Advertisement
login |

Pilot: Awake

2012. 02. 21. 14:44 - Írta: Bruzsy

110 hozzászólás | kategória: 2011/12, kritika, pilot-mustra,

2010 szeptemberében a teljes ismeretlenségből kitörve, konkrétan nulla tévés tapasztalattal megjelent egy fiatalember, és megcsinálta az évad egyik legjobb országos pilotját, amit utána egy talán még jobb második rész követett. Hogy a folytatás milyen lett volna, már sosem tudtuk meg, hiszen a Lone Star nagyon korai halált halt, de az biztos, hogy egy időre felhelyezte Kyle Killent a térképre.

Fél évvel később pedig eladott egy újabb pilotot, amit már a forgatókönyvek között is az egyik legkiemelkedőbbnek választottak meg a tévés szakírók, amiben egy, két párhuzamos világ között rekedt nyomozó játszotta a főszerepet. Ez lett az Awake, ami hosszú huzavona után végre premierdátumot kapott, majd az NBC fel is pakolta mindenhová az első részt, hátha beindul a hype körülötte és összehoz egy olyan nézettséget, ami kihúzhatja a csatornát a gödörből, ahová az elmúlt öt évben süllyedt.

Az alapsztori tehát érdekes és megfogó, egyszerre high concept, de azért mégsem megy egy sci-fi irányba. Michael Britten nyomozó egy éjszaka autóbalesetet szenved a családjával, és amikor felébred, meg kell tudnia, hogy a felesége ugyan túlélte a zuhanást, de a fiuk nem. Aztán este lefekszik aludni, majd arra ébred, hogy a fia áll mellette, a felesége pedig meghalt. És akárhányszor elalszik, mindig a másik oldalon ébred, ő maga pedig azt sem tudja eldönteni, mikor van ébren és mikor álmodik. Folytatás spoilermentesen a tovább után.

A fenti csak a keret, a környezet, amiből a bonyodalmak származnak. A sorozat maga ugyanis olyan, mintha három másikból lenne összegyúrva. A főhősünk tehát rendőr, ebből adódik, hogy bizony nyomozós sorozatról van szó, de ez senkit se rettentsen el, ugyanis 15 perc jut csak magára a nyomozásra, amiből rögtön kettő is van: mindkét világban egy-egy, amik valamilyen rejtélyes módon kapcsolódnak egymáshoz.

– Why are we here?
– I had a dream about it. Or I’m having a dream.

Egyébként ez lett a leggyengébb része a pilotnak, ugyanis az idő kevés egy kellő bonyolultságú ügy kifejtéséhez, szóval inkább egyfajta rutinmunkának tűnik a dolog (bár még így is jutott idő arra, hogy beszóljanak a DNS-huszár helyszínelőknek). Az igazi varázst azonban a maradék fél óra adja.

Egyrészt előkerül a családi dráma. A feleség és a fiú története ugyan sablonosnak tűnhet, de mégis teljesen reálisan és hihetően van bemutatva az, ahogy mindketten feldolgozzák a személyes tragédiát. Másrészt ott van Britten személyes vívódása is, hiszen mindkét oldalon eljár egy-egy pszichológushoz, akik próbálnak neki segíteni, és persze mindkettő arról győzködi, hogy az ő világa a valódi. És ezek a jelenetek voltak a legkiemelkedőbbek az egész részben, hiszen két teljesen eltérő jellemű karakterről van szó, aki a saját eszköztárával és a világképének megfelelően foglalkozik az egész üggyel.

A megvalósítás tehát hihetetlenül penge, mindhárom szál pont a megfelelő arányban került bele a pilotba. A képi világ is lenyűgöző, és bár én nem szeretem az agyonszűrőzött sorozatokat, itt egy percig sem zavart, elfogadtam úgy, ahogy van. De mindez kevés lenne, ha a színészek nem nyújtanának kiemelkedőt, azonban itt még ez sem jelent gondot. A főszerepet játszó Jason Isaacs-nek minden rezdülése a helyén van, a vívódás, azok az aprócska mimikák, tényleg belekötni sem tudok.

És míg a két családtag és a két partner nem kapott túl nagy szerepet, hogy megvillantsa magát, a két pszichológusnak, B. D. Wongnak és Cherry Jones-nak már bőven volt lehetősége. Főleg az utóbbit emelném ki, hiszen vele kapcsolatban a 24 miatt szkeptikus voltam, de teljesen pozitív csalódást nyújt. És hozzájuk érkezik a jövő héttől következő résztől Laura Innes is, akiről szintén tudjuk, hogy színészileg nem lehet rá panasz.

Persze ne menjünk el a negatívumok mellett sem. Az egyiket, a nyomozás banálisságát már említettem, de a többi megfelelően kárpótolt érte. A másik már problémásabb: az alapsztori nem elég, hogy nem húzható-csavarható a végtelenségig, de kevés lehetőséget is rejt magában így első ránézésre. Hosszú távon nem lehet folyamatosan ugyanezt eljátszani. Bár valószínűleg jelent valamit, hogy annak idején a 8. résznél leállt a forgatás egy rövid időre, mert el kellett dönteni, milyen irányba folyjon tovább a sorozat, de a lehetőségek korlátozottak.

És említsünk meg egy harmadik problémát is, ami nem a néző szórakoztatásával, hanem a tévézés világával kapcsolatos: nem elég berántó az átlagos néző számára. A történet kerek, nincs cliffhanger, és hiába minőségi egy sorozat, ha a nézők nem térnek vissza a második, harmadik részre. És sajnos ez a lehetőség itt fennáll, és csak reménykedhetünk, hogy egyáltalán eljussunk a fentebb említett nyolcadik részig.

De inkább ne legyünk ilyen borúlátók, hanem örüljünk, hiszen Killen megint megcsinálta. Az Awake nem csak hogy felért a várakozásokhoz, hanem meg is haladta azokat. Persze nem lett hibátlan, de még így is magasan az idei országos újoncfelhozatal fölé tudott emelkedni. Részemről lazán megér egy 8/10-et a nyitány. A folytatást pedig majd meglátjuk, de az én bizalmam töretlen. Igazi premier március elsején, csütörtök 10 órakor, az 1×02 pedig nyilván egy hét múlva.

110 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2012. 02. 21. 14:49

A vége pontszámot berakhattad volna a spoiler elé. Érdekel a pontszám, de nem szeretnék spoilerbe belefutni, amíg nem láttam.

danger - 2012. 02. 21. 14:54

“Folytatás spoilermentesen a tovább után.”
es igy is tette

Pocok - 2012. 02. 21. 14:59

Ja jó… nem tudok olvasni. Azt hittem spoileresen. Akkor semmi :D

D.W. - 2012. 02. 21. 15:01

Engem nagyon elkapott, kezdve a zseniális alapötlettől, a színészeken át a kivitelezésig,minden nagyon rendben volt. Idei legjobb pilot eddig, 9/10. Kíváncsi leszek, mit hoznak ki belőle…

bikkbakk - 2012. 02. 21. 15:19

nekem kifejezett csalódás volt, a nyomozások nagyjából feleslegesek és abszolút nullák voltak, a fiú és az anya is lapos, a főszereplő engem nem kapott el, a két terapeuta meg olyan messze van a valóságtól, mint Csernus a pszichiáterségtől.

4/10 és kasza.

paranoid android - 2012. 02. 21. 15:25

Egyetértek a pozitív-negatív dolgokkal, de nekem a nyomozás összecsapottsága nem kicsit zavart. Azért ha minden rész harmada mehet a kukába, nem fogok örülni. Vagy egyáltalán ne legyen, vagy részeken átívelő bonyolultabb nyomozásnak örülnék inkább. Viszont a pszichológusokkal való beszélgetései valóban nagyon jóra sikerültek.
Maradok még, de azt remélem, hogy nem biztonságra játszanak a készítők, hanem bátran adagolják az információkat és változtatnak dolgokon. Szóval ez a nyolcadik rész jó döntési pontnak ígérkezik.

RexpecT - 2012. 02. 21. 15:28

Köszi az ajánlást és a feliratot este megnézem :)!

dante_zoli - 2012. 02. 21. 15:42

Igen én is úgy éreztem, hogy a nyomozásra valahogy nem jutott elég idő. Viszont a nagyobb gondom az volt, hogy 40 percben ezt az egész szituációt átadni a nézőnek nagyon nehéz. Persze az írók mindent megpróbáltak, de igazán lehetett volna(persze ha lehetőség engedi)egy másfél órás pilot.SPOILER Én hiányoltam azt, hogy az elején nem mutatták be a családot még a baleset előtt. De ezt én betudom az idő hiánynak. Viszont a fiú számomra teljesen zavaró(még), sztem nagyon nem tudja átadni azt a karaktert amit kellene neki. SPOILER VÉGE

Ennek ellenére legjobban várt újoncként 7/10 kerestem a negatívumokat a hsz-ban, de várom a folytatást mert tetszett a pilot.

punyapapa - 2012. 02. 21. 15:54

Nekem nagyon tetszett főleg az, hogy nem mutatták be a családot a baleset előtt. Kíváncsi leszek, hogy mit hoznak ki belőle. Az is lehet, hogy a nyomozó kómában van és majd az évad végén felkel. Akármennyire is tetszett én 1 évadnál többet nem látok benne.

papsapka - 2012. 02. 21. 16:05

Nekem nagyon tetszett, főleg a pszichológusok.A családi rész is rendben volt.A nyomozás engem nem is érdekelt, annyi nyomozós sorozat van. Eléggé berántott a sorozat, biztos nézni fogom. Én is attól félek, hogy a csávó kómában van, és ennyi lesz a történet, remélem valami jobbat találnak ki. Mondjuk egy elromlott része a Mátrixnak az ő világa :)

bad_boomer - 2012. 02. 21. 16:16

Kicsit gyengus lett, de azért maradok, Jason Isaacs zseniális! Nem értettem azt a részt Alkotmánnyal, ott mi volt a lényeg?

symor - 2012. 02. 21. 16:37

Ha az NBC ezt is elbassza már hivatalosan a legnagyobb lúzer csatorna lesz kerek e világon :)

pod - 2012. 02. 21. 16:46

Engem a cliffhanger hiánya nem is zavar, csak azt nem tudom, merjem-e nézni tovább hetiben, hogy zárják le, marad-e.

Az alkotmányos-elvileg ha az egész világot csak ő álmodja, és ő nem tudja kívülről az alkotmányt, nem is tudna felolvasni belőle.
Mondjuk ez szerintem sem bizonyít semmit, mert álmában azt se tudná, az-e az igazi alkotmány, amit éppen olvas, lehet csak odaképzelt magának a papírra egy random jogi szöveget.

A család elősztoriját direkt hanyagolják szerintem, talán nem véletlen, hogy nem emlékszik a baleset estéjére, és az egész kavarodás a véralkoholjával.

Azt sem bánom, hogy a nyomozást egyenlőre hanyagolják

Tőlem mehet a 9/10-egyedül a kameraforgás idegesített néha.

bikkbakk - 2012. 02. 21. 16:53

bad-boomer,

Spoiler:

az, hogy miután nem ismerte a teljes szöveget, az hogy fel tudott olvasni belőle, a terapeuta szerint azt bizonyítja, hogy nem álmodik, hisz ha nem ismeri, nem tudná fejből idézni.

Ami persze kétszeres hülyeség: egyrészt álmában az egyszer egyre is simán hiheti azt, hogy az valóban az amcsi alkotmány másrészt álmában a tudatalattijából simán előjöhet egy néhány oldalas, közismert irat néhány mondata.

Az egyetlen mentség a két segítő hülyeségére az, hogy/ha mindkettőt álmodja a főszereplő, így a saját butaságaival tömi a saját fejét. Ha tippelnem kéne és nem lett volna LOST, azt mondanám, a srác a purgatóriumban van, mivel ittasan vezetett.

dzsiaj - 2012. 02. 21. 17:10

Rettenetesen tetszett a pilot, és rettenetesen tudom, hogy akkorát fog bukni, mint az ólajtó. Tippre Prime Suspect alatt lesz. Tudom, hogy borúlátó vagyok, de bizonyos szinten reális is.

Steven Great - 2012. 02. 21. 17:39

Tetszett a pilot, sajátos hangulata volt, de a sorozat túléléséhez minimum csoda kellene. Azért hátha többet kapunk, mint a Lone Star-ból.

RexpecT - 2012. 02. 21. 17:50

Tényleg jó kis sorozat, jár neki a 8/10.

MZperX - 2012. 02. 21. 17:54

6/10. Kábé öt percig volt érdekes, utána nem tudott olyan “tyűha” érzést nyújtani. Majd legközelebb. Azt a három részes szabályt tartom. Csak utána sújt a kasza.

Mindenesetre ügyes volt ez a párhuzamos szálas…

SPOILER

… nyomozás.

VÉGE

.tnm - 2012. 02. 21. 18:02

az alkotmányból idézés nem hülyeség, a másik (“hideg”) világban másnap tudja ellenőrizni, ha emlékszik milyen mondatokat és melyik oldalon olvasott a “meleg” világban.

ooo - 2012. 02. 21. 18:03

Attól félek, ebből is egy átlagos krimi lesz. A nyomozásokon kívül nincs más lehetőség, max. annyi, hogy flashbackekkel teletömnek a 42 percből nagyjából 20-at.

Kezdésnek egyébként korrekt volt, egy 7-es mehet rá, de szkeptikus vagyok a következő részekkel kapcsolatban.

(Egyébként elég in medias res volt ez az 1×01, azt hittem lesz valami bevezető a balesettel kapcsolatban.)

.tnm - 2012. 02. 21. 18:11

egyébként szerintem több átívelő probléma is lehet (persze nem annyira izgalmasak, mint az alapfelállás):
– a triviális, amiből már kaptunk kóstolót: mennyire tudja kezelni, mikor melyik világban van, melyik ügyet kezeli, ki a partnere, stb.
– megpróbálja kinyomozni a baleset okát
– felmerülhet, hogy egyik világ sem igazi és ő fekszik kómában/éli halál utáni életét (bár ez inkább ilyen végecsavar, mert az ellenkezőjét nem tudja sehogyse bizonyítani)
– elkezdheti a hidat építeni a két túlélő családtagja között, illetve akár a két világ között is, remélve, hogy ezzel létrehozhat egy olyan világot amelyben mindketten túlélték
– bejöhetnek újabb világok is (ezzel is játszottak egy picit a pilotban), ahol egyikük sem élte túl.
– hosszabbodhatnak, vagy aszimmetrikussá válhatnak a váltási idők, aszerint, hogy épp melyik világot hiszi inkább valóságnak (bár ez elég sablonos lenne)
– megpróbálhatja a tudatával megváltoztatni a világokat, vagy azt hiheti, hogy ez történik és ezért arról a világról lesz gyanús, hogy álom.
– sok más, amit nálam okosabbak ki tudnak találni :)

crashland - 2012. 02. 21. 18:23

végig jó volt, jogos a 8/10. csak nehogy elrontsákok :S

pod - 2012. 02. 21. 18:41

@.tnm. Dehogy tudja ellenőrizni, nem értelek. Egyenlőre egyik világ sem tudja bizonyítani a létezését a másik kárára.

Ha másnap a “hideg” világban kideríti, hogy pont ugyanazt olvasta tegnap az előzőben, vagy éppen teljesen mást, tökmindegy, egy fokkal sem lesz okosabb.

.tnm - 2012. 02. 21. 19:54

@pod, ha tudja, hogy nem memorizálta szó szerint az alkotmányt és másnap szó szerint megtalálja, akkor abban elvileg biztos, lehet, hogy az biztos nincs, hogy a meleg világ álom, a kék pedig valóság.

de egyébként a 4. falat bevonva, mi is tudjuk, hogy szó szerint idézte, tehát…

pod - 2012. 02. 21. 20:07

@.tnm
De ha nem memorizálta szószerint, hogyan, vagy mit ellenőriz egyáltalán másnap?

.tnm - 2012. 02. 21. 20:11

nem kell szó szerint memorizálnia, Te is felismered, ha holnap valaki azt írja Neked, hogy:

“de egyébként a 4. falat bevonva, mi is tudjuk, hogy szó szerint idézte, tehát…”

nahát, kb szó szerint ezt olvastam tegnap is. pláne, ha hasonló jelentőségű neked az a felolvasott pár mondat, akkor meg még jobban megmarad.

pod - 2012. 02. 21. 20:46

lehetőség1-a két szöveg a két világban egyezik.

-az első világ igazi, a második álom(valódi papíron, valódi alkotmányt olvasott, aztán az álmában emlékezett a szövegre)
-az első világ álom, második valóság(az elsőben tudatalatt emlékezett a szövegre, azt dobta vissza álmában.
Vagy pedig álmában tényleg b*llshitet olvasott, és nem tudatosan maga az ellenőrzés formálta át az emlékeit az álmáról-az emlékek álmokról elég képlékenyek-,
mert valódinak akarja hinni azt is.)
-mindkét világ valódi(két párhuzamos világ)
-mindkettő álom(ugyanazt álmodja magának)

lehetőség2-a két szöveg nem egyezik meg

-Az első, vagy a második valódi(egyik “hazudik”)
-mindkét világ valódi(két párhuzamos világ, különböző alkotmánnyal)
-mindkettő álom(mást-mást álmodik magának kómában)

Ezért mondtam, hogy nem számít, mindkét eredménybe belefér minden.
Végig az ő szemszögéből írtam, azt, amit mi tudunk a szöveg helyességéről, ő nem tudhatja, ezen a vonalon nem is deríthet ki semmit.

@tnm. Helyesebben, memorizálás nélkül: “Hmm, ez a szöveg ismerős. Azt Hiszem tegnap is éppen ezt olvastam.”
Vagy: “Hmm, ez a szöveg ismerős, de azt Hiszem tegnap ezt másképpen olvastam.”

Bruzsy - 2012. 02. 21. 21:03

Akkor egy kis kavarás, amire fordítás közben jöttem rá: a felolvasott részlet a legelső oldalról származik, konkrétan a második paragrafusa az Alkotmánynak. Ergo egy olyan patriotikus országban, mint az USA, valószínűleg minden ember elolvasta már egyszer, legalább addig, még akár tudhatja is fejből. Szóval nem olyan egyszerű a helyzet. ;)

.tnm - 2012. 02. 21. 21:08

először is, azzal, hogy mindkét világ álom, egyelőre egyszerűsíthet, mert ezt sehogyse tudja ellenőrizni, még hipotézisnak is meddő.

“-az első világ álom, második valóság(az elsőben tudatalatt emlékezett a szövegre, azt dobta vissza álmában.
Vagy pedig álmában tényleg b*llshitet olvasott, és nem tudatosan maga az ellenőrzés formálta át az emlékeit az álmáról-az emlékek álmokról elég képlékenyek-,
mert valódinak akarja hinni azt is.)”

ez az ág szerintem nincs. ha mindkét világban tudja, hogy nem memorizálta az alkotmány szövegét és tényleg a közepéből idézett kb helyesen, akkor elég valószínűtlen, hogy tudat alatt maradt meg neki.
olyan meg végképp nincs -vagy legalábbis még soha nem hallottam ilyenről, álmokban, ilyen terjedelemben és ilyen szignifikanciával-, hogy valaki “blank”-ot álmodjon, amit a másik világ(ébrenlét) tölt ki.
a többiben igazad van, ezért is azt az egy kombinációt tudná kizárni ezzel, hogy a kék/hideg világ valóság és a narancs/meleg pedig álom. márpedig pont ezt akarja bebeszélni neki a hideg világ pszichoterapeutája.

egyébként annyiban visszakozom, hogy az alkotmányos felolvasás után ideje se volt ellenőrizni; de hozzáteszem, ha álmodban mondasz valami hülyeséget, amiről ott az álmodban azt hiszed, hogy jó és reggel ébredés után még emlékszel rá, akkor szoktad tudni, hogy álmodban hülyeséget mondtál-e (igaz az alap probléma, hogy egyik valóságot se érzi álomnak reggelente)

a 4. falat csak érdekességképp írtam. mi nézők már sejthetjük, hogy a narancs/meleg világ nem álom. (vagy esetleg épp a baleset előtt memorizálta a főhős az alkotmányt és erre már nem emlékszik)

.tnm - 2012. 02. 21. 21:10

@bruzsy
aha… akkor most lehet találgatni, hogy összevissza voltak-e a lapok, volt-e jelentése annak, hogy sokadik lapon volt ez, vagy egyszerűen csak a buta amerikaiak miatt kellett ez elejéről idézni, hogy ők is felismerjék, hogy az valóban korrekt szöveg. :)

khaos - 2012. 02. 21. 21:26

így írás alapján érdekes,sztem pilotot bepróbálom,hátha lesz még egy sorozat amire időt kell szakítani :)

cyborgwings - 2012. 02. 21. 21:37

nekem nagyon tetszett a pilot, de azok táborát erősítem, akik attól tartanak, hogy nem lehet túl sokáig húzni a sztorit. mondjuk ez alapvetően nem lenne baj, legyen egy remek rövid évad, csak ha nincs benne több, tényleg ne húzzák el fölöslegesen.

vaporizer user - 2012. 02. 22. 01:15

A tovább előtti rész olvastam el csak, de azzal megvettél. Érdekel, mert én is gondolkoztam már el párszor azon hogy milyen lenne ha úgy élnék hogy nem tudom mikor álmodom és mikor vagyok igazából ébren.

bikkbakk - 2012. 02. 22. 08:09

Bruzsy,

állampolgári ismeretekből van ahol meg is kell tanulni azt a néhány oldalt…

Lacc - 2012. 02. 22. 09:47

Holy cow, it’s Lucius Malfoy! Akkor megnézem, bizony :D

karit - 2012. 02. 22. 17:02

“Ha tippelnem kéne és nem lett volna LOST, azt mondanám, a srác a purgatóriumban van, mivel ittasan vezetett.”

Egyetértek bikkbakk kollégával, nagyon purge szaga lenne, ha… Ezt (vagy valami efféle “kómás” izét) erősíti, hogy a két esetben meglévő közös nevező a “túloldali” esetnél segített. Bár ez párszor elmegy (kár, hogy ennyire faék módon oldották meg mindkét nyomozást), hosszú távon unalmassá válna: azért gondolom, nem ennyi ötlettel vágtak bele. :)

(Ugyanígy abban is bízok, hogy a Touch -SPOILER féleség jön-
kissé erőltetett “világon átívelő véletlen-sorozata” sem az egyetlen katarzisforrás lesz.)

Nekem az Awake a Day Break sorozat (RIP), a Forráskód és az Előérzet c. filmek jó értelemben vett kotyvalékának tűnik, és mivel nálam ez a “zsáner-mix” über alles, tuti végignézős lesz.
Illetve addig biztosan, amíg a rejtélyfaktor megmarad, mert az eddigi nyomozások, hát… khmm…

karit - 2012. 02. 22. 17:04

Amúgy milyen dolog már, hogy Dylan Minnette-et eddig két sorozatban láttam, és mindkettőben képzelt gyereket alakított. :)

Cay - 2012. 02. 22. 19:47

Sztem a végén kiderül, hogy kómában volt és álmodta az egészet :D

winnie - 2012. 02. 22. 21:31

“Sztem a végén kiderül, hogy kómában volt és álmodta az egészet :D”

azért ennél lehetne többre tartani az írókat, főleg, hogy a life on mars-nak nem csak angol, hanem amerikai verziója is készült.

Valakee - 2012. 02. 23. 00:15

Szerintem abszolút jó lett, viszont hiányolom a nyilvánvaló “reality check” effektusokat, ami egy ilyen helyzetben szerintem alap lenne. Néhány ezekből:

a) kiválasztja az egyik pszichológust, és elviszi hozzá egyik nap a fiát, másik nap a feleségét, és vagy a pszichológus, vagy a feltehetően egyik élő családtagja megmondaná, hogy hol a hiba

b) lefilmezi/lefényképezi az egyik családtagját, és másnap megmutatja a másiknak

c) simán rákeres a neten, hogy melyik pszichológus létezik

Bruzsy - 2012. 02. 23. 08:16

és ezekkel mit érne el? semmit az ég világon.

annarchy - 2012. 02. 23. 09:11

Valakee: ebből melyik bizonyítana micsodát???
Ha van két párhuzamos _valóság_ akkor nem ér vele semmit…
Ráadásul nem is akar ‘választani’.

annarchy - 2012. 02. 23. 09:13

sztem meg ő halt meg… vagy mindannyian a balesetben.
És mivel ő volt a hibás, most a purgatóriumban van, ez a büntije…

TibChee - 2012. 02. 23. 15:44

Szerintem semmi baj nem volt a nyomozásokkal. Rövid volt és ezáltal kicsit felületes, vázlatos, de mégis teljesen hihető. Főhősünk hipotézisei teljesen hihetőek voltak, nem amolyan CSI-féle “egy csavarból megmondom, hogy milyen autó volt” típusúak. Fokozatosan, részletről részletre rakta össze a képet. Csak annyi, hogy nem láttuk a két részlet, helyes megérzés között eltelt időben zajló eseményeket.

A fentebb említett “reality check” (aminek nem sok értelme van, ha az ember MINDENT csak elképzel) is megvolt, vagy legalábbis céloztak rá a karkötőkkel.

Ugyan nem volt hagyományos értelemben vett cliffhanger, mégis érdekes, hogy miért van ilyen sok egybeesés a nyomozások részletei között (biztosan nem csak véletlen), illetve hogy miért homályosak a baleset részletei. Szerintem ezek egyenként is bőven elegek lennének átívelő szálnak.

Szerintem a pilot legzseniálisabb része, a pszichológusos részek lógtak ki egy kicsit a sorból. Minden teljesen valószerűnek tűnt, kívéve a terapeuták viselkedése. Valahogy én sem így képzelek el egy ilyen terápiát. De valószínűleg az sem véletlen, hogy terápia helyett inkább a győzködésből áll a dolog. Szerintem itt feszül egymásnak a két valóság, ilyenkor küzdhet magában a főhős, hogy most mi is van.

winnie - 2012. 02. 23. 15:50

“Szerintem semmi baj nem volt a nyomozásokkal. Rövid volt és ezáltal kicsit felületes, vázlatos”

tippre sokaknak ez a bajuk:)

TibChee - 2012. 02. 23. 21:48

Mert hozzá vannak szokva a felesleges, erőltetett “csavarokhoz”, időhúzáshoz és a hihetetlen következtetésekhez.
Itt meg ilyen nem volt.

Robert - 2012. 02. 24. 12:27

Tudom,hogy még kicsit korai ezen agyalni,de ha lesz ( miért ne lenne ) csattanó,ugye attól is függ,hogy mikor,hogy a nézők mennyire maradnak a sorozatnál,mi lehet az,mennyire lesz ütős.Lehet,hogy kómába esett,ez is lehet egy variáció.Az íróktól láttunk már olyat,hogy valamivel nagyon hasítottak és aztán hirtelen kellett befejezni,aztán befejezték valami silány véggel.Tehát benne lehet a kóma esélye,bár szerintem más lesz.Mivel agyalok ( folyamatosan ) összerakom az előző sorozatok,filmek alapötleteit,melyek hasonlítottak egy picit is ehez a történethez és sorra veszem,melyik,hogy ért véget és ehez mérten gondolkodom egy olyan csattanó-ról,ami talán új lehet az előzőekhez képest.pl Fringe,mint párhuzamos világ.Hatodik érzék,mint mozi.Sorolhatnék egy párat,de az igazságot tényleg a leges-leges legvégén tudjuk meg,ami remélhetőleg nem egy összedobott gyorsan legyen vége stílust fog mutatni.Nekem a pilot alapján nagyon a székhez szögez legalább még nagyon sokáig,jobban mint alcatraz……sokkal jobbabn. Végezetül egy személyes végebefejezés……..lehet,kicsit abszurd lenne,de láttunk már sokféle véget,olyat is,amin meglepődtünk,meg amin nem,de az én verzióm,hogy mi van,ha ő maga halt meg? Bár ez is hajaz egy remek sorozatra…..Lost! Mindegy,még messze a vég! Vagy nem? :)

karit - 2012. 02. 24. 12:37

“b) lefilmezi/lefényképezi az egyik családtagját, és másnap megmutatja a másiknak”

És azt hogy? Az Elm utcában sikerült az álombeli kalapot áthozni, de ez egy másik utca, ahol minden nap másik színű szalaggal a csuklóján ébred. Azért érdekes lenne, ha hetente újabb ötleteket vetne be az orvosai meggyőzésére, és az még inkább, ha sikerülne őket megingatni. (Pl. kiderülne, hogy léteznek egymás világban is, és…)

Vagy ahogy Panksza Tóni énekli: http://www.youtube.com/watch?v=iX-uWV7k_jQ

És (nem) várom az epizódot, ahol a feleség és a gyerek áll a papa sírjánál / kórházi ágyánál, de aztán egy vörös tengeri halat (nem lazacot) találnak a küszöbön, és sokkal frappánsabb lesz a megoldás. (Vajon az írók tudják már?)

winnie - 2012. 02. 24. 12:47

“Tudom,hogy még kicsit korai ezen agyalni,de ha lesz ( miért ne lenne ) csattanó”

szinte 100%, hogy nem lesz, hiszen nincs sok esélye nézettségre a sorozatnak, így nem is tudják majd befejezni a készítők. illetve csattanó lesz, csak nem végecsattanó. például a 2. részben is derülnek ki olyan dolgok, hogy ihaj.

” íróktól láttunk már olyat,hogy valamivel nagyon hasítottak és aztán hirtelen kellett befejezni,aztán befejezték valami silány véggel.”

volt ilyen? hol, mikor? csak mert ez nagyon ritka. eleve 20 sorozatból csak 1-et fejeznek be, akkor kábé 100 vagy 200 sorozatból kap 1 ilyen, összecsapott befejezést.

“az én verzióm,hogy mi van,ha ő maga halt meg? Bár ez is hajaz egy remek sorozatra…..Lost! ”

ez miben hajaz a lostra? a lost nem egyfőszereplős és volt senki halott a főszereplők között a pilotban. vagy csak rosszul emlékszem.

Sherlock20 - 2012. 02. 25. 14:21

Nekem bejött a pilot a gyenge – de ezzel együtt érdekes – két nyomozós szállal együtt is. De egy évadnál tovább ilyen minőségben nem tudom, hava lehetne nyújtani… Örülni fogok, ha az első évad lemegy majd, amcsik nem hiszem, hogy kajálni fogják… Kár érte… Mindenesetre az általam idén látott újoncokból messze ez a legjobb…

winnie - 2012. 02. 25. 14:24

végre megnéztem a pilotot, naná, hogy jó, majd lehet, hogy írok róla, de… a nyomozós szál tökéletes volt nekem, nem volt probléma vele. bár lehet, hogy csak az interconnecting dolog fogott meg ennyire.

“De egy évadnál tovább ilyen minőségben nem tudom, hava lehetne nyújtani… ”

mondta a készítő, hogy ez nem gond, csak érdekes magánéletbeli sztorik kellenek és érdekes nyomozások, így bármeddig elmehet a szappan és a krimi mixe. (mondjuk a 2. részben lesz valami komoly wtf, ami lehet, hogy borítani fog 1-2 dolgot.)

Sherlock20 - 2012. 02. 25. 19:36

Én drukkolok a sorozatnak, az első része nagyon megvett. Mondjuk nagyon fáradtan nem éri meg nézni, egy kicsit oda kell figyelni, ha az ember mindig minden érthetőt érteni akar. :)
Minimum mekkora nézettség kéne neki, hogy az NBC azt mondja, oké? Ha egy átlagoz hoz, az elég, vagy ennek a felett kéne teljesítenie?

winnie - 2012. 02. 25. 19:56

legyen nagyobb, mint az előtte lévő műsor, vagy, mint a kedd, szerda 22.00-s.

ha 18-49-ben 2.0 meglenne, akkor tuti maradna.

Bruzsy - 2012. 02. 26. 14:56

és akkor most vegyük ki a mancsunk az éjjeliedényből.

Zee - 2012. 02. 27. 20:47

Nekem nagyon bejött a sorozat!
8/10

Spoiler

Talán pont azért mert nem ment el a nyálas, érzelgős, összeroppanos irányba és mindent megismertünk kicsit!
Ha csak nyomozás van és nem foglalkoznak az alapfeltevéssel az azért lett volna rossz.
Ha meg csak drámáznak a családdal az meg azért nem tetszett volna! Így 1 részben mindent bemutattak ami a kiinduláshoz kell!
Én érdekesnek találom a két pszichológus csatáját hogy mi alapján lehetne eldönteni hogy melyik az igazi.
Az meg már látszik hogy az egyik irány elmehet a “legyen gyerek mert úgy kerek a család”, a másik meg az “összejövök a teniszoktatóval mert úgy kerek a család” felé.
Spoiler vége :)

A lényeg hogy várom a folytatást!

D.W. - 2012. 03. 02. 17:21

Premier számok:

“The series premiere of NBC’s Awake drew just a 1.9 adults 18-49 rating, and 6.247 million viewers.”

Elar - 2012. 03. 02. 19:55

Bocs, de mikor lesz a köv rész?

Bruzsy - 2012. 03. 02. 21:27

“Igazi premier március elsején, csütörtök 10 órakor, az 1×02 pedig nyilván egy hét múlva.”

leila - 2012. 03. 09. 09:35

Ennek minden perce arany.

Kicsit persze Fringe ezzel a két párhuzamos világgal, de üsse kavics.

Dark Wolf - 2012. 03. 09. 13:05

A második rész vége a “Most komolyan??” és a “Miért??!?” kérdéseket váltotta ki belőlem.

winnie - 2012. 03. 09. 13:28

ahogy írta tegnap a készítő: “The end of tonight’s AWAKE either RUINS EVERYTHING or MAKES IT AWESOME because it is easy to PLEASE EVERYONE.”

Dark Wolf - 2012. 03. 09. 15:29

Hát, ha nem is rontott el mindent, az biztos, hogy nem örülök.

Sherlock20 - 2012. 03. 11. 11:43

Ki mit szűrt le az 1×02 utolsó 2-3 perce alapján? :) Most akkor kapunk egy megrendezett balesetet, és ezek szerint a feleséges túlélő a valós? Lepuhultam, de nem nagyon értem, mi van, mintha csak Lost-to néznék… :D

Yooha - 2012. 03. 17. 18:59

Sziasztok!

Örülök, hogy idetaláltam, ahol elolvashatom mások mit gondolnak erről a sorozatról. Ez az első eset, hogy a pilot után kíváncsi vagyok, mások mit gondolnak. A legtöbb dolog, amire én jutottam, már elhangzott:
– Jason Isaacs miatt kezdtem el nézni, és nem csalódtam
– nem tudom elképzelni, hogy egy év után legyen benne ötlet, félek egy pár epizód után sem lesz
– arra figyelni kell, hogy melyik világban melyik nyomozás folyik, és mik az összekötő elemek. Ez az amerikai átlagnézőnek sok lesz :)
– szerintem is kómában van, szóval vagy tudom a végét, vagy valami nagggyon váratlan lesz!

Llew - 2012. 03. 17. 20:13

“Ez az amerikai átlagnézőnek sok lesz :)”
Hagyjuk már az ilyen hülyeségeket.

dacecc - 2012. 03. 23. 22:18

3 rész után ez még mindig nagyon bejövős, ha így megy tovább, hogy érdekes tud maradni simán a 2 világ által, tőlem húzhatják a rejtélyt ameddig akarják

leila - 2012. 03. 30. 17:43

Ez a rész is jó volt, a vége zavarba ejtő.

LoGi - 2012. 04. 06. 21:00

Remek rész volt az eheti.

wondorog - 2012. 04. 07. 17:34

Ez a 6. rész szerintem a legjobb volt eddig, és a következő is elég durvának tűnik.

Llew - 2012. 04. 09. 13:16

Már a cold open is remek volt, aztán az egész rész baromi jó lett.

dori - 2012. 04. 12. 11:36

Most néztem meg az első részt, és nem kicsit rántott be a sorozat.:) Nagyon várom hogy lássam a többit is.

dacecc - 2012. 04. 14. 00:20

Érdekes volt a hetedik rész, tetszett a rejtély, amit felvázoltak, csak arra számítottam, hogy folytatják a hallucinálós szálat. nem teljesen reális szerintem, hogy az elmegyógyintézetben történt eset után még megbízik egy arc nélküli hangban a taco bellnél. én a helyében kételkednék, persze ez nem negatívum, csak megjegyeztem. szerencsére tartja a színvonalat a sorozat, várom a következő részt.

Cevys - 2012. 04. 14. 00:55

Wow, és valóban tartja a színvonalat. Habár rövidek voltak a nyomozós szálak, de engem valamiért nagyon megfogtak, és persze a főszálas körítés… Nem lehet egy rossz szavam, csak hogy lássam már a következő részt:D

Egyébként hány részes lesz az évad?

dacecc - 2012. 04. 14. 20:54

úgy tudom 13

Nicholas - 2012. 04. 19. 20:32

Szerintem is az eddigi legjobb volt a 6. rész.
Egy percig nem unatkoztam, és ez ritka nálam egy nyomozós sorozat esetén.
megláttam a pingvint… WTF? :D
A gyűrűnek amúgy volt valami szerepe azon kívül h Michael találkozott Emmával?
A Trip-es megoldást elég gyengének éreztem, de ettől függetlenül a rész hatalmas volt. A pszichológusos párbeszédekért külön plusz pont megint.
Erre nem sajnálok 9/10-et adni.

Sherlock20 - 2012. 04. 19. 22:10

Ez a sorozat egyre jobb és jobb… :/ De örülnék neki, ha megmentenék a pocsék nézettség ellenére is…

adamban - 2012. 04. 20. 23:57

Hát. Most láttam a nyolcadik részt. Ebben csak egy kis nyomozás volt, meg egy kis lelkizés. Semmi misztikum, a fő szál már megint nem haladt előre semmit. Kezdek türelmetlen lenni.

Danger - 2012. 04. 27. 20:46

Nagyon jó a sorozat, tényleg egyre jobb, bár én néha hiányolom valahogy a fő szál történéseit, hogy bővebben belemenjen, de most jó lesz!

adamban - 2012. 04. 28. 00:30

Megvolt a kilencedik. Még mindig nem rossz, de a fő szál egyszerűen elhalt.

Llew - 2012. 04. 29. 22:03

Lassan tényleg lehetne valami megint a főszállal, de anélkül is eszméletlen jó. Nem tudom mikor néztem ilyen erős atmoszférával rendelkező sorozatot. Marha jó hangulata van. A zenéje nagyon tetszik. Az meg hihetetlen, hogy mire elég itt a máshol üresjáratokkal kitöltött ~40 perc. Két klasszikus nyomozás mellé még befér egy csomó magánélet, és egyik kapcsán sincs hiány érzetem. Minden dekára pont jól van kimérve.

d3jam - 2012. 04. 29. 23:45

1×09-et most láttam. A nyomozás elég gyenge volt mindkét világban. (bár a satyekos dolog nem volt rossz) Az első 5 percben tudtam ki a lét gyilkos.
Viszont a magánéleti cliffhanger nagyot ütött nálam. Főleg az hogy a piros világban a csaj …!!! Szóval ez mentette a részt nálam eléggé.
Tényleg egyre jobb a sorozat, megkedveltem és heti nézős lett. Sajnálni fogom a kaszát. (egy csöppnyi esély azért még van, mivel nbc-n fut)

dacecc - 2012. 05. 01. 10:01

1×9 az egyik legjobb volt eddig nekem, viszont szerintem is kéne valamit a főszállal kezdeni. Én ellennék nélküle is, egyszerűen nincs rá szükség. érdekes tud maradni nélküle is a sorozat

luki17 - 2012. 05. 04. 17:00

Csak én érzem, hogy az 1×10-ben az NBC-sek üzenni akartak azzal a mondattal, hogy “She had faith in the community, I’m sorry she was so wrong”?

Llew - 2012. 05. 04. 21:40

Nem hiszem, szerintem ez már le volt forgatva végig mielőtt a pilot adásba ment volna, és utána kiderült, hogy milyen nézettséget hoz.
A rész kapcsán remélem dobnak még valami nagyot a főszálon a maradék pár részben, mert az nagyon snassz lenne, ha sima heroin üzlet lenne a háttérben.

adamban - 2012. 05. 05. 03:31

Na megvolt a 10. rész és végre megmozdult a főszál. Bár nem igazán értettem. Valaki magyarázza meg, mit kavart a rendőrfőnök.

Llew - 2012. 05. 05. 08:53

adamban
a főnök nem kavart semmit, inkább emberből van, és próbálja visszatartani a titokzatos embert, hogy feleslegesen kinyírják Brittent. Az ok amiért meg kinyírnák, hogy miatta valamiért nem lehet szállítani egy rakás heroint, ami viszont a tárolás során lassan tönkremegy.

adamban - 2012. 05. 05. 13:32

Aha. Kösz. Nekem az volt a benyomásom, hogy nekik Britten kettős életéhez lehet közük, de akkor félreértettem.

Kár, mert azt hittem, legalább megsejtünk valamit ennek az okáról.

Llew - 2012. 05. 05. 14:28

Ahhoz van hát, a harmadik vagy negyedi rész végén van erről egy jelenet. Amit leírtam az csak a mostani rész jelenete. Ezért írtam feljebb, hogy elég snassz ok lenne, ha tényleg csak egy drog üzlet lenne az egész mögött.

adamban - 2012. 05. 06. 00:24

Ja igen, emlékszem arra a jelenetre. Azért volt ez a benyomásom.

Na igen, akkor most ők okozták Britten kettős életét, vagy csak heroint árulnak?

Cole - 2012. 05. 11. 21:07

Igazából nem tudnék érvelni amellett, hogy miért jó ez a sorozat, de azt vettem észre, hogy mostanában mindig ezt várom a legjobban. Teljesen beleszerettem az “atmoszférájába”. Nagyon remélem, hogy lesz második évad!

Nicholas - 2012. 05. 11. 22:20

“Nagyon remélem, hogy lesz második évad!”

Kaszát kapott… :(

adamban - 2012. 05. 13. 00:32

Az átlagnál szerintem sokkal jobb sorozat, nagyon sajnálom, hogy elkaszálták.

adamban - 2012. 05. 13. 01:14

Ehh, a 11. rész iszonyat jó volt. Végre folytatódott a fő cselekményszál, nem kicsit, nagyon.

Llew - 2012. 05. 13. 23:09

A maradék két részben remélem kapunk valami lezárás félét.
A 2011/2012-es szezon egyik legnagyobb baklövése, hogy ez a sorozat nem kábelre került. Ott talán túlélt volna.

Bogyó - 2012. 05. 18. 19:45

Engem berántott, sajnálom, h kasza. Azér én is remélem, lesz vmi lezárás. Rengeteg lehetőség van a sztoriban, biztos kibírt volna néhány évadot :(

adamban - 2012. 05. 20. 02:19

Hát mintha tudták volna hogy elkaszálják a sorozatot, a végére rettentően felpörgött a sorozat. Kiemelkedően jó sorozat, és az azok, akik elkaszálták, eláshatják magukat.

Borisz - 2012. 05. 21. 08:34

Úgy tűnik, csak a balesetre kapunk választ, a két életre nem (bár ne legyen igazam), remélem, legalább a készítők nyilatkoznak vmit, hogy mi volt az elképzelés (ha volt egyáltalán :)

winnie - 2012. 05. 21. 08:38

kyle killen írta, hogy twitteren minden kérédsre válaszokni fog. @killen8

Borisz - 2012. 05. 21. 11:32

ezt jó tudni :) köszi.
ettől függetlenül az év sorozata volt nálam, a főcím meg egyszerűen zseniális

d3jam - 2012. 05. 24. 16:51

finálé spoiler:

Ez a válasz elég kibújós volt, de legalább happyend. Az egészet csak álmodta :) Lehetett tudni hogy nem lesz 2. évad és lezárták nyugisan, cliff nélkül.
A finálé amúgy tetszett, voltak bizarr jelenetek, de így hogy álom volt az egész sorozat, belefér.
Egyedül a sorozat utolsó mondatával nem vagyok megelégedve.
Jobban ütött volna az i’m perfect helyett “I’m awake” :)

winnie - 2012. 05. 24. 16:57

finálé után vagyok, nem kell spoiler:)

“Az egészet csak álmodta :) Lehetett tudni hogy nem lesz 2. évad és lezárták nyugisan, cliff nélkül.”

ne hidd. biztos lehetsz abban, hogy nem álmodta:) maximum álmodta, hogy álmodta. vagy végülis mindegy, mert mindenki eldönti, az író twittere az amerikai adás után leírja, hogy mire ment ki szerinte a játék, de a lényeg, hogy ha lett volna 2. évad, akkor ezzel a befejezéssel folytatják.

adamban - 2012. 05. 25. 00:15

Háát.

Ennél azért meggyőzőbbre számítottam. Kaotikus, misztikus zagyvaságnak tűnt a vége, és igen, a legkönnyebb kiutat választották. Szerintem ez a sorozat jobb finálét érdemelt volna.

Arról nem is beszélve, hogy ha lett volna második évad, annak a történetét már aligha lehetett volna hitelesen felépíteni.

No mindegy, összességében egy nagyon jó sorozat volt. Kár érte, hogy vége.

winnie - 2012. 05. 25. 00:27

“Arról nem is beszélve, hogy ha lett volna második évad, annak a történetét már aligha lehetett volna hitelesen felépíteni.”

szerntem ez nem okozott volna gondot.

CyClotroniC - 2012. 05. 25. 01:04

Nagyon bosszantott a finálé engem, de azt azért mondjuk el, hogy általában finálénak pont egy olyan mindfuck a legrosszabb, ami cliffhangernek viszont tökéletes. Ha tudnánk, hogy még jövőre jön még 22 rész, most egész nyáron menne a találgatás, hogy mi történt, mert egész biztos vagyok benne, hogy ezt nem annak szánták, hogy csak egy álom volt az egész, noha fináléként pont így fogják sokat értelmezni.

Az átívelő szállal azért így is nagy gondok voltak végig, de ezt majd a finálé írásnál fejteném ki inkább. + kíváncsi vagyok Killen mit ír majd, hogy mire lett volna ez hosszútávon kifuttatva.

winnie - 2012. 05. 25. 09:39

http://www.hitfix.com/whats-alan-watching/awake-series-finale-interview-with-creator-kyle-killen

egy interjú, elég alapos.

a fentiekhez: a sztori nemcsak álom volt természetesen és akkor is ez lett volna a vég, ha van 2. évad.

twitteren írja is killen, hogy most már tart attól, hogy sokan azt fogják hinni, hogy az egész csak álom volt.

CyClotroniC - 2012. 05. 25. 10:18

Egyébként rohadt jó az interjú, de hát itt jön az, amit fent is írtam, hogy cliffhangerként ez nagyon nagyon más, mint fináléként, és pont azzal vezetik meg a nézőt, hogy azt mondják hogy satisfying, mert finálénak nagyon nem az. Lezárásnak lezárás, de nem kielégítő. Ellenben cliffnek és fordulópontnak tökéletes lett volna, azt aláírom.

Mondjuk én csak 70-80%-ig követtem végig Killen gondolatmenetét, szóval én se teljesen arra jutottam, amerre menni akartak, de az szerintem azért megfejthető volt, hogy nem álom volt az egész végig, hanem hogy akármelyik világa is volt eddig teremtett, mivel ő magas csinálta (akár a vöröset, akár a zöldet, akár mindkettőt), az ő szabályai érvényesek, tehát képes egy harmadik világot is teremteni, ha akar, ahol mindketten élnek.

Viszont azt látom, hogy érdemes lesz majd az szezonírásnál sok mindent megemlíteni az interjúból, hogy minden mindenkinek a helyére kerüljön. Egyébiránt érdekes a network/kábel része is, és főleg az az ördögi körös gondolatmenet, hogy HC-t nem kezdek el nézni, mert mi van ha nem fejezik be és elkaszálják, és mivel senki sem nézi ilyen indokkal, ezért tényleg elkaszálják.

Ilyenkor vicces azt olvasni, hogy nem nézem az Awaket csak ha kap lezárást, a nyomi amcsik miért nem nézik? :D

adamban - 2012. 05. 25. 20:57

“twitteren írja is killen, hogy most már tart attól, hogy sokan azt fogják hinni, hogy az egész csak álom volt.”

Na, de mi mást lehetne hinni??? Hiszen ez volt a vége! És ettől tart??? Ja, kérem, talán jobb finálét kellett volna csinálni. Egyébként meg szerintem abszolút nem volt cliffhanger, csak egy lapos befejezés. A sok hülye meg azt hiszi, hogy az a vége, amit látott, és nem az, amit végül le se forgattak.

Bah.

winnie - 2012. 05. 25. 21:22

adamban: de hisz épp ezt magyarázzák a pszichiáterek, hogy milyen lehetőségei vannak brittennek, hogy álmodhat, hogy új világot kreálhat, ha akar.

adamban - 2012. 05. 25. 23:04

Ja?? Akkor ez meg nem rendes lezárás. A fene egye meg.

adamban - 2012. 05. 26. 00:19

Ezzel az interjúval vallatni lehetne. Mindenesetre ha mégis kibökné, hogy mi lett volna a magyarázata a rejtélynek, inkább azt írjátok meg.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz