login |

Dexter: vége a 6. évadnak

2011. 12. 20. 16:55 - Írta: human

136 hozzászólás | kategória: kritika,

Oh, god? Felemás évadon vagyunk túl. Dextert nem ismerőknek annyira nem ajánlott, a többiek pedig, nos.. Azt hiszem az idei évet csak spoileresen tárgyalhatjuk ki, mert egyedül a fordulatok voltak érdekesek. A hit volt a fő téma, egész jól dolgozták fel, már amennyire belefért a karakterbe.

Végre, végre meglépték! A reggeli hírekben winnie linkelte a készítő interjúját, és poén elolvasni. Az Ausiellóhoz kikerültet. A szavaiból az vehető ki, hogy ő már tavaly meglépte volna (akkor még nem ő volt a fő-főnök, de már dolgozott a sorozaton), de nem tehette. Szerinte eleget húzták ezzel a közönséget, Debnek meg kellett látni a sötét utazót. És rendes környezetben. Ott felmerül, hogy Deb csak 1 gyilkosságot lát, szóval még egyáltalán nem biztos, hogy mindent lát Dexterből, de erre ezt válaszolja: egyértelműen rituális gyilkosságot lát. Szóval lehet, hogy nem húzzák a sorozatgyilkos aspektusát a kérdésnek.

Nem lőhették el valamikor év közben random cliffhangerként a fordulatot, amikor is kiderül Deb számára Dexter sötét oldala. További csavarnak megkaptuk azt a szálat is, hogy Deb szépen lassan ráébred milyen érzelmekkel viseltet bátyja iránt. Cápaugrás lenne, ha összejönnének. Érdekes, hogy a többségnek semmi baja azzal, hogy Dexter megölt több 100 embert, de ha véletlenül egy ágyba feküdne a nem vér szerinti húgával az kiborítaná a bilit. Vannak társadalmi normák amiket nem lehet felrúgni? Mondjuk valószínűleg nem kell aggódni, hiszen a rész végi cliffhanger eléggé bekavarhat Deb érzéseibe.

A fenébe a várakozással. Az évad nem tetszett annyira, de érdekel innen milyen irányba folytatják!

És akkor térjünk a gonoszokra. Itt is kaptunk egy erőteljesebb fordulatot. Basszus, a premierben és a második részben annyira nem vett részt a cselekedetekben a professzor, valahogy kívülállónak tűnt, hogy simán gondoltam a “hasonló Dexter apjához” részre, de aztán annyiszor csinált valamit az öreg, hogy egy kicsit elaltatták a gyanakvásom. Azért feléledt ismét, amikor mindig tudta hol van Travis, és feltűnt a környékén.

Jó fordulat, hogy a Professzor végig halott volt?

Lehet, hogy nem darálva jobban ütött volna, de az utolsó 5 részt egyben néztem, így a gyanakvásommal megfejelve nem döbbentem le túlzottan. Aztán rögtön be is tehettem a következő részt és megtudhattam, hogy folytatják, így még kevésbé. A fontosabb kérdés, hogy Colin Hanks jó gonosz? Nyilván nem egy Trinity killer, de szerintem az őrület megvolt benne hozzá, hogy korrekt ellenfélnek bizonyuljon. Eléggé creepy-n hozta a szerepet Hanks.

Sajnos az évad minősége eléggé ingadozó volt. Voltak kifejezetten gyenge részek, de egy 6/10 még így is járhat. Érdekes, hogy végül nem Quinn tudta meg először. Szerintem ha a tavalyi showrunner viszi tovább, akkor arrafelé ment volna a vonal, és azzal nem is vártak volna az év végéig, de inkább a Debrás utat választották.

136 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2011. 12. 20. 17:01

Aki nem látta a harmadik rész óta a csavart, az nem nézett még elég sorozatot. Én már akkor mondtam, hogy ez lesz, nem volt semmi meglepi.
A másikat meg én már tavaly megléptem volna… mikor elmondja Deb a monológját a pincébe, és sétál ki… akkor dexnek kellett volna mondani valamit. Na az ütött volna. Itt most eh… kicsit erőltetettnek tűnt.
A főgonosszal nem volt nagy gond, bírom a színészt.
A Debes szál is jó volt. Amikor elkezdett járni a pszihohóz… nem tudtam, mit akarnak ezzel. Azt hittem, hogy ott rakják össze, hogy milyen sokat nincs ott, meg hogy a testvére a kicsoda… és akkor összerakják, hogy mivan. A végének örültem, de erőltetett volt.
Mi volt még… Istenes átívelőszál jó volt. De remélem ezután már hanyagolják.
Attól tartok, hogy jövőre csak annyi lesz, hogy megölt valakit, nem azt, hogy sorozatgyilkos. De ne legyen igazam.

7/10

winnie - 2011. 12. 20. 17:12

pocok: a csavar kitalálása nem ezen múlik – alapanyag kérdése. van, aki 5 perc alatt kikövetkeztet valamit, más meg csak a végén, míg a köv. filmnél ugyanez fordítva történik.

és van, aki nem akarja kitalálni, más meg, ha túl egyértelmű valami, akkor épp arra gondol, hogy az a csavar, hogy nincs csavar. az azért nem működik, hogy “az elején tudtam ki a gyilkos” a krimikben, vagy “rögtön tudtam, hogy xy halott”, mert az embernek csak eszébe jut ilyesmi, s csak akkor idézi fel így a dolgokat, ha valóban így történt, azt a sok-sok alkalmat, amikor a szóbajövő 70 megoldásból másik 10-15-re gondolt az illető, rutinosan elfeledi:) ez csak pszichológia.

de itt persze az a lényeg, sokan vélték úgy, hogy valami nem stimmel vele, de annak nincs köze a tapasztalathoz, mert az túl tapasztalt, az túlkombinál és sokszor a legegyszerűbb megoldások felett siklik el.

Lajoska67 - 2011. 12. 20. 17:13

Nem volt ez olyan rossz. Legalább 7/10. Inkább az előző évadok (1-2, 4) voltak nagyon erősek.

Bhaal - 2011. 12. 20. 17:15

Baszki akárki azt mondja, hogy már nem az igazi a Dexter, akárcsak amikor az előző évadnál mondták ezt, kicsit Bullshit szagot érzek, ami csak az én orromnak büdös. Minden héten alig vártam, hogy lássam a következő részt, és ez jelent valamit. Én is érzem, hogy volt jobb is, de arra a kis időre amíg egy évad tart mindig a nézettebb sorozataim közé tartozik.

Szóval nálam még mindig egy 8/10, és ezt lehet fanboy-ságnak venni:D!

angelachase - 2011. 12. 20. 17:18

Bhaal: Fanboyságnek vesszük, mert ez bizony nagyon szar volt. Hogy már a kaki témánál maradjunk:)

Pocok - 2011. 12. 20. 17:22

winnie: Láttam azt a bizonyos Bruce Willis filmet. Akkor nagyon meglepődtem. Azóta figyelek az ilyenre. “Az a csavar, hogy nincs csavar” dolgot meg ki tudtam zárni: Nagyon hülye dolog lett volna, ha beetetnek, aztán a végén még is él :D

Persze így elrontottam magamnak valamennyire. Egyre nehezebb engem átverni :#

A. - 2011. 12. 20. 17:23

“Érdekes, hogy a többségnek semmi baja azzal, hogy Dexter megölt több 100 embert, de ha véletlenül egy ágyba feküdne a nem vér szerinti húgával az kiborítaná a bilit. Vannak társadalmi normák amiket nem lehet felrúgni?”

Nem ezzel van a gond szerintem. A Dexter/Debra testvérkapcsolat jó volt úgy, ahogy, nálam mindig is a sorozat egyik értékének, erősségének számított, egy szépen kidolgozott, így is sokrétű, működőképes dolognak. Sajnálnám, ha ezt lerombolnák a romantikus érzelmek behozásával.

Bush84 - 2011. 12. 20. 17:24

Az évad minősége valóban hullámzó volt, de azért a Dexter még mindig várós cucc. Az évad egésze nálam 7/10, baj inkább csak a záró epizóddal volt. Hiányzott az igazi feszültség, a korábbi évadzárókhoz képest nagyon gyenge volt, a Harrison-os szál is kissé erőltetett lett. A Deb-es fordulat tűrhető mentés volt.

Viszont Laguertát nyírják/írják már ki, rohadtul irritáló a törtető karaktere. És még csak nem is jó nő.

esfr - 2011. 12. 20. 17:31

Pocok a Bruce Willis film nekem egyértelműbb volt, mint most itt. Ez van. Tetszett az évad.

Adam - 2011. 12. 20. 17:32

Az évad végi cliffhanger sokat dobott rajta, bár nekem alapból is tetszett. Nem volt olyan mint a Trinity-s évad és az első kettőhöz sem fogható, de azért rossznak sem mondanám. Nekem 7,5/10.

szz - 2011. 12. 20. 17:34

Szerintem sokan félre értelmezik ezt az évadot, vagy lehet hogy csak én.
Sztem ez az évad nem a Travis szálról szólt, ez számomra egyértelmű ( Travis a lebukáshoz kellett ), ez az évad a Dex-Deb kapcsolatról szólt, azaz szerintem ez az évad zseniális volt ( 8/10 ) Akkor miért nem 10/10? Mert a következő két évad lesz a 10/10 :)

rendesfiu - 2011. 12. 20. 17:39

Úgy látom lassan egyedül leszek, mert nekem nagyon is tetszett ez az évad. Csak nem kell észrevenni a hibákat :D

julcsi - 2011. 12. 20. 17:40

nekem a fekete nyomozó volt kicsit fura, hogy őt miért is hozták be, először úgy tűnt, talán lesz valami nagyobb szerepe, de aztán semmi.. elég fölöslegesnek tűnt.

egyébként Travis figurája tetszett, a professzoré is, a pszichológus nőnél meg már vártam, mikor jön rá a Debrah, hogy leszbikus, és esnek egymásnak, de sajnos nem:)
a szerelmes-vagyok-a-testvérembe szál meg, hát, majd kiderül.

én is adnék egy 7/10-et, de várom a folytatást.

Raziel Anarki - 2011. 12. 20. 17:50

nekem az tűnt fel ebben az évadban h az évadközi cliffhangereket mindig feloldották a rész utolsó 1-2 percében,
(pl amikor dex kiborult és elutazott trinity fiához), és már kezdtem azt hinni hogy az évad vége is ilyen lesz, erre meg itt pont az utolsó 30-60 mp volt a DAFUQ. (itt nyomtam is egy pause-t hogy felkészüljek :D)

dex/deb dologgal kapcsolatban… én drukkolok h meg merjék lépni, bár ez így most fogalmam nincs hogy lehetne értelmesen megoldani, mindenesetre díjaznám az írók bátorságát, elég beteg dolog lenne, sokat emelhetne a drámán, konfliktusokon stb, csak hát egy ilyenbe már azért a csatorna is beleszól

asszem a slidersben volt egyszer egy ilyen rész, az is elég wtf volt (act 4-es, lezáró csavarként), botránkoztak megfele a szereplők is meg minden.

Raziel Anarki - 2011. 12. 20. 17:52

@julcsi:
pont erre gondoltam én is a pszichólógussal kapcs :D

RoyStampler - 2011. 12. 20. 17:53

Én nagyon élveztem az évadot, és örültem is a cliffhangernek, csak kissé béta volt ez a megoldás. Mármint tényleg ezernyi jobb alkalom adódott volna rá, hogy Deb rájöjjön a dologra, erre végül az kell, hogy Dexter épp oda és akkor menjen gyilkolni, ahol és amikor hivatalosan is lehet / lennie kell (ez minden óvatlanságot visz, még a szökőkutat is überolja), és Debnek meg szerelmi vallomásra támad kedve?! Ha az előző évadban valaki felveti, hogy így jön majd el a régóta várt nagy pillanat, kiröhögöm…

Viszont a Dexter még mindig a leghangulatosabb sorozatok egyike, és élveztem minden részét. Colin Hanks meg szerintem nem volt rossz főgonosz.

Ja, és LaGuerta ebben az évadban tényleg elég felesleges volt, de az utolsó rész megcsillantott valami reményt. Jó volt, ahogy mondta, hogy ő csak addig hajt, amíg a verseny tart. Most, hogy elért mindent, amit akart, és már nincs miért átgázolnia mindenkin, talán jó főfőnök lesz? Meglátjuk.

Viszont… valaki… nyírja… ki… QUINNT!

sirLancy - 2011. 12. 20. 17:55

Szerintetek lesz meg szerepe, esetleg cliffhanger,az amikor Travis elvisz a lakasbol ahol a bujkal, egy almat es egy kest (lehet h azzal olt). Az almat megeszi a kocsiba a kest meg elviszi Dex-hez leteszi a pultra, a babysitter talalja meg beprobalja a kestartoba de oda nem jo majd bedobja a fiokba.

ui: kicsit felemas evad volt…

Vance - 2011. 12. 20. 17:59

Így nem lehet befejezni egy évadot!!!!ezt nem hiszem el, marha jó volt, nekem is tetszett az évad, meg lehet hülye vagyok de nekem meg se fordult a fejembe, hogy a professzor halott!!Alig várom a következő évadot, rengeteg féle varriációt lehet ebből kihozni és így tudatlanul azt mondom hogy marha nagy évad lesz!

junglegymer - 2011. 12. 20. 17:59

izé, nem volt most időm végigolvasni rendesen a hozzászólásokat, de átfutva nem találtam, hogy mit írtatok Masuka gyakornokával kapcsolatban. Az a kérdés tényleg ennyire nyitva maradt? Vagy csak felületesen néztem a részt?

Dream - 2011. 12. 20. 18:05

Vegyes érzések forognak a fejemben az évad kapcsán.
Véleményem szerint a vallás nagyon jó központi téma volt. Mégis egy kicsit úgy érzem, hogy nem bontották ki eléggé, így azt várom a következő évadoktól, hogy ezt még mozgassák kicsit. Az egész ott ült le, amikor Brother Sam meghalt. Utána ez a jó szál elmaradt.

A karakterek közül Brother Sam kiemelkedően jó volt. Gellar karaktere számomra egy kicsit hátborzongató volt, nagyon szerettem a játékát. Travis kicsit bugyuta volt, de a kifejezéstelen arca sztem illett egy pszichopata jelleméhez. A feka nyomozótól többet vártam, bár nem tartom kizártnak, hogy a következő évadokban lényeges szerepe lesz majd. Louis jó karaktere, nagyon hozza a geek formát, és rettentően érdekel, hogy milyen szerepe lesz a közeljövőben. Rajongó vagy megtorló? Én személy szerint az utóbbit preferálnám.

Az évadban lévő csavarok annyira nem voltak erősek. Én ugyan nem számítottam a halott profra, de az egy kicsit meglepett. A finálé cliffhengere számomra ütött is meg nem is. Amikor Deb mondta, hogy azonnal elmegy elmondani a Dexnek, hogy mit érez, már tudtam a csavart, így csak vártam, hogy mikor lépik meg. Talán az előző vad végén jobb lett volna ezt meglépni, talán nem. Most a rituálét is látta Deb, ezért komplexebb a dolog, és ahogy a készítő is utalt rá, nem lesz az, hogy Dex ezt is kimagyarázza, és megy tovább minden. A sorozat közben lévő tablójelenetek első fele megdöbbentő volt, és nagyon tetszett, főleg a lovasok ütöttek. Bár akkor egy kicsit éreztem, hogy itt már a végét nem lehet annyira jól összehozni. Egyszerűen a spiritualitás miatt már nem tudtam hova-tovább elképzelni a nagy kifejletet, mert ugye a Dexterben nincsenek természetfeletti cuccok.

Ami nagyon nem tetszett az évadban, és nagyon idegesített sokszor, az Dex hanyagsága, illetve a készítők/írók hülyesége volt. Itt gondolok az injekcióra, liftes jelenetre, pénztárcára a végén, nebraskai részre stb. Összefoglalva a lényeg, hogy Dex precizitását elhanyagolták. És több kellett volna nekem ahhoz, hogy ezt szándékosan tegyék az írók. Nem volt felvezetése, hogy Dex hülyébb lenne, bizonytalanabb stb.

A következő évadra nem várok “főellenséget”. Azt várom, hogy profin kidolgozzák Dex-Deb pszichodrámát és a geekszálat erősítsék, valamint a Dex elleni gyanakvást. Ha javasolhatnák vmit az íróknak, akkor ezeken kívül még azt mondanám, hogy inkább kevés labdát dobjanak fel, de azt profin csinálják meg.

pappjano - 2011. 12. 20. 18:06

Szerintem alapvetően jó évad volt, de mindenkinek keserű szájízt hagyott maga után…

Az alapvető gond szerintem a mellékszereplőkkel és az új szereplőkkel volt. Nem az, hogy jutott rájuk elég idő, mert az önmagában még nem gond egy erős főszál mellett, de itt az volt a baj, hogy mindegyikkel “úgy csináltak mintha” tartottak volna valahova.

-A feka nyomozó megjelent, nagyon okos, de semmi nem történik vele
-Quinn iszik, de semmi nem történt vele
-Batistával még ennyi sem
-Laguerta csak azért kellett mert eddig is volt
-Brian feltűnése, sehova se vezetett
-A szőke intern-csaj és a műkéz? Az új intern és a műkéz?
-A babysitter is csak volt, hogy lehessen mit kezdeni a gyerekkel

Az eddigi évadokban ha új szereplő jelent meg mindig tartott valahova, volt egy története ami vagy bekapcsolódott a fő sztoriba, vagy önmagában elvolt. (Ezer példát lehetne mondani de pl Anton a besúgó…)

Idén egyedül ami hatással volt a főhősre az Brother Sam (akit am így a végén mindenki elfelejt megemlíteni), és a vége felé Harrisonnal is tudtak kezdeni valamit, nem úgy mint tavaly.

A főgonosszal nem volt gond, jók voltak a gyilkolások, ahogy az egész csatlakozott a fő témához. De szerintem Trinity után a legtöbb főgonosz csalódás nekünk… :)

Gunsmoke - 2011. 12. 20. 18:39

Azért egy ilyen sorozatnál 6 évadon keresztül fenntartani a színvonalat és mindig új dologgal előrukkolni nem olyan egyszerű.

Persze, hogy nincs olyan jó, mint az első évad (azt nem is fogják überelni soha), de azért még mindig szépen fonják a szálakat, a színészek jól játszanak, a karakterek is szépen “fejlődnek” (kivéve talán Laguertát), akad még pár jó poén, amin lehet röhögni és meghökkentő fordulatok is vannak.

Én már az első rész után szóltam, hogy nem ugyanazt a Dexter-t fogjuk kapni, mint korábban. De mégis kellemesen csalódtam – és bár saját lépcsőfokán egyet talán visszalépett – még mindig kiemelkedik a sorozatok kavalkádjából.

Most pedig tegye fel a kezét, aki nem várja a következő évadot! Senki?! Akkor meg miről beszélünk?

index86 - 2011. 12. 20. 18:40

hát nem volt valami nagy szám a vége. Kommenteket olvasva szinte mindenki ezt követelte (mármint hogy deb tudja meg az igazat); de nekem egy kicsit összecsapottnak tűnt. kb ilyen “nesztek, ezt akartátok. Tessék!” semmi drámaiság.
az évad többi része simán érdektelen volt, a főgonosz (mármint travis) nem volt valami érdekes, de gellar, a vallási fanatikus (vagy mi) jó volt. Louis is csak úgy volt, ugyanúgy mint Batista, Laguerta…

Összességében jobb volt mint az előző évad, mondjuk annál rosszabbat nem nagyon lehetett volna alkotni.

Pocok - 2011. 12. 20. 18:40

pappjano – 2011. 12. 20. 18:06

-Feka az okosabb, mint az ott dolgozók átlaga. Remélem kezdenek vele valamit.
-Quinn az egyik legnagyobb csalódás, mint karakter. Az egyik nagyon korai évadban nagyon felhypeolták (egy következő szezonra), de nem lett belőle semmi. Nagy nagy csalódás.
-Batistat ki kellene írni. Felesleges.
-Az asszonya is.
-Azért ezt nem mondanám, egész jó rész lett belőle.
-Semmi különös.
-Remélhetőleg következő évadban kiderül. Mármint ki kell derülnie a kéz miatt.

Gabeboy - 2011. 12. 20. 18:41

Kicsit olyan érzésem volt az évaddal kapcsolatban, mintha előkészítették volna a következő (befejező) évadot. Pontosan ezért hagytak ennyi nyitott szálat (új nyomozó, új laboros – aki szerintem sorozatgyilkos (lesz) – és a vidám cliff-hangert a végén.) Nem lennék meglepve, ha Dex éppen az új laboros levadászásával fogadtatná el sötét útitársát Debbel.
Abban viszont egyetértek, hogy a szokásosnál tényleg kisebbet ütött ez a évad. De azért Dexter az Dexter, és még bőven a nézős kategória.

gonoszkiralylany - 2011. 12. 20. 19:19

nekem nagyon tetszett ez az évad, pont Dexter “pontatalansága” miatt – szerintem ez megmagyarázható azzal hogy gyereke van és emberibb lett, nem annyira élesen egyfelé koncentrálódik a figyelme.

a fordulatok pedig, akármilyen kiszámíthatóak, tetszettek, és a vallásos témához remekül nyúltak hozzá. én minden héten alig vártam az új részt… és most persze az őszt :))

tonyrulez - 2011. 12. 20. 19:24

Gabeboy: a következő nem lesz befejező évad, min. 8 évad biztos lesz.

danger - 2011. 12. 20. 19:49

Felemas lett ez az evad, a hang es kepi utomunka nehol jo volt nehol meg szar, ugyanez vonatkozik a sztorira is. Leggyengebb Dexter evad sajnos, remelem repul a showrunner.

Prakt! - 2011. 12. 20. 19:51

nekem tetszik a sorozat. Számomra érdekes, és izgalmas. Kikapcsol. Nekem bejött az évad. Én sajnos elég naiv vagyok, így minden fordulaton meglepődök. És ez jó! :D

Bia - 2011. 12. 20. 20:07

A vallásos témát nagyon jól dolgozták fel,Brother Samnek pedig pirospont nagyszerű karakter volt..Louisszal nem tudom mit akarnak de szerintem kaphatott volna több időt több felvezetést a története hogy lehessen azon is jobban izgulni őszig, de ez is megteszi, biztos ő is valami pszichopata sorozatgyilkos vagy már az vagy annyira belevan bolondulva a gyilkosokba hogy biztos az lesz belőle.Gellar professzoros húzáson én is meglepődtem, nem gondoltam volna.EJ Olmosnak az színészi játéka annyira nem győzött meg,annyira érzelem mentesfejjel játszott hogy már néha idegesített.A Debra szál nagyon tetszett sokat fejlődött a karaktere az utóbbi évadokhoz képest.Dex/Debra szálból remélem a legjobbat hozzák ki a következő évadban,de Deb most biztos kiábrándult Dexterből.

julcsi - 2011. 12. 20. 20:07

kéne már egy nő Dexternek, nem?

Nándo - 2011. 12. 20. 20:11

Először is leszögezem, hogy nagyon tetszett az évad, vagyis én nagyon szeretem az ilyen sorozatokat, ahol egy, nagy átívelő szálra fűzik fel az évadot, nagyon élveztem!

Viszont nem tudok elmenni amellett, hogy az írok milyen hanyagul fűzték össze a szálakat, mennyire nem volt összerakva ez az évad, mennyire érthetetlen volt egy-egy motivációs rész.

Most, hogy csak egy “apró” ilyen jelenetet említsek: amikor Dexter megtalálja az öreg templomot, s az éjszaka kellős közepén odamegy. Hát mit csinál? Megáll a totál elhagyott templom előtt, kiszáll a kocsiból, s becsapja az ajtót… WTF!
Na, itt már én is felsikítottam.

A hangulat továbbra is csillagos ötös, de az idei év írói stábját bele kéne fojtani egy kiskanál vízbe. :(

kukulkan - 2011. 12. 20. 20:17

Na, a kedves nagyokosok, akik már az első részből azt is tudták, hogy Dexter milyen színű pulcsit fog felvenni az évadzáró részben, megválaszolhatnának nekem egy kérdést.

SPOILER ON

Ha Travis végig egymagában működött, akkor az a csaj (“The Whore”), akit elengedett miért mondta a rendőröknek, hogy két hangot hallott, egy idősebb, ill. egy fiatalabb férfiét? Ugye annál a résznél, mikor kiderül, hogy Gellar nem élő, hanem gyorsfagyasztott, látjuk Travist, amint a képzeletbeli Gellarral (azaz a saját “dark passenger”-ével) vitatkozik, ám végig a saját hangján beszélt, nem váltogatta, mint mondjuk Gollam a LotR-ben, mikor a két énje vitatkozott egymással. Tehát akkor hogy is van ez?

SPOILER OFF

A másik dolog:

“Érdekes, hogy a többségnek semmi baja azzal, hogy Dexter megölt több 100 embert, de ha véletlenül egy ágyba feküdne a nem vér szerinti húgával az kiborítaná a bilit.”

Ez már kicsit off, meg nem akarok én itt komoly evolúcióbiológiai eszmefuttatásokba bonyolódni, de ez részben egyfajta ösztön is szerintem, ami valamilyen szinten még mindig áthatja a gondolkodásmódunkat. Néhány tíz- vagy százezer évvel ezelőtt még nem okozott túl nagy erkölcsi dilemmát, ha egy másik embert meg kellett ölni (mert belépett a törzsem területére, mert elorozta a törzsem elől a zsákmányt, stb.), az ölés az élet természetes velejárója volt, ahogy az állatvilág fennmaradó részében ma is az. Ellenben a “ne szaporodj rokonnal” egy sokkal ősibb dolog, ami már több száz millió éve bele van kódolva szinte minden ivarosan szaporodó élőlénybe, még a növényekbe vagy a gombákba is.

Jó, oké, hogy Deb nem Dexter vér szerinti húga, de attól, hogy együtt nőttek fel az ember csak “rendes” testvérekként kezeli őket, így aztán pölö részemről is az eshetőség hogy összejönnek, bizony még az én gyomromat is megfeküdné. :)

Nándo - 2011. 12. 20. 20:25

“Ellenben a “ne szaporodj rokonnal” egy sokkal ősibb dolog, ami már több száz millió éve bele van kódolva szinte minden ivarosan szaporodó élőlénybe, még a növényekbe vagy a gombákba is.”

Ez nem igaz. :)

kukulkan - 2011. 12. 20. 20:39

OFF:

Először is. Ha valamire azt mondod, nem igaz, nem illene indokolni netalántán? :)

Másodszor. Mondtam, hogy nem akarok komoly eszmefuttatásokba bonyolódni, nyilván ezer meg egy példa van a rokonok közötti szaporodásra. De. Ami a lényeg. Tudsz akár _egyetlen_ olyan ivarosan szaporodó élőlényt is mondani, aminek nem csökken le a fitnesze egy több generáción át tartó beltenyészet után? ;)

liberatore - 2011. 12. 20. 20:39

Ez egy felvezető évad volt a következőre. Látszik, hogy ellőhették volna ezt az évad közepén, de húzták és így végére legalább izgalomba tarthatja a nézőket a következő évadig. Ez így nem rossz… csak így megnyomta az egész 6. szériára a bélyeget a felemás élményekkel. Részemről is max 7/10. Viszont így a következőkben baromi erős részeket várok

karit - 2011. 12. 20. 20:41

Bia
“A Debra szál nagyon tetszett sokat fejlődött a karaktere az utóbbi évadokhoz képest.Dex/Debra szálból remélem a legjobbat hozzák ki a következő évadban,de Deb most biztos kiábrándult Dexterből.”

Azért ácsi: nem igazi karakterfejlődés ez, csupán a dramaturgia követelte meg. Ordít róla, miért hozták be a szerelmes húgot: még két évig el kell valahogy húzni… Ha nincs a gyötrő érzelmi dilemma, innen kb. még 5 percig tartana a Dexter sorozat. Vagy testvérgyilokkal folytatódna, az meg milyen már.

Persze, így sem jóslok nagy jövőt Debnek: vagy Tibetbe költözik hotdog árusnak, vagy összefut a bárból tavaly megszökött machetés barommal. (Vagy én nem néztem még elég sorozatot.)

zorroka - 2011. 12. 20. 20:47

kukulkan

Tudod mi az a skrizofénia?
Ha nem, akkor ne írj butaságokat, pont múltkor láttam róla egy kis videót, hogy akár 2 HANGON is beszélhet a skrizofén alak, azaz, Travis beszélt a saját hangján, illetve Gellar hangján is.

Nándo - 2011. 12. 20. 20:48

kukulkan – 2011. 12. 20. 20:39

OFF:
nem akarom szétoffolni a topocit, s lehet, hogy félre is értettem, amit írsz, de nincsen beleégetve a génjeinkbe, hogy ne szaporodj rokonnal, hanem pont, hogy az evolúció végzi a dolgát, s ezek az egyedek gyengébbek, s ezáltal szaporodásra alkalmatlan egyedekké válnak, ergo elhullanak.

A lényeg az, hogy ez nem ösztön, nincsen belénk “égetve”.

karit - 2011. 12. 20. 20:53

“EJ Olmosnak az színészi játéka annyira nem győzött meg,annyira érzelem mentesfejjel játszott hogy már néha idegesített.”

Pedig nagyon jó színész, de így kellet eljátszania a karaktert (még spoilerezett is vele kicsit). Harry sem szokott spontán dührohamokat kapni vagy kolláthgyörgyösen affektálni, ez passzív, száraz szerep.

darwinka - 2011. 12. 20. 20:58

Nekem azt mondja meg valaki, hogy mi értelme volt a geek és kézelküldés Dexternek momentumnak? meg a tenyér vonalai?
Tán egy élő videójátékot csinál a következő évadban Dexter főszereplésével, és ő lesz Joker?

titok - 2011. 12. 20. 21:14

Nem értem, miért baj az, hogy 6 év után kiderült, Deb szerelmes a volt (?) férjébe. :))))

Komolyra fordítva a szót, eddig sem voltak rosszak a Dexter évadzárói, sőt. De ez a lezárás az, ami miatt tényleg senkinek egy szava nem lehet. Maximum ha ezzel lenne vége az egész sorozatnak, amit ugye tudunk, hogy nem így lesz. Szerintem nincs más hátra, mint előre, zseniális 2 évad elé nézünk a folytatásban. Deb biztos nem fogja lebuktatni Dextert, még ha nem is igazi testvérek, de (és ezt most nem csak azért írom, mert az évadban is központba került) tényleg szereti őt, és ez felülír mindent.

Dex azért néha dobhatott volna egy-két csontot a rendőrségnek, főleg most, hogy Deb pozícióban van. Legalább segítette volna kicsit…

Mindenesetre sok víz le fog folyni a dunán “a hetedik” évadig, de addig itt lesz a justified, a game of throne, a spartacus meg egy nyár (entourage nélkül) pótléknak, talán kibírom valahogy.

kukulkan - 2011. 12. 20. 21:22

Utolsó OFF

Nádo: Persze, tökéletesen igazad van, de ugye könnyebb így elmagyarázni a dolgot – főleg nem szakmabelieknek – (ahogyan ugye használjuk az “alkalmazkodás” szót is, pedig az is hülyeség, mivel az élőlények nem “alkalmazkodnak”, csupán egyesek kiszelektálódnak). Másrészt viszont ha belegondolsz embernél azért csak bejátszik valami, amit akár “ösztönnek” is nevezhetünk (bár inkább a mémek, mintsem a gének szintjén), hiszen tudatos lények révén képesek vagyunk felfogni, hogy a beltenyészet nem jó hosszútávon, így ez a gondolat, akarva akaratlanul is mintegy belénk ivódik, és képezi szerves részét (tilalom formájában) egy ideje már a legtöbb társadalomnak. ;)

kukulkan - 2011. 12. 20. 21:29

zorroka: Képzeld tudom mi az a skizofrénia. :)

SPOILER:

Amúgy olvasd el még egyszer mit írtam. Pont ez a gondom, hogy abban a jelenetben, mikor Dexter látja Travist magában (“Gellarral”) beszélni, akkor Travis NEM két hangon beszél, ahogyan azt elvárnánk azok után, hogy a foglyul ejtett csaj két ember hangját hallotta.

darwinka - 2011. 12. 20. 21:40

kukulkan: Szerintem egyszerűen összemosták a skizofréniát a többszörös személyiségzavarral.

d - 2011. 12. 20. 22:08

nemtom, csak en aludtam at, h mi van _A_ kezzel?
es Louisnak mi a kattanasa?
meg minek kellet a szoszi intern?
es a feka zsaru, akinek a nevet sem tudom?
gyerekek, ez nagyon lagymatag volt.
az egesz evadban volt 3 poen osszesen, meg most a vegen, h Debra ratalalt, mikozben epp murdalta Travist, na meg Brother Sam. de ennyi.

energiabomba - 2011. 12. 20. 22:16

Na és Mos Def nem érdemel egy sort sem? A legjobb pillanatokat ő hozta nekem, kár hogy hamar kiölték. :(

hirnalon - 2011. 12. 20. 22:22

Ejj, miért akkora probléma, teszem fel a kérdést, hogy nem kaptunk mindenre választ egy évadon belül?! Szerintem az évad egyik erőssége pont ebben rejlik, hogy végre ez egy nem különálló szezon volt, mint a 4.-ig az összes, hanem építkezik az előzőkből, és épít a jövőre egyaránt, ahogy ezt a cliffhanger is sejteti. A készítők lerakták a következő évadok alapjait, és majd szépen kibontakoznak ezek a mellékszálak, amik lehet nem is annyira mellékesek…

human - 2011. 12. 20. 23:04

zorroka: akkor rossz videót láttál, ez orvosilag eléggé megalapozatlan volt, a fight clubban is pl.

Gerosz - 2011. 12. 20. 23:21

energiabomba +1

KékSarok - 2011. 12. 20. 23:56

Hát ugye várhatóak voltak a megosztó kommentek…de ez ésszerű is…persze, hogy sokan sejthettek előre dolgokat…túl vagyunk már jó pár Dexter részen…olyan ez is, mint pl. a 24…a hatodik-hetedik évadra már mindenki tudhatta, hogy lesz egy tégla a csapatban, mégis néztük, mert junkie-k vagyunk… :)
Mellesleg, olvastam valahol, hogy a készítők azt tervezik, hogy a 6-7-8. évad egyfajta trilógia lesz, ami össze is függ egymással…ha így nézzük, maximálisan érthető, miért maradt ennyi kérdés nyitva…ha most megválaszoltak volna mindent, akkor meg jövőre lenne bajotok azzal, hogy már eleve tudtátok :D
Ezeket az írókat viszont tényleg cserélni kell…ilyen alapon én is odamehetnék és beleírhatnám, hogy Louis a harmadik kistesó…bevillan az ismerős kép, hogy két kisfiú ül vérben a konténerben…a harmadik (a legkisebb) pedig otthon van, mialatt anyut megölik. Dex és Rudy ugye letudva, de ott a kis Louie is…és ez magyarázná, hogy miért küldi az Ice Truck Killer (egyik tesótól) kezet a Bay Harbor Butchernek (másik tesónak)… :D :D :D
Jut eszembe…hét idézete: “I’m the father, the son, the serial killer” :D

szerintem - 2011. 12. 21. 00:19

@karit: “Azért ácsi: nem igazi karakterfejlődés ez, csupán a dramaturgia követelte meg. Ordít róla, miért hozták be a szerelmes húgot: még két évig el kell valahogy húzni… Ha nincs a gyötrő érzelmi dilemma, innen kb. még 5 percig tartana a Dexter sorozat. Vagy testvérgyilokkal folytatódna, az meg milyen már.”

detto igy gondolom. szerintem egyaltalan nem fer bele abba a karakterbe, akit az elozo negy evadban debranak ismertunk. es fel sem lett igazan vezetve. csak arra volt jo, hogy szenvedes legyen.

Llew - 2011. 12. 21. 00:26

Felemás évad. Én bírtam az előző évadot, de itt most nem tudnék ilyen határozott lenni. Nem húzom le, viszont elég sok negatívum akadt.
Tartottam ettől a vallásos száltól, de Brother Sammel elég jól összehozták az indítást. Addig Dextert tényleg foglalkoztatta a kérdés, Sam halálával viszont az egész nagyrészt elfelejtődött, vagy inkább súlyát vesztette. Onnan az egész csak az aktuális sorozatgyilkos motivációja lett, egyfajta díszlet. Dexter utolsó részbeli gondolatai (Harrisonhoz és Travishez egyaránt) is inkább csak olyan kötelező poénnak tűntek.
A mellékszereplők tényleg csak tengtek-lengtek, igazából az egyikükkel történteknek sem volt most még lényegi funkciója, csak a Laguerta-Deb hadnagy cserének.
Debra szál tetszett. Nem utolsó sorban Carpenter alakítása miatt. Ez az évad az övé. Az, hogy szerelmes Dexterbe meglepő fordulat, elég bizarr is, de tőlem tovább vihetik. A lezárást most már tényleg úgy is meg kellett lépni, ami alaposan bekavar Debra érzelmeibe. Az biztos, hogy nagyon érdekel mi lesz innen a folytatás, mert mostantól Debra visszakanyarodhat az eddigi évadok valamennyi gyanús ügyéhez, az élükön ITK-val és Ritával.
Az viszont baromi bosszantó, hogy a korábbi évadokhoz képest nagyon sok a túlságosan szembetűnő logikai marhaság. A múltkor Angel belépőjét még megvédtem, de az, hogy Dexter személyivel a zsebében megy vadászni, aztán a fordítva elsült vadászat után sem aggódik Harrisonért az nagyon gáz. Különösen, ha szembeállítjuk a negyedik évad végének hasonló jelenetével, amikor Trinity előtt lebukva azonnal menekített mindenkit.
Visszatekintve az egész évad egy csúnya nagy alapozásnak tűnik az utolsó kettőre, amiről szinte süt, hogy úgy írták, hogy számítottak a folytatásra. Talán nem kellett volna ennyire biztosra venni, és több konkrét szálat elvarrhattak volna.

Kötelező - 2011. 12. 21. 00:29

Az évad legjobb színésze szerintem Mos Def volt, messze köröket rávert mindenkire, pedig egyáltalán nem vártam volna.

Jeol - 2011. 12. 21. 00:51

Szerintem túl sok mindent sűrítettek be az évad végére. A gyakornok elküldte a kezet Dexnek, Travis letette a konyhában, gondoltam majd Dex haza megy a sorozat végén és megnézi….de így, hogy Deb látta a Dexter ölni, a kéz már rohadtul nem fog érdekelni senkit, mert lesz egy olyan erős fő szál( mi lesz most Debbel és Dexterrel), hogy a mellékszál(kéz eredete) senkit sem fog érdekelni.

Amúgy fckoff az íróknak, így ma tuti nem fogok tudni aludni, annyira várós a 7. évad…. :)

Danca - 2011. 12. 21. 02:23

Ömm, csak a kommentek feléig jutottam de egyszer sem láttam hogy írtak volna a prosti kezéről. Szerintem, a Debra-Dexter szál mellett emiatt is nagyon várós a következő évad. Kíváncsi vagyok mit akarnak vele kezdeni, és megtartják e a geek csávót. Aki mellesleg sztem jól játszotta a szerepét. Szerintem Debnek elég világos, hogy Dexter sorozatgyilkos, ugyanígy lett lekötözve mikor Rudy elkapta, és azt is tudja hogy Dexterrel testvérek voltak.

Ben - 2011. 12. 21. 02:25

Pocokkal egyet kell értsek az ominózus utolsó jelenettel egyetértek bár egy kicsit más szemszögből. Kérdéseim vannak ami bár a következő évad elején valószínűleg megválaszolnak majd de akkor is…

Hogy került oda Deb honnan jutott eszébe hogy a templomba visszamenjen?
És mi az, hogy belép és hallja a hangokat és még csak fegyvert sem vesz elő az egész ügynek a legfontosabb Crime Scene-jén… Ez főleg nem vall Deb-re mitől sétált be olyan halál nyugodtan és állt oda rögtön szem elé.

Ettől tűnt olyan erőltetettnek a dolog hogy végre meghúzzák amit az összes néző a leginkább várt.

Ben - 2011. 12. 21. 02:35

Még valami… Egyszerűen nem értem a sok embert meg itt a cikk író(i)t is. Mindenki arra vár hogy meglépjék hogy fény derül Debra előtt Dexter sötét énjére..

Meglépték a készítők azt amire vártatok és akkor örültök magatoknak hogy dejó, és nem egy teljesen más álleejtősebb fordulat.

Miért is jó ez??

Danca - 2011. 12. 21. 06:01

Ben
Deb be akarta vallani Dexnek az érzéseit, és mivel korábban mondta neki, hogy még a templomba menjen vissza Dex leellenőrizni a dolgokat, tudta hogy ott lesz.
Tényleg ütősebb lett volna ha ez a jelenet az előző évad végén történik meg. Na akkor tényleg fegyverrel a kezében ment oda :D

Erja - 2011. 12. 21. 06:41

Ahogy írta előttem valaki: eléggé felemás évad volt. Az évad vége nagyon jó lett, végre itt volt az ideje, kíváncsi vagyok, innen hova tovább. Engem legjobban a hibák sora idegesített, ill. az, hogy Dexter következmények nélkül csinálhatott, amit csak akart. Bezúzott egy festményt egy helyszínen, hajón szurkált, bekamerázott helyszínen járt-kelt zavartalanul.
Ahogy valaki említette, Dexter személyivel jár vadászni? Ez is milyen hiba már… Ja és igen, ami nekem feltűnt: hogy tudta olyan gyorsan eltüntetni Travis-t a felhőkarcoló tetejéről egy gyerekkel a kezében? Együtt vitte le a kettőt, vagy hogy?
Ettől függetlenül a zárórész nagyon tetszett, csak ne lett volna az a sok minden előtte.

dodó - 2011. 12. 21. 08:09

Nekem tetszett az évad, bár az utolsó rész lehetett volna pörgősebb… A kéz-témát én is hiányoltam, mik azok a vonalak, amiket berajzolt az a gyakornok srác, meg most akkor ő tudja, hogy a Dexter az Ice Truck Killernek kije volt?
Nekem a Debra-Dex szál kicsit fura lenne, ha meglépnék. Egyébként én azt gondoltam, mivel a Debra mindig a Dexről beszélt a pszichológusnál, hogy a pszichológus majd rájön valamire Dexter személyiségével kapcsolatban.
Meg még annyi, hogy engem most nem sikerült annyira meglepni ezzel az endinggel, mert amikor mondta Deb, hogy beszélni akar a Dexterrel azonnal, gondoltam, hogy a templomban fogja keresni, ahol meg a Dex már biztosan ügyködik…
Nagyon várom a folytatást!:)

Llew - 2011. 12. 21. 08:53

Olvassátok el a tegnap reggeli hírekben linkelt showrunner interjúkat, pár dologra választ ad.

Ben:
Miért jó, hogy Debra megtudta Dexter titkát? Mert már évek óta megtudhatta volna, és most végre el jött ez a pillanat is. Lehetett volna máskor, talán jobb jelenetben is, de így is ütött. És hogy ez miért jó? Mert ettől a Debra szerelmes kérdéstől eltekintve is rengeteg lehetőség van a dologban. Mit szól Debra, mit tesz Dexter?
Előző évadban jobban kijött volna, mert akkor elkezdték felvezetni, hogy Debra talán maga is úgy érzi, hogy pár tettesnek kijár a halál, de aztán az fóliánál ezt el is csapták azzal, hogy kimondta ő rendőrként nem tud életről és halálról dönteni. Na most látta, hogy Dexter tud.

Llew - 2011. 12. 21. 08:56

Szerintetek a következő évad egy epic fuckolással fog indulni, vagy Debrának teljesen elakadt a szava? :D

wildart - 2011. 12. 21. 09:21

OFF: Pocok véleményére reagálva én teljesen egyet értek winnie-vel (pszichológia,direkt-nem direkt ötletelgetések a részek alatt,stb),azt a bizonyos Bruce Willis filmet (amin több millió emberke meglepődött)10 perc után “kitaláltam”,de a mai napig nem tudom,hogy hogyan!Vagy hogy miért, miből!Hangsúlyozom,nem egy átsuhanó gondolatról beszélek,hihetetlenül egyértelmű volt nálam a dolog!Néhány Poirot rész meg úgy átver,mint…! ? :-)

ON: Dexter rulez,8/10 az évad darálva,bár én minden sorozatot csak egyben nézek (könyvet sem tudok 5-10 oldalanként olvasni),sokkal intenzívebb így az élmény!

karit - 2011. 12. 21. 10:57

Remélem, egy perces fuckológgal kezdődik, és én azt nyomban leszedem csengőhangnak.

tomex - 2011. 12. 21. 12:43

Nem tudom csak nálam verte ki a biztosítékot ez a Debra szerelmes a testvérébe téma? Ok nem vér szerinti testvérek, de ez akkor is morbid. Ezt remélem elhanyagolják a következő évadban mert kutya nem kíváncsi a tesó szerelemre.

Llew - 2011. 12. 21. 12:57

tomex
ha vissza olvasol a nagy többség kibukott rajta. A showrunner interjú alapján pedig az amcsi közönségnél, sajtónál is hasonló a helyzet. Viszont azt is elmondja, hogy utánajártak a témának és előfordul, nagyon kínos szituációkat eredményezve.

winnie - 2011. 12. 21. 13:18

(ez egyébként azért is érdekes, mert az elmúlt 2 hétben 4 sorozatban került elő kvázi vagy komoly vérfertőzős szál)

Llew - 2011. 12. 21. 13:49

Egyezik a négy íróstábból valaki? :D

Lehet, mert gyilkossággal, meg ilyen általános dolgokkal már nem lehet a közönséget ledöbbenteni, ez pedig mindig is egy kényes és kényelmetlen téma lesz? Egyébként mikben volt még? Spoileres?

ooo - 2011. 12. 21. 15:56

Akármennyire is gyengébbre sikerült az évad, JAws-on megint hozni fogja a győzelmeket, mert még mindig kiemelkedik a sorozatok közül.

lsa - 2011. 12. 21. 16:19

Közepes volt az évad. Mos Def szál nagyon tetszett, kár hogy hamar kiszedték.

ihpem - 2011. 12. 21. 16:35

Szerintem ez egy remek kis évad volt, kicsit lehet nyugisabb, kevésbé pörgős volt. A köv. évad meg majd biztosan azoknak fog jobban tetszeni, akik most ezerrel temetik Dextert :)

MrTakingsider - 2011. 12. 21. 17:53

Human!
“Érdekes, hogy a többségnek semmi baja azzal, hogy Dexter megölt több 100 embert, de ha véletlenül egy ágyba feküdne a nem vér szerinti húgával az kiborítaná a bilit.”

Öreg, amellett, hogy bajom van a kritikának sok részével, amit majd kifejtek később, ha lesz időm, miért írsz olyan sorozatról, amit nem nézel?

Deb jelen állás szerint a féltestvére Dexternek, amit persze utóbbi tud, sőt, Dexter bartyója sem tudta, hoyg a féltestvérét kupakolja igen eredményesen.

Röviden azért annyit, hogy messsze az egyik legjobb évad volt. Az első és a negyedik (hármas-gyilkos)mellett tulajdonképpen csak a második évad volt eddig rendben hellyel közzel, a mostani felzárkózott szorosan az első és a 4. évadhoz, más értékekkel.

Klárensz - 2011. 12. 21. 18:10

MrTakingsider

Mivel nézed a sorozatot, nyilván emlékszel az első évad 9. részére, amiben egyértelműen kiderül, hogy ki volt Dexter apja (Joseph Driscoll), ezért biztos nem féltestvérek Debbel.

Llew - 2011. 12. 21. 18:48

MrTakingsider
Hú, haver nagyon nagy bakot lőttél. Debra és Dexter között semmilyen vérszerinti kapcsolat nincs, még féltestvéri sem. Ráadásul ezt mindketten tudják, sőt Debra tudja, hogy az ITK Dexter vérszerinti bátyja volt.
Harry Morgan, Debra vérszerinti faterja vitte haza Dextert, és fogadták örökbe a feleségével.

angelachase - 2011. 12. 21. 19:18

Deb nem féltestvére Dexternek, hanem mostohatestvére.

“Az első és a negyedik (hármas-gyilkos)mellett tulajdonképpen csak a második évad volt eddig rendben hellyel közzel, a mostani felzárkózott szorosan az első és a 4. évadhoz, más értékekkel.”
Ez valami képlet? Mert azokat nem szoktam érteni általában.

linsz - 2011. 12. 21. 20:18

nálam is 6/10 lett az évad. kapott -2 pontot a hangulati hiányok miatt (dexter felhagyott a sorozatgyilkolással az évad második felére?), elkezdtek egy csomó mellékszálat, amik csak a következő évadokban oldódnak meg, többnek semmi értelme nem is volt a mostani évad kontextusában (időhúzás?).

ezek ellenére jól szórakoztam, kivéve az utolsó 2 részt. ezek miatt még 1-1 mínuszpont. 11 rész hanyagul lett megírva, pl:

– dexter, megmentettél! de honnan tudtad, hogy a csaj öngyilkos merénylő volt?
– öööö megérzés
– ja oké

arról ne is beszéljünk, hogy ki nem látta előre a “dexterre épp rosszkor jön rá a szédülés” dolgot. és a végén majdnem meghal! ja nem, kamera víz alá, ő már ott úszkál.

utolsó rész pedig a legunalmasabb volt az egész évadban, semmi feszültség, mind tudtuk, hogy nem ölik meg kisgyereket, és hogy dexter elkapja travist. aki pedig nem találta volna ki eddig a cliffhangert, az is tudta, hogy ez a lapos rész az utolsó 2 perc hattalmas fordulatának felvezetése volt csak (gomb köré kabátot feeling). lehet a formátumon kellene változtatni, mert így hatodszorra már teljesen uncsi és megjósolható volt minden, ami történt.

ami a debra+dexter szerelmi szálat illeti, tényleg cápa lenne, de nem azért, mert testvérek, hanem mert egyszerűen egy vérgagyi megoldás, ami szvsz méltatlan a sorozathoz.

mindegy a cliffhanger legalább jó volt.

Risi92 - 2011. 12. 21. 22:02

nekem nem tetszett az utolsó rész, semmi feszültség, semmi izgalom. a vége erőltetett volt, tavaly sokkal nagyobbat ütött volna szerintem ugyanez.
az utolsó részt leszámítva viszont tetszett az évad, kap egy 7/10-et.
jövőre több LaGuertát. köszipuszi

malteros - 2011. 12. 21. 22:26

Jó évad volt, de hogy Dexter fiát ikertesók nyomják az is durva. :D

MrTakingsider - 2011. 12. 21. 22:56

Hi Klárensz, Llew, angelchase!

Hi, egészen biztosak vagytok a dolgotokban? Mert én igen. Persze ettől függetlenül igaz, hogy Debra is tudja, hogy a fiúk testvérek, bár ez nem a tárgy.

angelchase

igen, egyfajta képlet, épp oly könnyű “megfejteni” mint egy elsőfokú egyenletet

Az elsőt még talán, a hármas-gyilkos szériát már nehéz lesz felülmúlni, de a mostani azért volt ugyancsak kiemelkedő, mert egy csomó olyat megléptek benne, ami bátor és frankó húzás volt (Sam testvér epizódszerepe, a hűtőkocsis gyilkos őrületes rész, ami gyengébb volt benne, azvagy annak is tűnt, az nem is feltétlenül gyenge, ismerve a sorozatot, hisz nem feltétlenül ebben a szériában lesz majd szerepe a fekete nyomozónak, biztosan nagy szerepe lesz a játékfejlesztőnek stb.) De azt el kell fogadni azt hiszem, hogy a Dexter egyre inkább egy one-man-show, egyre inkább Dexterről szól, és egy ilyet nehéz hozni, de MCH zseniális.

üdv
tsd

Golyó - 2011. 12. 21. 23:27

@MrTakingside
http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter_Morgan

Talán ennek hiszel.

skylife88 - 2011. 12. 21. 23:51

nekem simán 8/10. De nyílván szubjektív, hogy a vallás téma kinek jött be és kinek nem. Számomra rendkívül jól volt feldolgozva! Valóban volt egy két gyengébb rész, de összeségében nekem ütött az évad!

Llew - 2011. 12. 21. 23:59

MrTakingsider
“Hi, egészen biztosak vagytok a dolgotokban? Mert én igen.”
Attól még nem lesz igazad.
Egyébként igen az vagyok. És te egészen biztos vagy benne, hogy nézed ezt a sorozatot? A 10 napja vetített 6×11 epizódban az alábbi beszélgetés zajlik Debra és az pszichológus között:
A Debra szerelmes Dexter rész után rögtön

Debra: -He’s my brother
Doki: -Yet you not biologically related.
Debra: -So?

paranoid android - 2011. 12. 22. 02:44

@MrTakingsider
Szerintem az zavart be téged, hogy korábban kiderült, hogy Dexter anyja Debra apjának az informátora volt, akik ugyebár mellékesen kopulálgattak is, viszont Dex apja nem Harry.

Slukk - 2011. 12. 22. 09:15

9/10.
Best show ever.
Az intern gyerekes szál nagyon érdekel.
Ezek szerint mindent tud Dexterről, azt is hogy megölte a bátyját, hiszen az ő kezét küldte el neki.
Szerintem egy Deterhez hasonló sorozatgyilkos lesz aki így gyilkolja a népet.
Mikor lesz a 7. évad?

szerintem - 2011. 12. 22. 10:31

nekem az remlik, hogy mikor kiderul, hogy Harry szeretoje volt Laura, akkor ott nyitva hagyjak a kerdest, hogy vajon azert csak Dextert vitte-e magaval Harry a gyilkossag helyszinerol, mert titokban tudta, hogy az o fia……szoval szerintem MrTakingsider ezert gondolja, hogy verszerinti kotelek is van koztuk, es ha csak nem felejtettem el valamit, szerintem is lehetseges. vagy a keszitok felejtettek el, hogy nyitva hagytak ezt a szalat es mostanra egyertelmuen ugy tekintenek rajuk, mint nem biologiai testverekre. nekem mindegy, beteg ez igy is ugy is.

Klárensz - 2011. 12. 22. 10:48

MrTakingsider, szerintem

1. évad 9.rész:

Dexter értesül, hogy meghalt vérszerinti apja, Joseph Driscoll, és ő örökli a házát. Elutazikk Ritával, Debbel és Rudyval az apa házába.
Dex titokban leellenőrizteti, hogy tényleg ő-e az apa. A teszt eredménye, hogy bizony ő az.

Tehát a kérdést sokkal előbb lezárták, mint hogy egyáltalán felmerült volna.

tufika - 2011. 12. 22. 11:18

Szerintem a Gellar csavar várható volt. Én onnan fogtam gyanút, hogy Briant visszahozták. Persze a “beszél hozzánk, de nincs ott” karakterből ott van Harry is, de a Brian lázító figurájánál kaptam a fejemhez, hogy aha. Aztán persze lehet kötekedni, hogy hogy beszélt két hangon, hogy kötözte meg magát Travis úgy, ahogy, atb. Szerintem nem volt ez rossz.
SPOILER!!
A továbbiakra nem tudom, mennyit merítenek a Dexter könyvekből, de ha jól tudom, ott volt egy rajongó típusú szál. A gyakornok szerintem ebbe a kategóriába tartozik majd, és ezt kezdték már el felépíteni ebben az évadban. lésd: levágott kéz, Dex körüli szinte már szerelmes pillantásokkal legyeskedés, és sztem az is érdekes, hogy a srác tett a Dex gépére egy új keresőprogramot. :)
Én bírtam az évadot, nálam 8/10.

MrTakingsider - 2011. 12. 22. 11:35

Üdv!

Klárensz!

Erre már tényleg nem emlékeztem, ha így van, akkor igazatok van van, és ksözi, alkalomadtán újra nézem, kopik a memóriám, igaz, kb öt éve láttam. Én csak arra emlékszem, hogy évadokkal később kiderül, hogy anya és mostohaapa szeretők voltak (amit máig csak Dexter tud), Debra csak azt tudja, hogy a gyilkolászós fiúk tesók, és ekkor egyúttal azt is sejtetik (szerintem eléggé erőteljesen), hogy Dexter igazi apja valójában Harry, ezért írtam, a jelen állás szerintet, amit – ha igaz lett volna – a kritikában meg kellett volna említeni.

De vannak lehetőségek

1. Évekkel később elfelejtették a készítők az első évad ezen epizódját. (nehezen, de ezt még el tudom képzelni)
2. Persze lehet erre később valami hiperbéna magyarázat is, miszerint mégsem volt jó a teszt stb.
3. Mivel az első évadban lezárták az ügyet, nem is maradt nyitva ez a kérdés évekkel később, csak nekem tűnt úgy, hogy igen. Meg az is, hogy csak félig maradt nyitva.

nerazurri - 2011. 12. 22. 13:56

OFF:
Most komolyan azon vannak páran fennakadva, hogy miért megy igazolvánnyal gyilkolni Dexter? Szerintem például azért, mert ha bárki igazoltatja, esetleg fel kell mutatni egy jogsit, mert ha elkapják, akkor jönnek a kérdések, hogy ‘ugyan ember mit kerestél 10 késsel a táskádban az éjszaka közepén a kikötőben’?

A másik meg a szerelmi szál… Ne felejtsük már el, hogy semmi nem történt Deb és Dex között, így nem is értem hogy miért dobálózik itt mindenki a vérfertőzéssel meg a beltenyészettel. Főleg úgy, hogy nem is vér szerinti testvérek. Deb szerelmes Dexterbe… Na és akkor mi van? ennél sokkal cifrább dolgok is vannak a való életben…

ON:
Nekem amúgy nagyon tetszett az évad, jó, nyilván az első évadok jobbak voltak, dehát az a bizonyos léc nagyon magasan van. A vége akármennyire kitalálható volt, vagy nem, jó lett, nekem tetszett a vallásos megközelítés is…

Cold Heart - 2011. 12. 22. 20:25

már láttam egy filmben Colin Hanks-et, imdb-n és nézegettem a dexter hatására, de vhogy a nevet el sem olvastam, itt esett le, hogy Hanks, főleg, amikor a cikk csak vezetéknévvel utal rá. baromira hasonlít az apjára! :)

winnie - 2011. 12. 22. 20:38

“már láttam egy filmben Colin Hanks-et, imdb-n és nézegettem a dexter hatására, de vhogy a nevet el sem olvastam, itt esett le, hogy Hanks, főleg, amikor a cikk csak vezetéknévvel utal rá. baromira hasonlít az apjára! :)”

dekódolom az olvasóknak a kommentet: cold heart nem nézte a the good guys-t. vagyis még 20 epizódnyi remek szórakozás áll előtte. vagyis irigyeljük:)

csak viccelek, de a the good guys kötelező: http://www.sorozatjunkie.hu/2010/06/08/pilot-mustra-the-good-guys-1×01/

karit - 2011. 12. 22. 22:22

Scifi zsáner esetén a Roswell is bepróbálható.

A “baromi hasonlóság” szerintem a külalakban ki is merül apa és fia között – bár sokan másként látjátok. Az irigységgel teljesen egyetértek. :)

dharma321 - 2011. 12. 22. 23:11

Szerintem, 7/10.

Llew - 2011. 12. 23. 00:02

winnie:
még én sem láttam the good guys-t, de vagy egy éve tervben van :)

karit:
egyrészt deja vu-m van a kommentedtől, másrészt ezt biztos ide akartad?

TAndr - 2011. 12. 23. 16:06

Akárki akármit mond akkor is ez az egyik legjobb sorozat és várom már most a 7.évadot:)

GK - 2011. 12. 23. 21:17

Llew: Igen, mivel Colin Hanks a Roswell első két évadában volt állandó szereplő.

Timi - 2011. 12. 23. 23:20

Eléggé elfogult vagyok a Dexterrel kapcsolatban, de mégis… azt kell, hogy mondjam, ez egy fantasztikus évad volt. Én személy szerint sokkal jobban élveztem, mint az 5. évadot, ami INKÁBB tűnt nekem egy visszalépésnek, mintsem ez. Szerintem ebben az évadban nagyon jól oldották meg a vallásos témát. Elég sok helyzetet felölet már a Dexter, aztán hirtelen bedobják ezt a témát a 6. évadban és végig is viszik. Ez nem semmi kreativitásra vall, le a kalappal az írók előtt. Travis, Gellar és Brother Sam nagyon jó volt, egyedül a fekete zsarut éreztem gyengébbnek, de őt is csak azért, mert az első részek alapján azt hittem, hogy valami egészen komoly szerepet szánnak neki, aztán ez szépen lassan leépült az 1 rész / 1 mondat állapotra. A Baby sitter aranyos volt, habár néha úgy éreztem, hogy ő neveli fel Harrisont. :D Nekem ez az “este hazamegyek, gyorsan lefektetem Harrisont, majd odacsörtetek a laptopom elé, hogy egész este internetezzek” nem nagyon jött be Dextertől. Így kicsit néha tényleg úgy tűnt, hogy ő csak a reggeli ébresztőkre és a lefektetéseknél van ott Harrisonnál. Sokat dolgozik, az tény, de akkor a sötét utas énjéből is visszább kellene, hogy vegyen és inkább több időt szánnia a fiára, mert munka mellett rossz fiúkat üldözni elég kimerítő és időrabló. Amúgy nem volt semmi gáz Jamievel, de nyilván több mindent is kihozhattak volna belőle. A régebbi karakterekkel minden rendben volt, egyedül Laguerta és Quinn idegesített. Eddig mindig védtem Laguertat, hogy igenis van helye a sorozatban és maradjon, de a mostani évad után… -_- Mondjuk már nem szívesen mondom, hogy nyírják ki, mert 6 évad alatt őt is megkedveltem, de a sz*r keverésből visszább vehetne már. Quinn meg… iszik és kefél. Jah, meg értetlenkedik. Idegesítő.

Michael C. Hall, vagyis Dexter ebben az évadban is jó volt, tőle ezt már megszokhattuk. Aki viszont most nála is jobb volt, az Jennifer Carpenter, vagyis Debra. Én nagyon átéreztem Debra nehézségeit, főleg ami a hadnagyi pozíció megszerzésével jár. Debra karaktere nagyon jól átadta, hogy ez egy hatalmas ugrás a ranglétrán, amire nem is biztos, hogy készen áll még a karaktere, de mégis próbálja egyben tartani a szálakat, mert lesből ott figyel rá a a gonosz és csúnya (vagy nem csúnya) Laguerta. És ezek a nehézségek nekem, mint nézőnek nagyon átjöttek, ehhez pedig Jennifer Carpenter nagyszerű játéka kellett. Amikor bedobták a történetbe a szerelmi szálat, akkor le voltam döbbenve, eleinte nagyon bizarrnak tartottam, de amikor az utolsó rész végén Debra tényleg elismerte az érzéseit, akkor teljesen más megvilágításba helyeződött előttem ez a téma, és akkor már úgy voltam vele, hogy “bárcsak…”. De nem hiszem, h Dexter részéről ebből bármi is lesz, én legalábbis kizártnak tartom. Na meg ami az utolsó rész végén történt,az is sokat boríthat Debra érzésein. Szóval én továbbra is értetlenkedve állok azelőtt, hogy Jennifer miért nem kap már legalább egy Globe jelölést, simán megérdemelné, mert hatodik évada nyújt nagyszerű alakítást.

Visszatérve kicsit az évadra… én csak az első részekben gondoltam azt, hogy Gellar nem él, utána olyan sokszor szerepelt, h elhittem, tényleg ő Travis társa. :)

Az utolsó jelenet nagyon ütős volt, szinte kaparom a falat a folytatásért. Az ez OH GOD- beszólás jól összefoglalta az évadot, meg a rész végi jelenet súlyosságát.

Én adok egy 8,5-öt erre az évadra, mert nekem tényleg nagyon tetszett. Sokkal jobban, mint a Lumenes ötödik évad. Plussz pont jár azért is, hogy egy csomó visszautalás volt a korábbi évadokra. Egy rész erejéig megjelent Rudy, ott volt Trinity fia stb… ezek mind, mind kellemes meglepetések voltak.
Az ötödik évad után csak megszokásból vártam az új évadot, de moooost…. hajajj, de messze van még. :'(

Pandimakaay - 2011. 12. 24. 12:02

pocok, csak annyit fűznék hozzá a véleményedhez, “hogy te előre tudtad” én is összetudnám hozni a süsü a sárkányt a pocahontassal, és találnék összefüggsét is a kettő között, semmi nem utalt arra, hogy ez lesz, fordulatokon agyalni meg a saját szórakozásodat öli meg, én is elég sorozatot láttam már, van egy hasonló ismerősöm mint te és bizonygatta nekem hogy milyen ügyes volt hogy rájött egy filmnek a csavarjára… beletrafált ennyi… akkor kunszt ha vannak rá utaló jelek és te észreveszed, nem kötekedem, csak ne rontsd el a saját szórakozásodat :)

Zumi - 2011. 12. 25. 08:45

100

Amúgy meg lassan a Dextert is abba kéne hagyni. Nincs epic cél.

Zumi - 2011. 12. 25. 08:55

Kieg.: Félreértés ne essék, én is szeretem a sorozatot, a színészek is jók, de egy idő után az nem jön be, hogy “epic bossok” határolják el az évadokat. Mint a Super Mario-ban. “Sorry, the princess is in another castle…” A mindent mozgató végkifejlet/cél micsoda?

SpockCooper - 2011. 12. 25. 11:12

Én karácsony előtt szoktam ledarálni. Heti nézéssel elég unalmas lett volna számomra. Olmos jó színész, de itt elég egysíkú volt a karaktere. Hanks nagyon jól nyomta. Várom az új évadot, nagyon.

adikaland - 2011. 12. 27. 00:42

Azzal senkinek nincsen gondja,hogy -Spoiler-Kódex meg szuperkörültekintés…és akkor Dexter berendezkedi gyilkolni egy rendőrségi tetthelyen, és még azt is megbeszélte Debrával,hogy mikor megy oda….-csöppet ez béna és ttl direkt volt…az előző évadban ez joban meg volt ágyazva

Ági - 2011. 12. 27. 11:34

@Cold Heart Colin Hanks a Roswellben is mellék/főszereplő volt, bár nem mai sorozat, de nem rossz színész szerintem és tényleg nagyon hasonlít az apjára. :)

m minnifield - 2011. 12. 27. 16:31

én arra gondoltam, hogy közel az újév, ezért összetákoltam egy kicsiny dexterközeli videót. (ahogy láttam, csak 1 embernek jutott eszébe hasonló, de szerintem nem jó.)fogadjátok szeretettel. nem tudom hogy osszam meg másképp, ezért rakom a dexter kibeszélőbe, de remélem egy másik sorozat rajongói is megtalálják ;)
http://www.youtube.com/watch?v=xxsW7MEeBc8&list=UUPxTyNcZOzuWWwZ-6i5u6uA&index=1&feature=plcp

ephemerontheband - 2011. 12. 28. 22:13

nem tudom, hogy ez spoilernek számít-e, de imdb-n kint van a 7. évad 1 részének a címe! Doakes visszatér! Nem tudom marad-e ez, de nagyon várom! :P

H82 - 2011. 12. 29. 09:17
Cléda - 2011. 12. 29. 09:51

ephemerontheband, az imdb-ben nem lehet megbízni.. Nem lesz Doakes. Ő eléggé szétrobbant…

winnie - 2011. 12. 29. 11:49

még szegény írók sem kezdték el írni a 7. évadot:) persze bármikor lehetne flashbackelni, de imdb, szóval…

ephemerontheband - 2011. 12. 29. 12:20

tudom de így vagy úgy várom nagyon elkezdtem újranézni <3

Allegra - 2011. 12. 29. 22:08

Valaki segítsen! Csak én vagyok hülye, vagy tényleg ordas baklövés az a jelenet, amikor Travis a felhőkarcoló tetején Dexterrel beadatja a nyugtatóinjekciót a nyakba és rá fél percre Dex legyakja?! És a következő jelenetben meg a nyugtató injekciója hatásosságát élteti…WTF?

karit - 2011. 12. 30. 15:22

Allegra:
“Egy dologban biztosan hiszek, az állatnyugtatók hatóerejében.”

Szerintem éppen ezzel a narrációval erősítette meg, hogy átverte Travist: semmit nem adott be magának. Mert bár a végső nagy rohanásban nehéz elképzelni, hogy az évad közbeni bénázásai után egyszer végre higgadtan előre gondolkodott, mégis, ha a fiam volna a tét, én biztosan próbálnék több szcenárióra felkészülni, és ebbe belefér egy fake tű (míg az éles a másik zsebemben lenne).
Ha meg “uccu neki” voltam, akkor utolsó esélyként a zsebembe engedném a nyugtatót és eljátszanám, ahogy kiütöm magam. És bíznék a másik idegességében, hogy megeszi.

Conquistador - 2012. 01. 02. 03:58

Spoiler olvasható!

Conquistador – 2010. 12. 15. 16:08

“deb hirtelen megjelenését én nem vártam, ezért gondoltam úgy, hogy most MÉG nem fogja meglátni testvérét. a még kihangsúlyozza h szerintem valamikor meg fog ez is történni. talán a következő szezonban.”

és megtörtént áá. tudtam h menni fog a templom felé, abban nem voltam biztos h meglépik-e. fú, de nem vártam ezt a pillanatot, de elkerülhetetlen volt. a különbség tavalyhoz képest Deb Dexhez való hozzáállása. ezzel a több, mint testvér érzelemmel alapozták meg szerintem, h elfogadja, mintsem feldobja. jó húzás, bár mikor először szóba került igencsak rázott a hideg. érdekes lesz a folytatás, de nagyon fog hiányozni a régi felállás.
a többi dologról: hanks nagyon jó volt, főleg a csavar után. a csavar maga meglepő volt nekem, kb azután jutott eszembe ez a lehetőség, mikor lement és meglátta a frigót, de konkrétan még akkor sem jöttem rá.
tetszett a vallás vonal, Mos remekelt, jár neki a Jaws is.
masuka asszisztense egyelőre fehér folt, nem tudom mit akar vagy mit tud, de eléggé baljós a jelenléte.
hiányoltam rita gyerekeit, remélem még lesz szó róluk. vártam h kialakuljon valami a bébiszitter és Dex közt, utólag érthető a hanyagolását, a Deb vonal miatt.

rdn - 2012. 01. 05. 04:24

Nekem bejött, jó volt ez az évad, kb egy szinten van az előzővel, 7.5-8/10 körül, hiszen volt pár WTF benne. Például a 4 lovas, meg az angyal-csapda, Rudy/Brian ‘darkside’….
Mondjuk a végére kicsit mintha leült volna, meg tényleg volt pár furcsaság is benne (tárca hiány… tényleg, a kocsikulcs meg megvolt? vagy mivel utazgatott a végén).

Travis kését említette valaki, tényleg, az is ott maradt Dexter lakásán, a kifestett körmű műkézel együtt. Ha a mostani leleplezés után házkutatásra kerül a sor még ezzel a Doomsday gyilokokkal is összefüggésbe hozhatják Dextert.
De lehet hogy engedi elszökni Dextert a hátsóajtón megint…

Amúgy mekkora kibaszás már Debbel megint, rájön hogy bele van zúgva Dexterbe, aztán kiderül hogy ő is sorozatgyilkos.

Ganthet - 2012. 01. 05. 09:43

Mosd Def-et meg sem említed, pedig simán mosta Hanks-et és Olmos-t is.

Ex6 - 2012. 01. 07. 06:25

2011. November eleje óta nézem a sorozatot és 2 nappal ezelőtt fejeztem be. Megnéztem az összes részt, és mit ne mondjak ? Szívem megszakad .. nagyon várom az új évadot.

Nagyon tetszik a sorozat, mondjuk az utolsó évad egy kicsit erőltetett volt. A 6. évad utolsó részeinél már olyan érzésem volt: Úristen, mikor lesz már vége ?! De végülés megnéztem minden részt, és nagyon tetszik. Mindenesetre a legjobb évad szerintem az első.

Várom a 7. évadot! Nem bírok 10 hónapot Dexter nélkül .. egyszerűen imádom.

Felicia Hardy - 2012. 01. 11. 00:55

spoiler on

szvsz mos def halalaig elegge jo volt a sodrasirany, aztan kicsit szetesett a dramaturgia, a mellekszerepek lotyogtek, es jol erezhetoen nem torekedtek ra, h szezonon belul varrjak el a szalakat. a coming out deb fele egyszer meg kellett, h essen, ez a fajta idozites azonban elegge hmm vasari. (merem remelni, h legalabb valos fordulat, es nem Deb ujabb almat lattuk! dont forget: elotte egy alom-smarolast is elsutottek).

ami mindenkepp bosszantott: par karaktergyilkos, agyatlan megoldas:
– nick belefojtasa a tengerbe a strand kozepen
– nebraskai uton boltoslany megkurasa
– nebraskai redneck megolese
– szokokut osszepancsolasa a helyi wall street kozepen
– gumicsonakbol menekulos extra gagyi jelenet
– toronyhaz jelenet osszecsapasa

ill. kerdesem:
– Deb miota tudja, h Rudy a testvere volt Dexnek?? +mert nem lett ebbol ugy, se az osztalyon, se kettojuk kozott?

am persze imádom!:)

állat - 2012. 01. 12. 21:00

Sziasztok!

Eddig még sosem kommenteltem, de ha már ennyien leírták a véleményüket, gondoltam én is leírom.
A sorozatot tavaly kezdtem el nézni, az eddigi évadok mind nagyon tetszettek kivéve ez az utolsó. Mondjuk szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Egyértelműen az 1. 2. és 4. évadok ütöttek. A 3. meg 5. évadok bár távol voltak az ütős kategóriától, de azért szerintem élvezhetően jók voltak. Egyszóval korrekt volt mindkettő. Na de végülis itt a 6. évad a fő téma szóval térjünk is át rá. Nekem eddig a 3. évad volt a legrosszabb, de még mindig megér egy 10/7,5-et. Ez a hatodik viszont nálam rajongói jóindulattal is csak a 10/6-ost éri el.
Az elején az évad pozitívumait említeném meg.(sajnos kevesebb van mint negatívum). A fő -és mellékszereplők hozták a színvonalat, főleg Mos Def. Kellő poén is volt. A vallásos sztori nekem bejött és az előző évadokra való utalások nálam plussz pontot érnek. Valaki ezt már itt megjegyezte és nagyon egyetértek vele.:) Tehát a történettel nincs semmi bajom. Na de, a sztori kivitelezésével már annál inkább vannak fenntartásaim.
A cliffhenger a végén kötelező volt és szerintem az erőltetettsége ellenére is ütős volt. Persze így a hatodik évadot nézve rájöttem hogy a 5. évad végét mennyire elrontották azzal a fóliával vagy mivel. Ha ott meglépték volna, (bárcsak hallgattak volna Scott Buck-ra), egyrészt nem lett volna erőltetett, hárommilliárdszor nagyobbat ütött volna és ebben az évadban már elkezdhették volna a várva várt végjátékot. Biztos jobban jártak volna a show készítői és mi is.
Az évad nekem azért volt egy kicsit csalódás mert az erőltetettsége és felületes felépítettsége számomra ordító hibákat, és az izgalom hiányát eredményezte (ne értsetek félre azért volt izgalom ebben az évadban is csak jóval kevesebb mint az előzőekben). Most nem fogom itt felsorolni a hibákat mert könyvet lehetne belőlük írni. Meg szerintem mindenki kb tudja hogy mikre gondolok.
A geller csavarral az volt a baj hogy csavarnak szánták, bár az interjúban az író ha jól értettem megjegyezte hogy, ezt nem is szánták olyan nagy csavarnak. Ahhoz képest a 9. rész után viruló fejjel közölte, hogy még a stáb tagjai sem sejtették… Jobban jártak volna az első epizódban bemutatott Star Wars gonosz mester és úgyanúgy gonosz tanítványa ötlettel mint a harcosok klubbja hasadt személyiséggel. Legalábbis én arra nagyon bezsongtam. Végezetül megemlíteném a debes romantikus szálat amivel nekem csak annyi bajom van hogy kitalálhattak volna egy jobb megoldást is. Mégiscsak ez a szakmájuk…
Mindezeknek a hibáknak az ellenére talán a következő évadot vártuk, várjuk és várni fogjuk a legjobban. Reméljük hogy nem ezt a stílust fogják folytatni és hogy igenis egy jobb évadot fogunk kapni mint ez a hatodik volt. Egy Dexter végjátéknak azért illene legalább egy hajszállnyit ütősnek lennie. Remélem nem voltam túl hosszú. :D

Sziasztok és jó várakozást (ha lehetséges ilyen befejezéssel):) Szeptember 30-ig.

O_Green - 2012. 01. 19. 10:07

Iszonyú hosszú komment következik. Előre is elnézést. Nemrég daráltam le a hatodik évadot. Lehet, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de nekem tetszett. A már ezerszer említett hibák ellenére is. A negyediket nyilván nem lehet überelni, Trinity egyszerűen zseniális volt. De a második évad után a Lilah & Doakos-szálról hittem azt, hogy ennél nincs feljebb, Miguel Prado teljesen meg is győzött a harmadik évadban, hogy ennek vége, kasza, erre jött a negyedik.

Szóval bennem most is valami izgalommal teli várakozás van, hátha most valami nagyobb dolog jön. Valami hatalmas durranás. Az ötödik évad utólag visszatekintve laposabbnak tűnt, egyáltalán nem tudtam hova tenni Lumen karakterét, de azt, ahogy Dexterrel alakult a kapcsolata. Erőltetett volt.

A vallás téma a hatodik évadban azonban nem. Ahogy írták is fentebb, ez is kb. annyira megkerülhetetlen volt, mint az, hogy Deb valamikor leleplezze Dexet. Ha valaki ennyi embert megöl, és körülötte vallásos latinok is dolgoznak, valahogy csak elő kellett, hogy jöjjön az Isten. És így, hogy Harrison és az óvodája, vagy iskola-előkészítő, vagy mi a neve, révén került a képbe, és már az előző évadban is pedzegették a nanny Szent Brigitta szobrával, teljesen természetesnek hatott, hogy errefelé haladnak az események.

Az, hogy hívő elmebeteg lett a sorozatgyilkos, kicsit banális “véletlen” volt, ennyire nem kellett volna erre a tematikára építeni mindent. Brother Sam a hitről papol, Dexter a hiten gondolkozik, hoppá a sorozatgyilkos meg hisz. Zseniális. Ezzel szerintem az írók mellélőttek. Bár így ugye könnyebb volt Dextert “mélyebben elgondolkoztatni”, de akkor is kicsit úgy éreztem, hogy bár nyilvánvalóan fordítva írták, és először találták ki a gyilkost meg a fanatizmust, utána pedig azt, hogy hogyan is lehetne Dextert is a vallás felé terelni, a sorozatban mégis a DDK tűnt erőltetettnek. Bepasszírozottnak. Mintha addig kalapálták volna a puzzle oda nem illő darabját, amíg engedett a nyomásnak, és kb. befeküdt az üres részre a képben.

A DDK gyilkosságai viszont zseniálisak voltak. A legnagyobb wtf az évad során az angyal képe volt, ahogy felcsapódtak a szárnyai. Valami bizarr módon szépnek találtam. Már ha gyilkosságra lehet ilyet mondani. Hogy DDK egyedül van, kb. az elejétől kezdve egyértelmű volt, az öreg bizarr feltűnései, az, hogy mindig csak akkor jelent meg, ha DDK egyedül volt, szinte a néző szájába adták, hogy mi a helyzet. Nem tudom jobban örültem-e volna, ha valóban ketten vannak, és együtt gyilkolásznak. Talán az is túl banális lett volna. Kicsit az elmebetegség is az volt. Szerintem már az egekben van az ingerküszöböm, és emiatt nem tudok egyik ilyen “csavarra” sem úgy reagálni, hogy húúú ez most mekkora volt. Mert láttam már ilyet, hasonlót.

Még két dolog. Amin szintén nagyon ledöbbentem, az Dexter szexuális szabadossága. Az osztálytalálkozón az a kóbor kis “engedem, csináld csak”, és a pénztáros lány Nebraskában… Durva. Ez már egy teljesen más Dexter, mint aki az első évad elején annak örült, hogy Rita nem akar szexelni vele. Persze már a Lilah történet idején is más volt. Ott is hagyta, hogy történjenek az események, ahogy most az osztálytalálkozón is, de Nebraska ebből a szempontból más. Ott utat engedett a benne levő sötétségnek, és állatnak, és ettől valahogy sokkal emberibb lett, mint bármikor máskor. Akarta, élvezte, és az az arckifejezés, amivel kilépett a boltból. Hát wow. Második kedvenc jelenet az évadból.

És bár sokan írtátok, hogy nem szerettétek azt a részt, szerintem nem csak ez volt jó benne. Hanem az is, ahogy Andrew és Dex egymásra találtak. Andrew is “vérben született újjá”, és az, hogy Dexter félig a hit, és Brother Sam miatt, félig meg Harry szabályait betartva elengedte, szép volt.

Debra kiborulása, és Dex felé fordulása is várható volt. Annyi borzasztó dolog történt vele, egyértelmű volt, hogy kapaszkodni akar majd valakibe. És ki másba tudna, mint akit a legerősebbnek lát. Szerintem könnyebben le fogja nyelni, hogy látta Dextert ölni, mint ahogy számítunk rá, az önbíráskodót is simán elengedte az ötödik évadban. Már felismerte, hogy vannak, akik nem érdemlik meg az életet. Dexternek csak be kell dobnia, hogy DDK Harrisont akarta feláldozni, és Deb egy szót se fog szólni. Persze vívódni fog, meg moralizálni, de nem dobja fel. Akkor se dobná fel, ha nem lenne “szerelmes” belé.

Egyébként remélem nem az lesz a végkifejlet majd a 8. évadban, hogy Deb és Dex együtt, mert szíven szúrom magam. Viszont azon gondolkoztam, mekkora lenne, ha Lumenhez hasonlóan Dexter se érezné többé szükségét annak, hogy öljön. Ha eltűnne belőle a dark passanger. Egyszerűen “meggyógyulna” és elmúlna a vágy. Élhetne normális életet. Szomorú lezárás lenne, és nem is valami hu de nagy durranás, de kicsit olyan, mintha efelé tartanánk. Rita megölése után teljesen lazán agyonvert egy embert egy férfimosdóban, Harry ehhez gratulált neki, ebben az évadban viszont hány embert is hagyott futni, vagy legalábbis akart hagyni? Mintha halványulna benne a sötétség, mert most olyan emberek hatottak rá, akik a másik irányba igyekeztek terelni, nem a Harry által kijelölt úton fogták a kezét. Volt egy érdekes mondat az évadban, amit Dex mondott Harrynek, hogy már sose tudhatják meg, mi lett volna belőle, ha Harry nem így terelgeti. Hogy talán lehetett volna másként. Egyetértek. Szerintem nagyrészt azért Harry felelőssége az, hogy Dex ilyen lett. Mintha Harry a saját ki nem élt vágyait ültette volna át Dexterbe. Harry sosem mert önbíráskodni, a szabályok szerint élt, és dolgozott, de úgy érezte nincs igazság a világban, hát megtanította a fiát, hogy gondoskodhat arról, hogy mégis legyen. Szerintem inkább tönkretette Dextert, nem pedig megmentette. Mert ez a mostani Dexter, a hatodik évadbeli, egyértelműen bizonyítja, hogy teljesen más ember, mint Rudy. Valószínűleg sosem lett volna olyan, a szabályok nélkül sem, ha Harry hitt volna benne, hogy lehet más is.

paulikg - 2012. 01. 24. 10:43

Tegnap fejeztem be a sorozatot. Kb. 3 hete kezdtem az elejétől. Összességében tetszett a sorozat eddig, azért voltak gyengébb pillanatok. A leggyengébb évad szerintem a 3. A kedvencem a 2. volt.

A hatodik évadra koncentrálva amikor olvastam, hogy vallási téma lesz nem igazán tudtam, hogy mire számítsak, végül is jobb lett mint vártam. Nem tudom írtátok-e már mert csak az utolsó 3-4 hozzászólást olvastam, de engem nagyon zavart, hogy elhozta a hotelből a tollat. Ha nem akarta, hogy kiderüljön hol járt akkor minek hozta el. Elég amatőr hiba szerintem.

A másik meg mért a templomban ölt a végén, mikor elvileg tudták, hogy ott lesz. Ilyen profi és nem gondol rá, hogy valaki talán beszélni akar vele. Tudom, azért kellett, hogy meglegyen a csavar az évad végére, de nekem így egy kicsit erőltetett. Az 5. évad végén sokkal életszerűbb lett volna.

Nagyon kíváncsi vagyok innen hogyan viszik tovább a történetet. Nem tudom, hogy fogom kibírni a következő évadig.

Ferudzsó! - 2012. 01. 25. 17:59

Sziasztok!

Én is ma végeztem a 6. évaddal. Próbáltam elolvasni az összes kommentet, örülök, hogy nem csak nekem szúrtak szemet az ordító hibák!

Az évad nem volt olyan rossz, 7/10.
Csak nekem tűnt fel,hogy a 9. részben,mikor Travis és Dex elmennek hogy elkapják az egyetemen Gellart, megpillantják(!!!!!!) majd a következő részben kiderül,hogy nem is létezik, 3 éve halott..
Na de kérem! Dexter és Travis KÖZÖSEN! LÁTTÁK MEG ŐT…azt hiszem, hacsak nem tévedek, akkor ez elég nagy baki!

Ezért nem is gondoltam arra, h Gellar csak láthatatlan társ lenne.

Ti hogy látjátok?

Ferudzsó! - 2012. 01. 25. 19:15

SPOILEREK!

Most néztem újra 9. rész 25dik perc 15 mp. körül..úgy néz ki, Dex behunyt egy kicsit…szóval akkor lehet nem olyan nagy a baki! :)

Viszont hogy a végén a toronyból, feltűnés nélkül letudjon hozni egy testet-ugye Travisét- az azért elég hihetetlen számba megy.elebe, hogy csak így ki be mászkálhat Dex, anélkül,h lenne egy portás vagy járőr..gondoljunk bele, ott van a már említett 9. részben az egyetemnél, bemennek, sehol senki, leáll a lift-Travis által,mint kiderült-kiszállnak, végigmennek a folyosókon, minden tárva nyitva, sehol egy lélek….

Az a baj, hogy az ilyen történetbeli “hiteltelenségek” miatt,- amik azért a kevésbé szakavatott szeműeknek is szemet szúrhatnak- van az, hogy rajtam kívül sokan gyengébbeknek tartják ezt az évadot. (Bár tény, h az 5-ös sem volt vmi erős.)

Persze mindezek ellenére Dexter legvacakabb évadja is klasszisokkal jobb és többetérő,mint egy Lost, egy Született feleségek, vagy egy House…

paulikg - 2012. 01. 25. 22:36

Elég érdekes, hogy Dexter mindig úgy viszi a helyszínre az elkábított embereket, hogy senki nem veszi észre. Meg az is érdekes, amikor a feldarabolt áldozatokat viszi a zsákokban, hogy az senkinek sem tűnik fel.

Bronco - 2012. 02. 10. 15:35

Szerintem jó kis sorozat. Én 8/10 adok

tiktor - 2012. 02. 24. 21:24
Nanini - 2012. 03. 07. 20:11

Hosszú lesz
Nem tetszett :(

pedig nagyon vártam.
Az ötödik évad nekem nem volt csalósás, ellentétban a hatodikkal.
Abban nem kapott olyan hangsúlyt a főgonosz, mint a negyedikben, mert sokkalta inkább Dexter jellemfejlődése, állt a középpontban, az, hogy hogy dolgozza fel Rita halálát, mit kezd az érzéseivel, MERT HOGY VAN NEKI OLYAN. Csak egy kicsit csököttebb formában.
De ez…
És a skizohatodiérzék csávó meg… annyira egyértelmű volt, hogy ennyi erővel nyugodtan ki is írhatták volna a homlokára.
Annyira az arcomba vágták, hogy az szinte már sértő volt.
Én végig azért rimánkodtam, hogy lécci-lécci legyen benne az a csel, hogy nem is ez a csel, de ez marhára nem jött be.
Deb-Dex…
Amikor az első évadban Deb először megjelenik, Dex megmonoliogizálja, hogy ha tudna érezni (tud csak kicsit nehezebb a szentemnek) akkor azt kb. csak Deb iránt. Szóval ezért ez nekem benne volt, ráadásul Dex utálja Deb minden pasiját.
Rudyt sem kedvelte mint sógort.
És Debbel nem testvérek. Mostohák.
Kettőjükkel kapcsolatban valamikor az ötödik évadban felmerült bennem, hogy mi lenne ha… de basszus ezt is most annyira az arcomba tolták a pszichológussal, hogy ordítani tudnék. Pfuj!
És mi a fene volt ez a Batista – Queen izé? Beszívnak? Komolyan mondom annyit balf@szkodtak, mint Stan és Pan.
Nem mondom, hogy nem röhögtem marha jót amikor az öregasszony kijött a házból és kiderült, hogy Quennek kit is sikerült megdöntenie, de akkor is! Ez hogy kerül ide? Ennek nem ebben a sorozatban a helye. Egyáltalán nem illett bele ebbe a sorozatba.
Ok, eredetileg ezt gondoltam elfelejtettem-a-nevét-számítógépzseni-videojáték-laborsegéd csávóról és Batista húga szerelmecskéről is, de nyilván valóan ez fontos része lesz a jövőbeli cselekményeknek, és ez az amiért nem tudom olyan nagyon lehúzni az évadot, mert ez inkább csak bevezető volt v.mi nagyobbhoz. Csak sajna nem vagyok v.mi türelmes.
És az, hogy Deb megtudja Dex titkát?
Nos szerintem az érzelmi nyomorék Dex igenis elkezdett érezni. Kellett ehhez Rita halála, a furi nevű csaj az ötödikben, és a fia is. Ezek után milyen lesz neki, a tudat, hogy szilánkjaira törte Debet?

nerogirl - 2012. 05. 13. 00:03

Röviden, tömören: imádtam!
Nem értem az előttem szólók többségének véleményét, hogy milyen rossz volt ez az évad…elismerem, természetesen voltak benne hibák, és engem is nagyon zavar, hogy sok karakter nem fejlődött, vagy éppenséggel negatív irányban.
Én személy szerint végig izgultam szinte az összes részt. Volt benne pár unalmas jelenet, de nem zavart, mert olyan izgatott voltam!
Nekem semmi bajom Dexter karakterével, nem mondanám, hogy más, esetleg unalmasabb lett volna.
Debra nyafogásai engem nem irritáltak, szép volt a folyamat, amellyel ráébredt, hogy (talán) szerelmes Dexterbe.
Az évad végén lévő nyitott kérdések csak még izgatottabbá tesznek/tettek, szerintem nem volt elcsépelt a befejezése.
Számomra a második legjobb évad, természetesen az elsőt nem tudja legyőzni. Kifejezetten tetszett pár részre Rudy visszahozása, örültem a jelenlétének.
Engem nagyon meglepett, amikor kiderült, hogy a professzor mindvégig halott volt, még csak nem is jutott eszembe, bár lehet, hogy én vagyok ehhez túl hülye. :D
Összegezve a sokaság ellentétével elégedett vagyok, szépen fonták bele a történetbe a vallási szálakat.
Nálam 9/10.

Ginevra - 2012. 05. 28. 13:37

“de ha véletlenül egy ágyba feküdne a nem vér szerinti húgával az kiborítaná a bilit”

Mi van? Harry az apja Dexternek is, és Debnek is. Azaz féltestvérek, vér szerintiek.
A korábbi kommentelők közül valaki tévesen feltételezte, hogy Harry a Jeges apja is, ez viszont nincs így. Nem véletlen, hogy csak Dexet vette magához Harry, és a Jesges mehetett a Sárga Házba. Azaz a Jeges a féltestvére Dexternek, itt az anya az azonos. Azaz a Jeges és Deb egész nyugodtan kupakolhattak, ők nem féltesók.
Hacsak ki nem derül, hogy Harry neje félrekacsintott, és Debnek nem Harry az apja, akkor Dex és Deb féltesók apai részről.
Természetesen ezzel Deb nincs tisztában, azaz részéről teljesen ok a romantikus érzelem. Csakhogy Dex tudja, hogy féltesók, ezért borulna ki a bili, ha Debbel kavarna.

nerogirl - 2012. 05. 28. 18:40

Szerintem nem féltesók, hisz az egyik részben egy férfi Dexterre hagyta a házát, vagyis szerintem nagyon valószínű, hogy ő volt a vér szerinti apja… még a tesztek is bizonyították. :)

Timi - 2012. 10. 01. 09:59

Még csak most kezdtem el a hetedik évad első részét, de Budapesten máris megakadt a fülem! :D Magyar jelenlét a Dexterben! :))

Timi - 2012. 10. 01. 10:45

Gyerekek ez az új rész nagyon durván brutális volt. :OOOO Deb……. Deb……… Deb…….

Imi - 2012. 10. 01. 21:01

Csatlakozom, nagyon brutál volt az egész rész, megérte várni! Kiváncsi leszek innen, hogy alakul a történet.

Coimbra - 2012. 10. 01. 21:35

Hol van már a kibeszélő?Erről a részről beszélni KELL. :)

parczer - 2013. 01. 27. 20:55

mit jelent a clifhanger

felix - 2016. 02. 05. 13:03

Nem értem mi volt a gond ezzel az évaddal.Sőt én kimerem jelenteni hogy az egyik kedvencem volt.

winnie - 2016. 02. 05. 13:37

leirtak, hogy mi volt a gond – te vizsont nem irtad le, hogy miert volt jo:) attol, hogy valakinek volt gondja, neked meg csont nelkul bejohetett

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz