Advertisement
login |

Falling Skies: vége az 1. évadnak

2011. 08. 09. 17:00 - Írta: human

99 hozzászólás | kategória: kritika,

Igazából már tegnap megnéztem a finálét, de nem tudtam róla rögtön írni, mert ideges lettem tőle. Az egész jó felvezetésnek számító 1×08 után ezt kaptuk? Konkrétan az 1×09-et nézve csak a fejem fogtam, hogy ezt komolyan gondolták-e. Nem véletlen, hogy dupla finálé kellett, hiszen sokaknak cancel lett volna ott helyben a sorozat ha ezt az utolsó másfél órát két részletben adják le. Nekem tuti.

Mielőtt a spoileres részre térnék csak annyit, hogy a sorozatot nem tudom ajánlani senkinek. Még a B-filmek és a Jericho rajongóinak sem, hiszen úgy tűnik ezeket 10 rész alatt szépen lassan alul tudta múlni. Tudom, kompletista fejem, de képtelen voltam a 7. résznél dobni, hiszen már alig volt hátra belőle. Ha országoson ment volna, teljes évados berendeléssel, akkor huss eltűntem volna a nézők közül. 4/10-et kap talán, arra a pár jobb pillanatra és Pope karakterére. Innentől spoilerek.

Ha bárkit is kirúgtak a sorozatot készítő és író emberek közül az biztos, hogy a 9. részért volt. Ebben már biztos lehetnék ha nem hülyülnék. Az tény, hogy ha az én pénzemről lenne szó, akkor… várjunk csak, kábeles szinten remek volt a sorozat nézettsége. Hiába a minőség negatív csúcsa az említett epizód, működik. Ennek ellenére írócsere azért lesz, nyugi.

Miért pécéztem ki pont ezt a 40 percet? Mert a semmiből előhúzták a Copfos drogozását “ja bocs, végig tablettákat szedett” HAHA. Nem a drogozós szállal van ám a baj, hanem hogy nulla felépítése volt, egyszer csak behívnak minket a dokinénihez Carterrel, aztán ránk öntik az információt. Kábé néha látnunk kellett volna, hogy kajolja a tablettákat mintha Pezek lennének, aztán megtudhatja a töritanár is. 10 részre volt berendelésük és ennyire nem gondolták át, vagy csak kezdők? Tipikusan olyan rész, amit egy 22 részes évadban ötlenek ki az írók időeltöltésnek, nem pedig egy 10 részes berendelésben.

A történelem professzorság is vicces volt, hiszen még itt is kellett külön mondatokat szentelni annak, hogy Carter tanárból lett ilyen jó katona. “Aha, mint apád, te is történelem” blabla volt az.

Igazatok volt, szkitterek nem biztos, hogy emberekből lettek, bár az a kiscsaj is elég furán alakul át, viszont új karokat még nem növesztett. Poén, hogy azóta tényleg nem láthattunk egy lelőtt szkittert sem, mióta tudjuk, hogy egy legyőzött faj maradványai azok, az emberek sorstársai kvázi. Eléggé egyszerűen jó-rossz ez a sorozat, szürkeség nem sok van benne, talán Pope karaktere, de úgy tűnik még ő is elég átlagos mozgatórugókkal rendelkezik.

Természetesen a kis néger krapek végül elárulta őket. Még jó, hogy szinte mindent kihallgathatott, hiszen mellette dumáltak meg mindent! Tökéletes szervezés az emberek részéről. Áh, több betűt nem érdekel, aki nem látja mennyire béna szál ez, annak tök jó, hiszen sokkal jobban élvezhet minden sorozatot.

Arról már ne is beszéljünk, hogy a végső nagy csata mennyire gáz volt. Még az is jobb lett volna, ha a menekülő civilek tényleg csak megtudják, hogy sikerült a támadás, és akkor abból semmit nem kell mutatni. Ehelyett Carter behúzott a városba, csak hogy belekeverhessék a cliffhangerbe. Rendben, nem tippeltem volna arra, hogy a kétlábú idegenek behívják az űrhajóba, de ennek a feloldása majd csak annyira érdekel, hogy elolvasok egy hogyvoltot a részről, nem hiszem, hogy nézni fogom a második évadot.

99 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2011. 08. 09. 17:08

sok ölelkezés, kis csók, mikor máskor, nagy lövés, majd az első alien mondatnak való bedőlés? wtf. elég buta volt a cliffhanger, hacsak nem kamu és a köv. rész elején hirtelen kitör tom és will pattonnal lekaszálják a kétlábút.

egyébként ezzel, hogy bedobták a harmadik típusú találkozások utánérzés zárást, máris elkezdhetnek hajazni a v-re, kapcsolatfelvétel 2.0, csak annyi a különbslg, hogy a föld lakosainak már annyi:)

de tényleg, a cliff. mond valamit az idegen neki, erre: “jó, oké, hátha nem lőnek le azonnal, a lényeg ben, hogy legyen 1% esélyem arra, hogy megmentsem, tök mindegy, hogy ha maradok, akkor marad két fiam, akiket 100%-ra megmenthetek” – nyilván nem kilőra mérik a gyereket, de egy bizonytalan sorsáért lemond kettőről?

winnie - 2011. 08. 09. 17:10

ja, írócsere (ami kényszerű, hiszen a mostaniak azért mentek el, mert ezek a részek majd két éve készültek és nem maradhattak a köztes időben meló nélkül:

szóval ez jól sülhet el, de nem nagyon lelkesedem, mert nem az találja ki, hogy mi fog történni, aki írta a pilotot vagy, akik írták az első évadot, akiknek esetleg volt elképzelésük, hogy mit akarnak, hanem tök új emberek, akik leegyszerűsítve megnézték az 1. szezont és leültek brainstormingolni, hogy innen hogyan tovább. és eldöntik, hogy szerintük hogy kéne.

ha jó lesz, semmi baj, csak indig ott fog motoszkálni bennem, hogy eredetileg nem ebbe az irányba ment volna.

pirxi - 2011. 08. 09. 17:16

hát jahh…a 9.rész tényleg egy nagy szánalom volt. A 10.be volt talán, hogy a néger srác elfutott, utána a töri tanár fia…persze hiába van kurva jó erőben, inkább az apja megy, aki még biztos ami biztos 10 percet beszélget a nővel, aztán gyorsan elkapom..wááá… meg 8.részben simán kilyuggat egy mach-et az a zsír új golyó, most meg 20 tárral csinálnak ki egyet…hát az is vicces volt… aztán meg amikor megvan a nagy rádiózavaró mittoménmi, csak annyira használom, hogy eljussak vele a csatatérre…onnantól már nem érdekes. helyette csinálok egy próbalövést, ami tök véletlen majdnem szétszedi az egész idegen gépezetet… hát voltak hibák rendesen. Annyi tényleg jó volt, hogy az idegen behívták, innentől lehet kezdeni egy új sorozatot, más írókkal…lehet jó lesz a 2. évad… meglátjuk

lazy - 2011. 08. 09. 17:19

Egyetértek humannal. Ekkora trágya finálét én még nem nagyon láttam. Egy része kiszámítható volt, amivel pedig megleptek az leginkább az volt, hogy a jobb sztoriszálakat hogyan voltak képesek ennyire elcseszni.
Sajnálom a fináléra elvesztegetett időmet. Engem tuti nem érdekel, hogy mi lesz Carter dokival jövőre.

Junkieka - 2011. 08. 09. 17:27

Valahogy úgy kellene kezdeni a 2. évadot, hogy Carter doki izzadtan-csatakosan felriad rémálmából a pihe-puha ágyikójában, lezuhanyozik, megborotválkozik és elindul az emberekkel telizsúfolt Chicagoban dolgozni a jó öreg Emergency Room-ba. :D:D:D

Junkieka - 2011. 08. 09. 17:29

Igazából már tegnap megnéztem a finálét, de nem tudtam róla rögtön írni, mert ideges lettem tőle.

Ezt a mondatot benevezném a hét idézetére. :D:D:D

xideges - 2011. 08. 09. 17:33

Én azt nem értettem .. volt egy rpgjük mért nem ragasztották el mind a négy bombát az oldalára és lőtték a közepére annyira egyértelmű lett volna :(
Viszont én fogom nézni a második évadot mert rossz szokásom ha elkezdek nézni egy sorozatot akkor már végignézem de ez a sok idétlenség már kezd zavarni az idióta párbeszédekkel együtt :(

pizsamasbanan - 2011. 08. 09. 17:37

Mutatták már korábban, hogy beszed Weaver valami tabletákkat. Nem tudom melyik részben, csak annyit tudok, hogy engem nem lepett meg, hogy szedi ergo már volt róla szó korábban.

winnie - 2011. 08. 09. 17:41

“mert rossz szokásom ha elkezdek nézni egy sorozatot akkor már végignézem ”

nagyon, nagyon rossz, mert így egy idő után az ember nem tudja nézni a jó sorozatokat, amik éppen kezdődnek. feltéve, ha limitált a sorozatokra szánt ideje.

Gattaca - 2011. 08. 09. 18:10

Négy és fél részre futotta tőlem az FS. Az S01E05-nek háromszor kezdtem neki, de befejezeni máig nem tudtam.
Inkább néztem volna újra helyette a Jerichot…

Kissur - 2011. 08. 09. 18:24

Én az 1.résznél járok, és sajnálom, hogy ilyeneket kell olvasnom, mert az alapkoncepció jó, tetszik, kicsit háborús feeling is. Azért én is bepróbálom, mert az ufóinvázió mindig érdekel, de ha ennyire gyatra, mint írjátok, akkor vérezni fog érte a szívem…

Foxtrot - 2011. 08. 09. 18:42

A Bostonnál történtek az elég gagyi volt…, idegesítően gagyi.A prof(aki nem profi katona) weaver helyett lő, ráadásul mozgó célpontra és még az épületben is másodlagos robbanásokat okoz… nekem több esélyem van x-menné alakulnom… (meg a mech töltényés a rádiüózavaró is idegesítő volt, de ezt már valaki kifejtette)
Azt hogy a prof meg a doki között lesz valami azt már az első rész után lehetett látni.
Hogy a csoki kisrácot miért engedték hogy mindent halljon? És amikor menekült.. golyó a lábába? attól nem hal meg de legalább megtanulja a leckét…

De én is abban a betegségben szenvedek, hogyha elkezdek nézni egy sorozatot akkor azt nem kaszálom
főleg úgy hogy nincs semmi sci-fi-űrlény sorozat, szegény V és SGU :(

DeadMan - 2011. 08. 09. 18:50

A 9-es résznek nagyon időhűzás szaga volt, ráadásul bejött, amire tippeltem, hogy az évad végén még mindig nem derült ki semmi. A 2. évadot meg már mások fogják csinálni, de nem hiszem, hogy az előző csapat ne firkantott volna jegyzeteket, amit ugye aztán vagy felhasználnak, vagy nem:)

Maga a sorozat pedig: 7/10. Lehet közrejátszott a pangás, de engem a sok felvetett probléma vagy nem zavart, vagy csak nevetek rajtuk, hiszen még mindig fogalmunk sincs, hogy mi folyik,ergó a bizonyítvány magyarázható.
Tuti maradok a 2. évadra!

xideges - 2011. 08. 09. 18:56

Egyébként mért van az ,hogy a nagyobb kritikusok/oldalak a sorozatot jónak ítélik míg az olvasói vélemények nagy többsége negatív?

winnie - 2011. 08. 09. 19:01

mások az elvárások. lehet. nekem például azért is csalódást okozott, mert az előzetes kritikák korrektek voltak, az olyanok is, amik előzetesen 5 rész után születtek.

sekat - 2011. 08. 09. 19:13

Én egyben néztem meg a 7-től a fináléig a részeket (feltorlódtak, mert nem volt rájuk időm) és lehet, h ezért, de nekem a 10. rész kifejezetten tetszett:D Soha nem gondoltam volna, h ezt fogom írni valaha egy részről, mert már az elejétől kezdve annyi sebből vérzik a sorozat… Az írócserében bízom csak, mert szerintem annyi potenciál van a benne; a történetben és még a karakterekben is… Igazából fogalmam sincs miért maradtam, de ha nagyon magamba nézek, akkor be kell vallanom, h megszerettem a karaktereket :#) Akármilyen bugyuták is tudnak lenni,akármennyire random cselekszenek néha, valahogy megszerettem őket…
Vissza a fináléra… Szóval egymás után néztem a részeket és minden résznél elfogott a vágy, hogy kikapcsoljam, de talán pont azért mert kontrasztban volt ezekkel a részekkel, nekem a 10. nagyon bejött:) De valójában nem tudom mi okból érzek ilyen pozitívan, mert én is látom mindazokat a hibákat amiket leírtatok (mellesleg Weaver azért hagyta a dokit lőni, mert semmi reális esélyt nem látott rá, h bármi kárt okozhatnának egy lövéssel, szal hagyta hadd játszon:) szerintem is elég bugyuta és kissé erőltetett a cliffhanger és mégis…
Ha a szívemre hallgatok legalább 7/10 a finálé, de ha megöltök sem tudom megmondani miért:D

Chloe Wolfe - 2011. 08. 09. 19:24

A 8. rész után a 9. tényleg elég trágya volt, pont mint egy töltelékrész, amit csak időhúzásra találtak ki az írók. Mondhatni: helyben járás, bal, jobb!
A 10. rész egy fokkal jobb volt, mint a szánalmas 9., bár én még ennél is jobbra számítottam. Nagy csatát vártam, erre jön egy Mecha, lelövik vagy 20(!) tár Mechalyuggató golyóval, majd alig marad lőszerük, mire jön egy egész csoport Mecha. Gondoltam, na ezek majd lőnek, mint az atom, de alighogy megérkeztek, már vissza is fordultak a frekvenciazavaró miatt.
A végén a grafika és a speciális effektusok nem voltak rosszak, a cliffhanger is elment egy kis limonádéval.
Jövőre azért, ha nem lesz jobb dolgom, még megnézem, hogy mit találnak ki az új írók, de remélem, hogy a néger srácot már nem látjuk, mert rettentően irritáló a karaktere.

Lósóska - 2011. 08. 09. 19:25

4/10 ???? Csak a természetes számok halmazán lehet osztályozni?

Griphon - 2011. 08. 09. 19:54

Bocsi, hogy rontom a statisztikát, de nekem tetszett a sorozat. A szánalmasnak tartott 9. rész kicsit unalmas lett, de sok olyan info volt benne, ami kellett a fináléhoz. A 10. rész nálam 8/10 lett. Kicsit ugyan meghökkentem a “lődözzünk mán kicsit az rpg-vel” részen, főleg amikor telibe nyomott egy repcsit, aztán még a hangárban is volt egy kis pattogatott kukoricázás. Ez kábé olyan volt, mintha kétszer egymás után kipörgették volna a nullát ruletten, de vicces volt :)
A harmadik tipusús talinál kicsit azt vártam, hogy Tom fejbedurrantja az idegent, és örülnek, hogy visszaszerezték Karent, és van egy idegen repcsijük. De, hát ez még megtörténhet nem? :D

Kovasz - 2011. 08. 09. 19:54

Én az 5. rész után kiszálltam, de úgy látom, nem kár érte… pedig én annyira akartam, h jó legyen, de olyan mérhetetlenül unalmas volt végig (már a pilotot se bírtam egybe megnézni), meg tele volt szánalmasan nyálas jelenetekkel, meg olyan “párbeszédek” voltak benne, mintha egy “Movie dialogues for Dummies” könyvből ollózták volna ki őket, h egyszerűen nem bírtam…

LoGi - 2011. 08. 09. 19:54

4 rész után megálltam, hogy nekem kezdett kicsit unalmasabb lenni, majd ledarálom, ha jó lesz az évad szerinted. hát így szerintem nem fogom megnézni, nem vagyok kíváncsi valami klisés, időhúzos cuccra, és gondolom itt valami ilyesmi lehetett akkor.

Bandita - 2011. 08. 09. 20:06

Nekem már az első rész óta nem tetszett, hogy ilyen militarisra vették az egész sorozatot, de gondoltam akkor legalább a végén lesz valami nagy csata. Hát nem volt.
Az megy, hogy állandóan fel-alá autózgatnak/motorozgatnak/sétálgatnak, mintha korzó lenne, nem földönkívüliek által megszállt terület, az elképesztően dühítő. Az idegenek eljövetelével a tér-idó kontinuum is felborolhatott, mert mindenhol pikk-pakk ott vannak, nincsenek nagy távolságok, s ugyan mondták, hogy csak 8 órájuk van (ez is volt a címe), de az idő marhára nem szorított senkit.
Nem tudom, ki találta ki azt a történelem tanáros dolgot, de szívesen megütném.
A másik meg, hogy a plakátokon anno a város volt látható a földönkívüliek főhadiszállásával, a promóképeken meg mintha a föld alatt lettek volna, na ebből szinte semmi nem volt a sorozatban, akkor meg minek kellettek? Ilyen erővel tengerparton is fotózhatták volna őket…
Az meg, hogy Tom egyből telibe talál egy repülő (nem)csészaljat, na, az komolyan vicces volt.
Meg a vége is. Ricket otthagyták az alienek, akkor minek kellene nekik Ben? Tom tudhatná ezt a legjobban, de nem, ő akkor is besétál az űrhajóba. És még sorolhatnám…

Smash - 2011. 08. 09. 20:08

“nem nagyon lelkesedem, mert nem az találja ki, hogy mi fog történni, aki írta a pilotot vagy, akik írták az első évadot, akiknek esetleg volt elképzelésük, hogy mit akarnak, hanem tök új emberek, akik leegyszerűsítve megnézték az 1. szezont és leültek brainstormingolni, hogy innen hogyan tovább. és eldöntik, hogy szerintük hogy kéne.”

Ez szerintem kifejezetten jól is elsülhet, mivel nagyon úgy néz ki, hogy 10 rész alatt ez a banda konkrétan nem tartott sehova. Az egész évadot bele kellett volna sűríteni max 4 részbe, és aztán innen haladni tovább. Nyugodtan belefért volna, mert nem sok minden történt. Pilotban kellett volna megtalálni a gyereket, és leszedni róla a cuccot. 2-3 rész mechgólyó+harness kutatás. 4. rész: rájönni a kétlábúakra és belelőni a toronyba+kapcsolatfelvétel. Ennyi, mert senki nem mondhatja, hogy ezeken kívül történt bármiféle haladás. Vannak sorozatok, amelyeknek 1 részébe belekerül ennyi action, itt meg 10 kellett hozzá. Egyszerűen túl szét lett nyújtva. Ha az új banda pörgősebbre veszi a figurát, és elhagyják a sok ismétlődő hülyeséget, akkor talán megnézem a 2×01-02-t.

Tusán - 2011. 08. 09. 20:13

Én most genya leszek és jól beírom, hogy a Falling Skies igenis jó sorozat, csak jobban kell élni a benne rejlő lehetőségekkel. Persze elfogult is vagyok kissé, mert nálam minden film és sorozat nézős, ami földönkívüliekről szól. Az Invasion évekkel ezelőtti kaszája után nekem a Falling Skies az akkori orgazmus rég kívánt beteljesülése.

Igaz, hogy a finálé tényleg nem volt valami ütős (na jó, nagyon nem), de a drogos Weaver eléggé korrekt szállá vált, még ha másodpercek lefolyása alatt is, mert azt eddig is tudtuk, hogy ugye labilis és szenilisen light az öreg, szóval veszélybe sodorhatja az egész közösséget, azoknak meg kisebb gondjuk is nagyobb egy idióta vénembernél. Így még csak fokozódhatott bennünk a félelem. Bennem ez megmozgatta annak esélyét, hogy talán a közösség teljes erővel fellép majd a kapitány ellen, s helyére Tomot csapja, Weaver pedig bosszúból szövetkezik a földönkívüliekkel.

A zombinyakú kislány is sok mindenre enged következtetni, bár a helyében kinyírtam volna a kis idegesítő feka vakarcsot…

Bennel is érdekes dolgok fognak még történni, Tomról nem is beszélve. Bár ez a lepacsizás tényleg gyenge volt.

Szóval én azt mondom, hogy számos lehetőség van még ebben a sorozatban, csak ügyesebben kell kihasználni őket a második évadban. Mindenképpen nézős, vissza is nézem valamikor.

pirxi - 2011. 08. 09. 20:14

Azért egy valami nagyon jó van ebben a sok elcseszett dologban… mindenki beszél róla.

winnie - 2011. 08. 09. 20:21

pirxi: az azért erős túlzás:)

viszont azt muszáj megjegyezni, hogy a nézettsége a finálénak veszett jó volt, a premier óta ennyien nem nézték az FS-t, ergó a siker egyelőre adott.

hfeeri - 2011. 08. 09. 20:47

Azért örülök hogy elkaszáltam.. A 4. vagy 5. rész volt az amibe belekezdtem, és egyszer csak elfogott ez a ” basszus, mi a faszt nézek?! ” feel. De durva ez a felháborodás amit a FK kivált mindenkiből. Szar volt, na.

hatis - 2011. 08. 09. 20:56

A második résznél kaszáltam, és akkor azt mondtam, hatalmas bukta lesz, hamar – hiába rendelték be a második évadot, még mindíg így gondolom.

Basszus, pedig azt hittem majd jó lesz.

Csak így ne járjunk a Terra Novával is…

payskin - 2011. 08. 09. 21:42

Jó, hát ha ennyire gáz, akkor nézetlenül törlöm le a 8-9-10-et. Spóroltatok nekem 2 órát, hálás vagyok.

TorrenteXY - 2011. 08. 09. 22:27

Bár a végső rész összességében tetszett, főleg az rpg-s lövés, meg a néha csodaszép CGI, de azért a legutolsó jelenetnél ledobta az agyam az ékszíjat.

Először is honnan kéne tudniuk az alieneknek, hogy pont Tom volt a csapat agya, a kis fekete gyereknek inkább Pope-ot kellett volna említeni, mint a MAC-lövedék kitalálóját.
De amúgy is MI VOLT OLYAN KÜLÖNLEGES AZ Ő ELLENÁLLÁSUKBAN? Hogy tudtak lőni normális golyókkal? Kitaláltak egy közepesen jó öngyilkos akciót? Vagy mert rádiófrekvenciával meg tudták zavarni őket? Kb. ennyi, meg egy véletlen találat, de nem tudom ebben mi olyan szuper?

Adam Knight - 2011. 08. 09. 22:45

Nekem a butaságai ellenére tetszett a sorozat.
Én maradok a 2. évadra, a V-nél jobb volt, jelenleg nem találtam jobb sci-fit, amit nézhetnék.
Azt az egyet fájlalom, hogy a 10 rész alatt egy érdemi szereplő sem távozott, nehogy gond legyen ebből, mint pl. a Heroes-nál anno a 2-3-4. évadban, hogy nem mernek majd senkihez sem nyúlni…kell a dráma a sorozatba, halál szinten is.

cat - 2011. 08. 09. 22:48

Nagyon béna volt a vége sajnos, tényleg messze alulmúlt minden várakozást :( Nem állok neki sorolni, rengeteg gáz dolog volt benne és a zömét már amúgy is leírták előttem. Nekem a mélypont asszem a fináléban a “nagy csata” volt, csak arra tudtam gondolni, hogy “báázz, ennyi??”. Pedig igazán nincsenek nagy igényeim, de azért egy élienes sorozatba illene kicsit több látványt belevinni, főleg ha úgy van felvezetve, mint ez…

Llew - 2011. 08. 09. 22:52

Hát ez siralmas befejezés volt. Pedig annyira akartam szeretni a sorozatot. Az elején nem is volt bajom vele, aztán meg mikor kezdett, akkor a 8. rész visszaadta a reményt, hogy ezzel a évadzárónak csúfolt szutyokkal zárják.

A végére nagyon elegem lett a sok apró baromságból meg ebből a műdrámázásból. A múlthéten a mech fegyver lazán átlőtte ez iskola falát, most meg két gumiabroncs mögött keresnek fedezéket egy mech roham elől. Legalább saját magukat ne hugyozzák már szembe.
A fekete kölyök meg végre elárulja őket, erre Tom két szóval “visszatéríti” és elküldi az összes menekülttel. Meg az milyen már, hogy elküldte a civileket a franc tudja hova, ki a nagyvilágba menekülni, erre azt mondja a doki csajnak, hogy biztonságban vannak.
A végén meg az idegen feltűnése és az ezek után nem számítottak ilyen ellenállásra duma után annyira adta magát a jelenet, hogy Carter lepuskázza a colost, aztán benyögi, hogy és erre. Több értelme lett volna.

Rettenetesen buta az egész, pedig a fő sztori annyira jó lehetne, és az apró bosszantó baromságok nélkül még mindig nézhető lenne.
Ilyen brutális cliffhanger után viszont a 2×01-re, minimum az elejére visszatérek.

wmartin - 2011. 08. 10. 00:37

Hát én csak annyit mondok, hogy remélem a 2. évad jobb lesz!
Kitartok mellette…

Nahat - 2011. 08. 10. 00:49

Ennel unalmasabb sci-fit meg nem lattam. Szeretem az emberi dramakat, de ez tenylek a Szomszedok szinvonala… A Blood & Chrome-rol van mar hir? Jo lenne mar valami sorozat, ahol tortenik is valami.

Hunnenkoenig - 2011. 08. 10. 02:52

human:
1. mutattak, hogy pezeli a tablettakat. Talan nem kavezni kellett volna közben :-P

winnie:
2. en is bementem volna az idegennel, ha mar en vagyok az elsö es egyetlen, aki ilyen közel kerülhet hozzajuk es megtudhatja, mi folyik itt. Intel szerzes talan kicsit fontosabb, mint az eszetlen lövöldözes. LAssan kezdek ketelkedni a diplomaidban :-P

3. Hat nem tudom te hogy vagy vele, de amikor eladtak a sorozatot, feltetelezem, hogy volt egy lazan kidolgozott komplett törtenet leirva, amit talan valaki meg is örzött a fiokjaban, de legalabbis amikor elmentek az irok, esetleg volt nekik diploma nelkül is annyi eszük, hogy ott hagytak nehany cetlit par instrukcioval az utodoknak…

Hunnenkoenig - 2011. 08. 10. 02:58

“Ez kábé olyan volt, mintha kétszer egymás után kipörgették volna a nullát ruletten”

Ha hiszed, ha nem, haverom szemem lattara nyert dupla nullaval par ezer schillinget Badenben 50 schillinges tettel.

Holdenper - 2011. 08. 10. 05:15

Tényleg van néhány elég röhejes helyzet a fináléban (rpg-s eksön, néger kiscsávó, mech golyók, stb), de engem annyira nem zavarnak. Úgy kell leülni nézni, hogy az ember nem egy jó sci-fi sorozatot vár, hanem egy B- kategóriásat. Így fogyasztható:)
Amúgy csak engem idegesít, hogy egy részben legalább 2-3 idióta történelmi párhuzamot vonnak? Totál erőltetett, és érdektelen tények halmaza:-S

winnie - 2011. 08. 10. 05:44

“2. en is bementem volna az idegennel, ha mar en vagyok az elsö es egyetlen, aki ilyen közel kerülhet hozzajuk es megtudhatja”

az is lehet, hogy te vagy a 76. a világon. meg akkor is bemehetsz, ha gyorsan lelövöd:) ő bement, így döntött, de egyszerűen valaki minden előkészület nélkül, anélkül, hogy áétgondolná, anélkül, hogy elbúcsúzna a családjától, anélkül, hogy biztosítékról gondoskodna (nyilván nem lehetne) nem megy be józan ésszel. ezt fel lehetett volna építeni értelmesebben. nem úgy, hogy “idegen: – jössz szobára? carter: meg hát.”

ha annyira szereti a történelmi példákat, most tudott volna párat sorolni.

“3. Hat nem tudom te hogy vagy vele, de amikor eladtak a sorozatot, feltetelezem, hogy volt egy lazan kidolgozott komplett törtenet leirva”

a pilotot író rodat nagyjából kialakította a sorozatbibliát, de ő ugye nem vesz részt a sorozat készítésében és verheidenék már ettől is eltértek. és az új készítők remi aubuchonnal az élen olyan irányba vihetik el a sztorit, ami nekik kényelmes. nem mások, hanem a saját elképzelésüket kell megvalósítani.

itt igazából nem arról van szó, hogy mi jó és mi rossz, hanem csak tipikus sorozatos dologról, hogy a sorozat nem olyan lesz, mint azt a pilot írója elképzeli, hanem olyan, mint azt az éppen aktuális showrunner akarja. (épp ezért nekem mindig baromi fura belegondolni abba, hogy mit gondolhat xy, aki ír egy pilotot, de a sorozatból elmegy, kirúgják, be sem száll, hiszen a szkriptje további sorsába már nem tud beleszólni. itt nem erről van szó azért.

Joker - 2011. 08. 10. 06:46

Vége az első évadnak és Human számára a sorozatnak is…Én azt tartom magamról, hogy jó orrom van a sorozatokhoz, kb már az első rész felénél éreztem, hogy something is wrong here…

Malachi - 2011. 08. 10. 07:30

na, ennek vége? akkor dara, hahaa! 4/10 sem riaszt, 10 részt akkor is kibírok ha pocsék. jövőre meg az új írók talán felhúzzák 4,5-re is. :D

Mentol - 2011. 08. 10. 07:33

Ez az elejétől fogva nagyon béna sorozat. Már a pilot olyan volt, mintha a Super8 kölkei készítették volna…

winnie - 2011. 08. 10. 07:36

“Már a pilot olyan volt, mintha a Super8 kölkei készítették volna…”

a főrendező netes naplóját egyébként érdemes elolvasni, nagyon érdekes insider infókat ír: http://gregbeeman.blogspot.com/

még a frisseket nem olvastam, de egybe cseng a fentiekkel:” Hour 9 of this series “MUTINY” was designed to be, what is known in the TV industry as, a “bottle” show. Basically they are a designed “under budget” episode which producers use to make up the difference for all the over budget episodes that have gone before. In this case our bottle was designed to shoot only at our school location, which was our most controllable and least expensive location. There were also no skitters, no mechs and no big stunts or action.”

bubu - 2011. 08. 10. 07:42

Nem akartam megnézni az első részét. De amikor letöltöttem akkor kíváncsiságból belenéztem, és tetszett. Utána már vártam a többi részt. A Ben szálat szerintem túl hamar oldották meg. Noah Wyle járéka nagyon tetszett. Nem gondoltam volna, hogy ki tud bújni Carter szerepéből. Az első évad számomra 9/10. A nézettség alapján nem csoda, hogy megkapta a második évados berendelést. Az évad utolsó két részét még többen nézték, mint eddig. 18-49-ben most 1.9 volt. A 10.rész végére még érdekesebb lett.

Kíváncsian várom a 2.évadot, hogy az új írók milyen irányba viszik majd a sorozatot.

harmadik eva - 2011. 08. 10. 08:21

Én komoly fenntartásokkal ültem le nézni (Spielberg neve), így aztán nem csalódtam, igen gyenge darab lett (számomra nagyjából a szintén gyenge Walking Dead és V szintjén mozog, a Flash Forward egy paraszthajszállal megelőzi).

Spielberg miatt nagyjából ilyesmit várok a Terra Novától is.

(Van egy-két ilyen filmes állócsillag, akitől nem tudnék felidézni jó filmet, ilyen Spielberg, vagy Tom Cruise – azért ezeket említem, mert mindkettőjük munkásságának legkiemelkedőbb darabja a közös Világok Harca, amivel nem mondtam sokat. :) )

Tusán - 2011. 08. 10. 09:46

bubu: A Ben-szál közel sincs megoldva.

Malachi - 2011. 08. 10. 10:10

“Van egy-két ilyen filmes állócsillag, akitől nem tudnék felidézni jó filmet, ilyen Spielberg…”

uhuhuu…na jó, lépjünk tovább.

harmadik eva - 2011. 08. 10. 10:32

@Malachi

Ha mégis tudsz valamit tőle/tőlük, azért megírhatod, nem lehetetlen, hogy a Nagy Filmje/Filmjük kimaradt az életemből és ideje lenne pótolni. ;)

bela43nj - 2011. 08. 10. 10:32

az egész sori 2/10,mert végigszenvedtem,pedig a 3.rész után kaszáltam.egy-két plussz hülyeséggel tökéletes zs kat lehetne.akkor többre tartanám.nálam a walking dead ugyanennyi.végülis 90%ban igazat adok harmadik evanak.a 10 % pedig az,hogy annyi sz.r van,hogy néha egy spielberg vagy tom cruise film is nézhető.jó nyarat!

bela43nj - 2011. 08. 10. 10:33

a 9/10 es rész szerintem a sorozattörténelem legrosszabb része volt.

punyapapa - 2011. 08. 10. 10:41

Én rontom a statisztikát nekem bejött a sorozat kivéve a 9. részt. Az, hogy többeknek miért nem tetszik nem foglalkozom vele mert ugye izlések és pofonok. Mondjuk nekem pont a Jericho váltott ki belőlem ilyen érzéseket. A FS legalább látványosabb és nem szenvednek benne annyit az emberkék mint Jerichoban.

Hunnenkoenig - 2011. 08. 10. 11:20

“idegen: – jössz szobára? carter: meg hát.”

LOL
Ezen jot röhögtem.

Hat azt nem tagadom, hogy a sorozatnak van sok hibaja es eleg bugyutak tudnak lenni a dialogusok es a cselekedetek (kis neger gyerek hirtelen megterese…sokkal de sokkal többet ki lehetett volna belöle hozni), de szamomra meg mindig benne van a zöld tartomanyban.

Carter megfontolta. Latszott, hogy gondolkodik. Valoszinüleg szamba vette a lehetösegeket a szemelyisege alapjan es döntött.

En is sokszor inkabb hasbol döntök, mint logikaval, bizva abban, hogy majdcsak minden jo lesz, mint ahogyan eddig is mindig minden jo lett (de legalabbis nem rosszabb).

Mas emberek vagyunk.

En siman megertem a dönteset es abban a pillanatban en is leszartam volna a kölkeimet, mert szuperhero karakterem az emberiseg sorsat helyezte volna elöterbe.

Egyszer ugyis meg kell pusztulni, a kölkeim akkor is magukra maradnak es ugyis vannak, akik vigyaznak rajuk.

Föleg, hogy lesmaroltam az azsiai csajt, ezzel jol rapakolva a felelösseget.

Malachi - 2011. 08. 10. 11:24

harmadik eva – ha már sorozatos oldalon vagyunk, kezdd a Taken-nel, ment itthon is, nem tudom ilyen címmel. ott is csak producer volt, de több köze volt ahhoz a sorozathoz, mint ehhez. mondjuk meg is látszik.

a rendezéseit (nem összekeverendő a tévés produceri munkával) meg szedd össze az imdb-ről, de adok mankót, legyen az első a Harmadik típusú találkozások.

Hunnenkoenig - 2011. 08. 10. 11:24

Ja, es lehet, hogy en vagyok a 76., de leszarom, mert nem tudom. Az en mikrokozmoszomban en vagyok az elsö.

Ha lelövöm az idegent, akkor egy idegennel kevesebb van es lehet bejutok a hajojaba (hacsak nincs biztonsagi berendezese, ami a kapitanya halala eseten automatikus beinditja vagy megsemmisiti), de attol meg nem tudom meg, mi a franc folyik itt.

Lehet, hogy lenne egy idegen hajom, amivel nem tudok mit kezdeni, de az is lehet, hogy egyböl magamra vonom az egesz alien hadtest figyelmet es iszonyu megtorlashullamot inditok el vele. Akkor meginkabb baszhatom a kölkeimet…

harmadik eva - 2011. 08. 10. 11:41

@Malachi:

Taken szerepel a “darálni valók” listámban, de még nem került rá sor (bár nagyjából az következik, a Torchwood most fogyott el) :)

Az imdb gyors átfutása után kb. ezeket láttam Spielbergtől:

Jurassic Park, Transformers, Egy gésa emlékiratai, Zorro legendája, Mesterséges értelem, Az átok, Ryan közlegény megmentése, Deep Impact, Twister, Casper. Schindler listája, Vissza a jövőbe, Pókiszony, Szörnyecskék, ET, Harmadik típusú találkozások, Indiana Jones, Világok háborúja, Hook, A cápa, A nap birodalma, Columbo (1 epizód), Meztelenek és bolondok. Vanília égbolt, Austin Powers, Star Wars A Sith-ek bosszúja, Végtelen történet, Taxisofőr

Ebből említésre érdemes: Világok háborúja
Ami kifejezetten jó: Columbo (1 epizód), Taxisofőr

A többi erősen zs-kategória (jónéhány pedig, mint pl. a Schindler listája, Austin Powers, Transformers, Mesterséges értelem, stb. kétségbeejtően rossz).

Hajlamos vagyok a többségi tapasztalatom alapján (elő)ítélni.

(Természetesen mindenütt szigorúan szvsz.)

Malachi - 2011. 08. 10. 11:51

bocsánat, utolsó OFF

eva – de megint nem a rendezéseit nézed. a “Director (50 titles) azt nyisd le. azok a Spielberg filmek. szerintem a Párbaj óta kell és lehet komolyan venni és azóta elég ritkán nyúlt mellé. a Világok harca mondjuk éppen az egyik gyengébb filmje, de ez csak az én véleményem. A cápa hibátlan, a Harmadik T.T. hibátlan, az első 3 Indiana Jones film hibátlan, a frissebbek közül meg ott a Schindler listája, a Ryan közlegény, meg a Kapj el ha tudsz. a korai filmjei legendásak, az újak meg csak kiemelkedőek. azt mondhatod, hogy neked nem tetszik amit csinál, de az, hogy a Világok harca számodra az egyedüli említésre érdemes, hát szóval szerintem akkor talán ne is erőltesd a többit.

vége az OFF-nak, bocs tényleg

Bruti - 2011. 08. 10. 11:54

A Taken tényleg kiváló. Nem ilyen szánalmasan nyálas és bugyuta, kiszámítható, mint ez FS. Komolyan nagyot csalódtam.

colorado - 2011. 08. 10. 14:50

Most fejeztem be, és tényleg idegesítő volt a vége, nekem valahogy elmaradt az a nagy wtf momentum amit a promók meg a készítők is ígértek. Nem fogom tűkön ülve várni a következő évadot, de azért maradok.

off

“A többi erősen zs-kategória (jónéhány pedig…kétségbeejtően rossz).”

ezmi? na mindegy.

gab - 2011. 08. 10. 16:19

En biztosan nezni fogom a folytatast, me’g ha tenyleg tele van sok hulye kis hibaval… de azert nem minden az…

Ti is gondolkodjatok mar 1 kicsit:
1,rpg es a masodlagos robbanasok: mar miert ne? langolo hajo beleszallt a hangarban allo tobbi hajoba… semmi baj ezzel, nagyobb baj a lovessel van… csak ugy random, lojunk mar le egy madarat az egrol (hadd tudjak meg hogy itt vagyunk) hozzaallassal van sztem…

2,mech loszer: azert mert egy lovessel atlovi a robotot meg nem biztos hogy letfontossagu dolgot talalnak el vele…tehat a szitava loves logikus lehet…

Lehet en se vagyok eleg figyelmes de mi az, hogy a bomba elromlott? megesz az ideg…
meg a legvegen nem masik autoval mentek el? az adovevos autot otthagytak?

Horcsog - 2011. 08. 10. 18:10

Én már az első rész után abbahagytam, látszott rajta, hogy gyenge alkotás… Vannak jobb sorozatok meg filmek amiket érdemes nézni.

Hunnenkoenig - 2011. 08. 10. 18:23

A Taken az egy kivalo sorozat.
Termeszetesen össze sem lehet hasonlitani a Falling Skies-zal.

joshua7 - 2011. 08. 10. 20:18

Szerintem unalmas, érdektelen. A sci-fi a gyengém, ezért ezt is végignéztem, de 3 összefüggő mondatot nem tudnék mondani róla…

mosee - 2011. 08. 10. 21:05

beszállnék az össznépi offba, mert nem bírom ki, itt valaki egy másik bolygóról jött, és nincs nálunk kamera

harmadik eva, Spielberg kapcsán elfogult vagyok, ami filmeket előcitáltatok tőle, sztem mind min 8/10-es, de ha szerinted ő a sz.r rendező, akkor ki a jó? :)

nevermind - 2011. 08. 10. 21:11

Az egész évad siralmasan következetlen szálakból lett összefércelve, a színészi játék valamivel közepes alatt.
Összességében én ezt a V fölé és a Flashforward alá sorolnám. Istenem, mikor lesz már egy normális sci-fi sorozat?

Mayan - 2011. 08. 10. 22:36

“Ha lelövöm az idegent, akkor egy idegennel kevesebb van es lehet bejutok a hajojaba (hacsak nincs biztonsagi berendezese, ami a kapitanya halala eseten automatikus beinditja vagy megsemmisiti), de attol meg nem tudom meg, mi a franc folyik itt.”

Miért feltételezi mindenki, hogy egyedül volt az idegen a hajón? Elég nagy volt az, többen is elférnek rajta. És valószínűleg fel is volt fegyverezve. Carternek szerintem nem nagyon volt választása, ha akarják, úgyis elviszik.

Hunnenkoenig - 2011. 08. 11. 00:36

Mayan, igen ezt is akartam irni, csak aztan ugy voltam, hogy “ah, mindegy”.

Valoszinüleg nem az az egy volt benne, aki kijött.

MikkaMakka - 2011. 08. 11. 02:00

Én se tudom cáfolni a hibáit de egyenlőre maradok.remélem köv. évadra mernek változtatni azért a felálláson
amugy meg V-nél, Eventnél messze jobb

Yeto - 2011. 08. 11. 08:03

Nem mondom hogy 10/10, vagy BSG közeli, vagy akármi, van benne klisé is, nyál is, elvégre amerikai sorozat, de én nem éreztem annyira szörnyűnek. A bénaságok nagy része amiatt van hogy rendkívüli helyzetbe került átlagemberek bénáznak. Abszolút megértem ha valaki erről nem akar sorozatot nézni, de ettől még nem rossz a sorozat.

winnie - 2011. 08. 11. 08:43

“A bénaságok nagy része amiatt van hogy rendkívüli helyzetbe került átlagemberek bénáznak. ”

a 3-4. résznél pont ezt írtam, de azóta kiderült, hogy nem lehet minden yrói gyengeséget felmenteni azzal, hogy direkt yrnak ilyesmit.

Mariska - 2011. 08. 11. 23:11

Szerintem az a vicces, hogy mindent spanyol viaszt ez a marok kis csapat talál fel. Vajon a katonaság nem próbálta már meg hamarabb zavarni az adásukat? Kicsit jobb rádióik vannak változtatható frekvencia zavarással. Ja és mielőtt támadtak az idegenek nem vették észre, hogy vannak rádióadások, illetve néhol zavarják őket katonai célokból? :)))
És akkor már arra nem gondolt senki, hogy esetleg a mech ágyúját is lehetne használni, amit a csóka véletlenül beindított?

Cléda - 2011. 08. 12. 13:31

nem épp arról volt szó a legelején, hogy már legyaktak minden katonai bázist, még mielőtt ellenállhattak volna? én legalábbis így értelmeztem, hogy nem is volt idejük reagálni a támadásokra, mert addigra kinyírtak mindent.

Yeto - 2011. 08. 12. 18:45

Persze, nem minden, de jó részük sztem igen.

Robi - 2011. 08. 12. 20:04

“Kábé néha látnunk kellett volna, hogy kajolja a tablettákat mintha Pezek lennének”
Egyszer biztosan mutatták, mert arra emlékszem, de lehet, hogy többször is, hogy szedi a tablettákat.

gyerecske - 2011. 08. 12. 22:59

Voltak nagyon jó jelenetek és elég sok baromság is benne, a részletekre nem nagyon figyeltek oda, pedig nekem eléggé bejött a feelingje, olyan Half Life 2 szerű.

Lighter - 2011. 08. 13. 17:50

Szerintem teljesen rendben van a sorozat, én várom a folytatást. Nem egy Taken, de attól még 10/7.
Izlesek es pofonok gyerekek, nehogymar kovetni kelljen a fanyalgokat, beallni a sorba, mert divat. Igenis jó kis sorozat! A hibákat mi is latjuk akik szeretik, ettől el kell vonatkoztatni.
Nyilván van benne hiba jó pár, de ettől meg szerethető.
Igen, a végen én is lábkaszálással küldtem volna a földre lombrágó barátunkat és közben belőttem volna az űrhajóba a csajt meg el. Hátulról meg úgyis fedez Weaver.
Hibák, amiket mar említettétek; kószálnak az utcán, felvonulnak, mint valami meleg-tüntetésen, elején szedik le az embereket valami komolyabb lézeres cuccal, most meg mindig el tudnak menekülni az emberek. Carter kilövi az űrhajót, bar biztos volt rajta valami hőkövető.
Néger kissrácot tényleg kinyirhatnák mar! :)
Hiba: a szőke ujcsajnak mindig selymes, ápolt, beállított haja van.

winnie - 2011. 08. 13. 18:09

“Izlesek es pofonok gyerekek, nehogymar kovetni kelljen a fanyalgokat, beallni a sorba, mert divat.”

miért divat? a sorozat nézett, sikeres, inkább az tűnik divatnak, hogy szeretik az emberek. szerinted jó, rendben van, más szerint rossz. szerintem is elég gyenge, de azzal, hogy a fentieket leírod, mármint, hogy ízlések és pofonok meg fanyalgó meg divat, azzal éppen te “bírálod” azokat akik szerint rossz,

ha azt a 3 sort kihagyod, akkor példaértékű vélemény lett volna:)

lordy - 2011. 08. 15. 03:59

Szerintem nem volt annyira gáz ez a sori, bár tény, hogy sok cselekményt már akkor meg lehetett mondani, mikor még éppenhogy felvezették.

Engem az utolsó rész vége idegesített fel: felszáll a prof a hajóra, oldalán az AK meg a Desert Eagle :D Azért ekkora baki nem kellett volna bele, ugye azt senki nem hiszi el, hogy az idegenek szó nélkül eltűrnék, hogy fegyveresen menjen hozzájuk “vendégségbe”?

A MECH golyókról: valaki írta, hogy a 8. részben 1 lővés 1 halál volt a MECH-nek, mikor rálőttek. Megnéztem a részt, valóban egy MECH vértre lőttek, át is vitte, CSAKHOGY AZ GY ÜRES FÉMLEMEZ VOLT, MÍG A CSATÁBAN KOMPLETT ROBOTOKRA LŐTTEK (gondolom azért robotok belsejében van pár cucc, ami meg is fogja a golyót :D )

Összességében kíváncsi leszek, mit tudnak ebből kihozni, bár én se tartom szerencsésnek egy ilyen szituációnál az új írókat, hiszen új író = új elképzelés. Ez pedig nagyon szerencsétlen dolgokat tud eredményezni.

a - 2011. 08. 15. 21:48

Nekem tetszett. Viszont az utolsó 3 perc az WTF?! Hogy gondolták??? Na, az sikerült igazán bénára, a többi még belefér ;)

Dani - 2011. 08. 17. 23:09

Borzasztó. Reménykedtem, hogy lesz valami jó befejezés, erre szar. Már mindenki leírta amit mondani szerettem volna, szóval nem írom le még 1x. A kis fekete srácot pedig én úgy pofán lőttem volna egy teljes tárral abban az erdőben. Iszonyatosan irritál. A finálé 4/10 mert történt valami az eddigiekhez képest, azonban az évad csak 3/10.

Mark Bolt - 2011. 08. 17. 23:15

Nekem is tetszett. Ilyesmi sorozat az álmom. Mármint a feelingje. Walking Dead is hasonló, de ez az igazi. A ruházatok, a felszerelés, a frizurák. Mintha magamat látnám. Ez az én stílusom. Készülök a világvégére. :)

Ami történetileg szerintem főgagyi, hogy megérkeztek a suliba, és onnantól mintha valami tökvédett helyen lennének, letáboroztak, és piknik. Focizgatnak, zenehallgatás, udvaron szaladgálás, minden. Miközben valami földalatti pincében kellene bújkálniuk, hisz bármikor jöhet egy járőr, ami felfedezi mi van.

Pope karaktere kedvenc, miért nincs több ilyen?

Mark Bolt - 2011. 08. 17. 23:18

Idézet a cikkből:

“nem hiszem, hogy nézni fogom a második évadot.”

Dehogynem fogod.

Mark Bolt - 2011. 08. 17. 23:23

Ja, a vége az tényleg gáz. Nem is az, hogy valami ócska indokkal leveszik a lábáról a Cartert, ott kerekedett el a szemem, mikor rakétavetővel eltalálja az űrvadászt, ami beleszáll az anyahajóba, és majdnem felrobban az egész.

Zerosource - 2011. 08. 19. 09:07

Új lesz a 2. évad íróstábja, sokan síratják, hogy így már soha nem tudják meg mi lett volna az eredeti írók koncepciója…

Szerintem kár, mert semmi. Megírtak 1 évadot, amire megfizették őket,és nem foglalkoztak tovább az üggyel..max unalmas perceikben fantáziálgattak egy keveset a lehetséges folytatásról, de ennyi.

Mert abból (legalábbis számomra) remekül kderül, hogy nem egy 2-3 évados high-conceptel álltak elő,hogy 10 rész alatt nemigen tudott a sorozat kimászni az “emberi-kapcsolatok egy idegen invázió alatt” történetvezetéséből , azt-az egy két villanást leszámítva…

Itt is elkezdtek (a Lost analógiáját követve) tornyot emelni, aminek a képe még senkinek nincs meg.Így teljesen mindegy ki építi tovább…

Steven Great - 2011. 08. 19. 16:23

“Igazából már tegnap megnéztem a finálét, de nem tudtam róla rögtön írni, mert ideges lettem tőle.”

Ugyanez volt nálam is. Este megnéztem és csak néztem ki a fejemből. A 8. részig nekem nem volt sok bajom az egésszel, még a 9.-re azt mondtam, hogy jó, ez töltelék, de majd a 10. az megmutatja… Meg is mutatta, hogy hogyan nem szabad lezáró részt készíteni. A korábban még elnézett bugyutaságok itt egymás után jöttek. Carter professzor folyamatos töris utalásai már engem – töri szakot végzett embert – zavartak. Az, hogy a várt csata kvázi elmaradt, már meg sem lep, viszont az már zavaróbb volt, hogy miután a fekete srác elárulta az alieneknek a tábor helyzetét, valahogy ezután sem érződött semmilyen feszültség a levegőben. Pl. Tom kedélyesen elbeszélgetett a legkisebb fiával. Ezek után főhősünk 3 gyerekét hátrahagyva, egyedül(!) ment meglesni, hogy vajon él-e még valaki a katonák közül. És milyen jól tette, hogy ment, hisz ott várt rá, a neki fenntartott RPG. Ami még szemet szúrt, hogy Boston biztos valami kisváros, hisz Tomnak percek alatt sikerült megtalálni a sötétben Pope-ot és Weavert is. A végén a nagy találkozás önmagában nem is zavart volna, de hogy mindenhol a szőke kiscsaj az idegenek szóvivője… Értem én, nyilván a 2. évadban majd megmentik (vagy nem), de legalábbis szerepelni fog.

Szóval az új íróstábnak én személy szerint örülök, mert ilyen elcsapott zárást rég nem láttam. A 2. évad kezdésénél ott leszek, de ez a finálé nagyon lehúzta az összképem a sorozatról.

fá kjú - 2011. 08. 21. 16:53

Baromi kíváncsi lennék, hogy a sok fikázó mit tart “valódi” sci-finek… Mert ez az volt, minden ízében. Nem csak csihi-puhi, hanem elég széles áttekintést adott – a lehetőségeken belül – egy ilyen helyzet társadalmi hatásairól. Pont a lassúsága, pont az esetlensége és a toporgása miatt volt jó. Nyilván jópár dramaturgiai hibát vétettek, de mégiscsak valami amerikai sorozatról beszélünk. Nem éreztem benne olyan hibát, ami tönkretette volna a sztorit, vagy a szórakozást és azt se éreztem, hogy bármelyik jelenete felesleges lett volna. Majd’ minden kommentelő (állítólagos sci-fi-rajongó) olyan dolgokat kér számon, ami benne volt a sorozatban, mint Human a tablettákat… Ezernyi támpontot adtak folyamatosan, amibe egy valódi sci-fibuzi belekapaszkodhat és értelmet találhat, csak egy kicsit kívül kell kerülni a rambózáson…

Cléda - 2011. 08. 22. 23:17

Az, hogy kinek mi a valódi scifi, teljesen szubjektív, mint ahogy az is, hogy nem érted más mért fikázza a sorozatot. Igen, benne volt sok minden aminek kellett, de AHOGY benne volt, azzal volt a probléma (lásd Human sem emlékezett a tablettás részre. Ha jól lenne megírva valami, az apróságok sem vesznének el benne.)
De nem hiába, ha megnézed azért sokan nézték, és írnak róla attól függetlenül hogy sok vitatható dolog van benne, tehát van valami, ami a többséget megfogja. Az alap koncepció nekem is tetszett, de unalmasan volt megcsinálva, nem a történet szippantott be, és maga a sorozat, hanem az a gondolat ötlött fel minden rész végén, hogy “a következő biztos jobb lesz”. Aztán amikor ez a gondolat is elmaradt pár rész után, a vége felé, megleptek, jött két jó rész, (7-8) aztán megint visszasüllyedtek a határvonal alá. Az utolsó jelenet meg eh. Ha nem így csinálták volna, nagyon jó lett volna.

clark - 2011. 09. 02. 12:46

nemrég fejeztem be,és nekem baromi nagy csalódás volt.olyan 5részig még elnézegettem ,de már akkor se igazán jött be,de már megvártam hogy mmit hoznak ki a maradék 5részből.nagyon vártam,kellett volna vmi rendes sori a jericho után ,de ez nem olyan.nekem csak noha wyle karaktere jött be meg pope-é és kb ennyi a többi jellegtelen ,súlytalan átlagos a legtöbb meg semmilyen.az írók összevissza hoztak be dolgokat v tüntettek el,ez nem igazán profizmus.kicsit több időt szentelhettek volna az idegenekre,mondjuk lehetett volna egy rész az ő szmszögükből.a 10 részt sokana találom,sok volt benne azüresjárat ,felesleges hülyeségek,érzelgősség,elég lett volna 6rész ,csak úgy angolosan,az megalapozhatta volna jobban az évadot,erősebb lehetett volna és több mindent kibontakoztathattak volna az írok a 2évadban.
így összeségében max 5/10et kap a sori és én nem fogom nézni,de amjd követem az írásokat róla és ha esetleg vmi csoda folytán emelkedne a színvonal még lehet nézném is:D

teisfiambluetooth - 2011. 09. 11. 16:20

Sajnos csatlakoznom kell a fanyalgó kórushoz, sokkal többet vártam és kevesebbet kaptam ettől a sorozattól.

Szeretem a poszt apokaliptikus filmeket, legyen szó világméretű zombi járványról, atomháborúról, vagy idegen invázióról, de lássuk be az idegen inváziós kategóriában eddig csak a világok harca megoldás (az eredeti) mutatott hihetőt. Habár ebbe is bele lehet kötni, mert ha olyan fejlett az a faj, hogyhogy nem gondol az idegen bolygón rá leselkedő vírusokra, baktériumokra stb stb.

Viszont, ahogy ebben a sorozatban is elhangzik a szereposztás valóban nem más, mint a kőkori szinten élő indiánok és a fém-, és lőfegyverekkel rendelkező konkvisztádoroké. Sőt esetünkben még rosszabb a helyzet, hiszen a konkvisztádoroknak legalább face to face kellett megküzdeniük az indiánokkal, az idegenek viszont rendelkez(het)nek tömegpusztító fegyverekkel.
Szerintem világ szánalom, ahogy a hatalmas invázió, ami hetek alatt kiirtja emberek milliárdjait átmegy afféle egyezkedős, párbajozós, ütök-visszaütök gerillaharcba.

A függetlenségi háborús hasonlatok, a béna barikádok, a rabszolgákkal “lomizó” idegenek olyannyira fel**ak idegileg, hogy elmondhatatlan.

Nem szeretnék politikát belevinni, de ez van, Amerika, Hollywood már csak ilyen, ez egy tipikus Republikánus film. Az állandóan lobogó zászló, a hazafiaskodás, az egész red neck tempó, a cowboy mentalitás, a mindig hülyének mutatott feketék mind, mind ezt a vonalat követik. Persze a másik oldal is tud genny lenni, amikor mindig a jó fej laza fekete, illetve a “mindig szeressük egymást” okos zsidó tudós oldja meg a problémákat, szemben a vaskalapos, hülyének beállított fehérekkel. A republikánus vonal kiváló képviselője Jack Bauer, vagyis a 24, a másik oldalé az Elnök emberei, vagy mozifilmként pont a Függetlenség napja.

Egyszóval azok a filmek, sorozatok, amiket egyik, vagy másik amcsi világnézet ennyire elhúzza az egyik irányba ilyen nézhetetlen sz**ok lesznek mint a Falling skies.
Legalábbis az európai emberek többségének. Ezért nem kell meglepődni, ha ennek a sorozatnak lesz egy stabil tábora, pont mert nagyjából 150millió ember világnézete köszön benne vissza.

Annyira, de annyira szeretnék egy európai, angol, vagy francia, német világvége filmet. Nem hiszem, hogy ezek a béna CGI lépegetők / lerombolt város nagytotálok, valamint a 3 db. “élő” helyszíndíszlet akkora költség lenne. :(

DICKtator - 2011. 09. 15. 03:54

“TNT We know drama”??? Talán inkább “We know picsogás”…
Na ledaráltam az évadot, és szerencse, hogy így tettem, mert hetiben tuti spontán kaszálódott volna. Ami pedig taccsra tette az egészet, az a végtelenül sablonos és klisékkel tűzdelt magánéleti szál (azaz “dráma” – na ne már, annak sok nyoma nem volt, csak az üres nyáladzás maradt helyette), valamint a steril, egysíkú, egydimenziós karakterek. Tényleg nekem is csak az jutott az eszembe, hogy itt aztán mindenki jó vagy rossz, minden fekete vagy fehér, árnyalni meg sem próbálták a szereplők személyiségét. Fejlődésről meg aztán végképp nem beszélhetünk a karakterek terén, kb mindenkinek van egy végtelenül egyszerű motivációja, és minden lépését kizárólag ahhoz igazítja, lehetőleg teljesen agyatlanul, az előbb említett kategorizálásnak megfelelő eszközökkel. Mert oké, hogy kell, és sokat dobott volna rajta, ha megcsinálják rendesen a családi vonalat, de ennyire ötlettelenül tök felesleges volt, mert nélküle legalább egy közepesen jó akció-sorozatot kaptunk volna.

A picsogás túlburjánzásában a kedvenc példáim, mikor a mechák vígan körülzsongják őket, szórják a skulót, aztán közben ők meg nekiállnak lelkizni, meg ölelkezni-puszizkodni. Meg mikor a fináléban Tom indul a városba, már tök sötét van, azaz a terv szerint elkezdődött az akció, lehet, hogy éppen halomra lövik a haverjait, minden másodperc számít, de azért egy kis bájcsevej meg smárolás a dokicsajjal még belefér, szép komótosan.

Egyébként – lehet, hogy már írták, de visszaolvasni csak ezután fogok, mert most a friss élményeket gyorsan össze akartam szedni, de – az volt már korábban egy-két alkalommal, hogy Weaver tolja a pirulákat serényen. Bár, ha nem csak pár órára, hanem hetekre kellett volna visszaemlékeznem rá, akkor én is elfelejtettem volna, mert eléggé sutyiban nyomta az öreg.

Ja, és mekkora rasszisták már ezek a sorozatkészítők, már megint a feka kissrác csinálja a bajt! :D Persze tényleg hülyék a többiek is, épp csak nem kapott meghívót az eligazításokra – ja az nem is kellett neki, mert mindig direkt odamentek a közelébe beszélgetni a tervekről, mikor egyértelműen látszott, hogy nem kicsit zakkant…

A fentiekért, meg az egyéb rendkívül bugyuta húzásokért azért különösen kár, mert nekem amúgy bejött ez a fajta inváziós sztori. Nyilván nem tökéletes, de tetszik, ahogy lassacskán felépül, fokozatosan megismerik az ellenséget, és halad előre a történet. Valahol van az egészben egy nem gyenge Half Life 2 érzés. :)

Részemről az inváziós-idegenes rész a kutatásokkal, akciókkal akár egy 8/10-et is megüt, a családi, magánéleti szál viszont kb 2/10 környékén mozog, azért nem 1, mert nagy ritkán azért picit sikerült kiváltaniuk belőlem a “bárcsak jönne egy mecha, és szitává lőné ezt a halom idiótát” gondolattól eltérő érzéseket is. Ennek az átlaga ugye 5/10 lenne, de mivel utóbbi sokkal több volt, még a 4/10 is jóindulatú.

Amúgy imádom az ilyen posztapok-témát, mindegy mi idézte elő – ufók, atom vagy zombik -, kár, hogy jellemzően leöntik a jó alapötletet valami fosszerű nyavalygással (lásd még Jericho, de hébe-hóba a Walking Dead is megbicsaklik e téren – és a Terra Novát is ezért csak aggodalommal vegyes izgatottsággal várom), miközben némi érzékkel kőkemény drámát is keríthetnének köré. Ilyenkor gondolok arra, hogy bárcsak valami tökösebb adó (HBO, Showtime pl) is felkarolna egy hasonló próbálkozást, kíváncsi lennék mit lehet kihozni a témából anélkül, hogy leokádná a Hetedik Mennyország…

yosha - 2011. 09. 15. 13:31

Nem olvastam el semmit, gondoltam spoilermentesen nézem végig.
8 részig még mosolyogtam, de a 9-10nél döbbentem rá hogy mennyi időt elvett ez a sorozat amit fordithattam volna alvásra vagy NES játékokra is, annak is több értelme lett volna.

cabaretvoltaire - 2011. 09. 19. 20:36

Azért pár kérdés felmerült bennem:

5 és fél milliárd ember meghalt, hol vannak a hullák?
Mi ölt le 5 és fél milliárd embert? 2 milliárd pók?
Atomcsapás? Akkor mi hozta a pókokat és hova lettek?
Ha atom, akkor miért nincs nukleáris tél?

Persze emellett majd minden epizódot szét lehet szedni logikailag. De minek. Teljesen igaza van az előttem szólóknak. Egy gyenge, erőtlen, nacionalista családi dráma,
némi ET körítéssel. Lamantinok írták olyan reménykedő, scifi rajongó barmoknak, mint én.

2/10

Kissur - 2011. 09. 26. 19:30

Én nem tudom, lehet, hogy bennem van a hiba, de a 4.rész után tartok, és eddig eléggé tetszik. Ez a sorozat pont nekem készült. Háború, űrlények, egy kis hétköznapi élet, a túlélésért való küzdelem. Tökéletes. Eddig. :D
Ha sorozatot nézek, akkor kikapcsolom az agyam és élvezem. Nem gondolok bele, hogy mi hülyeség és mi nem.

winnie - 2011. 09. 26. 19:44

1. miért lenne benned a hiba? nem létezik olyan, hogy valakinek valami tetszik, másnak meg nem?
2. senki sem gondol bele, hogy mi hülyeség. de ha valakinek valami nem tetszik, akkor megindokolja, hogy miért nem tetszik. ennyi. te azt írod, hogy kikapcsolod az agyad és élvezed. láttál életedben valaha rossz filmet vagy sorozatot? ha igen, akkor tudod, hogy azt is millióan szeretik. és, ha leírnád, hogy xy film vagy sorozat rossz, akkor neked írná be valaki, hogy lehet, hogy benne van a hiba, de szerinte jó a film/sorozat és ő kikapcsolja az agyát és élvezi.

a falling skies összes epizódjáról volt kritikánk, olvashatsz rengeteg véleményt, ha kíváncsi vagy kinek miért nem tetszik. de, ami fontos, nem a 4. résznél csalódtak az emberek. lehet, hogy a 8. résznél neked sem fog tetszeni. nincs semmi biztosíték az ellenkezőjére.

Kissur - 2011. 09. 27. 12:17

igazad van, és el is olvastam az eddigi összes kritikát, de én máshogy látom. no mindegy. sokaknak a Battle:Los Angeles se jött be a puszta akció miatt, mert nem volt mellékszál, de nekem mégis tetszett. mindenesetre eddig nekem nézős a sorozat, aztán hogy megunom-e a továbbiakban, arról majd később nyilatkozok. :)

winnie - 2011. 09. 27. 12:19

remélem, hogy nem lesz megunás – azért nem véletlenül sikeres a sorozat és a nyár egyik legnézettebb újonca volt,

Kissur - 2011. 09. 28. 22:32

Hát ez a 7.rész tényleg nem ért semmit. De annak tudtam be, hogy kell egy ilyen is. Viszont jó volt a csattanó a háznál. Tök megfeledkeztem már a srácról, erre hopp felbukkan a lovassággal.
Na de a következő részek előzetese. OMG! Reménykedek, hogy nem az utolsó 10 percben érnek oda a városba, ahol van az egyik főhadiszállás. Ha előbb meg merik lépni, akkor engem bizony abszolút megvettek.
Azt hiszem a hétvégén végzek is az 1.évad. Sajnos. Vagy inkább hál Istennek? :D Mondjuk ebből bőven elég 10 rész. :)

Cyberdog - 2011. 09. 28. 23:08

A Címre reagálva: Hála az isteneknek és az íróknak, hogy nem 24 részesre tervezték az évadot.

Noah inkább forgatott volna újabb két részt a Titkok könyvtárából,ehelyett.

Kissur - 2011. 09. 29. 19:54

Na végeztem az első évaddal. Sokakkal ellentétben nekem tetszett. Érdekel a háború és hogy van-e a földön kívül élet, és hogy ezt a kettőt ötvözték, így nálam érdeklődés szempontjából telibe trafáltak. :)
A 9.részben nem is tudom mi történt, olyan semmi volt. Ellenben a 10. az azt hiszem az évad fénypontja volt. Nyilván húzni kellett az időt, hogy ez lehessen a cliffhanger, de akkor is jobban örültem volna, ha ezt a lépést előbb húzzák meg. Valószínűleg már soha nem tudjuk meg, hogy mit akartak ezzel az írók, mert ugye lecserélték őket.
Plusz pont Sarah Carter szereplése miatt. Imádom a csajt (főleg csak nézni). :)
Nálam ez az évad simán 8/10 volt. A következő évad elejére biztos maradok, bár ezt is úgy kezdtem, hogy hónapok alatt néztem meg az első 2 részt, aztán 2 hét alatt a maradékot. Hosszú lesz ez sok hónap, mire jön a 2.évad. Én mindenesetre már várom. :)

winnie - 2012. 01. 12. 08:40

“Ha ezekre az emberekre hallgatnánk, csak azokat a filmeket néznénk meg, ami neki tetszett, akkor sok jó filmről lemaradnánk.”

de erről nem tudnál, mint ahogy így is sok jó filmről lemaradsz (és sok, az FS-nél sokkal,de sokkal jobb sorozatról is) – mégsem zavar, mert erről sem tudsz. viszont, ha nem hallgatsz a kritikusokra, akkor sok-sok gagyit is megnézel. és nem az a baj, ha sok filmről lemaradsz, hanem az, ha sok-sok időt pazarolsz gagyira. ez ellen védenek meg a vélemények. ha nem olvasnál véleményeket, nem hallgatnál senkire, akkor döbbenet mennyiségű gagyin kéne átmenned.

ráadásul azt sosem tudhatod előre, hogy valami tetszeni fog neked vagy nem, de például a sok falling skies-os negatív vélemény, sokakat kímélt meg a csalódástól. mint ahogy a pozitívak sokaknak adtak egy jó sorozatot.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz