login |

2 Broke Girls – 1×09: Még Marsha Thomason sem…

2011. 11. 21. 21:05 - Írta: winnie

56 hozzászólás | kategória: kritika,

(Hmm, csak eszembe jutott, hogy poén lenne heti/havi egyszer játszani egy olyat, hogy kinézzük egy szitkom random részét és terepet adunk azok véleményének, akik nem nézik a sorozatot, hogy mit mondanának egy random rész alapján róla. Ehhez csak 20 perc szabadidő kell – szerintem érdekes lenne “szűz” véleményeket is olvasni, hogy inkább pozitív vagy negatív oldalra hajlanak el.)

Szeretek általam kaszált sorozatoknak egy új esélyt adni minden évadban, főleg, ha akkora sikerről van szó, mint a 2 Broke Girls, mely a New Girl baseball utáni nézettségesése miatt magasan a legnézettebb újonc szitkom (18-49 ratingek: 2BG  – 4.4, New Girl – 3.5, Suburgatory – 2.9, Last Man Standing – 2.6, Whitney és Up All Night – 1.9, Man Up! – 1.7 – és kettő, a Free Agents és a How To Be A Gentleman már megkapta a kaszát). Mivel a kibeszélőben ketten is azt írták, hogy a mostani, az 1×09 volt a legjobb rész, ezért nem hagyhattam ki. Kár volt. Annak ellenére mondom, hogy ezúttal nem volt ürülékbe esés (csak egymás összetortázása), és csak 1 vagina + 3 pénisz “poén” volt. Erős 2/10.

Pedig emlékszem, hogy a pilot még bármerre elindulhatott volna, de a 2-3. részre sajnos gyorsan kiderült, hogy elfogyott a puskapor, jött az önismétlés, s a kilencediket látva a tipikus szitkombetegség jeleit véltem felfedezni a 2BG – de éppen ezért működik. Tudjátok, arról van szó, hogy sok szitkom nem árnyal, hanem egypoénos karakterekkel dolgozik. Ez nem a minőségre utal, de Sheldon-t azért szeretik, mert Sheldon, Charlie bácsit (isten nyugosztalja) meg azért, mert Charlie bácsi – a nézők így szerették meg őket, és azt szeretik, ha minden héten így is látják viszont őket, nem változnak.

A 2 Broke Girls-re ez hatványozottan igaz, hiszen Max és Caroline még mindig ugyanazokat a köröket futja le egyedül és egymással is, mint az első részekben. Csak sajnos ellentétben az előbb említett két karakterrel, bennük nincs sok plusz. Ezt pedig súlyosbítja a béna fizikai komédia és a túl tipikus poénok alkalmazása is. (Ha belegondolok, hogy a sorozat lehet, hogy simán megfutja a 7 évadot…, akkor bizony elgondolkodom, hogy vannak írók, akik panaszkodnak, hogy nehéz sikert elérni országos csatornán. A példa adott. A 2 Broke Girls tény, hogy jókor volt jó helyen, de sikerült is megragadnia, ami jelent valamit, míg más szitkomok elvéreztek hétfőn, ld. tavaly a Mad Love. Pedig.)

Persze látszólag a szókimondó, nyers karaktert próbálják lágyítani, az elkényeztetettet pedig karcosítani, de mindezek épp azért történnek, hogy ne mondhassa senki, hogy nem történik. A résznek éppen ebből fakadóan (ld. Max érzéki oldala) egy viszonylag korán behozott átívelő szál volt az erénye (egy pasi), de ezt még a két részre beugró Marsha Thomason sem tudta feldobni. Többek között azért, mert a két egypoénos főhőst még mindig bántóan gyenge mellékszereplők veszik körül.

Summa summarum a mostani rész után nálam elért oda a 2 Broke Girls, hogy még az Up All Night-ot is szívesebben nézném. Az 1×09-es igazi mélypont volt. A tovább mögött egy kis szemelvény az epizód szkriptjéből, amit először mindenki így leírva olvas. Pár másodperc alatt 5 poén, ütős kezdés.

– Max. It’s the woman at table 2’s 50th birthday and her husband wants us to sing to her.
– If I had a dollar every time a man asked me to do something to his wife, I’d be a millionaire. (NEVET)
– I remember when Happy Birthday first came up. (NEVET) I never thought it would catch on. (NEVET) (érted! mert ilyen egypoénos öreg a bácsi)
– Go! And smile. When you fake smile, everybody else fakes smile back. (NEVET)
– Nobody wants to hear that lame song. If we want to humiliate her in public, why don’t we go over there and pull her top down? (NEVET)

56 hozzászólás Ne habozz!

bikkbakk - 2011. 11. 21. 21:20

Hát erre szoktam mondani, hogy ízlések és pofonok: szerintem magasan a legjobb újonc szitkom, s ez volt a legjobb része. A főkarakterek sokkal kidolgozottabbak, mint a Suburgatory-ban vagy a New Girlben, a poénok meg sokkal bátrabbak. Nyilván még nem tökéletes, alig van sorozat, ami ilyen korán az lenne, de nagyon szórakoztató majd minden héten.

Savanah - 2011. 11. 21. 21:21

Jelenleg a 7. résznél járok, de nekem nagy bajom nincs vele. Elszórakoztat 2O percre, valahogy mostanában jobban bejön mint HIMYM részek. Vannak benne jó poénok szerintem. Én maradok.

CyClotroniC - 2011. 11. 21. 21:21

Érdekes, mert amennyire jobb volt pilot szinte a 2BG, mint a Whitney nálam a két Cummings sitcomból, ez olyan szintén mélyrepült, a másik meg nagyon durván kinőtte magát egy kommersz de aranyos multicammé. És hát ez se győzött meg most arról, hogy rosszul tettem a kaszát a 3. epizód után.

Piemaker - 2011. 11. 21. 21:24

Imádom!Nálam telitalálat ez a sorozat!

soma80 - 2011. 11. 21. 21:25

Ahogy az első hozzászóló is írta, ízlések és pofonok. Ezen a részen fetrengtem a nevetéstől. Pont ilyen kell így hét elejére, h megkönnyítse az első munkanap fáradalmait…

Legjobb rész volt eddig magasan. Valakinek ez a fajta humor jön be vkinek a másik (sorozatot nem mondok…)

winnie - 2011. 11. 21. 21:33

bikkbakk: az első mondatod alapvetés, erről szól a blog, gyűjtjük a véleményeket, kár is leírni, jöhet anélkül is az ellenvélemény:) természetes, hogy ahány ember, annyi igazság, hiszen én is látom a nézettséget (sőt, ezért is kezdtem ezzel, hogy jelezzem, mennyien szeretik), olvasom, amiket írtok itt, illetve írnak máshol. ezért is adtam neki esélyt, csak akkora csalódás volt, hogy muszáj volt leírnom :)

Dr. Atom - 2011. 11. 21. 21:33

Egyetértek az előttem szólókkal. Nem világklasszis szitkom, de az idei újonc mezőnyben még mindig a legjobb a Suburgatory után (ami nagyon jól kezdett, de megtorpant, nem nagyon tudnak mit kezdeni vele).

Nem tudom, jól értem-e, hogy winnie a Mad Love-ot ellenpéldaként hozta föl, de azon konkrétan elmosolyodni se tudtam.

ldavid - 2011. 11. 21. 21:37

voltak egész jó részek korábban, de ez tényleg elég gyenge volt

nagyon ismerős volt az angol csaj valahonnan, csak lusta voltam megkeresni, de most már legalább emlékszek

winnie - 2011. 11. 21. 21:37

a mad love fent csak annyiban ellenpélda, hogy az a legfrissebb poszt-himym szitkom, és jelzi, hogy egyáltalán nem életbiztosítás az időpont, tehát nem a tutiba született bele a 2bg, saját jogon is hozzátesz a sikerhez. (más kérdés, hogy a mad love-ot végignéztem, de közel sem voltam annyira oda, mint többen: http://www.sorozatjunkie.hu/2011/05/17/mad-love-vege-az-1-evadnak-es-a-sorozatnak-is/ – de ennél persze sokkal jobban bejött. de, nem ezért írtam, hogy bezzeg az jó:)

winning - 2011. 11. 21. 21:38

hát, biztos érdekes személyiség/karakter sheldon és charlie bácsi? sztem egyáltalán nem. csak a férfi egysíkú karaktereket megszoktuk, a nőket meg nem.
de amúgy sztem is sokkal gagyibb a 2BG mint kellene, de nekem pont ugyanazért nem tetszik és kasza, amiért már nem nézem TBBT-t, és sose tudtam a a TAHM-re ráhangolódni: unalmasak a karakterek!
JD és Turk milyen izgalmas volt már hozzájuk képest? egy kis fingós humor, aztán egy kis szex humor, egy szójáték, egy mimika, egy hangszín, egy beszólás, egy könycsepp, majd megint egy kis fingás ;)

szóval igazad van, de nincs igazad :)) szvsz.

winnie - 2011. 11. 21. 21:40

“hát, biztos érdekes személyiség/karakter sheldon és charlie bácsi? ”

valamiért csak szeretik őket:) random volt, direkt a két legnépszerűbb többkamerás szitkom két fő emberét hoztam fel, akikre a sikert erősen építik. (nem nézem egyiket sem, mielőtt elfogultsággal vádolnál)

de a női karakterek szokatlanságában simán lehet valami.

winning - 2011. 11. 21. 21:44

értelek én, nem is vitatkoznék a számokkal meg a szeretettel :)

és abban teljesen igazad van, h. biztos benne van a népszerűségükben, h. állandóak.

egyszerűen számomra unalmasak. pont mint max meg caroline.
mondjuk a mustársárga kötényük se segít ;)

bikkbakk - 2011. 11. 21. 21:47

Nem tudom, nekem, Zoey Deschannel (affektáló kedveske kislány idegesítő szokásokkal) vagy a kisvárosi kiscsaj (pozőr kislány, aki lázadót játszik) karaktere sokkal inkább sablonnak tűnnek, mint ezek.

CyClotroniC - 2011. 11. 21. 21:49

Az apróbetűs részhez annyit, hogy szerintem sitcomoknál ez nem működne, mert visszatérő karakterpoénokra építenetek sokan, legalábbis nagyon jól meg kéne választani, hogy mikor és melyiket. Pl a Modern Family tele van olyan apró bújtatott humorral, amiket csak az érthet, aki rendszeres néző, és itt nem ilyen egysorosokról beszélek, hanem csak kamerába pislantásról, vagy olyanról, amikor valaki egyet arrébb lép a másiktól, mert valami kínos történik, de ez csak a törzsnézőknek esik le. Szóval ez viszonylag kevés esetben működne, többek közt a The Office is nehezen értékelhető, ha valaki random belenéz, mert ott is sok a subtext humor.

Eddy21 - 2011. 11. 21. 21:49

Nem olyan rossz ez, simán elnézegetem 20 percig, pedig nem rajongok az ilyen nőies dolgokért. Amúgy Oleg a király, akinek mindig party van a nadrágjában. : )

Tod - 2011. 11. 21. 21:53

Őszintén szólva én szeretem, de ha objektív szempontok alapján kellene véleményt mondanom, csupa rossz dolgot hoznék fel. A leginkább az bánt, hogy nem halad a sztori semerre még egy kicsit sem. Viszont. Amikor a két főszereplő csaj dumál egymással, az priceless. Egyszerűen jó nézni két nőt, akik ennyire szeretik a munkájukat és egymás társaságát. :)

d3jam - 2011. 11. 21. 21:55

Legjobb új szitkom. 2BG-ön tudok egyedül felnevetni nem csak mosolyogni. Amúgy az 1×09 egyáltalán nem a legjobb rész volt. + még egy közepes erősségű főszál is van ami remélem a 2. évadra jobban kibontakozik. (bár nyilván nem lenne akkora poénforrás mint a mostani helyzet)
Pacsi a készítőknek a frappáns történetvezetésért. Engem megvettek!

CyClotroniC - 2011. 11. 21. 21:56

bikkbakk: De jóval szerethetőbbek is. Nekem itt a szőke csaj kanálvízben megfojtós, Max meg túl útszéli, nem tudok hozzájuk kapcsolódni egyszerűen, és így a poénok is az élüket vesztik nálam.

Míg pl a Suburgatoryban Jane Levy baromi jól hozza a szarkasztikus, vagány lányt, aki nyomokban Veronica Mars-ra emlékeztet, míg Jess a New Girl-ben imádnivalóan infantilis és gyerekes, aki meg a Scrubs Elliot Reidjét hozza nekem. Persze utóbbit tökre megértem, ha sokan utálják, mert nyilván nem mindenkit szórakoztat úgy egy infantilis karakter, mint engem, de a New Girl például nekem azért a legfeelgoodabb sitcom, mert minden karakter szerethető, és nagyon abszurdba viszik a történetet (hálaadási pulyka felolvasztása a forgódobos mosógépben) :D

Nekem az idei újonc sitcomok közül a New Girl/Suburgatory/Whitney hármas maradt meg, utóbbi mondjuk jó szar pilotot hozott, de mióta minden epizód egy kvázi ‘játék’ a két főszereplő között, azóta nagyon megszerettem azt is. Meg persze az abszolút top a LIFE’S TOO SHORT, dehát az angol.

Ettől függetlenül én csak örülök annak, hogy a 2BG sok nézőt talált magának, csak ez tényleg ilyen ízlések és pofonok kategória, hogy kinek mi, nem egy szervezett támadás a kedvencetek ellen :D

superpityu - 2011. 11. 21. 21:58

engem a helyszínek idegesítenek leginkább, amit már párszor már át is rágtunk h miért így kellet ezt megcsinálni. emellett még az is h hülyeségekre költenek egy csomó pénzt. ezeket leszámítva egy korrekt szitkom ami mosolyt tud csalni az arcomra.

human - 2011. 11. 21. 22:00

CyClotroniC: viszont a klasszikus sitcomok nagyon nem, bármikor be lehet lépni.

Amúgy ez a rész pont olyan volt mint az előtte levők. Azoknak tetszik akik megkedvelték a karaktereket – azt mondani, hogy az eddigi legjobb, hát ez semmit nem jelent, jön egy újonc néző és csak pislog, hogy ez?

Carbonfools - 2011. 11. 21. 22:01

Nálam megkapta a kaszát. Első rész tetszett, a második már nem, harmadik után ráuntam. Valahogy nem jönnek be ezek a poénok. Így inkább nézek mást helyette. Még a Last Man Standing is jobban bejött mint a 2BG.

bikkbakk - 2011. 11. 21. 22:08

Én Jesstől és a lázadó kiscsajtól vertem a fejemet a falba, ha egy ilyen lakótársam lenne nekem, már rég az utcán figyelne.

A Sitcomok nem a poénoktól működnek leginkább, hanem hogy tudjuk-e kedvelni a szereplőket. Én Maxhez tudok meg Carolinehoz, te meg Jesshez meg a másikhoz.

Én szeretem a nyers, bátor, nem-PC poénokat, hogy mernek olyan szövegeket írni nekik, amilyenek a való életben is előfordulhatnak (na nem ilyen sűrűséggel természetesen), ezért tetszik a 2BG.

A New Girl a giccses álromantikájával, a rengeteg affektálásával, az American Beauty Light meg hazug lázadozásával és papirlap vastagságú karaktereivel (a gazdag külvárosiak felületes hülyék alapvetően jó szívvel) az örületbe kergetne, ha még nézném.

Ez van.

minase - 2011. 11. 21. 22:15

A legrosszabb szitkom, amit mégis nézek. Tavaly a multigenerációs sorozattal jártam így (istennek se jut eszembe a címe, de tudjátok), viszont az jóval jobb volt ennél. Nem tudom, hogy ez elfogadható kritika e, de Max mellei annnnnyira elmondhatatlanul rosszul állnak abban a mustárszínű felszolgálóruhában, hogy az magában levon egy pontot részenként. Legrosszabb a perverz szakács, súlytalan fekete bácsi és a ló. Ezek totál semmit nem adnak az egészhez.

dzsiaj - 2011. 11. 21. 22:22

Bármennyire is bűnös élvezet a 2 Broke Girls, én bizony simán megszerettem a sorozatot. Még úgy is, ha már nagyon jól tudom, hogy mikor Caroline említ egy történetet a régi életéből, arra Max azonnal reflektál egy saját történettel, csak persze lepukkant verzióban. Earl egysorosai meg néha nagyon priceless-ek, pl. “This neighbourhood is definitely on the ride. I remember time, when a black man couldn’t get a cab around here. And that time was Wednesday”:DD

Katey - 2011. 11. 21. 22:54

Továbbra is azt mondom, hogy ez a legjobb újonc Sitcom. Nagyon jól elvannak találva a karakterek, kidolgozottak és szerethetőek. Még a hülye sznob p*csa is a Brangelinával :D mega feka nagypapi.

Sztem nagyon jó. Én most íg yhirtelen nem tom ennek a 2x09nek hány pontot adnék, de 2nél jóval többet az is biztos.

Suburgatory meg nem tudom kinek tetszik. első részt végig szenvedtem utána 2-3–nál kezdtem megszeretni, de most a 7-nél eljutottam odáig, hogy annyira nem vicces és annyira unalmas, hogy valszeg inkább abbahagyom, mert szörnyű. utóbbi 2 részben egy értékelhető poén sem volt.
bár ez nem konkrétan idetartozik, de vki emlegette és nekem si eszembe jutott.

Katey - 2011. 11. 21. 23:11

dzsiaj: Az nagyon jóó volt azon szakadtam,de van még egy pár az öregnek.

Katey - 2011. 11. 21. 23:16

minase: vagy pont ezek adják meg a sorozat élét.
A nagypapi nem súlytalan, hanem kibeb*szott vicces, Oleg is kell bele, mert ő is nagyon oda odamondogat és a stílusa is jól el lett találva. hangsúlyozom szerintem.

Max mellei olyanok amilyenek. Kat Dennings nem egy csontika, de pont ez a jó benne. Sztem pont azért van ilyen förtelmes színe, hogy mégjobban hangsúlyos legyen a Diner mivoltja és Han üzletvezetési stílusát is körvonalazza, ha ő önmagában nem lenne elég.

A lóval egyetértek, hogy felesleges, de amikor Max fogja maagát a vállára csapja a lapátot és elmegy megsétáltatni, az sem mindennapi valjuk be,

Han Solo - 2011. 11. 21. 23:45

Csak nekem tűnt fel hogy kb minden 2. mondat végén elmosolyodnak? Főleg a szőke. Értem én, hogy sitcom, vicces (már akinek), de ez nem amatőrségre vall? Javítsatok ki ha tévedek.

CyClotroniC - 2011. 11. 21. 23:52

Mondjuk én multicamnél szeretem, ha elröhögik a színészek :D

goodjohnwin - 2011. 11. 21. 23:52

én is a Suborgatory/ New Girl oldalt fogom szaporítani, mert el-elnézem a 2BG-t, de nem élvezem annyira, mint az előbbieket. Én már kaszáltam volna, de így, hogy vannak hétről-hétre új epizódok, azért csak megnézem őket. Na jó, nem lehet minden olyan szar, mint az Up All Night meg a Man Up.

Pebbles - 2011. 11. 22. 02:00

Én még mindig tartom, hogy eddig ez az epizód volt a legjobb, de ehhez tényleg kell az, hogy valaki nézze a sorozatot és megszeresse a karaktereket. Simán el tudom képzelni, hogy így random belenézve nem olyan szórakoztató.

“Csak nekem tűnt fel hogy kb minden 2. mondat végén elmosolyodnak?”

Nem, nekem is feltűnt. A Whitney-nél is ez van. Az első 1-2 részben engem is idegesített, de hamar megszoktam és már nem zavar.

“Egyszerűen jó nézni két nőt, akik ennyire szeretik a munkájukat és egymás társaságát.”

Azért nem annyira szeretik ők a munkájukat, sőt… lényegében pont arra épül a sztori, hogy hogyan építsék ki a saját cupcake bizniszüket. :)

winnie - 2011. 11. 22. 03:11

“Én még mindig tartom, hogy eddig ez az epizód volt a legjobb, de ehhez tényleg kell az, hogy valaki nézze a sorozatot és megszeresse a karaktereket. Simán el tudom képzelni, hogy így random belenézve nem olyan szórakoztató.”

az a “baj” (nem baj, csak így működik), hogy ez a legtöbb ilyen szitkomra igaz, anno valamelyik kritikában volt is róla szó, hogy ha berántja az embert 2-3 rész alatt, akkor onnantól kezdve nagyon sokáig meg is fogja tartani, s az első kiábrándulási hullám a 4-5. évad táján szokott jelentkezni, ld. tbbt, himym, roe – ezért is írtam az apró betűset, hiszen egy kívülről jött vélemény is érdekes lehet.

bikkbakk - 2011. 11. 22. 08:09

winnie,

hogy ne lenne érdekes, egyébként nekem is van néhány bajom a sorozattal: leginkább az, hogy egy-egy poént addig ismételgetnek, amíg unalmas nem lesz (ebben a részben: icepenis, a másikban vagina-bed), illetve hogy a mellékszereplőkkel sokáig nem kezdtek semmit, ráadásul Han kiejtése is roppant idegesítő (egy második generációs kínai soha nem beszél így)

JimmyL - 2011. 11. 22. 11:53

Én csak 3 részt láttam még ebből, de nekem ez teljesen jó. Nekem ez a sitcom, ez az oldschool marhasag.
Nem tudok rahangolodni az egykameras, aldokumentalista modernekre. Modern Familyt ugyan szoktam nezni kampany szeruen, mikor eszembe jut, de mondjuk az istenitett Office nekem nezhetetlen. Illetve most, miota Alan Shore van, neztem par reszt…

winnie - 2011. 11. 22. 12:20

(mondjuk ez is gyakori, a fenti ízlések és pofonok megjegyzés mellett sokszor előfordul a másik fajta defenzív komment, amikor egy sorozatot úgy vesz védelmébe valaki, hogy egy másik iránt negatív érzéseit hozza fel, de a 2bg-nek ettől még nincs köze az office-hoz, sőt, a pyrexen kívül semelyik más sorozatnak nincs. de ez is hasonló trivialitás, hiszen az office esetében már az első rész után leírtuk, hogy az végképp nem a tömegeknek szól, hiszen teljesen más fajta humort hoz, érezhetőek az angol gyökerek.

“Nem tudok rahangolodni az egykameras, aldokumentalista modernekre. ”

viszont. ilyenből kettő, ha van, a modern family már nem ilyen, csak olykor kamerába beszélnek benne, de az csak gagként működik – de akkor is csak három lenne. nem ilyenből már sokkal több van:). ami egykamerás, az általában nem az office stílusát hozza, hanem csak annyit, hogy nincs lekorlátozva a terep.

a lényeg úgyis a poén. én itt például nem tudtam azon nevetni, hogy süteményt tettek a ruhájukba. és azon sem, hogy reggel úgy ébredtek, hogy nem vették ki belőle, abban aludtak és… piszkosak lettek!

Pebbles - 2011. 11. 22. 13:10

“ezért is írtam az apró betűset, hiszen egy kívülről jött vélemény is érdekes lehet.”

Igen, tényleg az. Ha belebotlok valami szitkomba, amit nem nézek, akkor megnézek egy részt és szívesen írok nektek róla.

“a mellékszereplőkkel sokáig nem kezdtek semmit”

Talán pont azért volt ez a legjobb rész, mert itt végre volt értelmes szerepük a mellékszereplőknek is.

“nem tudtam azon nevetni, hogy süteményt tettek a ruhájukba. és azon sem, hogy reggel úgy ébredtek, hogy nem vették ki belőle, abban aludtak és… piszkosak lettek!”

Sajnos azon én sem tudtam nevetni, már először sem volt vicces, hogy a koszolással poénkodnak (lásd ürülékbe esés), szerintem többen annál a pontnál kaszálták el a sorozatot…

bikkbakk - 2011. 11. 22. 14:34

winnie, a süteménykiejtés nekem sem tetszett, de az rendben volt, hogy az egymást süteményekkel összemázóló két részeg nem fürdött le lefekvés előtt, hanem beesett az ágyba. Egy részeg ember ezt csinálja.

bikkbakk - 2011. 11. 22. 14:35

ja és szerintem az Office abszolút tömegszitkom, ami nem bántás, hanem dícséret.

ungabunga - 2011. 11. 22. 15:02

Ízlések és pofonok.

Szerintem ez az egyik legnézhetőbb idei amerikai szitkom. Egyedül ezt várom minden héten az újak közül (Rhope a másik és nincs is több). Szórakoztató és felszínes, és nem is akar több lenni ennél. Kb olyasmi “erősségű”, mint a taahm volt az elején. Csak kisebb nevekkel, és más nemekkel.

Whitney, LMS, nézhető ha épp nincs más, a new girl/suburgatory páros viszont borzalmasan rossz és erőltetett(most komolyan ennyire műanyag főszereplők figurázzák a patchwork szomszédokat?). Rules-nak/tbbt-nek már csak pillanatai vannak részenként, előbbit a kaszától csak Audrey+Jeff menti meg nálam, az utóbbi viszont megy a 4. évados himym után a levesbe.

winnie - 2011. 11. 22. 15:04

nem, semmiképp sem. egy 2bg például bárkinek bejöhet, míg egy office-nál azért látni, hogy egyáltalán nem – most is… 5M-an nézik, amivel rég kaszálnak más csatornák. nem is véletlen, hogy az 1. évad nagy bukás lett, de az nbc bízott benne és kinőtte magát. rohadt nagy sarkítás és nem dehonesztálás, hogy egy 2bg 8 általánossal is nagy eséllyel élvezhet valaki, egy officenál erre jóval kevesebb az esély. de ez nem jelenti, hogy aki az előbbit élvezi az nem tanult, vagy aki az office-t szereti, az nem síkhülye, ezek csak arányok vagy esélyek. az office nagyon speciálisan a fiatalokra épít, a 18-49-re, sőt, a 18-29-re, a másféle humorra fogékony korosztályra

pont a napokban kezdtem kilőni facebookra ezeket a ratingelemző statisztikákat, amiket eskü, csak most, a leírtak után néztem meg. és ezek dettó statiszták, de trendeket jeleznek azért.

– It is the only NBC series in the top 50 among teenagers. (tinik, azaz jelzi, hogy nemfeltétlenül a végzettség, vagy a tudás a lényeg, hanem a fogékonyság a másra)
– It is among the top 10 shows watched by women between 18 and 24
– It is the #3 most watched show by rich people (with a median annual income of $78,000). (gazdagok)
– It is the #2 most watched show by people with at least 4 years of college. (felsőfokú végzettség)

a 2 broke girls-ről csak ennyi volt, semmit nem mond.

– 4.4% of the women over 65 years old watch the show, it’s better than Modern Family, getting only 3.7% of that elder demo. ABC’s hit is even less watched by people between 65 and 122 years old than Man Up or The Middle.

winnie - 2011. 11. 22. 15:07

“összemázóló két részeg nem fürdött le lefekvés előtt, hanem beesett az ágyba. Egy részeg ember ezt csinálja.”

azzal semmi gond. de mutatták. mint ahogy a hazamenetelt, amiről beszéltek, nem mutatták. ők döntik el, hogy mit hagynak benne:) de az efféle simán működik helyszínen, a fizikai komédia ezért is használt sokszor.

Shawn - 2011. 11. 22. 15:21

Hát nem tudom ki mondta, hogy az az eddigi legjobb rész volt, de tényleg NEM volt az… Nekem valamiért bejon ez a sitcom, de ha már legjobb rész akkor 1×04…

bikkbakk - 2011. 11. 22. 15:30

Szociológusként tudom, hogy a Nielsen adatok nem igazán nevezhetők pontosaknak. (ha jól tudom, még mindig gyakorlatilag önbevallásos, így a response bias gyakorlatilag biztos)

Az Office egy egyszerű helyzetkomédia, az egyik (ha nem a legjobb, a Community veszélyes rá nálam) legjobb sitcom, de nem kell okosnak vagy fiatalnak lennie, ahhoz hogy élvezze azt valaki.
Valakit lehet, hogy elrettent a stílusa, de így is nagyon népszerű – nyílván azoknál méginkább, akiknek van tapasztalata irodai melóban.

Egyszerűen másban sem (zenében, filmben, könyvben) értem, miért kell agyonosztályozni a műveket: vagy jó, vagy nem – a többi izlés dolga.

A humor mindig is egy demokratikus dolog, Hofit és Sándor Györgyöt is megértette mindenki a favágótól az egyetemi tanárig mindenki.

bikkbakk - 2011. 11. 22. 15:33

winnie,

vagy olcsóbb a kész díszletben leforgatni a jelenetet, mint egy külső díszletet felépíteni.

winnie - 2011. 11. 22. 16:22

ehh, most alapvetésekről vitatkozunk, ez nem ízlés kérdése, nem azért mondom, hogy az office nem tömeg, mert nézem és sznob vagyok (ott a 30 rock. nem tömeg és nem tartom nézhetőnek) és a 2bg nem csak azért tömeg, mert a műfaj, az adatok ezt mutatják és szerintem nem jó (ott a modern family, ami még nézettebb és nézem, vagy más többkamerás, ami egyszerű, de egyébként szeretem.)

“vagy jó, vagy nem – a többi izlés dolga.”

épp a jó és a nem jó az ízlés dolga. de te vetetted fel azt, hogy tömegszitkom az office, holott elég belenézni és ember nem mondana ilyesmit róla

és nem is nem pontosságról van szó, de abba nincs ördöngösség, hogy ami szofisztikáltabb, azt az utcaseprő kevésbé fogja nézni, amiben pedig valaki telehányja a vécét, azt a felsővezető fogja kevésbé. sztereotípia, de épp azért az, mert van alapja. nemegyénekre lebontva, hanem sokaságot tekintve.

simán rá lehet mondani sorozatokra nagy biztonsággal, hogy melyiket fogják fiatalabbak, és melyiket idősebbek, csórók és gazdagok, vagy iskolázottabbak vagy kevésbé iskolázottak nézni. illetve pontosítok, rá lehet mondani a legtöbb sorozatra, hogy az adatok alapján kik nézik inkább. viszont, ha ezt rá lehet mondani, akkor nem hiszem, hogy sokan hiszik, hogy az adatok mindenhol ugyanannyira és pont a skála másik végére torzítanak.

“A humor mindig is egy demokratikus dolog, Hofit és Sándor Györgyöt is megértette mindenki a favágótól az egyetemi tanárig mindenki.”

ami egyszerű, azt mindenki megérti. ami bonyolult, azt már kevésbé. ez éppen nem arról szól, hogy valami jó vagy sem, hanem, hogy közérthető vagy sem.

hallgatsz - 2011. 11. 22. 16:23

hát, én 8 rész után kaszáltam. nem akarom csak úgy, megszokásból nézni, az utóbbi részeket pedig csak úgy háttérzajként használtam a reggeli készülődés mellett. olcsó, ismétlődő poénok, gyenge színészek, lapos sztori. a konzervnevetéstől pedig sikítófrászt kapok. a new girlt viszont imádom (talán csak deschanel miatt, de akkor is). kár érte, mert kat dennings (így írják?) miatt egész ígéretes volt.

winnie - 2011. 11. 22. 16:33

“Az Office egy egyszerű helyzetkomédi”

először tömegszitkom, majd helyzetkomédia? ez honnan?

a szitkom a klasszikus, tradicionális amerikai komédiákat fedi le, de az office éppen ennek az antitézise, mert bár nyilván vannak szituációk, de az office humora teljesen másban áll, mint helyzetekből adódó humorból. elég megnézni hozzá egy részt, teljesen ellentétes a filozófiája a klasszikus szitkomokéval, a fent is említett subtexttől kezdve sok minden másig. (érdemes kipróbálni, hogy mennyire vicces az egyik, illetve a másik kép nélkül.)

(ezért is mondtam, hogy érthetetlen, hogy ha egy sorozatról van szó, akkor miért mással kell összehaosnlítgatni, hiszen csak önmagában van értelme ítélni. másrészt pedig a lényeget már az elején megállapítottuk, szerintem tényleg kinőtte magát a 2bg az idei leggyengébb szitkomnak, viszont többek szerint meg az egyik legjobb. ennél többet nem fogunk megállapítani akkor sem, ha az office-ról vagy bármi másról írunk. az meg végképp nem vezet sehova, hogy elások valami adatot vagy felmérést bónusznak, hogy “jé, ez is alátámaszt, hátha hihetőbb”, hogy arra azt mondod, hogy hibás. nem a felméréssel kell foglalkozni, hanem azzal, amit alátámasztottam vele, amit én írtam. megkérdezhetünk másokat is, hogy mi tömeg és mi nem, hogy függ-e az ember választása az iskolázottságtól vagy sem, de a válasz egyértelmű. és azért egyértelmű, mert egyén szintjén nem lehet választ megfogalmazni, s ha több emberen kell, akkor bizony jönnek a kivételek hatásán a masszába olvasztó sztereotíp hatások.)

CyClotroniC - 2011. 11. 22. 16:55

Nem akartam én Office kibeszélőt csinálni, mert egy félmondatban megemlítettem ellenpéldának ;) Egyébként a konzervatív és rétegebb sitcomok célözönség-meghatározását nagyon könnyen fel lehet mérni a popkult utalások számával. Míg egy The Office, 30 Rock, Community többnyire hemzseg ezektől, addig elképzelhetetlen egy ilyen a TAAHM-ben például. Amúgy szerintem ezek nem is kor vagy iskolázottság függvényében osztják az embereket, hanem kommerszség és különcség tengelyen. Az mondjuk más kérdés, hogy a nyitottságot lehetne pont korral vagy iskolázottsággal is magyarázni. ;D

Nyilván a kommerszebb sitcomok célja a nagyobb demográfiai merítés, míg a különcebb comedyk nem akarnak mindenkit megnyerni, ellenben akiket leültetnek a képernyő elé, azok talán nyitottabbak, ami egy reklámozónak sem mindegy gondolom. Persze utóbbinál fennáll a veszély, hogy attól, hogy valaki nyitott, még nem biztos, hogy az ő ízlésébe lő bele egy sorozat… Ez persze nem általánosítható dolog, mert pl a kommersz Whitneyt nézem, az amúgy igényesebb 30 Rock-ot meg nem, mert nem az én világom, de hát ugye általában nem a legigényesebb dolgok a legnézettebbek, ahogy a filmeknél se a legtöbb pénzt termelő popcorn mozik hozzák a díjakat vagy fordítva.

Ja és szintén egy másik aspektus, amivel nem foglalkozunk, hogy egy TV-néző lehet, hogy jobban vonzódik egy önismétlő sitcomhoz, mert biztosan ugyanazt kapja minden héten, míg junkie szemszöggel könnyebb fogyasztani a különcebb, hangulat-darabokat, mert akkor nézem meg, mikor kedvem van hozzá (nekik mondjuk ott van a Tivo, de ez azért nem perdöntő), és darálni is kellemesebb az egyedibb cuccokat.

Amúgy valahol utána lehet nézni DVD/BR-értékesítési adatoknak, mert az pl érdekelne, hogy pl egy TAAHM lemez-eladásban is olyan jól áll-e, mint nézettségben.

winnie - 2011. 11. 22. 17:32

:) de az nem a sorozattal volt kapcsolatos, hanem inkább azzal, hogy mi volt rá a reakció, hogy lassan indult.

“egy TAAHM lemez-eladásban is olyan jól áll-e, mint nézettségben.”

nem, persze, egy office, meg persze a tbbt és tsai is verik.

bikkbakk - 2011. 11. 22. 17:42

winnie,

nem, nincs nagy különbség: a szereplőket újabb és újabb helyzetbe helyezik el, most épp Gettysburgbe mennek/brainstormingolnak. Az angol Officera még rá lehet mondani, hogy a szokásos szitcomok antitézise (nem értenék azzal sem egyet), de az amerikai Office az áldokumentarista stíltől eltekintve semmiben nem különbözik egy átlag komédiától – ahogy a Modern Family is egy teljesen átlagos családi szitkom a kor követelményeinek megfelelően modernizálva, s kíválóan megvalósítva.

Az egyetlen nem szokványos szitkom (amit ismerek), az amerikai tévében a Community. De az is csak azért, mert gyakorlatilag reflexió a tömegmédiára egy iskolai szitkomba bújtatva.

CyClotroniC - 2011. 11. 22. 17:48

bikkbakk:

Nem hiszem, hogy csak két pontja van ennek a kommersz-külön egyenesnek, szóval azért az elismerhető, hogy a 2BG-től az Office a különcebb irányba található meg, bár a Community még elvontabb (mint a MOSTANI Office), de a 2BG-től is van nem egy sitcom a kommerszebb irányba. És ez persze közel sem jelenti azt, hogy bármelyik irányzat jobb lenne a másiknál, de azért szerintem kár a kettőt egy kalap alá venni, ahogy a nyomozósoknál se mondanám azt, hogy a CSI, a Castle, a Person of Interest és mondjuk a Prime Suspect egyforma, mert mind a 4 teljesen más, attól még hogy lehet rájuk olyan tézismondatot felállítani, ami mindegyik esetben megállná a helyét.

bikkbakk - 2011. 11. 22. 19:51

nem, nem egyforma, csak a különc-kommersz skálát nem tartom valósnak. Ha azt vesszük, a 2BG jobban feszegeti a network szabta határokat, mint bármi más: sokkal messzebb mennek elmenni a poénok tekintetében.

bikkbakk - 2011. 11. 22. 19:58

mernek, nem mennek

CyClotroniC - 2011. 11. 22. 21:19

bikkbakk: Az szerintem Whitney Cummings standup múltjának köszönhető. A Whitney csütörtöki részében egy rákos kutyát fogadtak örökbe (kis infúzióállvány, meg minden ami kell), mert megdöglött a férfi főszereplő korábbi kutyája, aztán 1 nap alatt ez is megdöglött, és az epizód végén a két “konzervnyi” hamvval bábozott Whitney, majd összekeverte őket, hogy elengedte őket, hadd játszanak egymással… Én szakadtam a röhögéstől, de még úgyis, hogy kutyákkal volt ez meghúzva, ezen szerintem páran felszisszenhettek a TV-k előtt :O

Ale - 2011. 11. 23. 02:47

Szerintem teljesen jó a 2BG, Garrett Morris pl. miért nem jó mellékszereplő? :) (Johnny, Han és Oleg valóban elég súlytalanok, de ez még változhat.) A legjobb szerintem, hogy valami elképesztő és egyben érthetetlenül jó chemistry van Max és Caroline között. Valaki írta korábban, hogy a szőke csaj egy pohár vízben megfojtós, szerintem Beth Behrs kurva jól csinálja amit csinál.

dragon1986 - 2011. 11. 23. 06:38

nekem nincs bajom vele, megéri nekem azt a heti 20 percet, csak Marsha akcentusa zavart, megszoktam a WC-ban. :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz