login |

Sons of Anarchy: kezdett az 5. évad

2012. 09. 12. 17:45 - Írta: human

62 hozzászólás | kategória: kritika,

A hosszú utakon egybeolvadsz az aszfalttal, csak az számít ami előtted van. Kitisztul a fejed, a motor az otthonod. Persze, hogy még több cucc repül a ventilátorba közben. Aki nem tudta, hogy az alábbi képhez hasonló érkezik az első 5 percben, az lehet most született.

Hogy lehet folytatni a marha jó 4. évadot? Mondjuk egy újabb főellenséggel. Mint tudjuk, a Sons of Anarchy rengeteget épít a cselekedetért kellő büntetés-témakörre, idővel mindenkit utolér a múltja, van akit korábban, van akit majd csak a sorozat végén. És ez általában nem a börtönt jelenti. A premierre is beért pár hajtás ezekből, még erősebb kényszerpályára szorítva a klubot.

Őszintén szólva kicsit haragszom a sorozat készítőire, hogy nem merték kinyírni Clay-t. Értem, miért nem tették meg, de a sok belső kavarás helyett érdekelt volna az is, hogy merre lehet menni nélküle. Bár lehet ezzel egyedül maradok, de sokkal érdekesebb volt az összes többi szál, mint Clay vallomása és szarkavarása.

Bevallom, hogy még így is, a fentebb felhozott hiba ellenére is rohadtul tetszett a premier. Érdekes, ahogy emelődnek a tétek évről évre. A fantasztikus második szezonban mi volt? Most még mi lehet? A pápa bizony jó ellenfélnek tűnik, eléggé kemény döntéseket hoz nyugodt szívvel, hogy a továbbra is jelen levő kartelles szálat ne is említsem. Eléggé nehéz ollóba kerültek Jacks-ék, rengeteg mindenből kéne kimászniuk, hogy a klub visszatérhessen a helyes ösvényre. Még mindig nyugodt szívvel hasonlíthatjuk a Sons of Anarchy-t a The Shield-hez – hiába akarnak jót a srácok, valami mindig visszahúzza őket.

Az biztos, hogy premier után megint azt éreztem: jöhet a következő. Ebbe a hibába már nem fogok esni a Sons-nál, így majd a végén darálom. Bár lehet, hogy nem bírom ki, ha az eddig látott országos drámák minősége lesz érvényes arrafelé az összesre, de ez már egy másik poszt témája lesz.

UPDATE:

62 hozzászólás Ne habozz!

Parker71 - 2012. 09. 12. 18:13

Jobb volt ez a rész, mint az egész Breaking Bad évad – már nagyon vártam, szerencsére a minőség még mindig kimagasló…
Jöhet a következő.

Bruzsy - 2012. 09. 12. 18:19

Engem szokás szerint meggyőzött, továbbra is kedvenc dráma, még a negyedik évad végi fiaskó ellenére is. Ha már nem merte Sutter kinyírni Clayt, az volt a vízválasztó, hogy ez hogyan kerül bele a sorozatba – ne felejtsük, ezek a srácok az első évadban megkínoztak egy volt tagot, mivel annak még mindig a hátán volt az ink. Ezzel szemben most, hogy valaki megöl egy First Nine-t… Na mindegy, Clay vallomása ezért tetszett, mert machináció szaga van erősen, és mert a titok továbbra is megvan, Opienak csak ki kell nyitnia a száját.

Amit kicsit sajnáltam, hogy a megszokott zenei montázs most nem lett annyira szívbemarkoló / berántó, plusz valamiért színészi játékban sem éreztem kiemelkedőnek a részt: Ron Pearlman egy az egyben ugyanazokat a pofákat és testtartásokat nyomta, mint 25 éve a Rózsa nevében, csak ott egy púpos, debil Quasimodót alakított, nem egy beteg, de hataloméhes embert. Kim Coates drámája a lánya felett meg röhejes volt a “No, baby!”-vel.

De mindent összevetve a főgonosz tetszik, remélem az évad végére nem fogja őket Sutter megint akkora szarba keveredni, amiből csak egy óriási deus ex machinával tudja csak kirángatni őket. Ha ez meglesz, akkor egy újabb jó évadnak nézünk elébe, ami szerintem lassan már felvezetheti a végső felvonását is a történetnek.

Ingorion - 2012. 09. 12. 18:43

Egyetértek a kritikával (mondjuk vicces, hogy pont mikor befejeztem a saját premier-összegzésemet látom, hogy itt már virít egy :D), voltak necces pillanatok, Coates baby-zése sem érte el a várt hatást, de a rész végén kiküszöbölte a csorbát. Legalábbis a szememben. A rész ezenfelül pörgős és kellően lebilincselő volt, már nézném is a következőt. Jó érzés, mikor az egyszeri junkie kedvence hosszú hónapok után visszatér :)

human - 2012. 09. 12. 19:06

na igen, a sírás már oké volt, de az elején nem volt erős az alakítása ott.

Ingorion - 2012. 09. 12. 19:19

Ja, igen a számomra hét idézete gyanús

”- With great power comes great responsibility.
– I ain’t no Spiderman, nigga.”

szöveget kihagytam.

philippe - 2012. 09. 12. 20:25

Évről évre minden nyáron le akarom darálni, de valamiért mindig kimarad. Most megint kedvet kaptam, oszt pont indul a nagyüzem. Lehet kipöckölök pár sitcomot a naptáramból, és bepréselem a helyére.

S0m30n3 - 2012. 09. 12. 20:29

Na már csak 12 hét és el is kezdem nézni. :D

napocskin - 2012. 09. 12. 20:38

Nekem is rögtön az jutott eszembe Clay vallomása közben, hogy itt van valami a háttérben, ezzel valamit biztos, hogy előkészít. Egy szavát vagy gesztusát sem hittem.
Ja, és Jimmy Smits!

deus - 2012. 09. 12. 20:52

Ma este kisebb társasággal nézzük majd az évadnyitót. Nem vártam mást, csak színvonalat. Szeretem az őszt és ebben az is szerepet játszik, hogy indulnak a sorik. :)

Magyar Sons of Anarchy Fan Klub a Facebookon
https://www.facebook.com/groups/msoafk

Thrasher - 2012. 09. 12. 20:59

7/10
kicsit nehéz már követnem a kavarást, egyértelműen darálandó cucc lenne ez.
amennyire fasza eddig Smits, annyira nem tudom komolyanvenni Perrineaut, még ha nem hallottam volna annyit WAAALT-ozni, akkor se menne, Coates meg szerintem is elejtette a labdát abban a jelenetben, ritkán tartok ennyire szarnak játékot,mint amit ott hozott

mkfad - 2012. 09. 12. 21:14

Kissé végjáték szaga van pedig hol van még a vége. Remélem nem fogy ki a lendület félúton.

BKnight - 2012. 09. 12. 21:19

49. percnél mi volt már, anyám!

Kemény évad lesz, Clay nagyon leépült, kiváncsi vagyok mi lesz vele. Szerintem nem gáz hogy nem halt meg, így jöhet szemétkedni.

Várom a részeket!

Alfréd - 2012. 09. 12. 21:28

Parker71:
“Jobb volt ez a rész, mint az egész Breaking Bad évad – már nagyon vártam, szerencsére a minőség még mindig kimagasló…”

Az lehetetlen. Nem szimpatizálok ezzel a sorozattal, de lehet elkezdem nézni. Höh, majd, ha befejeztem a BB darát. :D

BKnight - 2012. 09. 12. 21:31

Ja, a 3 új tag elég béna…

Főleg ha megnézzök ennek a videónak a végét:
http://www.youtube.com/watch?v=s6IKYx9ysqw

Parker71 - 2012. 09. 12. 21:50

Alfréd – nagy volt az elvárás nálam a BB felé, de ezt nem tudta teljesíteni ez az évad…
Még a Game of Thrones évad is leverte, pedig az se hozta az első évad szintjét és akkor még nem szóltam a Mad Men és Suits aktuális évadjáról, amik kimagaslanak idén a “tömegből” – persze ez egyéni vélemény.
Mindenesetre konklúziót csak az évad végén érdemes vonni, de az első rész bíztató volt…

zoli - 2012. 09. 12. 22:35

“Jobb volt ez a rész, mint az egész Breaking Bad évad – már nagyon vártam, szerencsére a minőség még mindig kimagasló…”

Kinek mi.
A nagynehezen végigszenvedett gagyi harmadik évad után kaszáltam.
Breaking bad-hez meg inkább ne hasonlítsuk.

seth_greven - 2012. 09. 12. 23:06

De, szerintem pont hasonlítsuk a Breaking Badhez.
Mert jelenleg szerintem ez a két legjobb.

cat - 2012. 09. 13. 01:15

Én nem kicsit, nagyon berágtam a készítőkre, hogy nem nyírták ki Clay-t az előző évad végén… nem csak azért, mert már 4 éve holtan szeretném látni, hanem mert szépen szembe hugyozta magát ezzel a húzással a sorozat. Nagyon remélem, hogy ennek valami értelme is lesz és nem csak ez a szánalmas, idegesítő siránkozás megy majd az egész évadban. Bár szerintem mostanra tisztán látszik, hogy ennek a karakternek vége van, felesleges, erőtlen, zavaró körülmény. Simán ugyanilyen jó lett volna az évadnyitó nélküle is, sőt.

endberg - 2012. 09. 13. 05:52

Nekem még mindíg ugyanazok a problémáim a SOAval mint a legutóbbi egész évad során. Elmentek szappanopera irányba. Ha már a shieldhez hasonlítom, akkor ott pl. mikor mondják a főszereplők 5 percenként hogy “I love you (man)!”?
A másik sajnálat, hogy Jax nem elég erős húzóember. Gyakorlatilag nem csinál semmi extrát, sodródik, viszont már rég kiveszett belőle az a hirtelenség és vagányság, ami az első évadokban benne volt. Egyszerűen nem elég tökös a főszerepre. (és az nem indok, hogy azért lett töketlenebb, mert gyerekei lettek, Vic Mackey anyone?)

Clay mélyrepülése meg szerintem a Piney gyilokkal, meg a Gemma veréssel már úgyis befejeződött, szép lett volna kiírni a sorozatból, de legalábbis kiszedni az MCből, mert oda már rég nem való. Ez most csak kínlódás, ráadásul szembe megy az MC eddigi hozzáállásával is. A korábbi kőkemény belső törvényekkel és tartással rendelkező klub mostanra már csak szavazgat meg sörözget, de gyakorlatilag a tagok bármit megtehetnek.

Sajnos Sutter elég sok mindent feláldozott a “dráma” oltárán, kihalt a vicces-vagány-outlaw motoros feeling, mostanra már csak a naaagy és férfias vállveregetések és ölelgetve hátbaveregetések maradtak. Nincs már prospect szivatás, nincsenek jó Juice poénok, stb.

A shield azért is volt hatalmas, mert nagyon sok érdekes karaktert mozgatott, és nagyon sokat változott a karakterek közötti dinamika. (Hacaveda pl.) A SOA is hasonlóan kezdett, és még mindig vannak benne jó húzások, de sokkal statikusabbak a karakterek, illetve egy csomó figura a levegőben lóg, igazából semmi se történik velük, csak statisztálnak sörösüveggel a kezükben.

Ezzel együtt nagyon kíváncsi vagyok mire megy ki az évad, és gondolom lesz még sok olyan jelenet, ami miatt érdemes maradni a sorozatnál, de azért aggódom is, hogy ki tud-e hozni Sutter egy olyan lélegzetelállító végjátékot, mint a shied volt.

human - 2012. 09. 13. 11:29

így ránézésre a végjátékra tervezi Clay vs Jacks leszámolást, talán a klub romjain.

Anthony - 2012. 09. 13. 12:20

Nem nyíták ki Clayt, teljesen logikus a készítők szemszögéből, pont az generálja a legnagyobb feszültséget, hogy csomóan holtan akarják látni, de még szükség van rá.

Clay meg eljátssza a bűnbánó szerepet, közben nagyon úgy néz ki, hogy azért dolgozik ő a háttérben. A 3 új tag nyírja ki Unsert, és ki más lehet a háttérben, mint Clay?

winnie - 2012. 09. 13. 12:31

a sorozatkészítés halála lenne, ha így gondolkoznának a készítők, és nem a történetet tartanák szem előtt. szerencsére itt erről szó sincs.

totjudy - 2012. 09. 13. 20:58

egy éve vártam erre a premierre!!! annyira durva volt, hogy szerintem én is inkább szenvedek, és kivárok darára, és nem hétről hétre rágom le a körmömet.
nagyon nagy dráma zajlik és szerintem (remélem) még sok csavar is lesz. szeretem nézni, ahogy változnak a kapcsolatok és ahogy igazolják a tetteiket. nincs egyértelműen jó meg rossz, mert mindenki lehet ez is, az is. ezért jó a SOA!

ugyandehogy - 2012. 09. 13. 22:09

hét idézete gyanú II.

“-what, did they drop the charges on georgie?
– yeah, apparently it was a suicide. climbed into the trunk, shot himself ten times.”

lostfanka - 2012. 09. 13. 22:36

NA most fejeztem be, hat odavert ez a resz. Bar Tig tenyleg picit gyenge volt, bar o nem egy normal figura ugyhogy felirom ennek a szamlajara.
A veget nem ertettem mit akart a fellabu.
En elso evad ota kovetem a sorozatot, de egyre jobb lesz, es aki azt mondja hogy a shield jobb volt, haaat nem tudom, engem peldaul a shieldben kifejezetten idegeistiett mar a vegen hogy barmi tortent tuti hogy az rosszul sult el, es egyre lentebb kerultek a kakaban. A SoAnal bizakodom abban hogy happy end lesz.

Szerintem lehetetlen osszehasonlitani a Breaking Baddel, mit ebben sok karakteres porgos akcio dus reszek vannak, addig a BB-ben kevesebb karakteres lassabban epitkezos nem annyira akcio dus drama van, en ezert nem tudom a kettot osszehasonlitani. Mindketto jo, csak mashogy.

lindello - 2012. 09. 14. 07:13

Úgy látom Gemma visszatér régi önmagához! Én akkor kedveltem igazán, amikor gördeszkával intézte a problémákat! Szerintem nagyon rendben volt az évadnyitó rész. Lehet kockáról-kockára elemezni, de szerintem összességében még mindig, így az 5. évadban is izgalmas tud lenni.

f.fredericks - 2012. 09. 14. 10:01

Nagyon vártam az évadnyítót, és nem csalódtam. A nyáron daráltam le mind a 4 évadot, így még frissek voltak az emlékek. Érdekes, hogy sokan a 3. évadot húzzák le, és a 4.-et istenítik, nálam ez pont fordítva történt. A 4. évadban a Juice szálnál se merték meglépni a készítők, hogy kinyírja magát, de Kozikot, aki szerintem jó karakter volt, lazán elaknásították. A vicces, hogy összeszámoltam, Clay 3 first nine tagot ölt meg eddig, kíváncsi lennék mi van a maradék 5 emberrel (tudtommal Bobby nem alapító). Tara és Gemma párharca már lassan túlnő Clayen és Jaxen és ez tetszik. Az elöző évadban kezdtem el gondolkodni, hogy vajon ki a nagyobb g*ci Gemma vagy Cersei Lannister?
Az évadnyitóról annyit, hogy az új vendégszereplők zseniálisak. A sztori a 4. évad végén kijelölt úton folyik szépen tovább, várom hogy másznak ki ebből, hiszen Mr. Pope elég kemény arcnak tűnik, meg a samesza is. Arra lennék kíváncsi, hogy Jimmy Smits alakította karakter, miféle mekhikói arcokkal bizniszel, mert nem úgy nézett ki, mintha escort szolgáltatást próbált volna nekik értékesíteni.
Valaki fentebb írta, hogy Unser meghal, sztem meg nem, mivel akkor miért csináltak volna róla promoképeket az 5. szezonban is.
Ope lesz még számomra a nagy talány, a helyében tuti kinyírnám Clayt, de ugye ezt nem fogják meglépni, mert akkor vége a shownak.

nincsbasten - 2012. 09. 14. 13:06

itt egy kis info a first nine-ról: http://sonsofanarchy.wikia.com/wiki/First_9

Bad-Joe Ben-Joe Sixshoota' - 2012. 09. 14. 13:11

Haver! Michael a Lost-ból tud rendesen is színészkedni!!!

zoli vagyok - 2012. 09. 14. 19:44

No és Chuck Zito, mint betért nomád (Frankie Diamonds) az asztalnál? Az Oz rajongom, és szerencsére ez a sorozat minden jó arcot előbb-utóbb összeszed :)

Gevin - 2012. 09. 14. 21:04

Kissé sovány volt ez a nyitás. A tavalyi messze veri, de a lényeg nem ez.

Arra én is bólogatok, hogy Clayt tavaly búcsúztatni kellett volna, csúnyán, mocskosan. Felesleges volt, nélküle több minden lehetett volna, és a néhány ígéretes új szálat leszámítva kissé mintha Sutter belefáradt volna már az egészbe. Mind Jimmy Smits, mind a féllábú és bandájának kavarása érdekes lehet, de úgy érzem, mintha Sutter a drámát felcserélte volna a suspense-el és a remekül bonyolított történettel.

Zsu - 2012. 09. 15. 13:20

Hát szerintem k*rva jó volt a nyitó rész… Ilyenkor mindig arra gondolok, hogy fene Kurt pofáját, hogy 1 évet kell várni rá, bár mondjuk nem tudom mit kezdene 22 résszel… Sztem jó volt, mindenki hozta a formáját… Tetszett Gemma MILF-es belépője az elején, tetszett, hogy Clay egy nyomorék testbe ragadt, és bár tudja, hogy nincs esélye, de azért küzd a maga szemét módján… Jax pedig elég sokat változott, az elején ő volt a jófiú, aki meg akarta váltani a világot, és most? Nem véletlenül kellett Claynek “nyugdíjba” vonulnia… Annak idején Clay is azt hitte, hogy az lesz a jó a klubnak, ha megöli John Tellert, lásd mi lett a vége… No, szeretettel várom a kövi részeket, és igazán utálom, hogy egy hetet kell várni rájuk … :D

Bertollnok - 2012. 09. 15. 13:24

Szerintem gyenge kezdés volt. Az új vendégszereplők névsora tetszetős, de ennyiben ki is merül a pozitív oldal.

Ahogy sokan említették már, a dráma egyre inkább háttérbe szorul a sorozatban. Ez nyilván egyeseknek tetszik, másoknak pedig nem (köztük nekem sem).

Nálam az első két évadban volt Top3 sorozat a SoA. Amíg valódi dráma volt, kőkemény színészi alakításokkal.

Ellenben ez az epizód, és már az előző évad is néhol Barátok közt színvonalhoz közelebb álló játékot hozott, agyatlan hit&run-nal “felturbózva”. Ebben a premierben is elhullott fél tucat ember legalább, akikről semmit sem tudunk/tudtunk meg, csak hentelni való húscafatként funkcionáltak.

A másik sematikus húzás pedig, az új, “egyre nagyobb főgonosz” szintén unalmas már. Minden évadnyitó így kezdett. Jött egy, az eddiginél sokkal veszélyesebb(nek felkonferált) gengszter és csapata, akik a fenyegetésen kívül komoly károkat soha nem okoztak a klubnak, majd a sebezhetetlenség látszatát szép lassan lebontva, a srácok az évad végére mindegyiküket elteszik láb alól.

Beszéltek itt hét évadról, akkor ezen az analógián továbbhaladva, gondolom, az utolsóban az Apokalipszis négy lovasával csapnak össze, és maga a sátán lesz a Final Boss.

Hiányzik a feszültség, a légkör sem a régi már, erre maximum 5/10-et adnék.

crashland - 2012. 09. 15. 16:12

nekem kicsit zavaró volt, hogy jax haja egyszer hosszu volt, egyszer rovidebb :D + nem ugy volt h 90 perces lesz (2 órás reklámokkal). Én akárhogy számoltam 59 perc volt. + pope “segítőjét” nem megölte tig? végén mégis ottvolt?

Mastigias - 2012. 09. 15. 16:57

Nekem tetszett a nyitó rész, még mindig az egyik legjobb sorozat a piacon.
@Bertollnok: “akkor ezen az analógián továbbhaladva, gondolom, az utolsóban az Apokalipszis négy lovasával csapnak össze, és maga a sátán lesz a Final Boss.”
Zseniális logika, szakadtam :D

f.fredericks - 2012. 09. 15. 17:53

@crashland: nem Pope sameszát nyírta ki, hanem azt a feka zsarut aki odahívta.

Desmond Wallace - 2012. 09. 15. 19:46

Tig sírós alakítása annyira hiteltelen volt, hogy csak pislogtam a jeleneten.

Maga az évadnyitó se volt az igazi. Hiányzott belőle a nagybetűs SoA-hangulat.

gabbb - 2012. 09. 15. 22:03

Tig karaktere az én érzéseim szerint sem teljesen normális, így nekem abszolút belefért ez a reakció és színészi játék. Én elhittem, hogy rohadtul szenved.

A dráma pedig lehet, hogy idővel megjön, bár szerintem el sem tűnt igazából. Számomra a csúcspont alakítás/dráma szempontjából a 3. évad vége volt Opie bosszújával. Az oda vezető utat Sutter két évig építette.

Ingorion - 2012. 09. 16. 00:30

Az “igazi dráma két évadot tartott” hozzászólásokat én sem értem. A harmadik évadban mikor Jax elengedi Abelt illetve mikor az ágyra helyezi PótMamit és PótPapit, az valami olyan szívszorító mód zseniális, beleborzongok mind a mai napig. Vagy a kedvenc jelentsorom, a 3. évad vége, mikor Unser az asztalon hagyja a jelvényét és pisztolyát és megindul, hogy kvázi törlesszen Gemmának, illetve azt követően Opie és Chibs bosszúja, amit betetőz JT levele. De hogy a 4. évadból is említsek, mikor Tara fekszik a kórházban és Jaxszel beszélget, aztán meg ahogy a drámai szálat továbbfűzik a Jax-Ope beszélgetésben… szóval nem értem az e téren fanyalgókat. Pesze most lehet jönni az elfogult rajongó vagy!-ozással, de pl a SoA “szappanoperája” sokkal jobban megérint mint (az amúgy zseniális) Breaking Bad “kőkemény” drámája. Persze kinek a pap, kinek a papné :)

Rosie - 2012. 09. 18. 22:24

Jimmy Smits, áááááá!!!!!!! Nagyon jó! És ahogy nézem, még jó ideig “velünk” lesz. Már az első évad pilotjától kezdve mantrázom, de még mindig teljesen jogos: Sutter egy isten!

Borzasztó erős lett a kezdés. Rendesen előkerültek új történetszálak. A negyediknél kb. a 3. résznél kezdtem azt érezni, amit ennél(és az összes többinél) már a pilotnál: jó kis évad lesz.
Az írók olvasnak a gondolataimban vagy mi, hogy mindent beleraktak, ami bejön?
Gemma-Tara balhé, Tignek is lesz játékideje rendesen. Nulla Opie….
Szegény Jimmy Smits viszont garantáltan alulmarad majd Clay-jel szemben. Kár. Azért remélem írtak neki egy olyan ütős utolsó jelenetet, mint a Dexterben.

Rosie - 2012. 09. 19. 12:06

Közben gondolkoztam Kim Coates láncra kötött vonyítós jelenetén. És gyerekek, zseniális! Fia túljátszás nincs benne. Pöccre ki volt számítva minden egyes mozdulata.
Mesélem, hogyan.
Csak nézzétek meg újra: ott kódorog a lánc végén, mint egy hitetlenkedő, tehetetlen állat, és miközben a csaj rablóhússá válik, nem képes másra, mint 2 szó artikulálatlan vonyítására. Ennyi. Ez mutatja, mennyire egy primitív, egyszerű állat az a karakter. Hogy mikor megtudja, hogy az ellenséges banda “lőtte le” Clay-t, zsigerből, kérdezés nélkül fogja a pisztolyát, megy és bosszút áll. Amivel jól ki is robbantja a balhét, rendesen alátéve Jax-nek. És ki röhög a végén? Naná, hogy Clay. Mert látta előre, és így is számolta. Jax csak nagy vonalakban sejti, milyen emberek vannak a klubban, hogyan reagálnak adott helyzetekre, míg Hellboy őnagysága pontosan tudja, és mesterien rángatja a szálakat, hogy akkora kárt okozzon, amekkorát csak tud. Hisz ő már effektíve le van írva, de ha jól ügyködik, kiütheti Jax-et és visszatérhet. Ergo van mikor nem mond semmit, pedig kellene, máskor beszél, de nem mindent. És színészi játékban is mesterien hozzák: Kim Coates a kettőig számolni nem tudó, de vakhűséges állatot, Pearlman aljas kígyó quasimodo vonaglásától meg totál eldobtam az agyam.
És ugye ehhez még jön a Gemma-Tara huzavona. Olyan kőkemény dráma, olyan brutálisan felépített karakterek, történetszálak vannak ebben a sorozatban, hogy ihajj! Ez volt az, ami annak idején beszippantott.
Kurt Sutter nyakába meg ugyan oda lehetne aggatni egy táblát “Gyerekek, a drog rossz!”, és nevelő célzattal mutogatni, mert tényleg brutálisan hazavágta magát a faszi, de amíg ilyeneket tud kitalálni és felépíteni…..
Bizisten, máig elérzékenyülök attól a nejével közös jelenettől az előző évadból. (Gemma-Otto a börtönben, ha így rémlik) Ahogy ott ülnek, fogják egymás kezét, a testbeszéd, a mimika… ne mondja nekem senki, hogy az pusztán színészi játék volt, és semmi, de tényleg semmi személyes nem volt benne.

NatoLocator - 2012. 09. 21. 23:49

Rosie – épp le akartam húzni Tig alakítását, de a véleményed elgondolkodtatott – kiválóan összefoglaltad a dolgokat.

i'm_rick_james - 2012. 09. 26. 15:17

A kedvenc szereplőm… :(
Ezzel a karakterrel csúnyán elbánt a “sors”. Felesége, apja, ő…

Jessica - 2012. 09. 26. 17:47

SPOILER
Hát igen, nekem is a kedvencem.
Ráadásul elhúzzák az ember orra előtt a mézesmadzagot.
Amikor megláttam, hogy winter ave zoli szerepel a részben, na mondom, van remény, végre talán… erre… :(((
Sosem fogom megérteni, hogy Clay miért nem, és ő miért…?

RexpecT - 2012. 09. 26. 17:58

SPOILER!!!!!!

Claynek kellett volna meghalnia…. :/

asche - 2012. 09. 26. 21:51

Hát gyerekek még mindig egybe van a gyomrom. Volt pár szorongós rész, de ez mindent visz nálam.

Ingorion - 2012. 09. 26. 22:06

Igen, ez egy sokkoló rész volt, valami olyasmi amire nem számítottam, pláne nem így, évad elején. Bővebben majd a kritikámban, remélem holnap kikerül :)

winnie - 2012. 09. 26. 22:14

holnap este körülre tervezem, hogy kint maradjon reggelig.

coligny - 2012. 09. 27. 01:35

Nem igazán találom a szavakat erre a részre.

Katey - 2012. 09. 27. 18:01

Meghalt Johnny Lewis. Érdekes körülmények közt.

2SY - 2012. 09. 27. 20:59

Durva volt a pit fight vége és őszinte leszek, nem értettem miért kellett tőle elbúcsúznunk( ő volt a kedvencem ) ilyen korán az évad elején simán mást választottam volna. Na mindegy ami viszont tetszett az az volt, hogy végre Jax elindult egy úton magabiztosan és egyedül.

jesus - 2012. 09. 27. 22:15

SPOILER

én azt gondolom, hogy Jax-ék ezt eldönötték, kimondva kimondatlanul.

Tig nem lehetett a deal miatt
Chibs nem lehetett az IRA-s kapcsolat miatt.

Opie már mindenről tudott, ugyhogy bármelyikük is maradt volna ott a másik tovább tudott volna menni a megkezdett úton.

Evian - 2012. 09. 27. 22:35

Hat ez a resz mindent vitt. OMG.

dacecc - 2012. 09. 27. 23:01

SPOILER

Tetszett, hogy egy központi karaktert ki mertek nyírni az írók. Bár Opie a kedvencem volt, mégis tetszett ez a húzás. Az évad meg eddig iszonyat jó, legvárósabb sorozat lett.

play93 - 2012. 10. 03. 18:46

5×04
az epizód vége annyira gyönyörűen megvolt csinálva, hogy muszáj volt a könnyeimet törölgetni

asche - 2012. 10. 04. 07:00

Jó kis rész volt ez is főleg a magyar jelenlét miatt is :D
http://kepfeltoltes.hu/121004/vlcsnap-2012-10-04-06h48m55s72_www.kepfeltoltes.hu_.png

dave - 2012. 10. 04. 17:11

play93 detto én is

rokkoskati - 2012. 10. 07. 21:34

Nekem is nagyon tetszik az új évad, és megdöbbentett Opie halála. :( Vajon mi lesz a gyerekeivel, hiszen Lyla biztosan nem tud egyedül felnevelni három gyereket.
Nero biztosan tartogat még némi meglepetést, nem lepődnék meg, ha zsaru lenne. Furcsa volt ahogyan Emmát személyesen kísérte ki a városból. Dora és Gemma összecsapását várom. Beverhetné már valamelyik csaj Gemma pofáját, hogy felhagyjon a kavarással. Csodálom, hogy Tara – aki egy okos nő – nem látta át, hogy Gemma vele végezteti el a piszkos munkát.

Wysa88 - 2012. 12. 05. 19:30

Érdekes volt az évadzáró, a Tiges szál tetszett, Jax ebben az esetben legalább jól oldotta meg a dolgokat, viszont azzal, hogy Tarát meg Clayt is börtönbe küldték, megint a könnyebb megoldást választották. Persze így is sülhetnek ki érdekes dolgok jövőre, de nekem hiányérzetem maradt.

Ketket - 2012. 12. 05. 21:59

Nekem is hiányzott vmi ebből az évadzáróból…kicsit fáradt volt.
Tig és a kutyás szál tetszett, nagyon csúnyán néznék Sutter-re ha hagyta volna megöletni azt a kutyát. Pope-ot gondoltam h vhogy így zárja le Jax, azért amikor átadta Tiget rezgett a léc…majdnem bevettem hogy hagyja meghalni.
Kicsit “egyszerűen” lett lezárva Clay és Tara, bár az tuti hogy Clay nem ússza meg élve a börtönt. Tarát sztem kidumálják a következő évadban. Az a funny, hogy már teljesen úgy néz ki mint Gemma, csak picit fiatalabb kiadásban, mintha 10-15 évet öregedett volna, biztos nem véletlen.
Bobbyra kíváncsi leszek,a történtek után lemondott a VP-ségről, de továbbra is tag? Szerintem az már olyan mindegy lenne…
Fogyatkoznak a szereplők, szóval vagy újakat hoznak, vagy maradnak a régiek, és csavarnak még egy jó nagyot a sztorin.
Viszont az hatalmas poén lett volna, ha Nero kikosarazza Gemmát, megnéztem volna a fejét ahogy két szék közül a földre kerül, de sajnos (?) nem.
Összességében hangulatra nagyon bejött ez a rész, viszont vhogy úgy simították hogy nem kaparom a falat a 6. évad után, ami azért nem is olyan rossz. MEnnyit kell aludni míg kezdenek?:D

Violka - 2012. 12. 06. 15:48

Mit szóltok az évadzáróhoz?

Én párszor lestem nagyot.

Ingorion - 2012. 12. 06. 19:24

Lesz hamarosan kritika, addig tartsátok magatokban :))

Ide írd


kötelező

(kötelező, de nem adjuk ki senkinek)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz