login |

Alcatraz: vége az 1. évadnak. És a sorozatnak?

2012. 03. 31. 00:19 - Írta: winnie

77 hozzászólás | kategória: kritika,

Nem nagyon látom felbukkanni az Alcatraz-finálét a heti legjobb sorozatepizódok között, mint ahogy a kibeszélőben sem sorjáznak a kommentek, a nézettség pedig még a szezon utolsó részére is csökkent, pedig még a Terra Nova-zárás is visszahozott pár nézőt. Mintha a kiszállókat sem érdekelték volna a válasz. Én is azt terveztem, hogy kedden megnézem egymás után az 1×12-1×13-at, de utána letettem róla, így kamukibeszélővel kell beérnetek, ráadásul idézetek nélkül, mert nem nagyon tudtam kommentvéleménykből ollózni. Na jó, volt, akinek tetszett a finálé, más a nulla választ, megint más a cliffhanger-nélküliséget emlegeti fel.

Valahol örülök is, hogy nem néztem meg az 1×12-1×13-at, bár a Bullitt-hommage autós üldözés biztosan jó volt. Azért örültem, mert megláttam, hogy miképp végződik, valamint az is, hogy mi a cliffhanger és megdöbbentett, hogy semmi WTF, semmi katarzis, semmi jutalom a nézőnek, aki kitartott. Oké, ha nincs válasz, csak újabb kérdések, az is, ha gagyi a válasz, de ha csak ilyen cliffhangerre futja, akkor minek cliffhanger-t írni?

Tény, kiderült, hogy mi van az Ajtó mögött (ad pár választ korábbi kérdésekre, de egyébként…), mint ahogy az epizód közben is fény derült pár kapcsolatra és az egyik korábbi szereplőről is kiderült, hogy meglehetősen fontos. De… ez nem tűnt erős finálénak. Innen tietek a terep, ha van kibeszélnivaló, ki lehet beszélni. Vagy kérdezni annak, aki nem látta, hogy mi derült ki. Mint írtam: semmi – bár a tovább mögött meg lehet nézni, hogy mi lett a cliffhanger.

A sorozat sorsa legkésőbb májusban dől el. A nézettség pocsék, de lehet, hogy pénteken folytathatja a FOX. Az mindenesetre biztos, hogy az egyik showrunner, Jennifer Johnson tegnap az Alcatraz-t gyártó Warner-től a Fox stúdiójához igazolt, így tippre a folytatást, ha lesz, nem ő fogja vinni. Az, hogy mit láttak meg az írónőben, nem tudom.

Rebecca meghalt. Nyilván… Mindenesetre nagypapi leszúrta őt.

77 hozzászólás Ne habozz!

ALDO - 2012. 03. 31. 00:46

Ha majd lesz “Melyik idei sorozat okozta a legnagyobb csalódást?”, az Alcatraz simán begyűjt pár tucat szavazatot. Akik már az elején kiszálltak és azt tervezik, hogy legalább a finálét megnézik, nem sokat veszítenek, ha mégsem teszik meg.
Persze senki sem várhatta, hogy már az első évad fináléban eljutunk 1963. március 21-re, de azért egy kicsit összekaphatták volna magukat, hiszen nyilván látták a nézettségi adatokat és akkor lehetett volna hivatkozni a fináléra. Ha kivennénk a 60-as évekbeli jeleneteket, akár egy szimpla szökevény hajszás sorozat is lehetne, pedig sokkal többet ki lehetett volna hozni az egészből. Ha lesz 2. évad – amire gondolom kicsi az esély – az összes írót ki kéne rúgni a francba és valami ütős, misztikusabb, sci-fisebb valamit összehozni, mert ez így nem nagyon fog működni.
Az évad 10/5, nagy jó indulattal. Aki nyári darára tervezte, csak nyer azzal, ha egy másik sorozatot választ. Régen imádtam a Fox sorozatait, de az idén egyetlen olyan sorozatot sem tudtak összedobni, ami komolyan érdekelt volna.

Kóczy - 2012. 03. 31. 02:24

Én kíváncsi lennék a folytatásra, mert érdekel, hogy tulajdonképpen, akkor most mi van. :)

Kisvesza - 2012. 03. 31. 03:09

Amikor az ember már Tommy Madsennek szurkol, hogy szökjön el a detektívcsaj elől, akkor már tudod, hogy baj van.

Pocok - 2012. 03. 31. 06:49

Borzalmas volt. Az egész évad, nem csak a vége… ráadásul nem tudtunk meg semmit. Remélem kasza lesz.

dismay - 2012. 03. 31. 09:10

Azért a Doki jó arc volt ám:) Én miatta tartottam ki a végéig.

D.W. - 2012. 03. 31. 09:27

Én is kitartottam végig,reméltem az évadzáróban kiderül pár dolog….Hát nem.Csak pár rejtélyes továbbszövési lehetőséget kaptunk,meg olyan dolgokat toltak az arcunkba “Uramisten!WTF?” jelenetként,amit az értelmesebbek már a 6-7 rész óta tudnak…. A színészeken is mintha azt láttam volna,hogy a végére már nagyon unják magukat….A cliff meg…Kamucliff 101.

5/10 a ’60-as évekes jelentek miatt,szerencsére a nagyrészük bejött,még kiemelném Jonny Coyne-t, aki véleményem szerint lopta a show-t. Ha berendelik még egy évadra,az első résznél ott leszek,de szerintem most láttuk utoljára Alcatraz-t.

Firsh - 2012. 03. 31. 09:56

Hát én azért végig nézem mert nem olyan unalmas. De ilyen készítőktől jobbat várnék. Érdekes módom PLL-en egyszer elaludtam pedig azt jobban szeretem mint ezt de ezen nem sikerült elaludni miutan felkeltem a PLLből :)

des - 2012. 03. 31. 10:13

Nem fog hiányozni. De ha mégis lesz, lehet nézem azért tovább.

winnie - 2012. 03. 31. 10:17

“De ilyen készítőktől”

elizabeth sarnoff? utána meg jennifer johnson és daniel pyne?:)

annyiban valóban lehet szurkolni, hogy utóbbi interjúja, amit a hírszerdában linkeltem, azt jelzi előre, hogy még érdekesebb 2. évad következhet. a remény hal meg utoljára.

Bullseye - 2012. 03. 31. 10:30

fináléban egyetlen jó dolog volt számomra SPOILER
hogy végre egy főhős nem császkált még félórát és lövöldözött hősiesen miután súlyos, halálos (?) sebet kapott, hanem szépen összeesett és szenvedett…

ez azért kicsit kevés egy évadzáróhoz… pedig lett volna lehetőség ebben a sorozatban, de valahogy rosszul találták el a misztikum arányát. Vagy több, vagy kevesebb kellett volna.

rnee - 2012. 03. 31. 10:39

Én már csak Sam Neill miatt is nagyon várom. Voltak hiányosságok, de kitartok a sorozat mellett, mert érdekel a sztori.

Rabert - 2012. 03. 31. 11:11

Szeretnék kérdezni egy számomra fontosat,főleg inkább tőled Winnie,mivel te vagy a fő illetékes…..:) bár,bárki válaszolhat,mert sokan tudják,kivétel én:) Mit jelentenek azok a kifejezések,amit sűrűn használtok és hogy a további kommenteknél,kibeszélőknél tudjam is,hogy mit jelentenek…..szóval mit jelent a WTF?? A cliffhanger ?? Köszönöm a válaszokat!

winnie - 2012. 03. 31. 11:16

rabert :oldalt csekk az alapfogalmakat: http://www.sorozatjunkie.hu/category/fogalmak/

http://www.sorozatjunkie.hu/2008/07/06/alapfogalmak-wtf/
http://www.sorozatjunkie.hu/2006/04/03/alapveto-fogalmak-cliffhanger/

egyébként teljesen igaz, hogy általában magától értetődőnek vesszük a sorozatos zsargont.

emeric - 2012. 03. 31. 11:19

Mielőtt a továbbra kattintottam erősen gondolkoztam, hogy mi is volt a cliffhanger, de nem jutott eszembe. Pedig két napja néztem meg az utolsó két részt… Azt hiszem ez mindent elmond. :) Én igazából elszórakoztam a sorozaton, nem vártam tőle sokat soha, mielőtt leültem megnézni az aktuális epizódot, így nem okozott soha csalódást. A warden karaktere nagyon eltalált volt, viszont sok szereplőt nem tudtam hova tenni. Például a nagypapiról egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy hidegvérű gyilkos é, vagy szerencsétlen áldozat… Ez szerintem az írók hibája. A cliffhangert én úgy oldanám fel a soha-el-nem-készülő második évadban, hogy Becca visszakerült 63-ba, és ott nyomoz tovább. :)

Ui.: A “Sandman-mániás” csaj volt a kedvencem az évadból. :)

Ui.2: A dr. Soto-t játszó Lost-veterán csávó szerintem nem színész. A Lost-ot sosem néztem, csak az első két részt próbáltam be, de kiderült, nem az én sorozatom, viszont már ott kiviláglott, hogy ezt a “színészt” nem szabad képernyőközelbe engedni. Faarc és megszeppentség… A pozitív példa számomra Garret Dillahunt, akiről a TSCC terminátoraként gondoltam ugyanez, de a Raising Hope-ban látva nagyot nőtt a szememben, élvezem a játékát. Bocs a kis OFF-ért.

adam - 2012. 03. 31. 11:19

WTF-What the f*ck (akor mondják ezt amikor nagyon meglep valami a sorozatban,amire nem is számítottunk)
Cliffhanger-vmi ütös csavar a sorozatban :)

Rabert - 2012. 03. 31. 11:34

Köszönöm a válaszokat,most már tisztábban látok.Egyébként én is követtem,úgy kb 5. részig,aztán kaszáltam.Előbb kellett volna,de így is megspóroltam rengeteg időt.Ahogy olvasom a kommenteket,nem is bánom,hogy kaszáltam,de az 5. részig próbáltam is esélyt adni a sorozatnak,de csak nem sikerült olyat adni,amiért maradtam volna.Szerintem nem is folytatják,mert miért tennék? A Terra Novát sem folytatták,pedig a finálére jöttek vissza nézők,az Alcatraz-nak a fináléra sem sikerült visszacsalni senkit.Logikus,ha nem folytatják.Sebaj,készülünk a The Killing második szezonjára,igaz srácok?? :)Tűkön ülve…

lostbeni - 2012. 03. 31. 11:35

Én is néztem egy darabig, de aztán valahogy el-elmaradoztak a részek, a végére meg már ekdvem sincs megnézni..viszont azt meg lehet kérdezni azoktól akik látták, hogy mi is volt akkor az ajtó mögött?:)

Rabert - 2012. 03. 31. 11:43

Tényleg,spoiler-ben,mi volt az ajtó mögött?????

winnie - 2012. 03. 31. 11:44

egy térkép, amin nyomon követték a rabokat és kiderült, hogy nem csak san franciscoban vannak, plusz egy tudós, aki talán volt a 60-as években is már

emeric - 2012. 03. 31. 11:48

SPOILER

Az ajtó mögött – ahogy arra számítani lehetett – pár műszer volt, meg egy doki (az NCIS SecNav-je), aki a warden megbízásából – kitudjamért – elintézte az időutazást. Semmi extra.

Tommy - 2012. 03. 31. 13:20

4. rész után kaszáltam.

Nagy csalódás volt..

Bob - 2012. 03. 31. 13:58

:D valahogy nem fog hiányozni ha vége lesz…de néztem is ha épp nagyon unatkoztam. aztán ennyi .

Dohi - 2012. 03. 31. 16:00

szerintem nem volt veszes, sot, mivel nulla elvaras volt, es az elso nehany resz nagyon tetszett (a tobbi kozott is akadt jobb), kellemeset csalodtam. csak jobb lett volna tobb valasz a vegere.

A cliffhangert én úgy oldanám fel a soha-el-nem-készülő második évadban, hogy Becca visszakerült 63-ba, és ott nyomoz tovább. :)
volt mar amerikai life on mars, borzalmas lett, minek meg egy? :) (azzal viszont egyetertek, hogy a lostos fickoba nem sok szineszi tehetseg szorult, bar csak itt lattam eddig.)

NikoXXX - 2012. 04. 01. 00:33

Nekem tetszik a regi flashbackek nagyon bejonnek a ket noi szereplo meg egyszeruen az esetem de inkabb a indiai no :D
Persze tele van hibakkal es kevesebb informacio van benne mint egy ABC-es konyv eloszojaban de remelem folytassak.
Amugy a Lost elso evadja se volt valami nagy cucc,legalabbis nalam egy szinten van a Lost elso evadja evvel :D a The Killing meg telleg uberbrutalis lesz.

winnie - 2012. 04. 01. 01:37

“Amugy a Lost elso evadja se volt valami nagy cucc”

annyi a különbség, hogy a többség szerint az mégiscsak zseniális volt. az sokak sorozatrajongását alapozta meg

Mihail - 2012. 04. 01. 07:55

A Lost-ot megszerettem az elso negyed oraban (es valoban, ott kezdodott el a sorozatnezes), mig ezt kaszaltam 4 resz utan. Pedig nalam ritka a cancel.

punyapapa - 2012. 04. 01. 10:32

Tény és való, hogy nem volt olyan nagy durranás az Alcatraz de szerény véleményem szerint azért el lehetett lenni vele. Igaz, hogy az évadzáróra se kaptunk semmi nagy WTF-et meg ha kaptunk választ is akkor meg egy jött egy csomó új kérdés. Ettől függetlenül kíváncsi vagyok a 2. évadra szemben a Terra Nova-val ami borzalmas lett és nem is érdekelne a 2. évad ha lenne. Az első kommentben felvetett kérdésre (Melyik idei sorozat okozta a legnagyobb csalódást?) nekem a válaszom nem az Alcatraz lenne hanem a The Walking Dead. De ez már egy másik bejegyzés kommentje :)

m76 - 2012. 04. 01. 10:42

Mivel a sorozat elég lagymatagon halad, így a kiszállók valszeg nem is számítottak válaszra, ezért sem tértek vissza, én se gondolom, hogy lesz válasz az utolsó részben bármire is, mert még nem láttam.

dean23 - 2012. 04. 01. 12:09

Elég sok elvarratlan szál maradt. Tény, hogy elég hülyén csinálták meg a sorozatot és elvesztették a nézők javát mire az egész értelmet nyerhetett volna. Ha folytatják biztos nézni fogom, mert már kíváncsi vagyok! :)

Ági - 2012. 04. 01. 12:26

“Például a nagypapiról egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy hidegvérű gyilkos é, vagy szerencsétlen áldozat… Ez szerintem az írók hibája.”

Hát szerintem nála pont ez volt a lényeg… A való életben senki sem fekete vagy fehér… :) (Egyre inkább a sorozatokban sem szerencsére.)

Tomisz - 2012. 04. 01. 12:32

Azért a Walking Dead-et az új stáb elég jól visszahozta a sírból a végére.
Csak az évad első felében lévő totojázás volt gáz…

Ha a 3. évad olyan lesz mint a mostani második fele akkor tuti jó lesz.

Ellenben ez az Alcatraz tényleg olyan semmilyen. Semmi rajongást érdeklődést nem vált ki vagy tart fenn.
Nem sok dolgot tudnék mondani ami emlékezetes volt vagy amiért várnám a folytatást vagy az új részeket.
Persze kíváncsi vagyok mi ez az időutazósdi, de ezen kívül semmi. Tizenkettő egytucat sorozat. :)

Sherlock20 - 2012. 04. 01. 13:29

Hát, nem volt egy nagy dobás a vége (se), de arra mindenképp jó volt, hogy (ha lesz) megalapozza a 2. évadot, ami végre nem epizodikus lenne. Amúgy én a Fox helyében berendelnék egy fél évadot és bepróbálnám, mit tud pénteken a Fringe helyén ősszel, és ha kevesebbet hoz, kasza, ha nem, megtartani. Persze akkor meg a Fringe vérezne el, hacsak nem kérnek abból is 13 részt…

Szóval a lényeg, hogy nem fosom össze magam a folytatásért (mint a Lost 4. évad végénél, mikor bekövetkezik a nagy BUMM – szerintem a legjobb sorozatközi évadzáró mindörökre) de érdekelne, mit hoznának össze a tanulságot levonva egy újabb évadban. Persze ha az is ilyen lagymatag lenne, már nálam is elvérezne…

Egész évadra 6/10 nálam…

Mili - 2012. 04. 01. 13:37

Nekem sokakkal ellentétben tetszett az első évad! Igaz nem vagyok akkora sorozatfan, mint itt sokan, és várakozásaim sem voltak a sorozattal szemben akkorák, de legalább így nem koppantam, és kaptam egy vállalható első évadot! A legjobb részek egyértelműen a 60’s évek jelenetei, de a főszereplők is szimpatikusak számomra. Igaz, hogy volt egy-két átlagos rész, de a végére eléggé megkeverték a szálakat, és én kíváncsi lennék egy 2. évadra is. És akkor már remélhetőleg az írók is tanulnának az első évad gyengeségeiből és még jobb lehetne! Szóval hátha túléli (:

winnie - 2012. 04. 01. 13:53

““Például a nagypapiról egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy hidegvérű gyilkos é, vagy szerencsétlen áldozat… Ez szerintem az írók hibája.”

100%, hogy később szövetséges lett volna, ilyenkor ez a menet, de ahogy fentebb is írják, ami nagyon feketének tűnik, az legrosszabb esetben is csak szürke.

winnie - 2012. 04. 01. 13:54

“Azért a Walking Dead-et az új stáb elég jól visszahozta a sírból a végére.”

azért egy hatalmas sikerű és növő nézettségű sorozatot nem szerencsés felhozni, hiszen azt a többség imádta és imádja – ráadásul az írók jól tudták, hogy elég némi vérengzés és befogják a panaszkodók száját is:)

Norbi - 2012. 04. 01. 15:22

A 12. részben a furgonon a 481516 számsor van.

winnie - 2012. 04. 01. 15:36

van róla képed? akkor kirakom.

Norbi - 2012. 04. 01. 15:57
winnie - 2012. 04. 01. 15:58

köszi

Norbi - 2012. 04. 01. 16:01

Szívesen.

Hans - 2012. 04. 01. 16:22

Zárásban a Midtown Madness 1-et idéző üldözős jelenet (avagy Ford reklám) az jó volt.
Sam Neill-t bírom, Sarah Jones-t “elbírnám”, a visszaemlékezések relatíve jók, az igazgató elég ge*i, sztori meg érdekel, ergo remélem folytatják. Annyira nem vészes.

Kasa75 - 2012. 04. 01. 20:55

Szerintem meg nagyon is jó sorozat volt! Nem tudom miért húzza le mindenki -én mindig vártam az új részeket! Rengeteg sorozatot nézek ez sem rosszabb a többinél… Akinek meg nem tetszik az ne fikázza hanem nézze az NCIS-t :) …

winnie - 2012. 04. 01. 21:26

az ncis még jobb? kipróbáljuk.

“Nem tudom miért húzza le mindenki ”

sok kritika és vélemény született róla a blogon, nagyon sokan leírják, hogy miért. ha valóban érdekel, érdemes elolvasnod korábbi írásainkat: http://www.sorozatjunkie.hu/tag/alcatraz/

szerintem - 2012. 04. 02. 00:00

en megmondom, en miert huzom le.
ez egy nagyon jo otlet elpocsekolasa a semmire.
nekem a lost helyett inkabb a persons unknown jutott rola eszembe. erdekes felutes, ami aztan unalomba, vegul gagyiba fullad. elt egy evadot. (errol meg nem tudni biztosan, de bizom benne, hogy nem koltenek ra tobb penzt)
mondjuk kicsit reszletesebben nekem nagyon nem tetszettek a szineszek sem. a foszereplo csajrol mar korabban is irtam, hogy nem szimpi, nem talaltam sem kemenynek, sem semmilyennek. azt sem igazan ertettem, hogy mit akartak sugallni, hogy o egy tomboy vagy csak nagyon slampos volt, nem tudom. dr soto….nanemar. everybody loves hugo, de itt vege is van a tudomanynak, nem egy nagy szinesz jorge garcia. a karaktere sem volt valami kidolgozott, nyomoz partnernek meg egyenesen rohejes volt.
az indiai doktorno sem tudom, milyen akart lenne, de leginkabb olyan volt, mintha be lett volna sertodve, amiert a pasija megoregedett. ugye o is 63-as volt, vagyis ugrott, de azert gyorsan megirt egy szovegfelismero szoftvert meg tizujjal gepelt. ja, persze.
a sztori rettenetesen felszines volt, alig hangzottak el kerdesek, vagy ha megis, akkor eleg felszinesen lettek megvalaszolva. az utolso reszben megprobaltak ezekre a felszines kerdesekre valaszokat adni, de ez edes keves volt, nem volt, ami mozgassa a tortenetet. a nyomozasok siman vertek alulrol az osszes helyszinelot, pedig az nem semmi szerintem.
az alcatrazban jatszodo jelentek jok voltak, abbol lehetne egy spinoffot csinalni. az igazgato es E.B. is nagyon erdekesek voltak. szamos kerdes maradt, de onmagaban ez nem eleg a masodik evadhoz. akkor jarnank a legjobban, ha ennek igy most vege lenne.

nfsu17 - 2012. 04. 02. 09:18

Nyomozós sorozatnak rém gagyi volt (20 évad helyszínelőkkel a hátam mögött), misztikumosnak meg elég kevés volt részenként 8 perc Alcatraz, amiből jó ha 1 perc szólt valami “rejtélyről”.

Ahogy már mondták mások is. A karakterekről semmit nem tudtunk meg, bumm bele, kaptuk Soto-t, aki loholt a szőke után. Tudom, hogy ő az Alcatraz nagy írója és 50km-ről kiszúrja, ha valaki öl valahol, és tudja akkor, hogy az XY. Azok a részek hangosan röhögősek voltak mindig. A szőke a végén meghal-vagy nem, de ez se érdekel senkit se, mert nem volt lehetőség megszeretni őt közben, mert nem szerettették meg velünk az írók. Állandóan mindegyik fapofával kereste a szökevényt, néha Soto mondott egy-két poént. Jurassic Man meg sokkal többet tudott, mint amit elmondott a kollégáinak, ez meg full bunkóság volt részéről.
Cobb-ot jobban tudtam sajnálni, mikor bezárták, azt a részt valahogy jóra írták meg.

karit - 2012. 04. 02. 15:56

Egyedül a zsáner miatt sajnálom majd a kaszát. Nem tudom, az volt-e az írói szándék, de a végén odalökött csont az éppen átérkezett(?) és ettől visszafogottan hahotázni kezdő tudós úrral annyira sem csigázott fel, mint amikor két éve a robbanás kivetette a Legendát a mögötte felrobbanó rendőrségi épület ikszedik emeletéről.

Rém rossz dramaturgia, érdektelen szereplők, súlytalan sztori, nincs bemutatva A TÉT: ez így nulla. Biztos érdekelnie kellene, miért akarta az igazgató(?) a kulcsokat megszereztetni az ezüstözött gyalogjaival (elfogadtam az elpusztíthatatlan és megkerülhetetlen páncélajtót), de ez így jobban hasonlított egy ósdi kulcsgyűjtögetős platformjátékhoz mint az elvárt (haha) vattafakk kanyarokkal teletűzdelt hullámvasúthoz.
Hja, lehet, nem a Losttal kellett volna kezdenem a sorozatjunkie-ságot.

Palcso - 2012. 04. 02. 18:45

Nem volt egy világrengető sorozat, de sajnos én az ilyen rejtélyeseket szeretem.

Egy valami nem világos mit akartak a kulcsokkal? Ha megszerzik akkor sem jutottak volna az ajtó közelébe mert ott várták volna őket.
Szóval az egész évadnak semmi értelme nem volt.

f1sh - 2012. 04. 02. 20:04

Én is szeretem a rejtélyes sorozatokat, bár ez pont nem sikerült olyanra. Nagy reményekkel álltam neki de csalódás volt. Nem elsőre ugyan de egyre inkább. Ahogy írtátok, semmi katarzis, semmi plusz ami miatt várjam a következő évadot. Sajnálni fogom ha elkaszálják, még inkább a lehetőséget amit ki lehetett volna hozni belőle.

Jeol - 2012. 04. 03. 01:50

“Akinek meg nem tetszik az ne fikázza hanem nézze az NCIS-t :) …”

LOL! A 2 között csak az a különbség, hogy ez egy high concept sorozatnak indult, 1-2 sztárral, míg az NCIS egy sima nyomozós sorozat. Az NCIS a maga középszerűségével is jobb részeget produkált, mint az Alcatraz. Nem is értem hogyan lehet párhuzamot vonni a 2 között.

13 résznyi időt vett el az életemből ez a sorozat. Remélem nem lesz 2. évad, és Hugo bekerül egy nézhető sorozatba.

lazareth - 2012. 04. 03. 10:18

Mikor az első részekben megláttam hogy a nyomozócsajnak ugyanolyan Ford Mustangja van mint anno a Bullit(San Fransiscoi zsaru) cimű filmben Steve McQuennek nagyon elmosolyodtam és most is mikor az évadzáró részben megláttam, hogy az autós üldözős jelenet is a Bullitban lévő- filmtörténet talán legjobb- autósüldözős jelenetére hajazott. érdekes volt ez a nyúlás egy filmklasszikusból.amugy én i jobbat vártam de talán valamit fordul a story és akkor nem kaszálom el

winnie - 2012. 04. 03. 10:52

nem nyúlás, tisztelgés:)

clark - 2012. 04. 03. 12:19

én végig néztem illetve szenvedtem.engem nem igazán lepett meg a zárás,ha lenne 2 évad ,a főszereplő túléli,és elkezdik levadászni sorba az országba a rabokat és az évad átívelős része megint a nagyapa lenne.
a sztori jó lenne,de a megvalósítás pocsék,egyedül a bötönös jelenetek és a börötönigazgató adott némi plusszt.itt nem nagyon volt karakterizáció,talán a főügynök és kb ennyi,de a többi csak lóg bele a semmibe.egyszer megnéztem és ennyi.nem volna hiány érzetem ha nem néztem volna meg.
kb egy 4.5/10 az évadra átlagban.

bfns - 2012. 04. 03. 13:26

Pár dolog:
1. A krimikben mindig kiderül ki a gyilkos és mindig másról szól. Pont ilyen az Alcatraz is.
2. Az alcatrazban azért vannak ilyen rabok, hogy ne mindig ugyanazon mesterséggel foglalkozó rabok legyenek.
3. Én igenis várom a 2. évadot.
4. A történet jó csak éppen ahogy felépítik az nem jó. Nekem eddig az Ames Brothers rész volt a kedvencem, ajánlom, hogy azt a kiszállók is nézzék meg! Az volt az évad szerintem legjobb része.

sanyi88 - 2012. 04. 04. 23:57

Mikor dönt a FOX a (lehetséges) folytatásról?

winnie - 2012. 04. 05. 00:00

bármikor dönthet, de legkésőbb május 14-én, amikor bejelentik az őszi műsorokat.

picurri - 2012. 04. 07. 13:26

Én szerettem nézni! Sztem vannak ennél sokkal szarabb sorozatok is! Várom a következő évadot! :)

Desmond Wallace - 2012. 04. 08. 10:23

A fináléval még jól pofán is vágtak a készítők. Köszi a semmit!

Bebizonyították, hogy volt egy jó ötletük, aztán fogalmuk nem volt róla, hogy mit kezdjenek vele.

CsipiK.O. - 2012. 04. 08. 16:44

Észrevette más is, hogy kétszer zúgtak el a kis zöld bogárhátú mellett?

winnie - 2012. 04. 08. 18:17

csak kétszer?:) nem láttam, de a bullittban vagy ötször elmennek mellette:)

m76 - 2012. 04. 08. 21:13

Igen, a bullitban is többször mentek el mellette, egyértelmű, hogy direkt csinálták. Ettől eltekintve nagyon rövid volt az üldözéses jelenet, persze tv budgetbe ennyi időre lezárni sf utcáit is csoda, hogy belefért.

Egyébként szerintem nem volt rossz a finálé, persze nem egy lost kaliberű évadzáró, de számomra elegendő választ adtak ahhoz, hogy ne legyintsek, hanem várjam a folytatást. Meg is lepődtem rajta, hogy ennyi kártyát kiterítettek, én arra számítottam, hogy nyílik az ajtó és BAM nagy durranás és fekete képernyővel vége az évadnak. Ha hibát akarok benne keresni, akkor az, hogy miért az utolsó két részre hagyták az összes választ, miért nem lehetett folyamatosan lassan adni infókat, akkor talán néző is több maradt volna.

A másik, hogy szerintem a cliffhangert teljesen szarul használják a sorozatkészítők, nem évad végére kell, pont oda felesleges, mivel aki kitartott az évad végéig az nem a fostos ch miatt fog visszatérni 1 év múlva a nézők közé. Viszont ha részek végén lennének cliffhangerek, akkor lehet jobb lenne a sorozatok nézőmegtartása. És itt nem konkrétan erre gondolok hanem általában az összes sorozatra.

A finálé 7/10-et megért nekem. Az évad 5/10, átlagos.

karit - 2012. 04. 09. 00:49

“nem évad végére kell, pont oda felesleges”

Hát igen, biztos több hajam maradt volna anno, ha a “BAM nagy durranás és ‘fehér’ képernyő” helyett kliffhengerként Jack MAJDNEM kirakott volna egy paszianszt dharmafalva főterén. De bánja kánya.

Pitypang - 2012. 04. 09. 23:23

Nekem tetszett a sorozat. Semmi elvárásom nem volt vele kapcsolatban, csak a címét tudtam. Nekem nem volt csalósás,szerintem ezerszer rosszabb sorozatok is vannak. Én várom a folytatást.

winnie - 2012. 04. 09. 23:32

attól, hogy vannak ezerszer rosszabb sorozatok, attól ez még nem lesz jó. mint ahogy attól nem lesz rossz, hogy vannak ennél ezerszer jobb sorozatok. tetszett vagy nem tetszett, az egy dolog, de más sorozatokat nem érdemes belekeverni. szerintem is vannak ezerszer jobbak, például én is hamarabb néztem volna sok másik sorozatnál, de mivel akadt vagy 50-60 ennél jobb, ezért nem néztem tovább, mert ha nyomozós sorozatot akarok nézni, akkor érdekeset nézek, nem unalmasat. ha scifi-elem kell bele, akkor ott a person of interest.

rdo - 2012. 04. 22. 22:04

Ha esetleg folytatódik a sorozat, akkor egy dolog tenne neki jót: ha Rebeccát tényleg kiírnák belőle. A karakter semmit nem csinált 13 részen keresztül, csak töketlenkedett (hehe, tudom, hogy nő, de akkor is), szerencsétlenkedett (Azonnal állj meg, különben kétszer a levegőbe lövök!), és közben próbált iszonyú keménynek kinézni – sportkocsi, kemény nézés, stb. Már csak egy halálfejes tetoválás hiányzott róla.
Azon kívül, hogy Rebecca karaktere ilyen rosszul lett megírva, az őt játszó színésznő sem volt a helyzet magaslatán: még ezt a faék bonyolultságú szerepet sem tudta eljátszani, egyszerűen csapnivaló volt mindvégig (lehet, hogy a szereposztó díványon alakított nagyot…?).

Maga a sztori szerintem jó, az igazgató és Hauser nagyon jók (ők ketten viszik a hátukon az egész sorozatot), Jorge Garcia pedig simán hozza Hurley karakterét, de ő szerintem élete végéig be lett skatulyázva ebbe a szerepbe.

Szóval ha lesz második évad, Rebecca nélkül, kicsit pörgősebb történettel (néha válaszolnak is a feltett kérdésekre, nem csak az utolsó részben), akkor lehet jó a sorozat.

noname - 2012. 06. 19. 13:21

Szerintem maga a sorozat nagyon jó lenne, de ha elkaszálják a sorozatot, akkor ott marad az a rengeteg kérdés… Hogy került abba a rejtett szobába a professzor? Mi is történt valójában a rabokkal? Mi is volt az igazgató valódi terve? Mi van akkor most Tommy Madsen-el? Meg hova tűnt a képből Simons? Én mind végig azt hittem hogy tőle fog kiderülni az igazság

Na puff.. Maga a történet kurvajó lenne, de szeretnék válaszokat kapni, de így szar, ha nem folytatják :(

winnie - 2012. 06. 19. 13:28

jó részükre még az írók sem tudták a választ, hiszen nem jutottak el odáig, hogy kitaláljanak valamit rájuk.

mad jason - 2012. 12. 15. 22:14

Sziasztok!

Lesz folytatás? Lehet már tudni?

winnie - 2012. 12. 15. 23:15

“Lesz folytatás? Lehet már tudni?”

olvasd el a poszt címét.

patro - 2013. 01. 07. 21:24

egy két nap alatt végignéztem a sorozatot, engem lekötött, nem akar több lenni mint ami, napi egy két részre volt időm, kikapcsolt..kár hogy nem folytatják, nekem tetszett a cop-os, sci-fis keverék, egyikből sem volt túl sok..nemtom mér nem nézte senki usa-ban.

eszterke - 2013. 07. 07. 23:36

Én most néztem meg az évadot.
Szerintem zseniális !!!!!
A sztori maga fantasztikus, ezt így kitalálni és megvalósítani. Remek! A karakterek is tetszenek, a rabok tettei is jók, én izgultam, hogy mi lesz.
De úgy sajnálom, hogy vége van :(
Mert annyi kérdés maradt megválaszolatlanul.
Jó lenne egy 2. évad ! És amúgy nem is értem, hogy sok embert miért nem kötötte le a sorozat annyira, mint engem.
Na mindegy, én SZERETTEM ! :)

winnie - 2013. 07. 08. 07:31

eszterke: mindenki leírja, hogy ha nem szerette, akkor miért nem szerette.

nekem az első rész tetszett, felvázoltak egy tök érdekes történetet, de utána elkaszáltam, mert egy sokadik krimisorozat lett belőle, “kapjunk el minden héten valakit”-hajkurászás. ennél többet vártam volna.

Roxi - 2013. 08. 20. 11:58

Egynek elment,mivel rövid volt így nem érzem időpazarlásnak!
Ahogy insult ahhoz képest enm volt elég rejtéles,gyakorlatilag egy epizódikus nyomozós sorozat lett belőle!Azért kicsit dühítő,hogy elkaszálták és a kérdésekre nem kaptunk választ!

balint107 - 2013. 11. 18. 11:07

Én mikor láttam, hogy mindössze 13 részes egy évad készült el belőle tavaly (IMDB 2012), akkor már éreztem, hogy egy félbehagyott, félbevágott befejezést fognak kínálni, s mikor ez bekövetkezett kicsit sem döbbentem meg. Ráadásul most 2013. vége van és nem készült el a folytatás, s mivel sorozatot nem szoktak éves pihenőkkel készíteni, így nyilván ennyi lesz az egész. Az idei Búra alatt c. sorozatot néztem végig a nyár és az ősz folyamán, ami szintén 13 epizóddal rendelkezett, és úgy vágta el a történet szálat a sorozat végén, ahogy azt más sorozatok akkor teszik, mikor egy-egy résztörténet két rész hosszúságát teszi ki, és egy “To be continued” felirat ékeskedik az első rész végén. Ekkor még csalódás ért (Habár ennél még nincs eldőlve, hogy ne jönne folytatás, de akkor is egy évadot így zárni elég gorombaság), de most az Alkatraz-nál már számítani lehetett rá, főként hogy közben akadt egy másik ilyen sorozat is még 1999-ből, aminek sikerült egy érthetetlen, talán szintén félbevágott és hirtelenjében összecsapott befejezést adni. Legalább annyira, mintha a II. világháborúról szóló történetet kezdenénk elmesélni, és a történet felénél a Nácik megszereznék az atombombát 1942-ben és ledobnák az összes szembenálló félre, ezzel egy csapásra kivívva a győzelemben, aminek fejében az Egyesült Államok elnöke a hadifogjuk lenne. Ez a sorozat pedig nem más volt mint a Mortal Kombat Conquest.

winnie - 2013. 11. 18. 12:52

mindegy, hogy 13 vagy 56 rész után kaszálnak el egy sorozatot, az félbe lesz vágva. egy sorozatnak általában nincs befejezése. 20 esetből 19-szer legalábbis nincs.

arra meg nem érdemes várni, hogy folytatják, az már tavaly tavasszal eldőlt, hogy nem fogják. ld. a poszt címét.

“(Habár ennél még nincs eldőlve, hogy ne jönne folytatás, de akkor is egy évadot így zárni elég gorombaság), ”

a búra alatt folytatódni fog. valószínűleg sok-sok éven át, de nem láthattál még sok sorozatot, ha meglepődsz azon, hogy egy finálé cliffhangerrel zárul. minden sorozat minden szezonja így szokott zárulni. hogy a nézőknek legyen miért folytatniuk a sorozatot. némelyik sorozat folytatódik a finálé után. mások pedig nem. és jönnek helyükre újak. ilyesmin nem kell meglepődni. csak sorozatokat kell nézni. lehetőleg sokkal jobbakat, mint az alcatraz vagy a búra alatt.

Graf Spee - 2013. 12. 21. 09:28

Szerintem a készítők (már ha normálisak voltak) már az elején tisztába voltak vele, hogy ez a sorozat nem fog semmiféle nézettségi rekordot dönteni.
Egy tudományos fasztasztikum jellegű sorozat arra az egyetlen történelmi tényre építve, miszerint az Alcatraz létezett ahhoz gyenge, hogy rekordot döntsön.

Igaz a Spartacus sorozatan is voltak “csodás elemek” de ott a viszonylagosan korhű történelmi ábrázolás adta mindennek a táptalaját és a technika csupán egy eszköz volt, amivel a hihetetlen dolgokat életre hívták.

Ennek ellenére nekem például tetszett, sőt nagyon tetszett a sorozat, bár az tény és való, hogy a végét nagyon elcseszték azzal, hogy a látottak szerint nagyapi halálra küldte az unokáját egy késszúrással. Ha lesz második évad akkor remélem korrigálják ezt valahogyan. Azt a hülye FBI-os palit kellett volna a másvilágra küldeni nem a kiscsajt.

winnie - 2013. 12. 21. 09:55

bármilyen krimi siker lehet, de ehhez nem kell nézettségi rekord.

azonban a sorozat nagyon jó nézettséggel indított, nagyon érdekelte az embereket, az már független a műfajtól, hogy a nézőszám folyamatosan apadt, egész addig, amíg már szinte senki nem nézte, így nem lehetett folytatni.

ha összehasonlítod: ezt nézték 5-6 millióan. a spartacust meg 1 millióan.

“Ha lesz második évad akkor remélem korrigálják ezt valahogyan.”

nem lesz, már régen véget ért.

Jozsó - 2016. 04. 25. 10:52

Végre egy izgalmas érdekes fikció; értelmetlen lenne nem folytatni; érdekes kérdéseket hagytak nyitva!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz