login |

Doctor Who: kezdett a 7. évad – írta Inzume

2012. 09. 08. 21:10 - Írta: vendegblogger

129 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

A szeptemberrel nem csak az iskola kezdődött meg, hanem a Doctor Who is visszatért a képernyőkre, méghozzá a 7. újkori  évadjával. A tavalyi formulához hasonlóan az idei szezon is két részre lesz bontva: az első blokkban öt plusz egy rész kerül adásba, 2013 elején pedig a maradék nyolc. Steven Moffat, a showrunnere elmondta, hogy ezúttal nem lesz olyan nagy átívelő szál, mint a 6. évadban, de nála sosem lehet tudni, mikor mond igazat és mikor csinál úgy, mintha tényleges információkat közölne a nagyérdeművel.

Miért említettem ezt meg? Aki látta a részt az érti miről is van szó. A többiek pedig meglátják majd, ha megnézték a részt, vagy elolvassák ezt az írást. Lássuk mivel is készült nekünk a ‘Moff’: Skaro. Dalekok. Doktor. Spoilerekkel a tovább mögött folytatom.

Röviden összefoglalva a történetet: A dalekok meg akarnak szabadulni a külön bejáratú bolygójuktól, ahova az elromlott/sérült sószórókat teszik. Gyorsan be is szerzik (a szó szoros értelmében) a triót és vázolják nekik a szituációt. Valakiknek az intézeten belülről kéne kikapcsolni az egészet védő erőteret, hogy aztán azt szépen föl lehessen robbantani. A Doktor természetesen nem akarja teljesíteni a feladatot, hiszen amint kikapcsolná az erőteret, ő is egyből meghalna. A dalekok ezzel nem foglalkozva, igazi angol módjára lelökik őket a bolygóra és kezdődhet a menekülés. Ja, és persze közben Amy és Rory házasságát is megmentjük.

A rövid összegzés után folytatnám azzal, ami nekem a legnagyobb bajom volt a résszel, mégpedig az, hogy Skaróból keveset láttunk. Bár gondolom, így sem fog a teát hordó gyakornoknak dukáló fizetést kapni, mert elhasználták a költségvetés 60%-át arra a 20 emelet magas dalekra, de jó lett volna kicsit többet látni a harcos faj szétrombolt szülőbolygójáról vagy többet megtudni a “dalekszemes”-homlokú humanoid segítőikről.

Itt gondolok arra, hogy a  parlamentben látott segítőket vajon ugyanúgy az intézetben lévő nanofelhő alakította át, vagy esetlegesen a dalekoknak van egy külön kovácsműhelyük erre a célra? Akárhogy is legyen, én reménykedem benne, hogy a későbbiekben visszatérnek, mert kíváncsivá tettek. Akárcsak a rész végi cliffhanger, de ennyire ne ugorjunk előre. (Nem akarom kielemezni az epizódot kockáról kockára, így inkább az alapötletre, megvalósításra és a színészekre térnék rá. Tehát olyan 2-3 kockánként haladunk majd előre.)

Az egész sárgaházas ötlet szerintem teljesen megállja a helyét, és végre nem úgy lettek visszahozva a dalekok, hogy valamiért épp meg akarják semmisíteni a Földet. Bár sok helyen olvastam, hogy nem volt dalekhoz méltó, ahogyan a dalek szimfonikus zenekar előadta a Dalek Miniszterelnök “Mentse meg a Dalekokat” című IV. szimfóniáját, részemről teljesen érthető dolog volt, hiszen így két legyet csaphattak volna egy csapásra. De ezt mindenki eldönti saját magának, hogy mit is gondol erről.

Viszont szerintem azt mindenki aláírja, hogy a legnagyobb meglepetést Jenna-Louise Coleman fölbukkanása jelentette, Oswinként, és nem pedig az új társként. Ha már így fölhoztuk a témát, nézzük hogyan is működött ez a szál. Ugyebár Oswin az Alaska csillaghajó utolsó túlélője, már egy éve ott rostokol a bolygón, miközben szuflékat készít, és természetesen a Doktornak meg kell őt mentenie. Ha Oswin karaktere és Clara (ugyebár így hívják majd az új útitársat) hasonlítani fognak mindenben vagy akár csak a Doktorral való hozzáállásban, akkor szerintem ismét kaptunk egy jó kísérőt.

Sokaknak lehet, hogy már sok a flörtölő társakból, de flört és flört között is van különbség. Teljesen másként cukkolja Amy a Doktort, mint mondjuk Oswin tette. Amy-nél ha nem is tudatosan, de komolyan gondolta az ilyen helyzetek nagy részét., ami érthető is, hiszen szinte a Doktor mellett nőtt fel. Tudom, hogy ez így elég erős kijelentés, de szerintem mindenkinek világos, mire gondolok. (A gyengébbek kedvéért: kiskorában találkozik vele, később mindenben és mindenkiben őt keresi, majd x év után visszatér a keresett idegen és kiruccannak térbe és időbe az esküvő előtt, szó nélkül.)

Oswin ezzel szemben egyszerűen ilyen stílusú. Ez kitűnt abban is, hogy Rory-val is lefutotta ugyan azokat a köröket, mint a Doktorral. Valamennyire logikus reakció olyasvalakitől, aki rég nem látott már embereket. Remélem valamennyire érthetően írtam le, hogy mire gondolok az alatt, hogy flört és flört között is van különbség. Oswinról pár mondat erejéig áttérnék Amy és Rory kapcsolatára: Megoldódott. Részben. Pont.

Ezután a kimerítő házassági terápia után, de még a színészi játék véleményezése előtt mindenképpen szót kell ejteni a rész végi két nagy cliffhangerről. Az egyik, és szerintem legzseniálisabb, hogy kiderül Oswinről, hogy egy dalek, aki azt hiszi magáról, hogy ember. Pontosabban még úgy véli, hogy ember, hiszen testben már átalakult, de lélekben nem. Miután ez kiderült, már teljesen tiszta, hogy azok a dalekok, akik ellen elrejtőzött, igazából a betörni készülő énje. Tetszetős fordulat volt.

A másik ilyen nagy pont nem csak a részben, hanem a sorozat egész történetében, hogy a dalekok Doktorról szóló emlékei ki lettek törölve. semmire nem emlékeznek belőle. Nem tudom, Moffat mit akarhat ebből kihozni, de csodálkozom, hogy még nem akasztották föl a Big Benre vagy nem dugták a Towerbe.

Zárszóként pedig pár sorban említeném meg, hogy Matt Smith egyre jobb és jobb a Doktor szerepében. Nagyon jó példa erre, amikor a Doktor Oswin segítségéért kiállt, hogy nyissa ki az ajtót, még mielőtt a dalekok megölik. Remekül ábrázolja, hogy a 900+ éves Idő Lord mennyire is fél a haláltól. Arthur Darvil és Karen Gillan hozták a szokásosat, semmi pluszt nem kaptuk részükről, Jenna-Louise Coleman pedig nagyon jó választásnak tűnik: friss, pörgős, élettel teli.

129 hozzászólás Ne habozz!

energy - 2012. 09. 08. 21:20

A dalek csavar kiszámítható volt. Honnan van a tej, a kerek képernyő, milyen könnyen betört a dalekok rendszerébe + tapasztalat, mert már sokszor nagyon megdöbbentettek ebben a sorozatban. Én már unom a szereplőket, remélem jövőre újak lesznek.

pytta - 2012. 09. 08. 21:41

Szerintem ez a rész nagyon gagyi volt évadkezdőnek. Az új companion jó lesz, bár jönne már, Amy-ék kezdenek kicsit idegesítőek lenni. Egyébként én szomorú lennék, ha nem lenne átívelő szál az évadban, remélem ez csak kacsa :) – egyébként ez is hiányzott a részben, azt gondoltam, csak nem vettem észre, de nem tudtam, hogy nincs is tervben…
Szóval lényeg a lényeg, én ettől a résztől sokkal többet vártam (dalekok, meg minden ugye), és a dínós sem tűnik jobbnak a trailer alapján. Kár lenne pedig, és még azt sem lehet mondani, hogy nem volt idejük átgondolni, mi hogy legyen :)

Parker71 - 2012. 09. 08. 21:46

Én most fogom darálni az elejétől – ha jó lesz, akkor hamar eljutok idáig…

E. - 2012. 09. 08. 21:50

Én is csalódtam, nagyobb évadnyitóra számítottam, számomra olyan volt mint egy sima évadközti epizód. Az új companion tényleg jó lesz, és sajnálom, hogy Amy-Rory szálát nem láthattuk jobban, gondolok itt arra, hogy, hogyan is jutottak el a válásig. Remélem a mai epizód már hozzá a színvonalat. :)

lirhen - 2012. 09. 08. 21:52

7X02 Spoiler

Ez sem volt jobb. Történet nulla, a vendégszereplők miatt is alig érte meg, és OOC Doctor.
Amy pulóvere viszont tetszett.

winnie - 2012. 09. 08. 21:59

nem találom a képet a pulóverről:)

venezia - 2012. 09. 08. 22:10

Nekem eléggé bejött, ez az új rész. És a kritikából és a kommentekből is kilátszik az amit Moffatról tudni kellene, vagyis nem azt fogja csinálni amit a nézők szeretnének. Megszokhattuk volna már. Pont a fent említett dalek szem alakú monitor meg ilyenek miatt nem szabad leülni kritikus szemmel nézni. mert nekem abszolút normális volt, hogy egy dalek bolygón dalek szerűek az eszközök.

Moffat tényleg olyan mint a tavalyi évadzáró volt:
vagy imádtad vagy utáltad.

De ez szerintem mindent elmond :D
http://25.media.tumblr.com/tumblr_ma1ez2xm6N1rp0ymoo1_400.gif

Dani - 2012. 09. 08. 22:19

Rém gyenge kezdés. Matt Smith továbbra is totál unszimpatikus, remélhetőleg lesz egy új doktor. Amy és Rory karaktere sem tud érdekelni. Talán pont emiatt van, hogy az 5.évad óta egyre jobban csökken a lelkesedésem a sorozat iránt? Az angyalokat is tönkretették az 5.évadban, pedig, a 3.évadban valami zseniálisan robbantak be.

Pr13m - 2012. 09. 08. 22:22

Akinek nem tetszett ez a rész az azt hiszem kezdjen inkább más sorozatot nézni…

Clapko - 2012. 09. 08. 22:41

@Dani: Megtudnád mondani, hogy a 3. évad mely részeiben jelentek meg az angyalok?
Ők a kedvenceim és én csak az 5. évadtól láttam a sorozatot.
köszi

dzsiaj - 2012. 09. 08. 22:48

Clapko: 3×10.

Az angyalok sztem veszett jó folytatást kaptak az 5. évadban, a 3*10 után nekem pont ez a kedvenc duplám, szóval ízlések és pofonok.

Clapko - 2012. 09. 08. 22:55

Még annyit kérdeznék, hogy a 4. évadban szerepeltek angyalok vmelyik részben? Pótolnám az összeset :)

Tipca - 2012. 09. 08. 23:01

Én azt olvastam valahol, hogy Moffat kicsit pihentetni akarja a Dalekokat, mert az, hogy már a csapból is ők folytak, visszavett a rémisztőségükből. Talán igaza van, én mindenesetre örülök a kezdeményezésnek, mert ősellenségek ide vagy oda, én sosem tudtam megszeretni/megutálni tiszta szívemből őket, a dalekokat kedvelem legkevésbé a visszatérő ellenfelek közül… meg a cybermaneket.

Egyébként Oswinnál pont arra gondoltam, hogy tök jó lenne új útitársnak. De most akkor nem értem. Tényleg ő fogja alakítani az új útitársat is, vagy félreértés volt a szereposztás hírekben? Lehet, hogy valami őse lesz Oswinnak…

Clapko: az angyalok legelső felbukkanása a 3×10-ben volt, a Blink (Pislantás) című részben

Inzume - 2012. 09. 08. 23:01

Emberek ez a második rész nagyon erős volt. Kőkemény. A Doktornak ismét előjött ez a “sötétebb” oldala amivel engem meg lehet venni. Történet pedig volt. Bőven. Nem gondoltam volna, hogy ilyen komoly dolgot belevisznek ebbe a részbe.

csucsorr - 2012. 09. 08. 23:21

winnie: Pulóver a linkben
http://bit.ly/QvdC1U

(Mellesleg tipikus Amy pillanatból lőttem, ezért szeretem, egy igazi tökös, pont annyira aranyosan beképzelt társ, mint maga a Doktor.)

stargatelost - 2012. 09. 08. 23:38

Clapko: Miért nem a sorozatot magát pótolód inkább?

Tipca: Ugye vágod, hogy ez egy időutazásos sorozat? :D És a Doktor nem látta, hogy néz ki, ő meg elfelejthette addigra valamiért :)

winnie - 2012. 09. 09. 00:11

csucsorr: nagy, nagy köszi!

wondorog - 2012. 09. 09. 00:56

Imádtam az évadnyitót, átjött az egész asylum hangulat, a végén az Oswaldos csavar szintén zseniális volt. Moffat eddig mind a 3 évadnyitójával képes volt berántani.
A 2. részt szintén nagyon jó lett, humoros is volt, aztán a végén dark Doctor, úgy érzem ebből az arcából még látni fogunk többet ebben az évadban.

Godfrid - 2012. 09. 09. 00:56

Nekem csak az a kérdésem lenne, hogy az 5. évad végén nem kipusztult az egész dalek faj? Hogy tértek most vissza?

energy - 2012. 09. 09. 01:22

“James Cameron szerint a sci-fikben soha senki nem hal meg”

Monitortalp - 2012. 09. 09. 03:42

“…emlékezz rám!” mondta Oswin és nézett felénk. Biztos nem véletlen

senki - 2012. 09. 09. 10:17

Ha valaki nem nézte a korábbi sorozatokat, annak érdemes elkezdenie ezt a 2005-ös sorozatot??
Ez valami folytatása a korábbi sorozatoknak, vagy különáll valamelyest?

Neten nem merek rákeresni, mert félek a spoilerektől…

mczolly - 2012. 09. 09. 10:32

A régi (klasszikus) évadok ismerete nélkül is tökéletesen élvezhető a reboot. Nyugodtan kezdheted a 2005-ös s01e01-től. (Hozzá kell tennem, hogy az első évad nem a legjobb… azon valahogy át kell jutni.) Kevés olyan DW rajongót ismerek, aki látta volna a régi részeket, főleg, hogy a hatvanas években készültek élvezetéhez kell egy jó adag őrült fanatizmus.

winnie - 2012. 09. 09. 10:34

“Ha valaki nem nézte a korábbi sorozatokat, annak érdemes elkezdenie ezt a 2005-ös sorozatot??”

persze. sőt.

aki nem akar az 1. évaddal szenvedni, vagy sok szezot felhozni, az is simán kezdheti az ötödikkel, a mostani DOktorral. ha az bejön, akkor visszafele haladni sokkal jobb élményt biztosít, mint az 1. évad után kaszálni.

(erre vonatkozó infó elég sok van a korábbi posztokban hogy hol érdemes kezdeni.)

LoGi - 2012. 09. 09. 11:13

Én nálam anno nehezen indult a 2005-ös első évad, de annak az évad végére az is megtetszett. Utána daráltam egészen 5. évadig, hatodikat pedig már élőben követtem.
5. után megpróbáltam elkezdeni az eredeti, 1963-as sorozatot is, de kb élvezhetetlen volt számomra. Csak annyiban lehet az 1963-as sorozatra ráismerni, hogy ott is van egy Tardis, amivel utaznak az időben. De minden más nagyságrendekkel kisebb nagyságrendű, semmi nem olyan grandiózus cucc. A történet rém unalmas. Legalábbis az első évadban még, aztán lehet bepróbálok majd egy 1980-as évekből származó évadot is majd :D
Nyilván a technika teljes hiánya miatt sem élvezhető még számomra az a sorozat, *spoiler* a dalekekből ott csak egy kamerára szerelt wc pumpát látunk gyakorlatilag, másképp gondolom még nem tudták megoldani kevés pénzből a mozgó papírmasét. Tehát nincs külső kép róluk a régi sorozatban, csak belső nézet :D

Amúgy nekem tetszik eddig a 7. évad (mind a két rész), nem várom el a sorozattól, hogy szárnyalja túl a korábbi nagyszerű évadjait, mert akkor könnyen csalódhatnék. Elég nekem, ha csak megkapom a heti agymenését a doktornak, kellően agyament rész, jó párbeszédekkel, és már meg is érte nézni a részt.
Amúgy egy kis újabb Torchwood crossovernek még örülnék valamikor :D

elfeledettnick - 2012. 09. 09. 12:05

Oswin-‘csavar’ teljesen kiszámítható volt, dinoszauruszok unalmasak, Smith meg még mindig megszokhatatlanul gyenge. Kb a Pondok miatt nézem már csak, lassan-lassan, de 7 év után érik a kasza/pihentetés az újabb Doktorig.

NocadLee - 2012. 09. 09. 12:23

“[]…a dalekok Doktorról szóló emlékei ki lettek törölve. semmire nem emlékeznek belőle. Nem tudom, Moffat mit akarhat ebből kihozni…[]”

Pedig:
“I’ve got too big, too noisy… time to step back in the shadows.”

crashland - 2012. 09. 09. 12:23

A doctor who pont az a sorozat, amibol olyan epic reszeket es evadokat lehetne kihozni, hogy csak na. David tennantal majdnem mindig sikerult, es az 5. 6. Evad is eleg jo volt. Erre ilyen ket semmilyen reszt csinalni, mint az elso ketto :/ bar lehet, hogy csak nekem nem tetszettek…

mczolly - 2012. 09. 09. 12:38

LoGi: Miért ne lenne “külső kép” a dalekokról a sorozatban? Ez hülyeség. A klasszikus évad pedig zseniális a maga nemében, nyilván vannak gyenge részek, és nyilván eredetileg gyerekműsornak szánták, de a 2. évad már ott is nagyon komoly részeket produkál. William Hartnell (az első doktor) zseniális!

LoGi - 2012. 09. 09. 12:48

mczolly: kb 2-3 részt láttam végig, azt is már egy ideje, meg belenéztem az első évad pár random részébe még, és ez maradt meg az egyik jelenetből :D

Tipca - 2012. 09. 09. 12:58

LoGi: Már a dalekok legelső felbukkanásakor látszanak kívülről, szóval valami nagyon extra részt sikerült kifognod. :) én szép lassan pótolom az elejéről, a második évadnál tartok a klasszikus sorozatból… messze még a vége :D

viszont! a második évadban, mikor a dalekok leigázzák a földet, voltak nekik holttestekből összebarkácsolt “zombiszolgáik”, a Robomenek. ezekkel történt valami, vagy csak az új sorozatban nem erőltetik ezt a szálat? az asylumban volt egy zombi kinézetű emberke, aki belelökte a doktorékat a lukba, de az lehet, hogy csak ez a nano akármi volt.

stargatelost: az igaz, hogy a doktor nem látta, de mi, nézők igen. szóval valami kapcsolat biztos lesz a két csaj között.

Claire8310 - 2012. 09. 09. 13:13

Én is sokkal gyengébbnek éreztem az évadkezdést mint eddig. A Pondokat szétválasztani teljesen hülyeség volt, főleg azok után amin átmentek, meg amilyen szépen volt ábrázolva a szerelemük, ez így itt most nagyon olcsó volt.

Javulást várok nagyon.

Oswin rendben volt, biztos, hogy kulcs lesz az új társhoz. És hát a “Suckers” az azért jól csengett

most találtam:
http://www.leakynews.com/giving-up-on-doctor-who/

egy-két helyen igaza van a srácnak.

Cléda - 2012. 09. 09. 13:49

Érdekes, hogy én az első 5 évadot darálva néztem, és teljesen beszippantott, bár Matt Smith akkor igazán unszimpatikus Doctor volt. A 6. évadot már hetente követtem, és nem tetszett szintén, legalábbis gyengébbnek érzetem. Nem rég kezdtem el viszont ledarálni, és így már tetszik, Smith színészi játéka is megszokható, és illik is az őrült doctor szerepbe. A Pondokat is bírom, River is nagyon jó.

Ez az évadnyitó viszont borzalmasan gyenge volt. Mi ez az ember-dalek nanorobot cucc!? Ha ilyen van a Földön, már nem kéne az összes embernek daleknek lennie!? Ez így valahogy hirtelen jött és amúgyis furcsának találom.
Pondoknál mi az hogy szétmentek.. Aztán jól megmagyarázták, de ez akkor is légből kapott volt.
Roryból teljesen idiótát csináltak az első részben. Nyílván ha egy dalekokkal teli terembe zuhanok egyből elkezdem lökdösni az összeset… Na mindegy.
A szuflécsaj szimpi volt, akár új útitársnak is el tudom képzelni, de a csavar nekem kiszámítható volt. Mert milyen zseni tudná megcsinálni amit a doctor nem.. Nem volt minden a helyén, főleg amikor mondja neki a doctor hogy le tudja-e dobni a pajzsot, a csaj meg egyből: “persze”.. sejthető lehetett, hogyha nem is dalek, max automatika, amit már a Library-s részben láthattunk anno a 4. évadban.

A 2. rész meg szintén semmilyen volt. Nézhető, de üres.
Remélem lesz ebből valami, mert ez így nagy csalódás.

Inzume - 2012. 09. 09. 13:56

@Cléda: “Ha ilyen van a Földön, már nem kéne az összes embernek daleknek lennie!? ”

Látom sikerült figyelni a rész során. Nem a Földön játszódik a rész.

“Mert milyen zseni tudná megcsinálni amit a doctor nem.”

Akár egy másik Idő Lord.

Cléda - 2012. 09. 09. 15:19

És akkor mégis honnan rabolták el Amyt és Roryt? A Holdról!?

Villám - 2012. 09. 09. 15:24

Megnéztem végre az első két rész és nem mondom azt, hogy nem élveztem, de van pár dolog amin nem tudok túllépni(még mindig).

Anno az 5 évadban nagyon ne tetszett, hogy Moffat első dolga az volt, hogy mindent eltüntetett, ami minimálisan is emlékeztethette volna a nézőt az RTD időszakra, de úgy voltam vele jó szeretne mindent a saját igényeihez alakítania, mert van egy hosszú távú terve az egésszel (volt is csak nem mindennel).
Aztán a most az évad nyitón csak rá kellet jönnöm, hogy hiába volt az 5 évados baromkodás a Dalekokkal Moffat nem tud (vagy inkább nem akar) mit kezdeni velük így inkább könnyű szerrel megszabadult tőlük. Azzal hogy törölte a Dalek emlékek közül magát a doktort már nincs értelme velük foglalkozni. Jó tudom lelketlen gyilkoló gépek meg minden, de mivel nem tudnak semmit a doktorról ő meg épp szinte mindent tud róluk ergo teljesen mindegy mivel próbálkoznak a doktornak hatalmas lépés előnye lesz mindig.(Elég, ha csak egy régi trükköt bevett ellenük, amire nem emlékeznek és kész ennyi volt) Tudom eddig is volt, de nagyon sokszor azért rendesen meg tudták izzasztani.

Másik dolog, ami zavar az pedig maga a tény, hogy a 11. doktor lelkiismeret furdalás nélkül gyilkol, lásd most a dinós rész végén. Igen tisztába vagyok vele, hogy rém gonoszak voltak, akiket megölt meg megérdemelték, meg ugye a 10. doki is gyilkolt nem is keveset, de ott volt lényegi különbség. David Tennant féle doktor mindig kínált alternatívát, amit ha elfogadtak élhettek tovább, ha nem mehetek a darálóba, de minden gyilkolás nyomot hagyott benne. Matt Smith féle dokiban ezt hiányolom, tudom regenerációk után totál más karakterű doktorok szoktak előbukkanni, de azért mégse kellene ezt a „hidegvérrel gyilkolok, ha rákényszerítesz” dolgot erőltetni
Aztán itt van ez a telefonos dolog, amitől szimplán agybajt tudtam kapni eddig is. Moffat görcsösen ragaszkodik ahhoz, hogy a doktort bárki bármikor csak úgy föl tudja hívni, ha kell meg, ha tudja a számát. (Igaz Martha-nak úgy kellet rátuszkolni egy rühes telefont, hogy, vegye fel, ha ő hívja, de hát ez ugye radírozva lett). Nem értem miért kell ez neki, ha csak nem egy képregényhős alakra hajaz, aki ha hívnak, rögtön ugrik, de én jobban élveztem mindig is hogy ott landol véletlenül a doktor ahol szükség volt rá.(Ugye mondta is a TARDIS hogy mindig oda vitte ahol lennie kellet)

Ezektől eltekintve (főleg mivel javarészt inkább általános problémák nem pedig rész specifikus) élveztem ezt a két rész nem voltak sem zseniálisak sem felülmúlhatatlanok csak szimplán szórakoztattok. Az új társ dologra meg kíváncsi leszek, mit hoz ki Moffat.

Magdalena - 2012. 09. 09. 18:01

Nekem kicsit felemásak az érzelmeim az első két résszel kapcsolatban. Voltak jó ötletek: én ide sorolom Oswint, meg a dalekok elfelejtették a Doctort, stb. Egy dolog zavar igazán, amit Amyvel és Roryval csinált Moffat. Az simán elfogadható volt, hogy szétmennek (bár szomorú), de a magyaráazata valami rém gyenge.
SPOILER
Amynek nem lehet gyereke, ezért “elküldi” Roryt és meg se mondja neki, mi a baj? Egyrészt, nem tudom elképzelni, hogy ez hogy zajlódhatott le kettejük között. Másrészt annyi mindenen mentek át együtt, mégse próbálja Amy megbeszélni ezt Roryval? Szerintem ez tök nonszensz, remélem még foglalkoznak a témával.
Ami a Doctor sötétebb, hidegvérű oldalát illeti, szerintem is furcsa, de nem teljesen karakteridegen. Már egy ideje vannak erre mutató jelek, hogy a Dokinak kezd előjönni a harcosabb énje. Én kíváncsian várom a folytatást.
Még annyi, hogy már megint minden női karakter belehabarodik a Doctorba?

E. - 2012. 09. 09. 18:40

SPOILER-es lehet

az Asylum of the Daleks végén ugyebár a dalekok kérdezik,hogy “Doctor Who?”. lehetséges, hogy itt hangzott el az a bizonyos első kérdés? vagy a Wedding of River Songban volt rá utalás, hogy mikor is hangzik el ez pontosan??

Harmadik Eva - 2012. 09. 09. 19:02

Az évadnyitó nekem sem tetszett.

Szedett-vedett, összecsapott benyomást keltett, nem csak évadnyitóhoz, de a 2005-ös sorozat legtöbb tagjához képest is (igazából a megelőző pár perces websorozat is jobb volt), mondjuk az előző évad nyitásával meg össze se lehet hasonlítani.

Pedig amúgy bírom Matt Smith-et doktorként, bírom Amy-t és Amynét is (a kibékülésük elbagatellizált volt, de az ilyesmi nem idegen a sorozattól), ám a 7/1 a leggyengébbek közé tartozik az én listámon.

Ellenben a már emlegetett Blink-kel (3/10), ami szerintem a 2005-ös sorozat legjobb darabja (sőt, az egyik legjobb epizód is a műfaj történetében kb). Ha meg azt is hozzávesszük, hogy tulajdonképpen filler… :)

bosco - 2012. 09. 09. 19:15

Mondtak valami helynevet, de az akár lehet, hogy a Dalek parlament lehet másnéven, mint a Demon’s run. Vagy pl a doktor is mondta a kérdést a TARDIS-ban, akár a TARDIS-ra is lehet más szó az. Vagy lehet hogy most 2 részenként mindenhol felteszik a kérdést, hogy mi meg ezen törjük az agyunkat. Vagy lehet hogy csak itt hangzott el, hogy elterelés legyen és mi ezen filózzunk, (Moffatra vall, hogy bedob valami kamu dolgot hogy legyen min rágódnunk) amíg élseben el nem jön a rendes kérdés. Sok a lehetőség. Moffatisztikusan sok.

Gurumon - 2012. 09. 09. 19:34

Szerintem kiváló volt a második rész! Hangulatos, őrült, Douglas Adams stílusú, rengeteget nevettem rajta! Mindenki remekelt. És ahogy elnéztem a következő rész még ütősebb lesz…

Az első rész azonban nekem sem jött be Oswinen kívül.

stargatelost - 2012. 09. 09. 19:37

Cléda: Ez most komoly? Begyűjtötték, majd odavitték őket ahhoz a börtönbolygóhoz. Semmi nem játszódott a Földön az évadnyitóban az első pár percen kívül, amíg elrabolják őket. Nem tudom, te mit néztél :) Az csak pár “beépített ügynök” volt éppen ott helyben, ha lehet így nevezni, akik begyűjtötték őket.

Cléda - 2012. 09. 09. 19:57

Igen, az a pár perc volt a Földön. A dalek parlamentnél meg már igen otthonosan elvoltak az ember-dalekokkal, ami új cucc volt a sorozatban. De ha elküldték őket a Földre, ahol temérdek mennyiségű kis bábút csinálhattak volna maguknak, mért nem tették eddig.. Nekem ez olyan anti-dalekos. Ennek a hátterére igazán kitérhetnének, mert eddig a Doctor Who nem arról volt híres, hogy a háttérsztorit te találd ki…

Hor1 - 2012. 09. 09. 22:55

Hát én nagyon nem értek egyet azzal, hogy az első évad szenvedős, vagy “át-kell-jutni-rajta” szezon lenne. Egyrészt a marhajó Eccleston miatt, másrészt a Doctor-Rose kapcsolat ott alakul ki, ami az első 4 szezon nagyon fontos része. Harmadrészt Captain Jack Harkness. -_- Az RTD-érából így is a leggyengébb évad, de csak mert a következő 3 zseniális. A Moffat szezonok nekem eddig nem tudták megugrani azt a szintet, pedig már Matt Smithel sincs bajom, Amyt pedig kifejezetten szeretem, Roryt szintén.

Évadkezdés felemás, az első rész bejött, a második nem igazán. (Azért ott a képernyőn keresztül mutatott Amy.. hát szerelmes lettem megint. ^^

Bomarr - 2012. 09. 09. 23:48

Hát igen bezzeg David Tennant, akinél pár gomb megnyomásával egy teljes dalek birodalmat ki lehetett iktatni. Hát azok voltak aztán az idők.
Na jó komolyra forditva: ez a két rész ahogy az Moffat-nál szokás felülmúlta a Russel-éra messze legtöbb részét. Nagyon jók voltak.

Claire8310 - 2012. 09. 10. 01:18

Na nem kell itt túlozni, azért az új éra 2005től igen csak egyben működik. Szeretem az újakat is a Vincent and the Doctor-t meg a Gitl who waited-et már nem is tudom hányszor néztem meg, imádom, de elvitathatatlan a RTD éra remekei.

A modern Doctor Who csúcsa számomra még mindig a 3. évad uccsó 3 része a Mesterrel és Jackkal, plusz a Waters of Mars. Azért eszméletélen részek azok is.

Fel kell pörögni egy pici, ennyi. Várom a többi részt. Rupert Graves miatt meg a dinoszauruszok az űrhajón kapnak egy piros pontot.

Amúgy tök igaz, hogy régen a Doctor mindenkinek adott választás, lehetőséget a hibáik javítására pl. a Poison Sky-ban kész volt meghalni ezért az elvért, ez a mostani igen csak durva változás azért…

mczolly - 2012. 09. 10. 08:49

SPOILER
Ööö, a Doktor most nem gyógyította meg véletlenül ezt az embert, mielőtt végül a halálba kellett küldenie? Illetve nem mondta, hogy “Hagyja el a hajót, amíg még megteheti!”? David Tennantnek ugyanúgy nem jelentett komolyabb nehézséget a gyilkolászás, csak utána még “ÁM SZÓ SZORRI”-zott egyet-kettőt. A Timelord Victoriousről meg ne is beszéljünk.
Félreértés ne essék, David részeit is nagyon szerettem, és RTD nagy tisztelője is vagyok, de utálom, amikor az RTD éra fanatikusai Moffatnek és Matt Smithnek esnek.

zriff - 2012. 09. 10. 09:14

Az egész sorozatot áthatja egy gyermeteg, komolytalan, sőt mi több a hipokrata hangulat. Akik a tennantos részeket istenítik, a moffatosakat meg utálják azokat abszolúte nem értem, mindkettőnek ugyanolyan nem komolyan vehető hangulata van, amiben nincs is semmi gond, csak avval mégis hogy a sorozat mégis milyen érzelgősre, emberire, mély érzelmekre alapozónak adja el magát. Fityfenét. Ha valaki jobban bevizsgálja a sorozatot akkor szerintem rá kell jönnie, hogy az egész egy érzelmileg undorító, történetileg kihasználatlan reggeli matiné szerű tákolmány. Rengeteg kihasználatlan dolog van benne amitől szerintem ténylegesen NAGY és ZSENIÁLIS lehetne, de úgy vélem soha nem fog lenni ha ebben az ütemben halad tovább. Példának okáért a tennantos részekben egyszerűen a történelem rajzfilmesítése egyszerűen hányingerkeltően irritáló (nem rosszallásnak fejezem ki de a múlt századi London, vagy az ókori római városok szerintem jobban megvannak oldva a felnőtt kategóriás sorozatokban). A family bloodban például a végén bezárta az egész családot (gazdatestestül) mindenféle öröké tartó kínkamarába (felrobbanó csillag, tükör stb)vagy pompei részben a római családnak akit kimenekített nem volt semmilyen rabszolgája, a mindenhol feltűnő feketékről nem is beszélve (nem rasszista vagyok, csak szerintem ez olyan mint a hazánkban forgatott Robin Hoodos sorozatban volt)vagy a nagy dugóban az egésznek az a lényege maradt meg bennem hogy szinte tudat alatt akarja velem megértetni ne drogozzál, a drog rossz. Aki igazi társadalmi, ténylegesen érzelemkekel, emberekkel foglakozó sorozatot akar nézni annak ajánlom a quantum lepet, mert ez nem az (talán csak az amy choise az amire azt mondtam ne ez aztán igen). Társadalmi, vallási kérdéseket nem is feszeget amitől igazán naggyá válhatna (ebben a legjobb a Babylon 5). Pl: ha mondjuk tényleg betennének olyanokat hogy Jézus a fehér őrző megtestesülése volt, vagy bajnoka, vagy jobban foglalkoznának a többi idő őrzőivel (a hat isten), és az a nagy öregekkel amik kanonikusak, és nem mellesleg szerintem lehetne valamit kezdeni velük mi az emberi lét értelme,kilátástalanság,remény, isten gonosz vagy idióta, mi az élet értelme ilyesmik. Na az mát tényleg lenne valami.

Villám - 2012. 09. 10. 09:17

Mczolly: Félre értesz nem akartam neki esni a Moffatnak csak egy két dolgot leírtam ami zavar a kezdetek óta de ezektől eltekintve tetszik a mostani szakasz. Sőt Moffat sokkal értelmesebben és átgondoltabban csinálja a történet vezetést mint RTD. (Ugye RTD a végén be is vallotta hogy nagyon sok dolog ami emlékezetesre sikerült nála csak véletlenül jött össze.)

De igazad van mondta hogy menjen míg teheti csak átsiklottam rajta de ettől függetlenül volt már olyan hogy szó nélkül gyilkolt de végül is mindegy betudom annak hogy regeneráció után más emberről van szó.

pytta - 2012. 09. 10. 10:51

zriff: amiket írsz, valóban nincs benne nagy mélységben a DH-ban (társadalmi, vallási kérdések), de fontos látni, hogy nem is akar ilyesmiről szólni. Tehát te se várj ilyeneket tőle, erre vannak más műsorok – ahogy írtad is. Szerintem a mostani DH már így is sokkal komolyabb, mint régen volt, ez az angoloknál egy vasárnap délutáni családi sorozat eredetileg, ami elsősorban gyerekeknek szólt, ma meg – hát sokkal több. Én élvezem, hogy ilyen, hogy sokszor abszurd és könnyed és nem is komolyan vehető (mind megvalósításban, mind történetvezetésileg), de ez szerintem szándékos, és kár lenne, ha egyszercsak elkezdenének benne valami akármilyen moralizálást, meg világmegváltást nyomatni. Nem kell még egy Csillagkapu, maradjon ez ilyen, amilyen :) szvsz.

winnie - 2012. 09. 10. 10:57

ezen én is meglepődtem. ez nem esti sorozat, hanem délutáni. ha akarnának, tehetnének bele ilyesmit is, de nem ez a céljuk. (jobb is, mert így sikeres.)

zriff - 2012. 09. 10. 12:11

pytta:Nem vagyok troll hogy szándékosan mást cukkoljak, vagy nem érteném meg a mondanivalódat (a doctorwho hungary-n amikor még nem lett vírusveszélyeztetett, láttam egy videót amiben a hetedik doktor a cukorszörnnyel! Küzd), de vannak benne számottevő hibák. Van benne moralizálás, és világmegváltás is. Világmegváltás: jönnek a gonosz dalekok, gonosz emberek, gonosz stb. meg kell őket állítani. Moralizálás: a doktor mindig a békére, jóra törekedik, mindenkihez megértő, de a tennantos részeknél olyan is volt, hogy a barátnőjének a végén akart üzenetet küldeni a párhuzamos világba, ezért felrobbantott egy napot, a family bloodban meg merő képmutatás, hogy azért kell megállítani a családot, mert hódítani és pusztítani fognak (na, mit csináltak a brittek?). A fix időpntok meg a komolyabb témák feszegetésének megakadályozását hivatottak kiküszöbölni, ott van pl.: a, mars vizeiben azt mondja a nőnek a doktor hogy a dalek azért nem ölte meg mert tudta, hogy neki meg kell lennie, hogy meglegyen a fix időpont. De ha a dalekok győznek, akkor már dalek történelem lenne, nem ember történelem. Ennek mi az értelme? Az idő lordokról sem tudunk meg semmit azon kívül, hogy hiper-szuper lények voltak, akik elnevezték magukat idő lordnak, a végén meg megőrültek és fel akarták robbantani mindent. A fő probléma az, hogy nincs, egyensúly kinek szól az időseknek, vagy a gyerekeknek. Normális esetben az kacsamesék színvonalán kellene lennie, csakhogy vannak, amikor totál világmegváltóan, moralizálósan hót komolyan veszi magát. Ez nem jó.

pytta - 2012. 09. 10. 12:22

Szerintem normális esetben ezeken a “számottevő hibákon” felül lehet emelkedni, én pont ezért tartom szórakoztatónak a sorozatot, mert olykor ilyen, olykor olyan – egyszerűen nem veszem véresen komolyan, mert szerintem a készítők sem teszik ezt.
Hogy nem lehet tudni kinek szól? Én a 2005-ös sorozatot 10 éves kor alatt nem nézetném, de gyermeki lelkületű felnőtt fejjel szerintem teljesen élvezhető :)

zriff - 2012. 09. 10. 12:46

pytta: Én sem veszem halálosan komolyan a sorozatot, sőt szívesen nézem meg ha nagyon unatkozom. De itt az előttem hozzászólók kommentjeit olvasva gondoltam hogy komolyan hozzászólok mert egyszerűen a hócipőm tele van, hogy egyesek szinte egekig magasztalják a sorozatot főleg a tennantos részeket, moffatról meg mint a megtestesült gonoszról beszélnek. A doctor whoban felbukkanó morális, logikai hibákat észreveszem, de engem sem nagyon érdekel mert elvileg szórakoztatás a célja, és szórakoztat is, csak azon húzom fel magam, ha alaptalanul eltúlozzák valaminek a fontosságát.

Hor1 - 2012. 09. 10. 12:47

zriff: Valósszínűleg egy olyan csillagot robbantott fel, amelyiknek nem voltak bolygói/nem volt a bolygóin élet.
A dugós rész (ez a Gridlock?)-ból meg csak annyi maradt meg hogy ne drogozz, akkor lehet olyan szemüvegen keresztül nézted. Nekem soha nem jutott eszembe a résszel kapcsolatban.

winnie - 2012. 09. 10. 13:59

“egyszerűen a hócipőm tele van”

aki kommenteket olvas, az készüljön fel, hogy véleményekbe ütközik.

NocadLee - 2012. 09. 10. 20:24

“[]… Na az már tényleg lenne valami.”

Ez a sorozat jövőre lesz 50 éves, ez itt már huszonsokadik évad, generációk nőttek fel rajta. Angliában külön fogalmak a Doctor, a TARDIS, a dalekok, a cybermanek, a “bigger on the inside”, a “behind the sofa” satöbbi, satöbbi. A gyerekeknek és rajongóknak ezerféle Doctor Who-játék, füzet, uzsonnástáska, akciófigura, könyv, hangjáték, DVD, mittudoménmi kapható. Az újságok címlapon hozzák a találgatásokat, ha főszereplőváltás készül, vagy ha új útitárs érkezik. Vagy pl a múltkor volt egy egész estés szimfonikus koncert a Royal Albert Hallban (!) a sorozat zenéjéből. Egész családok nézik, nagyszülőktől unokáig. Ez a sorozat már most is VALAMI.

Ugyanakkor, európai szemmel – kontextus híján – elég hülyén festenek a sószórók, amiktől félni kell, a telefonfülke formájú űrhajó, a párévente teljesen átalakuló központi figura. Ez egy jelenség, ami így vagy úgy, de működik a brit kultúrkörben.

acrobat - 2012. 09. 10. 22:21

imdb szerint Clara teljes neve Clara Oswin… szóval alighanem egy és ugyanaz a személy.

winnie - 2012. 09. 10. 23:21

lehet, de imdb-re ne alapozzunk semmit, mert oda bárki beírhat bármit, ha akar.

zriff - 2012. 09. 11. 08:52

Nem akarok én, lenni a nagy doktor who troll de van írnivalóm. A doktor whora szerintem a legmegfelelőbb kifejezés az epikus Micimackó. Ezt a fogalmat Michael Moorcock scifi, és fantasy író találta ki mikor írt egy esszét arról, hogy az egekig magasztalt Gyűrűk ura valójában egy ostoba, gyerekes, erkölcsileg megvetendő mű, aminek a szereplői totálisan meseszerűek, fekete-fehér erkölcsűek, de a cselekménye mégis grandiózusnak akar látszani. Szerintem a sorozattal is ez a baj. Mint már említettem nincs meg az arany középút. Az idő végzetében a doktor percekig hol rassilonra, hol a mesterre céloz a fegyverével, miközben az egész világmindenséget eltörölni vágyó tébolyodott fő gonosz nem pusztítja el, amikor háttal van neki, ezután meg egyszerűen jó, nem ölünk, és pacifista szent vagyok, doktorhoz méltóan szétlövi az egyik gépet, amit már legelején megtehetett volna, ez aztán a cselekmény. Kíváncsi vagyok, hogy akkor is ilyen népszerű lenne-e a sorozat, ha mondjuk, azt találnák ki az írók, hogy ha már a fix időpontokkal nem kell mindenféle valóban felkavaró emberi dolgokkal foglalkozni (a jó doktor nem akarná megakadályozni a holokausztot, nem szólalna fel a rabszolgaság, nők elnyomása ellen, atombomba? a Shakespeare kódban gyakorlatilag megváltoztatta a múltat mert helyesen már azoknak a boszorkány űrlényeknek a terranindáknak vagy miknek kellett volna győzniük) hogy az új doktor esetleg fekete, vagy ázsiai lenne, vagy nő, na, akkor mi lenne?

pytta - 2012. 09. 11. 10:55

zriff: nem akarok vitatkozni, de rájöttem, hogy fogalmam sincs, mi a problémád, és egy ideje azt sem nagyon értem, hogy pontosan miket írogatsz – mármint, hogy most végülis milyen álláspontot is védesz… Pedig azt hittem, tudom mi a bajod a sorozattal, hogy nem elég komoly és mély a tartalom, de azt hiszem ezt túlragoztuk már.

zriff - 2012. 09. 11. 12:09

Semmi bajom a sorozattal. Nem gyűlölöm nincs semmi ellenérzésem vele kapcsolatban. Csak ezt a körülötte lévő irdatlan nagy hypot nem értem. Szórakoztat az rendben van, én is szoktam nézni és kellemes délutáni kikapcsolódás. De se több, se kevesebb. A sószóró dalekkokkal, a telefonfülke tardisal, a szónikus csavarhúzúval meg minden dolgával nincs semmi bajom. De ez az egész doktor who kultusz ami körülötte van a saját véleményem szerint, nagyon durván eltúlzott, és fanatikus.

pytta - 2012. 09. 11. 12:27

“De ez az egész xy kultusz ami körülötte van”
Direkt átírtam a kommentedben a címet, az XY helyére ugyanis nagyjából kismillió más sorozatcímet is beilleszthetsz, ez nem csak a DW-ra igaz :) Ez egy ilyen világ, vannak emberek, akik fanatikusan szeretnek dolgokat, és ennek hangot is adnak. Biztos neked is van ilyen, hogy ez pont nem a DW, az nem kell, hogy kiakasszon, egyszerűen különbözőek vagyunk :))

winnie - 2012. 09. 11. 12:29

ehh, megelőztél. aki nem tartozik egy kultuszba (nem véletlenül jelenti az angolban a cult a szektát), az sosem fogja érteni, hogy mi az egész felhajtás. nem csak sorozatoknál.

reelc - 2012. 09. 11. 23:54

Engem szórakoztat ez a sorozat. Vannak jobb-rosszabb részek, útitársak, sőt Doktorok is. Következetlenségek, stb. Brit sorozat. Ami számomra magában hordozza azt, hogy “nem szokványos amerikai”. Más mentalitás, más amilyet megszoktunk, más mint a miénk.
A 2005-ös évadtól nézem, és bejön. Rengeteg történetet el lehet mesélni egy tér-időgéppel utazó idegenről, aki valamiért olyan nagyszerűnek tartja az emberi fajt, hogy rendre belőle választ útitársat.
Volt olyan útitárs akit egyáltalán nem kedveltem – de ott volt a Doktor, a történetek – megérte nézni. Nagyon kevés sorozatot nézek, és egyet sem várok annyira, mint ezt.
Ezt a sorozatot is lehet vég nélkül kritizálni, de melyiket nem?

Lala - 2012. 09. 12. 18:28

Én kifejezetten szeretem a Moffatt által írt részeket, RTD-hez fűződik az egyik általam leggyengébbnek tartott rész (Love and Monsters).
Az egyik előző kommenthez annyit fűznék, hogy a Tardisnak meg a Doktornak pont az a lényege hogy ott jelenik meg ahol szükség van rájuk. A Shakespeare-es részben igen, megváltoztatta a múltat. Pont miatta nem azok a boszorkányok uralják a Földet. A sorozat a Doktor szerepét hangsúlyozza a történelem alakításában. Agatha Christie is azért tűnt el tizenakárhány napra mert a Doktor pár nappal később rakta ki annál a szállodánál. Történelmi események a mi múltunkban azért alakultak úgy ahogy mert a Doktor belepiszkált a dolgokba. És hát ezek a dolgok a nem fix pontok. Nekem az ilyesmi kifejezetten tetszik.
Hamar megszoktam Matt Smitht is, és megkedveltem Roryt és Amyt is, River pedig az egyik kedvencem. Engem szórakoztatott az első 2 rész, nem úgy nézem hogy keresem a hibákat. Várom a folytatást.

TheFaultInOurStars - 2012. 09. 12. 18:36

Annyira imádok DW kommenteket olvasni, mert olyan ellentétes vélemények cikáznak össze-vissza, hogy csak na. Nagyon érdekes, hogy milyen más szemmel nézzük a sorozatot (meg minden mást): ami nekem kifejezetten tetszik, attól mások a falra másztak stb. Például tumlbr-ön a legtöbben Ten/Rose fanatiusok, engem meg kábé hidegen hagy a kapcsolatuk, mert Rose-zal, mint karakterrel sohasem tudtam mit kezdeni, nemhogy azonosulni vele. De mindegy is.
A sorozatból a legelső rész, amit láttam, a Blink volt, azóta is a kedvencem, de ezek után az 5. évaddal folytattam, és imádtam. Azt vettem egyébként észre, hogy sokan, akik az RTD korszakkal kezdték, azoknak az tetszik jobban, és Moffat nem a nagy kedvencük, sőt. Nekem inkább Moffat felé húz a szívem, de RTD-it is tisztelem és elég jónak tartom, a kedvenc útitársam (Donna) is az ő műve, de imádom, amit Moffat csinált a sorozattal; hogy minden egyes rész után szó szerint elfog a MIND BLOWN érzés.
Nem szoktam sokat gondolkozni a rejtélyeken, nem vagyok egy teóriagyártó, mert szerintem nem ez az, ami élvezhetővé tesz akár egy sorozatot, filmet vagy könyvet, hanem az élmény, a várakozás, hogy juj, vajon mi jön ki ebből az egészből?*
Mondhatnánk, hogy alacsonyabbak az elvárásaim, pedig csak mások, nem ugyanazt várom egy sorozattól.

*De gondolom, a legtöbben nem így vannak vele.

mary - 2012. 09. 12. 21:54

TheFaultInOurStars: én sem vagyok akkora teóriagyártó, általában hagyom sodortatni magam az árral.
Nekem is Donna a kedvencem! :) Azt nem tudnám megmondani, hogy RTD-t vagy Moffatot kedvelem-e jobban, mind a ketten sokat tettek le az asztalra. Talán RTD jobban, nem mindig tetszik, hogy Moff szinte kitörölte az előzményeket.

TheFaultInOurStars - 2012. 09. 16. 08:52

@mary
Igen, sokszor jó lenne, ha az RTD érára is hivatkoznának, vagy visszahoznának régi szereplőket, de talán majd az 50. évfordulóra!

Villám - 2012. 09. 16. 10:02

Na ez a harmadik rész egész kellemes volt. Ben Browder szereplése meglepet de jól hozta a sherif figurát. A doki és ló beszélgetésein jókat nevettem meg az Undertaker próbálkozásán is:D Kíváncsi leszek az következő részre is egész érdekesnek tűnik az előzetes alapján

wondorog - 2012. 09. 16. 12:09

Hát a cold open elég durván félrevezető volt. Azt gondoltam, hogy a cyborg valami Idő Háborúból visszamaradt Időúr fejvadász.

Zirowe - 2012. 09. 17. 01:35

Mar a masodik reszben is fura volt nekem, hogy a Doktor csak ugy direkt a halalba kuld egy gonoszt (a csavo meg a robotok a hajon).

Meg ez a mostani kirohanasa a masik doki ellen+pisztolyt ragadott.

Ezek olyan sorozatidegenek, de gondolom vmi nagy “darkulast” vezetnek elo.

Inzume - 2012. 09. 17. 08:24

Miért sorozatidegen? Annyiszor használt már fegyvert a Doktor. Ne a Tennantös sírásból meg szorrizásból induljunk ki. Fejlődik a karakter. Kezd beleunni abba, hogy állandóan ad egy menekülési esélyt, aztán csak rosszabb lesz a helyzet.

Zirowe - 2012. 09. 17. 11:54

Na igen, de pont ez határozza meg magát a karaktert.

Ez olyan, mintha Batman mostantól kezdve sniperrel szedné le a rosszfiúkat.

Cléda - 2012. 09. 17. 19:05

Sztem épp jól áll a Doctornak ez a fajta megkattanása, hogy nem mentene meg minden jöttment gyilkost. Öregszik, fogy a türelme… :D

De a kocsma jelenet eszméletlen jó volt!
“Tea. The strong stuff. Leave the bag in.” :D

Meg előtte a karácsonyi listába belelesős szöveg is jó volt.

reelc - 2012. 09. 18. 08:49

A Doktor tényleg megváltozott. Mondta, hogy 1200 éves. Úgy emlékszem százzal több, mint az asztronautás részben, amikor meghalt. Amikor megint találkoztak vele, akkor “csak” kb.900 volt a “halála” után ugyanabban a részben.
Ha jól gondolom azért voltak a rövid Pond filmek, mert már nem vitte mindenhová magával őket. Csak néha visszanézett hozzájuk. Vagyis ki tudja mióta egyedül utazott… talán 100 évet a saját idejéből? Vagy voltak ezek alatt az évek alatt útitársai, csak “váltás” közben jött vissza Pondékhoz?
Tetszett a rész, Ben Browdernek külön örültem.

Hor1 - 2012. 09. 18. 14:13

A 10. dokinak is voltak érdekes húzásai, amikor hosszabb ideig companion nélkül utazott.

söge_ - 2012. 09. 18. 22:02

reelc: 1. számú szabály. a doktor hazudik. gondolom az életkoráról is.

reelc - 2012. 09. 18. 22:31

söge_: Igen, az 1.számú szabály. A Doktor hazudik… de nem mindig.

elfeledettnick - 2012. 09. 20. 14:29

@1200 év: Rajongói számítások szerint éppen ez az érték van közelebb a Doktor korához, de persze az is lehet, hogy hazudik, egyedül utazgatott, vagy egyszerűen keveri már, nem tartja pontosan számon. :)

humorpalanta - 2012. 09. 21. 00:10

Ben Browder engem is meglepett. Kábé 10 percen át azon gondolkodtam, hogy ő-e… :D Mondom, neeem, nem lehet, aztán, de igen, ő neki kell lennie. :D

Danee - 2012. 09. 22. 18:14

Erre a Hármas ereje részre nagyon kíváncsi vagyok. Plakát alapján jó lesz. :D

trilim - 2012. 09. 22. 23:45

Eléggé kezdik bevezetni, hogy ki fognak szállni a Pondék, de nagy kérdés, hogy történni fog valami/ők szakítanak a Doktorral/a Doktor velük.

Inzume - 2012. 09. 23. 12:04

Hát ez a The power of three eléggé “átlagos” rész volt. Nekem összecsapottnak tűnt. Inkább nagyobb hangsúly volt fektetve a Pondok távozására, mint a történetre. Ami nem lenne baj, ha nem tudnánk, hogy ezt máskor meg tudják oldani, hogy jobb legyen az egyensúly.

Danee - 2012. 09. 23. 12:43

Najó, tévedni emberi dolog, ez a történetszál nem igazán fogott meg. :/

Villám - 2012. 09. 23. 15:18

Átlagosnak tényleg átlagos rész volt viszont akadt jó néhány nagyon poénos jelent. Mindig jó amikor a doki egy szívvel bajlódik XD. Ha a végét ne kapkodták volna el illetve ha inkább dupla rész csináltak volna belőle akár több is lehetett volna mint egy átlagos rész.

Pondok távozásával kapcsolatban meg egyre jobban biztos vagyok abban hogy csúnya véget fog érni. Hisz mondta a doki a részben is hogy miattuk tér tulajdonképpen mindig vissza és nem hiszem hogy képes lenne végleg lemondani róluk.

Gurumon - 2012. 09. 23. 20:23

Átlagosnak nagyon nem volt átlagos, messze felülmúlta az eddigi részeket! Zseniális angol humor, Doctor Who hangulat, szó szerint “izgalom a köbön”! :P

Gurumon - 2012. 09. 23. 20:30

A dínós és a kockás részt is Chris Chibnall írta, aki a Merlin sorozaton dolgozott még mielőtt Merlin lett volna belőle, illetve jó pár Torchwoodot írt.

candim - 2012. 09. 23. 21:55

A teljes tisztaság érdekében majd megnézem magyar felirattal is, de a végtelenített kacsatáncos kocka nagyon tetszett. :D

Zirowe - 2012. 09. 25. 21:55

Az eleje és a felvezetés nagyon jó volt a mostani résznek, a vége viszont összecsapott volt.

Reménykedtem a 30. perc környékén, hogy ez dupla rész lesz, de nagyon csalódnom kellett.

Nem baj, jövő héten az angyalok majd kárpótolnak.

mimumi - 2012. 09. 29. 08:47

Vérszubjektíven: nekem a Tennant-es részek jöttek be, és nehezen viseltem a váltást, viszont a jó nyitás Smith-tel és a nagyívű történetszálak abszolút meggyőztek. Na ennek most (még) nyoma sincs a 7. szezonban. Nekem MS játéka is változott, de ez az egyre őrültebb doki a legkevésbé sem tetszik. Nem igazán hiszem már el neki, hogy bármiért is felelősséget vállalna.

elfeledettnick - 2012. 09. 29. 18:55

A doki nem azért ‘hülyül’ mert anno elkapta a Dalek-tűzfal? Szerintem erre lesz valahogy kihegyezve a nagy moffatos évad végi csavar, nemigen lehetne máshogy magyarázni…

polovcev - 2012. 09. 30. 00:01

Angyalok, a Moffat nemezis.
Egy kicsit le vagyok törve, úgy hozzá szoktam már Pondékhoz. Úgy hiszem ennyire még sosem kavart fel “companion(ok)” távozása, pedig már átrágtam magam néhány 20.századi Doctor történetén is.
Majd kiheverem karácsonyra.

Just a blink.

lirhen - 2012. 09. 30. 00:44

Igen, tipikusan hetedik évados-angyalos Moffat volt: angyalos, mert zseniális mozzanatok voltak benne meg mindfuck, de hetedik évados is, mert kicsit sietősre vették a figurát.

Én nem szerettem Amy-t, de nagyon klisés módon megsirattam ezt az érát az utolsó percben.

Matt Smith most már nem egyre jobb, hanem nagyon jó, és sose senki se említi meg Arthur Darvillt, pedig illenék őt is (Karen más tészta).

Danee - 2012. 09. 30. 01:42

Nagyon jó záró rész volt Pondéknak, egyben nagyon szomorú is, mert rettentően szerettem őket, kedvenc útitársaim voltak. a színésznővel remélem még találkozhatok a későbbiekben. Moffat hihetetlen mikre képes.

winnie - 2012. 09. 30. 02:06

(karen gillan legközelebb az a touch of cloth 2. évadjában lesz benne.)

Zirowe - 2012. 09. 30. 02:37

Kemény rész volt, megható pillanatokkal.

Mondjuk azt nem értem, hogy miért nem mehetett vissza értük, de majd még egyszer megnézem, ha már lesz hozzá angol sub (azt értettem, hogy fix pontot hoznak létre és azt nem lehet megváltoztatni ott akkor, de később miért nem?).

Sokan mondják, hogy Slender man parás.
Szerintem meg az angyalok mindent ütnek para szinten!:D

Amúgy a kis karpánt, amivel River kütyüjét kiegészítette a Doktor, az nem Jack időgépe?

Annak a Rolls Royce lapkának volt vmi jelentősége?

Kár érte, hogy máris pihenőre vonul, de jól láttam, hogy a karácsonyi részben a dalek lány lesz benne?

Staralej - 2012. 09. 30. 09:57

hát….ez gyilkos volt.

Acrab - 2012. 09. 30. 10:36

Spojlerrr
Hát ennyi, gyilkos a 7×05
Nem kifejezetten volt szívem csücske a Pond-korszak, de még elnéztem volna pár részt belőlük, picit kevesebb sírással…
Remélem hardcore-osabb részt alkotnak a tavalyi karácsonyitól :D
Zirowe: Igen, Jenna-Louise benne lesz a 7×06-ban az IMDB szerint. Sőt, ha lehet hinni a kiírásnak a karácsonyi rész után már minden részben aktívan. Pedig Alex Kingstont még elnéztem volna párszor… Na persze, ha az én igényeim szerint alakulna a sori, akkor a karácsonyi részben “David Tennant-é vissza inkarnálódna” a Doctor xDD

Zirowe - 2012. 09. 30. 12:44

Miért, Kingston se lesz többet?!

Acrab - 2012. 09. 30. 13:27

Zirowe: Nem akarok félre beszélni, de jelen állás szerint Riversong “készenléti státuszban” félre van téve.
Facen válaszolt egy kedves tag nekem nemrég BritSori:
“Moffat azt mondta hogy tartalékolja Rivert szóval szerintem egy ideig megint nem fog visszatérni. Legalábbis az anniversary speciálokig biztosan nem. Abban a részben nagyot szólna ha visszatérne.”
Tehát valószínű még láthatjuk, de elsődleges a logika szerint is az új társ, Jenna bemutatása…

candim - 2012. 09. 30. 13:43

Ott maradtam le, hogy River férjének hívja a Doktort. Nem úgy volt, hogy ellentétes az idővonaluk? Vagy ez valami különleges alkalom?

wondorog - 2012. 09. 30. 14:18

Nagyon jó rész, az 5. évadban a beszélő angyalokat nem szerettem, de most ismét visszatért a creepy hangulat, a narrálás pedig még hangulatosabbá tette. A távozás nagyon szép volt le a kalappal Moffat előtt.

Zirowe - 2012. 09. 30. 14:35

Acrab: pedig ennek a résznek a vége azt sugalmazta, hogy ő lesz az új társ. :S

Danee - 2012. 09. 30. 14:59

@Zirowe
Többször is volt róla itt is hír talán, hogy ki lesz az új társ.

Zirowe - 2012. 09. 30. 16:03

Danee: ezzel tisztában vagyok, viszont az évad első részének a vége és a mostani résznek a vége is kicsit megkavarta a lapokat.

S0m30n3 - 2012. 09. 30. 22:28

Szerintem túl drága megfizetni Kingstont, ő tuti nem fog huzamosabb ideig a Doktor mellett lenni, két rész közt meg sok idő eltelik, szóval most mondta, hogy a Doktorral marad egy ideig, de abból mi semmit sem fogunk látni, kalandoznak egyet, majd River tart egy szünetet és mi ott csatlakozunk be a karácsonyi résszel, hogy a Doktor talál magának új társat.

Amy és Rory kiírása tényleg nagyon jó volt, tök jól meg volt szerkesztve az egész rész.

noz - 2012. 10. 01. 08:47

Csak én vagyok úgy vele, hogy ugyan éreztem a drámai véget, de különösebb hatással nem volt rám? Nyilván ott volt a helyzet és gyorsan kellett cselekedni, dehát na… Kicsit kapkodós volt. Plusz, most nem tetszett Matt Smith játéka sem.

Kolbászból Kerít - 2012. 10. 01. 09:55

Zirowe: szerintem azt a karkötő-időgépet River gyártotta magának saját kezűleg.

Lala - 2012. 10. 01. 14:24

Az időgépet River vette Dorium Maldovartól a Pandoricás részben.

belzebub - 2012. 10. 01. 19:29

Egy kicsit megzavart a vége. Az utószónál Amy azt írta doktornak, hogy látogassa meg a kislányt a kertben, aki már rég óta vár, aki mint tudjuk, nem más mint ő. csak nem értem, hogy kapcsolódnak egymáshoz a szálak, mert most spec nem mehet oda vissza. Először, amikor találkozik Amyvel, akkor épp regenerálódása után van, aztán nem megy vissza érte és ezért is várja Amy egész életében.
Lehet, hogy egy kicsit zavaros voltam, de elvileg, akkor a doki nem teheti azt meg, amit Amy írt neki, hisz, akkor semmi sem úgy történne kettejük újratalálkozásánál, ahogy azt láttuk.

elfeledettnick - 2012. 10. 01. 19:54

Szétretconnolták az angyalokat, így kb teljesen súlytalanok lettek mint főellenség,(Már nem tudom őket komolyabban venni a Dalekeknél…) a rész meg szomorú volt, de a végletekig kiszámítható. Ja és Moffat megint lehúzott önmagáről egy bőrt. Neki tényleg az a non plus ultra, hogy keveri az idővonalakat? Sokadszorra már unalmas.
Rory halál-supercut mikorra készül el? :D(Sokkal jobban játszott mint Gillan, jobban is fog hiányozni)

(A doki meg tehetne egy szívességet és regenerálódhatna már, amit Smith művel a karakterrel, az értékelhetetlen, hüpphüpp.)

mary - 2012. 10. 01. 23:03

A rész nagyon király volt, én imádtam a szálak csavarását, az meg nagyon ütött, hogy épp megnyugodtam volna, erre mi történt Roryval, majd Amyvel. Azért erősen gyomorba öklözős rész volt!

r.zsofi - 2012. 10. 02. 15:03

Hű meg ha. Nekem is tetszett ez a rész. Valahogy az angyalos részek mindegyike megfog. Jó volt a vége, hiányozni fognak a Pondok. Én mondjuk jobban szerettem Ameliát, valahogy Rory nekem mindig olyan kiegészítő volt mint a karkötő, csak akkor látszott ha kifejezettem nézte az ember….:-) De ettől még szerethető volt, meg kedves, de semmi több.

MS-t viszont egyre jobbnak tartom, tudom, hogy minden doktor megosztó, én mellette voksolok.
River viszont tényleg pihire megy? Nos, nekem Ő a fő fő kedvencem, azokat a részeket amikben feltűnik, egymaga viszi a hátán! Olyan jó kis karakter.

pytta - 2012. 10. 02. 15:18

Kár szerintem is, amit az angyalokkal csináltak. Én értem, hogy az egy jó rész volt, amikor először felbukkantak, de már ott is oltári baromság volt a magyarázat, most meg még jobban megtekerték, és nem jöttek ki jobban belőle.
Amúgy ez az öt rész elég vérszegény volt, mintha a pénz nagy része az epizódplakátokra ment volna el, nem a storyline kitalálására :( Kár, lehet, hogy ebben az évadban hagyom abba a sorozatot, ha ez így megy tovább (bár persze az új companion új színt hozhat).

owlman - 2012. 10. 03. 09:02

+ Pondok kiírása ütős volt úgyis hogy tudtuk, hogy meg fog történni.
+ Arthur Darvill játéka
+ angyalok

– Kapkodós ez az évad. Vegyenek vissza az amcsi tempóból.
– MS-ből játékából hiányzik a bölcsesség, megfontoltság, az időlordság
– Szabadság-szobor WTF?

owlman - 2012. 10. 03. 09:03

*Arthur Darvill színészi játéka

tussilagofarfara - 2012. 10. 04. 13:55

korrekt kilépés volt Pondéktól.

r.zsofi - 2012. 10. 07. 15:44

….:-) Ja igen, a Szabadság-szobor tényleg jó ötlet volt.:-)
Amcsi tempó? Ezt hogy érted? Mondjuk én MS-től kezdtem, szóval régebbi tapasztalat nincs, de ott lassabb volt az egész? Az meg már nem lenne túl vontatott?

Hor1 - 2012. 10. 28. 01:14

Amcsi tempót én annyiban érzek, hogy sokkal akció-orientáltabb az egész. Meg hogy mondjuk a 4. részes invázió a RTD-érában biztos duplarész lett volna. :) Amúgy a 7×05 nekem nagyon tetszett, de azon kívül igazából csak az első rész jött be. Most visszatért a hitem a sorozatba, de azért nem lehet ahhoz hasonlítani, amennyire Tennant idejében imádtam, és másfél nap alatt tudtam le évadokat. :)
Na majd talán az új companion új színt hoz, pedig én Amyéket szerettem., és már Matt Smithel sincs bajom.

Xsz - 2012. 11. 05. 22:59

Hiányozni fognak Pondék, tetszett a rész, de én nagyon hiányolom a duplarészeket. Azok mindig sokkal jobban ütnek mint a szimpla részes storyk. Minden időutazós filmbe, sorozatba megemlítik hogy paradoxon lehet meg vigyázni kell vele, de ez volt az első sorozat ahol tényleg paradoxont csinálnak. Legalábbis én most láttam először. :D

korum - 2012. 12. 26. 18:06

Ez egy nagyon jó karácsonyi rész volt ;)
Most már nagyon kiváncsi lettem, hogy a fenébe is van ezzel a Clarával….

Cléda - 2012. 12. 27. 21:23

Tényleg jó rész volt, és úgy tűnik egy érdekes társat kapunk ezzel a Clarás dologgal.

danca - 2013. 01. 06. 10:28

Nem tudom mennyire lehet hinni a hírnek, a Doctor Who facebook oldalán volt kirakva:

“As part of Doctor Who’s big 50th anniversary bash this year, the BBC has announced its plan to release 11 short stories set in the Who-niverse written by beloved and popular children’s book authors. While the authors haven’t been confirmed yet, at the top of the list of likely candidates is none other than J.K. Rowling; others include Michelle Paver, Susan Price, Kate Thompson, Anthony Horowitz, Geraldine McCaughrean, Philip Pullman and Alan Garner, according to the folks at Hypable.
Apparently, each author is going to take on one incarnation of the Doctor, which is extra exciting (certainly moreso than 11 tales about Tennant and Smith, at least). The first short story is due out at the end of the month, and a paperback of all 11 stories should be out in November.”

Én várom az eredményt, Anthony Horowitz-től is szívesen látnék egy Doctor Who részt (ő írt pár nagysikerű tini-krimis könyvet pl. Sólyom gyémántja, régen nagyon szerettem) az meg nekem külön unikum, hogy Neil Gaiman is megírt két részt.

SztupY - 2013. 03. 30. 21:07

Nem volt ez rossz (újra)kezdés. Clara figurája eddig jó választásnak tűnik.

kirek - 2013. 03. 30. 22:28

Kifejezetten jó rész volt. Teljesen filmes hatást nyújtott, és már most azonnal szeretném a következő heti részt :).
Hiányzott már a Doctor.

LaCRossE - 2013. 03. 30. 22:42

Jó kis rész volt, a (k)análfejeken jót röhögtem. :D Soufflé Girl jó választás új companion-nek eddig.

LnB - 2013. 04. 03. 15:19

Sziasztok, tudna valaki nekem linket adni olyan oldalról ahonnan be tudom szerezni a korábbi évadokat DVD-n. Magyarul vagy magyar felirattal? Én nem találok semmit.

elfeledettnick - 2013. 04. 08. 11:05

Komolyan mondom, a legutóbbi rész olyan súlytalan, semmilyen, elmismásolt marhaság lett mintha RTD ghostolta volna… Indulhat viszont a Clara-teóriagyártás vajon? Valahogy az az érzésem, mintha valaki ‘sorozatgyártaná’ Oswint, hogy manipulálja a Doktort, gyanús nekem az a levél, na meg a TARDIS konoksága…

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz