login |

Hova jönnek az új sorozatok?

2012. 05. 21. 17:28 - Írta: winnie

56 hozzászólás | kategória: 2012/13, hírek

Oké, még hátra van a nyár, de az hiszem, hogy nagyjából már mérleget lehet vonni, miszerint a 2011/12-es országos újonc sorozatokkal nem nagyon törődtek a nagy csatornák. Nem számolom meg, hogy tavaly vagy tavalyelőtt hány újonc lett egy éven belül bemutatva itthon, de idén kifejezetten kevés. Sorozat sokkal több fog érkezni a tavalyi termésből, csak várni kell…

TV2: Grimm + Pan Am (FEM3)
HBO: Suburgatory
AXN: The River, Unforgettable, Charlie’s Angels, Missing, The Firm
VIASAT3: Person of Interest, Prime Suspect,
Universal Channel: Scandal
m1: Smash

És RTL Klub: NULLA! Szokás szerint vásároltak és ráültek, ahogy ülnek a Flash Forward-on, a V-n és sok minden máson, így idén vélhetően a Terra Nova vagy a Once Upon A Time jöhetne, ha a csatornának nem lenne még több évre elegendő krimialapanyaga főműsoridőbe. Oké, a TV2 sem sieti el a dolgokat, az éjszakai Grimm alibi – tavaly óta ők is adósak a The Event-tel. Többek között. Az AXN meg… A leglelkesebb csatorna, a leggyorsabb premierekkel, de ahogy tavaly és azelőtt is, most is beválasztották az 1. évados kaszákat…

Na, de nézzük a 2012/13-as évadot. Melyik sorozat lehetne siker Magyarországon? Te melyiket vennéd meg? Pusztán pilot alapján.

Ha a fő szerződéseket nézzük, akkor általában a TV2-nél a Universal, a Paramount és a Sony stúdiók sorozatai kötnek ki, míg az RTL-nél az ABC Studios, a Warner és a Fox, az AXN pedig értelemszerűen jó eséllyel hozhat Sony-sorozatot ugyancsak – persze van, hogy egy sorozatot több stúdióval is bír. Lássuk, hogy idén mely stúdióknak jött össze az élet. Vajon melyik hazai csatornánál örültek?

Warner – 7 dráma + 1 szitkom: Cult, The Carrie Diaries, 666 Park Avenue, Arrow, Golden Boy, The Following, Revolution + Partners
ABC Studios – 4 dráma + 3 szitkom: Red Widow, Zero Hour, Mistresses, Nashville + The Neighbors, Family Tools, Malibu Country
CBS Studios – 4 dráma + 1 szitkom: Emily Owens M.D., Vegas, Beauty and The Beast, Elementary + Friend Me
Universal Studios – 3 dráma + 4 szitkom: Chicago Fire, Do No Harm, Infamous + The Mindy Project, Go On, Animal Practice, Guys With The Kids
Sony Tv – 3 dráma + 1 szitkom: Made in Jersey, The Last Resort, The Mob Doctor + Save Me
FOX Tv – 0 dráma + 5 szitkom: How To Live With Your Parents (For The Rest Of Your Life), Ben & Kate, The Goodwin Games, The New Normal, 1600 Penn

56 hozzászólás Ne habozz!

Desmond Wallace - 2012. 05. 21. 17:34

“az éjszakai Grimm alibi”

Ráadásul egész szép számokat hoz éjfél után, a TV2 mégis eltünteti a Megasztár fináléja után.

blade78 - 2012. 05. 21. 17:43

Mennyire kell idiótának lenni hogy a sok ezer dollárért vásárolt Grimm-t éjfél magasságában vetítsék?
Kb ennek annyi értelme van mint a éjfél előtti The Shieldnek… omg

Norbi_023 - 2012. 05. 21. 17:48

Ezért nem nézek én tv-t, mert vicc, amit a sorozatokkal is csinálnak. Nem is értem…mi értelme így rákölteni rengeteg pénzt?

Bea - 2012. 05. 21. 17:48

Én már rég feladtam, hogy tv-ben kövessek új vagy régi sorozatot, mert semmi értelme. Tv2 és az Rtl is katasztrófa mit művelnek sorozatvetítés címén. Gondolok például arra, hogy az Rtl ősszel befejezte a Bones azt hiszem 5. évadának a vetítését 3 résszel a vége előtt a Való Világ miatt majd elkezdték vetíteni a 4. évadtól és most tavasszal végre eljutottak a 6. évadig :D nevetséges.
De tv2 sem jobb, nem is adnak esélyt a sorozatoknak, hogy esetleg túléljék a képernyőn.
Kíváncsi vagyok ki csap le a New Girl-re és hogy itthon sikeres lesz-e?

Khaal - 2012. 05. 21. 17:51

A Nurse Jackiera van valami esély hogy elindul a 3. évad ebben az évben a Viasaton? Egyáltalán megvan nekik, vagy csak az első 2 évadot vették meg?

winnie - 2012. 05. 21. 17:53

khaal: megvan, sőt, a 4. is lesz a csatornán. hogy mikor, nem tudom. bármikor műsorra tűzhetik.

vape - 2012. 05. 21. 17:53

Majd átpakolgatják az RTL2-re meg a Fem3-ra/Pro4-re.

De jó is volna, ha a kiadó szinkronizálná le a sorozatokat, és nem kellene kemény hónapokat/éveket várni egy-egy sorozat szinkronos megjelenésére DVD-n…

khaos - 2012. 05. 21. 17:55

rtl remélem a fele tartalékától megszabadul most hogy jön az rtl2,és nem ezeréves dolgokat ad le inkább újra

xyz - 2012. 05. 21. 17:56

Pretty Little Liars lesz egyáltalán magyar csatornán? + Ez nem igazán ide tartozik, de Tuti gimi első 4 évad ismétlés várható valahova?

winnie - 2012. 05. 21. 17:56

“Én már rég feladtam, hogy tv-ben kövessek új vagy régi sorozatot, mert semmi értelme. Tv2 és az Rtl is katasztrófa mit művelnek sorozatvetítés címén.”

bármennyire is nem tetszik, azt azért el kell ismerni, hogy ezerszer jobb a hazai tévénézőknek, mint a kintieknek. A legtöbb sorozat ugyanis minden ellenpélda ellenére szépen, heti rendszerességgel kerül képernyőre, olykor nyári/téli szünettel.

az amerikai vetítési rendet mindenki ismeri, totál káosz, hol új rész,hol ismétlések, hol sok hét szünet. itthon ezért nem mutatnak be amerikával egy időben sorozatot, többek között, mert nem lehetne heti rendszerességgel adni – ott az a kivétel, amikor egy sorozat lemegy megszakítás nélkül.

“De tv2 sem jobb, nem is adnak esélyt a sorozatoknak, hogy esetleg túléljék a képernyőn.”

megint csak inkább magyarország, mint amerika. ott sokkal kevesebb esélyt adnak, nélunk, ha valamit kaszálnak is, később láthatjuk (most megy a tv2-n a pár éve kaszált flashpoint), esetleg másik csatornára kerül.

winnie - 2012. 05. 21. 17:56

“Pretty Little Liars lesz egyáltalán magyar csatornán? ”

persze, lesz.

LoGi - 2012. 05. 21. 17:58

Warner felhozatala erősen veri a többit :O

komoroczyt - 2012. 05. 21. 18:01

A Zero Hour-t mindenképp megvenném, csak nagyon úgy tűnik, hogy egy max két évadnál nem fog tovább tartani

Cseho - 2012. 05. 21. 18:01

Ezért sem bánom, hogy évek óta csak elvétve nézek TV-t.
A szinkron meg amúgy sem hiányzik :)

nyílméregbéka - 2012. 05. 21. 18:12

winnie – 2012. 05. 21. 17:56
azért elég katasztrofális a magyar “rendszer”, mikor a coolon NEGYEDSZER kezdik újra és újra leadni a castle első évadát heti négy napon sugározva, gondolom arra várva, hogy az rtl beérje őket a szombat délutánonként leadott dupla részekkel, ahelyett hogy inkább nyomnák a coolon a másodikkal és jöhetne oda a harmadik is, mert szerintem az rtl nem mostanában akarja leadni a 3-4 évadot. katasztrofális ahogy rá tudnak ülni egy-egy sorozatra, ráadásul a jobbakra amik elég nézettek lennének…

Flanker - 2012. 05. 21. 18:15

úgy látom, van esély Last Resort-ra az AXN-n..:)

yeeeyha - 2012. 05. 21. 18:17

Az rtl klub mennyen a… tudjátok hova.

Arsenal93 - 2012. 05. 21. 18:19

nyílméregbéka – 2012. 05. 21. 18:12
Ha jól emlékszem egybként éppen nemrégen nyilatkozták az RTL-nél hogy nyáron elkezdik a castle 3. évadját keddenként leadni

Daneee - 2012. 05. 21. 18:20

Hart of Dixie kíváncsi vagyok megy-e valahova.

Gigi - 2012. 05. 21. 18:20

Már úgy várom, hogy feltűnjön valamelyik hazai csatorna kínálatában a Once Upon a Time, remélem, mihamarabb műsorra tűzik az RTL-en, nem igaz, hogy a béna latin szappanoperákat nyomják a jó sorozatok helyett! Bár nem igazán nézem az RTL-t meg úgy mást se, amióta van kényelmesebb alternatíva is a sorozatozásra… :) De a szinkronra kíváncsi lennék.
Ugyanez áll a New Girl-re is, bár mivel szitkom, felteszem, hogy egyik “nagynak” sem áll érdekében műsorra tűzni, igazán kár érte… Legfeljebb a Comedy Central-nál tudnám elképzelni, pár év múlva, vagy ha ők nem, akkor a CoolTV veheti meg, persze ez a kettő is kérdéses. – Azért gondolom őket, mert ők adják azt a két szitkomot (TBBT, HIMYM), ami úgy-ahogy itt Magyarországon is (legalábbis az én korosztályomban nagyon) sikeres. És van olyan jó a New Girl is (ha nem korai kijelenteni), mint ezek. (első évadokat összevetve, az. 5.-6. évad tájára (legyünk optimisták! :D) ki tudja, mi lesz a New Girl-ből)

Johnyyy - 2012. 05. 21. 18:21

Őőőőőő… hát a Warner-től pakolnék a kosárba… mondjuk a Cult, Arrow, The Following, Revolution-t.

ABC-től talán a Zero Hour-t.

Sony-tól talán a The Last Resort.

Universal-tó a Animal Practice-t biztos meg talán a Chicago Fire-t.

A többitől semmit.

Lui - 2012. 05. 21. 18:24

Hát igen, a hazai sorozat”kezelés” azért tényleg gáz itt-ott. Elég a Castles- példára gondolni, de pl a Life s2-vel is mennyit vacakoltak már..
Vagy a Tuti Gimi. Vajon, most h az rtl-en az 5. évad ismétlésével pár hónap múlva végre valahára végeznek, mit lépnek? Szünet, ismét elölről kezdik, vagy mernek “nagyot lépni” és jön a 6. évad? Netán a 7. 8. 9.? Ne is álmodjak, tudom.
Pedig sztem nekik rohadt mindegy lenne, vasárnap dél körülre van a sori eltemetve, kb annyit hozna a konyhára az új rész mnit az agyonismételt régi..

Vagy a Smallville s10. Még jó hogy (asszem) a Viasat is elkezdte adni – nem vagyok ugyan képben de sztem jó pár évad még le sem ment a tv2-n. Ha rájuk várnánk, még sztem 4 év múlva is az 5. évadnál járnánk.

Llew - 2012. 05. 21. 18:24

Érte én a RTL-t, hogy minek bolygassák a beváltakat, de azért nagyon rájuk férne már valami újítás, mert a pár krimi, plusz korházas felhozatal már baromi unalmas.

Tibi - 2012. 05. 21. 18:25

“bármennyire is nem tetszik, azt azért el kell ismerni, hogy ezerszer jobb a hazai tévénézőknek, mint a kintieknek.”

Feltéve, ha folytatnak egy sorozatot. Amit a tv2 művel az NCIS, NCIS:LA, House és a Szülifelivel, az dícséretes, egyben új részek, tavaszi, őszi blokk. Ez így frankó és jó, mondhatjuk úgy is, A követendő példa.

VISZONT, ott van a másik oldal – miért is jobb egy hazai tévénézőnek? Például egy Glee rajongónak, ami már két évados lemaradásban van? Az Odaát pedig ha jól rémlik a harmadik évad végénél jár, odakint meg hányadik is kezdődik, a nyolcadik? Mondhatnék még ezer példát, meg jöhetnék a régi, be nem fejezett (amúgy pedig nézett!) sorozatokkal, mint a Kyle XY.

Nem, korántsem jobb egy hazai nézőnek, aki csak a tévében követi a sorozatokat. Legtöbb esetben ugyanis tetemes a lemaradás plusz alapjáraton egyre gyengébb a szinkron (tisztelet a kivételnek).

Jómagam speciel örülök, amiért már nem a magyar, hanem az amerikai tévéhez alkalmazkodom, mert hiába vannak több hetes kimaradások, nem kell éveket várnom egy új részre abból a sorozatból, amit szeretek – max pár hetet vagy egy nyarat. Na bumm.

(Zárójelben ismét hozzáteszem, ha minden sorozat úgy menne itthon, mint a tv2 által a DH, House, NCIs, NCIS: LA, akkor egy büdös szavam se lenne!)

Desmond Wallace - 2012. 05. 21. 18:32

“Ha jól emlékszem egybként éppen nemrégen nyilatkozták az RTL-nél hogy nyáron elkezdik a castle 3. évadját keddenként leadni”

Amint kifut A mentalista, jön is helyére a Castle.

Lengabor - 2012. 05. 21. 18:33

A legforradalmibb megoldás az lenne, ha az AXN, HBO és a Viasat csoport bezsákolna mindent, az RTL meg a TV2 nem venne semmi újat, mert még a felgyülemlett adósságaikkal is bőven kihúzzák. Ráadásul a TV2 különösen rossz programmingot folytat sorozatok terén, gondoljunk csak a Hawaii Five-0-ra, Zsaruvérre, A jó feleségre, most a Grimmre. Épphogy elkezdenek valamit, aztán süllyesztő. Az is mi, hogy a Psychot előbb látják az Universalon a rajongók? A fent említett három csatorna a legmegbízhatóbb e tekintetben, ha ők elkezdenek valamit, azt rendesen végig is viszik. Emellett még a Comedy Central egy üdítő példa, mert olyannal is bepróbálkoztak – sikeresen! – amivel más nem merne.
Esetleg még az is járható út, hogy a két kereskedelmi csatorna leszinkronizáltat ezt-azt, az MTVA meg megveszi. Ott reklám nélkül, sokszor HD-ban, a kasza legkisebb veszélyétől sem félve leadnak mindent.
Nyilván megvennék innen minden sorozatot, hisz senkit sem szabad kizárni abból, hogy esetleg egy jövőbeli nagy durranást láthasson az anyanyelvén. De sem a TV2-re, sem az RTL Klubra nem tenném. Sokszor éjfél körüli kezdéssel értelmetlen. Persze gy meg jön az a vád, hogy sok más embert megfosztok a lehetőségtől, mert nem országos, mindenhonnan elérhető csatornákra kerülnek, hanem kábeladókra.

Dun - 2012. 05. 21. 18:45

Az RTL a Fringe 3. évadját sem akarja napirendre tűzni? Nem hiszem el, bezzeg a sok szenny műsort nyomatják főműsoridőben!

macilaci - 2012. 05. 21. 18:55

“Ráadásul egész szép számokat hoz éjfél után, a TV2 mégis eltünteti a Megasztár fináléja után.”

Desmond: Hová kerül a Grimm? Legalább folytatják vagy elmegy hosszabb szünetre? Azért kérdem mert magyarul daráltam volna a közel jövőbe de így akkor ez esélytelen.

george08 - 2012. 05. 21. 18:57

Vámpírnaplók 3. évad nem lesz júniusban az RTL Klubon?

Tibi - 2012. 05. 21. 19:05

Pici Off, de a Comedy Central se ad le mindent teljesen, a Rebát három évad után elfelejtették, pedig szívesen néztem volna tovább :(

Desmond Wallace - 2012. 05. 21. 19:09

macilaci: Sehol nem látom a műsorrendben. Valószínűleg nyári szünetre küldik; 5 résszel az évadzáró előtt.:)

nyílméregbéka - 2012. 05. 21. 19:38

Arsenal93 – 2012. 05. 21. 18:19
“Ha jól emlékszem egybként éppen nemrégen nyilatkozták az RTL-nél hogy nyáron elkezdik a castle 3. évadját keddenként leadni”

ez elkerülte valahogy a figyelmemet, de jó hír, ha valóban így lesz.
azért a folytatását már nem bízom a véletlenre, a 4.-5. évad már itt figyel a vinyómon, csak a harmadikat nem tudtam beszerezni…:))

PandacsökiBoborján - 2012. 05. 21. 19:39

Azért “szerencsétlen” (inkább balf*sz) TV2 milyen jó kis trutyiban lesz a következő tévés évadban, se House, se SzülFel, az RTL Klubnak meg van legalább 10 amerikai drámasorozata, amik eléggé nézettek. Ősszel jön az RTL2, amire – gondolom én – majd bepakolnak egy csomó sorozatpremiert, simán vizionálom, hogy a sokcsatornás háztartásokban rendre veri majd az erős brand a TV2-t is (meg a Viasat csoportot szintén).

OFF 1: túl sok lesz a hasonló tematikájú tévé ősztől (RTL2, FEM3, PRO4, Viasat3, Viasat6, Comedy Central, Cool, Prizma, Story4, Story5, Sorozat+, AXN, és már a LIFE is elkezdett ebbe a csoportba nyomulni), túlkinálatos lesz a piac. Hogy töltik fel majd értékes tartalmakkal?

OFF 2: a Tv2 komolyan Tv2 Extra néven akarja az új kistestvérét elindítani? :DD Inkább koppintanák le 100%-osan a német ProSieben megjelenését és nevét, legyen ez a FEM3 helyén, a PRO4-ből meg csináljanak egy Film+-hoz hasonló filmes adót (úgyis az a 4-5-6. legnézettebb magyar adó, igazán kaphatna egy nem HBO-szerűen pay TV típusú konkurenciát).

Egyébként minden médiában dolgozó (tévés, reklámszakember, újságíró) ismerősöm a TV2 bambaságán röhög, többen azt állítják, hogy a ProSieben-SatEins cégnek inkább púp a hátán a magyarországi “részleg”, nem megfelelő versenytársa az RTL-nek, s hogy csak azért fix valamennyire a helyzete még a médiapiacon, mert egy kormányközeli hírszerkesztőt cserkésztek be a Tényekhez (ugyanis az RTL Klubban részesedést szereznie a T. Kormánynak irtó drága lett volna).

Haenilion - 2012. 05. 21. 19:39

A hazai sorozatkezelés tényleg elég gáz, de azt azért vegyétek figyelembe, hogy míg itthon egy kercsatorna (hivatalosan) egy adóval üzemel jelenleg, USA-ban a nagy adók csak a 18:30-00:30 közti idősávban sugározzák azt, ami egy junkiet érdekel. A többi időt a helyi adóik töltik fel, azt pakolnak oda, amit akarnak, van nyugdíjassáv, gyereksáv, egyszerre is. És nem adnak filmeket, arra ott a HBO meg egyéb megoldások. Ha pl. beindul az RTL2, sokkal jobban el tudják pakolni a műsorokat, tematizálni tudnak.

Benjy - 2012. 05. 21. 19:47

TV2-nek muszáj lesz kockáztatnia valami újdonsággal, hiszen ősszel kifut House és DHW, és nem hiszem, hogy csinálnak mégegy filmes estét.

Attila17 - 2012. 05. 21. 20:12

A pretty little Liars melyik csatornán lesz és mikor lesz eggyátalán magyarul valaki tudja?

Dentorel - 2012. 05. 21. 20:23

A hazai sorozatvetítésről nekem is megvan a véleményem. Az se volt semmi, amit annak idején az Alias című sorozattal művelt a drága RTL Klub.
Valamikor 2002-ben volt oly kegyes, s leadta az első évadot. Utána jött a második 2003-ban. Aki ismeri a sorozatot az tudja, hogy akkora cliffhangerrel ért véget a második évad, hogy ahhoz hasonlót se éltem meg évek óta! És a folytatás? Folytatták a sorozatot a harmadik évaddal valamikor 2005 elején….

xyz - 2012. 05. 21. 20:28

Köszi winnie a választ. :) És azt lehet tudni hogy melyik csatornán lesz és kb mikortól?

Shawn84 - 2012. 05. 21. 20:44

Sorozatok terén elég csak a Sons of Anarchyt említeni, ami évekig porosodott, aztán végre elkezdték adni a Coolon, este 11-kor. A szinkronról meg már ne is beszéljünk, hogy a fordítást ne is említsem. SAMCRO = Sam CROW náluk. Pedig ez a sorozat is megérne egy főműsoridőt simán. Meg persze még jó néhány.
Az újak közül a Zero Hour, a Hannibal, a Chicago Fire és a How to Live with your Parents tutira lesz Magyarországon is. De remélem, hogy a Viasat, AXN, Comedy Central trió vásárol majd leginkább.

Kissur - 2012. 05. 21. 22:25

george08: valamikor június közepétől kezdődik a Vámpírnaplók 3.évada. :)

Én is csatlakozok a háborgókhoz. Már azon kezdek gondolkodni, hogy saját tv csatornát indítok, egy saját szinkronstúdióval, ahol csak azok a műsorok mennének, amik érdeklik is a nézőket. Hát nem veszi észre egyik nagy csatorna sem, hogy a nézők kezdenek lemondani a tv-zésről? Márpedig szerintem ennek az oka a sok szappanoperában, érdektelen műsorokban, és a folyamatos halálesetekről beszámoló híradóban keresendő.
Odaát 4.évadot és Chuck 3.évadot a népnek! Meg persze a többit is, ami érdekli a nézőket. :)

jim455 - 2012. 05. 21. 22:27

De a tv2 megint minek kezdi el ismételni a House, DH-t.
Jó tudom, hogy megszokott, de évek óta nem mentek szünetre, próbálkozzanak már…jövőre úgy is találniuk kell utódokat.
Amúgy szerintem a Psych simán mehetne a House helyén, csak nagyon reklámozni kéne.Valamennyire hasonlít a sikeres Mentalista,Castle,Csont trióhoz, a könnyedebb nyomozásban.
Frissítsenek már…legalább a nyárra.

jim455 - 2012. 05. 21. 22:32

Tényleg ott a Chuck is.Tudom, hogy egyszer megbukott, de szerinetem az rtl újra megpróbálhatná+Odaát mehetne a Vámpírokkal pénteken.És szitkomokat is nem hiszem el, hogy évek óta nem adott egyik kertévé sem.

winnie - 2012. 05. 21. 22:59

chuck jön most szombat délutánra június elejétől.

Hurley - 2012. 05. 21. 23:39

Amig az amcsi vetites utan par oraval barmit le lehet tolteni HD-ben (angol felirattal egyutt), addig nem tok mindegy, hogy mit benaznak a magyar TV-k? Ha erdekel egy sorozat, akkor lehuzod es megnezed, teljesen ertelmetlen eveket varni, amig valamelyik szutyok TV musorra tuzi itthon. Es meg ennel is ertelmetlenebb ezen bosszankodni :)

dzsejt - 2012. 05. 22. 02:23

Szerintem a hazai vetítés katasztrófáját egy cím prezentálja a legjobban: The Pretender (A kaméleon). Mire azt a sorozatot befejezik nálunk, már unokáim lesznek (pedig még gyerekem sincs).
Lehet, hogy amerokkában kaotikusabban adják, de mégis ott egy szó, ami mérhetetlen nagy különbséget produkál, és nem a honi adók előnyére: adják. Egy évad nem évek alatt megy le, az új évadra nem éveket kell várni. Még azzal együtt sem, hogy mi más ország vagyunk, így nem adhatjuk párhuzamban… Bár, mint több széria mutatja, még az egy évadnyi különbséget sem kell feltétlen megvárnunk.
Vannak kivételes helyzetben lévő sorozatok, de több az olyan széria, amelyet vagy indokolatlanul sok késéssel adnak, vagy sosem adnak.
És még ott a sok esetben igen elcseszett szinkron is.

punyapapa - 2012. 05. 22. 06:47

Én 666 Park Avenue és a Revolution biztos megvenném a többi pilotterv előzetes nem nyűgözött le. De én inkább a kábelesek közül nézelődnék pl.: The Killing mert sztem az országos sorozatok az újak közül nem igazán van nagyon jó. A régi sorozatoknak most lesz vége vagy már közel sem az a színvonal ami az elején. A hazai sorozatvetitítés már elegen szidták előttem szóval inkább nem fárasztom ezzel a nagyérdemű :)
persze teljesen egyetértek a véleményekkel :)

PacaGS - 2012. 05. 22. 09:17

RTL2-re jön a White Collar majd, ha jól tudom az még nem volt Magyarországon. Szerintem az eddigi valaha volt legjobb krimi, de ilyen magyar címmel, hogy “A nagy svindli”, aligha fogja nézni valaki egy másodrangú csatornán.

winnie - 2012. 05. 22. 09:27

a hírt megírtuk pár hónapja, de a nézőket a cím nem igazán szokta foglalkotatni. rengeteg pocsék című sorozatsiker van.

winnie - 2012. 05. 22. 09:37

“mig az amcsi vetites utan par oraval barmit le lehet tolteni HD-ben (angol felirattal egyutt), addig nem tok mindegy, hogy mit benaznak a magyar TV-k?”

van, aki nemcsak magára gondol, hanem szeretné, ha a sorozatok itthon is elterjednének és kedveltek lennének. nem összehasonlítható egy 10 ezres warez nézettség az 1 milliós tévéssel.

“Ha erdekel egy sorozat, akkor lehuzod es megnezed, teljesen ertelmetlen eveket varni, amig valamelyik szutyok TV musorra tuzi itthon.”

semmi nem szalad el. én például nem azért nézek sorozatot, mert friss és meg kell néznem az epizódot. aki a magyar premiereket megvárja, az is rengeteg sorozatot kap, nem lesz ideje mindent megnézni. az, hogy valamit most nézek meg vagy 5 év múlva, valahol tök mindegy, csak akkor nem, ha beszélni akar róla az ember. én speciel a dexterből még 1 percet sem láttam, de nem szalad el. ha akartam volna, a magyar premier idején is elkezdhettem volna, ugyanaz lett volna a hatás, mintha az erdetivel egy időben nézem.

Norberto - 2012. 05. 22. 09:45

a tv2 levetiti valamikor az EUREKA 4. évadát?

és MIDDLE season 3 jöhetne már az HBO comedy-re

a többi nem is érdekel mert feliratosan nézem, ja még a Castle, amit emlitettetek

tzs - 2012. 05. 22. 14:56

RTL valamikor nem folytatja a Döglött aktákat? Ezer éves részeket ismétel orrba-szájba.

Cila - 2012. 05. 22. 15:51

Nekem is az lenne a kérdésem, hogy az RTL nem akarja adni az “új” Cold case részeket? Ha jól tudom a 6. évad 1.-2.(?) részét leadták már és ott hagyták abba. A délutáni ismétlés nem méltó a sorozathoz, ráadásul elég keményen vágják a részeket!
Illetve még egy kérdés: a Viasatra mikor jön a CSI 12. évad?

bane - 2012. 05. 22. 21:28

Én az egyik kommentekben említett tévénél dolgozom, ráadásul a szinkronnal foglalkozom, gondoltam hozzászólnék két dologhoz:

1. Meg kell értenetek, hogy akármennyire is szeret valaki egy sorozatot, ezeket nem az alapján vesszük, hogy nekünk mennyire tetszett, muszáj az átlagnéző fejével is gondolkodnunk. Sajnos ezért nem kerülhetnek bizonyos sorozatok képernyőre. Mi is emberek vagyunk és rossz érzés, ha valamit imádunk, de tudjuk, hogy nem működne. Ez nem jelenti azt, hogy nem veszünk nem-mainstream dolgokat, de mivel a nézettségmérésben a vállalat által kijelölt targetek vannak, amiknek meg kell felelni, nem tölthetjük meg csak olyan műsorokkal a gridet, amit mi szeretünk. De a folyamatot befolyásolja a költségvetés és a sugárzási jogok is.

Sons of Anarchy: akármennyire is király sorozat, ez is egyfajta kultúrális misszió része, szerintem a cool nem vár tőle eget rengető nézettséget, csak meg akarja mutatni, hogy ad a minőségre is a sok CSI mellett. Emiatt nem kerül adásba csak 11-kor. A szinkronról pedig… szakmai szemmel nézve a casting és a rendezés nagyon jó (angolul nézem párhuzamosan!),a fordítás időnként döcög, de a SAMCRO még az amatőr magyar és angol(!) feliratban is Sam Crow. Sajnos ennek nem néztek eléggé után, előfordul

Pistol Pete - 2012. 05. 23. 14:55

“bármennyire is nem tetszik, azt azért el kell ismerni, hogy ezerszer jobb a hazai tévénézőknek, mint a kintieknek.”

Miért is? Lehet kint vannak pár hetes szünetek, de legalább adják és _tudom_ hány hetet kell várni a folytatásra! Itthon meg ráülnek, elpakolják, lehetetlen időpontok, 2-3 rész után leveszik, évadok közt évek telnek el, be sem fejezik, gyakran gyenge szinkron (Californication!), bosszantó logók a sarkokban stb. Meg aki csak a magyar tv-t követi, egy csomó kiváló sorozatról lemarad, mert nem is ismeri meg őket a nyomozós dömpingben. És azért az átlagnézők közt is egyre többen vannak, akik hallanak címeket és megszerzik inkább. Pl. most aki átlagnéző meglátta a Mad Ment az m1-en, tudtommal a 3. évadot (2009-es) még nem adta magyar csatorna, szóval az meddig várjon a folytatásra? 2012 van, még 1-2 évet? Miközben az 5. megy kint és az átlagnéző junkie szomszédja meséli milyen jó. Említették az Alias példát is. Szóval a “semmi nem szalad el, ráérek megnézni” érv csak akkor ok ha egy percet sem láttál még belőle.
——————-

“Meg kell értenetek, hogy akármennyire is szeret valaki egy sorozatot, ezeket nem az alapján vesszük, hogy nekünk mennyire tetszett, muszáj az átlagnéző fejével is gondolkodnunk.”

Ez mind világos, a cég nézettséget vár el, ha 101. nyomozós sorozat hozza és a gagyi “tehetség” kutatók, akkor azt kell adni a célok eléréséhez. Lehet hülye példa, értem én, hogy a menzán a tömegnek a rántotthús kell, legkönnyebb megcsinálni, tuti siker, de azért átlag ide vagy oda, az lenne egészséges ha lenne hal, tészta és más is.
Mert ez így ördögi kör, nem? Így egyre kevesebb esélye lesz, hogy az átlagnéző is megismerjen mást a szappanopera-nyomozós-valóságshow háromszögön túl. Valahol nem normális, hogy kinti minőségi sikersorozatok nálunk bukták. Ha nem kerül az étlapra 10 féle új étel, akkor nem terjed el, pedig lehet azt mondanák az emberek hmm egész finom a pisztráng, a rák, a rántotthús már unalmas, kicsit változtassunk az arányokon. Persze amíg csak egymást másolja a két nagy…

A “nem működne” dologhoz: Tudom a csatornának minden a nézettség, és el kell érni a számokat. De laikusként ha én lennék a hirdető, nemcsak azt nézném mennyiségre hány emberhez jut el a termékem reklámja, hanem milyen az a réteg.

Azt sem értettem amikor 2-3 éve egyik nyáron az rtl tényleg jól beharangozta a Chuckot, aztán 2-3 rész után hello. Nem volt ott senki sem aki azt mondja “héé nyár közepén, amikor a célcsoport fiatal korosztály a Balatonon bulizik, nem jó ötlet elindítani?”

És akkor jönnek az ilyen vicces közlemények:

“Egy kiemeltebb helyet szánunk neki, mert a nemzetközi tapasztalatok szerint jó esélye van a sikerre. Éppen a múlt héten derült ki, hogy Amerikában folytatják a sorozatot ősszel az NBC-n. Tehát mi is a legjobb helyet kívánjuk neki biztosítani, hogy a legtöbben lássák” – válaszolta kérdésünkre Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója.

Kiemelt hely = száműzték az öcsiadóra tölteléknek

Nem tudom komolyan venni a hazai csatornákat…

winnie - 2012. 05. 23. 15:08

“Miért is? Lehet kint vannak pár hetes szünetek, de legalább adják és _tudom_ hány hetet kell várni a folytatásra! ”

itthon a sorozatok zöme így megy: 22 rész egymás után, minden héten vagy a kiemelt sorozatok egy része így megy: 11 rész – 3 hónap szünet – 11 rész – 3 hónap szünet.

kint az országos sorozatok zöme így megy: 5 rész – 2 hét szünet – 1 rész – 1 hét szünet – 4 rész – 3 hét szünet – 1 rész – 1 hét szünet – 5 rész – 4 hét szünet – 3 rész – 1 hét szünet – 3 rész

ezt no komment, nem is kell magyarázni – főleg, hogy minden héten tele vannak a kommentek panaszos nyüszítésekkel, hogy miért nincs most új rész, mikor lesz. a magyar rendszer kiszámítható, tudod, mikor mi van. az amerikai rendszer alapján az ember bármikor lemaradhat egy új részről.

“Itthon meg ráülnek, elpakolják, lehetetlen időpontok, 2-3 rész után leveszi”

akárcsak amerikában, igen. a különbség, hogy itthon 2-3 rész után is lemennek, ott meg soha.

és ami a legfontosabb, hogy itthon az időpontok többségében egy évben legalább 40 új epizód lemehet. amerikában maximum 22. ergó mi egy sorozattal többet tudunk nézni a tévében.

“Kiemelt hely = száműzték az öcsiadóra tölteléknek”

naná. még így is egy héttel később, mint kellett. ilyen hatalmas bukásokat minek műsoron hagyni? és nagyon szépen látszott, hogy nem arról volt szó, hogy nem volt közönség, hanem arról, hogy menekültek a nézők, miután meglátták, hogy milyen a sorozat.

Pistol Pete - 2012. 05. 23. 16:53

“magyar rendszer kiszámítható, tudod, mikor mi van. az amerikai rendszer alapján az ember bármikor lemaradhat egy új részről.”

Ja ők lemaradnak véletlenül egy részről, amit pótolnak majd huluról, közben néznek más érdekeset vagy sportot. De legalább eleve megy! Mi egész évadokról csúszunk le és sokat várhatunk, közben bárhova kapcsolunk CSINCSIFriends ismétlés. (ha nem “szerzünk” néznivalót)

Szeretném kérdezni és biztos nem kérdezek nehezeket hiszen nekünk ezerszer jobb ugye, szinte sajnálom is az amerikaiakat. Tehát ebben a szuper kiszámítható magyar rendszerben mikor tudom megnézni az amúgy ötödiknél tartó Mad Men 3. évadát, Castle szintén vagy az Eureka 4. évadát? Mikor folytatják a V-t? Smallville éjjel 2-kor? Mikor lesz 10. évad? Mikor várhatóak reális időn belül a TWD, Homeland, Strike Back, Once Upon a Time félék? Stb.

“akárcsak amerikában, igen. a különbség, hogy itthon 2-3 rész után is lemennek, ott meg soha.”

Én a kinti sikersorozatok hazai bánásmódjáról beszéltem, irreleváns hogy kint valamit 2-3 rész után levesznek, mert lesz jobb/más helyette, a magyar tv meg leadja végig ha már megvette, igaz közben rakosgatja. Miért van az, hogy 24 kaliberű sorozatok itthon bukták? Miért van, hogy a két nagy egymást másolja? Hogy minőségi helyett gagyisági a verseny? (tudom a nézettség, profit, “erre van igény” blabla de ez így ördögi kör)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz