login |

Breaking Bad: vége a 4. évadnak – írta wilson

2011. 10. 11. 14:35 - Írta: vendegblogger

66 hozzászólás | kategória: kritika,

Ha nem tudnánk, hogy még lesz 16 rész, azt hihetnénk, hogy ezzel vége is lett. Nem meglepő: a sorozat, amit eddig Breaking Bad-nek hívtunk, nincs többé.

Nem is húzom az időt, überspoilerek a tovább mögött.

Meghalt Gus Fringgel és azzal a kilátástalan helyzettel együtt, amely eddig Walt vállát nyomta. Gus halott és ez így is marad: maga Vince Gilligan mondta, hogy elég kicsi az esélye annak, hogy Terminátorként, acéllapkákkal a fejében térne vissza bosszút állni.

Gustavo Fring ugyan halott, de a karaktere tovább él: most már a világ is tudja, hogy tényleg sáros volt, Hanknek végig igaza volt. Visszatérni maximum csak flashbackekben fog és muszáj is neki – az évad csak felületesen kapargatta a múltját, azt, hogy hogyan is lett belőle drogbáró és abban is biztosak lehetünk, hogy bár egy egész birodalom ura volt, vannak még olyan barátai, akik nem feltétlenül fogják díjazni Walt magánakcióját. Mike például elég erősen, az öklével nyomta Walt fejébe azt, hogy Gust bántani a legkevésbé sem lenne okos ötlet, megölni pedig… nos, jövőre talán kiderül, hogy mi is erről pontosan a véleménye Mike-nak.

Walt mázlija az, hogy még mindig ott van mögötte Jesse, a szerencsétlen báb, aki a kettejük kapcsolatában látható törések ellenére mindvégig lojális maradt, Mexikóban pedig megmentette Mike életét. Az epizód végére bedobott, kiszámítható, de még így is ütő virágmagos zacskó azért előre jelzi – itt nem csak egy leszámolás volt, Walt a legkevésbé sem menekült meg. Főleg úgy nem, hogy Hanknél most ütős lapok vannak: azzal, hogy kvázi végig a régió legnagyobb drogterjesztője nyomában volt, most már megkaphatja azt a bizalmat, amely a Heisenberg-szál felgöngyölítéséhez kellhet, különösen úgy, hogy Waltot látták a gyilkosság helyszínén: még ha egy potenciálisan szenilis öreg néni is volt a szemtanú.

Vajon Walt rákényszerül arra, hogy egy saját családtagjával is elbánjon, hogy mentse az ő és a fia, lánya, felesége irháját? Benne van a pakliban: olyan emberről beszélünk, aki képes volt egy gyereket is megmérgezni a saját célja életében. Walt karaktere az évadban folyamatosan a háttérbe tolt, buta, az események sodrásával küzdő volt és csak a végére derült ki, hogy a lehető legszorultabb helyzetben tud ő bábmesterré válni és ha kell, akár hidegvérű gyilkosként is tud működni.

A rajta bemutatott fejlődés példaértékű, sorozatban ilyen mértékben karakter talán még nem változott, az első évad szende tanárából szerény badass lett. Fél távnál talán még azt hihettük, hogy igazi drogbáró lesz belőle, de Gus képbe kerülésével ez változott – most azonban, hogy eltűnt, szabad előtte a pálya és talán van annyira vonzó a pénz, hogy úgy döntsön, valahol, valamilyen formában folytatni fogja.

Muszáj lesz neki: az évadzáróval nem csak a szezon, de gyakorlatilag a mostani sorozat is véget ért, hiszen nincs már Gus, nincs kötelező droggyártás, nincs rák és halálfélelem, ami miatt dollármilliókat kellene előteremtenie. Van viszont négyévadnyi mocsok, amit nem csak lelkileg kell feldolgoznia, de fizikailag is: annyi nyomot, annyi elvarratlan szálat hagyott maga után, hogy jelenleg elképzelni sem lehet, hogyan is tesz majd pontot megváltozott élete végére.

Van egy talán jobb kérdés is: van-e esély arra, hogy Walter White 16 rész múlva is az élők sorában lesz-e?

66 hozzászólás Ne habozz!

mortalus - 2011. 10. 11. 14:48

Remek írás. Az utolsó kérdésre a váalsz, hogy remélem, hogy ha nem is hal meg a végére egy The Shield-es lezárást kapunk, egy ilyen jó sorozathoz kiváló befejezés dukál.

Dr. Atom - 2011. 10. 11. 15:03

Szerintem nem is a honnan-hová fejlődés a lényeg, hanem hogy mennyire gyönyörűen, aprólékosan írták meg a készítők ezt a fejlődést. Ahogy egyre jobban feszegeti a határokat, egyre könnyebben gyilkolja az embereket, egyre durvább dolgokat vállal be.

Sokfelé mehet még innen a sorozat.
Egyrészt lehet belőle a DEA-vel folytatott macska-egér harc. Walt megpróbálhatja átvenni Gus helyét. Esetleg jön valaki, aki ugyanezt akarja meglépni. De az is kiderülhet, hogy Gus mögött is áll valaki (a nyomozás során valami német nagyvállalatot emlegettek?). És – bár meglepődnék egy ilyen sablonon – még Walter betegsége is kiújulhat.

Ami Mike-ot illeti: szerintem neki ez üzlet. Azért kapta Gus-tól a pénzt, hogy megvédje őt, és simán menjen a biznisz. Most, hogy nincs Gus, így pénzt se kap tőle, nem hinném, hogy őrült vendettába kezdene.

Ja, és Gus halála elég béna volt.

Maniac84 - 2011. 10. 11. 15:14

Nem értek egyet, azzal, hogy az évadzáróval végére ért volna a mostani sorozat. 4 évadon keresztül követhettük, hogy egy átlagos életet élő ember, hogy válik rosszá (breaking bad). Ez a folyamat pedig még nem zárult le azzal, hogy ártatlant is képes megmérgezni. A pénz iránti szükséglet indította őt el ezen az úton, viszont ahogy a kibeszélőben is írta valaki, időközben a hatalomvágy is bekerült a képbe. Én nem lennék meglepődve ha 2 év múlva Walter uralná a meth bizniszt, Jesse meg Hank pedig alulról szagolná az ibolyát. Walter ‘Scarface’ White :D

Ingorion - 2011. 10. 11. 15:21

Én sem halált képzelek el Waltnak, hanem valami sokkal súlyosabbat, amivel együtt kell majd élnie egész életében… legalább olyan szintű zárást, mint amilyen a Shieldé volt. Az évadra amúgy megy részemről egy erős 9-es!

winnie - 2011. 10. 11. 15:31

gilligan is nyilatkozta egyébként, hogy ez a rész akár sorozatzáró is lehetett volna.

Arthuro_Adam - 2011. 10. 11. 16:19

Szerintem az gáz volt, hogy végülis Walt mérgezte meg a kisgyereket, bár vissza kellene nézni, hogy ez hogy sikerült neki abban a rövid időben.

kotterovány - 2011. 10. 11. 16:22

breaking bad= shield.
a rajongók még mindig próbálnak felmenteni egy elvetemült gyilkost. elég durva ereje van egy karakternek.

kotterovány - 2011. 10. 11. 16:24

szerintetek valaha író talált már ki annyira zseniális feszültségnövelő módszert, mint a betűkitalálós-csengetős jelenet?
és mondom mindezt én úgy, hogy alapvetően nem vagyok kibékülve a feleslegesen belassított történetekkel.

naughtyL - 2011. 10. 11. 16:48

mocskosul jó volt a finálé is, meg az évad is.

nem történt olyan, amire ne gondoltam volna, és mégis működött minden.
A betűs nagyon kemény jelenet volt, az nekem is nagyon tetszett!!

És Walt.. egyszerűen gyönyörű, hogy mi lett az átlagos kis kémia tanárból. wáów.

lerchenfelder - 2011. 10. 11. 17:29

azért 16 rész rengeteg, lesz itt még minden ami szem szájnak ingere, de ennyi mocsok után azért Waltnak nem illene életben maradnia, bár ha úgy vesszük, akkor mindig a legnagyobb mocskok maradnak életben..nagyon várom már a következő évadot, de messze van az még :)

i'm_rick_james - 2011. 10. 11. 18:02

Szerintem meg hatalmas volt Gus halála. Ehhez a karakterhez ez illett. Giancarlo Esposito előtt meg le a kalappal, kurva jól játszotta a szerepet végig.

Mike szerintem is csak zsoldos.
Emlékszünk még arra, hogy
Gus: Any questions?
Mike: A lot. But I know better than to ask them.
?

play - 2011. 10. 11. 18:11

Remek volt az évad, és szrintem Gus halála sem volt rossz. Ahogy kisétált a robbanás színhelyéről azt hittem valami gagyi csoda és nem sérült meg, aztán mozdul a kamera és wadafak. Szerintem Walter nem fog meghalni, én egy olyan büntetést tudnék elképzelni neki, hogy a családja hal meg az ő hibájából. Talán, de ezt persze én gondolom :D

Bruzsy - 2011. 10. 11. 18:13

Gus halála úgy konkrétan két évadnyi karakterépítést vágott tönkre 10 másodperc alatt azzal, hogy önmaga paródiáját csinálta belőle. Csak ennyi volt a bajom vele.

i'm_rick_james - 2011. 10. 11. 18:27

Bruzsy, szerinted például milyen halál lett volna méltó Gushoz? Ha mondjuk annyi van, hogy nem sétál ki a szobából, hanem bumm, aztán csókolom, az jobb lett volna? (Nem kötekedés, kíváncsiság.)

Mert mint az előbb is írtam, szerintem ez igazi Gus volt. Nyilván fél fejjel nem lehetséges, de elvileg ugye van az, amikor az embernek akkora a fájdalma, hogy már nem is érzi.
Szerintem illett hozzá ez, hogy a nagy sokkban fogja magát, kijön (de egyébként rohadtul nincs képben), még igazít egyet a nyakkendőjén, aztán csá. Szerintem minden mozdulat igazi Gus volt, nem érzem úgy, hogy önmaga paródiája lett volna.

flash - 2011. 10. 11. 18:29

kösz haver, hogy már az első két sorban elspoilerezted a lényeget.

Bruzsy - 2011. 10. 11. 18:42

I’m_rick_james: nem tudom, én csak azt láttam benne, hogy Gus és az öreg Salamanca szavak nélkül is olyan szinten megértette egymást, hogy amikor Gus elvesztette a legendás hidegvérét, megszűnt az eddig megismert kőkemény drogbáró lenni és az lett, aki annak idején volt, amikor lelőtték a legjobb barátját: egy ember, aki retteg a haláltól.

lehet úgy venni, hogy a sokk miatt nem tudja, hogy mi történt vele és ezért csinálta a megszokott, begyakorolt, felvett manírokat, de nekem ez akkor is sok volt így. az az öncélúság, ami még mindig nagyon sok a Breaking Badben (bár még mindig jóval kevesebb van benne, mint egy random kábelsorozatban).

Dr. Atom - 2011. 10. 11. 18:49

“Giancarlo Esposito előtt meg le a kalappal, kurva jól játszotta a szerepet végig”

Na igen. Valójában egyetlen színész sincs a sorozatban, aki ne lenne remek (mikor Saul besétált, és leoltotta a két zsarut… hatalmas), de ő egyszerűen zseniális volt.

A halálával egy gondom volt: egy ekkora robbanás után két másodperccel senki nem áll föl sétálni.

Narphet - 2011. 10. 11. 19:51

Nem a sorozat érdemeit szeretném ezzel csökkenteni, szerintem is ez a legjobb jelenleg futó dráma a TV-ben, de a betűkitalálós jelenetet eléggé nem a sorozat írói találták ki – gyakorlatilag egy az egyben át lett véve a Monte Cristóból, ami egy több mint 150 éves regény.

Gerdina - 2011. 10. 11. 20:40

Nekem az volt egyedül a problémám ezzel a zárással, hogy hirtelen minden összejött, amit Walt tervezett. Eddig semmi, most meg az utolsó két részben mindent előre ki tudott sakkozni és BUMM.
Hogyan mérgezte meg a srácot. Honnan tudta, hogy Brock ennyire fontos Jessenek, hogy hirtelen ölni is képes majd? Na jó, ezt még meg lehet magyarázni, hogy tudja, hogy Jesse gyenge pontjai a gyerekek és már korábban is ölt volna egyért, na de akkor is…amikor elment Jesse a házába, mért fordított neki hátat és hagyott ott neki egy pisztolyt az asztalon, amikor tudta, hogy Jesse mért ment hozzá? Vagy előtte kiszedte a golyókat? Annyi kérdés maradt.
Meg most hirtelen Jessenek eszébe jutott ez a Tio szál, Saul elmondta Waltnak, akinek rögtön leesett, hogy Tio nagy ellensége lehet Gusnak…sőt, nem is csak leesett neki, de Dexterre jellemző szájbarágósággal ki is mondta, mintha mi nem értenénk. Előre kiszámította, hogy Gus biztosan mindig figyelteti Tiot vagy a DEA épületét és rögtön meg akarja majd ölni Tiot, persze személyesen….nekem annyira erőltetett, hogy mindezeket előre kisakkozta és be is jött neki mind.

Almásrétes - 2011. 10. 11. 21:16

“Bruzsy, szerinted például milyen halál lett volna méltó Gushoz? Ha mondjuk annyi van, hogy nem sétál ki a szobából, hanem bumm, aztán csókolom, az jobb lett volna?”

Én már tényleg írtam mindent Gus haláláról, de lehet, hogy jobb lett volna. Valahogy amikor megláttam Gus fél arcát mintha egy kicsit ‘kiábrándultam’ volna a soriból…. Nem mondom amikor berobbant a bomba kívülről látjuk ahogy kiszakad az ajtó szór a riasztó majd felcsendül az az andalító nóta a háttérben…majd Gus kilép..elfordul a kamera és mit látunk?

Nagyon jó volt Gus sétája is, alatt a zene is remek volt amit választottak, DE ezt is lerombolta kicsit nekem az az ominózus jelenet (írták korábban, hogy nekik két évadnyi karakterépítést romboltak le ezzel..hát még talán ezt is meg tudom érteni)

Jó lett volna így a halála, de nem kellett volna ennyire durván és sokak által már-már komikusnak titulált (mondjuk szerintem vicces egyáltalán nem volt) eszközzel ábrázolni. Felrobban a bomba Gus kirepül az ajtóval együtt esetleg még látjuk, hogy próbál lábraállni majd elesik. ennyi. Ez is bőven elég lett volna.

Gerdina - 2011. 10. 11. 21:49

Nekem már az is nagyon sok volt, amikor a halálos méreg kihányása előtt szépen összehajtotta az öltönyét és valami szőnyegre térdelt le.:D:D Szóval ezt a halál jelenetet végképp nem tudom elfogadni.
Pedig egy kép erről a jelenetről már napok óta terjengett a neten, de én azt hittem, hogy a színész egy másik filmjéből van vagy csak photoshop.
Eszembe sem jutott, hogy tényleg egy spoileres kép egy Breaking Bad jelenetből. Nem tudom felfogni.

KG - 2011. 10. 11. 21:56

hogy finoman mondjam ez a kritika nem tudott felnőni a sorozat minőségéhez.

Almásrétes - 2011. 10. 11. 21:58

Hm odáig még rendben volt szerintem, Gus egy kimért mindig a győzelemre törekvő hapsi volt aki nem riadt vissza semmitől még önmaga megmérgezésétől sem.

Almásrétes - 2011. 10. 11. 21:59

…mondjuk értem én, hogy nem a megmérgezésre akartál célozni :) De az a higgadt/kimért mozdulatsor + hánytatás szerintem még belefért a sorozat kereteibe.

winnie - 2011. 10. 11. 22:22

“hogy finoman mondjam ez a kritika nem tudott felnőni a sorozat minőségéhez.”

az egy dolog, hogy nem tetszik a mondatszövés vagy a megfogalmazás, de azért legalább egy mondatot a fináléról is írj:)

Gerdina - 2011. 10. 11. 22:25

Almásrétes: Maradjunk annyiban, azt tudni lehetett Gusról, hogy nem egy szívroham viszi el.:D:D

Almásrétes - 2011. 10. 11. 22:29

Gerdina: hehe :)

RexpecT - 2011. 10. 11. 23:04

“Benne van a pakliban: olyan emberről beszélünk, aki képes volt egy gyereket is megmérgezni a saját célja életében.”
Ha nem tesz semmit, szép lassan Jesse Gus mellé áll, és akkor az egész családját kicsinálták volna.

Gerdina fentebb írta a hányós jelenetet, kicsit abszurd, de mégis hihető volt.Gus halála ezt vitte kicsit még tovább.

paranoid android - 2011. 10. 12. 00:51

Hatalmas élmény volt ez az évad, minden percét imádtam. Walt karakterfejlődésére pedig nincsenek szavak, olyan aprólékosan és tudatosan végigvitt. A végső snitt az arcáról tökéletes volt. Fantasztikus írói és színészi munka. Ahogy Jesse esetében is.
Szóval én teljesen elégedett vagyok mindennel, és jóllehet vannak logikai anomáliák (mikor és hogyan mérgezte meg Walt Brockot; és különben is, hogyan sikerült ezt így kisakkoznia), de én ezekkel kevésbé törődök, számomra az a fontos, hogy a karakterekkel bánjanak jól, és a Breaking Bad írói ezen a téren sosem hagynak cserbe. Hogy Gus halála tönkretette volna a karaktert? Nem értem. Csak mert nem méltóságteljes, hanem majdnem (ha nem lett volna a sokk-faktor mellette) nevetséges volt? Hát igen, ilyen a halál, sosem szép és nincsen benne semmi fenséges. Sőt, ilyen módon a nézők is elbúcsúzhattak a mindig kimért badass álarctól (no pun intended), ami Gus-t jelképezte, és megláthatták, hogy senki sem sérthetetlen, senki sem tökéletes. Egy fentebb felvázolt halál-jelenettel túlságosan magasztos lett volna Gus távozása. Ma már nem igazán van szórakoztatás öncélúság nélkül, a Breaking Bad sem kivétel, ez a jelent is kissé “over the top” volt, de könnyen revideálható az ilyen vélemény, szerintem igenis volt értelme.

szkeptikus_ - 2011. 10. 12. 01:49

Gus halálának módja semmit nem vont le az égvilágon semmiből. Én is máshogy rendeztem volna, de szerintem az is benne lehet hogy bedobtak egy vitatható pontot a galambok közé, amiről lehet beszélni. Lám én is írok pedig nem szoktam.

szkeptikus_ - 2011. 10. 12. 02:00

Oké, mérgező a gyöngyvirág, de azért nem olyan BADASS méreg. Walt tuti nem akarta kinyírni a gyereket, szituációt kellett teremtenie. Kockáztatott. Azért a cserepet kidobhatta volna a kukába. Ja, akkor nem lett volna ilyen jó vége. Az viszont nagyon tetszett, ahogy fölvezették az előző részben ezt a virágos témát. Elegáns.

szkeptikus_ - 2011. 10. 12. 02:34

Folytatásról: Ugye ABQ és Dél-USA methamfetamin elosztó hálózatában meglehetően nagy hatalmi űr tátong, ha ez nem lenne elég a kínálatnak is befellegzett egy időre, de a kereslet persze megmarad a blue-meth iránt és azt ugye csak ketten tudnak kotyvasztani. Arra tippelek, hogy Jesse és Walt is megpróbálja monopolizálni legalább az ABQ piacot, ezért egymásnak mennek, de Hank újra beindul, Jesse és Walt pedig majd egymás ellen akarják kijátszani Hanket.

Almásrétes - 2011. 10. 12. 11:45

A rész végén hallható zene, ha esetleg valaki keresné:
http://www.youtube.com/watch?v=l3yAx2uCoHs

És a többi:
“Here is Fritz’s Polka Band” by Fritz and His Polka Band
“Monaco” from APM Music Library
“I Wonder” from Crucial Music Library
“Goodbye (instrumental)” by Apparat
“Fourth Floor: Women’s Shoes” from Firstcom Music Library
“Freestyle” by The Taalbi Brothers

tussilago farfara - 2011. 10. 12. 14:17

Nekem tökéletes volt Gus halála! Pontosan ez a wtf és komikum keveréke az a dolog, amit nagyon faszán használnak évadonként egyszer-kétszer, hogy ledöbbentsenek. Egyáltalán nem tartom ezt a mostanit durvábbnak, mint pl. az előző évadokban látott savval való kádas eltüntetést, meg ahogy takarítják a trutyit utána vagy amikor egy ATM landolt valakinek a fején. Kellenek és illenek is ide az ilyen hatásvadászabb jelenetek, ez Breaking Bad védjegy.

Az évad első fele nekem még a szokásosnál is lassabb volt, de a második fele a szokásos minőséget hozta, grat, Gilligan!

Asdfer - 2011. 10. 12. 21:01

FONTOS!!!

Az a tényálladék, hogy Walt igenis tisztában volt vele, hogy a lily of the valley (gyöngyvirág) csak nagyobb dózisban lehet halálos, de a tünetek komolynak tűnhetnek elsőre: lassú pulzus, extrasystolés, hasi panaszok stb. Tehát megölni nem akarta a fiút! Ezt tisztázzuk. Biztos vagyok benne, hogy ez az érv még elő fog kerülni az elkövetkező részekben.

Gevin - 2011. 10. 13. 01:52

Asdfer: Ahogy mondod. Pontosan tudta mit vált ki a növény és ezért volt ez ilyen pöpec húzás.

A kommentek között felmerült pár lehetőség az ötödik évaddal kapcsolatban. Ugyan Walt mi a fenéért akarna drogbáró lenni, vagy bármiféle ehhez hasonló dolgot csinálni milliókkal a zsebében és egy egész autómosóval. Szvsz el akarja majd temetni magában ezt az egészet, de Hank ezt nem fogja hagyni és a lelki vívódások, illetve az elvarratlan szálak elsimítása kibliccelése szakad majd Walt nyakába. Jesse-ből mondjuk kinézem, hogy ritka hamar elszórja a maradék pénzét és mivel megszorul, majd újra a főzés felé fordul – neadjisten Walthoz (persze ez tipp).

Az évad első felé kissé szakadozott nekem, sőt inkább a 10dik részig, de az utolsó 3-4 rész rendesen odapirított. A finálé pedig tényleg cask úgy árasztotta az évadzáró hangulatot.

Gus haláljárása számomra kibaszott hihetetlen volt, és olyan amire nem nagyon számítottam. Kilógott a sorozat kontextusából, de baszottul ütött.

bokrif - 2011. 10. 13. 04:36

Legjobb sorozat!
Én totál bevettem, hogy nem a Walter mérgezte meg a kis srácot, ezért elég ütős lett a vége.
Ütős!
Egyébként nem tudom gondoltatok-e rá, de tulajdonképpen nem tudtuk meg mi lett a kontrollvizsgálat eredménye amit valamelyik részben végeztek el rajta. A családnak csak a szokásosat mondta. Mivel a színész is azt mondta, hogy nem hiszi, hogy WW túléli a sorozat utolsó részét, ezért én sem hiszem, hogy nem halna meg. Az a szép ebben a sorozatban, hogy tudod, hogy a végén a főhős(?) meghal.
Az is nyilván túl kézenfekvő lenne, hogy átveszik Gus helyét: túl egyszerű lenne. A Hank vonal viszont kemény lesz.
Amire én számítok, hogy ahogy az évadok során Walter egyre mélyebbre kerül a bűnök bugyrában, és már a felesége is bűnözővé vált most majd a fia lelkiismerete sem lesz majd makulátlan. Elég megbotránkoztató lenne, ahhoz, hogy beleírjanak valami ilyen szálat az 5. évadba.

3tizen4 - 2011. 10. 13. 09:09

Über!

A műfaj legjobb forgatókönyve az évtizedben.

Mikor mutatják be a folytatást?

2-3 évad simán belefér ezzel a forgatókönyv íróval.

winnie - 2011. 10. 13. 10:17

folytatás egy év múlva és már csak egy évad lesz ketté bontva.

“ezzel a forgatókönyv íróval.”

nagyon sokan írják sorozatot, nem egy ember.

hgabesz - 2011. 10. 13. 11:33

Arra számítottam, hogy Walt a kórház parkolójában előveszi a ricint mikor Jesse elmegy és akkor tudjuk meg, hogy Ő mérgezte meg a gyereket, már épp elhittem, hogy tényleg csak rágcsálta a játszótéren a virágot a kis muksó, erre mutatják Walték udvarát és bummm ott a virág, ütött! :)

migraine - 2011. 10. 13. 16:00

a lehetséges folytatást boncolgatva azért arról se feledkezzünk meg, hogy Walt még mindig nem nyilvánítható gyógyultnak, ergo ez is keményen bejátszhat majd még

Miss Keamy - 2011. 10. 13. 17:52

Überbrutál volt ez az évadzáró. Naivan én nem is feltételeztem Waltról, hogy ő mérgezné meg Gus megölése érdekében a kis srácot. durva:) Gus halála sokkolt (már-már neki szurkoltam), remélem a 16 rész ezért walt halálával ér véget, és jesse nyirja ki :D
az évadzáró 10/9 – Gus terminátoros halála miatt a -1, nekem is vhogy rombolt a karakteréből, túl bohémra sikerült.
a 4. évad 10/8. az elején vontatottabb volt azért.

Meggyes_ásványvíz - 2011. 10. 13. 19:29

vajon miért nem vette észre gus embere a bombát a szék alatt? eléggé hihetetlen, hogy nem vizsgálta át újra a szobát.

jky - 2011. 10. 13. 20:39

Az évad eleje/közepe elég langyos volt, de a végére veszettül beindult. A 11. rész végén amikor otthon keresi a pénzt és felesége elmondja neki, hogy Ted-nek adta, az a röhögés amit ott Walt levág kínjában, az évad legjobb jelenete :D

Amúgy Gus terminátor arca szerintem is sok volt, nem illett a sorozatba.

A finálé meg hát tényleg olyan, mintha sorozatfinálé lenne. Félek, hogy innen már csak lejjebb vezet az út :(

Reg5 - 2011. 10. 13. 22:28

Nekem ezzel vége a sorozatnak. Mondhatni tökéletes lezárás volt, ami után szerintem vétek új epizódokat vagy évadot legyártani.

Clapko - 2011. 10. 13. 22:41

Végre megtudtam nézni!

A legjobb…

Almásrétes - 2011. 10. 14. 10:21

Reg5: Ezt nem tudhatod.

TibChee - 2011. 10. 14. 10:58

Először nekem is az jutott eszembe a rész kapcsán, mint itt sokaknak, hogy ez így sok volt. Sok volt, hogy hirtelen összejöttek a dolgok Walt-nak: már eleve az, hogy ez a rendkívül csavaros terv, aztán ahogy meghalt Gus…

De ha belegondolok, akkor kockáztatott egy hatalmasat. Gus addig addig manipulálta Jesse-t, amíg az gyakorlatilag átállt mellé. Muszáj volt a céljai érdekében Waltnak is manipulálnia őt. Veszteni valója nem volt, abban a helyzetben a csúfos halál valószínűbb volt, mint hogy ki tudjon evickélni a helyzetből. Neki, Walt-nak, gyakorlatilag mindegy volt, hogy Jesse vagy Gus egyik embere öli meg. Onnantól kezdve, hogy Jesse-t ismét maga mellé állította, lényegesen leegyszerűsödött a dolga.
Azon, hogy Gus egyből megtudta, hogy az öreg a DEA-hez ment, nincs semmi meglepő. Bizonyára nem véletlen, hogy ő volt a legnagyobb támogatója az osztálynak. Valószínűleg volt egy belsős embere, aki jelentette neki a dolgokat és innen értesült az öregről. Az sem különösebben meglepő, hogy csak úgy be lehet sétálni az öregek otthonába, nem börtön az, mégcsak nem is kórház. Mellesleg a kórházba is lehet menni látogatni úgy, hogy még csak észre sem vesznek (persze nem az intenzívre vagy hasonló helyre).
Az egyetlen bibi ott lehetett volna, hogy Gus nem személyesen öli meg, de ezt mindig is tudtuk Gusról, hogy szereti az ilyen helyzeteket saját maga intézni.
Talán egyedül az volt kicsit gyors, ahogy Walt összerakta a dolgokat az öreg és Gus között.

Gus halála meg igazi Gus volt, szerintem. Az óriási fájdalomtól sokkos állapotba kerülve csak a reflex-szerű mozdulatsor végrehajtására volt ereje. Pont olyan kimért volt, mint életében. Mondjuk igaz, ami igaz, ha csak szépen kivánszorgott volna, akkor talán egy picit hitelesebb lett volna a halál, főleg az után, ahogy lereagálta a bomba tényét.

Az a virágos bevágás a végén meg kicsit sok volt, nagyon szájbarágós. Főleg úgy, hogy az előző részben már megmutatták a virágot.

perfect0 - 2011. 10. 14. 12:09

Nem volt rossz finálé, csak azt bánom, hogy Gus halálát a lehető legvalószínűtlenebb módon elspoilereztem magamnak: éppen az egyik kedvenc előadómra – Apparat – kerestem rá youtube-on, erre mit dobott ki első helyen? Hát persze.: “Breaking Bad Soundtrack — Gus’s Theme [Apparat – “Goodbye (Instrumental)]”

Egyébként a kirtika korrekt lett szerintem. :)

Skate - 2011. 10. 14. 14:11

ügyesen belefutottam én is a terminatorosított gusba azelőtt, hogy a részt láttam volna.

Almásrétes - 2011. 10. 14. 14:33

Most daráltam le első két évadot újra, előjöttek a régi emlékek (most már fel is vázoltam magamnak, hogy mi miért történt és egyáltalán nem lehet egyik karaktert sem (Walt és Jesse) felelőségre vonni. Mindketten akarták, mindketten bénáztak). Egyébként a második évadban mikor a saját hálózatukat akarják kiépíteni az a legjobb :)

ooo - 2011. 10. 14. 15:12

Zseniális évadzáró! Következő évad tuti DEA-Heisenberg küzdelem lesz. Kétlem, hogy Walt folytatná a methgyártást, most került ki ebből a körből, hülye lenne újra belesodródni.

Egy dolgot furcsálltam: Gus végig precíz volt, egy lépéssel előrébb járt, mint Walt, és még csak nem is gondol arra, hogy átbaszás az egész?

Kocsolas - 2011. 10. 14. 15:33

valamiért totál azthittem, hogy ez az utolsó rész, csak a kritika kezdetnél jöttem rá hogy hoppá még van hátra.. jó évadzáró volt nagyon, tetszett, de Walt “fejlődése” egy kicsit számomra zavaró volt, nem tetszett és nemis tűnt valószerűnek hogy ennyire átment hidegvérű gyilkossá. Hanknek az új évadban könnyen össze fog állni a sok apró jelből már, hogy bizony Walt sáros. kíváncsi vagyok hogy zárják le, de vagy Walt vagy Hank -vagy mindketten- meg fognak halni az évad végére

jky - 2011. 10. 14. 15:39

Walt kizárólag akkor gyilkol, ha muszáj, mert csak ily módon védheti meg a családját. Ártatlanokat nem gyilkol, a maffiát kiiktatni meg hát az “ilyen ez a biznisz” esete. Lehetne itt vitatni a morális oldalát a karakternek, de én nem tudom elítélni, egyszerűen így kellett cselekednie, különben már rég a föld alatt lenne. Vagy a te ajtódon kopogtatnak, vagy te kopogtatsz mások ajtaján. :)

uhkjkgljg - 2011. 10. 15. 11:56

“I need DEA…”
Dea is not a word, honey.
Az a fej… lol.

zoli - 2011. 10. 15. 16:01

Most néztem meg.Hát így már érthető a cím: Face off (Gus two face)

Scypio - 2011. 10. 16. 01:41

Nekem az a legfurcsább, hogy végülis akkor hogyan került ki a ricines cigaretta Jesse dobozából?

Csak az ügyvéd smasszera vehette ki, de az a bénázás biztosan nem volt elég arra, hogy elvegye a dobozt, aztán még vissza is kellett csempésznie.

Gus halálánál az jutott eszembe, mintha az írók ki akartak volna egyből zökkenteni a megdöbbenésből: gyerekek, ez csak mese. Döbbenetes volt, hogy kijött, de a nyakkendő már túlment a határon.

A virág szerintem nem volt szájbarágós, nekem ott esett le, hogy Gus egyátalán nem volt sáros.

dr.Fünke - 2011. 10. 16. 04:15

http://www.youtube.com/watch?v=3BROfhjCycY
Ez szépen megmutatja mi történt.
Amúgy nem értek egyet azokkal, akik Walt tetteit magyarázzák. Az egyik legfőbb motivációja Gus ellen az volt, hogy talált valakit aki okosabb nála, amit nem tudott elviselni. Ő nagyon is élvezi azt az életet amit kialakított magának, elég csak arra gondolni amikor Skylart kiosztja(Im the one who knocks.)

zoli - 2011. 10. 16. 11:43

zseniális a video

jky - 2011. 10. 16. 12:47

A videó nagyon jó, bár a videó végével és dr. Fünkével sem értek egyet abban, hogy Walt csak magára gondol és nem törődik Jesse-vel. Számtalanszor védte/mentette már meg Jesse-t, már az előző évadokban is, és vica versa. “I need my partner”.
Igaz, hogy mindig voltak viták, ellentétek, veszekedések és verekedések közöttük, ez már csak a történet alakulása, az életkor/életfelfogásuk és az erős jellemük miatt is alakulhatott így. DE! Attól még összetartanak és soha nem áldoznák fel a másikat, mert mindig is arra törekedtek, hogy mindketten megússzák az eseményeket.
És azt hiszem, hogy a negyedik évad, főleg a zárójeleneteknél lévő kézfogás ezt még jobban alátámasztja. Én nem is emlékszem rá, hogy valamikor fogtak-e már kezet az évadok során.

jky - 2011. 10. 16. 12:51

Ja és az “I’m the one who knocks” -hoz még annyit, hogy az élet megkövetelte, hogy ilyenné váljon. De hangsúlyozom, ártatlanokat sosem ölne meg, kizárólag azokkal bánik el, akik neki, vagy a családjának akarnak ártani. Akkor meg? Elébe megy a dolgoknak, ha kell és nem bízza a véletlenre, hogy majd talán sikerül megvédenie magát, ha a helyzet olyanra fordul. Vagy téged tesznek el láb alól, vagy te teszed el láb alól az ellenfeleidet.

A feleségének pedig azért hangsúlyozta ki, mert Skyler még mindig egy szerencsétlen lúzernek nézi, de így a tudtára adta, hogy nem kell félteni, mert a családjáért mindent megtesz, ha az élet megköveteli. Ismét hangsúlyozom, az ellenségeiről beszélt, az Ő ajtajukon kopogtat, ha kell.

clark - 2011. 10. 16. 12:55

talán majdnem ez a legjobb évad,drámailag és történéileg és tényleg felért a finálé egy sorozat záró résszel!

nagyon jó volt.de nem csak Walt ment át nagy karakterfejlődésen ,hanem Skyler is és Jesse is.

Skyler igazi badass lett,már nem is idegesít annyira a karaktere mint az előző évadokban.

Jesse meg kezdett felnőni és egyre fontosabb szerepet betölteni a kis naiv módján a meth bizniszbe.de nagyon könnye lehet manipulálni.

Walt meg brutálisan fordított életvitelt ,erkölcsi norát,értékrendet vett át.
pl az elején nem robbantotta volna fel a fia kocsiát inkább eladta volna áron alul.
nagyon jól bábúzik az emberekkel és jól ahsználja a kémiai tudását is.a mérgezésnél pl.

szeintem Gus halála igazán fergetegesre sikeredett,először azt hittem,h tényleg nem lett baja azután wtf.jellemzi a karaktert hogy megigazítja a nyakkednőt mint egy drog báró és ügyet sem vesz a “kis karcolásra”ááá durva volt na:D

kívácsi vok hogy milyen irányba fognak a dolgok terelődni.

mert lehet hogy megint visszajön a rák és megint elkezdődik a pénzhajsza,vagy bujkálni kell mivel van egy pár rossz akarója és így háburóba keveredik,vagy Jesse rájühet hogy mégis csak Mr White mérgezte meg Brockot.

De akár az is lehet hogy most már nemcsak pézt akar ,hanem befolyást és hatalmat is.Tehát lesz egy kis kartell harc,közben szembekerül Hankkel és akár meg is ölheti,mert a gyilkosság is simán belefér az értékrendjébe,bár lehet hogy még nem döbbent rá hogy igazából mit is tett és hány életet oltott ki,és lehet hogy belfog ebbe őrülni és a diliházban fog kiötni vagy öngyilkos lesz.

Szinte bármi lehet ,én nagyon várom,és remélem lesz egy szép lezárás akár életben marad ,akár nem ,de az tuti hogy főbb szereplők közül meghalnak egy páran.

Az évad 9/10 szerintem.

Almásrétes - 2011. 10. 17. 15:54
jky - 2011. 10. 18. 11:53

Legyen az “I won” a hét idézete!

Javasold te is!
http://www.sorozatjunkie.hu/2011/10/18/a-het-idezete-99

;)

Andrisss - 2012. 01. 19. 12:58

GUs=obama

adamban - 2012. 07. 15. 23:36

Na, milyen vót?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz