login |

The Killing: kezdett a 2. évad

2012. 04. 03. 14:53 - Írta: winnie

98 hozzászólás | kategória: kritika,

Huhh, csak kivártuk. Tavaly nálam a The Killing volt az egyik legjobb újonc, egyszerűen a gyengéim az átívelő szálas krimisorozatok (Twin Peaks, Murder One, Pretty Little Liars, Harper’s Island, Vanished, Kidnapped), ráadásul a készítő a Cold Case-istállóból jött ki, mely elég jó tanulóiskola lehetett, mert az ottani írók nem egy sorozatnál lettek showrunnerök. A lényeg, hogy folytatódott a The Killing a 2. évaddal, a felállás és a szereplőgárda nem változott, az alapkérdés továbbra is az, hogy Ki ölte meg Rossie Larsen-t. És ezúttal választ is kapunk rá, hiszen az 1. évadban nem ígértek megoldást, most viszont megvolt a konkrét ígéret.

Furcsa belegondolni, hogy még mindig csak a nyomozás 14. napjánál tartunk, a szerkezet megmaradt, továbbra is 1 napot fed le 1 epizód, a helyszín még mindig Seattle, bár ezúttal valamiért nem esett az eső, cserébe, szint minden borult időben és sötétben játszódott. Azt hiszem ez az a tényező, ami miatt még ennyire hatott rám a The Killing: a borús hangulat, a sötét, mégis szép képek, a(z olykor eltúlzottnak tűnő) világfájdalommal teli arcok simán feledtetik még a gyengébb írói megoldásokat is.

Most nem volt mit feledtetni, sőt, inkább én felejtettem el, hogy miről szólt az előző szezon – szerencsére a múltkor kirakott 3,5 perces felhozó videóval treníroztam magam, de ennek az volt a mellékhatása, hogy ismét meg akartam nézni az első 13 részt és még a DVD-t is megrendeltem. Szóval nem volt nehéz visszahuppanni a sorozatban és szinte azonnal a fő cliffhanger-öket kezdték el forgatni a készítők: némelyiknek komoly hatása lesz a továbbiakban, másokat pedig ahogy az szokás, elkennek, de szerencsére utóbbiakat is korrekt módon végigviszik.

Akár azt is mondhatom, hogy a The Killing ismét a nulláról indul neki a gyilkos keresésének, de akkor lennék közelebb az igazsághoz, ha azt mondanám, hogy a mínusz 1-ről, hiszen a két nyomozó a kezdetkor még nincs egymás mellett. Ki tudja, meddig maradnak külön, mindenesetre ez a felállás nem egy csendes és mégis feszültséggel teli, robbanásra kész jelenetet hozott. Linden és a sokadjára sem felvett telefonok kissé már idegesíteni is kezdtek, de mindez kellett ahhoz, hogy a Holdert alakító Joel Kinnaman megmutassa, hogy miért is az övé a tavalyi újoncsorozatok egyik legjobb karaktere.


De hiába szakad meg az ember szíve (csak nem nyitotta ki az ajtót…), az élet megy tovább, akárcsak a nyomozás, s a dupla rész vége felé a családi szálat is meglódították egy kicsit, s most már csak az a kérdés, hogy vajon az 1. évad egyik erősségével, a politikai szállal mihez fognak kezdeni, hangsúlyossá tudják-e még tenni, vagy egész egyszerűen ezúttal más feladatot kapnak a politikai szereplők.

Remek volt a nyitány, elfogult vagyok és hagyok helyet az előrelépéshez, de a kezdés minimum 8/10 volt – nem a csavarok miatt, hanem, mert visszatértünk, mert Linden copfkamerát kapott és, mert komolyan kéne gondolkodnom a válaszon, ha azt kérdezné valaki, hogy melyik színész nem teljesít kiválóan. Remélhetőleg az írók is az ő szintjükön fognak produkálni, mert a rész végi húzás az új szereplővel, kicsit összecsapott megoldásnak tűnt egyik napról a másikra, de ez legyen a legnagyobb baj.

98 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2012. 04. 03. 15:02

Szerintem is remek volt. Hiányzott már.

wondorog - 2012. 04. 03. 15:52

Nem tudom nekem kicsit vontatott volt, bár lehet az van a dologban, hogy GOT évadnyitó és OUAT új rész után néztem, amik nálam a no1-nok most, vagy csak nem sikerült még visszarázódnom a hangulatba. Majd elválik.

Tamas - 2012. 04. 03. 16:05

De ha megoldják az évad végéig a gyilkossági ügyet, akkor hova tovább? Bedobnak egy újabbat? Vagy erről még nem szólnak a tervek? Mondjuk az is igaz, hogy nem szerencsés a végtelenségig húzni egy ilyen sorozatnál egyetlen szálat.

wondorog: Én pont fordítva éreztem, a GoT évadnyitó volt számomra eléggé vontatott (részben azért, mert olvastam a könyveket), ennél meg szinte repült az a majdnem másfél óra.

winnie - 2012. 04. 03. 16:06

persze, sokfele lehet vinni. a dán verziónak most kezd a 3. szezonja például.

danvrecs - 2012. 04. 03. 16:14

Szerintem elég jó volt, bár elég nehezen vettem fel újra a fonalat… Amúgy az eső ebben a részben is esett, ha jól emlékszem, amikor Holder a hátizsákot vizsgálta.

wondorog - 2012. 04. 03. 16:16

Tamas – 2012. 04. 03. 16:05

Én is olvastam a könyveket, mind az 5-öt mégis tetszett.

Alapjában én is imádom az ilyen sorozatokat, amiket te is írtál winnie (Twin Peaks, Harper’s Island), viszont nem tudom, talán itt a stílus valamiért nem fogott meg annyira, nekem túl nyomott az egész. Valaki vagy kesereg, vagy őrjöng, a nyomozás meg nem halad túlzottan, még vissza kell rázódnom. Az külön érdekes, hogy Linden pasijáról (Callum Keith Rennie) most semmi szó nem esett.

Papp Sanyi - 2012. 04. 03. 17:18

Hinnye, de jó!!! Ide vele!

paranoid android - 2012. 04. 03. 18:06

Remek volt, az egyik legerősebb hangulatú sorozat mostanában, pillanatok alatt be tud szippantani. Linden és Holder kapcsolata és persze a nyomozás izgalmas lesz, viszont az első évaddal szemben, most úgy érzem, hogy nem fog érdekelni már Richmond vagy a Larsen-család, pedig nem hiszem, hogy kevesebb időt fognak kapni.

napocskin - 2012. 04. 03. 18:15

Egy kicsit megijedtem, hogy akkor most Holderből sockpuppetet csinálnak (az első évadban a világon semmi nem utalt erre a jellemvonásra), de aztán szerencsére az epizód végére kialakult, sőt, nagyon jó jelenet, amikor az ajtó két oldalán állnak, ő és Linden, aztán ahogy elkullog (és valószínűleg kettejük kapcsolata lesz most is az egészben a legérdekesebb, főleg így, hogy Linden már nem bízik Holderben, de úgy néz ki, mégis együtt kell dolgozniuk). Szóval baromi jó felvezető volt, és a zene a végén, csak akkor jöttem rá, mennyire hiányzott. És annak is örülök, hogy valaki végre nem nyavalyog az első évad miatt. :-P

winnie - 2012. 04. 03. 18:56

munkálnak benne érzelmek. ahogy megfejelte az ajtót…, de kábé akkor döbbent rá, hogy lindennek mi a baja vele.

napocskin - 2012. 04. 03. 19:16

Basszus, és most olvastam, mennyit esett a nézettség. :-( Bár épp azon gondolkodtam, vajon mi lehet még ebben a sorozatban két évad után; nyilván csak akkor valami, ha van másik sztori.

winnie - 2012. 04. 03. 19:57

valójában nem esett vissza, mert az 2. évadot is nagyjából ennyien nézték, az utolsó előtti rész is 1,8M-s volt. más kérdés, hogy nem nőtt a két évad között és a premierhez és a fináléhoz képest visszaesett, de ez nem meglepő. ha ezen a szinten marad, akkor nem lesz gond. ha esik, az más kérdés.

NikoXXX - 2012. 04. 03. 20:32

Nekem nagyon tetszik,mar a tegnap posztoltam amikor meg nem is volt post :D
Valahogy az eso a sotet kepvilag engem magaval rant es meg 1-2 ora mulva is az jut eszembe vajon ki lehet a gyilkos vajon a kedvenc szereplom Holder tobb szerepet kap-e en imadom a hangjat es a jellemet a csavonak,elvegre ha nincs jo no a sorozatban akkor egy ferfihez kezd el huzni az ember szive (ne ertsetek felre arra gondolok hogy kivel tart az ember kit nem akarna hogy meghaljon vagy egyeb dolog)
Engem minden szal erdekel de szerintem a politikus szalat a korrupcios szal valtja le,vagy kitudja lehet hogy saros a korrupcios ugyben valahogy.
Olyan a sorozat mint egy jo konyv csak itt kenyszeritve vagy hogy tarts 1 het szunetet,enis ujra kell nezzem :D megeri hatha eszreveszek ezt azt,vajon az irok mar tudjak ki a tettes?szerintem olyan varatlant huznak majd hogy WTF effekt bevalik.
Az Amc-nek van meg mas jo sorozata is a Killing es a Walking Dead mellett?mert mindketto jo de egyertelmu hogy a killing a kedvencem de nezetsegileg gyengebb,de ez meg valtozhat.
Mejek meccset nezni :D 10/10 volt a nyito,aztan a masodik resz is az lesz meg a tobbi is csak a 10-es egyre magasabb lesz,vagyis nehezebb lesz elerni,de ebbe a kategoriaba abszolut nyero :D

NikoXXX - 2012. 04. 03. 20:33

bocs a masodik postert,mit ajanlanatok killing helyett ami hasonlo tipusu?

Thrasher - 2012. 04. 03. 20:36

hát, 7/10, nem volt komoly baj, csak nem tudom, egy összeesküvéses-korrupt rendőrös sztori mennyire fog érdekelni, de annyira biztos nem, mint egy szimpla gyerekgyilkos után nyomozósos.
és ahogy más is írta, Larsenék sztorija tavaly engem nagyon eltalált, idén viszont már talán kezd sok lenni belőlük. Vaze, ha tényleg vennének egy kutyát, azt is elütné egy autó a következő részben…
plusz zavaró butaságokat is meghúztak, amiket tavaly azért nagyon ritkán. (ezer riporter van az ajtónk előtt, de amíg nem nyitjuk ki, észre se vesszük, mert csendben ülnek, vagy nem tudom; plusz, amikor Holder a saját táskáját adta le, az is majomság volt, ha kamu a nyomozás, ha nem, a hülye is rájön, hoyg másik táska.)

winnie - 2012. 04. 03. 20:39

“bocs a masodik postert,mit ajanlanatok killing helyett ami hasonlo tipusu?”

ne csináld már:) hát ott írom fent az első sorokban, hogy mi hasonló.

ha amc: akkor még a rubicon hasonló, az inkább összeesküvős. (a többi sorozata a csatornának a mad men, a hell on wheels és a breaking bad, ami sokak szerint az egyik legjobb most a tévében.)

winnie - 2012. 04. 03. 20:41

thrasher: idővel lehet, de senki más nem tudta, hogy milyen és pár óra telt el talán a táska leadása és a párbeszéd között. meg nincs is okuk kételkedni.

szpojleres mókus - 2012. 04. 03. 21:10

fúú nagyon jó volt.
Egyedüli ami nem tetszett, hogy Linden tudja mekkora dolog ez, és nagyon nagyon felette van, akkor minek hangoztatja boldog boldogtalnnak, ezzel sodorja a legjobban veszélybe a fiát, és önmagát.

szerintem - 2012. 04. 03. 21:34

mar vartam a posztot nagyon:)
rettenetesen vartam mar a masodik evadot es oriasi elmeny volt. tenyleg ot perc alatt visszakerultem abba az allapotba, ahol az elozo evadot hagytam. terveztem megnezni az elozo evadot meg egyszer, de nem jutott ra idom. igy viszont, hogy lattam az elso reszt, megiscsak nekiallok meg a heten.
nagyon tetszik, hogy itt kidolgozottak a fontosab karakterek, vagy legalabbis senki sem fekete vagy feher. basszus, mindenki onzo es mindenki sajnalatramelto egyszerre. oriasi jelenet, mikor Linden es a fia “vacsoraznak” a motel automatajanal. vissza kellett tekernem, annyira jo volt.
Holderrol lehetett sejteni, hogy nem ugy saros, ahogy sugalltak, orulok, hogy igy alakult. tetszik a megszallottsaga, olyan, mint Linden, csak mashonnan jutottak idaig. biztos, hogy egyutt fognal tovabb nyomozni. Joel Kinnamannak pedig annyira jol all ez a szerep, orom nezni:)

az is nagyon tetszett, hogy nehany erosebb huzast meg mertek lepni, bator es meresz huzas. a gyilkos pedig kezd felbatorodni, otthagyja a taskat az ajto elott, provokalja a csaladot.
en kifejezetten szeretem a szenvedest nezni, szerintem jol all a sorozatnak, ez teszi egyedive. ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy osszesen ket het telt el a gyilkossag/ongyilkossagi kiserlet ota, kozeleg a valasztas vege, mindenki felfokozott erzelmi allapotban van. egyik sem mulik el egyik pillanatrol a masikra. nekem bejon, hogy van ido megmutatni az erzelmeket. a szineszeknek is kivalo lehetoseg, hogy megmutassak, mit tudnak. meg gwent is tudtam sajnalni, pedig ugye nem volt egy szeretheto karakter.
a harmadik foto gondolom a cameo miatt van belinkelve, a helyettes allamugyeszt jatszo szineszno szerintem a dan Sofie Gråbøl, aki az eredeti sorozatban a foszereplo.
azon en is csodalkozom, hogy a volegeny ebben a dupla epizodban emlitve sem volt, ugyanis nekem meg mindig o az elso szamu tippem arra, hogy ki olte meg rosie larsent.
varom a fejlemenyeket.

NikoXXX - 2012. 04. 03. 22:13

winnie a fent emlitett sorozatokat lattam de melyikat ajanlod leginkabb,nincs idom az egeszre 3-4 sorozat/het ami belefer

nagyonnagyon - 2012. 04. 03. 22:43

:) most darálom épp az 1. évadot, oké elaludtam 3-szor az első részen de azt hiszem “ezekhez” nem lehet hullafáradtan leülni, kicsit többet kíván de többet is nyújt. Nincs is ezzel gond .. vannak mozifilmek is amik nem elsődlegesen szórakoztatni akarnak hanem “megnézetik magukat veled” hirtelen a “Nem vénnek való vidék” jut az eszembe, ilyesmi ez is, talán egy kis lépcsőfokkal feljebb, mondjuk nekem aki lassan újranézi a Good Guys-t semmi gondom a könnyedebb dolgokkal. El vagyunk kényeztetve, sok a jó széria mostanság.

naughtyL - 2012. 04. 03. 23:28

én tökre úgy éreztem, hogy esett:)

jaaj olyan jó volt. És semmi előzetes összefoglalót nem kellet ahhoz néznem, hogy pár másodperc alatt, felvegyem a fonalat..
micsoda hangulat!!wáów.

Konkrétan jobban izgat mi lesz Holderékkel, mint az ügy. Pedig most már Tényleg nagyon kíváncsi vagyok ki ölte meg L.R.-t

Félek, hogy a Larsen családnál tovább bonyolítják, az így is túl bonyolult dolgokat.
Anyuról meg inkább nem mondok már semmit..

azonnal ide a folytatást:)

Irodai Patkany - 2012. 04. 04. 01:03

Lehet már volt, de nekem nagyon úgy tűnt, hogy az ügyésznő, aki segített Lindennek, az a dán eredetiben játssza Linden karakterét. Lehetséges ez?

Arthuro_Adam - 2012. 04. 04. 09:20

Nem volt rossz, de engem az nagyon zavart, hogy Richmond akár egy gyilkosság vádját is bevállalta volna, minthogy elmondja, hogy leugrott a hídról. Ez nekem nem tűnik reálisnak.

Táskacserénél szerintem rajta kívül senki sem tudta, hogy néz ki.

elwindly - 2012. 04. 04. 09:46

Amellett hogy fantasztikus volt az évadnyitó, a hangulat beszippantott, még egy hatalmas pluszt is bele tudtak rakni:Sofie Gråbøl szereplése nagyon jó volt, vele is várom a dán eredeti 3. évadját.

winnie - 2012. 04. 04. 10:41

Lehet már volt, de nekem nagyon úgy tűnt, hogy az ügyésznő, aki segített Lindennek, az a dán eredetiben játssza Linden karakterét. Lehetséges ez?

nem véletlenól tettem ki a fotóját a posztba.

Johnyyy - 2012. 04. 04. 11:05

Ezekhez a részekhez még nem volt szerencsém, de tervben vannak. Az 1. évadnak nagyon erős hangulata volt, viszont számomra a politikai szál miatt egy idő után unalmas lett a sorozat, ha ebben is megmarad olyan intenzíven ez a szál akkor lehet, hogy kaszálom.

Thrasher - 2012. 04. 04. 11:12

winniw:
persze, de ez egyrészt Holderén biztos látszik, hogy nem egy kiscsaj táskája, másrészt nem csurom vér. :)

winnie - 2012. 04. 04. 11:32

“a ebben is megmarad olyan intenzíven ez a szál akkor lehet, hogy kaszálom.”

mivel lelőtték a polgármesterjelöltet, így kétlem:)

winnie - 2012. 04. 04. 11:39

thrasher: azért nem annyira kiscsaj, a rózsaszín csajos dizájn persze erre utal, meg a vér sem publikus infó, de mondjuk holder vércsoportot is kért speedy g stutól. de igazából nem lenne meglepő, ha szegény stu semmit sem tudna az ügyről, semmi oka nem lett volna arra gyanakodnia, hogy nem a lány táskáját kapja meg. még rá is kérdezett, hogy az-e.

nincsnevem - 2012. 04. 04. 20:01

na ez tényleg jó volt…

érdemes belefogni a Dán sorozatba? a részek között gondoltam, hogy megnézek abból (az 1. évadból persze) egy-két részt

mennyire más az, mennyivel tértek itt el a sztoritól? vagy teljesen felesleges belefogni?

winnie - 2012. 04. 04. 20:06

szerintem abszolút érdemes, főleg, hogy nemsokára indul a 2. szezon. motívumok hasonlítani fognak, de egyébként más, eleve a főhősök is mások, és elvileg a végkifejlet is más

de fogok írni egy posztot, amiben a sorozatot ismerők leírhatják véleményüket.

Thrasher - 2012. 04. 04. 21:56

winnie: jó, na, nem akarok tovább lovagolni rajta, mert nem ettől lesz rossz, vagy jó, de akkor is, túl nyilvánvaló különbségek voltak ezek ahhoz, hogy szemrebbenés nélkül meg lehessen ezt így mastermindkodni. :)
persze Holder nem is az a kifinomultan tervezős fajta.

winnie - 2012. 04. 04. 22:02

(félre ne érts, én sem azt mondom, hogy mindenképpen jó és bullettproof megoldás, csak annyit, hogy elhiszem, hogy nem tűnt fel nekik akkor. később meg már mindegy,mert bukta van:)

Nimand - 2012. 04. 04. 22:43

Még csak főcímnél tartok, de megakadtam Sofie Gråbøl nevén, ez marha nagy riszpekt :)))

Az eredetit mindenképp érdemes nézni, izgalmas végig, bár azért néhol előjönnek az olcsó fordulatok is.

winnie: S2 már lement, legalábbis én már végignéztem :))))

winnie - 2012. 04. 04. 23:00

áá, persze, a 3. szezon, na. tudom ám!:)

danger - 2012. 04. 05. 00:11

Tobb izgalom volt ebben a duplaban majdnem mint az elso evadban :D es azt nagyon nem mondanam hogy nem esett az eso :D Nagyon jo lenne ha ezt a szintet tudnak tartani, az elso evad nem volt egyenletes.

Steven Great - 2012. 04. 07. 01:21

Örülök, hogy nem külön adták le ezt a két részt. Amikor Linden követte a kopasz komát az éjszakában valami építkezéshez, ott volt egy fotós a sötétben, aki úgy tűnt Lindent követte. Vajon ki lehetett, a gyilkos?:)

Elar - 2012. 04. 07. 18:52

És végre….
Már nagyon vártam….
Tudjátok mi jön be nekem még nagyon?
A főcímzene (remélem így egyben írják :) )
Előbb csak belenéztem (gondoltam este fogom megnézni) és a zene már vissza is rántott a hangulatba a sorozatba.
No persze a film is eszement jó.

(Aproó tudja valaki hogy ki követte el a zenét?)

szerintem - 2012. 04. 07. 22:29

Elar: a zenet az eredeti, dan sorozatbol hoztak, szoval szerintem egy dan figura irta a zenet. de pontosabban nem tudom.

r.zsofi - 2012. 04. 07. 23:31

Hú, “deezmekkoravolt”!!!
GOT rajongóként konkrétan sokkolt, hogy jobban tetszett. De mégis!
Minden ott volt ahol lennie kellett, remélem marad ez a szint végig, akkor tényleg előlép nálam a legjobb sorozat kategóriába.
A táskacsere: persze ha nem írta be az adminisztrációba a színét Holder, meg ilyenek, akkor simán átkenhetett vért a saját cumójára és mivel gyorsan kellett vinnie, a helyszínelők meg nem voltak vele, nem volt aki lebuktassa Holdert.
Naigen, kicsit én is féltem hogy rosszfiút csinálnak Holderből, de csak Pupák lett a végére…ez sem sokkal jobb mondjuk.
A politikai szál sztem nagyon is kell, valahogy viszi a sorozatot, főleg most.
A család, hát, na….Belko története ütött, az anyukáról meg no comment. Meg tudnám fojtani….még jó hogy most nem mutatkozott….
Írta itt vki hogy Linden vőlegénye az elsőszámú gyanúja, de miért? Indíték? Nem is szerepelt, hogyan függhet vele össze bármi is?
És hol van a tanár? Ő már nem is fog szerepelni többet? Azért én zabos lennék, ha félholtra vernének…vagy ha a gyerekem apját vernék félholtra….
Richmond meg sztem nincs teljesen tisztába az állapotával, illetve pont hogy tisztában van de tagad, és ezért vállalta volna be előbb a gyilkosság vádját, minthogy kiderüljön az öngyilkossági kísérlete. Bár az tény, hogy logikusan se így se úgy nem nyerhet, csak utóbbi esetében legalább nem megy börtönbe…szóval végső soron vagy ez volt az egyetlen gyenge húzás a duplarészben, hogy megfenyegette ezzel a marhasággal Lindent, vagy a totálisan összezavart lelkiállapotát akarták így érzékeltetni…
A lényeg hogy nagyon ott volt, várom a folytatást!

winnie - 2012. 04. 07. 23:43

Composer: Frans Bak
http://www.fransbak.com

dienesoft - 2012. 04. 08. 13:37

Egy kicsit nehezen vettem fel a fonalat az első 20 percben, az memóriából utolsó pixehalmazaiból kellett kihámozni, amire még emlékeztem az előző évadból. Kicsit olyan érzésem volt, mintha keresztbe vágták volna az egész sorozatot, aztán csak kapkodtam a fejem, hogy ki-mit-miért csinál az elején.
Jó volt látni újra az arcokat. Holder karakter-megingása jót tett a sorozatnak és örültem, hogy nem lett belőle besúgó, de látszik, hogy mostantól a Lindennel való kapcsolat igen problémás lesz. Tuti, hogy az évad folyamán lesznek még ilyen megingásai egy pár karakternek. Attól függetlenül nem tudok belekötni az új évadba. Ugyan olyan aprólékos, borongós hangulatú…és amikor a végén jön az elmélkedős zenei aláfestés, akkor mindig futkorászik a hideg a hátamon.
Nálam egy 8,5/10-re jó volt az évadkezdés! Csak ezt így, ebben a formában folytassák, ne akarjanak mindent széthúzni benne, ami néha azért az előző évadban előfordult.

NikoXXX - 2012. 04. 09. 23:56

Megneztem az uj reszt a 3-ikat.Erdekes,a ket nyomoz megint kozosen dolgozik,nagyon wtf-ot huztak a csaladdal.
Mondom spoileresen:az alkalmazott volt ott a szamitogepraktarnal (de csak nekem nem ugrik be hogy mi volt a szamitogepen ami fontos?)
A megorult es lelepett anya meg kit lat,a lanyat kepzeli,vagy az nem o?
Eleg faradtan neztem meg es igy 1-2 dolog valoszinuleg nem tiszta,de sokat felejtettem az elso evadbol,pl ez a szamitogepes cucc,tokeletes homaly hogy miert volt ott valaki,aztan a maffia is benne van,ahogy bemutattak az uj reszbe elkapjak a tetkos csavot.
A sorozat annyiban nem realis hogy egy buneset nem ilyen komplikalt es nem mindenki saros,leginkabb az osszes nyom egyiranyba vezet,itt meg mindenki saros valamennyire,de a gyilkossag vadjat meg nem tudjuk senkire rasutni,ez szerintem dara sorozat mert ha 1 napot raaldozol es megnezed elejetol a vegeig az elso evadot olyan tisztan fogsz latni mint egy orakulum az esetleges tettes kileterol,igy meg kb felere nem emlekszek.

dienesoft - 2012. 04. 11. 19:54

Azért nem volt rossz ez a harmadik rész sem, de én pl. elvesztettem ott a fonalat, hogy
!SPOILER! a hadnagy MIÉRT kavart be? Annyira nem akarnak egyértelműek lenni a szereplők, hogy ezt viszont már én sem értettem. Kérem valaki magyarázza el ezt a részt, hogy miért vonult vissza, miért “csalt a táskával.Köszönöm!”

winnie - 2012. 04. 12. 07:14

ez majd ki fog derülni, de tény, hogy valamiért el akarta tussolni a dolgokat, nem akarta, hogy kiderüljön valami.

dienesoft - 2012. 04. 13. 07:45

Értem. Köszi, winnie. Már azt hittem, hogy nem figyeltem valamelyik apró részletet, de akkor a válasz várat magára. :)

clegane - 2012. 04. 24. 13:14

én nagyon birom ezt a sorozatot, de gyakran azért tépem a hajam, mert klasszikusan “ha beszélnének egymással, hamarabb kiderülne” dolgok vannak benne csőstül.
az milyen volt már most legutóbb, hogy beviharzik a Stan a rendőrségre hogy valami nagyon fontosat akar mondani most azonnal, a nyomozónő meg elhajtja, hogy most ne?
hát milyen nyomozó az ilyen?!
pff!

Pörkölt - 2012. 04. 24. 15:30

clenage: Szerintem lejött, hogy Michaelskiről akart beszélni, csak közben arról a szálról már a nyomozók is tudtak. Linden nem az a típus, aki csak úgy eldob egy lehetséges fontos információt:)

clegane - 2012. 04. 25. 16:40

Pörkölt: de mér akart volna ő Michaelskiről beszélni? nem tudott róla Stan semmit, aligha akart ő róla beszélni.
én is azt hittem volna hogy Linden nem az a típus, dehát ezt tette.

szerintem - 2012. 04. 27. 11:52

lesz az eheti epizodrol kibeszelo?

winnie - 2012. 04. 27. 11:53

igen. most fogom megnézni délben, így délutánra tervezem. eddig sajnos nem volt időm:)

Irina - 2012. 05. 02. 17:45

Akkor most ki Rosi apja?

winnie - 2012. 05. 02. 17:51

akinek mitch a levelet írta, bizonyos david ranier.

szpojleres mókus - 2012. 05. 07. 16:30

Huh ha meghal Holder akkor nálam cancel.

Jessica - 2012. 05. 07. 19:20

Nálam is, de kizárt, hogy meghal. A nézők nagy részét ő tartja meg. :)

Shawn - 2012. 05. 07. 19:25

Szerintem Holder-t megölik. Váratlan és merész húzás lenne, Linden karakterének adna egy csavart, igazán badass-be válthatna. Ütött a rész, de a következő még durvább lesz sejtésem szerint.

szpojleres mókus - 2012. 05. 07. 21:50

Hát a réz végén a promó szerintem mindent elmond.

pluhi - 2012. 05. 07. 22:06

Mekkora rész! A promó meg nem mond semmit, alap, hogy ilyenkor így kell megcsinálni. Ha meg merik húzni, hogy Holder meghal, kalapot emelek előttük. Kiszednék az egyetlen karaktert mondjuk, akinek kicsit is szurkol az ember. Esélye 10% szerintem.

regard - 2012. 05. 08. 00:01

az imdb szerint joel kinnaman 26 részben szerepel, ami elvileg flashback-ek formájában is teljesíthető lenne, de hát ugye ez egyáltalán nem jellemző a sorozatra, szóval szerintem nem hal meg (legalábbis nagyon remélem)

clegane - 2012. 05. 08. 00:09

jaj ugye nem hal meg a Holder?!?!?!?

szpojleres mókus - 2012. 05. 08. 00:30

Meg lett mondva az első évadban, hogy a kaszinó területén nem nyomozhatnak, mert az nem állami terület, hanem független vagy valami ilyen blabla.
A promoban meg Linden arról beszél, hogy az FBI fog nyomozni a indián területen. Szerintem az FBI is azért jön oda, mert egy rendőr meghalt, ezek már magasabb rendű ügyek. Dehát lehet vagy tuti nem így lesz :D

Más amit nem értek, hogy mi a fene értelme volt elmenekülni a gyámügy előtt???

regard - 2012. 05. 08. 00:42

az is elképzelhető szerintem , hogy nem hal meg, hanem “csak” életveszélyes állapotba kerül Holder

winnie - 2012. 05. 08. 01:02

“az imdb szerint joel kinnaman 26 részben szerepel,”

csak automatikusan beírják az állandó szereplőkhöz az összes részt, sőt, utólag is marad sok helyen is a max rész, csak néhol odaírják a “credit only”-t. a once upon a time-ban raohael sbarge állandó szereplő, ott van mellette a 22 rész és volt kábé hatban:) a lényeg, hogy nem random imdb-s adatfelvivő usereknek fogják megmondani, hogy egy színész hány részt kap:)

winnie - 2012. 05. 08. 01:03

“Más amit nem értek, hogy mi a fene értelme volt elmenekülni a gyámügy előtt???”

gondolom jack nem nagyon akart elkerülni az anyjától.

owlman - 2012. 05. 08. 11:23

szpojleres mókus:
Az FBI talán rendőr elleni gyilkossági kísérlet esetén is eljárhat főleg, hogy a gyanúsított lehet a helyi törzsi rendőrség is.

Nekem úgy tűnik, minden amit nem legális megtenni Seatle-ben
azt indián területen kersztül intézi az elit (pl. polgármester meg Rosie barátjának az apja)
Prostitúció biztosan folyik ott, esetleg pénzmosás, gyilkosság?

Apropó az indiánok mitől ilyen rassziták?

Tris - 2012. 05. 08. 14:36

uhh, Holderrel mi lesz….
ha ezek után ugyanaz lesz, min anno a Vanished-ben, akkor nálam is beüt a Seattle-i komor hangulat és eső….

szerintem - 2012. 05. 14. 17:06

nyolcadik resz megvolt mar valakinek?
hudejovolt….mireille enos oriasi benne.
az ugy nem sokat halad megint, de drama van rendesen.
most mar kezdek picit aggodni, mert mar csak 5 epizod van vissza, es a volegeny meg mindig nincs sehol:)))

szpojleres mókus - 2012. 05. 14. 20:41

Ez a legújabb nekem unalmas volt.

szerintem - 2012. 05. 15. 00:48

nem tudom, bennem vegig volt egy ideges izgalom, hogy linden vagy fekudjon most mar le aludni egy par oracskat, vagy sirjon egy rendeset. nagyon eros volt a drama ebben a reszben, nyugodtan kijelenthetjuk, hogy linden elerte a melypontot.

Kispee - 2012. 05. 16. 17:16

Nekem is ez volt az első olyan rész a 2 évad alatt, amikor azt mondtam, hogy ez elég unalmas volt. Ettől persze még nézős a sorozat.

Várom a kibeszélőt és az érveket/ellenérveket.

szerintem - 2012. 05. 24. 09:34

most mar szeretnek erdeklodni, hogy lesz-e kibeszelo a legutobbi reszhez, vagy ide zuditsam?

winnie - 2012. 05. 24. 09:44

ma lesz, ha meg akarod várni, de ha jönne, akkor zúdítsd nyugodtan, maximum átmásolod:) de lesz.

winnie - 2012. 05. 29. 01:18

a 2×10 az évad legjobb része nálam. holnap remélem lesz időm megírni.

szerintem - 2012. 05. 29. 10:12

na, most az egyszer nem volt idom megnezni azonnal este, es tessek! most mit csinaljak? kenytelen vagyok a munkabol lecsipni egy kicsiket, hogy azon nyomban megnezhessem….

rio - 2012. 05. 29. 11:15

Mondhatni a sorozat leginkább “mély” része volt. Nem tudom hogy megfogalmazni. Fantasztikus.

Shawn - 2012. 06. 04. 18:14

2*11 kibeszélőt!!! :)

Runciter - 2012. 06. 04. 21:46

ffffhúú…
10/10

winnie - 2012. 06. 04. 23:18

jönjön, de nálam nem überelte az előző részt.

poirobi - 2012. 06. 05. 14:38

a got finálét nálam mindenesetre verte.

NikoXXX - 2012. 06. 05. 17:19

The Killing legujabb resze brutalis volt,a 11-ik.

SPOILER

Vagy Jamie vagy Gwen a tettes a bemutatobol,es mi van ha nem?
Jol vettem le hogy dupla resz jon?Most latom imdb-en hogy nem ket kulon resz lessz.
Vajon ki a fene a tettes es mutatni fogjak-e a gyilkossagot ?
Mar reg nem lattam Rosie-t pedig jo csaj…
Lesz 3ik evad?
eddig 10/10,oscar-t,grammy-t mindent a The Killingnek.

winnie - 2012. 06. 05. 17:21

két rész lesz, de dupla epizód, csak két héten.

szpojleres mókus - 2012. 06. 05. 22:49

Gwen biztosan nem volt, ő várta otthon richmondot.

Duplacsavar van az egészben.

Szerintem első évadban Jamie amikor elment áll barátkozni adamsel, akkor igazából megbeszélték azt, hogy visszamegy richmondhoz, de még mindig adams embere lesz. Tudván

Kicsit kelekótya történet, de a polgármester is benne van az 100%, Indián nő telefonált Jamienak, Jamie meg a polgármesternek hogy na ugyanmár, tegyétek el Lindent láb alól mert ez így nem lesz jó.

Vagy nem tudom :D

Nekem csak két dolog nem tetszett. Linden mi a frásznak mutatja a kártyát a kamerába, (csak baj lett belőle), plusz a néger statiszta nő richmond beszédjénél. Ha én rendező lennék olyan arcot akarnék oda, hogy WTF, OMG, ez meg kb olyan volt mint pld. “csak ennyire telik lol” De ez csak szőrszálhasogatás :D

viktro27 - 2012. 06. 09. 02:52

Én valamiért azt “szeretném” hogy Richmond legyen az :) Milyen csavarral lehetne azt megoldani hogy ő legyen, arra azért kiváncsi lennék!!!

Nagyon jó volt, hiányozni fog a sorozat végi zene…

Elar - 2012. 06. 10. 14:40

Áááááá elegem van már :)
Mennyi szemét csavart tesznek már beleeee? :)

szerintem - 2012. 06. 11. 12:44

meg nem lattam a tegnapi epizodot, de sokat agyalok azon, hogy vajon mi lesz a megoldas. en a sok red herring utan ketfele veget tudok elkepzeni. vagy az lesz, hogy elorantanak valami infot valakirol, amirol tudomasunk sem volt es agatha christie-fele megoldas lesz (peldaul hogy mondjuk mitch egy iskolaba jart gwennel es mindig is gyuloltek egymast es versenyeztek, es gwen irigyelte mitch boldog eletet, vagy valami hasonlo “meglepo” dolog). ez mondjuk nem tetszene, mert akkor minket eleve kizartak a bunteny megoldasabol. vagy visszakanyarodnak az elso evad vegere, ahol majdnem megvolt darren richmond es vegul kiderul, hogy megiscsak o volt. az nekem tetszene. azt a szalat ugyanis teljesen abbahagytak, miert volt fojtogatos fetise, milyen nokkel ismerkedett a beau soleilben, satobbi. akarhogy mashogy fejezik be, az esetleges lesz, szerintem. valaki, akit elorantanak a sok-sok gyanusitott kozul.

szpojleres mókus - 2012. 06. 11. 13:31

az új rész engem még jobban összezavart sem mint hogy megtudnám ki a tettes.

JRC - 2012. 06. 11. 13:44

Engem a kártyás történetszál zavar. A liftben való felmutatása teljesen logikátlan volt. Most viszont kiderült, hogy a tulajdonos azonosításhoz szükséges adatokat már a gyilkosság után egy nappal eltüntették az adatbázisból, ami arra enged következtetni, hogy már akkor feltűnt valakinek a hiánya és hogy ez a jövőben milyen problémát okozhat. Ha a törlésre volt energia, akkor talán a morcos hölgyeknek is szólhattak volna a kaszinóban, hogy alaposabban körbe kellene nézni. Három hét alatt csak előkerült (végleg eltűnt) volna, főleg hogy Linden egy árva zseblámpával megtalálta eredeti helyén pár perc alatt.

winnie - 2012. 06. 11. 13:47

a felmutatás lehet egy kvázi beintés, meg linden bízhatott abban, hogy kiugraszt valamit a bokorból. ráadásul ha elveszett, akkor ezer helyen eltűnhetett, nem csak a kaszinóban, bár mondjuk az indián nő tudta, hogy volt kártya. de az is lehet, hogy a kártya eltűnésének az infója indított be valamit, akár a törlést, mert bárki hazudhat.

szerintem - 2012. 06. 11. 16:29

szerintem nem tudtak a kartya eltuneserol, kulonben nem hevert volna ott hetekig. mikor kiderult, hogy lindenek hazkutatast tarthatnak a helyszinen, feltakaritottak a helyet rendesen. ha tudtak volna, hogy kell ott lennie egy veres kartyanak is, valszeg nem hagytak volna annyiban a keresest.
linden pedig szerintem is azert mutatja fel a liftben, mert ez egyfajta bosszu is volt, amiert annyiszor porul jart az indian kaszinoban kutakodva. meg persze azert is, mert idegileg mar teljesen kimerult, latni a mosolyan is, hogy eleg eszelos:)
meg nem lattam az uj reszt, szoval az epizod kritikajat sem mertem elolvasni egyelore.

energy - 2012. 06. 18. 09:53

Soha többé.

szpojleres mókus - 2012. 06. 18. 10:36

Megnéztem. Nekem nem tetszett.

Jamieből, egy céltudatos fasza gyerekből a végére mintha egy pszichopata őrültet csináltak volna. Túl gyors, egy részes teljes karakterváltozás.

winnie - 2012. 06. 18. 12:15

délután kritika.

ZiziZuzu - 2012. 06. 18. 14:00

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Mekkora WTF!
Sztem ütött rendesen az uccsó rész!

winnie - 2012. 06. 18. 14:25

egyébként érdekes volt, hogy a rész eleji, whatever, snassz-ból (erre felkészültem előre, hogy ilyen lesz), hogy ment át várakozóba. a végét muszáj volt fátyolos szemekkel néznem.

JRC - 2012. 06. 18. 14:37

Ennél többet nem lehetett kihozni az utolsó részből.

Ugyanakkor csalódás, hogy annak ellenére sikerült úgy kanyarítani a politikai szálat, bemutatni, felépíteni és mozgatni a karaktereit, hogy messze a leggyengébb pontja volt részről-részre a történetnek a nagy hármas (nyomozás, Larsenék, politika) közül, pedig ez a vonal okozta Rosie vesztét.

bpgal - 2012. 06. 18. 17:42

sziasztok, azt lehet tudni, hogy lesz-e 3. évad? vagy ennyi, kész, vége? (nyilván valami új esettel…)

winnie - 2012. 06. 18. 21:34

még nem lehet tudni. megírjuk, ha van hír.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz