login |

Continuum: vége az 1. évadnak

2012. 08. 06. 20:34 - Írta: winnie

79 hozzászólás | kategória: Kanada odavág, kritika,

You’re just like me. You’re from the future.

Sajnos a Continuum több szinten is kudarcot vallott. A kezdés, az első rész, mint időutazás-fanatikusnak, nekem bejött, pedig valójában nem hozott semmi különöset, viszont bemutatott felskiccelt egy érdekesnek tűnő világot 2077-ből, ahonnan egy nyomozónő pár terroristával véletlenül(?) visszajut 2012-be, és belebegtetett egy olyan történetet, valamint viszonyrendszert, mely frankón többrétegű lehet (a terroristák/szabadságharcosok mozgalmáról itt volt szó). Azonban már a 2. részre exponenciálisan nőtt meg a közhelyek száma, a következő három epizód pedig kifejezetten érdektelen lett. Most pedig itt a finálé, ami…, no komment, nesze semmi, fogd meg, jól. De erről egy kicsit lejjebb.

Továbbra is tartom azt, amit írtam korábban, hogy nem rossz sorozat a Continuum, inkább az a gond vele, hogy nem túl jó, hogy bőven lenne potenciál a sztoriban, de azt nem használják ki, s kvázi csak arról szól, hogy a telefonos segítséggel rendelkező JövőZsaru és JelenZsaru nyomozgat (köztük nulla kémia, botrány – Keria és Betty sokkal jobb zsaruduó lett volna, bár akkor a kvázi féltékenykedő viszont nem mulattatott volna az első résztől) az éppen aktuális ügyben, amit vagy a JövőTerroristák követtek el, vagy látszólag mások, de mint kiderül a végére, a JövőTerroristák keze is benne van, sőt, minden az ügyük előrevitelét szolgálja.

Szóval a felállás rém közhelyes, bár próbálták a készítők az adott ügyeket valami extrával feldobni (VR-játék, túszhelyzet, fura haláleset), de ez csak sokszínűséget jelent, plusz izgalmat vagy érdekességet még véletlenül sem. Az az aspektus, hogy a JövőTerroristák szépen alakítják saját szájuk íze szerint a dolgokat még figyelemfelkeltő is lehetne, de ez a szál is megmarad faék-szinten, utalnak erre-arra sokat sejtetően, de nem magyaráznak, így okosabbak nem nagyon leszünk.

Miután a részek 3/4-es elkönyveltetett érdektelennek marad a lényeg, hiszen a Continuum-ban a jelen és a jövő kapcsolata, a JövőTerroristák céljai mindenképpen érdekesek. De hiába a sok “flashback” a jövőben, hiába tudunk meg egyre több dolgot a 2077-es társadalomról, a JövőZsaru és a JövőTerroristák életéről, közös történetéről, ezen plusz infók többsége csak lóg a levegőben, nem vezetnek sehova, ha pedig teszünk egy felfedezést, akkor az vagy triviális, vagy pedig olyan régóta karcolgatják, hogy már nem is izgat minket és egy vállrándítással elintézzük a dolgot.

A fináléról spoileresen folytatom a tovább mögött.

Sajnos nem történt meglepetés, sejthettük, hogy hiába minden erőfeszítés, Kiera nem fog visszakerülni 2077-be, mert akkor nem lehetne folytatni a sorozatot. A Continuum – 1×10-ben tudtuk, hogy már nem lesz helye a mismásolásnak, hogy összeérnek a szálak és kiderül egy, s más, de… Nem tudom, hogy kit töltöttek el elégedettséggel a történtek, de remélem, hogy vannak ilyenek. Oké, kiderült, hogy mi Kagame és Julian között a kapocs, hogy kinek, mi a szerepe és terve, elhullott egy-két főszereplő, de komolyan ezzel akarták kiszúrni a szemünket?

Már-már kezdtem elhinni, hogy a végén húznak egy igazi WTF-ot (mert csupa homályos utalgatás volt eddig, semmi konkrét), hogy az 1×08 óta lebegtetett kérdésre választ kapunk, erre jön az “Én vagyok az, aki visszaküldött téged az időben (no shit, Sherlock!), és nem fogod elhinni, hogy miért.” Nem, az írók még véletlenül sem adnak nekünk jutalomfalatkát, hogy a néző rágódhasson két évad között, inkább idegelik a rajongót, mondanak valami nyilvánvalót és pofátlanul jönnek a “mi tudunk valamit, amit te nem, de nem áruljuk el, bebebe!”-húzással, ami van, hogy működik, de itt inkább kihúzta a gyufát nálam. Nem is hiszem, hogy annyira érdekel már a válasz. (Főleg, hogy az is valami triviális lesz. Lehet.)

Hibás döntésnek érzem ezt az írói húzást, mint ahogy azt is, hogy még a fináléban sem használtak ki jó pár adódó lehetőséget, ráadásul képesek voltak kinyírni a legérdekesebbnek tűnő karaktert – oké, nyilván bármikor visszahozható, ha akarnak meglepetést okozni. Sőt, nemcsak őt nyírták ki, hanem mást is, így végképp nem tudom elképzelni, hogy a folytatást illetően miben gondolkodnak, hiszen jóval kevesebb és nem túl érdekes JövőTerroristával másra kell helyezni a hangsúlyt. (Erre a kérdésre még érdekelne is a válasz. A Titokzatos Őrangyal Esher már whatever kategória.)

A zárás a legutóbb látott 3/10-es részekkel ellentétben legalább 4/10 volt. Biztos volt, akinek nagyon bejött, más pedig sokadjára is kiakadhatott, hogy hiába telt el 70 év, mindenkinek majdnem mindenkije Vancouver-ben élt, él és fog élni, minden Vancouver-ben történik, az összes múltbéli és jövőbéli szál ott ér össze, stb. Mondjuk, ha ennyire fontos a város, akkor igazén emlékezhettek volna arra a nagy napra (vagy leomló épületre), amikor ugyanott a Liber8 elköveti brutális tömeggyilkosságát – bár nem tudom, hogy szeptember 11-e megmarad-e utódaink fejében.

Még szerencse, hogy Kiera összefutott ebben a kisvárosban azzal a JövőEmberrel, akinek pont egy alkatrész hiányzott az időgépéből, mint ahogy mázli, hogy a JövőTerroristák is kirakták a megszökő Mindent Vágó Gatyamadzagos Alec-nek az összes tervrajzot, hogy minden úgy alakuljon, ahogy tervezik. Mondhatni minden úgy alakul, de azért biztos volt értelme, hogy visszamentek 2012-be.

Az efféle megoldások mutatják, hogy teljesen rossz irányból közelítik a cselekményt az írók, nem építik fel logikusan, hanem erőltetett módon próbálják visszafele felfejteni, ami nem utal túl sok fantáziára – ld. az 1×09-ben, amikor megvolt a cél, miszerint meg akarják ölni MostohaAput, és mindent ebbe az irányba tereltek.

Nagy kár a Continuum-ért, mert maga a világ érdekes lenne, kezdve az USA és Kanada 2019-es egyesülésétől, addig, hogy a Föld lakossága eléri 2040-re a 11 milliárdot, hogy 2069-ben kihalnak Indiában az elefántok, hogy milyen hatásai voltak a globális felmelegedésnek (még egy kvázi forradalom is kitört), hogy 2070-re eltűnnek az autók Vancouver-ből és az óceán vízszintje annyira megemelkedik, hogy hatalmas gátat építenek a város köré, és így tovább.

ui: Az effekteket nem bántom, de a végén a zenéért minimum korbács járna.

79 hozzászólás Ne habozz!

danonino - 2012. 08. 06. 20:42

“Továbbra is tartom azt, amit írtam korábban, hogy nem rossz sorozat a Community…” Mármint Continuum? :) Ennyire azért nem lehet érdektelen a sorozat. :-p

LoGi - 2012. 08. 06. 20:42

Continuum a második sorozat amit a nagy hype miatt bepróbáltam, első 1-2 rész tetszett, majd elraktam pihenni (5. résznél most), majd kaszáltam amikor kijött az évad kritika. Első a Falling Skies volt. Remélem azért, hogy az őszi felhozatalból vagy az apokalipszisos vagy a tengeralattjárós majd jó lesz pár rész után is.

robi3650 - 2012. 08. 06. 20:44

“Továbbra is tartom azt, amit írtam korábban, hogy nem rossz sorozat a Community, ”

Az nem, sőt király, ellenben a Continuum… ;)

robi3650 - 2012. 08. 06. 20:45

Eh, lassan írok :)

kiskiraly - 2012. 08. 06. 21:05

Egyszer már elkaszáltam a sorozatot, de mégis visszatértem. Nincs most jó aktuális sci-fi sorozat számomra:(

“Én vagyok az, aki visszaküldött téged az időben és nem fogod elhinni, hogy miért.”

A végezenével nem volt gondom, de ez a szöveg és a cliff eléggé felhúzott. És még Esher-ről se tudunk meg semmit. Hah.

Pedig érdekes lenne az alapsztori.

Llew - 2012. 08. 06. 21:07

Szóval nem vesztettem semmit az elején lecsapó kaszával. Remek.

Pocok - 2012. 08. 06. 21:15

Szerintem ez volt az évad legjobb része… ami nem mond sokat. Ennek ellenére nem sírok, ha kasza lesz… ez már többet mond :D
Szerintem ha lesz folytatás, a fekete fickót visszahozzák. Fejemet teszem rá, hogy így lesz/lenne.

MikkaMakka - 2012. 08. 06. 21:22

csk végignéztem én is.
kritizálni nem fogok, az utolsó két rész valamivel jobb volt, de azért megint voltak olyan dolgok amik teljesen kizökkentettek. ha lesz helyette más akkor nem fogok visszatérni

djangyu - 2012. 08. 06. 21:26

hmmm… bár még nem láttam, kíváncsi vagyok mennyire látom másként ugyanazokat a dolgokat, mint winnie.

tökre nem érdemtelen elolvasni a spoileres dolgokat, na :)

hallak65 - 2012. 08. 06. 22:06

Nekem tetszett. Kellemes sci-fi ebben az uborka szezonban.

Ted - 2012. 08. 06. 22:30

Nekem bejön a sorozat, remélem lesz második évad.
A sztori tetszett, kár, hogy mindig erre a demokráciadiktatúra témára mennek rá, bár ez tényleg mindig aktuális, írjunk bármilyen évet is.

Keira-t meg egyszerűen imádooooom. :DDDDD

A színeszek sztem teljesen okésak, főleg Kagami karakterét/őt játszó színész játékát emelném ki.

Klaus - 2012. 08. 06. 22:43

3. részig bírtam, de úgy látszik, semmit sem vesztettem vele

Dani - 2012. 08. 06. 23:12

Nekem bejött a rész, az előző két rész is. Ki vagyok éhezve a hasonló történetekre, de nem ezért. Igen, nem használják ki a jól lehetőségeket, attól még működik.

Xsz - 2012. 08. 06. 23:13

Nekem tetszett a rész és maga a sorozat is :) Igaz, hogy a főszereplő ebben nagy mértékben hozzájárul, mivel első sorba miatta kezdtem le nézni. Remélem lesz 2. évad.

Klunks - 2012. 08. 06. 23:24

Nagyon úgy tűnik, hogy a második évadra (ha lesz) az elhullott terroristákat majd az emlegetett ‘freelancerekkel’ pótolják.

Igazából ez a 20 éve itt élő fickó, illetve az ilyen messzire visszaküldött karakterek általában tök érdekesek lennének, ha egy egész epizódot rájuk szánnának és nem csak így bedobnák a fináléba.

Tényleg az a legnagyobb baja a sorozatnak, hogy ugyan van egy tök jó felvázolt világ, egyszerűen nem használják ki. Átmegy sima nyomozásba meg gagyi titkolózásba :S

winnie - 2012. 08. 06. 23:29

van olyan elképzelés is, hogy mondjuk kelloggal kiera előremenne pár évet időgéppel és akkor máris megváltozott terepen új dolgokat lehetne mutatni.

Altezza - 2012. 08. 06. 23:34

Ha lesz második évad, akkor folytatom. Örök optimista vagyok.
A főszereplő helyes, de nem nagy színész. Legalábbis ebben a szerepben.
Igaz, másban még nem láttam.

ldavid - 2012. 08. 06. 23:47

ötödik részig erőltettem, sűrű tekergetéssel.

ha mi is visszautaznánk az időben, akkori szemmel biztos überkirályság lehetne, de ahhoz sokat kellene utazni.

McFly - 2012. 08. 07. 00:07

jó mondjuk a “elvágomabilincsetagatyamadzaggal” jeleneten felnevettem :D…. amerikába tényleg ennyire ostobák lennének hogy ezt megeszik?:)

kiskiraly - 2012. 08. 07. 00:09

Altezza:
The Inside – kőkemény pszichokrimi (csak 1 évad)

G.I Joe-ból a vörös hajú csajszi
Az új Conan-ból a főszereplő csajszi

winnie - 2012. 08. 07. 00:20

mcfly: annál a jelenetnél hiszem, hogy lemaradtam valamiről, biztos van megoldása, csak én nem tudom – nem volt rá utalás korábban? mert csak úgy kizárt-

Shana - 2012. 08. 07. 00:20

Én kihagytam pár részt, csak a fináléra tértem vissza, és komolyan azt hittem az a gatyamadzag valami speckó anyagból lehet, csak lemaradtam valamiről. De ezek szerint csak LOL. Jézusom -.-”
Legnagyobb problémám nekem ezzel a sorival a kémia teljes hiánya. Egyszerűen nem működik.

ANOka - 2012. 08. 07. 01:11

Ahhoz képest, hogy csak 10 epizódos egy évad, nem sok munkát fektettek bele az írók!
Legalább a fele semmit mondó filler volt. :(

kaktusz - 2012. 08. 07. 01:42

Tudja valaki, hogy 10-ből hány olyan rész volt, aminek a végén _nem_ sír Kiera? :)

gareet - 2012. 08. 07. 03:24

McFly – nem elvágta a gatyamadzaggal hanem a gyorskötöző kapcsos felét húzta amit így lehet kioldani, pont nem lehet belekötni a módszerbe, az egyetlen reális ötlet volt a részben :)

ejha - 2012. 08. 07. 06:01

Engem ami kurvara zavar mikor hivogatja Alec-et, “Alec…Alec…Alec”, persze Alec sosincs ott es ezt mind a 10 reszben eljatszottak vagy háromszor :-)

zisvany20 - 2012. 08. 07. 06:16

Én adom a sorozatot… nálam 7/10.
Kicsit lassú víz partot mos… de érdekes, azt meg nem bánom, hogy nem kaptunk mindenre választ. Várom a második szezont.

/Mondjuk lehet velem van a baj, nekem a V és a The Event is nagyon bejövős sorozatok voltak, mégis mindkettő kaszát kapott… :) /

ejha - 2012. 08. 07. 07:55

Krycek es a “bagós” majd felhuzza a sorozatot a masodik evadban :P

Squazee - 2012. 08. 07. 07:56

Az összes probléma, amiket nem lehet nem problémának tekinteni, ellenére én még maradok, ha lesz új évad.
Sajnos nem aknázzák ki elég jól a történet adta lehetőségeket, sok az erőltetés, s főleg lassú. Ennek ellenére nézhető, ugyanis igazi felfrissülés dráma nélküli drámát nézni, ha amcsi lenne csöpögne, még ha egy hangyányival jobb forgatókönyvet is kapna.

mlx - 2012. 08. 07. 08:00

Ha az egész terrorista történet 2012-ben kezdődik, akkor Kagame miért van terrorizmusért 2077-ben börtönben, amikor még el sem indította a dolgot? :)

jiliac - 2012. 08. 07. 09:02

A kritikával egyetértek, kaszáltam 5 rész után, de ezt éreztem én is ebből, hogy nem működik ez az egész úgy ahogy van, és nem is fog. Így a finálé már teljesen érdektelen volt számomra. Sajnálom mert reméltem, hogy ez végre már egy jó sci-fi lesz, de ismét csalódnom kellett. Remélem elkaszálják, ami nem megy ne erőltessék.

McFly - 2012. 08. 07. 09:03

Hát Rohadjak meg délután hazaérek keresek 1 gyorsbilincset és kiprobálom:D

TorrenteXY - 2012. 08. 07. 09:05

Nekem tetszett, mert végül is összességében közel sem volt olyan elkeserítő, mint ahogy páran írjátok. Voltak benne nagyon jó ötletek, pl Kiera rendőrruhája, meg maga az egész teches rész jól ki volt ötölve.
A sok filler epizódból én csak ara tudok következtetni, hogy biztos akarnak több évadot, talán a másodiktól jönnek a finomságok, mint az időben ugrálás, meg a háború kezdete, a vállalatok felemelkedése. Szóval én mindenképp maradok.
Az biztos, hogy lehetett volna jobbat csinálni, de végig érdekes maradt, sose aludtam be. Ha a főszál nem is haladt, a sztori mindig érdekes volt, pörgött.
Az pedig külön öröm, hogy legalább egy közepesen jó időutazós scifi van.
Becsüljük meg ezt is! :)

ar - 2012. 08. 07. 09:32

kaktusz: jofele drinking game-et lehetne ebbol is csinalni :)

MelancholyR - 2012. 08. 07. 09:55

mlx: kisbabaként ott van a kórházban. Ráadásul JövőTerrorista néni hagyott is meglepetéscsomagot nekik.

toro - 2012. 08. 07. 10:21

Androméda még mindíg igen csinos.

csontraket - 2012. 08. 07. 10:54

A sorozat jólenne jó kis történet.Viszont túl sok wtf dolog tornyosult fel az első évad végére. Kb az első évad arról szólt hogy nem tudunk meg szinte semmit…csak kérdéseket teszünk fel. Én hírekből úgy halottam hogy lessz 2. évad. Namost vagy jó évad lessz hogy megválaszolnak részről részre minden fontosat vagy egy ugyanilyen kérdéshalmazt csinálnak belőle mint az első évadból.

asche - 2012. 08. 07. 12:40

Egynek elment, de nagyon sótlan volt az egész.

owlman - 2012. 08. 07. 13:19

A pilot jól föltornázta az elvárásaimat a témával, a szereplőkkel (Cigarettázó Férfi, Bra’tac, Andromeda), aztán a következő 9 rész nagyon alulmúlta önmagát.

Apropó annyira nem volt érdekes a 2077-es világ, pl. a családi-magánéleti kapcsolatok detto ugyanolyan unalmasak, mint ma.

owlman - 2012. 08. 07. 13:20

*mint a mában játszódók.

humorpalanta - 2012. 08. 07. 15:02

Tec’ma’te Bra’tac mester! Hát te hogy kerültél ide? :D Amint látom, maradsz a sci-finél :D Látom, Adam Worth is itt van a Sanctuary -ból. :D Sajnálom, hogy egyáltalán nem jön be a sztorija, nekem igazából csak egy ilyen tölteléknek tűnik. Kellene már egy sci-fi csatorna, amelyik csak azzal foglalkozik. (Igen, tudom, nem, az nem az, mert nincs rajta. Szóval menjen a ****. Na mindegy, a lényeg, kéne egy sci-fi csatorona.)

GK - 2012. 08. 07. 18:22

Sajnos a finálé volt a leggyengébb része a sorozatnak. A korábbiak maximumra tekert Suspension of Disbelief pajzzsal élvezhetők voltak.
– A legnagyobb hiba ez a jövőből jött őrült figura volt. Egyszerűen felesleges volt és idegesítő. Teljesen simán működött volna nélküle is a rész.
– Jó poén, hogy lassan kisebb X-Akták reunion összejön, de “Krycek”-nek semmi szerepe nem volt az “őrangyal” behozatalán kívül, amire én is csak annyit tudok mondani, mint Winnie: whatever.
– Az “Alec elfogása és szökése” résznél is a fejemet fogtam. Konkrétan vártam az aláröhögést, mert ilyeneket egy többkamerás sitcomban szoktak elsütni.
– Az másnak nem tűnt fel, hogy a idővonal sem stimmelt? Kiera felébred a “sohamegnemismétlődő egyéjszakás kaland” után, ahova rögtön a túszejtés után ment az előző rész végén. Ezután hívja Carlos…nem a kórházból bemorfiumozva, hanem fickósan lépdel az örsön egy nappal azután, hogy majdnem elvérzett…a másik lehetőség, hogy mondták a magyarázatot csak túl fáradtan néztem.

Valahogy úgy érzem, hogy 13 részes évadot írtak meg eredetileg, aztán 10 lett berendelve, és próbálták sűríteni, emiatt lett sok minden suta a forgatókönyvben. Ezt az optimista énem mondja.

A pesszimista pedig azt, hogy az írógárda ennyit tud, és hamarosan a Hacktion színvonalát fogjuk itt is megtapasztalni.
Ebben az esetben belendül a kasza nálam is, most még viszont ott leszek a 2×01-nél.

Rizlaa - 2012. 08. 07. 19:57

“a másik lehetőség, hogy mondták a magyarázatot csak túl fáradtan néztem.”

Alapból ott a probléma, hogy a hibákat észre veszed fáradtan, de ami nem hiba, azt is hibának nézed? A te véleményedre biztos nem adnék 1 sorozat kapcsán ezután a mondat után ;)

emeric - 2012. 08. 07. 20:23

SPOILER

Szerintem az “őrült jövőből jött tudós” karakter nem volt rossz húzás, bár tényleg furcsa, hogy csak úgy véletlen összefutnak. De ő mutatta meg Keira-nak, hogy sosem fog visszajutni a jövőbe… Erre utal a biciklikerékből tákolt szerkezet és alufólia csákó. Itt adja fel a reményt, hogy hazajut. Mr. Esher szerintem Keira férje, ő is elég gyanús volt a jövőben…

Viszont nem tudom hovatenni az egyéjszakás kalandot. Iszonyatosan karakteridegen volt, úgy meg főleg, ha az egész arra ment, hogy a szerkentyűt visszaszerezze…

Dark Energy - 2012. 08. 07. 20:24

Jól indult, berántott aztán már annyira nem. Még nézős kategória, de kizárólag a sci-fi vonal miatt.

winnie - 2012. 08. 07. 20:25

krycekben bíztam, hogy komoly szerepe lesz, erre kap egy telefont és leállítják. akkor miért volt ott? tipikus odatoldott eszköz, hogy legyen valami konfliktus. ha nincs vele további terv, akkor nagyon gáz. ha kezdenek vele valamit, akkor megbocsátok nekik:)

Rizlaa - 2012. 08. 07. 20:58

winnie: szerintem nem csak úgy bedobták az évad utolsó részébe, tuti lesz nagyobb szerepet a 2. évadba, mivel látta is hogy mit tud Cameron, ezek után nem tűnhet el csak úgy, legalábbis szerintem.

winnie - 2012. 08. 07. 20:59

igen, én is ebben bízok, nagyon adja magát, ezért is lenne nagy csalódás, ha elhagynák ezt a vonalat.

adhie - 2012. 08. 08. 10:41

“Ha lesz második évad, akkor folytatom. Örök optimista vagyok.”
+1!
Annak idején a Lostot is elkaszáltam az első évad elején, mert annyira nem tetszett, azután a 2. évadnál beszálltam, és onnantól hetente követtem a végéig. Múlt nyáron ledaráltam az egészet, és elhatároztam, hogy megnézem az első évadot is (bár kicsit féltem tőle). Annak tudatában, hogy mik fognak még történni, minden percét élveztem! Van hogy naaagyon lassan indul be valami, de ha beindul, és egy “nem rossz sorozat … az a gond vele, hogy nem túl jó” szintről indul be, akkor az killer lesz nekem. Egyenlőre ez is tetszett. Reméljük lesz még.

NikoXXX - 2012. 08. 08. 14:06

Nekem nagyon bejon a sorozat,a masodik evadot nagyon varom es valoszinu olyan lessz mint a Falling Skies egy kitunove novi ki magat 2ik evadra.Vannak benne hibak es sok a kerdes de igy jo es elvezheto nekem… ne is ragjanak mindent a szamba.
Az SGU szintjet semmi sem eri el,de mondjuk a The Eventel es a Flashforwardal versenyben van a top 5 scifiert nalam,ahol az utolso a SG-1.

zombor - 2012. 08. 08. 14:17

Azzal egyetértek, hogy az SGU-t semmivel nem lehet alulmúlni, de komolyan azt hiszed, hogy a szájbarágás hiánya azt jelenti, hogy a készítőiknek nincs semmi elképzelése és egy jó scifi helyett csinálnak egy béna Castle utánzatot, egy nyomozzunk, ki a gyilkos sorozatot?

NikoXXX - 2012. 08. 08. 15:16

Zombor rosszul ertetted,nekem a legjobban az SGU tetszik az osszes scifi kozul a BSG a masodik,s szerintem a ketto nagyon hajaz egymasra,csak az SGU-ban tobb a drama es nem szerettek az emberek.
Nekem annyi scifi is eleg amennyi a Continuumban van es szerintem sokkal jobb mint az SG-1.
Szemelyes velemeny es sokan nem ertenek velem egyett,de mindenkinek joga van hozza.
Varom a masodik evadot,winnie valami hir?

wannabe - 2012. 08. 08. 17:19

Elég nagy fail ez a sorozat. Az első rész annyi bizakodásra adott okott, aztán azt történt amit a legjobban utálok: a készítőknek nem volt célja. Leszámítva azt, hogy “csináljunk pénzt”, de mint alkotó, egyszerűen meg sem próbáltak valamit összehozni. Szégyen. Ez így max 3/10.
Tegnap néztem a Falling Skies s02e08-at, az is mekkora *** volt… ha nem lenne benne Sarah Carter, már kaszáltam volna.
Nem értem mért akarnak high concept sorozatot csinálni olyanok akik nem értenek hozzá, és még csak valami “nagy álmuk” sincs amit képernyőre vihetnének, csak a szokásos borzalmasan unalmas sablonokat erőltetik speciális környezetbe. Wake up, seriously…

Ádám - 2012. 08. 08. 23:53

Mi a kapcsolat Kagame és Julian között?

msandor - 2012. 08. 09. 12:58

“Mi a kapcsolat Kagame és Julian között?”

ha jól értettem, akkor Julian lesz a mentora Kagamenak

msandor - 2012. 08. 09. 13:01

elolvastam minden kommentet, és azon kevesek közé tartozom, akiknek tetszett a sorozat
az utolsó két-három rész volt a legerősebb szerintem, nagyon régóta nem kerültem ennyire egy film hatása alá, mint az évadzárónál (fringe, supernatural, lost)

gyerekkorom óta szeretem a scifit, ezért sokkal többet elnézek a műfaj képviselőinek, mint bármelyik másik alkotásnak…

szóval várom a folytatást!

winnie - 2012. 08. 09. 13:02

naaa, szerintem azért jóval többen vannak, akiknek tetszett

ALDO - 2012. 08. 09. 18:02

Mintha valami sorozatbetegség lenne, hogy egy izgalmasnak tűnő, misztikus, sci-fi sorozatnak kötelezően át kell mennie unalmas nyomozósdiba, vagy családi picsogásba (Alcatraz, Terra Nova, FlashForward). A Continuum nem volt rossz, de annyira jó sem. Inkább csak átlagos, mert semmi újat nem tudott mutatni. Gondolom a Liber8 tagokból akartak majd jófiúkat csinálni, de valahogy nem tudtam azonosulni velük, mivel rögtön úgy kezdték, hogy járulékos veszteségként kinyírtak x ezer embert, ráadásul 2012-ben is jó pár ártatlan ember halála szárad a lelkükön, ráadásul az összes tag ellenszenves volt a számomra. Leginkább a kopasz ferde szemű, de szerencsére hamar kiírták.
A 2077-es világ nekem néha egy kicsit futurisztikusnak tűnt, nem hiszem, hogy 65 év alatt ennyit változnak az építészet és a technológia, miközben a ruházat meg semmit.
Rachel Nichols nekem úgy maradt meg, mint az új csak az Alias utolsó évadjában, aki végig azon picsogott, hogy mennyire átbaszta a fejét a titkos szervezet, amiről azt hitte, hogy a CIA, de ebben a szerepben egész jó volt.
Nem tudom Kanadában mi számít jó nézettségnek és, hogy lesz-e folytatás, de ha esetleg elkaszálják, akkor sem fogok kiakadni. Nyárra heti egy részes adagolásra pont megfelelt, de hosszú távon nem tudnám elképzelni.

winnie - 2012. 08. 09. 18:30

“mennie unalmas nyomozósdiba, vagy családi picsogásba (Alcatraz, Terra Nova, FlashForward).”

nem is a nyomozás vagy a család a baj szerintem, hanem az, hogy egyszerűn nem tudják összeszedni a megfelelő írókat, hogy jó sztorit kreáljanak. mindegyik sorozat pilotja nézett volt., és mi is jó pontszémokat adtunk, a közönség nagyjának is tetszett, de a folytatásban jött a totális lejtemenet. adva van tehát sokszor egy jó alapötlet és képtelenek kidolgozni. nem véletlen, hogy a fent említett 3 sorozat mindegyikében volt évad elején vagy közben showrunner-váltás, ami remekül mutatja, hogy valamelyik fél érezte, hogy valami nem stimmel. vagy a csatornának nem tetszett az irány, de általában az lehet a helyzet, hogy a készítő akart valamilyen sorozatot csinálni, de nem tudta átvinni az elképzeléseit a csatornán, így feladta a közdelmet.

de nyugpdtan idesorolható a V is, ami ugyancsak jó móka scifikénbt indult, ott 2 showrunner váltás is volt, és mi lett belőle… (s nem csak szerintem, mert a nézettség is zúgott lefele a kaszáig.)

ALDO - 2012. 08. 09. 18:51

És egyiknél sem jött be a showrunner váltás. Vagy ha igen, akkor is már csak a vége felé, amikor már a kutya sem nézte. Kicsit kiábrándító, hogy kitalálnak egy viszonylag jó alapötletet, amiből nagyon sok mindent ki lehetne hozni, aztán átmegy ilyen gagyiba, de persze végig ígérgetik, hogy majd most izgalmas lesz, a finálé nagyot fog ütni, vagy interjúkban magyarázkodnak. Nem mondom, hogy én jobban írnék, mert nem, de akkor se ismételjék már meg magukat folyton.
Sajnos az utóbbi egy-két év során sikerült a sci-fi sorozatokból teljesen kiábrándulnom, mert mindig így végzik.

Visszatérve a Continuumra. Abban a részben, amelyikben lelőtték Callogg nagyanyját, aki meg is halt, adtak valami elfogadható magyarázatot, mert valahogy átsiklottam felette?

Thomas - 2012. 08. 09. 21:16

Én nem mondom azt, hogy rossz lett volna ez 10 rész, de azért a kezdeti lelkesedésem nekem is alábbhagyott, mert a nyomozós részek nem nagyon jöttek be. Az átlagnál egy picit jobb sci-fi az egyik kedvenc színésznőmmel, ha lesz folytatás, elnézegetem, ahogy eddig is, de nagyon nem fogok szomorkodni, ha mégsem.
Egyet nagyon nem értettem, a robbanás után, miért kellett láthatatlanná válnia Keirának a nemzetbiztonságis fickó előtt? Még én sem vettem le, hogy mi történt ott a béna effekt alatt, leégett róla a ruha, és ezzel lelepleződött volna?

Waldi - 2012. 08. 10. 11:48

Szerintem teljesen elvezheto a sorozat, kanadaikent meg plane. Jok a volt sci-fi sorozat szereplok felbukkanasai. A tortenet sem tul sablonos, ok jobbara sejtheto, hogy mi fog tortenni, de nem tul szajbaragos, ala Flashforward es Event.
Rachel Nichols meg a legcukibb eyecandy manapsag a tv-ben :D
Remelem lesz masodik evad, nemileg novelt koltsegvetessel.

Vlkolak - 2012. 08. 11. 14:36

Kár, hogy sokan az 5. résznél kaszálták, nekem a 6. volt amibe beleszerettem. Jól lefestette mi lesz pár év múlva a világban, már csak az kérdés, hogy rabszolgatartóink győznek-e vagy sikerül kivívnunk szabadságunk. A 9. rész írója előtt meg le a kalappal. Jól lefestette azt az elkeseredett elszántságot, ami a fiatalokat arra ösztönzi, hogy rongy életüknél találjanak magasabb ideát és akár életük árán próbálják megmenteni milliók életét és szabadságát. A jövőbeni “élelmiszer rabló zavargók”-nál meg megint szépen kibújt a szög a zsákból. Persze néha idegesített, mikor a rendőrnő megállított egy-egy eseményt, de végül kiderült a jövő megváltoztathatatlan, hiszen éppen azért jöttek vissza mert a kezdetektől zajlik ez a “körforgás”.

winnie - 2012. 08. 11. 14:57

neked nem kár, hiszen te nézed, ez a lényeg – más, ha megnézte volna, azt sajnálta volna lehet, hogy látja a 6. részt, mert az sem jön be neki. én csak azért kaszáltam az ötödiknél, mert zsinórban 4 gyenge rész volt, ami eggyel több, mint amit hajlandó vagyok elviselni, és mint később kiderült, jó döntés volt.

” éppen azért jöttek vissza mert a kezdetektől zajlik ez a “körforgás”.”

ez egyáltalán nem biztos. sőt. korábban, interjúkból is kiderült, hogy ez közel sem ilyen egyszerű. (már csak pár terrorista maradt, őket kell levadászni, aztán új lap nyílhat a sorozat történetében.)

djangyu - 2012. 08. 12. 18:10

most néztem meg, és hát. alapvetően nem tartom rossznak az évadzárót, viszont azt, ahogyan megmagyarázták a dolgokat… azt igen.

az első momentum, ez a túszdráma utáni dugásból felébredek reggel, és a csóri félholt rendőrarc már visszatért. itt szerintem direkt be akarták tolni utólag az arcot a történetbe, vagy valami hasonló, mert író ennyire nem lehet béna, hogy az egyik térben pár óra telik el, míg a másikban pár hét.

másodikként a másik jövőből jött ember szerepeltetése bullshit kategória volt, különösképp a fake időgépes vonallal. de ezt még elbírtam, mert annyi szerepe talán volt, hogy Kyra feltehette magában a kérdést: tényleg véletlenül került ide?

harmadiknak azért érződik az, hogy nem tudták hangulatba hozni a kilencedik és a nyitórész kivételével – az évadot, így az utolsó részt sem. Nem volt meg a nyitó hektikus, izgatott történetmesélése, se a 9-ik “tragedy is inevitable” filmezése.

szóval a többi. igazából az alapsztori számomra az elején világosnak tűnt, és pont azáltal, hogy kiderült, igen, arról van szó, hogy az Alec visszaküld terroristákat, és Kyrá-t (akibe egyébként szerelmes)nem érzek csalódottságot, mert azt kaptam, amire számítottam.

azzal viszont nem foglalkozok, hogy most a kanadai nbh-s miért kapott ennyi szerepet, meg hogy miért maradt abba a sorozat úgy, ahogy, mert azt hiszem – ha lesz második etap – akkor ezeket a dolgokat ki fogják – szerintem – bontani. mert itt lényegében – az epizodikusság ellenére – az egész történetfolyamot kell néznem. tehát nem azt, hogy egy részben mekkora volt egy szereplő szerepe, hanem hogy mennyire bontja tovább a történet boglyát kifelé.

ha viszont nem lesz 2. etap akkor az egész nem fog működni.

Olinho - 2012. 08. 17. 21:50

Engem ez az időutazós logikai bukfencek érdekelnének? Vagyis, hogy is van ez pontosan, azért jön a jövőből, hogy valamit elindítson de ha már elindította…Nem tiszta ez nekem. Valaki adna egy kis felvilágosítást?

m76 - 2012. 08. 21. 21:58

Most jutottam el odaáig lelkiekben, hogy megnézzem a sorozat évadzáró részét. Ebből gondolom leszűrhető, hogy mennyire tudták felcsigázni az érdeklődésem a korábbi részek, megmondom semennyire.

Ennek ellenére szerintem az évadzáró jobb volt mint amire számítottam, volt egy két megválaszolt kérdés. Habár a válaszok korántsem kielégítőek, de legalább voltak. Viszont a végén azért a húzásért, minimum főbelövés járna az íróknak. Ennél olcsóbb és gyengébb cliffhanger nincs is. Ill ez már nem is cliffhanger, hanem ditchhanger. Ezzel kb saját maguk alól húzták ki a talajt, és még azt a néhány hűséges nézőt is felbőszítik akiknek eddig maradéktalanul tetszett a sorozat. Kb rohadtul nem érdekel mi lesz a kérdésre a válasz. Ha adtak volna valami frappáns és nekem is tetsző választ akkor talán fenn tudják tartani az érdeklődésem a következő évadig. Így viszont erősen kasza gyanús a sorozat. És ez a történelemben legalábbis az én sorozatjunkie múltamban az első lenne, hogy egy sorozatot évadzáró után kaszálok.

Egyetértek winnie-vel abban, hogy az írók minimum címeres ökrök, és úgy építkeztek, hogy kirakták az asztalra, hogy honnan hova akarnak eljutni a sorozattal, és a kötes űrt meg kitöltötték trivialitásokkal, amik közül a legbanálisabb is csak azt szolgálta, hogy eljussanak a céljukig. Így az egész történet a hatalmas potenciál ellenére is banálisnak és gyerekesnek tűnik, a 9. rész valóban ékes példája ennek, hogy végig tudni lehetett, hogy mire megy ki a játék.

Ja és azt még nem is említettem, hogy a fináléban csak és kizárólag a két legérdekesebb és legtöbb potenciállal rendelkező szereplőt végezték ki. Igen, mindketten érdekesebbek voltak mint akár Alec akár Kiera. Utóbbinak abból áll a személyisége, hogy pityeg, hogy jajjdehaza akar menni a férjéhez (akiről úgyis ki fog derülni, hogy benne van az összeesküvésben). Alec meg még ennél is semmilyenebb, gyakorlatilag egy robot is lehetne, mert semmi érzelem nincs benne, ill azzal próbálják gyérül imitálni, hogy 2 részenként megöleli a mostohaanyját, de ez édeskevés. Ilyen összetett karakterekért szerintem semmilyen drámatagozaton nem engednék át az írótanoncokat.

Bár ahogy elkezdtem írni a kritikát 5/10-es osztályzatot szántam a sorozatnak, de a végére meggyőztem magam, hogy ez biza csak 3/10. Egyszerűen nem érdemelnek ennél jobb osztályzatot, és ez a 3 pont is inkább a potenciálnak szól, és a jobb pilotnak, mint a valódi értékeknek amik voltak benne. Ugyanis a 4. résztől kezdve alig alig volt.

m76 - 2012. 08. 21. 22:05

Ja még eszembe jutott, hogy Travis lehet meg se halt, mert ugye nem mutatták magát a lövést. Ez is mennyire olcsó és pitiáner írói húzás, hogy egy ilyet meghúznak, mert ugye látszólag kinyírták, de mégis hagytak maguknak menekülőutat arra az esetre, ha meggondolnák magukat.

aka - 2012. 08. 22. 15:54

Végigdaráltam a sorozatot én, szerintem igen fasza.
10 részben ennél többet nemigen lehet kibontani a vállalatok vs demokrácia témakörben, ami eddig volt épp elég. mert kíváncsi vagy mi jön még.
Az egyik legpozitívabb nekem a jövő ábrázolása, teljesen reális, mind a társadalom mind a technológia szempontjából.
A két zsaru közötti kémia meg abszolút nem izgat, a lényeg az egészben az hogy a csaj vissza akar jutni a fiához meg a férjéhez, minek kavarna a múltban? Értelmetlen dolog (Kellogg-gal is a cuccos miatt kavart. De itt sincs baki, valszeg többször is volt nála – amíg a társa kórházban volt).
Aztán hogy a fináléban miért nem árultak el többet, nah, és akkor mi van?

Összességében egy 8/10-et simán megér a sorozat.

zombor - 2012. 08. 22. 16:02

Na és akkor mi van? Nincs semmi. Neked. Van, akinek ennyi is elég. Mindenkinek más az igényszintje. Más viszont kivágja a francba, mert ennyire tehetségtelenek az írók, hogy semmi sem jut eszükbe. Szerintem a vállalatok vagy akármi témakörben a nullánál többet is ki lehetett hozni. Nem is értem, hogy hiszed, hogy ennél többet nem lehetett volna kibontani. Ha akarják mind a 10 erről szólt volna. A jövőről. Ehelyett a jelenről szólt, pár ámokfutóról, érdektelen nyomozásokról, ilyesmi. Ha a heti 35 percet, amit érdektelenségre fordítottak, a fentiekre fordítják, akkor szerintem bármit ki lehetett volna hozni.

Most aztán főhetnek, mert a nézők fele 2-3 rész után kaszálta a francba a sorozatot és ennek köszönhetően lehet, hogy be sem fejezik.

Valezius - 2012. 08. 22. 22:01

Olimpia alatt teljesen félbehagytam, most lenyomtam az utolsó 2 vagy lehet, hogy 3 részt.
A 9. volt a legjobb. Ha nem lett volna triviális, hogy apu meghal, még jobb lett volna.

Ez a 10. valóban nesze semmi volt.

Felmerül bennem, hogy akkor most mi a franc is van az idővonallal. De aztán rájövök, hogy igazából pont nem érdekel most már.
Én voltam a legnagyobb rajongója a pilotnak, de szomorú, hogy ennyit sikerült összehozni a köv 9 részben. Nem hiszem, hogy maradok a folytatásra.

Inkább a V-nek csinálnának egy lezáró minisorozatot :D

aka - 2012. 08. 23. 16:46

Úgy értettem, hogy a fináléból többet is ki lehetett volna hozni, ugyanakkor engem ez nem zavar különösebben, legalább nem tudom hogy merre fog menni a sorozat és kíváncsibban várom a köv. évadot.
Ahogy írtam 10 részben épp ennyit lehetett kihozni a vállalatok témakörből, ez épp elég is, aki figyel és nyitott pontosan tudja hogy miről szól ez, nem feltétlenül a jövőről hanem a jelenről, arról ami most megy, attól még hogy nem rágják a szádba egyfolytában pontosan lehet tudni mire utal itt a kritika. Ha ez neked nulla, ok, de akkor ne sorozatokat nézz hanem inkább gazdaságtant. Az, hogy a Liber8 hogy építette fel magát a nulláról a sorozat végére szerintem elég korrektül és reálisan van lefestve, nem csak ámokfutás ez, sőt.
Számodra lehet érdektelen a nyomozás, számomra egyáltalán nem. Vannak dolgok amik zavarnak, hogy Alec honnan tud meg mindent egyből (jó hogy zseni, de akkor is), de ez sem olyan zavaró. Ahogy kiveszem, az időutazás ellentmondásai is tisztázva lesznek később, erre is kíváncsi leszek.

zombor - 2012. 08. 23. 17:01

Mivel a dolog maga ellentmondás, nem hiszem, hogy ilyet tisztáznának. sokszor nem gondolnak át dolgokat, de nem is kell tisztázniuk.

Túlzásokba kár esni. Más dolog, hogy sokan valóban félreértik a dolgokat, hogy így kritika, meg úgy kritika (a kritika nem ez, ez csak egy nagyon felületes valami, az írók nem is törődtek azzal, hogy karcolgatáson kívül valamit csináljanak, klisék durrannak, de aki először lát ilyet, az lehet, hogy elalél), pedig mindössze kreáltak egy olyan ellenséget, amellyel első blikkre szimpatizálni is lehetne, mert a céljaik lehetnének akár jók is, más kérdés, hogy még gondolkodásra, elgondolkodásra sem hagynak időt nekünk (minek az?), mert a tizedik másodpercben lehűtik a szimpatizálókat azzal, hogy kiderül tömeggyilkos rohadékokról van szó. illetve egyről, a meg pár fanatikus szektatagról.

a nyomozás persze, hogy érdektelen. ha akarnák, akkor mesélhetnék a sztorit is, de tudják a készítők, hogy a közönségnek kell a krimi, mert az a legnépszerűbb műfaj. a krimi helyett lehetne romantikus lényregény is, ha kivesszük a tölteléket, akkor ugyanott vagyunk, minimál infót tudunk meg, sajnos az írók nem elég tökösek, hogy bármi komolyat bevállaljanak. A lehetőségük megvolt rá. Vagy nem mertek többet. Vagy nem tudtak többet.

gigacsigusz - 2012. 08. 26. 13:36

Szerintem azért küldte vissza hogy megmentse az életét.

Norberto - 2012. 08. 26. 16:32

Nekem a 1×08 és a 1×10 tetszett a legjobban. Itt egy kicsit kitettek magukért az írok.

Várom a másodikat. 80% hogy berendelik ugyanis Showcase csatorna egyik legnézettebb sorozata.

Ha korábban elkezdték volna összehozni a jelent és a jövőt sokkal többre jutottak volna. Szándékosan lassították a történetet?

winnie - 2012. 08. 26. 20:07

norberto: mivel alig van showcase-sorozat, ez így nem nagy kijelentés:) de ha annyira biztos lett volna, az ember azt gondolná, hogy azonnal berendelik a 2. évadot. a kivárás azt jelenzte, hogy annyira nem volt biztos, mert ugye valami remek nézettséggel nyitott a sorozat (900e nézők körül), de utána 2-3 rész alatt 400e-re esett, ami ugye a lost girl szintje és nyilván ez sokkal drágább, így nem biztos, hogy egyértelmű volt, de lehet, hogy sikerült kibulizni a költségcsökkentést, vagyis az ugyanolyan költségvetés mellett előállítandó 13 részt 10 helyett.

dienesoft - 2012. 08. 27. 21:42

Én csak azon tűnődtem, hogy egy alapvetően jó ötletet hogy lehet ennyire leegyszerűsíteni és elhomályosítani? Rendkívül idegőrlő, hogy meg akarok tudni dolgokat a sorozatról és kinyomták a szemünket egy két információval, ami jelenleg tökre érdektelen.

mjoke - 2012. 09. 28. 11:44

Szerintem igen gyenge a sorozat. Végignéztem. Ennél sokkal jobb sorozatokat is elkaszáltak már. Ha valakinek teljesen semmi dolga sincs akkor nézhető. Vicc az egész film. Ha ilyen sorozatokat csinálnak ezentúl is…….
De mindenki maga tudja.

winnie - 2012. 09. 28. 12:17

azért csinálnak ilyen sorozatokat, mert te, aki gyengének tartod, végignézted. más elkaszálta 2-3 rész után. neki több joga van meglepődnie:)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz