login |

Awake: vége az 1. évadnak. És a sorozatnak is.

2012. 05. 25. 23:30 - Írta: CyClotroniC

71 hozzászólás | kategória: 2011/12 finálék, kritika,

Is this the real life? Is this just fantasy?
Caught in a landslide, no escape from reality…

Van “lezárása” a sorozatnak! – jelentsük ki rögtön még a spoilerek és az évad értékelése előtt, hiszen sok kaszán kesergő junkie arra volt kíváncsi, hogy megéri-e végignézni a 13 epizódot, ami az Awake-nek összesen megadatott. Van egyfajta konklúzió, ami többféleképp is értelmezhető, de ami fontos, ez nem a sorozat zárása, hiszen akkor is így végződött volna az 1×13, ha lenne 2. évad. (Tehát, ahogy várható volt, az átívelés megoldódik, de a sorozat fő DNS-e végülis megmarad.)

Szóval mindenképp megéri végignézni annak, akinek bejött az elején, csak tartott a folytatástól, de mindez inkább az utazás eleje miatt éri meg és nem feltétlenül a konklúzióért, amin ha tüzetesebben elgondolkodunk, akkor láthatjuk, hogy lezárás érzete ide vagy oda, inkább egy finálénak is elfogadható, álcázott cliffhanger. De az tény, hogy egy konkrét pontig jutott el a sztori, jó pár dolgot megválaszolva.

Az Awake egy érdekes lejtőn gurulást mutatott be nálam egy 10/10-es promóról indulva, amit egy 8/10-es pilot, egy 7/10-es szezon, egy 6/10-es utolsó három rész és egy 5/10-es finálé követett. Ha a szezonpontszámot nézzük, azért nincs sok oka szégyenkezni a sorozatnak, főleg, hogy a végcélt még szubjektívabb dolog megítélni, mint magát az utazást, ráadásul a véleményeket böngészve, egyértelműen egy olyan lezárásról beszélünk, amit jó páran félreértettek.

Érdekes, hogy pont az alaprejtély és az akörüli események húzták le az összképet, pedig egy karakterorientált nyomozós sorozatként néha elég jó eseteket hozott, az alakítások nagyon rendben voltak, a fényképezés pazarul sikerült, és remekül működött a pszichológusos szál és a magánélet is. A tovább mögött – a végső poént is lelövő spoilerekkel – folytatom a dicsérést és a panaszkodást is.

Ami mindenképpen pozitív volt, hogy nyomozós sorozatként képes volt elválni az átlagtól, érezhetően nem csak be voltak hajigálva a heti esetek, hanem tényleg a történetet akarták azokon keresztül terelgetni, és mind jelentett is valamit Britten számára. Furcsamód pont ezt a szakaszt nevezte a készítő Kyle Killen kísérletezésnek, és az utolsó epizódokat a sorozat igazi arcának, nálam pedig pont ott siklott ki az Awake.

Ha az eseteket nézem, akkor a sorozatgyilkosos, a gyerekrablós és a túszejtős rész is nagyon jól sikerült, míg voltak olyan heti ügyek is, amik inkább a drámához tudtak sok mindent hozzáadni, jobban reflektálva a magánéleti szálra, bár ez a kapcsolat végig egy erős, stabil és értékelhető pontja volt a sorozatnak.

A gond ott kezdődött, hogy nem igen volt olyan epizód, ahol a heti eset, a családi dráma és az átívelő sztori is egyszerre működött volna, sőt utóbbi szinte végig értékelhetetlen volt a pszichológusos beszélgetéseket leszámítva, amiket furcsamód nagyon szépen lekoptattak idővel az írók, de ahogy haladtunk előre a történetben, fel is borult a két világ közötti egyensúly, és aláfagytak a finom kis áthallások is.

A finálé után Killen elmondta, hogy a végcél végig az volt, ahová el is jutottak, de a bejárt utat nagyon is átírták a munka közben. Ez részben talán azért is lehetett így, mert a nyomozásból és a drámából is dupla adagot kellett belesűríteni a 40 percekbe, és így pár rész után már meg se próbáltak egyenlőségre törekedni, bár hozzáteszem, hogy nem is várta ezt el tőlük senki.

A csúcspontok mindenképpen a kezelések és a terapeutákkal való beszélgetések voltak, míg működtek, súlyuk volt, és párban voltak tálalva, mert pontosan azt hozták, amit vártam a sorozattól előzetesen, azaz két nagyon eltérő hozzáállású szakemberen keresztül próbáltuk meg értelmezni a szituációt, és mindig elgondolkodtatták a nézőt az átívelő szálról, hogy mi zajlik Britten fejében.

Kisebb csalódás azonban, hogy a két szakembert egyik világban se hozta össze, pedig ezt a lépést végig nagyon vártam az íróktól, bár elmondásuk szerint terveztek ezzel játszani, de nem az első évadban, és nem is egy epizódba akarták ezt azt ötletet kibontani, mert sokkal több lett volna benne.

Ami a magánéleti szálat illeti, talán ötletesebb lett volna, ha egy darabig inkább távolodik egymástól a két világ, de ezt egyáltalán nem lépték meg, noha a mellékszálakon eljátszadoztak azzal, hogy egy apró eltérés mennyire szétviheti egymástól a két világképet, de Britten kapcsán ezt mégsem mutatták meg igazán. Pedig talán az egy érdekesebb összetartó kapocs és kontraszt lett volna a részek között, ha az egyik oldalon kicsúsztak volna a keze közül az események.

A Rex-szel való viszonya számomra mindenképpen erősebb és színesebb volt, míg Hannah-t, az anyukát nem igazán sikerült közel hozni hozzám, ellenben a piros oldalon a partnert és a terapeutát is erősebbnek éreztem, noha ott a másik oldallal se volt baj, csak valahogy nagyobb hatással voltak a főhősre talán.

Átívelő szál, drogügylet, korrupt rendőrök. Na, valahol itt vesztette el a sorozat a teljes figyelmemet, mert ezek végtelenül nagy klisék voltak, ráadásul pont azon a bungee-jumpingos ponton mentünk el végleg rossz irányba, amit nagyon vártam, mert egyszerűen úgy éreztem, hogy kell ennek a történetnek egy flashback epizód, ami a baleset előtt játszódik, sőt ezt akár a finálénak is el tudtam volna képzelni. Megmutatni, hogy mi történt a családdal, és magával a balesettel zárni a szezont, ami egyben több dologra szolgált volna válaszul. Ez sajnos elmaradt.

Még az utolsó előtti rész el is ment volna, de azzal, hogy kihúzták a családi és a pszichológusos szálat is a zárásra a történetből, Britten csak egy súlytalan térben lebegett, mert nem éreztük azt, hogy az eseményeknek komoly hatása lenne az életére, így nem is igazán tudtam izgulni érte vagy komolyan venni, főleg úgy, hogy gyakorlatilag a pénz-lenyúlós, másra-kenős heti esetüket másolták át a baleset kiváltó okának, csak itt drogot loptak pénz helyett.

Bár a lezárás nem volt 100%-ig egyértelmű, de azt kijelenthetjük, hogy semmiképpen sem az a konklúzió, hogy Britten álmodta az egészet, noha több helyen láttam, hogy a nézők erre jutottak. Fontos, hogy ez egy olyan lezárás, ami látszólag elvarrja a szálakat, de innen még folytatódott volna a történet egy második szezonnal, szóval inkább csak egy szintlépés volt ez, mint tényleges megoldás, és gyakorlatilag egy olyan ponthoz jutottunk, ahol a főhős egyre jobban képes uralni a tudatalattiját.

A finálé ezt a tudatalatti játékot amúgy nagyon ügyesen bemutatta, hiszen látta a cipősarkat, többször is hallotta az ütemtelenül ismétlődő, kopogó lépteket is, de tudatosan nem tudta ezt a zöld világban összerakni, míg pingvin-Vega erre rá nem vezette, bár ugye az ilyen szabad-a-gazda megoldások pont a nyomozás lényegét veszik el. Alapvetően végig ezek voltak az álmok / képzelgések / manifesztációk szerepei, hogy rávezessék arra Brittent, amit tudat alatt észlelt, de mégsem látta meg köztük elsőre az összefüggéseket.

A végén, Dr. Evans irodájában se történik más, mint korábban, Britten megpróbálja magának racionalizálni az eseményeket, és ezúttal azzal győzi meg magát, hogy a bebörtönzése után történtek, a találkozás önmagával, az ajtó, és ez a beszélgetése is álom kell, hogy legyen, mert annyira szürreális. Viszont mi van, ha ez nem azt jelenti, hogy a piros világ az álom, hanem hogy a piros világban képes álmodni, mi van, ha tényleg börtönben van, és csak ezt a 20 percet álmodta?

Ha ugyanis képes arra, hogy álmodjon, vagy akár álmában álmodjon, akkor teremthet magának bármikor egy harmadik világot, amiben a felesége és a fia is él. Ez a felismerés pedig lezárásnak elég kevés, cliffhangernek viszont tökéletes lett volna, főleg, ha tényleg úgy kezdődik a 2×01, hogy felébred a börtönben, bár ez nem változtatott volna azon a tényen, hogy nagyon túlnyújtották a bolyongást a fináléban, és teljesen élvezhetetlen volt, noha azzal nem lehet vitatkozni, hogy a két világ összemosása és a határok eltörlése nagyobb játékteret nyitott volna a főszereplő és az írók számára is a folytatásban.

Összességében azért szállított jó részeket az Awake, a terápiákon születtek érdekes párbeszédek, az alakítások rendben voltak, a fényképezés szerintem továbbra is bőven a országos csatornás átlag feletti volt, Jason Isaacs pedig uralta a sorozatot, noha én jobban örültem volna, ha legalább az egyik oldalt szétesettebb és hevesebb lett volna a karaktere. A promó során érzett reményeimet nem váltotta be, nem fogom soha újranézni, viszont mégsem éreztem kidobott időnek a 13 részt.

Hogy mi lett volna a sorozat legvége? Miért működik így Britten agya? Melyik oldal a valóság, melyik az álom? A legjobb talán, ha magát a készítőt, Kyle Killent idézem:

The thing about “What’s real: red or green?,” maybe I feel like someone on “The Event,” where you wish you hadn’t named the show “The Event,” because when you talk about it, the show was never supposed to be just about that. I feel like the point wasn’t necessarily just about who killed Laura Palmer, it was about a man who wanted to live in both these worlds and what the consequences were of trying to spread yourself between two existences. I’ve never looked at it as a mystery that the show solely exists to solve.  Do I have a notion of which world I believe is real, which one makes more sense to me as real? Yes. I guess, to me it’s the same as asking “What happened to Tony Soprano in the end of that finale?” I don’t know that it would actually make things better to hear from the creator, “He lived, he died.” In some ways, it ruins it to me. It should be left open to interpretation.

(Itt és itt lehet interjút olvasni Kyle Killen-nel a zárás magyarázatával, meg egyébként az egész sorozatról – természetesen angolosok előnyben, de ki tudja, hátha lesz fordítás.)

71 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2012. 05. 25. 23:00

lehet értelmezni így és úgy, de egy valami nem volt az awake: álom. ezt mindkét interjúban kiemeli a készítő. azért ilyen mocskosat nem nagyon húznak, max sorozatvégeknél szokás (van is egy-két ilyen) – de az jó kettősség, hogy a befejezés így tűnik a legboldogabbnak, viszont ezzel azt is tudjuk, hogy britten állapota még súlyosabbá válik.

winnie - 2012. 05. 25. 23:01

amúgy én nagyjából leírtam a véleményemet: http://www.sorozatjunkie.hu/2012/05/19/finale-elott-awake/ és talán http://www.sorozatjunkie.hu/2012/04/05/awake-1×05-a-helyzet-bonyolodik/

sok változás nincs, a sorozat nagyon tetszett, az 1×11-1×12 abszolút bejött az átívelés erőltetésével, a finálé viszont közel sem volt annyira nagyszerű, mint vártam. a befejezés és pár konklúzió jó és érdekes volt, néhány mindfuck megoldás bejött, de még véletlenül sem szállok el tőle, főleg, mert ez a drogos ügy kissé bagatell volt körítésnek.

Spaceghost - 2012. 05. 25. 23:50

Számomra a Person of Interest mellett ez volt az évad egyik legjobb újonca, rettenetesen sajnálom, hogy elkaszálták :( Jason Isaacs amúgy is személyes kedvenc, öröm volt látni a sorozatban.

stargatelost - 2012. 05. 26. 01:34

Nagyon jó volt, sőt, nekem az elmúlt pár rész jobban bejött :) Nagyon kár érte…
Szóval a második évadban már három síkon ment volna a sztori? :O Vagy nem így lépték volna meg? Bár úgyis mindegy… :(

A The River mellett egy újabb fájdalmas kasza… :(

crashland - 2012. 05. 26. 02:40

:-(((.

útóbbi 20 év egyik legeslegszomorúbb kaszája :((((

so sad :(((((

paranoid android - 2012. 05. 26. 03:25

Ritka szituáció, amikor nemhogy nem értek egyet a kritikával, hanem nem is értem, hogyan lehet, hogy nem jött ez be mindenkinek. Persze ez túlzás, de az olyan kijelentések, mint az “átívelő sztori […] szinte végig értékelhetetlen volt” vagy “nem éreztük azt, hogy az eseményeknek komoly hatása lenne az életére” a lehető legtávolabb állnak tőlem. Két gyengébb részt kivéve fantasztikus volt az évad. Az utolsó három rész meg egyenesen zseniális. Az átívelő szálnál maximum az indíték kritizálható, de az csak Britten nyomozásának kiváltó oka, maga a történet nem veszített vele. Ami rengeteg meglepetést tartogatott, mert egyrészről “hagyták” az írók, hogy a karakterek gyorsan reagáljanak, másrészről meg szerintem pont hogy nem volt bizonyosság a karakterek testi vagy egyéb biztonságát illetően. A két világ egyensúlyának többszöri felborítása is hozzá adott ehhez a bizonytalansághoz, nem lehettél biztos benne, hogy mit kapsz. Felállítottak az elején egy szerkezetet, nyomozás-magánélet-pszichológusok, aztán mire megszokta volna a néző, felborították az egészet. És ötletesen, teszem hozzá. Én azt mondom, rég láttam ilyen tökös írócsapatot országos csatorna sorozatánál.
És csak említésképpen, Jason Isaacs hatalmas volt. Persze a többiekre sem lehet panasz, de az biztos, hogy sokat tett Isaacs alakítása ahhoz, hogy Britten egy kedvelhető és érdekes karakter legyen az alapszituáción kívül is.
A kaszáról meg csak annyit, hogy: “Mániákusok! Legyetek átkozottak! A pokol átka sújtson le rátok!”

S0m30n3 - 2012. 05. 26. 03:55

Valaki leírhatná a végét, nagyon érdekel, én már sorozat első része előtt azt gondoltam (meg szerintem valahova kommenteltem is itt, most nem keresem meg), hogy cliffhangernek mekkora poén lenne, ha létrejönne egy új valóság, ahol senki sem maradt életben, stb. :D Most meg az lett, hogy csinált magának egy újat, amiben mindkét családtag túlélte? Valaki avasson be! Igen vagy nem? Majd megnézem a sorozatot, de ez a rövid válasz érdekel.

galetki - 2012. 05. 26. 07:30

Igen.

Shannen - 2012. 05. 26. 09:26

Egyik legjobb idei újonc volt, és nagyon nagy kár, hogy elkaszálták. Az évad simán 9/10, és bár a finálénál tényleg voltak jobb részek, de azért így sem lehet ok panaszra szerintem.
Amúgy a legvégén nekem is az volt a legelső gondoltaom, hogy álmodta. Aztán rögtön győzködtem magam, hogy azt azért nem merik meglépni. Úgyhogy utána rögtön olvastam is az interjút, és így már minden világos lett, és remek húzásnak tartom. Érdekes felállásból indulhatott volna a 2.évad…
Jason Isaacs,meg hát Jason Isaacs. :) Zseniális volt végig, de külön kiemelném az 1×11-es részbeli teljesítményét.

MattC - 2012. 05. 26. 09:32

paranoid android írásával nagyon egyet tudok érteni :)

csodálkozó - 2012. 05. 26. 11:32

Üdv, én is a kasza miatt jöttem siránkozni, magasan az átlag sorozatok felett volt ez is mint, oly sok másik sori amit elkaszáltak. Most már biztos, hogy az amcsik nem szeretnek gondolkodni, mert itt aztán nem volt hátrány, ha nem passzívan bámultál magad elé. Az meg, hogy ilyen sokan félreértelmezték, rosszul értették a befejezést, az elég jól mutatja mennyi mindfuck volt benne. Nem értek egyet ezzel a kritikával, sőt tovább megyek, a kritika írójának sem sikerült 100%-ig felfognia a dolgokat (nem állítom, hogy nekem sikerült)

SPOILEREK!

NEM a droglopás szál volt a fő szál, ez csak egy apró kerék volt a gépezetben (kit érdekel, hogy klisés, ha egyszer nem ez a lényeg?), ez semmi magyarázatot nem adott rá, miért volt képes Britten 2 (vagy csak +1 ?) világot megteremteni, no és arra sem adott magyarázatot, hogy akik az életére törtek, honnan tudtak eme képességéről (Hawkins utalt is rá, hogy hamarosan vége a feleségével való életének és mehet vissza a fiához). Egyáltalán, Britten hozta létre ezeket a világokat, vagy csak képes volt átjárni köztük?
Megannyi kérdés maradt hátra megválaszolatlanul.

SPOILER vége

Szóval maradt nafta bőven a sorozatban, egy következő évadhoz, ahol már kibővült lehetőségekkel indulhatna neki főszereplőnk kideríteni, mi is történt valójában és mitől lett képes arra amire…

Mondandóm elején szapultam az amcsikat, de mi sem lehetünk büszkék semmire, azért elég gáz, hogy ehhez a sorihoz hozzászóltunk 10-en, az édenhotelkettő borzadmányhoz meg vagy százan, ez azért elég sokat elárul ízlésekről és a fejek tartalmáról. Tisztelet a kivételnek.

CyClotroniC - 2012. 05. 26. 11:37

paranoid android:

“nem éreztük azt, hogy az eseményeknek komoly hatása lenne az életére”

– Ez az utolsó három részre vonatkozik nálam, mert elküldte a családot, pedig velük érdekesebb lett, illetve az “átívelő sztori” alatt én a drogos, korrupciós dolgot értem, tehát az indítékot, nem a sorozat keretét (mert ez nem is oldódott meg).

winnie - 2012. 05. 26. 11:47

a befejezésben az a jó, hogy mindenki szabadon értelmezheti és képzelheti el, hogy mi történik:)

“a kritika írójának sem sikerült 100%-ig felfognia a dolgokat (nem állítom, hogy nekem sikerült) SPOILEREK! NEM a droglopás szál volt a fő szál, ez csak egy apró kerék volt a gépezetben”

ez csak szóhasználat kérdése, az évad fő szála a mi történt britennel volt az 1×02 óta, amikor kiderült, hogy nem balesetet szenvedett – ezt lezárták. az nem hiszem, hogy felfogás vagy megértés kérdése, hogy miért a két világ, hiszen a probléma léte egyértelmű, mindenki tudja, hogy ez a Nagy Kérdés, ez a sorozat DNS-e, de ez benne is van a kritikában – ez pedig nem olyan, amire választ lehetett remélni.

“(Hawkins utalt is rá, hogy hamarosan vége a feleségével való életének és mehet vissza a fiához)”

mit mondott pontosan? mert nekem már az 1×02.ben is az volt a sejtésem, hogy tudnak a két világról, de utána az jött le, hogy csak félreértettem az egészet, csak úgy is lehetett értelmezni, mintha tudnának. (a 4-5. részben még volt a gyilkos pali, aki hasonló sejtéseket ébresztett, az a szál elvarratlan maradt) sajnos nekem nincs erőm visszanézni, de erről nem nagyon van szó konkrétan később, így nem lehet, hogy amit hawkins mond, az is csak félreérthető? hogy megy a fiához, azaz meg fog halni? (nem tudom, nem emlékszem mit mondott, ezért is érdekel.) most 99%-ban biztos vagyok benne, hogy senki nem tud a kettősségről. a dokikon kívül.

.tnm - 2012. 05. 26. 11:48

Az évad legjobb drámája volt. (Nem legjobb újonc, legjobb dráma, kicsit kihasználva, hogy a Treme ezt az évadot kihagyta.)

Csak azt sajnálom, hogy megint nem volt ötletük lezárni a high concept-et az íróknak. Ezt szerintem büntetni kéne. :)
Ebből a szempontból még szerencse, hogy előbb kaszálták el, minthogy emiatt a sorozat önellentmondásokba keveredett volna. Így, a kaszához és a maguk túl mélyre ásásához képest szép volt az évadzáró vége is. A menet közbeni történetvezetésre pedig egy rossz szavam sincs. Tökéletes. Megy a Journeyman és társai mellé az egy évados high concept királyok panteonjába. (Szerintem jobb volt pl. mint a Day Break, pedig nagyon sok tekintetben hasonló volt a koncepció, de a megvalósítás és az alaphelyzettel való játékok sokkal magasabbra emelik.)

Én biztos, hogy meg fogom még nézni párszor.

Nothing really matters
Anyone can see

stargatelost - 2012. 05. 26. 11:49

@csodálkozó: “Hawkins utalt is rá, hogy hamarosan vége a feleségével való életének és mehet vissza a fiához”

Szerintem ez csak annyi volt, hogy utalt arra, hogy megöli Brittent. Nem kell belelátni többet. :)

winnie - 2012. 05. 26. 11:51

“Most már biztos, hogy az amcsik nem szeretnek gondolkodni”

sajnos máshol keresni az okot, egyrészt azért, mert látjuk, hogy mennyi sikeres, intelligens, “gondolkozós” sorozat van, másrészt pedig mert az első részt még elegen nézték, és utána jött a krimi, akkor még nem vitték túlzásba a durvább megoldásokat.

CyClotroniC - 2012. 05. 26. 11:59

csodálkozó: Ezt bele is írtam, hogy “a lezárás nem volt 100%-ig egyértelmű”. De hozzáteszem, hogy senki számára se lehet az, mert maximálisan nem oldották meg a keretünket, csak elvitték egy pontig, és már az is több fajtaképpen értelmezhető, de az benne a jó, hogy mindenki választhat magának “saját lezárást”.

+ szerintem is csak annyi volt a “mehet a fiához”, hogy a halálba küldi, de pont az egy ilyen meta-elszólások miatt vicces néhány jelent, de én is tartom 99%-ra, hogy nem tudják, hogy Brittenen belül mi játszódik le.

CyClotroniC - 2012. 05. 26. 12:05

A kaszáról meg annyit, hogy nem az amcsik gondolkodásán múlik, mert pont Killen mondta, hogy ez a szokásos HC ördögi kör, hogy “nem nézem, míg nem biztos, hogy lesz lezárása”, aztán emiatt annyian nem nézik, hogy végül a kevés néző miatt ténylegesen nem is lesz neki se nézettsége, se vége. Ennek legalább volt valamilyen.

Egyébként az is fontos megjelenés, hogy más a network és más a kábel célközönség. Ha eltérsz a klisé proceduraltól, és végig akarsz vinni egy gondolkodósabb sztorit, azzal azt éred el, hogy a nézőid száma durván le fog esni, viszont aki megmarad, az mind hardcore fan lesz és stabil néző, erre pedig a kábel sokkal sokkal alkalmasabb.

Amúgy mindkét interjú tényleg érdekes, olvassátok el, bár a lényegi elemeket próbáltam azért elmondani a fenti írásban is.

jim455 - 2012. 05. 26. 12:28

Én csak az 1. részt láttam, de a vége érdekelne, úgyhogy valaki elmondaná, hogy mely részeket kellenek hozzá, hogy értsem a végét?:)

csodálkozó - 2012. 05. 26. 13:33

jim455

talán elég az utolsó 3, bár így sok érdekes köztes részről maradsz le, a túszejtős-diliházas pl. kiemelkedően jó volt. Nem látom értelmét csak a végét megnézni, ~10 epizód azért nem megnézhetetlen mennyiség… A részek jók, veszteni azzal vesztesz, ha kihagyod őket.

CyClotroniC

“A kaszáról meg annyit, hogy nem az amcsik gondolkodásán múlik…”
vs.
“…végig akarsz vinni egy gondolkodósabb sztorit, azzal azt éred el, hogy a nézőid száma durván le fog esni…”

de valószínűleg nem fogalmaztam jól, talán nem a “gondolkodás” az ami jobban elriasztja nézőket, hanem a valóságtól való elrugaszkodás; minél elvontabb egy sori, annál több nézőt veszít, gondolom ez az oka a valóságsók és a bugyuta szappanoperák magas nézőszámának. (No meg a Pushing Daisies, Carnivale, Firefly, … korai kaszáinak). Persze van egy csomó sorozat ami nem illik bele ebbe az elméletbe, Star Trek sok-sok évadja akkor hogy? Mindenesetre remélem nem hagynak fel a csatornák a kísérletezéssel.

A Hawkins-os mondatot zseniálisan dobták be, a sorozat ismeretében engem teljesen megvezetett, tényleg érthető úgy is ahogy ti írjátok, valószínűleg az írók húzták el a mézesmadzagot a nézők orra előtt, ráharaptam, beismerem.

winnie - 2012. 05. 26. 13:37

jim455: meg az 1×02 és 1×07 egyes jelenetei sem ártanak, az egyik átíveléshez.

jim455 - 2012. 05. 26. 13:54

Kösz, akkor pótlom.

CyClotroniC - 2012. 05. 26. 14:19

És persze az utolsó 3 epizód kompletten. Mondjuk attól függ, hogy mit akarsz érteni. Ha Britten fejét és a keretet, akkor ahhoz minden egyes epizód hozzátesz valamit, és 100%-ig az nem oldódik meg, csak egy pontig eljut. Ha viszont azt, hogy miért történt a baleset, azaz az 1. szezon átívelését, akkor elég ahhoz az is, amit winnie mondott + az utolsó 3.

Egyébként én azon filóztam, hogy Britten utólag teremti meg a világot, vagy a világ maga fejlődik az alatt is, amikor nincs ott. Mert ha így van, akkor érdekelne, hogy mi van akkor, ha pl a pirosban lefekszik, átmegy a zöldbe, ott tesz-vesz dolgokat, és akkor kelne a pirosban alapból, ha a zöldben lezárnak valamit, de mi van, ha közben a pirosban valaki felkelti, pl tűz üt ki, vagy betörnek a házba. Egyáltalán történnek események az inaktív oldalon, míg nincs ott, vagy csak váltásnál alkotja meg őket visszafelé. Mert hogy a Brittenen kívüli világ él, sok olyan történik, ahol nincs jelen, és mégis halad az esemény. Szóval ez egy érdekes kérdés még, és sajnálom, hogy ezzel nem foglalkoztak.

Esetleg valakinek a részéről tipp, magyarázat? :)

paranoid android - 2012. 05. 26. 15:25

Ezen én is eltöprengtem korábban. A Britten nélküli jelenetek arra engednek következtetni, hogy Britten mindkét világban csak létezik, egy eleme annak. A másik variáció, miszerint alkotói minőségben van jelen, akkor viszont mindenhez köze kell legyen, vagyis az összeesküvést is neki, a tudatalattijának kellett volna megalkotnia. Nekem az első variáció jobban tetszik, és a sorozat is inkább annak dinamikája szerint értelmezte magát.
A kérdéses esemény ellenkezőjére, hogy nem természetes úton került eszméletlen állapotba az egyik világban, és ébredt fel a másikban, többször volt példa. Hogy fordítva is lehetséges-e? Azt mondom, nem. Legalábbis, akkor teljesen váratlanul, minden magyarázat nélkül kellene eszméletlenül összeesnie az egyik világban, hogy a másikba kerüljön, ahol felébresztették. Én inkább azt képzelném, hogy az lenne, hogy mikor végre felébred, a fia/felesége rémülten mondja neki, hogy nem tudta felébreszteni, akármennyire próbálkozott.

.tnm - 2012. 05. 26. 15:47

@paranoid android

nincsen szinkronizálva a két világ. ha az egyikben két napig nem fekszik, attól még a másikban nem aludt át két napot.
magyarán, ha este kigyullad a lakás a vörös világban, akkor se szakadt volna meg a zöld, a zöldben szépen lefekszik (akár x nap ébrenlét után is) és a vörösben arra ébred, hogy alig két órája feküdt le és lángokban a lakás.

paranoid android - 2012. 05. 26. 15:55

Igaz, erről megfeledkeztem. Ez viszont valóban kiküszöböli a problémát. Bármi gond is adódna az éppen inaktív világban, az csak szimplán megvárja.

CyClotroniC - 2012. 05. 26. 15:55

.tnm: Erre gondoltam én is először, de nem vagyok benne biztos, hogy így van… Mindenesetre pont ezért írtam a kritikában is, meg igazából tavaly a promo hírhez, hogy én azt vártam nagyon hogy széthúzzon inkább a két világ, és ne összemenjen. Amolyan pillangóhatásként ez is lenne a logikus, mert apró eseménykülönbségek is már nagyon másfelé vihetik a sztorit.

Na mindegy, ezt már nem tudjuk meg, egyébként ha fényképezésre és alakításra a Day Break sutább is volt, szerintem ott azért kreatívabban használták az alapszituációt. Ellenben az azért más volt, hogy itt Britten “nyugisan” eléldegélt eddig a két helyen, mert mindkettőre szüksége volt, ott viszont volt valami, amit meg kellett oldani a főhősnek. Szerintem az S2-től ez eljöhetett volna itt is, csak hát ugye… :P

Murder3 - 2012. 05. 26. 17:11

Hát szerintem felelsegesen túlbonyolítod itt.

–először is ez egy rettenetes klisé sorozat(KRIMI) vagyis sok jót nem lehetne várni tőle..ami még rosszabb h az egésze gy átlagos drog ügylet körül mozog és tele olyan kitöltő heti ügyekkel amiknek az ég világon semmi keresnivalója nem lenne benne.(ugye retardált amerikai parasztnak a krimi kell agyba főbe)–

SPOILER:
A végére már legalább kezd javulni, hisz nem az idióta heti ügyek köré koncentrálódik.
2 lehetséges vég volt elképzelhető..valamelyik világot el kell engednie, hogy megoldja az ügyet és ezzel eggyüt ugye eldől emlyik világ a valós…
külön poén lett volna a zöld világ, mert a sorozat végig a piros világra kocnentrált és azt próbálta inkább sugalni h az a valóság…sokáig így is haladt csak a végére kellett egy nagyon idióta és feleseges túlbonyolító szál h felhozza h hát ez csak egy álom volt.

de a másik vég meg ami történt…csak megjegyzem h ahogy ez el lett zárva vagyis ez a 3. világ be lett vezetve a lehető legrosszabb megvalósítás volt.

úgy lett volna a legértelmesebb és logikusabb ha a végén mikor kisétál a szobába akkor felébredt volna a komából és ugye társa meg mindenki köszönti és hazasétál a csaldájához ez jobb lett volna mint ami volt.

de mondom ez is egy happy endingre törekedett és az lett volna a legjobb ha eldől eggyik világ csak képzelt másik valós amikor vissza feküdt a zöld világ testébe,,,

annyi pozitívum van h nincs 2.évad, hogy legalább nem lett túlnyújtva, eltudom képzelni mekkora ótvar idiótaság lett volna ebből is ha kap 2-3. évadot…

safranyn - 2012. 05. 26. 18:02

Nekem nagyon bejött a finálé is, csatlakozom a #saveawake táborhoz.

CyClotroniC - 2012. 05. 26. 18:02

Murder3: A heti ügyeknek mindig volt hatása a magánéletére vagy az állapotáról tanított valamit, vagy valamilyen üzenete is. Pont ezért működtek nagyon jól.

Meg akinek bejön a krimi, az mitől retardált? Csak azért kérdem, mert a moziban a MINŐSÉGI krimi abszolút hiányműfaj szerintem. Meg hogy ugye a Keresztapa is egy “krimi”, mert crime drama-ról beszélünk, ami nem feltétlenül nyomozást jelent.

Amúgy a tippelők, Killen és az írócrew nagyobb része is azt mondta, hogy szerintük egyértelműen a piros világ látszott inkább álomnak, mert mindig az volt a második vonal, mindig az reflektált a zöldre, az mozgott hátrébb. Plusz szerintem egyértelműen a zöldnek jutott több screentime és érdekesség a szezon során. Általában azok az esetek mentek végig, a pirosakat elsatírozták mindig.

A kómából/álomból felkelés pedig a legnagyobb facepalm lett volna, de tényleg… a promonál 5-ből 4 ember erre gondolt már, ekkora klisét egyszerűen nem szabad meglépni. A lezárás hiánya is jobb, mint a kóma/álom volt mindkettő végig.

Yooha - 2012. 05. 26. 18:37

Hát én meg azt hittem, hogy milyen jó, hogy csak álom volt az egész, erre kiderül, hogy az az egy biztos, hogy NEM álom volt :S Na jó, de akkor mi? Mert vagy valami transzcendens magyarázat lehet, hogy párhuzamos univerzumok között ugrál a tudata, vagy az egyik világ álom, a másik pedig valóság. De ez meg tuti hülyeség, az ember az álmában előbb-utóbb rájön hogy álom, mert történik valami szürreális, sosem múló szomjúság (saját tapasztalat) vagy hasonló.
Én úgy gondoltam az elejétől, hogy ebből lehet 1 jó évadot csinálni, de ezt húzni évekig nem lehet, hogy “ebben a világban észrevettem valamit, ami a másikban jól jön” meg hasonlók, de ezek szerint az alkotóknak volt még ötlete. Mondjuk egy-két dolog eszembe jutott, hogy mi van, ha az egyik világban felébresztik, és hirtelen „vége szakad” ettől a másiknak, vagy egyforma gyorsan telik-e az idő, ha az egyikben (vagy mindkettőben) napokig nem alszik.
Na mindegy, nekem az a vége, hogy álom volt az egész, mert nekem így jó és kész :)

winnie - 2012. 05. 26. 19:34

“(ugye retardált amerikai parasztnak a krimi kell agyba főbe)”

meg a magyarnak is. és nem azért, mert a krimi a legjobb műfaj, az emberek a rejtélyt szeretik, hanem azért, mert az emberek az olyan történeteket szeretik, amik elkezdődnek a rész elején és lezáródnak a rész végén. éppen ezért a szitkomokat is szereti mindenki. meg a jogi sorozatokat. meg mindent, ahol van lezárás.

darkjam - 2012. 05. 26. 20:14

“éppen ezért a szitkomokat is szereti mindenki.!

Én speciel utálom őket :))
Viszont az Awake meg úgy általában minden high concept sorozat jöhet minden mennyiségben, csak kár hogy a legtöbbet elkaszálják 1 évad után :((

Murder3 - 2012. 05. 26. 20:44

CyClotroniC:
lehet h klisé lett volna, de így meg béna és értelmetlen…
akkor meg ha az klisé és nem szabad meglépni miért nem lépték egm azt h szépen eggyik világot lerombolják..vagyis megtették de akkor minek kellett még a végére összehozni a kettő világot?

halmozottan hülyén oldották meg.

mitől retardált?
az h konkrétan telve a sorozat piac vagy mienk nevezzem ezt krimivel amik tipikusan azok amik 1 rész/ügy és főszál meg nuku vagy nagyon nulla esetleg mint itt láthatjuk elég kis szerepet játszik és inkább csak mellékes az egész.
Még mindig jobb az átlag krimitől de nem sokkal.

hát lehet h minimálisat kapcsolódtak, de ennek egy történetet kéne elmesélnie ami jelen esetbe egy misztikus/rejtélyes story.

Az hogy itt kb arra használják ezt a szálat h olcsó napi gyilkossági ügyekhez felhaszálják hát…majdnem olyan szinten gyalázat mint a grimm egésze.

Murder3 - 2012. 05. 26. 20:52

Winnie:

Hát ezek amikről te beszélsz szerintem a sorozatok gyalázata.

Én speciel nem látom értelmét egy x 100 részes sorozatnak amibe részenként másról szól az egész,semmi összefüggés nincs köztük.

egy sorozatnak úgy van értelme ha egy összefüggő storyt mesél el, lehetőelg érdekeset nem túl egyszerűt de nem is olyan eszetlen stílsuba mint pl a Lost tette.

Én utálom a sitcookat nagyon ritkán lehet megnézek eggyet ha épp megy a tv-be(már amikor tv-t nézek).

az ilyen nyomozós sorozatok szintén értelmetlenek és tele velük a padlás is…

meg különben is pont amerikába őket olyan jó érzéssel töltik el h agyba főbe az ilyen gyilkossági ügyeket lássák viszont?

winnie - 2012. 05. 26. 20:53

ez mér nagyon OFF: a sorozatoknak nem gyalázata, hanem alapkoncepciója ez, vagyis nagyon sokáig az volt, hogy heti egy filmet láthatunk az ismert karakterekkel. ami összefüggött, az volt a szappan, szerencsére rájöttek, hogy tudnak nagy filmeket is csinálni, nem kell 40 percbe sűríteni a sztorit, lehet széthúzni több százra. mindkettőnek van létjogosultsága. van, aki ezt, más azt szereti.

sokan nőttek fel itt knight rideren, miami vice-on, magnumon, simlis és a szendén – én inkább derricken, tetthelyen, a legtöbb remek volt. és most is ugyanolyan jó krimik vannak, ha belegondolok, akkor a legjobb sorozatok panteonja tele van krimikkell, ld. a monk, a boomtown, a cold case, a sherlock, a house, a john doe, a without a trace, a tru calling, law and order: criminal intent, medium, perry mason, az agatha christie adaptációk, wallander, de még a friss királyság, a vexed is. ja, és most már ott az awake is.

nem kell, hogy bejöjjön a műfaj, de én mindig is szerettem, ha az íróknak kreatívkodniuk kell. egy high conceptnél egy sztorit mesélnek x ideig, itt viszont minden héten új történetet kell kitalálniuk, ráadásul úgy hogy az fejtörő, logikai játék is legyen. (speciel nem is értem, hogy hogyan képesek erre.)

az utálom a szitkomokat az olyan, mint az utálom a filmeket, vagy az utálom a sorozatokat – abszurdnak hangzik. nem szeretsz szitkomokat nézni, de ebből az következik, hogy annyit nem is ismersz, ergó esélyt sem kapnak. pedig zseniálisak is akadnak, amikről jó tudni.

de szerintem próbáljunk az awake-nél maradni, tudom, hogy sokan utálják a krimiket, de ez mégiscsak egy teljes műfaj, vannak jók és rosszak. mint minden sorozatnál.

leila - 2012. 05. 26. 21:13

Szerintem sem lehetett álom minden. Sok esetben nem volt jelen maga Britten. Másfelől sokszor olyan tudásra tett szert az egyik világban, ami kellett a másikban. Erre alapultak a nyomozós részek és ezt a mellékszereplők is szóvá tették értetlenkedve.

Viszont a sok hallucinációt (pingvint, az egyik dokit a túszos részben, a végét) mi magyarázza? A megmerevedő doktornénit?

Jó lett volna, ha viszik tovább, 3 világ vagy egy sem, ki tudja, olcsó megoldás lett volna persze, ha a Mátrixban ébred vagy egy Inception gép mellett. És az utolsó szava az lehetett volna, hogy “I’m awake”.

owlman - 2012. 05. 26. 21:39

Le a kalappal Kyle Killen előtt, hogy minőségi, elgondolkodtató, komplex, odafigyelést igénylő sorozatot hozott network adóra! 9/10

Valószínűleg a sorozat az átlag network tv-k nézőnek számára ez túl sok erőfeszítést igényelt, azért nem nézték.

paranoid android - 2012. 05. 26. 22:09

Murder3: Te aztán tudsz végletesen gondolkodni. Nincsen megszabva, hogy egy sorozatnak milyennek “kell” lennie. Sőt olyan sincs, hogy meg lenne szabva valamilyen konkrét mód, forma egy történetet elmesélésére. Az, hogy te hogy képzelted el, milyennek kellett volna kinéznie ennek a sorozatnak, az ég világon semmi köze ahhoz, hogy az alkotók jó vagy rossz munkát végeztek-e. Nagy különbség van a “nekem nem tetszik” és az “ilyen a sorozatkészítés legalja” kijelentések között.
Egyébként meg fent többször olvasható, hogy az Awake utolsó képsorai nem a sorozatot hivatottak lezárni, hanem cliffhanger szerepben lennének ott. Persze, mivel a sorozatot elkaszálták, nyugodtan lehet lezárásként is kezelni. De mivel alkotói szándékot tekintve nem befejezés, így technikailag sem jogos a komából felébredős befejezést követelni.

[engé] - 2012. 05. 26. 22:21

Hihetetlenül jó sorozat volt.

Én sajnálom, hogy nem kábelre került, mert tényleg kábeles minőséget hozott networkön. Nagyon nagy nyomás volt Killen-en, már csak azért is, mert az utolsó részt februárban forgatták, akkor még senki sem tudta, hogy fog egyáltalám teljesíteni a sorozat. Ezt figyelembe véve remekül megoldotta a végét szerintem.

Viszont egy második (vagy egy 20+ részes első évadot) elviseltem volna, de lehet hogy ennél tovább lépve már fájdalmas irányba ment volna el az egész. Így inkább örülök ennek a kiváló 13 résznek, és tutira ezt fogom ajánlgatni nyári darára az ismerőseimnek. :)

8/10

Bogyó - 2012. 05. 26. 22:30

Szeretem, ha egy ilyen sorozat ilyen szélsőséges véleményeket vált ki :) Már ez is azt jelenti, h megmozgat, elgondolkodtat…
Engem nem is tudom ki fogott meg benne, talán egy jó kis atmoszféra, ami behúzott. Meg a képi világ, a színészek is nagyon rendbe voltak, és nem értem a kritikát az aktuális nyomozásokkal szemben… :S
Én mondjuk pont ezt a sci-fi részét nem szeretem túlgondolkodni (álom/valóság/idődimenziók, ha így itt-ott úgy, stb, stb), de szeretem olvasgatni, h miket hoztok ki belőle :)
A főszereplót egyébként ismerni lehetne még valahonnan?

winnie - 2012. 05. 26. 22:53

bogyó: nem is, mert nagyon kevés a negatív vélemény:)

“A főszereplót egyébként ismerni lehetne még valahonnan?”

harry potter 1-2-3-4-5-6-7-8?:) egyébként a brotherhood-ban zseniális volt ugyancsak. http://www.sorozatjunkie.hu/tag/brotherhood/

Nikki - 2012. 05. 26. 23:19

Az egész sorozatot nagyon szerettem, kiemelkedőnek tartottam, egyedül a fináléval nem vagyok teljesen kibékülve. Mármint, nekem nem volt annyi jó, mint az egész szezon alatt bármelyik másik rész. Talán részben a kritikában leírtak is közrejátszanak, vagy lehet azért is, mert tudtam, hogy utolsó rész, nincs tovább és eleve emiatt egy kicsit rosszabb kedvvel ültem neki. Nos akárhogy is, az Awake is azon sorozatok között helyezkedik el, mely nyomot hagy az emberben; ami pedig a finálé utolsó képkockáit illeti, a “szép, új világot” valóban egy szép lezárásnak tartom :)

Nikki - 2012. 05. 26. 23:31

Basszus a Harry Potter-ből tényleg…jesszus az összes filmet láttam, de nem ismertem fel, nem hiszem el….XDD

owlman - 2012. 05. 26. 23:48

Harry Potteren kívül:
A hazafi
Good
Avatar – Az utolsó léghajlító

Irodai Patkany - 2012. 05. 27. 00:02

Kedvem támadt újranézni a Day Break-et…

karit - 2012. 05. 27. 01:50

@CyClotroniC “A kómából/álomból felkelés pedig a legnagyobb facepalm lett volna, de tényleg… a promonál 5-ből 4 ember erre gondolt már, ekkora klisét egyszerűen nem szabad meglépni.”

Én az első részek után egy másik klisére számítottam, száz éve valamelyik Rakéta regényben volt hasonló: egy férfi karambolozott, a kisregény intervalluma az a röpke idő volt, amíg a kiérkező mentők megállapították, hogy azonnal meghalt. Viszont, amíg beállt az agyhalál, a stresszhormon-fürdőtől felturbózott ideghálózata a lepergő élet helyett egy komplett történetet hozott létre, amiben felgyógyult a balesetből – mindezt, mint a végén kiderült, kb. a fejébe fúródott kormányoszloppal.

Vagyis, amolyan Jákob lajtorjája megoldást vártam, egy/két/három baleseti halottal a végén; és egy előtte pár másodperc alatt (akár abban a kimerevített pillanatban, amikor a merénylővel összenézett) visszafejtett-összerakott merényletet.

De az írók csavaros megoldása sokkal jobb volt (legfeljebb C. Nolan hümmögött az “álom az álomban” lenyúlásán), és bár nagyon sajnálom a kaszát, lehet, hogy kicsit meg is könnyebbültek tőle, amiért nem fúlt még nagyobb érdektelenségbe ez a húzós alapötlet.

Ubul - 2012. 05. 27. 02:41

most néztem meg az utolsó 5 részt…hát eszméletlen,hogy ilyen sorozatokat is kasználnak :S sajnálom nagyon,de azért vigasztal a részleges befejezése

Bogyó - 2012. 05. 27. 07:43

“A főszereplót egyébként ismerni lehetne még valahonnan?

harry potter 1-2-3-4-5-6-7-8?:)”

Aztamindenit, hát én becsülettel végignéztem a HP-kat, de ismertem meg :))

CyClotroniC - 2012. 05. 27. 13:17

Volt a mai hírcsomagban is, de ide is tegyük be:
http://insidetv.ew.com/2012/05/26/awake-finale-kyle-killen-burning-questions/

adam - 2012. 05. 27. 14:07

biztos valaki megjegyezte mar, de mikor elkezdtem nezni az Awake-t az jutott eszembe, hogy mennyire hasonlo a Lone Star-hoz, az alap felallas nagyon hasonlonak tunik

Runciter - 2012. 05. 27. 22:35

végre ráértem megnézni, biztos voltam benne utána, hogy rengeteg, sorozatot odafigyelve néző, intelligens arc lesz, aki kijelenti, hogy csak álom volt. :D valszleg ők gondolják még most is azt, hogy a Lostban mindenki halott volt végig…

összességében kellemes cucc volt ez, pár szörnyű, és néhány közepes részt leszámítva.

ugyan volt egyedisége a dolognak, nem lehet “lesablonnyomozósozni”, de pl. a nyomozásokat nálam pont az vágta tönkre, hogy sokszor a másik világban látott, teljesen jelentéktelen hülyeségek vezették nyomra Brittent, aminél nagyobb csalás már csak az, amikor a Houseban dobálóznak az írók latin kifejezésekkel, tudva, hogy bármit összehazudhatnak a történet kedvéért, a kutya se fogja észrevenni.

mondjuk nekem az is problémám volt, hogy nem nagyon érdekelt, mi is az igazi természete, oka a kettéhasadásnak, nem bírtam elképzelni olyan magyarázatot, ami számított volna. álom? természetfeletti erő? titkos kormánykísérlet? kinemsz*rjale, a sorozat szerkezete szempontjából az a lényeg, hogy 2 külön világban él a főszereplő, ennek az oka már csak háttérinfo lenne.

Cléda - 2012. 05. 28. 00:47

“Én az első részek után egy másik klisére számítottam, száz éve valamelyik Rakéta regényben volt hasonló: egy férfi karambolozott, a kisregény intervalluma az a röpke idő volt, amíg a kiérkező mentők megállapították, hogy azonnal meghalt. Viszont, amíg beállt az agyhalál, a stresszhormon-fürdőtől felturbózott ideghálózata a lepergő élet helyett egy komplett történetet hozott létre, amiben felgyógyult a balesetből – mindezt, mint a végén kiderült, kb. a fejébe fúródott kormányoszloppal.”

Én is egy pont ilyen befejezésre vártam, mikor megálmodta az új világot, és előző részek alatt lehetett is látni ahogy kihúzzák az autóból stb…
De igazából így még jobban fáj a kasza, hogy tudni, nem ez lett volna a végkifejlet..

Én imádom a szürrealista dolgokat, és fel nem tudom fogni, aki azt mondja a fináléra hogy gyenge volt… Mások vagyunk :)

Zseniális befejezés volt, ahogy megborult a börtönnél, önmagával való beszélgetés, a börtön folyosó, 2 pszichodoki vitatkozása, pingvin-Vega.. Amikor a dokinő megmerevedett azt hittem lefagyott a gépem.. :)
Alapvetően nem nézek/nem szeretem a nyomozgatós sorozatokat, de itt azért 1-2 köztesebb rész kivételével helyén voltak, és tettek hozzá a főszálhoz, a karakter fejlődéséhez.
De a finálé.. 1 órája néztem meg, és úgy érzem még egy pár napig fogom kapargatni az állam a hatástól..

Uhu - 2012. 05. 28. 10:01

Az utóbbi időben elkaszált sorozataim: V, The Event, Terra Nova, The Secret Circle, Awake

Ezeknek a kaszáknak nincs sok értelme szvsz. Ugyanis a kasza utáni sorozat jellemzően nem hoz többet, szintén kasza lesz belőle. Viszont a már 2., 3. stb évados sorozatnak szerintem kisebbek lehetnek a költségei (pl. marketingvonalon).

winnie - 2012. 05. 28. 11:00

ez elég OFF megint, de

“Ugyanis a kasza utáni sorozat jellemzően nem hoz többet, szintén kasza lesz belőle. ”

ez így teljesen értelmetlen, hiszen az elődsorozatnak és az utódnak semmi köze nincs egymáshoz, lehet jobb vagy rosszzabb. a v után jött a body of proof és már a 3. szezonjában van. a the event után jött a smash és a 2. évadba került (most direkt ugyanazt az idősávot nézem). a terra nova, tsc és az awake idén kap “utódot”, de például az awake-nél alacsonyabb nézettséget nehezebb lenne produkálni. a csatornáknak az a dolga, hogy kísérletezzenek a nem sikeres időpontjaikban és idővel megtalálják, hogy mi kell oda.

Uhu - 2012. 05. 28. 15:32

“az awake idén kap “utódot”,”

OK, de milyen utódot? Engem a sima akció-thriller-nyomozós sorozatok nem érdekelnek. Persze tudom, kisebbségben vagyok, azaz a sci-fi – fantasy – misztikus műfajnak nincs akkora tábora, mint a fentebb említetteknek. Ugyanakkor ezt a csatornák is tudhatják, így nem igazán értem, hogy miért nem úgy kalkulálnak, hogy az adott réteget is kiszolgáljuk, de akkor eleve kisebb gyártási költségeket tervezünk és persze nem akarunk főműsoridőben vitézkedni.

Az Awake-et én jegeltem a 6. rész után, egyrészt sokáig nem volt felirat, másrészt jött a hír a kaszáról. Tegnap viszont daráltam és az utolsó két rész szerintem nagyon jó lett. A sorozat közepe volt kissé lassú, illetve volt 1-2 feleslegesen részletezett dolog (lehet, hogy lett volna jelentősége, de nem derült ki).

Bandita - 2012. 05. 28. 17:16

Most sikerült megnéznem az utolsó részt, nekem nagy csalódás volt. Nem tudnám pontosan megfogalmazni, hogy miért, de nem ilyen lezárást vártam. :-(

m76 - 2012. 05. 28. 22:23

Ez a finálé, a “you have a visitor” ponttól kezdve, olyan volt mintha a sorozat átment volna önmaga szürreális paródiájába. Nem is tudom értékelni, mert totálisan értékelhetetlen. Talán működhetett volna ez a végkifejlet, ha az 520-ból nem csak az utolsó 20 percben kezdték volna errefelé terelni a dolgot. Amivel nekem felkeltették az érdeklődésemet a sorozat iránt az az évadközepi sorozatgyilkos, aki Brittenhez hasonlóan mindkét világban létezett, de ő eltűnt a süllyesztőben, pedig én abban láttam fantáziát, egy olyan nemezisben aki hozzá hasonlóan mindkét oldalon mozog. Az évad első felében legalább volt valami koncepciója a sorozatnak, de az utolsó 3 rész inkább olyan mint egy Dali festmény. Lehet, hogy egy műértőnek mestermű, de nekem csak értelmetlen vászonpazarlás.

“Alapvetően végig ezek voltak az álmok / képzelgések / manifesztációk szerepei, hogy rávezessék arra Brittent, amit tudat alatt észlelt, de mégsem látta meg köztük elsőre az összefüggéseket.”

Ez a tudatalatti dolog nem magyarázat, hiszen rengetegszer emlékezett olyan részletre, amit nem láthatott, így a tudatalattia sem tudhat róla. Ok, a cipősarkat látta az utolsó részben, de a korábbi részekben minden teljesen légbőlkapott volt. Erre mondtam, hogy ha nem az utolsó 20 percben terelik csak erre a sorozatot, hanem végig erre épül akkor talán működhetett volna, de így lásd az előző bekezdésem.

A sorozat 4/10, a finálé értékelhetetlen.

Runciter - 2012. 05. 28. 23:24

“az évadközepi sorozatgyilkos”
…zmeg tényleg, hogy én azt mennyire elfelejtettem! :O

Sherlock20 - 2012. 05. 29. 00:26

Hát ez szép volt, kaptunk egy kis lezárást, újabb kérdéseket… Nagyon nagy kár, hogy vége, hatalmas lehetőségek lettek volna itt egy 2. évadban.
Hátha csoda történik, mint a Breaking Bad-del, de erre kb. 0% az esély… :)
Kábelen lehet, hogy több esélye lett volna, River mellett az idei legjobb h-c sorozat volt… Ami persze kasza lett… :(

Han_Solo - 2012. 05. 30. 20:06

Az egész sorozat legalább annyira elgondolkodtatott mint az Inception. Hatalmas sorozat, kár érte :S

Runciter - 2012. 06. 01. 23:52

“legalább annyira elgondolkodtatott mint az Inception”
ahaha, ahhhhahahaha…

winnie - 2012. 06. 02. 09:17

ha te ezen vagy azon nem gondolkodtál el, még mindig egyszerűbb leírni – mást mindkettő elgondolkotatott. rég rossz lenne, ha baj lenne a gondolkodás.

mondjuk azért az inception ennyire tényleg nem bonyolult, hiszen az nagyjából egy igen/nem kérdést rejt magában, egyetlen réteget, ott egyértelmű, hogy álmodnak, ahogy lejjebb és lejjebb mennek. ettől még persze (vagy talán éppen ezért) az inception nekem jobban tetszett, talán pont az egyértelműsége és igen, az elgondolkodtatása miatt.

Fishi - 2012. 06. 02. 20:15

Egyelőre piszok pipa vagyok, és perpill az interjúkat sincs kedvem elolvasni.

SPOILER

1. Tudtam, hogy sorozatzáró epizód, ezért feltételeztem, hogy egy kicsit átírták az eredeti szezonzáróhoz képest.
2. Utolsó előtti jelenet: “mi van ha csak álmodtam”?
3. Utolsó jelenet: boldog összeborulás.

Ebből józan paraszti ésszel SEMMI mást nem lehet kiolvasni, mint hogy álmodta az egészet. És tök nem érdekel, hogy ha csavaros fantáziájú a néző, akkor ki tud találni más lehetőséget az utolsó jelenet megvalósulására, stb. Már régen rossz, ha interjút kell olvasni ahhoz, hogy nagyjából képbe kerüljön az ember, hogy az írók mire is gondoltak. Miért nem tud ez a részből kiderülni??
Egy fokkal jobb lett volna, ha ez nem sorozatzáró lett volna, akkor legalább sejti az ember, hogy nem mind arany ami fénylik, de van rá egy söröm, hogy a nem mindfuck-os beállítottságú nézőknek így semmi kapaszkodója nem volt arra, hogy másra gondoljanak, és ne baromi rossz szájízzel álljanak fel a sorozat elől…

Norberto - 2012. 06. 05. 12:18

olyan a lezárása, mint a LOST-nak, többféle képpen is lehet értelmezni.

Remélem Kyle Killen nemsokára egy újabb remek sorozattal fog minket megajándékozni, előre is várom.

Cancer - 2012. 06. 26. 22:32

Most fejeztem be és nem hiszem el, h vége… Az egyetlen idei sorozat amit nagyon sajnálok!!!

runciter - 2012. 07. 11. 14:19

“@csodálkozó: “Hawkins utalt is rá, hogy hamarosan vége a feleségével való életének és mehet vissza a fiához”

Szerintem ez csak annyi volt, hogy utalt arra, hogy megöli Brittent. Nem kell belelátni többet. :)”

Így van, annyit mondott, hogy mehet a fiához, azaz a túlvilágra.

Lucky!? - 2012. 07. 12. 15:53

na most daráltam le az évadot…
hát nagyon sajnálom, hogy elkaszálták, van/volt benne potenciál rendesen
idén sok jó sorozat kapott első évad után kaszát…

runciter - 2012. 07. 12. 17:01

hopp, runciter =/= Runciter

Vincze Gábor - 2013. 06. 12. 19:20

Eredet-feeling :)

kiskiraly - 2014. 06. 08. 16:31

Nem volt rossz a sorozat.
7/10, bár voltak benne jobb és roszabb részek is.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz