login |

The Mentalist – 4×07: Red Dots

2011. 11. 06. 15:15 - Írta: human

48 hozzászólás | kategória: kritika,

Azt hiszem, muszáj egy rövidebb említést tenni arról, hogy milyen állat résszel jött a héten a The Mentalist. Természetesen sorozatgyilkosos téma kellett hozzá, de amikor két elme csap össze valamennyire, az jó, főleg ha Jane az egyik ezek közül. Spoilerek a tovább mögött.

Hogy a Cypress Hill örökbecsűjét idézzem: “How I could just kill a man”. Mit tettél Jane? A rész végén csak néztem.

Szóval folyt a szellemi párbaj, és amikor Jane kezét megkötötte az FBI (miért nem hisznek még mindig neki, 4 évadja segít, lehetne adni a megérzéseire több napnyi bizalmat), miután próbálta csapdába csalni a feltételezett tettest, akkor úgy döntött, hogy felrúgja a játékszabályokat.

Először azt hittem, hogy azért vállalta el a közös riportot a kicsit öntelt, magát zseninek képzelő gyilkossal, hogy majd a műsoron belül vallomásba ugratja, aztán jött a Red John leszólás a balga csávó részéről, amire kicsit elégedetten Jane “igen, azt hiszem, ön elég ostoba”. Meg is lett az eredménye. Red John még mindig rosszul viseli a kritikát, így el is intézte az amőba sorozatgyilkost gyorsan. Ezzel a mentalistánk kvázi megölte a férfit.

És, hát kiderült mindenki számára, hogy Jane nem Red Johnt lőtte le az előző évad végén. Hiába na, november van, sweeps, most belehúznak az írók mindenfelé.

48 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2011. 11. 06. 09:10

a kibeszélős ajánlásra én is megnéztem és valóban nagyon jó volt. a kasza még marad, de elkezdtem gondolkodni azon, hogy megnézzem a red johnos részeket, ha azok is ilyen jók.

mik voltak eddig azok, amelyek leginkább táplálták az RJ-mitológiát?

Lajoska67 - 2011. 11. 06. 15:25

Szupi volt. Mikor elkezdtem nézni, tetszett, utána túl sokat mutatták Nemere Istvánt, szólva kezdett kicsit sablonná válni nekem (rendőrök körül sündörgő álcázott örült gyilkos), eléggé egyértelmű dolgok voltak (Louis Armstrong), nem kellett mentalistának lenni, hogy kitaláljuk. De a végén a csavar sok mindent jóvá tett. Meg az is jó volt, hogy nem volt szenvelgés, idióta Rigsby, mogorva Cho meg az abszolút sorozatba nem illő vörös.

wondorog - 2011. 11. 06. 16:10

Pont mielőtt belekezdtem a részbe, gondolkoztam, hogy mikor hozzák vissza a főszálat, erre bejön az évad legjobb része. De legalább Jane-nek is kapóra jött, és kiugrasztotta Red John-t a bokorból, kíváncsi leszek a következményekre.

napocskin - 2011. 11. 06. 16:14

SPOILEREK

Jó rész volt. (Egyébként Simon Baker rendezte.) Lehet, hogy ezzel a butaságomat árulom el, de nekem totál leesett az állam a végén. Milyen ötlet már, egyik sorozatgyilkost eltetetni láb alól a másikkal.

Afelől nem volt kétség bennem, hogy Panzer a gyilkos, de egyáltalán nem gondoltam, hogy vele fogja kiugrasztani a bokorból Red Johnt. Sokaknak nem tetszik, amit ezzel a sztori-szállal csinálnak, de szerintem meg épp most adtak megint lehetőséget arra, hogy mit lehet abból kihozni, ha kiderül, hogy Jane csak szórakozott mindenkivel (mert most az elég egyértelműen kiderül, hogy tudta, mit csinál; mintha még kicsit el is mosolyodott volna, amikor meglátta a jelet). Az a baj, hogy ilyen részek után a tölteléksztorik sokszor már nagyon gyengének tűnnek.

Számomra a legjobb Red John rész a második évadban volt, a His Red Right Hand (2.8). Az egész sorozatból a legjobb rész volt.

CyClotroniC - 2011. 11. 06. 16:24

A héten amúgy a Castle is különcködött, de tény, hogy egy jobbfajta epizód volt, és pont a Jane-szál lett érdekes, ami egyértelművé tette, hogy maga Jane érdekes, és nem feltétlenül a sorozat a 4 CBI-ossal. A What A Wonderful World azért jó dalválasztás volt, de amúgy olyan nagyot nekem nem ütött az egész. Ettől függetlenül ez a kevésbé találgatós ugrasszuk ki a nyulat a bokorból vonal jobb.

A főszál visszahozása meg egyértelműen korai, ez egy szezonzárónál felépítés nélkül jobban ütött volna. Egyszerűen lehetett tudni már a TV műsornál, hogy hova fog ez kifutni… :(

Paladin - 2011. 11. 06. 16:37

Nagyon bejött ez a rész. Nemrég zárkóztam csak fel a mentalistával, és úgy elvagyok vele, de nem kedvenc.
Viszont ez a rész nagyon bejött.

SPOILER
Amikor leesett a tantusz, hogy épp mit is csinál, és mire játszik… imádom az ilyen pillanatokat :)

Tod - 2011. 11. 06. 16:37

CyClotroniC: Nem is az volt a lényeg (legalábbis szerintem), hogy Jane valóban RJ-t ölte-e meg vagy sem, mert azt már elmondták a szezon elején, hogy nem, ergo mindegy, mikor hozzák vissza a főszálat. Az a poén, amit Rebecca (Bosco titkárnője, His Red Right Hand ) mondott:
– You’re very much like him, you know… The way you look at people and see right through them. That is just spooky.

Szóval már nem csak ugyanúgy átlátnak az embereken, hanem ugyanúgy sorozatgyilkosok is. Kíváncsi vagyok, hogyan bővítik a hasonlóságok körét legközelebb…

Paladin - 2011. 11. 06. 16:38

Na, ha kajakómában, sietve ír az ember, ilyen intelligensre sikerül mint az előző… :)

lynx - 2011. 11. 06. 16:45

Engem is az érdekelne, hogy melyek azok a részek, amik Red John köszpontúak.

CyClotroniC - 2011. 11. 06. 16:45

A többszörös gyilkos nem sorozatgyilkos, és Jane most nem ölt meg senkit, ezt ne felejtsük el. Legalábbis jogi keretek között nem. :P Amúgy kijavítanám magam, mert a fináléban is tipikus lett volna, de az utolsó előtti részt valami RJ-s WTF-fel zárni és folytatjuk felirattal pl, elég jól megalapozott volna egy dupla zárórészt. Persze lehetnének RJ-től függetlenül is rendhagyóak, mert amúgy néha nagyon eltalálnak részeket, de lehet érezni, hogy kb így a CBS-szel kialkudták, hogy évadonként 3-4 epizód amit max engedünk ebből a vonalból, a többinél tessék vicceskedni és konzervatívkodni… :D

Doktor - 2011. 11. 06. 16:46

Ráadásul Jane ellen már nem indulhat eljárás, amiért megölt valakit, mert felmentették, és Amerikában ugye kétszer ugyanazért nem lehet valakit perbe fogni:D

winnie - 2011. 11. 06. 16:48

gyilkosságért lehet, csak ugyanazon ember megöléséért nem. (mondjuk itt van kavar, hiszen büntető eljárás nem indulhat, de mint OJ ellen, polgári per lehet)

CyClotroniC - 2011. 11. 06. 16:50

Doktor: Konkrétan annak az embernek a megöléséért nem lehet újra perbefogni, de mivel az hallott, így nem is akarná senki ugye… És ismételten: Jane most nem ölt meg senkit…

Conquistador - 2011. 11. 06. 16:57

ettől még folyamatosan sötétedik be a karakter, ami nekem nem nagyon tetszik. a sorozat maga viszont igen, állat rész volt. jó mikor így random hozzák ezeket az rj-s epizódokat, nem téli v tavaszi záráskor. (én nem tudtam, h 1 hét kimarad)

ParaZita - 2011. 11. 06. 16:59

De olyat lehet, hogy ha olyan bizonyítékok látnak napvilágot, amik nem álltak rendelkezésre az ítélet meghozatalakor, azonban perdöntő jelentőségűek lehetnek, akkor újra megnyitják és felülvizsgálják az ügyet, nem?

Mert most ezzel kb. biztosan kiderült mindenki számára, hogy Jane nem RJ-t ölte meg, szóval újra elő lehetne szedni, hogy na de akkor mégis milyen alapon is engedte szabadon a könnyekig meghatódott esküdtszék… :D

Tod - 2011. 11. 06. 17:03

CyClotroniC: Nem ölte meg, de szánt szándékkal olyan dolgokat mondatott vele, ami biztos halálhoz vezet. Szóval a halálát okozta.

Ráadásul ez volt a 2. sorozatgyilkos, akit meg kellett ölnie, hogy igazságot szolgáltasson. Szóval nem csak többszörösen ölt, hanem már a minta is kezd kirajzolódni.

Cazou - 2011. 11. 06. 17:05

Számomra is az évad legjobb része volt.
Az első gondolatom viszont az volt, hogy ezen a helyzeten simán lehetett volna még egyet csavarni azzal, hogy a sorozatgyilkost használják fel arra, hogy elkapják Red Johnt.

Benjy - 2011. 11. 06. 17:13

“Az a baj, hogy ilyen részek után a tölteléksztorik sokszor már nagyon gyengének tűnnek.”

Dettó én is így érzek, a dupla fenomenális évadzáró után a töltelékrészeket mostanában iszonyat gyengének találom.

szubi - 2011. 11. 06. 17:49

Már a 3. évad finálénál is volt egy érzésem, ami ebben a részben még jobban feltört: Red John lehet, hogy Jane egyik hasadt személyisége, ami csak ritkán jön elő. Kicsit olyan mint a harcosok klubjában. De ne vessetek meg emiatt…

winnie - 2011. 11. 06. 18:07

“Dettó én is így érzek, a dupla fenomenális évadzáró után a töltelékrészeket mostanában iszonyat gyengének találom.”

ezt azért pontosítanám annyiban, hogy a töltelék az a kivétel szokott lenni, vagy hogy mondjam. a heti bűnügy a fősodor, mint a legtöbb krimiben – így a logika alapján RJ a töltelék, hiszen azzal töltik ki az évadot, talán olykor nem is fér bele a sztoriba fix ki a tettes? bűnügy

ANOka - 2011. 11. 06. 18:26

Félek, hogy a végére bele fognak gabalyodni az írok a sok kavarásba.
Ha Red John annyira elérhetetlen, akkor miért volt már a sorozat folyamán vagy 4-5 embere?
Szerintem övön aluli ütés volt, hogy a 4. éved végén megöli – akkor ő is azt hitte – Red John-t, utána meg mégsem.
Mintha Bobby ismét feltámadt volna és éppen zuhanyzik!
Ez túl meredek logikai bukfenc számomra!

ANOka - 2011. 11. 06. 18:29

Egyébként ez az epizód nekem is nagyon tetszett!

Vyndree - 2011. 11. 06. 18:32

ANOka: honnan tudod, hogy a 4. évad végén megöli?

wondorog - 2011. 11. 06. 18:49

Red John központú részek:
1×01, 1×11, 1×23, 2×01 (részben), 2×08, 2×23, 3×01 (kis részben), 3×03, 3×10 (az előzménye a 3×09), 3×16 (részben), 3×23-24, 4×01 (részben), 4×07

terdelyi - 2011. 11. 06. 18:50

Csodálkozom mennyien felhőköltek a lezáráson, az írók munkáján és Jane “alattomos” húzásán. Pedig szerintem zseniális volt, amikor nézte a villogó fényt és bedobta a csávónak (egyébként nagyon bírom David Paymert), hogy Red Johnt is elkapta, a csávó meg erre visszadobja, hogy Red John egy idióta – komolyan tapsikoltam örömömben, mert egyből levágtam mire megy ki a játék. Ezzel nem csak elvarr egy elvarratlan szálat (komolyan bűn-e gyilkost megöletni egy gyilkossal, lásd a Dexter alap morális kérdését), de még a nyulat is kiugrasztja a bokorból (mind a CBI-nak, főleg Lisbonnak, mind az FBI-nak nyilvánvalóvá válik, hogy RedJohnisnotdead) – két legyet üt egy csapásra, még ha nem is gondolt rá szánt szándékkal.

A Red John mitológián fanyalgóknak pedig: eredetileg Red John ugyebár egy sorozatgyilkos géniusznak indult, akit sose fognak elkapni, és amikor azt hittük, hogy elég közül vagyunk hozzá mögéírtak egy teljes szektát. Én nem tudom mi a borzongatóbb: egy intelligens sorozatgyilkos, vagy egy csapat őrült, aki zokszó nélkül hajtja végre egyetlen beteg elme parancsait (lásd terrorista sejtek).

A gyilkosság -> nyomozás -> csőbehúzás epizódokkal nekem nincs bajom, erről szól a Mentalista, a RJ-szál pedig a sava-borsa, Jane motivációja.

napocskin - 2011. 11. 06. 19:38

“ezt azért pontosítanám annyiban, hogy a töltelék az a kivétel szokott lenni, vagy hogy mondjam. a heti bűnügy a fősodor”

Igaz, jogos. Talán azért fogalmaztam így, mert számomra mindig is a Red John epizódok a legérdekesebbek (és persze, azokból van a legkevesebb). Bár ez az átívelő szál néha annyira eltűnik, mintha soha ott se lett volna, és szerintem elég sok idő kellene, hogy rendesen kifejtsék, hogy is vonja a bűvkörébe az embereket úgy, hogy azok akár az életüket is képesek feláldozni érte (de gyanús, hogy ebből nem lesz semmi, mármint a *részletes* kifejtésből).

winnie - 2011. 11. 06. 20:03

wondorog: köszi!

Bullseye - 2011. 11. 06. 20:11

Elsőre én is azt hittem, majd papírformásan sarokba szorítja a kamerák előtt valamivel, aztán amikor leesett mire hergeli, nagyon vigyorogtam…

Éppen ezért nem értem ezt a moralizálást. A fickó sorozatgyilkos, meg kellett állítani, de ahhoz sajnos túl okos volt, hogy simán beleszaladjon egy csapdába, a rendőrség+FBI esetleg elkapta volna 4-5 újabb halott után, de aztán tárgyalás, fellebbezés, könyv, film, riportsorozat… mire kivégzik a pasast szétélvezte magát a hírverésen és önnön nagyságán. Ez utóbbi volt az egyetlen gyengéje, szépen ki is használta Jane. (Unit-ban is volt hasonló trükk, impossible assassination néven asszem.)

anikros - 2011. 11. 06. 20:13

Úgy látszik szinte mindenki elfelejtette, hogy a legelső részt azzal kezdték, hogy Jane rávette a feleséget, hogy ölje meg a férjét, miután látta, hogy nincs elég bizonyiték az elitélésére.

Bullseye - 2011. 11. 06. 20:23

@anikros
Emlékeim szerint ott inkább csak igazságtesztet akart (és az elején jártak az ügynek, nem?), és kicsit meg is lepődött az eredményen. Mondjuk nagyon nem sokkolta :)

Anthony - 2011. 11. 06. 20:27

“Az első gondolatom viszont az volt, hogy ezen a helyzeten simán lehetett volna még egyet csavarni azzal, hogy a sorozatgyilkost használják fel arra, hogy elkapják Red Johnt.”
– igazán szólhatott volna Lisbonéknak, hogy jön a Red John kinyírni a kisembert, el kéne kapni ám. Csak akkor ugye vége is lehetne a sorozatnak :)

blady - 2011. 11. 07. 00:00

Legvégén Jane-nek az a fej…lassan már kiráz a hideg attól, mennyire rideg és kimért avagy sötétül a karakter.
először bennem is az a kérdés motoszkál, h mit tettél Jane? de úgy tűnik, ő nagyon is tisztában van tettei következményeivel, főleg ha abból indulok ki, mennyire jól tudja mozgatni azokat a bizonyos szálakat..

Maala - 2011. 11. 07. 00:37

Igen, vinnyogós tapsikolós volt, amikor leesett, hogy mit fog csinálni Jane a riport alatt. :D

Viszont az évad elején mekkora “öröm” volt Jane-nek, hogy lépéselőnybe került RJ-vel szemben, amit most meg simán feladott… Ez nagy baki… :(

Ale - 2011. 11. 07. 06:37

Tényleg jó volt, az egyetlen negatívum hogy mindent lehetett tudni előre. Azt is hogy a blogger csávó a gyilkos, meg utána azt is hogy a meghiúsult leleplezés után Red Johnnal fogja elvégeztetni a piszkos munkát…

fv - 2011. 11. 07. 11:11

szubi: “Red John lehet, hogy Jane egyik hasadt személyisége…”

Szerintem is.

tumpara - 2011. 11. 07. 12:30

“Viszont az évad elején mekkora “öröm” volt Jane-nek, hogy lépéselőnybe került RJ-vel szemben, amit most meg simán feladott… Ez nagy baki… :(” – Maala

Elég soványka lépéselőny, mert ha RJ nem öl újra, Patrick sosem akad a nyomára. Kellett valami, ami kiugrasztja, és egy másik sorozatgyilkos pont kapóra jött (jobb, mintha egy ártatlant ölt volna meg megint). Kicsit dexteres, de zseniális húzás, főleg ahogy egy apró mondattal behúzta a csőbe Panzert. Az ilyen finomságok miatt szeretem Patrick karakterét.

Lajoska67 - 2011. 11. 07. 14:28

Én úgy vettem észre, hogy talán belátták, hogy a mentalista meg a castle előző évadai rémesen iszonyúan gyengék voltak, és mostanában ezért próbálnak újítani kissé. Ezért kicsit pörgősebbek néha a mentalista részek, emiatt volt túszejtős castle rész is. Most már csak a dr. csonttal kezdjenek valamit, örülnék neki.

winnie - 2011. 11. 07. 14:34

általában, ha az ember csinál valamit és lerakja az asztalra, akkor neki tetszik. az íróknak tetszett, amit csináltak, hiszen ők csinálták. a közönség tetszési fokát pedig csak a nézettség alakulásából tudják leszűrni, s az jól alakult, ergó a közönség szerette ezen sorozatok előző évadját. más kérdés, hogy az idei szezonban a castle és a mentalist is kevésbé nézett, mint tavaly. a bones viszont nézettebb, mint valaha.

Benjy - 2011. 11. 07. 15:23

“Én úgy vettem észre, hogy talán belátták, hogy a mentalista meg a castle előző évadai rémesen iszonyúan gyengék voltak, és mostanában ezért próbálnak újítani kissé. ”

Castle most van darán úgyhogy arról nem nyilatkozok, de szerintem ez a Mentalista évad gyengébb mint az előző.De kinek a pap kinek a paplan.

energiabomba - 2011. 11. 07. 15:49

Ez adta…amilyen gyenge volt eddig az évad, annyira volt nagyon durva ez a rész, úgy a sztorival, mint a rendezéssel, meg mindennel. :)

Vyndree - 2011. 11. 08. 11:54

“szubi: Red John lehet, hogy Jane egyik hasadt személyisége…”

Ezt a feltételezést több okból is ki lehet zárni. Az első és második évadban voltak arra utalások, hogy RJ 40 év feletti, több emberrel találkozott már Jane aki ismeri pl. az 1×23-ban a rendőr apja együtt ült vele. Kizárt, hogy Jane legyen RJ, még ha nem is tud róla sem áll össze a kép.

winnie - 2011. 11. 08. 11:58

ezeket azért meg lehet magyarázni, akár azzal is, hogy sokan csak azt hitték, hogy ismerik RJ-t, vagy azt mondták.

Vyndree - 2011. 11. 08. 12:01

Igaz, bármit ki lehet hozni belőle. A hét évad úgy tudom tuti, addig pedig nem hiszem hogy lezárják az RJ ügyet.

Geradossz - 2011. 11. 12. 12:20

Alapból egyik részben, jane már találkozott red johnal szal… Gyakorlatilag Red John mentette akkor meg.

winnie - 2011. 11. 12. 12:46

csak azt hisszük:) azt is hittük, hogy lelőtte őt. sok mindent ki lehet magyarázni elvileg.

Vyndree - 2011. 11. 12. 13:57

Geradossz: honnan tudod hogy találkozott vele? Azt se tudjuk ki ő? Szerintem még Bruno Heller sem tudja ki RJ nehogy elszólja magát. :)

Geradossz - 2011. 11. 12. 19:22

Volt egy rész, nem tudom hogy hanyadik, amikor valami gyerekek lekötözték Patricet egy székbe, és RJ jött és megmentette, legalábbis valószínűleg ő volt az. Megölte a gyerekeket, és mondta neki a versikét ha jól emlékszek, meg kérdezte, hogy tudja e ki ő!

Zee - 2012. 02. 05. 10:47

A RJ-os vonallal az a gondom hogy egy szuperbűnözőt kreáltak akit lehetetlenség elkapni, felfedni de még csak nem is hibázik soha olyat hogy bármi apró infó kiderülhessen róla! Plusz mindent tud mindenkiről, kiterjedt információs hálója van, rengeteg sorozatgyilkos a spanja! Nekem már a szuperhős kategória hisz bármi történik Jane körül arra azonnal reagál és hibázás nélkül, mintha egész nap egy Jane-féla Való Világot nézne a kamerákon át!

Imádom a mentalistát de nekem a RJ vonal már sok!
Még Moriarti sem ennyire tökéletes a Sherlock-ban!

Ezt a mindent látó/tudó szuperbűnöző vonalat nálam max úgy tudják feloldani ha kiderül hogy RJ egy 12 főből álló szuper-bűnöző alakulat :DDD

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz