login |

Game of Thrones: kezdett a 2. évad

2012. 04. 02. 22:30 - Írta: CyClotroniC

137 hozzászólás | kategória: kritika,

Power is power…

Elérkezett április és elstartolt a Trónok Harca második évadja, amit már csak azért is gondolom, hogy sokan vártatok, mert brutálisan alázott a sorozat a JAws szavazáson, amire ugye ti szavaztatok. Volt már spoilermentes kedvcsináló, kritika az első két részről a könyvolvasóknak, ez pedig itt most egy spoileres írás a szezonnyitóról, ami elsőnézős, könyvmentes övezet. Aki a könyvek ismeretében szeretne beszélgetni a részről az ide fáradjon, a játékszabályokat pedig itt lehet megtekinteni, hogy senkit se érjen kellemetlen meglepetés törölt kommentek miatt.

Most hogy túl vagyunk a kötelező eligazításon, lássuk a tovább mögött, hogy merre hömpölyög tovább hőseink története, természetesen spoilerekkel, de anélkül, hogy a könyvekhez hasonlítgatnánk dolgokat.

Minden ott folytatódik, ahol abbahagytuk, továbbra is mindenki kedvenc Joffrey királya melegíti önelégült hátsójával és tenyérbemászó mosolyával a vastrónust, és továbbra is Királyvár adja a történet sava borsát a Lannisterekkel és a Kistanáccsal, melynek a vezetésébe Tyrion, megboldogult elődjétől jóval lazábban, fütyörészve vetette bele magát, felmérve a károkat, amiket a kis nyikhaj okozott.

Ez a szál egyébként továbbra is veszettül erős, Joffrey imádnivalóan utálnivaló, Tyrion még mindig hatalmas figura, Kisujj és Cersei pedig egy remek beszélgetést szállított, ahol megvitatták, hogy melyiküknek miben is merül ki a hatalomfelfogása. Lena Headey és Peter Dinklage amúgyis végig uralták a jeleneteiket, így a visszatérő szereplők közül őket lehetne a leginkább kiemelni.

Természetesen foglalkoztak a többiekkel is, de nem túl hangsúlyosan. Dany története egyelőre nem több egy szomjas bolyongásnál a hőségben, de legalább Drogon szupercuki lett, míg a Robb-Jaime-Cat vonal se haladt sokat, bár láthattak legalább CGI rémfarkast a rajongók. Jonnal és az Éjjeli Őrség tagjaival pedig a Falon túlra merészkedtünk, ahol hírt kapunk a vadakról és az egyre növekvő fenyegetésről is némi Hannah Murray cameóval.

Az első szezonos eseményekre és a jelenlegi politikai szituációra természetesen a világ minden pontján máshogy emlékeznek és máshogy is állnak hozzá, amit egy üstökös képében próbáltak átadni az írók, emlékeztetve mindenkit arra, hogy jó sokan meg vannak arról győződve már, hogy őket illeti a trón.

Többek között Stannis Baratheon is így gondolja, aki az egyik legjelentősebb új történetszál egyik központi figurájaként került bemutatásra, noha nagyon úgy néz ki, hogy a vörös hajú papnő, Melisandre kezében van a gyeplő Sárkánykőn, aki pókerarccal húzóra fogyasztja a mérgezett bort. Nálam már ennyi is elég volt, hogy csatlakozzon a kedvenceim listájához, de gyanítom, hogy inkább megosztó karakter lesz belőle, mintsem egyértelmű közönségkedvenc.

Tőlem simán járt egy jóindulatú 8/10 az epizódra, ami főleg a Tyrion-Cersei-Melisandre trio érdeme volt, de akit zavar, hogy keveset halad előre a történet, az feltehetően szűkmarkúbban méri majd a pontokat. Mert, mint már írtam, tényleg nem halad, hanem terjeszkedik a sztori. Azért, ha klasszikus cliffhangert nem is, de egy remek bemutatót kaptunk arról, hogy milyen eszközökkel akarják megtartani a rendet Királyvárban, miközben Aryáék elkocsikáznak a második rész felé…

137 hozzászólás Ne habozz!

polovcev - 2012. 04. 02. 22:46

Mint egy falat kenyér…

horathius - 2012. 04. 02. 22:47

A Tyrion-Cersei párbeszéd hatalmas volt, Peter nem véletlenül zsebelte a díjakat, öröm volt nézni amit csinál. A bastardhunting a végén brutális, jól vágták össze. 8as bőven jár neki, évad után visszatekintve talán több is.

Egyébként az HBO kikkel csináltatja a CGI-t? A sárkány meg a farkas jól nézett ki, pedig gondolom nem olyan sok pénzből rakják össze mint máshol (gondolok itt a blockbuster filmekre).

Binky - 2012. 04. 02. 22:54

Ahogy Robb állt a farkasával Jaimie előtt, szinte vártam hogy az állat beinduljon, nagyon jó jelenet volt. Tyrion továbbra is nagy kedvenc, Cerseit pedig továbbra is imádom utálni. :) Arya- Gendry párost pedig szeretném 1 percnél tovább látni.

ememese - 2012. 04. 02. 22:54

Nekem is nagyon tetszett a rész. Én is a Tyrion-Cersei valamint Rob-Jamie-Szürke Szél párost emelném ki. Nagyon hatásos volt mindkét jelenet.
Imádtam a CGI-t: a sárkányokat az évad záróban csak rövid ideig láttuk és már ott is el állt a szavam, de most majdnem leestem a székről. Ugyan ez mondható el a farkasokról is. Az a jelenet Jamie-Rob és Szürke Szél között zseniálisan volt megkomponálva mind párbeszédileg mind látványilag.

Kezdésnek tökéletes rész volt és egyben évad kezdés. Visszarázott a sorozat világába, most már jöhet a többi!

lynx - 2012. 04. 02. 23:04

istenkirálycsászár volt. Évek óta nem vártam már ennyire premiert.
Lehet tudni a nézettséget?

winnie - 2012. 04. 02. 23:04

még nem.

ldbl - 2012. 04. 02. 23:05

horathius: az első évados vfx nagy része Screen Scene és BlueBolt volt, nagy valószínűséggel maradtak is.

Bruzsy - 2012. 04. 02. 23:10

Találtam részletezést a költségvetésre, ha már tegnap elkezdtük megbeszélni: a 2. évad 15%-kal nőtt, kb 69-70 millió dolláros szintre.

superr0x - 2012. 04. 02. 23:18

Jó volt nagyon, mivel már olvastam ezért effektíve nem voltak nagy elvárásaim, csak korrekt és amennyire hű lehet legyen olyan mint az első évad.
A premier elött kicsit már túlzónak találtam a hypeot mondjuk a westendben, de így megnézve a részt, már megértem :D
Várom a kövit.

Tibi - 2012. 04. 02. 23:23

A vfx cég változott, a BlueBolt túl kicsi volt a megnövekedett cgi-hez. A Pixomondo lépett a helyére (a cég munkái mostanában:Scorsese féle Hugo, Snow White and the Huntsman, Terra Nova)
http://winteriscoming.net/2011/06/season-two-going-to-require-more-complex-cgi/
http://winteriscoming.net/2012/01/season-two-vfx-to-be-handled-by-pixomondo/

Maala - 2012. 04. 02. 23:31

Jó kis rész volt… Ahogy fejlődik az egész sztori, és (a Faltól északra) kezd minden arra mutatni, hogy nem is a Másoktól kell igazán félni (pedig szerintem igen), hanem valami jött-ment ex-feketébe öltözött királyocskától, aki a vadakból csinál sereget… Külön poén volt a “te a fiúkat választottad” szöveg a lányait feleségül vevő fószertől. :D

Aztán a végén a fattyú-vadászat… Igazából most örültem annak, hogy szombaton ledaráltuk az első évadot, mert így a sorozat (könyv?) egyetlen gyenge pontjának eddig a kovácsfiú “elkergetését”, a szekérre ültetését vélem (mármint az indokot: “Elege lett belőlem a kovácsmesternek.”).

No meg Kingslayer Jaime bácsi is jól adta az összetojt nadrágú figurát, amikor a rémfarkas az arcába vicsorított.

Tyrion-Cersei párbeszéd is ütős volt, no meg a Baelish-Cersei alázás is…

De a Rosát alakító színésznő kivel dug, hogy megint sikerült belekerülnie a részbe? Ha így halad tovább, esküszöm, alakítok egy klubot, akiknek a tagjaival sikeresen beszavazzuk a JAWs’12 legjobb női főszereplői közé jövőre. :)

Jah, és Stannis. Eddig nem valami nagy szám, valami vörös kuruzslóval…

hardi - 2012. 04. 02. 23:44

Teljesen korrekt kezdés.
Hasonlóan az eslő évadhoz itt is egy lightos felvezetéssel kezd az évad, majd reményeim szerint a 3. rész környékére pörögnek fel az események, úgy mint tavaly.
Az effektek nagyon szépek, kidolgozottak.
A költségvetésről meg annyit (ha igaz ez a közel 70 millió), hogy ehhez az évadhoz már elengedhetetlenek ezek az effektek, így a megemelkedett kölségek is.
Nyílván a HBO bekalkulálta ezt, amikor nekikezdett a sorozatnak.

khaos - 2012. 04. 02. 23:47

volt ami fura volt kicsit,de tyrion-cersei vitte a showt,egyszerűen remekek a párbeszédeik és a játékuk
a CGI-t én is kiemelném,csodálatos volt szürke szél és drogon is,viszont gondolom ezzel ki is merült a részre fordítható pénz (jah még az üstökösre kellett) mert a város képe mikor shae kinézett borzalmas volt

szerep téren pedig azt vettem észre,hogy én stannis-t és davost felcserélném,mármint az őket játszó színészeket,Liam Cunningham sokkal erősebb kisugárzással bír,és stannis ugye a kőkemény érzelemmentes királyként van beállítva eddig (későbbi sorsukat nemtudom,lehet pont így lesz majd jó mind2)

még több tyriont,arya-t(ennél a 10 mpnél) láthatunk remélem a jövőben,sárkányokat és farkasokat se első utolsó részre tartogassák csak,mutassák őket h ténylegesen jelen vannak ők végig

khaos - 2012. 04. 02. 23:51

jajj,kihagytaaaam az anyakirálynőt,a sorozat fő mozgatórugóját,aki sztem ha így halad a történet a végén legyőz (megfektet) minden királyjelöltet és a sárkányokat is
Rose,hihetetlen komolyan h több szerep jut neki mint az igazán fontos szereplőknek,már komolyan várom (vagy már megtörtént?még csak 2. elején vagyok) hogy a könyvekbe is belekerüljön és kapjon egy fontos szálat,saját fejezetekkel

Nema - 2012. 04. 02. 23:53

Rose még a végén főszereplő lesz, ha így folytatja.
Ugye mindenki emlékszik arra, amikor az 1. évadban 1 nap alatt megérkezett Deresből Királyvárba? Nem semmi teljesítmény. Utána egy random szajhával űzte az ipart, miközben Kisujj teljesen illogikusan feltárta az érzéseit, ill. a múltja egy részét.
Most pedig már madámként láthattuk viszont. Nagyon lenyűgözhette Lord Baelish-t a teljesítménye. Vagy csak megzsarolta, hogy elmondja a Kisujj életéről kapott infókat másnak? :)
Ki tudja, miért, de van egy olyan érzésem, hogy találkozunk még Rose-zal az évadban. (Bár remélem, minél kevesebbszer.)

sohse - 2012. 04. 02. 23:54

“Power is power” – a legjobb mondatot sikerült kiemelni, nagyon ütős volt az a jelenet. Azt viszont sajnáltam, hogy Aryát keveset mutatták.

Nema - 2012. 04. 02. 23:55

Davost és Stannist én is felcserélném. A Jean Reno-imitátor inkább királyabb király lenne szerintem.

Skate - 2012. 04. 03. 00:06

Nagyon magával ragadott ez az évadnyitó, már nagyon vártam az új évadot. Néztem volna a második részt rögtön. Nem tudom, csak nekem ugrott be bibliai párhuzam Arya kutatása kapcsán a rész végén? (Nem mintha ő lenne a kis Jézus vagy ilyesmi, Eddard papa meg Keresztelő János, Joffrey meg az ifjabb Heródes, hagyjuk xD).

Csigusz - 2012. 04. 03. 00:09

Nema: az okfejtésed 5 csillagos, kellett az esti jókedv :)

Csigusz - 2012. 04. 03. 00:13

Ja, és igazából ami nem tetszett az csak az, hogy az intróban Királyvár szimbólumát oroszlánra cserélhették volna, hisz a néző már tudja az igazat. De ez már csak amolyan szőrszálhasogatás :)

Mekare - 2012. 04. 03. 00:15

Az egész részt nagyon élveztem, de Cersei(+Kisujj), Melisandre és Tyrion hatalmasak voltak. Imádom őket..már csak Varys hiányzott :D
Rose hatalmas jelenlétét nem igazán értem (T-dog? :D)

Shalafi - 2012. 04. 03. 00:24

legnagyobb jóindulattal is 5/10, az első 5-10 perc tök jól indult aztán unatkoztam…a felénél már ki ki kacsingattam a böngészőre. Tyrion még mindig jó, ahogy Cersei is, a Vörös papnő (egyelőre ennyi maradt meg) számomra kifejezetten jó szálnak tünik, ide a rozsdás bökőt hogy ezek a szerencsétlenek ezt is megölik -.-
Sajnos a kedvenc karaktermet (Arya) sikerült 10-20 másodpercig mutatniuk, pedig zsigerekben érzem, hogy sorsfordító lesz az ő története, csak lehet nem tart ki a türelmem, hogy addig nézzem a sorozatot.

Shalafi - 2012. 04. 03. 00:25

Ja igen és a Knowledge is Power után már vártam a Hold it Well felszólalást :P

Gaabor10 - 2012. 04. 03. 00:27

nagyon bejött az egész. nekem ami még kifejezetten tetszett, és senki nem említette, az Bran farkasálma volt. remélem hangsúlyos lesz a későbbiekben!

trunks - 2012. 04. 03. 00:28

Ez a Ros-os szál egy vicc. Én először láttam az első szezont, aztán olvastam a könyveket, de nehezen tudtam beazonosítani, hogy ez kicsoda a könyvből. Ok, egy-kétszer villantsa a mellét, de ez a könyv/sorozat ne erről szóljon. Ha már annyi mindent ki kell hagyni, ne ez vigye el feleslegesen a screen time-ot.

Dinklage és Headey játéka viszont zseniális. A Littlefinger-Cersei jelenet se volt rossz, bár kicsit feleslegesnek éreztem.

Davosról pedig először azt hittem volna, hogy ő Stannis, ha nem láttam volna az előzetes képeket.

vargatom - 2012. 04. 03. 00:32

Rose-nak egy, azaz egy jelenete volt. Oké, mások is voltak akiknek kevés jutott, de azért messze nem róla szólt a rész :)

Melissandre az egyik legbonyolultabb karakter, egyelőre tetszik az ábrázolása minden szempontból.

Davos és Stannis esetében is jó lesz ez a szereposztás, szerintem adjatok nekik pár részt hogy dolgozzanak a figurákon.
Plusz gondoljatok arra, hogy a színészválasztás is egy kiegészítő eszköz egy filmes megvalósításnál, amivel olyan dolgokat próbálnak kommunikálni, amit írott szövegből máshogy nem lehet átvenni.
A könyvekben ugye az elbeszélés mindegyik fejezetet valamelyik szereplő szemszögéből követi, de nem mindenki kerül sorra. Kettejük közül a szerző Davos szemein keresztül mutatja meg a világot, közelebb hozza az olvasóhoz, Stannis gondolatai és mozgatórugói viszont rejtve maradnak – szerintem ezt próbálták a színészválasztással megoldani a producerek a sorozatnál.

Emilia Clarke-nak viszont kell még tanulnia a CG alkalmazásáról, teljesen rossz helyre nézett a sárkányos jelenetben…

Skate: nem Arya-t keresték, hanem Robert Baratheon fattyú gyerekeit, akiknek ugye mind több joga lenne a trónra, mint Joffrey-nak. A bordélyban a lány, akitől elvették a csecsemőt, korábban találkozott előbb Jon Aerynnel, aztán Ed Starkkal is az első évadban, és a bika sisakos kovácsinas Gendry is egyértelműen a néhai király fia, akit pont ezért menekítettek ki a városból…

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 00:32

Hodor & Ros lesz Westeros királya és királynéja… Valahogy fel kell őket vezetni ;D

Nema - 2012. 04. 03. 00:35

Nekem is T-Dog ugrott be elsőnek Rose-ról. Aztán rájöttem, hogy mégsem teljes a hasonlat, hiszen T-Dog csak álmaiban szerepelt ennyit egy rész alatt. :D

A “Power is power.” mondatról (így leírva) pedig az Opus “Live is life” című slágerére asszociáltam. :)

vargatom - 2012. 04. 03. 00:35

Trunks
Nemtom, szerintem a két színész nagyon jól hozta a két különböző jellemet, a vezetőt és a hűséges szolgáját…

bajzi - 2012. 04. 03. 01:00

vargatom a fattyakat azért ölik meg szerintem, hogy ne lehessen bizonyítani a házasság törést, mivel minden “törvényes” gyermek szöke kékszemű de a Baratheon házban minden gyerek fekete hajú volt. valami ilyesmi vonalon akarnak menni.

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 01:03

Akkor ismételten… Az ilyen várom már, hogy ezzel meg azzal mi lesz a köv részekben dolgokat itt hanyagoljátok légyszíves, mert a könyvet nem ismerőknek már ez is spoiler lehet. Szintén ebbe a kategóriába tartozik, hogy XY karaktertől ezt vagy azt nem vártam volna a könyv alapján és az is, hogy XY színész miért jó vagy rossz a szerepre és ki miért várt mást. Ott van a könyves kibeszélőhöz a link az írás tetején, tényleg ezeket ott, ráadásul ott aztán maximális szabadsággal tehetitek ezt, szóval nektek is jó, és a nem könyveseknek is. Erre figyeljünk oda, köszi.

Bruzsy - 2012. 04. 03. 01:08

És ez volt az utolsó figyelmeztetés, a következő, nem ide való komment nem át lesz pakolva oda, hanem megy egy az egyben a kukába. Nem véletlenül írtuk a szabályzatot és linkeljük minden adandó alkalommal.

vargatom - 2012. 04. 03. 01:11

bajzi
Ez is igaz
CyClotronic, Bruzsy
Sorry, többet akkor nem írok a karakterekről

Bruzsy - 2012. 04. 03. 01:12

a karakterekről írhatsz, csak ebbe a posztba ne kerüljenek olyan dolgok, amik a jellemfejlődésükről, a könyvtől való eltérésükről szólnak, mert ez nem a könyves kibeszélő.

Lajoska67 - 2012. 04. 03. 01:25

Bevallom, büszke vagyok magamra kicsit, mert a könyvet nem ismerem, és emlékeztetőt se néztem semmit az új évad előtt, de mégis elég jól rájöttem, ki kicsoda, melyik szál melyik, még az újnál is. És jól meg is voltak tényleg csinálva, de pont emiatt kicsit (nagyon) soknak érzem ezt így 51 percbe zsúfolva. 5 szál is volt, ha jól emlékszem, sőt ha az utolsó képsort is belevesszük, akkor 6 is. És ha tényleg nem fognak egymással kapcsolatba kerülni, akkor ez így igen durva lesz.

De hogy ne legyek elfogult, leírok pár marhaságot (lehet, hogy a könyvben is így van, nem a film hibája, de akkor is igen hülyeség):
-nevetséges, hogy a nyommer kisgyerek vezeti a Stark-birtokot, ilyen kb. középkori viszonyok közepette elképzelhetetlen lett volna, hogy engedelmeskedjenek neki a család hűbéresei
-hány gyereke volt már a kipurcant királynak, kétszáz? és mindet összeírták, vagy mi?
-miért nem halt meg a méregtől az a vörös nőszemély? (ok, erre nyilván tudjátok a magyarázatot, csak én nem értem)
-az a szakállas strici hogy mer beszólni a király anyjának, aki köztudottan nagy intrikus, lemészároltatta az ellenlábasát, trónra segítette a köztudottan szadista elmebeteg fiát, és ráadásul ott van vele 4 testőre is?

Shalafi - 2012. 04. 03. 01:32

tippre mágia miatt élte tul
Beszol mert ilyen a stilusa
De am jogos a feltételezés, eddig ne is tudtak a fattyakorl, most meg már komoly listájuk van roluk :D
És am, ja egy 10 éves kölyöknek egy éppeszü földbirtokos sem fog engedelmeskedni, sőt valószinübbhogy egy 100 fős csapattal bevenné a várukat. De hát nem ez az első hülyeség ebben a sorozatban és nem is az utolsó.

Bruzsy - 2012. 04. 03. 01:33

Lajoska67: na akkor nézzük sorjában.

1. Bran Stark a család legidősebb férfi tagja, ezért a protokolláris teendőket ő látja el, amíg a bátyja háborúzik. Nyilván a mindennapos szinten nem ő igazgat, nem dönt semmiben sem, de attól még jelenleg ő Deres Ura.
2. 15 évnyi kihűlt házasság, bárkit megkapó pozíció és nincs védekezés. A 200 szerintem kevés is lenne. És láttad mind a kétszáz meggyilkolását a részben? Ötről tudtak nagyjából, ennyi, de akár ki is deríthették, nem olyan nagyon nehéz, hiszen Jon Arrynnak és Nednek is sikerült.
3. És miért tartanak évekig az évszakok? És miért kelnek fel a halottak? És hogy születtek ki sárkányok egy évszázadokkal ezelőtt megkövesedett tojásból? Rejtély.
4. Az a szakállas strici a kistanács tagja, a “pénzügyminiszter”, akinek a hatalma nem csak az általa emlegetett tudásában merül ki. Kis adok-kapok, hogy kié a nagyobb hatalom, pláne, hogy elvileg a királynőnek hálásnak kellene lennie felé, mert ő leplezte le (többek között) Ned Starkot.

Hor1 - 2012. 04. 03. 01:34

Szakállas strici, ez jó. :D

Hor1 - 2012. 04. 03. 01:35

Am Petyr hangszíne csak nekem tűnt másnak, mint az első évadban, meg a Wireben?

Felagund - 2012. 04. 03. 01:46

Lajoska67: Abban egyetértünk, hogy WTF volt a jelenet, de azt még Cersei is tudja, hogy ha egy baráti civódás után elvágatja Kisujj torkát, akkor a birodalom a következő vasárnapra teljesen fizetésképtelen lesz…

jjncaa - 2012. 04. 03. 02:15

Valószínűleg ha olvastam volna a könyveket (amit már “csakazértse” tettem meg), én is lazábban pontoznék, de önmagában ez sorozatként még mindig abszolút nem szolgált rá azokra a jelzőkre, amit kap… Vannak persze jó karakterek, de ezt a történetvezetést ebben a formátumban lehetetlen megoldani, 50 percbe zsúfolva az 5-6 szál egyszerűen nem működik

Hurrogjatok csak le, mondom elismerem, hogy a cselekmények tudatában én is tapsikolnék, hogy szó szerint megelevenedik ez a csodás fantasy világ, belőlem viszont csak ellenszenvet vált ki a bőven túlzó tömjénezés

Maala - 2012. 04. 03. 02:16

Felagund wtf, Cersei apja látja el a birodalmat pénzzel…

Maala - 2012. 04. 03. 02:18

jjncaa EBBEN a kibeszélőben főként könyvet nem olvasókkal találkozhatsz, szóval a postod vége értelmetlen… Nem a könyvet olvasók tapsikolnak, hanem olyanok, akik még nem olvasták.

Magyarul akiknek tőled különböző véleménye van. Mert szabad.

Hor1 - 2012. 04. 03. 02:26

Igen a Koronának a Lannisterek felé van talán a legnagyobb tartozása, de van bőven másfelé is. És Kisujj kezében fut össze az egész.

paranoid android - 2012. 04. 03. 02:56

Hú, már nagyon vártam, és nem kellett csalódni, remek kis évadkezdés volt. A legtöbben Tyriont és Cerseit emelték ki, nálam viszont Robb volt a rész fénypontja. A Spartacus finálé miatt elengedhetetlenül is összehasonlítottam magamban a két sorozatot, és akármennyire is szeretem azt is, jó volt látni egy alapvetően szimpatikus figurának szánt karaktert, aki komplex is tud lenni mellette. Mikor megmondja az anyjának, hogy többről van itt szó, mint a testvéreiről, remek volt. És persze a Jaime-s jelenete szintén.
Nekem a Davos és Stannis szereposztás pont hogy tetszik, épp azért, amiért egyeseknek nem. Bár nem ismerem még a karaktereket, de ennyiből azt állapítottam meg, hogy akármennyire magabiztos és egyenes ember Stannis, nem feltétlenül király-alapanyag, épp a csőlátása miatt. Davos okosabb embernek tűnik, rátermettebbnek, de ugyebár nem ő rendelkezik a megfelelő névvel. Eddig úgy vettem észre szereti GRRM az ilyen helyzeteket, karaktereket.
A faltól északra nem sok minden történt, de imádom a hangulatát azoknak a jeleneteknek, és hosszú idő után újra láthattam Cassie-t, ha csak egy pillanatra is.

MikkaMakka - 2012. 04. 03. 03:09

túl hamar vége lett:(
a legnagyobb bajom egyenlőre h túl sok a szereplő és így nehéz mindent belezsúfolni 1-1 részbe, én olvastam mindegyik könyvet és még így is figyelnem kellett
a vörös papnőt egyenlőre még nem szerettem meg, stannist sok kritikát kapott, 1. rész alapján nem volt vele gond, az h a hagymalovagot híresebb színész játssza nem is baj, a könyvben is az ö szemszögéből láttuk az eseményeket

Altair - 2012. 04. 03. 03:14

Amikor Dany lova bemondja az unalmast, csak én asszociáltam erre?

http://www.youtube.com/watch?v=6nQQPoiNl0g

Arsenal93 - 2012. 04. 03. 05:53

Nagyon jó rész volt, tetszettek az új szereplők de remélem havasékra több időt fognak szánni.

Cuna - 2012. 04. 03. 07:11

Történhetett volna 1-2 dolog, csak szereplőket meg motívációt mutattak be. Semmi OMGWTFBBQ momentum, vagy csak egy laza cliffhanger.

Ettől függetlenül a sorozat JÓ, de közel sem annyira mint amekkora hype van körülötte.

winnie - 2012. 04. 03. 07:12

cuna: de azt ugye tudod, hogy azért van akkora hype körülötte, mert sokak szerint nem csak jó, hanem iszonyat jó?:) a hype sosem véletlen, de arra sosincs biztosíték, hogy az emberre úgy fog hatni, ahogy a csápolókra.

Rytmus - 2012. 04. 03. 07:47

Cuna, nyugi ez még csak szezon nyitó epizód! Garantáltan hatalmas durranás lesz ez az évad. Emlékezz vissza első szezon is hasonló mód indult. Aztán mi kerekedett belőle!

Nem tudni véletlen, hogy meddig is kivánják folytatni a sorozatot?

Offtopikkal nem fárasztom magam mert törlik úgyis :d

Dob - 2012. 04. 03. 07:56

Akiknek a város nem tetszett. szerintem nem sok CGI-t használtak, max eltüntették a környéket. http://en.wikipedia.org/wiki/Dubrovnik

Egyébként aki királyvárban felmosott a Véreb után meg Cersei-Balish párbeszéde alatt?

winnie - 2012. 04. 03. 07:57

“Nem tudni véletlen, hogy meddig is kivánják folytatni a sorozatot? ”

kívánni addig kívánják, amíg van írott alapanyag. minimum addig. de mindenről az hbo fog dönteni és a nézettség. ha van van anyagi keret és siker, akkor nem lesz akadálya a tervnek.

sziki - 2012. 04. 03. 07:59

A kommentekben néhányan felvetik a gyorsaságot, és valóban nekem is ez a problémám. Főleg, hogy láttunk bőven új szereplőket. Tény, hogy az első két-három részben helyes ezt kellően bemutatni és körbe is járni.
Biztos vagyok benne én is, hogy azt követően könyörtelenül be fog indulni. Csak a zsúfoltsággal továbbra is vigyázhatnának.

venezia - 2012. 04. 03. 08:07

Nem baj a gyorsaság… Szerintem pont ez jó ebben! Tavaly is kb 5-6 részen keresztól nem történt semmi, mégis lekötötte az embert.

Dob - 2012. 04. 03. 08:07

“Akiknek a város nem tetszett. szerintem nem sok CGI-t használtak, max eltüntették a környéket. http://en.wikipedia.org/wiki/Dubrovnik

Egyébként aki királyvárban felmosott a Véreb után meg Cersei-Balish párbeszéde alatt?”

Mámint az nem Arya volt?

TJ - 2012. 04. 03. 08:28

Remek rész volt. Tyrion, Joff és Cersei továbbra is zseniális.
Ros karakterét valszeg azért nyomják annyira, mert szerintem vele helyettesítenek egy másik prominens szajhát a könyvekből.
Robert fattyainak levadászása engem a betlehemi gyermekgyilkosságra emlékeztetett. (megjegyzem a jelenlegi utolső könyvben utalnak Robert fattyainak számára)

Az új szereplők közül nekem Melisandre jött be legjobban. Stannis eléggé sótlannak tűnt, Davos sokat nem mutatott még.

@Bruzsy: hogy miért keltek ki a sárkányok a tojásból évszázadok után? A válasz: mágia. Nem véletlenül köttette ki Dany Mirri Mazz Duur-t Drogo máglyájához. Életet életért.

Annatar - 2012. 04. 03. 08:28

Dob: nem Arya volt, ő már messze jár :) De nem véletlenül mutatták. Többet nem írhatok itt, mert kikapok :P

Tamas - 2012. 04. 03. 08:33

így van, Arya egyedül a rész végén volt mutatva kb két másodpercig. Remélhetőleg a következőben már több szerep fog jutni neki :)

bëiz - 2012. 04. 03. 08:39

Minden másodpercét úgy ittam magamba, mintha a szomjhalál ellen küzdenék. Éreztem a “terjeszkedést”. Hujuj, mi lesz itt….

bëiz - 2012. 04. 03. 08:44

Azért a CGI-t én is kiemelném. Csak lestem, hogy milyen jó… már ott tart a technika, hogy egy sorozat (nem pejoratív) is lehet látványos? :)

Llew - 2012. 04. 03. 09:12

Nem láttad az első évad így készült videót? Ott derült ki, hogy már abban is menni “rejtett” CGI volt, amiről az eber nem is gondolta volna. A sárkány, meg a farkas most is csak a látványos része.

jiliac - 2012. 04. 03. 09:22

A Melisandre – Cressen mester jelenetet én cold open-re tettem volna, hasonlóan az első évedos white walker-ek a falon túl jelenethez. Ettől persze még az első rész nagy jól össze volt rakva, kiváló párbeszédek – kiváló színészek. Csak a szokásos negatívumot tudom felhozni: időérzetben ez a rész sem volt hosszabb 10 percnél, lehetett volna hosszabb is :))

Shalafi - 2012. 04. 03. 09:22

Ja és az a város látkép miylen jó CGI volt…jo hogy nem paintben csinálták mág! :D
Am én nem olvastam a könyveket…de azért egy film mindig pörgösebb mnt egy könyv…de ha enél vontatottabb a könyv akkor rászolgált a nem kicsit unalmas jelzőre :D
Am ugyanazért van körülötte a hype amiért a LotR körül is…mert rommá van reklámozva, amikor ezereszer jobb fantasy történetek vannak…és hogy miért ezt választotta az HBO? mert ebben nem kell sokat használni a technikát a megjelenésre! Nem azért mert annyira jó…tessék elolvasni egy Résháború, vagy Idő kereke szériát azt utána lehet isteniteni az ilyeneket!

Cevys - 2012. 04. 03. 09:33

Részemről remek volt a rész, habár tényleg kicsit sok volt a szál, biztos vagyok benne (remélem?), hogy a későbbiekben egy-egy epizódban nem fognak az összessel foglalkozni, így több idő jut majd mindenkire egyhuzamban. De hát most tették fel a bábukat a táblára, aztán pedig jöhetnek a lépések..

Harita - 2012. 04. 03. 09:42

Shalafi,titkos fájdalmamat mondtad ki “hangosan” , imádom a GoT-ot,de szivárványt hánytam volna,ha helyette Feist-et veszik elő…

A premierről meg annyit,hogy szép volt,jó volt,iszonyat rövidnek tűnt,hangosan fel is kiáltottam a végén,hogy “csak ennyi? “. Vártam nagyon,nem csalódtam,de erősen kezdek arra hajlani,hogy inkább darálva kellene nézni,mert így hetente egy résszel annyira “kiesik” az ember a hangulatból,hogy mikor leül az új részért,és annak “10 perc” alatt vége van,elmarad a katarzis.

Risi92 - 2012. 04. 03. 09:55

tipikus Game of Thrones rész volt – úgy telt el az egy óra, hogy észre sem vettem. Aryát hiányoltam azért.

MikkaMakka - 2012. 04. 03. 10:01

Shalafi: h jobb történetek?szubjektív, sikeresebb könyvek? ezt viszont lehet mérni, nem sok..

Shalafi - 2012. 04. 03. 10:09

Sikeresség nem egyenlő a minőséggel…lásd twillight! :)

JohnLocke - 2012. 04. 03. 10:31

Én az első évadot egy hét alatt ledaráltam, tetszett meg jó volt, de ez a hype ami a sorozat körül van kicsit túlzás szerintem.
Ha minőségben nem tud túllépni az első évadon, akkor én biza nem nézem tovább. Elég volt már ennyi intrika és nyomozás(gyilkosok fattyak, és trón bitorlók után). Remélem más izgalmakat is tartogatni fog a második évad.

winnie - 2012. 04. 03. 10:59

“Sikeresség nem egyenlő a minőséggel…lásd twillight! :)”

viszont egy twilight-rajongónak éppenhogy egyenlő. aki nem szeret egy sikeres filmet, az rá tudja bármelyikre mondani, bármelyik sikeres és elismert filmre, hogy nem egyenlő, szóval minden csak a beszélőtől függ. (ahhoz meg elég kinyitni a szemet, hogy az ember lássa, hogy ha annyira egyszerű lenne a képlet, hogy sok reklám = nagy hájp, akkor minden hájpos lenne. nagyon keveseknek adatik meg, hogy eljussanak erre a pontra – és mindig lesznek, akik nem értenek egyet, de erről már sokszor volt szó.)

szerencsére ez most teljesen irreleváns – a sorozatra nem mondható, hogy annyira sikeres lenne, és gondolom, hogy a könyvek is inkább a rétegkörökben voltak nagyon erősek, viszont a sorozat révén sok másik emberhez eljutottak. (remélem tudod, hogy ha mást filmesítenek, sorozatosítanak meg, akkor épp ugyanez a párbeszéd menne és a GOT-ot hiányolnák, mert az Idő kereke túl van hájpolva.)

de szerintem maradjunk a sorozatnál.

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 11:21

Zsúfoltság, kapkodás vs kihagyott jelenetek, karakterek. Ez még a könyvolvasók részéről is klasszikusan előjövő probléma, ráadásul többen emlegetik ezt a két végletet párban. A sztori jelenleg úgy zsúfolt (ez talán igaz, de egyáltalán nem kapkodós), hogy közben maradnak is ki dolgok, amikért páran fanyalognak, de azokkal csak még zsúfoltabb lenne ugye. 80-100 oldal regény jut 55 percre, ráadásul nyilván úgy készül, hogy az átlag TV-néző be tudja fogadni. Így is minimalizálják a karaktereket és látjuk, hogy mennyi idő jut csak egyes szereplőkre. Igazából szerintem csak Királyvárral ki lehetnek tölteni egy szezont simán, ott legalábbis mindig van valami sunnyogás :)

Amúgy relatív, hogy kinek mi a pörgés, én a kosztümös filmeknél mindig az intrikát és a frappáns párbeszédeket várom, általában pont az zavar, ha túl sok csatajelenettel töltik ki az egészet. Hálistennek itt erről szó sincs.

Skate - 2012. 04. 03. 11:36

Részemről a GoT új évad első része csuklóból kenterbe verte az idei Spartacus évadot. Az öt kötet meg kötelező nyári olvasmány részemről. :)

vargatom - 2012. 04. 03. 11:44

Heh, szerintem meg a Riftwar és a Wheel of Time pont a tucatabb fantasy, és a Song of Ice and Fire az, ami kiemelkedik a tengerből… ;)

ares - 2012. 04. 03. 11:54

Mostmár lassan én is benevezek a könyvre, muszáj lesz. :) Amúgy nagyon jó kis évadnyitó volt! Nekem is csak egy bajom van, hogy nem mindenkire jutott idő, főleg olyanokra nem, akiknek a története jobban érdekel. Következő részt akarok!!

Rush - 2012. 04. 03. 11:59

Nem rossz ez a sorozat, de nekem azért bőven nem top 5… Lehet azért, mert túl régi a kor , amiben játszódik. De azért a többszàlas történetvezetés a Heroes-ban jobban + volt oldva. A CGI tetszett:)

kay - 2012. 04. 03. 12:29

első évadot nyáron daráltam egyszer, de 2-3név maradt meg csak bennem második évadra, szóval nem volt minden teljesen egyértelmű :) de valahogy az első évad sem feküdt túlságosan, nem fogott meg benne semmi, fantasyk alapból nem a kedvenceim, ez a nyitórész pedig maximum negatív érzelmeket tudott kiváltani belőlem, pedig igyekeztem kedvelni, de nem megy.. :) szóval nem tudott meggyőzni a hype (most sem) de azért adok neki még egy esélyt

fahejember - 2012. 04. 03. 13:00

Az előző évadnál jobb volt, mert kb. csak a felénél kapcsolódtam be, most meg várhatok egy hétig a következőre :D
(Aryát hiányoltam, nem tudom mi lesz belőle később, mert a könyveket még nem olvastam, de úgy képzelem, hogy minimum megmenti az egész világot vagy legalább valami ehhez hasonlót tesz)

mosee - 2012. 04. 03. 13:03

– “miért nem halt meg a méregtől az a vörös nőszemély?”
– nem olvastam a könyvet, de pl előre bevette az ellenszert?
van még pár verzió, de ez a legkönnyebben kivitelezhető

owlman - 2012. 04. 03. 13:14

Jó kezdés, volt, de egy Melissandre-s cold open én is hiányoltam. Stannis nem egy karizmatikus ember. Ez teljesen átjött ebben részben.

“What is power?” kérdésre kaptunk egy választ, rá egy gyors cáfolatot és egy semmitmondó választ. De ugye már tudjuk a helyes választ a trailerből.

kisame - 2012. 04. 03. 13:30

“miért nem halt meg a méregtől az a vörös nőszemély?”
– nem olvastam a könyvet, de pl előre bevette az ellenszert?

Ha spolier vagy túl nagy utalás a könyvre, törölhetitek!

Kis segítség: figyeld, mit mond utoljára…látni fogsz valami alig észrevehető, de természetellenes dolgot!

Gaabor10 - 2012. 04. 03. 13:47

én vettem észre rosszul, vagy más a Gendryt játszó szereplő? az első évadban aki játszotta az egy izmos kovácsgyerek volt, a mostani meg mint egy jóllakott ovodás, csak az arcuk hasonlít szerintem. amúgy tölthető a 2. rész netről.

ares - 2012. 04. 03. 14:14

@kisame: kiváncsiságból megnéztem újra, és látom is, tök durva mennyire apró részlet, amit simán nem veszel észre elsőre.

danger - 2012. 04. 03. 14:19

Gaabor10: gendry-t ugyanaz jatsza, nem hizott meg.

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 14:31

Jaja, még mindig Joe Dempsie a Skins és a The Fades rajongók örömére ;)

Souljah - 2012. 04. 03. 14:34

kisame, ares, segítsetek már, én eskü nemlátok semmit :$

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 14:43

Souljah: a kő a nyakában 34. perctől kb.

lynx - 2012. 04. 03. 14:55

Lehet már valamit tudni a nézettségről?

Souljah - 2012. 04. 03. 14:59

köszönöm Cy. AMúgy teljesen korrekt rész volt. sokan paaszoljátok, hogy túl sok új szereplő….. szerintem az első évad első része is hasonlóan indult. kaptunk egy csomó szereplőt, ésmég nemnagyon tudtuk hova tenni őket. egyáltalán nem félek, nem fogunk csalódni

winnie - 2012. 04. 03. 15:01

lynx: nem. szerintem ma 6 körül.

Mark Bolt - 2012. 04. 03. 15:12

CGI farkastól nagyon tartottam. Twilight rémlett fel a szemem előtt, hogy abban a farkasokban nulla életszerűség, olyanok, mint a plüssállatok. Pedig az egy olyan film, amiben csak a főszereplők kaptak 25-25 millió dollárt. Szóval féltem, hogy ha tömkeleg pénzből csak olyan gagyi farkasra telik, akkor mit várhatunk egy sorozatban.

Na hát kibaszottul jók. Ha nem olvasom előtte, hogy CGI fel se tűnt volna. A sárkányokon sem. Elhittem volna, hogy léteznek. :)

OFF

Ashurt remélem visszahozzák a Spartacus 3. évadában. Nagyon várom. :-DD

Horcsog - 2012. 04. 03. 15:14

Miért kezdték el gyilkolni a gyerekeket? :(

Mark Bolt - 2012. 04. 03. 15:18

Ja, csak nekem tűnt fel, hogy Daenerys hízott picit:-D Alig észrevehető, nálam is csak egy érzet, de arra elég volt, hogy megkérdőjelezzem, hogy az utóbbi heteket ez a nő a sivatagban töltötte, nélkülözve.

Ja, és az utolsó jelenetben a bikasisakos királyfattyú srácnak is mintha pufókabb lenne a feje.

dablo - 2012. 04. 03. 15:27

Horcsog: Ők is lehetséges trónkövetelők, mivel a volt király gyerekei. Így a lehetséges vitákat megelőzendő…

dablo - 2012. 04. 03. 15:30

Ez egyébként nem egy kitalált tevékenység. Sajnos a történelemben nem egyszer megesett ilyesmi.

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 15:55

A Game of Thrones második szezonja sorozatrekord nézettséggel nyitott: 3.86 / 2.0

Llew - 2012. 04. 03. 15:56

dablo
fattyú nem örökölhet, ezért ment Havas Jon Snow is a Falra. Robert fattyai egyszerűen baszták Joff, vagy Cersei büszkeségét.

Llew - 2012. 04. 03. 15:58

Bakker, a nézettségi adatra van teli találat a tippelők között! :D

samyramis - 2012. 04. 03. 16:05

A legjobban az első fotón látható jelenet idegesített. Először nem értettem, hogy most Dany hová néz??? Ennyire béna?

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 16:13

Olyat nem láttam, aki mindkettőt telibekapta volna, de bruzsy nagyon közel volt, én meg jól elpesszimistáskodtam :P

Vektor - 2012. 04. 03. 16:16

CyClotroniC: Nagyszerű! Jöhet a 3-4. évad berendelése.

Llew - 2012. 04. 03. 16:23

Sokan csak nézettségre tippeltek, ott van telitalálat, meg egy századdal mellé ment tipp is, de összességében tényleg talán Bruzsy tippje volt a legközelebb.

superpityu - 2012. 04. 03. 17:17

szerintem egy elég jó részt kaptunk. kicsit sűrű volt az új karakterek miatt, sőt még vannak olyanok akik most nem is szerepeltek, gondolok itt Renly-re.
Arya-ából kicsit többet szeretnék a jövőben, de a rész végi befejezés nagyon tetszett. a többség ellentétben engem nem idegesít Ros (lehet pár rész múlva nem ezt fogom mondani, amikor megint jelen lesz pár csöcs kíséretében) maga a jelenet meg a baba megölése elég kemény lett. Joffrey meghalhatna, régen tudtam valakit ennyire utálni sorozatban.
A CGI tetszett, a farkasok szépen megnőttek.
Az külön tetszett, hogy mindenkire szántak valamennyi játékidőt a régi karakterek közül.

Mark Bolt - 2012. 04. 03. 17:41

Llew:

Az oké hogy joguk nincs, de amíg él egy vér szerinti örökös, bármikor potenciális uralkodó lehet, ha elhalálozik a király. És ha nagyon türelmetlen, esetleg lépéseket tesz, hogy az minél hamarabb bekövetkezzen. Megmérgezi mondjuk.
Starkéknál összetartás van, ezért ez nem probléma.

Más kérdés, hogy tök fölöslegesen intéz el minden fattyút, tekintve hogy ő még csak nem is vér szerinti gyerek. :-DD

Mark Bolt - 2012. 04. 03. 17:43

Nem olvastam a könyveket, tehát nem spoiler, de kb. az életemet teszem rá, hogy a marakodó királyságok és Daenerys között végül a csóri kovácsgyerek lesz a befutó. :-D

Andrews - 2012. 04. 03. 18:09

A Rating az mit takar? 2.0- ha az 1-5.0 skálán az kevés .:) De ha máshogy nézik akkor az jó.

Ja nekem is tetszett az első rész. 8/10-et adok érte, mert lehetett volna 1 órás is :). Hogy még több férjen bele pl az Arya szálból. Ne csak fél perc. :)

Sokat fejlődött a CGI láthatóan a farkasok is most már CGI-sek de sokat fejlődtek. Emellett ugye felkerült Sárkánykő a térképre és a főcím zene is pergősebb lett ahogy várható az egész évadtól is hogy akciódúsabb lesz főleg a 9. rész ugye.

Llew - 2012. 04. 03. 18:20

Mark Bolt
Nem érted. A fattyúk hiába a családfő vére, nem számít örökösnek. Gyakorlatilag nem családtag, csak egy megtűrt valaki. Hol jobban, hol kevésbé. Mivel pedig Robert szerette szórni a magjait, az övéi számolatlanok, saját maga valószínűleg a felükről sem tudott.

Andrews
A rating a lakosság 18-49 közötti korosztályának százalékát jelenti
A GYIK-ban van részletedebben a nézettségmérésről infó.

dablo - 2012. 04. 03. 19:42

“Különös helyet foglalnak el a társadalomban a nemesek házasságon kívül fogant, vagyis fattyú gyermekei. Akár még házasságkötés előtt, akár “félrelépés” eredményeként született, és lett légyen az anya szintén nemes, avagy közrendű, az ilyen gyermek fattyúnak számít. Az apja megteheti, hogy tudomást se vesz róla, de gyakran előfordul, hogy az atyák magukhoz veszik, vagy más módon gondoskodnak fattyú gyermekeikről. A fattyúk minden régióban egységesen más vezetéknevet kapnak, amely jellemző az adott vidékre (Észak: Snow, Folyóköz: Rivers, Nyugat: Hill, stb). A közvélekedés a fattyúgyerekeket hajlamosabbnak tartja a gonoszságra és az árulásra, lévén alantas körülmények között fogantak, ezért aztán a fattyúkat nem mindenütt látják szívesen.

Ha egy nemes úgy kívánja, törvényesíttetheti fattyú gyermekét, ehhez azonban a király engedélye szükséges.
Az ily módon törvényesített fattyú felveheti atyja nevét, és örökölhet is.”

Tehát amennyiben Ő maga a király.. Csupán csak az kell, hogy valaki akinek van hatalma az mögé álljon és támogassa.
Így véleményem szerint nem puszta unaloműzésből teszi, főként, hogy Ő maga nem a királyi vér.

De persze lehet, hogy tényleg csak nincs jobb dolga, mint értelmetlenül gyermekeket gyilkoltatni. :)

Llew - 2012. 04. 03. 20:15

Nem mondtam, hogy unaloműzésből csinálják, de az a leírtakból egyértelműen kiderül, hogy jelen helyzetben, mikor két vérrokon jelölt is van a Vastrónra (Robb ugye nem játszik, ő “csak” független királyságot akar), akkor Robert fattyai rohadtul nem fenyegetik Joffrey trónigényét. Senki nem álna mögéjük, mert mind magának akarja.
Tehát egy fattyú gyerek szerintem csak királynál kisebb cím esetén lehet a vérszerinti örökösre veszélyes, ha pl. egy másik ház támogatja, vagy hasonló.

Annatar - 2012. 04. 03. 20:17

A fő probléma Robert fattyaival az, hogy sötét hajúak, még a szőke nőktől születettek is, míg ugye Cersei mindegyik gyereke szöszke. Vagyis élő bizonyítékai annak, amit Stannis körbekürtölt a világnak…

Llew - 2012. 04. 03. 20:30

Na jó, de ki tudta a ~96 gyerekről, hogy mind Robert fattya? Max Varys. 1-2-ről nyilván más is, de Cersei kevesebbel megússza, ha nem piszkálja őket, max ha nagyon susog a nép, akkor időnként 1-2-nek rágalmazásért leütteti a fejét. A gyilkolással csak táptalajt adott a “pletykának”.

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 20:43

Azért olyan rohadt sok gyereket nem nyírtak ki, raádásul ez elrettentésnek is jó, meg akkoriban az efféle falufelégetések is ilyesmik kb “természetesek” voltak. Nem örültek neki, de annyira nem sokkolt, mint ma sokkolna.

Gyöngy - 2012. 04. 03. 21:03

De jó köszi az infót a fattyúk nevéről. Egyáltalán nem értettem ugyanis hogy miután a Snow név elhangzik miért jön rögtön a lefattyazás is egy ismeretlen szájából.:)

CyClotroniC - 2012. 04. 03. 21:05

Nem mondom, hogy szuperokos dolog volt, de aki elrendelte az feltehetőleg nem racionális alapon akarta ezt az ügyet mérlegelni.

Shrike - 2012. 04. 04. 00:47

“Heh, szerintem meg a Riftwar és a Wheel of Time pont a tucatabb fantasy,”
Simán. Utóbbinak a becsületes neve Waste of Time. :P

Mark Bolt - 2012. 04. 04. 05:45

Llew

Inkább a vérvonal számít, nem az hogy törvénytelen. Ha eljön a pillanat, hogy 1 fattyú marad, és senki más, akkor mindjárt az a kérdés, hogy a király vérvonalából koronázzanak, vagy máshonnan.

inferno88 - 2012. 04. 04. 13:53

Barátnőmet szép lassan nevelem rá a sorozatokra.A GoT lett az első kedvence,nem véletlen.
Az évadnyitó epic volt.Nagyon tetszett,ahogy kicsit széthúzták a “világot” előttünk.Nem hiszem el,hogy nem csinálnak 20 részes évadokat.Lenne rá bőven anyag.

Hagy idézzem a kedvesem: “Nem hiszem,hogy már vége is!Kapják be!”

CyClotroniC - 2012. 04. 04. 14:33

Ezt már több helyen olvastam, de akkor fele annyi pénz jut egy epizódra, fele annyi munkaidő, hogy megírják a scripteket, és lassabban haladna a sztori is ugye, mert a könyv úgyis diktálja a tempót. Plusz szerintem ha lazulna a feszessége, akkor talán jobban elkalandoznának az eredetitől, és mivel még nincs kész az összes könyv, ki tudja, hogy ez később évadoknál milyen ellentmondásokhoz vezetne.

A kábelnek és az angoloknak részben pl pont azért van lehetőségük töményebb és minőségibb cuccokat gyártani, mert csak 6-13 részt kell megoldaniuk, nem 20-24-et.

Gaabor10 - 2012. 04. 04. 15:27

Mark Bolt: nem a vérvonal számít. fattyú nem örökölhet. csak a fent leírtak alapján, de fattyú névvel NEM.

aa - 2012. 04. 04. 16:28

A második rész is jó volt.

lappa - 2012. 04. 04. 18:24

nagyon, nagyon, nagyon off, de engem érdekel :)

az 1×01 720p release fájlformátuma miért 3gp? változott a scene rules?

Malachi - 2012. 04. 05. 15:43

nahát, másfél nap alatt ledaráltam az eddigi részeket 2×02-ig. most kellene megállni, mert nagyon jó volt így. :) de szerintem nem fogom kibírni. jó a sorozat, nem olvastam a könyveket, így nem igazán tudnék belekötni. nem tudom, nem kombinálok, tippem sincs, a következő jelenetben éppen ki hullik el, szóval csak átadom magam az élménynek. állat! végre!

Voriss - 2012. 04. 07. 11:13

azért mr. Greyjoy igencsak felült a szopórollerre miután partot ért :D

danonino - 2012. 04. 07. 11:39

Eddidi 2 rész alapján az új évadról, kicsit sarkosan:

Ami tetszik:
– izgalmas, fordulatos
– hátborzongatóan kellemes brit angol kiejtés
– több Skins-szereplő (Joe Dempsie, Hannah Murray)
– Arya és Gendry szála
– Tyrion (Peter Dinklage) lett az első név a szereplők kiírásában, tavaly még “and”-es volt
– meg Tyrion mindenestül
– Sam karaktere még mindig mókás, és sok lehetőség van benne
– humor

Ami nem tetszik:
– néha túlzásba vitt funkciótlan szex és erőszak
– túl sok szál, így szétesik a sorozat
– Cersei hangja (első évadban még nem irritált)
– túl rövid egy rész
– túl rövid egy évad

Most így ennyi.

danonino - 2012. 04. 07. 11:39

*Eddigi

Thankso - 2012. 04. 08. 21:20

Valaki meg tudná mondani, hogy ma hanyadik rész lesz valójában, mert már mindenhol fenn van a szezon 2. része, láttuk is, ellenben ma jön hivatalosan..

winnie - 2012. 04. 08. 21:41

ma a tévében a 2×02 fog menni. eddig csak az hbo go-n volt fent pár országban, például itthon.

Thankso - 2012. 04. 08. 23:11

Ó! Köszi, akkor várni kell még egy hetet a harmadik részre-(((

DancingDragon - 2012. 04. 09. 22:03

a régi főcímzene feszesebb volt sztem:(

clegane - 2012. 04. 09. 22:39

hát, szét kellett húzni kicsit a zenét is a meghosszabbodott intróhoz. kár volt szerintem is.

Algorn - 2012. 04. 23. 20:42

Wtf volt a 4. rész vége o.O

Lajoska67 - 2012. 04. 23. 23:22

Innen miért tűntek el a mai hozzászólások? Azért volt 1-2. Én pl. tuti semmi trágárt nem írtam…

CyClotroniC - 2012. 04. 23. 23:24

Tippre szerintem azért, mert winnie vagy bruzsy (nem én moderáltam) nem akarta szerintem, hogy a 4. részt másik epizódnál beszéljétek ki, mert egyrészt jön majd a kibeszélője annak is, másrészt aki idejön véleményt olvasni és csak az 1-est látta, azt csúnya meglepetés is érheti.

Once - 2012. 05. 23. 23:18

Jaqen H’ghar és Biter (akik a ketrecben voltak bezárva) valamilyen mágikus személyek?:) Eddig csak Jagen 2. öléséig láttam..de tuti tud valamit..:D

Nabu - 2012. 05. 28. 13:55

Hát ez a rész beszarás jó volt. Azt hiszem a filmtörténelem legjobb ostromát láttam. Tudom, hogy van egy pár és voltak sokkal látványosabbak is, de nekem ez az 56 perc csata a remek párbeszédekkel fordulatokkal és Tyrion zsenialitásával vitte a prímet.

Lajoska67 - 2012. 06. 04. 16:33

Gyenge volt a végződés. Az előző heti sokkal jobb volt. Nem a csata miatt, hanem mert halad előre a cselekmény, és nem kapkodtak. Itt meg sok logikátlanság volt, és zombi hadsereg is gáz volt a végén. Mi ez, walking dead?

winnie - 2012. 06. 04. 16:39

ezt úgy mondod, mintha eddig nem lettek volna élőholtak benne:)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz