login |

The Mentalist: vége a 4. évadnak

2012. 05. 18. 17:11 - Írta: CyClotroniC

79 hozzászólás | kategória: 2011/12 finálék, kritika,

Stuff just happes, that’s all. One damn thing after another.

Patrick rendkívül költőien foglalta össze a fenti idézetben, hogy mi a baj a Mentalistával, különösen ebben a szezonban, amikor önmagához képest is durván leeresztett a sorozat. Főleg ha azt nézzük, hogy a két évadzáró közötti időszakasz mégis mit tett hozzá nekünk az összképhez.

Fel lehet tenni a kérdést, hogy mit várhat el a néző egy epizodikus nyomozós sorozattól, mert hát Red John ide vagy oda, alapvetően arról beszélünk. A gond az, hogy nem elég vicces és könnyed, de nem is elég sötét és karcos ahhoz, hogy igazán átütő stílusa és atmoszférája legyen, ami sajnos erősen rombolja a heti részek élvezhetőségét.

Ez a szezon is súlytalan csipegetéssel repült el, ahol az írók bele-belekóstoltak témákba, majd finnyásan eltolták maguktól a tányért, pedig egyszer letehetnék már a voksukat valami mellett, és elvihetnék addig, hogy a végén még a tálat is kinyalják.

A fináléról a többit csak a tovább mögött, spoileresen.

Cho és az informátor lány elfelejtve, a Rigsby bébi is a képernyőn kívül cseperedik, Lisbonnak továbbra sincs karizmája, Van Pelt meg néha összefoglalja, hogy mit dobott ki a számítógép. Kész, ennyi a szerepük. Ők gyakorlatilag a külső munkatárs titkárnői, sofőrjei, fegyverhordozói és ugye tartják a hátukat a döntésekért.

Nem biztos, hogy a melodrámázás kéne a sorozatnak, na de minek húzzuk az időt akkor magánéleti kikacsintásokkal, ha nem használják őket semmire? Mikor Cho valamikor az évad fele és kétharmada között kezdett összeomlani a gyógyszerektől (fedezés helyett szunyókált a kocsiban), dörzsöltem a kezemet, hogy végre valami, aztán ment le ez a szál is a lefolyón a fájdalomcsillapítókkal együtt.

Simon Baker meg hiába baromi jó és karizmatikus színész, Jane karaktere egyszerűen beleszürkül a semmibe, bárhogy is próbálkozik, mert három-négy részenként előveszik azt a rajzfilmes trükköt, hogy minden gyanúsított előtt elhúzzák a mézesmadzagot, majd lesben állnak éjszaka, hogy ki lép bele a csapdába.

Régen Jane sokkal érzéketlenebb, pofátlanabb, tapintatlanabb volt, no de hol vannak már azok az idők, amikor ténylegesen használt valamit a tudásából, vagy apró kis trükkökkel idegelte ki a csapatot? A Castle sem tökéletes, nagyon nem az, de legalább a heti esetek kapcsán próbálnak valami szokatlant írni, itt pedig még ezt az energiát se látom az írók részéről.

Az a baj, hogy látszik, hogy tudnának többet is tenni, mert a fináléik jól sikerülnek, még ha gyávák is folytatni azt, vagy kiaknázni az új lehetőségeket. A mostani se volt rossz, főleg a szezonhoz mérten nem, de az hihetetlenül dühítő, hogy a semmiért ugrik a sztori 6 hónapot, és nemhogy nem haladunk, hanem visszalépünk valahová a második szezon környékére.

Az meg külön vicc, hogy a főnök (Isten nyugosztalja szegényt, jövőre kapunk egy sokadik újat) csak úgy beállít Lisbonékhoz, hogy te figyelj, hihetetlenül bénák vagytok Jane nélkül, hívjátok már vissza, mert nélküle itt meghal a bűnüldözés. A szomorú az, hogy igaza van, mert nem csak most Jane nélkül, de úgy általában is azt lehet észrevenni, hogy álmosan kóvályognak az irodában, mint az őszi legyek, egyáltalán nem érezni az intenzitást a nyomozásokon, ahogyan a feszültséget és a tétet sem. Ez nem CBI, ez szanatórium.

Az előző évad végén kamu Red John-t öltünk, a szezonnyitó végére pedig már kint is volt Patrick, most fél éven keresztül leépítette magát, hogy csapdát állítson, aztán odáig jutottunk, hogy Red John számára is egyértelmű lett, hogy Patrick soha nem fog átállni hozzá (azok a fránya emberek az FBI-nál, mindig csak a baj van velük), Lorelei pedig feltehetőleg nem sok mindent fog elárulni.

Mondjuk Emmanuelle Chriqui legalább csempészett egy kis színt a szezonzáróba – természetesen vöröset – bár egyszerűen ordított róla, hogy hova fog kifutni a karakter, és nem csak a ruhája színe meg a mitológiás névválasztás miatt. 7/10 a finálé, a szezon meg kegyelem 5 pontos, és egyelőre nem látok semmit a sorozatban, ami miatt megérné maradni. Nem a Red John szál húzása zavar, az a fináléig úgyse lesz teljesen kibontva, hanem, hogy 3-4 korrekt esetnél nem jut több egy szezonra.

79 hozzászólás Ne habozz!

qwertz - 2012. 05. 18. 17:29

Nekem tetszett az utolsó rész, és szerencsére Amerikában is tetszett, így nem fog csökkenni a nézettség ( bár vasárnap…. ), évad nálam 6/10, mert azrét voltak zseniális részek, finálé meg 8,5/10.

Haenilion - 2012. 05. 18. 17:52

Ez az évad tényleg nem szólt semmiről, és ez elszomorító. Van is, nincs is játékot játszottak velünk az írók. Van a felállásban potenciál (Jane az orránál fogva vezethetné a nézőket is, részeken átívelő esetek, kis magánéleti szál, stb.), de ebből semmit sem kaptunk. Red Johnból még annál is kevesebbet. Csak ígéreteket. Kicsit olyan a sorozat, mint egy khm… szűzk*** :)
“Most nem, de holnap igen. Csak egy kicsit kell várnod. De akkor majd olyan lesz, hogy… Csak várjál…” :)

Be kell látni, a Mentalista epizodikus ponyvakrimi, semmi több. De a nézők szeretik itthon is, Amerikában is. én is nézni fogom. Még egy darabig.

Zsu - 2012. 05. 18. 17:54

Kíváncsi voltam, mit fogtok róla írni. Érdemes lesz-e visszatérnem? De ahogy látom nem…
Kb. a harmadik évad 4-5. része körül kaszáltam a sorozatot. Egyszer csak azt vettem észre, hogy egyáltalán nem érdekel. Jane már annyira nem érdekes, nem vicces… a nyomozások unalmasak. Kb. 3 perc után tudod, ki a gyilkos meg a segítője stb. A karakterek pedig pont olyanok, mint ahogy írtad… gyengék. Mind képességekben, mind sztoriban…
Néztem, néztem hűségesen, mert az elején nagyon tetszett, meg szórakoztató volt, de mikor már ott tartottam, hogy közben magazint is nézegettem, meg bekapcsoltam a tv-t, és mikor rápillantottam, hogy még 10 perc hátravan a szenvedésből, akkor tudtam, hogy a következő résszel már nem kell tovább pocsékolnom az időmet… Ahogy látom a következő évaddal sem…

bikkbakk - 2012. 05. 18. 18:05

Nade vajon miért Simon Baker volt Red John hangja?

CyClotroniC - 2012. 05. 18. 18:29

Ha ő volt, akkor szerintem pont azért, mert az eredetit még nem castingolták be :)

zalán - 2012. 05. 18. 18:55

nehogy a “szokásos” skizofrén-szociopata kombóhoz nyúljanak megoldás gyanánt – az kliséhalom lenne a köbön @.@

winnie - 2012. 05. 18. 18:56

nagyon ismerős volt a hang, de ha ő, akkor valahol érthető, hiszen nem akarják megkötni a saját kezüket azzal, hogy castingolnak.

bruno heller azt mondta erre a kérdésre, hogy lesz-e valaki köv. évadban, aki eljátssza red johnt, hogy lehet, hogy már látjuk is őt. ami inkább azt jelenti, hogy nem nagyon tervezik szerintem

blady - 2012. 05. 18. 19:09

you son of a bitch..you..soon of a bitch.

Egyetértek. mármint ezzel az ismételt fenti mondattal, a kritikával csak részben.
Lehet mazochista vagyok, de sztem rohadt jó évadzáró volt, szokásos esettől függetlenül, mert az tényleg semmilyen volt most, de kit érdekel, ha RJ-s főszállal foglalkoznak – végre.
Leginkább azon gondolkodom, a limós, meghallgató szobás jelenet után, h ki mit tud és ki kit akart átbszni ezzel a húzással.
Fura volt amikor a CBI team 4 tagja bilincsbeverve ült a padkát és az FBI-ops ügynöknek csak Rigsby és Lisbon magyarázkodott, a másik kettő kussban figyelt. Normál esetben mind a 4 magyarázkodna és üvöltözne.
Valamint végén az a fejrepuszi. Lehet semmi jelentősége, de én ilyenkor szeretek beleképzelni dolgokat:D
és nagyon nagyon nagyon nem szeretném, ha tényleg ellőnék a 7. évad (vagy nem tudom melyik lesz a leguccsó) végén, h Jane skizofrén és ő maga RJ, vagy ezzel csak a nyuszit akarta kiugrasztani.
A magánéleti szálakkal kapcsolatban egyetértek, eléggé lagymatag szegény sorozat ebből a szempontból. Való igaz, h kezdetben Van Peltből és Rigsby-ből kaptunk a semminél többet, most Choból. Lisbonnak meg ott vannak a személyesebb hangvételű párbeszédek Jane-nel.
Nem nézek túl sok sorozatot, de amit belőlük kapok drámai szinten ebben a sorozatban, az bőven elég. Az a fontos, h Jane milyen változásokon megy keresztül, milyen helyzetekbe kerül avagy milyen helyzeteket tud teremteni maga körül, nem az h kivel hentereg Cho egy vasárnapi délutánon.
lehet kövezni, de én várom az 5. évadot :))

blady - 2012. 05. 18. 19:11

amúgy tényleg Jane hangja volt

MikkaMakka - 2012. 05. 18. 19:13

annyi a különbség h engem Castle sokkal jobban idegesített
azon kívül h kinyírják a főnököt(én azt hittem h csk bábu)
semmi meglepetést nem okoztak, de azért nem volt rossz rész, csak kár h nem írhatnak merészebb részeket

CyClotroniC - 2012. 05. 18. 19:27

Már a pilotnál is népszerű volt a Jane egyben Red John is… Szerintem ezzel a CBS-en foglalkozni is kár… aki 6-8 évig a pozitív főhősük, abból nem fognak elmebeteget csinálni. Majd a 7. szezonos rendőrfőnökük lesz, aztán kész :D

LoGi - 2012. 05. 18. 19:35

Szavad ne feledd CyClo :) Simán bejöhet.

m76 - 2012. 05. 18. 19:35

Egyetértek, azzal a különbséggel, hogy szerintem az évadzáró se volt egy mm-el sem jobb a szezon többi részénél. Amikor a csaj leült mellé a bárpulton, abban a pillanatban tudni lehetett, hogy na ezt rj küldte, hogy visszakaphassa a játszópartnerét. Azt, hogy a leépülés megjátszott meg abban a pillanatban lehetett tudni, hogy elmosolyodott jane amikor bezárta az ajtót a csaj mögött. Sajnos azt kell mondjam, hogy az egész részben a valamire való rész az az 5 perc volt, ami az előtt volt, mert akkor még nem tudtam, hogy csak megjátsza az összeomlást. Onnantól fogva minden kiszámítható sőt előre borítékolható volt. ÉS hogy még azt se merték meglépni az írók, hogy Jane 2 ujjal szegényebb legyen, az elszomorító. Sajnos az is nyilvánvaló, hogy Darcy RJ beépített embere az fbi-ban, különben miért adott volna ki “élve vagy halva” elfogató parancsot a teljes CBI csapatra. És mi értelme lett volna az időhúzásnak az útpadkán. Pontosan tudta, hogy meddig kell húzni az időt. Aztán ha mégsem ő lesz a beépített ember, akkor azt mondom még nagyobb baromság az egész.

A szezon és a finálé is egységesen 4/10, a kasza már emelkedik.

blady - 2012. 05. 18. 19:37

huhúú pedig hány filmben ellőtték ezt.:D Filmben mondjuk lehet váratlan, okozhat meglepetést, de egy mentalistánál inkább baromi nagy csalódás lenne..nem is tudom..

LoGi - 2012. 05. 18. 19:38

m76: én speciel az egész leépülést, feladást nem hittem el. Csak úgy feladta volna? Ő?! Nincs értelme. Egyből arra gondoltam, hogy csak arra vár, hogy RJ megkeresse :S

napocskin - 2012. 05. 18. 19:53

Én azt érzem, hogy unalomba fullad az egész. Az elejétől nézem a sorozatot, és fogom továbbra is, de egyetlen oka van: Simon Baker. Csodálom, hogy tudja vinni ezt a karakter még mindig úgy, hogy az egyetlen dolog, ami miatt érdemes maradni.

Az évadzáró – ahogy az egész évad is – csúnya csalódás volt, legalábbis számomra. Wainwright egész évadban olyan sockpuppet szerű figura volt (ki hinné el, hogy a CBI élére egy ilyen fazont tesznek?…), és most ugyan ki a fenét hoznak helyette? Egy ugyanilyet?

Mihály - 2012. 05. 18. 19:53

Sziasztok.

Nagyon jó CyClotroniC kritikaírása. Teljesen hiteles.

Nem semmi figura Red John. Simán hülyét csinál Jane-ből, illetve mindenkiből. Vajon, hogy a fr*ncba fogják elkapni, amikor mindig legalább 3 lépéssel az üldözői előtt jár???

Nekem tetszett az évadzáró, már-már kezdtem azt hinni, hogy legalább mi láthatjuk Red Johnt a végén, de sajnos nem így lett.

Amint meghallottam a hangját, azonnal Brett Partridge ugrott be. Olvastam Bruno Hellerrel készített riportot a sorozat kapcsán, éspedig:

“Will you cast Red John next season?
Will I cast him? He might already have been cast. You might already have seen him”

Ha nem tévedek akkor már biztosan láthattuk őt. Szóval, erős meggyőződésem, hogy Brett Partridge lesz a befutó.

Második helyen a piros pulóveres fickó. A kettő közül valamelyikük lesz a befutó, ha már tényleg feltűnt valamelyik részben. De az a hang…nagyon gyanús.

Kíváncsian várom a folytatást. Arról is olvastam, hogy a CBS sűrűn beleszól a sorozat folyamatába, ezért kénytelenek hozzájuk alkalmazkodni a rendezők. Inkább felénk (fanok, nézők) kellene.

zhorak - 2012. 05. 18. 19:54

@m76 Én nem tudtom, hogy csak megjátssza, egészen a templombeli jelentig. Amikor becsukta az ajtót és elmosolyodott, én arra gondoltam, azért örül, mert végre egy ilyen lehetőséget kap, hogy közel kerülhet RJ-hez.

Hát én is nagyon remélem, hogy Jane és RJ nem egy is ugyanaz. Én amiatt sem hiszem, mert azon a walkie-talkien keresztül párbeszédet folytattak, RJ reagált Jane szövegére és Jane is RJ-éra. Nagyon remélem, hogy nem egy és ugyanaz.

Bogyó - 2012. 05. 18. 19:56

Ugyanaz van velem, mint Zsu-val, szép lassan leálltam. A 4. évad első pár részét még nagy nehezen megnéztem, de azóta semmi. Gondoltam, majd ha jókat írtok, darálok. De nem hoztátok meg a kedvem…

(az aktuális évad castle-ból sem csúszott még le, de lehet nyáron több időm lesz unatkozni :P )

blady - 2012. 05. 18. 19:58

“Hát én is nagyon remélem, hogy Jane és RJ nem egy is ugyanaz. Én amiatt sem hiszem, mert azon a walkie-talkien keresztül párbeszédet folytattak, RJ reagált Jane szövegére és Jane is RJ-éra. Nagyon remélem, hogy nem egy és ugyanaz.”

előre meg lehet rendezni egy beszélgetést és felvenni kazira – manapság bárki tud ilyet csinálni..

m76 - 2012. 05. 18. 20:09

Sajnos bele kell törődni, hogy itt is fatökű gyámoltalan kis írótanoncok ülnek az írói szobában. Vagy ez vagy a CBS megtiltott mindent nekik. De sajnos RedJohn ügye asorozat végéig nem oldódik meg, pedig már qrvára ráférne egy reboot asorozatra, és annak tökéletesen megtenné az, ha végre elkapnák rj-t és jane felszabadultabban vetné magát bele a nyomozásokba. Nehogy már azt mondják, hogy azért nem lehet megoldani az ügyek mert akkor nem néznék tovább. Mégis ki annyira idióta a heti nézők közül, hogy csak az rj ügy miatt nézi?

passatgt - 2012. 05. 18. 20:15

Szerintem a végén a rendőrautóban volt red john. Rendőröket senki nem hívta, teljesen feleslegesen ment el ott, illetve direkt mutatták szemből is. Szerintem:)

passatgt - 2012. 05. 18. 20:16

Ja és mivel walkie-talkie-n beszéltek, a közelben kellett lennie.

qwertz - 2012. 05. 18. 20:19

passatgt

hmm, tényleg, észre se vettem :D

Geradossz - 2012. 05. 18. 20:20

Tuti hogy nem ő RJ, akkor minek kéne neki O’Laughlin figyelni … Ez baromság… Másrészt aki azt írja hogy szar meg 5/10 minek nézi, másrészt volt már olyan sorozat amire azt mondta a sorozatjunkie hogy 10/10 mert nem nagyon hiszem. Arra akartam kijukadni hogy akinek tetszik nézi akinek nem nem, de ha valaki 5/10 re tartja meg szte unalmas minek nézi, ha valami szerintem szar nem nézem! Ha 4 évadot végignézek valamiből félbehagyni se fogom, mert akkor fölösleges volt rá elpazarolni azt az időt! Ezt a sorozat osztályzást hülységnek tartom, mivel össze se lehet hasonlítani a sorozatokat és kinek mi a jó am is. Van hogy filmeket is ugy leértékelnek ami meg kap 9/10 et egy rakat szar, kinek mi jön be!

winnie - 2012. 05. 18. 20:21

OFF

“Másrészt aki azt írja hogy szar meg 5/10 minek nézi”

erre éppen te válaszolsz a kommentedben. de azárt tessék: mert szereti, mert reménykedik, hogy jobb lesz, mert nem tudja egyik részről a másikra kaszálni? azért ne kérjük számon, főleg ne egy 5/10-nél ezt. más sorozatoknál sokkal durvább vélemények vannak, hogy mennyire durván gyenge, stb – érdemes elolvasni a tbbt vagy himym kommnetjeit.

“másrészt volt már olyan sorozat amire azt mondta a sorozatjunkie hogy 10/10 mert nem nagyon hiszem.”

durva lenne, hiszen a 8/10 is nagyon ritka, nemhogy a 9 meg a 10.

meg olyan nincs, hogy sorozatjunkie, csak páran, akik írunk a blogra.

és írnám, hogy nagyon remélem, hogy nem volt 10/10, mert az valaminek a végét jelentené, az olyan sorozatepizódot, aminél jobbat képtelenség írni. de nem írom, mert van kereső, de én is emlékszem, hogy például itt 10/10-eztem:

http://www.sorozatjunkie.hu/2011/05/14/shark-tank-vege-a-2-evadnak/

vagy itt: http://www.sorozatjunkie.hu/2007/04/20/epizodklasszikus/

sőt, pár napja is 10/10-eztem: http://www.sorozatjunkie.hu/2012/05/07/the-amazing-race-vege-a-20-evadnak/

cycltronic meg a fades – 1×04-re említi meg: http://www.sorozatjunkie.hu/2011/10/27/the-fades-vege-az-1-evadnak/

azért megint csak pár napja a veep-nél kiosztottam egy 9/10-et és ott említem, hogy a pushing daisies pilotja is ilyen magas volt. ritka, de íme, van.

“de ha valaki 5/10 re tartja meg szte unalmas minek nézi, ha valami szerintem szar nem nézem!”

az 5/10 és a sz*r nagyon messze van. de miért a kérdés, ha te válaszolsz utána?

“Ha 4 évadot végignézek valamiből félbehagyni se fogom, mert akkor fölösleges volt rá elpazarolni azt az időt!”

felesleges? pazarolni? ejha, ezzel a hozzáállással nem sok élménye lesz az embernek. mi felesleges lenne abban, ha megnézek valamiből 45 zseniális részt, utána 3 rossz után elkaszálom. a pazarlás a 3 rossz rész, a 45 zseniális rész az örök emlék marad.

de most nem is értem. ha valami rossz, te nézni fogod és azt kérdezed, hogy miért néz valaki valamit, ami rossz? teljesen természetes, hogy sokan abbahagyják azt, ami nem tetszik. az azért kicsit fura, ha az ember olyat néz, ami nem tetszik neki, csak azért, mert eddig nézte és nem akar időt pazarolni. hiszen éppen azzal pazarolja az időt:))

“Ezt a sorozat osztályzást hülységnek tartom, mivel össze se lehet hasonlítani a sorozatokat”

akkor olvasd a betűket, nem kell a számmal foglalkozni. mindenki leírja a véleményét. te is.

mondjuk azt nem tudtuk meg, hogy szerinted most jó-e a sorozat vagy sem.

“Van hogy filmeket is ugy leértékelnek ami meg kap 9/10 et egy rakat szar, kinek mi jön be!”

ami 9/10, az jó. de annak, aki írta és nem neked. nyilván, aki írja, nem a te véleményedet írja le, hanem a sajátját. van, aki szerint jó a mentalista. más szerint rossz. mgegint más szerint közepes.

CyClotroniC - 2012. 05. 18. 20:30

A “might already have seen him” az csak egy lehetőség, nem jelenti ki, hogy így is volt. Azt nem írhatja le, hogy még nem jelent meg a sorozatban, mert akkor néplázongás lenne, pedig szerintem ez van. A helyszínelős srác meg ezek nekem azért esnek ki, mert Red John-nak nem lehet egyszerűen szerintem egy klassikus 8 órás melója, mert nem hinném el neki, hogy közben szervezkedik és ügyködik.

Na de itt jönnek azok, amikkel foglalkozhatnának az írók, anélkül, hogy a végső fináléig megoldják a rejtélyt. Egyfelől minek Red Johnnak egy sereg? Tényleg van-e serege? (Feltehetőleg igen, mert mindig minden embere nagyon lazának és rutinosnak tűnik). Mitől ilyen fegyelmezett mindegyikük? Miért követik? Honnan szedi őket? Személyes ő csinálja? Egyáltalán mi célból? Nyilván nem azért kell neki ~50 ember, mert Janenel játszik X év távlatában is. Anno miért jelent meg, mielőtt Jane felhúzta volna, aztán miért tűnt el? Van-e motivációja? Közös pont a minionjai között? Ezekkel mind-mind lehetne foglalkozni egy kicsit.

A Mentalista egyetlen tartósan pozitív húzása az a Visualize vonal, Bret Stiles-szal. Malcolm McDowell az egyetlen olyan visszatérő pont, aki nem csak, hogy méltó színészpartner Bakernek, de egyenrangú játszótárs is a karaktere Janenek. Zárójelben még Morena Baccarin vehető ide is és ennyi.

E. - 2012. 05. 18. 20:31

most ki volt a limoban az epizód végén a hulla?? a kis fiatal főnök ügynök pasi??

Pocok - 2012. 05. 18. 20:34

“nagyon ismerős volt a hang, de ha ő, akkor valahol érthető, hiszen nem akarják megkötni a saját kezüket azzal, hogy castingolnak.”

Szerintem meg már k*rvára itt lenne az ideje annak a castingolásnak. Egyszerűen borzalmas az, hogy nincs egy konkrét RJ… bárki lehet. És ez NAGYON ROSSZ. Egyszerűen annyira húzzák… a rész meg egy fos volt.

CyClotroniC - 2012. 05. 18. 20:35

Geradossz:

– ha valaki 5/10 re tartja meg szte unalmas minek nézi
– ha 4 évadot végignézek valamiből félbehagyni se fogom

Na most akkor melyik? Mert ugye lehet, hogy valaki elkezdte 7/10-es sorozatként nézni, aztán kettőt zuhant az átlagszínvonal közben.

A pontozásba meg bele se megyek, nyilván nem minden egyes néző véleményét tükrözi a pontszám, de még csak a véleményük átlagát sem.

Geradossz - 2012. 05. 18. 20:41

Tudom, hogy a Sorozatjunkie nem egy személy, de itt írták, tudod olyat is szoktak mondani, hogy azt írta az Észak-magyarország vagy bármiylen lap… Mégse egy személy az ujság! De az meg már megint nem jó ha sose lesz 10/10 mert akkor fölösleges 10 es skála ha nem tudod mi a legjobb hogy viszonyítasz hozzá, hogy ahhoz képest milyen? Nem vitatkozni akarok én leírtam a véleményem, am jó volt a mentalista sztem azért nézem.

passatgt - 2012. 05. 18. 20:43

viszont azt is hozzáteszem, hogy a szmájli teljesen úgy néz ki, mint jane:)

bikkbakk - 2012. 05. 18. 20:51

nyilván becsapós trükk csak, hogy Baker adja a hangot, de a korábbi részekben is hallhattuk RJ-t, s akkor egész más adta a hangját.

winnie - 2012. 05. 18. 20:54

“am jó volt a mentalista sztem azért nézem.”

ez a lényeg. a negatívabb véleményeket épp a pozitívakkal lehet jól ellensúlyozni.

bikkbakk - 2012. 05. 18. 21:02

@Cyclotronic,

ezt a “sereg” dolgot úgy képzelem, hogy RJ “sejteket” hozott létre, mindegyikkel elhitetve, hogy ő az egyetlen igaz tanítvány, ezzel biztosítva a hűséget. S nyilván kell lennie egy kvázi-vallásos ideológiának is mögötte, ami miatt szívesen vállalják a mártíromságot.

Az sem elképzelhetetlen, hogy az igazi RJ valóban halott, csak úgy építette fel a szervezetét, hogy mindig legyen utódja.

De ha azért volt Baker RJ hangja, mert az egy gonosz iker, akkor lövök.

CyClotroniC - 2012. 05. 18. 21:43

Ezek elméletnek nem rosszak, sőt az is érdekes szerintem, hogy RJ nem ember, hanem valami eszme, sőt igazából mindenki RJ a maga módján, de nagyon hiányzik nekem a kiváltó ok és a motiváció, de leginkább az, hogy ezzel foglalkozzanak a nyomozás kapcsán. Vallomásokat és leírásokat követnek, de nem láttam még volna azt, hogy leüljenek, hogy a sok RJ fanok előéletében mégis mi a közös, hol találkozhattak vele, vagy úgy általánosságban a szálak követése helyett végre valaki a big picture problémát kezdené el elemezgetni. Jane látszólag ezt megteszi, mert mindig úgy hivatkozik RJ-re, mint aki teljesen ismeri, de mégsem érzem azt, hogy valóban értenék, hogy miről is szól ez a jelenség.

Lajoska67 - 2012. 05. 18. 22:01

Szerintem ez egy nagyon-nagyon rossz évad borzalmas fináléja volt. Az évad 2/10, ez meg 3/10. És szomorú, de lassan már a Red John-téma se villanyoz fel, mert már lehet tudni, hogy sose kapunk semmit. Az elején kitalálták, hogy egy titokzatos gyilkossal állnak szemben, utána viszont kibővítették valami szenzációs, zseniális titkos társasággá, ami miatt érthetetlen, hogy miért mindig úgy kezelik, mint egyetlen embert. Már régen külön FBI-ügyosztályt kellett volna csinálni neki, ha ilyen szintű összeesküvés körvonalai derülnének ki mint itt, de nem, marad a kaliforniai nyomozó hivatalnál, mintha semmi különös nem lenne. Jane meg még mindig próbálkozik azt az egy fickót becserkészni, mikor már vagy 100 alkalommal derült ki, hogy milyen hatalmas hálózat is ez a Red John-kör. De legalább az első évadokban még volt 1-2 izgi dolog, mikor pl. legyilkolták a rendőröket, mert túl közel kerültek az igazsághoz. De azóta csak Red John szórakozik néha a csapattal, ők semmivel nem kerültek közelebb hozzá. Ez a rész abszolút mintapéldánya volt a hülyeségnek. Következő évadban majd megint lesz valami mondjuk a 10. részben (1 gyilkosság a falon a mosolygós fejjel és mondjuk egy furcsa telefonhívás), aztán meg az évadzáróban a mostani évadzárót fogják kicsit átvariálni. Ennek így nincs értelme. Régebben még viccesen arra gondoltam, hogy rákeresek, és ha van Red John-os rész, akkor majd csak azokat nézem meg, de most már ezt se tartom olyan érdekesnek. Leginkább rá kéne hagyni ezt a szart, és nem nézni tovább.

Snooker_ - 2012. 05. 18. 22:15

Őszintén szólva, még soha nem értettem egyet ennyire egy kritikával sem, mint ezzel. Én is írtam róla egyet, a tartalma szinte ugyanez. Örülök, hogy nem csak én látom így a sorozatot.
Sajnos tudom, hogy nem lesz teljesen átívelő szálas a sorozat, pedig az kellene, Fringehez hasonlóan. Különbség, hogy ott működött epizodikusan is a sorozat, itt nem.

Olvastam Bruno Heller interjúját, és ott a riporter megkérdezte, hogy lehetséges-e egy sokkal összefüggőbb sorozat, de Bruno illedelmesen nemet mondott…sajnos.

Lehet, hogy csak a Red Johnos részeket kéne tovább nézni? Hmm…

Bullseye - 2012. 05. 18. 22:15

ez az éved szerintem azért (is) érződött gyengébbnek, mert már rutinból tudjuk az ügyek megoldását: kérdezősködés, pár fölös kör, Jane mindenkinek behazudja a csalit, lesben állás, leleplezés – az esetek többségében. De azért voltak kellemes darabok, amikor csibészesebb. Nekem az hiányzik főleg, és a magánéletek rohadtul nem érdekelnek, ezek a mellék-karakterek nem azért vannak.

ldavid - 2012. 05. 19. 00:16

Cho csaja az egyik legjobb karakter volt ebben az évadban. kár, hogy kirakták.

Lajoska67 - 2012. 05. 19. 00:52

Még ami eszembe jutott:

1. Chriquit a következő évad elején valaki kilöki az ablakon (csak mert felgyújtás meg mérgezés már volt)–> semmit nem árul el senkinek, visszatérünk a 0 pontra

2. Az első évadban még minden részben valami újdonságot csinált Jane, egészen vad dolgokat néha, említeném itt az első részből, hogy réveszi a nőt valami gyilkosságra a rész elején, amiért felfüggesztik, emellett érdekeseket beszélgetnek mindenféléről a csapatban, vallás, tudomány, stb. szóba kerül, nagyon király volt –> na ebből gyorsan visszavettek, gondolom túlzásnak érezték
ekkor romlott el a sorozat

Cancer - 2012. 05. 19. 07:55

Hát én teljes mértékben egyet értek CyClotroniC-al. Mivel kb valami ilyesmit vártam, nem is csalódtam. A -2 ujjra én is ugrottam egyet, h most merik vagy nem merik… nem merték. Ha tényleg a CBS korlátozza be az írókat, akkor szégyelljék magukat! Én részemről tetszene egy kis sötétebb tónus a sorozatnak.
Anno azért kezdtem el nézni, mert Gibbs+House=Jane és yeee, imádtam. Most már valahogy ezt nem érzem… :|

m76 - 2012. 05. 19. 12:12

@Geradossz

Pont ez az idiotizmus amiről egy másik írással kapcsolatban beszéltem. 5/10 az rohadtul nem rossz pontszám. Rossz pontszám az 1,2,3/10 a felett már simán élvezhető és szórakoztató egy sorozat csak nem kiemelkedő. Kicsit segítek, hogy az én olvasatomban mit jelentenek a pontszomk:

1/10 – fertelmesen rossz, kerülendő
2/10 – pocsék jelenlegi formályában de nem reménytelen
3/10 – Valami nem működik benne, pedig az ötlet jó lett volna
4/10 – Gyenge-közepes, de ha az embernek nincs jobb dolga akkor még simán nézhető
5/10 – Tök átlagos élvezhető sorozat
6/10 – Szürkeségből kicsit kiemelkedő
7/10 – Jó sorozat, ami bőven az átlag felett van
8/10 – Nagyon Jó sorozat, ami tényleg felhőtlen szórakozást nyújt mind a 40/30/20 percben amíg tart
9/10 – Baromi jó, képernyő elé szegező, bármikor és bárhol néznéd ameddig csak bírod
10/10 – Ez ami 5 évente csak 1 van.

Baromira gyűlölöm, amikor a fanboyok ha csak egy picit is tetszik nekik egy sorozat akkor ha nem 10/10-es kritikát kap akkor ördögöt kiáltanak állandóan. 10/10 az a hibátlan pontszám, amiben semmi egy mp-nyi kivetni való sincsen. Még a Luther-nek sem adnék 10/10-es pontszámot talán 1-2 kiemelkedő részére, pedig az utóbbi évtized legjobban tetsző sorozata.

CyClotroniC - 2012. 05. 19. 12:25

Egyébként nálam is hasonlóan szűkül a skála… A 10/10 az teljesen Hall of Fame kategória, ahová nagyon talán egy-két epizódot be tudnék nyomni, sorozatot fullosan biztosan nem, mert hibátlan sorozat szerintem nincs is.

A 9-es a legjobban teljeseítőknek, kiemelkedőnek jár nálam, a 8-as az átlagon felülinek, míg a 7-est szoktam adni a megbízható, jófajta teljesítménynek, ami az élmezőnyt nézve viszont már átlagosnak mondható, de amit eleve nézősnek felvesz az ember, az saját maga számára már “élmezőny”. A 6-os, ha gyengébben teljesít, az 5-ös ha csalódást is okoz. A 4/10 pedig nálam már évad értékelésnél a kaszával egyenlő kb.

Persze nehéz ezt összehasonlítani, mert más sitcomot meg drámát pontozni, és nehéz tényleg rangsorolni. Amúgy a Luther egy jó példa m76-tól, szerintem is kiemelkedő darab, sőt talán nálam is a #1 nyomozós sorozat egy 9-es első szezonnal és egy 8-as másodikkal. Példának okáért érdemes ránézni, és szerintem akkor jól látszik, hogy a Mentalista miért sorolandó lejjebb.

(persze minden ízlés kérdése, de azért nem hülyeség súlyozni)

winnie - 2012. 05. 19. 13:46

OFF

az osztályozásról még annyi, hogy nálam elválik, hogy az adott epizód hányast kap és maga az évad vagy a sorozat mennyit. a kedvenc sorozatom például nem azért 10/10-es nálam, mert 10/10-es részeket produkált. de tény, hogy ha nem lenne annyi jóság, sok 4/10-et el tudnék nézni, de a 3-nál már utálok benne valamit.

Cs.Andris - 2012. 05. 19. 14:58

Bennem volt tartás és az évad kb 5. 6. részénél kaszáltam. Örökre.

Mihály - 2012. 05. 19. 15:16

Szóval, a Luther széria.

Eddig nem hallottam róla, de hamarosan letöltöm és megnézem.
Biztos nagyon jó sorozat.

Szerintem, ne vitázzatok azon, hogy mennyi pontot kap egy sorozat vagy mennyit nem. “Ízlések és pofonok” az élet minden területére érvényes.

Nagyon tetszik CyClotroniC észrevétele, mert sokat gondolkodtam én is azon, hogy Red John miképpen gyűjti a társait stb. Egyetértek azzal is, hogy a sorozat elveszítette nívóját, hiányzik az állandó izgalom, a nagyon ravasz Jane trükkök, a pörgés és feszültség.

Szinte hibátlan sorozattá tehetnék A Mentalistát, ha a csatorna is partner lenne benne, továbbá erőteljesen figyelnék a fanok reakcióit is.

Várom a folytatást. Loralei r**ancból egy Alexander Mahone féle kínzással könnyedén ki lehetne szedni Red John személyét. Gondolom még emlékeztek A Szökésből a momentumra.
Rögtön beszélni kezdene.

De, ez nem így lesz. Egy zárt szobában villám fog belecsapni :)

Gondoltam arra is, addig nem nézem a sorozatot, amíg nem derül ki egyértelműen, hogy ki Red John. Már nem bírom idegekkel :)

Milyen jó krimisorozatok vannak? Hogyan tudok keresni erre az oldalon? Előre is köszönöm a segítséget.

winnie - 2012. 05. 19. 15:20

“Eddig nem hallottam róla, de hamarosan letöltöm és megnézem.”

itt van az összes Luther-es posztunk: http://www.sorozatjunkie.hu/tag/luther

“Milyen jó krimisorozatok vannak? Hogyan tudok keresni erre az oldalon?”

mondjuk a kedvenc sorozatok kommentjei között említhetik. de ott vannak az évvégi jaws-szavazások (http://www.sorozatjunkie.hu/tag/jaws), de vannak oldalt kategóriák, a jobb felső sarokban kereső, a hét kérdése kategóriában rengeteg vélemény jó sorozatokról (érdemes párat visszalapozni) – improvizálni kell. nekem könnyű, mert beírtam a keresőbe, hogy “cold case criminal intent monk” és tudtam, ha valamikor írtunk jó krimikról, akkor ezeket említettem a posztban:)

íme: http://www.sorozatjunkie.hu/2010/08/26/a-het-kerdese-top-3-krimi/ – bár ezer válasz van, de ki tudja, talán segít.

ropi72 - 2012. 05. 19. 16:05

Nem beszélek angolul, így aztán nem láttam az évad záró részt. Viszont az alapján amiket itt olvastam lehet, hogy meg se kellene néznem, de szerintem ez butaság volna.
A Mentalistának akkor lesz vége ha RJ-t Patrick elkapja, de ebből az évadból világosan kiderült, hogy az nem mostanság lesz. Simán minden gond nélkül végig szórakoztam a 4. évadot, de magamra rácáfolva szeretnék egy erősebb 5.-et,(valami már azért történjen) de nem sorozatzárót. A múzsa csókolja az írókat ezerszer, hogy még sok jó évadot megírhassanak!!!

Leoben - 2012. 05. 19. 21:00

Szeretem a sorozatot, de Jane egyre kevésbé tűnik annak a manipulatív lángelmének aki az első évadban volt.

De persze maradok a következő évadra is.

depyn - 2012. 05. 20. 11:15

@ passatgt: a rendőrautó érdekes gondolat, és most, h újra néztem, el kell ismerni, h senki nem hívta őket, nem voltak ott az üldözéskor, stb…
viszont az egy sima (vagy lenyomozhatatlan vagy akármilyen, de ez most mindegy) mobil és nem walkie talkie, még be is mondják a központos hangján, h “you’ve been disconnected”… ilyen nem lenne egy w.t.-nál.

blady - 2012. 05. 20. 12:01

iszonyat, h mennyien nem ismerték fel a hangot a limóban.. jó bevallom, legelsőre én sem..

CyClotroniC - 2012. 05. 20. 12:42

De abszolút nem is számít, hogy kinek a hangja volt, ez csak egy “technikai megoldás” az írók részéről, semmi több. Korábbi RJ részeknél, fináléknál is mindenki háttérben ülő embereket, hanghordozást, magasságot, falfirkákat elemezgetett, de ez szerintem teljesen felesleges. Ennek egy része csupán buzz-fokozó red herring a hardcore rajongóknak, nagyobb felük meg szimplán véletlen egybeesés meg hanyagság. A sorozatok 90-95%-nál kár ilyeneken kombinálni, főleg egy CBS-en futó Mentalist esetében szerintem.

Egyszerűen azért ez a hang, mert még nincs RJ castingolva, mivel még fel sem tűnt a sorozatban “civil” formában, így megcsinálta más akár poénból, akár terelésből, akár lustaságból.

zseni - 2012. 05. 20. 15:27

Szomorúan olvasom,h kb sinkinek nem tetszik semmi.. Tény,h nem ez volt a legjobb évad,sőt legjobb finálé sem,de sztem Simon Baker alakításai miatt,még mindig ütős a sorozat.. Alakulni fog ez a következő évadban..

lfeli - 2012. 05. 20. 15:42

látom az is egy népszerű gondolat, hogy azért nem lehet Jane RJ, mert a sorozat a puhapöcs CBS-en fut. hát annál nagyobb hülységet nehéz lenne kitalálni, cbs ide vagy oda, remélem épeszű írónak, rendezőnek ez nem jut eszébe. de jól haladnak a teljes érdektelenség felé, eddig mindegyik sorozatzáró nálam 9/10 volt minimum, ez a mostani meg mondjuk 5/10 lenne, ha nem záró epizód lett volna, így kb. 2. nagy kár…

Benjy - 2012. 05. 20. 16:00

Egyszerűen utálom, hogy nem mernek lépni semmit, egy helyben toporgás helyett.Megvoltak a tök jól lefektetett alapok, aztán 15. perctől kliséhegyek vették kezdetüket.Amikor Rigsby hullája fölött sírtak, konkrétan mosolyogtam, annyira átlátszó volt.Utolsó 8 percnél nyomtam egy grimaszt, hogy már letelt 35 perc, és semmi lényegi változás nem történt.Majd jött a remény, a csalódottság, az öröm(Végre meghalt véjnvrájt, aki Isten tudja miért lett főnök, ráadásul szarul is csinálta), és még egy kis csalódás.Röviden összefoglalva rész:Remény, csöppnyi smile, grimasz, remény, öröm, csalódottság.Ezért legyen 4,5/10 +1 hogy kipurcant az uncsi főnök. =5,5/10

Az évadról:Egy ilyen résszel nem fogják feltenni az i-re a pontot, ha előtte már a t-ket sem húzták át.Ezek után jogosan érzem úgy, hogy átvertek egész évadban.Mindig fáj, amikor belegondolok, hogy tudnak jó részt írni (Pazner,Morena,Stiles), de random esetet képtelenek normálisan megalkotni.Másik problémát már más is felvázolta, karakterek súlytalanok.(szemléletes példa, amikor Grace benyög valami random dolgot nyomozáshoz, vagy Rigsby, akin még a gyerekáldás sem segített évadban)
Az volt a gond egész évben, hogy még Baker sem tudott olyan jól játszani, hogy érdekeljen a legtöbb eset, persze volt kivétel, de csak parányi esetben.Jaj hol van már a Mary féle szivatás, és az egyéb 1. évados finomságok.Az évad jó szívvel erősen közepes volt.

Az időről:Kicsit számolgattam.Ugye valahol 7-8 rész környékén derül ki, hogy Rigsby barátnője terhes.20. részben szülte meg, tehát eltelt 8 hónap.Plusz 23. 24. rész között 6 hónap.Tehát kb. másfél év alatt játszódott évad.Így akarták szemléltetni, hogy sok minden történt ebben az évben?

Folytatásról:Még mindig egy helyben toporgunk.Agent Darcy nyilvánvalóan a tégla, amit RJ is megerősít a kocsiban.Ezen kívül viszont semmink sincs.Elgondolkodok a folytatásról, mivel már unom, hogy sehova sem jutunk, csak kerülgetjük a forró kását.Ugyanaz mint Castle-nél, megnézem évadnyitót-és zárót, és képben is vagyok.

Bocsi, hogy hosszú voltam, de ezt el kellett panaszolnom.Nyilvánvaló volt, hogy vagy csalódok évadzáróban a tavalyi után, vagy nem.Hát a rosszabb történt meg.
+Remélem nem akarják összeboronálni Janet és Lisbont, vagy csak én ellenzem ezt túlságosan.Szeretem amikor civakodnak.
A “szeretlek” szó elejtése felesleges volt, ha nem beszélnek róla.

Benjy - 2012. 05. 20. 16:04

“látom az is egy népszerű gondolat, hogy azért nem lehet Jane RJ, mert a sorozat a puhapöcs CBS-en fut. hát annál nagyobb hülységet nehéz lenne kitalálni, cbs ide vagy oda, remélem épeszű írónak, rendezőnek ez nem jut eszébe. de jól haladnak a teljes érdektelenség felé”

Ha Jane lesz RJ akkor harakirizni fogok.Remélem, hogy a Monk tipusú “utolsó évadban találkozunk a rosszfiúval” eset lesz a befutó, az olcsójános megoldás helyett.

blady - 2012. 05. 20. 17:06

“Korábbi RJ részeknél, fináléknál is mindenki háttérben ülő embereket, hanghordozást, magasságot, falfirkákat elemezgetett, de ez szerintem teljesen felesleges. ”

őőő nem vagyok benne a mindenkiben, soha nem elemeztem semmi ilyesmit. De azért azt engedd meg, h úgy gondoljam, nem Jane-t szánják RJ-nek, és feltételezhetem h ez vmiféle magánakció lehetett az ő részéről

andean - 2012. 05. 20. 17:56

egyre jobban félek attól, hogy csak húzzák…és húzzák…és húzzák….aztán majd lesz egy olyan lezárás, hogy az összes pillanatot megbánom, amit erre a sorozatra szántam…még maradok…de hogy meddig, azt nem tudom….kasza közelít…

winnie - 2012. 05. 20. 18:19

nem húzzák. a húzás az lenne, ha megmondták volna, hogy nemsokára kiderül és nem, és nem. itt megmondták, hogy a legvégén ki fog derülni.

a mentalist a heti ügyekről szól, de a rajongók évente kapnak 2-3-4 részt RJ-ről, bónusznak, kitartásuk jutalmaként. nem érdemes fordítva nézni, hogy a sorozat RJ-ről szól és évei 18-20 nem érdekes rész készül. ez a technika azért már elég régóta ismert, hiszen az xakták során megtanultuk, hogy olykor kapunk egy kis összeesküvést. (én speciel a monkban nem is annyira szerettem, amikor évadonként vagy két évadonként bedobták a főszálat, mert lehetett tudni, hogy nem sokat fog a képhez adni.) itt mondjuk abszolút szemályiségformáló az RJ szál

CyClotroniC - 2012. 05. 20. 18:30

blady: Nem mondtam, hogy nem szabad és a mindenki se szó szerint mindenkit jelent, csupán általános része volt ez a kibeszélőknek, de hát a legtöbb minden azért szól Jane=RJ ellen, mert már itt is többen írták, hogy akkor ki lennének akadva, és a TV nézők körében nagyobb ez a százalék. Nem szokás főhősből főgonoszt csinálni network TV-n, pusztán ennyi. Ez is csak egy tipp, ahogy a tiéd is csak, pusztán megosztottam én is.

Benjy - 2012. 05. 20. 19:01

“én speciel a monkban nem is annyira szerettem, amikor évadonként vagy két évadonként bedobták a főszálat, mert lehetett tudni, hogy nem sokat fog a képhez adni.”

Én azért nem emlegetném Monkot egy lapon Mentalistával.Ott a heti esetek jóval érdekesebbek voltak, és csavarosabbak.Sokkal jobb lenne Mentalist is, ha kicsit darkosabbra árnyalnák a képet, és Janet sem fognák vissza.Nem nagy kérés.

tonyrulez - 2012. 05. 20. 19:58

Csak nekem volt fura, hogy megjelent azonnal az FBI a végén? Darcy leméri a hullát, aztán a város széli kihalt utcácskában lerohanja a csapatot egy kész hadsereg. Mármint honnan tudják hogy ott vannak: nyilván RJ beépített FBI ügynöke révén. Aki egyébként szerintem nem Darcy lesz az, túl nyilvánvaló lenne.
Másik amit nen értek, hogy mikor menekültek a limoval, miért nem csak a sofőrt lőtték? Hátul ülő álRJ-t is szitává lőtték, és nem csak úgy véletlenül. RJ beépített embere nyilván nem akart tanúkat.
A végén a rendőrautó meg lehet egy egyszerű backup is ami ment a helyszínre kisegíteni, bár eléggé a pofánkba tolták azt is.

blady - 2012. 05. 20. 20:53

CyClotroniC ok, ok igazad van teljesen jogos, nincs harag :)

“aztán a város széli kihalt utcácskában lerohanja a csapatot egy kész hadsereg. Mármint honnan tudják hogy ott vannak:”

ezzel kapcsolatban csak annyit, h Darcy kiadta a parancsot vmi Billnek, h mérje be Chot és Van Peltet, az alapján találták meg őket olyan hamar..
az álRJ meg sztem már akkor halott volt mikor beültették a kocsiba, de ez csak tipp

Benjy - 2012. 05. 20. 21:36

Én úgy emlékszem, hogy Darcy volt az aki csak az utasra lőtt, a sofőrbe talán csak egyet vagy kettőt lőtt.Kicsit gyanús.De lehet tévedek.

blady - 2012. 05. 20. 22:02

nekem akkor az volt az első költői kérdésem szerény személyem felé, h miért nem a gumiba lőtt legelőször?:D hátsó ablakra lőtt 3-at vagy 4-et talán..

ayren - 2012. 05. 21. 18:13

“Remélem nem akarják összeboronálni Janet és Lisbont”

Szerintem nyilvánvaló, hogy amíg RJ él, Patricknek nem lehet kapcsolata, hiszen azonnali célpont lenne a partnere.
Azért finoman lebegtetik, hogy barátságnál egy csipetnyivel több érzelmet táplálnak egymás iránt. Kérdés, hogy RJ tudja-e ezt? A fináléban néhány dolog arra utalt, hogy talán igen. Pl. hogy pont Lisbon fejét kérte, a neki dolgozó csaj meg elég célzatosan, mint aki tesztelni akarja, vágta Lisbon szemébe, hogy Jane lefeküdt vele. Parrick szájából ez a “szeretlek” viszont tényleg teljesen céltalannak tűnt, csak a szép hangzás mián sütötték el a forgatókönyvírók, vagy mi a francért?

Kyrax - 2012. 05. 22. 19:52

@ayren: Azért, mert azok, akik már csak a nagy összeborulás reményében nézték a sorozatot, most maradtak, mert láttak reményt arra, hogy megkapják, amit akarnak. Én is :)

A sorozat mehetne még darkosabbra is, de a CBS nem engedi, pedig többször bizonyították, hogy a nagyon dark részek a legerősebbek (pl. Red Badge (2×03), His Red Right Hand (2×08), Fugue In Red (4×10), csak hogy a kedvenceimet említsem, ezek voltak a legdurvábban odacsapósabbak), és ez nem jó. Az első évadnak volt egy hangulata, a másodiknak is, talán ez utóbbit kérném vissza… a harmadik és a negyedik is volt olyan jó (a negyedik azért ANNYIRA nem), szóval én annyira nem panaszkodom, persze sokkal többet is ki lehetne hozni a karakterekből.

Az évadzáró nekem tetszett, volt pár nagyon ütős jelenet, 8/10 szvsz :)

ayren - 2012. 05. 22. 20:55

Kyrax, és se vagyok ellene a szexuális feszkónak, csak dobni tud egy sorozaton, ha jól eltaláltan adagolják. :) A mentalistánál viszont ezt többnyire nem éreztem, csak hébe-hóba történt valami apró momentum, egy nézés stb., ami lebegtette, hogy esetleg lehet köztük barátságnál erősebb érzelem is. Nyilván szándékosan elnyomják a sorozatírók ezt a szálat, mivel Jane tudja, hogy nem lehet kapcsolata RJ miatt. Viszont épp ezért tűnt teljesen randomnak ez a benyögött, majd visszavont szeretlek. Tudod, van az az aranyszabály, hogyha megmutatnak egy pisztolyt a darabban, akkor annak el kell sülnie. Na, itt csak megmutatták, de nem mostanában lesz ez elsütve, ha egyáltalán. :) Eléggé szakszerűtlen, ezért idegesítő.

ayren - 2012. 05. 22. 21:17

Ja, a darkossággal valszeg igazad van. A House-nál is valahogy a sötétebb részek érzelemgazdagabbak, mélyebbek, és mindezt hihetetlen jól tudják ellenpontozni humorral. Kár, hogy a Mentalistánál nem aknázzák ki ezt a vonalat, Jane karaktere igazán elbírná (sőt, kiált utána, hiszen House-hoz hasonlóan szenvedő, tragikus hős), akárcsak Simon Baker, akinek a képességeit néha úgy érzem, elpazarolják ebben a kissé túl lájtosra sikerült sorozatban.

Benjy - 2012. 05. 22. 22:39

Igazából karaktereket kéne árnyalni, és a bűnügyeket, és akkor egy magasabb szintre tudna lépni a sorozat.Ha nincs kockázat, nyeremény sincs.

ayren - 2012. 05. 23. 12:37

Egyetértek. Karaktereket meg leginkább úgy lehet árnyalni, hogy bemutatják egymáshoz való viszonyukat. Ez hiányzik nekem, Jane-nek gyakorlatilag csak munkakapcsolata van a team-mel, és a Lisbonnal is pont olyan baráti, szívatós módon viselkedik, mint az elején. Tehát interakciók befagyasztva. A House ebben is jobb volt, a kapcsolatok fejlődtek valahova, és eközben mindig többet tudtunk meg a személyiségekről.

Steven Great - 2012. 05. 29. 23:54

Látva az utolsó 5-6 részt, ez az évadzáró (utolsó 2 rész) nem volt olyan rossz. Azért a barna kis csaj sokat dobott az összképen.:)

Az évadból az életet hiányoltam. Olyan “tesszük a dolgunk, de semmi különös” érzésem volt szinte végig. A kasza részemről nem fenyegeti, de ez a vasárnapi időpont sok jót nem ígér. Az évad 5.5/10, a zárás 7/10.

Mihály - 2012. 05. 30. 11:21

Nagyon erőltetett, egysíkúvá vált az egész.

A vasárnapra történő áthelyezés valóban ominózus. Ha nem produkálnak valami kimagaslót, a nézettség nagyot fog esni és akkor elkerülhetetlen lesz a kasza.

Állítólag Lorelei még 4 epizódban fog szerepelni. Bárcsak lenne annyi eszük, hogy lezárnák a Red John ügyet és egyben párhuzamosan alkotnának egy másik főszálat. Így, meg lehetne menteni a sorozatot.

Jómagam a következő évad első 5 epizódját fogom megnézni, ha nincs érdemi változás, akkor a maradék részeket már csak a sorozat befejezése után fogom megtekinteni.

Egyébként…nem tudom, hogy mi lesz a csajjal, mert eddig minden tanú idő előtt el lett téve láb alól, azaz jó lenne, ha megmozgatnák a fantáziájukat az írók és rendezők egyaránt, mert nagyon kiszámíthatóvá váltak.

A másik egyébként…a megérzésem azt súgja, hogy tényleg a következő lesz az utolsó évad.

ayren - 2012. 05. 30. 12:27

Nem lenne baj. A Red John szállal idegesítően keveset foglalkoznak egy-egy évadban, ha meg megoldanák, borulna a bili. Jó lenne egy erős 5. évad, amiben kibontják a dolgot RJ körül, plusz erősebbek a karakterek meg a köztük lévő interakciók. És azzal le lehetne méltón zárni.

Benjy - 2012. 05. 30. 15:41

Nekem 3. évad RJ szála teljesen tetszett, ahogy felépítgették évad végéig.De ilyen évadzárót talán 2. évadban vártam volna el, 4. évadra magasabbra kell tenni lécet.Mintha ugyanazt az ételt akarnánk velünk megetetni sokadjára, vagy ugyanazt az árut eladni.
Én is örülnék egy új szálnak, olyan kaliberűnek mint Morena, vagy Malcolm McDowell.Persze új villianre nem sok esélyt látok…

Geradossz - 2012. 06. 17. 18:59

am lisbon meg lefeküdt az autós csávóval… szóval… Janenek meg volt közbe kapcsolata a kómába esett nővel, akivel most nem tom mivan… lehetne vele valami

Réta - 2012. 10. 18. 19:58

Egyben daráltam le a 3-4 évadot és sajnos egyet kell értenem a panaszkodókkal. Csökken a sorozat színvonala. A Red John szál engem már csak idegesít. Kicsit olyan ez a szereplő, mint a Frasierben a sógornő, akiről csak beszéltek, de sosem tűnt fel, mert idővel annyi fura dolgot írtak róla, hogy nem lehetett ilyen színésznőt találni. Red John az évadok során olyan szuperbűnözővé vált, ami legtöbbünk számára elképzelhetetlen. Számomra hihetőbb lett volna, ha magányos gyilkos marad. Ennyi minion között csak lehetne valami közös dolgot találni. Az a baj a Red John szállal, hogy engem már egyáltalán nem is érdekel, hogy ki az. Régen kifulladt a dolog, ideje lenne elkapni és lezárni ezt a főszálat. Én utálom, hogy Jane folyamatosan csak szenved. Borzasztó, ami a családjával történt, de azért az elég durva, hogy 9 éve üldözi a gyilkost és nem talál megnyugvást. Ráadásul nincs magánélete, az irodában alszik és szinte mindig ugyanabban a ruhában jár. Ha olyan nagyon szerette az asszonyt, meg a gyereket, miért nincsenek flasbackjai a régi szép időkről? Olyan, mintha a haláluk többet számítana, mint az életük. Szeretnék hinni abban, hogy van olyan mély szerelem, ami a kedves halála után kilenc évvel sem múlik el, de az élet rendje az, hogy az idő begyógyítsa a sebeket. Persze Jane maradhatna tanácsadó a rendőrségnél, de ideje lenne már rendezni az életét, új lakást vásárolni, valami hobbit találni, randevúzni esetleg.

Lisbon arcberendezése és mimikája nekem mindig kicsit furcsa volt. Szintén csodálkozom azon, hogy a színésznő láthatóan nem viszi túlzásba az edzést, pedig szerepe szerint gyakran kell üldöznie és fizikailag térdre kényszerítenie a rosszfiúkat. Vezetőként nem volt hiteles a számomra, hiszen láthatóan nem tudja kezelni Jane-t és nélküle a csapata szinte semmit sem tud kinyomozni.

A Rigsby bébi engem borzasztóan idegesít. Sosem kedveltem ezt a nagy melákot, aki talán a férfi eyecandy akarna lenni vagy a humorfaktor, de nekem egyik szerepben sem válik be. Nagyon örülnék, ha eltávozna és kapnánk helyette egy jóképűbb színészt, aki érdekesebb karaktert alakít.

Van Pelt nagyon szép, olyan, amilyennek egy egészséges nőnek lennie kellene. Az ő idei sztorijával elégedett voltam, nyilván nem teheti túl magát egyik percről a másikra a 3. évad fináléjában történteken. Arra is gondoltam, hogy a nyakláncában esetleg egy lehallgató készüléket rejtettek el, de a bűnügyi laborban ez kiderülhetett volna. Mivel az irodai íróasztalán tárolja, még mindig nem késő egy ilyen csavarra.

Cho az örök kedvencem ebben a sorozatban. Lassan oda jutottam, hogy már csak miatta nézem meg az új részeket. Imádom a humorát és azt, hogy csak akkor szól, ha tényleg van mondanivalója. Szerintem az USA-ban is népszerű lehet a karakter, talán ezért írtak neki most több szerepet. A barátnőjével nem volt bajom, de hosszú távon egy ilyen kapcsolat nem működhetett.

A kisfőnök kinevezése érthetetlen volt számomra is, hiszen már csak a kora miatt is maximum újonc lehetne ebben a csapatban. Ha esetleg elejtettek volna egy célzást arra, hogy az apja valami fejes, akkor érteném, ilyesmi nálunk is előfordul.

AZ FBI-os maca borzasztóan idegesítő és életidegen. Oké, ő egy kemény nő, de azért ha Red John megfenyegeti és láthatóan a közelébe férkőzött, illene egy kicsit megijednie legalább. Az utolsó részben játszott szerepe is teljesen érthetetlen számomra. Mit keresett ott egyáltalán? Volt hatásköre, hogy nyomozzon Rigsby halála ügyében. A holttesteket minden arra járónak megmutogatják a hullaházban? Nem volt semmi kinyomozni való, szemtanúk látták, hogy mi történt. Mondjuk hitelesebb lett volna, ha Cho és Van Pelt hátramarad falazni, de az is érthető, hogy szabira küldték őket a történtek miatt.

A finálé egyetlen pozitívuma a kisfőnök kivégzése volt. Ha rajtam múlna, kinyírnám még Rigsbyt és az FBI macát is, és egyúttal lezárnám a Red John szálat is örökre.

Hiába kezdődött el idő közben az ötödik évad, nem érzek késztetést arra, hogy heti szinten nézzem. Talán van még annyi a sorozatban a számomra, hogy ledaráljam a következő évadot, de most egy időre megcsömörlöttem a sorozattól.

Takanohana - 2013. 05. 14. 23:19

Red John-ra nincs tippem, nyilván a végén kiderül, de milyen áron?? Lehetőségek:

1. előhúznak valami szánalmas megoldást, amit ütősnek szánnak, de nem egyezik az eddigi infokkal (pl Jane maga)
2. Bret Stiles lesz az, mert pillanatnyilag egyedül ő felel meg a már megismert karakterek közül
3. bevezetnek az utolsó évadban egy új karaktert, és majd őt leplezik le.

De ez engem annyira nem is izgat, nem várok nagy csodát.

Idegesít viszont az, hogy állítólag Lisbon és csapata a legjobb a CBI-nál, Jane-nel együtt meg vitathatatlanul. Ennek ellenére nem jutnak semmire Red Johnnal. Amint megkapja a feladatot Bosco és csapata, egyből eredményt érnek el. Azt, hogy ki lehetett RJ belső embere, Patrick-ék képtelenek kideríteni, bezzeg Larosche egyből leszűkítette a kört pát emberre. Sima ügyekben brillíroznak, ha Red Johnról van szó, lebénulnak.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz