “az utazás a fontos, nem a megérkezés”. A The Killing gerince az ügy, ahol a legutolsó csigolya bizony a gyilkos – mégiscsak Who Killed Rosie Larsen, ugye. A bordák, a szervek, a különböző szereplők és szálak meg ehhez kapcsolódnak. Ha nem derülne ki, ki is a gyilkos, és ezzel _véget érne_ a The Killing, akkor igazad lenne – de lesz második évad, és valószínűleg az ügy is meg fog oldódni, tehát itt inkább csak egy megosztó cliffhangert látok “utazás-megérkezés” helyett, ami még közel sem lezárás.
Kíváncsi vagyok, tudják-e úgy csavarni a szálakat, hogy ne legyen minden második topic a neten plot hole-októl hangos, mert gondolom, a következő 13 részben nem kezdenek új ügybe, tehát Rosie-ról fognak még újabb 13 részt leszaggatni úgy, hogy a hozzá kapcsolódó szereplők mellékszálait már ebben az évadban is agyon csócsálták (e.g. nem tudom, a Larsen-famíliáról mit tudnak még elmondani, ahogy Richmond is nagyjából kerek lett a végére). Azt el tudom még képzelni, hogy hamar megoldják Rosie ügyét, és kiderül, az ő gyilkosságához kapcsolódik egy másik, amin továbbvihetik ezt a machinálást…mert mindenképp szükség lesz új szereplőkre, új szálakra, Larsenék és Richmond nem tud már még egy évadot elvinni a hátán, szerintem.
Az évadot nálam alapvetően az vitte előre, hogy az egyéni drámákból mégiscsak kibontakozott, és egyre jobban megismerhetővé vált Rosie ügye, és nem vica versa. Éppen ezért hagytam is, hogy vezessenek a készítők először a fiúk, majd Ahmed, Belko, majd Richmond felé, mert így a kapcsolódó szálak is érdekesek voltak. Emiatt tartottam viszont fillernek a 11. részt, mert agyon volt már rágva addigra az a fonal, hogy Linden munkamániás anya (nyolcvanszor eljátszotta az első pár részben hogy “mindjárt megyünk Kaliforniába, de mégse”, így addigra súlytalanná vált ennek hangsúlyozása), ha már karakterizálás, Holderre jobban ráfeküdhettek volna, hiszen szerintem mind a színész, mind a karakter érdekesebb és jobb Lindennél.
Ettől függetlenül maradok a 2.évadra, de inkább a megoldatlanság, mintsem a rajongás miatt – megkockáztatom, ha nem lenne cliffhanger, ennyiben maradna nálam a széria.

cat - 2011. 06. 22. 15:27

Bevallom, én is csalódott vagyok a finálé miatt, főleg azért, mert ezek szerint még egy évadon keresztül, ugyanebben a tempóban folyik majd a nyomozás… Félreértés ne essék, nekem bejött a sorozat, és lássuk be, a való életben is simán eltart egy ilyen ügy felderítése legalább 13 napig, sőt… A gond ott van, hogy szerintem ez az eset már eléggé kifáradt és nem hiszem, hogy képesek lesznek az írók újabb 13 részen át elég cselekményt vinni a sztoriba, hogy az érdeklődést fenntartsák. Ezért sokkal szerencsésebb lett volna, ha itt lezárják és az új évadban egy új ügyön dolgoznak. Amúgy meg nem csodálom, hogy van aki itt elkaszálta, hiszen simán lehet, hogy a 2. évad végén ugyanígy megszivatják a nézőket.

Joleslav - 2011. 06. 22. 15:46

Elég Szigorúan piszkos ügyek – a Tégla utánérzésem van.

Nekem elég “gagyi” volt az AMC-s próbálkozás (pedig imádom a csatornát) a Forbrydelsen fényében, minden tekintetben. Kár, hogy utóbbi kevesekhez jut el.

mortalus - 2011. 06. 22. 15:52

Ngyon szerettem a killinget egészen az utolsó részig. Szemétség, hogy nem zárult le a nyomozás, a következő évadra úgyis mindneki elfelejti mi történt. Ez csak a darálóknak kedvez.
Meg is rohadhatnak, azt hittem kapunk egy fasza nyomozós sorozatot amiben minden évadban új ügyön dolgoznak és nem azt, hogy egy ügyön dolgoznak amíg futni fog.
Így lehet elcseszni egy remek dolgot.

winnie - 2011. 06. 22. 15:55

írtam is, hogy aki elégedett akar lenni, annak elég az 1×12-ig nézni. ott elég hatásos lett a vége, “kiderült”, hogy ki a gyilkos, lehetett nyugodt szívvel lefeküdni.

arya - 2011. 06. 22. 16:01

inkább kiegyeztem volna egy kiszámíthatóbb történettel, mint hogy porba tiporják a karaktereket és azok szépen felépített kapcsolatait. lehet persze, hogy nem ez lesz, hogy jól megoldják majd, de azért egyelőre para. az ügy tovább húzása csak azért zavar, mert nem látom, mennyi lehet még ebben a sztoriban, és eddig se a történet tette igazán jóvá a sorozatot. egyébként szerettem, mindig néztem rögtön, ahogy jött az új rész, ez nálam nagy szó :)

v0m1t - 2011. 06. 22. 16:12

Én a LOST-on edződve hozzászoktam, hogy wtf után sok hónapos várakozás jön, így teljesen elégedett vagyok a finálé végével is, várom a folytatást, már félre is tettem a pénzt a fentmaradás mellé megvevendő ennivalókhoz :)

Dante_Eldred - 2011. 06. 22. 16:14

Nekem nagyon tetszett a sorozat és alig várom a 2. évadot, sokkal jobb mint a legtöbb sorozat ami jelenleg kint van. Még nem is tudjuk hogyan folytatódna a 2. évad :P

Shawn - 2011. 06. 22. 16:16

Én is reménykedtem hogy 1 ugy=1 évad lesz, de azért ilyet hogy hogy nem fogjátok tovább nézni, mert átmegy az ugy a 2. évadba… nem mondom ha így van vége és nem rendelik be a 2. évadot, de mindenki hisztizik hogy nem nézi tovább… én nenm csak azért néztem hogy most tudjam ki olte meg, de egyszeruen mindenért…

djzsuzska - 2011. 06. 22. 16:20

Én is a csalódottak táborát erősítem.

Látszik a sorozaton, hogy a realitás talaján próbál mozogni, de akárhogy is nézzük, a 13 részből 10 részen keresztül hamis nyomot követtek. Tehát maradt három epizód, hogy megoldják Rosie ügyét.
Bevallom, sokáig nem értettem, mi szükség van a politikai szálra, hogy kapcsolódik a gyilkossághoz. Ha előbb mutatják azt a videót, ahol Rosie Richmond mellett van, akkor nem éreztem volna ennyire céltalannak ezt a szálat az évad nagy részében.
A Larsen családdal rengeteget foglalkoztak, nem hiszem, hogy bármi újjal elő tudnának hozakodni velük kapcsolatban.
Tény, hogy nem lett minden szál lezárva és ugye a fő kérdésre sem kaptuk meg a választ (“Who killed Rosie Larsen?”), de nem hiszem, hogy ezzel az üggyel ki lehetne tölteni a 2. évad epizódjait, mert ahhoz túlságosan is körbejártuk ezt az ügyet. Jobban örültem volna, ha nem folytatódik a sorozat, hanem a repülős jelenettel ér véget.

Ezzel az epizóddal nálam sajnos kasza a Killing, mert akármilyen jól is indult, eljutott arra a pontra, hogy teljesen hidegen hagy a gyilkos kiléte.

Pocok - 2011. 06. 22. 16:27

“Bevallom, sokáig nem értettem, mi szükség van a politikai szálra, hogy kapcsolódik a gyilkossághoz. Ha előbb mutatják azt a videót, ahol Rosie Richmond mellett van, akkor nem éreztem volna ennyire céltalannak ezt a szálat az évad nagy részében.”

Azért, mert a kampány kocsiban találták meg. Teljesen beleillett és nekem kimondottan tetszett a politikai szál.

Shawn - 2011. 06. 22. 16:28

“Ha előbb mutatják azt a videót, ahol Rosie Richmond mellett van”
mutatták már a 2. vagy 3. részben is

winnie - 2011. 06. 22. 16:29

én azért éreztem szervesnek a politikai részt, mert megmutatta, hogy egy random gyilkosságnak milyen komoly szerepe lehet a kampányra. nem hittem volna egy percig sem, hogy azért is benne lesznek, mert közük vanhozzá, a kampánykocsit elterelésnek véltem, de az első részekben, meg később is sokat számított az ottani játszmákban a rosei larsen-ügy

napocskin - 2011. 06. 22. 16:39

Nagyon jó dolgokat írtál le a sorozatról is meg az utolsó részről.

Nekem bejött a sorozat, úgy, ahogy volt, és nem teljesen értem a hisztériát a cliffhangerrel kapcsolatban (hisztériának esetleg akkor lenne helye, ha nem kapott volna második évadot a sorozat, akkor biztos én is ki lennék akadva, de különben, miért kellene ennek is olyannak lennie, mint a többinek?). Én, aki aztán tényleg short attention spantől szenvedek, lógtam a képernyőn minden résznél, és csöppet sem találtam unalmasnak semmit. Azokat a következetlenségeket, amik az utolsó részben voltak, valószínűleg a szoros sztorifelépítés “kívánta meg”, és talán magyarázatot is kapunk egy párra. Szóval bizalmat adok az íróknak, és nézem a második évadot is; de azt nagyon nehezen fogom viselni, ha Holderből igazi rosszfiút csinálnak, mert azzal tényleg lerombolják az összes karakterfejlődést, amit felépítettek, és szerintem ő a legérdekesebb figura.

djzsuzska - 2011. 06. 22. 16:50

@Pocok @Shawn @winnie

Jogos. Túl régen láttam a pilotot. :$

zsellerm (tartós külföldi száműzetésben) - 2011. 06. 22. 17:03

Furcsán hatott rám a finálé, rettentően meglepett, de amit éreztem, egyáltalán nem nevezném negatívnak. Drukkoltam neki, de nagyon, lekerekítést vártam tőle, finomra hangolt karakterek végleges útnak engedését, mert eddig tetszett, amit láttam, ezért maradtam, így vakon bíztam a készítők szakértelmében, hogy meg lehet ezt szikáran de mégis érzelmi bravúrokkal oldani. Utólag úgy gondolom, hogyha lezárták volna, a történetet a sajátos ívű és tempójú történetkezelésükkel remekül ábrázolt drámával mennybe repíthették volna, és alkothattak volna egy olyan évadot, ami kerek egészként hivatkozási alap lesz, még akkor is, ha valaki nem akarná tovább nézni. Ugyanakkor ha megoldották volna, elvágták volna a következő évadot is sok tekintetben, hisz bármilyen új sztori, új főszál az eddigi fókusz miatt csak reboot-jelleggel valósulhatott volna meg. Ahogy elkeztek pötyögni a percek az utsó részben, úgy nyílt egyre tágabbra a szemem, és kezdett derengeni, majd egyre biztosabbá lettem benne, hogy jesszus, ezek nem fogják megoldani. A nagyívű komótosság, ami folytatódott sokáig, nem hordozott szintézis-jelleget, a legvégén az egész közönséget a pályáról lepofozó csavarokat megelőzősen láttatni vélt kulcsjelenetek nem egy érzelmi beteljesülést vágyó közönség szája íze szerint és a felépített muníció kiaknázásával lettek megírva, mintha a katarzist engedő elemeket direkt gyomlalták volna ki belőlük, sőt mintha még Linden maga se hitte volna el, hogy kész, vége, ennyi volt. Látszólag úgy tűnt, hogy kapunk befejezést, de nem hatott lezárásként, a felétől már szinte biztos voltam benne, hogy akik ilyen szépen és tudatosan építkeztek eddig, nem akarhatják a látottakkal feltenni a pontot az i-re, nem akarhatják ezzel igazolni az egész évadot és learatni a jól megérdemelt készítői babérokat.

Egy biztos: ellaposodásról meg uncsivá rágásról lehet beszélni a sorozat kapcsán, de készítői buta hibákról és ordító plot-hole-okról nem. Bár jól állkapcson vágott a vége, én most sem tartok ilyentől, tudják ezek mit csinálnak, senki nem mondta h megtudjuk az első évad végére a gyilkos kilétét, és ha engem kérdeztek, ennek a történetnek a jól megírt folytatására jobban kíváncsi vagyok, mint egy új ügyre.

Egy picit furcsa belegondolni a megorrolásokra és a nem maradást kiváltó okokra a sorozatzáró miatt: vajon ha nem tudtuk volna, hogy hány részes a sorozat (mielőtt láttuk volna a 13. részt), akkor is mindenképpen ettől a tizenharmadiktól vártuk volna mindazt, aminek az elmaradása a sorozattal szemben már megorrolást eredményez, vagy csak az okozza a csalódottságot, hogy tudtuk: egy sorozatzáró elé ültünk le, aminek ildomos lenne megadnia a nagyválaszt végre. Ha jövő hétfőn jönne a következő rész szépen rendben, vajon akkor is örök harag lenne? Én pl. valamiért pontosan azért nem hittem el közben, hogy így akarják lezárni, mert max olyannak tűnt a rész mint egy évadfelező a téli pihenő előtt, rettentő furcsa, a sokáigúgytűnt-hogy-lezárás befogadása ellenére sem hittem el, hogy “történetzárót” látok.

szerintem - 2011. 06. 22. 17:13

“én azért éreztem szervesnek a politikai részt, mert megmutatta, hogy egy random gyilkosságnak milyen komoly szerepe lehet a kampányra. nem hittem volna egy percig sem, hogy azért is benne lesznek, mert közük vanhozzá, a kampánykocsit elterelésnek véltem, de az első részekben, meg később is sokat számított az ottani játszmákban a rosei larsen-ügy”

en is pontosan igy gondoltam egy darabig, meg irtam is a kibeszeloben, hogy nagyon skandinav lenne, ha a politikai szal pusztan csak azert lenne benne, mert egyszeruen az ugy mindenre kihat, es mig zajlik a nyomozas, zajlik a valasztasi kampany is.
tulajdonkeppen nem banom, hogy nem lett vege meg a sztorinak, mert 1) szerintem ebben meg sokkal tobb minden van, keves volt a 13 epizod, 2) nagyon jo volt a nyomozoparos. DE az gaz, hogy elhitettek, hogy mashogy lesz. nem tudom biztosan, de szerintem jobban viseltem volna, ha szolnak, hogy ket evados lesz es akkor nem elem bele magam abba, hogy az 1×13-ban megvan a gyilkos, maskor is kaptunk cliffhangert, tuleltuk, mi tobb, az ember varja, hogy mekkorat szol majd. nekem csak ennyi bajom van vele, maskulonben nagy kedvenc lett.

a ket nyomozo es az ugy annyira jol mukodnek egyutt, ez annyira jo igy, hogy nehez elkepzelnem, hogy lesz majd egy kovetkezo ugy, ami ugyanilyen jo lesz. hogy majd ugyanennyire elmelyulnek, hogy bizonyitekot hamisitanak, hogy nem alszanak, majd meglätjuk.

szerintem - 2011. 06. 22. 17:18

“meglepett, hogy két neves kritikus is elment odáig, hogy azt írta, hogy ők bizony nem fognak egy percet se nézni tovább a sorozatból.”

lehet kerdezni, hogy kik es hol?

lijacska - 2011. 06. 22. 17:30

az 1-12 részt daráltam, s vártam, hogy a finálé felteszi az i-re a pontot. Talán ha jobban utánna olvastam volna akkor kisebb lett volna az elvárásom.De így. Annyira elcsépeltnek tűnt az utolsó rész, felesleges csavarok.Nézni fogom a következő évadot is, de ha így folytatják, el fog menni a kedvem. Egy midseasonos sorozat sem hozza magát,már amit nézzek.

winnie - 2011. 06. 22. 17:40
elwindly - 2011. 06. 22. 17:42

most hogy aludtam egyet, sokkal rosszabb az évadzáró mint tegnap gondoltam rá, ez utolsó előtti résznek lett volna jó

ha nem úgy promózák a sorozatot hogy kiderül a gyilkos akkor jó lett volna, a sorozat ettől függetlenül továbbra is jó, nézni fogom, mert “beszippant” de a készítők akkor is lemennek a…

Endroo - 2011. 06. 22. 17:57

Nekem pont akkor lett volna szar a vége, ha annyi lett volna csak, hogy tényleg Richmond a gyilkos, beviszik és mindenki heppi. Kellett a csavar nekem, és meg is kaptam :D Túl egyszerű lett volna, ha tényleg ő a gyilkos :)

subi - 2011. 06. 22. 18:19

A rész közepétől éreztem azt, hogy itt még valami történni fog. Meg is döbbentem, amikor a fotó előkerült, és hirtelen biztos lett a gyilkos kiléte. De az utolsó pillanatban amikor felhívták Sarah-t, megnyugodtam. Nekem így jó, várom a második évadot.

Egy kérdés: Ezek után érdemes megnézni a dán sorozatot?

Sage - 2011. 06. 22. 18:23

Nem hiszem, hogy vitatni kellene Richmond bűnösségét. Gyakorlatilag beismerte. A barátnője felnyomta, innentől kezdve neki helye a politikai életben nincs, meg úgy egyáltalán a börtönön kívül sem. Belko lelövi? Sikerül a merénylet? Kit érdekel? Mégis mi a jelentősége?

Holder — Simán elképzelhető, hogy mivel ő kérte be az ellenőrzőkapus képeket, valahonnan megtudta, hogy azok szarok voltak. Mivel a prosti előtte felismerte Richmondot, Holder biztosra vette, hogy ő a gyilkos. Kellett a bizonyíték, hogy leültesse. Valakitől kért egy “szívességet”, talán pont a narkós szponzorától.

Larsenék — A végére már kimondottan idegesített a nő. Apucinak már rég el kellett volna zavarnia pszichiáterhez. Nagyon remélem, hogy a 2. évadban nem térnek vissza.

zdawg - 2011. 06. 22. 18:31

simán ütött így is a finálé, én nem értem a fanyalgókat. bár tény, hogy holder húzása karakteridegen lehet, de így az érdeklődést mindenképpen fenntartották a második évadra. toronymagasan az év egyik legizgalmasabb, legjobb hangulatú sorozata volt, neki is esek a dán verziónak hamarosan.

winnie - 2011. 06. 22. 19:06

“Nem hiszem, hogy vitatni kellene Richmond bűnösségét. Gyakorlatilag beismerte. A barátnője felnyomta, innentől kezdve neki helye a politikai életben nincs, meg úgy egyáltalán a börtönön kívül sem.”

á, simén lehet mártírt faragni belőle. nem gyilkos, félrelépett, elnézik, stb.

winnie - 2011. 06. 22. 19:06

“Egy kérdés: Ezek után érdemes megnézni a dán sorozatot?”

abszolút. már persze, ha bejön. de más, ha erre gondolsz.

szpojleres mókus - 2011. 06. 22. 20:43

Véleményem szerint nagyon jó volt az egész sorozat, ez volt az ami vizsgaidőszak közben életben tartott :D
A fináléval azt rontották el szerintem, hogy túl hamar túl sokat tudtunk meg Richmondról, ha csak az utolsó öt percben érnek el oda, hogy letartóztatják akkor oké, de így érezni lehetett azt, hogy az egész nem fog ennyiben maradni.
Én akkor is azon a véleményen vagyok, hogy Richmond ártatlan. Egyszerűen a részek alatt olyan pozitív személyiséget ismertünk meg benne, hogy nem hiszem ő lenne a gyilkos. Ez kb olyan lenne számomra, minthogy egy Gandalf lenne szauron igazi szolgája.

Dark Wolf - 2011. 06. 22. 20:57

Nem a megérkezés a fontos, hanem az utazás… Itt az utazással is nagyon komoly problémák voltak. A valóban remek első 3-4 rész után borzasztóan önismétlővé és a formulához rém unalmasan ragaszkodóvá váltak az epizódok, minden részt egy ócska félrevezetéssel kellett zárni, aminek semmi funkciója nem volt azon kívül, hogy leüljünk a következő rész elé, mert az ügy megoldását egyáltalán nem mozdították elő, a nyomozás egy nagy nullává vált idővel. Nem volt rendes és tudatos építkezés, még nyomokban sem. Időközben pedig elsikkadt a rendes karakterábrázolás is, ami nagyon szomorú, mert tele volt remek színészekkel a sorozat. A 11. rész volt a legjobb, ha így tudtak volna végig karakterizálni, egy szavunk se lehetne.

Én nem vártam egyetlen másodpercig sem pörgést, körömrágós izgalmakat, nekem eladta volna a hangulat és az igényes karakterábrázolás, a nagybetűs Dráma, de ezt tönkretette a buta és kidolgozatlan történet. Jó, fogjuk rá, nem voltak ordító plot hole-ok, de akkor is buta volt az egész. A gyilkossági nyomozó számítógépéhez és egy kiemelt ügy anyagaihoz csak úgy hozzáfér a gyereke, Stan nem mondja el, hogy vett egy házat, mert sajt, Ahmed felesége nem tudja, ki az és hogy néz ki, aki kómába juttatta a férjét, Holder egy olyan “bizonyítékkal” juttatja rács mögé Richmondot, amit 5 perc utánanézéssel meg lehet cáfolni… És ez csak néhány példa a történet buta mivoltára. Egy igényes sorozatba ilyenek nem férnek bele. Ezt pedig annak vártuk.

Engem aztán nem zavarna, ha úgy nem derült volna ki, ki ölte meg Rosie Larsent, ha az “utazás” nem lett volna ilyen gyenge, és a cliffhanger nem lett volna ennyire erőltetett és a hajánál fogva előrángatott.

Daphne - 2011. 06. 22. 21:08

Nem olvasok kommenteket, most kezdtem tegnap darálni a sorozatot, napi 2-3 részes tempóval. Majd nyilatkozom, ha végeztem.. eddig bejött :)

winnie - 2011. 06. 22. 21:40

dark wolf: nekem az utazás abszolút ott volt, nagyon jü volt nézni:)

Fromdtod - 2011. 06. 22. 22:09

Szóval. Számomra az utolsó percekig, a fénykép lelepleződéséig, az volt a meglepő, hogy ez az amc, meg a készítők milyen bátrak, hogy tulképpen nem csúcsra járatnak, hanem szépen befejeznek, lezárják a dolgokat. Számomra ez volt a meglepő, hogy 40 percig csak lezárások történtek. És akkor az utolsó pár percben meg jön ez a két csavar. A lövést gagyinak éreztem, elcsépelt motívum. A fénykép hamisitása rendben volt, eredeti volt, és meglepett, de ezzel az előző 40 percet dobta a kukába. Remélem a következő évad új esetet dolgoz fel.

szpojleres mókus - 2011. 06. 22. 22:11

Dark Wolf, Stan nem mondja el a házat ez olyan.. hmm
Hogy is mondjam. Szerintem amíg valaki nem él át ekkora drámát a családjában, az nem tudja elképzelni a különböző dolgokat. Te veszel egy házat, boldog családi élettel, lelki szemeid előtt látod, hogy itt lesz a asszony, tesók, stb, már várod azt, hogy bejelenthessed, amikor meghal a lányod.
Asszony romokban, közel sem önmaga. Te is romokban, az összes terved összeomlik stb. Szerintem ilyenkor senki sem mondaná azt, hogy meglepetés vettem egy házat költözzünk el legyünk boldogok de ez csak az én véleményem.

Gyilkossági nyomozónak meg volt egy gépe, a hajón egyetlenegy gép volt, én is megengedem húgomnak, hogy használja a notebookomat, egyszerűen bekapcsolva hagyta, jelszó megadása után.Továbbá ha lett volna holdernak ez a bizonyítéka, és csak később jön linden azzal, hogy tudja ki orpheus, meg a csaja vallomásával akkor is becsuknák, ez csak egy olyan utolsó lap volt a kártyavárra.

winnie - 2011. 06. 22. 22:54

“Remélem a következő évad új esetet dolgoz fel.”

elmondták, hogy ezt be fogja fejezni és be fog jönni a képbe egy új ügy.

naughtyL - 2011. 06. 23. 00:26

még most is úgy vagyok vele, hogy tetszett is meg nem is a finálé. Mert én is szeretem az utazást, sőt, és mindig azt mondom, hogy addig a legizgalmasabb, amíg nem tudod.. a másik oldalon viszont kapsz valamit, ami felszabadít.

de tulajdonképpen most, hogy már nem friss az élmény az van bennem, hogy mennyire jó volt a 2 nyomozó, hogy berántott a hangulat, és még mindig rohadtul érdekel, hogy “Ki ölte meg Rosie Larsen-t?” mert szerintem nem Darren volt.

a 3 szál nekem nagyon bejött, csak az anyával nem tudtam azonosulni, mert még mindig az van bennem, hogy miért nem hívta fel a tinédzser lányát egész hétvégén?? meg akárki akármit mondd, egy gyereknek, aki jó kapcsolatban van a szüleivel, nincs ennyi és ilyen mocskos kis titka..

azt a törést sajna nagyon lehetett érezni.. a végén a Holder dolognál húztam a számat, mert számítottam rá valamiért meg szerintem is az a feloldás, amit winnie írt..

a nagy felháborodást értem is meg nem is. és azt is miért vártak a berendeléssel.

részemről jöhet az újabb adag eső:)

blogen - 2011. 06. 23. 00:44

Ezt innen már csak úgy lehet megmenteni, hogy a második évad még véletlenül se ezzel az üggyel foglalkozik és ez így marad megoldatlanul, sejtetve, hogy a nő a gyilkos aki csak csőbe húzta szerencsétlen politikust a végén és ezzel kijátszott mindenkit.

truefruit - 2011. 06. 23. 15:53

nekem tetszett az egész, az évadzáró már annyira nem, de maradok a 2. évadra az biztos.

de amúgy mikorra várható a következő évad?

winnie - 2011. 06. 23. 17:23

“de amúgy mikorra várható a következő évad?”

jövőre, nagyjából egy év múlva.

Norbi_023 - 2011. 06. 24. 23:47

Én csalódott lettem volna,ha kiderül,hogy tényleg Richmond a gyilkos és mindenki happy,mert az ügy megoldódott.Kellettek a csavarok a végére,mert így sokkal jobban várom a 2.évadot.
Egyszer úgy is ki fog derülni,ki ölte meg Rosie-t szóval nem értem a felháborodás okát.Élveztem a finálét és nekem kellett az az utolsó 2perc mert csalódott lettem volna.Sokan félnek,hogy kimerül a sorozat.

Ez kicsit off téma,de ott a Pretty Little Liars,mint élő példa ami persze teljesen más hangvételű,stílusu sorozat,messze nem olyan,mint ez,de az 1.évadban ott se derült ki,kicsoda A. meg ki a gyilkos,pedig nagyon vártam már.Azóta lement 2 rész és eddig szerintem hozták a szintet.(bár nézettségileg nem tudom)

Okosak az írók és nem saját maguk ellenségei,biztos van értelme miért lett így vége,miért fedi homály Holdert és biztos lesznek jó ötleteik hogyan tartsák a szintet:D Ettől én nem félek.Én maradok.:)Nagyon jó volt a finálé:))
Hosszú 1 évnek nézünk elébe:(

winnie - 2011. 06. 25. 00:37

a pll azért más, az mégiscsak szappan, ott persze, hogy nem derül ki, ki a gyilkos. vannak azonban sorozatok, amik másképpen csapódnak le az emberben. a harper’s islandben is arra lehetett számítani, hogy kiderül, ki a gyilkos a végére. itt is adta volna magát – hiába várod jobban a 2. évadot, ha nem rendelik be, akkor vajon mit írnál? ráadásul ki fog derülni, ki a gyilkos és “mindenki happy lesz” – ergó csalódott leszel valamikor, csak nem a 13., hanem a 18. részben.

dfactor - 2011. 06. 25. 08:21

Kicsit túlzónak éreztem Holdert belekeverni egy ilyen bizonyítékcsalási ügybe. Egy ilyen húzás után ugyanis nagyjából költözni kell Argentínába, ha nem akar súlyos éveket börtönben tölteni. A fotó hamisítása csak roppant rövid időre küldi Richmondot börtönbe, hiszen kiderült a hamsítás ténye, és ezt ép ésszel előre lehetett is tudni (mármint a hamisítók szemszögéből). Mondjuk ez elég lehet a polgármesternek a választások megnyeréséhez.
Szóval nem tudom, mi lesz Holder sorsa a következő évadban. Tartok tőle, hogy valami irreális húzással fogják megmenteni, ha megmentik egyáltalán.

Atesz a hegyről - 2011. 06. 25. 16:42

Részemről hangulat 10\10. Az a rész mikor csak a gyerekét keresték nem kellett volna. A végével azért nincs bajom, mert nekem Holder az utolsó jelenetével választ adott arra, hogy miért volt végéig az arcán az a szégyenérzet. Szerény véleményem szerint több elkövető is lehet. Holder pedig a tartozását egyenlítette ki a polgármesternek, ettől ő még nem rossz fiú. Valóban több irányba is mozdulhat a második évad, ezért is várom nagyon!

fogi - 2011. 06. 25. 19:05

Nekem bejött a finálé is, az se zavar, hogy Holdert próbálják árnyalni, természetesen maradok! Én is hozzáedződtem a Losttal, hogy gyakran több a kérdés mint a válasz, nem zavar, a sorozat hangulatát meg egyenesen imádom! Remélem a második évad is hozza ezt a szintet!

symor - 2011. 06. 25. 23:22

Ez ütött, ez az igazság!

Sokkal nagyobbat egy gyilkos megtalálásával sem szólhatott volna nagyobbat a sorozat. Az utolsó rész, amiben feltárták Rosie menekülésének útját sokkal súlyosabbá vált az eddigieknél. Nagyszerű hangulata volt a 13. epizódnak, ami sokkal inkább leült volna ha egyszerűen rátalálnak a tettesre, mintsem így, hogy nem tettek eleget a nézői elvárásnak.

Azt le kell szögeznem ezzel együtt, hogy a Lost-nak semmi köze ehhez a sorozathoz. A Killing vége, már az igazi vége, ugyanis semmiképpen sem lesz majd olyan zavaros és semmitmondó, mint annak a sorozatnak 7 évad után sikerült lennie.

Itt érezhetően kidolgozott koncepció van, kerek történettel és nem csupán azt remélik, hogy annyi elég lesz, amennyit nyújtanak hirtelen felindulásból. Minden szereplőből megkaptuk az első fejezeteket, a cselekményszálak pedig még csak itt kezdenek összekuszálódni igazán, mielőtt bármire is megoldást adnak.

Eddig csupán nagyon hangulatos, jó sorozat volt a Killing, most kezd csak kiválóvá válni :)

Daphne - 2011. 06. 26. 18:27

Az utóbbi hozzászólókkal értek egyet, nekem is kifejezetten tetszett. Bár hétről-hétre nézve biztosan máshogy hatott volna, de ledarálva bejött. A kissrácot kereső rész engem nem zavart, jó pár igen humoros párbeszédet és odaszólogatást sikerült abba becsempészni, ezáltal egyáltalán nem vált unalmassá. A Larsen családról szerintem sem kéne már sok bőrt lehúzni, azonban Holder és Linden, valamint Richmond is tartogathat még meglepetéseket. Ja meg Tahmoh Penikettért külön pacsi, felrémlettek a régi szép Dollhouseos idők. (ugye az tényleg ő volt? :D csak mert imdb-n nincs róla info) Remélem a következő évadban több szerepe lesz.
Szóval hajrá The Killing, én várlak vissza! :)

montanosz - 2011. 07. 02. 15:03

most daráltam 10/10

adikaland - 2011. 07. 02. 20:19

Én is most daráltam le, és szerintem fincsi volt. Még amondó is vagok,hogy akár kerek egész is lehetne,ha végén nem akarnák lelőni a tanácsos urat… Hát istenem az életben is ülnek páran ártatlanul, ráadásul Richmond tuti kattant cseppet az Orpheus dolog miatt. Szóval kész passz lecsuknak valakit..az is eredmény… Ja és a felháborodás? Páran 6éve,hogy ki lehetnek borulva,hogy Ted még mindig nem jár az igazival, pedig még a cím is az anyjuk úristenit!!! :)

winnie - 2011. 07. 02. 22:33

jó, azért ne hozzuk be ide a himym-et meg a lostot. ez teljes más. ráadásul egy remake. egy olyan sorozaté, mely az első évadban megoldást produkál. és a második vadban új ügyet hoz

karit - 2011. 07. 03. 13:15

Holder utolsó trükkjét csak akkor díjazom, ha ő a gyilkos. Túl azon, hogy a valóságban kirúgnák / leültetnék bizonyíték hamisítása miatt, a bíróság sem fogadná el a képet a hitelességének ellenőrzése nélkül, pláne, hogy Richmond később bármikor visszavonhatna egy ilyen “erős lelki nyomásra és telefonkönyvvel pofozásra” adott beismerő vallomást.

A másik, sosem tetszett ez a “nem a cél, az út a lényeg” szemlélet, vagy, hogy aki a 12. részig nézte, az “megnyugodhat” a kamu eredménytől. Biztos nehéz gyerekkorom volt, nekem szükségem van a két lábon álló magyarázatokra.

Még hat évadnyi WTF orgia után is, csak hogy maradjak a kaptafámnál.

adikaland - 2011. 07. 03. 15:59

Nyilván más,mint a how i met… cinizmus volt. :) Lényeg a lényeg,hogy eredményt produkált az évad, valaki börtönbe megy, és elég sárosnak is tűnik. Holden bármennyire is fain, azért nem egyszer hangsúlyozta,hogy első a karrier, és alig várta,hogy Linden elhúzzon, emellett, elég Richmondnak csak addig ülnie, amíg a kampány tart, nek annyi.. Szóval ez a szál még érdekességeket tart.. De nekem nagyon bejött az évadzáró, most,hogy aludtam rá.Ráadásul a dán verzióval szemben,(spoiler) – igaz csak az uccsó részt lestem meg, de itt erősebbnek tűnik a kapcsolat a bűntény és a politikai szál között, ami külön plusz pont.

winnie - 2011. 07. 04. 16:17

Karit: Mi nem tetszik abban, hogy nekem mar akkor is pozitiv elmeny a killing, ha 2 reszt latok? Az 90 jo szorakozas. Meg egy jo resz, az meg 45 perc. Bocs, hogy nem fogok stresszelni azon, hogy mi lesz 4 ev mulva, hogy az utolso resz csak 3/10 lrsz. Hidd el a tobbseg igy gondolkodik, ok azok akiknek a hetebol a sorozatra szant 1 ora mellett ott van meg 167 is, amit nem a sorozatra szan. Ok azok, akiknek egy nem tul jo 76. Resz,ami az utolso, nem fog semmit jelenteni, mert elotte 4 even at, evi 13 hetig hetente 1 orat jelentett a sorozat. Heti egy elvezetes orat utaztak. Tudom, hogy mostanaban kialakult a stresszelosok kore, de ok tenyleg csak kisebbseg.

A 12. reszt felreerted. Aki addig nezi, annak a megoldas nem kamu, hanem az egyetlen. A lenyeg mindig az, ami benned marad, azt nem erdemes uldozni, hogy majd xy mit talal ki neked a veges szamu megoldasbol – ha ninxs korabban egyertelmuen megalapozva az egyik megoldas a sok kozul, akkor az iroi valasztas is kvazi random, amit utolag igazolnak. Innenentol kezdve te is valaszthatod valamelyik iroi red herringet, hogy azt fogyasztod el

unrealnoise - 2011. 07. 06. 23:25

mekkora baromság, már hogy csak a darálok maradnak képben az új szezonig.. hát szerintem pont azért volt emlékezetes az évadzáró, mert ezzel volt tele a net.

ha már finálék szapulása: a lost utolsó része ehhez képest egy nagy nulla volt.

nekem nagyon bejött, ahogy és amit kavarnak, a hangulat, meg minden.

de tényleg nem értem azokat a nagy kritikusokat, mintha gyerekek lennének, jjajj! apuci nem mondta meg, hogy tényleg igazi-e a mikulás, jujj..!

én örülök, hogy meg tudtak lepni, örülök, hogy folytatódik még ez az ügy, és ki tudja ki keveri a háttérben a szart, lehet kitart még ez az ügy egy évadot is, lehet valami olyasmi van a tarsolyukban az íróknak, hogy mi csak pislogni sem tudunk majd, de nem, a nagy kritikusok, meg még jópáran csak szapulják és ócsárolják, holott nem feltétlen csak attól jó valami, hogy mikor derül ki ez + az. az út, ahogyan már mondták. és lehet mi még csak az út háromnegyedénél sem járunk…

részemről 10/10 az évad, kilóra megvettek, kábé the wire második, harmadik évad szint, meg az FNL-t tudnám még egy szinten emlegetni vele. Remélem kapunk tőlük még pár legalább ilyen minőségű évadot…

szerintem - 2011. 07. 11. 23:25

erdekessegkeppen jelzem, hogy a sved kiralyi teven a mult heten indult a sorozat. lehet megnézem svéd felirattal is:)

Bagosz - 2011. 07. 12. 16:11

Abszolút beszippantott, három nap alatt ledaráltam!!!
9/10

sanyaboy - 2011. 07. 13. 17:59

Szerintem igenis Richmond ölte meg. Nincs már alibije, ott vannak az Orpheus e-mailek, és ahogy ott tornyosult az ajtóban Linden fölött…
Holder furmánya nem derül ki, mivel Linden végre elutazik, nem fogja jelenteni. Belko nem hibázik, nem lesz új polgármester, és így a bíróság sem erőlteti a fotó vizsgálatát. Meghalt a gyilkos, vége az ügynek :)
Holder kap majd egy mosolygós új társat a másodikra és mehet az új ügy.
Persze az is lehet, hogy tévedek :)

szerintem - 2011. 07. 13. 22:46

sanyaboy: hehe, szerintem nagyon is tévedsz.
ahogy azt korábban páran pedzegették a kibeszélőben, a következő évad is nagy valószínűséggel a polgármester-választás előtt fog játszódni, vagyis lezárják ezt az ügyet és közben elindul egy másik. Linden gondolom azzal a mozdulattal szállt le a gépről, ahogy rájött, hogy Holder átverte, nyilván azt hiszi, hogy nyakig benne van a gyilkosságban. mi még nem tudjuk biztosan, szerintem vagy csak szerette volna rács mögött tudni Richmondot és emiatt hamisított bizonyítékot, vagy a kezdetektől beépített volt és az volt a célja, hogy Richmond felé terelje az ügyet. ezt is a következő évadból fogjuk megtudni.

SASboy - 2011. 07. 24. 13:02

1 nap alatt ledaráltam, annyira berántott ez a sorozat. Úgy volt jó, ahogy volt. 9/10 tuti maradok a 2. évadra is.

MZ - 2011. 07. 27. 10:26

Na, én közben ledaráltam a dán verzió (Forbrydelsen)2. évadát is, nagyon bejött. Kíváncsi leszek, hogy lesz-e hasonlóság a 2. ügy terén is az amerikai és a dán között. :o)

tomriggins - 2011. 09. 13. 18:56

Sziasztok!
Nekem nagyon tetszett a sorozat. AMC zseniális , a Friday Night Lights a kedvenc sorozatom. Az évadzáró szerintem remek volt. Nekem a politikai szál a kedvencem az egész sorozatban de sejtettem , hogy Holdert szép lassan elkezdik befeketíteni. Én biztosan nézni fogom a 2.évadot is mert nehéz jó sorozatot találálni főleg jó nyomozásosat a sok NCIS meg CSI stb. után örülök , hogy van végre egy sorozat amiben rendes nyomozás folyik. Remélem nem Richmond tette nekem ő a kedvenc karakterem:)

JánosGézaGizi - 2012. 01. 04. 22:11

MZ! Kíváncsiságból kérdezem, a Forbrydelsen-ben ki lett Rosie gyilkosa végül? Mert gondolom valamennyire csak követik a főbb gócpontokat a Killingnél, ha már egyszer feldolgozás.

SPOILER ON
@szerintem: Ha viszont Holder beépített, akkor egy opció van: Adams vagy valamilyen embere a gyilok, mivel csakis neki nem kívánatos Richmond jelenléte. Így pedig Holder is meg van magyarázva: Adams-nek dolgozik. Ezerszer láttunk már ilyet, a politikus meg a korrupt zsaru esetét, nagyon remélem nem ezt a klisét fogják bedobni!
Gwen alapból kilőve, mivel Rosie-t meg is tömték. Mondjuk nekem az a megoldás is tetszene hogy Gwen valójában férfi és sorozatgyilok, de ez már egy picit túl Pineapple Express ;)
SPOILER OFF

winnie - 2012. 01. 04. 23:44

Forbrydelsen-spoiler ne ide, a wikin megtalálható, de majd lesz poszt a dán verzióról és oda lehet.

Arthuro_Adam - 2012. 01. 05. 13:08

10. résznél tartok, és eddig nagyon tetszik. Egy valami viszont nagyon logikátlan. Miért nem kértek egy fránya híváslistát? Abból kiderült volna, hogy Bennett-től eljött, járt otthon, hogy volt a szigeten. Ha ennél is tovább akarnék menni, akkor a cellainfókat is lekérdezhették volna nyugodtan.

VanillaSky - 2012. 01. 27. 22:21

Fél perccel ezelőtt fejeztem be a darát. Remek hangulatú sorozat, ellentétben sokakkal nekem a Larssen család tartogat még magában potenciált, a feleség befordult, kissé öncélú viselkedése ellenére is. Egyetlen problémám Holder sorsa. Ugye több részben is utaltak rá, hogy a testvérének és annak gyerekének is bizonyítani akar. Az iskolai rendezvényen való részvétel és a szenvedélybetegek gyűlése során is. Utóbbinál pedig nem is volt ott Linden, így ott nem kellett szerepet játszania. Szóval nem értem. A zűrös múltú methes rendőrből 11 részen át faragnak egy szerethető figurát majd a fináléban kiderül, hogy csak célt szolgált.

winnie - 2012. 01. 27. 22:25

írtam is feljebb azt hiszem, meg a kritikában, hogy ez túl random és karakteridegen volt, a holder dolog. biztos lesz rá magyarázat, de ilyet akkor is hiba húzni, sokkolni nem csak randommal lehet.

VanillaSky - 2012. 01. 27. 22:44

Meg ami még furcsa. A gazdag gyerek és a drogos haverja ugye levideózták Rosiet. Véres fal, valószínűleg beszámíthatatlan állapot és mégis túlléptek hipergyorsasággal rajtuk. Mégha nem is ők voltak a gyilkosok csak úgy elmehettek? Valamint volt egy pillanat mikor Jasper apja és Terry találkoznak a temetésen. Ott csak szimplán annyi volt a céljuk, hogy érzékeltessék Terrynek is van mellékállása?

Cartman023 - 2013. 01. 31. 22:57

Az első évad megnézése után gondolkodtam, hogy megnézzem-e a másodikat.

Megnéztem, és nagyon jól döntöttem, szóval ha esetleg valaki habozik, hogy megnézze-e a másodikat, csak azt tudom mondani, hogy tegye!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz