login |

Pretty Little Liars: vége a 3. évad első felének

2012. 08. 29. 21:33 - Írta: winnie

100 hozzászólás | kategória: kritika,

Amíg a darkos, rejtélyes hangulat megmarad és a tiniszappan ilyen korrekt arányokban van jelen az elegyben, addig nem lesz gond.
/Idézet a Pretty Little Liars 2. évados fél évadzárójának kritikájából/

Jelentem, gond van. Mondhatnám azt is, hogy RIP Pretty Little Liars. Korábban egy-egy részre ugyanis beúszott a szappan kapcsolati dráma, de a hangsúly a rejtélyközpontúságon volt. A 3. évadban fordult viszont a kocka, aminek a szeret-nemszeret, sírok, hazudok, lelepleződök, megharagszom rá-vonal kedvelői örülni fognak, de akik azért szerették meg a PLL-t, mert nem ilyen volt, azok nem. Tudtuk, hogy a 2. évados Nagy Leleplezés miatt a 3. évadot nehéz lesz érdekessé tenni, de azt rémálmaimban sem hittem, hogy egy szolid 7/10-es szezon után a 3. évad ennyire rettenetes lesz. Olykor még a 2/10-es osztályzatért is küzdenie kellett a sorozatnak.

Részemről tehát kasza, ennél világosabb dolog nincs is, ezerszer inkább a 3. évad végére ismétlődővé, közepessé váló White Collar, vagy a 4. évadra végképp esetlen állapotba kerülő Leverage – ha azok megkapták a kaszát, akkor a PLL-nek nem lehet esélye. Igazából ezt már a 3×02 után meg kellett volna húznom, de kitartottam. Nem azért, mert bíztam volna a javulásban, nem is a válaszok miatt (két dolog történt a szezonban, azokat ma reggel is elolvashattam volna), nem azért, mert nehéz lett volna kaszálni, hanem mert… Talán így kívánta meg a tisztesség. Meg így legalább korrekt módon búcsúzhatok el a Pretty Little Liars-től.

Van gyenge meg gyengébb szezon a sorozatok világában, de a 3×01-től 3×12-ig terjedő részek valóban döbbenetesen szörnyűek lettek, valóban az első perctől az utolsó előttiig. Értékelhető momentumnak, kvázi fénypontnak a truth or dare-szegmenst tudom kiemelni, Ella és Zach vonalát (vicces volt, hogy belebegtetik, majd több részig elő sem veszik…), valamint a félévadzáró cliffhanger-ét, ami kiszámítható (nem a személy kiléte), de azért simán hatásos volt.

Ennyi. A többi csupa, csupa negatívum, de még egyszer mondom azzal a kitétellel, hogy aki ezt várja, vagy nem bánja a Pretty Little Liars-tól, azt szerintem nem zavarta az, ami történt, de én mindvégig ettől féltem, s most igazolódtak a félelmeim. Oké, a PLL-ben nem történik az, mint egy tipikus tiniszappanban, hogy mindenki mindenkivel, nem csak az Aria-Ezra pár stabil, hanem a többiek is, bár mindegyik szálban voltak/vannak megbicsaklások, amikre építeni lehet. De ettől még szomorú volt látni, hogy egyik érdektelen jelenetet követte a másik, amiben sápítoztak a karakterek, hogy ez nem szeret, az nem szeret, te vagy mindenem, jajj, mi lesz velem. Rettenetes mondatok, ócska felismerések, mellényzsebből előkapott történések, a lehető legnyálasabb zene, mélypont.

I trust these girls with my life.

S ha nem lett volna elég, hogy a 3. évad csak kapcsolati nyavalygásról szólt, valamiért elkezdték végérvényesen lebutítani a karaktereket. Eddig sem voltak a lánykák Einsten-ek, de az, hogy még Spencer-ből is egy ostoba libát csinálnak, teljesen érthetetlen volt. Csak azért, mert másképp nem tudták előremozdítani a sztorit. (A karakterek hülye húzásai mellett teljesen irreális flashback-ekkel próbáltak történetszálakat megalapozni, ami túl egyszerű eszköz, csak azt jelzi, hogy az író lusta gondolkodni, és megmondja, hogy “a múltban amúgy ez történt, ezért fogja most XY ezt és azt csinálni”.

De ugyanez a helyzet a fiúknál is… Amilyen jól indult Caleb vagy Toby, annyira töketlenítve lettek, s most már simán illenek a PLL többi fiúfigurája közé, ami nem adhat sok büszkeségre okot számukra. S ha mindez nem lett volna elég, a sorozat egyik legérdekesebb karakterét kivonták a sztoriból, minimális képernyőidőt kapott, ami ugyancsak ritka nagy öngól volt.  (És tudtuk, hogy ez így lesz, hiszen a sorozat egy-két régi díszlet helyére az idei évadra kapott újakat, az intézetét és talán a bárét, ergó ezeket minden részben megpróbálják használni is.)

People lie, but medical records don’t.

Az írók pedig képesek ilyen mondatokat halálkomolyan elmondatni a színészekkel, bár el kell ismernem, hogy a jobbára ciki párbeszédek között azért még így is akadtak vicces sziporkák. Igazából nem is az a nagy baj, hogy változott a rejtély-szappan arány, hanem az, hogy mennyire rangon aluli nyafogássá tettek a Pretty Little Liars-t. Nem egy példa van arra, hogy lehet igényes kapcsolati drámát készíteni, de ez most nagyon nem sikerült a készítőknek.

Megismétlem, mert tény, hogy a Nagy Leleplezés után nem volt egyszerű a készítők dolga, de az azért mégiscsak túlzás, hogy random fordulatokat rángatnak elő, újdonságokat, s ahelyett, hogy szépen, logikusan építkeznének, megjelenik a rész elején egy új karaktert, akiről kiderül, hogy csak és kizárólag az a dolga, hogy bedobjon valami random dolgot  a rész végére, amivel konfliktust generál. Ez béna megoldás. Fel lehetne vezetni az ilyesmit, hogy üssön, de így, tíz perc van valaki felbukkanása és a csavar között, igencsak véletlenszerűvé, ad hoc-húzássá válik a dolog.

Mindennek lehetett érezni az előszelét, amikor a 2. évad legvégén egy senkit sem érdeklő karaktert megöltek, hogy a gyilkossága köré épüljön a 3. évad, de azért reménykedtünk. (Mivel a sorozat első két szezonja elég kevés időt ölelt fel, mindenki ki tudja számolni, hogy mennyi ideig tartott az illető legendákba illő kapcsolata az egyik főhőssel…) A remény azonban hiábavaló volt, mert a 3×01-es másik új “központi rejtéllyel” (a kiásott gödör) fényévekkel volt banálisabb, mint az Allison gyilkosa vagy “A”-személye szál.


A félévadfinálé még egy napja sincs, hogy adásba került, vártuk, mert tudtuk, hogy kapunk pár választ, de persze tisztában voltunk azzal is, hogy a finálékba eddig szinte mindig beletörött a készítők bicskája. Most is. De volt egy jó húzás. A 3×12 spoilereivel folytatom a tovább mögött.

Negatívumok ide vagy oda, nem szabad feledni, hogy szerettem a sorozatot, és pár bekezdéssel feljebb a felsorolás is jelzi, hogy nagyon kerestem (keresem!) benne a pozitívumokat. Annak ellenére, hogy a 3×12 is szörnyen gyenge epizód volt, annak ellenére, hogy a halott személye kétesélyesnek tűnt, s annak ellenére, hogy a sorozat eljutott oda, hogy igazából egyetlen karakter “A”-ségén sem lepődnénk meg, hatásos volt az, ahogy Toby-ról kiderült, hogy betársult Mona-hoz és/vagy az A-Team-be.

Persze alapvető dolog az ilyen sorozatokban a red herring, a félrevezetés, s nagyon nagy az esélye, hogy az egész csak kamu, nem kapjuk vissza CreepyToby-t, képesek lesznek felfedni, hogy Toby csak kettős ügynök és a célha “A” leleplezése, de ezt (hál’istennek?) már sosem fogom megtudni. Valahogy minden azt súgja nekem, hogy ez a helyzet, elég a Fekete hattyú-szál röhejes lezárására gondolni.

Ha mégis meg merik lépni, hogy Toby is benne van (én szurkolok, akkor nőnének a szememben a készítők), akkor adja magát a kérdés, hogy hogyan tovább? Toby nyíltan fog szervezkedni, mi tudunk róla, de a lányok nem? Az unalmas lenne, ha olyasmi után nyomoznának, amire tudjuk a választ. Nem tudom, érdekessé lehetne-e tenni, de szerintem nem lehetne húzni a végtelenségig, ergó az évad végére meg kéne őt ölni valahogy, vagy eltávolítani, ami nem lenne túl szerencsés, a rajongók is diktálnak valamilyen szinten. Ha meg leleplezik, akkor sem nagyon lesz maradása. Tehát adja magát, hogy Toby félrevezetés, kamu cliff. Majd kiderül.

A többiekről nem is nagyon ejtenék szót. Mert az új karaktereket nem nagyon lehet kiemelni, a Nate-szálat pedig lejátszották végig, nem is fogom ostorozni, olyan volt, amilyen, nem az effélékkel van a gond, ezek az útelágazások adhatnak pluszt még akkor is, ha gyengécskék. A nagy bajok a fő csapásirányoknál jelentkeztek, a sok klisében, önismétlésben, a kóros elbutulásban

El kell ismernem, hogy a Pretty Little Liars hű maradt a “liars” szóhoz, tényleg szinte mindenki hazudik, más kérdés, hogy ezekben a hazugságokban sincs logika, mindig csak olyasmit hallgatnak el mások elől, ami idővel ki kell, hogy derüljön és konfliktusokat fog okozni. Korábban az ilyesmi mintha okosabban lett volna megoldva, mostanság azonban nagyon erőltetett. (Az erőltetettségnél ki kéne térnem még sok ostoba húzásra, de ez tényleg nem vádirat és a szappanba sok minden belefér, még Mona ki-bemászkálása is, mert milyen ostobán tették ezt lehetővé neki a készítők…)

A spoilermentes részben egyébként természetesen Mona-ra gondoltam, hogy teljesen kinyírták a karakterét azzal, hogy kivonták a sztoriból. Van helyette ugyan másik “A”, akit ha elkapnak, lesz egy harmadik, meg egy negyedik (vagy nem), míg el nem jutunk Allison-ig vagy a “főfőfőnökig”, hiszen tipikus sorozatos klisé, hogy ha egy rosszfiú lelepleződik, akkor kiderül róla, hogy volt egy “főnöke”, akinek ugyancsak van egy főnöke, akinek ismét csak… Megvan az esély, hogy a PLL-ben nem így lesz, de eddig minden jel ebbe az irányba mutat.

Sajnos Mona bezárásával az A-vonal rettentő banális lett, a sorozatvégi plusz jelenetek, amik eddig mindig érdekesek voltak, idén maximum kétszer voltak azok, akkor is csak azért, mert afféle kikacsintást kaptunk (az “A”-lakás kulcsával, vagy az egész csapatnak szóló pulcsivásárlással). “A” most, hogy nem terrorizál, vagy kvázi mindenkit terrorizál, csak 1-2 SMS-t így, egyébként meg más városokban okoz autóbaleseteket (végképp röhej…), nem túl érdekes, a rejtély-szál teljesen ki lett iktatva, néhanapján utalnak rá, de szerintem csak azért, hogy el ne felejtsük őt. “A” szinte minden jelenlétét, felbukkanását arra használták fel az évadban, hogy a szerelmi drámákat kavarják fel, amelyből tényleg mindegyik fő karakternek kijutott.

Kellemes meglepetés volt a szezonban, hogy Paige karaktere kiemelésre került a korábbi epizodista státuszból (ezek nem előre tervezett húzások, az első évadban, de tavaly sem gondolták volna, hogy tervezni fognak vele), viszont erről óhatatlanul is az jut eszembe, hogy korábban fontosnak tűnő karaktereket elsüllyesztettek szépen.

De tényleg, tiszta sorminta az egész, hogy Aria öccse kivételével mindenkit megmutattak egy vagy két részre, mindenki kapott egy különálló vagy esetleg a főszálhoz kapcsolódó sztoriszeletet, aztán eltűntek, mintha ott sem lettek volna. (Ez volt a helyzet a fiatalokkal, Noel-lel vagy Holden-nel, sőt Jason-nel, Melissa-val és Lucas-szal is, de SpencerApuval, AriaApuval, EmilyAnyval és sokan másokkal. Nem biztos, hogy rossz ez, mindenki nem szerepelhet és így legalább nem felejtjük el őket, mintha nem lennének, de… Nem tudom.)

ui: Tényleg úgy lett volna az igazi a 3×12 végén, ha Wren kijött volna a műtőből könyékig véresen és azt mondja, hogy Caleb túl fogja élni. Mert Wren karakterét végképp mint eszközt ide-odapakolgatják, teljesen lecserélhető lenne, funkciója nincs, csak az ismerős arcot jelenti – a 2. évadban a kórházban, most az intézetben.

ui2: Mikor lesz megint terhes az egyik fiatal karakter? Spencer adná magát. Inkább nem mondtam semmit, mert még képesek rá…

100 hozzászólás Ne habozz!

ben-ce - 2012. 08. 29. 21:48

én most nyáron daráltam a sorozatot és nem igazán vettem észre a romlást sőt én a 3. évadra lettem egyre kíváncsibb azelőtt valahogy annyira nem kötött le

winnie - 2012. 08. 29. 21:50

ezért is írtam, hogy akinek más az elvárása, annak semmi baja nem lesz. nekem a rejtély tetszett, a folyamatos bizonytalanság, a “terror” – (a legtöbb kritikában írtam is, hogy jól egyensúlyoznak). eddig nagyjából ez volt jelen 70%-ban, míg a szappan csak 30%-ban. a mostani évadban fordult a kocka és 85-90%-ban a kapcsolati szkander került előtérbe.

onnantól kezdve, hogy a sorozat arról szól, hogy aria anyunak keres pasit, hogy mondvacsinált okok miatt szétválasztanak párokat az írók, hogy legyen lehetőség összehozni őket később pár rész múlva, engem már nem izgat. (a klisékről nem is beszélve, hogy háromszor is eljátszották, hogy valaki más helyett megnéz valamit és felfedez valami “csúnyaságot”, vagy a klasszikus “pont akkor toppanok be, amikor történik valami, amit nem szabad látnom”-dolgot is sokkal elegánsabban meg lehetne oldani.)

én annak szurkolok, hogy minél többen legyenek így vele, ahogy te és tartsanak ki, mert akkor kommentben tudom követni, hogy mi fog történni a sorozatban:)

de míg az első két évadnál nagyon ajánlgattam a sorozatot, most eszembe sem jutna:)

NikoXXX - 2012. 08. 29. 21:55

Most oriasi felhaborodast idezek elo,nekem jobban tetszik a 3ik mint az elso ketto.Azert mert a lanyok nem menekulnek hanem harcolnak A-vel,ertem ezalatt hogy lopnak,taskaba neznek bele,felkutatnak dolgokat,csalnak,hazudnak meg stb hogy infohoz jussanak,az elso kettobe meg csak menekultek es elbujni probaltak A elol es ok voltak a babjai.Ebben az evadban teljesen mas a dolog,nem rettegnek hanem nyomoznak,eleg gyengen de legalabb kiderulnek dolgok.
En egy par dolgot nem ertek,pl az utolso elotti reszben Jenna az elejen rosszkislanyt jatszik,aztan a vegen o lessz az artatlan barany,teny hogy jol jatsza mindkettot de o most vagy jo legyen vagy rossz,de mindketto es egy azon reszben.
Persze vannak hibak a sorozatban,pl telleg az hogy eltunnek a szereplok,Aria apja,Emily szulei,Spencer apja es tesoja,Jason,Hannah apja es lanytesoja aki ubergonosznak volt bemutatva… Aria teso meg stb.
Az utolso reszt nem lattam,most jon le eppen,megnezem s aztan meg jovok.

vidor - 2012. 08. 29. 22:12

Én teljesen egyetértek a kritika minden szavával. Egyszerűen a karakterek lebutultak, ment a hiszti is folyamatosan, ráadásul a kavarások is szörnyen idegesítővé váltak. Valahol a 3×05-3×06 környékén adtam fel, és olvasva a kritikát, csak még jobban megbizonyosodok róla, hogy jól tettem. Őszintén a Toby-s részen se lepődtem meg, én valahogy erre is számítottam, már a 2. évad fináléjában is fura volt az egész “visszatérése”. Na mind1, akkor ezek szerint nem javult semmit a helyzet azóta se mióta felfüggesztettem.

Henry - 2012. 08. 29. 22:18

Én már elkönyveltem magamban,hogy ebben a Tobey-s dologban lesz valami csavar,mert ugye figyelmeztette Emily-t a telefonban,hogy tűnjön el a házból.(gondolom,hogy ő volt)
De Én is reménykedem benne,hogy nem így lesz.
Nagyjából egyetértek a kritikával, annyi különbséggel,hogy nálam még nem érett meg a kaszára.De tényleg nem ér fel az előző évadokhoz.Azért még várok a visszakanyarodásra. :)

jjujj - 2012. 08. 29. 22:20

nekem ez a cliffhanger, olyan mintha a “várva várt” Ezra verziót csinálták volna meg kicsiben, remélem marad badass Toby és ez nem csak vmi elterelő hadművelet az írók részéről, nagyon csalódnék ha mégis így történne

számomra nem volt ennyire negatív ez az évad, érezhető volt a visszaesés, de a nyomozás és “kutakodás” engem még mindig lekötött és vártam minden héten

most meg alig bírom ki télig, remélem elérhető lesz vhol a websorozat :D

winnie - 2012. 08. 29. 22:28

jjujj: itt az első rész: http://www.youtube.com/watch?v=WzjlrZDhStc, majd lesz róla poszt

viky - 2012. 08. 29. 22:29

Hűha, winnie, ez aztán a kemény kritika :) de sajnos azt kell mondanom, hogy nagyjából egyetértek. Nemcsak a nyafogás triplázódott meg ebben az évadban, de ahogy azt már egyszer a kibeszélőben is leírtam, mintha sokkal irreálisabb is lenne az egész (még mindig az intézetbe való ki-be járkálás szúrja leginkább a szemem).
Nos, Maya gyilkosa mondhatjuk, hogy kilométerekkel előre jól látható volt. Tobyn azonban meglepődtem, én Caleb-re számítottam. A 2. évad fináléjánál már felvetettem ugyan, hogy honnan tudott Toby a pszichiáterről és hogy tudta hirtelen előkeríteni, de valahogy nem hiszem, hogy Tobyról már akkor tudták, hogy az A-teamben lesz. Nagyon úgy tűnik nekem, mintha csak ráhúzták volna a legkevésbé gyanús személyre. Számomra a sorozatot az mentené meg, ha Toby tényleg rosszfiú lenne :) Kicsit érdekes lesz ebből a szemszögből is megnézni, hogy tudjuk, ki (az egyik) A.
Még nem kaszálom, ahhoz túlságosan is szerettem az első két évadot, de ha Toby csak tényleg kettősügynök lesz, akkor nem fogok rajta sokat gondolkozni…

Lemoni - 2012. 08. 29. 22:30

Ha az évad rettenetes volt, akkor a finálé maga a borzalom :( Ennyi rossz klisét, logikátlan és bugyuta húzást még nem láttam így összeborítva. Teljes ötlettelenség, kínlódás, hogy összekaparják a 40+ percet a nagy durranásnak szánt véghez. Amit Tobyval, a korábbi legjobb karakterrel csináltak – nem a cliffhangerre, hanem a nyálas vetkőzőgéppé tételre gondolok – döbbenet. Vagy Jennával. Nagyon gondolkodom rajta, hogy folytassam vagy kaszáljam, mert az egy dolog, hogy a történeten lehet még javítani, de a karaktereket nemigen fogják tudni újra érdekessé tenni, hiába a “nagy csavar”.

Pupi - 2012. 08. 29. 22:40

2. kép felett: “Emma és Zach vonalát” nem Emma hanem Ella

winnie - 2012. 08. 29. 22:49

pupi: uhh, gáz… köszi:) honnan szedtem az emmát…?

Nella - 2012. 08. 29. 22:57

Daraltam az elso 10 reszt, nekem tetszett, persze az elso evadok nyomaiba nem erhet, valamit utkozben elvesztett a sorozat. De nyilvan en lanybol vagyok, szeretem a szappant is, de hozza kell tennem egy bizonyos hatarig! Mert a Spencer Toby egymasratalalsa az utcan egy olyan jelenet volt, amire meg en is azt mondtam hogy folyik a nyal a kepernyombol, meg az utana kovetkezo jelenetukon is jot nevettem.

Viszont egyet ertek a kritikaval,attol fuggetlenul, hogy nekem nem kasza meg a sorozat.

JD - 2012. 08. 29. 23:10

Szerintem is gyengébb az évad az első kettőhöz képest, de azért még kellőképpen le tud kötni, szóval én maradok továbbra is :)
Azt, hogy Nate lesz Maya gyilkosa, már pár rész óta sejtettem, szóval nem volt nagy meglepetés. Toby pedig azóta gyanús nekem, mióta kiderült, hogy jófiú :D Amúgy sose volt a kedvenc karakterem, Spencerrel szerintem egyáltalán nem illenek össze, szóval most, hogy rosszfiú lesz (és reméljük, hogy tényleg az lesz), talán még meg is kedvelem :)
Csak úgy mellékesen: jó, hogy arról a bizonyos áruló-listáról csomóan nem is szerepeltek a részben (Lucas, Melissa, Byron, Ashley), Paige-et, Caleb-et és a lányokat pedig a végére ki lehetett zárni, szóval maradt Toby és Ezra, Ezrát pedig tudtam, hogy úgyse vállalják be. Toby visszatérése tényleg nagyon nyálas volt, nálam már ezzel is gyanússá tették :D

Amy88 - 2012. 08. 29. 23:15

Tény, hogy a kelleténél többet foglalkoztak az anyukák szerelmi életével, a “gyászoljuk együtt Mayát” jellegű Emily-“Nate” jelenetek is unalmassá váltak egy idő után, Aria és Ezra kapcsolata pedig annyira ellaposodott, hogy szinte fájdalmas volt nézni de azért nem kaszálom a sorozatot.
Ezzel a Tobys csavarral felkeltették az érdeklődésemet. Abszolút nem számítottam rá, viszont most már azt remélem, hogy tényleg az A team tagja és nem csak beépített ember. Nagyon gáz megoldás lenne ha visszahátrálnának a készítők és kiderülne, hogy csak tetteti az egészet. Inkább hozzák ki belőle azt, hogy már a kezdetekkor azért jött össze Spencerrel, hogy beférkőzhessen a lányok bizalmába de idő közben tényleg szerelmes lett vagy valami ilyesmi. :)

winnie - 2012. 08. 29. 23:16

na, végre: http://tvline.com/2012/08/29/pretty-little-liars-season-3-post-mortem/

készítői interjú. pár szó toby-ról, hogy mi várható a 3. évadban, hogy melyik szálakra fognak ráerősíteni.

végülis a lényeg, hogy lindsay show és larisa oleynik egy sorozatban van:) valahogy zavarbaejtő látni, hogy előbbi a 10 things i hate about you sorozatverziójában volt kat, míg utóbbi a filmverzióban bianca. (azért remélem nem az lesz, hogy a gyerek titkolása miatt szakít aria és ezra, hogy aztán utóbbi visszafogadja maggie-t.)

Pupi - 2012. 08. 29. 23:21

Először néztem, hogy Emma… pörgettem a képzeletbeli jeleneteket, hogy jé, lemaradtam egy szereplőről, de aztán beugrott. Egyébként még ők voltak számomra egyedül érdekesek ebben az évadban, azt hiszem ez így elárul valamit.
Paige-Emily: mindkettőt utálom
Hanna-Caleb: uncsi
Hanna-Wren: még uncsibb
Spencer-Toby: jobb nem erőltetni
(Tudom, hogy ez nem a könyves részleg, de Tobyval úgy vagyok, mint a True Bloodból Lafayette-tel, az ő száluk, “igazából” nem is létezik. Tobynak sem lehet akkora nagy szerepe az A Teamben mivel, nos aki olvasott könyves spoilert, az tudja, mire gondolok.)
Aria-Ezra: kedvenc párosom volt, mostanában azonban elalszom rajtuk. A Maggie szál egy nulla.
CeCe-ben látok potenciált, de majd kiderül.
Aria öccse papírgalacsin incidens áldozata lett, csak nem tudunk róla?
Jenna: mintha nem tudnának mit kezdeni vele, és inkább elcuccoltatták.
Ashley-plébános, vagy ki: elmegy

A nyári finálén kívül az évad első fele értékelhetetlen volt, de azért nem kaszálom.
4/10 eddig

meroving13 - 2012. 08. 29. 23:39

Annyira sötéten nem látom mint Winnie, de számomra is gyengül folyamatosan.

+ Spencer butul pedig kedvenc, illetve kevés Laura Leighton-ös jelenet van a korábbi évadokhoz képest.

Erikkkooo - 2012. 08. 29. 23:46

Annyira, de annyira drukkoltam h Ezra lesz a kapucni alatt…na sebaj majd jovore (vagy mikor) :D

JD - 2012. 08. 29. 23:55

Wow, Maggie a 10 things…-es Bianca??? Ezen most meglepődtem :D

P009 - 2012. 08. 30. 00:16

Winnie-vel egyet kell értenem, ez a 3. évad eddig a PLL paródiája. De most komolyan, 2 zseniális évad után hogy lehetett ennyire mellélőni? A megfelelő arány a szappan és a krimi között felborult, természetesen rossz irányba. Valóban mindenkit lebutítottak, random kapkodták elő a szereplőket, a rejtély szálban annyi a logikai buktató, hogy már már WTF nem jó értelemben.
A karakterekre és a kapcsolatokra nem szeretnék kitérni, a kibeszélőben már megtettem, de Ezra mellett nem tudok elmenni. 3 évad alatt igazából mit is tett hozzá a sorozathoz? Semmit. Csak annyi lenne a karaktere, hogy “Lucy Hale mellé tegyünk be egy jó(?) pasit (csajok eldöntik)”? Ideje lenne belekeverni az eseményekbe, mert ez, hogy a lakásában döglik… Na mindegy.

Összegezve a fő problémáim az évaddal
– more szappan less rejtély
– az új karakterek annyira unalmasak, mint egy állólámpa
– “A” fél évre szabadságra ment… (gyere vissza!)
– a régi, jó karakterek eltüntetése (Melissa, Lucas, Jason…)
– kevés dark jelenet borzongató zenével

Az évadzáró utolsó percei jók voltak, talán visszatér a sorozat a gyökereihez, eddig ez az évad jóindulattal, fanatizmussal 5/10.

Winnie, ha a sorozat végül helyrerázódik, akkor folytatod?

winnie - 2012. 08. 30. 00:19

persze, én könnyen meggyőzhető vagyok:)

vivi.k - 2012. 08. 30. 00:32

itt kire gondolsz? : “a sorozat egyik legérdekesebb karakterét kivonták a sztoriból, minimális képernyőidőt kapott, ami ugyancsak ritka nagy öngól volt. ”
Bocsi, lehet hogy kivehető a szövegkörnyezetből, csak túl későn olvastam.:)

winnie - 2012. 08. 30. 00:37

a folytatásban utalok rá:) “A spoilermentes részben egyébként természetesen Mona-ra gondoltam, hogy teljesen kinyírták a karakterét azzal, hogy kivonták a sztoriból. “

vivi.k - 2012. 08. 30. 00:37

Oké.Bocsi. Végigolvastam;)

breakaway - 2012. 08. 30. 01:03

Te jó ég, a Maggie-Bianca dolog engem is meglepett, egyik kedvenc filmem, és ismerős is volt, de nem jöttem volna rá:D
Toby meg nekem a kedvenc karakterem(vagyis hát volt, már kicsit ellaposodott szegény), és jobban is szerettem volna, ha jó marad(de nem a mostani, karakter nélküli énjével) és borzasztóan meg is döbbentett, hogy ő lenne a másik A, majd leestem az ágyról, de ha már így döntöttek, én is remélem, hogy ténylegesen gonosz lesz.

jjujj - 2012. 08. 30. 01:43

@winnie

nem vagyok otthon a web-sorozatokban, de ezek ilyen csak egy perces szösszenetek lesznek? én azt hittem min 5 percesek :(
más sorozatoknál is csak ennyit adnak le? o.O

winnie - 2012. 08. 30. 01:50

teljesen változó, 1-től 10 percig, de a sorozatokhoz a bónusz anyag inkább 1-3 perc szokott lenni. a későbbiek lehet, hogy hosszabbak lesznek azért.

waces - 2012. 08. 30. 05:41

ennyire azert nem rossz az evad (monndom ugy,hogy a felevadzarot meg nem lattam). es azert oszinten megvalva,ennel sokkal rosszabb sorozatok eltek mar tul.
az valoban zavaro,hogy az elso 2 evados “5 percenkenti sms a-tol” hianyzik,viszont legalabb megprobaltak felvenni a kesztyut. a karakterfejlodes ami igazan hianyzik (hiaba csokkent a misztikus szal sulya). ettol meg nem rossz az evad imho,hisz a kerdesek tovabbra is ott vannak,nagyreszt megvalaszolatlanul. (heti 40 perc kellemes kikapcsolodas a pll)

Bogyó - 2012. 08. 30. 07:14

Egyet kell értenem azzal, hogy az első két évad sokkal izgalmasabb volt, mint a harmadik eddig. Akkor alig vártam, hogy lássam a következő részt, most pedig nézem, de nem halok meg az izgalomtól, viszont kaszát még én sem adnék, hátha még feltámad a dolog. Tobyn meglepődtem, fura, hogy a sorozat elején nem igazán szerettem, aztán megkedveltem, most ki tudja mi lesz ez a szál végül. Bízom abban, hogy máshol is hasonló kritikákat kapott az évad első fele, és talán tudnak újítani valamit, de nehéz lesz a régi szintet elérni.
Ettől függetlenül, én még kitartok, szerintem megérdemli. Ja, és muszáj megemlítenem, Spencer ruháit imádom :))

cashgame - 2012. 08. 30. 08:02

Talán ez volt a sorozat első “normálisabb” része. Csak most megint egy kis szünet és nagyon valószínű szappan fog következni:S

Spencer ruhája nekem is feltűnt pedig nem szoktam ennyire “megnézni” magamnak.

Összességében az évad gyenge 5/10 eddig.

winnie - 2012. 08. 30. 08:45

még egy készítői interjú: http://www.tvguide.com/News/Pretty-Little-Liars-Toby-1052473.aspx

pár infó, hogy ki jön, ki pihen egy ideig (jenna)

nora - 2012. 08. 30. 10:20

Én azt nem értem Caleb, hogy kerül kórházba hisz amikor Emilyt vigasztalta a világítótoronyba akkor még semmi baja nem volt. Én értettem félre valamit?
Nekem sem tetszett annyira mint az előző 2 évad de remélem észbe kapnak és javítanak rajta. Én nagyon drukkoltam a Spencer-Wren párosnak, szerintem jó dolgokat lehetett volna kihozni belőlük, de nálam nagyon nagy csalódás volt amikor Hanna felé terelték Wrent. Plusz nem értem miért kell bele ennyi fölösleges mellékszál, sajnos lassan tényleg több lesz a szappan…

winnie - 2012. 08. 30. 11:00

calebet valaki lelőtte gondolom, hallottunk egy lövést. az egyik interjúban mondják, hogy ez ki fog derülni, mármint, hogy mi történt. de ha nem nate és nem is emily (fura lenne, de persze bármi lehetséges), akkor csak magát lőhette le. vagy magától elsült a pisztoly. (jut eszembe, spencer és caleb? azért is vettem ki ezt a képet. lehet, hogy troian bellisario ilyen, de eskü, hogy beszikrázott köztük valami:)

.dave - 2012. 08. 30. 11:19

nekem az epizód nézése közben úgy jött le, hogy magától sült el a pisztoly… :( :D de az számomra már annyira szánalomraméltó húzás lenne készítőktől, hogy nagyon-nagyon remélem hogy kitalálnak helyette valamit. (ez már az a kategória, hogy ennél csak jobbat lehet. mármint kitalálni.)

jjujj - 2012. 08. 30. 11:20

amúgy nekem ez a Mona ki-be járkál az intézetből nem áll össze, elhiszem hogy agyas(A-team tag), és nem ismerheti minden dolgozó a bent lévő “őrülteket”, de azért ez még is csak sok(k)

Nóri - 2012. 08. 30. 11:37

Én nagyon bírtam a Spencer-Toby párost. De hogy Toby volt a kapucni alatt… Hát nem tudom én meglepődtem, de nem pozitívan.

cashgame - 2012. 08. 30. 12:21

Mondjuk volt egy telefon hívása Emily-nek még a faházba, hogy menjen ki. Akkor indult el Caleb a jó irányba az autóval(többieket a másik házhoz küldte). Lehet ő telefonált és próbált szólni Emily-nek?(elég jól ért a gépekhez egy hangeltorzítót neki gyerek játék alkalmazni)

Cseho - 2012. 08. 30. 12:32

Nekem az a furcsa, hogy egy elvileg bekamerázott és őrzött diliházból Mona csak úgy ki-be sétálgat? A készítők is érezhetik, hogy gáz van ha már most kaptunk egy leleplezést. Ezen a Tobys dolgon meg sem lepődtem. Kaszát nem kap, mert a 4 csajt szívesen elnézegetem.

Elliot_scrubs - 2012. 08. 30. 12:56

Számomra is csalódás ez az évad, többször elhatároztam, h nem nézem tovább, de azért folytattam, hátha kiderül valami a sok rejtély közül. De nem hogy kiderül, hanem minden egyes résznél újabb titkokat kapunk. Annyira bonyolult már az egész történet és nem kapunk választ semmire. Nekem már mindenki gyanús a négy lány kivételével. Szinte minden résznél más kerül gyanúba. Volt, h Melissára gyanakodtam, aztán Lucas volt a tipp, Paige, Spencer apja, Jenna, Garret és még sorolhatnám. Unom már, h mindig csak egy fekete bőrkesztyűt látunk… :/ Az első két évad teli volt rejtélyekkel, most meg csak a hiszti megy. Remélem az évad második felében összeszedik magukat. Én még maradok, kíváncsi vagyok mi fog kisülni a sorozatból. De már nem élvezem az epizódokat, eltűnt az izgulás. :S

vanTom - 2012. 08. 30. 14:09

Mona ki-be járkálására a diliházból szerintem az lehet a magyarázat, hogy az A-team egyik tagja a diliházban dolgozik, ott valami fejes.. az egyik rész végén, volt mikor az egyik csuklyás ürge átírja Mona látogatási státuszát az intézet számítógépes rendszerében.. ezt vagy egy ottani alkalmazott (pl.: Wren) vagy egy számítógépes hacker (pl.: Caleb) tudja megtenni…
Ha a diliház egyik vezetője is A-team tag, akkor Monának simán adhatott nővér ruhát, meg névjegy kártyát.. esetleg szólhatott a portásnak is, hogy engedje ki őt…
Mona a diliházban valószínű csak szerepet játszik.. és az A-csapat lehet, hogy direkt buktatta őt le, hogy másról elterelje a gyanút…

Amúgy nekem továbbra is tetszik a sorozat, én úgy érzem a rejtély szál továbbra is erős, csak talán olyan irányba indult el ez a szál, ami sokaknak nem tetszik..

winnie - 2012. 08. 30. 14:15

“csak talán olyan irányba indult el ez a szál, ami sokaknak nem tetszik..”

szó se róla. ez a 12 rész a sorozat főszálához sehogy sem kapcsolódó gyilkosságról szólt, amit nem értettem, hogy minek. ráadásul az emily “bekábul és sírt ás” rejtély felfedezései is mind randomok voltak (jenna autójában voltam! paige-dzsel enyelegtem! elkábítottak!) – eleve nem érzem azt, hogy itt bármi is derül ki, az érdekelne. azt meg főleg nem, hogy kaparom a falat, hogy “jajj, tudni akarom, hogy mi történt emily-vel, mert annyira érdekes lenne megtudni”.

NikoXXX - 2012. 08. 30. 15:35

Jovok egy nagy ellenvelemenyel,megneztem az evadzarot WTF jo ertelemben nalam.Az elso ket evad egyfajta sorozat volt,ez meg egy masik nekem mindketto tetszett,de ez a 3ik jobban.
Nekem az hogy nincs percenkent sms (es amikor a sorozat nezese alatt en is kaptam smst,a frasz razott ki,1X-er megtortent hogy A-vel egyszerre irt nekem valaki smst es a telo is rezgon volt,gondoltam magamba nah akkor te vagy A) A-tol csak dobott a sorozaton.
En nem tudom masok hogy lassak de szerintem ebbe az evadba tobb a cselekves,gondolok itt weblap feltoresere,telefonos adatokra,taskra felturasra,nyomok,inditekok szerzese… vagyis a csajok nem csak menekulnek A elol es rettegnek hanem felveszik a kesztyut vele es nyomoznak,az elso 2 evadban tulelni es megszabadulni akartak A-tol,most meg elkapni es megbuntetni.
En azt a sok romantikat nem vettem eszre,fiu vagyok es elegge kobol van a szivem igy ha barmi romantikus cucc volt inkabb a csajok kinezetet neztem,mert sok szep lany van benne,kar hogy a legszebb Allison keveset szerepel,es nekem nagyon tetszik Mona (mert azsiai csaj,a kedvencem).
En biztos maradok 10 evadra is akar…
Sok regi konfliktust es szereplot eltuntettek,ez nekem sem tetszik pl Hannah feltesoja legalabb Jenna szintu fogonosznak tunt hol van most? ott van Mellisa,amikor szerepel gyanus,de mindig elhuzza a csikot.Jason hol van o is?Lucas?
A legnagyobb szivfajdalmam hogy Jenna karaktere nem csinal semmit,az utolso elotti reszben eleinte szoba sem all talan Hannahval,aztan meg megy Emilynek segiteni es nem mondja el hogy Nate-rol van szo.Dontsenek hogy ki rossz es ki jo,es legalabb 1 reszen belul ezt ne valtogassak.
Tobby mint fogonosz,tolem johet,de hogy minek szivassa a sajat baratnoet es baratnoit,ez orok rejtely.
Szerintem az evad masodik fele rafog menni Garettre es ujra Allison kerul a kep kozeppontjaba,Maya lejart (engem irritalt a csaj es o egyedul nem tetszett,nem a feketekkel van bajom csak o nem tetszik).
En szerintem mostantol Paige veszi at Maya helyet es kap egy ilyen 5-ik csaj rangot,nem tetszik a nezese se Paigenek,de elturom mert az egyik legszebb lanyal Emilyvel van.
Osszesegeben,mindig van hova javulni es en azt varom hogy tobb dolog deruljon ki,es Jenna ugyet tegyek helyre,mit akar o,es miert teszi azt amit tesz.
Infoes please…
Elso ket evad 8/10,ez meg 8.5/10

dori - 2012. 08. 30. 18:03

Hát igen, a 3. évad amolyan mellékvágány eddig. Aki olvasta a könyveket, az tudja, hogy az első két évad nagyjából (kisebb változtatásokkal) azok alapján forgott. Ez a 12 rész viszont jobbára a sorozat íróinak munkája. Kicsit keresik önmagukat, gondolom nem akarnak túl gyorsan rátérni a könyv szerinti sztorira. Mert ott most jönnek csak az igazi izgalmak.:)
Ez a “Toby A segítője” dolog meglepett. Én veletek ellentétben remélem, hogy csak beépített ügynök és Caleb-hez hasonlóan a saját kezébe akarja venni a dolgokat.
A pisztoly szerintem vagy magától sült el, vagy Nate-ben volt még annyi élet, hogy meghúzza a ravaszt.

winnie - 2012. 08. 30. 18:17

“A pisztoly szerintem vagy magától sült el, vagy Nate-ben volt még annyi élet, hogy meghúzza a ravaszt.”

a nagy kérdés, hogy miért nem mutatták. ennek a húzásnak dramaturgia szerepnek kell, hogy legyen.

N075 - 2012. 08. 30. 18:31

Egyetértek a kritikával.
Ez az évad nekem érdektelen volt. Nem voltam különösebben kíváncsi Maya gyilkosára, sem arra, hogy ki ásta ki a sírt, ki drogozta be Emilyt, ezekre már úgyis megvan a válasz egy betű formájában: A. A kérdés, a sorozat mozgatórugója, ha úgy tetszik a rejtély, (ki ölte meg Alisont, miért, s a barátnőit miért terrorizálja továbbra is) teljesen háttérbe szorult azzal, hogy Garretet lecsukták… És ezt nagyon sajnálom.

Nem tudom, mi lesz ezek után, mindenféle logikát mellőzve rá fogják húzni bárkire, hogy A-team tag?
Mona diliházból ki-be járkálása nálam vicc kategóriás, s örülnék ha többé-kevésbé ésszerű magyarázatot kapnánk rá (pl amit vanTom elített), nem csak azt, hogy Mona szuperokos, bármit megtehet, bárki eszén túljárhat.

A másik pedig, hogy szerintem maximum még egy 4. évad fér bele, de inkább a 3. évad második felével le kellene zárni. Gondoljatok bele, a lányok leérettségiznek, mindenki megy a maga útjára, egyetemre, valamennyire szétválnak útjaik. Egyrészt nehéz lenne összetartani a társaságot (bár ez a legkevesebb), másrészt pedig nem tudom elképzelni, hogy mi lenne, mindegyikőjükre ráállítanának egy-egy A-t?

Zita87 - 2012. 08. 30. 19:00

Tény, hogy romlott a színvonal, de nálam a kaszától még nagyon messze van. Az első két évad alapján sztem ez a sorozat kiemelkedő (és nem lett volna könnyű dolog azt a színvonalat tartani), de még ez a harmadik évad is jobb sztem mint akármelyik tinisorozat. És olyan borzalmas nagy romlást nem érzek, engem még mindig leköt és kikapcsol, meg már csak azért is tovább nézném, mert szeretem a karaktereket(és a színészeket), még ha romlottak ők is.
Remélem ezután visszaesik a szappan. A drámával semmi bajom nem lenne, de ez amit produkálnak tényleg szappan. Ami nálam kiverte a biztosítékot az Ezra eltitkolt gyereke volt és csodálkozom, hogy ezt eddig senki nem írta. Azért ilyen rossz brazil szappanoperás klisét nem tudom hogy volt merszük beletenni. Egyáltalán nem illik a sorozatba. És nagyon remélem, hogy kiderül, hogy mégsem Ezra gyereke, mert eleve egy aranyos kisgyerek nem illik ebbe a sorozatba szerintem. Az aranyos kisgyerekeknél meg már csak a szemét kisgyerekek idegesítenek jobban. Szóval mennie kell.

SPOILER

Bár az első reakcióm az volt hogy ne ne ne, ugyanis Spencer a kedvencem és párok közül is talán a Toby párost mondanám annak, így utólag én is azt remélem h Toby mégiscsak badass, mert sokkal izgalmasabb lenne úgy a sorozat. De szerintem nem az, márpedig azért mert Mona nem rossz valójában. Szóval az hogy Toby vele együtt működik az nem jelenti azt hogy rossz lenne, sőt. Csak annyit jelent h titkolózik, aminek majd úgyis kiderül az oka. Meg az h Emilyt figyelmeztette is azt jelzi h a lányoknak próbál segíteni.

Pedig amúgy tényleg meredek lenne, h sikerült megtörnie Spencert, aki a lányok “vezetője”, ugyanakkor nekem elég hiteltelen lenne ha megpróbálnák azt bemesélni, hogy semmit nem is érez iránta.

És simán lehetne terhes Spencer vagy legalábbis hihetné azt h terhes:D

Zita87 - 2012. 08. 30. 19:10

hát ha ilyen “sebeséggel” haladnak, hogy egy epizód 1-2 napot ölel fel, néha még annyit se, akkor lesz itt még 6. évad is…

Wren szerintem is sáros és ő engedi ki-be Monat. Elég érdekes h vki rámegy a mennyasszonya hugára, aztán meg annak a barátnőjére…nagyon be akar férkőzni.
Tobynál is ez a ha Emily nem akkor Spencer dolog…

winnie - 2012. 08. 30. 19:24

zita87: engem a gyerekkel kapcsolatban csak az zavart, hogy betették ezra tesóját, hogy elkotyogja az infót. (nem mellesleg az egész tejesen mondvacsinált volt, hogy elhozza ariát, stb…) ha csak ennyi a szerepe és más semmi, akkor ez nagyon ötlettelen.

Anna - 2012. 08. 30. 19:59

Borzasztóan bugyuta és béna sorozatnak tartom, csak azért tartok most itt, mert nyáron sorozathiányom volt, és mivel anno láttam az első részt, gondoltam, ledarálom. Brr, szerintem már a készítők sem tudják, hogy mit csinálnak, én például keverem a neveket, hiába figyelek, a sok titok és szarság miatt egyszerűen nem tudom megjegyezni az egészet.
Az évad végéig még kitartok, de ENNYI. Akkor lehetne a sorozatban valami jó is, ha az egyik lány, például Spencer vagy Emily lenne A. Azt megnézném.

+ Spencer valahányszor gyanít valamit, olyan sziklaszilárdan állítja, XY-ról, hogy ő A, röhögnöm kell. Mintha elfelejtené, hogy egy évada/két hete egy másik gyerekről mondta ugyanazt.

winnie - 2012. 08. 30. 20:05

” Spencer valahányszor gyanít valamit, olyan sziklaszilárdan állítja, XY-ról, hogy ő A, röhögnöm kell. Mintha elfelejtené, hogy egy évada/két hete egy másik gyerekről mondta ugyanazt.”

az évad elején ez zavart a legjobban, főleg az, hogy garrett bűnösségéről annyira meg vannak győződve, hogy idegrohamot kapnak, amikor ez-az kiderül, a felmentését segítő bizonyítékot találnak, holott ők is ilyen helyzetben voltak, nekik sem hitt senki, de nem, nem élnek a gyanúperrel…

Zita87 - 2012. 08. 30. 20:09

Ezra öccsének sztem tetszik Aria és lesz még szerepe…

dori - 2012. 08. 30. 22:29

winnie: Arra gondolsz, hogy talán Emily húzta meg a ravaszt? Ezért ment oda annyira vonakodva Hannához, és mondta hogy sajnálom? Szerintem ez kicsit belemagyarázás. Olyan, mint amikor elmentek szünetre azzal, hogy találtak egy holttestet, ami valószínűleg Mayáé. Aztán mindenki találgatott, ki másé lehet.
Itt szerintem az egyszerűbb az igaz.
Azzal mélységesen egyetértek, hogy Ezra öccse teljesen felesleges karakter. Ahogy a kisgyerek, Maggie, és Ezra anyja is – az egész szál. De rajtuk kívül is sok szereplő volt ebben az évadban, akivel nem igazán tudtak mit kezdeni. Pl. Noel, Wren, de Jenna is.

winnie - 2012. 08. 30. 22:37

passz. vagy nate, vagy ő, vagy caleb, vagy magától vagy valaki más. de mi értelme volt annak, hogy nem mutatták? hiszen ha nate, akkor még egyet lehetett volna ijeszteni, ami klasszikus klisé, de akkor is. de még ha emily is húzza meg, azt is mutathatták volna. a magától elsülés béna dolog, így marad caleb és “A”. mindkettő rejtélyt jelent, így érthető, ha nem mutatják. csak a logika mondatja velem, de persze nem kell logikusnak lenniük. fogalmam sincs.

kardigán - 2012. 08. 30. 22:41

“A pisztoly szerintem vagy magától sült el, vagy Nate-ben volt még annyi élet, hogy meghúzza a ravaszt.”

az ezzel a bajom, hogy nekem úgy tűnt, h amikor caleb megöleli emilyt, akkor ő nate felé néz, és emily van neki háttal. nate egy hasi szúrt sebbel is olyan kobramozgást produkál, hogy caleb nem veszi észre, hogy feltápászkodik, felveszi a pisztolyt és rálő?

winnie - 2012. 08. 30. 22:48

nem is agyalok ezen, mert az épp elég bosszantó volt amikor caleb olyan feltűnően odatette a pisztolyt, hogy bárki elérhesse, ahelyett, hogy 20 másik megoldást választott volna:)

dori - 2012. 08. 30. 23:04

Áh, nem is szabad. :) Ezen a sorozaton nem gondolkodni kell, csak nézni. Pontosan 42 percre tud lekötni hetente.

NikoXXX - 2012. 08. 30. 23:58

telleg ezt en is el is felejtettem kifejteni:a Pisztolyos dolog.
En eloszor telleg arra gondoltam hogy magatol sult el a pisztoly,de ennek az eselye nagyon csekely.
Most hogy ujraneztem a jelenetet egy nagyon meredek otletem tamadt,hallotunk egy lovest de hogy Caleb telleg lovest kapott-e azt nem tudjuk.Mi van ha feljott Caleb utan megvalaki elvette a pisztoly lelotte Natet es aztan leszurta Caleb-et,vagy ami hihetobb Emily lott ra Nate-re a biztonsag kedveert es vagy ugy lott hogy Caleben keresztul (ami marhasag) vagy leszurta Calebet… hogy miert az passz,talan A-nek gondolta.
De mindenki elfelejtette Paige-t,o is ott volt,es ahogy vallattak nem nagyon razta meg az eset,siman lehetett o is,talan Caleb is keresztbe tett neki,vagy akar lehet Paige is A tars es Nate meg siman egyedul dolgozott A team-en kivul B tag.
EN szerintem ha a rajongok irnak a storyt az otleteikkel amikbol az irok valogatva felhasznalnanak parat sokkal latvanyosabb lehetne es tobb ember halna meg.Valjuk be mit hianyolunk belole a tobb eroszakot,gyilkolast meg hasonlot,vagy legalabb ijesztgetest.

valak - 2012. 08. 31. 00:06

Ez az évad olyan volt amilyen, de biztatónak tűnik a producer tv guide-s interjúja. Remélem a folytatás jobb lesz.
Azért az durva, hogy emily nagy nyugodtan aludt és véletlenül se hallotta hogy a szerkényben szuszog valaki, vagy dörömbölhetett volna paige is mondjuk. Bár eléggé elrugaszkodott a valóságtól a sorozat. :D
Mondjuk elég érdekes a lány, összejön azzal aki vízbe akarta fojtani. De azért ő mondta szerintem az évad beszólását amikor valami olyasmit mondott az első részben hogy “We still can go to the cops” no comment :D
Egyedüli karakter aki értelmes az spencert :D és egyben a legnagyobb eyecandy is.
És csak igaza volt, végig nyomta folyamatosan hogy toby rosszarc, és hogy ráérzett a lelkem.

winnie - 2012. 08. 31. 00:19

“sokkal latvanyosabb lehetne es tobb ember halna meg.”

ez abszolút nem illene a sorozatba. a sztori hasonló, de ez nem slasher, mint a tudom, mit tettél tavaly nyáron. nem véletlen, hogy A nem gyilkol összevissza, hogy maya sem az ő kezétől halt meg. nem hiszem, hogy elkövetnék azt a hibát, hogy vérengzeni kezdenének. az öngyilkosság belefér, valaki idővel biztos, hogy így meghal, de addig…

jjujj - 2012. 08. 31. 09:50

Pisztolyos eset:

nekem semmi furcsaság nincs abban ahogy Caleb letette a pisztolyt, felment meglátta a “barátját” egy halott emberrel(kezében kés+vér), a való életben is az lenne a normális reakció hogy megöleled a barátod és pisztollyal azért ez elég érdekes lenne, + Nate megölésével a veszély is elhárult, teljesen reális nekem a jelenet
A lövést sztem Nate adta le, szúrt sebbel azért fel lehet kelni(igaz még nem szúrtak le…), amíg ők ölelkeznek
sztem az valótlanabb jelent lenne hogy “A”(vagy bárki) felment a világítótoronyba és elcseni a fegyvert, azon a kis helyen észrevétlenül szinte lehetetlen felmenni és ott akciózni
+ ha ez történt akkor Emily miért nem említette hogy “A”\valaki lőtte le Caleb-et

winnie - 2012. 08. 31. 09:55

nem a letevés a gond (nem si gond, hisz nem említettem, csak most eszembe jutott:). zsebrevágom, ledobom, földre teszem, csak itt nagyot néztem, hogy odateszi, hogy elérhesse nyugodtan nate, ha arra van szüksége:) bár ez csak szőrözés, mert ha jól rémlik kapott egy külön snittet ez a mozdulat, ergó kiemelték, hogy letesz a pisztolyt, ahelyett, hogy egy jelentéktelen mozdulattal csinál vele valamit.

szoszilany - 2012. 08. 31. 09:56

nekem semmi bajom nem volt a félévadzáróval, továbbra is szeretem a sorozatot :) az igaz, hogy vannak butaságok, de szeretem annyira, hogy behunyom a szemem.

Azon csak én pörgök, hogy Nate sose mondta konkrétan, hogy ő ölte meg Mayát? Ez belemagyarázás? Szerintem nem ő ölte meg, bár tény, hogy nagyjából lezárná ezt a mellékszálat.

A pisztolyon én is gondolkoztam. A “magától elsült” verziót kizárnám, nekem jobban tetszik a Caleb lőtte le magát-verzió. A rész elején még mondta is Spencer, hogy az a legjobb alibi, ha magadat is megmérgezed ;) vagy Emily volt, és akkor az sem lehet kérdés, hogy miért nem mondja el, hogy nem Nate lőtt, még reménykedik, hogy Caleb meghal és nem derül ki.
A Paige-verzió is tetszik, és végül is az is lehet, hogy Emily azért nem mondja el, mert “szereti” és nem akarja bemártani.

winnie - 2012. 08. 31. 09:57

“Azon csak én pörgök, hogy Nate sose mondta konkrétan, hogy ő ölte meg Mayát? E”

ez lehetne további rejtély, de a linkelt interjúkban elmondják a készítők, hogy ő volt.

szoszilany - 2012. 08. 31. 10:07

winnie: áhh, köszi, akkor nem rágom tovább ezt a vonalat :)

Somnium - 2012. 08. 31. 10:12

Valóban félre ment a sorozat a 3. évadban. Lényegében a két főszél (Maya gyilkossága, Alison kiásása) jobban működtek volna mellékszálként, főszálnak meg maradhatott volna, hogy A küldözgeti a sms-eket. Meg ideje volt, hogy a lányok szembe forduljanak A-vel, de én A helyében még több sms-t küldtem volna, jobban hátráltattam volna őket, meg ijesztgettem volna őket, hogy ne érezzék annyira nyeregben magukat, és talán idővel feladják.
Mona ki-bejárkálására csak is Wren lehet a magyarázat. Tényleg nagyon próbál beférkőzni a lányok közzé. Meg más értelmes válasz nem nagyon van rá, és végre lenne értelme a karakterének is.
Én is remélem, hogy Toby tényleg nyakig benne van, és nem csak duplacsavaros dolog, hogy csak Spancer-ért lépett be közéjük. Klisés, nyálas, uncsi.
Caleb lelövésénél én is a Paige-es verzióra szavazok. Nate-be már nem volt annyi, hogy Caleb-et lelője, meg nem is úgy ismertük meg, aki hagyta volna magát. Emilynek nincs indoka rá, legalábbis én nem tudok egyet se. Csak Paige volt még a közelben.

Az első 2 évadot pár nap alatt daráltam le, a 3.-at már heti szinten néztem. Ami a legjobban mutatja, hogy már mennyire nem érdekes az az, hogy félévadzáróban, mikor az elején megy, hogy mi történt eddig, tűnt fel pár ismeretlen jelenet (Aria Maggie-vel konkrétan), aztán kapcsoltam, hogy a 11. rész teljesen kimaradt.

cashgame - 2012. 08. 31. 11:55

Az is lehet, hogy Mona “kiválásával” az A csapat elvesztette a “szóvivőjét” és ezért kapnak kevesebb sms-t ebben az évadban. Persze lehet a sztori miatt akarták így de szerintem rosszul sült el.

Zita87 - 2012. 08. 31. 14:07

szerintem Caleb lőtte meg magát, hogy azt mondhassa hogy Nate lőtte meg és ezért szúrta le (így egyértelműen önvédelem). De nem tudom van e ennyire jófej h meglője magát csak hogy védje Emilyt. Bár amilyen lovagias mostanában…

Alex - 2012. 08. 31. 18:11

És azt észrevettétek, hogy Arianak milyen borzalmas mostanában a stylistja? Olyan rettenet cuccokat aggatnak rá, amiknél ízléstelenebbet még nem nagyon láttam, és abszolút nem az ő stílusa egyik sem. A régi bohém-grungeos-vagány vonal a kedvencem volt.

TaDummy - 2012. 08. 31. 22:33

Őszintén szólva, én nem értem a háborgást, mintha eddig zseniálisabbnál zseniálisabb húzásaik lettek volna az íróknak.
Az hogy Spencer hülyül, az meg nem igaz, eddig is ilyen volt. Az egy alapvetés ennél a sorozatnál, hogy a néző okosabb legyen a 4 főkarakternél, mert akkor jön az hogy én mit tettem volna… és az ember gondolkodik, majd ha már ennyit filózott rajta akkor biztos jó sorozat.

Egyébként az milyen vicces volt, hogy Hannanak nem volt térd alá érő normális ruhája? Nem mintha nem láttuk volna már olyanban párszor.

“Mikor lesz megint terhes az egyik fiatal karakter? Spencer adná magát. Inkább nem mondtam semmit, mert még képesek rá…”
Egyébként nevetséges, de a “pont jó helyen vagyok” jelenet után tök ugyanerre gondoltam. Csak azt remélem ez valami véletlen egybeesés és nem ez járt a készítők fejében is.

Azzal, hogy tudom ki A (Nyugodtan kössön bele valaki, hogy nem tudom), úgy általában mindig az utalásokat keresem, de például a rokonok semmilyen jelet nem mutatnak hogy tudnák és ez furcsa.

Egyébként az a zenelejátszós dolog, és Ezra bakelit lemezei egy epizódban csak nekem voltak gyanúsak? (Most daráltam egy pár részt szóval nekem ezek úgy egybefolytak) Ja meg Aria anyja és az osztályteremben reggelizés, ruhatárolás az valami amerikai szokás, vagy ott is akkora baromság mint nekem tűnik?

Na mindenből azt akartam kihozni, hogy én is találok benne egy csomó hülyeséget, de ezek ugyanúgy benne voltak az első évadban is. Szerintem néhányan túl sokat vártak a sorozattól, és egy lehúzó kritikával sokan már az első évad után egyetértettek volna. Én továbbra is ugyanúgy ha van kedvem módon fogom nézni, mert nem érzek túl nagy minőségbeli változást.

winnie - 2012. 08. 31. 22:49

pedig szerintem frankón érthető. én még azt is értem, hogy sokaknak még mindig tetszik. nem ördöngösség:) na de az mióta kifogás, hogy “eddig is sz*r volt, most is az” – nem a múlt lényeg. ha pedig most sz*r, akkor mi a meglepő a háborgáson? háborgunk, mert sz*r. nem megdöbbenésről van szó, hogy “ilyen hogy fordulhatott elő”, hanem ténymegállapításról. meg aztán attól, hogy valaki nem tartja zseniálisnak, még sokan annak tartották eddig, és nagyon sokan még most is annak tartják. ez így nem tűnik túl jó érvnek.

én biztos, hogy nem vártam túl sokat a sorozattól. rég rossz lenne, ha egy abc family-s tinisorozattól éppen én várnék sokat. épp ezért volt meglepő, hogy mennyire jó lett. amikor jött egy mélypont (valamikor írtam róla), akkor is kilábaltak. most viszont nem sikerült. attól, hogy nálad egyenletes volt a minőség végig, én csak azt tudom írni, amit én érzek. és mások véleményében sem hiszem, hogy a tiedet fogod viszontlátni. (arról nem is beszélve, hogy rögtön ezzel kezdtem a posztot, hogy NEKEM mi a bajom. nem azzal, hogy eddig zseniális volt. szimpla arányváltozás, nekem ez bőven elég. nem szeretek úgy sorozatot nézni, hogy közben a fejem fogom és tudom, hogy mondjuk a sons of anarchy-ból még egy percet sem láttam. nem logikusabb akkor azt elkezdeni?:)

“Az hogy Spencer hülyül, az meg nem igaz, eddig is ilyen volt. ”

ez megint ugyanaz. ha hülye volt eddig, akkor most még hülyébb = hülyül. szóval igaz. ráadásul ő tud a legtöbbet hülyülni, lévén magasabb szinten van papíron a többieknél értelmileg.

“Azzal, hogy tudom ki A (Nyugodtan kössön bele valaki, hogy nem tudom),”

nem kell belekötni, hiszen nem tudod. csak azt hiszed, hogy tudod, de ezt felesleges körbefutni (eleve sorozattechnikailag a legkönnyebb cáfolni: lehet, hogy kasza miatt sosem derül ki, lehet, hogy más író veszi át a hatalmat, stb.), mert ha nem az lesz, akit hiszel, az sosem derül ki, ha meg az lesz (vagy ha nem az lesz), akkor mondhatod, hogy mindvégig tudtad. ezért teljesen felesleges ezt úgy feltüntetni, mintha spoiler lenne, hiszen nem az. ha tudod, írd le nyugodtan. enélkül a “tudom, hogy ki “A” mindössze fennhéjazó, “én okosabb vagyok mindenkinél” hozzáállás.

jessm - 2012. 09. 01. 00:48

Én megértettem, hogy valakinek nem tetszik amerre tart a sorozat.
De az nekem is jobban tetszik, hogy bár tényleg butulnak a karakterek, de legalább valamit csinálni próbálnak A ellen, és nem azt nézem 22 részen ahogy A küld egy üzenet,és a lányok agyatlanul rohangálnak s félelemtől.

Ezra és gyerekes dolog tényleg elég béna . Én imádtam az Aria és Ezra párost, de most nem vagyok meggyőzve, nagy fordulat lenne, ha Aria és Ezra öccse összejönnének. Az egy kicsit feldobná a szálat.

Az hogy Nate volt a gyilkos , a sorozat első 3 percében gyanus volt. Bár Paigere terelés kicsit sikerült elbizonytalanítani, de azért nem igazán. Szerintem jó fordulat volt megölni Mayát, de jobb lett volna, hogy azért ölik meg mert tudott valamit Allison haláláról.
Így bénább lett, hogy féltékenységből ölték meg és mellesleg tudott is valamit ?!
Fel lehetett volna építeni egy kicsit jobban halálát és Allison testének elrablását, mert nem voltak rossz ötletek, engem érdekeltek is de ahogy végig vezették, azzal lett érdektelenebb.

Wren nem értem, hogy a készítők mit akartak vele. Most Spencer vagy Hanna kell neki? Minek dobálják? Ha ezek után megint visszadobják Spencerhez az elég nevetésge lenne. Vagy esetleg a kórházban találkozik Ariaval és beleszeret és onnantól Ariát kergeti, azon már tényleg nagyot röhögnék. Pedig jó karakter, de remélem meg tartják Hanna melett, mert most szerintem már elég ciki lenne mást csinálni vele.

jessm - 2012. 09. 01. 01:03

A Toby szál meglepett, de amikor a rész elején bevágták, hogy Toby kijelentette, hogy ő majd kideríti mi van . Az eléggé a kettős ügynök felé terel minket. De én is inkább remélem, hogy gonosz mert az utóbbi időben az ő karakterét is egy kicsit dobálták, hol megjelent Spencernél, hol visszajött. Szóval egy kicsit hülyén nézett ki. Ezzel gonosz dologgal legalább értelmet nyerne ez az egész szaladgálása.

Caleb Karaktere is lesüllyedt, bá röt még kedvelem,bármennyire is cudarul bántak vele is készítők, mondjuk lehet inkább a kinézetének köszönheti nem a szerepének :D

Paiget megkedveltem, amit nem gondoltam, szóval jó, hogy kiemeleték.

Szóval összeségében, szerintem jól indult a 3. évad és lehetett volna jól építkezni belőle, de nem jött össze. Én keményebb A húzásokat vártam volna, ez a része csalódás volt. A romantikás sem zavarna, ha jobban csinálnák. Az örvendetes, hogy a lányok felveszik a kesztyűt A ellen.
Szerintem az a baj, hogy készitők sem döntötték el, hogy félelmetes legyen a hangulat vagy romantikázanak? Jó lenne az elsőt választanák mert az utóbbi láthatóan nem megy nekik.

Sok-sok- negatív dolog ellenére, azért még tetszik, de remélem, hogy összekapják magukat egy kicsit a készítők, különben annyi a soroazatnak.

TaDummy - 2012. 09. 01. 01:29

“vagyis tudod, hogy ki a könyvben “A”. de fent a sorozatra említetted. ”
Nem. Nem a sorozatra értettem. Én nem szeretek teljesen elválasztani könyvbéli és film/sorozatbeli univerzumokat. Szerintem összemosódik. És bocs hogy nem írtam oda hogy a könyvben tudom, de mivel csak onnan tudhatjuk, Mona mellett, ezért egyértelmű.

“illetve másokon kvázi számon kéred, hogy miért gondolják, hogy mondjuk régen jó volt.”
Nem tettem ezt, egyedül te érezted számonkérésnek. És egyébként sincs arról szó, hogy nem tartom jónak a sorozatot, másképp nem nézném.

“ez puszta arrogancia, semmi több.”
amikor az ember még a gyanúperrel sem él és hiszi, hogy ő az abszolút tudás birtokosa, az arrogancia. Khmm.

“már bocs, de ziccer volt”
annak készült.
Emiatt:
“csak x napon belül talán már a harmadik “tudom, hogy ki A” kijelentés jön”
az ember kíváncsi meddig képesek egyesek szajkózni a saját igazukat.

“passzív-agresszív módon rögtön oda is írtad, hogy kössünk bele, ez már eleve no komment.”
Ilyen vagyok, passzív-agresszív ahogy olyan jól megismertél, a no kommentnek örülök, mivel a személyeskedést nem szeretnénk nemde?

carpediem - 2012. 09. 01. 10:28

Azt tuti nem játszák már meg, hogy Caleb, vagy Ezra is a team tagja, mert írói szmepontból értelmetlen, elég egyszer végignézni egy szálat, hogy a hősszerlemes pár (spencer-toby) fiú tagja, hogy lesz áruló, s hogy küzd meg a szerelem-áruló érzésével, de ezt nem vetik be máég egyszer.
Azon érdemes elgondolodni ki utálta nagyon alisont, s a lányokat is? mert eddig azok lettek a tagok, másrészt meg azon, hogy kinek van jó alibije.Most már csak az a kérdés, hogy Ian hogy jön a képbe,mert utálta, tag volt e, mert ismán lehet, hogy őt Toby lökte le a templomnál….

carpediem - 2012. 09. 01. 10:36

Másrészt azt gondolom Jason-Ian-Jenna-Garrett-Meliisa s talán Lucas-nNoel) nincs benne a teamben, hanem ők (Jason kivételével szimplán gonoszak, s a nat club tagfjai, a videók készítői, a videók kibocsátásától félnek, de nem terro rizálók, közülük valaki azonban benne lehet az a teamben s biztosíthatja a kapcsolatot s a védelmüket!
az kicsit nevetséges lenne, ha mindneki benne lenne az a teamben, remélem egyébként nem ez várható most, hogy fél évadonként kiderül egy újabb tag.
Más.
Maggie csak nekem tűnik idősebbnek Ezranal, olyan, mintha itt a tanarnő a sajat tanítványát csábította volna el? :D Egyékbént ez az Ezra-_maggie-aria sorozatszál nagyon szomorú, anyira nem tudnak mit kezdeni a szerlmespárral, hogy kénytelenek ilyen szappanoperás elmeket bevetni?
Még más.
Calebet nem lőhette le nate, az égvilágon semmi értelme!!:D. akkor azt mutatták volna…Még a végén kideül, hogy Emily s ilyen emlékezetkiesései vannak:)
Paige is érdekes lenne, hogy mögéjük oson: () az a szál meg, hogyí valaki előre elbújt meg még abszurdabb!

Rozália - 2012. 09. 01. 11:35

szerintem ez egy f*stos évad volt… -15/10

Dóri - 2012. 09. 01. 15:01

Sziasztok,

Nekem tetszett a 12es rész :) Imádtam, amikor megláttam Toby-t a kapucni alatt Az a fej: kirázott a hideg.
Most biztosan sokan ki fognak rám akadni, de én rühellem Ezrát is meg Ariát is……..Számomra annyira feleslegesek. Kb semmit nem csinálnak, csak egymáson nyüszögnek.
A Hanna-Caleb párost szeretem, valószínűleg azért, mert Hanna a kedvenc karakterem, Cleb meg egyszerűen cuki.
Én azt olvastam, hogy valaki a sorozatból megerősítette, hogy Nate lőtte le Calebet, mert volt még annyi ereje (oh, klisé……). Aztán még 2 variációt hallottam: Toby azért kezdett el Spencerrel randizni, mert az volt a feladat és beleszeretett, de aztán valahol hallottam azt is, h rosszat akar neki. Nem tudom, kinek mi a szimpi, mindenki döntse el magának.
Amúgy én nagyon csípném, ha kiderülne, h Ezra A, mert akkor legalább látnám valami hasznát a karakterének.

carpediem - 2012. 09. 01. 16:04

senki nem nyilatkozott ilyet a készítők közül, csak annyit, hogy maya gyilkosa tuti nate volt és, hogy törekednek rá, hogy még ebben az évadban kiderüljön, ki lőtte le cslebet

moira - 2012. 09. 01. 23:39

Számomra is egy nagy eresztés idáig ez a 3. évad. Távol áll még a kaszálástól, mert a 2 évad alatt megszerettem, de annyira nem köt le már, mint régebben.
Sok felesleges dolog történt, ami igazándiból nem tett hozzá a történésekhez semmit, csak olyan lyuk kitöltőnek voltak ott (gondolok itt például a Hannah-Wren kavarásra).
Engem nem izgatott Maya gyilkosa, kár, hogy erre épült az egész.És én legszívesebben robbantanám a szerelmespárokat, leragadtak egymás mellett…egy kis vérfrissítés nem ártana.:D

Roxi - 2012. 09. 02. 02:25

*pisztolyos jelenet*
Lehet az is, hogy Caleb és Nate cinkosok, és szándékosan tette le a fegyvert Nate-nek, hogy lelőjje Emilyt, csak éppen nem őt találta el, mert észrevette. Lehet baromság, de ki tudja.

torpicsek - 2012. 09. 02. 07:46

amikor megláttam a rész végén Tobyt a fekete kapucni alatt, fennhangon elkezdtem röhögni és azt mondtam: KAMU!! nehogy ezzel akarjanak etetni… a kevésbé fontos karaktereket sem merik kicsinálni vagy átvinni a ‘sötét oldalra’, nemhogy egy fő karaktert… én azt mondom: KAMU!

Vivien - 2012. 09. 03. 00:07

Teljes mértékben egyet értek winnie-vel. A legjobb barátnőmmel és a húgommal szoktuk nézni, de már az is kétségessé vált, hogy folytatjuk-e ezt a sz*rt. Régen izgalmas volt, valami új és váratlan történet, a karakterek is (már aki) szerethetőek voltak, de most már egyszerűen csak idegesítőek. Igaz, hogy lány vagyok, de attól függetlenül nem hiszem, hogy azt kellene lenyelnem, hogy minden egyes részben sopánkodnak, enyelegnek a TANÁRUKKAL (ezt mégis hogy gondolhatták, hogy jó példa a fiataloknak?!) ugyanazokat a kliséket húzzák elő, mint például “Mit is mondtál? Nem figyeltem…” -a saját idióta problémámmal vagyok elfoglalva, amit nem mellesleg magam generáltam- Az fontosabb volt a szerkesztőknek, hogy “jól nézzenek ki” és szürreálisan öltözködjenek. Amit amúgy nem is értek, mégis hogy sikerül finanszírozniuk pl Aria pedagógus szüleinek a lányuk vásárlásait, hogy minden nap új ruhákban legyen. Azt érték el, hogy minden egyes részt végigidegeskedtünk és már nem bírjuk nézni a bénázásaikat Pl.: Hannah késes balesete (WTF?), vagy az ócska Paige-táskájának-átnézése jelenet, és ami a legdühítőbb számomra, hogy amint van egy újabb nevetséges bizonyíték valaki ellen, az illetőt már egyből “A”-nek kántálják, bele se gondolnak az ellenkezőjébe. És amikor azt hinnéd a fiúk okosabbak… Régen talán azok voltak, de mára már ez is elmúlt. Ah még rengeteg mindent sorolhatnék, de most is csak a hajamat tépem tőle.

MaHolnap - 2012. 10. 05. 13:16

Tetszik vagy sem, de jön a negyedik évad! :)

winnie - 2012. 10. 05. 13:19

jó, de ez nem a tetszés függvénye:) meg aztán már két éve biztosak lehetünk benne, hogy a készítők nyugodtan gondolkodhatnak előre 6-7 évadig, hiszen a világ nyolcadik csodája lenne, ha nem érné meg azt a kort.

dori - 2012. 10. 25. 15:43

Lesz önálló poszt a Halloween-részhez?

Cléda - 2012. 10. 25. 16:05

Hát a halloweenes részhez azért fűznék megjegyzéseket.. Nem sok jót..

winnie - 2012. 10. 26. 08:25

dori: igen

NikoXXX - 2012. 10. 28. 18:43

Nagyon tetszett a haloweenes resz,szeretnem ha lenne kibeszelo hogy masokkal megosszal a velemenyem.
Volt benne WTF eleg sok,az akciora tettek a hangsuly nem a picsogasra.

MaHolnap - 2012. 10. 28. 22:07

Ez most a kibeszélő, amíg nincs más ;)

A mostani rész pedig lehetett volna az évadindító akár…

Lagalább történt valami most, és emiatt talán nem olyan felejtős ez a rész, mint az évad előző részei.

MaHolnap - 2012. 11. 21. 12:50

A múlt héten befejezték a 3. évad forgatását.

yeeeyha - 2012. 12. 05. 21:37

Végre rávettem magam a 3×12-re, hát pontpontpont.
Imádtam darálni, valamikor tavasz végén kezdtem neki, és tényleg klassz volt, de ennél a 3. évadnál semmi ilyet nem érzek.
A két alapvető dolog: a szörnyű számok a jelenetek alatt – eddig sem volt olyan kimagasló, de azért volt pár dal, ami vitt mindent, nomeg a főcímdal is epic, de amiket most beraknak, hát jézusom. A második a ruhák: lehet azért, mert lány vagyok, de percekig képes vagyok fintorogni egy-egy ruhaösszeállításon – Aria fényes anyagú kék szoknyája azzal a felsővel meg zoknival csak egy paraszthajszállal volt rondább Spencer masnis ruhájával… Miért kell ilyeneket ráaggatniuk??? Nincs ember, aki ilyenekbe jár iskolába..!

Tobyn meg ki vagyok akadva, többé nem tudok ugyanolyan szemmel egy kapucnira nézni :D

MaHolnap - 2012. 12. 14. 10:12

Régebben kiszivárgott a ‘Tinik tele titkokkal’ magyar cím. Most viszont az IMDb-n a ‘Csinos kis hazugok’ szerepel.

Ez jelentheti azt, hogy ez lett a magyar címe végül, vagy nincs jelentősége, hogy mi van most ott?

MaHolnap - 2012. 12. 14. 10:21

yeeeyha

Tényleg eléggé borzalmasak a ruhák a harmadik évadban.

MaHolnap - 2012. 12. 14. 10:37

Rájöttem miben különbözik a harmadik évad az előzőektől!

Az első két évadban a lányok élték az életüket (barátok, szerelmek, iskolai ügyek, családi dolgok), és eközben ‘A’ szívatta őket.

A harmadik évadban viszont szinte nincs a lányoknak magánéletük az előző évadokhoz képest! Alig történik velük valami, ami a ‘normál’ életük része, szinte csak az ‘A’-val kapcsolatos kavarás van.

winnie - 2012. 12. 14. 11:00

fura, én pont azt látom, hogy szinte csak kapcsolati dráma van és magánélet, “A” nincs, csak az új behozott, marha izgalmas gyilkosságos, sírkiásós szál.

-T - 2012. 12. 15. 11:41

Winnie, lesz 3×13 kritika????

winnie - 2012. 12. 15. 11:46

Igen, akarok irni

dori - 2013. 01. 07. 07:41

Újra ledaráltam az összes részt. Egyrészt kíváncsi voltam így utólag, hogy Mona ott tudott-e lenni mindenhol, másrészt hiányzott a korábbi 2 évad hangulata.
Nos, nagy logikátlanság nem volt benne. Mona csak az Emily-féle masszázsnál nem tudott ott lenni, de ugye tudjuk, hogy van/vannak segítői. Szerintem a készítők végig őt szánták A-nek, hiába volt elterelés. Plusz, 1-2 olyan apróságra is felfigyeltem utólag, ami arra mutat, hogy a könyv alapján folytatják továbbra is a sztorit.
A 3. évaddal vannak gondjaim. Pont az tűnt el a sorozatból, amiért megszerettem, ez pedig a folyamatos ‘terror’. Hogy A mindenhol ottvan, mindent lát, minden titokról tud. Most szintet léptek a lányok, az új A – vagy régi, Mona segítője – már holttesteket ás ki, gyilkol és vérmintát hamisít. Sokkal félelmetesebb ellenfél, mint Mona volt. Ha nem kedveltem volna meg a karaktereket az előző 2 évadban, hát most bajban lennék. Mert eléggé előtérbe tolták a lányok magánéletét.
Remélem, hogy ez csak az altatás része, és hamarosan jön egy nagy csavar, ami értelmet ad mindennek. Ha továbbra is a könyvet követik, akkor csak erre tudok gondolni. Mindenesetre maradok, mert nagyon megszerettem a sorozatot.

Reni - 2014. 12. 03. 15:52

Nagy PLL rajongó vagyok és imádom a sorozatot!
Bevallom könyvben még sosem olvastam, viszont a sorozatot folyamatosan nézem és egyszerűen imádom! Rengeteg csavar, meg nem válaszolt kérdések hada és a nagy kérdés: Valyon ki legyet A? Pontosan még senki sem tudhatja erre a kérdésre a választ de szerintem lehet sejteni…de ez legyen egyenlőre titok!:)
A 3. évad első fele nagyon tetszett de ami ezután jön az még csak a java…

teamliars - 2015. 06. 23. 22:31

Valahogy nekem azért zavaros a 3×12. Oké, Nate az expasi, akit Maya titkolt Em elől. De a legvégén, az utolsó 2 percben mit keres Toby Mona-val? Szerintem ez az ide-oda pakolgatás, mert Toby eddig a megbízható ,úgymond kiismerhető alak volt, de szerintem jót tett az egésznek, mert innentől nem lehet abbahagyni. Két kérdés tevődik csak fel bennem; miért Toby, mi a szándéka ezzel?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz