login |

Stephen King: Bag of Bones (Tóparti kísértetek minisorozat) – írta Nina

2011. 12. 29. 16:22 - Írta: vendegblogger

46 hozzászólás | kategória: kritika, minisorozat,

Stephen King neve sok mindennel összenőtt az elmúlt bő harminc évben. A szokásos kliséken túlmutat a munkássága; nem csupán a horror nagymestere ő, hanem sok minden más egyben. Ahogy évről-évre várja a nagyközönség a könyveit, úgy lassan megszokottá válnak a műveiből készült filmek, minisorozatok is. Azt ugyan nem lehet állítani, hogy ezek a filmek javarésze sikeres lenne, mert a legtöbb leragadt a B-kategóriás gagyinál; az utóbbi két évtized King-filmtermése meglehetősen eklektikus és nagyjából egy kézen könnyedén megszámolható azon mozik száma, melyek élvezhetőek és nem utolsósorban visszaadják azt a bizonyos King-hangulatot, amit az író képvisel a regényeiben.

Nem titkolom, Stephen King személyes kedvencem, ezért kritikusan nézek meg minden filmet, sorozatot, minisorozatot, amiben benne van a keze. A 2011-es évben a Bag of Bones-ra esett a választás, hirtelen fel is dolgozták két másfél órás epizódban. Hogy milyen lett? Rögtön megtudjátok – a tovább mögött, spoilerek nélkül.

King 1998-as regénye, a Bag of Bones, azaz a Tóparti kísértetek valószínűleg nem csak nálam áll a kedvenclista élén. A magyar cím némileg félrevezető, mert igaz ugyan, hogy kísértethistória, ám még véletlenül sem a megszokott formában. A regény gyönyörűen megrajzolt, logikusan felépített történet, a megszokott borzongós, meghökkentő elemekkel. Stephen Kinget csak dicsérni lehet, a minisorozat készítőiről ez azonban a legnagyobb jóindulattal sem mondható el. Röviden és tömören: nem tetszett a minisorozat.


Már akkor éreztem némi bizonytalanságot a minisorozattal kapcsolatban, amikor a nagyvilággal elé tárták a szereposztást. Pierce Brosnannel ugyan semmi egetrengető probléma nincs, ám rá illik a lehető  legkevésbé a főszereplő, Mike Noonan karaktere. Mivel a regény lényegében rá épül, fontos lett volna a hibátlan színészválasztás. A gyanúm sajnos beigazolódott: Mr. Brosnan és Stephen King nem férnek meg egymás mellett. Ők bizonyára kikérnék ezt maguknak, de zéró kompatibilitást fedezhetünk fel a regénybeli és a sorozatbeli író közt. Talán nem is Brosnan hibája, hogy úgy rémüldözik, mint egy rajzfilm-figura és mintha lélekben egyáltalán nem lett volna ott, ahol a forgatás zajlott.

Ha csupán ez lenne az egyetlen élvezhetetlen tényező, még megmenthető lenne a mini, de senkinek ne legyenek illúzió: a lejtmenet itt nem áll meg, sőt, folytatódik nagy iramban. Aki nem olvasta a könyvet, annak könnyen egy hatalmas, kusza, érthetetlen mese rajzolódik ki a szeme előtt, melyben a színészek monoton hangon mondanak valamit, aminek szintén kevés az értelme… King remekbeszabott történetmesélése, varázslatos hangulata meg sem született a sorozatban, nem volt mit megölni a pocsék karakterábrázolással. A drámát néhány véres jelenettel próbálták fokozni, de ezzel csak lesüllyesztették a Zs-kategóriába az egész minisorozatot, úgy, ahogy van.

Egyre csak ingattam a fejemet, hogy miféle csontvázat alkottak egy gyönyörű, izgalmas mesterműből. A történet váza természetesen megmaradt, tartalommal viszont nem töltötték meg. Eseményeket, jelenetek dobáltak egymásra, és Brosnan mindeközben csak ténfergett, mint egykori James Bond önmagának szürke árnya.

A könyvben időugrások, nehezen feldolgozható részek vannak, de kis odafigyeléssel kerek, érthető, szerethető minisorozatot lehetett volna alkotni belőle. Ami megvalósult, az mehet abba a sarokba, ahol King többi, színvonal alatti adaptációja lapul. Sajnos ezekből van több s egy-egy ilyen negatív élmény után fanyar mosollyal gondolunk a Halálsoron zseniális feldolgozására, vagy épp a Remény rabjaira. Ezek a filmek tartást kaptak, egyrészt a remek szereplőgárda, másrészt a hozzáértő rendező keze munkájának köszönhetően.

A Tóparti kísértetek méltatlan, elkapkodott, érthetetlen minisorozattá degradálódott, holott többet érdemelt volna. Talán ha nem csak két részt szánnak rá, hanem ötöt-hatot, akkor érdemi munka, mélyen kidolgozott epizódok születtek volna. Így, kétszer másfél órában semmit nem mutattak meg, amit érdemes lett volna. Nem tudom, Stephen King mit szól a végeredményhez, de ismerve őt, nem fog habozni, hogy megmondja a véleményét vagy épp elhatárolódjon ettől a fércmunkától.

Így, a végére már csak egy nagy elnézéssel tartozom, amiért az év utolsó napjaiban ilyen negatív kritikát kellett hoznom, remélem, némi pozitív véleménnyel is találkozunk a kommentek között. Csak annyit tudok tanácsolni: a könyvet olvassa el mindenki!

Boldog új évet, junkie-társaim.

46 hozzászólás Ne habozz!

CyClotroniC - 2011. 12. 29. 16:26

Jólvan, kb ugyanez volt a véleményem nekem is… Sajnos abszolút helytálló az írás minden szava :(

Bruzsy - 2011. 12. 29. 16:27

Sajnos én se tudok többet mondani, talán én is csak a kapkodást emelném ki belőle. A könyv nagy kedvenc, de ez így édeskevés volt sajnos. :(

Pocok - 2011. 12. 29. 16:31

Én soha többet nem nyúlok semmi SK mozgófilmhez. Ezt már meg sem néztem, mert előre tudtam, hogy szar lesz.

Dohi - 2011. 12. 29. 16:39

nahat, nem kellett fel evet varni ra :D

stargatelost - 2011. 12. 29. 16:40

Nem olvastam a könyvet, úgy ültem le elé. Unalmas és érdektelen volt végig. De ettől még biztos vagyok benne, hogy a könyv jó :)

AJ - 2011. 12. 29. 16:43

A trailer-ek alapján jónak tűnt a sorozat, de a kritika elovasása után lehet mégsem kezdek bele és ezeke szerintem nem lett olyan jó mint a Frank Darabont-os Stephen King filmek.

sidoka - 2011. 12. 29. 16:44

Elég gyenge lett 2/10

AJ - 2011. 12. 29. 16:47

Most néztem meg IMDb-n, hogy ki a rendező. Mick Garris. Gondolhattam volna, hogy nem lesz nagy szám a sorozat, a Stand-et leszámítva hadi lábon áll a King filmekkel.

jackieboy - 2011. 12. 29. 16:57

Én nagyon vártam már a sorozatot stephen king miatt, de óriási csalódás volt számomra, unalmas volt, és olyan gagyi jelenetek voltak benne, hogy nem tudtam hogy sírjak vagy röhögjek rajtuk.
Jó lenne, ha már egyszer megcsinálnának rendesen egy stephen king regényt.

CyClotroniC - 2011. 12. 29. 17:02

Van 3 Darabont film és a The Shining, ami igazán működött, én a többin mind húztam a számat… Még talán, nagyon talán a Miseryt tudtnám idesorolni.

Dohi - 2011. 12. 29. 17:09

a shining minden idok legrosszab filmjei kozott van nalam. de asszem ezt mar kibeszeltuk egyszer egy korabbi kinges postnal :)

wice - 2011. 12. 29. 17:12

Az a baj, h szerencsétlen King nagyon ragaszkodik Mick Garrishez, pl vele rendeztette újra tévésorozattá a Ragyogást (a zseniális filmváltozatot gyűlölte, mert nem volt elég hű az eredetihez), olyan is lett persze. Mivel Kubrick már halott, az egyetlen, akit közel volna szabad engedni a King-művekhez, az Frank Darabont (lásd: The Shawshank Redemption, The Green Mile, The Mist). Esetleg még Guillermo del Toro, bár ő meg inkább Lovecrafton dolgozhatna már, pl At the Mountains of Madness, ugye.

CyClotroniC - 2011. 12. 29. 17:15

Én Matthew Vaughn-nak nyomnám a kezébe – a Stardust megfilmesítésén fellelkesedne – a The Eyes of the Dragon fantasy-mesét… Remek lenne szerinte. Amúgyis a non-horror Kinget sokkal jobban szeretem ;)

casi - 2011. 12. 29. 17:20

Teljesen egyetértek. Én olvastam a könyvet, de elég rossz a memóriám, úgyhogy egy ideig nem voltam biztos a történetben, de aztán nagyjából eszembe jutottak a dolgok. Az első rész nagyon unalmas volt, a másodikat már majdnem végig tudtam nézni egy huzamban…

pody - 2011. 12. 29. 17:57

Azert a korai King filmes adaptaciok jok voltak. Lehet, hogy ma mar nem utnek akkorat, de pl nekem a Kedvencek temetoje egy nagyon nagy kedvencem. Az volt az egyik elso moziban latott horror film meg Balatonon egy kertmoziban es alig birtam a vaszonra nezni :) Nem csak a Darabont filmek voltak nagyszeruek, ott van meg 1-2 remekmu: Allj mellem, Carrie, Borzalmak varosa (mokas mai szemmel), Christine, Tuzgyujto, Tortura… 80-as evekben remek filmek keszultek, megha ezen feldolgozasok termeszetesen gyengebbek voltak a konyveknel. Ezek a tevefilmes feldolgozasok ellenben szinte egytol egyig pocsekok (tisztelet a kivetelnek).

buffyboy90210 - 2011. 12. 29. 17:58

Én nem olvastam a könyvet, ezt a 2 részt viszont megnéztem. Én is úgy gondolom, hogy az első rész elég unalmas volt, alig történt benne valami, a második viszont már izgalmasabb lett. Nem volt azért annyira rossz, bár annyira jó sem. Egyszer meglehetett nézni…

glarion - 2011. 12. 29. 18:04

A könyvet nem olvastam, de a minisorozat tényleg unalmas volt, kusza, hatásvadász, és helyenként gagyi. És örülök, hogy az Állj mellém-et is felhozta pody, nekem az a film pl nagy kedvencem.

Nina - 2011. 12. 29. 18:47

Látom… akkor nem csak én csalódtam óriásit… pedig bizisten úgy álltam hozzá, hogy na, csak nem lesz olyan rossz…

Nina - 2011. 12. 29. 18:56

pody: egyetértek, de nem akartam az unalomig sorolni ezeket a jobban sikerült filmeket, ezért írtam úgy: szinte egy kézen megszámolhatóak az élvezhető darabok. Az Állj mellém klasszikus, ahogy a többi is, amiket említettél. :) de az “újhullámban” kritikán aluli a ráta… sajnos.

adree82 - 2011. 12. 29. 18:59

Már nagyon vártam, hogy írjanak a minisorozatról… mert teljes mértékben egyetértek Ninával és persze az előttem szólókkal. Nagyon vártam szintén, de néha nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek, illetve majdnem ott tartottam, hogy előveszem a könyvet, hogy egyforma-e a kettő. Állj mellém-et nagyon szeressem (olvasva és nézve – sokáig kerestem is :) ), Ragyogás Nicholsonnal, sztem oltári.

Junkieka - 2011. 12. 29. 18:59

Nem olvastam a könyvet. A filmet untam, kiszámítható volt és a színészi játék sem tette jobbá, sőt. Nekem túl sok volt Brosnan, úgy éreztem, hogy “játszik”, nem éli át.. idegesített. Egyetértek a kritikával. Olyan semmilyen volt az egész. A rendezés is idegesített, nem teremtett semmilyen hangulatot, olcsó zsékategóriás fogásokkal próbálkozott vagy még azzal sem. Egy kis rutinmunka a tévéreklámok becsomagolására. :(

ColdMan - 2011. 12. 29. 19:08

@ pody
Egy kivétellel egyetértek a felsorolásoddal.
A Borzalmak városában Barlow karaktere tényleg borzalmasra sikeredett. :-D
Számomra nagy csalódás volt amit Rutger Hauer művelt. Inkább volt őrült bohóc, mint a King által megírt félelmetes vámpír.

Dohi - 2011. 12. 29. 19:10

a ‘mokas mai szemmel’ miatt nem kizart, hogy pody a ’79-es salem’s lotra gondolt.

pody - 2011. 12. 29. 19:13

Nina: okes, csak itt is szinte csak a Darabont harmasrol irtak, meg a Ragyogasrol, pedig mint irtam a 80-90 evekben jobbnal jobb adaptaciok keszultek. Meg a gyengebb filmek is elvezhetoek voltak (pl Cujo), de ahogyan mar tobben is irtak, en sem merek mar megnezni egy Kinges filmet sem. Ezt is kihagyom, foleg ennyi negativ kritika utan :)

pody - 2011. 12. 29. 19:15

Dohi, igen a 79es feldolgozasra gondoltam :)

ColdMan - 2011. 12. 29. 19:26

Így már más. :-)
Ha már King a téma: A Setét toronyról (az esetlegesen készülő film) mi a véleményetek?
Hatalmasat tudna ütni, de tartok tőle hogy ez is el lesz cseszve…

Nina - 2011. 12. 29. 19:37

A Setét Toronytól (is) előre félek, amennyi gubanc van körülötte, nemigen készül, szerintem csak akkor vágjanak bele igazán, ha komolyan gondolják.De inkább ne :(

abc - 2011. 12. 29. 19:41

ABSZOLÚT EGYETÉRTEK! Borzasztó feldolgozás! A könyvet egyáltalán nem adja vissza. Felesleges időpazarlásnak tartom!
Tud valaki olyan S.King feldolgozást, ami nézhető?
Előre is köszi! ;)

jky - 2011. 12. 29. 19:41

Könyvet nem olvastam, de ez a 2 rész szódával elment egyszer. Első rész uncsibb, második már jobb, a végére azért értelmet nyer az egész (kicsit kusza egy darabig), lezárás okés, szóval összességében szerintem egyszer nézhető, de semmi kiemelkedő.

kerryblue13 - 2011. 12. 29. 20:05

Nagy csalódás volt. Gyenge dramaturgia, gyenge történet, nem kiemelkedő színészi alakítások.

vanGerwen - 2011. 12. 29. 20:14

Az év sorozata kb.

Vilidzs Pipöl - 2011. 12. 29. 20:17

A könyv nagy kedvencem, de a sorozat első részének felénél feladtam. Elképesztően sz.r lett ez a feldolgozás :/

CyClotroniC - 2011. 12. 29. 20:40

pody: Amikkel kibővítetted azok is középszerűen voltak csak számomra, persze lehet, hogy finnyás vagyok. Mondjuk a The Mist és a The Shihing is csak szimplán “jó” nálam. Egyedül a két börtönregény-feldolgozásra mondom azt, hogy na, ezek eszméletlenül jók.

Nina - 2011. 12. 29. 20:48

vanGerwen: az év hozzászólása. ennyi. :D

pody - 2011. 12. 29. 22:07

Kozepszeru? Mihez kepest, mihez visszonyitod? Ha az eredeti konyvekhez, akkor biztosan igazad van, de azert egy Allj mellem, vagy Tortura? Meg ha utobbi Bates alakitasa miatt maradt meg az emlekezetekbe. Persze amiket felsoroltam, tobbseguk messze van egy remekmutol, de ezek a maguk mufajaban remekek voltak es eleg csak megnezni, hogy manapsag mivel “remiszgetik” az embereket (Furesz es tsai).
Mondom ezt en ugy, hogy kedvenc filmjeim kisse elutnek (Kieslowski,Coen tesok,Hal Hartley,Brian De Palma,Antonioni… reggelig folytathatnam), szoval ezek inkabb gyerekkori elmenyek (80-as evek vege-90 kozepe).

symor - 2011. 12. 30. 06:49

Már egy ideje összeszedtem mit érdemes megnézni a King-feldolgozásuk közül és melyek képeznek értéket, néha úgy is, hogy csavarnak valamelyest az író egyedi történetén.

Carrie (1976)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yJe0iVo8y3A

Ragyogás (1980)
http://www.youtube.com/watch?v=32A7bTalgAE&feature=related

Holtsáv (1983)
http://www.youtube.com/watch?v=lmC5oPc7L3M

Cujo (1983)
http://www.youtube.com/watch?v=B0tm3RV90IM&feature=player_embedded

A tűzgyújtó (1984)
http://www.youtube.com/watch?v=kjF674gZQps

Állj mellém! (1986)
http://www.youtube.com/watch?v=lnY_j85MidU&feature=player_embedded

Tortúra (1990)
http://www.youtube.com/watch?v=60nxtkUv8xA

Végítélet (1993)
http://www.youtube.com/watch?v=qsMp2pZK-Cw&feature=related

Hasznos holmik (1993)
http://www.youtube.com/watch?v=tAqaMgw-Lv0

A remény rabjai (1994)
http://www.youtube.com/watch?v=eGfAj9ZJymo&feature=player_embedded

Halálsoron (1999)
http://www.youtube.com/watch?v=ctRK-4Vt7dA

A évszázad vihara (1999)
http://www.youtube.com/watch?v=HeDnEi7DvN8

Atlantisz gyermekei (2001)
http://www.youtube.com/watch?v=Ub1Mwor2QTg&feature=player_embedded

Inkább ezek közül mazsolázzatok, mintsem a Bag of Bones-ra pazaroljátok az időtöket.

LuPuS - 2011. 12. 30. 08:32

Röviden King regényeinek képkockára történő átültetése, nem egyszerű feladat.
A kezdet kezdetén amikor a mozi kiforrott világába becsöppent a Tűzgyújtó, Carrie vagy éppen a Ragyogás akkor az emberek , ha száj húzva is, de azt kapták vissza amit King univerzuma teremtett.
Aztán talán ennek köszönhetően felbuzdulva mindenki akart egy szeletet, sorba jöttek ki a szarabbnál szarabb adaptációk, Alvajárók, Cujo, AZ és a többi.

Ezek után elkezdtek a minisorozatok felé fordulni mivel több rész és az ebből adódó széttagoltság talán visszatudja adni mindazt amit King gondolt és persze nem utolsó sorban, ez több pénzt is jelenthet.Ilyen volt az Aranykor vagy a Végítéletből írt saját forgatókönyve.
Ellen példaként jó dolgok is születtek a sors fintora, hogy kettő kiemelkedő regénye amiből kiváló film is készült, börtönben játszódik., Remény rabjai és a Halálsoron.

A XXI.században ezek mellett további könyvekről szeretnének még bőrt lehúzni amik, a Talizmán+Fekete Ház és a Setét Torony regényfolyam amely alapvetően bukásra van ítélve. Sajnálatosan akármennyire szeretnénk viszontlátni ezeket a filmvásznon .

A hozzászólásomban nem emeltem ki az össze regényt/összes filmet csak vázoltam, a szomorú sorsfonalát, amely a Nem jön szememre álom főmotívuma és azt pedig titkon én szeretném viszontlátni a párkák miatt….

De ezek alapján csak ilyen szintűek lesznek….

montanosz - 2011. 12. 30. 08:47

ja hát én megérzésemre hallgattam és le sem töltöttem, úgy látszik jól is))

Bezon, bezon, a remény rabjait vagy 5X láttam, és megint tervezem megnézni

Dohi - 2011. 12. 30. 11:31

lupus: az alvajarok nem adaptacio, king irta a forgatokonyvet, se novella, se regeny nincs belole. es szerintem siman nezheto (a vegitelettel egyutt), de ez izles dolga. (symor listajaraol a ragyogas mellett az atlantisz gyermekei is nagyon szurja a szemem, ha mar itt tartunk.)

RolloJuve - 2011. 12. 30. 11:39

De mi a van a regényben, ami a filmben nincs, azon kívül, hogy “időugrások, nehezen feldolgozható részek vannak”, mert a posztból nem igazán derül ki azoknak, akik nem olvasták a könyvet :/

Kovasz - 2011. 12. 30. 11:42

Nem olvsatam a könyvet, de nálam eleve hátrányból indult a film, mert nekem Stephen King film = Frank Darabont. Kb. 15 percig bírtam, mert olyan szinten kiszámítható volt, h az már fájt.
1) Amikor a feleség átmegy az úton: folyamatosan jönnek a kocsik BALRÓL, ő meg hót nyugodtan elindul a túloldalra, úgy, hogy közben folyamatosan JOBBRA néz, de tényleg, mint akinek begörcsölt a nyaka…
2) Telefoncsöngős jelenet: ezt is annyira tudtam, h amikor a másik telefon kezd el csörögni, és felveszi, akkor majd beleszól vki, és tényleg; na itt mondtam azt, h köszi, nekem ez nem pálya, h minden mozzanatot előre látok…

De látom, akkor nem bántam meg, h nem erőltettem tovább:)

waces - 2011. 12. 30. 12:17

no, akkor en leszek az akit meg lehet dobalni kovekkel, mert messze nem lett olyan rossz az adaptacio, mint amilyenre szamitottam (ok, nagyon rosszra szamitottam :) ). aki nem olvasta a konyvet (az surogosen potolja, mert a top 5 king konyv egyike) annak nem fog feltunni, hogy mennyire lett herelve az egesz regeny. es valjuk be nem is lehetett volna 2 reszbe zsufolni az egeszet (valojaban egy, a ragyogas-minihez hasonlo, 4 reszes sorozat utosebb lett volna).
de. es ez a sokak altal utalt garris (pedig a masters of horror jo otlet volt, a fear itself szinten) erdeme, hogy az ijesztos reszek rendben vannak es a film hangulata is ok.
az mas kerdes, hogy nem venne-nek kellett volna a forgatokonyvet irnia :)
a szereplok se voltak annyira rosszak (mint pl a mistben, ha mar darabontot istenitjuk :) ), de valoban brosnan nem eroltette meg magat (mint kb soha, mert bondnak se :) ).

szoval boven a nezheto adaptaciok koze tartozik, de egy hosszabb sorozat es egy jobb forgatokonyv sokat dobott volna rajta.

(ja igen, a feleseg elutese vagy a telefon a konyvben is kiszamithato fordulat, nem csak a filmben. sot, alapvetoen a konyv feleig az egesz cselekmeny az, ez nem az adaptacio hibaja)

Nina73 - 2011. 12. 31. 13:00

Mindenben egyet értek, Brosnan (és nem azért mert egy ripacsnak tartom) rémes volt. A történet pedig érdektelen, szürke és unalmas lett ebben a feldolgozásban. Kontár munka, nem méltó egy Ragyogás vagy A remény rabjai filmek után. Kinget, olvasni érdemes leginkább bár azért néha sikerül visszaadni a könyvbeli borzongásokat. Itt ez most nem sikerült. De nagyon nem…

Tryptich - 2012. 01. 11. 16:03

Az a könyv borzasztóan túlírt, és igazából nem egy jó könyv, valahol egyszer azt olvastam, hogy a szerkesztők már nem mernek elég kihúzni, és ebben szerintem van igazság.
A sztori meglehetősen lapos, valahogy az az érzésem, hogy a mester kissé elvesztette az érdeklődését a természetfeletti horror iránt, és ezek a jelenetek csak azért vannak benne, hogy King-es legyen. Pedig, ha családi drámát akar írni, akkor írjon azt, nekem a kedvenc könyvem tőle a Holtsáv, ami ugye nem horror, pedig Ő a horror nagymestere.

Ha valaki jó kísértetes sztorit akar látni, nézze meg az Álmosvölgy legendáját, egy dolgot onnan King úgyis egy az egyben átvett, ha pedig jó King könyvet akar olvassa el a Holtsáv-ot.

A tóparti kísérteteket meg ássuk el jó mélyre.

ThomasGreg - 2012. 01. 13. 14:01

Az első rész nagyon vontatott, a második már jobban lekötött.

Nem akarom bántani Pierce Brosnan-t, de a 160 perc alatt számomra csak egyszer tűnt hitelesnek, mégpedig akkor, amikor mászott felfele a létrán és bevágta a fejét a gerendába. Na akkor vágott olyan arcot, ami hitelesnek tűnt.
Szerintem az nem volt benne a forgatókönyvben.
És aki még nem tetszett, az a Kyra-t játszó kislány…
a végén, mikor ölelkeznek… hát minden, csak nem hiteles.
Igen, ez a kulcsszó: nem hiteles. Ez lehetne az új címe.

A film két nagy hibája:
-Rossz rendezés
-Rosszul játszó színészek

Ahogy a kritika írja: csak egy csontváz ez a minisorozat.
Kár érte.

Toecutter - 2012. 03. 03. 11:38

Hát hogy mestermű lenne a könyv…
Rettenetesen terjengős,rengeteg oda nem illő megjegyzés,leírás…olyan érzése van az embernek,hogy valamivel ki kellett tölteni a helyet,azért ez a borzalmasan sok holtvágány.Stephen King-mint annyi más könyvében is-locsog.Van egy -két jó könyve,de ez nem az.
Arról nem beszélve,hogy rettenetesen sovány maga a történet is.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz