login |

House: vége a 8. évadnak. És a sorozatnak is.

2012. 05. 22. 15:49 - Írta: winnie

151 hozzászólás | kategória: 2011/12 finálék, kritika,

Cancer’s boring.

Jelentkezzen, aki ott volt 2004. novemberében az első résznél! Emlékeztek erre? Becsüljük meg az énekes valóságshow-kat, mert olykor képesek egy instant bukta sorozatból is igazi sikertörténetet csinálni. A House-nál legalábbis sikerült. (Akit csak a finálés vélemény érdekel, ugorjon 5-6 bekezdést – az utolsó jelenet külön posztot fog kapni.)

2004-2012. Vége. Ennyi volt. Nem lesz több. A FOX pár hónapja eldöntötte, hogy nem lesz 9. szezonja a House-nak, ami érthető is volt, hiszen az évad eleji nagyszerű nézettség elég durván zuhanórepült (bár a folytatódó Bones-nál még így is erősebb…), és persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy a jelen egyik legdrágább sorozatáról volt szó – egy epizód elkészítése annyiba került, mint egy, ugyancsak überdrága Game of Thrones-részé. Az érintettek, készítők és színészek, mint korábbi bulvárkacsa ellenére sajnálták a kaszát, de összeszedték magukat és elkezdték írni a végjátékot.

Most olyan epikus rajongói visszaemlékezéssel kellene megadni a sorozatzárásnak járó tiszteletet, mint mondjuk a Chuck vagy a Desperate Housewives esetében, de én erre alkalmatlan vagyok (épp ezért, ha valaki úgy érzi, hogy van mit kiírnia magából a sorozattal kapcsolatban, akár negatív, akár pozitív előjelű, annak szívesen kirakjuk vendégírásként is a nekrológját), s nemcsak azért, mert sok sorozatot nézek és csak nagyon kevésért tudok 110%-osan rajongani, mindent összeolvasni róla. Hanem azért is, mert mindig is kedveltem a House-t, de sokáig nem sikerült rávennem magam arra, hogy hétről-hétre nézzem, folyton lemaradásban voltam vele.

I can change.

Nem mintha ez minőségbeli deficitet jelentene, de valamiért csak ez történt. Lehet, hogy azért, mert a felszínen a House is csak egy sima nyomozós sorozat volt? Nem tudom, de az biztos, hogy engem House karaktere mellett éppen ez a krimiszál szippantott be (itt nem a gyilkosság elkövetőjét, hanem a betegség okozóját keresték, s találták meg a sok zsákutcába fordulást követően – nem egyszer az volt a megoldás, amire a legelején gondoltak, csak elvetettek, ami ugyancsak klasszikus húzás), ami miatt a fillerektől eltekintve minden rész egy sablon szerint építkezett – ez volt a siker titka.

Szerencsére azonban nemcsak a főszereplő karaktere és rejtély éltette a House-t számomra, hanem az olykor kőkemény dráma, mert ez a sorozat gyakran elérte, hogy érdekeljen a heti betegek sorsa, megfogjanak személyes tragédiájuk. Oké, nyilván az idővel egyre nagyobb méreteket öltő, egymást szívatós, poénos aspektus sem volt rossz, élvezetes volt nézni szurkálásokat, de ettől még tágra nyílt szemekkel olvastam annak idején, hogy milyen jó komédiasorozat a House – ez is jól mutatja, hogy mindenki másért találta jónak. Van, akit például a kapcsolati dráma ringatott transzcendens állapotba, s ők minden bizonnyal a 7. évados House – Cuddy-viszony, valamint utóbbi távozása miatt nem várták annyira a 8. évadot.

A 8. évadot, mely a távozó (két) főszereplő mellett két új karaktert is hozott (jól sikerültek, szerettem őket, bár nyilván sokat számított, hogy a két színészt is kedveltem előtte), és melyről inkább azt lehetett olvasni, hogy jól sikerült. Persze voltak bőven ellenkommentek, a nézettség sem arra utalt, hogy elégedettek lennének a nézők, de én is kénytelen vagyok beállni a sorba és azt mondani, hogy tetszett a szezon, jobban, mint mondjuk az 5. vagy 6. Lehet, hogy ezúttal nem volt benne annyi karakterizálás vagy magánélet, vagy lehet, mert voltak érdekes esetek és döntések, vagy egyszerűen csak azért, mert új volt a felállás és 20 rész alatt még éppen nem lett unalmas az új dinamika. Nem tudom.

Azt viszont tudom, hogy milyen volt a finálé. Jó. Tetszett. Élmény volt nézni. Kiszivárgó spoilerek ide vagy oda, bőven akadt benne meglepetés és még azon sem tudtam felhúzni magam, hogy Lisa Edelstein nem szerepelt benne, mert ennek a sorozaton kívülálló okai vannak, az ilyenektől automatikusan eltekintek. A nagy kérdés a zárás előtt az volt, hogy vidám vagy depressziós lesz-e a 8×22, illetve, hogy kapunk-e hepiendet, vagy történik valami tragikus, talán még a 8×18-ban történteknél is tragikusabb?

Nyilván nem árulom el, vagyis igen, de csak a tovább mögött, annyit viszont még ide írok, hogy aki nem nézte a sorozatot már jó ideje (és nem is tervezte folytatni), annak is érdemes bevállalnia az utolsó részt (nem nagyon kell előtudás), mert valamilyen szinten neki is szól a 8×22, melynek írói végülis úgy döntöttek, hogy rajongóközpontú részt írnak, visszautalásokkal és azzal a formátummal, mellyel a hosszú évek során a legnagyobb sikereket érték el, a hallucinációval. Nyugi, ez nem spoiler – viszont a tovább mögött már poénellövések lesznek. Ja. 8/10.

House meghalt. Legalábbis majdnem mindenkinek, egyedül két ember tudta meg, hogy nem úgy van az. És a végén pár hónapos örömmotorozásra indult el a halálos beteg Wilson-nal. 80%-ban depressziós epizód egy felemelő zárással. Persze tudjuk, hogy lezárás nincs, az élet megy tovább, mint ahogy a végén a zenés montázs meg is erősítette nekünk.

Most mondhatnám, hogy kiszámítható volt, hogy csak trükk a halál, egy utolsó nagy prank, hiszen ismerjük az írókat, de az írók is ismernek minket, így tudták, hogy azt fogjuk gondolni, hogy csak trükk minden és lehet, hogy az lesz a csavar, hogy nem trükk. De persze ezt mi is tudtuk és lehet, hogy úgy gondolkodtunk, hogy az a csavar, hogy csavarra számítva azt gondoljuk, hogy nem trükk House halála és mégiscsak az. De persze ezt ők is tudták és… Értitek, na.

De tök mindegy, hogy most mi dupla- és triplafedelű, nem attól lesz valami jó vagy nem jó, hogy mire számít közben a néző. És ugyanez a helyzet a hallucinációkkal, amire sokan mondhatják, hogy elcsépeltek (mert 176 részből 5-ben vagy 10-ben voltak?), de számomra a halu-epizódok voltak mindig is a legjobbak, azok kínálták a legjobb élményt nézőként, no meg persze amikor ez a visszaemlékezős, szabadstílusú történetmesélés működött (pl. 8×12). (Remek és furcsa példa a CSI: NY idei évadzárója, lehet, hogy anyáztak a House készítői, de ugyanezt a poént lőtték el – más kérdés, hogy valami döbbenetesen pocsék módon.)

Ezúttal volt mindkettő, hogy a francba ne jött volna be a rész. Főleg, hogy visszatért Kutner, 13, Masters, Cameron, Stacy, Dominika, Amber, Dr. Nolan, sőt, még Taub két gyermekének két anyja is. És a “visszatérésüknek” általában volt értelme a részre vonatkozóan (az önzetlen Cameron önzésre buzdít), még a heti beteg is hozzátett House karakteréhez, például a rádöbbenést, hogy halálában jobb emberré válik – kérdés, hogy érdemes-e akkor megmenteni.

Filozofálgatás, köldökbámulás és minimális érzelgősség jellemezte a zárórészt, amin én igencsak meglepődtem, sokkal nagyobb érzelmi kitörésekre számítottam, tetszett, hogy ennyire visszafogták magukat és egy abszolút House-központú epizóddal búcsúztatták a sorozatot.

Ja, és aki eddig nem látta a Sherlock Holmes-os párhuzamokat, az remélem most már igen.

151 hozzászólás Ne habozz!

Ingorion - 2012. 05. 22. 15:54

Épp most fejeztem be… és elégedett vagyok. Nem volt túl nyálas, sőt, a végén a mosolyogtam. Remek sorozat volt, habár a 6. év 7. évad nálam kimaradt. Ettől függetlenül egy sorozat történelmi mérföldkőn vagyunk túl az utolsó résszel.

Shalafi - 2012. 05. 22. 16:04

Mikor mutatták hogy az ajtón Chase neve van mingyárt az jutott eszembe hogy, még a végén kapunk egy Chase MD spinoffot
Am egyet értek a kritikával kellemes évadzárás volt, habár nekem az utolsó 2-3 rész anynira nem jött be de zárásra összekapták magukat és jó lett!

bombi - 2012. 05. 22. 16:06

Azt tudjuk már, hogy tv2 mikor folytatja az évadot? Eddig 11 rész ment le, ha jól tudom.

horathius - 2012. 05. 22. 16:11

8 éven keresztül szórakoztató sorozat. ingadozott a minőség, változott a dráma és komédia aránya, de sosem voltam vele úgy hogy abbahagyom. a zárórész pedig jó volt. house szerintem az utóbbi évek egyik legjobban megírt karaktere, hugh laurie játékát élvezet volt nézni. remélem más sorozatban még viszontláthatjuk.

goodjohnwin - 2012. 05. 22. 16:17

Mindig is meg voltam győződve arról, hogy House karaktere két Vészhelyzetesből van összegyúrva: Rakéta Romano + Kerry Weaver
:)

winnie - 2012. 05. 22. 16:23

“Azt tudjuk már, hogy tv2 mikor folytatja az évadot? Eddig 11 rész ment le, ha jól tudom.”

szokás szerint valamikor ősszel, de nincs még pontos időpont.

csabber - 2012. 05. 22. 16:24

a sorozatba a 2. évad elején/közepén kapcsolódtam be, azaz 5 éve. rengeteg remek pillanatot adott nekem. igen, változó volt, volt olyan szakasz a vége felé, amikor már csak darálva néztem 5-ösével, de az utolsó évad visszaszippantott és hétről hétre néztem.

a lezárás tetszett, kétségek közt voltam, hogy hogy lehet egy ilyen sorozatot befejezni nem sablonszerűen, és sikerült nekik.

Viszlát House!

Perikles - 2012. 05. 22. 16:27

Hát basszus csak nekem nem tetszett a zárás? Végig követtem az egész sorozatot, az összes évadot, volt amelyiket többször is megnéztem, és ez az “I can change”… Hááát… Karakteridegen?

Egy szó mint száz, nekem nagy csalódás volt az évadzáró, én kemény drámát és House halált vártam.

bombi - 2012. 05. 22. 16:28

@winnie köszöntem!

Nina73 - 2012. 05. 22. 16:29

Nem kevés sorozatot nézek hetente, viszont sokat…:D
Honnan tudom, hogy a House volt minden idők, legkedvencebb sorozata számomra? Hogy soha nem volt lemaradásom, kedden mindig ez volt az első a sok sorozat közül amit megnéztem. Még a magyar feliratot sem voltam képes megvárni, faltam minden részt angolul. Hangosan nevettem rajta mert én valahogy mindig átláttam House karakterén és soha nem tudtam rá haragudni. Imádtam a fanyar humort ami annyira jól állt Hugh Laurienak. Hiányozni fog…most mit várok majd ennyire?

ádám - 2012. 05. 22. 16:32

Sherlock holmesos párhuzam?
A lakcímen kívül mi? :D

MrZombieEater - 2012. 05. 22. 16:33

Szerintem sikerült megalkotni a tökéletes sorozatzárót, ami elég ritka.

Elkon - 2012. 05. 22. 16:39

Zseniális és intelligens sorozat volt. Amikor magyarországra bejött néztem, aztán nem bírtam ki és ledaráltam. Onnantól meg vagy követtem hétről hétre, vagy kicsit lemaradtam, de sosem volt olyan, hogy nem tetszett. Mindig akkor néztem amikor kedvem volt a Househoz és úgy sosem volt csalódás. Azt mondanom sem kell, hogy sokszor a legjobb évadzárókat hozta a sorozatok történelmébe. Hiányozni fog.

A kedvenc részeim a 4 évad zárása. House’s Head, Wilson’s Heart kettőse. A jelenet pédául, ahol Wilson elbúcsúzik örökre a lelkembe égett. Majd öreg leszek újranézem az elejéről. Addig is kösz a 8 évadot.

béla - 2012. 05. 22. 16:40

@ádám: függő, nagyszerű nyomozó, különc például.
Hogy magához a részhez is hozzászóljak én jobban örültem volna egy dupla résznek (Azt olvastam, hogy két órás lesz, de ezek szerint félreolvastam). Nagyobb katarzisra számítottam, szóval kicsit keserű a szájízem most, hogy megnéztem. Pl. A Dokik zárása után ilyet nem éreztem, az egy jobban eltalált zárás volt szvsz. Mindenesetre hiányozni fog a sorozat humora, drámája és az, hogy House mindent tönkretesz a saját életében.

Supreme - 2012. 05. 22. 16:47

@Perikles

Egyetértek. Bár House halálát nem vártam, illetve gondoltam, hogy nem az lesz a vége, inkább, hogy az őt körülvevő emberek halnak meg, vagy történik valami dráma … de nem. Az első gondolatom, amikor vége lett, hogy “EZ MI??? – tényleg ennyit tudtak produkálni finálénak?” Bár hozzá kell tennem, hogy egy kissé elnéztem a dolgokat, azt hittem 1,5 órás a finálé, de rá kellett jönnöm, hogy nem, tényleg ~45percbe csapták össze…

Az egész 8. évad egy mélyrepülés volt, de ez a finálé, ez a legalja. Ettől a sorozattól nem hepiendet várt senki szerintem, hanem azt, hogy olyan durván szíven üt az utolsó rész, hogy hetek-hónapok múlva is erről beszélsz, ez jár a fejedbe. Aki hepiendet várt, az nem ezt a sorozatot nézte 8évig …

Lexalice - 2012. 05. 22. 16:49

Elégedett vagyok a sorozatzáróval, ez mostanság ritka dolog. A kezdetektől néztem House-t, néha tartottam kisebb-nagyobb szüneteket, de nemrég bepótoltam a hiányosságokat, rákészülve a zárásra. Jó lett. Ez a Holmes is kapott egy méltó Reichenbach Fall-t. Köszönöm az élményt :)))

Sherlock20 - 2012. 05. 22. 16:52

Én is maximálisan elégedett vagyok. Tökéletes volt.

Cathy07 - 2012. 05. 22. 16:58

Én mondjuk nem látom a hepiendet Wilson halálában. Sztem jó lezárása ez a sorozatnak, bár azért egy Park-Chase boldog befejezésnek örültem volna. :D

Most akkor innentől kezdve ebből is várjuk a filmet, mint a Friendsből? :P :D

winnie - 2012. 05. 22. 16:58

“Ettől a sorozattól nem hepiendet várt senki szerintem,”

ez lehet, de éppen ezért sikerült meglepetést okozni:) (de azért nem annyira hepi az az end, nekem egyébként épp ez a keserédesség jött be. mert hiába a motorozás, mi lesz wilsonnal és pláne house-szal fél év múlva.)

Nina73 - 2012. 05. 22. 17:02

Semmi happy end nem volt benne…House halott a köztudatban, soha de soha többet nem praktizálhat. Ez már önmagában is elég a nem happy end-hez, és mint ahogy láthattuk Wilson a halál felé motorozik, még ha szépen süt a nap vagy vidám a zene, mindannyian tudjuk hol van a road trip vége….

kaldor - 2012. 05. 22. 17:05

Nekem sem jött be annyira a rész. Oké, értem hogy miért így kellett végződnie, de szerintem volt House akkora karakter, hogy megérdemelt volna egy rendes lezárást.
“I can change.” hát kösz, igazán jó lett volna látni is belőle valamit…

politoxikomán - 2012. 05. 22. 17:06

Mint lezárás korrekt, mint epizód, nekem kicsit sánta. Tényleg másfél óra kellett volna, és akkor nem maradnak kérdések:
(jut eszembe, még az előző végéről: tényleg börtön jár egy vécé eldugításáért? Abban a részben pl. fojtogatta egy páciensét, azért meg semmi?)

Hogyan halt meg a hetibeteg? Mitől került delíriumos állapotba House az epizód elején? Ha előzetesen kicsrélte a fogászati kartonokat, akkor köze volt a halálához és a tűzhöz? És ha előre tervezett, hogy így dobbant, akkor miért lett mégis halálvágya? Ha meg nem tervezett előre, csak miután csodával határosan túlélte, hogy a fejére zugan egy égő emelet és valami robban egy rohadt nagyot, majd kisétál hátul, utána hogy volt ideje csereberélni?

Sherlock20 - 2012. 05. 22. 17:11

politoxikomán, ezeken a kérdéseken én is gondolkodtam, de… Szerintem így jó, hogy nincsenek megválaszolva. Bízd a fantáziádra, House-ból bármi kitelik. :)

Henry - 2012. 05. 22. 17:16

Én sem mondanám hepiendnek a befejezést.Wilson csak meg fog halni,és House pár hónapon belül teljesen egyedül marad.
Ha nagyon tragikus a vége akkor az is nagyon sok embert zavart volna,ha pedig valami eltúlzott happily ever after az meg pláne. Féltem is,hogy melyik véglet lesz,de ez így szerintem méltó lezárása volt a sorozatnak.

danonino - 2012. 05. 22. 17:23

Én heti szinten követtem a sorozatot, és nagyon vártam a finálét. Csalódtam benne, nem tetszett. Én sokkal sötétebb befejezést vártam, halálesetekkel, heti beteg nélkül (vagy minimum Wilson, 13 vagy House lehetett volna a heti beteg).

Azért hiányozni fog House doki, szép hosszú 8 év volt.

De tény, hogy a Született feleségek katarktikus befejezése után több könnyet és több ambivalens érzést vártam volna magamtól is. Most egy szál könnycseppet nem morzsoltam el, és csak tudomásul vettem, hogy “Oké, vége van.”

Egyetlen pozitívum: jó volt látni a régi, elveszített szereplőket. De azért Edelstein-t igazán megnyerhették volna legalább 1 jelenetre, ha már 7 évig volt a sorozatban.

Sherlock20 - 2012. 05. 22. 17:32

“De azért Edelstein-t igazán megnyerhették volna legalább 1 jelenetre, ha már 7 évig volt a sorozatban.”

Szerintem sajnos nem rajtuk múlott…

Amúgy arra még kíváncsi lennék, merre ment volna el az utolsó 5-6 rész, ha nme tudták volna az írók, nincs több, esetleg kaptak volna már akkor egy berendelést..

Supreme - 2012. 05. 22. 17:35

@danonino

Edelstein elmehet a fenébe. Szerintem miatta esett a 8. évad színvonala. Tulajdonképpen ezzel a sorozattal lett világhírű, és mégis egyik napról a másikra miatta borul minden. Bele se merek gondolni milyen állat befejezése lehetett volna ennek az évadnak, ha nem kell, tulajdonképpen újra felépíteni egy történetet, szvsz iszonyú gyenge karakterekkel (park és adams).

gyuri - 2012. 05. 22. 17:36

Miért lett öngyilkos Kutner?

Supreme - 2012. 05. 22. 17:40

@gyuri

Röviden és tömören, politikai munkát ajánlottak neki akkoriban Obama kampányában és ezért kiíratta magát,

winnie - 2012. 05. 22. 17:41

az kal penn indoka volt. de kutner indokaira nem nagyon derült fény.

danonino - 2012. 05. 22. 17:46

It’s LUPUS!

Cirmoscica - 2012. 05. 22. 17:48

@Supreme: Engem durván szíven ütött. De nyilván mindenkit máshogy érintenek a dolgok, ezt el kell fogadni.

@politoxikomán: Mivel House próbaidőn volt, ezért kellett volna leülnie az eredeti büntetésének a maradékát. Bár nem értem, miért nem lehetett volna kérvényezni, hogy pár hónappal később kezdhesse meg a büntetését. Vagy nem ennyire kegyes az igazságszolgáltatás? :)

“Hogyan halt meg a hetibeteg? Mitől került delíriumos állapotba House az epizód elején?” – Öm, beheroinozták magukat House-szal.

@danonino: “iszonyú gyenge karakterekkel (park és adams)” – attól még, hogy nem tudtuk őket egy évad alatt megismerni, szerintem nem gyengé(n felépített) karakterek, csak nem volt idejük kinyílni. A többiekről se lehetett tudni minden háttérinfót a legelején, még az írók se tudtak róluk sokat, ahogy az a sorozatoknál lenni szokott. Egyébként meg a való életben sem mindenki karakteres, vannak szürke egerek. Amúgy szerinted mitől erős egy karakter?

Bogyó - 2012. 05. 22. 17:57

el se hiszem, hogy vége…

By the way, nekem nem ütött ez az utsó rész, de lehet, h ülepdnie kell, s messziről nézve így lesz teljes a kép.

danonino - 2012. 05. 22. 17:57

Cirmoscica, nem is én írtam azt, amire hivatkozol, úgyhogy kérlek, helyesbítsd az “idézetet”.

Én kifejezetten örültem Parknak és Adamsnek, nem tartom őket iszonyú gyengének.

Supreme - 2012. 05. 22. 18:07

@Cirmoscica

A “gyenge karakterek”-et is én írtam :) És, hogy mitől erős egy karakter? Igazából ezt nem lehet kifejteni. Az 5. évadban is volt egy halom új karakter, de látszott, hogy ki illik a sorozatba és ők meg is maradtak nagyjából. A mormon srácot még el tudtam volna képzelni a sorozatban, Pl egyik kedvenc idézetem mai napig, hogy

Dr. Gregory House: Big Love, have I humiliated you in the last half hour?
Cole: No.
Dr. Gregory House: Check your e-mail.

Ezen nem tudom meddig röhögtem, ez oriási volt :)

Adams is csak arra lett volna jó, hogy chase-el legyen valami, de Cameron után már nem lett volna benne semmi újdonság, és szerintem ezért is nem vitték el abba az irányba. Park meg semmit nem mutatott, szürke egér volt végig, hiába próbálták bevonni egy-két poénba, valahogy sehogy sem passzolt a sorozatba (és nem, nem a származása miatt)

ALDO - 2012. 05. 22. 18:47

Tetszett a finálé. A lángoló épület, mint pokol, a volt szereplők pedig megpróbálják meggyőzni a saját igazukról, miközben nem mer dönteni. Ha a beteg felajánlotta, hogy elviszi a balhét, akkor mi szükség volt erre a megrendezett halál dologra? Persze szimbolikus, hogy “meghalt”, de akkor is.
Ha valóban meghalt volna, számomra az is teljesen elfogadható lett volna. Igazság szerint, mindig is valami darkos fináléra számítottam (halál, börtön, diliház). A többiek legalább megkapták a maguk happy endjét: Taub, a furcsa családi ebéd a volt nőjével és feleségével, Cameron férjhez ment és gyereke született, Chase lett az új House.
Jogos ezután a kérdés, hogy most mi lesz. Elvileg Wilson az utolsó kapocs a régi életéhez (bár szerintem Foreman is levágta a szitut az asztalékkel) és ha ő meghal öt hónap múlva, akkor vajon mihez kezd majd. Pozitívum, hogy mindenkit visszahoztak, aki egy kicsit is számított a múltba, még Jeffrey ápoló is ott volt a temetésen. Viszont nagy kár, hogy Cuddyt nem sikerült visszahozni. Szinte vártam, hogy a legutolsó jelenetben felbukkan és velük megy a motoros túrára. Az évad is rendben volt, igaz a szünet után volt egy két gyenge rész, amik megkapták a szavazatomat a hét csalódása posztoknál. Összességében a House az egyik legmeghatározóbb és legpozitívabb sorozatélményem lett. Szerencsére véget ér, mielőtt még nézhetetlenül szar lett volna, Hugh Laurie pedig örökre Dr. House marad a számomra, akármit is csinál majd a jövőben.
Végezetül: Doktor Chase spin offot a népnek!

orsi - 2012. 05. 22. 18:55

szerintem jó volt a finálé, az égő épületről a végéig azt hittem hogy csak egy szimbólum lesz és a túladagolást “jelképezi” még a robbanásnál is azt vártam hogy a következő vágókép house lesz egy kórházban de mondjuk úgy nehéz lett volna halált színlelni. a vége szerintem pont attól jó hogy kérdéseket hagy maga után, ha kinyírják houset akkor nem lenne ugyanaz újranézni sorozatot, legalábbis szerintem.

“House meghalt. Legalábbis majdnem mindenkinek, egyedül két ember tudta meg, hogy nem úgy van az” – az egyik wilson de a másik nekem nem esett le, foreman?

Kitti - 2012. 05. 22. 18:56

@Shalafi: Chase MD spin-offot nem kockáztatnának, mert nem lehetne kikerülni azt, hogy egy House folytatás legyen belőle. House nélkül pedig House nem az igazi. :) Jesse Spencer meg most főszerepet kapott egy tűzoltós sorozatban (amerikai akcentusa van benne…pfuj), úgyhogy nem hinném, hogy vevő lenne az ötletre, bár több fizetést kapna, mint a tűzoltóként, az fix. :D

Kitti - 2012. 05. 22. 19:00

Én a résszel magával elégedett vagyok, de nálam nem ütött akkorát, mint ahogyan azt egy series finale-nak kéne. Season finale-nak viszont több volt, mint jó, kielégítette a fanok vágyait és megkaptuk ezt az édes kis érzést a gyomrunkban, hogy Wilson és House az idők végezetéig a napsütötte amerikai vidéken motorozgat, néha megállnak steak-et enni, esetleg lőnek vagy kurváznak egy jót. :)
Az egyetlen, ami miatt kicsit szomorú vagyok, hogy már akkor sejtettem mi lesz a legvége, mikor először mutatták a második perc környékén a beteget látszólag holtan az égő épületben House mellett. Már akkor eszembe jutott, hogy ez remek lehetőség lenne egy jó öreg ‘fake your own dead and die happy after that’ akcióra.
Mindegy, tetszett. Nyugodj békében, House!

Grafithuszar - 2012. 05. 22. 19:03

Háát nem is tudom mit mondjak. Nem volt rossz a finálé, de én valami mást vártam volna. Nem tudom megmondani, hogy mit. Talán egy kicsit frappánsabbat, egy kicsit tragikusabbat.
Imádtam a House-t, mindig is kedveltem a végtelenül zseni karaktereket, akik bármit megtehetnek és meg is tesznek mert megengedhetik maguknak. Az utóbbi pár évadban én ezt az arrogáns zsenit hiányoltam a leginkább, aki mindig szembemegy a többi emberrel. Talán jobb lett volna ha Wilson és House is meghal az utolsó részben…Amikor a végén felismerte, hogy mindent elszúrt de még megváltozhat…. nos ez volt az ami szerintem nagyon nem illett bele. House-nak muszáj egy nemtörődöm bunkónak lennie, mert külnöben annyira lenne érdekes mint a sarki zöldséges.

Mindensetre azért nem volt annyira rossz, az utolsó pár képkocka, ahogy elmotoroznak, elég feelinges volt.

Kissur - 2012. 05. 22. 19:05

Az 5.évad közepén kaszáltam a sorozatot, de visszatértem én is az utolsó részre. Egyszerre volt megható, és egyben jó érzéssel is töltött el a rész. Wilsont sajnálom, de elég ironikus, hogy pont ő lett rákos. Na de ezt biztos jobban tudják azok, akik heti rendszerességgel nézték. Elégedett vagyok a végével, ez így volt jó. :)

Dark Energy - 2012. 05. 22. 19:13

Én valahol a negyedik évad közepén kaszáltam de hellyel-közzel nyomon követtem a sorozatot még ha nem is néztem. Most én is visszatértem a fináléra. Habár nem erre számítottam, számomra zseniális és tökéletes a lezárás.

winnie - 2012. 05. 22. 19:14

TVLINE | Is it fair to say that Stacy filled the Cuddy void in this episode?

I don’t want to make it seem like it was one or the other, but had [Lisa Edelstein been available] she might’ve done something [similar]. But we know before we even had written it who we had available.

chica - 2012. 05. 22. 19:19

6. évad közepén kaszáltam, majd elolvastam, hogy mi történt idáig és visszatértem a fináléra. de minek…4/10. ugyanaz a szenvedés amire már ráuntam. anno nagy kedvenc volt, de utólag nekem nem volt egy olyan sorozat ami hosszabb ideig letudott kötni…

Desperate HOUSEwife - 2012. 05. 22. 19:20

A 8. évadot nem, és valószínűleg sosem fogom, de ezt az epizódot megnéztem, mert…ezt nem hagyhattam ki 7 év masszív rajongás után.

Jó epizód volt. Voltak benne jó ötletek, érdekes megoldások, és abszolút helyénvaló volt az utolsó Sherlock Holmes-párhuzam, az utolsó jelenet olyan, amilyennek lennie kellett, a Chase MD. nagyon nagy pillanat volt, de. Ha már ezt a sztorit választották az utolsó részhez, hogy House leltárt készít, értékel, és eldönti, hogy élni akar-e, ezáltal visszatér szinte az összes korábbi szereplő, csak éppen Cuddy nem? Hatalmas tátongó űr maradt így. Ha volt Stacy, legalább olyan fontos lett volna ő is, sőt, és így nagyon esetlen megoldás, hogy egy félmondatos említéssel letudták, meg így az egész olyan befejezetlen, hatalmas hiányérzetem maradt. (tudom, tudom, hogy mondták, hogy nem lesz, de Anne Dudeket és Sela Wardot is titokban tartották) Szóval ez csak úgy lett volna teljes, ha ő is felbukkan valamilyen formában, akkor is, ha elcseszetten lett vége a kapcsolatnak, és sosem tudna House-nak megbocsátani, de így egy elég nagy írói hiányosságnak tűnik a dolog, ami mögött sajnos most már egyre valószínűbb, hogy személyes okok állnak. Sajnálom, hogy így lett vége.

ayren - 2012. 05. 22. 19:22

Hát, winnie, most néztem meg a finálét, és sajnos, csatlakoznom kell azokhoz, akiknek csalódást okozott a végjáték. Különösen, ha a megelőző néhány bitang jó részhez hasonlítom. Azok az epizódok iszonyú erősek voltak, rendkívül bonyolult, összetett érzelmekkel, és néha zseniálisan gonosz humorral, mint pl. a kemótól élőhalott Wilson lefotózása a prostikkal. Szerettem volna, ha az utolsó rész méltó hozzájuk. Ha úgy kelek fel a képernyő elől,mint a kemósnál. Ehhez képest ez egy jóval unalmasabb, súlytalanabb, ráadásul szájbarágósan filozofálgató rész volt, némi illemtudó leltározással a végén. Kár! Úgy érzem ez nem a méltó befejezése minden idők legeredetibb orvosi sorozatának, és egy kivételes karakter kivételes alakításának.

Hanna85 - 2012. 05. 22. 19:22

Tárhely problémák miatt lassan két hónapja szinte egyetlen új részt sem láttam a sorozataimból, ami már-már a depresszió szélére sodort.:) De kemény vagyok, mint a fagyott…, kitartok. Egyetlen spoiler-t sem olvastam el, egyetlen kibeszélőt nem látogattam, csak a nem túl jelentős hírekkel foglalkoztam. Lassan összejön az új vinyó is, hogy végre a darának kezdhessek és a kritikákat, összefoglalókat elolvashassam(ezt a mostanit is). Alig várom, hogy a House utolsó részeit is megkaparintsam, mindenféle befolyásolástól mentesem végignézzem. (Online nem nézek semmit, az túl macerás nekem.) Erre, az egyik rádión a hírek “beharangozójában” és a startlapon is “öles” betűkkel írják, hogy SPOILER (???) eltemették House-t. Ami persze még semmit nem jelent, pláne, hogy az utsó rész címe régen ismert, és azonnal kapcsoltam is ki a rádiót, mielőtt részleteket mondtak volna, de biztosra veszem, hogy képesek ellőni az egész sorozatzáró összes izgalmát két meggondolatlan mondattal. Tudom, hogy nem kellene már az ilyenen fennakadnom, mert a ker.csatornák ajánlóiban is folyamatosan ezt teszik, de egyszerűen közröhej, hogy nálunk ennyire sz*nak arra, hogy esetleg még érdekessé tegyenek egy-egy sorozatot, műsort stb. a rajongók számára. Mert már zanzásítva úgyis tudják a lényeget, így szinte nincs is értelme végigülni azt a párszor 40-50 percet… :S

ayren - 2012. 05. 22. 19:25

P.s. Ja, a legvége tetszett egyedül. Ahogy Wilsonnal belemotoroznak na nem a naplementébe, hanem mondjuk, a végtelenbe. :)

Pemack - 2012. 05. 22. 19:26

Nekem nem tetszett ez az évad, különösen az évadzáró. Tipikusan elcsépelt, a végtelenségig már elhasznált House-os klisé jeleneteket hányták össze még egy utolsó rész erejéig. Csalódás :(

GoldenHeartChris - 2012. 05. 22. 19:29

A negatív hozzászólást írók nagy részének mikor tűnik már fel, hogy a saját elvárásaik miatt nem képesek valamit élvezni? A legtöbben ugyanazzal a formulával kezditek a véleményeket. “Nem tetszett, mert én azt vártam volna, hogy…” Ha folyton elvárásokkal ültök le sorozatot nézni, akkor ne csodálkozzatok, hogy nem fog tetszeni. A Terra Nova is nagyrészt ezért bukott be. Mindenki mást várt tőle, még annak ellenére is, hogy világosan megmondták, miről fog szólni. Szerintem ez egy tökéletes lezárása volt a House-nak. Eleinte elgondolkodtató volt és depressziós, majd átcsapott megrázóba és szomorúba és a végén mégis mosolyogva néztem végig az utolsó perceket. Így kell távozni 8 év után, szerintem tanítani kellene. Persze LOST-i magasságokba nem emelkedett az érzelmi töltet, de továbbra is illeszkedik a sorozat koncepciójába. Bravó!

Roxi - 2012. 05. 22. 19:38

Bevallom nekem nem tetszett!Illetve tettszett de sokkal többet vártam!
Alapból ugye úgy voltam ezzel a 8. évaddal,hogy jobb lett volna befejezni már tavaly vagy tavalyelőtt amikor még nem a pénz döntötte el,hogy ki mennyit szerepel illetve szerepel-e!
Ez a gazdságos gondolkodás sokszor látszott szerintem,de hozzátartozik az igazsághoz,hogy nekem Laurie mellett mindig Lisa Edelstein volt a kedvencem,így gyakarlatlag már a főcímnél elfogott a keserűség ebben az évadban!De az utolsó 5-6 rész és Wilson rákja elég jó szituációkat hozott,kezdett tetszeni az egész!
Ez a vége meg sajnos egy baromság volt,Shore előre megmondta,hogy ők már 8 évadon át letettek annyit az asztalra,hogy nem kötelező egy nagy durranás a végére,hát ez el is maradt!Ez az hallucinálás vagy micsoda nagyon erőltetett volt és értelmetlen főleg a még élő szereplőknél!Ha erre a gagyi szerepre akarták Cuddyt is visszahozni,mint Stacyt vagy Cameront akkor nem csodálom ha LE ezt se vállalta!Azt meg annyira tudtam,hogy House nem halt,már csak abból is,hogy még 10 perc hátra volt! Mondjuk ennek örülök legalább!Ha őszinte akarok lenni akármelyik szezonzáró rész jobb volt ennél! Sajnálom,hogy vége sokat fogom még visszanézni a korábi részeket,hát ez nem hiszem,hogy közte lesz!

GoldenHeartChris - 2012. 05. 22. 19:43

Kaldor, azt mondtad…

“I can change.” hát kösz, igazán jó lett volna látni is belőle valamit…

Az neked nem volt elég, hogy House feláldozta az egész életét azért, hogy a barátjával lehessen?

Nabu - 2012. 05. 22. 19:57

Én is többet vártam a finálétől, az évad végén lévő részek Wilson rákjával mind nagyon jók voltak, de ez az epizód szerintem abszolút közepes volt. Az utolsó négy perc persze remek, de a többi üres filozofálgatás és a szereplők teljesen funkciótlan visszarángatása nekem nem jött be. Értem én, hogy kellett egy katarzis, hogy House megváltozzon, de ennél jobbat is írhattak volna, ahogy mondjuk a Mad Men-ben tették Rogerrel, egyszerűbb hatásos eszközökkel. Nem azt mondom egyébként, hogy rosssz rész volt, csak sokkal rosszabb mint amit vártam, egy átlag House rész. Az évad viszont hozta végig az elég magas színvonalat, hiányozni fog House és nagyon szomorú voltam Wilson miatt.

Eltiron - 2012. 05. 22. 20:01

Csodálatos lezárása a csodás 8 évnek, hatalmas gratula a készítőknek. Egyértelmű volt, hogy sok fanyalgó lesz, akik majd meg akarják magyarázni, hogy ez így nem jó, meg nem lehet, de az egész sokkal inkább az életérzésről szólt, amit nehéz elmagyarázni. Voltak mélypontjai a sorozatnak (az 5. évad pl. nekem nagyon nem jött be) de összességében egyértelműen ez volt az egyik legjobb sorozat, amit valaha láttam. Várok 1-2 évet, amíg lecsillapszik, aztán majd ledarálom újra az egészet. Igaz, az első 4 évadot már így is 3x láttam :)
Igazi katarzis volt.

Biohazard - 2012. 05. 22. 20:01

Sajnos ez a House mar reg nem _az_ a House..megkopott, faradt, kinlodos-szenvedos, igazi nyogve-nyelos.
Katarzist vartam a vegen, erzelmi hullambasutat, egerek itatasat…vagy valamit! De ez igy egy nagy ‘meh?’ finale lett. Wilson betegsege pont ugyanugy eroltetett volt, mint Kuttner hirtelen halala.. es ugye vegul e kore epult fel az egesz nagy ‘lezaras’.
Sulytalan, jellegtelen es sajnos erdektelen. ‘Csak legyunk mar tul rajta’ vege volt, mintha mar csak nyug lett volna mindenkinek.
Sajnos az egesz evad nem vezetett sehova es ehhez melto lett a lezaras is.

Joparszor volt mar igazi melyponton House, amikor tenyleg lett volna ertelmes magyarazat egy halal-kozeli elmenyre, de most egy random beteggel tortent 15 perces diskurzus nyoman veget vetni az egesznek??

Igazi csalodassal es mely szomorusaggal tolt el, hogy igy kellett veget ernie az egyik (ha nem A) kedvenc sorozatomnak!

RIP

[ Mondom ezt az arany vicodine dijam birtokaban :)]

Roxi - 2012. 05. 22. 20:03

@Supreme Bár ez közel egy éves téma,de nem hiszem,hogy LE önként és dalolva távozott,hogy jól kicsesszen az írókkal!
Ha kicsit visszanézed a múltat az egész stábból mindig is ő volt az aki a leginkább a szívén viselte a sorozatot,mindig mindehol ott volt,talán a House legjobbb PR embere volt,szerette ezt a szerepet!
Lisánaak nyilván egy baromi nehéz döntés lehetett ez és bizonyára jó oka volt rá!Történt valami amit pontosan senki nem tud,de aki nem hülye az sejti,hogy nem csak a fizucsökkenésról szólt ez és szól ma is,hiszen csak ő nem volt a fináléban!

Sherlock20 - 2012. 05. 22. 20:08

Roxi-nál is elvárások jönnek…

Ahogy winnie is írta, a House-ban a hllucinációs-képzelgős részek, történetmesélés volt mindig is a legjobb. Most is. Egyáltalán nem volt erőltetett. A betege egy heroinfüggő volt, aki boldog volt. És mit akart House? Boldog lenni. Így nem tudjuk, hogyan, de a beteggel fogták és belőtték magukat. És az, hogy élő szereplők is ott voltak… Nem hiszem, hogy egy hallucináció csak halott embereket jeleníthet meg.
Voltak hibái a résznek, de abszolút méltó befejezés, ne a saját elvárásaitokat keressétek benne.

Az, hogy LE nem volt benne, szintén nem a készítők hibája. Kár, hogy tavaly így hajbakaptak. De legalább Stacy volt, én annak is örültem, Cameronnak meg főleg. :)

Sherlock20 - 2012. 05. 22. 20:12

A 21. részt láttad? Szerintem rég okozott ekkora katarzist sorozatnézőkben egy epizód, mit azt ahogy a 21. rész váltotta ki. De ízlések és pofonok, senkinek sem tetszhet egy méltő és tökéletes lezárása egy sorozatnak. LOST után is mekkora viták voltak, pedig szerintem az is gyönyörű lett, de nem a felszínen kell nézni, hanem alá kell nézni egy résznek, megkeresni a mondanivalóját. És ennek a House finálénak volt.

Roxi - 2012. 05. 22. 20:24

Nem igazán értem miért baj ha valaki úgy nézte,hogy voltak “elvárásai”
És ezek az elvárások persze nem a mi saját agyunkból kipattanó kis ötletek voltak!Hanem a sorozat a 8 év alatt kialakított bennünk egy képet,lefektette az alapokat,feltette a lécet egy szintre és nyilván az elvárások ehhez voltak igazítva!
Mondjuk ahogy olvasom erősen megoszlanak a vélemények abban,hogy jó volt-e ez így, meg ugye zsebemben a régi ütőkártya az ízlésekről,meg a pofonokról :)De tényleg belőlem bármelyik szezonzáró(igen még a sokat szidott 7. is) nagyobb katarzist váltott ki,pedig nyilván akkor is voltak elvárásaim :)

ayren - 2012. 05. 22. 20:30

GoldenHeartChris – 2012. 05. 22. 19:29

“A negatív hozzászólást írók nagy részének mikor tűnik már fel, hogy a saját elvárásaik miatt nem képesek valamit élvezni?”

GoldenHeartChris, nem erről van szó. Nekem speciel egyetlen elvárásom volt, az, hogy igazán méltón, House-osan zárják le a nyolc évet.Szerintem a fanyalgóknak, köztük nekem is, az a bajunk a fináléval, hogy saját magához, a sorozat színvonalához képest jóval gyengébb ez a rész. A végéhez nem illik egy átlagos színvonal, ide igenis, a legerősebb epizódokhoz mérhető súlyú és érzelmi összetettségű rész kellett volna. Olyan, mint a 4. évad vége, a dupla rész (na jó, csipetnyit hatásvadász volt, de mégis katartikus). Vagy mint az általam már említett 8/19 (Wilson kemója), ami sötét volt, érzelemgazdag, és valami hihetetlenül görény poénnal feloldott. Na, az igazán House-os volt!

Sherlock20 - 2012. 05. 22. 20:38

Az a baj, hogy annyira jó volt a sorozat, hogy tökéletes lezárása úgyse lenne. És ahhoz képest, hogy milyen is lehetett volna, jó volt. Nekem a már említett 4. évados, valamint 5. évados finálé “ütött nagyot”. Viszont a hetediket éreztem gyengének, de az meg csak szezonzáró volt. Szóval tényleg kinek a pap, kinek a papné…

Amiben megegyezhetünk: a sorotat szép volt, jó volt, és kár hogy vége. :)

Benjy - 2012. 05. 22. 20:47

Igazából nem szeretném kritizálni finálét.Olyan érzésem volt, mintha mindenkinek egy kicsit eleget akartak volna tenni, ezért a jól bevált módszerhez nyúltak, és mindenkiből kaptunk egy kis szeletet.Kerültem nagy ívben spoilereket, ezért pl.: Stacy felbukkanása meglepetés volt.A Twist kicsit kiszámítható volt, lehetett sejteni, hogy a hullának funkciója lesz.Másik negatívum, hogy mikor elérzékenyültem volna, mindig valami hülyeséget csináltak.(Wilson kitörése a temetésen, vagy Cameron férje, aki hirtelen teljesen elvonta figyelmemet az emlékekről)+Cuddy-t sajnálom, hogy nem volt jelen, de igazából egész évad alatt sem hiányzott.
Ezek ellenére bárki bármit mond, korrekt lezárást kapott a sorozat, amivel nem mindegyik büszkélkedhet.Az évadról annyit, hogy messze jobb volt az előzőnél, ha a House-Cuddy húzást nem ejtik meg, akkor még talán most is élne a sorozat.

JohnLocke - 2012. 05. 22. 20:48

Nem értem sokan miért sírnak Cody-ért. Szerintem teljesen felesleges karakter volt, vagyis inkább teljesen valószerűtlen, néha tényleg jó volt mikor house-szal szívatták egymást, vagy veszekedtek, de kb ennyi. Amikor meg összejöttek az egyszerűen nevetséges volt, sem az írók sem a színésznő nem tudott felnőni a feladathoz. Persze talán a finálé színvonalát emelhette volna, de ezen kívül nem volt nagy gond a hiánya.

eranett - 2012. 05. 22. 20:54

Nekem nagyon tetszett! Minden volt benne amit szeretek. És igen még bőgni is tudtam, amikor a holttestet kihozták. Én nem gondolkodom csak nézek, és én tényleg el is hittem, hogy House a hulla.A temetésen az urna, és a fénykép…totál kész voltam.És akkor jött a csavar, ami pedig már felvidított, mégsem halt meg!
Oké a végén tényleg nem mondhatjuk, hogy boldog vége van, mert Wilson meghal, House pedig “halott”.
De szerintem méltó lezárása/befejezése volt egy igaz barátságnak.

Ja és az előzetes,”Swan Song”(amit utána néztem meg)is nagyon tetszett! Órákig is tudnám nézni ezeket.

Szvendzsön Hemdáj - 2012. 05. 22. 21:15

Én úgy fogom fel, mert én így akarom látni a világot és az egyik bestof sorimat, hogy Wilson se hal meg.

House trükközi az egészet, fel akarja rázni Wilsont azzal, hogy 5 hónapja van, méltóztasson élni, lássa meg tényleg a szépséget az életben. Nincs veszteni valója, akár beutazhatják a szép helyeket is, nincs napi robot.

Pont most olvastam egy fickóról, aki eladta mindenét, hogy 100 hét alatt megtegye mindazt amit szerett volna az életben.

Folytassák ezzel 9. évadként (tom, hogy nem lehet, mert már tény a befejezés, de az én bolygómon van esély rá, mint egy jó Stargate anyagra), vagy mondjuk a Chase spinoffot lehetne ezzel beindítani, plusz néha egy kis House és Wilson cameo.

Álmodozni szabad, ugye?

E_Pluribus_Unum - 2012. 05. 22. 21:19

House M.D. véget ért… :'(
Sorozatjunkie-ságom legfőbb oka… :)
Méltó befejezés a legnagyobb sorozathoz. Hiányozni fog…

Runciter - 2012. 05. 22. 21:46

hatalmas elhasalás a túl nagy teher alatt, szánalmasan sablonos, kommersz formában

jellycat - 2012. 05. 22. 21:57

Az elején persze a szokásos okok miatt kezdtem nézni, hiszen innovatív orvosi sorozatként indult drámai és a vígjátéki elemekkel keverve, ami az egy részre jutó klasszikus idézetek számát tekintve minden más szériát lepipált. Azonban azt hiszem, azért tudott mindvégig a kedvenc sorozatom maradni, mert számomra House karakterén kívül az összes szereplő vagy történés majdhogynem másodlagos volt. Emiatt az elfogultság miatt tudtam könnyen túllendülni azon, ha egy-egy szereplőt kiírtak vagy új történetszálakat hoztak be, mert sokkal érdekesebbnek tartottam, hogy ez mit hoz ki House-ból, hogyan reagál rá, és miként változik a személyisége. Ilyen szempontból minden elismerésem az íróknak, amiért többször léptek meg igazán merész lépéseket, és így visszatekintve (már) nincs kifogásom egyik ellen sem. (Még a tavalyi sokkoló Cuddy-szál leépítese miatt sem.)

Az utolsó részek tükrében, Wilson rákja is azért kellett, hogy House tovább tudjon lépni. Igaz, hogy elveszíti a legjobb barátját, de az ’I can change’ mondat miatt, az én úgy szeretném továbbgondolni a történetet, hogy valahol máshol, új emberként, boldogabb élete lehet, amire Gregory House-ként semmi esélye. Persze erre nincs garancia, de maga a tény, hogy feladta az eddigi életét, a nevét és az orvosi pályát a számára oly fontos rejtvényekkel együtt mindenképpen bizakodásra ad okot, és az én olvasatomban ez a végkifejlet a karakter fejlődésének méltó megkoronázása.

Úgy tűnhet, a finálé nem volt olyan érzelmes, mint a katartikus 8×21, de szerintem egy szépen átgondolt rész volt, és engem jó érzéssel töltött el a befejezés. Örülök, hogy egy a House-univerzumban hepi endnek számító lezárást kapott. Iszonyatosan csalódtam volna, ha meghal a végén vagy valami rossz történik vele, mert akkor a későbbiekben keserű szájízzel néztem volna újra a korábbi évadokat is.

Meg kell még említsem Hugh Laurie fantasztikus játékát is (nem tudom más színésszel is így tudott volna-e hatni rám House.) Nagyrészt neki köszönhető, hogy nem csak a sorozat fog hiányozni, hanem az az egyedülálló karakter is, aki a felületes TV nézőknek csak egy bunkó, cinikus orvos teli vicces beszólásokkal, de számomra egy bonyolult és főként szerethető személyiség – még ha csak fiktív is. Igen, szerethető, szerintem ez lesz az a jelző, ami évek múlva is elsőként eszembe jut majd House-ról.

Squazee - 2012. 05. 22. 22:24

Na, én is befejeztem, megnéztem az utolsó részt.
Az első TV2-n vetített rész óta néztem. Nagy döntés előtt álltam, hogy vagy a House-t nézzem vagy a vele párhuzamosan futó sorozatot az RTL-en. House-t választottam, s örülök, hogy így tettem.
Majdnem az egész jó volt. Szórakoztató, karakteres, tartalmas, jó.
Az utolsó rész is jó lett. Nem kiemelkedő, én nem vagyok oda a hallucinációs részekért különösebben, de tetszett. És a végén a megoldás nagyon House-os és jó volt. Édeskeserű és ez így jó. House valódi halála nem lett volna jó, annak nincs semmi normális üzenete, márpedig a House-ban szoktak lenni üzenetek a világnak. Lehetsz egy szerencsétlen, önző, bunkó, de akkor is van lehetőséged arra, hogy jól érezd magad és ez véletlenül egybeeshet azzal, hogy mást is boldoggá tégy, akkor még jónak is mondhatod magad. House gondolt Wilsonra. És ez szép. Mint ahogy az utolsó dal is.
Jó volt. A kedvenc sorozatom továbbra is, mindig egy különleges helyet fog elfoglalni a sorozatok közt, amiket valaha is láttam. :)

leila - 2012. 05. 22. 22:42

Micsoda év volt ez a 2004! Lost, House, DH. Lesz-e még ilyen évünk?

leila - 2012. 05. 22. 22:43

És én is ott voltam az elsőnél. Azt még DVD-ken néztük, ötösével, szinte.

amseth - 2012. 05. 22. 22:46

Vicces az elején mikor szóba kerül hogy Wilson haldoklik, House a Holt Költők Társaságából idéz,aminek az egyik főszereplője Robert Sean Leonard :)

punyapapa - 2012. 05. 22. 22:49

Nekem addig a pillanatig tetszett amíg ki nem derült, hogy House csak átvert mindenkit. Az előtte lévő dolgokkal 100%ig meg voltam elégedve. Tetszett az, hogy végül összeszedte magát kiment és pont az ajtónál dőlt össze az egész valahogy teljesen odaillőnek éreztem ezt az egészet ráadásul FlashCameron mondta neki, hogy addig fog tökölni, hogy mit csináljon míg végül ráomlik az egész. Ennek a metaforája, hogy végül is lépett egy hatalmasat a jellemfejlődésen de elkésett vele és meghalt, ez így szerintem tökéletes lezárása lett volna az egész sorozatnak. Az oké, hogy így Wilson a barátjával tudja tölteni a hátralévő idejét. De szerintem nem kellett volna a felemelő befejezés.
Bár részben azért vagyok egy kicsit morcos mert nem nagyon szeretem ez a giccset akármi is van a vége végül is pozitív. Mert az élet nem ilyen van amikor egyszerűen szar. Ahogy a 8x21ben is mondta Taub v Park mondta, hogy van amikor nem tudsz mit tenni hanem elfogadod azt, hogy szar az igazság szerintem ezzel meg elég sok mindennel szembe mentek az írók az utolsó pár perc megírásával. De ez csak az én véleményem és az is meglep ha valaki eljut eddig :D

breakaway - 2012. 05. 22. 22:58

Uram eg, el sem hiszem, hogy 2004-ben neztem az elso reszt… Olyan, mintha tegnap lett volna, pedig mar 8 eve… Hihetetlen…

lena - 2012. 05. 22. 23:00

Egy kicsit egyetértek punyapapával…
Valahogy szerintem is jobban illett volna a befejezéshez, ha House meghal. Lezárták volna a történetét, és tényleg olyan house-osan záródott volna, elkésett felismeréssel, amit nem egyszer láttunk már nála. Így nekem még egy kicsit befejezetlen, mi lesz vele, ha Wilson meghal, mit csinál majd mint törvényen kívüli?
A felemelő befejezés sem lett annyira felemelő, láttunk már jobbat is. Valószínüleg az írók mindenkinek kedvezni akartak ezzel a befejezéssel… Lehet nem kellett volna…

elvis - 2012. 05. 22. 23:12

A fináléról szólva, én drámát vártam, kissé csalódás az ún. happy end, és a valamelyest lezáratlanság.
De mindent egybevetve jó volt a zárás, éppúgy ahogy a sorozat. Voltak hullámvölgyek, de aki kitartott mellette, nem bánta meg, főként az utsó évadot.
Sztem bánhatja a Fox, simán elfért volna a sok bukó uj sori mellett, bár a költségek valóban magasak voltak.
Mindent egybevetve átlagon felüli színvonalú sorozat volt!

Pizsama - 2012. 05. 22. 23:28

8. évad kellett ahhoz, hogy House túllépve saját nyomorúságán megcsinálja a végső csínyt, csak azért, hogy az egyetlen barátját elkísérje az utolsó nagy útra. Mi ez, ha nem szép befejezés? Nekem tetszett! :)

paranoid android - 2012. 05. 22. 23:30

Az évad nagyon jó volt, pár egészen kimagasló résszel. 8×11-8×12 páros zseniális volt, és az utolsó pár rész Wilson rákjával szíven ütött, bár személyes dolgok is közrejátszottak ebben. A finálé annyira nem nyert meg magának, de érdekes volt az első fele, meg jó volt látni a régi arcokat. A lezárás viszont remek lett. Keserédesen felemelő. Kaptak pár pillanatot a többiek is, az élet megy tovább, amiből kiszállt House és Wilson. Legfőképpen azért tetszett ez a lezárás, meg az utolsó pár rész, mert a sorozat mozgatórugója volt ez a barátság. House életében a legfontosabb ember nem Cuddy, nem Stacy, hanem Wilson volt. Örülök, hogy ez a barátság került az utolsó részek központjába.
Cuddy hiánya azért nem volt gáz szerintem. A múltjuk miatt nem érezte úgy, hogy el kell mennie a temetésre. Hallucinációként pedig nem jutott rá idő, mert leszakadt a tető. Lehet, hogy ő következett volna.

Alfie - 2012. 05. 22. 23:37

Nagyon fog hiányozni a sorozat DE…ez a finálé szerintem borzalmas volt.Az alkotóknak néha az a szerencséjük, hogy a rajongók talán elképzelik maguktól, mi járhatott az író fejében, hogy ilyen trükkösen oldotta meg a feladatát, holott van úgy szerintem, hogy abszolút semmi ilyen furfang nincs, csak puszta ötlethiány. Lássuk közelebbről
-A megvilágítás House és Amber között az ablakokból-teljesen a busz a 4. évadból
-Hallucinálás Kutnerre és ismét az öngyilkosság mint menekülés-5. évad finálé
-Összeomló ház-6. évad finálé
-House mosolyogva elmegy a legvégén mosolyogva úticél nélkül-7. évad finálé

Most meglehet ezért kövezni és mindenki más véleményét tiszteletben is tartom, DE azért egy összeollózott sorozatfináléra abszolút nem lennék büszke az íróktól. Főleg, hogy részemről nagyon sántít ez a szirup végkifejlet. “I can change”…igen igen. Tehát akkor House boldogan elmotorozgat 5 hónapot, majd utána vagy börtönbe megy, vagy éjjel-nappaliban lesz pultos, mivel nincs orvosi engedélye többet?

beiz - 2012. 05. 22. 23:42

sajnos nem tetszett.

Ennél sokkal-sokkal-sokkal jobb részeket szállítottak, esetenként még évad közben is. Ez még évadzárónak is kevés volt, nemhogy sorozatzárónak. Sajnálom. Szerettem House-t, bár mindig húztam halasztottam az évadindítást, aztán valamikor nyár derekán daráltam évadról évadra.

Voltak kiváló pillanatai, de ez a zárás nem tartozik közéjük. csak azt sajnálom, hogy nem sajnálom :( Most fejeztem be, véget ért 8 év… és hümmm…. nem érzek semmit. Megyek lefekszem. kb ennyi

Kelta67 - 2012. 05. 22. 23:51

Hát nem tetszett..én kb azt vártam, hogy House meghal, és ott kiderül, hogy Wilson csak kamuzott a rákról, összefogva Foremannel,meg mindenkivel hogy jól megszívassák House-t, és mikor rádől az égő ház, döbbenek meg, hogy gáz van…Wilson ritt volna..meg minden, és jöhetett volna a feltámadás ugyanígy, és jól visszaszívatta volna őket House..ez jó lett volna, igazi House! :)

de így?? nyál meg álhappyend???? neeem ez nem House hoz méltó befejezés volt. nagyon nem. kár

Nina - 2012. 05. 22. 23:53

Nagyon fura rész volt. Az első bő húsz perc alatt szinte szenvedtem- aztán a második húsz perc meg már… olyan lett, amilyen. Jó? Rossz? Hogy húzhatnám rá bármelyik jelzőt is? Inkább szép csendben búcsút intek mizantróp dokiknak, aki elmotorozott a naplementében. És RIP Wilson.

Winnie, korrekt kritika.

winnie - 2012. 05. 22. 23:56

kelta67: az oké, hogy nem tetszett – a vélemények természetes, hogy megoszlanak, de pont azt hozod fel, hogy nem volt kiszámítható?:) ez általában jó dolog szokott lenni. mármint, hogy nem olyan lett, mint amire sokan számítottak. (nekem, mint írom, éppen a “nyálmentesség” volt meglepő, az, hogy nem volt benne érzelmi töltet, ami talán kellett volna egy ilyen búcsú epizódhoz. eltemettek egy embert, két haver meg elment motorozni.)

pb88 - 2012. 05. 22. 23:58

Hát én most néztem az utolsó részt és az első szó ami eszembe jutott: szép.
A sorozatfinálé nem jó volt vagy rossz, egyszerűen csak szép. Szép volt látni azokat a karaktereket, akikkel végig sírtunk/nevettünk/izgultunk/szenvedtünk nyolc évet, egyszerűen csak elmotorozni a végtelenbe. Nem keltett bennem se kínzó szenvedést, se ürességet az, hogy nem valami erős jelent-sorral (tkp. House tényleg meghal) zárták le a történetet. Ez azt gondolom pont így volt jó, mert meghagy annyi játékteret a néző számára, hogy tovább tudja gondolni a történetet, így akármilyen jövőt tud alkotni House-nak.
Persze lehetett volna ennél sokkal drámaibb is a befejezés, de az előző évadokkal csak disszonanciát alkotott volna.
Azt gondolom nyomasztóbb befejezésre csak akkor kerülhetett volna sor, ha Wilson valamelyik korábbi évadban hal meg, például még az előtt, hogy Cuddy és House egy pár lettek volna. Ebben az esetben lett volna annak értelme, hogy House a halált válassza, hiszen akkor tényleg mindenkit elvesztett volna maga körül, így viszont Wilson-nal még van szűk 5 hónapja együtt, amit nem akar eldobni saját magától.
Összességében az évad, főleg az utolsó részek nagyon tetszettek, de jobb lett volna szerintem ezt (Wilson meghal) már egy korábbi évadban elsütni, de gondolom a készítők nem készültek arra a ötödik évad magasságában, hogy három év múlva vége.
Mindegy.
Hiányozni fog.

winnie - 2012. 05. 23. 00:01

“Tehát akkor House boldogan elmotorozgat 5 hónapot, majd utána vagy börtönbe megy, vagy éjjel-nappaliban lesz pultos, mivel nincs orvosi engedélye többet?”

ez az, aminek az eldöntése a nézőre vár – az hogy mi jár at írók fejében, nem is kell elképzelni, hiszen alapos interjúk vannak, de ahogy david shore is mondja, a sorozat csak addig tart, amíg elindulnak. onnantól már szabad a gazda, még ő sem mondja, hogy fél év múlva ez meg az lesz, mert az már nem a sorozat.

Jeol - 2012. 05. 23. 00:31

Nekem nagyon bejött. Habár azt sajnálom, hogy csak Foremannek “mondta el”, hogy nem halt meg…de ahogy Foreman rájött szépen lassan, hogy ki tette oda a kártyát és miért, és ahogy lassan elkezdett mosolyogni…brutál jó pillanat volt. (ezt viszont a Good Will Huntingból nyúlhatták,más szitu meg minden,de nekem rögtön az jutott róla eszembe :)) ).

Kár, hogy vége, House karakterét nagyon bírtam.

Jeol - 2012. 05. 23. 00:33

Ja még folytatólagosan annyit, hogy nagy ziccert hagytak ki azzal, hogy nem adta tudtára a többi embernek(akik “alatta” dolgoztak), hogy nem halt meg, mindenkiről egy olyan pillanat nagyot ütött volna, mint ami Foremannél volt.

gromit - 2012. 05. 23. 01:02

Azt találtam mondani a finálé előtt a kibeszélőben, hogy: “szívem szerint hepiendet szeretnék, de jelen állás szerint még olyan viszonylagosat se tudok elképzelni, mint a 3. évad végén, hogy minden a legeslegnagyobb rendben van módon elgitározgat magában. persze az írók nyugodtan lepjenek csak meg :)”

és mennyire örülök, hogy megleptek :)

Külön pacsi az utolsó nagy Sherlock Holmes-párhuzamért (hétfőn ez is felmerült bennem, de persze több variáció mellett, remek, h ezt lépték meg), és ahogy winnie is külön kiemelte, nem lett belőle túl nyálas-érzelmes, nekem nem hiányzott volna… Sokkal frappánsabb volt ez a viszonylagos hepiend (mert hát igazából nem teljes a hepiség, Wilson haldoklik, és a világ számára House is halott, és viszont, House számára is eltűnt az ismert világ)

Többen hiányolták itt a katarzist, az előző részekhez vagy korábbi évadzárókhoz viszonyítva. Szerintem viszont nincs az előírva, h katarzisnak mindenképp negatívnak kell lennie, ennyi depi után a fordulat és egy kis feelgoodság is ugyanúgy kiválthat katarzist, csak épp pozitív érzelmekkel kísérve :) (ez nyilván ahogyan én látom, nem kell vele egyetérteni :) )

Kelta67 - 2012. 05. 23. 01:02

winnie
szerintem keversz valakivel :)
hol írtam, hogy nem volt kiszámítható?? pont az a baj, hogy nagyon is az volt, sablon.
nyálmentesség?, ezt se írtam, pont hogy azt írtam tele volt nyállal, meg sziruppal…én keményebb arcul ütősebb véget vártam, valami nagy dobást…á la House..

ez biztonsági játék volt a készítőktől..korrekt iparos munka..de nem egy Dávid szobor :)

winnie - 2012. 05. 23. 01:03

“hol írtam, hogy nem volt kiszámítható?”

azt írtad, hogy azt vártad, hogy meghal. és nem halt meg. hogy wilson kamuzott – és nem kamuzott. ezt vártad – és nem ez történt.

gromit - 2012. 05. 23. 01:25

Utánanéztem, pontosan mikor is szippantott be a sorozat: 2006 márciusában, akkor kezdődött ui szinkronosan a tv2-n, de addigra már várós volt egy ideje, csak hát annó nem volt még alternatív lehetőségem. (Hogy bírtam ki annak idején?? :D )

Alapvetően nem vagyok oda a kórházas sorozatokért, de Hugh Laurie miatt muszáj volt bepróbálni, és rögtön megfogott. Robert Sean Leonard csak külön bónusz volt. Ja igen, House kérdésére válaszolva, én is láttam a Holt Költők Társaságát :) (RSL nevét onnan jegyeztem meg még régen)

liberatore - 2012. 05. 23. 01:55

Nekem tetszett az évadzáró és a happy end is. Én nem bírtam volna azt elviselni, hogy az “újkori” sorozatok egyik alapköve úgy ér véget, hogy a főszereplő meghal… Inkább maradjanak meg élve az emlékezetünkbe. Persze Wilsonnak kampec lett volna, meg House is lehet ment volna a sittre, de örülök, hogy így alakult. Így, hogy motoroznak a végtelenbe egy boldog lezárást hozott, amit teljesen megérdemelt ez a sori…

Benő - 2012. 05. 23. 07:54

Nem néztem az idei évadot, nálam az előző vége betette a kaput..
Azért a fináléra kíváncsi voltam, de úgy éreztem most is, hogy elfáradt a sorozat, ideje volt befejezni.

Nem találom viszont sehol, hogy
-Milyen dráma történt a 8*18-ban?
-ill, hogy Wilson mikor lett beteg, és pontosan mi a baja?

Köszi, ha válaszol vallaki:)

Benő - 2012. 05. 23. 07:59

a valaki természetesen egy “l” bocs:D

Roxi - 2012. 05. 23. 08:02

Egyébként Shore azt is nyilatkozta nemrég,hogy House nem boldogságra született és biztosan nem lesz olyan vég,hogy elmotorozik a naplementébe,erre mi a vége? Na igen,mindenki hazudik!
Bár így végiggondolva bár House mint ember nem halt meg,de a személy,mint Gregory House hivatalosan halott!
Túlképpen nyitva maradt a vége,mi lesz Wilson halála után,amikor House nem mehet vissza a csapatához sem,hiszen mindenki azt hiszi halott! Bár Cuddy nem volt ott a temetésen így Ő lehet nem is tud róla,mert akkor valószínűleg elment volna!
Kicsit nyitva maradt a vége,akár pár év múlva le is lehetne porolni,ha Laurie kedvet kap hozzá és kizenéli magát!

Bullseye - 2012. 05. 23. 08:16

ha jól sejtem a 8×18 volt az amikor a csaj lelépett, Wilson meg bejelentette, hogy rákos…

amúgy hogy lehetett volna még lezárni?
– Wilson meggyógyul, House kiszabadul, holnap minden megy a régi kerékvágásban csak nem látjuk
– House váratlanul meghal, a gyilkosát csak hátulról látni, de hasonlít Cuddy-ra
– House heroikusan meghal
– House szánalmasan meghal
– House megeutanázza Wilsont, majd megöl mindenkit, mert utálja a változást, végül végez magával is.

ayren - 2012. 05. 23. 08:29

Roxi, szerintem kizárt, hogy pár év múlva leporolják. Hiszen a nézettségi adatok csökkenése miatt kaszálták. Egyébként se szoktak ilyent tenni sorozatokkal. Pár év múlva pedig Laurie közelít a 60-hoz, na, az aztán már tényleg nem amerikai sorozatba illő kor. Annak is örülhetünk, hogy a középkorúakat nem száműzzék a képernyőről, sőt manapság mintha reneszánszukat élnék. :)

owlman - 2012. 05. 23. 08:46

2004-től a végéig néztem a sorozatot, jó utazás volt :)
Ez volt az egyik első sorozat, amit elkezdtem nézni a BSG és a 24 mellett.
Igazából mint modern Sherlock Holmes (eredeti kiejtése “hómsz” azaz otthon) átiratként tetszett meg.

Így az évadzáróban különösen tetszett a Sherlock Holmes-párhuzam, és azt is hűen követték, hogy szinte senki sem tudja, hogy nem halt meg.
Sajnos azonban az elején meg később sejtethető volt, hogy nem fog meghalni.

Úgy ütősebb lett volna, ha tényleg úgy tűnik, mintha House halálát mesélnék el, “Wilson keresi House-t” jelenetek nélkül, illetve valaki azért sírhatott volna a temetésen.

lunatic - 2012. 05. 23. 08:47

Nem mondom, hogy “ürt érzek, mondhatatlan ürt” most, hogy vége, de furcsa volt úgy eljutni a stáblistáig, hogy tudom, nem lesz tovább.

Nem egészen ilyesmit vártam lezárásnak, de egyrészt meglepődni jó dolog, főleg ha félig-meddig pozitív a meglepi, másrészt ez a keserédes fél-happyend még belefért a koncepcióba. Ahhoz képest, hogy az elején mennyire leírtam a 8. évadot, egész jól kinőtte magát a 2. felére – megjegyzem, szvsz az évad (talán) csúcspontja a Laurie által rendezett 8×19 volt. Főleg akkor tűnt fel, hogy nem is olyan rossz a színvonal, mikor a múltkor visszanéztem pár részt az 5. évadból (ki-kivel, hogyan kavar téma erősen túlragozva)
Szép volt, jó volt, emlékét megőrizzük, legalábbis egy ideig.

@Benő

“-Milyen dráma történt a 8*18-ban?
-ill, hogy Wilson mikor lett beteg, és pontosan mi a baja?”

Meg is válaszoltad: ez volt a drámai befejezése a résznek, hogy kiderült Wilson betegsége. Rákos, 2. stádiumú thymoma-ja van (csecsemőmirigy jóindulatú daganata, 60-80%-os ötéves túlélési esély)

lunatic - 2012. 05. 23. 08:53

@Bullseye

“amúgy hogy lehetett volna még lezárni?

– House megeutanázza Wilsont, majd megöl mindenkit, mert utálja a változást, végül végez magával is.”

Majdnem. Én pl. egy “House ‘megeutanázza’ Wilsont és/vagy 13-mat, majd otthon bluest játszik a zongorán, a ház előtt megáll egy rendőrautó, kopogtatnak, közben lecsendül az utolsó akkord, kép elsötétül” befejezést el tudtam volna képzelni. Igaz, ez félig lenne “happy”, de talán még house-osabb lezárás lett volna.

Elkon - 2012. 05. 23. 09:20

Azért azt sem árt tudni, hogy Lauire nem fog többet vállalni, úgyhogy ne is reménykedjen senki a folytatásban.

Pizsama - 2012. 05. 23. 09:23

Jeol!
Szerintem Foreman simán elmondhatja a team tagoknak. De ez is a mi fantáziánkra van már bízva.

Én valamennyire megértem a fanyalgókat is. Valami nagyszabású, valami igazán katartikus véget szerettek volna. Például hogy House börtönbe kerül, lemarad Wilson utolsó hónapjairól, teljesen elkeseredik, és végez magával. Vagy épp minden jóra fordul. Wilson meggyógyul, Dominika visszajön, újra összeházasodnak és gyerekük lesz.
De ha jobban belegondoltok ezek lettek volna az igazán sablonos, a sorozathoz egyáltalán nem illő befejezések. Sokkal egyszerűbb lett volna kinyírni House-t, vagy épp valami módon a várva várt boldogságot elhozni neki (Dominika?). De House és a sorozat nem ilyen.

Ehelyett kaptunk egy ultimate House-os csínyt. Egy utolsó nagy átverést, méghozzá elég drasztikusat.
Ami viszont nekem is fura, az az, hogy eleve erre a nagy prank-ra készült, akkor miért drogozott be annyira, hogy halucináljon? Miért lettek szuicid gondolatai, miközben képes lett volna eljátszani a saját halálát azért, hogy a haldokló barátjával töltse annak utolsó hónapjait?
Vagy közben döbbent rá, hogy egyszerűbb volna tényleg meghalni? És akkor nem kéne végignézni Wilson halálát? Nem kellene tovább élnie az életét az elvesztése után?

Bennem is sok kérdés és gondolat maradt a finálé után. De alapvetően azt kell mondjam, jól zárták le. Elmotorozni a végtelenbe. Nem happy end, nem is katarzis. Valami más. De jó! :)

Cirmoscica - 2012. 05. 23. 09:25

@danonino: igen, bocsánat, Supreme mondta a “gyenge karakterek”-et.
@Supreme: köszi a választ. :)

BlackCrow - 2012. 05. 23. 09:47

@Pizsama:

Szerintem nem volt neki tervbe véve ez a prank. Szóval miután minden bedőlt, miután se Foreman, se Wilson nem húzta ki a sz@rból, akkor keseredett el annyira, hogy most aztán mindennek vége. Aztán közben döbbent rá, hogy itt még van potenciál, és tényleg tud Ő is önfeláldozó lenni, nem csak a halálban lehet jobb ember, ahogy a betege mondta. De ezt valszeg sosem tudjuk meg :)

Roxi - 2012. 05. 23. 09:52

Elképzelhető, hogy később valahogy feléleszti ezt a karaktert?
Shore:
Imádom ezt a karaktert. És tudom, hogy Hugh is imádja ezt a karaktert. Nyitvahagyom ezt a kérdést, de gyakorlatilag elég kevés esélyt látok erre. De utálnám kimondani, hogy “Soha nem jön elő újra ez a karakter.” Az nagyon lehangoló érzés lenne.

Számomra is az lenne,főleg,hogy kissé csalódtam a fináléban!
Én úgy vagyok vele,hogy amíg élek,remélek :)
Sose tudhatjuk mi lesz X év múlva,ha nem is újabb sorozat,de akár egy mozifilm valami,ilyenre azért volt példa!Egyetlen dolog tette volna lehetetlenné,ha valóban meghal House!

Nina - 2012. 05. 23. 09:59

Nyilván nem fogják feléleszteni a karaktert, bár nem lenne rossz ötlet ez az öt hónapnyi roadmovie-t elkészíteni House-ról és Wilson-ról, de nálam csak akkor lenne nyerő, ha Wilson nem épp haldokolna. Mert arra nem vagyok kíváncsi. Úgyhogy ennyi…

lunatic - 2012. 05. 23. 10:27

@kaldor – 2012. 05. 22. 17:05

“I can change.” hát kösz, igazán jó lett volna látni is belőle valamit…

Én úgy gondolom, láttunk.
Anno House hosszabb idő után újra bevicodinozott, mert csak úgy tudta elviselni, hogy a barátnője talán meghal.
Most is az lett volna számára az egyszerűbb megoldás, aminek kinézett a dolog, hogy ne kelljen végignéznie, ahogy barátját felemészti a betegség (és nem mellesleg, ő kvázi egyedül marad). Végül nem ezt választotta, sőt, eléggé nagyot mert lépni. A “hogyan tovább”-ot persze ránk bízzák, de ez szvsz határozott előrelépés volt House személyiségében.
“Almost dying changes nothing. Dying changes everything”

lunatic - 2012. 05. 23. 10:44

@Pizsama – 2012. 05. 23. 09:23

“Ami viszont nekem is fura, az az, hogy eleve erre a nagy prank-ra készült, akkor miért drogozott be annyira, hogy halucináljon?”

Nem szabad túlkombinálni, ez a lezárás eléggé igényelte a “suspension of disbelief” alkalmazását a néző részéről.
Számomra pl. az is meglepő volt, hogy Wilson, akit korábban még nem láttunk motoron ülni, és saját bevallása szerint “can’t drive stick”, majd pont egy 3 mázsás cruiseren pöfög el a naplementébe (erdőben a fák alatt).
Nem baj, hangulatilag jó volt ez így.

blady - 2012. 05. 23. 11:07

megkönnyeztem, nevettem, szomorú voltam, örültem.
Én keserédes lezárásra számítottam, és pont azt kaptam. Sokan írták, h happy end..azért annyira nem happy end szerintem sem. Láthattuk már, milyen az, amikor House és Wilson együtt utaznak, hogy viselkednek, miket mondanak. Épp ezért nem igazán volt hiányérzetem a végén. Oké, h House a lényeg, de számomra még nagyobb csapás lett volna látni Wilson halálát, mint mondjuk House-ét, mert ő tényleg a jobbik fele volt.

Évadzáróval kapcsolatban sokmindent leírtatok, egyetértek Winnie-vel is, azt még megjegyezném én is, h a Holt Költők Társaságának felidézéséért hatalmas plusz pont jár.
Nagyon régen láttam már, Robert Sean Leonard legelső filmjeinek egyike, amiben a tanára megszeretteti vele a költészetet, a színészetet és ezen a pályán akarja továbbvinni az életét, ám édesapja keresztbe tesz neki és (nem emlékszem milyen) suliba akarja benyomni. És így, h nem csinálhatja azt, amit szeret, öngyilkos lesz.

Ugye az emberek fantáziájára van bízva a befejezés, jó nyilván az enyém senkit nem érdekel, de én azt láttam a motorozás végén, h ha már nincs Wilson, House nem fog beállni egy pultba és füstfelhőben piát locsolni, vagy sötét pincékben fight clubokat szervezni. A szuperhősök mind magányos halálra vannak ítélve.
Sherlock párhuzam egyébként zseniális. Tényleg két olyan karakterről beszélünk, akikkel az égvilágon egyszer sem akarnék vitába szállni:D

Arthuro_Adam - 2012. 05. 23. 11:27

Nekem tetszett a finálé, nagyon fog hiányozni a sorozat, én a 3. évadban csatlakoztam be, addig nem értettem, hogy mi lehet jó egy sántikáló orvosos sorozatban :)

A kommentek között többen nem értettek egyes dolgokat, szerintem elég egyszerű volt. House szokás szerint próbálta megúszni, nem sikerült neki. Aztán a betegség megoldása fontosabb volt saját magánál (ilyenre is láttunk példát korábban), ezért bukta a beteg felajánlását. Ez mind odavezetett, hogy inkább öngyilkos lesz, de meggondolta magát és jött a lehetőség, hogy megrendezze a saját halálát. Miután hátul kiment, kicserélte a fogászati leleteket, odatette a kártyáját az asztal alá, és várta Wilsont :)

Egyet sajnálok, hogy beletették ezt a Wilson rákos vonalat, ez nem tetszik. Magamból kiindulva mindenkinek szép, sok gyerekes, családos életet képzelnék el, de többször is kifejtették, hogy miért nem kell család Wilsonnak mondjuk.

Arthuro_Adam - 2012. 05. 23. 11:28

blady: Az egyértelmű szerintem, hogy House végül megmenti Wilsont :)

blady - 2012. 05. 23. 11:38

a rákból? le vagyok maradva:D

gafati - 2012. 05. 23. 11:40

Mivel most fejeztem be a House-t még frissek az élmények.

Értelmet és összefüggéseket keresni a dolgok között nem érdemes. A House-ban már volt minden. Minden szereplő volt halálos beteg, voltak kavarások és szerelmi szálak. De csak ismétlések lettek volna benne, valami más valami újdonság nem igen. Megérett a végére, és a “csúcson kell abba hagyni” dolog itt érvényes.
Igaz a zárórészt én is rövidnek tartom(az előtte lemenő visszaemlékező résszel House Special-Swan Song-al együtt).
Már az előző részben vagy egy dupla epizóddal kellet volna felpörgetni mint ahogy az évadzáró finálékat szoktak.
Engem beültettek a hintába és tényleg az hittem hogy House meghalt.Talán mert nem hittem, hogy eljátsszák Sherlock Holmest.Ezért meglepetésként élt a csavar és a hiány érzetem még egy résszel letehet volna kielégíteni.(miben 13-as meghal)
Nekem tetszett a vége és azt, hogy öt hónap után mi lesz, ezek után már érdektelen. Azt úgy hívják, hogy folytatás.
A kiskapu nyitva maradt…

gromit - 2012. 05. 23. 11:43

@blady: HKT-ben az apa katonatiszt, és a srácot is vmi szigorú katonai suliba akarja bedugni.

Egyébként vele (Kurtwood Smith) is találkoztunk a House-ban, 3×15-ben (Half Wit) ő volt a zongorista apja, hasonló “én mondom meg, mi a jó a gyereknek” figura, mint a HKT-ban, csak a zongorista nem tudott visszabeszélni… (és igazából szimpatikusabb is volt a katonánál)

Roxi - 2012. 05. 23. 11:55

@lunatic Mondjuk szerintem amióta Cuddy elhagyta folyamatosan Vicodinozott,tehát ezt se tudta volna tisztán végigcsinálni!
Az meg,hogy a beteg miért halt meg ugye egy örök rejtély marad,ahogyan az is,hogy ha előre eltervelte a cserét,miért akart mégis öngyilkos lenni!
Azt azért jól megoldották,hogy olyan finélát csináltak ami még sokáig ad beszédtémát,ha nem is csak pozitív értelemben!

christaylor - 2012. 05. 23. 12:06

“egyedül két ember tudta meg, hogy nem úgy van az”

ööö,Wilson és ki még? ezek szerint elkerülte a figyelmemet a másik ember.

lunatic - 2012. 05. 23. 12:13

@Roxi

Igen, a folyamatos vicodin világos, arra akartam utalni, hogy korábban elmenekült volna a hasonló szituációból, és mindig a számára jobb, egyszerűbb megoldást választotta volna. Itt is próbálkozott vele (8×20-ban), de amikor kiderült, hogy Wilson nem “hosszabbít”, őt meg várja a hűvös, akkor meg merte lépni a számára mindenféle értelemben fájdalommal járó megoldást.

@christaylor

Foreman eléggé úgy nézett, mint aki rájött, hogy House csak a beléptetőkártyát adta be, nem a kulcsot :)

christaylor - 2012. 05. 23. 12:36

lunatic: igen, én is Foreman-re gondoltam, a mosolya miatt, de tényeket akarok, hogyha valóban ő volt, akkor miből jött rá. :)

ayren - 2012. 05. 23. 12:40

Szerintem onnan tudta, hogy a belépőkártya gyakorlatilag mindig House-nál van.Vagyis megsemmisült a tűzben. Mit keresett volna Foreman asztalának lába alatt?

ayren - 2012. 05. 23. 12:41

Vagyis: “…Housse-nál volt.”

Roxi - 2012. 05. 23. 12:46

Jaja,az tök egyértelmű volt,hogy Foremannek hagyott egy jelet és ő rá is jött erre,ezért mosolygott!

blady - 2012. 05. 23. 13:39

tééényleg katonatiszti suli volt, köszi :)

Formenan-nek amúgy tipikus “Te szemét csirkefogó:)))” feje volt :D

Tomi - 2012. 05. 23. 14:37

Tetszett is a finálé meg nem is. Rettentően örültem, hogy House nem halt meg :) Nagyon House-os volt, ahogy mindenkit átvert :D Nem hiszem el, hogy tényleg van olyan, aki 8 év után örült volna neki, ha House-t kinyírják. Meg tök jó volt a vége is, mikor elmociznak a távolba. És az is tetszett, hogy Foreman-nek megmutatta hogy él. A haluzós, visszatekintős részeket meg imádom.

Viszont az kár, hogy nem lett teljes happy end. Feleséggel gyerekkel szívesebben láttam volna pár évvel későbbi kitekintésben, ahogy a képzeletében mutatták. Megérdemelte volna, szenvedett már eleget… Meg ha belegondolok a mocizásnak elég drámai vége lesz :( Wilson meghal, House meg soha nem praktizálhat többé :( Csak azt tudom elképzelni, hogy álnéven lesz fizikus ahogy a böriben tervezte. És az is kár, hogy a többieknek nem jelezte, hogy él. Biztos nem köpné be senki.

Én nem szeretem az ilyen bízzuk a néző fantáziájára befejezést, ezért remélem megjátsszák, amit az odaátban és folytatják, akár 1-2 év múlva más csatornán. Meg azért is jó lenne, mert nagyon fog hiányozni :( A részeit mindig rögtön néztem, amint volt felirat, sosem daráltam, más sorozatokkal ellentétben.

blady - 2012. 05. 23. 14:55

“És az is kár, hogy a többieknek nem jelezte, hogy él. Biztos nem köpné be senki.”
de Foreman-nek jelezte. Ahogy Shore mondta vmelyik interjúban, amolyan “don’t worry” jelzés volt a névjegykártya..

Supreme - 2012. 05. 23. 15:19

@Roxi

“Sose tudhatjuk mi lesz X év múlva,ha nem is újabb sorozat,de akár egy mozifilm valami,ilyenre azért volt példa!”

Nekem oriás kedvenc volt a Jóbarátok és hányszor felröppent, hogy mozifilm lesz és alig vártam … és azóta is. Pedig nem hiszem el, hogy nem lenne benne fantázia. Mondjuk House talán még megosztóbb mint a Jóbarátok volt, azért az populárisabb, és még abból se lett semmi.

Visszakanyarodva egy picit, azért jó lett volna Cuddy-t valamennyire belecsempészni a fináléba, még ha Edelstein nem is volt hajlandó együttműködni, egy sziluett, vagy régi emlékek felidézése stb.

Még ma is baromira idegesít, hogy ennyire ötlettelen és lapos lett a befejezés … azt hiszem ez még így lesz egy darabig.

SZN - 2012. 05. 23. 15:53

Ennyi volt, szép volt, jó volt!

Így kell bejezni egy olyan sorozatot amely történelmet csinált! Mindenki ismeri a világon, valaki utálja és valaki meg nem tud nélküle élni. Akárki akármit mond, az elmúlt idők egyik legjobban eltalált befejezését láthattuk. Számomra az első olyan sorozatzáró, mely után mosolyogtam és nem azt mondtam a végén, hogy “mi a fene történt, most mi van”(mint például a Lost vagy a Chuck esetében). Itt utoljára megkaptunk mindent, ami House-ra jellemző, azokat az egyedi vonásokat, melyekkel más sorozatban nem találkozhatunk!

House egy bunkó, arrogáns…., de be bizonyította azt, hogy Wilsonért bármit megtesz (pl: a konferencia ahol helyette mondja el a beszédét az eutanáziáról), tehát így volt tökéletes befejezés, nem hiányzott semmiféle haláleset (persze öt hónap múlva úgy is bekövetkezik, de tudjuk, hogy a “Cancer’s boring”). Ne fejtsük el, House a túlélés minta példánya, akárhányszor került a padlóra mindig fel állt és tovább lépett!

House (ahogy az utolsó rész promo-jának betétdal címe) “Live Forever”!!

bmw_fan - 2012. 05. 23. 16:22

“Nem értem sokan miért sírnak Cody-ért.”

Nem Cody-ért sírnak, hanem Cudy-ért. Te valamelyik gyerek páciensre gondoltál?

ON:

Nekem sem jött be a finálé. Bár a winnie által leírt gondolatmenet gyorsan lezajlott a fejemben már a robbanás közben (meg merik-e húzni a halált, vagy csavar, vagy csavar csavar és halál, stb…), kioltva a további gondolkodást és csak vártam, hogy melyik lehetőséget választják az írók.
Az előző rész számomra is súlyosabb volt, inkább olyan érzelmű befejezést vártam (de minimum egy jelenetet akkor már, hogy Wilson és Foreman próbálják megmenteni House-t, az üthetett volna). Végig az volt az érzésem, hogy van két (vagy több) lehetőségük az íroknak az adott helyzetben, és a sokkal kevésbé drámait, merészet választják, az eddigi évadok drámái ellenére.

És igen, ez egy olyan elvárás, amit az írók indukáltak bennünk. Nem lehet úgy élvezni egy finálét, hogy az érzelmi töltet az átlagos(nál rosszabb), hogy némileg karakteridegen dolgot adnak a főszereplő szájába, stb. Írták fentebb, hogy egy 15 perces beszélgetés hatására fog megváltozni, mialatt soha senkit sem látott megváltozni.
Ez a sorozat nem “érdemelt” feel-good befejezést, vagy legalább erősen negatív felhanggal, ha már “muszáj” a feel-good befejezés. Egy olyat, aminek a happy end-et várók és casual nézők örülhetnek, míg a drámáért nézők átérzik a kettősségét és szomorkodhatnak. Persze történetileg nem lehet egyszerű az ilyen :).

Összegezve egyik fordulat és mozzanat sem nagyon tetszett a részben :/. Ha csak évadzáró lett volna, akkor meg elfogadtam volna (túlracionalizáltam volna, de ezt nem fogom :).

bmw_fan - 2012. 05. 23. 16:30

A temetésre, az egyetlen lehangoló dologra, ami miatt jó lehetett volna, pont kioltották a negatív érzést.

– Ha biztosan tudom, hogy meghalt, akkor drámaibb, akkor át lehet érezni, hogy a többiek mit érezhetnek. Akkor én is lezárom House-t magamban.
– Ha tudom, hogy nem halt meg, akkor meg (bár drámát vártam) a poén üthetett volna, hogy ezt meg merte lépni. Akkor egy ilyen fekete humor szerű érzés foghatott volna el, amit még így is többre tartanék, mint amit választottak.

Ehelyett az érzelmileg erős szakasz helyett egy üres várakozás fogott el, hogy meghalt-e vagy sem.

Bogiii - 2012. 05. 23. 17:50

Először is a 8. évadról: Szerintem magasan veri az előzőt. Nem tehetek róla, de a 7. évad elejét csúnyán tönkre vágta a két főszereplő románca. Az évad második felére azért összeszedték magukat, az már tetszett. Az idei évadnak talán a közepe felé volt egy-két rész, amit laposabbnak találtam. Chase karaktere 8 év alatt a “cuki-doki”-ságtól az “én nevem van az üvegajtón” szintig fejlődött (megérdemelten) és vele együtt fejlődött Jesse S. játéka is.
Adams karaktere annyira nem fogott meg, viszont Park már a legelejétől belopta magát a szívembe. Lehet az új karakterek a gyengéim, mert pont miattuk pl. a 4. évad a kedvencem az összes közül. Idén visszatértünk az esetcentrikussághoz, természetesen az elmaradhatatlan párhuzamokkal House aktuális élethelyzete, problémái és a heti beteg között. Amikre persze csak akkor figyel fel az ember, ha egy-egy epizód megtekintése után gondolkodik is egy picit.
A finálé alapgondolata nekem teljesen korrekt. Viszont.
Én a visszatérő karaktereket (hosszú lista, előttem már fel lett sorolva) nem ebbe az egy 45 percbe sűrítettem volna bele. Ennyi idő kevés arra, hogy mindenki megnyilvánuljon, ellássa House-t valami bölcs tanáccsal, még is olajozottan haladjon a történet. Engem ennyi zavart a dologban.

Végső konklúzióm, hogy egy nagyszerű sorozat méltó búcsúzását láttam. Hiányozni fog.

Evok11 - 2012. 05. 23. 18:48

Üdv! Én is a 2004 novemberiek közt vaok, más kérdés h a hatodik záró után gyakorlatilag én 2 évre kaszáltam a sorozatot, de most behoztam az uccsó hetekben. Elsőnek nagyon fontos h államvizsga előtt álló orvostanhallgató vaok, és ez az info gondolom sokat elmond mért pont 2 éve hagytam ott a houset. Én a 4. eévadtól de főleg utána a sorit teljesen két síkon néztem már, és abból igazából csak az egyik sík vitt, a másik elvesztegetett 25 perc sorozatidő volt. És mégis évadokig kitartottam mert a másik 20 perc egyszerűen felemelő volt. A House mint szappanopera egy hihetetlen intelligens karakterdráma, megannyi hihetetlen quote-tal dialógussal ami feledhetetlenné teszi a sorozatot. Sajnos mint lehet pár néző leendő kollégám is tudja, a house szakmailag vicckategória (medicina részét tekintve) a diagnózisok teljesen vállról vettek iszonyatos műhibák sora, abszolút irrealis szituációk az egészségügyben (még amerikában is!), félelmetes logikai hibák az orvosi részt illetőleg. A betegek érzelmi motivációiknak a végefelé már semmi súlyuk nem volt (Sztem kb mindenki már house-ra koncentrált) stb… Sajnos ez nekem kiütötte a biztosítétok mégha a karakterszinten fantasztikus jó jelenetek maradtak (Wilson: What are you thinking of right now /after an important dialoge with house in a conference/ House: Fjords… ) :D Nah hát ezek amik ennyi ideig tartották, nomeg a dráma. NAgyon nagy kettőség jellemzi ezért nálam a house-t… Lehet 6 évad elég lett volna…

jky - 2012. 05. 23. 20:19

Én már pár éve abbahagytam a sorozatot (talán 5. évad lehetett), azóta csak kocanéző voltam néha néha..

Most viszont megnéztem a lezárást, mert érdekelt. A hallucinálós részeket mindig is szerettem, így ez is tetszett. A végső csavar kicsit olyan felemás számomra, de végül is nem rossz. Az ötlet jó, csak az égő házas kivitelezés volt kicsit gyenge, mert tényleg ott áll, rázuhant a sok égő cucc, szóval… na mindegy :)

House most áldozatot hozott (karrier, és cakk pakk a saját élete), hogy azzal lehessen az utolsó pár hónapban, aki a legfontosabb számára, az egyetlen barátja. Lehet, hogy másképp nem sikerült volna, így ezt meg kellett lépnie, feláldozta magát a barátjáért.

Az biztos, hogy az egyik legjobban megírt karakter volt a sorozatok történetében, és még ha nem is követtem az utolsó évadokat, rossz tudni, hogy ennek is vége. Egy újabb nagy öreg sorozatot távozott. :(

Ég veled House doki!

Cirmoscica - 2012. 05. 23. 23:43

David Shore szinte minden általatok feltett kérdésre válaszolt két interjúban is, melyeknek magyar fordítását itt és itt találjátok.

Benő - 2012. 05. 24. 07:29

@lunatic: Köszi!;)

Roxi - 2012. 05. 24. 11:48

Igazából annak aki végig követte a sorozatot,az se volt olyan meglepő,vagy nagy durranás,hogy House képes volt feladni a hivatását,hogy a barátjával legyen,meg elhatározta,hogy jobb ember lesz!
Nagyjából a 4.évad után elindult egy folyamat House karakterében egy pozitív változás, ami után ez a végkifejlet már nem is olyan meglepő!
Ugye már Cuddyért is sokat változott és ha nem teszi lapátra a hálátlan dög a Bombshells végén,még többet fejlődött volna!
Sőt amikor azt mondta neki,hogy ha választani kell,hogy együtt legye vele boldogan,vagy mindenkit megmentsen,akkor őt választaná!Szóval már akkor sem a hivatás volt neki az első!

bmw_fan - 2012. 05. 24. 13:17

@Cirmos:
Kösz, végigolvastam, de sajnos nem tisztázta vele azt a véleményem (amivel persze lehet, hogy egyedül vagyok…), hogy dramaturgiai szempontból elrontották az utolsó részt. És ha egyszer annyi fantasztikusan megkomponált rész volt már a 8 év alatt, akkor miért nem tudtak mondjuk plusz egy hónapot arra szánni, hogy egy felejthetetlen hullámvasút legyen a lezárás. Bár így utólag mindegy is, megpróbálom elfogadni eme döntésüket :).

ALDO - 2012. 05. 24. 19:55

“Szerintem onnan tudta, hogy a belépőkártya gyakorlatilag mindig House-nál van.Vagyis megsemmisült a tűzben. Mit keresett volna Foreman asztalának lába alatt?”

Nem a kártya volt a lényeg, mert azt a többi orvos a köpenyére tűzve hordta, amit House gyakorlatilag sosem viselt, leszámítva azt a négy-öt részt, hanem, hogy asztaléknek használta, mert az epizód elején megemlítette Foremannak, hogy bizonyára halaszthatatlan dolog a billegő szék megtámasztása. Csak ő tudott a billegésről. Nekem innen esett le.

netro - 2012. 05. 24. 20:38

Tudjátok mi jutott eszembe?

18 perc körül (bár csak a felirat alapján) House lakásában Foreman és Wilson között elhangzik elhangzik ez a mondat:

Ha máshogy kezeltük volna..
Helyesen tettük.

Tudom ez hülyeség de nekem egyből az ugrott be, hogy kamu Wilson betegsége és csak House miatt csinálták, hogy ‘visszahozzák’ úgymond az életbe..

:)

Typhoon47 - 2012. 05. 24. 21:36

Ritka a tökéletes sorozatzáró, de most sikerült megalkotni. 8 évad tömör szórakozást köszönhetek az egyik valaha készült legjobb sorozatnak: ) Remek volt!

human - 2012. 05. 24. 22:49

netro: nyilván ezért megy vele Wilson a végén és beszél az eutanáziáról..

arabella - 2012. 05. 24. 23:33

@netro:
szerintem simán félrefordították és a helyes ez lenne:

-ha másként álltunk volna hozzá (if we had handled this differently…)

Slukk - 2012. 05. 28. 08:32

Best show ever

chulo - 2012. 06. 01. 12:11

Na én még most értem idáig. Igy is 3 részt daráltam le, mert nagy elmaradásban voltam. Nagyon tetszett, kár hogy egy had ne mondjam milyen ismerős jóvoltából megtudtam hogy megrendezi a halálát.
Húúú 8 év után igy lelőni a poént….
Pedig szép jelenetek voltak a temetésen
Na a lényeg hogy tetszett és jó befejezés volt

Casey Novak - 2012. 06. 10. 22:37
Roxi - 2012. 06. 11. 07:53

Jajj,hát ez olvastam valahol mekkora lenne már,de sajnos nem igaz….

ádám - 2012. 06. 11. 17:03

Volt egy oldal, ahol a house részeket orvosi szemszögből vizsgálták, nem tudja valaki hogy hol van azaz oldal?

Casey Novak - 2012. 06. 13. 12:25

Nem tudom, hogy erre gondolsz-e, ádám, én ezt ismerem:

http://www.politedissent.com/house_pd.html

röviden-tömören - 2012. 06. 17. 06:00

nem volt rossz a sorozatvég. de csak úgy, hogy a sorozat már jó ideje nem az volt aminek indult. egyszóval jó befejezése volt annak amivé vált. az egészet tekintve rettentő idegesítő lett (volna) ez a vég, mivel azonban jó néhány évada csak tömbösítve néztem, és rég nem volt bennem várakozás a következő részre, részekre: így bőven megfelelt.

jobban belegondolva azért olyan volt ez az utolsó rész, mintha a Columbo az utolsó részre (annak is az utolsó 8 percére) megfésülködött volna, átöltözött volna nappa kabátba, selyem szemkötőt vett volna fel, macskát simogatva egy bőrfotelben ülve hirdette volna ki mindenki előtt, hogy ki a tettes – akiről az utolsó pillanatig nem lehetett volna tudni, hogy ki az, főleg mert senkinek nem fordult vissza az ajtóban azzal, hogy “még egy kérdés” -, vitán felüli bizonyítékokat felhozva. aztán vágókép és éppen rágyújt (elsőre sikerül!) egy cigarettára, majd megáll mellette egy elegáns, vadiúj autó (ó micsoda reklámlehetőségek..) amit a felesége vezet; mire a cigit nevetve eldobja, beszáll és a kikötő felé (a napba) autóznak, hogy megkezdjék jól megérdemelt nyaralásukat, egy hajós körutazást, hiszen Columbo mindennél jobban élvezte az ilyen hajóutakat, csak a hosszú évek során ezt a vágyát nagyon jól titkolta.

az utolsó rész utolsó perceire ez nem az az önző “segg” House volt, aki még a 8 évad alatti nem is egyszeri-kétszeri “jobb ember vagyok/lehetek csak újabb pár rész alatt már megint nem jött össze, mert végletesnek tűnő módon elbasztam” fordulatok(?) mellett is volt. szinte kezdettől (nem az első résztől, de az első évadtól) szabályosan gyilkolta magát, hogy ne kelljen fájdalomban élnie. meg akart volna halni akkor is (és ugye kifejezetten is előfordult ez többször is – mind dekadens önpusztítás; mind “fájdalom-megszüntetés”, sőt bűnbánás formájában is), de MAGÁÉRT! erre az utolsó részben “meghal” azért, hogy az a rengeteg ember “továbblépjen”, mert így lesz nekik a legjobb; és csak az a kettő tudjon róla, hogy él, akik őszintén látták, hogy kicsoda-micsoda ő, az egyedüliek akik úgy fogadták el őt amilyen volt egész idő (nekünk 8 évad) alatt. (az a temetés és a méltató beszédek.. hmm.. hányinger volt..) és mégis éppen őket, és bizony minket csaptak ezzel pofán az írók, hiszen az utolsó 8 percet kivéve egy önfeléldozásában is végletekig önző pöcsnek ismertük és szerettük meg House-t. azaz csaptak volna, hiszen ez már nem ugyanaz a House, mint aki volt. és ezzel nincs is semmi baj. “jellem” jobban mondva karakterfejlődés is van a világon; nade az utolsó pár percbe sűríteni a legjavát? .. tettünk egy nagy kört – legalábbis így lett volna teljes. vagy lehetett volna egy spirál – más, kisebb/nagyobb körbe, körökbe fordulva az évadok alatt, de teljes kör(öke)t! szerintem túlfordultak az utolsó Nap-Föld fotontávolságnyi időre. nem KÁR, csak kár.

a véget nem csak tudnám, felejtem is. a kiindulási állomás érdekes volt, az út kis hepehupáit, nagyobb döccenőit és a vargabetűket is nézve, szórakoztató, élvezetes volt, de nem ez a végállomás volt a célállomás!

ha szívesen emlékszem valamire, hát arra igen, hogy állnak négyen a kórház egy elágazó folyosóján és House bot nélkül is öles, féloldalas lépésekkel elindul, mikor a három fehérköpenyes egyike, Chase utánaszól, hogy egy sima röntgen is elég lesz, hogy a drasztikus beavatkozást ellenző beteg ellenére is biztosra lehessen mondani az egyszerűnek tűnő diagnózist (hiszen a betegjogokat House épp a legjelentősebb /utolsó/ lépésnél nem “kívánja” semmibe venni – addig és aztán meg belegázolt mindenhol, mindenkibe :-)). kezelés, vágóképek, zene. kész végefőcím. THE END

ThomassLord - 2012. 06. 17. 15:07

Szép volt, jó volt, egy igazi mérföldkő távozott a legjobbak közül. A vége is gyönyörű volt, de ami még fontosabb: maga az utazás! Köszönöm az elmúlt 8 évet, nagyon fog hiányozni minden perce!

u.i.: Sherlock párhuzam: már csak az lett volna egyértelműbb, ha egy vízesés környékén motoroznak a végén :)

Cirmoscica - 2012. 09. 02. 21:48

Doktor House: A teljes sorozat – díszdobozos kiadás

adite - 2012. 11. 25. 00:17

Nagyon csíptem ezt a pacákot. Összes részt láttam, az utolsó évadokat csak tömbösítve, hol ittam a részeket egymás után, hol lassabban haladtam. De végig, szinte végig csak a fő karakter rántott magával. Egy-egy részre meg tudtak fogni más szereplők vonalával, netán egy érdekesebb esettel, de House stílusa szippantott be igazán. Egy olyan figurát teremtettek, aki társunkká tudott válni. Tanultunk tőle, vele gondolkodva emberebbek lettünk, nagyon fog hiányozni. 8 év az 8 év. Hosszú idő. Megszokjuk azokat, akiket ennyi időn át figyelünk, várunk, követünk. Köszönet a készítőknek, Hugh Laurie nevét, hangját, tekintetét sosem feledem, élmény volt!

Drawen H. Pulp - 2013. 01. 05. 21:09

Jómagam ambivalens érzésekkel gondolok …vissza…a sorozatra,mert régen nem volt ilyen összeszedett, átgondoltan kivitelezett sorozat.Valamint Hugh Laurie komikusi vénája is rengeteget hozzátett az epizódokhoz(kerettörténetekhez).Gondolok itt az odamondogatásokra,szúrkálódásokra.Szinte látom magam előtt,hogy nem ér véget a jelenet mert valami frappáns “sziporka”kifakadt belőle! Az előszóban szó volt még a viszonyokról–Én nem az efféle viszonyokról szólnék,hanem a kollégák egymáshoz való viszonyáról,melyek szinte semmit nem változtak a 8 évad alatt.Akkor az orvos-beteg voszony ami szinte midíg az elvonatkoztatásról szólt,hogy inkább tárgyiasítsák a betegeket darab-darab,ne kerüljenek hozzá túl közel.DE ennek ellenére megírtak egy moralizálós, filozofálgatós részt ellenpédának pont House-al 3:12-Egy nap egy szoba címűt,egyszerűen kváló! A végéről így nem is kell szólni,mindent elmondtatok a nagytöbbséggel egyetértek.Mindent összegezve sztem jó sokáig várhatunk egy ilyen csapatra amely összehoz egy ennyire nézhető sorozatot.Valahogy,valami mindíg hiányzik ami itt megvolt,sajnálom,hogy vége!!!!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz