Advertisement
login |

Pilot-mustra: Girls – 1×01

2012. 04. 21. 02:22 - Írta: winnie

56 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

I don’t want to freak you out, but I think that I may be the voice of my generation. Or at least a voice… of a generation.

Persze. Mégis mi a francot írjak arról a sorozatról, illetve pilotról, amit egyrészt a legjobban vártam eddig idén (az előzetesek alapján), másrészt pedig a kritikusok is szinte egyhangúan az egekbe magasztalták? Igen, a Girls-ről van szó és az HBO-ról, egy olyan sorozatról, amely azon kevesek közé tartozik, mely működik a 30 perces formátum keretei közé szorítva. Az 1×01 azonnal megvett magának az elfogultságom miatt, és talán ez lesz a harmadik vagy negyedik pilot, melyet többször is meg tudok (és meg fogok) nézni.

GIRLS – 1×01 – 7/10


A sorozat, mint azt a cím is jelzi, lányokról szól. New York-i lányokról. Huszonévesekről. Leginkább négyről. Akik együtt és/vagy egymás mellett élnek, dolgoznak, szeretnek, lélegeznek és beszélnek. Sokat. A leginkább főhős közülük Hannah Horvath, akivel a nyitójelenetben a szülei közlik, hogy nem támogatják tovább, ami nem túl jó hír számára, ugyanis még mindig csak fizetés nélküli gyakornokként dolgozik, ergó jön a kétségbeesés, hogy pénzt kell szereznie a megélhetéshez. Nagyjából ez az a főszál, ami beindítja a sorozatot. Na, nem a pénzszerzésre irányuló törekvések, hanem a hiányból táplálkozó hangulat, ami áthatja a kapcsolatokat, legyen szó lány-lány barátságról, vagy fiú-lány bensőségesebb viszonyról.

A hangnem olykor vicces, olykor kelletlenkedően kényelmetlen (az arány tökéletesnek tűnik, nem úgy, mint a Showtime 30 percesek nagy része esetében), de szerencsére mindent a párbeszédek vezérelnek, azok pedig egyelőre nagyszerűen meg vannak írva, ötletesek – és őszinték. Akárcsak az, ahogy a főkarakter előadja magát, beavat minket életébe és kapcsolataiba (szülőkkel vagy a pasijával), s mindezt mindenféle elkendőzés nélkül, olykor mi érezzük magunkat feszélyezve, hogy az életét kukkoljuk.

Mert ezt teszi az életszagúság, az, hogy a karakterek nem valami klisé vagy archetípus HBO-kompatibilis másai, hanem tökéletlen figurák – jó pár jellem- vagy egyéb hibával, akik sajátmagukhoz hasonló, cseppet sem tökéletes figurákkal veszik körbe magukat. És akiknek a gondjai, problémái nem feltétlenül érdekesek első blikkre, de valahogy, talán a prezentációnak köszönhetően mégis azzá válnak, magukra vonzzák a néző figyelmét.

A Girls kvázi szerzői sorozatként is emlegethető, ugyanis az írója, rendezője, producere és a főszereplője Lena Dunham, aki két éve a Tiny Furniture című mozifilmmel tette fel magát a térképre. Tudjuk, hogy az efféle egyszemélyes projektek nagyon jól és rettentő rosszul is elsülhetnek, de itt nincs kétségem afelől, hogy melyik esettel van dolgunk. Nem tűnik egyszerű sorozatnak a Girls, pedig nagyon is az, hamar beszippantja az embert és innentől már az osztályzás is csak a Girls-univerzumon belül értendő (vagyis “ez tök jó és azon belül 7/10”) . Mely univerzum egyébként maga a valós élet, mert tényleg nincs túl sok olyan sorozat, amely ennyire közvetlen lenne, aminek ennyire egyedi és mégis abszolút köznapi hangja lenne.

56 hozzászólás Ne habozz!

Gyike - 2012. 04. 21. 02:34

engem totalisan megvettek,fantasztikusak voltak a dialogok,es pontosan,eletszaguak.
egyebkent meg ellentetben jopar kulfoldi kritikussal,akik azt mondtak,hogy nincs szeretheto karakter,akkor jelzem,hogy bocsi,dehogynincs,ad1 fohos,ad2 fohos legjobb baratnoje.

winnie - 2012. 04. 21. 02:42

igen? shame on rájuk, simán szerethetőek szerintem is.

daniel_007 - 2012. 04. 21. 04:04

mikor hétfőn letöltöttem, szerintem kétszer néztem meg egymás után, mert ebből a hangulatból nem volt elég 30 perc, aztán egy-két nappal később is újranéztem, és még akkor sem találtam benne nagyon hibát. olyan furcsa, azóta próbálom megfogalmazni, hogy hogyan vicces ez a sorozat, mert egyáltalán nem úgy, mint egy TBBT vagy Modern Family, vagy bármi ilyesmi, mégis felnevettem hangosan jó párszor. talán tényleg azért, mert ez az élet. annyira jól elkapta a hangulat(om)a/ot, hogy hihetetlen. ráadásul fiú létemre ijesztően nagy mértékben tudok azonosulni a főszereplővel.
szerintem ez a 10/10. nem látom be, miért lenne kevesebb (holott azért mégiscsak értem a 7 pontot)

purity - 2012. 04. 21. 08:48

Milyen eredeti! Négy New York-i lány életét követni a problémáikon keresztül.. mintha már láttam volna… Hol is? Nem jut eszembe… Az is valami HBO-s sorozat volt.

winnie - 2012. 04. 21. 08:55

az eredetiség sosem abban van, hogy mi az alapfelállás – ilyen alapon az 3/5/6 lány new yorkban vagy minnesotában eredeti lenne, mert olyan még nem volt. hanem a megvalósításban, a sorozat hangjában, a külsőségeiben, akármiben. egy sorozat sosem egyenlő a szinopszisával. (persze nem kell eredetinek lenni a megnézés után sem, de az máris más, mint a szinopszis alapján következtetni:)

M76 - 2012. 04. 21. 09:00

Az előzetesekből már egy se működik.

Csak jelzem, mielőtt valaki azzal jönne, hogy giyf

winnie - 2012. 04. 21. 09:05

akkor ezentúl az hbo-tól sem embeddelek, ehh. kettőt visszatettem.

Fega - 2012. 04. 21. 09:33

Bennem a legerősebb benyomás az volt, hogy szomorú leszek ha a lány hipster sorozat tovább megy mint a fiú hipster sorozat… :P
Mármint szuper volt, elröppent ez a 30 perc, a zene a végén pedig tökéletes, csak engem rádöbbentett a How To Make It In America hiányára.

szendroib - 2012. 04. 21. 10:18

Nekem is tetszett az első rész, pedig ha nem lett volna korábban a blogon, hogy mennyire várja winnie, akkor nem is törődök vele:).

Gaines - 2012. 04. 21. 10:20

Teljesen egyetértek, amikor vége lett a résznek, már tettem volna be a következő részt, sőt, akár az egész évadot is lenyomtam volna egyben. Vicces volt, őszinte, nagyon erős egyedi hanggal, és persze, van egy csomó tök ellenszenves tulajdonsága a főszereplőnek, de a maga kicsit gyerekes tétovaságával és öniróniájával – meg Dunham alakításával – mégis szerethetővé tette. Arról nem is beszélve, hogy mindegyik főszereplő érdekes, már így, első blikkre is, és ha hinni lehet a kritikusoknak az első három részből a pilot volt a leggyengébb (kicsit pl. hiányoltam, hogy a lányok barátsága, 1-2 jelenetet leszámítva, még háttérbe szorult Hannah karakterépítése mögött, de természetes, hogy a pilotban utóbbira helyezték a hangsúlyt, ráérnek még kibontani a többit).

Nagyon ütős vígjáték-kombináció lesz ez a Veeppel így tavaszra.

ParaZita - 2012. 04. 21. 10:58

“Milyen eredeti! Négy New York-i lány életét követni a problémáikon keresztül.. mintha már láttam volna… Hol is? Nem jut eszembe… Az is valami HBO-s sorozat volt.”

Ha a Szex és New Yorkra célzol, akkor azért meg kell említeni a különbséget 24-25 éves lányok és 35-40-50(!) éves “lányok” között, nem ugyanaz az élethelyzet, nem ugyanazok a problémák és teljesen máshogy is áll a dolgokhoz az, aki még csak most lépett be a nagybetűs Életbe (mert az egyetem nem az :D ) és aki már megtalálta a helyét a világban.

Gyike - 2012. 04. 21. 11:43

egyertelmuen nem Szex es NY,plusz volt egy kis kikacsintas is,nem tudom a nevet,Zosia Mamet karaktere,a poszterrel a falon meg a fejtegetessel,hogy o szerinte ki,hogy,merre..

purity - 2012. 04. 21. 12:06

winnie – teljesen igazad van, és alapjáraton én is így vélekedek, és persze nem is akarok lehúzni egy új sorozatot, még akármi lehet belőle. De egy kicsit sok szerintem az ilyesmi, ennyi nincs benne.

ParaZita – igen arra céloztam. És a Jóbarátokra, meg az Így jártam anyátokra, meg a Big Bang Teoryra, meg a New Girlre… meg még ki tudja mire. Mint írtam fent, szerintem is sem az ötlet általában a lényeg, hanem a kivitelezés. De ebben az esetben azt kell, hogy mondjam, elég volt ebből, akármilyen jó is lesz, egyszerűen nem érdekel.

Gyike – persze hogy nem Szex és New York, ugyanakkor mégis. Ha valaki szereti az ilyesmit, akkor mindenből tud csemegézni – de az összes többi halandónak egy kaptafa.

Ala - 2012. 04. 21. 12:26

Hű, hát én bevallom, nem értem a felettem szólókat, ezt bizony nagyon utáltam. Nehéz szimpatikusnak látnom egy olyan karaktert, akinek az a jövőképe, hogy papa-mama még tartsa el egy pár évig egyetem után, főleg, hogy a szülők nem is különösebben gazdagok. Az a dumálunk, miért ne dugjunk közben szexjelenet meg egyenesen ciki volt. Ha élnek így emberek, sem szívesen nézem. :)

Judit88 - 2012. 04. 21. 13:13

A sok pozitív kritika miatt megnéztem a pilotot, de negyed óra után nem bírtam tovább nézni. Szerintem unalmas volt, és a szülőkön kívül, akik az ingyenélő lányuknak megmondták, hogy no money, nem találtam szimpatikus szereplőket.

paranoid android - 2012. 04. 21. 13:53

Nagyon furcsa érzésem volt az egész pilot alatt. Tudtam, hogy minőségileg ez egy jól összerakott cucc, de közben nem telt el egy perc sem anélkül, hogy ne váltott volna ki belőlem undort. Én nem őszinteséget éreztem, hanem nagyképűséget és csőlátást, ami átitatta az egészet, megspékelve az egytől-egyig, az anyától az ópiumos srácig, mérhetetlenül antipatikus karakterrel.

zedtheant - 2012. 04. 21. 14:02

szerintem nem érdemes összehasonlítani a network tv-k 30 perceseivel, se a szex és new york-kal, mert ez vmi más.
akiknek nem tetszik, mert unalmasnak tűnik vagy antipatikusak a karakterek, azoknak annyit tudok mondani, amit már előttem is írtak: ilyen az élet, és ilyenek az emberek a valóságban – ha ez nem szimpi vagy unalmas, akkor ez van
aki olyan sorit akar nézni, amivel menekülhet a valóságtól, az ne ezt válassza!
nekem nagyon bejött, most néztem meg másodjára a pilotot, bűzlik az élettől. kell ennél több?

paranoid android - 2012. 04. 21. 14:18

Ez egyrészről erős általánosítás, hogy “ilyenek az emberek”, ilyenek is, de szerencsére az élet nem csak ilyen lehet. Nem ez lesz az életszerű mozgókép mintapéldája. Másrészről pedig, épp hogy nem fogok szórakozás címe alatt is önelégült parasztokat nézni, miközben épp van elég a valóságban is.

zedtheant - 2012. 04. 21. 14:30

én arra értettem, h ilyenek az emberek, h az itteni karakterek sztem nem annyira elrugaszkodottak a valóságtól, mint a feljebb említett sorozatok szereplői. legalább is én el tom képzelni, h ilyen emberek laknak a szomszédomban vagy ilyenek a munkatársaim, stb. és nincs az a műanyag és direkt ilyenre írt feeling…

önelégült parasztok: igen, erre mondtam, h van aki egy sorozattal szórakozni akar meg elfelejteni a gondjait mondjuk, van aki meg a valósághűségre áhítozik, kinek a pap, kinek a…

viszont állítom, h nehezebb olyan sorit (v filmet) csinálni, ami valószerűnek hat és úgy szórakoztat, mint olyat, ami vmi elrugaszkodottabb és úgy hat.

Gaines - 2012. 04. 21. 14:49

Annyiban azért én finomítanék, hogy nem nevezném őket önelégült parasztnak, inkább csak nagyranőtt kamaszoknak, akik még mindig a saját kis zárt világukban élnek, és – feltételezem – az ő felnövésükről fog végeredményben szólni a sorozat. De azzal persze nem tudok vitatkozni, ha valaki ki nem állhatja a szereplőket, van ilyen.

paranoid android - 2012. 04. 21. 14:50

“van aki egy sorozattal szórakozni akar meg elfelejteni a gondjait mondjuk, van aki meg a valósághűségre áhítozik”

Azért a minőségi szórakozás és a valósághűség között van különbség. Itt nem arról van szó, hogy túl valóságos minden, ami megfekszi a gyomrom. Elvileg ez egy dramedy lenne (gondolom), aminél az érv, miszerint túl életszagú, nem elrettentő, hiszen részben a nevettetés is cél. Ezzel szemben a karakterek inkább visszataszítóak, ami pedig bármilyen sorozatnál hiba. Nem feltétlenül az azonosulás vagy a szimpatizálás hiánya zavaró, hanem maga a tény, hogy nem akarok ezekből az emberekből látni többet.

zedtheant - 2012. 04. 21. 14:54

fair enough ;)

winnie - 2012. 04. 21. 15:11

engem egyébként csak az biztos nem vett volna meg, hogy valósághű valami, de a dialógok zömét nagyon élveztem, már a kezdés nagyon bejött, ahogy szenved az apa, ahogy reagál hannah, stb.

zedtheant - 2012. 04. 21. 15:19

mert valósághűek a dialógok meg a karakterek viselkedése is ;)))

lilly - 2012. 04. 21. 16:41

nekem nagyon nem jött be.

nagyon fel lett hype-olva a pilot előt/után, így belenéztem, de nekem erőltetettnek tűntek a jelenetek (a két barátnő együtt fürdik reggel, az egyik muffint eszik közben…), illetve irritáltak a karakterek.

meg ugye úgy lett az egész beharangozva, mint egy a generációs problémákat ábrázoló, női főszereplőkkel teletűzdelt, nő által írt sorozat, aztán ebből lett négy felső-középosztálybeli fehér lányról szóló történet, ami így nagyon nem fedi le nekem a(z amerikai) 25-ös generációt.

d3jam - 2012. 04. 21. 16:53

Nekem nem annyira tetszett, pedig vártam mert winnie már régóta emlegette. Az még oké, hogy nincsenek benne nagy poénok, de hogy még mosolyogni sem tudtam rajta. Többet vártam. Egy hbo-s sorozatnál azért magasabbak az elvárások, legalább is nálam.
Szerintem ilyen kategóriában az I just want my pants back sokkal szerethetőbb, viccesebb, egyedibb. (jó persze más életkort céloznak meg) Pedig az se a nagy poénokról híres, de legalább feelgood és ugyanannyira valósághű mint amilyennek a Girlst mondjátok.

Gaines - 2012. 04. 21. 17:28

lilly: Ez mondjuk a promózás során csúszott félre, leginkább a sokat idézett/előzetesekbe bevágott voice of a generation mondat miatt, amiből az jött le, hogy ez ilyen nemzedéki-össznépi sorozat lesz, közben meg kifejezetten csak néhány emberre leszűkített történet, szóval nem hiszem, hogy Dunhamék általános igazságokat akarnának kimondani a mai (New York-i) huszonévesekről, de ha valaki így ült le a pilot elé, az biztosan mást kapott, mint amit várt.

lilly - 2012. 04. 21. 17:33

Gaines: lehet, hogy nekem is emiatt nem jött be. bár szerintem ha látatlanban ülök le megnézni se tetszett volna 3/10-nél jobban.

winnie - 2012. 04. 21. 18:14

“Az még oké, hogy nincsenek benne nagy poénok, ”

pedig tök jó poénok voltak:)

(most kivételesen nem akartam a kritikában kitérni arra, hogy még véletlenül se higgye mindenki, hogy ez neki bejövős lesz,mert mostanság túl gyakran villantottam meg ezt a kártyát, s valahogy magától értetődőnek tűnik, főleg egy hbo-sorozatnál, aminek nyilván nem véletlenül apró a nézettsége. itt szerintem az előzetesek nagyon jók, mert ha azok valakinek nem jók, akkor a sorozatra nagy eséllyel fognak nemet mondani. én viszont abszolút oda meg vissza voltam a promóktól, ezért tudtam, hogy baromira várom a sorozatot, pedig ilyenekt nem nagyon szoktam nézni.)

cefetke - 2012. 04. 21. 20:30

Nem gondoltam volna, hogy ennyire megosztó lesz :)Részemről osztom Winnie rajongását, én nem csak azt kaptam, amit vártam, hanem többet annál. Aki a hasát akarja fogni, az talán tényleg rossz helyen jár, de reménykedem benne,hogy hamar rátalál az igazi közönsége.

bubu - 2012. 04. 21. 20:43

Ahogy a csaj levette a harisnyajat azzal engem egy teljes evadra megvettek

yeeeyha - 2012. 04. 23. 20:39

A nyitójelenetben hangosan lebanyáztam Hannah anyját, aztán jött a eljes képernyőt betöltő GIRLS felirat, és már megvettek kilóra. Életszagú, ötletes, közvetlen, és igen vicces. Egyelőre mind a négy lány felé nyitott vagyok, leginkább persze Hannahra, de egyáltalán nem lenne gond az sem, ha ez megváltozna.
Kicsit az én életemmel is összehasonlítottam a dolgokat, hiszen lány vagyok én is,(bár 20 éves egyetemista vagyok, a szüleimmel lakom, és ez nem is fog szerintem változni még pár évig) és ez kicsit mégjobban hozzátesz a dolgokhoz. Mindenki ismer egy elég ratyi pasit, aki mégis érdekel, mindenkinek van idegesítő barátnője stb, csak épp a szituációk mások.
Nekem különösen tetszett az a szex és new yorkos jelenet, mert olyan élesen szembeállította a két sorozatot, zseniális volt. Carriék, valljuk be őszintén, álomvilágot testesítenek meg, az álommunkájukkal, a saját lakásaikkal, hogy minden este mehetnek bulizni, hogy mindig vásárolgathatnak és menő cuccokban járnak, és hogy mindig jut pénz egy pár márkás cipőre (asszem carrienek egyszer voltak pénzügyi gondjai). Ezzel szemben a girlsben semmi ilyesmi sincs, sőt. És nem tom, én inkább a Girlses New yorkban élnék, különc módjára :)

Cathy07 - 2012. 04. 24. 18:37

Még csak a pilotot néztem meg, tetszett, kiderül, hogy hosszú távon is működik-e majd nálam :)

Azt szeretném viszont kérdezni, hogy arról lehet valamit tudni, hogy Chris Eigeman( Hannah főnöke) fog-e még szerepelni? Mert tök megörültem neki, nagyon bírtam a Gilmore Girlsben, jó lenne, ha maradna.

winnie - 2012. 04. 24. 18:57

jó kérdés. első blikkre nem úgy tűnik. az 1×02-ben nincs.

Cathy07 - 2012. 04. 24. 20:49

Köszi. Hát az kár. :S De még hátha…

winnie - 2012. 04. 25. 00:13

az 1×02 sokkal jobb volt. minden szinten remek.

owlman - 2012. 04. 25. 14:31

Hát nagyon nekem nem jött be.

Egy dolog a színesbőrű karakterek hiánya (New Yorkban!), másik hogy mind a 4 főszereplő egy-egy híres embernek a gyermeke (nepotizmus a köbön).

Ráadásul még nem igazán realista, humoros vagy érdekes.

http://www.minyanville.com/business-news/editors-pick/articles/hbo-girls-lena-dunham-twx-mcd/4/19/2012/id/40513

owlman - 2012. 04. 25. 14:35

Bocs a félregépelésekért.

paranoid android:
Tényleg nagyon nehéz úgy nézni egy sorozatot, hogy a főszereplő(k) taszító személyiség(ek).

winnie - 2012. 04. 25. 20:38

“Egy dolog a színesbőrű karakterek hiánya (New Yorkban!), másik hogy mind a 4 főszereplő egy-egy híres embernek a gyermeke (nepotizmus a köbön).”

ez valahogy két olyan tényező, ami számomra rém lényegtelennek tűnik. az első nem patikamérleg, a második meg pláne need to know basis. érdekesség, maximum, de a sorozatra nincs hatása. (amúgy elég wtf, hogy tényező lehet, nehogy már valakit hátrányosan érintsen, hogy ki a szülője)

Szilva - 2012. 04. 26. 15:35

Úgy érzem engem megvettek a pilot-tal és a 2. résszel is. Hogy hívják a főszereplőt? Hanna Horvath :D

montanosz - 2012. 04. 26. 16:28

nekem elég volt az első 6 perc és megvettek))
köszi az ajánlást!

pytta - 2012. 04. 29. 14:25

Yay. Megnéztem a pilot-ot, bár sejtettem, hogy ez nem az én sorozatom lesz – és tényleg nem.
Annyira rossz, de nekem ez a rész egyszerűn SEMMIT nem mondott. Peregtek a képkockák, és semmi nem állt össze belőle, vagy túl öreg vagyok, vagy túl fiú, vagy túl average, és nem ilyen hipster, de az ilyenfajta sorozatokkal a világból ki lehetne kergetni… Bocsánat, de ezt nem bírtam magamban tartani, ettől függetlenül megértem, ha másnak tetszik benne valami, mert jó minőség csak… mindegy, hagyjuk :)

fringemiki - 2012. 04. 30. 11:55

Három rész után ez zseniális! :)

missy - 2012. 04. 30. 12:16

Most végeztem a 3. résszel. Imádom ezt a sorozatot. :)

asdf - 2012. 04. 30. 20:56

Megneztem a pilotot az ajanlo okan, nem voltam seggreesve egyaltalan, 1-2 reszre meg talan maradok, hatha, de szerintem nem leszunk baratok.

LoGi - 2012. 05. 01. 06:55

Na jó, akkor megy a várólistára, mert itt írjátok, hogy 3 rész után is jó. Plusz ma reggel olvastam egy színésznőtől is dicsérő tweetet.

yeeeyha - 2012. 05. 02. 14:28

Megnéztem a 2. részt, jó sokat vigyorogtam, és meg is döbbentem az életszagúságán.

Eltiron - 2012. 05. 17. 00:02

Megnéztem a pilotot, majd utána belecsaptam a 2. rész elejébe, aztán törlés… Maximálisan a fanyalgókkal értek egyet, azokat pedig, akik a sorozat “életszagúságát” dícsérik, kicsit sajnálom, hogy szerintük ilyen az élet.
A megvalósítása eléggé a ’80-’90-es évek fordulóján divatos művészfilmekre emlékeztet, akkor ment ez a “személytelen szex”-klisé, ami az elidegenedést és az emberi kapcsolatok kihűlését volt hivatva (rosszul) szimbolizálni.
A többiekben egyetértek paranoid android véleményével, sőt továbbmennék: ez a sorozat egyenesen káros.

winnie - 2012. 05. 17. 00:12

“szerintük ilyen az élet.”

itt a hiba. olyan nincs, hogy Az Élet. ez is élet. van, akinek ilyen, másnak olyan. nálam az életszagúság nem azért faktor például, mert magamra ismerek, vagy az életstílusra (ha ugyan ez stílus), hanem mert a sorozat egész stílusa közvetlen, a párbeszédek nem annyira fésültek, a szituációk sem polírozottak feltétlenül – de ettől még tele van abszurdítással, ami például biztos nem az életszerűséget növeli, de egyébként ezek a poénok is olyanok, hogy megtörténtek, vagy megtörténhettek valakivel.

károsság? egy komédia káros? oké, lehet, hogy gondolatokra sarkall, de azért nem biztos, hogy mindenkit. és persze lehet szimbólumokat keresni, de a való életben sem szoktunk ilyesmit (még egy érv az életszagúság mellett?:) – én speciel a nem kiemelkedő, de jó pilot után is simán hátradőltem és élveztem és röhögtem, a folytatás már el is érte a 8-9-es szintre. na, de most írtam meg a veep-et, ennek a 4. részéről holnap vagy holnapután írok.

Eltiron - 2012. 05. 19. 08:44

Nem akarok én vitázni egy olyan sorozaton, amit nem nézek, de röviden hadd válaszoljak: a befolyásolható sorozatnézők (és igenis a többség ilyen) számára a kedvenceik egyfajta
“role-model”-ekké lesznek, márpedig – és ez nem csak az én véleményem – ezek bizony visszataszító figurák. Ezt értettem “káros” alatt. Ne hasonlítsd ezt más komédiákhoz – nem jó érv, hogy a “Community-t is sokan nézik, mégse akar senki Chang lenni”, merthogy ez azért egészen más műfaj.

Az “ez is az élet” felvetésre jóval feljebb megírta az én véleményem is @Ala: “Ha élnek így emberek, sem szívesen nézem. :)”

Jó, neked tetszik, nézd, élvezd. De túlhájpolni és túldicsérni nem kéne: meglepően sok 15-16 éves olvas sjunkie-t. Nekik biztos, hogy nem ez az ajánlanivaló sorozat.

Uff.

winnie - 2012. 05. 19. 09:00

nem a vita generálása a célom, érthető a véleményed és el is fogadom, a girls látni, hogy mindenképp megosztja a népet.

a szemedben visszataszítóak, de nem biztos, hogy érdemes túl komolyan venni dolgokat. ez csak tévé. ahol még démonok és gyilkosok is feltűnnek heti rendszerességgel, mégsem fordult meg a fejemben, hogy ki visszataszító. (az, hogy a community-t hozod fel, nem nagyon értem, hiszen az is egy komédia és ez is, hol azon, hol ezen lehet többet nevetni)

ha valami tetszik, ha valami nagyon jó, akkor nem tudok mit tenni, minthogy dicsérem, ez természetes. de azt megígérhetem, hogy túldicsérni nem fogom, de eddig sem tettem. most például 9/10-es volt az 1×04, de nem fogok 10/10-et adni rá, mert az jobban néz ki.

ez nem fog befolyásolni az értékelésemben, hogy ki nézheti még, csak azt tudom leírni, hogy nekem mi szórakozást nyújt. de az legyen a legnagyobb baj, ha egy 15 éves megnéz egy nagyon okosan megírt sorozatot.

(de azt véletlenül se gondold, hogy valami elszigetelt jelenség, hiszen a girls jelenleg elég magasan van sok kritikusnál, a legfrissebb THR-es power ranking-en most éppen negyedik 3 igencsak elismert sorozat mögött, és egy zseniális előtt: http://www.hollywoodreporter.com/bastard-machine/power-rankings-Game-Of-Thrones-Mad-Men-Sherlock-Veep-Girls-326705 – és, még az sem lehet mondani, hogy birkaként követem a kinti kritikusokat, hiszen már a premier előtt hajtogattam, hogy mennyire várom, mert annyira berántottak az előzetesek – pedig se huszonéves, se lány nem vagyok. és hiába emlegetem az elfogultságom, az első rész nem lett 10/10-es ahogy vártam, csalódást okozott, ld a kritika.)

Led - 2012. 05. 29. 13:39

Én beleesek a korosztályba, és lány is vagyok, szóval célközönségnek számítok…és a sorozatban felvázolt problémák igenis jelen vannak az életünkben, munkakeresés, társkeresés, saját lábon való megállás (ábrándja). Nekem személy szerint tetszett az a nyíltság és fanyarság, amitől olyan életszerű lett az egész, tipikus HBO-minőség. :)
Azt én sem értem, hogy miért lenne káros hatással ez a fiatalokra? Ők is azt fognak nézni, ami nekik tetszik. Szerintem egy Girls már meg se kottyan nekik, hiszen tizenéves (vagy azelőtti) kortól erőszakos képkockákon nevelkedtek.
Amúgy nagyon ütősek az HBO-s “útkereső fiatalok” sorozatai: a totál feelgood Entourage, a hipster How to make it in America és most ez a sorozat. :)
Amúgy már volt a csatornának olyan sorozata, ahol félresiklott (deviáns?) kapcsolatokat, életszituációkat figyelt és mutatott be: Tell me you love me, Big Love és talán még a Hung is bele esik, hiszen a főhősnek a pályamódosítással az érzelmi élete is kisiklik.
Mindezt be kellene tiltani, nehogy a fiatalok a mormon többnejűséget vallják mérvadónak, vagy áruba bocsássák a testüket? Ez szerintem erős túlzás lenne. :)
Amúgy az általam ismert ifjúság (tizenévesek) a House-HIMYM-Two and a half men-Dexter négyesen élnek és léteznek, soha nem is hallottak Girls-ről, szóval mindenki megnyugodhat. :D

matt - 2012. 06. 11. 18:18

nem tudom hanyadik resz korul rantott be, de most a kilencedik utan mar imadom, a hangulat, a poenok, a nagyon nagyon jol megirt parbeszedek.. zsenialis. ujra is nezem ha lemegy az elso evad.

d3jam - 2012. 06. 17. 00:31

Amennyire lehúztam a pilotot(mondjuk az volt a leggyengébb), annyira bejön most már!
Ma daráltam le a 8 részt és tényleg berántott :)
Sajnos elkaszálták az IJWMPB-et, úgyhogy jó lesz ez pótléknak, igaz már csak 1 rész van hátra.

ranat - 2012. 06. 19. 20:35

Akinek nem életszagú, az kimaradt valamiből :)
Az, hogy visszataszítóak.. hmm. 20-onnéhányévesek. Ilyenek. Nem hősök, akikre fel kell nézni. Nem példaképek. Egy dráma nem attól dráma, hogy példaértékű karakterek vannak benne. Még a főszereplőknek sem kell példaértékűnek lenni. Különcnek sem. A dráma a konfliktusoktól, a karakterfejlődéstől, a katarzistól dráma. (A nevetés is egy fajtája a katarzis érzetnek.)
Szóval tucatfiatalok, tucatfiatal-problémákkal. A sorozat szerintem pont arról (is) fog szólni, hogyan nőnek fel önmagukhoz. A poénfaktort a kínos jelenetek feloldása adja, nem az, hogy életszagú.
Nekem bejön és nézni fogom. (Nem itt olvastam róla, véletlenül “jött szembe”.) És mostmár a Veepre is kiváncs lettem :) Mindjárt utánanézek az meg mi az. :)

timie - 2014. 01. 24. 09:55

Megnéztem becsülettel az egész első évadot. Nem olyan rég hagytam el az életemnek ezt a korszakát, de nem találtam benne semmit (se karaktert, se élethelyzetet), amivel azonosulni tudtam volna… Szerintem ez egy szörnyű rosszra sikeredett, álművészkedős katyvasz.
Azt pedig végképp nem értem, hogy a kicsit is kedves, vagy tiszta karaktereket (Charlie, Shoshanna) miért kell lehúzni arra az állítólagos életszagú (szerintem csak szimlán elbutult) szintre, amin a többiek élnek.
A vicceségről pedig annyit, hogy egyszer sem sikerült nevetnem, pedig nagyon szerettem volna, de inkább csak görcsbe rándult a gyomrom, és nem értettem, hogy kinek a célja ilyennek ábrázolni (ilyenné tenni) ezt a korosztályt?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz