login |

Hell on Wheels: kezdett a 2. évad – írta lostfanka

2012. 08. 31. 22:55 - Írta: vendegblogger

40 hozzászólás | kategória: kritika,

Az nem lehet, hogy a Hell on Wheels-hez nincs kibeszélő. Bár se human (pilotkritika), se Desmond Wallace (1. évad finálékritika) nem folytatta a sorozatot, ennyit legalább megérdemel. Főleg, hogy a 2. évad 3. részére a sorozat erős 8/10-re tornázta fel magát.

Az első évad végén lévő cliffhanger, már ha lehetett annak nevezni, inkább közelített egy kicsit beárnyalt hepiendhez, ennek ellenére mégis elég sok kérdést hagyott nyitva a második évadra, melyeket az írók elég gyorsan lezártak, s megtörtént a visszarendeződés oda ahol és ahogyan az egész sorozat zajlott. A szereplők nem változtak, inkább csak társadalmi besorolásuk módosult, a két “szerelmi” szál is tovább folytatódott.

Az első részben megtudhattuk hogy az előző évad vége után hova is jutottak a főbb karakterek. Mese nincs, elég sok minden változott: volt, aki lejjebb, más pedig feljebb mászott azon a bizonyos ranglétrán, már ha lehet annak nevezni egy vasúti építkezést. S persze olyan is akadt, aki átkerült “a másik oldalra” is. A második rész végére meg is kaptuk nagyjából azt a felállást, ami már az első évadban is jól működött, de persze itt-ott történtek változások, illetve a megtörtént az az esemény amelyre fel fogják építeni ezt a szezont. A harmadik részben pedig…, nos, láthattunk igazi vérfürdőt is, többfélét.

A minőség egyre csak emelkedik, mondhatjuk hogy az átlag 7.5/10-et megérdemel a Hell on Wheels 2. szezonja: a kezdeti 6,5-től a 2×03 végére egy erős 8-asig jutott el – ebből gondolom ki lehet találni, hogy második évad sokkal jobban bejön eddig, mint az első, még akkor is, ha a drámai rész továbbra sem mondható túlságosan erősnek.

40 hozzászólás Ne habozz!

turosz - 2012. 08. 31. 23:38

Igazából pont a 3. rész volt olyan, amit már a szezonkezdet óta vártam, ha tartja ezt a színvonalat akkor jó kis évad lehet belőle. Így, hogy a legtöbb westernterv bebukott, nagy választék amúgy sincs :)
Még mindig hiányzik nekem egy kis plusz – drámában, színészi játékban, kicsit jobban összeszedett forgatókönyvben – de az irány jó…

Bertollnok - 2012. 09. 01. 00:31

Ezt a kritikát akár én is írhattam volna.
Mármint annyira egyetértek.

A 2×01-et még untam, mint az első évadot. Fontolgattam is, hogy legyen ez az utolsó esélye, és feladom, de a 2×02 és 2×03 ütött. Végre van benne hentelés, indiánok, multikulti, naturális ábrázolás a maga sáros, mocskos valójában, ahogy egy westerntől elvárt.

Ha ezen az úton megy tovább, abszolút elégedett leszek.

(Egyetlen komoly negatívumként a feka rappert tudom felhozni továbbra is. Tehetségtelen műmájer, miért erőltetik? Mit látnak benne?)

ThomasGreg - 2012. 09. 01. 01:44

Én most nyomtam le az első 3 részt…
És nincs is mit hozzátennem, mert minden le van írva a kritikában, valamint az első 2 kommentben.
-Egyelőre jobbnak tűnik, mint az első évad
-Az irány jó
-És igen, a sorozat egyik legnagyobb bűne Common, a “műmájer feka rapper”. Rengetegszer éreztem azt az első évadban, h beleszólt a forgatókönyvírók dolgába, és “kicsit” a saját szája ízére iratta a szerepét.

mrsitn - 2012. 09. 01. 08:52

Nem olyan műmájer az :) Egyébként sztem jól áll neki a feltörekvő rabszolga szerepe.
A színészi játék olyan amilyen, de sztem nem véletlen ez sem. A tőmondatokban zajló beszélgetésekhez inkább ez illik.
A kritikával egyébként én is egyetértek, simán nézős a sorozat, bár én azért 7 fölé nem pontoznám.

dendu - 2012. 09. 01. 08:56

Köszönjük a kritikát! Nincs hozzáfűzni valóm, teljesen egyetértek!

lostfanka - 2012. 09. 01. 10:37

Orulok hogy mas igy unagyugy latja ahogy en:) A pontozas meg nehez eset mindenkinek mashol vannak a pontszamok szintjei:)

Commonnal kapcsolatban en elhiszem az o dilemmajat a szerelem es a kitoresi lehetoseg kozott, erzi o azt hogy ezen a kis vasuti vilagon belul el tud erni valamit es most kell megragadni mert ha ezt nem kapja el akkor mashol megint csak egy fel rabszolga lesz.

A dramai resszel kapcsolatban nekem a tortenet maga bejon csak kicsit jobban dramaibba kene tenni valahogy, de lehet hogy ez csak a szineszek baja.

PotterPrime - 2012. 09. 01. 11:38

A 2×03-es résznél éreztem én is azt, hogy banyek ha ez így beindulna, akkor hatalmas kedvenccé nőné ki magát. A cold openje is jó volt, tök olyan volt az egész rész, mintha más sorozatba csöppentem volna.

MikkaMakka - 2012. 09. 01. 15:41

behoztam végre a lemaradásom, mert csábított h feljavult a sori. volt egy jó alapötlet, jó színészek meg hangulat és mégse az igazi, a történetíráson csúszik el az egész.
az új évad 2. része közben jutott eszembe h mennyire hiányzik a deadwood:) nézem de már nem várok tőle egetrengető dolgokat
common játékáról eddig nem tűnt fel h nem hiteles de majd odafigyelek rá

Coimbra - 2012. 09. 01. 18:56

Tényleg jó az évad (bár nekem az 1. is tetszett, jobban, mint a Deadwood), bár nekem a 3. részben az írek szerepe annyira nem tetszett.Szerintem most már tényleg csicskák lettek.

San29 - 2012. 09. 06. 10:34

Fura, nekem ez a harmadik rész pont hogy nem tetszett. Kezd ez az egész egy erkölcstelen ámokfutásba átmenni, nekem ez már nem fér bele. Ha amerika tényleg ebből a fertőből nőtt ki,(és büszkék is rá) én nem reklámoznám, mindenesetre elgondolkodtató. De hát kinek a pap, kinek a…

Jon Snow - 2012. 09. 07. 18:44

A 2. évad egyértelműen jobb az előzőnél, bár azért még mindig van némi kivetnivaló. Például lement négy rész, de gyakorlatilag még mindig nincs olyan igazi főszál. Oké, az első évadban sem volt olyan hű de jó a bosszú, mint fő folyásirány, de itt most mit akarnak? A vasútvonal halad és ez mindig újabb nehézségekbe ütközik? Ennyi lesz? Bohannon bosszúja most parkolópályára került, gyanítom ez így is marad jó ideig, max az év végén új nyomra bukkan. De ez akkor is gyengus kicsit. Meg a 3-4. rész mintha átcsapott volna ilyen “monsters of the week” szerűségbe, ami megint csak nem lenne jó ha így folytatódna. Száz szónak is egy a vége, a részek külön-külön jók, de egy ütős átívelő főszál hiányzik.

Az aktuális részről (4.) : ez is jó volt, de a tömegbunyó valami iszonyú gagyin lett kivitelezve. Eddig is látszott, hogy anyagilag nincsenek nagyon eleresztve a készítők, de azért eddig ügyesen megoldották a dolgokat. Itt viszont nagyon kilógott a lóláb.

Coimbra - 2012. 09. 10. 18:17

Hehe, az új részt elnézve el is felejtettem, hogy a régi westernfilmek az ilyen egész várost betöltő lövöldözésekről szólnak, és se a Deadwoodnál, se a HoW 1. évadjánál nem hiányzott, vagy eszembe se jutott, hogy valami mellékes, erre tessék, most megkaptam. Érdekes volt. Hogy utána Elam miért ment be a gyászoló ünneplők közé a kocsmába, hát meg is érdemelte, hogy “kidobják” onnan. Durantot meg addig húzzák, hogy ezzel tuti az a céljuk, hogy túlélje, bár ez talán nem is kérdés. A végét nem értettem, hogy Bohannon miért aggódik, hogy a haverját elkaphatják, mikor ő is simán túlélte, el tudja Durant neki is intézni, hogy megússza.

Ted - 2012. 09. 11. 09:51

Nagyon tetszett a legutóbbi rész, ez a városi lövöldözés teljesen realisztikus és mellette izgalmas is volt.

Fergusont, hogy miért dobták ki a a kocsmából pont ekkor, nem értem, hiszem ő ugyanúgy kivette a részét a lövöldözésből, Bohannon-nel ellentétben pedig nem volt korábban a rablóbanda tagja…

Ami kicsit csalódás számomra, a szőke csaj összefekvése Duranttel, az előző évad vége alapján az lett volna a karakter lényege, hogy egy önálló, erős nőt látunk, aki szinte egyenértékű üzlettársa Durantnek és nincs rászorulva a védelmére.

Coimbra - 2012. 09. 15. 12:51

Ted: talán mert még mindig utálják Fergusont, mert fekete? Ez már tuti végigkíséri majd az egész sorozatot.

Coimbra - 2012. 09. 17. 22:11

Érdekes rész volt ismét.Túl sok mindent nem tudok hozzátenni.Az elején még azzal poénkodtam, mikor a Svéd osztogatta a puskákat, hogy ők lesznek az Apokalipszis két lovasa, aztán végül csak a Tiszteletes lett az, de ő nagyon.A Svéd nem értem, miért maradt ki a vonatozásból, remélem, nem csak azért, mert ő ment szólni a katonáknak, hogy kapják el a dokit, mert ez elég olcsó húzás lenne a készítők részéről.
Bohannon helyében pedig valami kis bosszút intéznék a Svéd ellen.

Ja, és azt nem értem, hogy a katonák hogyhogy csak úgy hagyták Joseph-et ellovagolni?!Ilyen nincs.

Ted - 2012. 09. 18. 11:46

Miért ne hagyták volna? Megölte a túszejtőt, megmentette a gazdag Durantat, ezzel akkoriban ott a vadnyugaton nem volt semmi probléma…

Reoan - 2012. 09. 21. 00:41

Részről részre emelkedik a színvonal, már a 2×05 is baromira tetszett, de a mostani volt eddig a csúcspont. Gondolom itt is az lesz, mint a Falling Skies 2. évadnál, a végére annyira megszeretem, hogy tűkön ülve várom a 3. évadot, a felemás első után…

Alice - 2012. 09. 24. 21:24

Hurrá, kibeszélő! :)

Az évad nekem lassan indult, és az eleje kevésbé tetszett, mint az előző évad, de most már megint nagyon várom az új részeket. A korábban tapasztaltak most sem változtak, jobban örülnék, ha egyes karakterek vagy szálak sokkal több játékidőt kapnának, mások pedig kevesebbet. Lily és Joseph pl. valóságos aranybánya lenne, de nagyon keveset mozgatták őket, és volt bőven engem kevésbé érdeklő mozzanat, ahelyett, hogy az igen ütős Bohannen-Durant dinamikából kaptunk volna többet. Számomra kb. a 2×04-től rázódtak bele a dolgokba.
A 2×07 rész előtt (is) le a kalappal, sok fontos momentumot ábrázoltak átgondoltan és/vagy megkapóan, még ha az építkezés hagyott is kívánnivalót maga után. Szép magyar szóval a kontinuitással való gond az van, volt, és lesz is, hát sebaj, azért szeressük őket.

Hát Elam nekem sem a kedvencem, meg sokallom is a rá szánt időt :P

A sokat emlegetett 2×03 nekem nem jött be. Egész jól megedződtem annak idején a Deadwoodon, de míg ott a forgatókönyv, a felépítés kiváló volt, itt valahogy szétesett. Sejteni, mit akartak volna ábrázolni a még úgy-ahogy ártatlan lelkületű tesók zuhanásával, de nem lett az igazi.

A 8. rész promója ismét ígéretes!

Alice - 2012. 09. 24. 21:28

ui. ja, és pirospont a hideg-víz-alá-dugott-fej perspektíváért :)

Coimbra - 2012. 09. 24. 23:07

Huhh, ez az új rész betett.A Svédes induláson egyszerre nevettem és szomorkodtam, készen vagyok ettől az embertől, egyszerűen nem tudom hová tenni, nagyon érdekel az ő szála, hogy mi lesz vele.Cullen és Lily… na igen, amire az első évad eleje óta vártam, most következett be.Úgy egy kicsit a semmiből jött, elvégre amennyi előzménye volt, annyi alapján már egy évaddal korábban is megtehették volna. Mert ez most úgy tűnik, mintha azért kereste volna Lily Cullent, mert Mr. Durant nélkül hirtelen egyedül lett.

Alice - 2012. 09. 25. 14:24

A Svéd nekem is a pro és nem a kontra listámon van :)
Lilynél nem éreztem, hogy Durantnak ehhez köze lenne, inkább attól rágott be, hogy Bohannen megint le akart lépni. Persze ki tudja, ilyen bátor lett volna akkor is, ha a főnökük nincs olyan messze. A Duranttal való összebútorozás egyébként abszolút karakteridegen volt számomra, a bonyodalom kedvéért léphették meg, ehh.
Én is arra utaltam, hogy nem volt eléggé előkészítve, pedig az évad 3/4-ében járunk. Annak viszont örültem, hogy nem lett szirupos Lilyék szála, inkább a közös padlókalapálásos jeleneteket idézte.

clark - 2012. 09. 28. 15:56

ez a 2. évad jobb eddig mint az első,tudtak fejlődni,kicsit pörgősebb is lett,beindult a sori!:D

Coimbra - 2012. 10. 02. 14:52

Új rész, sok kérdéssel.Miért utálkozik mindenki, hogy megjött Durant felesége?Pont hogy jó, hogy itt van, így mindenkinek meglesz a “társa” a szó klasszikus értelmében.Másrészt a feleségnek miért lett ilyen fontos a vasút, eddig hol volt?
Bohannon már gépész is lett? :D Azért úgy szerelgeti a gépet, mintha nem valami farmer lett volna otthon az ültetvényen… + Mr. Toole-ból sem nézem ki, hogy Edison lenne.
A Svédet korábban simán legyakta mindenki szeme láttára az irodában, most meg egész rész alatt nem csinált vele semmit, csak rágyújtotta a sátrat?Ez érdekes.
Joseph végleg kiszállt?Seannak mi a baja?Hogy a pap lánya már nem szűz? :D

Kashim - 2012. 10. 08. 19:22

Ez az évadzáró igencsak szomorkásra sikerült. :/

Alice - 2012. 10. 08. 23:29

vigyázz, spoiler is

Szomorkásra meg borzalmasra is sikerült ez a záró duplarész. Nem tudom, megbocsátom-e valaha a végkifejletet. Sok minden előrevetítette (rögtön a kezdés, az Elam-Lily szál, meg hogy a történelem miért is ne ismételje önmagát), de akkor is nagyon szemetek voltak az írók, és ki más végzi tragikusan, mint a kedvenc szereplőm. A Hetedik c. filmet is eszembe juttatta a svéd motivációival. Egyszerre megkövülten és elborzadva lehetett nézni ezt a részt, de valahol a kör is bezárult, és a történet véget ért. Nem tudom, terveznek-e folytatást, de most úgy érzem, nem örülnék neki.

Coimbra - 2012. 10. 09. 14:59

Engem csak azért zavar Lily halála, mert mire eljutottak idáig, addigra szimpatikus lett, ha pl. az előző évad végén ölik meg, simán letojnám, mivel idegesítő volt korábban a karaktere, bezzeg most, hogy összejött volna Bohannonnal a dolog, rögtön megölik… háááh.Pláne hogy őt nem tudják megmenteni, bezzeg Éváért kiszaladt Elam a folyópartra, az aztán nagyon hihető volt, hogy pont a legnagyobb csata közben kereket tud oldani.
A Svéd halálában pedig nem vagyok olyan biztos… Cullen helyében egy pár golyót még belelőttem volna a folyón úszó (holt?)testbe.

sfefe - 2012. 10. 14. 23:07

Hat ez a vegere eleg fos lett….
Nem banom ha nem lesz 3. avad.

egy igazi szakember - 2012. 10. 16. 11:11

Ilyet!

Megölni Mrs. Lily Bellt az írók elkaszálták a sorozatot, pedig westernben nincs jobb ennél, akik szeretik ezt a hangulatot biztos sajnálják, hogy így alakult ez a sorozat. Én is.

clark - 2012. 10. 16. 13:03

szerintem se a legjobb irányba mentek az írók,kár a lily karakterért,már egészen megkedveltem.
A svéd szerintem visszatér ..
Nem tudom ,hogy ezek után milyen irányvonal mentén indulnak el.Lehet lesz egy kis időbeli ugrás majd néhány flashbackel,vagy nem is tudom.Vagy csak szimplán kezdik előrről az építkezést Bohannon vezetésével,meg beépül pár új karakter.Gondolom lesz revans az indiánok ellen.

A harc jelenetek vmi über gagyira sikeredtek,az volt a mélypont.

Az évad összeségében jobb volt mint az első,bár egy kicsit lehúzta a finálé.de egy 7/10 mehet az évadra!

San029 - 2012. 10. 23. 18:49

Egyszerűen nem értem; úgy az évad felétől kezdett egész jó lenni a dolog, aztán az évad végére teljesen értelmetlenül eltűnt (meghalt) a fél szereplőgárda. Szépen felépítik, hogy Bohannon tulajdonképpen egy “arisztokrata cowboy” így már tök jól klappolnak Lilyvel aztán az évad végén kegyetlenül belevágják az ember pofájába, hogy már ezért sem lesz érdemes tovább nézni a köv. évadot. Ha svéd visszatérne, onnantól meg abszolút értelmetlenné válna. Az évad közben helyenként teljesen logikátlan, mintha nem tudták volna az írók hogyan jussanak el A-pontból B-be.

kova - 2012. 10. 30. 17:11

Hát nem kellett volna megölni Lilyt, és Mr. Toole-t, megkedveltem őket.
Ill. azért ugrott le a svéd, hogy a gonosz karakter megmaradjon a 3. évadra.
Sztem lesz egy kis időugrás majd, a hegyek között lesz az új vasúti “tábor”, szakadék, barlang, erdő… Hogy a környezet miatt teljesen megújulhasson a sorozat.
A svéd meg majd a 4. rész környékén bukkan fel – amikorra már a helyi konfliktusok kimerültek – vmi vizsgálóbíróként, és hoz vmi megsárgult itéletet Bohannon ellen.
Én határozottan várom a 3. évadot.

Trapper - 2012. 10. 31. 10:26

Lily-t ki kellett iktatniuk, mert csak egy drámáról beszélünk. Bohannonnak meg kell maradni ugyan annak a megtört, meggyötört alaknak, akire épül a sorozat és ebbe nem fért volna bele egy szerető feleség, család. Ha meg másképp szakítják szét őket az meg még giccsesebb lett volna vagy éppen unalmasabb a szerelmi huzavona miatt. Svéd menekülését és visszahozását baklövésnek tartom én is. Abban az időszakban és társadalmi környezetben simán találhatnának valami új gonosz alakot. Várom a 3. évadot!

Alice - 2012. 10. 31. 22:04

Érteni, mit akartak a Lily szállal, de ez a bajom többek között:

– nekem gáz, hogy őt is úgymond Bohannon-on keresztül kell meghatározni, önmagában is teljesen jó karakter lett volna normális történettel.
– Ez a húzás amolyan “hú de tökösek vagyunk, hogy meg mertük tenni” lépés volt. Nézzük csak meg szerencsétlen pacákot, hogyan is építi fel magát romjaiból másodszor, harmadszor, a nézők meg hadd anyázzanak. Ha egyszer már eljátszották a család elvesztését, nem kellett volna még egyszer, szerintem, inkább mutattak volna vmi újat, ehh. Ennél még egy cliffhanger is jobb lett volna.

A “Hetedik” párhuzammal semmi bajom egyébként. Kevin Spacey ugyanolyan halál nyugodtan és derűsen állt Brad Pitt elé, mint itten a Svéd. Hátborzongató.

kova - 2012. 11. 02. 17:23

Még azért a Durant téma is sincs kivezetve. Fog küzdeni, mocskoskodni. Az Elam karakter sztem direkt ilyen bizonytalan, mesterkélt, jól volt az úgy, a 3 évadra szarkeverő szerepet gondolok neki, az arájának meg szenvedni kell tovább a furcsa férj miatt.

Mit ajánlotok nézni, amíg meg nem jön a 3. évad?

winnie - 2012. 11. 02. 17:26

bármilyen jó sorozatot. elég sokat írunk az oldalon – a mútl heti sorozatajánlós posztban pedig van olyan is ezer számra, amiről nem írunk.

ha westernre kérdezel, akkor friss western a wild boys, klasszikus és kötelező a deadwood, westernközeli a justified, longmire és a copper.

mindegyikíról írtunk: http://www.sorozatjunkie.hu/tag/wild-boys – és így tovább, a cím helyére a többi címet is elolvashatod és az ottani kommentk hátha meggyőznek.

Solymr - 2012. 12. 29. 17:47

Én most néztem végig az egész második évadot egyszerre. Szerintem nagyon jó, a svéd karakterét hihetetlenül jól kidolgozták de az öreg pap sem semmi főleg amikor teljesen bekattan és megváltónak hiszi magát! Ajánlom mindenkinek nagyon jó sorozat alig várom a 3. évadot bár 2. végén a fél brigád meghalt de lehet lesz egykét csavar :)

m76 - 2013. 08. 11. 21:36

Nagyon erős évadkezdést produkált. Megkockáztatom, hogy ez a két rész, (kettő mert bár egyben adták egyértelműen elkülöníthetőek) a legjobb részei voltak eddig a sorozatnak.

Bagosz - 2013. 08. 15. 15:31

Külön posztot a harmadik évadnak!!! :-)
Még a Breaking Badet is üti.

clark - 2013. 08. 19. 12:58

meglepően érdekes a 3 évad kezdése és jó volt a dupla premier is.
ha ilyen részek lesznek akkor nagyon el leszünk kényeztetve.
várom a részeket:D

Ayesa - 2015. 11. 13. 19:11

Now I feel stpudi. That’s cleared it up for me

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz