login |

Merlin: kezdett a 4. évad – írta darkspell

2011. 10. 28. 14:59 - Írta: vendegblogger

61 hozzászólás | kategória: kritika,

Igazából már hetekkel ezelőtt, de azért inkább később, mint korán soha. Aki esetleg le lenne maradva, itt találja a kötelező köröket: harmadik évad kezdete és vége.

Igen, mindkettőt én követtem el. Ez van. Meg az, hogy ez az írás nem fog sokkal többet és máshogy mondani, mint az előző, mert a véleményem most is ugyanaz nagyjából: egyre jobb és jobb ez a sorozat. Pontszámot megint nem írnék konkrétat, mert elég nehéz lenne pontosan meghatározni, de eléggé a felső tartományban mozog. A tovább mögött szokásomhoz híven kicsit csapongóan meg spoileresen folytatom.

Az ütős finálé után most egy legalább annyira komor dupla nyitót láthattunk. Bár az ötlet messziről sem eredeti (Seeker, emberek?!), de merem állítani, hogy messze az eddigi két legsötétebb epizódot produkálták. Főleg, mert végig sulykolták, hogy itt bizony valakinek meg kell halnia. Nem, nincs más lehetőség, valakit fel kell áldozni. Az előző évadban főgonosszá előlépő Morganának ez nem volt annyira nehéz, tekintve, hogy a szöszke spanja már amúgy is a végét járta, de a másik oldal…

Amit viszont kicsit karakter idegennek éreztem, az Uther. Aki összeomlik a lánya árulásától, és kvázi-zombiként néz ki a fejéből. Tekintve, hogy Morgana is a mágia “karmai” közé körül, inkább vártam tőle tehetetlen, agyatlan dühöt. Ez kicsit olyan… semmilyen volt.

Viszont gondolom szükséges, hogy behozhassák az új figurát, aki átveszi a beépített ember szerepét Morganától. A nevét nem tudom, igazából nem is érdekel… Szürke, kiszámítható, sablonos. Kell valaki, aki szépen szivárogtat. Gondolom marad állandóra (remélem, nem), de nagyon bízom benne, hogy hamar kitalálnak valamit az önismétlés elkerülésére. Ezzel együtt viszont tovább gyorsul Artúr királlyá válása: immáron a környezet is kényszeríti rá. Viszont kíváncsi leszek, hogy trónra kerülése után mi lesz az anti-mágia irányvonallal. Uther gyűlöli, oké, de Artúr… remélem nem oldják fel gyorsan és könnyedén a problémát, hiszen ez az egyik legnagyobb konfliktus a sorozat életében.

Na, meg ugye Merlin. Szegénykém, olyan nyomorultul tud nézni, amikor a herceg helyett csinál szinte mindent. És ez ismét eszembe juttatja, hogy mennyire nem szerettem volna a középkorba születni (vagy legalábbis mennyire király, hogy nem emlékszem az előző életeimre). Ezzel együtt azonban már nála is eljutottunk egy olyan szintre, hogy képes lett volna az életét is feladni Artúrért. Nem csak szóban, de cselekedetben is. Nem rajta múlt, az biztos. És az elmúlt egy-másfél évadnak ez az egyik legnagyszerűbb öcsívmentje: bár megmaradt a bohókásság, a viccelődés, az ugratás, de a másik (drámai) oldalon hatalmas lépéseket tettek.

A továbbiakra pedig bőven lesz idejük, hiszen a BBC már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy kér ötödik évadot is. Időnk tehát van bőven, és nagyon-nagyon-nagyon bizakodó vagyok, hogy ennél csak még tovább fejlődik az egész. Anno winnie ezt írta: “de nem fantasy-ként, hanem inkább ifjúsági (tini?) kalandsorozatként kezelném a Merlin-t”. Most szerintem nem ezt írná.

61 hozzászólás Ne habozz!

szendroib - 2011. 10. 28. 15:12

Nálam is szépen felküzdötte magát a top 3 sorozat közé évadról évadra:). Tetszettek az eddigi részek is, már az eddigi pár epizód is tele volt izgalmakkal. Több főbb szereplőtől is búcsúzni kellett, és ez eléggé új irányt adott a történetnek. Két dolog van ami kevésbé tetszett, az egyik az új áruló, mint az értékelésben is írva volt, nem egy túl érdekes karakter, és a színész sem illik bele nekem a képbe. A másik, hogy már megint ott voltunk, hogy Merlin majdnem elmondhatta Arthurnak a titkát, de a végén ismét csak messzebb kerültünk tőle mint az elején. Ez az oda-vissza játék kezd kicsit unalmassá válni, de amíg ez a legnagyobb probléma a sorozattal, addig nem lehet okom panaszra:). Kíváncsian várom a holnapi részt, és köszi az írást az évadkezdésről!

JimmyL - 2011. 10. 28. 15:15

szeretem ezt a sorozatot, de kezd idegesiteni az az alaphelyzet, hogy “jajj, nem tudhatja, hogy magus vagyok”… tul kene ezen lepni, mert egyre jobban duhit…

JimmyL - 2011. 10. 28. 15:16

most olvasom elottem a kollega is ezt irta.. szoval igen… csak nekem kezd sok lenni. 4. reszt most pl. keptelen vagyok megnezni, inkabb felretettem, hogy majd maskor iegeskedjek rajta…

Nikki - 2011. 10. 28. 15:21

Köszi a kritikát, már vártam :D
Annyira tudom szeretni ezt a sorozatot; ott van már jó ideje nálam a legjobbak közt. A 3-ik, 4-ik rész is ugyanolyan jó, mint az összes többi. Ha le akarnám írni, hogy milyen, a sötétebb epizódok ellenére is elsőre a kellemes, aranyos szavak jutnak az eszembe. Jó nézni :D
Muszáj megjegyeznem, hogy ebben a sorozatban (és csak még egy párban) tudnak olyan jeleneteket produkálni, amin percekig kacagok. A szitkomok ezért is már jó rég óta nem szerepelnek a nézősök közt.
A kritikával csak egy ponton ellenkeznék, én már annyira várom, hogy mikor fedezi fel Arthur (akár csak egyedül ő) Merlin titkát :D
Ugyan megvannak a sorozatnak az apró hibái (pl azt nehezményeztem, hogy miért Arthur-nak kellett volna feláldozni magát, nem akad abban a börtönben ilyenkor egy bűnöző, aki…?) de mindig alig várom már a folytatást; az ötödik évadnak már örvendeztem :)

Lajoska67 - 2011. 10. 28. 15:46

Nekem kicsit hullámzó a színvonala. Van, amikor egészen gyerekes, tényleg tinisorozat, hülyeként kezeli a nézőt, máskor meg egészen felnőttes és újszerű. Tehát néha a legutolsó menthetetlen helyzetben is jön a csodás megoldás, stb., máskor meg beáldozzák a királyt. Néha debilkednek valamit a palotában, akár egész részeken át, máskor meg több részen át ostrom alatt áll Camelot. Ez elég furcsa. Mindenesetre a 4. teljesen jó évad, de kicsit se kételkedtem benne, hogy marad a jó színvonal, végül is ez angol sorozat, nem amerikai.

Lilith - 2011. 10. 28. 16:05

Kedvenceim között van,Ahhoz képest hogy anno hobbiból kezdtem el nézni,ma már megszállotja vagyok nállam első helyen vetekszik az Odaáttal.Nagyon tetszettek az eddig látott részek.(Köszi darkspell a feliratokat :D).
Nem akarok annyira véleményt írni ,mivel akkor tele lenne spoilerrel és nem akarom lelőni a poént.De volt olyan rész mikor égnek állt a hajam (jó értelemben).Ötödik évad?Nem kételkedtem benne hogy ennyiben abba fogják majd hagyni a készítők.Collin,Bradley és Gaius (nem tudom a karakter megszemélyesítőjének a nevét,bocsi) hozza a formáját.
Összevetve nekem nagyon kevés bajom volt a sorozattal,legtöbbje a cikkben leírtakkal egyezik.

Skate - 2011. 10. 28. 16:33

Amit a 4. évadban láttam eddig, nagyon pozitív. 4 rész lement és nagyon bejön ez az új irányvonal. És bizakodom ennél csak jobb lehet. A fináléra mi alakul ki, bele se merek gondolni, mert már annyira várom hétről hétre. A legjobb évad ever. :)

Haky - 2011. 10. 28. 16:50

Ugye jó pár kérdésedre választ kapunk a 3-4 részeben.
Nagyon jó a sorozat, tetszett az a 3. részben, hogy olyan jókat tudtam rajta nevetni mint sok szitkomon nem, és ez is az egyik olyan dolog a sorozatban ami megfogott. Nagyon várom a folytatást, egyre jobb és jobb. Azt hiszem az írók tudják mit akarnak, most, ahogy már többen is írtátok, egyedül az áruló karaktere nem szimpi, ezért remélem hamar kilép vagy lesz vele valami.

Kira - 2011. 10. 28. 17:04

én egyhuzamban daráltam le az első 3 évadot mert nagyon tetszett, pár dolgot eltekintve. Miről is szól az első 3 évad: Minden részben megakarja ölni valaki Utert és Merlin vívódva bár de megmenti. Jaj, a változatosság, néha Artúr seggét kell megmenteni :D
Kicsit bekavarhattak volna, hogy legalább Artúr megtudja Merlin titkát és így rejtegetik a király elől, jobb lett volna… no mind1.

SPOILER!!!
Lancelottal most mi van? :D Átküldték a túlvilágra azt csókolom? Ő tagja a kerekasztal lovagjainak, akkor nem írhatják ki… még is hogy akarják visszahozni?? O.o
SPOILER VÉGE!

Ovi - 2011. 10. 28. 17:37

Már nagyon vártam ezt az írást, mert még csak négy epizód ment le az új évadból, de máris annyi minden történt, hogy arra aligha számított bárki. Csak egy dolog, hogy három rész alatt három fontos szereplő halt meg, és nem is a legfontosabb változás…
Hihetetlen, hogy hová nőtt fel ez a sorozat. Változatlanul a nagy kedvenc, és simán elmondható, hogy jobb, mint valaha.

Nem kell szerénykedni a pontszámokkal, nyugodtan leírhattad volna, hogy 10/10. :)
De minden túlzás nélkül az első négy részre 10/9 10/8 10/9 és 10/8 mehet.

SPOILER
Lancelot most a túlvilágon vívja kalandjait, de egy fantasyben onnan is van visszatérés. ;) Nem kérdés, hogy visszajön. Hogy mit találnak ki ez ügyben, az már annál izgalmasabb.
SPOILER VÉGE

szerintem - 2011. 10. 29. 14:51

en ugy vagyok ezzel a sorozattal, hogy minden hibajaval (vagy annak ellenere) nagyon szeretem, elfogult vagyok. a sztori eleinte valoban nagyon egysiku volt, de nem is az volt a lenyeg szerintem, hanem a tortenetbol kiihamozhato tanulsag. a tini vonal pedig szinte teljesen eltunt, a karakterek is sokkal kidolgozottabbak lettek, a tortenet is sokkal sotetebb, gondokkal terhesebb. a szineszi jatek is egyre jobb, Antony Head (Uther Pendragon) es Richard Wilson (Gaius) kivalo szineszek, de szerintem Colin Morgan is kifejezetten nagyon elvezheto jatekot nyujt, ezerfele arca van.
Nemi negativum azert persze van, peldaul a Gwent jatszo szineszno szerintem eleg gyengus, de meg belefer azert. Ami igazan bena, az a 10 fos lovagsag, ami harcol a kiralysagert, barmi tortenjen. igazan mutathatnanak legalabb 30 embert 10 helyett, mikor jon az ellen. Valaki mas is emlitette, de nekem is nagyon szemet szurt, hogy a legjobb emberaldozat tenyleg a leendo kiraly kell, hogy legyen? hat nincs ott az osszes (mind a 10) lovagja, hogy egyszerre kialtson fel: en megyek helyetted? nem, inkabb csak elkiserik:)))
de egye fene, ertem en, hogy miert volt ez igy, de akkor is.
ezt leszamitva a legkedvesebb es legszerethetobb sorozat jelenleg, szerintem.

Cléda - 2011. 10. 29. 14:58

Továbbra is tetszik a sorozat, várom hétről hétre.
Már előttem részleteztétek a dolgokat.

És jajj, a 4. rész végén kaptunk egy kis cukiságot :)

Ovi - 2011. 10. 29. 15:33

Azért nem merül fel, hogy bárki más áldozza fel magát, mert egyedül Artúr (és Merlin) tudta, hogy áldozatra lesz szükség. Artúr lovagjai nem sejtették, mi vár rájuk a küldetés végén, mert a herceg nem árulta el nekik. Épp azért nem, mert túl jó ahhoz, hogy bárki mástól várja el az áldozatot. Sir Elyan próbálta faggatni az erdei tábortűznél, de hiába.
Artúr egyedül Merlinnel nem számolt… mert sosem számol vele. :) Merlin meg azzal nem számolt, hogy Lancelot, aki a sárkánnyal való találkozáskor tudomást szerzett a küldetés lényegéről, legalább annyira kész meghozni az áldozatot Guinevere miatt, mint ő Albion miatt.

Amúgy a lovagok megjelenése az új évad egyik remek újítása. Jó húzás volt, hogy a korábbi évadok során külön-külön megismerhettük őket, mert most mindegyik egyéniség, miközben remek kis csapatot alkotnak. A negyedik rész egyik legjobb pillanata volt, amikor Merlint megtréfálták a kajával.

wroadd - 2011. 11. 01. 19:33

Én még egy pozitívumot megemlítenék. A gyerek(?)színészek fejlődését.

FÉLIGSPOILER
Konkrétan Colin Morgan játékára gondolok. Szerintem ebben a szériában alakított “öreg Merlin” karaktere fényévekkel jobb volt, mint a korábbiban, ráadásul a smink is jobban sikerült.
FÉLIGSPOILER VÉGE

Ovi - 2011. 11. 01. 23:16

Az öreg Merlinben – nem hiszem, hogy ez nagy spoiler, hiszen még a plakáton is rajta van – az a zseniális, hogy Colin Morgan nem egy öregembert játszik, hanem eljátssza, hogy a fiatal Merlin milyennek képzel el egy házsártos öregembert. Ami parádés. :) Főleg amikor egy-egy pillanatra kizökken a szerepből. Mármint nem a színész, hanem az öreget játszó fiatal Merlin. :D

A fiatal Merlint meg évek óta kiválóan alakítja. Valahol már írtam kommentben, hogy generációja egyik legjobbja ez a gyerek. Változatlanul így gondolom.

Ovi - 2011. 11. 01. 23:56

Amúgy örültem, hogy mégsem én vagyok az egyetlen, aki nem szeretné, ha egyhamar lelepleződne Merlin titka. Darkspellel egyetértve, ez a sorozat legfőbb konfliktusa, és jórészt ez adja a báját.
Ahogy a folytatásból kiderül, megtalálták az írók a legkézenfekvőbb, de mégis zseniális megoldást, hogy ezt fenntartsák. Sőt azáltal, hogy Morgana mániákusan keresi a varázslót, aki a jóslat szerint a vesztét fogja okozni, még egy okot adtak Merlinnek, hogy folytassa a rejtőzködést.

Azzal viszont vitatkoznék, hogy Uther összeroppanása karakteridegen lett volna. Én már vártam, hogy eljusson erre a pontra, mert a legenda legtöbb változata szerint megbolondul, és már az előző évad elején elindult ezen az úton. Egyébként az összeroppanás nem most történt, hanem az előző évad végén. A harmadik évad arról szólt, hogy Uther annyira rajongott a letagadott lányáért, hogy vak volt minden árulására, majd a fináléban kénytelen volt szembesülni azzal, hogy Morgana ugyanolyan vak gyűlölettel van iránta, amilyennel ő van a mágia iránt. Az öregre visszahullott minden bűne, és Morganát úgy vesztette el, hogy közben a tükörképét láthatta benne. Ez sok volt neki.

Encsi - 2011. 11. 02. 12:06

Kicsit elszakadva az évadok eseményeitől, én azt szeretem ebben a sorozatban, hogy nem olyan “mesésen” jók és rosszak vannak benne. Mindenkinek megvannak a mozgatórugói, hogy miért azon az úton indul el, amin, és semmi nem fekete-fehér. Hanem a rossz döntéseknek bizony következményei vannak, sőt nem mindig adatik meg a “luxus”, hogy a jó és rossz között kell választani…

Illetve az ellenségek motivációi is gyakran érthetők, és ha véletlenül nem épp a főhősök életére törnének, akár drukkolnánk is nekik (pl. az első évados Tristan – oké, hogy lidérc lett szegény, de melyik lovag ne akarná megbosszulni a húga halálát, még ha úgymond félreértés volt is; vagy a varázslómester, aki be akarja juttatni a lányát Avalonba, hiszen az ő hibájából tagadták meg az öröklétet a lányától, stb.)

Nikki - 2011. 11. 06. 23:38

Nagyon jók az öreg Merlin jelenetei, rengeteget lehet rajta szórakozni :D De amúgy is, ez az epizód nem keveset adott humorból, én kétszer visszanéztem, ahogy Merlin kardostul felkenődik a falra és elterül :)) De sok más vicces jelenet is volt :D
Végre volt egy kis Morgana-Merlin harc, simán csak úgy varázstudók között ^^ Azt persze egy pillanatig sem hiszem el, hogy Morgana nem él :P

Claire8310 - 2011. 11. 07. 19:06

És ahogy Arthur visszanéz, kb. meg se lepődve…:) Nagyon jó rész volt. Öreg Merlin brillírozott a lovagokkal:)

Ovi - 2011. 11. 09. 01:47

4×06 – Nagyobbat ütött volna az epizód, ha a végén az összecsapás valamivel látványosabb. Oké, hogy Morgana be volt rezelve, Merlinnek meg nyilván nem volt egyszerű az öreg csontjaival, de akkor is.

“Még szerencse, hogy pocsék orgyilkos vagy.” – Gaius remekül összefoglalta. :D

Remélem, Lord Agravaine karakterét kicsit kibontják majd, mert az látható, hogy rajong Morganáért, most is könnyezve tartotta a karjaiban, de ha mindezt hagyják a levegőben lógni, hiányérzetem lesz.

A következő részben szorul a hurok Emrys körül. Viszont úgy tűnik, az igazán izgalmas dolgok utána jönnek.
Hat rész után is ez a legerősebb évad.

Ovi - 2011. 11. 09. 22:31

Ami még figyelemre méltó: Colin Morgan a legutóbbi részben már három különböző Merlint alakított (a szokásos kamaszt, a házsártos öreget és a kétbalkezes gyilkost), és mindegyiket kiválóan.

Zane - 2011. 11. 12. 23:42

Egyszerűen imádom az egész sorozatot, vannak hibái de a hangulat és a fő szál annyira jó, hogy minden héten körömrágva várom.

Nereus - 2011. 11. 13. 11:20

Fantasztikus milyen fejlődésen ment végig ez a sorozat. Az előző évadokban pont ilyenkor jöttek a töltelékrészek, amik csak 6/10-ek voltak. Most pedig stabilan 8-9/10-es epizódok jönnek futószalagon. Mi lesz itt kérem a későbbiekben? Szerintetek végig tudják vinni a sorozatot Albion tündökléséig majd a bukásig? Btw mennyire szuper már a rendezés: a rész elején kacagtam Arthur meg Merlin reggeli tornáján, a rész végén pedig elmorzsoltam egy könnyet Gaius alakítása miatt.

Ovi - 2011. 11. 13. 20:10

A hetedik részben ismét a legjobb formáját hozta a sorozat. Én is megkönnyeztem.
Csak azért nem 10/10, mert aztán mindig meglepnek, hogy rá tudnak tenni még egy lapáttal. A cselekmény, a rendezés, a fényképezés, a karakterek – mindent imádtam ebben az epizódban. Richard Wilson (Gaius) fantasztikus volt, és a fiatal gárda is hozta a már megszokott erős alakítást. Még az aljas Agravaine kavarásait is kedveltem.

A jövő hét is kifejezetten érdekesnek ígérkezik:
http://www.youtube.com/watch?v=5CFR6bqhU_k

Ovi - 2011. 11. 28. 02:32

Merlin mindig ugyanabba a tóba temetkezik. :D Remélem, ennek lesz még jelentősége.

Lancelot Du Lac – Érdekes megközelítése volt a legendának, de egyáltalán nem bántam a csavart. Ha a hagyományos módon tálalják a szerelmi háromszöget, az meglehetősen karakteridegen lett volna Guinevere-re és Lancelotra nézve is. Arról nem is beszélve, hogy akkor másképp kellene végződnie…
Viszont kihozták belőle, amit lehetett. Hihetetlen érzelem gazdag epizód volt, kifejezetten jól megírt kulcsjelenetekkel (pedig az írók közül Lucy Watkins nem a szívem csücske), és egészen fantasztikus alakításokkal. Richard Wilson ahogy áll, és birizgálja a gyertyákon a kanócot – imádom. :) De persze a fiatal gárda vitte a prímet. Angel Coulby és Bradley James utolsó jelenete elképesztő erős volt.

Szerintem az angol gyerekek nem aludtak aznap éjjel, viszont én nagyon szeretném viszontlátni a szem nélküli öregasszonyt, mert jó kis karakter volt, külsőre-belsőre egyaránt.

A következő epizódot Howard Overman írta, úgyhogy már csak ezért is várom.
http://www.youtube.com/watch?v=6yZHHln1nGg

Zane - 2011. 12. 03. 12:36

Nekem a ‘Lancelot Du Lac’ vitte el a “legkevésbé élvezett Merlin rész” díját. Igazad van, Ovi, hogy Guinevere mostani karakterizációjába nem fért volna bele, hogy megcsalja Arthurt, viszont annak hála, hogy sem ő sem pedig Lancelot nem voltak “önmaguk”, szerintem konkrétan nulla emocionális súlya volt a résznek, az egyetlen feszültséget az szolgáltatta, hogy Arthur hogyan reagál, de amiért számomra érdekes volt ez a háromszög a legendában és korábban a sorozatban is, vagyis Gwen valódi érzéseinek komplexitása, azt egyáltalán nem játszották ki. Személy szerint úgy érzem, ez a rész egy nagy sértés volt a legendának (hiszen “leegyszerűsítették” a szerelmi háromszög drámáját), Lancelot karakterének (feltámasztják zombiként, ismét meghal, de most nem mint a nemes lovag hanem mint a csaló) és mindenekelőtt Gwen karakterének, akit ismét teljesen leredukáltak az Arthurral való románcára, két pillantáson túl semmit nem kaptunk arról, hogy neki más kapcsolatai, barátai, és TESTVÉRE is van. A “I want to be your queen” mondat különösen idegesített, mert sosem királynő akart lenni, hanem Arthur felesége. És ezek a kritikák még függetlenek attól, hogy személy szerint rendkívül nem élveztem a részt, mivel mindig is sokkal erősebbnek éreztem a Lancelot/Gwen chemistryt, mint az Arthur/Gwent, továbbá az utóbbiak kapcsolata még mindig rettenetesen kiegyensúlyozatlan, noha elvileg szerelmesek, még most is érezni lehetett, hogy Gwen Arthur alatt állónak érzi magát és úgy is kezelik.

Úgy éreztem, az egész “árulás” azért került most bele a sorozatba, hogy a rész végén Arthur elmondhassa Merlinnek a bizalomról szóló beszédet, ami feleannyira sem a Gwennel való kapcsolatára irányult, mint arra, hogy az írók kikacsintsanak és növeljék a feszültséget ezen két karakter között.

Ami tetszett a részben, az Morgana humanizálása volt, és Merlin nyílt ellenszenve Agravaine-nal szemben Arthur előtt, azonban összességében annyira méltatlannak érzem a sztorit és a megoldását, hogy a legkevésbé szeretett részeim közé került be, noha a színészek mind (Bradley, Angel, Colin) fantasztikus alakítást nyújtottak.

Zane - 2011. 12. 04. 00:49

Ellenben a 4.10. rész szerintem nagyon jó volt, több szálon is történt fejlődés és a karakterek ábrázolása is élvezetes volt.

Ovi - 2011. 12. 04. 18:13

Colin Morgant már meg sem említem. :) Természetesen a srác minden pillanata fantasztikus.

Hogy hol van több “chemistry”, az egy ponton túl hitvita, úgyhogy nem mennék bele. Viszont azt ne felejtsük el, hogy Artúr és Gwen viszonyában jelen van az a gát – és ezt kezdettől nagyon szépen játsszák a színészek -, hogy az egyikük trónörökös, a másikuk szolgálólány, tehát nem szabadna összejönniük.
Lancelottal sosem volt ilyen probléma.

Az Artúr-Gwen-Lancelot sztorira pedig pont ilyen megoldást vártam, mivel nem csak Gwen, hanem Lancelot karakterétől is teljesen idegen lett volna, hogy elárulja Artúrt. Lancelot már bizonyította, hogy nem tenne ilyet, holott láthatóan szereti Gwent, Gwen viszont egyértelműen túl is lépett Lanceloton – és ez nem ennek az epizódnak a fejleménye, legkésőbb a harmadik évad fináléjából nyilvánvaló volt. Ezért pontosan azt vártam, hogy nem bűnösként, hanem áldozatként látjuk majd őket (Morgana vagy akár Uther mesterkedése miatt – utóbbi aztán kiesett), és ezt szerintem a lehető legokosabban oldották meg. Kifejezetten tetszett, hogy senki sem szerzett tudomást a karkötőről, amivel Morgana előcsalta Gwen régi érzéseit; Merlin, de még maga Gwen sem.

A Merlinben bármire mondhatnánk, hogy az “nagy sértés a legendának”, de ez teljesen szubjektív, a legendák pedig szerencsére nem túl sértődékenyek. ;) Ellenben pont attól élvezetes a sorozat, hogy másképp nyúl a legendához, ettől friss. Természetesen lehet kevésbé szeretni, amit az írók kitalálnak egy-egy dologra.

Egyetértek, hogy Elyannak juthatott volna több szerep egy szemrehányó pillantásnál, viszont Merlin távoli búcsúzó pillantása szerintem sokkal több és erősebb volt, mintha vitte volna Gwen “bőröndjét”. Érzékeltette a karakter tehetetlenségét. Hiszen az egyetlen dolog, amit tehetett, hogy beszél Artúrral, és ezt meg is tette.

Végül az “I’ve always wanted to be your queen”: Ebben is meg kell adnom a pontot az írónőnek, mivel számomra ez a mondat abban a szituációban nem azt jelezte, hogy Gwennek hirtelen uralkodói ambíciói támadtak volna, hanem azt, hogy szeretett volna méltóvá válni Artúrhoz, ahhoz az idealizált képhez, ami Artúrról mint királyról él benne.

A Herald of the New Age – Újabb epizód igazolta be Darkspell kijelentését, miszerint a Merlin már rég nem ifjúsági sorozat. Múlt héten a kivájt szemű banya, most meg a kútba fojtott gyerek szelleme… Overman nem okozott csalódást. Jó kis sztori volt, izgalommal és feszültséggel, a végén érdekes fordulattal. Okosan megírt és kifejezetten okosan megrendezett epizód, amiben a jelenetek új értelmet nyernek, ha másodszor nézed. Bradley James ismét bizonyította, hogy nem csak jóképű színész, hanem tehetséges is. Bizonyos értelemben ez eddig az ő évada.

Zane - 2011. 12. 05. 09:31

Egyetértek, hogy Gwen és Lancelot itteni karakterizálása nem vezetett volna a legenda beli megcsaláshoz (ezen a ponton semmiképp), de ez így egy nagyon olcsó megoldás volt az egész kulcsesemény átugrására.

“szeretett volna méltóvá válni Artúrhoz, ahhoz az idealizált képhez, ami Artúrról mint királyról él benne.” És a nap végén szubjektív chemistry és a karakterekről alkotott véleményem után pont ez az egyik ok, amiért csak nem tudják eladni nekem az Arthur/Gwen-t. Egyetlen olyan jelenetük sem volt, ahol tényleg egyenrangú volt a két szereplő, és ez egy párkapcsolatban nem vonzó számomra. Mi az hogy “méltóvá akar válni”? Hogy nem érzi úgy, hogy “megérdemli Arthurt”? Tényleg erről szól a kapcsolat, hogy Gwennek kell mindent eltűrni és megtiszteltetve éreznie magát hogy a király szerelmes belé?! Hiába ott a “szociális gát”, Merln például ezt teljesen áthidalja Arthurral. És az egy dolog, hogy Gwen személyisége nem ilyen, tehát ő mindig is szerény és visszafogott volt, amivel semmi baj nincs, de pont emiatt nem érzem úgy, hogy egészséges Arthurral a kapcsolatuk. Ez a rész is úgy állította be több helyen, mintha Arthur lenne az egyetlen fontos ember az életében, nem mint a LEGfontosabb. Gwen karakterét teljesen lelaposították Arthurra, mindemelett az egész hatalmas románc egy résznyi beszélgetésen alapul, azóta csak úgy van és kvázi semmi pluszt nem kap.

Persze, ez az én véleményem. Mindkét karaktert szeretem, és jó lenne őket boldognak látni, de úgy érzem, Arthurnak az első évadban a Morganával való kapcsolata is sokkal érdekesebb és erősebb volt. Gwen jó királynő lesz, de sosem fogom érezni a “nagy szerelmet”. És ahogy Bradley nyilatkozottt, ez nem is az.

Az új rész kapcsánt viszont egyet értek, hogy ez Bradley eddigi legjobb évada – főleg azért, mert végre kap komoly jeleneteket, és nem csak a butát és a bambát kell játszania nagy hányadban.

Ovi - 2011. 12. 06. 23:22

Hát, Bradley szeret furákat nyilatkozni. Pl.: “Artúr története ott kezdődik el, ahol a Merlin véget ér.” Ehhez képest… :)

Hétvégén már a célegyenesbe fordulunk. El se hiszem, hogy csak három rész van hátra. :(

energy - 2011. 12. 11. 14:15

Én örültem volna, ha Artúr összejött volna a hercegnővel. Miután Artúr elmondta képtelen lenne többé bízni Gwenben, túl hiteltelen lenne a megbocsátás.

Ovi - 2011. 12. 11. 16:12

Én meg örültem, hogy megtalálta a gyűrűjét; az egyik legjobb jelenet volt. Az őzvadászat is tetszett.
Talán az eddigi legmozgalmasabb Merlin-epizód volt ez a rész (4×11), kicsit túlságosan is mozgalmas a két szálon futó történettel. Ezt leszámítva jó felvezetése volt a finálénak.

Két nagyon komoly szombat vár még ránk. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Na61e8nK0A4

Nikki - 2011. 12. 11. 22:38

Nagyon jó volt ez a mai…de mit beszélek, hisz az összes :D Alig várom már a köv epizódokat. Lehet egybe kellene megnéznem a kettőt :)

Ovi - 2011. 12. 13. 23:13

Közeleg a karácsony. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=86h_OEq3-tc

Zane - 2011. 12. 14. 11:18

Szerintem is nagyon jó jelenet volt, mikor Arthur megtalálta a gyűrűt… viszont NAGYON élveztem az összes jelenetét a hercegnővel, sokkal jobban, mint az Arthur/Gwent, jó páros lettek volna, ha más körülmények között ismerkednek meg. :/

Nagyon remélem, hogy a második linkelt előzetesben a Dragoon csak ideiglenes, már marhára érik a magic reveal és szerintem Arthur nem kaphatja meg az Excaliburt anélkül, hogy nem elég érett arra, hogy elfogadja Merlint.

Ovi - 2011. 12. 15. 01:31

Lehet, hogy Emrys/Dragoon viszi el a kardhoz. Kíváncsian várom.
De én továbbra sem sürgetem, hogy megtudja Merlin titkát. Ráér az még szerintem, bőven érzek potenciált a mostani felállásban.

Adreee - 2011. 12. 18. 18:42

Rég nem nevettem ennyit Merlin epizódon, mint most az évadzáró első felén. :) Szenzációs rész volt és különösen tetszett az, ahogy belecsaptak a lecsóba már az első 5 perc után. Bradley James nagyszerű színészi képességeit ugyan eddig se vitattam, de ebben a részben bebizonyította, hogy rendkívűl széles skálán tud játszani ő is. Alig várom már a folytatást!!!

Ovi - 2011. 12. 18. 21:58

Egyetértek. Bradley zseniális volt együgyű Artúrként, tényleg úgy nézett ki, mint “a falu bolondja”. :D És az a legjobb, amikor Artúr már önmaga, de próbálja tovább játszani a hülyét. :)
Ami a Merlinnek mindig is nagyon ment, nem féltek beletenni az akció és az izgalmak mellé nagy adag humort, és egyik sem ment a másik kárára. Példásan nagyszabású epizód volt, jó ennyi statisztát látni egy angol produkcióban. Az események tényleg hamar felpörögtek, tetszett Artúr és Merlin menekülése, Trisztán és Izolda felbukkanása (látok bennük fantáziát, hogy akár hosszú távon maradjanak), de az érzelmesebb pillanatokat élveztem leginkább. Artúr és Gwen találkozása nagyon szépen volt megcsinálva, és tetszett Artúr és Merlin beszélgetése is a tábortűznél Agravaine és Morgana árulásáról.

Zane - 2011. 12. 23. 23:48

Én nagyon is sürgetem, hogy felfedjék Merlin titkát, mert szerintem iszonyatosan feszült ez a “Merlin a legfőbb tanácsosa de közben ő is folyton hazudik neki” felállás. És nem is érdekes az, hogy Merlin nem azért nem őszinte, mert rosszat akar, viszont ahogy Gaius-szal folyamatosan az orránál fogva vezetik Arthurt, az nem vet jó fényt a királyra. Merlinen is látszik, hogy részről-részre egyre fáradtabb. Ha nem varázsolhat szabadon, nem hiszem, hogy egy valaha is ténylegesen a legnagyobb varázsló válhat belőle, ahogy Albion egyesítése sem történhet meg.
Szerintem ezen a ponto egyszerűen rossz fényt vet a kapcsolatukra. Már nincs Uther, Arthur a 10. részben nyitottnak bizonyult a Druidák felé, Merlin még sem bízik eléggé benne, hogy megossza a titktát… Az összes beszélgetésük a bizalomról erre játszik rá (ahogy a legutóbbi tábortüzes beszélgetés is). Egyszerűen hiába bíznak meg teljesen egymásban, ez így nem igazi, ténylegesen erős barátság.

És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a rengeteg jelenet mikor Merlin Arthur és a lovagok mellett közvetlenül varázsol, amit azok nem vesznek észre, rettenetes ostobának állítja be mind a karaktereket és mind a nézőket.

Szerintem ezen a ponton a sztori már csak akkor fejlődhet, ha Merlin titkára fény derül.

Ovi - 2011. 12. 24. 03:10

Már miért állítaná be ostobának a karaktereket? Mindegyik jelenetből nyilvánvaló, hogy Merlin úgy varázsol, hogy senki ne vegye azt észre.
Szerintem sokkal érdekesebb a karakter és a karakterek viszonya is így, hogy Merlin nem meri bevallani a titkát. És bőven van rá oka, hogy ne tegye meg.
Persze én is kíváncsi vagyok, hogy hogyan alakul majd az után…

eClipse - 2011. 12. 25. 14:52

Azért azt enyhén szólva is nevetségesnek érzem, hogy Merlin tud gyógyítani is, de mégis inkább hagyja meghalni Isolde-t, nehogy meglássák, hogy tud varázsolni. Nagyon jó. Az meg szerintem már nagyon irritáló, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy ahol hirtelen halomszámra hullanak a katonák mindig a közelben van Merlin. Meg az sem érdekelt senkit, hogy mi lett Agrevain-ékkel. Szóval szerintem NAGYON ideje lenne, hogy megtudják Merlinről, hogy kicsoda is valójában.

Ovi: az oké, hogy rejtegeti, hogy tud varázsolni, de nem hiszem el, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy elsárgul a szeme és érthetetlen nyelven motyog. Lancelot bezzeg rögtön kitudta szúrni. Tényleg az az érzése ettől a nézőnek, hogy a többi szereplő retardált báb.

Akosh - 2011. 12. 26. 10:16

Merlin érkezése és Izolda halála között 20 mp telik el, egyáltalán nem biztos, hogy tudott volna valamit tenni. Ilyen téren önbizalma sem lehet sok, akit legutóbb megpróbált meggyógyítani, az ugye Uther volt..

eClipse - 2011. 12. 26. 16:48

Akosh: Guinevere-t is meggyógyította miután lelőtték őzként, kb 5 másodperc alatt.

Gwen - 2011. 12. 27. 00:24

Igen, engem is zavar már, hogy még mindig titkolózik. Én már anno vártam, hogy Arthur meglátja, míg az apja még élt, és hogy vajon hogyan tudja kezelni, hogyan fogadja el, hogyan segíti őrizni a titkát, de ezt nem lépték meg. Gondolom, akkor már átalakulnak majd a poénok, hiszen ha kiderül, kis ő valójában, Arthur már nem szórakozhat együgyűségén, szerintem ezért húzzák még, mint a rétestésztát, de már nagyon itt az ideje, hogy ezt meglépjék. Merlin sokkal több annál, amit bárki is feltételez róla. És én is úgy érzem, kissé dinkák a többiek, hogy soha senki nem gyanakszik kicsit sem, hogy akkor most mi is folyik itt.
Az meg, hogy Izoldát megölték, nagyon csúnya húzás volt, megkedveltem a két új szereplőt. :-(

Akosh - 2011. 12. 27. 01:03

Mikor Guinevere vs. Morgana csajbunyó van, és Morgana dob egy hátast (láthatóan nem harci manőver keretében), Merlin 1 mp-cel később előbukkan. Na itt kell egy bizonyos fokú értelmi szint gyengeség, hogy a két eseményt ne tudja összekötni Gwen.

Adreee - 2011. 12. 27. 19:40

Nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy az évad utolsó jelenete vajon mit is jelent az 5. évadra nézve.. Legelső gondolatom az volt, hogy Jajj, szegény kis Aithusa is el lesz rontva Morgana kezei között!, de aztán elgondolkodtam.. Ha egy fehér sárkány jót jelent Arthurnak és Albionnak akkor csak nem válik majd egy fegyverré Morgana kezében. Én inkább arra gondolok, bár nem tudom ennek mennyi a valószínűsége, hogy talán Morganára lesz úgymond jó hatással a kis sárkány, és ha nem is válik olyanná, mint amilyen kezdetben volt, de talán visszatér valami a régi énjéből. Legalábbis engem a feltámadása utáni kedves mosolya is erre enged következtetni..

Ovi - 2011. 12. 27. 23:51

eClipse: Gwennek nyílvessző volt a combjában, Izolda viszont halálos szúrást kapott. Másodpercei voltak hátra, ha jól számolom.

szerintem - 2011. 12. 28. 00:59

Adree: nem vagyok benne biztos, de mintha a szerencsethozo sarkany szoveget a sarkany maga mondta volna Merlinnek, de valojaban Gaius korabban azt mondta, hogy a legenda szerint csak baj lesz belole, ha kiengedi a tojasbol a sarkanyt. de lehet, hogy en kombinalok. szerintem ez volt a baj, amit a kis sarkany okozott, eletet lehelt Morganaba, es gondolom, a szovetsegeseve valt. A mosoly biztosan nem kedves akart lenni, lehet, hogy csak erre futotta neki:)
az evadzaro kulonben jo volt, vegre monumentalisabb csatajeleneteket lattunk, mint korabban. a szineszek tovabbra is nagyon jok, nem csak Colin Morgan, hanem Bradley James is kifejezetten jok. nekem hianyzott a vegerol egy mondat Gaius szajabol, vagy legalabb egy osszenevetes Merlinnel, de sebaj.
annak ellenere, hogy elegge kekec vagyok a nezo hulyenek nezesevel kapcsolatban, a Merlinben meg sohasem idegesitett, hogy Arthur nem tudja az igazat. ez az egyik mozgatorugoja a tortenetnek, ez ad dinamikat a Merlin-Arthur parbeszedeknek, ez teszi feszultte es izgalmassa a jeleneteket, ettol mukodik a humor is. nem mondom, hogy neha nem esne jol latni, hogy Merlin megkapja a jol megerdemelt elismerest, de kicsit tartok tole, hogy elvenne a sorozat egyedi hangulatat. szerintem majdnem minden alkalommal jol oldjak meg a titkolozast, es ne feledjuk, a varazslat, a magia olyasmi, amit epp esszel nem lehet felerni vagy csak keveseknek adatott meg. elmozdul egy hordo magatol, leomlik a vakolat, senki sem erti, hogyan tortent, de tudomasul veszik, hogy valaki varazsolt. nem hiszem, hogy magyarazatot keresnek ra, meg kombinalnak, hogy vajon ki lehetett, inkabb csak tudomasul veszik.
mindenesetre en nagyon varom a kovetkezo evadot, evrol evre egyre jobb szorakozas a Merlin!

eClipse - 2011. 12. 28. 13:27

Ovi: nos ha el is fogadjuk, hogy Merlin gyógyító ereje korlátozott, akkor is gáz, hogy még csak meg sem próbálta megmenteni. Legalábbis szerintem.

szerintem: igaz, hogy a legtöbb jó jelent abból fakad, hogy Arthur és Merlin csipkelődik, de szerintem elég jók a forgatókönyvírók ahhoz, hogy utána is meg tudnák oldani, hogy piszkálgassák egymást. Viszont az, hogy még mindig senki nem tudja gyakorlatilag, hogy Merlin tud varázsolni egyre inkább hiteltelenné teszi szerintem a dolgot. Ha nem is Arthur, de valakinek még kellene tudni, pláne most, hogy Lancelot távozott.
A sárkányos részt én sem tudom mire vélni.

spike0007 - 2011. 12. 29. 14:56

Butaságokat azért ne beszéljetek. Merlin halottakat nem tud feltámasztani és a menthetelen sérülésen sem tud segíteni. Ha tudna Arthurt mikor eléri a végzet egyszer akkor simán visszahozhatná.
Gwen sérülése nem volt halálos, nyilvessző volt a combjában, de nem volt halálos a sérülése. Isolda halálos sérülés kapott.
A kis sárkány pedig eredendően gonosz. Sajnos becsapta Merlint és az öreg sárkányt is. Aki Morganatól javulást vár az nagyon álomvilágban él.

spike0007 - 2011. 12. 29. 14:57

Amúgy az évadzáró zseniális volt, Merlin pedig az ötödik évadban fogja felfedni magát sztem! :) Akkor már időszerű lesz.

Zane - 2011. 12. 31. 10:25

@Ovi
“Már miért állítaná be ostobának a karaktereket? Mindegyik jelenetből nyilvánvaló, hogy Merlin úgy varázsol, hogy senki ne vegye azt észre.”
Aha. 4.02-ben mikor elkezd üvölteni a Wyvernekkel A LOVAGOK MELLETT de senki nem hallja meg és teljesen normális/hihető hogy az addig támadó szörnyek hirtelen visszafordulnak? Vagy nézzük a finálét ahol micsoda véletlen Morgana hirtelen hátrarepült és leszakadt a plafon, teljesen normális.
Főképp Arthur mellett zavaró a dolog, aki elvileg jó vadász illetve stratéga, tehát jó kéne hogy legyen az érzékelése és ha valami megmagyarázhatatlan történik, azt felméri, de ennek ellenére ha varázslatról van szó hirtelen mintha semmi sem létezne. Vajon mit gondol, a fináléban Merlin hogy szabadult meg a követőiktől?
És akkor most inkább nem is beszélek, hogy az utolsó két részben Merlin kábé az orránál fogva vezette Arthurt. Ezen a ponton nem egyértelmű, hogy Arthur azért lesz nagy király, mert tényleg képes rá, vagy azért mert Merlin “őt választotta” és őt “egyengeti” (persze Arthurnak is vannak rendkívüli erényei de amíg Merlin nem hogy a varázslásról hanem minden második gondról titkolózik, addig nem tud fejlődni, mint karakter).

“Szerintem sokkal érdekesebb a karakter és a karakterek viszonya is így, hogy Merlin nem meri bevallani a titkát. És bőven van rá oka, hogy ne tegye meg.”
Az igaz, hogy a titkolózás nagy feszültséget nyújt a sorozatnak, viszont szerintem szép lassan megöli Merlint és a kapcsolatát Arthurral. Kettejük barátsága az egyik legszebb/fontosabb része a sorozatnak – de ezen a ponton már felmerül az, hogy MILYEN barátság ez, ha Merlin nem bízik eléggé Arthurban? Mindamellett NEM egészséges, ha valai folyton hazudik és nem tudja önmagát adni – a sorozat nagyrészt humorosan kezelte a titkolózást, de a negyedik évadban lehetett látni, hogy Merlin egyre fáradtabb és letörtebb. Lehet hogy “szép tragikus történet”, de szvsz már szinte fájdalmas nézni. Mindamellett kezd kicsit bekattani is, a fináléban ahogy lezúzta Agravainet illetve mikor a 4.11ben be akart avatkozni – teljesen rá van kattanva a “sorsára” és félő, hogy túl megszállott lesz.
Az Isoldés vitába nem akarok belemenni, szerintem is megmenthette volna, de még ha őt nem is – már 4.11ben tudta, hogy Agravaine milyen titkos terveket szerzett meg stb., logikus lett volna valami védőbűbájt felszerelni/esetleg arra nézelődni. Lehet hogy a konkrét részben nem volt erre idő, de Merlinre általánosan igaz, hogy ez az egész “addig nem használok varázslatot míg nem muszáj mert félek felfedni” dolog több ~fodder karakter halálát is okozta.

Még mindig úgy látom, hogy az egész évadban a sok beszélgetés a bizalomról és az árulásról arra ment ki, hogy Arthur – Merlin viszonyában növeljék a feszültséget, hiszen már kicsit sok ahogy fapofával hazudik Arthurnak. Megértem, hogy valamilyen szinten “védeni” akarja, de ez azt is jelenti, hogy nem bízik benne, hogy a király kezelni tudja a helyzetet. És nem csak erről a konfliktusról van szó.

Merlinnek mindig is célja volt nem csak Arthur védelmezése hanem a mágikus társadalom jövőjének biztosítása, és én szeretném látni, hogy ez sikerül neki és nem azért marad el mert csak húzták a sztorit ameddig lehet. Mivel Arthur/Gwen/Lancelot ebben az évadban össze lett csapva és lezárva, remélhetőleg spike0007-nek igaza van és a következő évad tud a mágia felfedésére összpontosítani.

Mindesetre szerintem nem álomvilág Morganától javulást várni – az évadban több jelenet is az emberségességét jelezte (4.03, illetve a finálé beszélgetés). Nem állítom, hogy újra olyan jó lehet, mint régen, de igenis van még benne remény és a legendának bizonyos befejezései szerint meg is kéne javulnia.

spike0007 - 2012. 01. 02. 22:11

Zane: Megjavulnia? Miért kéne megjavulnia? Olvass utána a dolgoknak.
Morgana összefog Mordreddel aki Arthur végzete! Merlin meg persze Morganáé. Tény hogy több mint 40 évig uralkodik Arthur szóval lovagkirályhoz mérten baromi sok időt van trónon, sok dolgot le is tesz az asztalra,(ha létezett akkor meg a legnagyobb király aki valaha élt a földön) de ne szépítsük Morgana és Mordred azok akik elhozzák Camelot hanyatlását és bukását majd egyszer.

spike0007 - 2012. 01. 02. 22:21

Amúgy az ötödik évad biztos vagyok benne hogy a mágia felfedéséről és elfogadásáról fog szólni, viszont sztem ugrunk előre az időben egy jó 5-6 évet. Ez a megérzésem. Előjöhetnének a kehellyel ismét, valamint a szászok elleni csatákkal no meg Morganával és Mordreddel. Ha viszont a történések végére ugranánk az nagyon meglepő lenne, mondjuk az ötödik évad végén tényleg véget érne a sztori na az durva lenne… Azt nem tudom hogy a készítők hol akarják befejezni… A dicső Arthúr korában vagy a végső csatánál.. Sztem a végső végzetes csatára csak utalások lesznek mint pl. ami a 4-.ik évadban is volt és ott ér majd véget a sztori hogy a varázslat elfogadott lesz Camelotban és hogy Arthur lesz a legnagyobb király a földön.
Ti mit tippeltek? :)

stüni - 2012. 01. 06. 01:46

Számomra az volt szomorú, hogy úgy állítják be a kard kihúzását, hogy az is csak Merlin miatt történhetett, miközben ez Artúr legnagyobb legendája (a kerekasztal mellett).A sárkányos rész meg, ha Merlin az utolsó sárkányúr, akkor a kis feehérnek nem neki kéne parancsolnia?

stüni - 2012. 01. 06. 01:48

ja és jó lett volna ha az esküvő előtt azért kiderül, hogy csak a karkötő megátkozása miatt “légyottozott” Lancelottal Gwen, mert ő akkor már Artúrt választotta…

spike0007 - 2012. 01. 06. 21:44

stüni: A Kard mindenképpen Arthúrnak készült, így persze hogy csak Ő az aki megkaparinthatta. Ebben az volt a zseniális hogy Merlin elhitette Arthurral, hogy ki tudja húzni és Ő is meg mindenki más is elhitte hogy ez történt. Sztem bár újfajta megközelítés volt, de az egyik legzseniálisabb jelenetsor volt a sorozat történetében!

spike0007 - 2012. 01. 06. 21:45

Így visszaadta Arthur hitét s immár a hatalmas erejű Excalibur Arthurnál van.

spike0007 - 2012. 01. 06. 21:47

A fehér sárkány Aithusa másik sárkányúrt választott ugyanis sztem Morgana is az mostantól.

Nikki - 2012. 01. 09. 23:53

Látom nem mindenki tétlenkedett a kibeszélőben, mint én :D Pedig amikor megnéztem, akartam is róla írni, de valahogy elmaradt…nagyon XDD
A finálé első része nagyon bejött. Fogalmam sincs miért csodálkozok, hogy ezt így is lehet. Mármint adott a komoly és súlyos helyzet, és akkor behoznak egy ilyen görcsösen röhögőset, amit úgy tudtak váltogatni, meg egymás mellé illeszteni, hogy működik. Bradley James megint nagy volt. Illetve ő IS az volt :)
Mindamellett, hogy én is úgymond sürgetném az “Arthur megtudja Merlin titkát” dolgot, most ilyen téren mégsem vagyok elégedetlen. Volt, amikor ez a mézesmadzag elhúzása sokkal jobban bosszantott (a sorozat folyamán) és sokkal türelmetlenebbül biztos voltam abban, hogy most már tuti. De mégsem. Tény, hogy minél tovább húzzák, annál nehezebb lesz ezt elegyengetni Arthur és Merlin kapcsolatában; bár egyenlőre több lehetőséget is látok, amiből szépen ki lehet jönni. Bízom benne, hogy jól megcsinálják. Másik dolog, hogy ugyanakkor az erre épülő humor forrásának is változnia kell (ahogy előttem már mások is említették) és nem feltétlenül eltűnnie.
Ami meg a többiek hozzáállását illeti, Gwen-nek voltak/vannak olyan megmozdulásai, hogy sejti, hogy Merlin-nel van valami, csak nem tudja még, hogy mi is az. Ami pedig Arthur-t illet, nos, az emberek hajlamosak szemet hunyni/nem törődni/figyelmen kívül hagyni/tudomást sem venni egyes dolgokról, és még sorolhatnám. A legjobb barátjáról van szó, akiben feltétlenül meg is bízik, így fel sem merülnek ilyen kérdések, nem foglalkozik az egésszel (legjobb példa erre az Agravaine-be vetett vak bizalma, Merlin figyelmeztetése ellenére; ebben az esetben pedig még az sincs, aki felhívná a figyelmét a dologra).
A végére még annyit, hogy sajnáltam Isolde-t, nagyon megkedveltem, s valahol titkon reméltem, hogy esetleg Merlin valahogy megmenti. Na meg a kőből kihúzós kardos dolognál is vakartam a fejem; felemás és igen vegyes érzésekkel; erre nem számítottam. De aminél tényleg nagyon néztem, az az utolsó jelenet volt, a kis fehér sárkányos.
Szóval kissé keserédes szájízzel búcsúzom; de ez az élményből és a minőségéből nem von le, jó szívvel 9/10 :)

Ovi - 2012. 01. 14. 17:03

Kis érdekesség: a BBC One legnépszerűbb műsorai most karácsonykor a brit nézők értékelése alapján :)

1. – 90 – Merlin (dec. 24. 20:00)
2. – 86 – Mrs Brown’s Boys (dec. 26. 22:00)
2. – 86 – Michael McIntyre’s Comedy Roadshow (dec. 25. 22:30)
3. – 84 – The Gruffalo’s Child (dec. 25. 18:30)
3. – 84 – Doctor Who (dec. 25. 19:00)
3. – 84 – EastEnders (dec. 26. 21:00)
4. – 83 – Outnumbered (dec. 24. 21:20)
4. – 83 – The Borrowers (dec. 26. 19:30)
5. – 82 – EastEnders (dec. 24. 20:45)
5. – 82 – EastEnders (dec. 25. 21:00)
6. – 81 – Strictly Come Dancing (dec. 25. 20:00)
6. – 81 – Absolutely Fabulous (dec. 25. 22:00)
7. – 79 – Lapland (dec. 24. 22:00)
8. – 76 – Jim’ll Fix It with Shane Ritchie (dec. 26. 17:40)
9. – 71 – The Royal Bodyguard (dec. 26. 21:30)

(A tetszési indexet 100-as skálán mérik.)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz