login |

Breaking Bad: vége az 5. évad első felének – írta wilson

2012. 09. 03. 21:33 - Írta: vendegblogger

119 hozzászólás | kategória: kritika,

Ha “a világ legérdekesebb embere” meme-hez gyártanék képet, az állna rajta, hogy “Nem szoktam minden Breaking Bad-rész végén az államat keresni a padlón, de amikor igen, akkor húb*zm*g, ez megint milyen epizód volt“. Azt hiszem, az ötödik évad kapcsán ezt minden egyes rész esetében használhatnám: túlzás nélkül olyan minőséget, olyan magas színvonalat produkált ez a röpke nyolc rész, ami nemcsak önmagában lenyűgöző, sőt, talán páratlan teljesítmény, de az eddig is a fellegekben szárnyaló Breaking Bad-et is az örökkévalóságba tolta.

Igazából most már bármiféle hezitálás nélkül le lehet írni, hogy egy sorozatnak kizárólag csak jót tehet az, ha a showrunner és az írók napra pontosan tudják, mennyi idejük van hátra. El lehet varrni minden szálat, fel lehet göngyölíteni a rejtélyeket, el lehet boronálni a szereplők sorsát, vagyis tökéletesen ki lehet szolgálni a nézőket.

A Breaking Bad esetében ez annyira nem tűnik nehéz feladatnak, elvégre a negyedik évad egyfajta hatalmas lezárás volt, amely minden fontosabb szálat kicsomózott, egyetlen egyet kivéve, azt, amelyik már a pilot óta húzódik: mi a franc lesz Walter White-tal? Mit kezd azzal a valag pénzzel, egyáltalán hogy száll ki (ha kiszáll) a drogüzletből?

Ha nyolc rész alatt kellett volna ezt letudni, az íróknak pedig lett volna annyi bátorsága, hogy húzzanak egy Sopranos-t, akkor most, ezzel az epizóddal vehették volna a kalap-kabátot és Hank “hogy lehettem megint ennyire hülye?”-nézésével hónapokon át lehetett volna etetni a trollokat és a flémet, mert ez a befejezés bizony ütött volna. A tovább mögött spoilerekkel folytatom.

De a sorozatnak nincs vége, sőt: ugyan kevéske epizód maradt jövőre, azok viszont minden eddiginél izgalmasabbnak tűnnek. Nincs többé titok, most már minden kulcsszereplő tudja, ki is az a Heisenberg, innentől fogva pedig tényleg csak hetek kérdése, míg zajos vége nem lesz a történetnek.

Az most már egészen biztos, hogy Walter nem megy nyugdíjba – Mike megölésével átlépte azt a lélektani határt, amit már az első két évad Tuco-s szálával is feszegetett. Természetesen Fring kivégzésében is ő volt a kulcsfigura, de teljesen más, ha valaki mással végezteted el a piszkos munkát, vagy te húzod meg a ravaszt. Walter pedig, nos, meghúzta: Mike halála egyértelműen az évad egyik csúcspontja, igazi pulzusemelő jelenet volt.

Ilyenekkel pedig egyszerűen tömve volt ez a fél évad. A mágneses buli, a vonatrablás, a kölyök lelövése, Walter über badassé válása hét és/vagy év idézete gyanús mondatok tömkelegével, illetve a meglehetősen rövid életűnek tűnő birodalomépítés. Végre sikerült drogbáróvá, könyörtelen bábjátékossá válnia, erre… Erre elindult az a konfrontáció, amit azért mindenki titkon remélt, mert az nem lett volna túl jó lezárás, ha Walt megússza, vagy ha valami random konkurens lövi agyon az utcán.

Úgyhogy jöjjön, aminek jönnie kell: az egy év várakozás, aztán a leszámolás. Mert valakinek meg kell halnia – Heisenbergnek már úgyis vége.

119 hozzászólás Ne habozz!

Cevys - 2012. 09. 03. 21:43

Így a kritika utolsó mondatait olvasva belebegett a gondolat, hogy Walter akár pont hogy teljesen Heisenberg-é alakul át (ugye 5. évad első jelenet), és valójában Walter White lesz a múlté.
Valahogy nem tudom elképzelni, hogy Walt leülne Hankkel és megpróbálja elmagyarázni, hogy csak gondoskodni akart a családjáról, aztán magával sodorták az események… Bár tény, hogy valami erősebb bizonyítékot kell majd találnia Hank-nek, mint a könyv.

KG - 2012. 09. 03. 21:44

jó írás, bár nem sok mindent feszeget.
egyet tudok érteni, végig hozta a színvonalat, lehet jönni a károgással h lapos volt itt-ott, valóban a finálé kicsit erőtlen volt, de a breaking bad nem az akcióról szól, hanem a drámáról, a karakterekről.
és abban csillagos 5ös még mindig.

borzasztóan sajnálom h jonathan banks (mike) elbúcsúzott, még 1 baromi erős és izgalmas karakter távozott gus után, de ha a történet ezt kívánja meg, akkor legyen.

ja és több sault akarok, az a pali zseniális.

MrZombieEater - 2012. 09. 03. 21:46

Én azt mondom üljenek le és beszéljék meg egy korsó Shraderbrau mellett.

Krazy-8 - 2012. 09. 03. 21:48

legjobb sorozat. ever.

LSL1337 - 2012. 09. 03. 21:49

háát, meeh volt az utolsó rész, messze nem volt egetrengető
midnenre gondol, de a drogbáró ajándékát elölhagyja a házban, ahol a DEA span hetente mozog…
1 résszel ezelőtt 5 millió nem volt elég, neki birodalom kell, felesége rá sem néz, hopp hopp, a cliff kedvéért legyen az hogy kikékülnek, hiszen 2 hete volt már, ki emlékszik rá.
ha ez nektek mester írás, akkor sajnállak hogy rendes drámákat nem néztek, a meme utalás is elég gázra sikerült, és pont nem is illik ide abszolút
vendégblogger lemondhat

Yo, bitch! I'm Jesse, bitch! - 2012. 09. 03. 21:51

Ezt vártam, ennek így kellett lennie, hogy Walt lebukik. Az, hogy Hank egy ennyire random véletlennek köszönhetően, a klotyón trónolva jön rá a “megfejtésre”, az pont az az ok, amiért nem akarom, hogy ő legyen az, aki elbánik Walt-tal.

Az előző részt követően felmerült kérdések továbbra is ülnek: mi lesz Jesse szerepe a végjátékban, ha lesz egyáltalán? Ő már csak egy mellékalak, aki esetleg bukhat Walterral, kivéve ha esetleg tragikus “hőst” csinálnak belőle, aki még egyszer, utoljára feláldozza magát a “mesteréért” (mondjuk a menekülés során).

Sky esete is kérdéses, az autómosó is biztosan szemet szúr majd, vajon elhiszi -e Hank esetlegesen, hogy nem tudott mindenről és Walt neki is eladta a “szerencsejátékos” mesét? 3 hónapot most lepörgettek, kíváncsi vagyok, mit csinálnak a következő héttel: Hank most nyilván nem csap le egyből, megfigyel, jeleket, bizonyítékokat keres, a kérdés, hogy ő is lebukik -e és ezzel elveszik a meglepetés ereje vagy durva meglepetések sorozata lesz az utolsó évad?

Én abban bízom, hogy a lecsukása és a megölése helyett megint kapunk egy iszonytató gyomrost a végére Gilligan-től – a Breaking Bad-től ugyanis ezt várja az ember.

Dr. Atom - 2012. 09. 03. 21:54

“Én azt mondom üljenek le és beszéljék meg egy korsó Shraderbrau mellett.”

>-DDD

Kjubi - 2012. 09. 03. 21:55

Nem lehet, hogy kiújult a rákja Waltnak? Én csak erre tudnék tippelni, amiért be akarja fejezni a birodalmát.

Ingorion - 2012. 09. 03. 21:55

Átmásolva az évad kibeszélőjéből:

Nos, rengeteg vegyes érzelem kavarog bennem… az meg egy sorozat évad megnézése után csak jó, nem? :))
A hetedik rész után már fogalmaztam magamban a szokásos BB értékelőmet, amiben megint megadom a bitang erős 9/10-et a szezonnak, de elmarasztalom a számomra legnagyobb hibákért:
– Skyler karaktere, úgy egészben
– hogy képtelen vagyok egy kicsit is kötődni a karakterekhez… szurkolok nekik, de nem nőttek a szívemhez (ez alól egyedül Jesse kivétel). Mike halála után is elégedetten bólintottam: stílusos volt, nem mindennapi, de nem mozgatott meg bennem semmit (az meg mondjuk már külön vicc, hogy a hullák 90%-át a sorozatban egyszerűen feloldják sósavban)
Aztán ma, a suli miatt megkésve leültem és megnéztem a zárást. Nem, nem a legerősebb évadfinálé amit valaha láttam, a tavalyi BB-zárás is köröket ver rá, mégis azt kell, hogy mondjam: nagyon régen álltam fel ennyire elégedetten Breaking Bad rész után.
Hogy miért?
Nem egészen tudom. Talán mert lezárult a “vég kezdete”, tényleg az utolsó megfeszített hajrá áll előttünk, Gus, Mike vagy bármiféle töltelék (de amúgy zseniális) karakter nélkül. Csak a három nagy karakter: Jesse, Hank és persze Walt. Így lesz szép és ütős a búcsú, úgy érzem.
Az, hogy ilyen merészeket és nagyokat léptek az utolsó részben, szerintedicetower@gmail.com az évad egészét nézve a sorozat hasznára vált, hadd kapjuk meg jövőre azt, ami jól esik, Mindenre Rádöbbenő Hankkel, a zsinórokat magáról leszaggató Jessevel és a minden pozitív tulajdonságát és (feltehetőleg) családját is elvesztett Walttal.

Egyebek: a rendezés idén is elsőosztályú volt, habár kicsit művészfilmes az én ízlésemnek + a zenéről szeretnék néhány szót szólni:
– kicsit hatásvadásznak érzem, mint néha magát a sorozatot –> véletlenül sem a jelenethez illő, vidám, pörgő számokat vágnak minden brutálisabb képsor alá, hogy ezzel is fokozzák a morbid hatást… tetszik, de néha jót tenne a shownak, ha úgy indítanának egy részt, mint anno a második évad hetedik(?) részét. Aki nem emlékszik gyorsan nézze meg, fantasztikus hangulat alapozó és teljesen az akkori részek mondanivalójához illik.

Végezetül: mivel idén Aaron Paul nem kapott annyi figyelmet, főleg Cranstonon volt fókusz ugye, így Bryan barátunk már megint a három Emmy díjához méltó alakítást tett le az asztalra, mikor bejelenti Skylernek, hogy kilép… na igen, ezt nevezik színészetnek.

Szóval nagy reményekkel állok az utolsó részek előtt, happy endre nem számítok, hiszen nem kaphat ez az egész olyan véget, tehát maradt a Nagyon Sötét befejezés, remélem valami okosat ötölnek ki Gilliganék

Ja, igen. Dean Norris utolsó jelenete hatalmasat ütött, valamint nagyon szépen össze lett fűzve a rádöbbenés azzal a 4. évados jelenettel, szóval nekem a dolgok “ahogy”-gyával semmi bajom nem volt, ez így ütött igazán. A 9/10-re az idei részek is rászolgáltak!

“Tagging trees is a lot better than chasing monsters.”

Yo, bitch! I'm Jesse, bitch! - 2012. 09. 03. 21:56

@LSL1337

Én is ugyanezt gondoltam elsőre, hogy a vérprofi Heisenberg mindentől gondosan megszabadult volna, de ebben az évadban alaposan megágyaztak pont ennek a motívumnak: Walt egója túlnőtt mindenen, és a szakmai hiúsága nemegyszer előtérbe került és elnyomta a racionális énjét.

És azért azt se felejtsük el, hogy W.W. és G. B. ide vagy oda, ez azért még mindig igencsak közvetett bizonyíték, bár ha kitépi a lapot és viszi ujjlenyomat- és íráselemzésre, akkor…

Han_Solo - 2012. 09. 03. 21:56

am, Walt azért szállt ki végülis, mert meg tudta h ismét rákos nemde?

wondorog - 2012. 09. 03. 21:57

Nagyon tetszett, a vágások pedig zseniálisak voltak. Azért arra kíváncsi vagyok, hogy az utóbbi 3 hónapban tényleg leállt-e volt – az előző 2 részben nem úgy tűnt, mint aki valaha ki akar szállni – vagy csak Sky-jal hitette el. Hosszú lesz ez a 8-9 hónap.

dienesoft - 2012. 09. 03. 21:57

Én azt mondom, hogy ehhez az évadhoz ez volt a legjobb befejezés, amit most kitalálhattak volna. Ugyan is, egy nagyon régi szál újra feldobása egyrészt óriási átgondoltságról tesz tanúbizonyságot.
Másképp ha megnézzük az évadzárót, most értünk körbe azon a bizonyos “ördögi körön”. Volt itt minden a négy évad alatt: zúzás, sósavban oldás, fontos karakterek kinyírása, nehéz és – általában kegyetlen- döntések sorozata Walt-tól. Mivel Waltnak nagy valószínűséggel kiújult a betegsége, így még egy utolsó kis időszakot szeretne tölteni a gyerekeivel- de én azt mondom, nem teljesen szállt ki ebből, maradt még tarsolyban pár dolog, ami elintézendő. Skyler-el amúgy nehezen tudtam én is azonosulni, a végére már konkrétan vártam a lapát árnyékát a feje mellett- vagy a sósavat. :D A többiekkel nem volt gond, viszont ugyan úgy merész húzás volt Jesse-t visszaültetni a drogba. Ott még lesznek érdekes pillanatok.
És a befejezés a WC-s jelenetnél? Gondoljunk csak bele a sorozat kezdésébe! Egy szál alsógatyában, a sivatag közepén egy szaros lakókocsi mellett búcsúzik el a családjától egy kamerába valami idióta férfi. Mi volt ez, ha nem borzasztóan abszurd? :) Érdemes összehasonlítani a mostani befejezéssel is, ahol Hank a WC-n ülve lel egy nyomra – és elkezdődik az a játszma, amire szerintem mindenki várt, mióta a sorozat megy.
Szerintem körbeért a sorozat önmagában, vagy keretbe foglalódott, mint egy kép. Kezdődik az utolsó pár hajtűkanyar és gyomorideggel végződő utolsó részek, ahol mellesleg nem bánnám ha hasonló frappáns, merész WTF-okkal csapnák meg az évad részeit. Gilligan pont ezért a felépítésért zseniális számomra. Kétségtelen, hogy a 4.évadot nem űberelte ez. De bőségesen hozta az elvárt szintet, ami szerintem nagy szó egy ilyen bonyolulttá vált drámával kapcsolatban.

Han_Solo - 2012. 09. 03. 21:58

vagy az a cucc a wcben, az még anno lett betörve ? :O :D, bocs, h hangosan gondolkozom, de még egy ideig a hatása alatt leszek.

Bertollnok - 2012. 09. 03. 21:58

@LSL1337:
Tiszteletben tartom a véleményed, akkor is, ha egy szavával sem értek egyet.

És nem is akarom rád erőltetni az én nézőpontom, csupán annyit kérdeznék, hogy milyen az a rendes dráma? Példákat is kérnék, ha lehet.

Csak mert a műnem elkötelezett rajongójaként mondhatom, hogy komoly merítésem van, mind írott, mind audiovizuális formáját tekintve. Ezért vagyok kíváncsi, hogy a dogmatikus, meg nem támogatott kijelentésed mögött mekkora műértés lakozik. :)

Dr. Atom - 2012. 09. 03. 21:59

“midnenre gondol, de a drogbáró ajándékát elölhagyja a házban, ahol a DEA span hetente mozog…”

Igen, először én is kicsit csalódott voltam, hogy Hank így tudja meg. Olyan érzésem volt, hogy ezzel az erővel ki lehetett volna téve a budi falára egy kép, amin Walt meg Jesse főzik a cuccot, miközben Gus figyel fentről.

De ha belegondolsz, hogy kapkodott Walt, mikor eltüntette a terhelő bizonyítékokat a házból… a végén még visszament a cserepes gyöngyvirágért. No de a könyv a budiban ott maradt, hoppá.

jim455 - 2012. 09. 03. 22:06

Gyorsak vagytok, én még nem néztem meg, van még 5 részem.Megvan mit nézek ma meg holnap:D

Dr. Atom - 2012. 09. 03. 22:08

Egyébként szerintem a vonatrablás volt kicsit gyengén megírva.

Bertollnok - 2012. 09. 03. 22:13

@Dr. Atom:
Egyetértek. Szerintem is az volt az évad leggyengébb pontja. Az érveket nem sorakoztatom fel, mert a kibeszélőben már körbejártuk a kérdést.

LSL1337 - 2012. 09. 03. 22:18

Bertollnok:
Shield, Wire, Lost(bár a vége nem jött be), csak hogy a legnagyobbakat említsem.

Nem az a legnagyobb bajom a fináléval hogy otthagyta a könyvet, mert ok megeshet a legjobbakkal is, bár továbbra is nocomment…
HANEM AZ hogy az utolsó pár perc teljesen az ellen megy, amit az egész évadban felépítettek.
kinyírtak kb mindenkit, visszadobja 5 millát, mert csinál 300-at, neki birodalom kell, a felesége rá sem mer nézni, a gyereket nem tűri meg a házban vele,
erre itt a finálé, minden magyarázat nélkül kibékülnek, iQuit…(a rákos szűrés?, nem mondták hogy visszajött volna, max egy jel hogy visszajöhet a köv évadban, akkor is)
meg mekkora lol, hetente ő hordja skylar-nek a raklapnyi pénzt, erre ő lepődik meg hogy mennyi van? amikor mindent előre számol? a “professzor”?
nekem nagyon tetszett az évad, csak a vége nem, MERT ÉRTELMETLEN.
de úúúúúúúúúú micsoda írás, micsoda zseni írók, úristen…., hát az ilyen fanboyoktól ájulok el a legjobban.

Elkor1991 - 2012. 09. 03. 22:22

Rég volt már az évad első része, de azért megkérdezném hátha én voltam figyelmetlen: az első részben a nyitásról már kiderült hogy mi is volt? Mintha Walter ment volna be egy étteremben sapkában meg hajjal. Az már kiderült hogy az mikor is történik és mit is csinál akkor, vagy még ezután várható?

winnie - 2012. 09. 03. 22:24

“de úúúúúúúúúú micsoda írás, micsoda zseni írók, úristen…., hát az ilyen fanboyoktól ájulok el a legjobban.”

azért ez kissé defenzív, hiszen ezzel azt feltételezed, hogy csak te tudod detektálni, hogy mi a penge írás. na bumm. neked nem, másnak meg igen. (jó, ezzel nem mondtam újdonságot, de te sem feltételezheted, hogy meglátsz mindent, amit más is meglát.) de azért ez nem úgy működik, hogy aki szerint valami nagyon ott van a szeren, az csak fanboy lehet. érdemes elolvasni, hogy mit írt a kinti sajtó erről a részről. tanulságos. mint ahogy az is, hogy a többség, ha nem tetszett neki valami a sorozatban, elismerte minden további nélkül.

csak ne menjünk át ennyire flame-be. főleg egy ilyen sorozatnál:) egy kommersznél természetes, hogy van adok-kapok, de egy bb-nél sokkal árnyaltabban szokott a nép fogalmazni.

LSL1337 - 2012. 09. 03. 22:27

winnie:
érdekes következtetés: Az írok tudnak jobbat, most léptek egy viszonylag olcsót, de mivel ez a finálé, jump on the bandwagon, “nagyoooooon király, best ever” sokak szerint, én szerintem meg nem.

dienesoft - 2012. 09. 03. 22:32

Winnie, szerintem mindenkinek joga van eldönteni, hogy mennyire tetszett az évadzárás. A fanboy-oltáson kívül amúgy ha nem tetszett LSL1337 kollegának, akkor nincs mit tenni az ügy érdekében. :)

winnie - 2012. 09. 03. 22:33

de hisz én is épp ezt mondom. nincs gond LSL1337 véleményével, vannak sokkal sarkosabbak is, én lennék az utolsó, aki ilyesmit írna:) csak a meghökkenésen hökkentem meg – a feltételezésen (sőt, tételen), hogy akinek tetszik, az csak fanboy lehet. erre mondom, hogy defenzív, mert akkor az ember elintézi magában a dolgot azzal, hogy “á, aki erre azt mondja, hogy penge írás, az csak fanboy lehet”, kvázi mossa kezeit és fel sem tételezi, hogy aki józanul ítéli meg a sorozatot (bocs a fanboyoktól), az gondolhatja így. holott teljesen természetes.

ha már bandwagon, akkor a kritikákat nem azért emlegettem fel, mert mind pozitív, vagy ilyesmi. nagyon tanulságos látni, hogy ki milyen oldalról közelít, mint ahogy az itteni kommentekben is voltak érdekes meglátások, amik nyilván mindenkinek a sajátjai.

.tnm - 2012. 09. 03. 22:35

a “kölyök lelövése” director’s cut

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M_fcdP0UVqw

Bertollnok - 2012. 09. 03. 22:35

The Shield, The Wire, Lost. Tényleg a legjobbakat mondtad. De ezeknek már sajnos vége, nincs mit rajtuk nézni. :D

Az, hogy Walt miért szállt ki, még nem világos. De eltelt három hónap, ez alatt degeszre kereste magát (elkölthetetlen és átmoshatatlan mennyiségű pénzt), Isten is volt, és azt, hogy kiújult-e a rák, még homály fedi. Az évad nyitójelenetéből (amikor krákog, meg tablettát vesz be) kiindulva, simán lehet, hogy visszatért a kór. Mindegy, erre úgyis választ kapunk a következő részekben.

A cliffhanger nekem sem tetszett, mert kiszámíthatónak találtam. Gondoltam, hogy azzal fogják befejezni ezt az etapot, hogy Hank megvilágosodik. De ezt is elfogadom. A BB-ben elég sok minden múlott a szerencsét, abszurd véletleneken. Miért ne lehetne ez a fordulat is egy közülük?

Számomra még mindig jobb így, mint hogy a maradék nyolc epizódocskából teszem azt, négy azzal teljen, hogy Hank nyomozgat, és a készítők kierőlködnek magukból, egy hosszabb, de ugyanúgy random változatot a lebukásra.

LSL1337 - 2012. 09. 03. 22:39

Én a Wire-t újranéztem, nem volt csalódás.
birodalmakat nem 3 hónapra építik, meg a konyhából nem lehet akkora császár. sztem egy scarface szerű birodalomra vágyott, az meg odébb volt. megfelelő indokkal még helyre lehet hozni. magasan volt a léc utóbbi évadok alapján. Nehéz átlépni, 5. évadra még nehezebb, dexter is kezdett _KICSIT_ gyengülni, de továbbra is elég jó mind2, csak az 1-2-3-4 jobb volt, ezért valamilyen szinten meg lehet érteni a csalódást, nem vagyok ezzel egyedül szerintem

Anthony - 2012. 09. 03. 22:45

Mondjuk a posztíró kicsit tényleg túldicséri, dehát ezért ír az ember posztot. Nem volt olyan látványos, mintha valaki beledobott volna egy dárdát Walt szemébe az utolsó másodpercben, de azért ki volt ez találva.

@LSL1337
Nem volt értelmetlen, csak nem figyelsz, vagy nem akarsz figyelni: annyira elmerült a munkába, a mindennapi rutinba, hogy nem is vette észre mennyi pénzt keresett. Megviselte őt is a sok ember, akit kinyírt, vagy kinyíratott, ezért a munkába temetkezett. És nem két nap telt el, hanem kb. három hónap. Több száz milliót csinálhatott annyi idő alatt. Az már neki is elég pénz, hogy kiszálljon.

A cold open az évad elején megmutatta, hogy mire számíthatunk.

Ha nem figyeltek/nem értitek minek nézitek, most komolyan.

Tamas - 2012. 09. 03. 22:49

Nem értem a negatív kommenteket. Most nyáron daráltam le első résztől egészen a mai félévadzáróig az eddig leadott összeset, és én nem éreztem kiugróan béna húzásnak ezt a cliffhangert, sőt.
Számomra a Breaking Bad eddig is a meglepetésekről szólt. Gondolom már az első évad óta (majdnem) mindenki arra várt, hogy majd Hank nyomozás közben talál valamit, amivel lebukik Walt, de aztán most mégsem így történt. Sok éves várakozás mindhiába, de legalább volt meglepetés, olyan amire talán senki nem gondolt.
Én meg, mint viszonylag friss néző, teljesen másképp éltem meg ezt a befejezést. Nekem tetszett.

psychocska - 2012. 09. 03. 22:54

@LSL1337
off
Dexter nem _KICSIT_ gyengült önmagához képest, hanem nagyon. Ehhez képest meg kanyarban sincs.

MrZombieEater - 2012. 09. 03. 22:57

Egyébként el se tudja költeni a pénzét, nem? Fel is gyújthatja kb ennyi erővel. (arra gondolok, hogyha nem állhat neki költekezni, mert az feltűnő. kifizeti juniornak meg a kicsinek a sulit, meg még egyéb ez meg az, de ennyi.)

Cseho - 2012. 09. 03. 23:09

Érdekes lezárás volt. Gondolom amit az évad nyitó részben láttunk, (Eltelt 1 év, Walt nagyon szőrös, látszólag menekül rengeteg fegyver társaságában) az lesz a végkifejlet. Bár azon se lepődnék meg, ha a poszteres kép válna valóra. Walt csücsül a narancssárga overallban.

Sh1mmy - 2012. 09. 03. 23:10

@Ingorion

Elmehetsz a francba (már bocsi),
Mostanában kezdtem el nézni a shieldet, és baromi nagy pofátlanság volt lelőni a sorozat végkifejletét, ez most akármennyire is nem a shieldről szól.
Bocs az offért, de ez spoiler most nagyon kiverte nálam a biztosítékot.

Pörkölt - 2012. 09. 03. 23:11

“Több száz milliót csinálhatott annyi idő alatt. Az már neki is elég pénz, hogy kiszálljon.”

Oké, persze, meg lehet indokolni, de eddig ez a sorozat nem arról volt híres, hogy az ilyen horderejű lépéseket ennyivel elintézi. Ezen az sem változtat, ha kiderül, hogy az MRI-n rossz eredményeket kapott.
Arról nem is beszélve, hogy a Breaking “Bad” motívummal erősen szembemegy, hogy hirtelen eldobja a hatalmat, rámosolyog a feleségére, családi partit rendez. És ezen az sem változtat, ha kiderül, hogy az MRI-n rossz eredményeket kapott.
Ezek engem jobban zavarnak, mint a legutolsó jelenet. Ami tényleg légbőlkapott, összecsapott volt, de azt még akár lehet fekete humorként értelmezni.

Bertollnok - 2012. 09. 03. 23:16

@LSL1337:
Azon kívül, hogy önfeledten nézték W.Jr.-ral a Scarface-t, még mi utalt arra, hogy Walt olyan gyilkológép drogbáróvá akart válni, mint Al Pacino?

Az öt évad jellemfejlődése és Walt-monológjai alapján én mindig úgy értelmeztem, hogy ő a saját tudásával – azáltal, amiben a legjobb a világon – akar Isten lenni. Hogy főzhesse a világ legtisztább kristály meth-jét, a sakkjátszma összes többi szereplője pedig csak kiszolgálja, kezére dolgozik. Közben meg mellesleg sz*rrá keresi magát.

Ezek pedig hiánytalanul teljesültek.

Bertollnok - 2012. 09. 03. 23:19

@Sh1mmy: Üdv a klubban. :D
Számomra egy SoA topikban lőtték le a Shield végkifejletét, amikor az ötödik évad közepetáján jártam.

Azért csak mindenképp nézd végig! Nagyon megéri.

psychocska - 2012. 09. 03. 23:20

@Pörkölt

SPOILER!!
http://i.imgur.com/sphN5.jpg
Légbőlkapott és összecsapott? Valószínűleg már itt tudták, hogy ez a befejezés fog most következni.

winnie - 2012. 09. 03. 23:20

Sh1mmy: sorry, ez az én saram, ki kellett volna szúrnom. (vigasztaljon, hogy a legtöbb sorozatot nem rontja el a vég ismerete, épp a múltkor eszméltem rá, hogy a toplistás filmjeim jó része flashback-es, eleve a befejezéssel kezdődik:)

figyeljünk egymásra tényleg. még akkor is, ha régi sorozat, de láthattuk, hogy mennyien darálnak régit. nulltolerancia rulez:)

hfeeri - 2012. 09. 03. 23:39

Ha már a mémeknél tartunk én nekem is van egy javaslatom:

Sorozatjunkie logic:

>a BrBa a jelenleg futó egyik legjobb sorozat
>összesen két komolyabb írás, egy az évad elején, egy a végén

Komolyan nem értem. Minden szarnak külön posztot csináltok, X-Faktor kibeszélők, RTL II reklámplakátok, legutolsó alja sorozatokról kritikák tömkelege, Dallas emlékeztető posztok, stb.. Néha úgy érzem válogatás nélkül mindenről írtok, csak hogy nagyobb közönséget szólítsatok meg, de azoktól akik évek óta követik a blogot, és akik ezen keresztül szerettek meg egy sorozatot folyamatosan eltávolodtok. Régebben a minőségi sorozatokat mutattátok meg a világnak. A Breaking Bad simán megérdemelt volna egy kicsivel több figyelmet, főleg mert már nagyon a vége felé jár a sorozat. Remélem jövőre fogtok írni a záró évad minden részéről, mint anno a Lostnál.

winnie - 2012. 09. 03. 23:58

OFF:

DE NAGYON OFF:

ezt ne itt. bárhol máshol. nem azért, mert nem válaszolok, hanem azért, mert ha erről fog szólni a poszt, akkor nem lesz kibeszélés és a többséget nem érdekli.

akár itt: http://www.sorozatjunkie.hu/2012/09/03/hirhetfo-195/

de. egy magyar sorozatcsatorna indulásáról naná, hogy írunk. olyanról naná, hogy írunk, amiről felfedezzük, hogy érdekli a népet. van, hogy csak annyit, hogy “tessék, kibeszélő” (mi értelme nem írni olyan kibeszélőt, ahova 5-600 komment jön. nekem nincs belőle hasznom, olvashatatlanná teszi az adminfelületet, de ha kértek, bármit megpróbálok lehetővé tenni), plusz minden sorozatpremieről akarunk emlékeztetni (huhh, ez nagy bűn!), a “legutolsó alja sorozatokról” pedig a leghasznosabb kritikát írni, hátha valakinek lehet időt spórolni.

“A Breaking Bad simán megérdemelt volna egy kicsivel több figyelmet” + “Remélem jövőre fogtok írni a záró évad minden részéről, mint anno a Lostnál.”

ööö, ez viszont… szóval alapvetés, hogy olyanról írunk, amit látunk/nézünk. (tavasszal kábé 3-4 sorozatot néztem hetiben és azok minden részéről írtam is. ennél többet nem tehettem. gondolj bele, ha nem lenne a blog, akkor napi 3-4-5 sorozatepizódot, nézhetnék, az heti 20-30 rész, akkor én is nézhetnék sorozatokat) és amit nézünk az alapvetés, hogy nem legalja általában:)

ebből szerintem ki lehet találni, hogy human nem nézi a BB-t (tippre leragadt a 2×01-nél), én nem nézem a BB-t (egy másodpercet nem láttam belőle, sorry. a 2×01 óta mindig a vendégbloggerek kegyeire vagyunk bízva, akik segítenek minket. én nem fogok náluk követelőzni, csak hálás vagyunk minden egyes sorozat lefedéséért. ha wilson akar, akkor minden részről ír. ha nem akar, akkor egyről sem. ő már így is rengeteget segített nekünk. szívjóságból. szóval az, hogy milyen vendégposztok születnek, nem az én asztalom. ha idén a 90210-ből és a jersey shore-ból kapunk heti írásokat, akkor azok fognak kikerülni.

de az szerintem nem elítélendő, hogy mindenkinek a kedvében akarunk járni. küldetéstudat, vagy mi a ****:) mindenki mást szeret. tudom, hogy nem lehet mindenki toleráns, de mások toleranciájával lehet az.

galip - 2012. 09. 04. 00:27

Szerintem egyértelmű, hogy visszatért Walt rákja, ha megnézitek az MRI-s jelenet után, amikor kijön a wcből mutatnak 1 fémdobozt a falon, ami be van horpadva, mintha valaki beütötte volna

Krazy-8 - 2012. 09. 04. 00:52

galip
igen, mert ő ütötte be még korábban.

Jesse Phinkman - 2012. 09. 04. 00:52

Ez a memés bevezető nagyon gyenge volt egy Breaking Bad kritikához.

common89 - 2012. 09. 04. 01:10

Kedvenc sorozatommá lépett elő a Boardwalk Empire-t szorította a második helyre.

Igen lehetséges hogy kiújult a rákja és azért akart kiszállni. De ne felejtsük el hogy a S0501-ben haja és szakálla volt és valamiért vett egy M60-as gépágyút :D:D Biztos nem dísznek, nagyon várom az utolsó 8 részt!!!

Vindon - 2012. 09. 04. 01:54

Egyetertek a kritikaval, a BB-nek sikerult a hagyomanya szerint megint tulszarnyalnia onmagat. (En meg egy hasonlo peldat nem is tudnek kapasbol felhozni..) Valami hihetetlen feeling-gel alltam fel a TV-tol.
Szerintem is kiujult a rakja es azert szall ki a business-bol..mert ahogy Skyler is emlitette, 10 eletre is boven eleg cash-t osszekeresett mar, igy a hatralevo napjait nyugiban a csaladdal kepzelne el eltolteni.
Gondolom a kovetkezo feleben/evadban Hank tepelodese, nyomozgatasa lesz a drama kozeppontjaban ami kulon orom, mert vegig egy ilyen vegso nemezis szeru osszecsapasban remenykedtem es hogy a BB legjobb huzasat -egy DEA sogort- nem fogjak lebutitani (fingers crossed!) hogy a “monster” megussza csak azert, mert a drama kozeppontja.
Ez egy tokeletes cliffhanger volt, ennel nem kell tobb, hogy tukon ulve varjam a jovo evet es a vegkifejletet. :) Mellesleg en mar alig varom, hogy megjelenjen bluray-en es minimum diszdobozban (remeljuk)!
Egy szo mint szaz, engem megint megvettek kilora :) -well done AMC!- ilyen jo legyen a befejezes is, meg ha ezt talan nem is lehet tulszarnyalni..habar ezek utan, ki tudja! :))

paranoid android - 2012. 09. 04. 02:11

Furcsa, hogy jó páran készpénznek veszik, hogy Walt visszavonult. Egyáltalán nem biztos, sőt. Karakteridegen lenne, és így, magyarázat nélkül még inkább – ez elég indok a kijelentés megkérdőjelezésére. Ez is ugyanúgy egy kérdés, amit a félévadzáró felvetett. Mint hogy visszajött-e a rákja. Az ilyenekbe nem kell belekötni, mert nincs lezárva a kérdés.
Az meg, hogy milyen módon jött rá Hank, szerintem remekül jellemzi a sorozatot. Magát az eseményt már mindenki várta, tehát meglepetésként, hatalmas WTF-ként nem lehetett eladni, ehelyett inkább (a sorozatot az eleje óta jellemző) abszurditás, fekete humor formájába csomagolták.
Maga az évad, a rövidsége miatt nem tudta annyira kamatoztatni a BB legjobb fegyverét, a suspense-t, de ez nem az alkotók hibája. Persze így is kiemelkedő volt számomra. Azt azért sajnálom, hogy kevés időt kapott Jesse, reméljük az utolsó 8 részben több jut neki.

kidwao - 2012. 09. 04. 02:24

Mindent leírtatok előttem, én is csak csatlakozni tudok a kritikával egyetértők táborához. Csak egy kis apróság zavar, de igazán jelentéktelen:
Egy kicsit felgyorsult az események áradata az utóbbi 8 részben, ami miatt hangyányit veszítenek a dolgok a súlyukból. De hát erről egyedül a SONY tehet. A készítőknek két csonka évadban kell elmesélniük azt a történetet ami már valószínűleg a negyedik évad elején a fejükben volt, koncepció szintjén.

OFF

Winnie, elmondod hogy miért maradtál távol a sorozattól mindezidáig? Ha valaki, te biztos tudod hogy milyen erős a sorozat, és hogy mekkora rajongó tábora van. Nem hiszem hogy csupán azért bojkottáltad, mert az alapsztori nem állt közel hozzád.

Miss Keamy - 2012. 09. 04. 02:29

Gondolom szenvedős volt neki 1-2. évad ami valljuk meg tényleg elég lassú és szinte már elalszol közbe annyira lassan zajlanak az események. mondjuk jelenesetben itt nemvolt baj, hiszem így ismertük meg a karaktereket..viszont ha vki eljut a 3. évadig, onnantól robban mint a bomba:)

clegane - 2012. 09. 04. 02:34

én mondjuk nem vágom ezt; hát ha már a bevágott flashbackben is tisztázta magában Hank hogy “walt white is ww, de ez csak véletlen”, akkor most miért kellett ismét fennakadni rajta?

kidwao - 2012. 09. 04. 02:47

Miss Keamy: Érdekes, hogy így látod, nekem konkrétan a 4. évadig az első volt a kedvencem. Egyáltalán nem tartottam lassúnak az események kibontakozását. Az RV-s, drogos setting és az ezzel járó feeling megvett engem kilóra. Meg ugye a karakterek. Ugyanakkor egyet is kell értsek veled, mert még 2008-ban, a show indulásakor megnéztem az első részt, és utána hagytam is a fenébe, mert úgy gondoltam jó, jó, de biztos van ennél jobb is. Aztán 3 évre rá, valami furcsa, hirtelen késztetésből újra megnéztem az első részt, majd a másodikat és akkor egész másként csapódott le. A második rész megtekintése után nem volt megállás.

clegane: Gondold végig. Walter házában történt mindez:)

winnie - 2012. 09. 04. 07:36

kidwao: anno nem én írtam a pilotról, aztán ilyenkor nehéz elkezdenem és behoznom a lemaradást:) (én mindig olyanokat próbálok nézni, amiről írni tudok, amiről más nem ír) baromira várom, hogy belekezdjek és rettentően érdekel, elképzelni nem tudom, hogy milyen, de egyelőre nem volt rá lehetőségem. (mivel sokkal kevesebb időm van sorozatokra, így rengeteg alapsorozat vár arra, hogy nézzem végre, a nyáron lenyomtam végig például a spartacust és a game of thrones-t – szépen számolom fel a lemaradásaimat.)

Vindon - 2012. 09. 04. 07:46

clegane: Mert akkor kattant be neki , mint logikus magyarazat. Ha figyelted pl a vacsoranal a kemiarol beszelgetett Hankkel mielott az bement a hazba..Valoszinuleg arra is rajott, hogy a konyv Gale-tol van.
paranoid android: En nem veszem keszpeznek a visszavonulast, de arra gondoltam, ha hazudott, akkor minek kellett az ide vezeto dramai vonal a reszben? Hogy Walt olyan badass lett, hogy mar a sajat csaladja\gyerekei sem erdeklik, annyira akar fozni es tovabb epitgeteni a kis birodalmat cel nelkul? Igaz, akkor egy pillanatig azt hittem hazudott Skylernek..de a nagy csaladi vosszeroffenesnel vegul meggyozott engem is :)En ugy erzem a lebukas nagyobb tragedia igy, hogy pont most szeretne visszavonulni.. Gondolom mindenkinel forognak azok kerekek, hogy vajon mi lesz meg itt..jovore ugyis kiderul :)

sziki - 2012. 09. 04. 08:13

Spoileres

Még ma elolvasom végig a kommenteket, de azt mondom, hogy azért az első részben kaptunk valamit a várható folytatásról. Az étterem és az 52-es szám. Nem tudom említette-e valaki, azért ott nagyon kíváncsi vagyok mi történik. Miként jut el odáig Walt.
Lehet már nem lesz családja, aki kirakja neki ezt? Vagy csak felesége? Ez a végső leszámolás, cselekmények előtti utolsó pillanatok egyike a sorozatnak?
Mindenesetre pokolian kíváncsi leszek. Igazából ez az utolsó rész, teljesen hozta, amit vártam.
Az évad csúcspontjai egyértelműen az ötödik és hetedik rész volt, de az összes többi is totálisan kiemelendő. Mert eszméletlen jelenetekkel volt teli. Mikor számolgatják a pénzt még a legelején, az első biznisz után. Walt sírása Hanknél és a lehallgatók behelyezése.
Jesse produkciója a vacsoránál. És akkor Mike halálát, meg a vonatos részt nem is kell külön ecsetelni.
Ez valami eszméletlen volt, biztos vagyok benne, hogy nem fogok csalódni a rendezői gárdában és oda fognak b*szni.

Pingvinur - 2012. 09. 04. 10:19

Ha Hank lebuktatja Waltert saját magát is kicsinálná, ki hiszi el neki, hogy nem tudta, hogy a saját rokona Heisenberg…simán azt hiheti a rendőrség, hogy össze játszottak stb….

GyMate - 2012. 09. 04. 10:54

Én egyetlen mozzanat miatt éreztem picit gyengének ezt a félévadzárót: ezt is már említették többen persze, nevezetesen azt, hogy Walt Skylar egyetlen heart-to-heart beszélgetése után kilépett a meth businessből. Az egész évad – a szememben – arról szólt, hogy Walt immáron nem egy ép ésszel felérhető normális ember, normális motívumokkal, hanem egy megalomán, birodalomépítő hitvány alak, akit az motivál, hogy a legjobb legyen valamiben, mivel eddig annyit szívott (vagy vélt szívni) élete folyamán. Nekem idén már egészen úgy tűnt, hogy a család összeboronálása sem lehetne akkora hajtóerő számára, hogy feladja az épülő birodalmát, főleg úgy nem, hogy most már, a cseh vonallal, tényleg illik rá a birodalom szó. Én is két lehetőséget tudok elképzelni: 1) csak színleg lépett ki, és becsapta Skylart, ami eléggé walteres húzás lenne, vagy 2) a rákja kiújult, és rájött, hogy már eleget nyújtott a családjának, itt az ideje az érzelmeknek. Nekem ez utóbbi még mindig gyenge lábakon áll. És az egészet az teszi végképp hiteltelenné, hogy az írók egy kábé négyperces jelenettel intézték el, kvázi-hazavágták az évad eddigi ívét.
Mindemellett azért tartom, hogy a Mad Men után a Breaking Bad a legjobb drámasorozat, még a cliffhanger is tetszett, meg a két nagyszerű montázs a részben, sőt az egész félévad is zseniális volt. Csak ez az egy dolog piszkál kicsit.

jky - 2012. 09. 04. 11:03

Szerintem kiújult a rák. Más magyarázatot nem tudok arra, hogy miért lépne ki, ha száguld a biznisz, sikerült megöltenie a börtönben levőket is, szóval minden sínen van.

A másik kibeszélőnél már leírtam a véleményemet, így csak röviden annyit, hogy nem hittem volna, hogy a 4. évad után tudnak még újat mutatni, hogy tudják még fokozni, és mégis sikerült. Zseniálisan jó volt ez az 5. évad! Az utolsó résszel ugyan én sem vagyok maradéktalanul elégedett, de összességében simán 9 pont ez az évad.

Vindon - 2012. 09. 04. 11:13

Nem all az gyenge labakon. Walt is folyamatos valtozason ment at amig idaig jutott. Az egeszet a csaladjaert kezdte csinalni es emlekezz mennyire szereti a gyerekeit es mennyire nem akarta, hogy Sky elvegye tole. Annyira elfelejtkezett magarol, hogy azt sem fogta fel mennyi penzt osszeszedett eddig a business-el.
Termeszetesen menekulni/bujkalni fog elobb-utobb, ahogy az elso reszbol is kiderult. En ugy gondolom, hogy Hank miatt kell majd eltunnie.
Kizart, hogy a DEA ne hinne el, hogy Hank nem tudott rola. (En ugy gondolom eloszor csak sajat szakallra fog nyomozni, hogy biztos legyen a dolgaban.) Az egyetlen attrocitas ami ezzel kapcsolatban erheti az inkompetencia, de szinte kizartnak tartom, hogy ez megakadalyozna abban, hogy Heisenberg/Walt utan eredjen, meg ha szakmailag maga alatt is vagja a fat. Hank szivos, okos, elhivatott es alapos nyomozo karakter, nem hiszem, hogy ezek utan feladja es meg mindig szakmat akarna valtani. :)

jky - 2012. 09. 04. 11:17

Ja, az szerintem is tutira vehető, hogy Hank először csak egyedül fog nyomozni, megfigyelni, kutakodni, esetleg Gomie is besegít, de amíg nincs terhelő bizonyíték, addig nem hiszem, hogy bevonják a DEA-t. Lesznek kínos, gyanús pillanatok Hank és Walt között, amikor már mindkettő sejteni fogja, hogy a másik tudhat valamit :D

GyMate - 2012. 09. 04. 11:48

@Vindon: Abban mondjuk teljesen igazad van, hogy nagyon harcolt a gyerekeiért még most is (azt én személy szerint nem tartom fontos faktornak, hogy az egészet a családja miatt kezdte anno, mert hát épp ez volt az előző két évad lényege – számomra legalábbis – hogy az eredeti motivációnak már nyoma sincs, Waltot senki és semmi más nem izgatja, csak önmaga és a hatalma), így végül is jobban belefér az, hogy ha nem is azért, hogy az őt gyűlölő Skylarrel újra együtt lehessen, hanem azért, hogy a gyerekei szemében valamirevaló ember maradhasson, kiszáll a bizniszből. De nekem még így is sokkal jobban elfogadható lenne, ha csak színleg szállna ki. (Mert azt is nehezen veszem be, hogy hirtelen ráébredt, hogy mennyire sokat is keresett, és ettől leállt. Walt olyasféle embernek tűnik, aki egészen pontosan tudja, hogy mennyi bevétele van, és egészen pontos elképzelése van arról, mennyit is érdemel (“még többet”). Már Jesse is jött neki olyan érvekkel, hogy hát 5 millió rengeteg, ennél többre sosem lesz szüksége, de Waltot akkor is hajtotta előre valami megalománia.)
Amúgy szerintem is szólónyomozásba kezd először Hank, és azt mondanám, hogy Walt megöli, mielőtt bevonhatná a DEA-t vagy Gomie-t – de az első flashforward jelenet nekem nem ezt sejteti…!

daswalker - 2012. 09. 04. 12:17

Körülbelül a sorozat eleje óta azt várom, hogy Marie mikor kattan be. Valami nagyon-nagyon nincsen rendben annak a nőnek a fejével, erre már többször is utaltak a sorozat folyamán, és nem hiszem, hogy ezzel ne akarnának kezdeni semmit.

Anthony - 2012. 09. 04. 12:29

Az évadkibeszélőbe én is leírtam, hogy ebből a businessből nem lehet csak úgy kiszállni. Nem hinném, hogy a Phoenix-i banda, akik nem kispályások csak úgy engednék visszavonulni Waltot. Itt követték el a hibát, hogy nem tűntek el nyomtalanul.

Amugy mit tippeltek, mi lesz a befejezés? Szerintem az, hogy Jesse kinyírja Waltot.

jky - 2012. 09. 04. 13:33

Szerintem kiújul a rák (esetleg megtámadja az agyát is), menthetetlen lesz és belehal, mielőtt még elkapnák/elítélnék. Vagy elkapják, de nem lesz idő ítéletet hozni, lecsukni stb., mert gyors lefolyású lesz a betegség. A rák visszatérésével tulajdonképpen egyfajta keretbe foglalnák a történetet.

Viszont az 5×01 cold openje mást sejtet. Menekül, új személyazonosság stb. Lehet, hogy nem fogják elkapni, de így a családjától távol kell maradnia örökre, bujkálnia kell stb.

Vagy valamit kitalálnak és nem lesz egyértelmű a vége, nyitva lesz hagyva, 2 vagy több esélyes lesz és a nézőkre bízzák :)

Azt nem hiszem, hogy megölnék, és azt sem, hogy csak simán elkapják és letartóztatják.

állat - 2012. 09. 04. 14:17

Az eddigiekhez képest kicsit csalódás volt. Azért érdemes volt megnézni. Egy 8,5 azért lazán megvan.
Kiváncsian várom a folytatást.
Egyébként a Breaking Bad-nek az a rohadt nagy szerencséje, hogy a jó írói gárda nem változott. Más szuper sorozat pont ezért ment tönkre.

Vindon - 2012. 09. 04. 14:30

GyMateSzerintem a BB-nek az egyik erossege, hogy a nezo kepes barmelyik szereplovel azonosulni. Ha ezt meglepik az irok pont ezt vesziti majd el Walt karaktere. En sem igazan azt varom, hogy kiszalljon a bulibol, eleg az is, hogy akar..es ezt azert mert sikerult a fejehez kapnia. Innentol orulok minden sztori-kavarasnak. :) en is ugy erzem, hogy nem fog neki sikerulni csak ugy kilepni, meg ha tenyleg akar majd, akkor sem. Remelem eleresztik a fantaziajukat az irok es lesz meg itt izgalom a vegere :)

dada - 2012. 09. 04. 15:05

Nem lehet, hogy Gretchen Schwartz leánykori neve B-vel kezdődik? Miért tartana meg Walt egy könyvet Galetől? Miért nem mutatták, ahogy Waltnak odaadja a könyvet, ha már a 3. évadban szerepelt a könyv a sorozatban?

http://breakingbad.wikia.com/wiki/Gretchen_Schwartz

GyMate - 2012. 09. 04. 15:14

Valóban ez a két népszerű teória van: vagy tényleg Gale adta a könyvet, vagy pedig Gretchen B, és Walt ki tudja magyarázni a dolgot. Azt hiszem, azonban, valakik már csekkolták, hogy a kézírás egyezik Gale-ével. Ám még ha Walt ki is dumálja magát a szituból, vagy legalábbis ad valamilyen magyarázatot, szerintem az sem fog már számítani: Hank fülében ott a bogár.
Vindon: Érdekes, egy ismerősöm, aki nézi a sorozatot, ugyancsak azt mondta, hogy ő még képes azonosulni Walttal, én azonban kábé a negyedik évad eleje óta nem, és szent meggyőződésem volt, hogy a többséghez tartozom, amikor azt mondom, hogy Walt egy hitvány, megvetendő, szerethetetlen alkat. Szerintem éppen az lenne a nagy eredménye a sorozatnak, ha egy szerethető átlagfickótól eljutnának oda, hogy egy kérlelhetetlen, utálnivaló szemetet csinálnak Walt-ból, akivel egy fia ember sem tud azonosulni. Én azt hittem, ez már megvolt – és hát, ezért tűnt furának egyrészt az, amit az ismerősöm mondott, másrészt az, hogy most ilyen hirtelen, fel nem épített pálfordulásra késztették Waltot.

szasza - 2012. 09. 04. 15:31

Az évad teljes egészében nézve rendben volt, végig jól szórakoztam. A szokásos epizódvégi “állkapocs keresgélések” is jelen voltak párszor.

A finálé meg kissé kényszerpályán mozgott úgy érzem. Hank nyomozásához már nem maradtak olyan szálak amin érdemben elindulhatott volna, így adott volt, hogy valamit majd Walt házában fog találni. Ilyen szempontból sajnos túl kiszámítható végjáték volt az utolsó pár jelenet, de ezt muszáj volt meglépni, mert egy Hank vs Walt csata túl nagy ziccer lett volna ahhoz, hogy kihagyják.

A rák témáról azt gondolom, hogy egyszerű ellenőrző vizsgálaton volt, és a WC-s jelenet inkább csak egy kis adalék volt ahhoz, hogy kiszálljon. A falon beütött fémdoboz szerintem kicsit emlékeztette honnan indult ez az egész, mi volt ezzel a drog főzéssel a legelső célja, motivációja és közben mennyi mindenen ment keresztül. Ez és Sky nagyon durva és csontvelőig hatoló kérdése az ordas nagy pénzkupac előtt együtt győzték meg arról, hogy fel kellene hagynia a főzéssel.

Szóval én összességében így láttam ezt a 8 részt. Azt sajnálom, hogy ketté vágták ezt az évadot. Túl sokat kell várni… :)

sthix - 2012. 09. 04. 15:44

vilag legjobb sorozata…ez vitathatatlan TENY

crabman - 2012. 09. 04. 15:55

szerintem ez a gretchen dolog borzalmasan túlkomplikált. nem véletlen beszélt gale walt whitmanről walternak.

Dorcia - 2012. 09. 04. 16:07

Sztem is Jessi fogja majd megölni Walt-ot. Megtudja, hogy Walt mérgezte Brock-ot + megölte Mike-ot. Nem akarok ennyire előre menni, azt mondom lepjenek meg.

Kocsolas - 2012. 09. 04. 17:20

én elméletem: Jessenél elhinti valamikor Walt (konkrétan megöleti) hogy Hank túl közel jár a megoldáshoz, ezért valamikor bedrogozva kétségbeesésében agyonlövi, megy a börtönbe, ennek során kiderül hogy Walt is benne volt a dologban és menekülnie kell
a fél évad szerintem a BB legerősebbje volt, még akkor is ha a finálé gyengébre sikeredett mint az átlag

Norbi - 2012. 09. 04. 17:35

Lehet, hogy már lett említve, de ugye egyszer Jesse-nek nevezte véletlenül Juniort Walter, sztm ez se elhanyagolható dolog.

Anthony - 2012. 09. 04. 17:36

Szerintem a BB elsősorban mindig is a Walt – Jesse konfliktusokkal teli kapcsolatára épült. Persze ott van a Walt és az asszony közti konfliktus is, meg Hank is keresi Heisenberget, de szerintem a Jesse vonal hangsúlyosabb. Hol ez, hol az hibázott a másikkal szemben, de már az elejétől nyilvánvaló volt, hogy örökre egymáshoz köti őket a titok, mindig egymásra lesznek utalva. És jelen állás szerint Jesse még megőrzött valamit az emberi józanságából, míg Walt minden emberségét elvesztette. Ha valahogy kiderül – márpedig ki fog derülni -,hogy Walt mérgezte meg a gyereket, meg eltette láb alól Mike-ot, akkor Jesse ki fogja nyírni.
Legalábbis én így gondolom, de persze ki tudja az írók milyen ördögi tervet eszeltek ki :)

kukorikúúúúúúú - 2012. 09. 04. 17:56

Szerintem is visszatért a rák, muszáj, mert akkor nem vágták volna be azt a pár másodpercet, a kórházban.

Jesse megölni Walt-ot, és azzal lenne vége, hogy Jesse lesz az új Heisengberg, nem lenne rossz :)

m minnifield - 2012. 09. 04. 18:27

ha walternek gyanús lesz a dolog, hogy hank elkezdett valamit kapisgálni, akkor nagyon elszállt ötlet, hogy a jó hank is w.w. pisztolya előtt végzi?
a 7. részben volt egy tv-s jelenet(asszem mike nézte), amiben egy helyszínelést mutattak, valami rendőrt öltek meg és a felesége sírt a nyomozóknak…hmm…

jky - 2012. 09. 04. 18:34

Szerintem W képes lenne Hanket lelőni, ha nincs más lehetősége.

Engem inkább az érdekel, hogy Jesse-t képes lenne-e lelőni, ha úgy alakulna a dolog. :S

m minnifield - 2012. 09. 04. 18:40

a végét inkább fordítva képzelem el, jesse lövi le waltot. azt valahogy nem tudom elképzelni, hogy végül w. mindenkit kinyír és megússza.

aa - 2012. 09. 04. 18:46

“Nem hinném, hogy a Phoenix-i banda, akik nem kispályások csak úgy engednék visszavonulni Waltot. Itt követték el a hibát, hogy nem tűntek el nyomtalanul.”

Miért ne? Korábban is azt akarták, hogy vonuljon vissza, csak elfogadták a javaslatát, hogy mindössze 35%-os részesedésért a blue methet árulják. De ha Heisenberg visszavonul, az sem gond nekik, majd árulják a korábbi szart, azon is volt bőven haszon, az új területeknek meg csak örülnek.
Heisenberg már nem alkalmazott, hanem főnök. A főnökök meg visszavonulhatnak.
És lehet hogy tényleg kilépett, hiszen a célját elérte, ő lett a methpiac vezetője.

“Ám még ha Walt ki is dumálja magát a szituból, vagy legalábbis ad valamilyen magyarázatot, szerintem az sem fog már számítani: Hank fülében ott a bogár.”

Bíróságon szart sem ér mint bizonyíték, hasonlóan a los pollos hermanos kajazacskóhoz, de Hank valóban rááll majd az ügyre.

aa - 2012. 09. 04. 18:47

És miért nem dobta ki a könyvet?
Mert nincs benne semmilyen név, így nem jutott eszébe hogy ebből bukta lehet.

Dorcia - 2012. 09. 04. 20:20

Walter elmehetett vna egy keresztelőre, míg a börtönben ment az aprítás.

jky - 2012. 09. 04. 20:26

Dorcia

Az mekkora lett volna :DDD

m minnifield - 2012. 09. 04. 21:58

ceruzaország :D

Adäm - 2012. 09. 04. 22:56

“Wilson ne írjon többet a BB-ről. Ha Walter egy részen át tejbegrízt enne, ő akkor is bepisilne a gyönyörtől. Nagyon nem szubjektív.”
Hidd el a készítők még azt is meg tudnák oldani érdekesen! Rémlik még a legyes rész? Nem történt “semmi”, mégis mekkora karakterfejlődés folyt. Szóval óvatosan az ilyen kijelentésekkel ;)

sziki - 2012. 09. 05. 07:50

Spoileres, még aki nem látta a végét

Amúgy mindenki arról beszél, hogy Walt így meg úgy kiszáll stb. és miért száll ki? Komolyan senki fejében nem fordult meg, hogy valami egészen mást fontolgat és hazudik? :D Esetleg az, hogy Jesse kiszállása miatt lett elege az egészből? Vajon miért vitte el a pénzt Jessenek? Vissza akarja csábítani magához…Ez már számára tényleg egy rögeszme és a birodalom építése. Ebből csak úgy ok nélkül nem száll ki és ezt meg is fogjuk tudni, hogy miért tenné, ha mégis teszi. Amúgy az ember érzelmei tökre labilisak, ezt is kár lenne elfeledni.

Maximoff - 2012. 09. 05. 10:40

Remekül megalapozta ez a rész a további folytatást! Sejtelmesen utaltak rá, hogy Walt rákja kiújult, nem véletlen a vizsgáltról bemutatott pár másodperc, illetve az évad eleji krákogása. De nem is ez már a lényeg, hanem a WC-s jelenet, illetve a beszélgetés Jesse-vel. Amikor a WC-ben arcára ült a felismerés, hogy a valódi lényeg hiányzik már az egészből, a mindent felölelő, szinte összeroppantó izgalom. Amikor a szaros lakókocsival kellett szenvedni, mikor drogbáróktól menekültek, piti dílerekkel üzleteltek, stb.
Most minden olajozott, minden a tervek szerint halad, mindent ő irányít, ezzel oda is lett ez az igazi izgalom, ami igazán hajtotta. Nem a pénz volt az igai lényeg, hanem ahogy azt megszerezték.

Az évad eleji képeknek én itt látom igazi jelentőségét. Azt mondta Walt, hogy vége, ebből kiszállok. Itt a lényeg, hogy nem szállhat ki. Üzletet kötött a sivatagban a szomszédos “Gus”-al, abból csak úgy nem fog tudni kiszállni, hiszen kőkemény milliókról állapodtak meg. Ott van még Lydia, akivel szintén kezet rázott milliós üzletekről. Bár kis fosos csajnak tűnik, azt többször is kiemelte, hogy vannak kapcsolatai. És ott van még a budiban felvilágosult Hank..:)

Akiknek nem tetszett Walt eme lebukása, azokat abszolút megértem, bár nézzünk azért az egész mögé kicsit. Hank eleve hogyan jött rá Gus Fring szerepére a drogüzletben. Szinte a semmiből logikázott ki dolgokat, és akkor is tartotta magát ezekhez, mikor mindenki kiröhögte. Erre nem látja az összefüggést Walt rákja és a kék Meth feltűnése között, Walt személybeli változása és Heisenberg feltűnése között.
Skinny Pete-től tudja Hank, hogy Heisenberg egy kopasz, ötvenes fószer! Emelett Walt újdonsült elegáns öltözködése, a drága kocsik, a borzasztó gyenge lábakon álló kocsimosós pénz története. Ehhez hozzátenném, hogy Mike telefonját egyetlen egyszer sem hallgatták le, mikor figyelték? Kétlem. Lehet a DEA főnökének akkor véletlenül feltűnt volna, hogy “hé ez nem véletlen a sógorom hangja”. Elég gagyi megoldás lett volna, akkor már inkább ez a könyves jelenet, ezzel a döbbent pofával elég jól nézett ki legalább.

GeoCucc - 2012. 09. 05. 11:17

Igen, kicsit tényleg furcsa lehet belegondolni, hogy Hanknek mennyi apró jel után sem állt össze a dolog. Persze nem tudunk a fejével gondolkodni, nyilván meg sem fordult a gondolataiban, hogy a szerencsétlen, lecsúszott, beteg sógora áll a dolog mögött.

Elterveztem, hogy majd összeszámolom, mennyi dolog utalhatott volna már Walt bűnösségére Hank számára. Az előttem felsorolt néhány mellett:
-az első évadban Walt kémialaborjából hiányoztak a főzéshez szükséges felszerelések, az üvegek, a maszk
-Hank tudta, hogy egy időben volt egy másik, eltitkolt telefonja is Waltnak
-amikor a lefizetett embert, Jimmy in’n’out-ot akarták elkapni, Walt tartotta fel őket, amíg a padon a többiek elintézik a félreértést
-a 3. évad első részében, amikor Hank kérdezi, hogy mi van ebben a táskában, amitől ilyen nehéz, Walt viccesen az igazat mondja, “félmillió dollár készpénzben”
-amikor Hank a mosodát akarta megnézni, Walt inkább összetörte a saját autóját, amikor pedig a raktárhoz akart menni, akkor is Walt próbálta lebeszélni róla. Végül kiderült, hogy mindkettőnek nagy szerepe volt a meth gyártásában – azért itt már le kellett volna hogy essen neki utólag.
-Walt furcsa viselkedése a nyomkövető elhelyezésekor Gus autóján
-és persze a W.W. monogram Gale füzetében
Talán még ki is hagytam néhányat, egészítsétek ki. Ezekből szerintem azért Hanknek simán asszociálnia kellett volna, legkésőbb az 5. évad elején, amikor nincs már Fring, de még mindig forgalomban van a kék kristály.

karit - 2012. 09. 05. 14:04

Kicsit árnyalja a képet, hogy Hankék egy csomó pénzt elfogadtak a sógoráéktól, így Hank duplán vakarhatja a fejét, mihez kezdjen a megvilágosodásával.

Az 5/1-ben látott aprítógépet bizonyára nem a DEA ellen akarja bevetni Walt: szerintem Hank addigra már jó ideje csendesen pezsegni fog egy olajoshordóban.

Az, hogy Walter kiszállt, még ha igazat is mond, nem azt jelenti, hogy máris elvarrt maga mögött minden szálat, csupán a szándékát mondta el Skynak. Ahogy ott ült magányosan és nézte a röpködő legyet, elhiszem neki, az nem egy önelégült cézár tekintete volt. Persze, a szándék kevés, a csehszlovák/mexikói drogmaffia simán röhögőgörcsöt kap majd az ötlettől.

Érdekes, hogy míg Fringet profi zsoldos apparátus vette körül, Walt (a börtön kivételével) mindent SK intéz. Érthető, mégis, milyen jól jönne neki most Mike. Az aprítógép vásárlás mutatja, mennyire magára maradhatott a végére. “Használati utasítás van hozzá?” :/

Fura finálé lenne, amikor a marcona kartell Uzis csapatai ellen elbarikádozza magát a tetőn és akkurátusan széthajtogatja az M60-hoz kapott brosúrát, hogy aszongya, “Állítsa a reteszt (9) B állásba és vegye bal kezébe a hevedert (13)”.

aa - 2012. 09. 05. 16:03

“Üzletet kötött a sivatagban a szomszédos “Gus”-al, abból csak úgy nem fog tudni kiszállni, hiszen kőkemény milliókról állapodtak meg.”

szerintem a raktárban lévő egy köbméter dolcsi már abból származik, vagyis felhasználta a tartályautónyi alapanyagot. Ez a rész több hónapot foglalt át.

tutikus1234 - 2012. 09. 05. 16:06

@GeoCucc: Akkor volt Walt legközelebb a lebukáshoz, amikor a 3.évadban Hank megtalálta az RV-t, amiben ott bujkáltak Jesse-vel, csak ugye el kellett mennie “házkutatási parancsért” és addig megsemmisítették a lakókocsit.

GeoCucc - 2012. 09. 05. 16:43

@tutikus1234: Uh, tényleg, ez hirtelen eszembe se jutott, pedig hányszor visszanéztem már azóta… A legtöbb feszültséget hordozó jelenetek egyike szerintem még mindig. Ez viszont azért nem teljesen illik a fenti felsorolásba, mert ott Hank nem tudta, hogy Walt is érintett az ügyben. Bár most hogy összeáll a fejében az ügy, talán kilogikázza majd, hogy Waltnak volt köze a felesége balesetéről szóló híváshoz is.

Maximoff - 2012. 09. 05. 16:48

@aa:”szerintem a raktárban lévő egy köbméter dolcsi már abból származik, vagyis felhasználta a tartályautónyi alapanyagot. Ez a rész több hónapot foglalt át.”

Így van, én is így gondoltam. Több hónapja robog már a pénzvonat, ezt sem az említett fickó, sem Lydia nem fogja annyiban hagyni, hogy Walt csak így hipp-hopp kiszálljon. Ráadásul neki Gus-al szemben van egy óriási hátránya az pedig a családja, akiknek az esetleges likvidálásával majd szépen lehet is őt zsarolni, gondolom fogják is. Hiába ő Heisenberg ebben az iparban, azt is nagyon jól tudják, hogy civilben Walter White.

MrZombieEater - 2012. 09. 05. 21:05

Gus-nak is volt családja.

Szerintem elég idióta dolog azt hinni, hogy Walt megölné Hank-et.

kensei - 2012. 09. 05. 22:19

Szerintem az írók olyan sorsot terveznek a továbbiakban Waltnak, hogy megbűnhődjön a tetteiért, viszont börtönbe nem fog kerülni. Arra gondolok hogy Jesse megtudja az igazságot Brock megmérgezéséről, és Mike haláláról, (közben megint depresszióba esik) és feladja magát a rendőrségen, és mindent kitálal Heisenbergről. Ezek után Hank magán akcióba kezd, és végül kénytelen lesz menekülni a kiújult rákkal küszködő Walt. Azt hiszem hogy ez a rettegésben, egyedül eltöltött utolsó pár hónap elég méltó büntetés lenne, + még tanúi lennék egy-egy drog mafia általi mészárlásnak.

Bár valószínű hogy tévedek, a lényeg hogy én így gondolkodtam a folytatásról :D

bruti - 2012. 09. 06. 13:08

Szerintem nem véletlenül vágták be a kórházas CT-s, vagy MRI snittet, illetve az elején a budiban a köhögős, gyógyszer bevevőst se.
Tuti, hogy újra rákos és nem is kezelteti, ahogy a haját elnéztem. És éppen ez lehet durva a lezárás, mert egy haldoklónak minden mindegy. Persze a családon kívül, de az gondolom rendezi.
Aztán ott az a szép nagy fegyver is, szóval túl békés nem lesz a vég. :)

asderdad - 2012. 09. 06. 17:01

Érdekes hogy mindenki azt írja, nem érti hogy Walt miért akar kiszálni. Nekem valahogy tök hihető, sőt természetes volt ez a döntése még akkor is ha hirtelen jött.

1. Tényleg baromi sok pénzt szerzett, többet mint amire valaha is számított.

2. valószinűleg tényleg kiújult a rákja amitől nyilván ismét elgondolkodott az életén(akárcsak a sorozat elejénél). És hát nyilván inkább már a családjával akarja tölteni a hátralevő idejét.

3. Jesse is kiszált, Mike is meghalt (persze Walter keze által), Az egyetlen társa ez a fura alak akinek még a nevét sem jegyeztem meg(na jó Tod, igaz?). ez már nem olyan mint a régi időkben, és ezt a Jessevel való nosztalgiázás remekül megmutatja.

4. Walt maga is megváltozott, lehet hogy kegyetlenebb mint régen de sztem bölcsebb is (a maga módján). Erre jó példa a rész elején lévő legyes jelenet. A 3. évadban egy rész elment arra hogy meg akart ölni egy legyet, mert idegesítette. Most viszont megfigyelte a legyet, még egy legyekről szóló könyv is látszott ha jól emlékszem.

adamban - 2012. 09. 06. 22:49

Na én valami kreatív befejezést szeretnék.

Ne azt, hogy Walter egyszemélyes háborúban pusztul el a mexikói bandával, ne azt, hogy elviszi a rák, ne azt, hogy Hank leleplezi, ne azt, hogy Jesse lelövi, ne azt, hogy Skyler feladja.

Valami olyasmit, ami nem előre látható. KREATÍVAT.

asche - 2012. 09. 07. 11:12

Az évad elején, Walter a családját megy kiszabadítani azzal a mordállyal, vagy Jesse-t kapták el, vagy esetleg Hank-et :).

psychocska - 2012. 09. 10. 11:55

Szvsz durva bűnhődés lesz itt a végén, de nem Walter fog bűnhődni, hanem a család. Konkrétan Juniorra gondolok, akinek az egész sorozat során a legfontosabb funkciója a reggeli zabpehely elfogyasztása volt.

Lajoska67 - 2012. 09. 11. 16:07

Alig hinném, hogy a rák visszatérne. Eleve nagyon elcsépelt fos volna, nem méltó egy ilyen izgi sorozathoz. Másrészt minek kérne akkor új személyazonosságot? Harmadrészt a sorozat elején kezeléssel 18 hónapot jósoltak neki műtét nélkül. Ebből eltelt egy év. De közben megműtötték. Az orvos szerint pedig nem kevés időt nyert magának ezzel. Gondolom akkor ez még áll azóta is. Tekintve pedig, hogy 1 év alatt zajlott a történet, már az 5 évadé, ha jól értettem, nem valószínű, hogy fél évad alatt eltelne még mondjuk egy év. Más lesz itt a megoldás.

dienesoft - 2012. 09. 12. 19:02

Biztos vagyok benne, hogy kiújult a betegsége. :)

jim455 - 2012. 09. 13. 20:14

Igen, szerintem is kiújult.Anny biztos hogy volt rá 2 egyértelmű utalás.Az 5×01-ben a köhögés meg a gyÓgyszer, a fináléban meg a kórházas snitt, és valóban gyanús ez a hirtelen kilépés is a bizniszből.Nem hiszem, hogy félre akarnák vezetni a nézőket.

gyarmati0421 - 2012. 09. 17. 10:27

Számomra nem volt zavaró, hogy egy ilyen ostoba, apró hibával bukik le Hank előtt, mint a könyv. A legnagyobbakat ilyenekkel kapják el, mivel szinte mindenre gondolnak. pl.: Capone és az adócsalás.

adamban - 2012. 09. 22. 23:26

Giancarlo Esposito és Bryan Cranston is Emmy-t nyert. Miért nincs erről poszt, alszotok?

winnie - 2012. 09. 22. 23:28

emmy-díjátadó 27 óra múlva.

bëiz - 2012. 09. 23. 22:36

én ebben az évadban “veszítettem el” Waltot. Eddig tudtam vele azonosulni (többé-kevésbé), szurkoltam neki, izgultam érte… és valahol most jött el a totális mélypont. Nem tudom mikor… talán amikor savba mártották a kissrácot, vagy amikor lelőtte Mike-ot. Meglegyintett az “ezt már nem tudom elfogadni” érzés szele. A sorozat kiteljesedett… nagyon durva karakterváltozás zajlott a szemünk előtt, és Cranston egyszerűen zseniális.

Az ő totális ellenpéldája pedig Jessie. Figyeltétek? Az évadban többször is az ő ötlete mentette meg a szitut. Az idióta, infantilis, drogos, felelőtlen kölyökből lett egy felelősségteljes, gondolkodó felnőtt.

Az írók gyönyörűen ábrázolták a két karakter “megérkezését”. Walt bekopog, Jessie ajtót nyit, de előtte egy pillanatra eltűnik a színről (mit hozhat? kulcsot?) beengedi Mr. White-ot, beszélgetnek a nappaliban, de tartják a 3 m távolságot. Aztán megkapja a pénzt, és a jelenet végén eldobja a fegyvert… csak pisztollyal mert ajtót nyitni. Mr. White maga a megtestesült veszély, Jessie pedig a menekülni próbáló, jó útra tért racionalitás.
csodálatos.

A lebukás szerintem teljesen rendben volt. Valószínűleg sírás lesz a vége (részemről). Már előre félek Walter lassú, méltóságteljes halálától… talán Jessie-vel lesz valahol… egy kis halk moralizálás, számvetés… nem tudom.
bár az is lehet, hogy megússza. kinézem az írókból, hogy kreálnak valami ütős, feelgood befejezést. :)

elswarlo - 2012. 09. 24. 05:44

Na én most daráltam le az utolsó 4 részt. Rengeteg mindent elmondtak már előttem mások, szóval csak a kedvenc jelenetsoromat tenném hozzá a fináléhoz.

Mekkora már, hogy mikor Walter meglátogatja Jesset, akkor utóbbi kinéz, megijed, majd kisétál a képből, majd csak visszatérve nyitja ki az ajtót. A párbeszéden érződik, hogy nagyon stresszel, tudni lehet, hogy fél, hogy talán Walter azért jött, hogy kinyírja őt is.., még a pénzt is félve nézi meg, hátha valami más lehet az. Utána gyors vágás, megnyugszik, majd félrelöki magától a fegyvert, amiért nyilván akkor ment el, amikor kisétált a képből. Vajon képes lett volna önvédelemből használni azt? A gondolatától biztos irtózott. Amúgy figyelve a liveblogot, Aaron Paul játéka meg is ért egy Emmyt:)
Persze számtalan ehhez hasonló húzás van a BB-ben, amitől csak még jobban tetszik:)

Viszont most a könyvnél sem kapcsoltam sokáig, hogy ki lehet a B.G., szóval mivel már sok éve nézem, talán illene újranéznem az eddigi részeket, mielőtt neki tudok állni az utolsó etapnak:)

Kulipintyo - 2012. 09. 28. 09:06

Valaki nem írná le mi van a könyvvel? Régen volt már az a rész, nem tudom honnan is volt az neki meg ki adta. Az rémlik, h Gale adta neki tiszteletből és abban nevezte mesterének W.W. utalással. De mi az a GS? Gale? Nem vágom.

clark - 2012. 09. 28. 16:00

sajna leamradtam az utsó 2 résszel,de tegnap pótotlam!
Az évad brutál ütős lett!nem győzök betelni a BBvel.akkora hangulata van,hogy csak na!látni kell mindenkinek,nincs mese!!!!

BadBluue - 2012. 10. 04. 08:09

az a könyv nem a drogbáró ajándéka volt, hanem Gale-é. nem?

régóta nézek sorozatokat – lost, dexter, fringe, v, stb. – de valamiért a breaking bad különleges. amióta elkezdtem, akaratlanul is minden mást hozzá hasonlítok és rendszerint elbuknak…

nem tudom mihez kezdek, ha egyszer vége lesz. a cikkből úgy vettem ki, hogy ez az utolsó évad. ugye rosszul értettem?!?!?!!?

jky - 2012. 10. 04. 10:42

Az utolsó évad jövő nyáron jön, szintén 8 rész (eddig úgy tudni legalábbis).

El Diablo - 2012. 10. 14. 23:40

Most fejeztem be ezt az évadot. Minden rész zseniális volt, a szereplők zseniálisak, iszonyat jó volt.
Ha jövő nyáron vége lesz, akkor végig fogom nézni újra az elejétől az egészet.
A sok minden mellet, ami alapból a sorozat mellett szól, az jön be különösen, hogy nem szép emberek játszanak benne, sima átlagos külső, annyira életszagú. A rengeteg amcsi sorozat, amit nézek, kicsit csömört tud okozni azzal a műviséggel, hogy minden szereplő ultrajóképű ill. bombanő.
A Breaking Bad abszolute 10/10-es nálam, mind az utóbbi évad, mind az egész sorozat.

Danee - 2012. 10. 20. 13:08

Most daráltam le a sorozatot. Hatalmas, nálam feljött az első helyre. Minden perce arany volt.

http://www.youtube.com/watch?v=5y_Kd9ZoA6Q&feature=g-u-u
:))

Coimbra - 2012. 10. 21. 02:38

Csatlakozom, két hete ilyenkor még nem is hallottam a sorozatról (mióta olvasom a junkie-t, szerintem valahogy átsiklottam a posztok felett ismeretlenül), aztán az elmúlt 12 napban sikerült nagyon durván bedarálni, úgyhogy késssssssz lettem tőle.Amúgy a 3. évad nekem nagy visszaesés volt az első kettőhöz képest, a 4. úgy elment, de hát azért az se volt top kategória, na jó őszinte leszek úgy az egész nem volt akkora poén, mint az első kettő.Ez a végére tényleg furcsa volt, hogy ennyin hasal el, alap, hogy én is olvasok a wc-n, de hogy Walt is ott olvassa a hülye verseskötetet… áhh, ilyen nincs :D

Amúgy miért nem lesz több évad?Erről nem tudok semmit.Elég rossz lehetett úgy néznetek, hogy volt róla sejtésetek, mikor jön a vég, én a 4. évad körül találkoztam vele csak, hogy talán nem lesz több, de még akkor se hittem el, bezzeg most… igaz, ez nem nagy intervallum, tekintve, hogy 2 hete mesélte tesóm, hogy miről szól a sorozat, kb. 2 mondatban… azzal meg is fogott.
Mondjuk nekem nem volt egyértelmű, hogy a rákból mikor gyógyult ki, meg a haját miért nem növesztette vissza, a Mr. Lambertes haj+szakáll kombó elég pöpecen áll neki, ami lesz majd vele.De gondolom az se a végkifejlet lesz, mert ilyet nem szoktak meglépni, utána mindig történik valami, szóval szerintem lesz visszatérés a csendes Mr. Lambertből is.

Ezt hallgatom: http://www.youtube.com/watch?v=wGa_YucOmBE hatalmas.Persze mikor nem hallgattam, annyira elfelejtettem, hogy teljesen más szöveget költöttem hozzá, és vicces, hogy nem sok köze van a kettőnek egymáshoz :)

winnie - 2012. 10. 21. 09:07

“Amúgy miért nem lesz több évad?”

az amc befejezteti a sorozatot ilyen-olyan okok miatt. írtuk korábbi posztban elvileg.

Nikol - 2013. 04. 22. 21:18

Honnan tudnám letölteni a Breaking Bad sorozat összes évadot,légyszi seg
ítsetek :( Köszönöm

Coimbra - 2013. 08. 12. 21:54

Na mi a szitu?Új kibeszélő mikor lesz?Lenne mit mondanom. :)

TREAD LIGHTLY

lostfanka - 2013. 08. 13. 08:51

Hol a kibeszelo?:)

Vérnarancs - 2013. 09. 01. 09:35

Csatlakozom az előttem szólókhoz! Kibeszélőt akarunk!:)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz