login |

Pilot-mustra: Alcatraz – 1×01-1×02

2012. 01. 18. 16:13 - Írta: winnie

208 hozzászólás | kategória: 2011/12, kritika, pilot-mustra,

1963. március 21-én elavult mivoltának és a növekvő költségeknek köszönhetően az Alcatraz hivatalosan is bezárta kapuit. Minden rabot elszállítottak a szigetről.
Csakhogy nem ez történt. Közel sem…

Persze valójában a pilot csak az 1×01, még véletlenül sem dupla részről van szó, tehát az Alcatraz berendelése az első 45 perc alapján történt. És az 1×01 felvezető részként remekül vizsgázik, hogy ellőjem a végső értékelésre vonatkozó poént, leírom, hogy nagyon bejött, mind a karakterek, mind a hangulata, mind a zenéje, mind a fényképezése (csak én éreztem úgy, hogy rengeteg az intim, közeli kép?) – mind a sztorija. De. (És ide egy felkarcolónyi “de”-t kell elképzelni.) A sorozat most már kevésbé érdekel, mert az 1×01 ellövi az Alcatraz DNS-ét, miszerint valójában egy szimpla nyomozós sorozatot látunk, amit a kerettörténettel próbálnak érdekesebbé tenni a krimiket nem annyira kedvelők számára, mint például a Person of Interest-et. Remélem, hogy bejön az elképzelésük, de nem hiszem, hogy hosszabb távon velük tartok.

ALCATRAZ – 1×01 – 7,5/10
ALCATRAZ – 1×02 – 5/10


A történet az idézetből leszűrhető, de nagyrészt a pilotban bontakozik ki, s kár lenne az utolsó 5 percbe zsúfolt 3-4 csavart ellőni, így legyen elég annyi, hogy a 60-as években, bezárása előtt az Alcatraz-ból eltűntek a rabok (meg a börtönőrök és a konyhás nénik) – persze ez nem válik publikussá. S történik mindez, hogy 2012-ben előkerüljenek a’la 4400, cseppet sem öregedve, csakhogy itt nem mutánsként, szuperképességekkel, hanem csakúgy, gyilkolásra készen, talán saját küldetéssel.

Némelyik “63-ast” rejtélyes célok hajtanak, mások csak rosszalkodni akarnak, hiszen az Alcatraz-ban tényleg a legelvetemültebb bűnözők voltak. (Az előkerülésük mikéntjéről nem esik nagyon szó, nem csak Terminátorként jelennek meg – legalábbis az 1×02-ben ezzel nem foglalkoztak. Lehet, hogy már mindegyik jelen van San Francisco-ban, csak kivárják, amíg “az előzőt” elkapják és csak utána kezdenek gyilkolni?)

A főhősünk egy nagyon fiatal nyomozónő (Sarah Jones – ismét egy erősnek szánt női karakter, aki meg fogja osztani a nézőket, de engem az első pillanatban elvarázsolt, nagyon lelkes, kilógó nyelvvel bilincsel és még mosolyog is olykor – nem izgatott, hogy kemény csajként mennyire hiteles, majd megmondjátok), neki egy Alcatraz-szakértő képregény geek segít (próbálják sulykolni belénk, hogy a nyomozó szerint ő a legjobb társ, mással nem menne, de ezt egy néző nem hiszi el. Ettől még Soto doki telitalálat, ilyenen nem akadok fenn.).

Melléjük kapunk még “felettesnek” két Titokzatos, Mindent Tudó Embert, egy öreg rokont a nyomozó oldaláról, és egy random rendőrt, aki nem is random, mert (bealudhattam?) ő a főhős pasija (kell a kapcsolati dráma is) és Santiago Cabrera alakítja, aki a Heroes-ban Mr. Iszaku, FestőIsaac volt.

Az átívelő szál tehát adott, lehet agyalni, hogy kik a Titokzatos Emberek, hogy mi történt a foglyokkal, hogy miért tűntek el/kerülnek elő, s hogy ki/mi áll a jelenség hátterében – sőt, akadnak egyéb rejtélyek, melyek a karakterek személyes érintettségével kapcsolatosak. Bőven lehet min agyalni, lehet válaszokat kapni. De, ami nagyon jó, hogy a nyomozás és az átívelés mellett ráadásul a hatvanas évekbeli börtönéletet is megismerhetjük, hiszen a heti rosszfiú visszaflashback-el a rabság korszakára – az akkori börtönparancsnok és egy börtönőr is ott van főszereplők között.

Az Alcatraz tehát , ha lehántjuk az átívelő sztorit, akkor (az eddigiek alapján) olyan, mint az új showrunner előző sorozata, a Chase vagy a Breakout Kings: feltűnik egy random szökevény, akit a rész végére elkapnak hőseink. Vagy nem, és akkor később is feltűnik. Ez a rész sajnos érdektelen, hiszen kevés idő jut rá: sosem voltam híve a 15-20 perces nyomozásoknak (összecsapottak, csak “azért vannak, hogy legyenek”), bár való igaz, hogy az éppen aktuális rosszfiút itt a flashback-ekből talán jobban megismerhetjük. Érzem, hogy engem ez a flashback-szál tarthat a sorozat mellett, hiszen, ha érdekesek a visszaemlékezések és jó folyamatában az akkori történet, akkor elnézem a nyomozás tipikusságát és ki nem fejtettségét.

A pilot jó volt, a kibontakozó sztori erre a 45 percre érdekes, és mivel a főhősök hamar megnyertek maguknak, így jó volt velük együtt felfedezni a felfedeznivalót. A folytatás már sokkal tipikusabbnak tűnt, sajnos sima hajkurászás volt, kicsit random is (még a flashback-ekkel sem volt idő a rosszfiú “kifejtésére”), s ebből lejött, hogy nagyon sok fog múlni az írókon, nem lesz egyszerű érdekessé tenni a heti eseteket, főleg mert nagyon szűknek tűnik a mozgástér: minden 63-as elkezd San Francisco-ban ámokot futni? Ki van zárva. De akkor mi várható? Lehet, hogy ez a kíváncsiság fog egy ideig nézővé tenni? Mert csak a rejtélyért sokaknak luxus lesz a heti 40 perc. Meglátjuk.

(Oké, a végén beszéljünk a szobában lévő elefántról is: Lost. Remélem, ennyi elég is róla. Vagy mostantól mindegyik random Lost-író sorozata jól meg fogja kapni a Lost-párhuzamokért a magáét – pozitív vagy negatív értelemben? Oké ez esetben érthető a Lost felemlegetése, hiszen Elizabeth Sarnoff mellett tény, hogy ez is J.J. Abrams produkciós irodájában készül (J.J. nem ír), ráadásul az egyik házi rendező Jack Bender lett, a zeneszerző pedig Michael Giacchino, s a fent emlegetett hangulat egy részét a zene adja (meg a rácsos ajtó folytonos záródásának hangja), az pedig hangzásvilágát tekintve nagyon Lost. (És akkor még nem is beszéltünk Jorge Garcia jelenlétéről, a BörtönSzigetről, s a majdani Lost-os vendégszereplőkről.))

208 hozzászólás Ne habozz!

the_daver - 2012. 01. 18. 16:29

Előre mondom, hogy nagyok voltak az elvárásaim, annak ellenére is reménykedtem, hogy bejelentették a szérializáltságot a múltkor. A pilot egész jó volt, de a második rész meg borzalmasan unalmas, és az a baj, hogy utóbbi fog sablonként szolgálni a sorozatnak. Nekem ez szinte copy-paste Fringe-ként jött le, csak itt minimális misztikum van. A nyomozás nevetséges: a nő totál random talál rá nyomokra, és ahogy továbbhalad a nyomozás, az is tök véletlenszerű. Még maradok pár részre, de sztem ebből kasza lesz nálam.

A zene az első részben már-már a Lost zsenialitására emlékeztetett, de nagyon feltűnő volt a visszaesés a második etapra. Csekkoltam is IMDB-n, Giacchino csak a pilotot vállalta egyelőre.

ungabunga - 2012. 01. 18. 16:37

Remélem lesz olyan rész ahol a lufi “nyomozó” fog futni…

Egy (méltatlanul) overhypeolt sorozat farvizén megélni próbáló közepes iparosmunka a végeredmény.

0kémia, néhol nevetséges cgi. Alaptörténetben talán több is lehetett volt ennél. Nem baj a cikkenként 35 lost elhangzása majd jó sikeressé teszi;>

wondorog - 2012. 01. 18. 16:39

Jó volt az, engem megfogott a hangulata, sőt még a 2. rész is, valamiért tetszett Cobb karaktere, meg a sniperes lövöldözései, tuti maradok.

winnie - 2012. 01. 18. 16:40

“Csekkoltam is IMDB-n, Giacchino csak a pilotot vállalta egyelőre.”

én is erre gondoltam, meg is lepődtem. nem is figyeltem a 2. részt (más volt kiírva?), de szerintem viszik tovább a hangzását, ha nem ő csinálja.

the_daver - 2012. 01. 18. 16:48

@winnie: Hát igen, se sajnos az nem ugyanaz, nagyon lejött a két rész alapján. Konkrétan a pilotból rájöttem, hogy Giacchino adja a zenét, kiírás meg előzetes info nélkül. Ehhez képest a második részre már csak a sablonok ismételgetése maradt. Korrekt iparosmunka, de semmi kiemelkedő, és persze nem tudja közel sem visszaadni Giacchino dallamait.

Leó - 2012. 01. 18. 16:49

Engem nagyon felidegesített ez a két rész. Egyfelől azért, mert sima nyomozós sorozatot kaptunk, amiből van bőven elég (bár egy Columbo-szerű másfél órásat el tudnék viselni), ahogy winnie is írja semmi értelme a 25 perces nyomozásnak.

Másfelől volt egy csomó apróság ami sok embernek valószínűleg fel sem tűnik, de nekem eszméletlenül bassza a csőrömet. A “legnagyobb apróság”, hogy a főhősünket mennyire rohadtul nem érdekli, hogy miért is jönnek vissza a 63-asok, Hurley is csak egyszer kérdez rá felszínesen. Pedig az egyértelmű számukra is , hogy Dr. Grant és az indiai csajszi tudta, hogy vissza fognak jönni, hisz az Alcatrazban már ott volt készen a CSI-labor, direkt erre az esetre. Aztán ott vannak a nyomozással kapcsolatos hibák, pl puszta kézzel felvenni, aztán egy civil tenyerébe nyomni a bűntett helyszínén talált töltényhüvelyt eléggé vicces.

Anthony - 2012. 01. 18. 16:54

Én is pont ezt éreztem, engem sem fogott meg a “feltűnik egy random szökevény, akit a rész végére elkapnak hőseink” felállás. Van egy csomó minden, amit jól csináltak, mind a két rész végén volt ügyesen cliffhanger, ütött is. Van titkos énje egyes karaktereknek, ez is jó, sok minden jó, csak nem áll össze sajnos. Egyelőre persze még maradok, főleg hogy rövid az évad.

Mammut - 2012. 01. 18. 16:58

a nyomozás irtó gyenge volt, tényleg erősen véletlenszerű, ez rosszabb, mint a kaptafa, karakterneveknél előre kipontozott vonalú sémascriptek alapján készült nyomozós sorozatok

a lostos hurley sem tetszett, tök ugyanúgy bámul csak ki a fejéből, mint ott, csak épp ott jól állt neki (amíg néztem), itt viszont egyáltalán nem, hatalmas negatívum

ha az esetek megoldása nem is, a foglyok mindenképpen érdekesek lehetnek, és azok is, továbbá van egy sam neillünk is, aki miatt visszajövök a 3. részre majd, de ez így eddig csak 6/10

de félek tőle, hogy a sok kérdés miatt túl hamar jönnek majd teljesen főszálas részek is, már előre unom őket, és egyben ott lesz a legnagyobb esélye a sorozatnak, hogy elkaszáljam

Én - 2012. 01. 18. 16:58

Hangulat és zene nagyon jó volt az első részben, főleg a zene miatt teljesen az az érzésem volt, hogy ez a LOSt. Hurley emlegeti egyszer a szigetet, meg ahogy a jack szót mondja. Még ha nem is lesz annyira hejjdejó sorozat akkor is kellemes kikapcsolódás, meg volt benne egy két wtf pillanat, amiből nem sok volt mostanába:)

winnie - 2012. 01. 18. 17:08

“pl puszta kézzel felvenni, aztán egy civil tenyerébe nyomni a bűntett helyszínén talált töltényhüvelyt eléggé vicces.”

teljesen igaz, de annyira jó volt, majdnem betettem a képek közé a büszke pillantást és a mosolyt:

http://static.sorozatjunkie.hu/wp-content/uploads/2012/01/Sarah-Jones-és-a-töltény.jpg

glarion - 2012. 01. 18. 17:09

Csak a pilotot néztem meg. Erős közepes, de nem igazán rántott be. Pedig eddig azzal nyugtatgattam magam, hogy nem baj, hogy vége a Homeland első évadnak, majd jön az Alcatraz és szétcsapja. Nem történt meg.
Csak engem zavar a tény, hogy oké eltűnt X ember. Valószínűleg a rokonok, barátok miatt az Alcatrazból való “ál-transzfer” után mindenkinek csináltak halotti bizonyítványt. Ez így nem volt gyanús senkinek? Oké, hogy akkor nem, de ha valaki három könyvet írt az Alcatrazról, és mindegyik börtönviseltet ismeri, akkor csak feltűnt neki valamikor, hogy egyszerre mind “meghaltak”. Mert gondolom igyekezett felkutatni azért őket, hogy egy-egy interjút elcsípjen. Vagy ez később meg lesz magyarázva?

winnie - 2012. 01. 18. 17:09

“pl puszta kézzel felvenni, aztán egy civil tenyerébe nyomni a bűntett helyszínén talált töltényhüvelyt eléggé vicces.”

spinoffot neki a képregényboltos “jó csaj! ne nézz oda!” geekkel:)

laport - 2012. 01. 18. 17:25

Nekem olyan érzésem volt (főleg a pilot alatt), mintha egy képregény adaptációt néznék. Egysikú karakterek, kidolgozatlan jelenetek, random történetvezetés. Még szuperhős is van, a nyomozó csaj, aki “véletlenül” mindig jó helyre nyúl, semmi vakvágány, szinte nyílegyenesen halad a megoldás felé. Mindezt persze egyedül.
A rejtély része persze érdekes, de ez szerintem édeskevés.

winnie - 2012. 01. 18. 17:32

“aki “véletlenül” mindig jó helyre nyúl, semmi vakvágány, szinte nyílegyenesen halad a megoldás felé.”

igen, krimi suckerként ezért nem vagyok oda annyira az olyan szerkezetért, hogy egy részben két nyomozás van, vagy egy nyomozás, de a többi az másról szól, mert akkor egyszerűen nem lehet bonyolítani, érdekessé tenné a nyomozói munkát ha pedig nem lehet, akkor amondó vagyok, kár erőltetni, másképpen is meg lehet oldani a vadászatot.

S0m30n3 - 2012. 01. 18. 17:38

Bennem szomorúan realizálódott, hogy kb. csak egy újabb nyomozós sorozat, csak a háttérsztorija más. Egy olyan érzés is elfogott, hogy úgysem fogják rendesen megmagyarázni a misztikus eltűnéses szálat, de ne legyen igazam.
A képregényes csávó nagyon ki akar szállni, a csaj meg előadja, hogy mennyire szüksége van rá, ez szerintem gagyi ott tartása a csávónak…
Gondolom a durvább sztori max az lesz, hogy egyszerre több rab fog elkezdeni gyilkolászni. Mást nem tudok elképzelni.
Többet vártam, a második részt már csak több részletben tudtam megnézni, annyira nem kötött le. Igaz lehet, hogy folytatom, ha nem lesz jobb dolgom, még eldöntöm.
A zenéről annyit, hogy a második rész “openingjénél” kirázott kicsit a hideg, annyira megtetszett, amit hallottam.

BDJG - 2012. 01. 18. 17:45

Eyecandy a csaj, de roppant idegesítő, főszereplőként még inkább. Tetszett a nyitány, de Sarah Jones annyira nem jó ötlet volt szerintem. Sőt.

wannabe - 2012. 01. 18. 17:46

szóval a második rész még rosszabb… remek:) csak a pilotot láttam de az 6 pontnál nem ért többet. Pedig a szereplőknek örültem, főleg Sam Neil bácsinak.. de így lehet már most pont kerül a dolog végére.. kár.
btw a főszereplőcsaj kiköpött hasonmása Bade Iscil-nek (Ezel–>Sebnem)

sanyika - 2012. 01. 18. 17:49

Végre! Nagy szüksége volt már a világnak egy nyomozós sorozatra… (valaki összedobhatna már egy zárt közösségről szóló szitkomot, azokból is nagy hiány van mostanság)

Cathy07 - 2012. 01. 18. 17:53

Az első részt néztem eddig(?) csak meg, jó volt és érdekes, de azt hiszem nekem ennyi elég a sorozatból. Nyomozós sorozatok nagyon nem az én világom, egy-két kivétellel, pl Person of Interest, magam se értem, hogy hogy ennyire bejön, de az nagyon. Amikor a pilot végére realizálódott, hogy itt hetente majd elkapnak egy rosszfiút, tudtam, hogy nem fogom én ezt tovább nézni.

Vico - 2012. 01. 18. 17:53

A főszereplő kemény csaj külseje és karaktere csak engem emlékeztet Starbuck-ra?

Pörkölt - 2012. 01. 18. 18:02

Nyomozás unalmas, főszereplő érdektelen, sőt, már inkább irritáló, a történetvezetés ostoba.
Pedig az átívelő szál érdekes lenne, de így asszem már a jövő hetit sem fogom megnézni.

Pocok - 2012. 01. 18. 18:02

Mielőtt elolvasom: Nekem nagyon bejött. 9/10

Bandido - 2012. 01. 18. 18:05

Az imént fejeztem be az első részt. Nos egy elég erős 3 pontot tudnék rá adni. Talán háromas fölé :)
Ettől még a terra nova is izgalmasabb sorozat.
Csak nekem tünt fel, hogy hogy került bele Kiszel Tünde? (a nő aki az első részben Jack feleségét alakítja) Megszólalásig hasonlít rá :)
Annál a résznél meg felnevettem amikor kijelenti a csaj, hogy igen ő kell társnak! Na persze keresve sem találhattak volna jobb társat mint egy úthengert aki ráadásul civil. Ez annyira életszerű volt, hogy csak na.
Na meg ott vannak az alcatraz alatti szóbák alatti szobák alatt a szupertitkos “bázison” és nincs egy nyamvadt őr? Csak az öltönyös Hudson meg a kávéfőző titkárnője?
A flashback es részeket élveztem a legjobban. A jelenben játszó részeket el kellene törölni és akkor egy egészen élvezhető börtönös sorozatot kaphatnánk.
Mert ez így nagyon kevés mint kemping sajtban a sátorvas.
A második részbe bele sem kezdek. Egy darabig gondolkodtam rajta, hogy kínozzam e magam de amint írtátok, hogy az még rosszabb mint az első, eldőlt a kérdés.

human - 2012. 01. 18. 18:05

“Nem baj a cikkenként 35 lost elhangzása majd jó sikeressé teszi;>”

na de most komolyan, a rész fele flashback, a zene, hurley… az lenne baromság, ha nem említenék a Lostot. Ennek ellenére nem ezen fog múlni a siker/bukás, hiszen jó pár szérializált Lost-utód megbukott már az évek alatt, szóval üres feltételezésből lenne csak egy hibás következtetés.

“A második részbe bele sem kezdek. Egy darabig gondolkodtam rajta, hogy kínozzam e magam de amint írtátok, hogy az még rosszabb mint az első, eldőlt a kérdés.”

Főleg, hogy a nyomozást kivéve jobb mint az első. Csak hoyg ellenvélemény is legyen. Érdekesebb a börtön flashback, érdekesebb az aktuális gonosz, jobb a cliffhanger – kár, hogy a nyomozás gyenge.

Bandido - 2012. 01. 18. 18:08

Jajj kihagytam a sorozat közben 8-10 alkalommal felvillanó
ALCATRAZ feliratot. Na, az nagyon adott a gagyifaktornak :)

winnie - 2012. 01. 18. 18:14

“Jajj kihagytam a sorozat közben 8-10 alkalommal felvillanó
ALCATRAZ feliratot. Na, az nagyon adott a gagyifaktornak :)”

az a vis, nem érdemes a sorozat részének tekinteni, csak bent hagyták a ripben, más sorozatoknál is jelzik a reklámszünetet, csak nem hagyják benne.

“Na meg ott vannak az alcatraz alatti szóbák alatti szobák alatt a szupertitkos “bázison” és nincs egy nyamvadt őr? Csak az öltönyös Hudson meg a kávéfőző titkárnője?”

vannak őrök is, és voltak egyéb munkások is – lehet, hogy csak a 2. részben látszottak?

“A második részbe bele sem kezdek. Egy darabig gondolkodtam rajta, hogy kínozzam e magam de amint írtátok, hogy az még rosszabb mint az első, eldőlt a kérdés.”

ha tetszett a flashback, akkor érdemes azt megnézni, egyrészt előkerül a börtönigazgató, másrészt van benne egy jókora wtf is, ami a 60-as éveket illeti:)

Pocok - 2012. 01. 18. 18:16

Nem tudom miért mondjátok, hogy ez csak egy sima nyomozós sorozat. Szerintem még nagyon sok van benne. Pl ott a csaj, aki szintén visszajött…
Amúgy meg elég keményen kezdtek, a sniperes rész az jó volt, nem sokat szarozott, fiatalokat simán lepuffantott. Meg Sam Neill is akciózott kicsit a végén.

És igen, baromira lostos volt. A zenét mindenki felismerte (tetszik), a flashbackek is érdekesek. És amit még nem említett meg senki: Minek építettek egy ugyanolyan börtönt a semmi közepébe… ahova Sam Neill vitte a rabokat. K*rvára remélem, hogy nem csak azért, mert csak. És akkor vissza is értünk a lostos, we have to go back, azaz mindenkinek vissza kell menni :D

Bandido - 2012. 01. 18. 18:17

“Főleg, hogy a nyomozást kivéve jobb mint az első. Csak hoyg ellenvélemény is legyen. Érdekesebb a börtön flashback, érdekesebb az aktuális gonosz, jobb a cliffhanger – kár, hogy a nyomozás gyenge.”

Köszönöm az ellenvéleményt de ha jól számolom ez eddig 1 db pozitív vélemény ( a második rész tekintetében) a sok negatívval szemben. Nem a vélemények miatt, egyébként is, de számomra itt a vége.

Sherlock20 - 2012. 01. 18. 18:18

Háááát… Lehet, hogy túl nagy elvárásokkal indultam neki. De… Nem volt az igazi. Úgy érzem, hogy amit csak tudtak beraktak a pilotba, és mostantól az évad végéig semmi “izgi” nem fog kiderülni. Pár rész esélyt még kap, de csak a rabok miatt. A “nyomozás” abszolút felejthető. Pedig kár érte…

6/10

winnie - 2012. 01. 18. 18:20

“Nem tudom miért mondjátok, hogy ez csak egy sima nyomozós sorozat. Szerintem még nagyon sok van benne”

van benne, de ettől a nyomozás a váz, a maradék időt meg kitöltik érdekes dolgokkal. itt már csak az a kérdés, hogy kinek fér bele a tűrésküszöbébe az, hogy van benne érdektelen dolog és kinek nem. persze, ha a nyomozás is érdekes lesz, az csak jó. nekem, a színészek miatt élvezhető volt a nyomozás is a tipikusság ellenére.

Bandido - 2012. 01. 18. 18:21

“az a vis, nem érdemes a sorozat részének tekinteni, csak bent hagyták a ripben, más sorozatoknál is jelzik a reklámszünetet, csak nem hagyják benne.”

Ezt nem tudtam köszönöm az infót.

Pocok - 2012. 01. 18. 18:25

Na még egyet. Ráadásul elvileg a sniperes srác tudta is a jövőt, mert várt, várt, és csak akkor nézett ki, amikor a csaj is kinézett. Véletlen? Kétlem.

Thrasher - 2012. 01. 18. 18:25

6/10; 5/10.
nagy csalódás.
folyamatos butaságok a párbeszédekben, a karakterek cselekedeteiben, és hát igen, alapjaiban véve megint csak egy nyomozós, bár tény, hogy ennél érdekesebb gimmicket még egy hasonló sorozatban se láttam.

az egyedüli jó pontok: Sarah Jones, a pillanatok, amikor Garcia olyanokat mond, hogy “last time on the island”, meg az, hogy Giacchino Lostosra vette a figurát.

a high-concept halott.

Thrasher - 2012. 01. 18. 18:27

@winnie: “teljesen igaz, de annyira jó volt, majdnem betettem a képek közé a büszke pillantást és a mosolyt”

tetted volna inkább azt, ahogy lehajol érte :p

Pocok - 2012. 01. 18. 18:30

Mire gondolsz Thrasher? :DDD

http://noob.hu/2012/01/18/arcatraz.jpg

jiliac - 2012. 01. 18. 18:34

Sajnos ez az egy rész egy ügy, a Castle-vel be is fejeződött nálam, ott is csak 2 évadig tartott mert már unalmas volt a dolog. PoI szintén jójó de hát na bumm nem nagy szám N rész után is ugyan azt nézni: új ügy kicsi akció de 35 percnél tudod hogy vége van hamarosan.

Ennél is ezt érzem, hiába tetszett a 1×01 és én Sam Neil játékát mindig szerettem nézni, ez is ugyan az lesz N rész után: új gyilkos 40 percnél már a megoldást kell nézni akár tetszik akár nem, max kis cliff az uccsó másodpercben. És nem érzem benne hogy ez változna, mondjuk 3-4 rész egy nagyobb ügy egy komolyabb szökevénnyel. Asszem ezen típusú sorozatok már nem az én sorozataim. Az írással egyetértek, de én sem fogom tölteni vele az időt, max elolvasom majd az itteni írásokat róla.

Thrasher - 2012. 01. 18. 18:35

@Pocok
hajj, de nehéz szívvel fogom ezt a 3. rész után elkaszálni… :(

szz - 2012. 01. 18. 18:51

Kasza :)

Zolee - 2012. 01. 18. 18:51

Szerintem egész nézhető sorozat lenne, Sam Neil és Jorge Garcia karaktere érdekel.

Ami nekem nagyon nagy negatívum, az a főszereplő Sarah Jones. Egyszerűen a bicska kinyílik tőle a zsebemben, és még csak meg se kell hozzá szólalnia:)

De hát ez van, nem jöhet be minden színész/karakter.

Azért még 1-2 részre maradok, meglátjuk.

ooo - 2012. 01. 18. 19:35

Eyecandy miatt szenvedtem én már végig néhány sorozatot, itt is az lesz egy darabig. :)
Viccet félretéve, nem volt ez olyan rossz, de nekem 2 rész után csomó értelmetlen dolog van. Várok pár részt, hogy választ kapunk-e némelyikre, utána lehet cancel. Nem teljesen értem annak a Hausernek a státuszát, azaz hogy konkrétan neki mi a célja? Összegyűjteni a rabokat és lecsukni őket megint? Meg most ezek sorrendben fogják ölni az embereket?

A plakátok előtt már megijedtem, hogy Hugo kőkemény zsaru lesz, mert az nagyon nem illett volna a színészhez, így viszont oké.

bél - 2012. 01. 18. 19:39

winnie: Az Év Zárójel-díja a tiéd :) Az utolsó bekezdés mindent visz.

Gathor - 2012. 01. 18. 19:46

A sorozatról egyelőre nem tudok mit írni, nincs még róla különösebb véleményem. Viszont a szöszi nálam nagyon betalált. wow! rögtön top3-ba is került az eyecandy listámon :)

Irodai Patkany - 2012. 01. 18. 19:47

Én a pilot nézése közben elaludtam, szó szerint és frankón. Rég szunyáltam ilyen jót délután, most ébredtem fel :)

Waldi - 2012. 01. 18. 20:51

Egyelore meg en is csak a pilotot lattam. Alapvetoen jo volt az eleje, de az utolso par perc elegge hazavagta a hangulatot.
Most komolyan meg kell tudnunk, hogy ki a 2002-es rab, a nagyapa ezek szerint nem or, hanem rab volt, Sam Niel meg viszi a Lost hatch/bunkerbe a szokevenyt. Ertem en, hogy a Lost utan igyekeznek biztositani a nezoket, hogy meg veletlenul se lesz igenybe veve a szurke allomanyuk, de hat ez valami rem infantilisen szajba ragos volt.
Pedig, ha valami sikerre vitte a Lostot az a rejtely es a mitosz volt.

ljdwcb - 2012. 01. 18. 20:53

ehh, várós volt pedig, de ennyi negatív véleménnyel nincs kedvem elkezdeni, majd később beleolvasok a kibeszélőbe változott e valamit, ha előtérbe kerülnek a misztikus dolgok arra vevő lennék…de ha marad nyomozós, hát akkor nincs neki helye nálam.

Sherlock20 - 2012. 01. 18. 21:12

@ljdwcb
a pilotnak adj egy esélyt szerintem. 43 perc nem olyan sok az életedből, és az még “jó” kategória is volt. ;) Ne alapozz másnak a véleményére, mindenkinek más tetszik.

winnie - 2012. 01. 18. 21:18

Sherlock20: de akkor minden pilotot meg kéne nézni, annyi ideje senkinek sincs:) a pilot egyébként tényleg nézős (7.5/10 nálam is), s ha valakit elkap, akkor nincs is gond.

mondjuk én pilotsucker vagyok. jó tudni a sorozatokról, hogy mi a kiindulásuk.

tomriggins - 2012. 01. 18. 22:26

nekem hatalmas csalódás volt ez a két rész. Azt hittem , hogy rendesen megy majd tovább a főszállal a történet de helyette minden részben új ügy… a terra nova-val is ez volt a fő gondom. Nekem a karakterek sem jönnek be. A nyomozó csaj annyira szerencsétlen. Ne értsetek félre nem azzal van bajom , hogy nő és nyomoz mivel a Homeland és a Killing a kedvenc sorozataim közé tartozik csak valahogy erre a csajra nem illik rá a szerep. Én még egy részt adok nekik de nem hiszem , hogy meggyőznek majd. A terra nova-t 4 részig bírtam :D Viszont a House of Lies zseniális.

davekop - 2012. 01. 18. 22:49

szerintem jóó lesz ez! én mondjuk szeretem a krimiket, lehet, hogy ezért. és ráadásul nem éreztem kevésnek, hogy mennyit foglalkoznak a miérttel, a 2. rész végén meg is kapjuk a választ, hogy az FBI-osokat miért nem hozta lázba ez a kérdés. plusz a szőke csajszi igazi eyecandy még nekem is, lány létemre ;)

mmonitor - 2012. 01. 18. 23:11

Még egy csalódás, pedig reménykedtem, hogy lesz valami történet ami érdekes, de ez a nyomozás kurvára nem érdekel. Halál unalmas ez a minden részben egy másik rosszfiút kell elkapni dolog, ha valaki látott egyet, akkor majdnem mindet látta csak a szereplők mások, nincs min izgulni.

chulo - 2012. 01. 18. 23:22

Ú ezek alapján én se kezdek bele. Még igy is ott van a fél éve halasztgatott Malcolm in the middle dara, meg a Once upon a timeot is el kell kezdeni. Ha ennyire nem jó akkor én is inkább várok 5-6 részt.
Terra novánál is milyen jól tettem :D

Wini - 2012. 01. 18. 23:25

Ez sem az a high-concept amit annyira vártunk páran azt hiszem. Nekem a színészi játék tűnt rém gagyinak. A főszereplő irritál ezzel a hátul felnyírt hajjal. Sajnos ez nem az én sorozatom, főleg, hogy kevésre van időm. Ha már nyomozós, akkor PoI, mert ott legalább a karakterek érdekesek, és a barátnőm is szereti. :)

5/10 1-2 részt még maradok, aztán meglátjuk.

gyuri - 2012. 01. 18. 23:28

A 2. részt még nem néztem meg, ezért csak az elsőről írok véleményt, illetve éppen ezért sem olvastam még el a cikket, a hozzászólásokat.

Spoiler!

Nekem nagyon kezdett ahogyan kezdett, lendületes is volt szinte végig. A szereplők is okésak voltak. Éreztem, hogy az utolsó 5 percben lesznek csavarok, de hogy ennyire és ennyit az ember arcába tolnak… na arra nem számítottam. Néha a kevesebb több! és ez esetben ez a mondás így igaz. Amikor a Sylvanat (vagy hogyan hívták) levitte Newcatrazba az öreg fószer, ez a rész nem kellett volna. Illetve még azt se kellett volna még mondaniuk, hogy a szőke nyomozócsaj nagyapja rab volt. Megérzésem szerint túl sok információt adtak a sorozat készítői.
A rész nem is volt túl jó, de rossz se, olyan 7.5/10

Spoiler vége!

Folytatni fogom-e a sorozatot? A 2. résztől függ!

Csigusz - 2012. 01. 18. 23:44

Nem értek egyet ezzel a “szimpla nyomozós sorozatot látunk, amit a kerettörténettel próbálnak érdekesebbé tenni”-hasonlattal, mert itt ez egyáltalán nem lógott ki, és magába szippantott az egésznek a misztikuma.

na a Person of Interest, na az tipikusan ilyen, hogy hiába van valami “Gép”, meg hiába ködösítenek, na az egy bűnunalmas szimpla nyomozós.

Fringe-pótléknak tökéletes lesz jövőre, mert előbbi ugye 99,5%, hogy kasza lesz sajnos.

Aldo - 2012. 01. 18. 23:56

A második részt mindjárt elkezdem, de az elsővel nem volt különösebb bajom. Messze nem volt az a high-concept, mint aminek beharangozták, de simán nézhető.
Most, hogy már vége a Terra Novának, lement a Finder és most már az Alcatraz is, akkor végre eldöntik, hogy lesz-e House 9. évad, mert elvileg valamelyiknek mennie kell?

winnie - 2012. 01. 19. 00:21

“Most, hogy már vége a Terra Novának, lement a Finder és most már az Alcatraz is, akkor végre eldöntik, hogy lesz-e House 9. évad, mert elvileg valamelyiknek mennie kell?”

el kell dönteniük. oké, jövő héten még lesz egy Touch-premiersugárzás, de utána már meglesz nekik minden infó.

Jeol - 2012. 01. 19. 00:25

“Nekem ez szinte copy-paste Fringe-ként jött le, csak itt minimális misztikum van.”

Nekem dettó ugyan ez jutott az eszembe, amikor a kábulatból magukhoz tértek a bázison.

Nálam 3 részből állt a sorozat értékelése:

1: Pilot előtt: basszus, végre egy sorozat, amiben lehet fantázia, jó színészek+jó hírverés+Alcatraz, totál várós.

2: Pilot elején: brutál, misztikus lesz, e témakörben kurva jó dolgokat lehet írni, remélem inkább a misztikum felé húz majd a sorozat, és egy gondolkodós cuccot kapunk, mint pl. a Lost. Übervárós.

3: Pilot után: ez mi? Fringe koppintás, már az elején elcseszték a történetszálat, misztikum 0, igazából totál nem érdekel, hogy mi történt ’63ban, mert alapból egy nyomozós sorozat, abból meg van elég+van egy olyan érzésem, hogy egy totál gagyi koncepcióra írták a sztorit. Überfúj. Egyedül Hugo miatt nézem tovább, utána ha nem javul valószínű kasza.

Jeol - 2012. 01. 19. 00:26

Mármint a totál gagyi koncepciót arra értem, hogy az totál gagyi lesz érzésem szerint, ahogyan eltűntek az emberek, és vissza tértek 2012ben.

karit - 2012. 01. 19. 00:27

Nem hittem volna, hogy az első rész után nem a második jön rögvest, de egyelőre elment tőle a kedvem, megvárom, mit mondtok a harmadikról.

Nekem ebből ennyi ragadt meg: Szőkerendőrnek nem kell új társ, mert vagy lassú, vagy gyors, vagy SZŐKE(!), ezért aztán kiválasztja a legrátermettebbet. Szinte látom, ahogy a heti rosszfiút kergetik együtt a tetőkön ugrálva, röpködnek a törött cserepek mindenfelé, amikor a történelem megismétli önmagát.

Ott lóg Akebono a tető szélén a negyven kilós Szőkerendőr markában, szegénynek már fél métert nyúlt a karja: – Oké, várj, felhúzlak.

Majd miután ezen jól kiröhögték magukat, ‘piiing’, vállból szakad ki Szőkerendőr karja (a másik, amivel az antennába kapaszkodott), és amíg zuhannak, arra gondol, mi a francért nem festette inkább a haját barnára.

dvs - 2012. 01. 19. 00:46

Winnie, véletlen éppen nem egy g*cinagyot spoilereztél már a cikk elején?? (bocsi de most nagyot néztem) Azzal, hogy leírtad h előkerülnek az eltűnt személyek… Ezt most nemértem.. vagy ez mellékes a story szempontjából? Csak érdekesnek találom mert mindig a “Tovább” után van a spoiler és erre külön figyelmeztetsz de persze én halál nyugodtan nekiálltam olvasni. Tökmindegy.

Fontos megjegyezni hogy soraim írásakor még nem láttam a Pilot-ot (-okat)

De talán betesztelem így is mert nálam várós volt.

Jeol - 2012. 01. 19. 00:47

dvs: már az első percben feltűnik az egyik eltűnt. Szóval szerintem nem igazán spoiler.

winnie - 2012. 01. 19. 00:56

nem, nem írnék spoilert tovább nélkül, de pilotkritikában eleve nem szoktunk. itt is csak a legalapabb sztori van leírva, hogy legyen némi ismertető jellege – ez része annak. csak a pilotban van vagy 6-7 szájtátósnak szánt fordult, amire még utalni sem mertem:)

Junkieka - 2012. 01. 19. 02:02

Nekem X-aktás fílingem is volt :) Lostos leginkább a zene miatt.
A múltban játszódó jelenetek nagyon jók, szintén minden, ami az Alcatrazban történik. Egyedül a “hétköznapi” nyomozós részek nem tudnak megfogni. Azoknak semmi hangulata. Az átívelő sztori miatt érdemes még várni, ha azt elég érdekes szinten tudják tartani, ill. a szökevények történetei elég erősek, akkor nézhető lesz.
Ami a legjobban bosszant, hogy kidolgozatlanok a szálak, a karakterek, nincsenek igazán jól megírt jelenetek, amiben legalább a színészek brillírozhatnának picit. Hurley-től egyébként én sem vártam többet, szerintem a Lostban azért volt jó, mert nem is “játszott.” :D

És nekem is beugrott Kiszel Tünci a feleség láttán. :D

Stratocaster - 2012. 01. 19. 04:06

Nem hittem el, de ez tényleg egy szimpla nyomozós sorozat lett, de legalább a jobbik fajta lenne (Wallander, The Killing, Sherlock), ne ez a semmitmondó, érdektelen, unalmas vacak.
Mostanában mindig csalódások a high-conceptnek hirdetett sorozatok :-((

Racoon - 2012. 01. 19. 07:02

Érdekesen hangzik, de majd akkor talán megnézem, ha kiderül hogy van füle és farka az egésznek.
Úgy értem látszik hogy van magyarázat, nem pedig eltűnnek a karakterek a végén, vagy mindenki sír és belesétálnak a fénybe(tetszés szerint folytatható hatásvadász értelmetlen magyarázatokkal).

Nicholas - 2012. 01. 19. 07:36

Tetszettek benne a rész közbeni Alcatraz feliratok, de azt sose értem hogy lehet futni úgy, hogy a felsőd nincs összecipzározva és viszi a szél mindenfelé a két oldalát.

Maxxid - 2012. 01. 19. 09:05

Elfogult vagyok, de Sam Neill nagyon adta a karaktert, nekem a pilot egészen bejött, bár hozzáteszem a második részt még nem láttam, úgyhogy majd jövök lehúzni lehet. Egyenlőre én maradok.

Paladin - 2012. 01. 19. 10:04

SPOILER
Na igen, ez az “Onnan fog lőni, mert látta az épületeket az ablakból” következtetés a Jackie Chan meme után kiált :)
Hasonlóan a főszálban ez a nagyapa is rab volt ott, ráadásul ő okozta a partner halálát, ráadásul valami fontos figura a játékban, mert ő kezdte fűzni Sylvane-t dolog is elég erőltetettnek tűnik elsőre.
A heti rosszfiú felépítés sem a kedvencem, de egyelőre még érdekel annyira a rejtély, hogy maradjak néző.

Thrasher - 2012. 01. 19. 10:37

ja, és hát akkor a zenéről is ennyit, tényleg csak a pilotét írta:

@m_giacchino: I scored the pilot – Andrea Datzman and @christilton will score the series.

seven - 2012. 01. 19. 13:20

Chris Tilton csinálja már a fringe zenéjét is egy ideje.

Amúgy remélem nem lesz kasza a sorozat, elég szórakoztató.

2. rész nekem jobban tetszett.

Hageshisa - 2012. 01. 19. 23:45

Biztos én voltam figyelmetlen, de mikor volt az elefánt?

Casey Novak - 2012. 01. 20. 00:11

Így jár, aki így jár. Új sorozatoknál próbálok minél kevesebbet előre olvasni, ezért a pilot első 10 percéig azt hittem, hogy a 60-as években játszódó nyomozós dolog lesz. Aztán rájöttem hogy mi van, és elmenekültem. Ez most olyan lesz mint a többi mystery sorozat, hogy végig húzzák a nagy titkot mint a rétestésztát, és akkor vagy valami triviális lezárása lesz, vagy pedig semmilyen, és döntse el a néző?
A miheztartás végett megnéztem a második részt, hogy tudjam mit kaszálok. Két apróság:
*spoiler*
az egy dolog, hogy a csaj nem forszírozza a hogyan jöttek ezek vissza? kérdést, de azért azt, hogy a nagyapja is köztük van, és egész életében hazudtak neki arról hogy őr volt pedig rab…?? És egy vállrándítással elintézi??? Pedig kinyírta a partnerét???? Oké.
Kettő: a sniperes részben a fröcskölő művér rettenet gagyi volt.

Hiába no, nem nekem való. Az átívelő szálhoz én túl földhözragadt vagyok.

winnie - 2012. 01. 20. 00:29

“hogy végig húzzák a nagy titkot mint a rétestésztát”

nem húzzák, csak egyre több réteget pakolnak rá. ha lesz rá lehetőségük. ha létezik olyan, hogy végső válasz vagyis fő kérdés, akkor arra csak olyan válasz létezik, amit a többség leírna, ha megkérnék, hogy írjanak le 10 lehetséges okot. éppen azért nem is azt kell szem előtt tartani, hanem, hogy miképp fonják a sztorit. ha az érdekes, akkor nyert ügy.

a nagyapát gondolom nem intézi el, lesz róla szó, lehet, hogy utána egész éjjel ezen tépelődött, de azért az “egész életében hazudtak” erős túlzás. egyszer említették neki, hogy a rokon, akit életében nem látott, nem ismert mit csinált és kész. semmi kapocs nincs köztük, hogy bármi érzelmet váltson ki a hazugsággal kapcsolatban. de ez a szál még bőven lesz előtérben.

beci4 - 2012. 01. 20. 12:42

Úgy látszik, én leszek az egyetlen, akinek nagyon bejött a sorozat. :D
Persze elismerem, hogy egy-két hiányosságot azért én is fel tudnék róni a készítőknek. Említette valamelyikőtök, hogy mennyire nyílegyenes irányban halad a megoldás felé nyomozó csajszink (akit először én is fenntartással kezeltem, valahogy nem éreztem rászabva a szerepet, de a 2. rész végére már elszálltak az ilyen jellegű gondolataim) – szóval ezt én is éreztem. Ami még kicsit fura nekem, hogy bármilyen gyilkosság fog ezentúl történni, azt mindet az alcatraz-osoknak lehet tulajdonítani? Tehát ezentúl csak ők okoznak gondot a nagy San Francisco-ban. Jó tudom, erről szól a sorozat, de mégis. :D
Mindezek számomra nem okoztak olyan nagy fennakadást, hogy beálljak a sorba és panaszkodjak, hogy mekkora csalódás a sorozat. Egyáltalán nem. Egyetértek Csigusszal, Fringe-pótléknak tökéletes lesz. Volt annyira rejtélyes az első 2 rész, és volt olyan szimpatikus a szereplőgárda, hogy a későbbiekben is érdekelni fog a széria. Feltéve, ha túléli az első etapot. Egyébként nem igazán értem, miért húztátok le annyira a 2. részt, szerintem pont olyan jó volt, mint a pilot. Még jó, hogy nem olvastam el előbb a kommenteket, mert akkor tuti nem kezdtem volna bele ebbe a sorozatba, így viszont veszítettem volna 2x több mint kellemes 40 percet.

winnie - 2012. 01. 20. 12:45

“Egyetértek Csigusszal, Fringe-pótléknak tökéletes lesz. ”

már csak azért is, mert úgy érzem, hogy ha meglapozzák a sorozatot a nyomozásokkal, ez is át fog térni szerializáltban, szóval akinek van türelme, lehet, hogy érdemes várnia. a fringe-nél is azt mondták JJ-ék, hogy heti ügy lesz, s lám, hova nőtte ki magát.

“Egyébként nem igazán értem, miért húztátok le annyira a 2. részt, szerintem pont olyan jó volt, mint a pilot. ”

szerintem annyi, hogy ott a nyomozás sokkal nagyobb szerepet kapott és, ha az nem érdekelt valakit, akkor máris csak 15 perc tetszett sokaknak a 40-ből.

toxi - 2012. 01. 20. 14:33

Én nem igen vagyok oda a nyomozós sorozatokért de ez megvett na nem 100%-ra hanem inkább olyan 75-80%-ba.Igazán az átívelő szál nem annyira csigázott fel pedig jobban bírom a szerializát sorikat mint az epizodikusokat de itt nem volt ezzel gond.Igazából nem is tudom hogy érdemes e majd elvinni szerializált irányba mert félek hogy nem tudnak olyan történetet mögé tenni amitől annyival jobb lenne.Ha tudnak mögé építeni rendes átívelő szálat plusz még egy kicsit erősítenek a flashbeckeken és mellette meghagyják a nyomozást akkor szerintem ebből még lehet egy igen jó sorozat.

Origi - 2012. 01. 20. 15:49

Akkor én is haladnék az árral szemben. Nagyon vártam a sorozatot és nem csalódtam benne. Voltak benne logikátlan lépések, de tisztában vagyok vele, hogy nem dokumentum filmet nézek. Voltak benne megmosolyogtató lépések, de hát a Lost pilotjában is volt. Nem is kevés és mégis milliók kedvencévé vált. (pl.: Ki nem vette észre, hogy a szigeten minden nőnek mindig frissen borotvált a hónalja a nagy túlélés közben? stb.) Átsiklottunk fölötte? Át hát, mert imádtunk. Az Alcatrazt is meg lehet szeretni és sokan meg is fogjuk. Az első rész engem megvett kilóra. Hangulat, karakterek, képi világ, zene, misztikum, flashback. Bár a Bad Robot logo 90%-ban garancia a minőségre. Kivétel talán az Undercovers.
Én maradok és reménykedem, hogy marad a minőség.

Benjy - 2012. 01. 20. 16:02

Nekem bejött, és kövezzetek meg, de nekem 2. rész picit jobban tetszett(Már csak az utolsó fél perc WTF-e miatt is).Hiába random nyomozós, de engem a körítés, a flashbackek, és az apró rejtélyek miatt képes marasztalásra bírni.
Kezdem úgy érezni, hogy a random nyomozósokat nem fogadja be a gyomrom(a’la Mentalist,Bones).Viszont ahol van egy érdekes háttérsztori, mint pl itt vagy PoI-nál, a lelkesedésem sokkal nagyobb.

winnie - 2012. 01. 20. 16:16

origi: az árral haladsz, ahogy olvasom, több a pozitív vélemény, mint a negatív.

“Átsiklottunk fölötte?”

szerintem ilyennel nem foglalkozik senki, mint ahogy a sminkelt színészekkel sem, de mondjuk a hónaljbámulás felmerülése már csak azért is felesleges, mert a sorozat, főleg az elején csak pár napot ölel fel és a repülőgép miatt tele lehettek mindenféle jó használati tárgyal.

winnie - 2012. 01. 20. 16:21

“Kezdem úgy érezni, hogy a random nyomozósokat nem fogadja be a gyomrom(a’la Mentalist,Bones).Viszont ahol van egy érdekes háttérsztori, mint pl itt vagy PoI-nál, a lelkesedésem sokkal nagyobb.”

a mentalistnál is ott a háttérsztori:) nekem egyébként sokszor épp ezek nem jönnek be. mondjuk ami jó, az jó, mindegy, hogy milyen a háttér, de ha nyomozós, akkor legyen nyomozós, tudom, hogy a pluszt csak mézesmadzagnak teszik be, hogy a nyomozás eladható legyen. ahogy írod a végén a WTF-ot, ami elég kellemes volt (főleg azért, mert mikor a csajt lelőtték, csak legyintettem, hogy nem lesz semmi baja, hiszen főszereplő, viszont így máris bajban van:), semmi gondom nem volt, de tudom, hogy nem feltétlenül a történetet támogatandó tették be, hanem azért, hogy vezessenek ezzel is a következő részre. szóval gonosz egy dolog, de nagyon hatásos, hiszen a legtöbbször az ember szerencsére nem kezd analizálgatni, hanem sodródik az árral és azon kapja magát, hogy egy újabb nézős sorozat született.

mivel engem itt a karakterekkel megnyertek, abban bízom, hogy nálam is ez lesz a hatás.

Benjy - 2012. 01. 20. 16:37

Igazad van winnie, de Mentalistnál évadonként 4-5 alkalommal veszik elő RJ-t addig itt az egész évad hátterében ott áll(hatna?/fog?).Amúgy kiscsaj lelövésénél majdnem magamra öntöttem kávét. :)
BTW PoI-nál is mindenki panaszkodott, hogy nincs főszál, a 11. részre viszont legalább 3 főszállal operálnak már az írók.

Benjy - 2012. 01. 20. 16:42

Ja, amúgy csak szerintem volt kínos, amikor beszervezték őket?Annyira erőltetettnek tűnt, mintha nem lenne egyértelmű.

laport - 2012. 01. 20. 17:15

“az árral haladsz, ahogy olvasom, több a pozitív vélemény, mint a negatív.”

Nagyon ráérek, összeszámoltam.
Pozitív vélemény 12, közepes vagy negatív 23. Ahol nem egyértelmű, azokat kihagytam (bár jobbára ezek is negatívumokat említenek)

Ez persze nem jelent semmit, csak szemet szúrt, hogy nálad a pozitív a több.

mse - 2012. 01. 20. 17:20

Csak nekem volt elefánt még a 2. részben az állandó 47-ezés? Akinek addig nem lett volna még tiszta a J.J. Abrams kapcsolat, az most megkapta az Alias utalás adagját.

Amúgy nekem elég közepes eddig, remélem, hogy azért a szökevények karakterére néha jobban is rágyúrnak, illetve a rejtélyt is jobban előveszik. Anélkül esélyes, hogy idővel elvesztem az érdeklődést.

“és egy random rendőrt, aki nem is random, mert (bealudhattam?) ő a főhős pasija”
Ezt szerintem én is bealudtam. Vagy ez csak később derül ki?

Shaikon - 2012. 01. 20. 19:18

Mekem tetszett. A 2 részt egybe néztem és fel se tünt ,a hossza.A szereplők szimpatikusak.

Balee - 2012. 01. 20. 22:46

“és egy random rendőrt, aki nem is random, mert (bealudhattam?) ő a főhős pasija” – ezt gondolom nem az 1×01-ben lévő pár perces jelentből vágtad le ? mert abból szerintem egyáltalán nem látszik hogy kapcsolat lenne közöttük, pedig valóban: Jimmy Dickens is Rebecca Madsen’s fiance, who works as a police officer. (http://alcatraz.wikia.com/wiki/Jimmy_Dickens)
Legközelebb csak az 1×07-ben lesz, ugyhogy nem sok szerepe van, és tényleg nem lehet megismerni.
De a Heroes-ból itt van Robert Forster aka Atrhur Petrelli :)

yaze - 2012. 01. 21. 21:41

Na végre volt rá időm. Hát ez eszetlen gyenge. Hurley (ritka) beszólásai egy-egy mosolyt kicsikartak mondjuk, de a nyomozás borzalmasan elnagyolt, bugyuta. Honnan tudják, hogy egy random gyilkosságot SF-ban egy ’63-as követett el? De ez még semmi, mert kiérve a helyszínre 2 perc és 2 mondat után azt is tudják, hogy konkrétan melyik! Ez kész.
Mini Alcatraz az erdőben, hogy meglegyen a hangulatuk az elkapott srácoknak. :D
Tudnám még sorolni, de egyrészt még ahoz sincs kedvem, másrészt meg jönne a sok okos, hogy nem kell belegondolni ezekbe. Hát én szeretnék belegondolni.
Legalább szórakoztatna, mint a Terra Nova, tudnék röhögni rajta, de ez fáj.
(vagy legalább úgy mosakodott volna meg Sarah, hogy előtte leveszi a véres ruhát:D )

Benjy - 2012. 01. 21. 23:02

Nem olyan sok mesterlövész van(/volt) SF-ben, aki rohadtmessziről lead 3-4 pontos szívlövést.

“vagy legalább úgy mosakodott volna meg Sarah, hogy előtte leveszi a véres ruhát:D ”
Ezt szerintem nem kéne taglalni. :P

zagloba - 2012. 01. 21. 23:52

Nem volt ez annyira rossz.
OK, volt benne következetlenség /pl. miért pont a mesterlövész esetét követték nyomon? Hacsak nem tudták előre…/. És a főhősnő baromi idegesítő, az tény.
Ugyanakkor az, hogy felvette a töltényt, szerintem itt nem volt gond. Tudták ki az elkövető, tudták milyen fegyverből származik, ismerték a motivációt. A töltényhüvely csak megerősítette mindezeket. Nem kellett pl. ujjlenyomat.

Van azért annyi erő a sorozatban, hogy kinője magát. Időt kell adni neki.
“Magából még sok minden lehet Pelikán!”

Kelta67 - 2012. 01. 22. 01:39

Alcatraz e01

Hát nem tom mért vannak sokan elájulva tőle, ez egyelőre harmatgyenge….erős nyúlás a 4400 és a lósz@rt se érő felfújt lost c. marhaságból összegyúrva, random nyomozás, hipsz hopsz a csaj mindent tud…rejtélyes lövöldözgetések…ééés majd eccer megtudjuk a naagy rejtélyes célt…
addig ide oda ugrálunk, és hülyének nézzük a nézőt…megint a szokásos recept. Uncsi.
Pár rész esélyt még adok neki…de ez nekem nagy csalódás..

3/10

terel - 2012. 01. 22. 10:04

Gyenge nagyon gyenge , én ott mondtam hogy ebből elég amikor a nyomozó csaj egyből tudta honnan jött a lövés , felmentek a dombra ,legugolt és egyből megtalálta a töltény hüvelyt, és puszta kézzel belenyomta a dagi kezébe.
Szimpla nyomozós film , semmi több.

Neo - 2012. 01. 22. 12:38

Az volt a legjobb mikor mondta Hurley..öö bocs, Soto, hogy menjünk a szigetre..hát ott felröhögtem, mondom, “We have to go back Hurley!” mintha csak Jack mondta volna! :DDD

Várom Locke és Ben feltűnését :DDDD

Jah és a zene is tényleg egy az egyben Lost..(csukott szemmel)

clark - 2012. 01. 22. 12:59

nem olvastam el a kritikákat és semmit se ,majd később,de nekem nagyon bejött,igazán jó volt a pilot,azt hozta amit vártam,nekem kicsit 4400 as utánérzásem van.összeségében jók a karakterek,a történet se rossz,misztikus,bár nem túl bonyolult.

a 2.rész se volt rossz.epizódikus lesz,ami nem baj,kis átivelő szállal,meg egy Alcatraz 2.0 val:D

nekem nézős lesz:D

kb 7/10 a 2részre együtt.

bëiz - 2012. 01. 22. 16:51

Eddig csak a 01-et láttam.

hát… pfff… nem is tudom. Nem tetszett a rész eleji narrátor, az rém gagyi volt. A reklámszünetek Alcatraz feliratai irritáltak. A csapat összeállítása harmatgyenge volt, indokolatlan. Először lekoccolja a csajt Sam, aztán mikor kiderül hogy beleüti a kis pisze nóziját, már be is veszik szinte rögtön. XD A csaj persze Hurley-t választja társnak, ő lesz erre a legalkalmasabb XD

A végén a börtön kép: minek? Hogy otthon érezzék magukat? Na ne már! :D

Vártam ezt és pozitívan ültem neki, de tekintve, hogy nem szeretem a részenkénti nyomozós sorozatokat, ezt sem fogom követni.

nick - 2012. 01. 22. 21:56

Szerintem egy nagyon jó évad kezdést láthattunk, engem megnyertek minden estre várom a folytatást.

fm! - 2012. 01. 22. 22:17

sokkal többet vártam, szerintem harmatgyenge… 1/10
cancel 10 perc után

Llew - 2012. 01. 22. 23:12

A pilot tetszett. Volt hangulata, jó volt a rejtély szál. A színészeket bírom, a karaktereik eddig elmennek. Neil kicsit túlságosan badass akar lenni, de remélhetőleg visszavesznek belőle. A csajt mondjuk nem ismertem eddig, de nincs vele gond.
Engem a 4400-ra emlékezett, de biztos csak az alapötlet miatt.

A második rész rossz volt. Ilyen harmat gyenge epizódikus szarok nem kellenek. A nyomozás nevetséges, a cliffhanger érdekes volt. A képregény boltos srác legyen többet, kell a humor. Kap még pár rész esélyt, ha hamar beindul az átívelő szál, akkor rendben leszünk, ha nem akkor kasza.

Ha van ez a titkos szervezet, akkor miért ők szaladgálnak mindenhova? Nem igaz, hogy nem jutott pár arctalan kommandós a tetők lerohanására. A kihallgatáson van okos indiai hazugságfigyelő ember, de izom az nincs csak az erdőbéli Álcatrazban?

“Csak nekem tünt fel, hogy hogy került bele Kiszel Tünde? (a nő aki az első részben Jack feleségét alakítja) Megszólalásig hasonlít rá :)”
Megnyugodtam, hogy nem csak én láttam bele. :D

cyberfuker85 - 2012. 01. 23. 06:13

ennél szarabb soriknak és végigtoltam több évadját. többet vártam? igen. nézem tovább? igen.

Panda - 2012. 01. 23. 19:59

A pilot megvett kilóra, a 2. részben hetirab karaktere szintén megnyert magának azonnal. Sam Neil és Hugo alakítása is meggyőzött, egyelőre maradok. A nyomozócsaj viszont nem szimpi, de ez valószínűleg egyéni szoc.problem (meg bicskanyitogató a stílusa is), nem bírom az olyan nyomozósdit, ahol a nő irányít.
Ja, és lehet én is bealudtam, de Cabrera hol a fenében tűnik fel a két rész alatt???

Llew - 2012. 01. 24. 00:14

ott téblábol a helyszíneken, talán a pilotban kér is tőle valamit a csaj, vagy legalábbis beszélnek, a másikban meg a fene tudja, ha volt is annyira jelentéktelen a szeree, hogy elsiklottam felette

Aldo - 2012. 01. 24. 00:50

Végre sikerült megnéznem a második részt. Lényegesen gyengébb volt, mint az első, de azért bekerült a meg lehetett nézni kategóriába. Mivel elvileg csak 12-13 rész lesz az évad remélhetőleg nem lesznek felesleges töltelék részek.
Most már csak azt nem értem, hogy az első részben hogyan került a távozó rab zsebébe a turista kártya és némi készpénz, a másodikban honnan szerezte a puskát, mi lesz, ha egy fegyőr, börtönorvos, szakács – mert gondolom ilyenek is voltak az Alcatrazon – bukkan fel? Őket is bevarrják a föld alatti sittre? Miért kell őket minden áron élve elfogni? Lehet, hogy lesznek majd rá válaszok, de per pillanat ezek foglalkoztatnak.

M76 - 2012. 01. 24. 13:06

Nekem pont a flashbackek tűntek abszolut feleslegesnek az első részben. Sokat nem akarom boncolgatni most, 6/10 jó szívvel a pilot. A főhős csaj meg egyáltalán nem hiteles, de nem ezért húzom le a pontszámot az nem zavart annyira.

Khes - 2012. 01. 24. 13:33

Így a harmadik rész után mostmár azt hiszem maradok, kezdik adagolni az apróságokat, kezd konkrétan érdekelni. Ráadásul nekem a főhős csaj kifejezetten a helyén van, de ez ugye egyéni ízlés kérdése.

Sasquatch - 2012. 01. 24. 16:02

Nagyon érdekel a sorozat, bár még sajnos nem tudtam rá időt szakítani (nincs már annyi idő ilyesmire, mint egyetem alatt volt :) )
Viszont egy észrevételem volna a kritikával kapcsolatban. Santiago Cabrera a Merlinben játszott nem a Camelotban.

winnie - 2012. 01. 24. 16:04

hülye vagyok, köszi.

kla - 2012. 01. 25. 03:02

Csalódás, gyenge volt. Azt még elviselném, ha csak a nyomozás lenne gyenge, vagy ha részenként csak pár percet foglalkoznának a mitológiával és a többi random nyomozásra menne el – főleg, mert úgyis előtérbe kerül majd a főszál, ahogy előrehaladunk az évadban, interjúkban is lehetett olvasni ilyeneket, meg amúgy is lehet rá számítani.

A baj viszont az, hogy a karakterek borzasztó gyengék, és ez valahogy az egészet teljesen érdektelenné teszi. Oké, Sam Neill tényleg badass, a pilot legjobb pillanatai is hozzá kapcsolódnak. Az első rész utolsó 5 perce, amikor megtörténnek a nagy leleplezések, nagyon bejött, ott elkapott a sorozat, de a második részre ez teljesen leült. A V-nél voltam így legutoljára, hogy lehetne ez jó, de nem az, mert nem érzem, hogy egy másodpercig is érdekelnie kellene, hogy mi történik ezekkel az emberekkel. A nagy WTF Parminder Nagrával például lehet, hogy tényleg ütött volna, ha lett volna _bármi_ szerepe a megelőző 80 percben – amikor feltűnt, mindig azon gondolkodtam, hogy egyáltalán minek van ő itt, mert még a Karakter, Akinek a Főszereplő Kifejti a Nyomozás Állását, vagy a Karakter, Aki Utánanéz Dolgoknak az Adatbázisban feladatköröket is be tudja tölteni a három főszereplő. Most már érthető, hogy miért van itt, de így meg plot device és nem karakter. Ami a többieket illeti, Jorge Garcia persze jófej, de valahogy nem illik ide, de a legnagyobb gond a főszereplővel van. Egyszerre baromira irritáló, és abszolút semmilyen. Egyáltalán nem látom benne azt, hogy elvigyen a hátán egy sorozatot. Ez persze ízlés kérdése, ha valakinek nincs vele baja, az csak jó, én is örülnék, ha megkedvelném, mert minden hibája ellenére azért nézném még tovább, de úgy nagyon nehéz élvezni egy sorozatot, ha minél kevesebbet akarod képernyőn látni a főszereplőt. :)

Szóval az egész olyan rideg és lelketlen, pont olyan, mint az elmúlt évek gyenge high concept sorozatai, azok is a szereplőkön véreztek el nálam. Pedig a mitológia azért az átlagnál sokkal átgondoltabbnak tűnik és sokkal több lehetőséget rejt magában, és megvannak azok a hangulati elemek is, amiknek magukba kellene szippantaniuk, csak nem áll össze az egész. Még egy pár rész esélyt adok neki, hátha ezek csak pilotbetegségek, amiken majd sikeresen túllép, de egyelőre csalódás. Bár a főszálas történéseket azért valószínűleg követni fogom valamilyen formában, mert tényleg érdekel, hogy hogyan bonyolítják tovább a szálakat, csak lehet, hogy erre nekem bőven elég lesz egy féloldalas összefoglaló minden részről.

Santiago Cabrerával kapcsolatban: J.J. nyilatkozta, hogy az eredeti pilotban lett volna egy pasija a főhősnek, de aztán kivágták ezt a szálat. Az nem derült ki, hogy csak visszafokozták random rendőrré, vagy teljesen kiírták a sorozatból a karaktert, de most megnéztem a következő részek press release-eit, és Cabrera nincs felsorolva állandó szereplőként, szóval én az utóbbira tippelek.

karit - 2012. 01. 27. 12:42

CSI= noplíz, viszont Időutazás = ide vele. Sajnos a kezdeti “lelkesedésem” a 3. részre 4400-ról 302-re esett vissza.

Mintha itt is beleestek volna az Event-szindrómába: lassan elszáll az újdonság varázsa, és hiába indul be esetleg az évad második felére a körhinta, ha addig a tötymörgés miatt elveszíti a nézői felét. Ne legyen igazam. :pray:

Pedig a háttérben halványan ott lebeg a “bódottá” (kár, hogy ez csak 0,5 / 42 perc…): ott van a 302-ekkel együtt eltűnő, majd megjelenő doktor néni, aki a főnöke hézagos tudását látva valószínűleg nem tudhat mindent a “nagy miértről”, de legalább kéznél van (lesz, ha felébred), és felettébb ígéretes, hogy a titkos börtönbe kell szállítani még az alcatrazos hullát is… Na vajon?

Szóval, várhatók a timetravellista vattafakk hegyek, hurrá, csak hát, inkább előbb, mint utóbb, plíz. Ha az egy négyzetméterre eső paradoxonok száma eléri az 1-et, akkor “e örö, e bódottá”.

Benjy - 2012. 01. 27. 17:01

3. rész nekem sem tetszett, lényegében kicsit csalódás volt.Flashbackek tartják még bennem lelket egy kis ideig.A nyomasztó hangulat egyáltalán nem tetszett, próbáltak drámázni, de ez nem jött össze.Ráadásul a büfés jelenet baromi kiszámítható volt.

NikoXXX - 2012. 01. 27. 20:47

nekem tetszik,nagyon is,de en a sorozatok 90%-at szeretem,persze azokat amelyeket beprobalom.
A foszereplo csaj nagyon tetszik mint no es amolyan Dean Winchester nobe,plusz az autoja is Supnat-os.
Zene LOST,Flashback miatt is Lost es sok mas dolog miatt Lost utoize van a dolognak.
Egy nagy WTF dolgot nem ertek,en ha most kb 2062-be kerulnek elo,rohadtul nem a gyilkolas erdekelne hanem HOVA,MIERT,HOGY kerultem oda ahol vagyok,de itt a gyilkosokat nem erdekli miert vannak ott,pl az utolso reszben megemliti hogy dobja el a foszereplo a mobiltelefont,1963-ban nem volt telefon,egyaltalan miert fordult meg a fejeben ez???
Olyan erzesem van mintha mar evekkel ezelott jottek volna vissza nem most,vagyis mar aklimatizalodtak (ha ez a szo ervenyes az idoutazasra is).
Miert jonnek egyessevel?sokkal jobban utne ha egyszerre jottek volna.Nem esik szo arrol hogy hol jelennek meg,az elso a bortonben jelent meg,oke de hogy se feny se hang se semmi csak megjelent ott es nem erdekelte semmi csak hogy menjek gyilkolni?
Kicsit olyan mintha annyi titkot szeretnenek belezsufolni hogy mar minden aprosag titokka valik.
3 resz utan nem tudjuk hogy hol,miert,mitol jelennek meg a foglyok,miert csak 1-esevel es miert egybol olni kezdenek,miert nem mennek es lopnak egy iphone-t azt par hetig tanyulmanyozzak.En ha 2062-ben teremnek holnap,rohadtul nem erdekelne hogy most menjek egyetemre es vizsgara keszuljek,hanem felfedezo utra mennek,elvegre nekik uj a tv,mobil,mindenfele IT cucc,divat,autok stb… es mennek gyilkolni.
Szerintem meg az irok se tudjak hogy hogy es miert jottek vissza a gyilkosok es telleg hol vannak az orok,szakacsok,takaritok meg stb???
mi fog tortenni ha a nagyapa paradoxon megtortenik? vagyis a csaj megoli a nagyapjat elmeletileg akkor a csaj eltunik a vilag szinerol meg …
A sajat feltetelezesem:egy valamilyen kiserlet soran a rabok random helyen enyhen random (nehany het-honap elteressel) jelentek meg,pl a pszihiater lelott csaj a jo oldalon van a jelenben is,aki meg a rosszon volt nehany ev alatt hozzaszokott az ujdonsagokhoz es ujra kezd olni,talan sokan kb fele az elitelteknek megvaltozott es mondjuk pizzafutar lett igy ok kiesnek maradt nehany gyilkos.
Erdekes es biztos maradok a vegere,mert a Terra Nova,Stargate Universe,The Event,Falling Skies,Flashforward mind kedvenceim voltak :D

winnie - 2012. 01. 27. 22:22

“erulnek elo,rohadtul nem a gyilkolas erdekelne hanem HOVA,MIERT,HOGY kerultem oda ahol vagyok,de itt a gyilkosokat nem erdekli miert vannak ott”
“Olyan erzesem van mintha mar evekkel ezelott jottek volna vissza nem most,vagyis mar aklimatizalodtak (ha ez a szo ervenyes az idoutazasra is).”

jaja, írtam is a kritikában, hogy hülye egy dolog, mert vagy egyszerre jött vissza mindenki és mindenki kivárja, amíg valaki gyilkol és lebukik és aztán kezd neki neki a következő, vagy egyenként jönnek vissza, de akkor meg valaki irányítja egyesével? mindenesetre nagyfater is egy ideje ott van a mában.

“es telleg hol vannak az orok,szakacsok,takaritok meg stb???”

két orvos ott van sam neill csapatában, gondolom ők is csak úgy visszajöttek. lehet, hogy a biztonsági őrök is régi arcok, akiket gyűjtenek az alcatrazba.

Robert - 2012. 01. 27. 22:33

Ritkán kommentelek,de most muszálynak érzem.Én már túlvagyok a 3.részen is és komolyan az fog történni,hogy mindegyik részben egy új rab tér vissza? össz 302 rab volt,s ezek szerint ennyi rész is készül majd belőle? Meg a másik,hogy mindegyik fegyenc pont San Fransisco-ba tér vissza? Vagy még nagyon az évad elején vagyunk.Amúgy egyetlen 1 dolog zavar a legjobban,de tényleg nagyon.Az a tény,hogy hol voltak úgy kb 50 évig,mellékes,lehet,hogy 1960-ban hirtelen eltünt mindenki,majd ugyanabban a pillanatban jelennek meg 50 év múlva,akkor ok,mindenki olyan betegesen tér vissza,ahogy a börtönbe volt és amiért került,de könyörgöm,ha visszatérnek,nem az az első,hogy “úr isten hol vagyok? Van már mobiltelefon,internet,mikrós pizza és ahelyett,hogy ezeket a számukra új dolgokat “felfedeznék” élveznék,inkább újra azonnal mennek és ölnek?? Ahogy a főszereplő csaj sem különösebben lepődik meg,hogy néha-néha visszatér egy rab valahonnan,úgy a bűnözők sem lepődnek meg az új világukon,csak mennek és teszik azt,amit az 50-es években tettek,nem is érdeklik,hogy eltelt úgy 50 év….Szóval én ezen akadtam ki,de nagyon,vagy csak én nem értem a sorozat lényegét? Kérlek,segítsetek megértenem:) Thanks

winnie - 2012. 01. 27. 22:37

ez az alap,de biztos fogják mixelni egy részben 2 rabbal, vagy 0 rabbal és más fog történni, lesznek el nem kapott rabok is, akik később felbukkannak, valamikor nagyfatert fogják kergetni.

a 302 csak afféle csali, akár annyi részt is csinálhatnak, de 14-15 évad lenne:) és simán lehet, hogy még 2. szezonja sem lesz.

a vissaztérésről ld. fent, de szerintem ezt majd még elmondják.

Robert - 2012. 01. 27. 22:44

Csak győzzük kivárni a válaszokat,mert nekem már most “elegem” van néhány dologtól,de még várok pár részt,talán még a 4. részt megvárom,de csak azért mert az a szerencseszámom:) aztán meglátjuk.Különben ez a baj,mind a mozifilmekkel,mind a sorozatokkal kapcsolatban,hogy a promo alapján,ezőzetesek,tvspotok,stb fel tudnak “izgatni”,aztán már el is könyvelsz valamit a kiszemelt filmel kapcsolatban,s ha nem azt kapod,csalódsz és menekülsz.Szerintem ezért “szidom” az Alcatraz-t mert ettől is vártam egy szintet,de viszont nem kaptam meg,s ez a hiányérzet erősebb annál,hogy jónak tudjam értékelni.Mind1,biztos nem vagyok egyedül így vele.

igor - 2012. 01. 28. 12:08

Megoldásokra szerintem még nem érdemes várni, nyilván nem fogják lelőni a poénokat 3-4 rész után. Amiket kérdezel, azokra mind lehet elfogadható válaszokat adni, és meg is fogják tenni idővel. Azon persze lehet vitatkozni, hogy a válaszok adagolásának mi lenne a megfelelő üteme.
De szerintem nem ez a fő gond az Alcatrazzal, hanem a nyomozós szál.

Voidwalker - 2012. 01. 29. 01:08

Most kezdtem el nézni.
Egy kis hozzáfűznivaló a második részhez:
Többen írták, hogy mennyire gagyi, hogy a csaj kézzel vesz fel a töltényhüvelyt, és odaadja egy civilnek.
Mivel tudni vélik, hogy ki a gyilkos, ezért a rajta lévő ujjlenyomat nem fontos. Amit fontosnak tartottak belőle, az a lenyomat, amit a fegyver ütött a hüvely aljába. Azt pedig ujjal nem tudják letörölni…

winnie - 2012. 01. 29. 01:19

szőrözés, ilyesmin nem akadnék fenn, de lehet mondani, hogy ettől még, ha akarnák, akkor simán fegyelmeit indíthatnának ellene, hiszen az rendőrségi bizonyíték.

Benjy - 2012. 01. 29. 13:49

Mivel tudják, hogy ki tette ezért az ujjlenyomat lényegtelen, valamint ők egy úgymond külön egységet alkotnak 4-en, nem hiszem, hogy érdekelné a főnököt, hogy nem húzott fel kesztyűt.

winnie - 2012. 01. 29. 14:45

“nem hiszem, hogy érdekelné a főnököt, hogy nem húzott fel kesztyűt.”

a nyomozásnak a való életben vannak szabályai (még akkor is, ha van egy rendőrséget überelő csúcsszerv), a helyszínre érkező rendőrök majd jól megtalálják rajta az ujjlenyomatát, letartóztatják:)

de tök mindegy a dolog, mert ez nem a való világ, hanem egyszerűsített sorozatvilág, így nyilván ebben nem érv, hogy mi lenne a valóságban. a krimisorozatok lényege is az, hogy hepiend van, ha a nyomozók elkapják a gyilkost, holott ami számít, csak ezután kezdődik, hiszen el kell ítélni még a tettest és ki tudja, lehet, hogy minden második CSI-sek által elkapott ürgét felmenti az esküdtszék vagy a bíróság eleve ejti ellenük a vádat, talán éppen rosszul szerzett bizonyítékok miatt. ezért jók a law and order sorozatok, hiszen ott a 20. percben megvan a gyilkos, de utána még 20 percig folyik a tárgyalás, hogy sikerül-e őt sittre vágni.

chulo - 2012. 01. 31. 15:06

Na hála a jó égnek hogy ebbe se kezdtem bele… :D
köszi kommentelők

winnie - 2012. 02. 01. 09:23

1×04 megvolt, kasza.

korum - 2012. 02. 01. 10:33

szintén 1×04 után – én maradok :)

FullLotus - 2012. 02. 01. 11:09

Részemről is: 1×04=kasza
Majd olvasgatok, és ha alakul belőle valami, talán ledarálom a nyáron.

Alcatrazt eléggé vártam, és még az elvárásaimat sem tettem magasra, mégis extra nagy csalódás. Nem is kívánom elemezni a miértet.

Sajna egyre csökken a várós/berántott sorozatok száma, hitem ezekben él tovább :) — River, The Killing s2, Awake, Game of Thrones s2

leila - 2012. 02. 01. 11:44

Nem tudom hova tenni ezt az egészet.

Ahogy már fentebb is írták, szinte senkit sem érdekel – beleértve a foglyokat – hogy mégis hogyan ugrottak ezek 50 évet előre az időben. A foglyok úgy tesznek, mint akik már itt vannak egy ideje, de azért vannak olyan kedvesek, hogy szép sorban gyilkolásznak és megvárják, hogy a kis osztag elkapja őket – ők csak úgy idecseppentek, Hurley és a nyomozónő, nélkülük mit kezdene az egésszel a főnök? Szinte senkit nem hoz lázba, hogy itt a világfelfogásunkat megzavaró dolgok történhetnek, szépen nyomozgat mindenki.

Az is igaz szerintem, hogy a sorozatot a hatvanas évekbeli hangulat visz előre, a börtönben zajló szál az őrökkel, a fő börtönőrrel – nagyon jó volt a gyufás jelenet, az egyik legjobb a sorozatban – de a mai vonalon csak bukdácsol mindenki és az érthetetlen oldala a történetnek hiteltelenné teszi az egészet.

Talán most lesz valami, ahogy a kulcsokat a lézerrel meghintáztatták, ahogy a börtönigazgató belökte a csavaros srácot a nehéz vasajtón át -, s mint mondtam, az a szál sokkal érdekesebb, fordulatokkal teli.

Lehetne pedig mindenféle finomságokat kitalálni, az átjött foglyok nem értik a mai technológiát és régi szemüvegben, régi megoldásokkal dolgoznak, mint talán ez előjött most a marhakábítóval (No Country For Old Men) és korábban a lesipuskás fogoly esetében – neki mi volt az indítéka? De ez ebben a részben nem volt feltűnő.

És hol vannak az egykori őrök? Szemlátomást az orvos ugyanott van, megjelent 1×03 végén. Ő esetleg nem akarja elmondani, mi történt???

Szerintem rengeteg lehetőség van ebben, de főleg a részletekben, mert ha kiderül, hogy ugrottak előre és ki mozgatja a szálakat, nincs mint felfedni.

winnie - 2012. 02. 01. 12:58

“És hol vannak az egykori őrök? Szemlátomást az orvos ugyanott van, megjelent 1×03 végén. Ő esetleg nem akarja elmondani, mi történt???”

szerintem elmondta és a nagyfőnök tudja is.

“Talán most lesz valami,”

:) ez az, amiért kaszálom, mert nem vagyok hajlandó pár percekért nézni, hiszen tudom, hogy ezeket csak azért teszik be, hogy nézzem.

ráadásul az is fura, hogy a börtönben még csak 1960-ban vagyunk, így ha van is ott valami, ami előidézi a dolgokat, az 3 évig még nem indul be

leila - 2012. 02. 01. 13:11

@winnie

Igen, ez az a 3 perc, amiért még nézem. Minden rész végén, mint most is és korábban is. A többi időben nyomozgatnak és jobb esetben kapunk betekintést a börtönéletbe.

winnie - 2012. 02. 01. 13:15

érthető és lehet, hogy ha jókat írtok majd, folytatom – addig viszont akár elég lehet ezeket a 3 perceket is megnéznem – anno a heroes-ból is elég volt az “előző részek tartalmából” szegmens:)

Robert - 2012. 02. 01. 17:12

Csupaszítsuk le egy kicsit a sorozatot……Vegyük ki belőle,hogy az alcatrazból eltüntek a rabok és 50 év múlva előkerülnek.vegyük ki belőle az utolsó 3 percet.Mi a végeredmény?? Egy újabb rész a kedvenc nyomozós sorozatunk-ból és ennyi! Megtalálhatók benne a szokásos klisék,mondatok,akciók,stb,semmivel sem kapunk többet és tényleg,ahogy fogalmaztak is előttem,azért a 3 percért nem érdemes nézni………Szerintem!

sledge - 2012. 02. 01. 23:26

Hááát… Nem tudom, hogy melyik rosszabb, a Terra Nova (családi sorozat a dinók között, bár a végére egész érdekes kérdéseket vetettek fel) vagy a helyére érkező Alcatraz (CSI 25. bőr, egy scifis előzménnyel és ez által igen érdekes kérdésekkel). Kb. 40-45 perc kikapcsolódás agy nélkül (de már így is fájnak sokszor a logikai bukfencek), de hogy manapság mennyire nem tudnak normális sorozatokat csinálni a jó ötletekből, az félelmetes.

winnie - 2012. 02. 01. 23:38

“CSI 25. bőr”

ha nyomozós sorozat, akkor miért csi? itt kikérdezések vannak és következtetések, inkább law and order, az csinálja, hogy megkérdezik a tanút, mond valamit, abból újabb emberhez jutnak el, mond valamit, tovább mennek. a csi bizonyítékokat elemez, labormunkázik, stb, a kikérdezés ott csak dísz. volt a csi előtt és után is krimi, a csi csak mert más lenni

sledge - 2012. 02. 01. 23:46

A CSI-val nem konkrétan arra a sorozatra gondoltam, hanem a krimis-nyomozós jellegre, amivel egy igen érdekes felütést tudnak hétköznapivá süllyeszteni, az utóbbi időben nagyon el tudják rontani az ilyen érdekesnek induló sorozatok elejét. De a remény hal meg utoljára, hátha kihoznak belőle valamit. (No meg Sam Neill személye miatt is csábító a dolog.)

vaporizer user - 2012. 02. 09. 13:25

1×05

Nem tudom, miért nézem még mindig, de egész jó volt.

NikoXXX - 2012. 02. 09. 23:56

en is lattam a 05-ot 2Xer is megneztem hogy minden tiszta legyen,tiszta de logikai dolgok nem klappolnak.
Spoiler-t tartalmaz:Ott van a szoke csaj nagyapja,hol a nagyanyja,amikor Ray bement hol volt a Rebeca (a csaj apja) kinel hogy s mint,egyszeruen nincs ertelme annak hogy Ray bement,bement hogy megnezze a tesojat csak eleg bonyolult nevvaltozas utan kerult oda plusz meg meg is verte a teso aztan o is megverte a tesot… erdekes plusz dolog.
A resz kezdetenel ugy tunt mintha abba a hazba kerult teleportalodott volna Ray,vagyis oda tert vissza,de 100% egezseges volt + tudta mit akar tenni miert,a fegyvert 50 ev alatt senki nem lopta el.
Volt egy csepp info arrol hogy jonnek vissza szeizmikus aktivitast emlgettek vagyis ebbol The Event szeru teleport gep lesz.A csavo meg latja a lanyat az unokajit es valaki azt mondja neki hat nem lathatod oket bocsi,o erre oke es semmi reakcio.
En nezem de oszinten a szep Rebecca-jert es a megszebb autojaert.Olyan mint ahogy a The event-ben volt,hogy valaki feltesz egy kerdest es sose valaszol ra senki majd kesobb,majd megtudod,aztan majd meglatod te is ez igen foszal.
A legelejen is ott a doki csaj aki ugyanugy jott vissza mint a rabok es az orok,de o valamiert egyutt dolgozott veluk,miert hogy s mint …
minden resz uj kerdeseket tesz fel de nem ad ra valaszt,komolyan a csillagaszatban is valaszolni tudnak par kerdesre de itt… na mind1 varom a kov reszt!

kytex - 2012. 02. 10. 10:16

Csak nekem tetszik nagyon a szöszi csaj? Nagyon aranyos…

winnie - 2012. 02. 10. 10:22

miért nem olvasod el a kommenteket?

punyapapa - 2012. 02. 10. 11:39

1×05 nekem most tetszett
NikoXXX
Én nem érzek semmi logikai buktatót abban, hogy most összeverekedtek mert arra nem utalt semmi, hogy miért romlott meg a viszonyuk kettőjüknek.
Viszont én ezt a bekezdésedet nem értem
“A resz kezdetenel ugy tunt mintha abba a hazba kerult teleportalodott volna Ray,vagyis oda tert vissza,de 100% egezseges volt + tudta mit akar tenni miert,a fegyvert 50 ev alatt senki nem lopta el.”
A rész elején nem a Guy volt a házban?

Az eddigi 5 résztől nem vagyok elájulva de annyira nem nézhetetlen mint a Terra Nova.

kytex - 2012. 02. 10. 17:22

“miért nem olvasod el a kommenteket?”

100+ kommenttől elmegy a kedvem az olvasástól

Robert - 2012. 02. 10. 17:37

Komolyan mondom nem értem magamat.Szinte semmi értékelhetőt nem találtam ebben a sorozatban,mert ha a háttértörténetet nem veszem figyelembe,ez egy sima nyomozós krimi,amiből meg már millió létezik,de mégis megnézem minden új részét,pedig nem akarom,akkor miért teszem?! Pedig már nem sokáig fogom nézni,nagyon unalmas,komolyan az!

ooo - 2012. 02. 10. 17:54

Hát ez nagyon gagyi volt, kasza.

Desmond Wallace - 2012. 02. 10. 17:56

Az 1×05-öt nagyon untam. Nem lesz ez így jó. Most a börtönös részek se voltak érdekesek.

winnie - 2012. 02. 10. 19:49

kytex: azt megértem, de akkor nem ér kérdést feltenni, hisz egyértelmű, hogy sokaknak bejött:)

Aldo - 2012. 02. 11. 09:50

Az ötödik rész egy fokkal jobb volt, mint az előző, ami szerintem a mélypont volt.
Akkor most az őrrel mi lett, mert nem hiszem, hogy őt is bevarrták a földalatti Alcatrazba?

Guti - 2012. 02. 13. 16:27

Egy T-Bag-et megnéznék hogy jön vissza:D:D

NikoXXX - 2012. 02. 14. 23:41

megneztem az uj reszt a 6-ikat.
Pozitiv meglepetesek sora van a reszben!
SPOILER
A flashback most nem csak a heti bunozorol szolt hanem,arrol is szolt hogy mi kapcsolata van a szep indiai nonek a fonok Fbi-ossal (a ket doki is visszajott mig a fonok meg oregedett,nehany aprosagra feny derult hogy hol talalkoztak milyen korulmenyek kozott).
A resz eleje is jo volt akcioban gazdag volt es nem egy kinai etteremben kezdodott.
Elhintettek egy masik szalat a nezoben:megpedig azt hogy miert vesz vert az oreg doki es hogy miert akar keresztbe tenni neki a szep doki,vegre egy olyan flashback volt amibol infot is kaptunk.Egyedul azt nem tudtam hova tenni hogy ki volt a feke csavo aki meghalt,vagyis milyen kapcsolatba allt a szokevel?
Osszefoglalva:Jo heti gyilkos,nagyon jo flashback ami nehany alap dolgot megmagyaraz,vegre feltunt a gyilkosnak es erdekelte is hogy miert es hogyan jott vissza,kiderult hogy mindenki mas helyt ter vissza nincs kozos pont.Van egy szerelmi szalunk is Miss India es James Bond (fonok Fbi-os) kozott csak a korkulonbseg 50 lett es ugy tunik hogy valamit babralni fognak a testevel hogy jojjon helyre,de ez egy wtf mert ha tudnak gyogyitani is akkor eddig miert nem tettek???
Jo resz volt az elozo reszek kb 4-5-6/10-be mozogtak ez meg nalam 8/10 volt mert nehany kerdesre valaszoltak is.

Pistol Pete - 2012. 02. 15. 10:58

Tegnap egyben megnéztem az eddigi részeket, mert az alapötlet érdekelt. Valószínűleg egyedül vagyok vele, nekem nincsenek meg az említett Lost poénok, mert nem néztem azt. Ahogy a CSI szériákat sem. A részenkénti nyomozások nem tetszenek, vicces ahogy Soto lohol a szöszi után, Hauser meg a semmiből felbukkan. Idegesítő a titkolózása, meg a tőmondatai. 5. rész végén Madsen rájött, hogy Hausernek nagyobb szüksége van rá, tehát egy kis csapatmunkát vigyen már bele a stílusába. 6. részben erre ugyanúgy nem egyeztetnek, egyedül ment a partra, rá is lépett az aknára, meg is halt a bombaszakértő haver. Vajon mi történt az Alcatrazon? Hibernálás, ufók, CIA, földrengéstől megnyílt valami időalagút? Miért ilyen agresszívak a csávók, rögtön gyilkolnak szó nélkül, miért csak Frisco-ban bukkannak fel? 6 rész alatt szinte több a hulla mint a 24 random 6 részében. :D
Flashback részek nagyon jók, lassan adagolják a válaszokat. Valami nagy titkos kísérlet, mert a női doki papíron állományban sem volt, az öreg doki is milyen már, a rabok be vannak programozva, valaki van a háttérben.
Egyelőre marad, mert most belefér a sorozatokra szánt időmbe. De az is igaz, ha most lenne Dexter/Homeland/Boardwalk Empire akkor bizony nem sajnálnám kaszálni az Alcatrazt.

Cléda - 2012. 02. 16. 23:01

Na, sztem is pozitív volt a 6. rész az előző 5 után. Ha ilyen tempóban csöpögtetnék az infókat, még jó is kisülhetne belőle.
Bár a bombaszakértős csávó azért nem volt túl hiteles, a boldog felkiabálásával, de én végig azt vártam mikor robban a képébe a cucc.. Így meglepetés nem lett belőle (nekem). Azért így is ütött, nem hittem volna hogy meglépik. :)

karit - 2012. 02. 17. 00:46

Nikki és Paulo óta gyanakodva nézek a semmiből előrángatott régi barátokra, így amikor vigyorogva felmutatta a szerkezetet, bennem is megindult a három másodperces visszaszámlálás.

– Mik robbantak? Pokolgépek?
– Taposóaknák.
– Szent szar! Akkor ez Paxton Petty!

Már a szemem se rebben.

Ettől eltekintve elég jó rész volt, kicsit talán visszaadja a tengerentúliak nézhetnékjét is – hátha innen felfelé vezet az út. :pray:

yaze - 2012. 02. 17. 22:15

karit: Ez most szerintem éppen nem emiatt volt gáz, nyilván az egész ország felkapná a fejét egy ilyen robbantásra, és mondjuk ez a 3 fős csipetcsapat is odamehetett ránézni a dologra.
Viszont éppen itt jön az állatság – ha ma az usaban egy ilyen robbanás történne akkor ott lihegne 200 ügynök, nemzetbiztonság, meg még a pokol katonái is, kb annyi esélye lenne a jóembernek mint Osamanak volt. Erre a tetthelytől 10 méterre a csávó elgurit egy aknát, és elsétál. :D Utána elkapják, de senkit nem érdekel… csak 2 egyenruhás világit a sötétben meg a jóhaver-szakértő de az is csak biztos meló után jött el segíteni egy kicsit a jóhavercsajnak… több tíz szemtanú előtt lábonlövik mert gonoszul nézett… éééés utána SEMMI. Hoppá vége a résznek. wtf just happened

ALDO - 2012. 02. 18. 17:45

Úgy látom a “nagypapa” lesz az egész időutazás kulcsa, hiszen ki volt akadva a visszaemlékezésben, hogy mennyi vért vesznek tőle, pedig semmi baja sincs. Ha jól emlékszem a Lostban is vettek vért az otherek, mégsem magyarázták el, hogy mire is kellett.

Benjy - 2012. 02. 19. 20:56

Rászántam magam 6os részre, és lám-lám, felébredtek az írók?Ez most egész jó volt.A “Juj, most ki jött vissza gyilkolászgatni?”kérdésre a választ, még mindig eszméletlen bugyután oldják meg(facepalm), de már kezdem megszokni.Flashbackek meg kimondottan jók voltak.Ráadásul utolsó 2 perc ismét felkeltette érdeklődésemet, és folytatásara buzdított.Innen már csak felvelé íveljen epizódok minősége!!Ámen!

yaze: Szerintem nincs annyi statiszta, hogy minden bűnüldöző szervből képviseltesse valaki magát helyszínen.

seven - 2012. 02. 20. 10:38

nekem továbbra is bejön a sorozat, az 5-6. részek kifejezetten.

az tényleg kicsit vicces hogy milyen gyorsan rájönnek az epizódok elején hogy kik a gyilkosok, viszont talán jobb is úgy… :)

rio - 2012. 02. 21. 21:46

A random néger egyrészes mellékszereplő kinyírása valahogy nekem rohadt mód bicskanyitogató volt… ennyi telik az íróktól???

Junkieka - 2012. 02. 22. 21:17

Ez a mérges rész nagyon tré volt.. még a flashback se tudta felturbózni. Amikor a medencében lebegő hullákat mutatták hirtelen, a megdöbbentés erejével, akkor felröhögtem. Bocsi. Valahogy nem jött át, na.
Lassan tényleg ott tartok, hogy ha vígjátékként nézem, akkor egész jó… :D

Dark Energy - 2012. 02. 23. 22:30

Ez az utóbbi nem tetszett, remélem a kövi jobb lesz.

ALDO - 2012. 02. 24. 19:26

“Lassan tényleg ott tartok, hogy ha vígjátékként nézem, akkor egész jó… :D”

Én a Halálos iramban 4. részével voltam így, de lassan az Alcatraz is eljut erre a szintre. Már ha veszem a fáradtságot és tovább nézem.

korum - 2012. 02. 25. 10:03

Ha lenne olyan díj, hogy a sorozat, amit a legtöbb olyan ember néz, akinek nem is tetszik, akkor megvan a tuti befutó :)

winnie - 2012. 02. 25. 10:17

nem hinném. egyrészt a himym és a tbbt-t sokszor ennyien nézik, másrészt már szinte mindenki kaszálta.

korum - 2012. 02. 25. 17:27

igen, de a himymet és a tbbt olyanok nézik, akiknek tetszik ez a két sorozat. Ezt meg – az itteni hozzászólások alapján – olyanok, akiknek nem jön be :)

nfsu17 - 2012. 02. 25. 20:30

“Jó” volt ez a 7. rész.
Végre nyugodt szívvel kaszálhatom.
Ezt a részt bármikor lenyomhatták volna az évadban, mert semmi, de semmi szállal nem kapcsolódik bele a történetbe.
Még a börtönös rész sem.
A hülyére vevésnek is vannak határai, ez a rész túltett mindenen. Az egész sorozat túltesz már mindenen.
Ebből semmi jó nem fog kisülni. 7 rész után már lehet(ne) tudni mi merre meddig, ez eddig 0…zéró…kanyec.

winnie - 2012. 02. 25. 20:36

“Ezt a részt bármikor lenyomhatták volna az évadban, mert semmi, de semmi szállal nem kapcsolódik bele a történetbe.”

telitalálat. ez lett volna a 4. rész, csak később adták le.

jben - 2012. 02. 26. 07:56

Megtudhatnám hét rész elteltével vkitől, hogy mi volt az eredeti forgatási sorrend?

Köszi a választ.

winnie - 2012. 02. 26. 08:05

írtuk minden résznél, hogy hányadik. a 3. és 4. leadott közül kiszedték a 7. leadottat és a 6. és 7. közül a 8.-nak leadandót, de direkt úgy csinálták a leírtak alapján, hogy ne legyen kapcsolódás, és a 4. -nek leadottban újraforgattak 1-2 jelenetet, hogy ne látszódjon a fal a plusz egy fényképpel.

clark - 2012. 02. 26. 12:15

most ez a 7rész egész türhető volt ,jobb volt mint az előzőek.
úh még maradok 1-2 részig az biztos.

Anonnim - 2012. 02. 26. 13:08

Hamarosan hozzánk is megérkezik a sorozat, és én örülnék neki, ha a magyar szinkronban Sam Neil ismét Dörner György hangján szólana meg!

winnie - 2012. 02. 26. 13:38

“Sam Neil ismét Dörner György hangján szólana meg!”

nem fog. dörner eleve nem szinkronizálna az rtl-nek, de egyébként sem sorozatozik, a house-t sem vállalta anno.

és nem biztos, hogy hamarosan megérkezik. ha ekkora bukás lesz amerikában, akkor lehet, hogy évek múltán mutatják be.

NikoXXX - 2012. 02. 29. 23:36

Megneztem az uj reszt a 8-ast es csodak csodaja informaciok vannak benne :D megpedig hogy eros pszihes befolyas alatt vannak az eliteltek igy a gyilkosbol kimeletlen vadallat lesz.
Meg egy info:az igazgato aki mozgatja a szalakat,elvegre a ket doki semmit nem tud a verrol es hogy mi tortenik vele,sot az no doki meg a kiserletekrol sem tud,vegre volt egy olyan resz ahol megkeresi az idoutazo egy ismeroset es az elso olyan resz ahol meghal a tettes is.
Ez a sorozat olyan mint a Lost nagyon nehezen indul be mint egy 25 eves zsiguli minusz 20 fokban,de aztan elkezd haladni hogy merre az meg kerdeses de nekem nagyon bejon a sorozat.
Amugy nekem kulonc izlesem van,kedvenceim:Killing,Walking Dead,Terra Nova,Falling Skies,Flashforward,The Event,The River,Supernatural,Alcatraz es a sorrendet random irtam,de az event a legjobb ezek kozul meg a falling skies (az ufosok).
En varom es nezni fogom,erdekes hogy mostmar a szamitogep keresi es irja ki hogy X,Y a tettes es most a doki meg utana is nezett egy mappaban es aztan jott ra hogy Negro a Kukta a tettes.
Egyetlen negativum a rasszista feher foglyok.

NikoXXX - 2012. 02. 29. 23:44

Bocs a duplaert de az imdb alapjan ket dupla resz jon az alcatrazbol vagyis ket resz marcius 5-en es masik 2 marc.19-en.Ilyet en meg sose lattam,dupla resz a pilotban es dupla resz zaraskent,de dupla resz 1 heten azert hogy masik heten ne legyen resz,ez meg mi???
Akkor mar csak 2-2 resz lesz,vagyis 3 het mulva kiderul valami,remelem megtudjuk hogy mi a story illetve mi lesz a WTF?? effekt :D
Folytatasrol valaki tud valamit???Hogy produkal kint nem valami acelos gondolom.

winnie - 2012. 03. 01. 00:15

használd a keresőt, olvasd a híreket:) ott leírtuk mi lesz. az imdb-vel ne foglalkozz, ha nézed valahol, akkor tévés oldalakon, ahol frissek.

a két rész nem dupla rész, csak két különálló rész, mert le kell adni a részeket, mert jönne a többi sorozat. a héten amerikában elmaradt egy epizód, ezt is pótolni kell.

03.05 2 rész 1×09-1×10
03.12 1 rész (az, ami kint van 1×08-as számmal a neten, de egyébként is korábbi epizód volt, tehát nincs benne sok átívelés gondolom)
03.19 1 rész 1×11
03.26 2 rész 1×12-1×13

“Ez a sorozat olyan mint a Lost nagyon nehezen indul be ”

ööö, a lost kábé a pilot első percébe beindult, és évekig meg sem állt. méghogy nehezen indult be:))

wondorog - 2012. 03. 01. 15:07

Ez a részcsere érdekes, mert az 1×08-ban voltak érdekes információk, de lehet ezzel nem foglalkoznak az 1×09-10-ig, majd kiderül.

Keló Scofield - 2012. 03. 02. 16:21

Csak pár kommentet olvastam vissza, én mindenképpen nézni fogom továbbra is. Bár az állandó nyomozósdi nem az én stílusom, de itt nem csak erről van szó szerencsére. A Pilot szerintem nagyot ütött, és remélem Sylvane nem csak egy rab marad, jó karakternek tűnt. A többiek sem feltétlenül tipikus rosszfiúk. Érdekel Tommy Madsen története is, miért vesznek tőle annyi vért, miért sittelték le stb…
És ugye, egyáltalán miért tűntek el, hogy kerültek vissza. Plusz minden részben van valami extra, ami a múltra utal, mert anélkül unalmas lenne.
Megköszönném ha valaki megírná hány részből áll az 1. évad, illetve hány évadra terveztek, köszönöm!

winnie - 2012. 03. 02. 22:28

13 rész az első évad. mint minden sorozatot, sok évadra tervezik, minden sorozat szereplőivel 7 évados szerződést kötnek.

de mivel a kezdeti jó nézettség nagyon visszaesett (nekem is tetszett az első rész, de utána eluntam magam a nyomozásokon, heti 3-5 jó percért nem nézek 35 közepeset:), így jelenleg az a valószínűbb, hogy az 1. évad végén elkaszálják.

Keló Scofield - 2012. 03. 03. 11:15

Köszönöm a válaszod, szerintem azért annyira nem rossz, hogy kaszálják, de majd meglátjuk.

Angelus - 2012. 03. 05. 13:04

Én már végig nézem az évadot … annyira vészesen nem rossz, igaz a legutóbbi rész nagyon nem tetszett…
Összességében egy 6.5 eddig nálam a 8 rész.

akh - 2012. 03. 06. 11:46

A pilot nagyon bejött, de azóta hétről hétre egyre nehezebben köt le. Talán az 01×08-as újra felkelti az érdeklődésem és kitartok az évad végéig.

Én - 2012. 03. 06. 13:37

Na aki hanygolta az Alcatrazt, mint például én, az sürgősen nézze meg a 9est mert ez nagyon ott volt!!!

gellar - 2012. 03. 06. 13:51

Majd, ha lesz 4-5 jó rész. Egyért nem erőltetem magam. :)

wondorog - 2012. 03. 06. 16:00

A 9. rész tényleg nagyon jó volt, talán a pilot után a legjobb az évadban, tovább bővítve a fő rejtélyt. A 10.-kel már nem voltam annyira megelégedve, viszont annyi kiderült, hogy valószínűleg a vérmanipulálásnak semmi köze nem volt az időutazáshoz.

Junkieka - 2012. 03. 07. 15:28

Sitty–sutty
Ez volt a kasza.

Klikk.klikk.
Ez meg a Ctrl+A és Delete

Keló Scofield - 2012. 03. 11. 11:58

Én is úgy érzem, hogy gyengül a sorozat , pedig most kezdünk válaszokat kapni, de nézem továbbra is.

Leó - 2012. 03. 11. 22:08

Az csak engem idegesített, hogy a rendszer képes egy random youtube videóban kiszúrni egy bűnözőt viszont az Alcatraz kameráin meg nem?

punyapapa - 2012. 03. 12. 07:27

A 9es rész nekem is nagyon bejött meglepően jó volt hozta a pilot színvonalát az tetszett benne nagyon h van olyan rab aki bár visszajött ugyanúgy a saját dolgai érdeklik és más nem.

hakapecimaki - 2012. 03. 12. 11:59

nem rossz, de nem is egy dexter. 5/10

Minden rész egy történet, akár csak a Fringe (hát igen J.J Abrams)

winnie - 2012. 03. 12. 12:03

“Minden rész egy történet, akár csak a Fringe (hát igen J.J Abrams)”

jj abrams kábé a lost 1. évad óta nem foglalkozik nagyon sorozatokkal. ezt csak az ő produkciós cége csinálja, így nem annyira “hát igen” kategória.

hakapecimaki - 2012. 03. 12. 16:26

huha akkor most le lehetett ugatni! :D

ALDO - 2012. 03. 12. 16:29

“Az csak engem idegesített, hogy a rendszer képes egy random youtube videóban kiszúrni egy bűnözőt viszont az Alcatraz kameráin meg nem?”

Nem csak téged, de én már rég túl vagyok azok, hogy ilyeneken kiakadjak. Hát még ha csak ez lenne a legnagyobb hibája. Biztos az a magyarázat, hogy sötét volt a folyosón.

winnie - 2012. 03. 12. 16:44

hakapecimaki: csak jeleztem a hibát, hogy máskor ne szaladj bele. ezen általában nem sérül be senki. itt is, a fringe esetében is a fox csatorna a készítőkkel, showrunnerökkel (az alcatraz esetében elisabeth sarnoffal, a fringe-nél jeff pinknerrek és j.h. wymannel egyetértésben döntött a kezdeti epizodikusság mellett – utóbbi viszont csak álca volt, hiszen idővel látványosan átívelő lett. de a forrás a fox, hiszen a nézők az epizodikus sorozatokat kedvelik inkább. itt valószínűleg már késő lesz átívelni, hiszen az unalmas nyomozások miatt a nézettség már kaszaszinten van.

szerintem - 2012. 03. 16. 00:04

en meg csak het reszt lattam belole, szoval nem tartok ott, ahol a tobbiek, de mar most kijelenthetem, hogy ez rossz. az az erzesem van osszessegeben, mintha egy gyenge vazlatot latnek. a jelenetek teljesen kidolgozatlanok, a logikai szalak ugyszinten, a parbeszedek csak a legfontosabb dolgok kimondasara szolgalnak, a jelenetek csak ugy egymas moge vannak pakolva, ativeles szinte semmi (epizodok kozott is csak minimalis), a karakterek szinten kidolgozatlanok, felszinesek. mintha ez valami elso proba lenne, a szineszek is pocsekok, mintha mondtak volna nekik, hogy ez meg nem elesben megy, csak nezzuk meg, hogy nagyjabol hogyan all ossze egy-egy jelenet. meg a szineszno ruhai is, mintha csak beugrott volna valami kenyelmes goncben.
szoval mondjuk ez elmenne vazlatnak egy kozepes sorozathoz. de ez nem vazlat, hanem egy bunrossz sorozat. kasza.

ella - 2012. 03. 17. 16:01

Nem olyan rossz szerintem az Alcatraz, mint sokan mondják. Vannak benne logikai bakik, de ez sajnos a legtöbb sorozatról elmondható. Engem a hangulata megfogott, főleg a visszaemlékezős jelentek.

gindel - 2012. 03. 17. 16:40

ella: A logikai bakik senkit sem érdekelnek, főleg, hogy a legtöbb bakit csak a néző hiszi bakinak. A hangulata jó, a visszaemlékezések is általában jók, de a a többi 20-25 perc vérgyenge, béna nyomozgatás szimpatikus karakterekkel. Pár jó percért minek nézzünk valamit?

ella - 2012. 03. 17. 17:31

Nem muszáj nézni. :) Szobabiciklizés közben elmegy, én mindig akkor indítom el. A legjobb sorozatok természetesen más elbánásban részesülnek. :D

NikoXXX - 2012. 03. 22. 20:19

Az uj resz a 11-es utan en meg mindig azt mondom nekem tetszik,nekem ennyi eleg,sokkal tobb infot szeretnek de a 11 resz vegen ha figyeltek eleg durvan meglehet ijedni.
En szeretem a horrort es ott fel is vagyok keszulve a dolgokra itt meg varatlanul ert es megdobbentett,majd rajosztok mi :D

karit - 2012. 03. 23. 23:53

Mármint amikor balról becsúszott a piros robot?

ella - 2012. 03. 24. 13:42

:D Szerintem arra gondolt, hogy a csaj hirtelen kinyitotta a szemét. Az Abrams-es sorozatok végén általában ott figyel a robot, én már megszoktam.

Desmond Wallace - 2012. 03. 25. 15:30

“a 11 resz vegen ha figyeltek eleg durvan meglehet ijedni.”

Hogy már megint csak csigatempóval haladt a főszál?
Az tényleg ijesztő.

winnie - 2012. 03. 27. 07:54

na, a készítők igazán megajándékozták azt, aki kitartott. az utolsó másodpercek felfedezései és történései igazi katartikus élményt hoztak, NEM. de legalább az, ami az ajtó mögött volt, igazi WTF-élményt hozott, NEM.

pedig terveztem, hogy lenyomom a dupla részt, de most örülök, hogy nem tettem. azért aki látta, jelezzen, mert rohadtul nem biztos, hogy igazam van, hiszen nem láttam, tuti, hogy voltak közben is elrejtve válaszok, de ez kevésnek tűnt fináléként. cliffhangernek meg…, pff.

wondorog - 2012. 03. 27. 16:57

Na kaptunk egy újabb sorozatot 0 válasszal, szinte 100% kaszával, remek. Csak néhány kérdés, amire nem kaptunk választ:
– Miért és pontosan hogyan jöttek vissza a rabok?
– Az igazgató is visszajött-e?
– Mi a francért hozták be Madsen szüleinek halálát, ha úgyse válaszolnak rá?
– Ha csak védelemből ölte meg Tommy Rebbecca társát, akkor minek szúrta le a saját unokáját?
– Mi van a milliárdos csalóval és mivel baszta át az igazgatót?
– Mi értelme volt, hogy az a tudós visszajött?

nagyon úgy érzem a készítők valóban 2. évaddal számoltak, mert ezt nem gondolhatták komolyan

winnie - 2012. 03. 27. 17:01

nyilván hosszabb távra terveztek, lehet, hogy nincs is sok mindenre válaszuk MÉG – az a “baj”, hogy nem kötelezhetjük őket, hogy mindent még az első szezonban megválaszoljanak:) marad a bizakodás a folytatással kapcsolatban.

energy - 2012. 03. 27. 17:32

Hogy voltak képesek így lezárni?! Még rendes cliffhanger sem volt, csak abbahagyták!

winnie - 2012. 03. 27. 17:37

volt cliff: rebecca meghalt:) most kezdődhez az izgulás egész nyáron, ha lesz s2, hogy vajon…? (á, a legócskább kamu cliff. persze lehet, hogy rájöttek, hogy nem jó karakter és kinyírták valóban.)

energy - 2012. 03. 27. 17:41

persze lehet, hogy rájöttek, hogy nem jó karakter és kinyírták valóban.)
Ez tetszik. :)
Szerintem nem cliffhanger, ha kinyírják a főszereplőt, olyan egyértelmű. Persze lehet túl sokat néztem az Odaátot:)

ALDO - 2012. 03. 27. 18:16

“most kezdődhez az izgulás egész nyáron, ha lesz s2, hogy vajon…?”

Szerintem senki sem fog pont ezen aggódni, mert májusban a Fox fejesek szépen megköszönik a stáb eddigi munkáját és közlik, hogy akkor mégse kérjük a folytatást. Ha pedig mégis, akkor már szinte látom is magam előtt, hogy a 2×01 az ezerszer bevetett, szemkinyitós jelenettel fog kezdődni.

NikoXXX - 2012. 03. 27. 23:46

meg csak a 12-es reszt lattam ahhoz talaltam roman feliratot,majd holnap jon a finale nekem is.
Ha nem nyitjak ki azt a rohadt ajtot a kulcsokkal akkor olyat karomkodok hogy … mind1
Kivancsi vagyok hogy kapunk-e valami valaszt mert a 12-es resz sem hozott sok valaszt,joforman semmit van egy ajtonk amibe mi lesz kalozkincs vagy a teleport gep,hogy hogy semmi nyom nincs arra vonatkozoan hogy hol es mikent jottek vissza meg mivel es az a mi hol van…. arrrgghhh valaszt akarok,ha en iro lennek adnak legalabb annyi valaszt is mint amennyi kerdes szuletett.

NikoXXX - 2012. 03. 27. 23:50

az meg hogy erosites nelkul keresnek valakit aki ellopott 3 pancelautot es egy milliomost keszul kirabolni plusz a dagi kerul mindig kozel a tetteshez ez elegge Jack Bauer szeru,csak ott Jack nyer itt meg Soto eli tul,csodas aztan hogy ketten mondjak hogy xy Mr.Bikicsunaj az meg siras…. olyan jo hangulata van a retro reszeknek de a nyomozas,gyenge nincs egy csapatuk se,ki volt az ipades fazon az ureg kereso izevel,sose szerepelt meg most meg csak ugy segit …

Drainer - 2012. 03. 29. 20:11

Lehetséges az hogy nem lehetett volna kinyitni azt az ajtót semmiféle lézeres/robbantós kütyüvel, csak azokkal az ócska kulcsokkal? Na mindegy, igazából ha csak ez lett volna a legnagyobb gondom a fináléval akkor örülnék.
A Need for speedre hajazó autósüldözésre, felborításra inkább nem is mondok semmit, az magáért beszélt…

Viszont azt hittem vagy azt a gépet, esetleg technológiát fogják az ajtó mögött találni ami visszahozta a rabokat, esetleg neadjisten kapun néhány választ pár fontosabb kérdésre. De ez, nyomkövető a rabokon, meg a hülye tudós, akit hiába kérdeznének ki mert csak a vérről tudna halandzsázni, az időutazáshoz tuti semmi köze nem volt. Nem minden “ugrónak” volt a vérében ezüst.

Attól féltem még hogy bezárják őket, valaki elcsórja a kulcsokat és azzal lesz vége, de szerencsére ilyen olcsó húzást azért nem mertek meglépni, bár aztán a végét látva már emiatt sem fogtam volna jobban a fejem.

Szép nyugodtan kinyírja a főszereplőt a saját nagyapja aki állítólag a család miatt vállalta az egészet amit csinál – ahelyett hogy simán csak leütötte volna vagy valami – totál logikátlan és idiótaság az egész.

Ha meg esetleg lenne tényleg második szezon és az elején csak úgy magától kinyitja a szemét, mint nagy meglepetés, akkor ássák el magukat de jó mélyre. Nem volt annyira szerethető karakter, de azért mégis ő akart volna lenni a főszereplő na meg azért lehetett sajnálni mikor megszúrták. Viszont ha már meglépték akkor csinálják végig ne kínozzák tovább ezzel a szánalmas történettel őt se, hanem akkor maradjon ennyiben az egész és haljon meg, vagy ne legyen folytatás. A többi karakter még ennél is érdektelenebb volt, mégis kire akarnának építeni.

Jobban is járnánk amúgy egy kaszával lehet, az egész mögött valami olyasmit sejteni hogy csak a pénzre és a hatalomra ment ki a játék ami egy milliárdos fegyencre épült és Gordon áll a háttérben, ezt meg én valahogy nem tartom túl érdekesnek ebben a formában. Minek ahhoz ez az egész időutazósdi meg ennyi céltalanul kószáló rab.
Ráadásul a rabok is tiszta logikátlanok, mind visszajön és kapásból ugyanolyan módszerekkel elkezd öldökölni mint régen semmi más nem érdekli őket, pedig egyiknek sincs fogalma se róla hova került meg minek. Ebben is mi a ráció. Nem a pszichiátriáról jöttek beszűkült agyú őrültként, mégis úgy viselkedett a legtöbbjük (az is akivel nem kísérleteztek).

Követtem ezt a sorozatot mert néha voltak benne jobb jelenetek, érdekes részek, de ezek után rendesen elvették a kedvem tőle, mégha lenne is folytatás.
Vagy dobjanak össze egy sokkal jobban átgondolt, átértékelt második szezont és akkor oké. De ezt inkább ne erőltessék, vagy ha mégis akkor inkább kihagyom.

winnie - 2012. 03. 29. 21:21

“A Need for speedre hajazó autósüldözésre, felborításra inkább nem is mondok semmit, az magáért beszélt…”

naaa, az a bullitt üldözésének lemásolása volt, tisztelgés előtte, a zöld bogár csak feltűnt.

Drainer - 2012. 03. 29. 21:50

Oh akkor bocsánat, nem ismerem de utánanézek és pótlom a hiányosságot. :)

NikoXXX - 2012. 03. 30. 00:03

Nekem tetszett a finale,de megint csak csepegtettek valami infot,de en utalom ezt hogy egy sorozat gyenge es kasza lesz es akkor mar vege sincs,miert nem dobjak fel a netre mondjuk a tortenetet vagy valamit amivel lehetne befejezni valamit.De a keszitok mintha eroltetnek azt hogy ne mutassak azt hogyan es mikent jottek vissza hogy ne vigyek el scifi-s iranyba a sorozatot pedig szerintem pont ezt kellene tenni elvinni scifis iranyba mint a Lost-ot anno.Mert az idoutazast epkezlab tenyekkel nem lehet megmagyarazni,de oszinten veszodtek sokat a ezustel amikor van gps csipp is,igaz akkor nem volt.
Szerintem ha lesz masodik evad Tommy Madsen lesz a foszereplo,valahogy szerethetobb karakter lenne,de nem fog megtortenni sajna.
En szeretnem ha volna folytatas,az ajtos resszel meg keltettek a feszultseget csak,az epulet belsejebe fa tarto gerenda volt vagyis a teto is fa kellett legyen,ezek meg nem hogy atmenjenek a falon vagy csak siman egy radarral megnezzek mi van a fal mogott vagy egy 5cm-es lyukat a falba es egy kis robotot alkuldeni azt kesz ezek meg kulcsoznak,tudom hogy latvanyos es szep de kinottunk a kulcs korszakbol.
A foszereplo 99% eletben marad vagy kap egy kis ezustvert es kesz helyre jon mint Miss Sangupta.
Nagyon kivancsi vagyok hogy mi lesz majd,az ilyen misztikus dolgokkal megfognak engem … szerintem meg csak egy dilis doki kiserlete ami osszejott.
De nem ertek valamit a doki akkor jott visza amikor ok ott voltak vagy bent elt mar egy ideje vagy mi a helyzet?
De hogy lehet az hogy statikusan jonnek vissza,vagyis nem atesnek mint a Csillagkapuba hanem csak supp es ott vannak,mert fekvo illetve ullo helyzetbe hogy lehet a gepbe bemenni ami atdob a jovobe,amugy en beleulnek egy ilyen gepbe de nem orokre hanem megneznem az Iphone 10-et es ellopnam es jonnek vele haza :D

Shabba - 2012. 03. 31. 15:05

Szerintem ez az egyik legrosszabb sorozat amit valaha sikerült végigülnöm. Gyerekes nyomiság az egész. Sam Neil szerintem egy bohóc benne, ő utoljára a Jurassic Park 1ben nyujtott elfogadhatót…de az is lehet hogz csak azért mert az 15 évesen láttam. A dagi doki is abszolúte unszimpatikus. Úgy néz ki a főhős Mustangjában, mint Eddie Murphy a Bölcsek Kövérében amikor belehízott a sportkocsiba. Szánalom. Az feldobta volna a sorozatot ha mondjuk jó látványosan agyonverte volna őt valamelyik tesztoszteronhuszár ex-con!

A főhős csaj pedig max a Cobra 11 beugró zsarujaként lehetne hiteles. Főszerep nem való neki.

Időpocsékolás volt végignéznem!!! Remélem kasza.

Keló Scofield - 2012. 04. 05. 12:44

Azon kevesek táborát erősítem akiknek tetszett a finálé, főleg az uccsó 2-3 rész sokkal jobb volt, mint az előzőek. Reménykedem a folytatásban, mert tetszik ez a misztikus story.
Gondoljunk csak vissza a “Lostra”, az 1. évad végén Jack és Locke néznek a Desmond féle bunkerbe. Utána még mik következtek, senki nem gondolta volna.
Vegyük ezt az évadot egy felvezetőnek, mert tuti lesznek váratlan, jó ötletek még, ha lesz 2. évad.
Rebecca-t szerintem nem veszik ki, bár nálam sem favorit, de nem szeretek alpári módon gúnyolódni.
(Az meg a kedvencem, mikor valakai azt írja, hogy: “Be kellene fejezni” – Tudjuk, ha valakinek nem tetszik, van rá megoldás:D)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz